Het grote BMW topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 31 Laatste
Acties:
  • 19.419 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 11:10

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb net even een rondje mogen maken in Femme's Alpina Roadster :) 'k moet zeggen, 't is toch wel een behoorlijk verschil met de Z4 3.0i waar ik zelf eerder een weekje in heb gereden. Die 70 pk extra laten zich behoorlijk voelen. Binnen notime ram je door de 150 km/uur heen. Het geluid is ook een stuk donkerder, en ik heb het idee dat er wat minder windgeruis is. Maar dat kan ook bedrog zijn.

Er kleven ook wel wat nadeeltjes aan. Bij hard optrekken wordt hij behoorlijk licht in de neus wat de bestuurbaarheid niet ten goede komt. Sowieso is de besturing nog wat lichter dan in de gewone Z4. Er is door de brede achterbanden wel veel meer grip, en dat is met 300 pk geen overbodige luxe.

De demping is niet te stug, wat wel prettig is. Volgens Femme valt hij ook nog eens redelijk beschaafd te rijden, met wat terughoudendheid van de rechtervoet is 1 op 11 á 1 op 12 wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:47:
Mooi interieur, die nieuwe BMW's. Lekker strak, fris :)

Schaamtelijk crossposten uit de HK, maar BMW's horen ook in het BMW topic:
[pic's en wat tekst]
Zeer mooi _/-\o_ De E36 coupé is mijn favoriet 8)
Vooral de achterkant van de E36 coupé vind ik klasse

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:33:
Ik heb net even een rondje mogen maken in Femme's Alpina Roadster :) 'k moet zeggen, 't is toch wel een behoorlijk verschil met de Z4 3.0i waar ik zelf eerder een weekje in heb gereden. Die 70 pk extra laten zich behoorlijk voelen. Binnen notime ram je door de 150 km/uur heen. Het geluid is ook een stuk donkerder, en ik heb het idee dat er wat minder windgeruis is. Maar dat kan ook bedrog zijn.

Er kleven ook wel wat nadeeltjes aan. Bij hard optrekken wordt hij behoorlijk licht in de neus wat de bestuurbaarheid niet ten goede komt. Sowieso is de besturing nog wat lichter dan in de gewone Z4. Er is door de brede achterbanden wel veel meer grip, en dat is met 300 pk geen overbodige luxe.

De demping is niet te stug, wat wel prettig is. Volgens Femme valt hij ook nog eens redelijk beschaafd te rijden, met wat terughoudendheid van de rechtervoet is 1 op 11 á 1 op 12 wel te doen.
Doet es ff filmpie maken en posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zeg vwk, word je gesponsord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:21:
[...]

moet je niet tegen hem zeggen :P

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:21:
[...]

Dat kan mooi op de Car-/Photomeeting as. zondag :)

En hier nog een BMW lelijk gedrocht :/
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2b6697c04998f315ceac6fc6e51de21c/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ChrisW op 16-05-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

waar haal je ze toch altijd vandaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:44

MBV

TR: wil iemand dat lelijke gele geval uit dit topic verbannen? :X Waarom eigenlijk nog bmw-achtige velgen erop (als in: vaker op een BMW gezien, en staat volgens mij niet slecht op een gewone bmw), als je voor de rest alles eraan hebt gedaan om het geen bmw meer te laten zijn? Grille, koplampen, motorkap, spoilers, zo te zien zijn alleen de spatborden en de deur nog origineel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Niet online
Nog meer horror:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b2bc9d1c7e06acf639d736866a537e94/full.jpg
Die Belgen kunnen ook werkelijk alles verneuken.

Maar onderweg naar Belgenland kom je soms nog weleens wat leuks tegen :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fde17327b66f9839ac1306bf8ffd9133/full.jpg

Jammer van die geblindeerde ruiten en de stickers
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/95ecc51ec92292f471c0594357451043/full.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door ChrisW op 16-05-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Daniel schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:33:

Alpina heeft een sportpakket ontwikkeld met betere remmen, gewijzigde demping en een betere stabilisator die de wegligging nog wat verbeterd. Ik heb ook gelezen dat aanpassingen van het camber op de voorwielen het stuurgevoel kan verbeteren. Met het sportpakket en Michelin Pilot Sport Cup-banden heeft de Roadster S op Nurburgring een tijd van 8.15 min. op de klok gezet, wat best wel vlot is (een M6 op standaard banden gaat in 8.09 rond, een Z4 3.0 SMG in 8.32 en een Z8 in 8.18). Zie leuk overzichtje van Sport Auto. Het sportpakket kost 1500 euro excl. BTW dus dat valt erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je er weel bij zeggen dat die Michelins niet de beste banden zijn. Zet hem op Potenza's of Yokohama's en ik verzeker je dat hij beter rijdt.

Camber is leuk, tot zoverre dat je wel redelijk wat toespoor moet hebben boven de 1 graad.

Ik rij zelf met 3 graden op 13" zonder toespoor, dat is goed te doen... bij 15 inch merkte ik direct dat ik die toespoor miste.

Wat denk jij dat jij er op vooruit gaat dan Femme ? Ik denk namelijk dat je er eerder op achteruit gaat omdat je voorkant erg licht is bij acceleratie.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigchristiaan schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:20:
[...]

Zeer mooi _/-\o_ De E36 coupé is mijn favoriet 8)
Vooral de achterkant van de E36 coupé vind ik klasse
Cubix schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:31:
Zeg vwk, word je gesponsord?
Zoiets, krijg erg goede prijzen daar :)

Bij gebrek aan het recht op ///M badging doe ik het maar zo :+
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:58:
Moet je er weel bij zeggen dat die Michelins niet de beste banden zijn. Zet hem op Potenza's of Yokohama's en ik verzeker je dat hij beter rijdt.

Camber is leuk, tot zoverre dat je wel redelijk wat toespoor moet hebben boven de 1 graad.

Ik rij zelf met 3 graden op 13" zonder toespoor, dat is goed te doen... bij 15 inch merkte ik direct dat ik die toespoor miste.

Wat denk jij dat jij er op vooruit gaat dan Femme ? Ik denk namelijk dat je er eerder op achteruit gaat omdat je voorkant erg licht is bij acceleratie.
Ik sta op 3.16 camber, en da's echt niet leuk voor je bandenslijtage :P

De Potenza's zijn na 8000km zo goed als kaal O-)

Dus binnen nu en 2 weken zit ik wéér aan nieuwe banden.
Werd, afgezien van de prijs, Pilot Sport II aangeraden of Pirelli Zero Nero of Zero Rosso.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, hier ook maar 6000KM met Potenza's... wij hebben hetzelfde probleem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem? Weet je wel hoeveel lol ik heb gehad in die 6000km. Haaks de bocht om, hoppa. :D

Of vol gas dwars de kruising over :+

Een ding is zeker, de Potenza's grip is eindeloos, erg communicatieve band die het gevoel wat je van een BMW uit het onderstel niet verziekt, maar zelfs lichtelijk versterkt.

Op de ring hebben ze me ook 1 x "gered". Ik verwacht van de Zero Nero's echter wel eenzelfde resultaat, weet niet of iemand hier ervaring daarmee heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ik heb ook wel erg veel lol met 2 sets voorbanden gehad :D Inderdaad, haaks een bocht om waarbij de auto steeds vaster komt te liggen naarmate je harder gaat. Rotondes met 60 nemen... je moest alleen even oppassen dat niemand voor je kroop :+

Pirelli.. ik ken het type niet wat je gaat rijden, ik ben er zelf vanaf gestapt, zeker de normale types van ze. Michelin komt er bij mij niet meer onder. Dat breekt uit op momenten dat je het niet verwacht.

Ik krijg volgende week mijn Falken-Ohtsu ZE-512 binnen. Een kijken wat dat gaat doen, schijnt goed te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ging dan om de Zero Nero's ;)

Moet gewoon iets hebben met veel grip op droog, en ook op nat (vooral remmen/aquaplanning).

Volgens "de tests" doet de Zero Nero dat wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:24

evol

hello world

RutgerM: wat rij jij eigenlijk?
Of ik heb t gemist in dit topic, of je hebt t nog niet gemeld :)

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

out schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:52:
RutgerM: wat rij jij eigenlijk?
Of ik heb t gemist in dit topic, of je hebt t nog niet gemeld :)
Geen BMW... Renault 5 GT Turbo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb P-Zero Nero's onder mijn 330i. Na 17.000km zien ze er nog goed uit, maar ik ga niet driftend te hoek om. Omdat er nooit andere banden onder die auto gelegen hebben kan ik moeilijk zeggen hoe ze presteren ten opzichte van andere banden. Ik vind ze op nat en koud wegdek goed handelbaar. Zolang ik niet over sneeuw hoef te rijden zie ik met de P-Zero Nero's geen noodzaak om winterbanden te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 21:59

JdM

Humbled

Femme schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:24:
[....] Zolang ik niet over sneeuw hoef te rijden zie ik met de P-Zero Nero's geen noodzaak om winterbanden te gebruiken.
Tot je een keer echt in de problemen komt, door opgevroren weggedeelten ;)
Laat je nou niet foppen, winterbanden kosten geen drol uiteindelijk.

* JdM zweert echt bij winterbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het wel eens met JdM, lekkere gislaveds eronder ofzo :) King OffTheRoad ben je dan :9 (net een jeepband)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Femme schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:24:
Zolang ik niet over sneeuw hoef te rijden zie ik met de P-Zero Nero's geen noodzaak om winterbanden te gebruiken.
Dan raad ik je wel aan s'winters niet in Duitsland te rijden. Per begin dit jaar zijn de wetten aangepast waarin je verplicht bent je auto aan te passen aan de weer/seizoenomstandigheden en daar vallen winterbanden dus ook onder. De autobahn polizei richt zich bij controles voornamelijk op vrachtautos omdat daar in het verleden veel ongelukken s'winters mee zijn gebeurd. (Poolse trucks op afgereden zomerbanden hebben in de winter al behoorlijke ongelukken veroorzaakt op de autobahn!).

Maar ben je betrokken bij een ongeval en blijkt dat je op zomerbanden rijdt ipv winterbanden dan zou dat erg vervelende gevolgen kunnen hebben. Ik weet niet hoe je Nederlandse verzekeringsmaatschappij hier mee omgaat.. maar mijn verzekering in Duitsland gaat niet zo maar uitbetalen wanneer ik mijn BMW in de vangrail smijt en blijkt dat ik op zomerbanden reed ipv winterbanden.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 10:26

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Vooralsnog doen de Nederlandse verzekeringsmaatschappijen hier niet moeilijk over (althans de mijne niet). Afgelopen wintersport (maart) hierover gebeld en voor de verzekeringsmaatschappij hoefde ik geen winterbanden onder te leggen.

Uiteindelijk wel gedaan en jongens wat was ik blij dat ik het wel gedaan had. Ik zat dus in dat weekend waarin half Zuid-Duitsland in de soep liep door heel veel sneeuw. We stonden op de terugweg op de rijksweg richting Munchen (vanuit Oostenrijk) en links en rechts gleed de ene na de andere (nederlandse) auto van de weg af. Stonden ze daar hun sneeuwkettingen om te leggen terwijl de ene na de andere vrachtwagen bij optrekken meer zijdelings dan voorwaarts bewoog, doodeng. En ik in mijn simpele Opel Astraatje (foei hier in het BMW topic) reed rustig overal tussendoor en had nergens last van. En het waren niet de minste auto's hoor, de nieuwste BMW's, Audi's en Mercedessen gingen achter elkaar van de rijksweg af (andere ook, maar hier valt het natuurlijk wat meer van op). Die ervaring heeft voor mij wel duidelijk gemaakt dat hoe goed je auto ook is, winterbanden in de winterperiode absolute noodzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn Falken Ohtsu's zijn binnen... echt Japanse makelij voor het betere straatgebruik ;)

Ik vraag me sterk af of deze het langer vol gaan houden dan die Potenza's :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

http://video.google.com/v...67599437352036139&pl=true

Alpina D3 testronde op Circuit van Zandvoort

Afbeeldingslocatie: http://212.72.77.80/bilder/alpina01klein.jpg

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 00:24

evol

hello world

Lachen. Vorig weekend heb ik daar zelf nog gereden, maar dan met een Porsche 911 GT3 en een Formule 3(?) auto. Leuk circuit, alleen jammer dat we achter de volgauto moesten blijven.
Maar erg leuk om eens gedaan te hebben!

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:37:
Zo, mijn Falken Ohtsu's zijn binnen... echt Japanse makelij voor het betere straatgebruik ;)

Ik vraag me sterk af of deze het langer vol gaan houden dan die Potenza's :)
Geef eens wat ervaringen... en wat heb je er voor betaald, in welke maat, als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 08:46:
[...]

Geef eens wat ervaringen... en wat heb je er voor betaald, in welke maat, als ik vragen mag? :)
Gewoon via autoandenmarkt.nl

Ik wilde die banden altijd al hebben eigenlijk, maar ze waren nooit in 13" leverbaar.

De band voelt aan als een Potenza en een Yokohama, en ik zal zeker even laten weten wat het doet ;)

Prijs: 65 euro per band incl verzenden en de hele reutemeut.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, 13" :P

/me zit op 235/40/17W ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:09:
Mjah, 13" :P

/me zit op 235/40/17W ;)
edit:
Teveel blabla modus... dat hoort op autoforums :)

patser :9

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb een 318i gekocht bij de BMW dealer in Venlo, of all places, 1999 en een hoop kilometers, maar wel "goedkoop" en ziet er nog mooi uit, van binnen en buiten. Met dank aan m'n directeur, die daar vaste klant is en het meeste geld eraf geluld heeft :) Ben zelfs pas de 2e eigenaar en auto is daar altijd onderhouden geweest.Foto's volgende week, als daar interesse voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ben nu ook aan het kijken voor een tweedehands BMW (geen rush, mijn derdehands fiat bravo met 200k km op de klok bolt nog (eerste wagen he)). Kameraad van mij heeft net een 525 tds (bj 1999 denk ik, btw waar halen jullie die Enummers vandaan) gekocht voor EUR 9.000, met 60k km maar, en nu ben ik er dus van overtuigd dat er binnen de vijf reeks koopjes te doen zijn, tweedehands.

Waar moet je in zo'n geval op letten? Maat van mij is voor diesel gegaan (daar doe je natuurlijk meer km met je motor), maar ik rij liever benzine. Hoeveel km kan je rekenen dat zo'n wagen in zich heeft alvorens ie serieuze kosten begint te vergen?

Trouwens, ik zie hier net op een site een 2002 M5 :9~ staan, voor 11.500. Er staat bij 22.000 km, maar ik vermoed dat het om een typo gaat en dat het 220.000 moet zijn. Hoelang kan zo'n wagen eigenlijk mee. De M5 is namelijk mijn ultieme droomwagen denk ik (allee, toch de enige droomwagen waarvan het realistisch is dat ik em ooit zou hebben). Is zo'n aanbieding onmogelijk (denk het, tenzij het idd 220k is).

Ik zie ook van die M5jes voor 20-25 duizend gaan met 100-150 duizend km, is dat realistischer? en nog een goede koop?

* DexterBelgium is noob, maar gaat van het weekend dit topic is doorlezen...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

DexterBelgium schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:44:
Ben nu ook aan het kijken voor een tweedehands BMW (geen rush, mijn derdehands fiat bravo met 200k km op de klok bolt nog (eerste wagen he)). Kameraad van mij heeft net een 525 tds (bj 1999 denk ik, btw waar halen jullie die Enummers vandaan) gekocht voor EUR 9.000, met 60k km maar, en nu ben ik er dus van overtuigd dat er binnen de vijf reeks koopjes te doen zijn, tweedehands.

Waar moet je in zo'n geval op letten? Maat van mij is voor diesel gegaan (daar doe je natuurlijk meer km met je motor), maar ik rij liever benzine. Hoeveel km kan je rekenen dat zo'n wagen in zich heeft alvorens ie serieuze kosten begint te vergen?

Trouwens, ik zie hier net op een site een 2002 M5 :9~ staan, voor 11.500. Er staat bij 22.000 km, maar ik vermoed dat het om een typo gaat en dat het 220.000 moet zijn. Hoelang kan zo'n wagen eigenlijk mee. De M5 is namelijk mijn ultieme droomwagen denk ik (allee, toch de enige droomwagen waarvan het realistisch is dat ik em ooit zou hebben). Is zo'n aanbieding onmogelijk (denk het, tenzij het idd 220k is).

Ik zie ook van die M5jes voor 20-25 duizend gaan met 100-150 duizend km, is dat realistischer? en nog een goede koop?

E-nummers kun je via google opzoeken als je daar een lijst van wilt.

Als je een 5 zoekt en een dikke bak wilt, zou ik voor de E34 gaan, ik weet een hele mooie 540 te koop

Eerst een E39 520i is het model ná de E34, deze auto komt van BMW-forum

Hier een 540i E34, als ie Nederlands is, is het een mooie prijs

Nog een E34 540i, dit is een dure maar een mooie, een hele mooie!

[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 19-05-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Niet online
out schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:36:
[...]

Lachen. Vorig weekend heb ik daar zelf nog gereden, maar dan met een Porsche 911 GT3 en een Formule 3(?) auto. Leuk circuit, alleen jammer dat we achter de volgauto moesten blijven.
Maar erg leuk om eens gedaan te hebben!
Ook nog met de driftbakken meegereden? :9
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/61253/thumb.jpg

Deze 911 heb ik toen gereden :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66238/thumb.jpg
En dit waren de Formule-wagens
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5e319ee733d3c946cfceaa536f2c9687/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

DexterBelgium schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:44:

Vergeet je aub even niet dat de aankoopprijs maar het begin is? Een 5-serie BMW is wel erg duur en de M-modellen helemaal. Je betaalt veel verzekering, veel belasting, bent veel aan brandstof kwijt en alle vervangende onderdelen en reparaties zijn errug duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Da's natuurlijk inderdaad waar... moet misschien eens serieus beginnen rekenen...

Langs de andere kant: ik betaal nu 500 € verzekering voor mijn oud fiat bravotje, 200€ belasting, das dus 700 € per jaar. Stel dat een M5 mij nu 1500€ verzekering kost, en 700€ belasting. Dan kost het mij dus 1500 € per jaar extra om met die wagen te rijden... zo klinkt dat natuurlijk niet onoverkomelijk...

Daarnaast heb je natuurlijk gelijk: garage zal heel erg duur zijn, en benzinekosten al helemaal.

Wat zouden jullie (als autogekken, maar ook als nuchtere hollanders (jaja, ik ben Belg)) doen?

BTW: ook bedankt voor de tips, probleem is dak in België zit, dus zou vergelijkbare wagens in .be zoeken ;)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
DexterBelgium schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:26:
Langs de andere kant: ik betaal nu 500 € verzekering voor mijn oud fiat bravotje, 200€ belasting, das dus 700 € per jaar. Stel dat een M5 mij nu 1500€ verzekering kost, en 700€ belasting. Dan kost het mij dus 1500 € per jaar extra om met die wagen te rijden... zo klinkt dat natuurlijk niet onoverkomelijk...
Nou ja, ik weet niet helemaal hoe de prijzen in Belgie zijn, maar in Nederland ben je voor een M5 uit 2003 aan wegenbelasting per jaar tussen de € 708,- en € 840,-. Verzekering zul je op minimaal € 2000,- per jaar moeten tellen lijkt me. Op je 26e zit je nog niet in de hoogste betalingsklasse in je verzekring lijkt me, maar ik denk dat je zelfs nog wel wat hoger uit zou komen. Het gemiddelde gecombineerde verbruik is 13,9 l/100km en met een 70 liter tank kan je zelf wel uitrekenen wat een keer tanken je ongeveer gaat kosten. Daarnaast heb je inderdaad je onderhoud, en vergeet bijvoorbeeld niet dat afhankelijk van je rijstijl (en met zo'n wagen zal die denk ik vooral in het begin anders zijn :P) je ook nog kunt rekenen op wat gekleurde briefjes wegens snelheidsovertredingen. :+
Wat zouden jullie (als autogekken, maar ook als nuchtere hollanders (jaja, ik ben Belg)) doen?
Ik zou inderdaad gewoon eens heel realistisch gaan rekenen ofdat je een dergelijke wagen kan en wil betalen. Het zou imo een enorme domper zijn als je de auto gekocht hebt en je die na een half jaar zou moeten verkopen omdat je toch meer kosten hebt dan gedacht. Aan de andere kant, als je het inderdaad kan betalen heb je volgens mij wel enorm veel plezier van je investering. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Renegade schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:44:
maar in Nederland ben je voor een M5 uit 2003 aan wegenbelasting per jaar tussen de € 708,- en € 840,-.
Koopje, zal niet waar zijn in België want hier betaal je op vermogen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Chevy454 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:47:
[...]

Koopje, zal niet waar zijn in België want hier betaal je op vermogen.
Fout, BIV is op vermogen en/of cylinderinhoud, wegenbelasting is op cylinderinhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dupje schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:52:
Fout, BIV is op vermogen en/of cylinderinhoud, wegenbelasting is op cylinderinhoud.
Euh, shit :+

Inderdaad is het de BIV :) Maar dat dikt ook wel al reeds flink aan. Maar het maakt wel een groot verschil uit. 72kW en 120kW scheelt toch al 3000 euro meen ik.

[ Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 20-05-2006 12:58 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

Is dat nou eigenlijk een 3-serie met M5 motor? Leuke filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

ff qoute van Autoweek:
in plaats van de standaard 507 pk, die de V10 in fabriekauto van BMW levert, heeft de V10 uit de Hartge H50 V10 liefst 550 pk. Het maximale koppel bedraagt 520 Nm. De snelheidsbegrenzer is in de prullenbak gegaan, waardoor deze 3-serie een topsnelheid heeft vann 320 km/u.
Wel apart dat hij maar 320km/h gaat want bij mijn weten gaan de M5 en M6 met gemak 330km/h en als je bekijkt naar een 3 serie die is lichter dus zou die nog sneller moeten gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door CycloneX op 20-05-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CycloneX schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:22:
ff qoute van Autoweek:

[...]

Wel apart dat hij maar 320km/h gaat want bij mijn weten gaan de M5 en M6 met gemak 330km/h en als je bekijkt naar een 3 serie die is lichter dus zou die nog sneller moeten gaan.
Ligt eraan of ze de bak ook over hebben kunnen zetten, en de cardan niet te vergeten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
'maar' 320 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:27:
[...]

Ligt eraan of ze de bak ook over hebben kunnen zetten, en de cardan niet te vergeten.
laten we hopen van wel! 550pk op de originele bak is lastig gok ik.

misschien 'kan' de auto wel harder maar is het niet meer verstandig (slingeren)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Er zit een 7 speed SMG bak in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

B-lennium schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:32:
[...]

Dacht ik idd ook aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Aaargh!!!!!!! :'( bij het uit de garage rijden, heb ik met mijn spatbord het frame van de garage deur aan getikt en daar zit nu een mooie diepe kras. (En de garage hier is niet al te eenvoudig in en uit te rijden, hij ligt op een redelijk steile helling en je kan niet recht achteruit rijden, maar je moet je achterkant naar rechts wegdraaien.... daar was ik iets te zeer opgefocussed en had niet op tijd in de gaten dat mijn voorkant verder naar buiten draaide dan ik verwacht had). |:( |:(

Typisch iets doms wat mij overkomt... nou dat kan ik dan weer laten herstellen ergens. :/ Leuk begin van je weekend. :X

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

ff qoute van Autoweek:

[...]

Wat ik begrepen heb heeft dat nog wat met de banden te maken. Je hebt het in principe wel over een redelijk hoog gewicht en je wilt geen 335 banden onder je "normale" auto. Er zit dus volgens mij nog een kleine begrenzer op. Ik weet iig dat dat bij de M5 wel zo is en de oude EV12 van Brabus werd ook begrensd op 330 vanwege de banden. Maar ja......wie zal er wakker van liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
ff qoute van Autoweek:

[...]

Gewicht heeft geen invloed op de topsnelheid. Gezien de verhouding in vergelijking met andere weerstands variabelen (luchtweerstand, bandenwrijving), is die te verwaarlozen.

Dat de M5 en M6 met gemak 330 km/h zouden kunnen, klinkt erg als een verjaardagsgerucht van ome Jan. Heb je hier een referentie van?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-lennium schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:32:
[...]

laten we hopen van wel! 550pk op de originele bak is lastig gok ik.

Saabs met 500 PK of meer rijden vrijwel altijd met een standaard bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

wimpie schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:20:

Dat de M5 en M6 met gemak 330 km/h zouden kunnen, klinkt erg als een verjaardagsgerucht van ome Jan. Heb je hier een referentie van?
http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=922
http://www.gto-magazine.n...sdata.php?ID=126&cache=no
http://www.autoblog.nl/ar...08/10/spoilers_voor_de_m5

En als je zelf even verder zoekt (met een fantastisch tooltje genaamd de zoekmachine) dan vind je vast nog een stuk 50 andere vermeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Hierbij nog een echt bewijsstuk ;)

http://video.google.com/v...3445487353764300&q=m6+330

M6 op 330km/h in duel met een Suzuki GSXR en Honda CBR :P

[ Voor 17% gewijzigd door CycloneX op 20-05-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat ie tot 330km/h op de teller gaat zegt niets over de werkelijke snelheid. De werkelijke snelheid kan heel goed 320km/h of minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
CBR1000RR en 330km/h? Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/schater.gif :D Wie dat gelooft is niet goed wijs.
280 echte km/h haalt een CBR1000RR wel berg af en wind in de rug Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/schater.gif .

En dat lijkt me echt geen 330km/h, daar heb ik echt moeite mee omdat te geloven. Ik weet hoe 300km/h (teller dus 270 realistisch) rijdt maar dit lijkt echt niet op 330km/h :) 285 a 290 lijkt me veel realistischer, zeker sinds de K5 285km/h aan het achterwiel haalt op de testbank.

En daarnaast, waar wordt die snelheid gemeten? Bij zulke snelheiden heb je al ongeveer 13% wielslip.
zimbab schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:18:
Ik weet iig dat dat bij de M5 wel zo is en de oude EV12 van Brabus werd ook begrensd op 330 vanwege de banden. Maar ja......wie zal er wakker van liggen?
Banden zijn wel degelijk een probleem vanwege de dynamische rolstraal. Niet dat het een probleem is, dan ga je naar je dealer en vraag je naar fabrieksbanden voor professionele raceteams. Enig nadeel is dat je per 30 setjes moet kopen en dat ze bij het leven slijten met mu-factor 1.5

[ Voor 161% gewijzigd door Chevy454 op 20-05-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Femme schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:24:
Dat ie tot 330km/h op de teller gaat zegt niets over de werkelijke snelheid. De werkelijke snelheid kan heel goed 320km/h of minder zijn.
Klopt heb je gelijk in, maar het geeft wel aan waar deze auto toe in staat is ;) als ik toerenteller bekijk heeft ie nog over want hij staat niet in het rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
330 km/h teller zou inderdaad zomaar 300 km/h echte kilometers kunnen betekenen, nog steeds erg hard. Een CBR 1000RR houdt dat inderdaad never nooit bij, een GSX-R 1000 zal ook moeten afhaken.
Je ziet echter die Honda even links naast de auto, de auto accelereert nog verder, je weet niet of de motor iets laat zakken omdat de BMW naar links gaat of dat hij echt niet harder kan.

@ hierboven iemand

Dat de toerenteller nog niet 'het rood ingaat', dat bijna net zo belangrijk of er wel of geen paraplu achterin ligt. Elke motor heeft zijn topvermogen op een ander punt, elke fabrikant bepaald ook waar het rode punt begint. Het rode punt is niet gelijk aan het punt waar je motor zijn topvermogen levert. Daarnaast is het ook niet zo dat elke auto in de hoogste versnelling het rood kan halen. Op een gegeven moment wordt de luchtweerstand groter dan het motorvermogen, ook al zit hij nog niet op zijn topvermogen.
Je kunt dan met bv je koppeling de boel iets laten slippen voor meer toeren en dus meer kracht, of een lagere versnelling gebruiken als je een overdrive hebt.

Als je topvermogen voor het rode gebied ligt, loopt je motor ook bovenin uit z'n powerband. Op dat moment kan je motor niet meer toeren draaien en zal dus nooit harder gaan.
Dan is er ook nog een verhaal met de toerenbegrenzer maar dat zal je wel snappen.. 8)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Chevy454 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:37:
Banden zijn wel degelijk een probleem vanwege de dynamische rolstraal. Niet dat het een probleem is, dan ga je naar je dealer en vraag je naar fabrieksbanden voor professionele raceteams. Enig nadeel is dat je per 30 setjes moet kopen en dat ze bij het leven slijten met mu-factor 1.5
Met "maar ja....wie zal er wakker van liggen' bedoel ik: wie zal er wakker van liggen of zijn M5 320 of 330 loopt. Allebei hard zat, toch? Dat de banden een probleem zijn geef ik al.

[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 20-05-2006 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
wimpie schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:27:
330 km/h teller zou inderdaad zomaar 300 km/h echte kilometers kunnen betekenen, nog steeds erg hard. Een CBR 1000RR houdt dat inderdaad never nooit bij, een GSX-R 1000 zal ook moeten afhaken.
300km/h is wel erg veel, zoals ik reeds zei heb je rond die snelheid een wielslip van 13%. Als je de snelheid op het wiel meet zit je er dus 13% langs.
Je ziet echter die Honda even links naast de auto, de auto accelereert nog verder, je weet niet of de motor iets laat zakken omdat de BMW naar links gaat of dat hij echt niet harder kan.
Dat is inderdaad een wazig punt. De blade komt er langs en wat er daarna gebeurd weet je niet want de wagen ging ook naar links. De M5 is wel een redelijke wagen.
@ hierboven iemand
Dan is er ook nog een verhaal met de toerenbegrenzer maar dat zal je wel snappen.. 8)
Wordt het dan nog intressant? Vertel eens :+
zimbab schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:18:
Met "maar ja....wie zal er wakker van liggen' bedoel ik: wie zal er wakker van liggen of zijn M5 320 of 330 loopt. Allebei hard zat, toch?
Hard genoeg zeker, maar het kan altijd harder :) De snelheid maakt niet meer uit, wel de technische kant van het verhaal (of toch in mijn ogen is dat veeeel belangrijker dan de snelheid)
Dat de banden een probleem zijn geef ik al.
Dat is niet echt een probleem, dat kan worden opgelost :)

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 20-05-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Chevy454 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:46:
Dat is niet echt een probleem, dat kan worden opgelost :)
Dat snap ik ook wel. Maar wat opgelost moet worden is toch een probleem of niet dan? Ik wil alleen maar even zeggen dat ik gehoord/gelezen heb dat hij vaak tot 320 wordt gelaten omdat harder een te zware belasting voor de banden zou zijn. Maar misschien herinner ik het me ook wel niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
zimbab schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:01:
[...]

Dat snap ik ook wel. Maar wat opgelost moet worden is toch een probleem of niet dan? Ik wil alleen maar even zeggen dat ik gehoord/gelezen heb dat hij vaak tot 320 wordt gelaten omdat harder een te zware belasting voor de banden zou zijn. Maar misschien herinner ik het me ook wel niet goed.
De fabrikant van een band wil niet graag zjin reputatie verliezen (zie F1 vorig jaar), daarom garanderen zij maar tot een bepaalde snelheid de eigenschappen van een band.
De Mercedes ML-55 AMG is ook begrenst op iets van 270 km/h (+/-), boven die snelheid kan de bandenfabrikant niet garanderen dat de bestuurder het overleeft.. :)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, wellicht niet helemaal in het goede topic, maar ik zie dat het over wielslip op hoge snelheid gaat. Houdt dit daadwerkelijk in dat je wielen doordraaien? :?

En waarom heb ik nog nooit gezien dat een auto niet harder kan, omdat hij niet genoeg tractie heeft. Dit lijkt me toch een vrij snel voorkomend probleem, gezien de enorme krachten die er op een auto staan bij 300+ km/h. Wellicht weet onze waarde Chevy dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Er vindt inderdaad altijd slip plaats. Dit houdt in dat de afstand die je banden afleggen, groter is dan de afstand die je auto aflegt.
Bij hogere snelheden, wordt de luchtweerstand groter, je auto wordt harder tegengehouden en heb je meer slip.
Als de snelheid wordt bepaald door een sensor in de motor die het toerental meet, en deze vermenigvuldigt met de verhouding in de bak, geeft je snelheidsmeter dus een hogere snelheid aan dat je daadwerkelijk rijdt.
Bij motoren wordt de snelheid aan het voorwiel uitgelezen (of dit bij nieuwe injectie motoren ook zo is weet ik niet :) ), daar heb je dus op je snelheidsmeter geen vertekend beeld van de slip aan het achterwiel.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

FF huishoudellijk; heeft iemand een indicatie wat een '95er 316 Compact in de verzekering zou kosten voor 'n 22-jarige zonder schadevrije jaren? (Lees auto's op naam van pa)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
www.fbto.nl kan je een berekening doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
wimpie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:37:
Er vindt inderdaad altijd slip plaats. Dit houdt in dat de afstand die je banden afleggen, groter is dan de afstand die je auto aflegt.
Bij hogere snelheden, wordt de luchtweerstand groter, je auto wordt harder tegengehouden en heb je meer slip.
Als de snelheid wordt bepaald door een sensor in de motor die het toerental meet, en deze vermenigvuldigt met de verhouding in de bak, geeft je snelheidsmeter dus een hogere snelheid aan dat je daadwerkelijk rijdt.
Bij motoren wordt de snelheid aan het voorwiel uitgelezen (of dit bij nieuwe injectie motoren ook zo is weet ik niet :) ), daar heb je dus op je snelheidsmeter geen vertekend beeld van de slip aan het achterwiel.
Maar dit betekent dat je continue een "burn-out" doet? Of dat je koppeling slipt? Of dat je band om je velg slipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Plague schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:09:
[...]

Maar dit betekent dat je continue een "burn-out" doet? Of dat je koppeling slipt? Of dat je band om je velg slipt?
Dat de band over het wegdek slipt (burnout zoals jij wilt)
Bij die snelheden draait de band net wat harder dan dat de weg eronderdoor gaat :? :) 13% heb ik uit betrouwbare bron ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 16:45
13% ? dan slijt die band toch bij het leven? Na 100km sta je met een klapband?
is daar trouwens een formule voor om dat te berekenen? Of wat ik eigenlijk wil weten, vanaf welke snelheid gebeurd dat?

[ Voor 44% gewijzigd door Opperhoof op 21-05-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Opperhoof schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:05:
is daar trouwens een formule voor om dat te berekenen? Of wat ik eigenlijk wil weten, vanaf welke snelheid gebeurd dat?
% wielslip is afhankelijk van meerdere factoren, waaronder ook de snelheid.
Ik laat het aan de pro's over te vertellen hoe het precies zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Plague schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:09:
Maar dit betekent dat je continue een "burn-out" doet?
Ja
JdM schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:22:
% wielslip is afhankelijk van meerdere factoren, waaronder ook de snelheid.
Ik laat het aan de pro's over te vertellen hoe het precies zit :)
De band heeft maximale wrijvingscoefficient bij een relatieve snelheidsverschil van ongeveer 10 tot 20%. ABS zorgt ook dat je wielsnelheid rond de 12% verschilt van de voertuigsnelheid. Dan heb je maximale wrijving en dus grip.
Opperhoof schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:05:
Hoezo? Als je remt heb je nagenoeg altijd rond de 13% slip. Je band is na 100 keer remmen toch ook niet kapot? Een nieuwe band slijt harder dan een oude band omdat de opbouw van de band dan verandert.
is daar trouwens een formule voor om dat te berekenen?
Ja valt te bepalen met de vervorming van de band (de opname van energie) etc etc etc :z
Heb je een testbank? :+ Er bestaat een makkelijkere methode voor overigens :+
Of wat ik eigenlijk wil weten, vanaf welke snelheid gebeurd dat?
Waarvoor heb je dat nodig dat het nodig is? Ik zal het je zo zeggen. Geen van het voertuig zonder translatie en rotatie.

[ Voor 104% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Toch kan ik me er moeilijk een voorstelling bij maken. 13% slippen @ 300 km/h, dat betekent dat je banden met 39 km/h constant aan het slippen zijn :o

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Heb nog eens aan het rekenen gegaan. Verkeersbelasting hier in België zou tot 1800 € per jaar kunnen gaan (24 fiscale PK (ergens online gevonden) ), verzekering zou verrassend genoeg 500-700 € zijn... valt eigenlijk best mee. Alles bij mekaar dus 2500€ per jaar om in die wagen te mogen rijden....

Damn, zo klinkt dat écht wel veel. (hoewel ik nu dus ook 700€ per jaar aan mijn fiat bravo betaal).

Is ietsjes minder dan een netto-maandloon, is dat ongeveer wat jullie voor je wagen over hebben, of ga ik mij dat beklagen?

Trouwens ben ik nog steeds overtuigd dat het gewoon een scam-aanbieding is, de mail die ik terugkreeg was in dergelijk schabouwlijk engels gesteld, dat ik eigenlijk elk moment verwachte dat hij de auto naar Nigeria ging moeten opsturen, te betalen met Western Union... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik betaal hier in Duitsland 1692 euro aan verzekering (All Risk met 2 jaar schade vrij, 40.000 km per jaar en 31 jaar oud) en per jaar 302 euro aan wegen/autobelasting.

(Die 2 jaar schade vrij wordt opgehoogd als ik eindelijk die verklaring van mijn lease maatschappij binnen krijg... zucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 09:26
@Tazzman: ben nog altijd nieuwsgierig naar je E46 318d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

louisver schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:47:
@Tazzman: ben nog altijd nieuwsgierig naar je E46 318d...
Hij is even niet toonbaar tot die kras gefixed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wie weet er nog wat handelaren vlak over de grens in Overijssel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

sinds vandaag bij ons thuis:
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/5851/x30hy.jpg

X3 2.5i Anthrazit schwarz / zwart bekleding binnen.
Rijdt heerlijk, alleen moet ik nog wennen aan de kleine wijzers van BMW want onze c-klasse hiervoor had juist grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tyd voor nieuw topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 18:29
Beetje wel he :)

weet iemand nog een leuke, nette e30 320 of evt 318 te staan (320 geniet de voorkeur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ammie schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:43:
[afbeelding]

Rijdt heerlijk, alleen moet ik nog wennen aan de kleine wijzers van BMW want onze c-klasse hiervoor had juist grote.
Leuke optie, die alu treeplanken!

[ Voor 6% gewijzigd door Cubix op 26-05-2006 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

418O2 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 04:44:
Beetje wel he :)

weet iemand nog een leuke, nette e30 320 of evt 318 te staan (320 geniet de voorkeur)
Ja, bij mij thuis :P :+

Maar als je toch voor een 320 gaat, waarom zoek je dan niet meteen een 323 (liefst e, omkatten naar i(s))?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Koop mijn 316 voor weinig, en hang er 'n 32X blok in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Ammie schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:43:
[afbeelding]

Hele stoere bak, ik zou 'm wel willen.

Klein kritiekpunt: Ik vond de X5 véél dikker en stoerder lijken. Ik snap niet waarom ze die niet meer maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
jep schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:44:
[...]

Hele stoere bak, ik zou 'm wel willen.

Klein kritiekpunt: Ik vond de X5 véél dikker en stoerder lijken. Ik snap niet waarom ze die niet meer maken :?
De X5 maken ze toch wel nog gewoon :? Of komt het nieuwe model binnenkort uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

/edit: Hoe kom ik er nou weer bij. Hij is idd nog steeds leverbaar. Had het ergens gelezen denk ik :?

[ Voor 73% gewijzigd door jep op 26-05-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twhomp schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 10:11:
[...]

Ja, bij mij thuis :P :+

Maar als je toch voor een 320 gaat, waarom zoek je dan niet meteen een 323 (liefst e, omkatten naar i(s))?
ehm, waar heb jij het over? :P

323e bestaat niet. Enkel 325e oftewel ETA. Gemaakt vanwege oliecrisis, 2.7L met minder vermogen. Kop van een 325i erop, beetje aanpassen en je moet zo 200+PK kunnen halen.

is is een 1.8 met meer vermogen, alhoewel is vaak ook duikt op een sportuitvoering met M-Technic onderstel, oftewel dikkere stabi's, andere schokdempers en stijvere vering.

Zo heb ik een 328is, heeft echter zo nooit officieel geheten in NL.

En omkatten is met je chassis rommelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 19:10:
[...]

Zo heb ik een 328is, heeft echter zo nooit officieel geheten in NL.
Ach "Boeren MestWagen" is ook een naam toch ? Hoef je je niet voor te schamen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

Trouwens is die iPod integratie bij bmw's wel erg belabberd zeg :{
nou las ik wel dat bij de nieuwere modellen een nieuwe versie van komt over een maand (http://motoringfile.com/2...-ipod-integration-debuts/),
maar dat is alleen bij nieuwe modellen ala 3/5/6/7.

Wel zonde want nu kan je alleen een nummertje kiezen maar daar houdt et bij op - naam van de titel bekijken gaat niet eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

wimpie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:55:
[...]

De fabrikant van een band wil niet graag zjin reputatie verliezen (zie F1 vorig jaar), daarom garanderen zij maar tot een bepaalde snelheid de eigenschappen van een band.
De Mercedes ML-55 AMG is ook begrenst op iets van 270 km/h (+/-), boven die snelheid kan de bandenfabrikant niet garanderen dat de bestuurder het overleeft.. :)
Ik weet van iemand met een M5 dat ie bij een poging om de topsnelheid te testen (bleef bij 325 km/u steken omdat er toen verkeer was) bij de tweede poging bij 280 km/u een klapband kreeg. Kon auto fatsoenlijk stilzetten vanwege runflat, anders was het einde oefening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schandalig en onverantwoord! :/

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Inderdaad, stelletje criminelen zijn het.
Of van die mongolen die in een auto van 20 jaar oud nog 270 gaan rijden. Dan ben je ook klaar voor het gesticht. Aan de andere kant, wat kan er gebeuren, niks zolang er geen bochten zijn, ding was zo onderstuurd als iets :+ (of was deze onder de gordel? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha nee hoor, ik kan wel wat hebben, immer gerade aus. :D
Ga nu even gauw achter een ander setje veren en een chip met hogere revlimit aan, Cannonball run komt eraan en 300 (teller) in die oude meuk moet ook wel lukken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Neem GPS mee dan, weet je gelijk wat de echte snelheid is.
De mijne houd het voor gezien met 250 km/u (loopt ie de teller net iets uit dus zal ook de GPS een keer aanzwengelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Nou ja, je snapte precies wat ik bedoelde dus in dat opzicht was de communicatie geslaagd ;) :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:17:
Neem GPS mee dan, weet je gelijk wat de echte snelheid is.
De mijne houd het voor gezien met 250 km/u (loopt ie de teller net iets uit dus zal ook de GPS een keer aanzwengelen).
Heb geen GPS. :(
Je komt anders maar mee, met 250 kun je ook nog wel meekomen hoor. ;) Datum wordt binnenkort wel geprikt, sowieso een zondag i.v.m. zo weinig mogelijk overig verkeer en liefst ook als er wat meer kans is dat het droog is, we zijn niet allemaal gek genoeg om met 270 door te regen te gaan crossen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 15:20
Is GPS (TomTom muis met SirFIII chip + TomTom5) zo betrouwbaar dan?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 18:29
Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:39:
Koop mijn 316 voor weinig, en hang er 'n 32X blok in ;)
mail me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

_Brake_ schreef op zondag 28 mei 2006 @ 03:18:
Is GPS (TomTom muis met SirFIII chip + TomTom5) zo betrouwbaar dan?
GPS is aardig betrouwbaar. Klopt in ieder geval beter dan de meeste tellers.
Alleen tijdens de oorlog kan Amerika de GPS-satelieten minder nauwkeurig laten werken.
Ik denk dat GPS zeker op hogere snelheden behoorlijk nauwkeurig is.

Verder even de search gebruiken, geloof dat er al een topic is geweest daarover :)

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:50 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.