Het grote BMW topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 31 Laatste
Acties:
  • 19.418 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Dat is alleen in Irak geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:30:
Dat is alleen in Irak geloof ik
Alle Irakezen geloven nu dat hun oude opel over de 200 kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tom schreef op zondag 28 mei 2006 @ 06:10:
[...]

GPS is aardig betrouwbaar. Klopt in ieder geval beter dan de meeste tellers.
Alleen tijdens de oorlog kan Amerika de GPS-satelieten minder nauwkeurig laten werken.
Ik denk dat GPS zeker op hogere snelheden behoorlijk nauwkeurig is.

Verder even de search gebruiken, geloof dat er al een topic is geweest daarover :)
mits voldoende satalieten erg nauwkeurig, de beperking ligt niet bij de berekening van de snelheid maar bij de nauwkeurigheid van de punten volgensmij, en die is behoorlijk hoog!
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:32:
[...]

Alle Irakezen geloven nu dat hun oude opel over de 200 kan :+
:P De GP van Irak, gemiddelde snelheid 4000KM/u
snelste auto terwereld, de Iraqi 5000, van 0 naar 100 in slechts 0.135 sec. :P
die zoutvlakte in de VS? nergens voor nodig :P

[ Voor 24% gewijzigd door GoldenSample op 28-05-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:46:
[...]

:P De GP van Irak, gemiddelde snelheid 4000KM/u
snelste auto terwereld, de Iraqi 5000, van 0 naar 100 in slechts 0.135 sec. :P
die zoutvlakte in de VS? nergens voor nodig :P
Haha, hoezo vliegtuigen? we stijgen op met een auto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://bilder.mobile.de/images/autos/514609/11111111209971981-18489-1148395822_2.bild

Afbeeldingslocatie: http://bilder.mobile.de/images/autos/514609/11111111209971981-18489-1148395822_4.bild

Heb deze stiekem op 't oog, vind het wel een lekker kleurtje.
Nu nog ff wachten op reactie van de garage waar 'ie staat, bijna 600 km verderop :(

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 15:20
Erg leuke kleur! Hoezo 600km, dan staat ie niet in Nederland, of jij woont niet in Nederland :z

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Staat in Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
al wat gehoord?

als niemand een deel 2 maakt wil ik het wel doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nee nog niks gehoord, inmiddels ook een hele mooie zwarte tegengekomen iets dichter in de buurt, maar deze kleur doet 't 'm wel vind ik.
Morgen maar es ff mn beste Duits opzetten dan aan de telefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat Femme dat 2e deel maar is maken. Hij heeft recht genoeg lijkt me zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:21:
Laat Femme dat 2e deel maar is maken. Hij heeft recht genoeg lijkt me zo :P
Of laten Femme en Daniel samen de database even hacken, en zorgen dat ze samen als TS genoemd worden van het Grote BMW topic #2: Femme & Daniel, officieel sponsor van BMW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Nou kan ik zelf ook wel een nieuw topic aanmaken, maar dat is in overleg met de mods van dit forum iets makkelijker te regelen lijkt me. :) ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Pff.. op zoek naar 'n E36 al heel wat sjonnies en turken tegengekomen :P

Mail je welgeteld 3 vragen naar een aanbieder, gaan ze lekker selectief op 1 vraag in en kan je alsnog een mail sturen met je andere vraag...
Begrijpend lezen is er ook al niet meer bij tegenwoordig.

Heeft iemand ervaring met het 318 blok icm automatische bak ?
Ik ben alleen veel koppel (BMW 330d, Audi S4, Chevy Camaro) gewend op soepele automaten, maar rijdt dit nog een beetje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor 318? Een M40 of een M43 blok. M40 zou ik sowieso nooit doen, en met een automaat.. Tsja, het gaat lekker soepel, koppel is niet weinig voor zo'n oud 4 cilindertje.

M43 is wat krachtiger, soepeler, maar voor een automaat. Ik zou het niet doen. Te sloom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:59

JdM

Humbled

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:44:

Mail je welgeteld 3 vragen naar een aanbieder, gaan ze lekker selectief op 1 vraag in en kan je alsnog een mail sturen met je andere vraag...

Heeft iemand ervaring met het 318 blok icm automatische bak ?
Ik ben alleen veel koppel (BMW 330d, Audi S4, Chevy Camaro) gewend op soepele automaten, maar rijdt dit nog een beetje ?
Ik heb een M40 318i gehad in een E36, is een goede motor hoor.
Let wel op of de nokkenassen al een upgrade hebben gehad, die lopen namelijk kapot in die M40 blokken.

En nee, het is geen racemonster maar het loopt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:44:

[...]
Hier kan ik nou zooooo slecht tegen he.. Weet je zeker dat het "turken" waren of ligt dat nou gewoon makkelijk(er) in de mond?? :?

Naja, ik zal vast en zeker wel oud en wijs genoeg zijn om hier niet op in te gaan om het topic schoon te houden e.d. maar toch doe ik het voor deze ene keer.

Alsnog excuus voor het offtopic gaan.

Edit ná het lezen van onderstaande reactie van Hydraulik-Phunk om offtopic-gehalte te
beperken:
Ok, das duidelijk :)
Dat is idd het probleem; vooroordelen. Hoor het ook wel s van mensen uit me omgeving. Zeg er wel s wat van (niet altijd, ben zelf eerlijk gezegd ook wel s makkelijk in oordelen) ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Scipionyx op 01-06-2006 17:52 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Haha, ik ben zelf ook altijd zo links als wat hoor wat vooroordelen betreft, maak je geen zorgen.
Maar ik doelde meer op dat de vooroordelen weer bevestigd worden over BMW rijders, beetje cynisch bedoeld ook.
Als een turk gebrekkig Nederlands spreekt heb ik ook geen moeite mee, maar van Nederlanders vind ik 't taalgebruik in advertenties en emails vaak ronduit slecht, vooral de laatste jaren.
Maar nog even ter verduidelijking, ik heb èchte Turken gesproken, niet omdat 't zo gemakkelijk oordelen is ;)

Per wanneer zijn de M43 blokken doorgevoerd eigenlijk ? Ik heb momenteel een M40 in m'n 316i liggen van '91.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

[b]Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:42

[....]

Per wanneer zijn de M43 blokken doorgevoerd eigenlijk ? Ik heb momenteel een M40 in m'n 316i liggen van '91.
In de coupé vanaf 1993 in de sedan vanaf 1993, maar met een overlap in M40 motoren naar 1994.
Tenminste dat is als ik TIS moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 15:20
Zijn dat nou de blokken met een distributieketting ipv distributieriem? Of is dit een gevalletje de klok horen luiden... :z

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat klopt. M43 heeft een ketting. M40 is écht niet zo je van het, klepstoters, tuimelaars, nokkenassen. Sneuvelt bij bosjes.
Mijn E36 318i kwam niet boven de 4200rpm uit. Daar ga je dan met je inhaalactie op de provenciale weg. Levensgevaarlijk als je er over nadenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:50:
Nee, dat klopt. M43 heeft een ketting. M40 is écht niet zo je van het, klepstoters, tuimelaars, nokkenassen. Sneuvelt bij bosjes.
Mijn E36 318i kwam niet boven de 4200rpm uit. Daar ga je dan met je inhaalactie op de provenciale weg. Levensgevaarlijk als je er over nadenkt.
De 525TDS van me pa had eens versleten koppelingsplaten. Dán wil je echt niet inhalen. Wel een keer gedaan en het zweet stond me echt in de handen, want dat ging nog maar net goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Laatst sinds lang weer eens gereden in een nieuwe Caddy, top 140 km/u (teller tot 260 :+), en een Berlingo die zo'n 120 haalt.. op zo'n provinciale weg heb je altijd van die idioten die 90 gaan rijden, maar zelfs dan is inhalen best een avontuur.
Ook een (klein) overschot aan motorvermogen draagt bij aan de verkeersveiligheid, SDI , kleine non turbo diesels en <1000cc motoren horen niet buiten de stad :r

Als ik het goed begrijp trouwens zitten er dan wel M43 blokken in de Compact series ? (vanaf '94)

[ Voor 13% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 02-06-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

[b]Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:04

[...]

Als ik het goed begrijp trouwens zitten er dan wel M43 blokken in de Compact series ? (vanaf '94)
Ja, de 316i is de M43(TU), de 318i is niet gemaakt in compact dan heb je een 318ti met M42 of M44 motor. Allemaal met ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt wel een 316i met een 1.9 blok, da's dan nog "interessant".

Maar wat is er mis met een 318ti of een 323ti :9

Van de 318ti zou ik dan liever een M42 hebben dan een M44 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:58:
Je hebt wel een 316i met een 1.9 blok, da's dan nog "interessant".

Maar wat is er mis met een 318ti of een 323ti :9
Nou, dat het überhaupt een compact is zeg maar :X
Ik vind dat zo'n lelijke auto :r

Smaken verschillen, bovenstaande is gebaseerd op mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het uiterlijk van een compact heeft mij ook nooit kunnen bekoren maar gezien de hoeveelheid die d'r rondrijden zijn d'r zat mensen met een andere mening :P
bovendien wordt ik regelmatig "uitgelachen" vanwege de 4 cilinder in mijn auto dus d'r heeft altijd wel iemand ergens commentaar op ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Kaasplank op 02-06-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken een naar M3 omgebouwde 323Ti Compact.

Dus alles origineel M3, bumpers voor/achter, diffuser, spiegels, sideskirts, Z3 M Coupé uitlaat (2 einddempers), M3 3L velgen (zelfde als ik heb), M-Technik achterspoiler (subtiel), arktis-blauw, echt een super auto om te zien.

Supersnel ook.. 3L M3 motor erin, beetje getuned.. 335PK en een bulk koppel (redelijk ver in de 300Nm). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 14:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:52:
Ik ken een naar M3 omgebouwde 323Ti Compact.

Dus alles origineel M3, bumpers voor/achter, diffuser, spiegels, sideskirts, Z3 M Coupé uitlaat (2 einddempers), M3 3L velgen (zelfde als ik heb), M-Technik achterspoiler (subtiel), arktis-blauw, echt een super auto om te zien.

Supersnel ook.. 3L M3 motor erin, beetje getuned.. 335PK en een bulk koppel (redelijk ver in de 300Nm). :9
Hmm, bij zo'n Compact heb je al gauw het idee dat het Sjonnie-tuning is (alleen uiterlijk dus) ik denk dat die een hoop mensen verrast bij het wegrijden >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Even als compleet BMW-leek.
Voor mij heeft de compact serie altijd wel z'n charmes, vooral die uit het plaatje van H-P ook. Vind 'm net wat leukere uitstraling hebben dan een normale 3 serie hebben, vooral in een leuke/originele kleur. Is nog altijd een van de weinige bmw's, die bij mij op de lijst hebben gestaan als potentiële toekomstige auto :)
Maar als ik het goed begrijp, is het bij die serie dus ook al zo dat de typeaanduiding niet altijd gelijk staat aan motorinhoud?(316i, met een 1.8 etc.)

[ Voor 3% gewijzigd door cooolkast op 02-06-2006 12:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 93/94 is dat gezeik begonnen zo ongeveer :P

Je hebt een 316i met een 1.6 en met een 1.9 bij de compact, 318Ti is 1.8 of 1.9 etc. etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Net gebeld voor die goudkleurige, was optisch niet super meer, paar roestplekjes.
Jammere is dat 't 632 km voor me rijden is, dus ff kijken is er ook niet bij :+

Kan 'm wel voor een leuke prijs krijgen, en met alle opties (CD, el. ramen, el. dak etc) is 't incl BPM nog zeker voordeliger dan hier in NL.

Weet ook nog 'n aardige zwarte te staan, ga ik zo ook ff voor bellen.

Dillema's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

cooolkast schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:23:
Even als compleet BMW-leek.
Voor mij heeft de compact serie altijd wel z'n charmes, vooral die uit het plaatje van H-P ook. Vind 'm net wat leukere uitstraling hebben dan een normale 3 serie hebben, vooral in een leuke/originele kleur. Is nog altijd een van de weinige bmw's, die bij mij op de lijst hebben gestaan als potentiële toekomstige auto :)
Maar als ik het goed begrijp, is het bij die serie dus ook al zo dat de typeaanduiding niet altijd gelijk staat aan motorinhoud?(316i, met een 1.8 etc.)
Volgens mij is de typeaanduiding tegenwoordig een soort 'performance rating'. Je hebt blokken die meer motorinhoud hebben dan de typeaanduiding, dan is het blok teruggetuned tov de 'grotere broer' met hetzelfde blok. Ook zijn er enkele modellen waarvan het blok minder vermogen heeft dan de typeaanduiding doet vermoeden, zoals de 535d en de nieuwe 335Ci. Deze zijn beiden uitgerust met twin turbo waardoor het vermogen waarschijnlijk vergelijkbaar zou zijn met een atmosferische 3,5 liter (of een 3,5 liter met enkele turbo in geval van de diesel)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

2008 E92 M3 Coupe

Afbeeldingslocatie: http://www.m3post.com/forums/attachment.php?attachmentid=15638&stc=1&d=1149167379

Afbeeldingslocatie: http://www.m3post.com/forums/attachment.php?attachmentid=15639&stc=1&d=1149167379

Afbeeldingslocatie: http://www.m3post.com/forums/attachment.php?attachmentid=15640&stc=1&d=1149167395

Afbeeldingslocatie: http://www.m3post.com/forums/attachment.php?attachmentid=15641&stc=1&d=1149167395

Nogmaals maar dan gespot in de USA: http://www.rennteam.com/s...Number=232655&an=0&page=0

Check de remschijven :)

[ Voor 19% gewijzigd door CycloneX op 05-06-2006 15:51 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 09:26
Seht Gut aus! Die remschijven ! Wordt een niet te onderschatten concurrent voor de rs4 en andere vliegmachines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Damn! Die remschijven zijn nog groter dan me wiel! :o

Wordt een geile bak dit! :9

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ziet er best goed uit, maar nog steeds vind ik het een achteruitgang op de huidige M3 :/

De neus had een stuk bruuter gemogen, en de wielkasten aan de achterkant kunnen ook wel een stukje groter IMO :)

[ Voor 5% gewijzigd door babbaloerie op 05-06-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Reken er maar op dat die neus nog verandert, het plastic wat daar hangt zit er zo te zien met tape op geplakt. Die achterkant lijkt me ook nep, kijk eens hoe dun dat stukje bumper tussen de uitlaten is, dat wordt echt wel beter afgewerkt... Dit lijkt me eerder een E92 Coupé 'body' op het onderstel van de nieuwe M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

't Is idd allemaal lekker aan elkaar geboetseerd.

Dit zal ook wel de auto zijn die die ene knakker laatst gespot had, niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:10:
[...]
Hmm, bij zo'n Compact heb je al gauw het idee dat het Sjonnie-tuning is (alleen uiterlijk dus) ik denk dat die een hoop mensen verrast bij het wegrijden >:)
Precies >:)

Dat ding is zo verschrikkelijk snel, dat je de M3 kuipstoelen wel nodig hebt 8)7

Het meest mooie zijn nog de 4 uitlaten van een Z3 M Coupé :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik roep 'picjes!' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we voor zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:54:
Net gebeld voor die goudkleurige, was optisch niet super meer, paar roestplekjes.
Jammere is dat 't 632 km voor me rijden is, dus ff kijken is er ook niet bij :+

Kan 'm wel voor een leuke prijs krijgen, en met alle opties (CD, el. ramen, el. dak etc) is 't incl BPM nog zeker voordeliger dan hier in NL.
Wat is je budget? En wat voor eisen stel je?

Zelf vind ik jonge leeftijd en weinig kilometers belangrijker dan vermogen en uitrusting.

Het is niet bepaald in de buurt, maar ik was zelf erg te spreken over Autohaus Klee (Wolfersheim aan de A45 tussen Giessen en Frankfurt). Goede auto's voor een goede prijs, ben d'r keurig geholpen.. en ik ben echt vreselijk wantrouwig als ik een auto koop (slechte ervaringen, zelfs bij BOVAG bedrijven).. maar ik heb hier met erg goed gevoel een auto gekocht (BMW 318d Touring uit eind 2004 met minder dan 30.000 km op de teller).

Nou weet ik dat dat gevoel absoluut niets zegt voor anderen maar goed ;)

Bij Klee staat in ieder geval een leuke BMW 316ti Compact voor 14.699 euro:

Afbeeldingslocatie: http://bilder.mobile.de/images/autos/512043/11111111201358493-2258-1142435143_1.bild

http://home.mobile.de/SID...=EGN&id=11111111201358493

Velgjes, Advantage pakket incl. climatecontrol, nog geen 2 jaar oud en minder dan 50.000 km op de teller. Tis met z'n 115pk geen race monster maar het lijkt me wel een auto waar je nog lang plezier van en weinig kosten aan kan hebben. En ik vind hem er toch zeer fraai uitzien in het zwart, met die velgjes d'r onder (sternspeiche 45 zo te zien?).

Ben geen compact fan overigens maar deze vind ik toch best leuk.

[ Voor 4% gewijzigd door tazzman op 06-06-2006 16:16 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een E36 Compact gaat nog. Herkenbare lijn die stopt net bij het kontje, daar is het pas echt anders (los van het dashboard dan natuurlijk :))

Een E46 Compact.. tsja, you hate it or you just don't like it :P

Laat ik het netjes zeggen, de E46 Compact is de reden dat er iig nooit meer een compact zou komen bij BMW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.hartge.de/assets/images/E36compact.jpg

Ter vergelijking, een foto van de zijkant. Ik vind dat een auto pas mooi is als hij een lekkere kont heeft. Net als bij vrouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een E36 Compact is dus een mooie BMW met anorexia aan de billen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nou, ik zoek meer iets in de prijsklasse ongeveer 'n tiende van deze :+

Een lage km-stand is sowieso niet echt interessant voor mij, onder de 2 ton is m'n vereiste, en ik heb inmiddels wel getrainde oren op gekke geluidjes.
Heb in Dld. dus die bovengenoemde goudkleurige gezien, en op mobile.de staan nog 'n paar zwarten die me wel interesseren.
Een +/- '94er (Compact is vanaf '94) heb je al vanaf zo'n 1600 euro in redelijke staat, waar vaak nog wel een 250 vanaf te lullen is. Komt natuurlijk nog wel BPM e.d. bij, maar da's ingecalculeerd.
Ik ben momenteel geen kilometervreter (woon - werk zo'n 25km per dag gemiddeld) dus vandaar dat de km-stand niet zo'n hoge prio heeft.
Ik moet 't dus wel van een auto hebbend die 'toevallig' ergens staat, en ik neem de auto ook gewoon 'as is' mee zonder geouweneel, hooguit wat onderdelen er bij bedingen en wegwezen.

Reden om 'n Compact te kopen is overigens ook dat ik m'n fiets nog wel eens achterin wil gooien en dat bij 'n sedan wat minder praktisch is. Vind ze ook net iets leuker ogen dan 'n sedan, hoewel ik juist een fan ben van alles wat groot en/of vierkant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:47:
[afbeelding]

Ter vergelijking, een foto van de zijkant. Ik vind dat een auto pas mooi is als hij een lekkere kont heeft. Net als bij vrouwen ;)
Ik vind dit wel 'n erg elegant model zo, ook mede door de kleur en velgen wellicht, maar hij is iig wel in proportie naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:55:
[...]

Ik vind dit wel 'n erg elegant model zo, ook mede door de kleur en velgen wellicht, maar hij is iig wel in proportie naar mijn idee.
Dit is dan ook een Hartge model ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:45:
Laat ik het netjes zeggen, de E46 Compact is de reden dat er iig nooit meer een compact zou komen bij BMW :)
Zou dat niet gewoon de 1-serie zijn dan? Na de introductie van een compleet aparte serie in de VW Golf / Audi A3 klasse heeft een 3-serie Compact nog bar weinig zin lijkt me.

Don't blame me - ik ben absoluut geen Compact fan, ik vind het gewoon een te heet gewassen 3-serie. Juist die E36 Compact vind ik niets omdat hij van voren exact een E36 sedan is - en dan ineens gewoon stopt. Zo van.. en toen wilde men snel naar huis in Bayern, dus snel achterkant erop plakken en voila - weekend! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door tazzman op 06-06-2006 17:33 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:24

GaMeOvEr

Is een hork.

Oeh, lekker crossposten. :9

Zo, zaterdag ff wat pics gemaakt van de nieuwe aanwinst, de BMW "645" Csi. (Typeaanduiding is afgekeken van de 745i uit die tijd, dat was geen echte 4.5 liter, maar een 3.2 met turbo, die dus wel aanzienlijk meer vermogen had dan de 3.5 zonder turbo. Ook toen deed BMW dus al creatief met typeaanduidingen. ;) )

Dit is dus een 635Csi, echter voorzien van turbo, hence "645Csi". :P (Ding heeft dus nooit zo bestaan.)

Goed, plaatjes van het nieuwe ding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0b3452e152ea68b96f33744008cf054f/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d82cd3cd365d396e5266b6c45fd29329/full.jpg

neusje. O+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0ca192805cbefce008aac84237251886/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/41a32a30d10295820457176a09dc2700/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0840773f95f9fa45a7fa07d575a676d4/full.jpg

Let op de extra metertjes. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ce01866ea963d003fd0bd41ce286a3dd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c3ed683967034b8bedba5c5d2a625549/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ddb6b3ee2e395176f6dc7762105c9571/full.jpg

Kortom, ding ziet er prima uit. Zijn natuurlijk wel wat puntjes aan, maar geen major dingen. :) Ideale basis om voor weinig centen weer helemaal goed te krijgen, en over 2 maanden wegenbelastingsvrij.

Ik heb er weer een speeltje bij. O+

Uitvoering:

- 3.5 liter 6 in lijn, standaard 218PK
- snelle nokkenas
- Turbo
- zwart lederen interieur
- Elektrische ramen rondom
- Elektrische spiegels
- Blauw getint glas rondom

Vermogen is niet echt bekend, maar 250 PK zal het snel zijn. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 18:29
geile bak hoor

maar daar zal toch wel meer dan 250pk uit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik ben liever conservatief dan opschepperig. ;) (Maar het zal inderdaad sneller naar de 260-270 gaan gok ik zo.)

[ Voor 41% gewijzigd door GaMeOvEr op 06-06-2006 17:45 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

Mooie wagen, vooral de voorkant _o_ Erg stoere neus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het show je auto topic ook al gepost, geen reactie op gezien, dus dan hier maar :P

Zou de techniek niet van de B7 Turbo afgekeken kunnen zijn? :)

Voor de rest: stoere bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:41:
In het show je auto topic ook al gepost, geen reactie op gezien, dus dan hier maar :P

Zou de techniek niet van de B7 Turbo afgekeken kunnen zijn? :)

Voor de rest: stoere bak!
Ow, sorry, dan had ik die gemist. :P

Ja, zou kunnen, we moeten de motorruimte een beetje netjes maken (kabelboompjes, slangen vernieuwen) en dan gaan we eens kijken wat ze nu precies gedaan hebben. ;) Heb je ergens specs van dat ding?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modell BMW-Basisfahrzeug kW/PS Hubraum Nm Zylinder Produktionszeitraum Stückzahl
B7 S Turbo Coupé 635CSi (E 24) 243/330 3453 500 6 05/82 - 09/82 30
B7 Turbo Coupé 630CSi (E 24) 221/300 2986 462 6 12/78 - 02/82 153
B7 Turbo Coupé/1 635CSi (E 24/1) 243/330 3430 512 6 04/84 - 08/87 110
B7 Turbo Coupé/1 635CSi (E 24/1) 235/320 3430 520 6 10/86 - 06/88 20

Ik ben niet goed in tabelletjes... :P

Er staat toevallig een B7 Turbo blok op Marktplaats, 5000 euro vraagprijs.
Wellicht met de pics daar dat je wat vergelijkbaars terugvindt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Hm, motor lijkt er iig niet op. :) Maar ik ga er wel een keer mee langs een rollenbank ofzo. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb overigens een E28/E30 differentieel te koop.
Zit in een groot huis, tandverhouding 3,91 en met 25% sper :)

Vraagprijs is 675 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat is nou niet bepaald goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Auw verkeerde knop!, dit is dus een reactie op de bmw turbo van GameOver

heb je foto's van het blok zelf?

is het een turbo pakket of is het zelf geknutseld?
vind dat knutselen altijd wel gaaf!

[ Voor 27% gewijzigd door B-lennium op 14-06-2006 14:05 . Reden: reactie in plaats van quote ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christoph schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:54:
Dat is nou niet bepaald goedkoop :)
Niet goedkoop? Valt wel mee... Diff koop je voor 250~400 euro, sperklok 200~250 euro en dan moet je maar zien wat je krijgt.

Hiervan zijn de sperplaten en vulplaten ook goed. Deze vervangen kost ook ongeveer 120 euro voor de sperplaten bij 25% sper en 100 euro voor de vulplaten.

Dus wat is duur? De sperklok los kost 1600 euro ex. B.T.W. nieuw, zonder sper- of vulplaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

B-lennium schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:04:
Auw verkeerde knop!, dit is dus een reactie op de bmw turbo van GameOver

heb je foto's van het blok zelf?

is het een turbo pakket of is het zelf geknutseld?
vind dat knutselen altijd wel gaaf!
Heb nog geen foto's van het blok, we gaan eerst de motorruimte weer netjes maken, als in, kabelbomen fatsoenlijk. poreuze slangen vervangen, etc. Nu toont het allemaal nog een beetje troepig. In hoeverre het een pakket is of zelf geknutseld is niet helemaal duidelijk, maar ze hebben waarschijnlijk wel het e.e.a van een 745i gebruikt, aangezien die wel officiëel een turbo had. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Vette auto hoor. Een van de voorbeeld klassiekers. Persoonlijk vind ik het jammer dat het een automaat is, maar dat maakt hem niet minder mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Bram77 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:39:
Vette auto hoor. Een van de voorbeeld klassiekers. Persoonlijk vind ik het jammer dat het een automaat is, maar dat maakt hem niet minder mooi :)
Jammer dat het een automaat is? Jammer? 8)7
GaMeOvEr schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:26:
In hoeverre het een pakket is of zelf geknutseld is niet helemaal duidelijk, maar ze hebben waarschijnlijk wel het e.e.a van een 745i gebruikt, aangezien die wel officiëel een turbo had. :)
Luminoscoop ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Chevy454 op 14-06-2006 18:43 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Jee-aa-em-em-ee-er .....
Jammer, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 11:10

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vanaf een bepaald formaat auto en vermogen is een automaat geen bezwaar meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf persoonlijk een automaat verschrikkelijk vinden, die vertraging van die bak soms :X

Laatst meegemaakt, even bij Bas langs, of ik met een klant z'n auto mee wilde rijden, klant ging voorop.

Meneer trapt vol op het gas, en ik wist niet waar die woonde. Dus moest er, helaas :+, wel volgas achteraan. In een 740iL. He wat jammer :P

4.4i V8, 300+ PK's.
Met een fatsoenlijke automaat zou die makkelijk sneller zijn dan mijn 328i, maar nu.. helaasch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:49:
Vanaf een bepaald formaat auto en vermogen is een automaat geen bezwaar meer :)
Evenals wekelijks oplichtende airbaglampjes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 08:55:
Ik blijf persoonlijk een automaat verschrikkelijk vinden, die vertraging van die bak soms :X

Laatst meegemaakt, even bij Bas langs, of ik met een klant z'n auto mee wilde rijden, klant ging voorop.

Meneer trapt vol op het gas, en ik wist niet waar die woonde. Dus moest er, helaas :+, wel volgas achteraan. In een 740iL. He wat jammer :P

4.4i V8, 300+ PK's.
Met een fatsoenlijke automaat zou die makkelijk sneller zijn dan mijn 328i, maar nu.. helaasch.
Ik heb een tijdje geleden een 535d automaat meegehad. Van vertraging heb ik niet veel gemerkt. Wel van power, heel veel power. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel voor voel om dagelijks in een handgeschakelde 560Nm auto te rijden. Ik denk dat je dan behoorlijke kosten aan banden moet maken .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Maar je hebt dan iig wel zelf de touwtjes in handen qua 'schakelstijl'.
Schakelen is in mijn ogen wat autorijden moeilijker maakt. Om zo efficient mogelijk met je banden, brandstof en vermogen om te gaan en tegelijkertijd een eigen rijstijl te complementeren is leuk! Je kunt er in blijven leren want perfect is het nooit en het bij elke auto die je rijd weer anders.
Met een automaat zijn er natuurlijk ook wel opties wat dit betreft, maar ik vind het toch jammer dat een van de ingredienten (al-dan-niet gedeeltelijk) mist.

[ Voor 12% gewijzigd door Bram77 op 15-06-2006 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Bram77 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:14:
Maar je hebt dan iig wel zelf de touwtjes in handen qua 'schakelstijl'.
Schakelen is in mijn ogen wat autorijden moeilijker maakt. Om zo efficient mogelijk met je banden, brandstof en vermogen om te gaan en tegelijkertijd een eigen rijstijl te complementeren is leuk! Je kunt er in blijven leren want perfect is het nooit en het bij elke auto die je rijd weer anders.
Met een automaat zijn er natuurlijk ook wel opties wat dit betreft, maar ik vind het toch jammer dat een van de ingredienten (al-dan-niet gedeeltelijk) mist.
Tuurlijk, met een handbak heb je altijd meer controle dan met een automaat, echter het is niet zo dat een (goede) automaat "zomaar" wat doet. Die dingen kun je ook wel behoorlijk sturen met het gaspedaal, wanneer op te schakelen, wanneer terug te schakelen, etc. Je moet er alleen ff aan wennen wanneer (welke stand gas) een automaat wat doet. Een goede automaat schakelt sowieso sneller terug als jij met het handje kan doen. (inclusief koppelen en dergelijke.)

Daarin ben ik meer het type van een GT, dan een sportwagen, het moet snel gaan en goed op de weg liggen, met het nodige comfort, (GT style) in plaats van op zijn snelst en met de best mogelijke wegligging en inboeten op comfort. (Door bijvoorbeeld het stuiterige onderstel, of de snoeiharde koppeling) zoals bij een sportwagen. Op de openbare weg zijn voor mij GT kwaliteiten goed genoeg. Als ik op het circuit wil gaan rossen (wat ik niet wil) zou ik wel wat anders kopen. ;)

Tuurlijk, een automaat kost je wat performance en brandstof, maar daardoor rij je wel heel chill. Iedere keer dat ik weer in een file sta ben ik er blij mee. :) Zelf heb ik helemaal niets tegen automaten, zolang er maar een motor inligt die dik genoeg is om alsnog lekker op te kunnen schieten.

Het gaat dan ook nergens over om een BMW 7 serie te vergelijken met een 3 serie, totaal andere doelgroep. Iemand die een 7 serie koopt wil opschieten met comfort en ruimte, iemand die een 3 serie koopt wil een compacte, sportieve auto of heeft geen geld voor een grotere. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:48:
[...]
Het gaat dan ook nergens over om een BMW 7 serie te vergelijken met een 3 serie, totaal andere doelgroep. Iemand die een 7 serie koopt wil opschieten met comfort en ruimte, iemand die een 3 serie koopt wil een compacte, sportieve auto of heeft geen geld voor een grotere. :P
In dit geval wel, want het ging over een automaat en de in mijn ogen nadelen daarvan.
Niet de pre's/con's van een 7-serie vs. een 3-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Hoeveel PK zal de nieuwe 335i hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:17:

In dit geval wel, want het ging over een automaat en de in mijn ogen nadelen daarvan.
Niet de pre's/con's van een 7-serie vs. een 3-serie.
Ja, maar je vergelijkt de desbetreffende automaat in 2 totaal verschillende auto's/motoren. Wil je dat goed doen, moet je ze in het zelfde type auto vergelijken. Nou twijfel ik er in jouw geval absoluut niet aan dat je het dan nog niets vind, maar dat terzijde. :P Het zou maar de vraag zijn of die 740 met bijvoorveeld een handbak sneller zou zijn dan jouw auto, aangezien het kreng dan nog iets van 1750 kilo weegt.

Overigens zou ik ook best met een half-automaat kunnen leven, best of both worlds. Geen verlies/vertraging zoals bij de klassieke automaat, en ook geen irritant gekoppel meer. Tevens zowel handmatig als op automaatstand goed te gebruiken.

Echter auto's die dat hebben vallen buiten mijn budget. ;)
Dupje schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:24:
306. :)

[ Voor 84% gewijzigd door GaMeOvEr op 15-06-2006 13:59 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Dupje schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:24:
306 pk :9
En 400 NM @ 1300 rpm :9~
Dat wordt straatklinkers trekken! Over een paar maanden zal ik wel wat foto's posten, m'n pa heeft er een besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Shit, dat wordt een snel ding. Heb je helemaal geen M3 meer nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe M3 wordt gewoon zo asociaal bruut O+

Alleen al dat uiterlijk... Ik ben al begonnen met sparen, ik denk dat ik de portierhendel al bij elkaar heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:44:
De nieuwe M3 wordt gewoon zo asociaal bruut O+

Alleen al dat uiterlijk... Ik ben al begonnen met sparen, ik denk dat ik de portierhendel al bij elkaar heb :+
Dan verpats je toch al je andere BMW's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Demoniac schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:35:
[...]

306 pk :9
En 400 NM @ 1300 rpm :9~
Dat wordt straatklinkers trekken! Over een paar maanden zal ik wel wat foto's posten, m'n pa heeft er een besteld :D
Een coupé neem ik aan, want de sedan is nog niet met 335i te koop toch?

Maareh, zonder proefrit gewoon besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 07:50

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Cubix schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:13:
[...]

Je weet toch gewoon dat het goed gaat zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Cubix schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:13:
[...]

Een coupé neem ik aan, want de sedan is nog niet met 335i te koop toch?

Coupé ja, komt ergens eind september/begin oktober. En inderdaad zonder proefrit besteld, hij heeft nu een 323Ci (E46) en die bevalt prima. Bovendien, qua wegligging en vermogen zal het niet tegen gaan vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:10:
[...]

Dan verpats je toch al je andere BMW's :+
Hé, da's GaMeOvEr, ik heb "maar" één BMW, een 328i. :P
-ETz-Memphis Z schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:58:
[...]

Je weet toch gewoon dat het goed gaat zijn ;)
Da's de juiste instelling _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:59
hmm, je hoort alle BMW lovers altijd roepen dat BMW niet zo zielig is om meer vermogen uit een blok te halen met turbo's. En nou gaan ze het toch doen, en je hoort er niemand meer over, deze motor is dan ook gewoon weer super :X

Ik vind het eigenlijk een trieste prestatie. Een 3 liter motor met maarliefst twee turbo's, en dan nog maar 50 pk meer halen dan de atmosferische 3 liter. Natuurlijk gedaan om bij de m3 uit het vaarwater te blijven, maar breng dan gewoon geen turbomotor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 22:44

MBV

GaMeOvEr schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:48:
[...]

Tuurlijk, met een handbak heb je altijd meer controle dan met een automaat, echter het is niet zo dat een (goede) automaat "zomaar" wat doet. Die dingen kun je ook wel behoorlijk sturen met het gaspedaal, wanneer op te schakelen, wanneer terug te schakelen, etc. Je moet er alleen ff aan wennen wanneer (welke stand gas) een automaat wat doet. Een goede automaat schakelt sowieso sneller terug als jij met het handje kan doen. (inclusief koppelen en dergelijke.)
Ik ben studentchauffeur, en zit zodoende nogal eens in leuke auto's. Eergister nog in een touareg bijv. Wat mij vaak opvalt is dat automaten heel onvoorspelbaar zijn. In die touareg is het bijv onmogelijk om zonder schok weg te rijden (met de V6-motor). Ook bij de Audi A6 kost dat veel moeite. Ook even ergens voorbij rijden is soms lastig: als je met 80 van gaslos naar halfgas gaat, knallen sommige automaten hem 2-3 trappen terug als je dat iets te snel doet. Ik wilde niet meer toeren, ik wilde een beetje NM om die auto vooorbij te rijden 8)7.
Maar de eerste keer wegrijden is makkelijker met een automaat, je zal niet perongeluk de motor af laten slaan ofzo ;)
Tuurlijk, een automaat kost je wat performance en brandstof, maar daardoor rij je wel heel chill. Iedere keer dat ik weer in een file sta ben ik er blij mee. :) Zelf heb ik helemaal niets tegen automaten, zolang er maar een motor inligt die dik genoeg is om alsnog lekker op te kunnen schieten.
Eens. Liefst een dikke diesel (A6 3.0TDI V6 :Y), nog niet veel met BMW's gereden) die nooit of te nimmer hoeft terug te schakelen.
Ook helemaal mee eens. En heb je trouwens wel eens met zo'n DSG-bak van VAG gereden? Die dingen kunnen heel comfortabel schakelen, maar zijn in de sportstand echt véél sneller dan je met de hand kan :) En dan heb ik het nog niet eens over sequentiele bakken van M-versies van BMW :9 Helaas nog nooit mee gereden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
MBV schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:37:
Wat mij vaak opvalt is dat automaten heel onvoorspelbaar zijn. In die touareg is het bijv onmogelijk om zonder schok weg te rijden (met de V6-motor). Ook bij de Audi A6 kost dat veel moeite. Ook even ergens voorbij rijden is soms lastig: als je met 80 van gaslos naar halfgas gaat, knallen sommige automaten hem 2-3 trappen terug als je dat iets te snel doet. Ik wilde niet meer toeren, ik wilde een beetje NM om die auto vooorbij te rijden 8)7.
Daarom zei GO geloof ik ook:
Je moet er alleen ff aan wennen wanneer (welke stand gas) een automaat wat doet.
Als jij iets langer in een dergelijk model hebt gereden (als in een paar dagen of een aantal uur) krijg je over het algemeen vanzelf een gevoel ervoor hoe je zo'n bak kunt rijden. Bij een handgeschakeld model zul je tenslotte ook een tijdje nodig hebben om aan de koppeling en de bak te wennen. Daar ga je ook niet in zitten en zul je direct de snelste tijden van nul tot 100 rijden omdat je simpelweg nog niet aan de bak gewend bent. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 22:44

MBV

Toch heb ik bij 'goede' auto's (A4 handbak laatst, Ford Focus huurauto) geen enkele moeite om te wennen aan de koppeling en bakverhoudingen, na 5 min weet je dat wel. Een automaat doet alles vanzelf, waardoor je moeilijker anticipeert daarop. Wegrijden met een automaat is soms écht een drama (na een kwartier stadsverkeer nog steeds niet schokvrij bij een stoplicht weg is gewoon vervelend), net zoals onverwachts terugschakelen ervan. Ik ben sneller gewend aan een handbak dan aan een automaat, terwijl ik toch het meest automaat rijdt.
Zolang je géén file tegenkomt is er niks mis met een handbak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

dribbel schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:02:
hmm, je hoort alle BMW lovers altijd roepen dat BMW niet zo zielig is om meer vermogen uit een blok te halen met turbo's. En nou gaan ze het toch doen, en je hoort er niemand meer over, deze motor is dan ook gewoon weer super :X
Hm, dan ben ik schijnbaar geen BMW lover, want hoe een blok zijn vermogen bereikt vind ik niet zo boeiend eigenlijk, het gaat om de motor zelf, hoe die performed en loopt enzo.
Ik vind het eigenlijk een trieste prestatie. Een 3 liter motor met maarliefst twee turbo's, en dan nog maar 50 pk meer halen dan de atmosferische 3 liter. Natuurlijk gedaan om bij de m3 uit het vaarwater te blijven, maar breng dan gewoon geen turbomotor uit.
Zover ik begrepen heb uit de vakbladen, was het doel dan ook niet om een hoog-vermogen motor te produceren, maar een blok met de soepelheid en PKs/Nms van een leuke 8 cylinder, met het verbruik van een 6 cylinder. De twee turbo's worden daarom ook niet voor extra vermogen gebruikt, maar om iedere vorm van turbogat onvoelbaar te maken. :) Het is niet alleen 50PK, het is ook 100Nm meer. Kortom, hij levert grofweg het vermogen van 4 liter motor.

[ Voor 10% gewijzigd door GaMeOvEr op 17-06-2006 13:18 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 15:18

tozzke

aka tozzert

met een automaat schokkend wegrijden? :/

ik heb nergens last van, rem los en gas geven, waar zou het moeten gaan schokken?

overigensvind ik de nieuwe 3 coupé (en dan doelend op de lichtunits) echt een hele verbetering tov de sedan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

tozzke schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:18:
met een automaat schokkend wegrijden? :/

ik heb nergens last van, rem los en gas geven, waar zou het moeten gaan schokken?

overigensvind ik de nieuwe 3 coupé (en dan doelend op de lichtunits) echt een hele verbetering tov de sedan
Idem hiero. ;)

Ik heb 3 verschillende BMW automaten gereden (3/4/5 traps) en 1 VW (4 traps) maar schokkend wegrijden is mij nog niet gelukt. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Zou dat 3-liter turboblok eigenlijk een beetje te chippen zijn? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
dribbel schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:02:

Wat een nonsens. Heb ik nog nooit iemand horen zeggen... Ben ik vast ook geen lover. ;(

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:59
maak maar eens een vergelijk tussen een bmw en audi of merc tegenhanger met meer pk's en turbo waar een paar van die BMW kwijlers bij zijn. Dan komen ze helemaal los met hun "goedkoop pk's winnen door turbo's doet BMW niet" :p

[ Voor 9% gewijzigd door dribbel op 17-06-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Spiller schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:15:
[...]

Wat een nonsens. Heb ik nog nooit iemand horen zeggen... Ben ik vast ook geen lover. ;(
Ik begrijp wat ie bedoelt.. BMW-liefhebbers halen vaak aan dat BMW 100pk/liter uit atmosferische blokken haalt, waar andere merken vaak overstappen op turbo's. De prestaties van deze 335Ci vallen mij overigens niks tegen. Het 'twin turbo' zegt in dit geval niet zoveel omdat het hele kleine turbo's zijn. (wat voor een kleinere vermogenstoename zorgt maar dus ook heel weinig turbo-lag heeft) Het vermogen is ten opzichten van het atmosferische 3-literblok toch behoorlijk toegenomen en het grootste effect van de turbo's is natuurlijk het enorme koppel bij een heel laag toerental. Daarbij moet je niet vergeten dat dit een 'normaal' model is en dat BMW eigenlijk alleen bij de M-series 100pk/liter uit de (atmosferische) blokken haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Die turbo's hebben eerder al bedoeling het verbruik naar beneden te halen en de uitstoot te verlagen dan het vermogen op te peppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het streven van BMW was om een motor te ontwikkelen die een hoog vermogen combineert met een laag gewicht en een relatief laag energieverbruik. Turbo's zijn daar een hele mooie oplossing voor, maar BMW wilde wel de kenmerkende karakteristieken van zijn atmosferische zescylinders (snelle gasrepons en prachtige lineaire vermogensopbouw) behouden. De twin-turbo 3.0 liter is nauwelijks zwaarder dan een normale 3,0 liter zescylinder maar heeft wel het vermogen van een een 4,0 liter V8. Per drie cylinders wordt er een klein turbootje gebruikt die snel op toeren komt en een snelle respons geeft. Het zou dus moeten rijden als een gewone zescylinder alleen dan met relatief meer vermogen bij lage toerentallen en een wat minder steile vermogenskromme. Het verschil in vermogen ten opzichte van de nieuwe 3,0 liter direct ingespoten zescylinder met 272pk is niet groot, maar het vermogen van de twin-turbo is wel een stuk makkelijker te benutten zonder dat het een kortademige motor is geworden.

In de onderstaande koppel- en vermogenskrommen kun je zien dat de 335i bij 2000 toeren al bijna 115pk levert terwijl de 330i er pas 83 heeft. Bij lage snelheden zal de 335i daardoor erg relaxed gereden kunnen worden. Het vermogen van de 335i wordt verder gewoon heel mooi opgebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=22950&stc=1&d=1145968519

Op dit moment is er nogal een pk-strijd gaande tussen de Europese en Aziatische premiummerken. Ik denk dat BMW het vermogen bewust laag heeft gehouden zodat er in de toekomst nog makkelijk vermogen gewonnen kan worden als de concurrentie auto's met meer vermogen op de markt brengt en de huidige M3 niet meer in het vaarwater van de 335i zit. 340pk moet toch makkelijk mogelijk zijn.

Voor de M-modellen zal BMW waarschijnlijk wel vast blijven houden aan hoogtoerige atmosferische motoren in verband met de sportievere eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
De M6 Cabrio!! :9 :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/f/d915dbc7c66f15ef3b1556e8241d217f.jpg
*klik voor originele formaat*
Sinds de komst van de BMW M6 wachten autoliefhebbers op de cabrioletversie ervan. Op de autoshow in Londen, die volgende maand wordt gehouden is het zover: de M6 cabriolet maakt zijn opwachting.
Meer pix en info @ autoweek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Sja......niet mijn ding en ook niet van M GmbH, maar ze moesten zwichten voor de druk van de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:55
Pff, die achterkant ziet er zo koreaans druk uit met al die inhammen, gleuven, spoliers en uitlaten. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die achterkant ziet er inderdaad uit alsof deze door een goedkope Halfords-niveau 'tuner' onder handen is genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Femme schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 18:57:
Het zou dus moeten rijden als een gewone zescylinder alleen dan met relatief meer vermogen bij lage toerentallen en een wat minder steile vermogenskromme.
Wat ik niet snap bij BMW is waarom ze niet gewoon stroken en dan snelle nokkenassen gebruiken. Ze hebben de beste configuratie voor gebruik met turbo's. Dan heb je onderin voldoende koppel vanwege het stroken en bovenin power door de de snelle nokkenassen icm de turbo's. Sure je hebt stromingsverlies onderin maar je hebt directe ingespoten benzine injectie dus je emissie is ook in orde. En door het stroken wordt de krukas niet zwaarder en dan nog, de motor maakt geen 12000 toeren en hoeft geen overvierkant karakter te hebben.

Ik denk dat gewoon het probleem bij BMW is dat ze niet instaat zijn om een benzine injectiesysteem te maken welke voldoende druk kan leveren welke geschikt is voor snelle inspuiting bij hoge druk.
Demoniac schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:03:
Zou dat 3-liter turboblok eigenlijk een beetje te chippen zijn? :9
Dat is niet het probleem (chippen is zowiezo lame), er zijn voldoende oplossing om het op te lossen. Het probleem ligt ergens anders. Als jij de turbodruk verhoogt dan moet je ontsteking verlaten. Maar hierdoor stijgt de druk in de cilinder en moet er met een hogere druk worden ingespoten. Ik weet niet tegen welke druk deze pomp levert maar ik weet dat Mercedes bezig is/was met 200bar inspuiting en dat was 6 maanden geleden. Huidige systemen liggen rond de 120bar.

[ Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 20-06-2006 00:25 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1 ... 12 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.