Het grote BMW topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 31 Laatste
Acties:
  • 19.424 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een CSL kont, daar kan geen vrouw aan tippen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

Niet?

Afbeeldingslocatie: http://euclid.dne.wvfibernet.net/~cablej/images/bmw_chick.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Tiens....lijkt dat ze gefotosoept is... haar ene borst dan toch :) Of moest er een tepel vermomd worden :D

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubix schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:27:
[...]

Een CSL heeft een carbon-fibre-reinforced plastic dakje, dus een dakraam gaat idd niet.

In het topic over die auto staat ook niet dat het een CSL is.
Nee maar dat zei de posterd hier wel :D

edit:

Kijken al die BMW-mutsen zo dom ? Ga bijna medelijden krijgen met de liefhebbers hier :9

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:55:
[...]
(...)
edit:
Kijken al die BMW-mutsen zo dom ? Ga bijna medelijden krijgen met de liefhebbers hier :9
ja
Afbeeldingslocatie: http://album.maydesign.com/Tony_May/2005_BF/images/190_9052_JPG.jpg

8)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 23:00

The_Scarabial

MTB for life!

bolleh schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 04:13:
kwam toevallig een paar mooie fotos van een m3 csl tegen op een ander forum:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

meer fotos hier

wat een mooie bak zeg...en fantastische fotos
christus jezus! wat een übergeile bak :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
bolleh schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 04:13:
kwam toevallig een paar mooie fotos van een m3 csl tegen op een ander forum:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

meer fotos hier

wat een mooie bak zeg...en fantastische fotos
Normaal gesproken heb ik er een hekel aan om een forum door te spitten voor evt nog meer foto's, maar deze keer was het een waar genot moet ik zeggen! _/-\o_

* Scipionyx heeft een nieuwe achtergrond O+

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ze is net zo scheel als de CNN verslaggeefster van 10 jaar geleden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:25
hmm ik ging er gewoon vanuit dat het een CSL was. wel jammer dat hij dan net doet of t een CSL is, magoed alsnog is het een bloedmooie bak. vooral de velgen vind ik heel erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou van dat CSL, ok CSL vindt men vaak weer te duur, net even iets.

Zit ik vorig jaar een paar keer bij zo'n vent in een M3, zeg ik... kan de stoelverwarming aan, ik heb het toch wat fris... Zit er niet op zegt ie... was 3500 euro duurder.... wat een mierenneuker zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:32:

Zit ik vorig jaar een paar keer bij zo'n vent in een M3, zeg ik... kan de stoelverwarming aan, ik heb het toch wat fris... Zit er niet op zegt ie... was 3500 euro duurder.... wat een mierenneuker zeg.
Je koopt een M3 toch niet voor de stoelverwarming, als ik een M3 zou kopen zou ik hem zo goedkoop mogelijk doen (who needs a radio when you can listen to the engine 8)).

Niet dat ik er ooit in m'n leven één kan betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Als ik een M3 zou kopen zou ik hem full options nemen, dus incl stoelverwarming. Je betaalt al een hoop, leg dan nog wat meer neer en kleed hem lekker luxe aan. Je bent niet continu op het circuit namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nooit het belang gezien van stoelverwarming. Ik zou eerder stoelventilatie wensen. Bij Mercedes is dat volgens mij mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Wel eens gereden in een auto met stoelverwarming terwijl het buiten 10 graden of kouder is? Dat is echt superlekker namelijk, dan hoeft het niet meteen in standje kokend heet te staan maar gewoon op een lage stand zodat het gewoon aangenaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Het is namelijk eerder snel warm in een auto dan koud, maar het schijnt wel weer goed voor je rug te zijn althans aangenaam.

[ Voor 51% gewijzigd door CycloneX op 06-05-2006 18:24 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zit hier op de Z3, en ik kan je zeggen: Het is goddelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel mensen die het snappen. Mensen die het niet snappen zullen de airco ook wel op 20 graden zetten wanneer het buiten 35 is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:50

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Vandaag proefritje gemaakt in een 120d (ben aan nieuwe lease auto toe).

De auto & motor zijn echt geweldig, maar ben nog niet overtuigd van de zitpositie. Voor m'n gevoel moest ik om te remmen m'n rechtervoet te ver naar links verplaatsen (als in voorbij het middelpunt tussen mn benen). Kon ook niet echt een comfortabele houding vinden (het was trouwens een HE met leren bekleding). De zittingen vond ik ook te kort.h

Bij terugkomst vertelde ik de dealer dat ik het gevoel had 'scheef' te zitten. Oh, zegt hij, das knap dat je dat merkt, het stuur staat ook niet recht. De ene kant staat 1cm meer naar voren als de andere kant.
Waarom doen ze dat uberhaubt? Das toch niet echt ergonomisch? |:(

Al met al heeft deze auto me nog niet weten te overtuigen. Wat jammer is, want die motor is geweldig :9~

Ben nu zwaar aan het twijfelen of ik toch deze of de nieuwe civic moet gaan rijden. Moeilijk...

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Danfoss schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:18:

De auto & motor zijn echt geweldig, maar ben nog niet overtuigd van de zitpositie. Voor m'n gevoel moest ik om te remmen m'n rechtervoet te ver naar links verplaatsen (als in voorbij het middelpunt tussen mn benen). Kon ook niet echt een comfortabele houding vinden (het was trouwens een HE met leren bekleding). De zittingen vond ik ook te kort.h

Bij terugkomst vertelde ik de dealer dat ik het gevoel had 'scheef' te zitten. Oh, zegt hij, das knap dat je dat merkt, het stuur staat ook niet recht. De ene kant staat 1cm meer naar voren als de andere kant.

Al met al heeft deze auto me nog niet weten te overtuigen. Wat jammer is, want die motor is geweldig :9~

Ben nu zwaar aan het twijfelen of ik toch deze of de nieuwe civic moet gaan rijden. Moeilijk...
met de nieuwe civic word je iig wel gezien (en ik vind het een verdomd mooie bak!) een geweldige auto van het type je vind hem of mooi of lelijk ;)

maar @ jep z'n foto dat rechter oog (voor de kijkers links) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Civic nemen.... rijdt ook snaarstrak (tijdje met een 2.2 diesel Civic gereden) en meer waar voor je geld dan zo'n 1 serie. Heb ook met de 120d gereden, vond het maar zozo... beetje klein ook. Rijdt wel goed maar veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutsers, doe het dan gelijk goed:
Afbeeldingslocatie: http://photos.e46fanatics.com/data/500/25012BMW_Chick_5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Ik heb liever geen krassen en deuken in mijn motorkap.

* Twhomp snapt niet dat eigenaars hun auto hiervoor uitlenen.

En ik val op blond ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Danfoss schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:18:

Ik weet niet of er sport stoelen in zaten? Misschien moet je die eens proberen als dat mogelijk is.

Persoonlijk vind ik de nieuwe civic ook heel erg gaaf, er moet alleen wel een (type-R) dakspoiler op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:32:

3500 euro voor stoelverwarming is ook een belachelijk bedrag (op een M3 kost het overigens 600 euro). In een cabrio is het zeker nuttig omdat je dan bij lagere temperaturen open kunt rijden. In een gesloten auto zie ik het nut er niet zo van, vooral als de auto altijd binnen wordt geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 23:00

The_Scarabial

MTB for life!

stoelverwarming is echt onzin, je hebt toch ook geen stoelverwarming in je bureaustoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat weinig mensen hier veel KM's maken per jaar. Stoelverwarming is zeker wel een pre in een auto met leer, zeker in de winter.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 13:13:
Ik merk dat weinig mensen hier veel KM's maken per jaar. Stoelverwarming is zeker wel een pre in een auto met leer, zeker in de winter.
Als je toch gewoon je interieurverwarming aan hebt staan krijg je toch geen koude kont :? Alleen even de eerste tien minuten bij het wegrijden. Juist als je veel kilometers maakt ga je dus voor steeds minder procentuele tijd zoveel geld uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op zondag 07 mei 2006 @ 13:36:
[...]

Als je toch gewoon je interieurverwarming aan hebt staan krijg je toch geen koude kont :? Alleen even de eerste tien minuten bij het wegrijden. Juist als je veel kilometers maakt ga je dus voor steeds minder procentuele tijd zoveel geld uitgeven.
Dat is niet geheel waar wat je zegt. Het is lekker om niet je eigen energie te hoeven verbranden om een lekker aangenaam gevoel in je stoel te hebben. Wanneer je lichaam het koud krijgt ga je meer verbranden.. krijg je honger, heb je geen eten of kom je geen tankstation tegen krijg je het alleen maar kouder.

Beetje Biologie mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Tuurlijk, zonder stoelverwarming krijg je het ook wel warm met je gewone kacheltje. Maar het is gewoon lekker om je airco/climate control op 21 te hebben en toch een iets warmere kont/rug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op zondag 07 mei 2006 @ 13:40:
Tuurlijk, zonder stoelverwarming krijg je het ook wel warm met je gewone kacheltje. Maar het is gewoon lekker om je airco/climate control op 21 te hebben en toch een iets warmere kont/rug :p
Mis alleen die rugmassage nog... maar daar zijn oplossingen voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stuurwiel verwarming is ook mogelijk bij BMW.

Als je toch bezig bent kan je ze misschien vragen of ze ook versnellingspookverwarming en overige knopjesverwarming hebben. En deurgreepverwarming.

Met een beetje grote, veel verbruikende V8 heb je trouwens ook standaard wereldverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

Mijn vrouw is op dit moment hoogzwanger, en vanaf het moment dat ze in de auto zit moet de stoelverwarming aan..

Voor de mensen die dit nog nooit gebruikt/gevoeld hebben : het is net even verlossend als een (lichte) massage....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als je lederen stoelen hebt, en je auto staat vaak/altijd buiten dan kan ik me erg goed voorstellen dat je stoelverwarming neemt. Mijn vorige auto had ook een volledig lederen interieur, en dat was echt flink koud in de winter. Duurde ook lang voordat je kont weer op temperatuur was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk 5 maanden niet in mijn haastig aangemaakte topic en het is al weer bijna vol. Wou eigenlijk de TS eens af gaan maken (nog steeds niet helemaal mooi en compleet) maar dat laat ik nu over aan diegenen die met liefde dit topic volgerost hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:51

GaMeOvEr

Is een hork.

Stoelverwarming is bijna onmisbaar voor een auto met een leren interieur die in de winter buiten staat. Is echt heerlijk.

(Tuurlijk, onmisbaar is een groot woord, maar ik wil niet meer anders. En ja, Stuurverwarming mag er ook bij. :+ )

Airco dient sowieso al standaard te zijn, zeker met leer, plakken wil je er niet aan.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30

Zeeuw

5.6

Vandaag een paar dasboard lampjes vervangen, mooi werk, beetje solderen...

Nu nog de LKM (Licht Kontrol Modulle) vervangen/repareren en snelheidsmeter ijken.

Weet iemand of die zo te ijken is of dat de dealer dat kan (zonder al te veel dure onderdelen te vervangen).
In mijn OBC zit wel een optie om hem te ijken maar daar kan ik de waarde niet veranderen.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn auto staat meestal binnen (zowel thuis als op het werk in een parkeergarage) en dan heb je echt geen stoelverwarming nodig. De keren dat hij een tijdje buiten stil had gestaan in de kou vond ik het koudekontprobleem ook nogal meevallen. Je rijdt er een paar minuten in en alles is op temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:22:
Mijn auto staat meestal binnen (zowel thuis als op het werk in een parkeergarage) en dan heb je echt geen stoelverwarming nodig. De keren dat hij een tijdje buiten stil had gestaan in de kou vond ik het koudekontprobleem ook nogal meevallen. Je rijdt er een paar minuten in en alles is op temperatuur.
Je vindt het dus te duur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vind het toch wel lekker nadat je 's winters een poos buiten gelopen hebt bijvoorbeeld, ff lekker warme billen en rug.
Maar ook na 'n dag werken wanneer je nog 1,5u moet rijden oid is het best wel even ontspannend.

Stoelverwarmingstopic :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Standverwarming voor 1000 euro

Ik wist het wel :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 08-05-2006 21:00 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:27:
[...]

Echte mannen hebben geen stoelverwarming nodig.

* Twhomp zegt dit vooral omdat het niet in zijn auto's zit.

Maar is het geneuzel over verwarming (for crying out loud) nu voorbij? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Cubix schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:20:
Stuurwiel verwarming is ook mogelijk bij BMW.
ik zou dan liever een stuurkoeling hebben. Raak dat kreng maar eens aan als ie een hele dag in de zon heeft staan broeien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:00:
[...]

Standverwarming voor 1000 euro

Ik wist het wel :Y)
Toch vind ik dat vreemd, bij merken al Saab is dat bijna a standaard op de Arc serie... Ik denk andere merken ook wel bijna.

Maar dat is lekker, zeker lekker !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:35

The Legend

*Plop*

Ik reed afgelopen zondag terug uit Zeeland en stond in de file, komt dit ineens voorbij :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/60fcfa56bd153fd8882ef7631622cefd/full.jpg

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:27:
[...]

Toen ik mijn 330i bestelde vond ik het inderdaad te duur voor een feature die ik niet noodzakelijk vond. Als je bij BMW alle elektronische gadgets gaat aankruisen kom je snel op een een meerprijs van 10K. Veel kopers hebben een gelimiteerd budget en dan wordt het dus een afweging tussen een auto met minder prestaties of een auto met allerlei features. Meer vermogen leek mij nuttiger dan stoelverwarming, I-drive (ik heb een pda met TomTom voor dit doel), active cruise control, active front steering, Bluetooth, elektrische stoelverstelling, adaptieve bochtverlichting e.d. Als je wilt kun je een 318d net zo duur maken als mijn 330i, die al voorzien is van het High Executive-pakket, leer, 19" velgen, Hifi Professional en alu interieurlijsten.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met mijn keuze. Bluetooth zou wel handig zijn, de rest mis ik niet. Het vermogen en de souplesse van de 330i zou ik absoluut niet willen missen.

In de toekomst zal ik Bluetooth, elektrische stoelverstelling met geheugen en mogelijk een navigatiesysteem er wel bij nemen, maar dingen zoals active front steering vind ik hun prijs niet snel waard. Stoelverwarming komt er alleen in als mijn vriendin dat nodig vindt (ze vindt de stoelverwarming in de Z4 een top feature :) ). Grote kans dat een opvolger van de 330i het daarom wel heeft ;) .

[ Voor 11% gewijzigd door Femme op 09-05-2006 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Femme schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:58:
Als je wilt kun je een 318d net zo duur maken als mijn 330i, die al voorzien is van het High Executive-pakket, leer, 19" velgen, Hifi Professional en alu interieurlijsten.
Het is net waar je de prioriteiten legt. Ik vind een 330i wel leuk maar totaal motorisch overgedimensioneerd. Ik zou dan liever een aangeklede 318/320 zijn gegaan.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:26:
[...]

Toch vind ik dat vreemd, bij merken al Saab is dat bijna a standaard op de Arc serie... Ik denk andere merken ook wel bijna.

Maar dat is lekker, zeker lekker !!
Heeft ook o.a. te maken met het klimaat aldaar. De Zweden hadden dat in de jaren '60 of eerder al ontdekt.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 00:12:
[...]

Het is net waar je de prioriteiten legt. Ik vind een 330i wel leuk maar totaal motorisch overgedimensioneerd. Ik zou dan liever een aangeklede 318/320 zijn gegaan.
Dat niet, maar zelf zou ik eerder voor een 325i met een hoop gadgets dan een kale 330i :)

Waarbij je moet denken aan:
-CruiseControl
-Climat Control
-Navigatie
-Entertainment system
-Verwarmde stoelen
-Elektrische stoelen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 00:12:
[...]

Ik weet wel 200% zeker dat Femme het vermogen niet eens 100% kan benutten. Maar dat is een andere zaak ;)

Verder ben ik het met je eens. Beter lekker comfortabel rijden... 150 is hier toch wel de max vaak.

Ach, ieder zijn keuze... optimaal bestaat gewoon niet.. ben daar wel achter hoor ;)

@Hydraulik-Phunk: Klopt, maar het was op een 9000 bij mijn weten niet verkrijgbaar (dacht ik) oude 900's ook niet toch ? Nieuwe typen (sinds SAAB/GM) allemaal wel.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 6-in-lijn zoeft anders toch wel superrelaxed over de weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Idd als je een BMW neemt moet je toch wel een 6cilinder nemen vind ik. BMW maakt erg goede 6cilinder motoren. Het geluid is vind ik erg mooi, en als je er aan bent gewend kan je aan het geluid herkennen dat een auto een BMW is.

Ik zou met een beperkt budget de kleinste 6cilinder nemen en dan wat extra features (executive pakket, xenon en een schuifdak ofzo).

[ Voor 4% gewijzigd door _Christiaan_ op 09-05-2006 12:42 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Is Xenon echt 't geld waard? Heb er zelf nooit mee gestuurd, maar als ik naast een auto met Xenon rijd denk ik niet van 'wow' wat een zicht ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

bigchristiaan schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:31:
BMW maakt erg goede 6cilinder motoren.
Mwoah, kan wel zeker zo zijn, maar vergeten we het 4 cilinder M10 B18 blok niet? Tsjek anders deze wiki even.

* Twhomp weet dit alleen toevallig omdat hij zeld dus die 83 318i met dat blok heeft 8)

edit:

nu we het toch erover hebben: gisteren de toerenbegrenzer eruit gehaald, die was wat te soepel geworden met als gevolg vermogenverlies. Op 5500 begon het blok te resoneren, dus ik hou 5k als grens aan. Wel vreemd hoor 120 in zijn 2 (ik heb een 'lange bak'). Dus een extra puntje op de lijst: ophangrubbers vervangen.

Weet iemand wat een beetje goede compressiemeter moet kosten?

[ Voor 37% gewijzigd door Twhomp op 09-05-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
bigchristiaan schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:31:
BMW maakt erg goede 6cilinder motoren.
Erg goed :? ERG goed zegt hij :D
Laten we het maar houden op redelijk tot goed. Zijn toch veel kleine dingen waarbij ik mij vaak aan stoor.

De motoren zijn erg rustig en hebben een redelijke motorloop maar het kan beter, zelfs de M-serie motoren zijn gewoon redelijk tot goed. Maar erg goed is wel erg overdreven.

offtopic:
Ben ik gewoon erg nuchter over hetgeen wat ik denk van BMW doordat ik geen roze bril op heb? Of ben ik gewoon een zeikerd?

[ Voor 57% gewijzigd door Chevy454 op 09-05-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Chevy454 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:56:
[...]

Erg goed :? ERG goed zegt hij :D
Laten we het maar houden op redelijk tot goed. Zijn toch veel kleine dingen waarbij ik mij vaak aan stoor.

De motoren zijn erg rustig en hebben een redelijke motorloop maar het kan beter, zelfs de M-serie motoren zijn gewoon redelijk tot goed. Maar erg goed is wel erg overdreven.
Welke fabrikant maakt eigenlijk erg goed motoren?

offtopic:
jij werkt toch voor BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Chevy454 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:56:
[...]

offtopic:
Ben ik gewoon erg nuchter over hetgeen wat ik denk van BMW doordat ik geen roze bril op heb? Of ben ik gewoon een zeikerd?
Het fanboy gehalte is erg hoog, maar dat is het altijd al geweest op GoT. Heeft het tieten, specs of een motor, dan is het al helemaal geweldig. Moet je overheen lezen. Maar je bent verder gewoon een zeikerd ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
thejoker80 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:00:
Welke fabrikant maakt eigenlijk erg goed motoren?
Een echt nette motor vind je niet bij de grote merken. Dat is gewoon massaproductie en dan heeft BMW een redelijke goede motorenlijn. Maar ik vind ze niet de titel "erg" goed waard. Er zijn veel dingen welke je als leek niet ziet en daar wil ik mij wel eens aan storen.
offtopic:
jij werkt toch voor BMW?
De vraag is voor hoelang nog :) Eind deze maand hoor ik het wel denk ik. Anders heb ik wel een andere klus, 1800blz aan cursussen te leren in 21 dagen voor een examen van schade expert.
Twhomp schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:03:
Maar je bent verder gewoon een zeikerd ;) :+
Ik ben gewoon enorm kritisch dus :+

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 09-05-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 08:48:
[...]

Dat niet, maar zelf zou ik eerder voor een 325i met een hoop gadgets dan een kale 330i :)

Waarbij je moet denken aan:
-CruiseControl
-Climat Control
-Navigatie
-Entertainment system
-Verwarmde stoelen
-Elektrische stoelen
Als ik moest kiezen tussen een kale 330i en een volgepakte 325i zou ik ook voor die laatste kiezen, maar mijn 330i zou ik niet echt kaal willen noemen. Hij heeft climate control, Xenon-verlichting, regensensors, parkeersensors, sportstoelen, sportonderstel, 19" velgen, leren bekleding, (niet-origineel) navigatiesysteem, lichtpakket, mooiere interieurlijsten, het best mogelijke af-fabriek audiosysteem en nog wat meer dingen. Het zijn allemaal features die ik belangrijker vindt dan bijv. verwarmde stoelen die je zelden nodig hebt en elektrische stoelen waar je niets aan hebt als je de enige bestuurder van een auto bent.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:58:
[...]

Ik weet wel 200% zeker dat Femme het vermogen niet eens 100% kan benutten. Maar dat is een andere zaak ;)

Verder ben ik het met je eens. Beter lekker comfortabel rijden... 150 is hier toch wel de max vaak.

Ach, ieder zijn keuze... optimaal bestaat gewoon niet.. ben daar wel achter hoor ;)
Hoezo zou ik het vermogen van de 330i niet kunnen benutten? Topvermogen gebruik ik dagelijks wel, bijvoorbeeld als ik de oprit van een snelweg bestorm. Het hogere koppel van de 330i ten opzichte van 325i en lager merk je altijd als je volgas rijdt. De 330i heeft grofweg genomen bij elk willekeurig toerental ongeveer 20 procent meer vermogen dan de 325i. Juist dat zorgt voor een soepeler rijgedrag als je bijv. 50 naar 80 accelereert in de vierde versnelling.

Een vlotte auto zorgt gewoon voor veel meer rijplezier. Het is echt onzin om te stellen dat je een hoog vermogen niet kunt gebruiken in Nederland. In Duitsland is het helemaal een ander verhaal, daar kun je elke pk gebruiken op de Autobahn. Accelereren van 140 naar 220 is andere koek dan de stoplichtsprintjes in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent gewoon kritisch en niet op het zeikerige vlak. Ik wete dat de oude Saabblokken gewoon erg goed zijn, maar die hebben ook bottlenecks, net als Renault, en alle andere merken.

Om over Mercedes nog maar niet te spreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Chevy454 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:03:
[...]

Een echt nette motor vind je niet bij de grote merken. Dat is gewoon massaproductie en dan heeft BMW een redelijke goede motorenlijn. Maar ik vind ze niet de titel "erg" goed waard. Er zijn veel dingen welke je als leek niet ziet en daar wil ik mij wel eens aan storen.
Dus als ik het goed begrijp zijn er geen goede motoren? Ook niet als je ze vergelijkt met elkaar?
De vraag is voor hoelang nog :) Eind deze maand hoor ik het wel denk ik. Anders heb ik wel een andere klus, 1800blz aan cursussen te leren in 21 dagen voor een examen van schade expert.
Als je zulke reclame blijft maken niet lang meer denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
thejoker80 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:15:
Dus als ik het goed begrijp zijn er geen goede motoren? Ook niet als je ze vergelijkt met elkaar?
Op basis van welk criteria noem je een motor goed?

Wanneer ik enkele motoren moet open trekken en moet beoordelen dan denk ik... hoe doen ze het toch om zo'n mooi big end te verkloten met zo'n mager small end? Waarom gebruiken ze 3 kettingen als ze ook voor een betrouwbaardere tandwieloverbrenging en dan 1 ketting kan kiezen. Waarom gebruiken ze 2 hall sensoren voor de krukas? Waarom..... (dit is algemeen overigens)

Wanneer noem je iets goed en wanneer niet? Als je ze beoordeelt op motorloop? Of op constructie icm motorloop?
Als je zulke reclame blijft maken niet lang meer denk ik ;)
BMW maakt redelijk goede motorblokken. Er zijn veel dingen welke voor verbetering vatbaar zijn maar daar heb ik weinig over te zeggen op de positie waar ik zit.

offtopic:
Mijn taak is zorgen voor de afterservice van die dingen. De vakkennis verhogen van de monteurs is mijn prioriteit voor het moment. Mijn opdracht eindigt 31 mei en ze zijn heel erg tevreden over hetgeen wat ik heb gemaakt. Ik zie nog veel mooie kansen bij andere bedrijven, zoals het helpen ontwikkelen van een hybride wagen of ombouwen van een wagen op alternatieve brandstof... Over mijn toekomst maak ik mij geen zorgen. Of dat nu bij BMW is of voor een ander merk. Alleen Ferrari wil ik niet werken. Betalen slecht omdat er zoveel idioten zijn welke onder de prijs werken :(

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 09-05-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Chevy454 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:23:
[...]

Wanneer ik enkele motoren moet open trekken en moet beoordelen dan denk ik... hoe doen ze het toch om zo'n mooi big end te verkloten met zo'n mager small end? Waarom gebruiken ze 3 kettingen als ze ook voor een betrouwbaardere tandwieloverbrenging en dan 1 ketting kan kiezen. Waarom gebruiken ze 2 hall sensoren voor de krukas? Waarom..... (dit is algemeen overigens)

Wanneer noem je iets goed en wanneer niet? Als je ze beoordeelt op motorloop? Of op constructie icm motorloop?
tja... ik heb er absoluut geen verstand van en jij geloof ik wel. Ik heb dus geen idee wat zwaar weegt en wat niet. Als ik nou aan jou vraag welke fabrikant goede motoren maakt (of: de minst slechte :P ) en je mag zelf bepalen welke critria je daarvoor gebruikt wat zou je dan zeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:23:
[...]

[...]

BMW maakt redelijk goede motorblokken. Er zijn veel dingen welke voor verbetering vatbaar zijn maar daar heb ik weinig over te zeggen op de positie waar ik zit.
Ik weet niet of je eens een M50B25 en een M52B28 hebt vergeleken, maar de logica snap ik echt niet.

De M52B28 is gekomen wegens beetje koppelgebrek bij de M50B25, voor met name automaten.

De M52B28 is, zowel inlaat als uitlaat, wel zo geknepen. De inlaat en uitlaatpoorten van een M50B25 zijn gewoon 1/3e groter!

Probleem is nu opgelost, maar dan denk je.. je maakt een motor met meer inhoud, vermogen en koppel en knijpt hem dan.. waarom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
thejoker80 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:27:
Als ik nou aan jou vraag welke fabrikant goede motoren maakt (of: de minst slechte :P ) en je mag zelf bepalen welke critria je daarvoor gebruikt wat zou je dan zeggen? :)
Elke fabrikant heeft wel enkele fouten. Maar je moet naar het geheel kijken, wat kost het voertuig, wat willen ze bereiken etc etc etc.. Hangt van model tot model af zelfs. Je mag een Peugeot 106 niet vergelijken met een BMW 740i, totaal ander prijsklasse.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:29:
De M52B28 is, zowel inlaat als uitlaat, wel zo geknepen. De inlaat en uitlaatpoorten van een M50B25 zijn gewoon 1/3e groter!

Probleem is nu opgelost, maar dan denk je.. je maakt een motor met meer inhoud, vermogen en koppel en knijpt hem dan.. waarom :?
De poorten kleiner of de kleppen kleiner? Ik heb wel een idee waarom ze dat hebben gedaan.
Die motorblokken ben ik echter niet bekend mee, is voor mij ook niet belangrijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 09-05-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb er vertrouwen in dat de motorontwerpers van BMW gezamenlijk een beter inzicht hebben dan onze Chevy454. In de praktijk zullen kosten overigens ook een belangrijke rol spelen, waardoor compromissen onvermijdelijk zijn.

De zescylinders van BMW worden alom gewaardeerd en kunnen gezien het vermogen dat zij produceren niet anders dan van zeer hoog niveau zijn. Geen andere fabrikant verkoopt een zakencoupé met een ongeblazen 3,0 liter blok dat 272pk levert en een relatief gering verbruik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Femme schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:37:
Ik heb er vertrouwen in dat de motorontwerpers van BMW gezamenlijk een beter inzicht hebben dan onze Chevy454.
In grote lijnen ben ik het wel met jou eens. De ingenieurs hebben inderdaad meer inzichten inzake enkele dingen. Alleen hebben ze bij BMW wel een raar gedachtengoed over bepaalde aspecten van de motor welke veel mensen storen. In veel van die dingen op papier van BMW kan ik me wel vinden. In de praktijk is de afwerking toch een beetje teleurstellend.
In de praktijk zullen kosten overigens ook een belangrijke rol spelen, waardoor compromissen onvermijdelijk zijn.
Tuurlijk maar sommige zijn wel erg vreemd :)
De zescylinders van BMW worden alom gewaardeerd en kunnen gezien het vermogen dat zij produceren niet anders dan van zeer hoog niveau zijn.
Daar ben ik het niet mee eens. Een voorbeeld (non BMW voor een keer): Suzuki haalt bij hun GSX-R1000 176pk. Erg netjes die waarde totdat je het motorblok opent en dan ga je huilen. Voor veel mensen is dat ding nog steeds erg goed omdat die zoveel vermogen eruit perst. Ik vind het dan treurig wat ik zie. Niet goed uitgebalanceerde krukas, drijfstangen van het formaat tandenstoker,..

Ik vind de samenhang van de componenten tot een harmonisch geheel belangrijk. En ik hanteer dat als criterium. Ik vind vermogen maar een onderdeel van dat geheel, niet het belangrijkste.
Geen andere fabrikant verkoopt een zakencoupé met een ongeblazen 3,0 liter blok dat 272pk levert en een relatief gering verbruik heeft.
Als dat voor jou een criterium is om het goed te noemen dan is het toch goed? :)
Ik leg de lat gewon beduidend hoger want ik weet meer dan de normale personen.

[ Voor 65% gewijzigd door Chevy454 op 09-05-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het wel met Chevy eens. Folder specs zijn leuk, echter moet de techniek wel in verhoudig zijn met het vermogen.

Liever een blok dat 50PK minder heeft, meer koppel en ook sterker is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:31:
[...]

Elke fabrikant heeft wel enkele fouten. Maar je moet naar het geheel kijken, wat kost het voertuig, wat willen ze bereiken etc etc etc.. Hangt van model tot model af zelfs. Je mag een Peugeot 106 niet vergelijken met een BMW 740i, totaal ander prijsklasse.

[...]

De poorten kleiner of de kleppen kleiner? Ik heb wel een idee waarom ze dat hebben gedaan.
Die motorblokken ben ik echter niet bekend mee, is voor mij ook niet belangrijk.
Poorten, zit gewoon een rand in van bijna 1cm wat bij de M50B25 niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ranzige tuning, en hij lijkt me iets te goedkoop. Daarnaast koop ik geen auto's waarvan het kenteken weggesoept is, aangezien ze dan iets te verbergen hebben.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ranzige tuning, dat heet OEM... alleen ja, to tone... te tonen :? :+

ow en standaard AUDI speakers.. wtf :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:07:
Poorten, zit gewoon een rand in van bijna 1cm wat bij de M50B25 niet is.
Dat moet ik eerst zien om te beoordelen. Kan zijn dat het te maken heeft met de snelheid van de luchtstroom icm de kleppentiming,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:31:
Ranzige tuning, dat heet OEM... alleen ja, to tone... te tonen :? :+
Ik dacht dat die voorbumper niet OEM was :)

16.500 ex. BPM is té goedkoop. De goedkoopste op Autotrader is er eentje die nog in duitsland staat voor 20.000 ex BPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is inderdaad OEM, alleen lijkt het (te) veel op de M-style bumpers van een E46.

En die prijs kan wel, als je er maar graag genoeg van af wilt. Maar ik zou het gezien de ad sowieso niet vertrouwen, een BWM dealer, Audi speakers. Nee, dan liever een bouwpakket :P

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey BMW liefhebbers... aan het begin van het topic stond dat MINI ook wel welkom is. Nou heb ik daar in elk geval niet veel van gezien... mag ik daarom aftrappen met mijn Mini Cooper Parklane?

Afbeeldingslocatie: http://verboom.mine.nu/pics/mini1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://verboom.mine.nu/pics/mini2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://verboom.mine.nu/pics/mini3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://verboom.mine.nu/pics/mini4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://verboom.mine.nu/pics/mini5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://verboom.mine.nu/pics/mini6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://verboom.mine.nu/pics/mini7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:56

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ha, die heeft mijn vrouw ook :) Ik zal haar eens op dit topic wijzen :) Zijn die velgen fabrieksdingen of aftermarket? 'k vind ze niet zo mooi nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die velgen maken hem juist lekker laag en dik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie en grotere velgen staan supervet onder een mini, zou daarom wat grotere en 'blingerige' velgen er onder pleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Ik vind ze super, die velgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die velgen zijn gewoon af fabriek. Dit zijn wel één van de wat nieuwere velgen in het assortiment, eerst waren ze alleen leverbaar voor de Cabrio en sinds een tijdje ook voor de dichte Mini's.

Dit is 17" maatje 205 45 met Dunlop's SP Sport 9000, de 18" velgen van JCW vind ik juist weer wat minder en das echt iets te groot. Dit vind ik echt de mooiste maat onder de (mijn) Mini!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Heb je interieurpics? Dat vind ik een groot minpunt aan die mini's, maar met navigatie was 't geloof ik wel beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja... vind deze foto alleen iets minder geslaagd maar omdat je erom vroeg...

Afbeeldingslocatie: http://verboom.mine.nu/pics/mini8.jpg

De binnekant zelf vind ik echter wel heel erg geslaagd. De buitense interieurpanelen zijn dezelfde kleur als buitenkant en het binnenste paneeltje (waar de snelheidsmeter in zit) is een soort carbon look.

Ik heb het iets luxere 3-spaaks stuur genomen met de stuurbediening uiteraard.

Owjah en bij deze uitvoering hoorde ook de lederen bekleding en de climat control :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Valt mee. :) Toch hadden de klokken van mij links mogen zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:05:
Dat zitten ze bij de latere en 1300 mini's wel ;) Maar dat zijn de echte dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

jep schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:05:
Je kunt extra metertjes nemen, dan schuift de snelheidsmeter op naar links (langs de toerenteller). Bij het oudere model van voor de facelift kon het alleen als je navigatie nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshia
  • Laatst online: 25-07 19:50
Ik heb ook een Mini cooper park lane \o/ Alleen met de klokken wel op de goede plek. \o/
Hij had van mij wat meer pk-tjes mogen hebben, maar een cooper S is weer wat overdreven (en veel duurder) :) De mijne is wel "tweede hands", het was een demo model. Ik heb dus niet precies alles wat ik wil. Ik had ook graag nog het veiligzichtpakket ofzo gehad (met regensensor en dimmende binnenspiegel enzo). Verder heb ik niets te klagen, want ik ken geen andere studenten met zo een auto \o/

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Chevy454 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:47:

Als dat voor jou een criterium is om het goed te noemen dan is het toch goed? :)
Ik leg de lat gewon beduidend hoger want ik weet meer dan de normale personen.
Maar is die lat wel realistisch?

Het kan vast en zeker altijd beter en BMW zou vast en zeker (net als een heleboel andere fabrikanten) betere motoren maken als ze zich geen zorgen zouden hoeven maken over de kosten. Gezien de kosten die in de gaten gehouden dienen te worden en alle andere aspecten (geluid, emmissies, gewicht etc.) die er bij komen kijken spelen ze in vergelijking met andere fabrikanten gewoon in de top mee. En BMW maakt motoren ook volgens hun filosofie en dat kan zijn waarom bepaalde dingen zijn die je liever anders had gezien, maar die niet in hun plaatje passen. Ik denk dat BMW met de middelen die ze hebben en het doel dat ze nastreven het resultaat redelijk maximaliseren.

Het voorbeeld wat je aanhaalt ook van dat Suzuki blok. Drijfstangen van formaat tandenstoker. Dat is denk ik een bewuste keuze van de engineers omdat dat waarschijnlijk bijdraagt aan de 176 pk/L. Het is een andere filosofie. Maar natuurlijk worden er wel eens verkeerde beslissingen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
zimbab schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:17:
Maar is die lat wel realistisch?
<verhaal>
Als je rekening houdt met de kosten, doelgroep, vermogen enzo: Ja :)
Je kan tuurlijk niet een motorblok van een 107 niet vergelijken met een Ferrari motor. De doelgroep en de prijzen verschillen te sterk maar je begrijpt me wel. Je mag en moet enigsinds kritisch zijn als je zoveel geld betaald. Althans, dat vind ik toch.

Wat die suzuki betreft, je had daar heel erg weinig marge voor veiligheid. Ik vind dat zo'n kritisch onderdeel wel wat sterker mag. zeker als je met dat ding 300km/h rijdt en dan wil je niet plots dat de drijfstang en zuiger graag het buitenlicht willen zien.

[ Voor 71% gewijzigd door Chevy454 op 09-05-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Arshia schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:54:
Ik heb ook een Mini cooper park lane \o/ Alleen met de klokken wel op de goede plek. \o/
Hij had van mij wat meer pk-tjes mogen hebben, maar een cooper S is weer wat overdreven (en veel duurder) :) De mijne is wel "tweede hands", het was een demo model. Ik heb dus niet precies alles wat ik wil. Ik had ook graag nog het veiligzichtpakket ofzo gehad (met regensensor en dimmende binnenspiegel enzo). Verder heb ik niets te klagen, want ik ken geen andere studenten met zo een auto \o/
Pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik begin langzaamaan het idee te krijgen dat Chevy454 een beter blok kan ontwerpen, voor de zelfde koopprijs, dan wel BMW blok dan ook! Als je weet wat er allemaal mis mee is, kun je het vast verbeteren....
BMW zal wel blij met je zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Arshia schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:54:
Verder heb ik niets te klagen, want ik ken geen andere studenten met zo een auto \o/
Je mag klagen >:) M'n vriendin heeft ook een park lane en is student :P

Waar ik wel van schrok was toen het ruitensproeier lampje ging knipperen. Het was donker en opeens begint er een geel licht te knipperen maar omdat het lampje precies achter de stuurrand valt had ik eerst geen idee wat er gebeurde :D

Onder haar mini zitten overigens ook niet de standaart parklane velgen maar velgen gespoten in dezelfde kleur als de carrosserie en ze lijken erg op het onderstaande plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://www.remcoshop.nl/WebRoot/RCAudio/Shops/RCAudio/Products/100565/id_326_full.jpg

Ook liggen die strepen voor op de moterkap al een tijdje bij de dealer maar we zijn er nog niet aan toe gekomen de auto daar langs te brengen :X
Afbeeldingslocatie: http://www.autointell-news.com/News-2005/Sept-2005/S-2005-4/mini-park-lane-115.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Peertje op 10-05-2006 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Even terzijde maar ik scheur nu al een week met een knalgele Amerikaan door Griekenland en dan ga je je BMW toch wel heel, heel, heel hard missen hoor. Vooral als deze "its a big plus" scheurijzer niets minder is dan een echte Chevrolet Matiz.

Maar ja.. een BMW 3-serie huren werd toch iets te duur ben ik bang. Maar kan niet wachten tot ik weer thuis ben en in mijn eigen BMWtje mag rond tuffen.

Heeft er iemand nog tips voor een goede speakerset die in de standaard speaker montage plekken in de deur passen? Het gaat om een E46 Touring uit 2004.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Bram77 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:17:
Ik begin langzaamaan het idee te krijgen dat Chevy454 een beter blok kan ontwerpen
Vandaag even wezen informeren om juist dat te doen *D
Kijken wat de mogelijkheden zijn, zal wel over een enkele jaren pas echt mogelijk zijn denk ik.
De vuurdoop zal in iedergeval eind volgend jaar wel gebeuren met simulaties :)

Vandaag al duidelijk te horen gekregen wat de politiek van BMW is. Ze willen dat alle problemen bij de concessiehouder worden opgelost ipv op het hoofdkantoor. En dat vind ik wel een beetje jammer, ik wil de moeilijke problemen oplossen dus vandaag wezen rondneuzen bij de concurrentie. Toyota Europe lijkt me next best thing, bij jawel, de motorafdeling (niets staats vast, mijn talenkennis is voor veel bedrijven toch een serieus probleem is :( Iemand een snel cursus Frans en Duits voor mij? :+)
Zeeuw schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:44:
Ik vraag me toch af welke opleidingen jij gevolgd hebt om zover te komen bij BMW...
HTS autotechnologie maar in de toekomst ga je het daar niet meer mee redden. Zie hieronder.
Lijkt mij ook wel mooi om bij BMW te werken, maar dan niet als verkoper maar monteur ofzo, en dan verder stromen, als ik maar met de auto's bezig ben...
Nou om door te stromen als Technical Trainer / Advisor moet je flink wat ervaring hebben en toch ook wel enige connectie. Nu is de politiek van BMW toch aan het veranderen waarbij de importeur enkel alleen de distributie wilt doen. Het aantal technical trainers zal verminderen op termijn omdat ze meer diagnosespecialisten op de garages willen hebben. Dit is dan (denk ik) ook het eindstation voor de meesten, bij de importeur voor de hogere functies zit er minder plek.

Wil je echt hoger op bij BMW, designafdeling dan moet je nog heel wat meer doen dan enkel HTS autotechnologie vrees ik en moet je een flinke omweg maken (talen zijn f*cking belangrijk). Ik weet niet wat jouw ambitites zijn wat je wilt doen maar ik wil toch iets meer zijn dan een gewone monteur. Kortom: opvallen op deze manier lukt niet ;( Ik ga binnenkort op voor MSc automotive engineering dus dat wordt nog leuk :)

Ik heb reeds op deze vraag beantwoord maar lijkt me wel zo fijn om je even een idee te geven wat BMW van plan is op lange termijn :) Wat de overige merken betreft: daar gebeurt ook hetzelfde waarbij Honda en Hyundai toch wel enig voortouw nemen door zelfs hoge eisen aan de dealers te stellen. (Centralisering van het dealernet icm gesloten systemen = geld besparen en flink cashen aan de klant).

[ Voor 75% gewijzigd door Chevy454 op 10-05-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30

Zeeuw

5.6

Chevy454 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:28:
[...]

[...]

HTS autotechnologie maar in de toekomst ga je het daar niet meer mee redden. Zie hieronder.

[...]

Nou om door te stromen als Technical Trainer / Advisor moet je flink wat ervaring hebben en toch ook wel enige connectie. Nu is de politiek van BMW toch aan het veranderen waarbij de importeur enkel alleen de distributie wilt doen. Het aantal technical trainers zal verminderen op termijn omdat ze meer diagnosespecialisten op de garages willen hebben. Dit is dan (denk ik) ook het eindstation voor de meesten, bij de importeur voor de hogere functies zit er minder plek.

Wil je echt hoger op bij BMW, designafdeling dan moet je nog heel wat meer doen dan enkel HTS autotechnologie vrees ik en moet je een flinke omweg maken (talen zijn f*cking belangrijk). Ik weet niet wat jouw ambitites zijn wat je wilt doen maar ik wil toch iets meer zijn dan een gewone monteur. Kortom: opvallen op deze manier lukt niet ;( Ik ga binnenkort op voor MSc automotive engineering dus dat wordt nog leuk :)

Ik heb reeds op deze vraag beantwoord maar lijkt me wel zo fijn om je even een idee te geven wat BMW van plan is op lange termijn :) Wat de overige merken betreft: daar gebeurt ook hetzelfde waarbij Honda en Hyundai toch wel enig voortouw nemen door zelfs hoge eisen aan de dealers te stellen. (Centralisering van het dealernet icm gesloten systemen = geld besparen en flink cashen aan de klant).
Nou, ik heb niet echt de ambitie om meteen op de designafdeling een nieuw motorblok te ontwerpen.
Het is meer dat ik het wel leuk vind om aan autos te sleutelen en dat ik voorzichtig opzoek ben naar een andere baan. Ben nu vrachtwagenchauffeur maar daar is de toekomst ook niet echt rooskleurig met de komst van Polen, 48urige werkweek, steeds strengere regels en 60uur per week werken of zelfs de hele week van huis.
Maar mijn intresse gaat eigenlijk alleen uit naar BMW, wij rijden thuis al 20 jaar BMW, ben van kinds af aan al fan van BMW en nu heb ik er zelf ook een. Suzuki ofzo zou mij echt niet trekken, beurtjes geven aan een Alto...

Dus ja, vandaar eigenlijk mijn vraag wat zo de toelatingseisen zijn. Welk diploma je nodig hebt, of dat je daar al als stagair kunt gaan werken of dat BMW zelf een opleiding heeft?
Ik kan ook wel eens op een school gaan informeren maar ik neem aan dat ik dan bij die 16 jarige schoffies in de klas kom die ook nog alles van begin af aan moeten leren...en dan nog maar de vraag of ik bij BMW terecht kan.

Bovendien...hoelang duurt zon opleiding? Ben nu 22, en als ik straks onderhand chef ben, ben ik zeker 10 jaar verder, dat schiet ook niet echt op...dus eigenlijk is het gewoon kansloos...in mijn beleving.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 22:45

evol

hello world

Gister opgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.evol.nl/bmw/118d_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.evol.nl/bmw/118d_1.jpg

Rijd erg lekker, soepel, direct, en straal m.i. klasse uit!
* evol is happy!

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

out schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:28:
Gister opgehaald:

[afbeelding]

[afbeelding]

Rijdt erg lekker, soepel, direct, en straalt m.i. klasse uit!
* Twhomp is happy!
Gefeliciteerd!

offtopic:
Je "t"-toets van je toetsenbord hapert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

out schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:28:
Gister opgehaald:

[afbeelding]

[afbeelding]

Rijd erg lekker, soepel, direct, en straal m.i. klasse uit!
* jep is happy!
Specs, binnen pics, etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 22:45

evol

hello world

118d Executive van begin 2006. Ex-demo van Bert Story.
10.000km op de teller
Opties:
metallic lak (monaco blauw), carosseriedelen in kleur, bekerhouders, opbergpakket,
16" lm velgen style 140

Nog 2 andere pic's die ik heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.evol.nl/bmw/118d_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.evol.nl/bmw/118d_4.jpg

En nog een TomTom Go 500 erbij, maar die is niet BMW specifiek :)

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi interieur, die nieuwe BMW's. Lekker strak, fris :)

Schaamtelijk crossposten uit de HK, maar BMW's horen ook in het BMW topic:

Toen was ie kaput:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0889_resize.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0892_resize.JPG

Snif ;(

Maar hij doeggut weer :Y)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0938_resize.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0941_resize.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0942_resize.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0944_resize.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0946_resize.JPG

Nurburgring fan :7
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0947_resize.JPG

Ander inlaatspruitstuk (meer luchtinlaat), en ook maar een likje verf gegeven 8)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0948_resize.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0949_resize.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0952_resize.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0957_resize.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0959_resize.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0960_resize.JPG

Toch handig zo'n open dak :+
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0961_resize.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0963_resize.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/Ritje140506/IMG_0965_resize.JPG
Pagina: 1 ... 10 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.