marco_sire schreef op donderdag 17 november 2005 @ 07:42:
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik:
- een woordenboek van slovo-ed op me ppc krijg: ik heb een .exe en die staat op me card maar als ik deze in de file-explorer op me medion pda open dan kan me pda het bestand niet aan......terwijl dit wel zou moeten......wie weet het??
- er staat een heel hoofdstuk over msn-en en internetten op je pda. nou lees ik dat je er geen sd-io (wat het ook is.....ik ben een n00b) in kan maar hoe kan je dan msn-en en internetten??
- als ik tomtom wil installeren welke versie heb ik dan precies nodig: tomtom navigator??? tomtom pocket pc?? versie 5.1.2?? versie 5.1.0??
- moet het medion pakket van de pda voordat ik tomtom installeer??
- kan ik windows media player verwijderen??
Mijn (beperkte) ervaring met installatie van software is dat .cab files wel op de PDA uitgevoerd kunnen worden als installatie-bron, maar dat je .exe files op je Windows-PC moet doen, met de PDA aangesloten op de PC.
SD-io slot is een variant op het slot waar je nu de geheugenkaart insteekt en waarin je dus een WiFi-module zou kunnen plaatsen.
De TomTom die ik gebruik is
TomTom navigator 5.100 Ik wist niet dat er al een 5.1.2 zou zijn.
Je installeert het met een setup-programma op je PC (nogal apart ogende bediening)
De Benelux-kaarten van het pakket van Medion nemen zo'n 230 MB in beslag. Tomtom's Benelux kaarten zijn zo'n 60 MB. (de plus-kaarten bijna 2x zoveel) Dat is dus samen te groot om op een 256 MB kaartje te plaatsen.
Ikzelf heb TomTom 5.1 en Navigon 5 naast elkaar in gebruik, op een 512 MB kaartje (50-speed van Kingston, scheelt ook wat in de snelheid lijkt het)
Let wel op dat ze beide niet in dezelfde dir komen.
De media-player heb ik niet op mijn PDA (oudere versie, niet die van de Scapino), maar ik vermoed dat die onderdeel is van de Windows-versie en dus vermoedelijk niet te verwijderen is.
Stinger_Ventura schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:55:
Heeft de PNA100 nou een SDIO slot of niet (ongeacht of het ondersteund wordt of niet!)
Als die het wel heeft, dan ga ik gewoon eens een boze brief naar Medion schrijven waarin ik toch mijn verwachting van enige product ondersteuning uit.
Als we ze aanspreken op after-sales op een wat breder vlak, dan krijgen we misschien toch een firmware release.
[...]
Je bent nog vergeten te noemen dat je ook nog een boze brief naar Kassa/Radar/Consumentenbond kunt gaan sturen
Medion heeft toch gewoon netjes in de mail aangegeven dat ze wel verwachten dat het zou kunnen werken, maar dat ze dat simpelweg nog niet uitvoerig getest hebben. Dat is toch heel erg netjes.
Jij koopt een apparaat met een bepaalde functionaliteit en je wilt daar randapparaat X op aansluiten.
Je verwacht dus dat Medion alle combinaties van hun apparaten en randapparatuur grondig getest heeft en indien het niet blijkt te werken gelijk een nieuwe firmware uitbrengt voor jou.
Medion maakt zelf de hardware niet, maar besteed dat uit (of koopt een leuk product op, ik weet de volgorde niet) Het zou dus vergelijkbaar zijn met wanneer jij die eisen van een nieuwe firmware etc bij de kassa-miep van de Scapino zou neerleggen en gelijk gaan lopen schreeuwen over after-sales, firmware upgrade en dat ze dat horen te weten.
Kortom ik vind dat je een beetje overdreven reageert.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)