anyone?Anoniem: 63813 schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:29:
hmmz.. uitverkocht.. weet iemand nog ergens waar ze liggen?
In Best iig niet

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
waar kom je vandaan??
marco_sire@hotmail.com
Ik zou gewoon een aantal Scapino's in de buurt bellen. Geheid dat er nog wat exemplaren over zijn. Kom op, een beetje initiatief werkt altijd!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Anoniem: 63813
ik ga vanmiddag al even langs de scapino hier in de buurt (zit helaas met m'n been in een spalkSpotmatic schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:34:
[...]
Ik zou gewoon een aantal Scapino's in de buurt bellen. Geheid dat er nog wat exemplaren over zijn. Kom op, een beetje initiatief werkt altijd!
En anders zal het vanmiddag inderdaad wel bellen worden.
uit bilthoven (in de buurt van utrecht dus )
beetje ver dan naar capelle (in de buurt van rotterdam). ik ga er daar 2 halen en het schijnt dat ze er nog 4 hadden.Anoniem: 63813 schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:37:
[...]
ik ga vanmiddag al even langs de scapino hier in de buurt (zit helaas met m'n been in een spalk, maar ik moet toch vandaag daar in de buurt zijn.. ) en vraag het daar even.
En anders zal het vanmiddag inderdaad wel bellen worden.
[...]
uit bilthoven (in de buurt van utrecht dus )
marco_sire@hotmail.com
Neem er dan 3 mee en regel wat met Mockingbird???
hmm.. ik kan zowiezo bij mijn scapino vragen of ze dat even kunnen verzenden intern 
Mochten ze er nog 1 hebben daar nadat jij bent langs geweest post het dan even ! evt zou ik nog een keer met het ov een dagje kunnen ov-hoeren
Mochten ze er nog 1 hebben daar nadat jij bent langs geweest post het dan even ! evt zou ik nog een keer met het ov een dagje kunnen ov-hoeren
Gebruik een externe antenne. Die plak je dan met een stukje tape in het "gps-gat" direkt achter de achteruitkijkspiegel.marco_sire schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:23:
dus ik MOET de ingebouwde gps gebruiken?? iemand dan een oplossing: ik heb warmtewerend folie achter me voorruit. via me achterruit vind me gps wel sattelieten maar ik kan moeilijk de medion bij de achterruit leggen.
kan ik dit apparaat toch gebruiken??
K'heb geen geldboom (meer...)TdV schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:44:
[...]
Zeker; ga je ook nog een 2gb kaartje proberen?
Als ik het echt allemaal van te voren wist...
edit: net even gebeld (utrecht, want bij mij gaat ie pas om 1 uur openAnoniem: 63813 schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:45:
hmm.. ik kan zowiezo bij mijn scapino vragen of ze dat even kunnen verzenden intern
mochten er nog meer mensen op zoek zijn: utrecht oude gracht heeft ze nog.
Lastig hobbelen met je been in het Gips vanaf het NS Station naar Oude Gracht.Anoniem: 63813 schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:55:
[...]
edit: net even gebeld (utrecht, want bij mij gaat ie pas om 1 uur open) en ze houden er 1 apart
naja.. tis een spalk he ? en er rijden ook nog bussen die in daar om de hoek stoppen (zit op de hoek van de oude gracht
)
en met gips heb ik ook wel eens een tijdje terug gelopen van de kroeg naar huis... toch wel stukkie lopen als je drank op hebt
dus dit moet ook wel lukken
en met gips heb ik ook wel eens een tijdje terug gelopen van de kroeg naar huis... toch wel stukkie lopen als je drank op hebt

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 07-11-2005 12:03 ]
SuccesAnoniem: 63813 schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:01:
naja.. tis een spalk he ? en er rijden ook nog bussen die in daar om de hoek stoppen (zit op de hoek van de oude gracht)
en met gips heb ik ook wel eens een tijdje terug gelopen van de kroeg naar huis... toch wel stukkie lopen als je drank op hebtdus dit moet ook wel lukken
ze hadden er nog 5 (nadat ik er 2 had meegenomen): doe er je voordeel meeAnoniem: 63813 schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:45:
marco_sire@hotmail.com
Wat is nou dat verhaal dat ie, als je de batterij leeg laat lopen, alle software kwijt is?
Zit er geen check op dat ie uitschakelt net voordat ie leeg is?
Of is dat alleel als je zo slim bent om de batterij van het apparaat af te halen, dat je alles kwijt bent?
Of is dat alleel als je zo slim bent om de batterij van het apparaat af te halen, dat je alles kwijt bent?
het lijkt mij dat er nog een reservebatterij in zit welke z'n rom behoudt.
eer die leeg is heb je hem toch wel een paar maanden niet gebruikt denk ik. net als bij m'n smartphone : batterij eruit = telefoon uit. maar doe ik em er weer in dan staat alles er gewoon nog op hoor
eer die leeg is heb je hem toch wel een paar maanden niet gebruikt denk ik. net als bij m'n smartphone : batterij eruit = telefoon uit. maar doe ik em er weer in dan staat alles er gewoon nog op hoor
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 07-11-2005 13:21 ]
Elke PDA werkt met ROM en RAM....matthijst schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:19:
Wat is nou dat verhaal dat ie, als je de batterij leeg laat lopen, alle software kwijt is?![]()
In de ROM staat je OS (Microsoft Pocket pc 2003)
In je ram staan al je aanpassingen... Deze Ram moet onder stroom blijven staan net zoals bij een gewone pc.... Als de stroom weg valt van het Ram geheugen dan zijn alle gegevens die in het RAM geheugen stonden weg!
Om te voorkomen is er een backup batterij ingebouwd in de medion PNA 100... zodat je rustig na een paar uur de batterij kunt verwijderen...
In het boekje staat dat de laadtijd voor de eerste keer 24 uur bedraagt... dit is eenvoudig gezien noodzakelijk om de backup batterij te voorzien van voldoende backup stroom.... Dit is in de meeste gevallen na een uur of 6 al gebeurt!!!
Dus je gegevens blijven gewoon intact als je de batterij verwijderd, echter kun je de PDA dan niet meer gebruiken totdat er weer een batterij is geplaast...
Lang verhaal... maarja sorry ben een "techneut"
Nog 1 dan: ik heb nu een andere PDA, met losse GPS-muis, die op het dashbord onder het raam ligt.
De PDA zelf zit echter naast de autoradio (dus niet echt onder de ruit). Gaat dat met die nw. Medion wel werken? Of moet die per se gebruikt worden met de houder die erbij zit, omdat hij anders geen vrij zicht " omhoog" door de ruit heeft?
Vind die zwanehalsdingen op het raam lelijk, vandaar.
De PDA zelf zit echter naast de autoradio (dus niet echt onder de ruit). Gaat dat met die nw. Medion wel werken? Of moet die per se gebruikt worden met de houder die erbij zit, omdat hij anders geen vrij zicht " omhoog" door de ruit heeft?
Hiermee zeg je dus dat de backup-batterij ook oplaadbaar is? Dat is een hele verbetering t.o.v. mijn huidige PDA waar een knoopcel inzit als backup-batterij. Aangezien ik deze eigenlijk nooit meer gebruik, is ook altijd de backup leeg.
Mijn online bestelling is verwerkt en komt binnen, dat betekend dus dat degene die hem online besteld hebben hem dus ook gewoon gaan krijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door Eskimootje op 07-11-2005 13:41 ]
Ik heb inmiddels hele doos retour naar Medion gestuurd. Hopelijk straks een werkend Navigatiesysteem zucht
Microsoft draaide leuk maar t ging me niet zo om Word/Excel enz. Even zie wanneer ik het pakket retour krijg

lijkt me een cijfertje teveel niet? ik ontving na belletje 0900-656540 
Gianni Rombios schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:21:
Hier ook dat backlight probleem en ook opgelost met backlight altijd aan laten staan. Hier even in detail hoe je het tasje alsnog te pakken krijgt:
Bel Medion 0900 633 466 0 (€0,15 per minuut)
Je krijgt een klantnummer als je dat nog niet hebt.
Je wordt met dit nummer doorgeschakeld naar een volgend nummer, dit kan lang duren.
Heb je dit klantnummer dan hoef je niet te wachten maar moet je het volgende doen:
email infonl@medion.com OF fax 0900 6546540 het volgende door:
1.Kopie aankoopbon
2. Missing Part: artikelnummer 4000 7396 (het tasje)
3. Artikelnummer mdpna100: MD95544
4. Klantnummer: xxx xxx xxx
Backup batterij is bijna altijd een knoopcel of anders een condensator.... En ook die knoopcel is gewoon oplaadbaar... Hij heeft alleen even nodig om weer op kracht te komen... En helemaal leeg laten lopen van zo'n knoopcel is volgens mij ook niet jofel voor de prestaties van dat ding... (het laatste weet ik niet zeker!) De duur van het opladen van die knoopcel is gewoon lang vandaar de 24 uur 1e keer oplaad tijd in het instructie boekjecowgirl schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:32:
Hiermee zeg je dus dat de backup-batterij ook oplaadbaar is? Dat is een hele verbetering t.o.v. mijn huidige PDA waar een knoopcel inzit als backup-batterij. Aangezien ik deze eigenlijk nooit meer gebruik, is ook altijd de backup leeg.
Okk ik ben nu de gelukkige eigenaar van zo'n PDA. Was toevallig op tweakers aan het struinen, me afvragend welke ik in 's hemelsnaam zou moeten hebben. Welnu, mijn eerste PDA bevalt prima. Qua snelheid heb ik niet echt ervaring met vergelijkbare apparaten maar ik vind hem niet traag. Ik heb er nog geen andere software bij geinstalleerd maar zou ook niet weten wat.. Ik heb hem in eerste instantie voor navigatie en Outlook, Word en Excel zijn ook wel erg prettig.
Nu zou het leuk zijn als er wifi op te krijgen is met zo'n SD kaartje natuurlijk. En als ik de flitspalen in de POI's kan krijgen heb ik 'm snel terug verdient
De handleiding op www.flitspaal.nu (voor Navigon) werkt niet, iemand ideeën? Ik had al geprobeert de POI.dat aan te passen maar dat vreet ie niet.
Gisternacht een wandelingetje gemaakt maar daar maakte die maar weinig kaas van; werd alle richtingen uitgestuurd. Vandaag autoritje, ik moet wel ff wennen hoor maar werkt prima. Nu nog uitproberen in onbekend terein.
Nu zou het leuk zijn als er wifi op te krijgen is met zo'n SD kaartje natuurlijk. En als ik de flitspalen in de POI's kan krijgen heb ik 'm snel terug verdient
De handleiding op www.flitspaal.nu (voor Navigon) werkt niet, iemand ideeën? Ik had al geprobeert de POI.dat aan te passen maar dat vreet ie niet.
Gisternacht een wandelingetje gemaakt maar daar maakte die maar weinig kaas van; werd alle richtingen uitgestuurd. Vandaag autoritje, ik moet wel ff wennen hoor maar werkt prima. Nu nog uitproberen in onbekend terein.
WAZUUUUUUUP!!!!!
Waarom kom ik nou altijd redelijk laat achter deze acties.
Toch nog maar even kijken in de omgeving Zuid-Holland.
Misschien Hoogvliet nog.
Het is dus gewoon een PDA voor zover ik hier heb kunnen lezen.
Zeker erg goedkoop voor een pda
Misschien Hoogvliet nog.
Heb je in de instellingen van Medion Navigator wel aangegeven dat je het profiel van Voetganger wilde gebruiken i.p.v. Personenauto Normaal?nilski schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:07:
Gisternacht een wandelingetje gemaakt maar daar maakte die maar weinig kaas van; werd alle richtingen uitgestuurd.
Den haag, de Stede hadden er om 13:00 uur nog 2 liggenNielsOveres schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:10:
Waarom kom ik nou altijd redelijk laat achter deze acties.![]()
Misschien Hoogvliet nog.
Als ik het echt allemaal van te voren wist...
Anoniem: 41226
Leuk systeempje, ik was net naar zoiets op zoek en zag het op tweakers
Ik heb al gebeld voor een tasje en heb er ook al een 1 gig memorykaartje ingedaan en het schijnt goed te werken.
Jammer dat de Wlan het niet schijnt te doen, maar is dit niet met een update (van microsoft) of op een andere manier te doen., dit hou ik mij van harte aanbevolen.
Games en zo doen het er prima op al ben ik nu nog op zoek naar een wpoint programma ala Garmin, als iemand tips heeft
Ik heb al gebeld voor een tasje en heb er ook al een 1 gig memorykaartje ingedaan en het schijnt goed te werken.
Jammer dat de Wlan het niet schijnt te doen, maar is dit niet met een update (van microsoft) of op een andere manier te doen., dit hou ik mij van harte aanbevolen.
Games en zo doen het er prima op al ben ik nu nog op zoek naar een wpoint programma ala Garmin, als iemand tips heeft
kuch * capelle heeft er nog en die leggen ze ook apart * kuchNielsOveres schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:10:
Waarom kom ik nou altijd redelijk laat achter deze acties.![]()
Misschien Hoogvliet nog.
marco_sire@hotmail.com
Krijg zojuist een melding dat mijn online bestelling verzonden gaat worden... en ik heb er al een in huis
Mocht ik hem niet kwijtraken kan ik hem denk ik hier nog we kwijt?
Mailtje naar Medion was genoeg om een tasje toegestuurd te krijgen - niks doen met kopie bon en faxnummer
Mailtje naar Medion was genoeg om een tasje toegestuurd te krijgen - niks doen met kopie bon en faxnummer
[ Voor 26% gewijzigd door hemiparo op 07-11-2005 14:35 ]
Dames en heren....
Het heeft naturlijk niet veel zin om vragen te stellen zonder dat je het hele topic hebt gelezen!
Alle vragen omtrendt onderstaande punten zijn behandeld en beantwoord...
- 24 uur laad tijd!! (check je power optie in settings menu... hier zie je hoever de batterij en backup bat. geladen zijn!)
- tasje: fax sturen naar medion
- GPS signaal eerste keer... 20 min, rond rijden IN DE AUTO!! en dan moet ie hem wel hebben... Dit is de eerste keer alleen zo... de volgende keer is ie razend snel... Pas als je hem een poos niet hebt gebruikt en op een andere lokatie bent dan waar je hem voor het laatst hebt uitgezet dan zal het weer lang duren!
- maps voor benelux en europa: je hebt 1 licentie en die is voor BENELUX volgens mij de rest moet je kopen!
Check de hele draad voordat je vragen steld (no offence hoor verder!!
)
Het heeft naturlijk niet veel zin om vragen te stellen zonder dat je het hele topic hebt gelezen!
Alle vragen omtrendt onderstaande punten zijn behandeld en beantwoord...
- 24 uur laad tijd!! (check je power optie in settings menu... hier zie je hoever de batterij en backup bat. geladen zijn!)
- tasje: fax sturen naar medion
- GPS signaal eerste keer... 20 min, rond rijden IN DE AUTO!! en dan moet ie hem wel hebben... Dit is de eerste keer alleen zo... de volgende keer is ie razend snel... Pas als je hem een poos niet hebt gebruikt en op een andere lokatie bent dan waar je hem voor het laatst hebt uitgezet dan zal het weer lang duren!
- maps voor benelux en europa: je hebt 1 licentie en die is voor BENELUX volgens mij de rest moet je kopen!
Check de hele draad voordat je vragen steld (no offence hoor verder!!
[EDIT:] Niks aan het handje...hemiparo schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:34:
Krijg zojuist een melding dat mijn online bestelling verzonden gaat worden... en ik heb er al een in huisMocht ik hem niet kwijtraken kan ik hem denk ik hier nog we kwijt?
[ Voor 25% gewijzigd door Bastiaan op 07-11-2005 17:06 ]
Nou mijn ervaring (en van mensen uit mijn omgeving) is dat als je batterij leeg is, je backup batterij idd de boel nog even vasthoud, maar zeker geen maanden zoals jij zegt. Als je het niet een beetje bijhoudt ben je je data die op de RAM stond mooi kwijtAnoniem: 63813 schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:20:
het lijkt mij dat er nog een reservebatterij in zit welke z'n rom behoudt.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Vind ik een goeie vraag iemand een antwoord erop ?matthijst schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:32:
Nog 1 dan: ik heb nu een andere PDA, met losse GPS-muis, die op het dashbord onder het raam ligt.
De eerste keer een fix met de gps duurde 8 minuten en ik zat in de tuin onder een boom, let erop dat de gps wel is ingeschakeld anders kun je wachten dat je een ons weegt.
Verdere vragen die ik heb:
Heeft hij een USB 2 interface, dit staat niet in het boekje.
Is de favorietenlijst van navteq te editen vanuit een desktop, nu noet ik alles op een omslachtige manier invullen.
Verdere vragen die ik heb:
Heeft hij een USB 2 interface, dit staat niet in het boekje.
Is de favorietenlijst van navteq te editen vanuit een desktop, nu noet ik alles op een omslachtige manier invullen.
Het apparaat moet inderdaad zicht naar boven vrij hebben, anders gaat het slechter of helemaal niet werken.matthijst schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:32:
GPS-apparatuur heeft minimaal 3 sattelieten nodig. Als je dat apparaat verder in de auto verstopt wordt dat contact met die sattelieten ook moeilijker...
Anoniem: 56606
Ik weet niet waarom jij 'm zo ver haalt -- heb net een beetje rondgebeld, en er op de Hessenweg nog 1 gevonden, apart laten zetten, en opgehaald.Anoniem: 63813 schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:55:
[...]
edit: net even gebeld (utrecht, want bij mij gaat ie pas om 1 uur open) en ze houden er 1 apart
mochten er nog meer mensen op zoek zijn: utrecht oude gracht heeft ze nog.
Ze hadden er daarna nog 1 of 2 liggen... (wisten ze niet precies)
[edit] Net even gebeld met de servicelijn, tas wordt opgestuurd -- hoefde niets te faxen of te mailen.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 56606 op 07-11-2005 15:46 ]
Voor een kruisbepaling (plaats bepaling) inderdaad 3Bastiaan schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:14:
[...]
Het apparaat moet inderdaad zicht naar boven vrij hebben, anders gaat het slechter of helemaal niet werken.
GPS-apparatuur heeft minimaal 3 sattelieten nodig. Als je dat apparaat verder in de auto verstopt wordt dat contact met die sattelieten ook moeilijker...
Maar voor een 3d bepaling dat is richting en plaats heb je er minimaal 5 volgens mij voor nodig!
anders moet je even een externe antenne inpluggen, en die onder de ruit leggen.matthijst schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:32:
Blijkt toch te kloppen. Als je het nummer belt krijg je te horen "dit gesprek kost 15 cent per minuut" en daarna pakt de fax op. Bedant hvangent. Overigens je krijgt op emails geen snelle bevestiging, ben benieuwd... Funrider hopelijk heb je snel een nieuwe retour.funrider schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:57:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door Gianni Rombios op 07-11-2005 16:14 ]
0900-656540 is een niet bestaand nummer. 0900 nummers (in nederland moeten na de 0900 prefix 4- óf 7 digits hebben.
En filiaal Rotterdam-zuidplein heeft geen exemplaren meer
En filiaal Rotterdam-zuidplein heeft geen exemplaren meer
Heeft iemand al in Eindhoven gekeken of er daar nog waren ? In Eindhoven zitten btw 2 Scapino's
[miereneukmodus]Smarty77 schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:18:
[...]
Voor een kruisbepaling (plaats bepaling) inderdaad 3
Maar voor een 3d bepaling dat is richting en plaats heb je er minimaal 5 volgens mij voor nodig!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, maar dat zijn er dus toch minimaal 3 om het überhaupt werkend te hebben!
[/miereneukmodus]
Je hebt voor welk gps systeem dan ook maar 3 satelieten nodig.Bastiaan schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:09:
[...]
[miereneukmodus]
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, maar dat zijn er dus toch minimaal 3 om het überhaupt werkend te hebben!![]()
[/miereneukmodus]
Het systeem dat wordt gebruik werkt namelijk op basis van een kruispijling.
Dit kon je ook op een kaart doen.
Als je de positie van 2 punten weet op een kaart en je weet de kompasrichting waarin deze punten staan trek je een lijn in die richting op de kaart, waar de 2 lijnen zich kruisen bevind jij je.
GPS gebruikt de 3de "lijn" als foutcorrectie.
Door de kruising te bepalen weet de GPS dus waar je bent en als je je verplaatst verplaatsen de lijnen zichzelf ook en kan dus het verschil tussen de 2 plaatsen waar je bent berekend worden, en hiermee dus ook bijvoorbeeld je snelheid..
Met 3d view heeft dit helemaal niets te maken, en meer satelieten maakt het punt alleen maar nauwkeuriger bij beweging
Hier vind je een stukje van mijn hand over gps inmiddels al vele jaren geleden geschreven, dus nu al weer een stuk GPSwijzer
[ Voor 18% gewijzigd door Koenzie op 07-11-2005 16:19 ]
Kun je ook vertellen waar je deze gehaald hebt, en hoeveel ze er nog hadden....Ebbie schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:18:
Heb er net eentje bij de Scapino gehaald voor mijn vader. TS bedankt!
Misschien fijn voor mensen die er nog geen hebben
Anoniem: 159463
Gister om 17.13 uur een e-mail verstuurd naar medion met het verzoek een tasje voor de PDA na te leveren. Tot op heden geen antwoord gehad op mijn mailtje. Net even gebeld met het 0900 nr. en de handel word toegestuurd zodra de tas binnen is (tasjes zijn in bestelling bij Medion). Overigens werd er bij mij ook niet gevraagd of ik een kopie van de kassabon wil maken en wil opsturen naar medion, wel een klantnummer ontvangen...
Klopt niet helemaal wat je hier zegt.Koenzie schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:14:
[...]
Je hebt voor welk gps systeem dan ook maar 3 satelieten nodig.
Het systeem dat wordt gebruik werkt namelijk op basis van een kruispijling.
Dit kon je ook op een kaart doen.[...]
Met 3d view heeft dit helemaal niets te maken, en meer satelieten maakt het punt alleen maar nauwkeuriger bij beweging[...]
Met plaatsbepaling aan de hand van 2 satellieten, krijg je 2 oplossingen (teken maar 2 cirkels op papier die elkaar een beetje overlappen, dan heb je 2 kruispunten)
Door 3 satellieten te gebruiken, kun je van die 2 punten het juiste punt kiezen en heb je dus extra zekerheid omtrend je positie.
Wanneer je echter ook de hoogte wilt weten en dus niet alleen de coordinaten in 1 vlak, dan heb je uiteraard een extra satelliet nodig. Je cirkels veranderen dan in bollen, maar verder blijft het verhaal hetzelfde.
Voor 1D (afstand op een rechte lijn) heb je 2 satellieten nodig
Voor 2D (plek op een kaart) heb je 3 satellieten nodig
Voor 3D (plek in een landschap, dus ook hoogtemeting) heb je 4 satellieten nodig.
Voor nD heb je dus (n+1) satellieten nodig
Hoe meer satellieten je kunt gebruiken voor de plaatsbepaling, hoe nauwkeuriger de meting kan zijn.
Er zal namelijk altijd wel een signaal ergens gereflecteerd worden en dan is het signaal van die satelliet minder betrouwbaar (dus de straal van je cirkeltje of bol heeft dan een afwijking).
Daarnaast speelt nog wat anders mee. Wanneer je alleen satellieten ziet die -vanuit jouw gezichtspunt- erg dicht bij elkaar staan, is het ook erg lastig om aan de hand van die 2 satellieten nauwkeurig een kruispunt te bepalen. Teken maar eens 2 vrijwel even grote cirkels waarvan de beide middelpunten erg dicht bij elkaar liggen. Voor de geïnteresseerden, in het GPS-signaal heet dat DOP, oftewel Dilution Of Precision
Dergelijke problemen kunnen ook ervoor zorgen dat je meting zwaar onbetrouwbaar is. (afwijkingen van >200m zijn niet vreemd in zo'n geval)
Door nu meerdere satellieten te kunnen vergelijken, kun je dus de nauwkeurigheid opschroeven.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Super uitleg, chapeauTD-er schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:11:
[...]
Klopt niet helemaal wat je hier zegt.
........................
aar onbetrouwbaar is. (afwijkingen van >200m zijn niet vreemd in zo'n geval)
Door nu meerdere satellieten te kunnen vergelijken, kun je dus de nauwkeurigheid opschroeven.
Anoniem: 130832
Nog even een tip over toebehoren (o.a. een externe antenne, docking station etc.). Op de medion site (www.medionshop.nl) en dan links "toebehoren" klikken, vervolgens MD95544 of PNA100 zijn redelijk wat zaken te vinden. Helaas niet erg goedkoop maar als je iets perse nodig hebt kun je het hier vinden.
Op pagina 3 is ook de "beschermtas indoor" te bewonderen. Dit zal de tas zijn die we nageleverd gaan krijgen.
Op de duitse site (www.medionshop.de) is ook nog een TMC ontvanger te vinden:
TMC-Adapter für Medion Navigationsgeräte MDPNA100 und MDPPC150.
Op pagina 3 is ook de "beschermtas indoor" te bewonderen. Dit zal de tas zijn die we nageleverd gaan krijgen.
Op de duitse site (www.medionshop.de) is ook nog een TMC ontvanger te vinden:
TMC-Adapter für Medion Navigationsgeräte MDPNA100 und MDPPC150.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 130832 op 07-11-2005 17:29 ]
Even een bevesteging op tasjes front, je kunt via het 0900 nummer zo een tasje bestellen als je zegt dat je je PDA bij de Scapino hebt gekocht. Je krijgt dan inderdaad een klantnummer.
Ik heb zojuist de mijne bestelt en hoop deze zsm te ontvangen
Ik heb zojuist de mijne bestelt en hoop deze zsm te ontvangen
Nog wat navigatie-ervaringen. Het bijgeleverde navigatiepakket is niet al te snugger. Zo ging ik vanochtend van Nijmegen naar Eindhoven via Den Bosch. Niet de kortste weg en de orgineel geplande weg was dan ook om via Oss over de A50 naar Eindhoven te gaan. Het resultaat was dat ik tot vlak bij Eindhoven bij elke afslag werd verzocht om om te draaien en alsnog naar Oss te gaan. Misschien toch maar eens iets anders gaan proberen.
Anoniem: 130832 schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:20:

Zegt alleen nog niet zo heel veel... hoop dat er wel een broekclip aanzit.
Ik denk op basis hiervan dat het dus de onderstaande "tas" is.Toff schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 15:41:
De "tas" zelf is niet zo heel bijzonder. Het is meer een beschermhoesje, met elastiek aan de zijkanten.

ervaringkje : hij is voor m'n pa
dus ik mag er alleen mee rommelen voor de instellingen.
allereerst een vraag: hoe de fuck zet je het ding uit?! als ik op de aan/uit toets (#6 in de handleiding) druk gaat het beeld wel uit, maar ik heb toch niet het idee dat hij helemaal uit gaat (krijg bij opnieuw "aanzetten" ook geen splashscreen oid)
een nadeeltje so far is idd dat wm2003 zelf engels is, geen ramp maar toch jammer !
verder komt het over als een erg makkelijk en prima apparaatje , vooral voor deze prijs natuurlijk!
allereerst een vraag: hoe de fuck zet je het ding uit?! als ik op de aan/uit toets (#6 in de handleiding) druk gaat het beeld wel uit, maar ik heb toch niet het idee dat hij helemaal uit gaat (krijg bij opnieuw "aanzetten" ook geen splashscreen oid)
een nadeeltje so far is idd dat wm2003 zelf engels is, geen ramp maar toch jammer !
verder komt het over als een erg makkelijk en prima apparaatje , vooral voor deze prijs natuurlijk!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 07-11-2005 19:17 ]
Anoniem: 41908
heeft iemand de "zwanehals" er bij gekregen?
Er zaten wat lege zakjes in de doos, misschien zat ie daarin, hoewel aangegeven is dat dit onderdeel optioneel is.
Er zaten wat lege zakjes in de doos, misschien zat ie daarin, hoewel aangegeven is dat dit onderdeel optioneel is.
Dat hoort zo. Het voordeel van zo'n ding is nu juist dat je niet elke keer opnieuw hoeft te booten. Betekent wel -zoals bij vrijwel elke PDA- dat je je gegevens kwijt bent als de batterijen helemaal leeg zijn en er geen backup voorhanden is.Anoniem: 63813 schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:16:
Zoef
Inderdaad staat in de handleiding op blz 33 dat er een zwanehals in het pakket zou moeten zitten, dit is niet het geval. Wel zit er ander materiaal in het pakket waarmee je je pda in je auto kan plaatsen.Anoniem: 41908 schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:57:
heeft iemand de "zwanehals" er bij gekregen?
Overigens zei mijn zwager dat het niet zo'n ramp is dat die zwanehals niet in het pakket zit omdat tijdens het rijden de zwanennhals kan gaan trillen, met alle gevolgen van dien. Je bent waarschijnlijk dus beter af met de spullen die nu in je pakket erbijgeleverd zitten.
Overigens is het wel slordig van Medion om de zwanehals wel in de handleiding te zetten. Ik denk dat de handleiding voor meerdere type pda's of routeplanner geld waarbij misschien wel de zwanenhals erbij geleverd word.

RuudDude:
). De strook is ietsjes breder dan de PDA en ietsjes minder hoog.
De PDA gaat met zijn onderkant eerst, van bovenaf in het hoesje. Alleen een stukje antenne steekt er nog uit, de bovenkant blijft open, dus je kan de oortelefoonstekker laten zitten en je geheugenkaart kan eruit.
Je kan nul toetsen bedienen, als het ding in die hoes zit, en je kan hem alleen in zijn geheel uitschuiven.
Zo te zien kan de tas van de foto open. Het lijkt erop, dat de tas vierkant is, wat zou betekenen dat er naast de PDA ruimte is voor memorycards ofzo? Het lijkt in elk geval niet op mijn hoesje.
Nee, de beschermhoes (?) die ik heb is een soort dubbelgevouwen strook zwart textiel, van binnen verstevigd met een soort karton en gevoerd met een soort vilt, aan de zijkant met elastieke stroken aan elkaar vastgemaakt (idee regenbroekIk denk op basis hiervan dat het dus de onderstaande "tas" is.
De PDA gaat met zijn onderkant eerst, van bovenaf in het hoesje. Alleen een stukje antenne steekt er nog uit, de bovenkant blijft open, dus je kan de oortelefoonstekker laten zitten en je geheugenkaart kan eruit.
Je kan nul toetsen bedienen, als het ding in die hoes zit, en je kan hem alleen in zijn geheel uitschuiven.
Zo te zien kan de tas van de foto open. Het lijkt erop, dat de tas vierkant is, wat zou betekenen dat er naast de PDA ruimte is voor memorycards ofzo? Het lijkt in elk geval niet op mijn hoesje.
Hmmm ... waarom zie ik dit pas nu ... Ik ga morgen toch nog maar even rondbellen.. wie weet heeft er nog 1 hem liggen
Ach, hetzelfde geldt voor de cradle. Die zit er ook niet bij, maar staat wel -met een * van optioneel- in de handleiding. Het bespaart gewoon kosten als ze niet voor elke andere doosinhoud een ander boekje moeten maken.Anoniem: 159463 schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:12:
Overigens is het wel slordig van Medion om de zwanehals wel in de handleiding te zetten. Ik denk dat de handleiding voor meerdere type pda's of routeplanner geld waarbij misschien wel de zwanenhals erbij geleverd word.
Wat ik storender vind is de laatste paragraaf op pagina 30
Zoef
ah okay.. ik verwachte eigenlijk meer iets als mijn smarthphone welke je ook echt uit kunt zetten (namelijk ook windows mobile 2003SE)Zpottr schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:04:
[...]
Dat hoort zo. Het voordeel van zo'n ding is nu juist dat je niet elke keer opnieuw hoeft te booten. Betekent wel -zoals bij vrijwel elke PDA- dat je je gegevens kwijt bent als de batterijen helemaal leeg zijn en er geen backup voorhanden is.
Super!
Heb er ook 2 gekocht.
1 voor mezelf en 1 voor mijn ouders!
Nu hard op zoek naar leuke progjes!
Heb er ook 2 gekocht.
1 voor mezelf en 1 voor mijn ouders!
Nu hard op zoek naar leuke progjes!
American Express vraagbaak
Over die zwanenhals:
Ik ben blij dat er geen "zwanenhals" bij zit, als je tenminste zo'n flexibel buigbaar metalen slangetje bedoelt. Ik denk dat zo'n ding niet helemaal vormvast is.
Medion levert een bevestigingsset mee, die goede verstelmogelijkheden biedt en muurvastgedraaid kan worden. Het zuignap deel, kan verlengd worden, door aan de 2 pootjes te trekken (waarschijnlijk gaat dit het beste voordat je de moeren helemaal vastdraait. Aan het zuignapdeel kan eventueel een verlengstuk gemonteerd worden, waarop de kop wordt gemonteerd, waar je PDA-afhankelijke houder weer op komt.
Ik heb het hele ding zonder veel plichtplegingen op de voorruit vastgezet. Na een paar keer proberen, zat het perfect vast.
Op het oog is het bevestigingssysteen van de houder nogal standaard. Ik denk dat hulpstukken van HR zonder problemen zouden moeten passen. Voor een tientje of twee heb je een complete HR-bevestigingsset, met zwanenhals, maar voor mij hoeft het niet. Ik overweeg nog wel een Brodit-clip, maar dat is uitsluitend omdat ik mijn dashboard niet wil beschadigen, door de meegeleverde plaat (voor de zuignap) erop te plakken.
Ik ben blij dat er geen "zwanenhals" bij zit, als je tenminste zo'n flexibel buigbaar metalen slangetje bedoelt. Ik denk dat zo'n ding niet helemaal vormvast is.
Medion levert een bevestigingsset mee, die goede verstelmogelijkheden biedt en muurvastgedraaid kan worden. Het zuignap deel, kan verlengd worden, door aan de 2 pootjes te trekken (waarschijnlijk gaat dit het beste voordat je de moeren helemaal vastdraait. Aan het zuignapdeel kan eventueel een verlengstuk gemonteerd worden, waarop de kop wordt gemonteerd, waar je PDA-afhankelijke houder weer op komt.
Ik heb het hele ding zonder veel plichtplegingen op de voorruit vastgezet. Na een paar keer proberen, zat het perfect vast.
Op het oog is het bevestigingssysteen van de houder nogal standaard. Ik denk dat hulpstukken van HR zonder problemen zouden moeten passen. Voor een tientje of twee heb je een complete HR-bevestigingsset, met zwanenhals, maar voor mij hoeft het niet. Ik overweeg nog wel een Brodit-clip, maar dat is uitsluitend omdat ik mijn dashboard niet wil beschadigen, door de meegeleverde plaat (voor de zuignap) erop te plakken.
[ Voor 2% gewijzigd door Toff op 09-11-2005 20:29 . Reden: tikfoutje ]
Jawel maar ik had de route wel ingesteld terwijl hij nog op auto stond. Nou ja, wandelend ga ik er denk ik toch niet veel mee doen.Spotmatic schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:13:
[...]
Heb je in de instellingen van Medion Navigator wel aangegeven dat je het profiel van Voetganger wilde gebruiken i.p.v. Personenauto Normaal?
Gebeld voor tasje en die wordt opgestuurd, nix moelijke vragen of aankoopbon faxen.
WAZUUUUUUUP!!!!!
Hmm ik ga denk ik dan ook nog maar eens bellen...!
Hier een echte topper om even te installeren http://www.snapfiles.com/get/pocketpc/xpshutdown.html
Even heel makkelijk herstarten zonder gedoe met het pennetje.
Hier een echte topper om even te installeren http://www.snapfiles.com/get/pocketpc/xpshutdown.html
Even heel makkelijk herstarten zonder gedoe met het pennetje.
[ Voor 63% gewijzigd door Gianni Rombios op 07-11-2005 22:25 ]
Anoniem: 97917
En heb je hem al kunnen vergelijken met de mio 168?Wijnands schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:47:
Collega heeft 'm ook gekocht, we gaan zo 'ns even tomtom testen. Ding is nogal plastic maar best stevig. Voor 185 euro, erg netjes.
Ik heb er ook 1 te pakken (Bilderdijkstraat Amsterdam, de laatste volgens de medewerker daar
)
Nu maar ff uitproberen hoe zoiets bevalt lopend of op de fiets.
Stel dat ik een tweede accu koop, kan ik die dan onderweg verwisselen zonder de route opnieuw in te hoeven stellen (het lijkt me wel met die reserve-accu, maar ik weet het toch niet helemaal zeker)
* RikTW heeft nog geen 12V aansluiting op de fiets
Nu maar ff uitproberen hoe zoiets bevalt lopend of op de fiets.
Stel dat ik een tweede accu koop, kan ik die dan onderweg verwisselen zonder de route opnieuw in te hoeven stellen (het lijkt me wel met die reserve-accu, maar ik weet het toch niet helemaal zeker)
* RikTW heeft nog geen 12V aansluiting op de fiets
Dit kun je toch gewoon even zelf testen door de accu even na een navigatieopdracht eruit te halen en er weer in te doen?
Even getest, navigatieprogramma werkte idd gewoon door. Een meevaller.
[ Voor 36% gewijzigd door Gianni Rombios op 07-11-2005 23:49 ]
Waarom gaat een Wifi kaartje niet werken trouwens?
American Express vraagbaak
vandaag voor tasje gebeld, niets bonnetjes.. postcode en huisnummer was voldoende..
Iemand hem al binnen, mij werd verteld dat ik hem toch wel binnen 10 werkdagen binnen zou hebben..
Iemand hem al binnen, mij werd verteld dat ik hem toch wel binnen 10 werkdagen binnen zou hebben..
geen SD/IO... zegt me niets maar ergens in topic staat dat dat de rede is dat hij niet werkt...Stinger_Ventura schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:46:
Waarom gaat een Wifi kaartje niet werken trouwens?
Als iemand ff kan testen weten we het zo...
Gianni Rombios schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:45:
Dit kun je toch gewoon even zelf testen door de accu even na een navigatieopdracht eruit te halen en er weer in te doen?
bedankt iig
Installeren van de navigatiesoftware op een andere kaart wil mij niet lukken.
alle aanwijzingen via de handleiding gevolgd, maar krijg het niet voor elkaar. (PDA accepteerd de files b.v. niet, zegt dat het geen geschikt CE bestand is.)
Ook alleen de landenkaarten wil de PDA niet accepteren, krijg dan een melding dat het bestand niet goed is of de versie niet klopt.
kaart volgens fat en fat32 geformatteerd.
Zou het aan het type kaartje kunnen liggen? is een Peak MMC 512Mb kaart.
Heb hier ook nog een 256Mb SD kaart liggen, ga hier morgen maar eens mee aan de slag.
alle aanwijzingen via de handleiding gevolgd, maar krijg het niet voor elkaar. (PDA accepteerd de files b.v. niet, zegt dat het geen geschikt CE bestand is.)
Ook alleen de landenkaarten wil de PDA niet accepteren, krijg dan een melding dat het bestand niet goed is of de versie niet klopt.
Heb hier ook nog een 256Mb SD kaart liggen, ga hier morgen maar eens mee aan de slag.
mcb1
Navigon handmatig proberen te updaten door cab uit te pakken en files te overschrijven. Helaas, dat was te makkelijk gedacht.. Logo kan je wel zonder problemen aanpassen; (240x320 pixels, resolutie 72x72 p. inch)
thema maken of aanpassen moet hiermee kunnen; http://www.microsoft.com/.../themegenerator_eula.mspx
themes van MS: http://www.microsoft.com/windowsmobile/downloads/themes.mspx
helaas, dit werkt alleen met pocket pc 2002
verder staat hier nog wel eea leuks; http://www.snapfiles.com/pocketpc/ppc_fwother.html (via Gianni's link gevonden)
thema maken of aanpassen moet hiermee kunnen; http://www.microsoft.com/.../themegenerator_eula.mspx
themes van MS: http://www.microsoft.com/windowsmobile/downloads/themes.mspx
helaas, dit werkt alleen met pocket pc 2002
verder staat hier nog wel eea leuks; http://www.snapfiles.com/pocketpc/ppc_fwother.html (via Gianni's link gevonden)
[ Voor 19% gewijzigd door nilski op 08-11-2005 01:13 ]
WAZUUUUUUUP!!!!!
probeer 'm eens eerst te formateren in de PDA. Via Activesync kan je de bestanden erop zetten, anders via kaartlezer in de PC.mcb1 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:59:
WAZUUUUUUUP!!!!!
Ik heb de kaarten van de CD in dezelfde folder zoals hij op de CD staat op een 1gig kaartje van sandisk gezet... Navigon werkte prima..mcb1 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:59:
Naast het kaartje van de benelux had ik een kwak MP3`s en fotos op kaartje staan, alles werkte prima! Ook MP3+Navigatie.
Anoniem: 96375
check het prog. cetus waypoint programmaAnoniem: 41226 schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:16:
http://www.digitalgrove.net/Toolbox_GPS.htm
arecon voor het opslaan van waypoints tracks en logging (geocaching) op je pda pocket pc
http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=5691
bron:
http://www.gpsinformation.org/dale/PocketPC/wince.htm
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 96375 op 08-11-2005 09:37 ]
een eerste vraag die bij me opkomt:
welke mediaplayer kan ik er op installeren ipv mediaplayer?? ik wil namelijk fullscreen filmpjes kunnen kijken en dat lukt niet met wmp....
en er zou toch een mp3-speler opzitten?? ik heb nix gevonden!!!
wie heeft er nog aanraders of sites met musthave-tools (behalve de eerder genoemde)??
welke mediaplayer kan ik er op installeren ipv mediaplayer?? ik wil namelijk fullscreen filmpjes kunnen kijken en dat lukt niet met wmp....
wie heeft er nog aanraders of sites met musthave-tools (behalve de eerder genoemde)??
marco_sire@hotmail.com
Ehh... ik heb zelf een filmpje omgezet naar het WMV formaat en die werd perfect fullscreen afgespeeld. Ik had zelfs de mogelijkheid om het beeld een kwartslag te draaien zodat je beter gebruik maakt van de verhoudingen van het scherm. Dus hoezo werkt het niet???marco_sire schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:28:
een eerste vraag die bij me opkomt:
Ik heb zojuist een fax gestuurd naar Medion (i.v.m. het ontbrekende tasje):funrider schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:57:
[...]
0900-656 540 werkt niet.
0900-654 654 0 werkt perfect.
Anoniem: 96375
Even goed zoeken want bij http://www.snapfiles.com/pocketpc/ kan je zelfs winamp downloaden.marco_sire schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:28:
Dank voor de GPS uitleg...!! Helemaal super, kan nooit kwaad meer details over dit soort dingen...
Verder even een uitleg voor de TOMTOM gebruikers:
Ik heb versie 5.1 proberen te installeren, geen probleem... Maar toen ik gister ochtend hem daadwerkelijk wou gebruiken toen had ik de volgende problemen:
- Backlight ging bij aanraken van scherm aan en de volgende aanraking weer aan.
- GPS had wel ontvangst maar kreeg binnen tomtom geen fix (blauwe satelieten, en ontvangst streepjes)
Oplossing:
Backlight: In de instellingen schermpjes van power en backlight zorgen dat het scherm altijd aan blijft staan.
GPS oplossing: http://www.pocketfms.com/2-knownissues-b.asp
Bovenstaande link staat een applicatie deze installeren, de settings op 4800 baud zetten.. verder de 1 tjes en 0 tjes gewoon checken.... maar deze staan gewoon goed...
afsluiten....... en alles werkt... Het vreemde is dat je helemaal niets veranderd maar toch doet tomtom het helemaal.....
Mocht er nog behoefte zijn aan een duidelijkere uitleg van het gps verhaal dan hoor ik het wel.. dan zal ik kijken of ik i.c.m. screenshotjes het iets duidelijker kan maken!
TOMTOM 5.1 deed het vanochtend helemaal oppie-toppie!!!
Verder even een uitleg voor de TOMTOM gebruikers:
Ik heb versie 5.1 proberen te installeren, geen probleem... Maar toen ik gister ochtend hem daadwerkelijk wou gebruiken toen had ik de volgende problemen:
- Backlight ging bij aanraken van scherm aan en de volgende aanraking weer aan.
- GPS had wel ontvangst maar kreeg binnen tomtom geen fix (blauwe satelieten, en ontvangst streepjes)
Oplossing:
Backlight: In de instellingen schermpjes van power en backlight zorgen dat het scherm altijd aan blijft staan.
GPS oplossing: http://www.pocketfms.com/2-knownissues-b.asp
Bovenstaande link staat een applicatie deze installeren, de settings op 4800 baud zetten.. verder de 1 tjes en 0 tjes gewoon checken.... maar deze staan gewoon goed...
afsluiten....... en alles werkt... Het vreemde is dat je helemaal niets veranderd maar toch doet tomtom het helemaal.....
Mocht er nog behoefte zijn aan een duidelijkere uitleg van het gps verhaal dan hoor ik het wel.. dan zal ik kijken of ik i.c.m. screenshotjes het iets duidelijker kan maken!
TOMTOM 5.1 deed het vanochtend helemaal oppie-toppie!!!
Mijn zwager vertelde mij dat niet alle merken kaartjes gepakt worden door het apparaat, daar kan het dus zeker aan liggen. Sandisk SD kaarten worden in ieder geval zonder problemen geaccepteerd door het apparaat.mcb1 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:59:
oeps, ik speelde het standaard filmpje van wmp 9 af (enig filmpje wat op de pda stond) en die kon ik niet draaien. ga vanavond eens een 'echte' film proberen.Spotmatic schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:32:
[...]
Ehh... ik heb zelf een filmpje omgezet naar het WMV formaat en die werd perfect fullscreen afgespeeld. Ik had zelfs de mogelijkheid om het beeld een kwartslag te draaien zodat je beter gebruik maakt van de verhoudingen van het scherm. Dus hoezo werkt het niet???
marco_sire@hotmail.com
tip voor films en filmpjes: gebruik pocketpcdixencoder in combinatie met betaplayer.Spotmatic schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:32:
[...]
Ehh... ik heb zelf een filmpje omgezet naar het WMV formaat en die werd perfect fullscreen afgespeeld. Ik had zelfs de mogelijkheid om het beeld een kwartslag te draaien zodat je beter gebruik maakt van de verhoudingen van het scherm. Dus hoezo werkt het niet???
Anoniem: 91702
Uit je volgende reacties, die nu weg zijn, blijkt namelijk dat dit niet serieus bedoeld is.
[ Voor 83% gewijzigd door DeeD2k2 op 08-11-2005 14:13 ]
Hee, bedankt ik ben een newbie op PocketPC gebeurenAnoniem: 96375 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:07:
check het prog. cetus waypoint programma
http://www.digitalgrove.net/Toolbox_GPS.htm
arecon voor het opslaan van waypoints tracks en logging (geocaching) op je pda pocket pc
http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=5691
bron:
http://www.gpsinformation.org/dale/PocketPC/wince.htm
Over de gevoeligheid van de ontvanger: Ik had een GPS singaal op mijn kamer, door een boom (nu bijna kaal) en luxaflex heen, dat is beter als mijn oude Garmin.
[ Voor 84% gewijzigd door DeeD2k2 op 08-11-2005 14:14 ]
marco_sire@hotmail.com
Is het al iemand gelukt POI`s te importeren in Navigon?
Ik ben ZEER geinteresserd in de snelheids controles..
POI's... even wat uitleg graagZerveza schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:53:
Anoniem: 41908
ik snap nog niet veel van die Duitse sites, navifriends etc.Zerveza schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:53:
Poi-warner, poi-observer, .obs files, allerlei bestandstypen.... iemand een korte uitleg om hoe dit SIMPEL te kunnen doen?
points of interests (alsk me niet vergis)Tutti-frutti schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:19:
[...]
POI's... even wat uitleg graag(Bedoel je flitspalen ofzo?)
maarja dat is natuurlijk makkelijk op te zoeken op google.
Weet iemand of er via gps ook wegopbrekingen vast in tomtom gezet kunnen zetten? kan hier weinig over vinden helaas. Aangezien ik in Amsterdam woon is dat met de bouw van de noord-zuidlijn erg handig
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
http://www2.flitspaal.nl/...es?p_id=22368974&p_page=1 helpt je misschien op weg.Zerveza schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:53:
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Nee. Wel kent TT5 de optie om een alternatieve route te zoeken.amsterdammertje schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:58:
Weet iemand of er via gps ook wegopbrekingen vast in tomtom gezet kunnen zetten? kan hier weinig over vinden helaas. Aangezien ik in Amsterdam woon is dat met de bouw van de noord-zuidlijn erg handig
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Hèhè, dat ben ik dusWijnands schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:08:
[...]
http://www2.flitspaal.nl/...es?p_id=22368974&p_page=1 helpt je misschien op weg.
Ik krijg allereerst Poiedit niet aan de praat
WAZUUUUUUUP!!!!!