Het grote BMW topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste
Acties:
  • 19.413 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wuursj schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:07:
Ik zeg ook dat het toerental in eerste instantie een beetje stijgt (bij mij dan).
Hij moet ook een beetje stijgen.
Maar als je via die weg zoveel valse lucht naar binnen gezogen wordt valt de motor wel uit door simpelweg te weining mensgel. Dat gebeurd bij mij pas als ik de slag naar het blok helemaal lostrek en niet door alleen het vuldopje er af te halen.
Jij hebt carburateur. De nieuwe BMW's hebben stationairtoerentalregeling en die vangt dat op door de gasklep wat te sluiten ;) Bij de E30 misschien niet maar dat maakt niet uit. Als de olievuldop los gehaald wordt mag die gewoon niet stilvallen omdat je de dop eraf haalt. Dat staat los van het mengsel (zit namelijk een klepje in de 710 dop :+ )

Als door het loshalen van die PCV leiding de motor uitvalt dan moet die wel heel erg veel lucht beginnen aanzuigen langs dat gaatje (klopt eigenlijk ook wel, ongeveer het slagvolume van de motor moet door dat gaatje kunnen stromen maar dan heb je geen lambda 1.3 maar eerder lambda 2.1 en dat is een beetje te arm :+)

PCV is leuk maar veel vage problemen veroorzaken, zoals uitvallen van een cilinder maar niet stilvallen van de motor wanneer de oliedop losgehaald wordt.
Bij mij: genoeg om het toerental een beetje te laten stijgen en aangezien die aansluting van de carburateur flink zuigt als ik deze dichthou met mijn vinger toch wel wat. Bij een BMW: geen flauw idee, misschien hebben die wel een enorme dop :)
Ja je hebt ongeveer 0,3 bar onderdruk op dat moment.

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 02-04-2006 16:36 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:31

evol

hello world

JdM schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:00:
[...]

Ik rijd privé BMW en voor mijn werk rijd ik de nieuwe seat leon (ja, ook BMW maar die heeft maar 2 wielen), ik heb met die leon nu 20.000 km gereden bijna en die kar begint al te rammelen en te kraken, mooi interieur jah maar ik zou voor de BMW gaan.
Zeker iets waar ik ook mijn vraagtekens bij zet bij de SEAT, de kwaliteit van de materialen.
De sierstrip bij de passagiersdeur liet al los tijdens de proefrit, en er zat al vocht in de rechterkoplamp (kan gebeuren, maar ziet er toch jammer uit).

Als het goed is, krijg ik van de week een prijs van de BMW dealer. Dan maar proberen tot een besluit te komen. Ervaringen en meningen uiteraard nog welkom :)

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister meegereden met een M3 SMG.

Nu weet ik weer waar ik voor ga sparen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

out schreef op zondag 02 april 2006 @ 17:17:
[...]

Zeker iets waar ik ook mijn vraagtekens bij zet bij de SEAT, de kwaliteit van de materialen.
De sierstrip bij de passagiersdeur liet al los tijdens de proefrit, en er zat al vocht in de rechterkoplamp (kan gebeuren, maar ziet er toch jammer uit).

Als het goed is, krijg ik van de week een prijs van de BMW dealer. Dan maar proberen tot een besluit te komen. Ervaringen en meningen uiteraard nog welkom :)
Tip: start een los topic in TFV hierover, dan 'vervuil' je het BMW topic niet met de SEAT :P
(ik zou dnek ik voor de SEAT gaan kwa looks)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 18:00:

E36 of E46? :)

Gister aanwezig geweest bij de start van de E36 Cup. Paar rondjes meegegaan in een cupauto van Bas Roos.. een woord.. Nondejus :D

Dat gaat echt zo verschrikkelijk hard, AST 3-weg verstelbaar onderstel, Hawk HT10 remblokjes op standaard schijven, dat plakt als de ziekte.

Eerste ronde op het nieuwe Assen circuit ging overigens wel mis, met 150~160 het gras in, 8x in de rondte, en op 10m van de vangrail stonden we stil :X B)

Vervolgens een paar rondjes met Bas zelf mee in een M3 3L op slicks (halfnatte baan) en een enkelvoudig verstelbaar AST onderstel, en ook HT10 blokjes op afgedraaide schijven.

Dacht dat die cupauto's hard ging, dit was gewoon helemaal ziek. Op droge stukken gewoon eindeloze grip.

/me gaat upgraden naar hetzelfde onderstel en blokjes :9

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 18:00:

Voor de benzine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Me pa heb een 530d uit 1999 (facelift model 2002):

Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.ath.cx/pub/media.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.ath.cx/pub/media1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.ath.cx/pub/media2.jpg

Verder les ik in een 330d uit 2005:

Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.ath.cx/pub/lesauto.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

tozzke

aka tozzert

ik snap nooit zo goed wat nou de uitstraling van dat hout moet zijn. Ik vind het er _altijd_ kitscherig uitzien (iig alles behalve chic)
Ik heb een tijd gekeken naar een BMW 3 en ook een 5, maar echt teveel van de luxere uitvoeringen zijn dus met dat hout, geef mij maar dat carbon-look of hoe ze dat moge noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tozzke schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:32:
ik snap nooit zo goed wat nou de uitstraling van dat hout moet zijn. Ik vind het er _altijd_ kitscherig uitzien (iig alles behalve chic)
Ik heb een tijd gekeken naar een BMW 3 en ook een 5, maar echt teveel van de luxere uitvoeringen zijn dus met dat hout, geef mij maar dat carbon-look of hoe ze dat moge noemen
Haha! Ik keek van het weekend ook naar een mooie 5-serie....en ik dacht precies aan hetzelfde! verschrikkelijk kitscherig! Een rover 75 heeft dat ook zo erg.......daarom alleen al zou ik hem niet kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De interieurlijsten kun je gewoon vervangen. Ik zou een auto niet alleen op dit punt laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

tozzke

aka tozzert

ok, dat neem ik idd aan dat dat wel te doen is... maar toch vind ik het er niet uitzien en het schrikt mij toch wel af. Ik moet het toch eerst het totaalplaatje zien, wil ik tot aanschaf over gaan.

en dan maar te zwijgen over de (waarschijnlijke) meerprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:41:
De interieurlijsten kun je gewoon vervangen. Ik zou een auto niet alleen op dit punt laten staan.
Alles kun je idd aanpassen. Maar je eerste indruk krijg je toch wel hierdoor, zijn er nou zoveel mensen die dit ''mooi'' vinden? Daarnaast zijn deurlijsten (inclusief ook de lijsten om de ''pook'' heen) redelijk prijzig. Zowel bij BMW als bij andere duitse merken.

Ik zou dan dus weer eerder voor een andere BMW gaan. Ik vind het:
1. Niet sportief.
2. Niet netjes/duur staan.
3. Sjonnie gehalte hebben.

Waarom doen ze dit toch? De meeste mensen die ik spreek vinden het wel ''gaan'', maar niemand is er erg van gecharmeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Niet bitchen over houtlook interieuren :P

Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.ath.cx/pub/coolvws/Interieur/Georg_Innen.jpg

:9~

[ Voor 28% gewijzigd door mcdronkz op 04-04-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je heel snel dat plaatje vervangen door dan desnoods een BMW-interieur. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:26:
Vooruit dan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:26:
Compensatie voor die lelijke interieurs hier ;)

Afbeeldingslocatie: http://joeteren.nl/etc/got/fjkhk35.jpg

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Chevy454 schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:26:
Die oliedoptruuk is voor iets anders.
@Chevy454 waar is de oliedop truuk voor, die ken ik nl. niet..

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan. Da's een strak E30 interieurtje :o :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:19:
Zo dan. Da's een strak E30 interieurtje :o :9
Neen :P interieur van mijn E21 Baur ;)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow.. :P Redelijk similar interieur dan, qua vorm dashboard, klokken, deurpanelen etc.

Ow ja waarom komen er niet meer pics :9

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:28:
Ow.. :P Redelijk similar interieur dan, qua vorm dashboard, klokken, deurpanelen etc.

Ow ja waarom komen er niet meer pics :9
Vooruit dan maar ;) Die foto is niet echt duidelijk, het verschil met E30 is wel te zien, dashboard van een E30 is veel ronder.

Afbeeldingslocatie: http://joeteren.nl/etc/got/Baur01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://joeteren.nl/etc/got/Baur02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://joeteren.nl/etc/got/Baur06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://joeteren.nl/etc/got/Baur08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9 :9

Super mooi bakkie... wat is de historie er achter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

ff een beetje offtopic, maar moet het ff kwijt.
ik heb nog een hele stapel BMW CAR magazines liggen, enkele van 2001 en 2002, 2003 en 2004 heb ik helemaal compleet en 2005 de 1e 4 geloof ik.
dit blad kost normaal rond de 18 euro. ik doe ze weg voor 4 euro incl. verzendkosten.
als je er meer neemt of allemaal is er wel wat te regelen.

ik weet tis niet helemaal de bedoeling om dit hier op GoT te zetten, maar ja, tis zonde om ze weg te doen naar de papierbak

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:26
ik ben sinds vandaag ook trots eigenaar van een bmw 8)

tis mn eerste "echte" auto. tot een jaartje geleden namelijk een clio met mn broer gedeeld

het is een 316i uit 1988. ziet er allemaal erg goed uit, kon vrijwel geen slechte punten vinden, motor draait perfect(215.000 km op de klok), schakelen gaat perfect, remmen zijn goed, banden zijn net nieuw, voldoende profiel erop. en het interieur is ook nog behoorlijk goed voor zon oude auto.

enige nadeel is dat een radio/speakers ontbreken. zal een behoorlijke installatie in hebben gezeten aan de gaten in de hoedenplank te zien ;) maargoed liever geen radio en een goedlopende motor dan andersom :+

maargoed ff 2 pics, snel met mn telefoon genomen dus verwacht niet veel van de kwaliteit ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/bmw1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/bmw2.jpg
van de week even een radio en wat simpele speakers inbouwen, goed van buiten en binnen schoonmaken en dan zal ik weleens met een digicam pics schieten op een betere locatie. maar eerst is het ff genieten geblazen...

wat rijdt een bmw lekker zeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

BMW maakt rijden geweldig :Y)

wij hadden vroeger ook dat model 3-serie. vind ik nog steeds een van de leukste. lekker sportief. geen nonsense :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
2bmws schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:11:
@Chevy454 waar is de oliedop truuk voor, die ken ik nl. niet..
blowby

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:52:
ik ben sinds vandaag ook trots eigenaar van een bmw 8)

tis mn eerste "echte" auto. tot een jaartje geleden namelijk een clio met mn broer gedeeld

het is een 316i uit 1988. ziet er allemaal erg goed uit, kon vrijwel geen slechte punten vinden, motor draait perfect(215.000 km op de klok), schakelen gaat perfect, remmen zijn goed, banden zijn net nieuw, voldoende profiel erop. en het interieur is ook nog behoorlijk goed voor zon oude auto.

enige nadeel is dat een radio/speakers ontbreken. zal een behoorlijke installatie in hebben gezeten aan de gaten in de hoedenplank te zien ;) maargoed liever geen radio en een goedlopende motor dan andersom :+

maargoed ff 2 pics, snel met mn telefoon genomen dus verwacht niet veel van de kwaliteit ;)
[afbeelding]
[afbeelding]
van de week even een radio en wat simpele speakers inbouwen, goed van buiten en binnen schoonmaken en dan zal ik weleens met een digicam pics schieten op een betere locatie. maar eerst is het ff genieten geblazen...

wat rijdt een bmw lekker zeg _/-\o_
Gefeliciteerd. Hou goed het oliepeil in de gaten, niet dat ze veel olie verbruiken, maar M40 motoren hebben nogal de neiging om te gaan tikken (klepstoters) of nokkenassen die inlopen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 08:35:
[...]

Gefeliciteerd. Hou goed het oliepeil in de gaten, niet dat ze veel olie verbruiken, maar M40 motoren hebben nogal de neiging om te gaan tikken (klepstoters) of nokkenassen die inlopen. :X
ik zal hem binnenkort ff na laten kijken, net ff olie gechecked en dat was goed. koelvloeistof moet ik een beetje bijvullen want hij warmt wel erg snel op.

verder is hij 15 maart apk gekeurd dus dat is ook erg lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 23:03

JdM

Humbled

bolleh schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:53:
[...]

een beetje bijvullen want hij warmt wel erg snel op.
Typisch BMW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies :)

Weet iemand toevallig nog een leuk E30 325i'tje, buiten de reguliere sites om nat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:40:
Precies :)

Weet iemand toevallig nog een leuk E30 325i'tje, buiten de reguliere sites om nat. ;)
kijk hier maar eens, weet niet of je daar ooit komt, maar daar wil nog weleens wat voorbijkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom er wel, maar is geblocked @work, en thuis geen internet. Dus beperkt mijn zoekmogelijkheden :(

Maar thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
O.k. Nu zijn we allemaal een stuk wijzer..... ;)
Ik niet iig.

[ Voor 6% gewijzigd door Bram77 op 05-04-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Bram77 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:21:
[...]

O.k. Nu zijn we allemaal een stuk wijzer..... ;)
Ik niet iig.
Blowby wordt veroorzaakt door het niet geheel sluiten van de zuigerveren, er ontstaat dan drukverlies tussen enerzijds compressieruimte en anderzijds het carter.
Daarbij is google ook gewoon je vriend hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
JdM schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:34:
Blowby wordt veroorzaakt door het niet geheel sluiten van de zuigerveren
Zuigerveren zijn in 99,999% van de gevallen nooit gesloten ;)
Die andere 0,001% zijn het werk van tuners welke heel goed weten wat ze doen want en gesloten zuigerveren gebruiken.

Overigens is het beter om altijd zuigerveren met een minimale slotopening te nemen tenzij je zeker bent dat er genoeg staalbruggen in de zuiger zitten. Als de zuiger te zacht is kan die rond de zuigerpen plooien met gevolg dat de zuigerveer op zijn kloten krijgt en dan is een beetje marge wel fijn :+

Maar blowby wordt niet alleen door de zuigerveren veroorzaakt. Een gaatje in de zuiger is ook niet bevorderlijk maar dit is een extreem voorbeeld. Zijn zoveel meer oorzaken van blowby.

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 06-04-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ok, bedankt voor de heldere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/mmbase/images/707530

Nu.nl: Winston Bogarde aangehouden met BMW 6 :|

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"volgens het kentekenregister staat de BMW op naam van oud-collega Clarence Seedorf (30)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:11
Er wordt hier in dit topic veel gepraat over de E46's met de wat grotere motoren, maar ik ben een beetje aan het rondkijken voor een 318ci of 320ci.

Qua vermogen maakt het mij niet zoveel uit tussen die twee, maar in wat voor prijsklasse moet ik zoeken voor een goede? Op internet staan er al veel tussen de 10k en 20k, maar ik vrees dat ze in deze prijsklasse echt afgeragd zijn :?

Overigens ga ik volgende week een proefritje maken in een 520d, vaders is toe aan een nieuwe auto (nu een Jaguar X-type 2.0d). Ik vind het zo'n schitterende wagen _/-\o_

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tom_Paris schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:30:
Er wordt hier in dit topic veel gepraat over de E46's met de wat grotere motoren, maar ik ben een beetje aan het rondkijken voor een 318ci of 320ci.

Qua vermogen maakt het mij niet zoveel uit tussen die twee, maar in wat voor prijsklasse moet ik zoeken voor een goede? Op internet staan er al veel tussen de 10k en 20k, maar ik vrees dat ze in deze prijsklasse echt afgeragd zijn :?

Overigens ga ik volgende week een proefritje maken in een 520d, vaders is toe aan een nieuwe auto (nu een Jaguar X-type 2.0d). Ik vind het zo'n schitterende wagen _/-\o_
De 320Ci heeft een 6-inlijn motor wat een stuk mooier loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Tom_Paris schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:30:

320Ci bezitter meldt zich. Ik heb toen ik op zoek was expliciet gezocht naar de 6 cillinder versie. 320 of hoger dus. De 320Ci van na 1/2001 is je vriend. Halverwege 2000 is de 320 opgewaardeerd van 2 liter 150pk naar 2.2 liter 170pk.

Voor het bedrag wat je noemt zou je een mooie gebruikte bij een dealer moeten kunnen krijgen. Misschien zelfs nog wel een huisselectie auto. 2 jaar volledige garantie. Moet ie jonger dan 5 jaar zijn en minder dan 150K km hebben. Zoek er 1 uit 2001 met <100K op de teller. Dan moet het lukken binnen die bandbreedte.

Overigens ben je dan wel even zoet met zoeken. Ik ben destijds zelf 3 maanden aan het zoeken geweest. Check de BMW dealer in je buurt en ga er regelmatig langs. Mijn huidige auto was goed en wel binnen van zijn vorige eigenaar (die trouwens eigenaar van een Ford dealer was :) ) bij De Beier in Heerenveen. Ongewassen en nog met de standaard lelijke 16" velgen eronder een testrit gemaakt en ding gekocht. Is een 318Ci ook acceptabel voor je dan zou je zoektoch wat simpeler moeten zijn. Met name de 320Ci schijnt erg snel te gaan en daarvoor zul je zelf regelmatig langs moeten gaan. Staat dat ding goed en wel op de site van de dealer dan kan ie zo weer verkocht zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door zneek op 09-04-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Afgelopen woensdag hebben we de B10 opgehaald en nu ik wat langer in de auto heb gereden begin ik 'm steeds meer te waarderen. Als dagelijks berijder van een E90 330i ben ik redelijk verwend en dat maakt het moeilijker om andere auto's te waarderen. Mijn B10 3.2 is 7½ jaar oud en dat merk je in veel opzichten. Hij voelt wat minder solide aan dan de E90 en er komen meer geluiden uit het interieur als het onderstel zware klappen moet opvangen. Ook kraakt het leer van de achterbank voortdurend. Hier moet ik nog een oplossing voor vinden. Als de bank plat ligt is dit probleem zo goed als verdwenen.

De B10 3.2 is met zijn 260pk geen trage auto, maar hij voelt desalniettemin een stuk trager aan de 330i. De 330i hangt gretiger aan het gas, klimt razendsnel in de toeren en heeft relatief wat meer koppel bij toerentallen onder 3500rpm. De motor uit de B10 3.2 piekt qua koppel bij 4000rpm. Tussen 3500rpm en 4000rpm neemt het koppel snel toe. Boven 3500rpm trekt hij dan ook uitstekend en is hij tot goede prestaties in staat. Ik heb de auto kort gereden op de Oberhausen Straight en heb daar met beperkte ruimte zonder al te veel moeite 240km/h op de teller gekregen. De auto stuurt dan bijna net zo zelfverzekerd als de 330i. Ik zat een tijdje achter een nieuwe E-klasse die niet harder wilde dan 220km/h en ik moeiteloos kon bijhouden.

Het comfort van de stoelen is uitstekend. Alpina heeft een goede reputatie wat betreft de afstelling van hun onderstellen. Ook bij de B10 3.2 heeft Alpina een zeer goed compromis tussen sportiviteit en comfort gevonden. Hoewel de B10 behoorlijk laag staat op 18" velgen is de demping veel comfortabeler dan die van mijn 330i met het sportonderstel en 19" velgen. Niet te slechte klinkerstraatjes kun je in de B10 nog zorgeloos rijden terwijl het onderstel van de 330i dan flink klappen moet opvangen.

De sfeer in het interieur is 's avonds zo gezellig dat je bijna je auto niet uit wilt komen. Het BMW Business-audiosysteem klinkt ook lang niet slecht. Helaas is het typeplaatje met het nummer van mijn B10 uit het interieur verdwenen.

Mijn moeder kan de auto ook erg waarderen. Ze vindt dat ie uitnodigt tot "sportief rijden" en is er al mee gaan showen bij mijn oma :D . Ik vind de B10 overigens veel meer uitnodigen tot relaxed rijden, dit in tegenstelling tot de 330i die bij het vloeren van het gaspedaal direct richting 7000 toeren wil schieten.

Hier de foto's die ik zondag nog even snel gemaakt heb:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5f005da42283bfe185046189cf16dafd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9d7d9bc494c1f72a868cf4ebdb625abd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b76de9a3ca5b71d368ee6c362dc4353e/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1eed57a325739d409c0ecf3b50ea4039/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2145a559f5e9badd1903c80d1b9da556/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5cc79485a6653a4c8efe81204c4da067/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/23885722a24c3d0322e3d04abbb082bd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4b5d1415fff0c59f9cf0aa99c8ca5c1a/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:40
sorry voor de newbie opmerking, maar deze heeft toch een 5 als basis? Dat verklaart ook waarom hij wat minder fel op het gas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet auto-reviewer worden Femme :), leuke stukjes.

Hoe bevalt de 330i tot nu toe, overall gezien? Wel goed neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft er ook niet iets mee te maken, fel op het gas is een karaktertrek van het blok.
Hij is gebaseerd op het 2.8L blok van de 328i/528i. Vind ik dan wel weer vreemd, want ik vind mijn 328i juist weer wel fel op het gas. Maarja, ook daar heb je weer gradaties in. Een M3 is dan ook weer een flink stuk feller.

Maar nette auto Femme, wellicht kan je dat typeplaatje alsnog krijgen bij meneer Alpina, als je je chassisnummer overlegd :)

En ff bij het Unofficial Alpina Register inschrijven :9

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Femme schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:13:
Afgelopen woensdag hebben we de B10 opgehaald en nu ik wat langer in de auto heb gereden begin ik 'm steeds meer te waarderen. Als dagelijks berijder van een E90 330i ben ik redelijk verwend en dat maakt het moeilijker om andere auto's te waarderen. Mijn B10 3.2 is 7½ jaar oud en dat merk je in veel opzichten. Hij voelt wat minder solide aan dan de E90 en er komen meer geluiden uit het interieur als het onderstel zware klappen moet opvangen. Ook kraakt het leer van de achterbank voortdurend. Hier moet ik nog een oplossing voor vinden. Als de bank plat ligt is dit probleem zo goed als verdwenen.

De B10 3.2 is met zijn 260pk geen trage auto, maar hij voelt desalniettemin een stuk trager aan de 330i. De 330i hangt gretiger aan het gas, klimt razendsnel in de toeren en heeft relatief wat meer koppel bij toerentallen onder 3500rpm. De motor uit de B10 3.2 piekt qua koppel bij 4000rpm. Tussen 3500rpm en 4000rpm neemt het koppel snel toe. Boven 3500rpm trekt hij dan ook uitstekend en is hij tot goede prestaties in staat. Ik heb de auto kort gereden op de Oberhausen Straight en heb daar met beperkte ruimte zonder al te veel moeite 240km/h op de teller gekregen. De auto stuurt dan bijna net zo zelfverzekerd als de 330i. Ik zat een tijdje achter een nieuwe E-klasse die niet harder wilde dan 220km/h en ik moeiteloos kon bijhouden.

Het comfort van de stoelen is uitstekend. Alpina heeft een goede reputatie wat betreft de afstelling van hun onderstellen. Ook bij de B10 3.2 heeft Alpina een zeer goed compromis tussen sportiviteit en comfort gevonden. Hoewel de B10 behoorlijk laag staat op 18" velgen is de demping veel comfortabeler dan die van mijn 330i met het sportonderstel en 19" velgen. Niet te slechte klinkerstraatjes kun je in de B10 nog zorgeloos rijden terwijl het onderstel van de 330i dan flink klappen moet opvangen.

De sfeer in het interieur is 's avonds zo gezellig dat je bijna je auto niet uit wilt komen. Het BMW Business-audiosysteem klinkt ook lang niet slecht. Helaas is het typeplaatje met het nummer van mijn B10 uit het interieur verdwenen.

Mijn moeder kan de auto ook erg waarderen. Ze vindt dat ie uitnodigt tot "sportief rijden" en is er al mee gaan showen bij mijn oma :D . Ik vind de B10 overigens veel meer uitnodigen tot relaxed rijden, dit in tegenstelling tot de 330i die bij het vloeren van het gaspedaal direct richting 7000 toeren wil schieten.

Hier de foto's die ik zondag nog even snel gemaakt heb:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
nette bak

weet je al met welke wagen je naar de meeting komt 21 mei? als je komt uiteraard

gaat een leuke verzameling verschillende bmw's opleveren straks, kunnen nog leuke fotos opleveren. van oud naar nieuwe bmw's :)

kwam vandaag overigens een bmw 2002 tegen op de weg(rij zelf dus in die e30 316i) en dan sta je naast elkaar bij het stoplicht, elkaars bmw te bewonderen en een duimpje op te steken 8)

heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister 3.15 LSD eronder gezet, wat is dat asociaal. Weet meteen wat hlpdsk bedoeld met art. 5.. en dan over het kruispunt :+

Wat kan dat asociaal hard én dwars eroverheen.. Pics soon to follow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
overigens, sommigen van jullie zullen de website al wel kennen maargoed:

www.m5board.com

een forum voor bmw eigenaren, er zitten uiteraard voornamelijk m5/m6/m3 eigenaren met vaak nog andere exotische autos. maargoed er zijn ook genoeg mensen met andere modellen en dergelijke.

staan veeeel fotos op van autos van de members, nieuwe velgen etc. ook een forum voor filmpjes van races en dergelijke.

erg leuk om dat forum eens door te spitten, zitten soms wel wat patsers op, zeker in het "race stories" forum maargoed als je een m5 hebt...;)

1 van de administrators was trouwens de rijder van die e39 m5 op de snelweg van moskou waar hij tegen een rs4 racete op een hele hele drukke snelweg

natuurlijk val je een beetje in het niet met een gewone 316i, of een 328 maargoed bmw is bmw :*)
en veel van die fotos zijn gewoon om te :9~

<edit #2>
van de week kwam ik overigens voor het eerst de m5 e60 tegen op de weg, ff een klein stukje achter gereden, toen ernaast en ff duimpje opgestoken, kon die wel waarderen ;)

<edit #3>
Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/photopost/data/551/DSC00821.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/photopost/data/551/DSC00823.JPG
wow... dat soort fotos dus ;)

[ Voor 31% gewijzigd door bolleh op 13-04-2006 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:51

Zeeuw

5.6

De nieuwe M5 hoop ik ook nog ooit eens te rijden...alleen dan zal hij wel 10 jaar oud zijn ;)

Ik heb wel 3 vragen over mijn 730i...
Kan het zijn dat de voorste veren schroefveren zijn? Ik vind hem nogal hoog staan voor en hij klappert ook op hobbelige wegen, 2 weken terug zijn er voor 2 nieuwe schokbrekers opgekomen dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij.

En als ik mijn lichten aanzet dan geeft de boordcomputer aan dat dat ik geen remlicht, avondlicht en kentekenverlichting heb. Waar kan ik die storing ergens zoeken?

En is het een simpel klusje om de tellerbak eruit te halen? Het linkerlampje van het boordcomputer lampje en het lampje die aangeeft in welke stand de automaat staat zijn kaduuk...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt automatische nivoregeling op ik meen je voor én achteras, daarom staat hij ook wat hoger op z'n poten met de standaard 16"

Niet iets wat je bij kan stellen, klapperen op hobbelige wegen heeft weinig tot niks met je veren te maken, eerder met bijv. draagarmrubbers o.i.d.

De storing van de lichtmelding; ik neem aan dat je lampen het gewoon doen :P
Je kan de fout in de fitting zoeken van de lamp, maar als dat niet werkt (bijv. wisselen, let wel op de waardes... niet dat je bijv. achter een mistlamp licht in je rijlicht zet), anders kan het wel eens in je check control module zitten. Dat is in ieder geval een klus die erg klote kan zijn..

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:50:
Je hebt automatische nivoregeling op ik meen je voor én achteras, daarom staat hij ook wat hoger op z'n poten met de standaard 16"

Niet iets wat je bij kan stellen, klapperen op hobbelige wegen heeft weinig tot niks met je veren te maken, eerder met bijv. draagarmrubbers o.i.d.

De storing van de lichtmelding; ik neem aan dat je lampen het gewoon doen :P
Je kan de fout in de fitting zoeken van de lamp, maar als dat niet werkt (bijv. wisselen, let wel op de waardes... niet dat je bijv. achter een mistlamp licht in je rijlicht zet), anders kan het wel eens in je check control module zitten. Dat is in ieder geval een klus die erg klote kan zijn..

Succes :)
Hmmm bedankt, waar kan ik die check control module vinden? Misschien een stekkertje los ofzo? De vorige eigenaar vertelde me dat hij die melding aangeeft sinds dat hij de trekhaar er een keer op en af heeft gehaald, misschien dat ie een kabeltje geraakt heeft, heb al gekeken maar kan zo geen loshangende draadjes vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Zeeuw op 13-04-2006 10:59 ]

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar die module zit weet ik zo niet bij een E38... maar die trekhaak, is die standaard? Wellicht loopt een draadje van de trekhaak ergens sluiting te maken, of zit die gewoon los.

Volgens mij geeft je check control al een fout als hij geen gesloten circuit heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:32:
Waar die module zit weet ik zo niet bij een E38... maar die trekhaak, is die standaard? Wellicht loopt een draadje van de trekhaak ergens sluiting te maken, of zit die gewoon los.

Volgens mij geeft je check control al een fout als hij geen gesloten circuit heeft. :)
Ok, bedankt, heb ik met Pasen ook wat te doen :)

Het is trouwens een E32.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19
Daniel schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:56:
Picssss 8)7 'k had alleen geen tijd om hem naar een fatsoenlijk leuk plekje te rijden :)

[afbeelding]

Sven (de Vølvø) en Hans gebroederlijk naast elkaar :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Bridgestone achterbandje in de fijne maat 275-35R19, nog van die runflat dingen ook dus spijkerhard :X

[afbeelding]

Interieur voor

[afbeelding]

Interieur achter. Niet al te lange mensen (zeg maar tot 1.75m) kunnen redelijk goed achterin zitten als de mensen voorin een beetje inschikken. Voor mij is dat vrij lastig dus achter de bestuurder kunnen in dat geval alleen hele kleine mensen of mensen zonder benen zitten :P

[afbeelding]

Klokkenwinkel. Let ook op het mooie lampje rechtboven dat een airbagstoring aan de passagierskans aangeeft. Dat had ie tijdens de proefrit ook, toen ik hem vrijdag ophaalde was het gefixed maar gisterenochtend gaf hij de melding weer :( Daar gaat hij dus woensdag weer voor terug :X
Dat lampje trekt je accu leeg. Elke dag weer. M'n baas heeft die 645si/ci of wat het was teruggebracht. Wat een kutauto was het zeg. Hij ziet er überleet uit, alleen dat airbag lampje brandde bij hem ook EN hij kon elke dag z'n accu opladen.

En dan nog iets, ze hebben de auto teruggenomen omdat er _GEEN_ oplossing was voor die airbag storing. M'n baas heeft dus geen vervangende auto al 2 maanden. Dus als die garage zegt dat ze het kunnen "oplossen" moet je ff goed opletten of ze geen draadjes van de cockpit door gaan lussen :X

Hij rijd nu in de auto van z'n vrouw, zo'n bigass espace met alle toeters en bellen 8)7

Als oud-buurman moest ik je dit even vertellen :)

[ Voor 16% gewijzigd door RedHat op 14-04-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Chevy454 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:10:
[...]

Zuigerveren zijn in 99,999% van de gevallen nooit gesloten ;)
Die andere 0,001% zijn het werk van tuners welke heel goed weten wat ze doen want en gesloten zuigerveren gebruiken.

Overigens is het beter om altijd zuigerveren met een minimale slotopening te nemen tenzij je zeker bent dat er genoeg staalbruggen in de zuiger zitten. Als de zuiger te zacht is kan die rond de zuigerpen plooien met gevolg dat de zuigerveer op zijn kloten krijgt en dan is een beetje marge wel fijn :+

Maar blowby wordt niet alleen door de zuigerveren veroorzaakt. Een gaatje in de zuiger is ook niet bevorderlijk maar dit is een extreem voorbeeld. Zijn zoveel meer oorzaken van blowby.
Thank you, weer wat geleerd.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

RedHat schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 12:59:
[...]

Dat lampje trekt je accu leeg. Elke dag weer. M'n baas heeft die 645si/ci of wat het was teruggebracht. Wat een kutauto was het zeg. Hij ziet er überleet uit, alleen dat airbag lampje brandde bij hem ook EN hij kon elke dag z'n accu opladen.

En dan nog iets, ze hebben de auto teruggenomen omdat er _GEEN_ oplossing was voor die airbag storing. M'n baas heeft dus geen vervangende auto al 2 maanden. Dus als die garage zegt dat ze het kunnen "oplossen" moet je ff goed opletten of ze geen draadjes van de cockpit door gaan lussen :X

Hij rijd nu in de auto van z'n vrouw, zo'n bigass espace met alle toeters en bellen 8)7

Heeft de garage gezegd dat dat lampje de accu leeg trok, of is dat een conclusie die je zelf trekt? Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat één enkel lampje (vrijwel zeker zelfs een LED) een accu leeg trekt.. zo'n ding brandt zelfs op een penlite-batterij een dag! Een brakke accu of een defect laadsysteem lijkt mij eerder de oorzaak van zoiets.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DGB gaat prutsen aan een BMW Cabrio (z3 dacht ik ) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:51:
DGB gaat prutsen aan een BMW Cabrio (z3 dacht ik ) :O
Kleur was mooi, de rest wat minder :X

Trouwens bij de Telegraaf zit een Autovisie BMW bijlage van 100pagina's

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19
Demoniac schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:55:
[...]
Heeft de garage gezegd dat dat lampje de accu leeg trok, of is dat een conclusie die je zelf trekt? Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat één enkel lampje (vrijwel zeker zelfs een LED) een accu leeg trekt.. zo'n ding brandt zelfs op een penlite-batterij een dag! Een brakke accu of een defect laadsysteem lijkt mij eerder de oorzaak van zoiets.
Niet dat lampje, maar het hele ABS-Systeem. Dat werd gezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door RedHat op 15-04-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:46:
[...]

Klopt, als je nagaat dat een goed alarm je accu in een week of max 2 ook wel leeg kan trekken.

Sensoren staan niet stil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

RedHat schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:46:
[...]

:? In je vorige post had je het over een airbag lampje.. :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

CycloneX schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:23:
[...]

Kleur was mooi, de rest wat minder :X

Trouwens bij de Telegraaf zit een Autovisie BMW bijlage van 100pagina's
Is dat bij de zaterdag editie van 15 april? en kun je die autovisie ook los kopen? Dan ga ik hem nu nog halen :9

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

(jarig!)
Weet niet of ie los is maar iedergeval zit ie bij de zaterdageditie ;)

Had verwacht op veel reclame in dat blad maar ik moet zeggen staan veel leuke items en reviews in :P

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Beste BMW liefhebbers,

Mijn vader gaat binnenkort een nieuwe BMW kopen. Hij heeft eerst een 5 serie gehad, toen een nieuwe 5 serie (e60) en wilt nu weer een nieuwe 5 serie (e60) in verband met verhuizen naar het buitenland (leasebak). Omdat in het buitenland de auto's een stuk goedkoper zijn wilt hij dit keer voor het zelfde bedrag een BMW met veel opties.
De keuze is gevallen op een BMW 530xi (4 wielaandrijving is een must) (heeft nu een 530d).

Hij is geintresseerd geraakt in het M-Pakket. Het probleem dat echter om de hoek komt kijken is het opleggen van sneeuwkettingen op 18 inch banden. Voor zover bekend is die niet mogelijk bij 18 inch wielen. Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven? (De BMW dealer is dicht dus bellen zal morgen wel gebeuren). Sneeuwkettingen zijn echter wel een must.
Omdat BMW met zogenaamde pakketen werkt is het dus niet mogelijk om 17 inch wielen te nemen (die wel sneeuwkettingen aankunnen) in combinatie met een M Pakket. Ook dit is vrij onduidelijk. (De BMW Configurater laat geen M-Pakket met 17 inch wielen toe?).

De vragen:
Heeft iemand hier ervaring met 18 inch op een BMW 5 e60 en sneeuwkettingen?
Is het mogelijk om 17 inch te nemen in combinatie met een M Pakket?
(Morgen sowieso bellen en zal jullie op de hoogte houden).

Verder hou ik meer van de BMW 5 e49 (die voorkant!!) maargoed, BMW maakt over het algemeen (1 serie en x3 uitgezonderd) mooie automobielen.
Verder heeft er hier iemand ervaring met het verschil tussen 530i en 530d?

PS: Sommige GoTters hebben met toch mooie BMWs! :9~ _/-\o_

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:55

momania

iPhone 30! Bam!

Kan je pa dan niet beter gewoon een setje stalen velgen erbij nemen met winterbanden :?

Lijkt me niet dat hij dagelijks door de sneeuw moet toch?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

CycloneX schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:59:
Weet niet of ie los is maar iedergeval zit ie bij de zaterdageditie ;)

Had verwacht op veel reclame in dat blad maar ik moet zeggen staan veel leuke items en reviews in :P
Ik heb em ook ja, opzich wel leuke editie.
Of het echt de moeite waard is om te kopen moet je echter zelf weten.

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

momania schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:41:
Kan je pa dan niet beter gewoon een setje stalen velgen erbij nemen met winterbanden :?

Lijkt me niet dat hij dagelijks door de sneeuw moet toch?
Inderdaad, maar denk niet dat mn pa dan het M pakket de moeite waard vind. Word een beetje veel gedoe zeg maar. Het is en blijft ook een leasebak, helaas, maar dat verandert de zaak natuurlijk ook.
Als je naar de Dealer gaat en zegt dat je een M pakket wil met 17 inch banden zullen ze daar niet zo moeilijk over doen. Het gaat echter via een leasemaatschappij...

PS: Mij maakt het in princiepe ook geen zak uit, het is niet mijn auto en niet mijn geld. Een M-Pakket zou echter een leuke toevoeging zijn (zo denkt mijn vader er ook over). Als het echter niet (makkelijk) kan dan laat maar. Het is sowieso wel een mooie auto.

[ Voor 18% gewijzigd door IkBenAlles op 15-04-2006 17:48 ]

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

IkBenAlles schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:47:
[...]

Inderdaad, maar denk niet dat mn pa dan het M pakket de moeite waard vind. Word een beetje veel gedoe zeg maar. Het is en blijft ook een leasebak, helaas, maar dat verandert de zaak natuurlijk ook..
Ik wou net zeggen.. wat is het nou voor moeite om 2 keer per jaar je velgen te verwisselen?
Om de kosten kan het ook niet gaan, want als je pa een dikke 5 kan leasen, dan kan er ook nog wel wat vanaf voor die stalen velgen lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

momania schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:50:
[...]

Ik wou net zeggen.. wat is het nou voor moeite om 2 keer per jaar je velgen te verwisselen?
Om de kosten kan het ook niet gaan, want als je pa een dikke 5 kan leasen, dan kan er ook nog wel wat vanaf voor die stalen velgen lijkt me ;)
Tja, ik zou het zelf geen probleem vinden om de wielen af en toe te verwisselen, maar ik denk dat mijn pa van in de 50 daar anders over denkt ;)
Verder heeft mn vader snel moeite met dure dingen. Puur omdat je iets duurs kan veroorloven betekent nog niet meteen dat je de waarde van geld vergeet. Met die 1000 euro voor dat extra setje stalen wielen kun je ook andere leuken dingen doen natuurlijk.Het is maar net waar je prioriteiten liggen.
En zeg nou zelf, het uiterlijk van een auto is eigenlijk iets wat (zeker bij mijn vader) op de laatste plaats komt. Het gaat uiteindelijk om het rijgedrag en hoe je van binnen zit.

Niettemin moet ik je wel gelijkgeven natuurlijk. Ik had echter ergens gelezen dat er speciale sneeuwkettingen gemaakt worden voor 18 inch wielen op een BMW 5 e60 die iets dunner zijn zodat het wel past. Erg zeker ben ik daar niet van. Vandaar ook mijn reactie in dit topic.

Verder rij ikzelf (in de auto van mn moeder) een Ford Scorpio uit 1990 2.0 met RWD.
Dat vind ik heeeeeerlijk rijden :)
De BMW rijden is nogal saai (automaat...) en verder mag ik het niet (omdat het geen porum is, en terecht misschien).

[ Voor 5% gewijzigd door IkBenAlles op 15-04-2006 17:56 ]

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 19-09 12:39

MBV

@momania: meestal betaalt de leasemaatschappij alleen de zomerbanden, en veel leaserijders vinden dat dus niet de moeite om zelf te kopen.
@IkBenAlles (wat een nick :X): waar gaat je vader heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

Daniel schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:57:
Ik wil niet al te opa klinken, maar weet je zeker dat je op je 18e/19e al met een bak met 250+ pk aan de slag wil gaan? Voor een fatsoenlijk bedrag verzekeren gaat je sowieso nooit lukken, je loopt er qua onderhoud, wegenbelasting, verbruik en boetes (:P) compleet op leeg en als extreem onervaren bestuurder is het ook nog eens bloedgevaarlijk. Jonge mannen zonder veel ervaring in te krachtige auto's is hét recept voor ellende. Begin eens met een klein, goedkoop karretje om ervaring op te doen en bewaar je luxe slee voor een paar jaar later. Scheelt je een hoop geld.

Ook nog een pic van mijn bmw :)

[afbeelding]
Erg mooie auto!

Verder ben ik het met je eens. Ik ben zelf 19 jaar oud en heb mijn rijbewijs nu bijna een jaar).
In de Ford Scorpio 2.0 van mijn moeder heb ik toch wat dingen gedaan waarmee ik zo op TV zou kunnen, zij het wegmisbruikers, of nog erger, het nieuws.
Ik weet van mezelf dat als ik een snelle(re) auto had gehad ik het nog veel bonter had gemaakt waarschijnlijk. Boys will be boys denk ik })

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

MBV schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:58:
@momania: meestal betaalt de leasemaatschappij alleen de zomerbanden, en veel leaserijders vinden dat dus niet de moeite om zelf te kopen.
@IkBenAlles (wat een nick :X): waar gaat je vader heen?
Haha die nick had ik vroeger uitgekozen puur om te kijken hoe mensen zou reageren. Inderdaad krijg je meteen een negatief stickertje, zelfs op het internet, erg raar eigenlijk.
Mijn vader gaat verhuizen richting het zuiden :P

En inderdaad, een leaserijder is en blijft een leaserijder he... Het is eigenlijk ook wel van de zotte om een dergelijke auto helemaal te betalen. Het blijven belachelijke geldbedragen.
Maargoed, gek doen kan erg leuk zijn natuurlijk :P

[ Voor 19% gewijzigd door IkBenAlles op 15-04-2006 18:03 ]

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

MBV schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:58:
Daar kan je altijd zelf voor kiezen ;)
Als je aangeeeft bij een leasemaatschappij dat je ook winterbanden wilt, dan valt daar altijd over te praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 19-09 12:39

MBV

't zou 'by default' zo moeten zijn. Als het betrekkelijk weinig extra kost (winterbanden slijten bij normaal gebruik niet hard, mijn vader doet ze nu weg omdat ze te oud zijn bij veel kilometers per jaar) zou een leasemaatschappij dat gewoon standaard moeten invoeren. Vind de verzekering vast erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Over die sneeuwkettingen...je kunt toch ook van die 'sokken' nemen. Die zijn volgens mij net zo goed...toch? Kun je toch het M pakket nemen!

Net de officiele folder bij een verzamelaar besteld van mijn E32...in het Duits :9

Nu zoek ik nog een vraagbaak, heeft er iemand toevallig een adres?

[ Voor 39% gewijzigd door Zeeuw op 16-04-2006 01:38 ]

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeeuw schreef op zondag 16 april 2006 @ 01:08:
Over die sneeuwkettingen...je kunt toch ook van die 'sokken' nemen. Die zijn volgens mij net zo goed...toch?
Die dingen zijn verboden in het buitenland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

En een nieuwe BMW rijder meldt zich :) Hoi! ;)

Ik was eigenlijk wezen kijken voor een BMW 320D Touring uit 2002 in het zilver met full options (groot navi systeem, stoelverwarming, climatecontrol en nog tig meer dingen) met 83.000 km op de teller. Alleen een paar dingen bevielen me niet zo, het interieur was niet zo mooi meer en er zat een lelijke deukje in de motorkap en ook al was de dealer bereid om met de prijs naar beneden te gaan - zoiets gaat mij gewoon vreselijk irriteren. Ik had gewoon zo'n onderbuik gevoel van "moeten we maar niet doen". Vooral ook omdat zilver echt niet mijn kleur is.

Maar gelukkig had deze dealer ook een zwarte BMW 318D Touring uit eind 2004 staan met nog geen 30.000 km op de teller. Voor een diesel dus nagelnieuw en zit nog in de BMW garantie. Het is een vrij basis uitvoering (airco, electrische ramen voor) maar zowel van buiten als van binnen was deze auto punt, punt en punt gaaf. Ook bij het rijden met deze auto voelde ik een groot verschil met de 320D .. die 320D was echt meer "afgereden" dan deze 318D... die lag zeer strak op de weg en reed ongelooflijk lekker, schakelde soepeltjes en voelde gewoon helemaal goed aan.En zwart is ook mijn kleur. Na wat onderhandelen (o.a. boordcomputer en mistlampen voor die worden ingebouwd, prijs daling, grote 30.000 km beurt) heb ik maar een krabbeltje gezet. En mijn onderbuik? Die zei...... Gewoon doen! :D :D

Ik moet welke dag zo'n 160 km van/naar mijn werk rijden en dan wil ik gewoon een auto die lekker rijdt, waar ik comfortabel en veilig in zit en welke bovendien betrouwbaar is en binnenkort geen grote kostenpost gaat worden. Daar offer ik gaarne een navigatiesysteem, climate control of stoelvervwarming voor op.

Moeten alleen nog wel wat mooie velgjes onder (BMW Sternspeiche 44 of 170, 17") en ik ben voorlopig helemaal klaar. :)

Hoop spoedig wat fototjes te kunnen posten! En niet schrikken - dat zwart/wit nummerbord hoort er inderdaad op ;) ;) :)

En tja ik weet het, het is niet bepaald een race monster maar zoals al eerder aangegeven in dit topic.. het is en blijft een BMW en gaf mij tijdens de proefrit al een enorme glimlach en daar gaat het om :)

(Moet inderdaad ff mijn sig aanpassen zie ik net!)

[ Voor 6% gewijzigd door tazzman op 16-04-2006 20:19 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Ik zal mijn kar ook ff posten, niks bijzonders.
Gewoon een 318TDS, zonder poespas, niet omdat ik dat niet wil, maar omdat dat luxer te duur werd :)

Ondertussen al gehad:
E30 318i '85
E30 316i '87
E34 525TD '94
E36 318i '92
E36 318TDS '95

Nu in bezit van een BMW 318TDS touring dus en een R1150GS,
BMW minded? mwoah :P

Afbeeldingslocatie: http://img359.imageshack.us/img359/7168/bmw2or.th.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door JdM op 16-04-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
JdM schreef op zondag 16 april 2006 @ 20:41:
Nu in bezit van een BMW R1150GS
Je zit in het juiste topic met dat stukje klote techniek :+
BMW teert enkel op naam bij die dingen.

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 17-04-2006 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
kwam gister overigens wat leuks tegen thuis:

een extra uitgave van autovisie, met enkel bmw in het nummer. 98 paginas.
mn vader heeft hem ergens vandaan, geen idee waar vandaan.
denk dat hij bij het huidige autovisie nummer zit die in de winkel te koop is.

het extra nummer is van 15 april btw

<edit>
chevy, dat je geen hoge pet op hebt van bmw weten we nu wel. je kunt ook overdrijven natuurlijk he. hoeft het niet continue kenbaar te maken :)

en zo slecht zal het vast niet zijn, bmw heeft voldoende awards in de wacht gesleept. t kan altijd beter maargoed dat is net zo bij een hoop andere merken :)

[ Voor 35% gewijzigd door bolleh op 17-04-2006 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

zneek schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:02:
Mijne ook maar even plakken dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/bmw9.jpg
Een zeer, zeer mooie 320 overigens. _/-\o_

Dit zijn toch de BMW Sternspeiche 44 velgen? 17"?

Ik wil nog een setje velgen aanschaffen bij mijn 318D (deze staat op wieldoppen...) en deze velgen zag ik op een 325 en bevielen mij erg goed. Alleen is het makkelijk aan de dealer een prijsopgave te vragen op basis van een type nummer van de velg, dan "die 4e BMW 3-er in de 2e rij, waar zaterdag die rode 850 voor stond .. ja, die staat daar niet meer, maar het was die topasblauwe 325.... oh. die is weg? Nou ja de velgen die daar onderzaten, die wil ik graag ook!" :Y)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

bolleh schreef op maandag 17 april 2006 @ 02:00:
kwam gister overigens wat leuks tegen thuis:

een extra uitgave van autovisie, met enkel bmw in het nummer. 98 paginas.
mn vader heeft hem ergens vandaan, geen idee waar vandaan.
denk dat hij bij het huidige autovisie nummer zit die in de winkel te koop is.

het extra nummer is van 15 april btw

<edit>
chevy, dat je geen hoge pet op hebt van bmw weten we nu wel. je kunt ook overdrijven natuurlijk he. hoeft het niet continue kenbaar te maken :)

en zo slecht zal het vast niet zijn, bmw heeft voldoende awards in de wacht gesleept. t kan altijd beter maargoed dat is net zo bij een hoop andere merken :)
Ah die heb ik ook gelezen van de autovisie. M'n oma had die geloof ik bij de Libelle ofzo gekregen :7
Was iig vage combi. Leuk om te lezen, maar tis allemaal wel erg pro-bmw hoor(logisch natuurlijk ook wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/4366/img45868gl.jpg

Even voor de kenners; bekend 'probleem' :?

Specs: 2001 330d

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:58:
[afbeelding]

Even voor de kenners; bekend 'probleem' :?

Specs: 2001 330d
* D4Skunk wist niet dat de top van zo'n 330d zo hoog lag ;)

Zelf zal ik ook maar ff naar Duitsland moeten gaan om te kijken wat m'n X5je aankan...

[ Voor 49% gewijzigd door D4Skunk op 17-04-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
tazzman schreef op maandag 17 april 2006 @ 02:06:
[...]

Een zeer, zeer mooie 320 overigens. _/-\o_

Dit zijn toch de BMW Sternspeiche 44 velgen? 17"?

Ik wil nog een setje velgen aanschaffen bij mijn 318D (deze staat op wieldoppen...) en deze velgen zag ik op een 325 en bevielen mij erg goed. Alleen is het makkelijk aan de dealer een prijsopgave te vragen op basis van een type nummer van de velg, dan "die 4e BMW 3-er in de 2e rij, waar zaterdag die rode 850 voor stond .. ja, die staat daar niet meer, maar het was die topasblauwe 325.... oh. die is weg? Nou ja de velgen die daar onderzaten, die wil ik graag ook!" :Y)
Yepz, style 44 17". Er zaten standaard meuk staal 16" onder toen ie bij de dealer stond, gelukkig was ruilen voor ander schoeisel geen probleem.

Overigens vind ik deze het mooiste staan onder een sedan of een touring. Eigenlijk hoort er onder een coupe 18". Ik had er mooie 18" onder kunnen hebben maar heb voor de 17" gekozen om de bandenprijs. Baal ik nu nog van, hoe vaak koop je nou banden?
Erhm, wat ziet er niet uit? Schitterende bak toch? Puntjes op de i tov de nieuwe sedan als je het mij vraagt. Waar bij de sedan de achterkant bijvoorbeeld nog enigszins betwijfelenswaardig is is bij de nieuwe 3 coupe alles "af"

[ Voor 19% gewijzigd door zneek op 17-04-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

zneek schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:08:
[...]

Yepz, style 44 17". Er zaten standaard meuk staal 16" onder toen ie bij de dealer stond, gelukkig was ruilen voor ander schoeisel geen probleem.

Overigens vind ik deze het mooiste staan onder een sedan of een touring. Eigenlijk hoort er onder een coupe 18". Ik had er mooie 18" onder kunnen hebben maar heb voor de 17" gekozen om de bandenprijs. Baal ik nu nog van, hoe vaak koop je nou banden?
Wat wil je er voor hebben dan? :) Mijn 318D staat zelfs nog op wieldoppen maar ik wil graag die style 44 velgjes eronder hebben - die staan volgens mij inderdaad vreselijk mooi onder een gitzwarte touring :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
zneek schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:08:
[...]

Erhm, wat ziet er niet uit? Schitterende bak toch? Puntjes op de i tov de nieuwe sedan als je het mij vraagt. Waar bij de sedan de achterkant bijvoorbeeld nog enigszins betwijfelenswaardig is is bij de nieuwe 3 coupe alles "af"
idd een mooie bak geworden maar ik vind die achterlichten toch echt een zwaar minpunt.
ziet er gewoon echt niet uit :/

krijg een beetje een lexus gevoel bij die laatste pic van de achterlichten

ook het feit dat ze een deel over de zijkant van de auto doorlopen...tjah, het kan heel goed werken bij sommige wagens, maar hier is het gewoon lelijk imho. die units zijn dan van schuinachter veel te groot wat de auto imho geen goed doet

[ Voor 20% gewijzigd door bolleh op 17-04-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

D4Skunk schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:44:
[...]

* D4Skunk wist niet dat de top van zo'n 330d zo hoog lag ;)

Zelf zal ik ook maar ff naar Duitsland moeten gaan om te kijken wat m'n X5je aankan...
Nou precies, dat ligt 'ie naar mijn weten ook niet.
Maar 't rare is dat we alleen ff een paar minuutjes wat donuts hebben gedraaid, en 'ie daarna hierop stond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
tazzman schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:23:
[...]

Wat wil je er voor hebben dan? :) Mijn 318D staat zelfs nog op wieldoppen maar ik wil graag die style 44 velgjes eronder hebben - die staan volgens mij inderdaad vreselijk mooi onder een gitzwarte touring :D
Hehe, nou, voorlopig staan ze nog niet te koop. Misschien dat ik binnenkort nog eens ga kijken naar 18" dubbelspaaks M-velgen. Of ik laat de 17" zitten totdat ik de auto inruil dit jaar of volgend jaar. Als ik ze ga verkopen dan ben je de eerste die het hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
bolleh schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:50:
[...]

idd een mooie bak geworden maar ik vind die achterlichten toch echt een zwaar minpunt.
ziet er gewoon echt niet uit :/

krijg een beetje een lexus gevoel bij die laatste pic van de achterlichten

ook het feit dat ze een deel over de zijkant van de auto doorlopen...tjah, het kan heel goed werken bij sommige wagens, maar hier is het gewoon lelijk imho. die units zijn dan van schuinachter veel te groot wat de auto imho geen goed doet
Op de gewone 3 sedan ben ik het met je eens. Maar wat ik op deze foto's zie vind ik de kont van de nieuwe 3 coupe erg mooi. Maar eens even wachten totdat er wat betere foto's zijn. Misschien trek ik mijn mening dan wel in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ja het is zowiezo ff wachten tot je hem in het wild ziet. fotos zijn mooi, maar in het echt is het toch vaak net wat anders

toen ik de nieuwste s-klasse op fotos zag had ik zoiets van gatverredamme, maar toen ik hem voor het eerst op de weg zag stelde ik mn mening toch bij, en hoe vaker ik hem zie, ik vind hem steeds net wat mooier worden eigenlijk. alleen het interieur is totaal mijn smaak niet, zelfde als met de huidige 7-serie. als je dan naar het interieur van de CLS kijkt dan weet je dat mercedes veel beter kan, maargoed dat kan ook persoonlijk zijn.

verder ben ik net voor het eerst "sideways" gegaan in mn bmw 8)
het toneel was een behoorlijk grote 3-baans rotonde(in overvecht, utrecht) die bovendien licht vochtig was. flink gevloerd in zn 2. echter het is maar een 316i he dus dat is flink doortrappen ;)
in het begin flink wat onderstuur maar ff goed doorplanken dus en daar kwam ie opzij. was net iets te laat met tegensturen dus heb de koppeling vrij snel weer ingetrapt om te voorkomen dat ik met de neus richting het midden van de rotonde kwam te staan ;)

een drift oid was het niet, maargoed je moet toch ergens beginnen :*)
erna op een compleet lege snelweg ff de 180 aangetikt, toch ook wel een machtig gevoel :)

deze 316i uit '88 is dus mn eerste auto, en dus tevens me eerste rwd auto. heb wel vaker een aantal rwd autos gereden maar dat waren geen rotondes zal ik maar zeggen ;)

en tjah, die geur van verbrand rubber als je even later uitstapt _/-\o_

wel een prijzige hobby alleen met die huidige benzine prijzen, zeker als er snachts maar 1 tankstation open is in utrecht. maarja je moet er wat voor over hebben he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Oefenen op grasveldjes en modderige parkeerplaatsen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 02:09:
Oefenen op grasveldjes en modderige parkeerplaatsen :Y)
ja maar dan wordt ie vies he :Y)

bovendien is het ook niet zo dat ik het wil kunnen oid, ik deed gewoon fftjes dat wat vrijwel iedereen met zn eerste rwd doet...uitproberen 8)

het was ook meer zo van die weg, daar links...hey rotonde...zou ik...316i...vroaaaaaaar :+

gister trouwens met moeite een nieuwe opel astra station diesel bij kunnen houden :+
niet leuk meer hoeveel koppel die huidige diesels hebben ;)

[ Voor 52% gewijzigd door bolleh op 18-04-2006 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb dat soort gevoelens helemaal niet maar goed, ik rij dan ook een ouwe lullen touring :D (das een geintje overigens).

Lag het overigens aan die 320D die ik eerst proef reed....... of zit er helemaal niet zo veel verschil tussen een 320D en een 318D? Ja, zo'n 35 pk .. maar dat merkte ik echt bijna niet. Die 318D was een tik langzamer met alles maar (nadat ie warm was) trok de auto zonder moeite naar de 180 en even later werd de naald op 200 km/uur gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn BMW op zijn thuisterrein:

Afbeeldingslocatie: http://www.driftreport.nl/fotografie/albums/ring16-4-06/ring_302-ring.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.driftreport.nl/fotografie/albums/ring16-4-06/ring_301-ring.jpg

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

de nieuwe BMW 335d Coupe is best wel ee mooi ding, imho de mooiste van de recente BMW modellen (was ik een beetje op afgeknapt):

Afbeeldingslocatie: http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=21823&stc=1

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:10

Daniel

Kapitein NCC-1701

Als jouw baas de eigenaar van bakkerij Het Stoepje is gaat die BMW zeker terug want dan heb ik zijn auto gekocht :X :P Mijn accu ontlaadde zichzelf namelijk ook, maar dat werd veroorzaakt door het ritregistratie-systeem. Dat is er nu uitgehaald en het probleem doet zich niet meer voor.

De soap met de airbag gaat overigens gewoon door, hij is nu al twee keer terug naar de garage geweest ervoor, waarbij de laatste keer de hele airbag is vervangen. Dat heeft het probleem welgeteld vier dagen doen verdwijnen, maar gisteren was de bekende *pling* weer terug.
Lekker klote :(
Daar zit je dan met je auto van bijna 130k nieuwwaarde...ik heb het ding nu een maand en hij is welgeteld 5 hele dagen storingsvrij geweest...

[ Voor 5% gewijzigd door Daniel op 18-04-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Chaoss schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:42:
de nieuwe BMW 335d Coupe is best wel ee mooi ding, imho de mooiste van de recente BMW modellen (was ik een beetje op afgeknapt):

[afbeelding]
Ik vind de achterkant nog steeds teveel op een Mazda lijken :P

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 18-04-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 17:00

Wimo.

Shake and Bake!

Daniel schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:53:
[...]

Als jouw baas de eigenaar van bakkerij Het Stoepje is gaat die BMW zeker terug want dan heb ik zijn auto gekocht :X :P Mijn accu ontlaadde zichzelf namelijk ook, maar dat werd veroorzaakt door het ritregistratie-systeem. Dat is er nu uitgehaald en het probleem doet zich niet meer voor.

De soap met de airbag gaat overigens gewoon door, hij is nu al twee keer terug naar de garage geweest ervoor, waarbij de laatste keer de hele airbag is vervangen. Dat heeft het probleem welgeteld vier dagen doen verdwijnen, maar gisteren was de bekende *pling* weer terug.
Lekker klote :(
Daar zit je dan met je auto van bijna 130k nieuwwaarde...ik heb het ding nu een maand en hij is welgeteld 5 hele dagen storingsvrij geweest...
Klant van me heeft er ook 1 met een error m.b.t. een lekke band. Aangezien ie van die runflat banden heeft zeurt de computer dat ie max 80 mag rijden .. ding is al 4x terug geweest. En nee, de band is niet lek ;)
Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.