Basb schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 10:17:
Hele discussies over snipers:)
Ik blijf het leuk vinden snipers op te ruimen vanuit een chopper, veel snipers zitten zo te turen en te schieten dat ze niet eens merken dat er een mi-28 bezig is op ze te landen
Meestal stoppen ze met snipr wezen wanneer ze paar keer opgeruimd zijn:) probleem opgelost.
Als ik me dan toch even in de hele sniper kwestie mag mengen...

(en een uitstapje mag maken naar artillery...)
Ja het is wel waar dat snipers op dit moment geen toegevoegde waarde hebben.
Misschien is het een idee om snipers een target device (o.i.d.)

waarmee ze tanks en andere voertuigen kunnen pinpointen voor de gevechtsheli's en de jets.
Ik vind zo en zo dat de jets het op dit moment veels te gemakkelijk hebben. Als ze overvliegen zien ze direct al groene rondjes waar alles zit. ik vind dat dat afgelopen moet zijn, en dat de sniper hierin een "scout" rol kan spelen.
Het aller aller mooiste was natuurlijk de (niet helemaal goed werkende) constructie uit battlefield 1942 en desert combat, waarbij mobiele artillery een target kreeg.
Ik vind het echt jammer dat op dit principe niet verder is doorgebouwd, ik vond het een van de meest inovatieve ideeën van battlefield 1942, alleen niet zo goed uitgevoerd en daarom niet vaak gebruikt.
Van mij mogen ze (en dat meen ik echt) die hele artillery van de commander schrappen, en terug gaan naar bemande "howitzers" e.d. maar dan WEL goed uigevoerd.
en op het moment van spotten moet het dan ook appeltje eitje zijn om te richten (unlike DC en BF1942)
De "point en click" artillery van BF2 ruineerd ook het hele squad principe, want mensen die bij elkaar lopen (e.a. een "squad") zijn natuurlijk HET doel voor een commander. die veels te gemakkelijk met een volledige map scan precies kan zien waar alles zit.
En aangezien spec ops maar montjesmaat zorgen dat dingen niet functioneren, komt het veel te vaak voor dat je als squad "lekker bezig bent" en dat dat in 1 keer afgelopen is door een simpele click van de commander. te makkelijk.
Introduceer artillery, geef ze een big-ass radar zodat ze alles zien aankomen, gezien het grote logge tanks betreft die nauwelijks weerbaar zijn.
en geef die radar trouwens ook gelijk aan AA-tanks. (en maak ze wat beter)
Maar zeg nou zelf (mensen die DC hebben gespeeld) het is toch zwaar kicken om een "gespotte" target helemaal vol te pompen met de MLRS ?? of een tank van een mega afstand in 1 keer van de kaart te vegen met een howitzer.....? je had ook nog eens een camera die de shell volgde....zodat je de impact goed kon zien. fantastisch !
komt BF2....clickerdeclick...... en vervolgens lees je in je scherm dat je blijkbaar iemand geraakt hebt..... das toch goedkoop ????
ik ben voor het spotten van voertuigen en voor terugkeer van artillery zoals in desert combat, maar dan wel goed uitgevoerd, i.p.v. de artillery zoals die er nu is.
Wat denken jullie ervan??