Hij moet ook een beetje stijgen.Wuursj schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:07:
Ik zeg ook dat het toerental in eerste instantie een beetje stijgt (bij mij dan).
Jij hebt carburateur. De nieuwe BMW's hebben stationairtoerentalregeling en die vangt dat op door de gasklep wat te sluitenMaar als je via die weg zoveel valse lucht naar binnen gezogen wordt valt de motor wel uit door simpelweg te weining mensgel. Dat gebeurd bij mij pas als ik de slag naar het blok helemaal lostrek en niet door alleen het vuldopje er af te halen.
Als door het loshalen van die PCV leiding de motor uitvalt dan moet die wel heel erg veel lucht beginnen aanzuigen langs dat gaatje (klopt eigenlijk ook wel, ongeveer het slagvolume van de motor moet door dat gaatje kunnen stromen maar dan heb je geen lambda 1.3 maar eerder lambda 2.1 en dat is een beetje te arm
PCV is leuk maar veel vage problemen veroorzaken, zoals uitvallen van een cilinder maar niet stilvallen van de motor wanneer de oliedop losgehaald wordt.
Ja je hebt ongeveer 0,3 bar onderdruk op dat moment.Bij mij: genoeg om het toerental een beetje te laten stijgen en aangezien die aansluting van de carburateur flink zuigt als ik deze dichthou met mijn vinger toch wel wat. Bij een BMW: geen flauw idee, misschien hebben die wel een enorme dop
[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 02-04-2006 16:36 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.