Ik vind ook dat we niet moeten zeuren voor dit geld!
Maar waarvoor is die flash disk van 5 mb???
Verwijderd
Daar kun je dingen op opslaan die behouden blijven na een reset, of wanneer je accu leeg is.Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:41:
Ik vind ook dat we niet moeten zeuren voor dit geld!
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Firefox - Iphone
Firefox - Iphone
Tenzij het met die lege accu te maken heeft, kan ik dit niet verklaren. Gebeurt het ook als je PPC aan de voeding hangt?babybox schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:06:
Even toch wat vragen....
De tijd instellen gaat goed, maar hij onthoudt deze maar een korte tijd enkele uren en ik krijg daarna een andere tijd, dat klopt dus niet, gewoon via settings->system->clock->save changes to clock settings?->Yes ik doe toch niks verkeerd.
Misschien een open deur, maar zijn alle progs ook echt afgesloten? Op het "kruisje" klikken is op een PPC niet voldoende. Kijk eens via: start - settings - system - memory - running programs, wat er nog loopt eventueel, of doe een soft reset.babybox schreef verder op donderdag 05 januari 2006 @ 11:06:En ik heb het gevoel, nee ik merk dat de hoofd-accu zeer snel leeg is als je de pocket pc enkele dagen niet gebruikt (GPS staat ook uit), binnen een paar dagen heel veel procenten van de batterij eraf, hoe kan dat?
en hoe lang kun je de pocket pc ongebruikt laten liggen voordat ook de reserve accu leeg is?
De vraag is, hoe vol jouw vol is. De accu (Li-ion) geeft zijn status door aan de PPC. Op enig moment, moet je PPC vastgesteld hebben, dat je accu 100% geladen is. Ik denk, dat dit gebeurt bij een harde reset. Stel nu, dat je accus bij een harde reset maar 50% geladen is en je PPC denkt dat dit "vol" is? Gevolg zou kunnen zijn, dat je accu nooit meer dan 50% lading opneemt en dus heel snel leeg is. Oftewel (zoals ook in de instructie voor eerste gebruik staat) éérst 24 uur laden, en dan een harde reset geven, zou het probleem wel eens kunnen oplossen.babybox schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:45:
Dat de batterij zelfs ongebruikt (programma's uit en GPS uit) wat procenten per dag gebruikt lijkt me normaal maar toch niet dat na een week de batterij (die eerst 100%) volzat tot 14% leegloopt?
Verwijderd
Die Samsung proc wordt volgens mij helemaal niet ondersteund door dat programma, dus weet je zeker dat ie niet gewoon op 266MHz heeft gedraaid?Smarty77 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:32:
Ik heb xCPUscaler geinstalleerd.... en ik kan melden dat mijn PNA100 momenteel op 400 Mhz draai.
Standaard staat dat ding op 200.... Ik heb net een autorit gemaakt met Navigon 5.2 en de processor heeft continu op 400 gedraaid...
Zoef
Ik kom er nu na testen achter dat de applicatie aangeeft dat ie op 400 draait.. maar na testen denk ik dat ie er toch niet op reageert... Ik zal hem eens goed onder de loep nemen met een cpu benchmarker....Zpottr schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:17:
[...]
Die Samsung proc wordt volgens mij helemaal niet ondersteund door dat programma, dus weet je zeker dat ie niet gewoon op 266MHz heeft gedraaid?
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 12-01-2006 22:36 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Verwijderd
Geen problemen met het verkrijgen van een fix met TT 5.21. Over het algemeen binnen 1 minuut.Smarty77 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:32:Ik ga het nog weer even met TOMTOM proberen... Alleen tomtom heeft erg veel problemen met mijn gps. Hij kan heel moeilijk een fix krijgen!
[ Voor 10% gewijzigd door blaatpaal op 06-02-2006 08:34 ]
(--=) Peace For Everybody (=--)
Firefox - Iphone
inderdaad anders dan die van mij, maar doet Favorieten het bij jou wel dan?Toff schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:01:
Vreemd, mijn scherm ziet er anders uit:
[afbeelding]
Firefox - Iphone
routeplanner (het offline plannen van een route) kan alleen als je het instelt op "geavanceerd"...Toff schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:01:
Vreemd, mijn scherm ziet er anders uit:
[afbeelding]
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Verwijderd
Je zou natuurlijkVerwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:33:
vraagje:
is het mogenlijk een externe antenne aan te sluiten indien de ontvangst binnen in de auto slecht is?
Dus enkel een antenne, kan dat? of moet je dan gelijk een hele externe GPS ontvanger aansluiten?
Zoef
maar bij mij is in de geavanceerde versie, tevens geen favorieten mogelijk, het vakje blijft grijsJimbolino schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:31:
[...]
routeplanner (het offline plannen van een route) kan alleen als je het instelt op "geavanceerd"...
Firefox - Iphone
Dat vakje doet het niet tenzij je al favorieten hebt toegevoegd. Dus gewoon naarbabybox schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:38:
[...]
maar bij mij is in de geavanceerde versie, tevens geen favorieten mogelijk, het vakje blijft grijs
[ Voor 5% gewijzigd door Zpottr op 12-02-2006 21:01 ]
Zoef
Dat is inderdaad hoe het moet, je moet gewoon een adres invoeren en daarna Opslaan kiezen (Favorit) en de bestemming een naam geven. KlaarToff schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:32:
Bij mij staat "Favorieten" in het scherm achter de knop "Navigatie".
Blijkbaar heb ik ooit een adres als zodanig aangegeven, dus de knop is aanklikbaar.
Normaliter gebruik ik eerder adressen uit de lijst "Contacten" overigens.
Firefox - Iphone
Verwijderd
Firefox - Iphone
Dit is niet de update naar de oorspronkelijk bijgeleverde software. Er is een verschil tussen Navigon en MedionNavigator (een soort Navigon Lite)!.babybox schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:25:
op deze site staat een update voor het navigatie systeem naar 5.1 , is er iemand die het gebruikt heeft
http://www.navigon.com/si...e_support/download_center
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
maar met die update is dus "onze" navigatie niet te updaten naar 5.1??RudiVader schreef op maandag 20 februari 2006 @ 00:00:
[...]
Dit is niet de update naar de oorspronkelijk bijgeleverde software. Er is een verschil tussen Navigon en MedionNavigator (een soort Navigon Lite)!.
Firefox - Iphone
goeie vraag! en weet iemand of TomTom ook werkt op dit apparaat.babybox schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:06:
[...]
maar met die update is dus "onze" navigatie niet te updaten naar 5.1??
[ Voor 25% gewijzigd door Zerveza op 22-02-2006 09:25 ]
Verwijderd
externe antenne inmiddels ontvangen. Werkt netjes! enkel hebben ze het plugje naar mijn smaak wel erg klein en kort gemaakt waardoor het niet echt heel stevig er in zit (moest zowiezo een stukje rubber terugduwen/wegsnijden omdat ie er anders niet ver genoeg in kon!)Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:05:
heb inmiddels een externe antenne besteld, zal volgende week de bevindingen eens posten.
Ook zal ik volgende week eens kijken of het voor de snelheid uitmaakt als ik het bijgeleverde 256MB MMC kaartje vervang voor een 512MB mini-sd cardje (het kaartje zou stukken sneller moeten zijn, weet echter niet of de pda beperkend is)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 09:27 ]
Net zo freeware als TomTom?Zerveza schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:21:
[...]
wellicht wel nuttig om een update te geven over de meest gebruiktet tools op de pda.. ik zweer bij:
- Innersky Pocket Translator (handig vertaal prog)
- Aidem Engineering Calculator (wat het zegt, dus een wat uitgebreidere calc)
- GPSdash2 (geniaal prog wat gps gegevens opslaat voor later gebruik (in google earth))
- TomTom (navigatie)
- TCPMP (media player voor oa divx)
Alles freeware
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
(--=) Peace For Everybody (=--)
ahum, die hoorde niet in rijtje thuis natuurlijk, die heb ik op iedere straathoek gekocht!
Zie het als een grote legpuzzel. Met de ene versie van TomTom kun je de volgende vindenVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:15:
Kost wel veel tijd om op elke straathoek een Tomtom pakket te gaan kopen.
marco_sire@hotmail.com
[ Voor 45% gewijzigd door Stinger_Ventura op 16-04-2006 17:27 ]
American Express vraagbaak
Nou, zo vreemd is dat niet hoor. Ik leg hem ook vaak in de vensterbank op de BG om een fix te krijgen en dat lukt meestal gewoon. Boven in huis met rondom glas zou toch niet onmogelijk moeten zijn? Tenzij de ruiten (metaalfolie)zonwerend zijn of de metalen luxaflex ervoor hangt natuurlijk.Zerveza schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:00:
hehe, binnen een fix zoeken..![]()
volgende keer vanuit een lift of kelder proberen... en dan weer gaan panieken..
American Express vraagbaak
heb precies hetzelfde probleem gehad 2 weken geleden. eerst winfast er op gezet: die stond en ontving data. daarna tomtom opgestart maar er gebeurde totaal nix. alle instellingen doorgelopen (tomtom en winfast) maar nix te vinden. pna gereset en alleen tom er op gezet, weer helemaal nix. pas na een factory reset vondie gelukkig weer sattelieten maar winfast werkt dus totaal niet bij mij, helaas.Stinger_Ventura schreef op zondag 16 april 2006 @ 16:56:
Tom tom gaf de sataliet statusbalk niet aan, dus die op mijn eigen PNA wel werkend gekregen met naar ik geloof Winfast.
Werkte meteen ! en vele herstarts/reboots en clean installs verder doet hij het nog steeds.
Nu hetzelfde werkend proberen te krijgen op een PNA van een familielid.
Instellingen doorlopen, maar opeens krijgt TT5,21 geen fix meer!!
Dus terug naar Winfast, en binnen een tiental seconden een fix.
TT5.21 weer opstarten en minutenlang NIETS!!
Wat is hier de oorzaak van? Want nou werkt het helemaal niet meer???
UPDATE:
Factory Reset gedraaid onder settings bij GPS.
Vreemdgenoeg staat er nu wel de tijdin beeld ( wat er eerst niet stond met winfast) en de satalieten staan weer genummerd onderin ( die 12 balkjes zijn op 2 na gevuld met getallen).
Nu na een kwartier hebben er zich 2 balken gevuld tot 75%.
Maar dus nog steeds GEEN FIX!!!
Update 2:
Okay, moet bekennen, boven in huis ( 360 glas ) was toch niet zo'n goed idee om een nieuwe fix te krijgen.
na 25 minuten toch maar eens mijn eigen PNA aangezet, en die kreeg wel binnen 20 seconden een fix, maar zeer matig ( uitvallen steeds)
toen maar even naar buiten gelopen, en daar bracht die het wel binnen 1 minuut tot een fix!
Nog steeds geen status balkje, maar dat neem ik voor lief!
het zweet brak me even uit
marco_sire@hotmail.com
Verwijderd
Verwijderd
als je er 1 moet hebben moet je even mailen.Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:02:
Dag jongens en meisjes,
heeft iemand van jullie een externe GPS-antenne voor de MDPNA100 gekocht? Zo ja, wat voor stekker zit daar aan? Ik heb via eBay een externe antenne gekocht, met een MC-stekker, omdat die op de MDPNA100 zou horen, maar de stekker is te dik voor het gat in de behuizing!![]()
Nu kan ik natuurlijk dat gat wel wat groter maken, aangezien het maar plastic is, maar dat lijkt me een beetje zonde als dan achteraf blijkt dat de stekker nog niet past... En misschien blijft het afsluitdopje dan ook niet meer zitten.
[ Voor 11% gewijzigd door Tutti-frutti op 09-05-2006 17:13 ]
Ben je daar voor verzekerd? Onder welke verzekering valt dat dan?Tutti-frutti schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:12:
Helaas gisteren mijn pna100'tje overleden:
[afbeelding]
Is te diep in dashbordkastje gelegd...kastje dicht... krak.
Wel een verzekeringsgeval dit gelukkig, maar jammer dat er nogsteeds geen pda/gps combinatie voor het dit geld te krijgen is. Ik denk dat ik nu maar voor de mio168 ga.
(of is de dagwaarde van zoiets onafhankelijk van de aankoopsprijs?)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Degene die hem per ongeluk kapot heeft gemaakt doet beroep op zijn wa verzekeringMarzman schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:00:
[...]
Ben je daar voor verzekerd? Onder welke verzekering valt dat dan?
zou ik zelf niet doen (die 168) want die is niet heel stevig ofzo (heb hem zelf ook, stekkerverbinding is half afgebroken en dat gebeurt heel vaak).. Zou dan liever iets meer geld uitgevenTutti-frutti schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:12:
[afbeelding]
Wel een verzekeringsgeval dit gelukkig, maar jammer dat er nogsteeds geen pda/gps combinatie voor het dit geld te krijgen is. Ik denk dat ik nu maar voor de mio168 ga.
[ Voor 5% gewijzigd door TdV op 22-05-2006 12:15 ]
TdV schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:14:
Ik heb een 2Gb trancend 150x speed SD kaartje in gebruik; werkt prima.
Verwijderd
Hey Tutti,Tutti-frutti schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:12:
Prima. Ik heb je toegevoegd op msn.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:34:
[...]
Hey Tutti,
Ik ben mn synchro kabel kwijt van mijn PNA100, aangezien de jouwe stuk is zou ik graag wat onderdelen van je overkopen.
Wat zeg je ervan om je synchro kabel en je accu te verkopen?
mvg Maurice Boonman
email: mboonman@{remove}hotmail.com
Nou das lekker dan...TdV schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:14:
Ik heb een 2Gb trancend 150x speed SD kaartje in gebruik; werkt prima.
Ik heb hem gewoon in gebruik; de pda herkent hem ook als 2gb kaartje; ziet hij dat bij jou ook? Volgens mij heb ik hem wel gevuld met de card reader; misschien dat je dat proberen kan?Smarty77 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:53:
[...]
Nou das lekker dan...
2 Gb trancend kaartje gekocht... in die medion gepropt!!!
Idd werkt als een tierelier!!!
Tot 980 Mb en daarna is het over... Oftewel compatible tot 1Gb en daarna is het over!
Of doe ik iets verkeerd... (is er misschien nieuwe firmware?)
Ik heb bijv een mio map of tomtom map van 1,3 Gb met cardreader gekopieerd... Dit gaat goed maar dan worden de bestandjes niet gelezen! Ik heb het getest doormiddel van 975 Mb via de cardreader en daarna 10 Mb via de activesync kabel... zo kwam ik erachter dat ie precies tot 1Gb vult en dan krijg je een sector not found error...TdV schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:20:
[...]
Ik heb hem gewoon in gebruik; de pda herkent hem ook als 2gb kaartje; ziet hij dat bij jou ook? Volgens mij heb ik hem wel gevuld met de card reader; misschien dat je dat proberen kan?
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 19:30 ]
De naam is wat verwarrend, maar het is een PDA, met alles erop en eran, not just a simple PNA. Het enige wat je nog nodig zou kunnen hebben is een SD-kaartje van 1 GB ofzo, voor extra kaartjes en/of mp3's. Lees anders het topic even doorJimbolino schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:41:
299 is duur voor een navigatiesysteem van een jaar oud, afgelopen week hadden ze nog voor 199 een pna bij de aldi (die ook perfect tomtom 5 draait)
europa kaarten misschienToff schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 02:08:
[...]
en ja, TT schijn je er ook op te kunnen draaien, al zou ik niet weten waarvoor je dat zou willen, want de Navigon-software bevalt me nog steeds prima.
Geen probleem mee eigenlijk. Het eerste stuk van de route is meestal redelijk bekend en na een minuut ofzo werkt Navigon prima bij mij.funrider schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:44:
Navigon duurt veeel te lang iedere keer met opstarten zeker met vinden van satellieten en route berekenen.
Is er tevens al iets op te vinden om 'm echt uit te zetten. Iedere keer als ik m nu gebruik is ie leeg en moet ik alles weer configureren zeer irritant.
Verwijderd
Als je Shutdown XP gebruikt dan worden de programma's nog niet definitief afgesloten. Zet na het afsluiten op deze manier je PDA maar eens terug aan en kijk via "Settings>System>Memory>Running Programs" even naar de programma's die nog steeds draaien en je zult zien dat sommige nog steeds openstaan.TD-er schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:53:
Voor het afsluiten is eerder ook al het programma Shutdown XP aangegeven. Werkt prima.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 21:26 ]
[ Voor 89% gewijzigd door funrider op 06-01-2007 02:18 ]
Heb je ook geprobeert er meer dan 1 GB op te zetten?funrider schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 02:08:
Eerder vanavond een 2GB Apacer SD kaartje gekocht lijkt toch te gaan werken.
eerder een post gedaan waarin leek dat ie m niet pakt..
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
tja ik dacht hetzelfde totdat je voorbij die 1 Gb grens gaat lezen... dat pikt ie niet...funrider schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 02:08:
Eerder vanavond een 2GB Apacer SD kaartje gekocht lijkt toch te gaan werken.
eerder een post gedaan waarin leek dat ie m niet pakt..
Nee ik zeg, dat met een cardreader 2 Gb erop zetten altijd lukt, maar dat de pda dan leesfouten krijgt.funrider schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:17:
smarty hij begon bij mij bij 500mb te piepen.. kon niks verder opzetten..
dus jij zegt dat 2GB wel moet lukken mits ik de gegevens via cardreader erop plaats ipv activesynch via medion zelf? dan duidelijk even iemand opzoeken met cardreader..
Smarty77 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:27:
[...]
Ga je met je pda je kaartje vullen (via active sync) dan zul je zien dat je na 1Gb schrijf fouten krijgt!
[ Voor 27% gewijzigd door funrider op 09-01-2007 01:01 ]
tomtom 6 draait super op de medion!!!!funrider schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:56:
we hebben getracht TomTom 6 op het Apacer 2GB kaartje te plaatsen. Nu is dit gelukt dmv cardreader erop te krijgen. Nu leest ie m de ene keer wel gelijk in als ik m in de Medion stop. De andere keer niet en daarbij start ie wel TomTom op maar gaat enormmmm traaaaag en loopt al vrij snel vast o.a. bij het kiezen van thuis adres.
We vermoeden ook dat ie de kaarten niet goed ziet doordat er standaard in de Medion een soort backup 5MB 'My flash disk' ziet. Terwijl de Apacer 2GB en/of Medion 256 kaart als 'Storage Card' ziet. Is er een mogelijkheid die flash disk uit te zetten wellicht zorgt dit mede voor problemen.
Tevens zitten rommelen met formatteren in diverse types FAT16/FAT32 enz. met diverse proggies die je op Medio kunt runnen en/of via cardreader en pc software.
Las eerder hier dat er enkele hier zijn die TT6 succesvol hebben draaien op de Medion PNA100.
Kan de 266 processor het dus aan?! Wat voor memory cards gebruiken jullie 1 of 2 GB en wat voor merk/snelheid kaart?
[ Voor 20% gewijzigd door funrider op 16-01-2007 12:03 ]
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 16:20 ]
driel24 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:29:
Gebruik nu toch al lange tijd de Medion naar tevredenheid.
Heb een vraagje.
Het berekenen van een lange route kost veel tijd.
Heeft het nut om een snelle sd kaart te kopen ?
Of ligt dat toch echt aan de snelheid van de processor.
Verwijderd
sneller SD kaartje werkt zeker wel iets, maar niet superveel.. heb er geloof ik wel eens wat over gepost:driel24 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:29:
Gebruik nu toch al lange tijd de Medion naar tevredenheid.
Heb een vraagje.
Het berekenen van een lange route kost veel tijd.
Heeft het nut om een snelle sd kaart te kopen ?
Of ligt dat toch echt aan de snelheid van de processor.
kortom.. als je hem hebt liggen (of gewoon goedkoop kunt krijgen, want die dingen kosten toch geen drol) is het wel de moeite waard.. Maar het blijft "traag".Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:25:
[...]
externe antenne inmiddels ontvangen. Werkt netjes! enkel hebben ze het plugje naar mijn smaak wel erg klein en kort gemaakt waardoor het niet echt heel stevig er in zit (moest zowiezo een stukje rubber terugduwen/wegsnijden omdat ie er anders niet ver genoeg in kon!)
M'n scandisc mini-sd cardje (512mb) is iets sneller dan het bijgeleverde rs-mmc cardje (256mb). Ik schat dat het zo'n 10 a 15% laadtijd bij dingen die hij echt van het kaartje haalt scheelt (dus kaarten e.d). Vanaf de pc kopieren (wel via een hp printer.. niet echt duidelijk dus) scheelde het zo'n 40%
denk niet dat een ander kaartje een erg nuttige investering is als je hem er speciaal voor koopt, maar had dit kaartje toch nog over.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 13:45 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq