Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ook dat we niet moeten zeuren voor dit geld!

Maar waarvoor is die flash disk van 5 mb???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:41:
Ik vind ook dat we niet moeten zeuren voor dit geld!

Maar waarvoor is die flash disk van 5 mb???
Daar kun je dingen op opslaan die behouden blijven na een reset, of wanneer je accu leeg is.
Je kunt dat natuurlijk ook op de kaart opslaan, maar goed dit blijft altijd in de PDA zitten en een kaart kun je wisselen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12
Even toch wat vragen....

De tijd instellen gaat goed, maar hij onthoudt deze maar een korte tijd enkele uren en ik krijg daarna een andere tijd, dat klopt dus niet, gewoon via settings->system->clock->save changes to clock settings?->Yes ik doe toch niks verkeerd.

En ik heb het gevoel, nee ik merk dat de hoofd-accu zeer snel leeg is als je de pocket pc enkele dagen niet gebruikt (GPS staat ook uit), binnen een paar dagen heel veel procenten van de batterij eraf, hoe kan dat?
en hoe lang kun je de pocket pc ongebruikt laten liggen voordat ook de reserve accu leeg is?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Ik heb hetzelfde met de hoofdbatterij,,,

Ik heb gisteren alles weer helemaal opnieuw moeten installeren aangezien het ding weer zo leeg als wat was!! Ik heb hem een week of 1,5 of 2 niet gebruikt... Hoe kan het dan dat er dan toch zoveel stroom wordt gebruikt ??

Alle apps zijn afgesloten, GPS staat uit! 8)7

Iemand nog tweaks voor de Medion?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb hetzelfde met mijn pocket PC van Toshiba. Volgens mij is het vrij normaal dat er een aantal procenten per dag verbruikt wordt zonder dat je hem aan hebt staan. In 2 weken zonder gebruik is de batterij ook wel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
Dat de batterij zelfs ongebruikt (programma's uit en GPS uit) wat procenten per dag gebruikt lijkt me normaal maar toch niet dat na een week de batterij (die eerst 100%) volzat tot 14% leegloopt?

En de clock kan iemand me vertellen hoe ik die de juiste tijd kan laten houden instellen is zoals gezegd geen probleem, en ook laa ik hem de settings saven, maar na een tijdje krijg ik toch de verkeerde tijd op het scherm (herkent iemand dit probleem?)

En een ander probleem tijdens het navigeren betekent 1 keer kort tikken tegen het scherm, terug naar de instellingen, maar 1 keer lang klikken betekent plaatsen in de omgeving tonen, maar bij mij gaat hij bij lang tikken (zelfs 10 seconden) altijd naar het instellingen scherm. Dit was eerst niet zo, misschien iets in de instellingen veranderd? weet iemand hoe ik dat dan terugkrijg, ik heb alles al geprobeerd, het is zowel in de basic mode als de geavanceerde modus

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
babybox schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:06:
Even toch wat vragen....

De tijd instellen gaat goed, maar hij onthoudt deze maar een korte tijd enkele uren en ik krijg daarna een andere tijd, dat klopt dus niet, gewoon via settings->system->clock->save changes to clock settings?->Yes ik doe toch niks verkeerd.
Tenzij het met die lege accu te maken heeft, kan ik dit niet verklaren. Gebeurt het ook als je PPC aan de voeding hangt?
babybox schreef verder op donderdag 05 januari 2006 @ 11:06:En ik heb het gevoel, nee ik merk dat de hoofd-accu zeer snel leeg is als je de pocket pc enkele dagen niet gebruikt (GPS staat ook uit), binnen een paar dagen heel veel procenten van de batterij eraf, hoe kan dat?
en hoe lang kun je de pocket pc ongebruikt laten liggen voordat ook de reserve accu leeg is?
Misschien een open deur, maar zijn alle progs ook echt afgesloten? Op het "kruisje" klikken is op een PPC niet voldoende. Kijk eens via: start - settings - system - memory - running programs, wat er nog loopt eventueel, of doe een soft reset.
babybox schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:45:
Dat de batterij zelfs ongebruikt (programma's uit en GPS uit) wat procenten per dag gebruikt lijkt me normaal maar toch niet dat na een week de batterij (die eerst 100%) volzat tot 14% leegloopt?
De vraag is, hoe vol jouw vol is. De accu (Li-ion) geeft zijn status door aan de PPC. Op enig moment, moet je PPC vastgesteld hebben, dat je accu 100% geladen is. Ik denk, dat dit gebeurt bij een harde reset. Stel nu, dat je accus bij een harde reset maar 50% geladen is en je PPC denkt dat dit "vol" is? Gevolg zou kunnen zijn, dat je accu nooit meer dan 50% lading opneemt en dus heel snel leeg is. Oftewel (zoals ook in de instructie voor eerste gebruik staat) éérst 24 uur laden, en dan een harde reset geven, zou het probleem wel eens kunnen oplossen.

Overigens hang ik de mijne thuis "ongebruikt" permanent aan de lader. Na het laden stopt het groene knipperen, dus ik denk niet dat het kwaad kan voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn eerste volledige vastloper ondervonden. Harde reset werkte zelfs niet eens.

Ik heb de batterij er uit moeten halen, 2x voordat ie weer wat deed.

Na de eerste keer batterij eruit halen (en weer erin) gaf de powerled een rode kleur aan. Ik kon niet vinden in de manual wat dat inhield.

Helaas hadden we nog niet gebackupt, en is mijn moeders adresboek verschwunden helaas. Ik hoop dat het niet vaker gebeurt, maar ik kan iedereen aanraden zo snel mogelijk een backupje te maken van belangrijke data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Ik heb xCPUscaler geinstalleerd.... en ik kan melden dat mijn PNA100 momenteel op 400 Mhz draai.
Standaard staat dat ding op 200.... Ik heb net een autorit gemaakt met Navigon 5.2 en de processor heeft continu op 400 gedraaid... Na een uur gereden te hebben heb ik hem uit de houder gehaald en direct gevoeld of ie warm was maar kon aan de buitenkant helemaal niks voelen! Ik heb het gevoel dat Navigon 5.2 soepeler draaide.. Ik ga het nog weer even met TOMTOM proberen... Alleen tomtom heeft erg veel problemen met mijn gps. Hij kan heel moeilijk een fix krijgen!

Ook mijn mio draait nu 100 Mhz hoger... die stond standaard op 300 te draaien...

Ik heb beide apparaten ingesteld dat als er geen tot weinig proc. belasting is dat ie dan op 100 Mhz gaat draaien dit komt dan de Lifetime van de batterij weer ten goede....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navigon 5.2???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Er zit toch een Samsung 266MHz in en geen Intel 200MHz xscale? Draai eens een benchmarkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Smarty77 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:32:
Ik heb xCPUscaler geinstalleerd.... en ik kan melden dat mijn PNA100 momenteel op 400 Mhz draai.
Standaard staat dat ding op 200.... Ik heb net een autorit gemaakt met Navigon 5.2 en de processor heeft continu op 400 gedraaid...
Die Samsung proc wordt volgens mij helemaal niet ondersteund door dat programma, dus weet je zeker dat ie niet gewoon op 266MHz heeft gedraaid?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Officieel (nog) geen ondersteuning dus: link, maar je weet maar nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Zpottr schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:17:
[...]

Die Samsung proc wordt volgens mij helemaal niet ondersteund door dat programma, dus weet je zeker dat ie niet gewoon op 266MHz heeft gedraaid?
Ik kom er nu na testen achter dat de applicatie aangeeft dat ie op 400 draait.. maar na testen denk ik dat ie er toch niet op reageert... Ik zal hem eens goed onder de loep nemen met een cpu benchmarker....

ik hou je op de hoogte....

By the way, Mio maps versie 2 draait erg goed op de PNA100!! Er is meer aan de kleine details gedacht in vergelijking met Navigon 5.2! Ze gebruiken dezelfde kaarten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pocket Hack Master 2005 schijnt wel met onze processor te werken....

http://pocketgear.com/software_detail.asp?id=7258

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:13

mr_petit

opperprutser

pas wel op met programmatuur van Anton Tomov i.c.m. cracks danwel blacklisted serials (voorbeeldje en voorbeeldje)
gaat wel over pocket mechanic, maar je weet nooit wat hij met pocket hack master heeft uitgevroten (genoeg meldingen van hard resets i.c.m. pocket hack master)

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 12-01-2006 22:36 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:32:Ik ga het nog weer even met TOMTOM proberen... Alleen tomtom heeft erg veel problemen met mijn gps. Hij kan heel moeilijk een fix krijgen!
Geen problemen met het verkrijgen van een fix met TT 5.21. Over het algemeen binnen 1 minuut.
TT5 draait overgens wat soepeler in vergelijking met Medion Navigator (Navigon), maar dit is algemeen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al ervaringen met hack master?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 18:19
Mannen/Vrouwen

Ik zie door de bomen het bos niet meer, welke geheugenkaart moet ik hebben om mijn MDPNA100 te upgraden, naar 1GB, en waar kan ik die halen

Moet ik de RS-MMC hebben of standaard MMC?
Of een gewone standaard SD?

Ken bij norrod alleen maar 512 bestellen.

waar hebben jullie ze weg?

Edit, ik heb al rs-mmc besteld via memoryshop.nl

[ Voor 10% gewijzigd door blaatpaal op 06-02-2006 08:34 ]

(--=) Peace For Everybody (=--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
Favorieten doet het bij mij niet, het vakje voor favorieten blijft grijs, ondanks opnieuw deinstalleren Medion navigator en opnieuw installeren, het vakje voor favorieten blijft grijs/niet aanklikbaar zie de foto. Wie weet er raad of heeft een soortgelijk probleem?

Afbeeldingslocatie: http://www.imagetiger.com/thumb/img2110206540013.jpg

http://www.imagetiger.com/full/img2110206540013.jpg

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
zomaar een schop :P

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Vreemd, mijn scherm ziet er anders uit:

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/9029/medion8pd.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
Toff schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:01:

[afbeelding]
inderdaad anders dan die van mij, maar doet Favorieten het bij jou wel dan?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Toff schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:01:

[afbeelding]
routeplanner (het offline plannen van een route) kan alleen als je het instelt op "geavanceerd"...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje:
is het mogenlijk een externe antenne aan te sluiten indien de ontvangst binnen in de auto slecht is?

Dus enkel een antenne, kan dat? of moet je dan gelijk een hele externe GPS ontvanger aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:33:
vraagje:
is het mogenlijk een externe antenne aan te sluiten indien de ontvangst binnen in de auto slecht is?

Dus enkel een antenne, kan dat? of moet je dan gelijk een hele externe GPS ontvanger aansluiten?
Je zou natuurlijk
• De thread kunnen lezen, of
• De wel heel moeilijk te verzinnen zoekterm "pna100 externe antenne" in google kunnen stoppen en de eerste hit kunnen bekijken.

Maar aangezien dat blijkbaar iets te lastig voor je is: ja, je kunt een externe antenne aansluiten.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
Jimbolino schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:31:
[...]

routeplanner (het offline plannen van een route) kan alleen als je het instelt op "geavanceerd"...
maar bij mij is in de geavanceerde versie, tevens geen favorieten mogelijk, het vakje blijft grijs :(

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

babybox schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:38:
[...]

maar bij mij is in de geavanceerde versie, tevens geen favorieten mogelijk, het vakje blijft grijs :(
Dat vakje doet het niet tenzij je al favorieten hebt toegevoegd. Dus gewoon naar

Navigatie -> Adres -> (invullen) -> Opslaan

HTH.

[ Voor 5% gewijzigd door Zpottr op 12-02-2006 21:01 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Bij mij staat "Favorieten" in het scherm achter de knop "Navigatie".
Blijkbaar heb ik ooit een adres als zodanig aangegeven, dus de knop is aanklikbaar.
Normaliter gebruik ik eerder adressen uit de lijst "Contacten" overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
Toff schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:32:
Bij mij staat "Favorieten" in het scherm achter de knop "Navigatie".
Blijkbaar heb ik ooit een adres als zodanig aangegeven, dus de knop is aanklikbaar.
Normaliter gebruik ik eerder adressen uit de lijst "Contacten" overigens.
Dat is inderdaad hoe het moet, je moet gewoon een adres invoeren en daarna Opslaan kiezen (Favorit) en de bestemming een naam geven. Klaar :) :+

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb inmiddels een externe antenne besteld, zal volgende week de bevindingen eens posten.

Ook zal ik volgende week eens kijken of het voor de snelheid uitmaakt als ik het bijgeleverde 256MB MMC kaartje vervang voor een 512MB mini-sd cardje (het kaartje zou stukken sneller moeten zijn, weet echter niet of de pda beperkend is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
op deze site staat een update voor het navigatie systeem naar 5.1 , is er iemand die het gebruikt heeft

http://www.navigon.com/si...e_support/download_center

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
babybox schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:25:
op deze site staat een update voor het navigatie systeem naar 5.1 , is er iemand die het gebruikt heeft

http://www.navigon.com/si...e_support/download_center
Dit is niet de update naar de oorspronkelijk bijgeleverde software. Er is een verschil tussen Navigon en MedionNavigator (een soort Navigon Lite)!.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
RudiVader schreef op maandag 20 februari 2006 @ 00:00:
[...]

Dit is niet de update naar de oorspronkelijk bijgeleverde software. Er is een verschil tussen Navigon en MedionNavigator (een soort Navigon Lite)!.
maar met die update is dus "onze" navigatie niet te updaten naar 5.1??

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

babybox schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:06:
[...]

maar met die update is dus "onze" navigatie niet te updaten naar 5.1??
goeie vraag! en weet iemand of TomTom ook werkt op dit apparaat.

Nee of wacht, laat ik het topic eens rustig bestuderen..... die update wordt volgens mij op de eerste pagina als eens besproken.

Ik ben overigens al enige tijd zeer tevreden gebruiken van deze unit!
Stond bij de wintersport alleen ff raar te kijken toen TomTom mij via de piste richting ski-gebied wilde sturen, waarschijnlijk was piste in de zomer een weg ;)

wellicht wel nuttig om een update te geven over de meest gebruiktet tools op de pda.. ik zweer bij:
- Innersky Pocket Translator (handig vertaal prog)
- Aidem Engineering Calculator (wat het zegt, dus een wat uitgebreidere calc)
- GPSdash2 (geniaal prog wat gps gegevens opslaat voor later gebruik (in google earth))
- TomTom (navigatie)
- TCPMP (media player voor oa divx)

Alles freeware

[ Voor 25% gewijzigd door Zerveza op 22-02-2006 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:05:
heb inmiddels een externe antenne besteld, zal volgende week de bevindingen eens posten.

Ook zal ik volgende week eens kijken of het voor de snelheid uitmaakt als ik het bijgeleverde 256MB MMC kaartje vervang voor een 512MB mini-sd cardje (het kaartje zou stukken sneller moeten zijn, weet echter niet of de pda beperkend is)
externe antenne inmiddels ontvangen. Werkt netjes! enkel hebben ze het plugje naar mijn smaak wel erg klein en kort gemaakt waardoor het niet echt heel stevig er in zit (moest zowiezo een stukje rubber terugduwen/wegsnijden omdat ie er anders niet ver genoeg in kon!)

M'n scandisc mini-sd cardje (512mb) is iets sneller dan het bijgeleverde rs-mmc cardje (256mb). Ik schat dat het zo'n 10 a 15% laadtijd bij dingen die hij echt van het kaartje haalt scheelt (dus kaarten e.d). Vanaf de pc kopieren (wel via een hp printer.. niet echt duidelijk dus) scheelde het zo'n 40%

denk niet dat een ander kaartje een erg nuttige investering is als je hem er speciaal voor koopt, maar had dit kaartje toch nog over.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Zerveza schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:21:
[...]

wellicht wel nuttig om een update te geven over de meest gebruiktet tools op de pda.. ik zweer bij:
- Innersky Pocket Translator (handig vertaal prog)
- Aidem Engineering Calculator (wat het zegt, dus een wat uitgebreidere calc)
- GPSdash2 (geniaal prog wat gps gegevens opslaat voor later gebruik (in google earth))
- TomTom (navigatie)
- TCPMP (media player voor oa divx)

Alles freeware
Net zo freeware als TomTom?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• blaatpaal
  • Laatst online: 15-07 18:19
Waar ? :+

(--=) Peace For Everybody (=--)

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

TD-er schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:10:
[...]

Net zo freeware als TomTom?
ahum, die hoorde niet in rijtje thuis natuurlijk, die heb ik op iedere straathoek gekocht!

Verwijderd

Kost wel veel tijd om op elke straathoek een Tomtom pakket te gaan kopen.

• TD-er
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:15:
Kost wel veel tijd om op elke straathoek een Tomtom pakket te gaan kopen.
Zie het als een grote legpuzzel. Met de ene versie van TomTom kun je de volgende vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
iemand dit apparaat nog leuk getweaked lately??

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee.
Overigens zie de startpost http://www.scapino.nl/ind...epID=78&intProductID=5968 het apparaat staat nog steeds op de website (ook nog steeds uitverkocht), beetje slordig he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45
Tom tom gaf de sataliet statusbalk niet aan, dus die op mijn eigen PNA wel werkend gekregen met naar ik geloof Winfast.
Werkte meteen ! en vele herstarts/reboots en clean installs verder doet hij het nog steeds.

Nu hetzelfde werkend proberen te krijgen op een PNA van een familielid.
Instellingen doorlopen, maar opeens krijgt TT5,21 geen fix meer!!

Dus terug naar Winfast, en binnen een tiental seconden een fix.
TT5.21 weer opstarten en minutenlang NIETS!!

Wat is hier de oorzaak van? Want nou werkt het helemaal niet meer???

UPDATE:
Factory Reset gedraaid onder settings bij GPS.
Vreemdgenoeg staat er nu wel de tijdin beeld ( wat er eerst niet stond met winfast) en de satalieten staan weer genummerd onderin ( die 12 balkjes zijn op 2 na gevuld met getallen).
Nu na een kwartier hebben er zich 2 balken gevuld tot 75%.
Maar dus nog steeds GEEN FIX!!!

Update 2:

Okay, moet bekennen, boven in huis ( 360 glas ) was toch niet zo'n goed idee om een nieuwe fix te krijgen.
na 25 minuten toch maar eens mijn eigen PNA aangezet, en die kreeg wel binnen 20 seconden een fix, maar zeer matig ( uitvallen steeds)
toen maar even naar buiten gelopen, en daar bracht die het wel binnen 1 minuut tot een fix!
Nog steeds geen status balkje, maar dat neem ik voor lief!
het zweet brak me even uit (8>

[ Voor 45% gewijzigd door Stinger_Ventura op 16-04-2006 17:27 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

hehe, binnen een fix zoeken.. :+

volgende keer vanuit een lift of kelder proberen... en dan weer gaan panieken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zerveza schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:00:
hehe, binnen een fix zoeken.. :+
volgende keer vanuit een lift of kelder proberen... en dan weer gaan panieken..
Nou, zo vreemd is dat niet hoor. Ik leg hem ook vaak in de vensterbank op de BG om een fix te krijgen en dat lukt meestal gewoon. Boven in huis met rondom glas zou toch niet onmogelijk moeten zijn? Tenzij de ruiten (metaalfolie)zonwerend zijn of de metalen luxaflex ervoor hangt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45
Zit hier 360 graden glas, plus een houte constructie.

Eerder kreeg ik wel een hot fix, maar cold was dus wat moeilijker!

Schrok wel.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
Stinger_Ventura schreef op zondag 16 april 2006 @ 16:56:
Tom tom gaf de sataliet statusbalk niet aan, dus die op mijn eigen PNA wel werkend gekregen met naar ik geloof Winfast.
Werkte meteen ! en vele herstarts/reboots en clean installs verder doet hij het nog steeds.

Nu hetzelfde werkend proberen te krijgen op een PNA van een familielid.
Instellingen doorlopen, maar opeens krijgt TT5,21 geen fix meer!!

Dus terug naar Winfast, en binnen een tiental seconden een fix.
TT5.21 weer opstarten en minutenlang NIETS!!

Wat is hier de oorzaak van? Want nou werkt het helemaal niet meer???

UPDATE:
Factory Reset gedraaid onder settings bij GPS.
Vreemdgenoeg staat er nu wel de tijdin beeld ( wat er eerst niet stond met winfast) en de satalieten staan weer genummerd onderin ( die 12 balkjes zijn op 2 na gevuld met getallen).
Nu na een kwartier hebben er zich 2 balken gevuld tot 75%.
Maar dus nog steeds GEEN FIX!!!

Update 2:

Okay, moet bekennen, boven in huis ( 360 glas ) was toch niet zo'n goed idee om een nieuwe fix te krijgen.
na 25 minuten toch maar eens mijn eigen PNA aangezet, en die kreeg wel binnen 20 seconden een fix, maar zeer matig ( uitvallen steeds)
toen maar even naar buiten gelopen, en daar bracht die het wel binnen 1 minuut tot een fix!
Nog steeds geen status balkje, maar dat neem ik voor lief!
het zweet brak me even uit (8>
heb precies hetzelfde probleem gehad 2 weken geleden. eerst winfast er op gezet: die stond en ontving data. daarna tomtom opgestart maar er gebeurde totaal nix. alle instellingen doorgelopen (tomtom en winfast) maar nix te vinden. pna gereset en alleen tom er op gezet, weer helemaal nix. pas na een factory reset vondie gelukkig weer sattelieten maar winfast werkt dus totaal niet bij mij, helaas.

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag jongens en meisjes,

heeft iemand van jullie een externe GPS-antenne voor de MDPNA100 gekocht? Zo ja, wat voor stekker zit daar aan? Ik heb via eBay een externe antenne gekocht, met een MC-stekker, omdat die op de MDPNA100 zou horen, maar de stekker is te dik voor het gat in de behuizing! :|
Nu kan ik natuurlijk dat gat wel wat groter maken, aangezien het maar plastic is, maar dat lijkt me een beetje zonde als dan achteraf blijkt dat de stekker nog niet past... En misschien blijft het afsluitdopje dan ook niet meer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb um zelf niet maar hier een plaatje van de Medionshop dat wel enig idee geeft.

Afbeeldingslocatie: https://www.medionshop.de/P23ShopImagesDE//44/440F2FCBFE472077E10000000A00005A.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:02:
Dag jongens en meisjes,

heeft iemand van jullie een externe GPS-antenne voor de MDPNA100 gekocht? Zo ja, wat voor stekker zit daar aan? Ik heb via eBay een externe antenne gekocht, met een MC-stekker, omdat die op de MDPNA100 zou horen, maar de stekker is te dik voor het gat in de behuizing! :|
Nu kan ik natuurlijk dat gat wel wat groter maken, aangezien het maar plastic is, maar dat lijkt me een beetje zonde als dan achteraf blijkt dat de stekker nog niet past... En misschien blijft het afsluitdopje dan ook niet meer zitten.
als je er 1 moet hebben moet je even mailen.
Ik heb er hier 1 liggen van de medion, maar na 1 keer gebruiken besloot m'n vader dat hij het makkelijker vond hem gewoon wat hoger op het raam te plakken (waar de gps wel goed werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Helaas gisteren mijn pna100'tje overleden:

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/images/pna100.JPG

Is te diep in dashbordkastje gelegd...kastje dicht... krak.
Wel een verzekeringsgeval dit gelukkig, maar jammer dat er nogsteeds geen pda/gps combinatie voor het dit geld te krijgen is. Ik denk dat ik nu maar voor de mio168 ga.

(of is de dagwaarde van zoiets onafhankelijk van de aankoopsprijs?)

[ Voor 11% gewijzigd door Tutti-frutti op 09-05-2006 17:13 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tutti-frutti schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:12:

[afbeelding]

Wel een verzekeringsgeval dit gelukkig, maar jammer dat er nogsteeds geen pda/gps combinatie voor het dit geld te krijgen is. Ik denk dat ik nu maar voor de mio168 ga.

Ben je daar voor verzekerd? Onder welke verzekering valt dat dan?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Marzman schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:00:
[...]

Ben je daar voor verzekerd? Onder welke verzekering valt dat dan?
Degene die hem per ongeluk kapot heeft gemaakt doet beroep op zijn wa verzekering :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38

[afbeelding]

zou ik zelf niet doen (die 168) want die is niet heel stevig ofzo (heb hem zelf ook, stekkerverbinding is half afgebroken en dat gebeurt heel vaak).. Zou dan liever iets meer geld uitgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Ik wil voor deze pda een 2 Gb sd kaartje gebruiken... heeft iemand dit al eens getest?
Op internet kan ik het niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 06:51

TdV

Ik heb een 2Gb trancend 150x speed SD kaartje in gebruik; werkt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door TdV op 22-05-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
TdV schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:14:
_/-\o_ _/-\o_

En laat ik die nou net op het oog hebben!!!
Thanks! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Tutti,

Ik ben mn synchro kabel kwijt van mijn PNA100, aangezien de jouwe stuk is zou ik graag wat onderdelen van je overkopen.

Wat zeg je ervan om je synchro kabel en je accu te verkopen?

mvg Maurice Boonman
email: mboonman@{remove}hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:34:
[...]

Hey Tutti,

Ik ben mn synchro kabel kwijt van mijn PNA100, aangezien de jouwe stuk is zou ik graag wat onderdelen van je overkopen.

Wat zeg je ervan om je synchro kabel en je accu te verkopen?

mvg Maurice Boonman
email: mboonman@{remove}hotmail.com
Prima. Ik heb je toegevoegd op msn.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
TdV schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:14:
Nou das lekker dan...

2 Gb trancend kaartje gekocht... in die medion gepropt!!!
Idd werkt als een tierelier!!!

Tot 980 Mb en daarna is het over... Oftewel compatible tot 1Gb en daarna is het over!

Of doe ik iets verkeerd... (is er misschien nieuwe firmware?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 06:51

TdV

Smarty77 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:53:
[...]

Nou das lekker dan...

2 Gb trancend kaartje gekocht... in die medion gepropt!!!
Idd werkt als een tierelier!!!

Tot 980 Mb en daarna is het over... Oftewel compatible tot 1Gb en daarna is het over!

Of doe ik iets verkeerd... (is er misschien nieuwe firmware?)
Ik heb hem gewoon in gebruik; de pda herkent hem ook als 2gb kaartje; ziet hij dat bij jou ook? Volgens mij heb ik hem wel gevuld met de card reader; misschien dat je dat proberen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
TdV schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:20:
[...]

Ik heb hem gewoon in gebruik; de pda herkent hem ook als 2gb kaartje; ziet hij dat bij jou ook? Volgens mij heb ik hem wel gevuld met de card reader; misschien dat je dat proberen kan?
Ik heb bijv een mio map of tomtom map van 1,3 Gb met cardreader gekopieerd... Dit gaat goed maar dan worden de bestandjes niet gelezen! Ik heb het getest doormiddel van 975 Mb via de cardreader en daarna 10 Mb via de activesync kabel... zo kwam ik erachter dat ie precies tot 1Gb vult en dan krijg je een sector not found error...

Alles beneden de 1 Gb gaat goed! Hij geeft wel aan dat het een 2 Gb kaartje is en geeft ook de hoeveelheid vrije ruimte aan tot 2 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

iemand TT6 draaiend op deze unit? werkt dat soepel? proberen waard?

Ik draai nu ff Navigon, het berekenen van routes duurt me wat lang, TT5 was daar sneller me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:54
Werkt ! geen probleem.

Je kunt alleen het scherm niet meer draaien.... jammer

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

installatie geen probleem... draaien wel.. als ik TT voor de eerste keer start vraagt hij naar de voices. Deze zijn allemaal "grayed out", kan er dus geen enkele selecteren, kortom hij ziet de geheugenkaart niet.

Ik heb op mijn pda ook een "flash drive" die "My Flash Drive" heet. Als ik daar de voices map naar toe kopieer ziet hij wel stemmen. Kortom hij gaat op de verkeerde plek kijken naar stemmen en kaarten.

Hoe draai ik het zo zodat hij wel op de kaart gaat kijken? ergens een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
de voices even naar de navigater voices kopieren.
In het apparaat zelf. Dan doen ze het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
kun je in dit navigatiesysteem ook flitspalen intregeren? zoja, dan ga ik hem zeker halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bedoeld hem een jaar na dato nog halen? :+

kijk even naar de TS, is al ruim jaar oud :>

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Stom |:(

Ik kan het natuurlijk altijd nog proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Het lijkt er anders verdacht veel op dat hij nog gewoon te koop is (MD 95853, € 299,=). Hij is wat duurder, maar je krijgt wel "west-europa" op de kaart erbij, al is de kaart inmiddels wel wat oud (2004).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

299 is duur voor een navigatiesysteem van een jaar oud,
afgelopen week hadden ze nog voor 199 een pna bij de aldi
(die ook perfect tomtom 5 draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Jimbolino schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:41:
299 is duur voor een navigatiesysteem van een jaar oud, afgelopen week hadden ze nog voor 199 een pna bij de aldi (die ook perfect tomtom 5 draait)
De naam is wat verwarrend, maar het is een PDA, met alles erop en eran, not just a simple PNA. Het enige wat je nog nodig zou kunnen hebben is een SD-kaartje van 1 GB ofzo, voor extra kaartjes en/of mp3's. Lees anders het topic even door ;) en ja, TT schijn je er ook op te kunnen draaien, al zou ik niet weten waarvoor je dat zou willen, want de Navigon-software bevalt me nog steeds prima.
dat aldiding is trouwens niet meer te koop, dus daar heb je sowieso niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Toff schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 02:08:
[...]
en ja, TT schijn je er ook op te kunnen draaien, al zou ik niet weten waarvoor je dat zou willen, want de Navigon-software bevalt me nog steeds prima.
europa kaarten misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
wil mijn Navigon eraf halen en TomTom 5 of 6 erop zetten.. hoeveel geheugen kost 5/6 met Europa kaart? Of bijv alleen Benelux ? Zit nu nog alleen 256 kaartje in zoals ik m oorspronkelijk kocht. En hoe moet ik te werk gaan met installeren TomTom op PNA100 ?

Navigon duurt veeel te lang iedere keer met opstarten zeker met vinden van satellieten en route berekenen.
Is er tevens al iets op te vinden om 'm echt uit te zetten. Iedere keer als ik m nu gebruik is ie leeg en moet ik alles weer configureren zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Je kunt natuurlijk een backup maken van je PDA naar de SD-kaart. Dat kost ongeveer 10 MB. Dan kun je de boel snel weer terug zetten als de accu weer eens leeg was.
Voor het afsluiten is eerder ook al het programma Shutdown XP aangegeven. Werkt prima.

Tomtom zelf neemt niet zoveel ruimte in. Maar een paar MB. De kaarten van de Benelux (TomTom versie 5) nemen ongeveer 90 MB in.

TomTom 6 incl de complete europa-kaarten heeft 1 GB nodig. Of je dan nog ruimte genoeg hebt voor een backup van je PDA weet ik niet. Zal afhangen van je kaartje (niet elk kaartje is exact even groot en het hangt op een paar MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
funrider schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:44:
Navigon duurt veeel te lang iedere keer met opstarten zeker met vinden van satellieten en route berekenen.
Is er tevens al iets op te vinden om 'm echt uit te zetten. Iedere keer als ik m nu gebruik is ie leeg en moet ik alles weer configureren zeer irritant.
Geen probleem mee eigenlijk. Het eerste stuk van de route is meestal redelijk bekend en na een minuut ofzo werkt Navigon prima bij mij.
Dat leegraken kan je ook voorkomen door via: "start > settings > system > memory > running programs > stop all" alles uit te schakelen. Een back-up op je SD-card kan ook geen kwaad natuurlijk, maar die heb ik nog nooit nodig gehad.

Voor het geld nog steeds een leuke aanschaf imo (wilde eerst een HP4700 kopen, maar heb dat nog steeds niet gedaan). Alles wat ik nodig heb, inclusief aardig wat mp3's, staat op een 1 GB kaartje. TT(europa) heb ik niet nodig. Als je dat wel nodig hebt, kan je mss beter voor een TT met SirfIII gaan, want originele kaarten zijn haast duurder dan de hardware met kaarten tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

over het leeggaan van de accu:

Ik heb in visual studio 2005 een programmatje geschreven (autorun.exe) die automatisch opstart als je de kaart erin doet (of als je pda een hard reset heeft gehad)
Dat programmatje kopieert +- 10 bestandjes. Dit zorgt ervoor dat TomTom6 er automatisch op komt te staan en de instellingen automatisch goed staan. (favorieten en laatste bestemmingen staan sowieso al op de SDkaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:53:

Voor het afsluiten is eerder ook al het programma Shutdown XP aangegeven. Werkt prima.
Als je Shutdown XP gebruikt dan worden de programma's nog niet definitief afgesloten. Zet na het afsluiten op deze manier je PDA maar eens terug aan en kijk via "Settings>System>Memory>Running Programs" even naar de programma's die nog steeds draaien en je zult zien dat sommige nog steeds openstaan.
Misschien kun je beter het programma Switch downloaden en gebruiken.

Jacques

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Eerder vanavond een 2GB Apacer SD kaartje gekocht lijkt toch te gaan werken.
eerder een post gedaan waarin leek dat ie m niet pakt..

[ Voor 89% gewijzigd door funrider op 06-01-2007 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

funrider schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 02:08:
Heb je ook geprobeert er meer dan 1 GB op te zetten?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
funrider schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 02:08:
tja ik dacht hetzelfde totdat je voorbij die 1 Gb grens gaat lezen... dat pikt ie niet...

Kijk als je via een cardreader de data op je kaartje schrijft en daarna het kaartje weer in je pda doet, dan lijkt het dat alles werkt!

Maar als je dus bestandjes gaat lezen die op het stukje van het kaartje staan vanaf 1 Gb tot 2 Gb dan gaat hij fouten geven (niet kunnen lezen fouten).

Tip: probeer maar eens een bestand van >1Gb te schrijven via active sync.. dus kaartje in je pda en rechtstreeks via je pda schrijven! dan zul je merken dat hij bij 900 zoveel begint te piepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
smarty hij begon bij mij bij 500mb te piepen.. kon niks verder opzetten..
dus jij zegt dat 2GB wel moet lukken mits ik de gegevens via cardreader erop plaats ipv activesynch via medion zelf? dan duidelijk even iemand opzoeken met cardreader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
funrider schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:17:
smarty hij begon bij mij bij 500mb te piepen.. kon niks verder opzetten..
dus jij zegt dat 2GB wel moet lukken mits ik de gegevens via cardreader erop plaats ipv activesynch via medion zelf? dan duidelijk even iemand opzoeken met cardreader..
Nee ik zeg, dat met een cardreader 2 Gb erop zetten altijd lukt, maar dat de pda dan leesfouten krijgt.
Ga je met je pda je kaartje vullen (via active sync) dan zul je zien dat je na 1Gb schrijf fouten krijgt!

Oftewel... de medion van de scapino kan tot 1Gb aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Lees overigens net in de manual op pagina 37 mbt kaarten van cd op sd/mmc overzetten deze tekst "Afhankelijk van de hoeveelheid gegevens op de CD's moet u eventuele geheugenkaarten met een capaciteit van 256MB, 512MB, 1GB of meer gebruiken". Dit is ook nog wel interessant linkje. zal eens tomtom erop zetten (1GB) dmv van cardreader. Zou moeten werken. Daarna wil ik proberen nog wat mp3s enzo op zetten en kijken wat ie doet maar zal dus blijkbaar dan probleem worden uberhaupt iets af te spelen. Wellicht dat tomtom dan ook niet meer doet. Jammer dat ik anders 1GB dus eigenlijk teveel heb, heb m tenslotte voor Medion aangeschaft ;) Al zijn het de kosten niet meer tegenwoordig.
Smarty77 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:27:
[...]
Ga je met je pda je kaartje vullen (via active sync) dan zul je zien dat je na 1Gb schrijf fouten krijgt!

[ Voor 27% gewijzigd door funrider op 09-01-2007 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
we hebben getracht TomTom 6 op het Apacer 2GB kaartje te plaatsen. Nu is dit gelukt dmv cardreader erop te krijgen. Nu leest ie m de ene keer wel gelijk in als ik m in de Medion stop. De andere keer niet en daarbij start ie wel TomTom op maar gaat enormmmm traaaaag en loopt al vrij snel vast o.a. bij het kiezen van thuis adres.

We vermoeden ook dat ie de kaarten niet goed ziet doordat er standaard in de Medion een soort backup 5MB 'My flash disk' ziet. Terwijl de Apacer 2GB en/of Medion 256 kaart als 'Storage Card' ziet. Is er een mogelijkheid die flash disk uit te zetten wellicht zorgt dit mede voor problemen.

Tevens zitten rommelen met formatteren in diverse types FAT16/FAT32 enz. met diverse proggies die je op Medio kunt runnen en/of via cardreader en pc software.

Las eerder hier dat er enkele hier zijn die TT6 succesvol hebben draaien op de Medion PNA100.
Kan de 266 processor het dus aan?! Wat voor memory cards gebruiken jullie 1 of 2 GB en wat voor merk/snelheid kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik gebruik tt6 met een 1 gb kaart van kingston.
Ik gebruik overigens niet de west europa kaart.
Maar de verschillende plusmappen.
Het route berekenen gaat dan sneller.
En.. met europa staat de 1gb kaart op 10 mb na vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
funrider schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:56:
we hebben getracht TomTom 6 op het Apacer 2GB kaartje te plaatsen. Nu is dit gelukt dmv cardreader erop te krijgen. Nu leest ie m de ene keer wel gelijk in als ik m in de Medion stop. De andere keer niet en daarbij start ie wel TomTom op maar gaat enormmmm traaaaag en loopt al vrij snel vast o.a. bij het kiezen van thuis adres.

We vermoeden ook dat ie de kaarten niet goed ziet doordat er standaard in de Medion een soort backup 5MB 'My flash disk' ziet. Terwijl de Apacer 2GB en/of Medion 256 kaart als 'Storage Card' ziet. Is er een mogelijkheid die flash disk uit te zetten wellicht zorgt dit mede voor problemen.

Tevens zitten rommelen met formatteren in diverse types FAT16/FAT32 enz. met diverse proggies die je op Medio kunt runnen en/of via cardreader en pc software.

Las eerder hier dat er enkele hier zijn die TT6 succesvol hebben draaien op de Medion PNA100.
Kan de 266 processor het dus aan?! Wat voor memory cards gebruiken jullie 1 of 2 GB en wat voor merk/snelheid kaart?
tomtom 6 draait super op de medion!!!!
Mijn pa had eerst igo maar die heeft nog een matige route berekening (en op die leeftijd wil je hem niet meer door kleine weggetjes ;) )
Nu hij tomtom 6 heeft is ie helemaal tevreden! Snelle fix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
inmiddels tomtom6 wel draaien .. deed zo moeilijk vanwege het zoeken naar gps signaal. moest ontzettend lang wachten tussen velden maar uiteindelijk juiste gps gekozen in tomtom en draaide toen soepel. Al lijkt ie toch moeilijk te doen over dit kaartje. Toch misschien merk/type memory gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Over tomtom 6.

route berekenen gaat niet zo snel. Heeft iemand wel eens een snel kaartje
in de Medion geprobeerd ?

Ik vraag me nl. af of het wel nut heeft om een sneller kaartje te kopen.
Toen de medion gemaakt werd bestonden er amper anelle kaartjes.
Dus misschien leest hij ze helemaal niet sneller uit.

Heeft iemand al een keer 2 gb werkend gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
ik draai nu die 'gewone' Apacer 2GB maar hij sputtert nogal tegen soms.. soms ziet ie de kaarten niet gelijk.. of als ik kaartje eruit haal en erin doe wil die wel eens geen kaart zien. Als ie eenmaal draait is goed maar overzetten van files met activesynch is bijv. doffe ellende. heb zaterdag en zondag al wat tripjes gemaakt en meegenomen deed t prima nadat GPS in TomTom6 goed had ingesteld. Wil toch ook maar eens van vriend van me 1GB kaart in stoppen. Hij leekt toch als ik eerder zo las een 1GB lekkerder/sneller te pakken dan 2GB en wellicht merk afhankelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door funrider op 16-01-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalesEHV
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 11:35
Modbreak:Aan iemand anders een gekopieerd factuurtje vragen is not_done hier. Gewoon erg jammer dat je je aankoopbewijs kwijt bent. Reacties hierop zijn verwijderd.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Gebruik nu toch al lange tijd de Medion naar tevredenheid.

Heb een vraagje.
Het berekenen van een lange route kost veel tijd.
Heeft het nut om een snelle sd kaart te kopen ?
Of ligt dat toch echt aan de snelheid van de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Mijn microSD (soort half hoge SD in een soort adaptertje) die erbij zat was al in het begin niet helemaal lekker (moest hem eerst formatteren en de data er nieuw van cd op zetten) en is ook in een andere pda niet fris. Ik zou er ZEKER even een andere kaart in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Heb momenteel TomTom6 software (on ander gewone snelheid SD 2GB kaart) qua zoeken satellieten en route bepalen vele malen sneller dan Navigon software. Qua sneller kaartje/processor durf ik niet te zeggen. Al ontbreken er wel zaken als restaurant optie e.d. in TomTom software. Tevens zoals eerder hier geschreven kan ie niet zo goed met mn Apace 2GB kaartje overweg. Hij leest m niet zo snel als de bijgeleverde 256 Medion kaart. Maar staan hier verhalen dat andere merken stuk beter doen ook in 1 of 2 GB versies.
driel24 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:29:

Heb een vraagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ben niet helemaal volledig geweest. sorry....

Ik heb ook tomtom6 en gebruik nu een 1gb sd kaart met normale (langzame) snelheid.

Ik bedoelde eigenlijk heeft het nut om zo'n snelle sd kaart te plaatsen ?

DEZE bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De pda kan er zeker niet sneller mee werken maar als je het meeste via een cardreader erop zet is een snelle kaart natuurlijk wel handig. Maar wat die takems betreft http://www.kieskeurig.nl/...5D084C125718F00304752.htm
Is voor mij genoeg om een ander merk te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Zijn er meer die geen flitspalen kunnen zien maar wel TomTom6 erop kunnen draaien?
Hij laat ze wel in POI zien en staan ook gewoon aangevaakt. Bij POI overigens ook geen foto's. Alles staat in juiste mappen. Hij kaartje doet prima bij vriend van me op zijn nieuwere Mio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:14
Ik draai al een hele tijd tt6 met diverse plus mappen op een 1 gig kaartje.
Flitspalen werken prima bij mij.
Ook heb ik de poi's van alle Aldi's en alle Lidl's erin gezet, ontzettend handig!

Ik ben nog steeds heel tevreden over deze aankoop destijds, enige nadelen zijn de accu die snel op is, het sd-geheugen beperkt is tot 1 gig en er weinig mogelijkheden zijn tot draadloze verbindingen.

Maarja, gebruik hem daarom nu ook alleen als navigatiesysteem en niet als agenda etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driel24 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:29:

Heb een vraagje.
sneller SD kaartje werkt zeker wel iets, maar niet superveel.. heb er geloof ik wel eens wat over gepost:
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:25:
[...]

externe antenne inmiddels ontvangen. Werkt netjes! enkel hebben ze het plugje naar mijn smaak wel erg klein en kort gemaakt waardoor het niet echt heel stevig er in zit (moest zowiezo een stukje rubber terugduwen/wegsnijden omdat ie er anders niet ver genoeg in kon!)

M'n scandisc mini-sd cardje (512mb) is iets sneller dan het bijgeleverde rs-mmc cardje (256mb). Ik schat dat het zo'n 10 a 15% laadtijd bij dingen die hij echt van het kaartje haalt scheelt (dus kaarten e.d). Vanaf de pc kopieren (wel via een hp printer.. niet echt duidelijk dus) scheelde het zo'n 40%

denk niet dat een ander kaartje een erg nuttige investering is als je hem er speciaal voor koopt, maar had dit kaartje toch nog over.
kortom.. als je hem hebt liggen (of gewoon goedkoop kunt krijgen, want die dingen kosten toch geen drol) is het wel de moeite waard.. Maar het blijft "traag".

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 13:45 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste