Het grote BMW topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste
Acties:
  • 19.412 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Volgens Carbase is het zelfs een i8 :P
http://www.autoweek.nl/ca...no&vpos=&id=7628&cache=no

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L8 zelfs, maar ja, Carbase moet je toch al nooit serieus nemen. ;)

Gisteren even minimeet gehad met wat Subaru's en BMW's.
Legacy spec B touring (supersleeper), E46 330i Touring, 130i, E46 M3 CS en Impreza GTT.
Mooi om het verschil tussen die auto's zo te zien en echt mee te maken; heb een e30je als trackday auto, maar ben redelijk kritisch over moderne BMW's (te zwaar, te comfy), maar zo op de openbare weg doen ze het toch heel aardig. merk je mooi dat dan weer heel andere dingen een goed onderstel maken dan op een circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik ben er uit. Ik neem deze velgen :7

http://www.dumpalink.com/media/1143450280/Picture_Rims

[ Voor 44% gewijzigd door Bram77 op 27-03-2006 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ondersteunen ze ook animated gif's? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03

JdM

Humbled

Cubix schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:27:
[...]

Ondersteunen ze ook animated gif's? 8)
DivX? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ahum, ff een aso avondje gehouden O-)

Eerst met de 330d E46 van n maat wat gladde lappen asfalt gezocht en flink gerubberd, paar mooie donuts/rubberboten neergelegd :)
Daarna met m'n 316i E30 ook wat (natte) stukken asfalt gezocht en ook ff wat rondgegleden.
Toen een onverharde parkeerplaats, man wat zag dat ding eruit :P maar dwars wil 'ie wel, hij 's ook heel goed te doseren.
't Houdt niet over die 100 pk, maar op onverhard kan je er zeker wat mee :)

Nu maar weer ff een poosje rustig rijden, en volgende week oud rubber met de Chevy burnen >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 27-03-2006 23:15 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik weet dat dit het BMW topic is, maar zou er toch misschien een heel klein fototje van je Camaro tussendoor kunnen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/camaro/thumbs/camarofunk.jpg
Klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Vet hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels weer een leuk to-do lijstje voor m'n voiture :):

Uitlaat lassen
X-Brace monteren
Ast Veerbuffers monteren (moet achter omhoog)
M3 GT spoiler fatsoenlijk vastmaken
Vooruit eruit, roest weg, vooruit erin.
2 deukjes uit het dak halen
Dak opnieuw spuiten
Spatscherm uitdeuken
Achterbumper opnieuw laten spuiten (parkeerschade vorige eigenaar)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Daniël: Vette 6er zeg 8)
Dat blijft toch de ultieme BMW (/me geilt op de E24 M635CSI)

Ik heb mijn BMW machinaal gepoetst met Meguiars, misschien wel bekend hier.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/l.wouters7/meguiars/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/l.wouters7/meguiars/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/l.wouters7/meguiars/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/l.wouters7/meguiars/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/l.wouters7/meguiars/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Mooi ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03:43
Zulke BMW's zijn gewoon echt cool :) Mooie bak FietschBel.

Enig idee hoe duur zulke BMW's zijn? Met de ronde koplampen en op zijn minst een 318? Ik kwam ze tegen voor 4000 euro, dat is opzich best wel weinig :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's een 5-serie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03:43
Hmm dat zag ik niet eens, thx for the info ;)

Maar dan alsnog mijn vraag ;)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yw ;)

Maar het is een E28, da's voor mijn tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
E34 M5's zag ik laatst staan voor 6200. Volgens mij was ie redelijk, én <200k km.

Deze dus.

Afbeeldingslocatie: http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=26676055

[ Voor 76% gewijzigd door Spiller op 28-03-2006 14:09 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, er was alleen iets met ABC... wat was het nou toch ook alweer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:00:
@Daniël: Vette 6er zeg 8)
Dat blijft toch de ultieme BMW (/me geilt op de E24 M635CSI)

Ik heb mijn BMW machinaal gepoetst met Meguiars, misschien wel bekend hier.
Mooie wagen, is volgensmij de zelfde kleur als mijn 528i (E28), alleen jammer van die velgen, dat horen toch Alpina's of TRX velgen te zijn... IMHO

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn M5 velgen, dus terecht imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn nieuwe Ganz Geile Aankoop:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d9350634becabb5d172ab87f21a75808/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/84a074c45fcfc03abacc7d898e0a76d4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c521ceddb85cb9bd4fa126062c0f275c/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/819c9131f35a2f63a8660fcef20d85f3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/85f361cfc067983648759689b46677a2/full.jpg

De basis van de B10 3.2 is de 528i met het motorblok en de cylinderkop van de Amerikaanse E36 M3. Er zijn 72 Tourings gemaakt tussen 01-1998 en 12-1998. Mijn exemplaar is van september '98. Hij heeft 103.000km gelopen en het exterieur is nog een goede staat. Een typeaanduiding op de achterkant ontbreekt, dus alleen de kenner kan vermoeden wat het is :) . Ook het interieur staat er goed bij, hoewel ik niet zo te spreken ben over de combinatie zwart/blauw leer. De hemelbekleding is ook zwart wat niet een heel erg blijmakend geheel vormt. Ik overweeg om er een beige of crème interieur in te zetten. Je krijgt dan iets dat lijkt op deze Alpina en deze E39.

Doel van dit ding is een praktische auto die dagelijks door mijn ouders gebruikt zal worden en waar ik wat aan kan tweaken. Voor hun is het wel een leuke upgrade; van een Scènic 2.0 uit 1996 naar een B10 3.2 Touring :) .

Specs:

Zescylinder, 260pk, 330Nm, 0-100 in 6,5s, top 260km/h, 18" velgen (voor 235/40, achter 265/35 _/-\o_ ), xenonverlichting (helaas nog geen angel eyes), automatische airco, sportstoelen met stoelverwarming, Carin-navigatiesysteem, cassettespeler en cd-wisselaar.

Het verbruik is nog enigszins redelijk (1:9 - 1:10 is haalbaar) bij prestaties die niet veel verschillen van de 540i van destijds. De wagen produceert stationair een fantastisch dreigend geluid, mooier dan van de 330i. Het gaspedaal werkt erg zwaar waardoor je flink moet trappen om maximaal te acceleren. Gevoelsmatig is hij wel trager dan de 330i dan je zou verwachten. Over de demping van het Alpina-sportonderstel heb ik weinig te klagen. De zitpositie en verstelbaarheid van de stoelen en het stuur is super. Wel is het stuur wat te groot, te dun en glad. Als de achterbank plat gaat biedt ie een zee aan bergruimte.

De auto wordt hopelijk deze week afgeleverd. Het eerste wat ik ga doen is de stoelen en de deurpanelen opnieuw bekleden. Persoonlijk vind ik de lichte lederen bekleding in de huidige Alpina's erg chique.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eea337fa03ddd3337dde06b87bb0df68/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9275e3c64a742274a449bfff9cd067ed/full.jpg

Iemand enig idee hoe slecht zulke bekleding schoon te houden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik heb cremewit leer in mijn auto. Schoonhouden is niet zo'n probleem. Een doekje met water is vaak al voldoende. Eens in de zoveel tijd even bewerken met wat spul wat daar voor bedoelt is.
Wat wel lastig is aan de kleur is dat het nogal kan verkleuren in de zon. Ik heb dan ook van de weinige e30's die nog witte bekleding heeft (al had ik liever zwart gehad). Dit omdat de vorige eigenaar het leer een jaar of 3 geleden compleet heeft laten restaureren, inclusief opnieuw kleuren.
Ik zie nu toch al weer wat kleurverschil hier en daar.

Zo'n interrieur zal wel wat kosten 8)7 Wel erg mooi! (die laatste foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Spiller schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:08:
E34 M5's zag ik laatst staan voor 6200. Volgens mij was ie redelijk, én <200k km.

Deze dus.

[afbeelding]
K vind t toch wel een smak geld. het is toch altijd erg onzeker hoe zo'n auto er aan toe is. In veel geval zal het toch wel een aantal 100KM's duren voordat je alle zwakke plekken hebt ontdekt. Hij kan er over 10.000KM mee stoppen of nog 100.000 meegaan. Helemaal een M5.

[ Voor 15% gewijzigd door Bram77 op 28-03-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me lastig, maar als je niet veel knoeit moet dat wel goedkomen.

Alpina gebruikt Bilstein als dempers, werkt prima. Heb er zelf ook Bilstein onder liggen, ben er erg tevreden over.

Het lijkt alleen of hij de spoilerlip mist? Zie nergens Alpina voorop staan onder de plaat, imo een beetje jammer, zo is het echt net een 5-serie touring met Alpina velgen.

Waar heb je die info over het blok vandaan?
Vindt het wel interessant, 528i en 328i zijn namelijk hetzelfde blok :P
De cylinderkop is volgens mij meer hetzelfde :)

Edit: de cilinderkop van een US M3 is dezelfde als een M50 325i of een M52 328i :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er staat wel Alpina op de voorspoiler (tekst is in de spoiler gedrukt) alleen ontbreekt de striping op de voorspoiler waardoor het Alpina-logotype nauwelijks zichtbaar is. Dit vind ik zelf ook wel een beetje jammer omdat ik de striping op de voorspoiler bij Alpina's altijd wel karakteristiek vind.

Wellicht kan dit achteraf nog gefixed worden.

Zelfde spoiler met striping:

Afbeeldingslocatie: http://212.227.48.10/cms/history/640/b10e39_2.jpg

De info over het blok heb ik uit een artikel van Auto Motor und Sport over de B10 3.2. Op marktplaats wordt er overigens een blok aangeboden van iemand die een B10 3.2 aan het ontleden is:

http://www.marktplaats.nl...Az1Pbg%253D%253D%26df%3D1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Femme schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:58:
Er staat wel Alpina op de voorspoiler (tekst is in de spoiler gedrukt) alleen ontbreekt de striping op de voorspoiler waardoor het Alpina-logotype nauwelijks zichtbaar is. Dit vind ik zelf ook wel een beetje jammer omdat ik de striping op de voorspoiler bij Alpina's altijd wel karakteristiek vind.

[afbeelding]

De info over het blok heb ik uit een artikel van Auto Motor und Sport over de B10 3.2. Op marktplaats wordt er overigens een blok aangeboden van iemand die een B10 3.2 aan het ontleden is:

Met angeleyes is die toch net ietsjes mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:58:

[afbeelding]

Nou kan ik heel arrogant klinken door een blad als Auto Motor und Sport tegen te spreken, vandaar wat onderbouwing: klik

Zoals je ziet is de cilinderkop van een US M3 hetzelfde als de x25i en x28i blokken.
Vaak gebruikt Alpina de standaard blokken (goh..) maar dan met aangepast inlaatspruitstuk (bijv. Schrick), scherpere nokkenassen, aangepast uitlaatsysteem en Mahle zuigers.

Voor de stickers kan je terecht op deze site :)
Staan alle accesoires vermeldt :)

Voor een E36 zit je dan op een honderd of 3, maar dan worden ze ook wel perfect gemonteerd (zijn mallen voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme gaat Alpina's sparen begrijp ik? :P Wanneer komt de Alpina Z4? 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb nog geen nieuws van mijn verkoopadviseur bij Ekris Veenendaal (het is de bedoeling dat ze een jong gebruikte Roadster S, die door Alpina wordt aangeboden, voor me gaan invoeren).
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:34:
[...]

Nou kan ik heel arrogant klinken door een blad als Auto Motor und Sport tegen te spreken, vandaar wat onderbouwing: klik

Zoals je ziet is de cilinderkop van een US M3 hetzelfde als de x25i en x28i blokken.
Vaak gebruikt Alpina de standaard blokken (goh..) maar dan met aangepast inlaatspruitstuk (bijv. Schrick), scherpere nokkenassen, aangepast uitlaatsysteem en Mahle zuigers.
Ik weet niet meer dan wat er in het AMS-artikel stond en wat er op forums wordt geschreven, en dat is dat de B10 3.2 over de cylinderkop van de US M3 zou beschikken. Als de onderdelen gelijk zijn met andere BMW's is dat alleen maar gunstig voor het onderhoud :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 07:02

vanDaal

-ismeereentje

Femme schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:09:
Mijn nieuwe Ganz Geile Aankoop
Nice :)

Ik hou daar wel van, wolven (of jes?) in schaapskleren. En dat voor 23K, niet slecht ;). Dat blauwe leer is indrukwekkend, maar wel een beetje ordisjonnie, past niet goed bij de relatief beschaafde (blauwe) buitenkant. Dan is crème kleur in combinatie met een blauw exterieur een stuk stijlvoller (heb ik ook namelijk :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De prijs is iets onder 20K (hij staat nog wel voor 23K op Speurders.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 17:35
Ga je de badges ook nog veranderen Femme? Alpina staat wel ietsje mooier dan BMW :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

The Legend

*Plop*

Dikke sjitsu, Femme gaat lekker :p

Ben je een BMW wagenpark aan het aanleggen? Nu heb je dus een splinternieuwe 3 serie, een dikke 5 serie en je kijkt voor een Z4 cabrio? :P Waar gebruik je dat allemaal voor :D

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Pimpen in dit topic ;)

Even zonder gekheid, vind de B10 heel erg mooi! En met een volledig crème kleurig interieur is ie helemaal super, niks meer aan doen! (vooruit, Alpina stickers mogen er ban mij best op ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:10:
Ik weet niet meer dan wat er in het AMS-artikel stond en wat er op forums wordt geschreven, en dat is dat de B10 3.2 over de cylinderkop van de US M3 zou beschikken. Als de onderdelen gelijk zijn met andere BMW's is dat alleen maar gunstig voor het onderhoud :) .
So true, maar dat maakt het qua kop niks specialer dan het donorblok...

Anyhow, ik wil niet zeiken, ontzettend toffe bak. Gezin erin en GTi'tjes pesten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

_o_ femme, werkelijk dat is ongeveer de enige bmw van de afgelope 15 jaar die ik echt te gek vind, de vorige 5 :9 geweldige voorkant hebben die dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Femme schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:09:
Mijn nieuwe Ganz Geile Aankoop:

.....

.
Femme staat die bij Ekris in Veenendaal?
- zo aan de omgeving te zien.... :)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:00:
Zijn M5 velgen, dus terecht imo :)
Ik vind ze toch niet mooi, sorry...

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Daniel schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:57:
Ik wil niet al te opa klinken, maar weet je zeker dat je op je 18e/19e al met een bak met 250+ pk aan de slag wil gaan? Voor een fatsoenlijk bedrag verzekeren gaat je sowieso nooit lukken, je loopt er qua onderhoud, wegenbelasting, verbruik en boetes (:P) compleet op leeg en als extreem onervaren bestuurder is het ook nog eens bloedgevaarlijk. Jonge mannen zonder veel ervaring in te krachtige auto's is hét recept voor ellende. Begin eens met een klein, goedkoop karretje om ervaring op te doen en bewaar je luxe slee voor een paar jaar later. Scheelt je een hoop geld.

Ook nog een pic van mijn bmw :)

[afbeelding]
Ik zie M spiegels maar volgens mij is het geen M6 of wel? Overigens heb ik dit weekend ook een stukje mogen toeren in een 645Ci. Wat valt de ruimte binnen ongelovelijk tegen... je kunt er zelfs geen kind van 3 achterin zetten als je de stoelen een beetje comfortabel hebt staan. Van buiten is het een super auto maar van binnen vind ik hem enigszins tegenvallen.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

2bmws schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:17:
[...]

Femme staat die bij Ekris in Veenendaal?
- zo aan de omgeving te zien.... :)
Hij staat bij Ekris Exclusief in Duiven.

In Veenendaal staan trouwens wel een paar leuke B10's V8.
WooK schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:17:
[...]

Ik zie M spiegels maar volgens mij is het geen M6 of wel? Overigens heb ik dit weekend ook een stukje mogen toeren in een 645Ci. Wat valt de ruimte binnen ongelovelijk tegen... je kunt er zelfs geen kind van 3 achterin zetten als je de stoelen een beetje comfortabel hebt staan. Van buiten is het een super auto maar van binnen vind ik hem enigszins tegenvallen.
De 6-serie wordt niet verkocht als volwaardige vierzitter. De achterbank is handig om je jas neer te leggen en om een keer iemand te vervoeren als het echt moet, maar verder moet je er niet veel van verwachten.

Voorin vond ik het interieur mede vanwege het schuif/kanteldak best wel ruimtelijk. De vormgeving van het dashboard en de middenconsole is iets waar je van moet houden. Ik vind het goed geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee Duiven daar woon ik :)

Effe kijken daar binnenkort :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
WooK schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:17:
Volgens mij zit er niet veel verschil tussen de standaardspiegels en de M6-spiegels. Het is in ieder geval geen M6, die vond en vind ik veel te duur, en dat surplus aan vermogen heb ik echt niet nodig. Deze is lomp zat.

De 6-serie is natuurlijk geen volwaardige vierzitter zoals de Mercedes CLS dat wel is, maar het valt mij absoluut niet tegen. De hoofdruimte is eerder een probleem dan de beenruimte vanwege de zwaar aflopende daklijn. Dit gaat natuurlijk niet op als de mensen die voorin zitten hun stoel in de achterste stand parkeren, maar met wat inschikken is het best wel te doen. Ik ben 1.86 en achter mij zou ik niet graag gaan zitten, maar met zijn 3-en op stap gaat wel als de achterpassagier niet al te lang (< 1.70) is. De zit is behoorlijk diep dus je hebt meer ruimte dan je denkt.
Kleine kinderen passen er sowieso wel in, het is dan meer de vraag hoe je het kinderzitje vast gaat maken.
Dat er zelfs geen kind van drie in past is imho nogal onzin, dat is eerder zo bij gevallen als de Porsche 911 waar de achterzitplaatsen er echt puur voor het idee inzitten. Bij de Cabrio-versie is e.e.a. trouwens wel veel krapper, maar dat is een manco van alle cabriolets m.u.v. Bentley's en Rolls Royces :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Daniel schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:52:
[...]
Dat er zelfs geen kind van drie in past is imho nogal onzin, dat is eerder zo bij gevallen als de Porsche 911 waar de achterzitplaatsen er echt puur voor het idee inzitten. Bij de Cabrio-versie is e.e.a. trouwens wel veel krapper, maar dat is een manco van alle cabriolets m.u.v. Bentley's en Rolls Royces :)
In de continental zit je achterin ook alleen als het echt niet anders kan hoor.
Het lijkt van buiten misschien nog redelijk ruim, maar ik kan er met 1.94m niet zitten.
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/autos/6.jpg

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Da's geen cabrio :) De Continental GT is ook gewoon een 2+2, geen vierzitter. Volwaardige vierzitters hebben over het algemeen ook voor elke zitplaats een portier, als het een tweedeurs-coupe is, kun je bijna per definitie vergeten dat de zitruimte achterin fatsoenlijk is. Maar daar koop je ze ook niet voor, dan moet je maar een M5 kopen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

Wie weet toevallig hoe het zit met de E39? (5 serie)
Ik weet dan wel dat er twee versies van zijn uitgebracht. De eerste en tweede versie. Die had iets gewijzigde koplampen (xenon) en heldere achterlichten. Enig idee wat er nog meer anders/verbeterd was aan die geface-lifte versie?

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Heel weinig gewijzigd zo te zien (http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=82)
Iets bredere nieren, koplampen met angel eyes, ronde knipperlichten en mistlampen, andere achterlichten en in kleur gespoten sierstrips en bumpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt nog een latere facelift, andere achterlichten (met wit vlak erin voor achteruitrijlicht) en een zilveren strip tussen de achterlichten, a la de nieuwe 7-serie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:20:
Da's geen cabrio :) De Continental GT is ook gewoon een 2+2, geen vierzitter. Volwaardige vierzitters hebben over het algemeen ook voor elke zitplaats een portier, als het een tweedeurs-coupe is, kun je bijna per definitie vergeten dat de zitruimte achterin fatsoenlijk is. Maar daar koop je ze ook niet voor, dan moet je maar een M5 kopen ofzo :)
Aha, alsof je een M5 voor wat anders koopt dan een coupe. Sorry, die gaat niet op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:01:
Je hebt nog een latere facelift, andere achterlichten (met wit vlak erin voor achteruitrijlicht) en een zilveren strip tussen de achterlichten, a la de nieuwe 7-serie. :)
Dat is niet echt een facelift, maar alleen de toevoeging van die chromen strip. Die witte vlakken waren al aanwezig bij de echte facelift. (of heb ik dit mis?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De achterlichten op het 2e facelift model zijn anders dan die met de witte vlakken, je hebt dus 2 versies, en 3 types achterlichten, waarvan het laatste type ook de chromen strip heeft.

Facelift had eigenlijk tussen haakjes gemoeten ;), of refrasen naar asslift :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:53:
Mjah, er was alleen iets met ABC... wat was het nou toch ook alweer...
Ben je dr al opgekomen?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Daniel schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:52:
[...]

Volgens mij zit er niet veel verschil tussen de standaardspiegels en de M6-spiegels. Het is in ieder geval geen M6, die vond en vind ik veel te duur, en dat surplus aan vermogen heb ik echt niet nodig. Deze is lomp zat.

De 6-serie is natuurlijk geen volwaardige vierzitter zoals de Mercedes CLS dat wel is, maar het valt mij absoluut niet tegen. De hoofdruimte is eerder een probleem dan de beenruimte vanwege de zwaar aflopende daklijn. Dit gaat natuurlijk niet op als de mensen die voorin zitten hun stoel in de achterste stand parkeren, maar met wat inschikken is het best wel te doen. Ik ben 1.86 en achter mij zou ik niet graag gaan zitten, maar met zijn 3-en op stap gaat wel als de achterpassagier niet al te lang (< 1.70) is. De zit is behoorlijk diep dus je hebt meer ruimte dan je denkt.
Kleine kinderen passen er sowieso wel in, het is dan meer de vraag hoe je het kinderzitje vast gaat maken.
Nouja ik heb er afgelopen weekend ingezeten, ben 1.87 en kan je vertellen dat er achter geen ruimte meer was voor kleine beentjes. Ik weet ook wel dat het geen vierzitter is maar een 3 coupe is nog groter en dat vond ik nogal apart.
Overigens zijn de standaardspiegels rechthoekig en de m spiegels meer ei-vormig dus das nogal een verschil lijkt me?

Voor de rest een superbak hoor d:)b

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://x.flurl.com/2006/Mar/29/107613.jpg

Het euh, was een beetje glad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
Femme schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:10:
Ik heb nog geen nieuws van mijn verkoopadviseur bij Ekris Veenendaal (het is de bedoeling dat ze een jong gebruikte Roadster S, die door Alpina wordt aangeboden, voor me gaan invoeren).
dit niks voor je femme? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.seriouswheels.com/pics-2006/2006-BMW-Z4-M-Coupe-Racing-Prof-Burkard-Goeschel-1024x768.jpg
niet bepaald een roadster maarja ach wat geeft t ;)

voor €250.000 kan je er eentje bestellen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat niet, er stond alleen een keer een post op bmwclub2003 van iemand die een auto daar wilde kopen, en men raadde hem dat ietwat voorzichtig af...

Gewoon DEKRA keuring laten doen of ANWB... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hier nog een paar pics van het interieur van de B10 zonder flits. Het blauwe leer ziet er hier al een stuk minder erg uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/59604c9f77e899f72ca5234eeb975d2a/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0e8f1cdc86bfbb2aceb241d0c40c4219/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e63e8700d29a47df0d2bd8272225ba83/full.jpg

De alflevering wordt volgende week omdat er voor de apk gewacht moet worden op nieuwe voorbanden, die verkeerd waren geleverd. Met de huidige voorbanden komt de auto net door de apk. Op zich een aardig gebaar dat ze de voorbanden vervangen, alleen waren de verkeerd geleverde banden (240 breed ipv 235) van het merk "Marshall" wat niet veel goeds belooft. Iemand ervaring met Marshal-banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

@Femme : ziet er goed uit !!!

Nu heb ik in een oud topic van mij even een kleine update gemaakt, en dacht ik dat dit hier misschien ook wel thuishoorde : Klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik heb via Marktplaats een veerpootbrug gevonden die iemand uit Boekel zelf in elkaar last. Hij was niet duur en past in ieder geval precies. Voor die 70 euro wilde ik het er wel op wagen. Van het weekend even monteren en kijken of het naar behoren werkt.
Het enige kleine nadeeltje is dat hij van staal is en dus +/- 2,5 kilo weegt. Maargoed, dat is de prijs voor de prijs die je betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zien er netjes uit ook bij die gast :)

Kan aan m'n eigen ook wel merken dat 'ie wat zwabbert hoor, is van voor ook verlaagd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind dat leer helemaal niet verkeerd Femme, beter dan mijn all-paars leer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, mooi ding hoor!
Alleen Marshall zijn ongelofelijk troepbanden, betaal desnoods even iets bij voor Pilot Sport 2's o.i.d.; die stukjes rubber zijn het enige contact tussen jou en de weg, zonde om zo'n superauto te kopen en het dan te laten verneuken door twee lullige banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:28:
Ja, mooi ding hoor!
Alleen Marshall zijn ongelofelijk troepbanden, betaal desnoods even iets bij voor Pilot Sport 2's o.i.d.; die stukjes rubber zijn het enige contact tussen jou en de weg, zonde om zo'n superauto te kopen en het dan te laten verneuken door twee lullige banden.
Pilot Sport ?

Komop zeg, een echt sportive rijder wil alleen rijden op:

- Bridgestone
- Yokohama
- Falken-Ohtsu
- enzz

Michelin is vragen om uitbreken op onverwachte momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bridgestone Potenza S-03 Pole Position :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:04:
Bridgestone Potenza S-03 Pole Position :Y)
Jij snapt het :) Slijten wel als de **** als je er echt mee rijdt zoals je zou moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik geloof niet dat Femme's ouders echt sportief rijdende types zijn, die zijn beter af met een setje banden met wat soepeler rijgedrag :) Die Marshal-dingen zijn echt Koreaanse budgetbanden, niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:37:
Ik geloof niet dat Femme's ouders echt sportief rijdende types zijn, die zijn beter af met een setje banden met wat soepeler rijgedrag :) Die Marshal-dingen zijn echt Koreaanse budgetbanden, niet aan beginnen.
De banden die ik opnoemde zijn erg fijn om mee te rijden, of je moet voor een Pirelli gaan (uitbreken hetzelfde als bij Michelin en met regen ook rampzalig) met een vreselijk hoge wang.

Wanghoogte maakt het comfortabel, probleem is dat het onder deze auto niet echt zal staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:29:
[...]

Jij snapt het :) Slijten wel als de **** als je er echt mee rijdt zoals je zou moeten
De 1e 1000km valt het nu mee :+, ik ben niet zo'n bochtenfreak (bij regen) omdat ik voorop nog Federals heb. Nog zo'n jeukmerk. Toen de auto te koop stond moest ie net gekeurd zijn, dus is het maar goedkoop gedaan.

Als het dalijk rondom vervangen is, en het M3 diffje eronder ligt kunnen we serieus aan de gang gaan :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:11:
[...]

De 1e 1000km valt het nu mee :+, ik ben niet zo'n bochtenfreak (bij regen) omdat ik voorop nog Federals heb. Nog zo'n jeukmerk. Toen de auto te koop stond moest ie net gekeurd zijn, dus is het maar goedkoop gedaan.

Als het dalijk rondom vervangen is, en het M3 diffje eronder ligt kunnen we serieus aan de gang gaan :9
Haha, dan staat je nog wat te wachten :)

6000KM zijn ze toch echt glad tot op het kanvas hier O-) (RE007)

Maarja... ik hou ook niet zo van regen.... een BMW staat toch ook vrij erg negatief standaard al ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij staat inderdaad vrij negatief, maar heeft ook toespoor op de achteras.

Vergelijk hier maar eens het voorwiel met het achterwiel:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/circuitdag/dscf1585_full.jpg

Je ziet hier de camber erg goed, en ook wel het toespoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toespoor heb je inderdaad wel nodig, hoewel ik het op mijn vooras gewoon NIET heb op dit moment, en ik merk er niets van, moet je nagaan !

Volgens mij trekt je daar net weg of niet ? Nice shot, goed te zien !

(haal alleen please die skirts eraf )

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Daniel schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:37:
Ik heb inderdaad geen supersportieve band nodig. Veiligheid (met name goede eigenschappen op het gebied van grip, remweg en gevoeligheid voor aquaplaning op nat wegdek), comfort en een acceptabele slijtage vind ik belangrijker. Grip op droog wegdek lijkt me met 235/40 voor en 265/35 achter toch al geen probleem. Het risico van aquaplaning is wel groter met zulke brede banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:07:
Toespoor heb je inderdaad wel nodig, hoewel ik het op mijn vooras gewoon NIET heb op dit moment, en ik merk er niets van, moet je nagaan !

Volgens mij trekt je daar net weg of niet ? Nice shot, goed te zien !

(haal alleen please die skirts eraf )
Zijn originele M3 skirts, de hele auto is M-pakket.. waarom die dan niet. Dan is het net zo'n half af auto... En ja, dit is met volgas weg @ midland circuit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:23:
[...]

Zijn originele M3 skirts, de hele auto is M-pakket.. waarom die dan niet. Dan is het net zo'n half af auto... En ja, dit is met volgas weg @ midland circuit 8)
Is het origineel ? Dan heb ik deze denk ik nog nooit gezien.... laten zitten dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 12:19
Uniroyal Rainsports zijn ook erg goeie banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:02:
[...]

Is het origineel ? Dan heb ik deze denk ik nog nooit gezien.... laten zitten dus >:)
Standaard M3 sideskirt.. geen imitatie, gewoon OEM.. Nog nooit een echte ///M3 in het wild gezien dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:03:
[...]

Standaard M3 sideskirt.. geen imitatie, gewoon OEM.. Nog nooit een echte ///M3 in het wild gezien dan :?
Jawel, alleen de oudere en de nieuwere types (intresse) :)

Het type dat jij hebt rijden hier helaas de Boeren in }:O dus die mijden we :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Boeie schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:37:
Uniroyal Rainsports zijn ook erg goeie banden.
Uniroyal Rainsport wordt ook goed gewaardeerd op Tyretest.com. Vredestein Ultrac zou ook goed moeten presteren in de regen, maar die banden schijnen meer geluid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:51:
Zien er netjes uit ook bij die gast :)

Kan aan m'n eigen ook wel merken dat 'ie wat zwabbert hoor, is van voor ook verlaagd namelijk.
Ik ben niet bij m binnen geweest, maar ik geloof je gelijk :)

De veerpootbrug past 'heel redelijk'. De bevestigingspunten zitten waar ze moeten zitten, alleen wijkt de hoek waarop ze vastgelst zitten aan de buis +/- een halve cm af. Ik heb het metaal met het vastzetten dus licht moeten buigen. Monteren was een eitje... 6 min. 1 min. per moer :)

Het verschil in rijden is echt enorm voor mijn gevoel. Het heft voor een groot gedeelte op wat ik vervelend vond. Het 'zwabberen'. En het is niet enkel merkbaar als ik wat harder rijd, ook als ik een drempel over rijd met 10Km/u is het comfortabeler. Eerst had ik soms het gevoel dat ik in zo'n amerikaans slagschip, a 3 ton, met veel te soepe vering zat....

Waarschijnlijk volgende maand kleppen laten stellen, olie+oliefilter+benzinefilter+bougies vervangen en laten chiptunen bij Boltuning.
De maand daarop denk ik dat ik de schokbrekers ga vervangen en m'n centrale deurvergrendeling ga proberen te repareren.

[ Voor 3% gewijzigd door Bram77 op 01-04-2006 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk

D4Skunk

Kind of Blue

Vandaag mijn X5 3.0 Da afgehaald, en in 1 woord : fantastisch !! _/-\o_ Pics volgen nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
ik zit er aan te denken een oude bmw te kopen als eerste auto.
zal waarschijnlijk een 316-320 worden van 1986-1990 ongeveer

belangrijkste eis is dat er nog een aantal maandjes apk op zit maargoed zijn er nog typische bmw mankementen waar ik op moet letten?

km-stand maakt denk ik niet eens zo heel veel uit, vaak zie je helaas ook autos met nog geen ton op de teller die gewoon echt helemaal op zijn :/

budget is niet al te hoog iig dus mn keuze is gelimiteerd, belangrijkste eis is wel dat er nog wat apk op zit, niet dat ik em moet laten keuren en gelijk nog een paar honderd moet uitgeven om dat ding door de keuring te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik zou voor een 6 cilinder gaan (320i) van tussen '87 en '91 (type2). 6 cilinders gaan toch een stuk langer mee. Ofwel... 33n 318i met 180.000 op de teller zou ik niet kopen, maar een 320i wel. Je zult met de 320i +/- 1/10 rijden. Wat maar heel weinig verschilt met de 4 cilinders.

Er zijn een hoop dingen die niet goed kunnen zijn natuurlijk. Er is zelfs altijd wel iets....

[ Voor 16% gewijzigd door Bram77 op 01-04-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk

D4Skunk

Kind of Blue

D4Skunk schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:34:
Vandaag mijn X5 3.0 Da afgehaald, en in 1 woord : fantastisch !! _/-\o_ Pics volgen nog wel...
Zoals beloofd (clickable) :

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bull/got/voituurkeKlein.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

bolleh schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 01:08:
ik zit er aan te denken een oude bmw te kopen als eerste auto.
zal waarschijnlijk een 316-320 worden van 1986-1990 ongeveer

belangrijkste eis is dat er nog een aantal maandjes apk op zit maargoed zijn er nog typische bmw mankementen waar ik op moet letten?

km-stand maakt denk ik niet eens zo heel veel uit, vaak zie je helaas ook autos met nog geen ton op de teller die gewoon echt helemaal op zijn :/

budget is niet al te hoog iig dus mn keuze is gelimiteerd, belangrijkste eis is wel dat er nog wat apk op zit, niet dat ik em moet laten keuren en gelijk nog een paar honderd moet uitgeven om dat ding door de keuring te halen ;)
De E30 heeft als kwaal dat de achterste silentblocks flink willen slijten, is een APK afkeur punt en totaal niet grappig om te vervangen (als ze vervangen zijn daarentegen is je auto wel weer een heel stuk stabieler)
Verder is de roest bij die auto's ook funest op sommige plekken, kijk goed onderaan de deuren aan de binnenkant, de afwateringsgootjes gaan dichtzitten, waardoor de hele deur wegrot, de plek waar het reservewiel zit, de voorste veerpoten, de brandstofleidingen en de tank zijn ECHT dingen die bij een oudere E30 voor problemen kan zorgen.
Ook vind je bijna geen E30 met goede bekleding, maar dat hoeft niet erg te zijn.
Let op lekkage in de aandrijflijn, dif en bak.
En probeer een originele te vinden, een 320 wordt vaak bereden als een 325 zeker als er wat aan het uiterlijk gedaan is, maar dat kun je zelf invullen.
Als een auto "te mooi lijkt om waar te zijn" dan is dat vaak ook zo ;)

Succes, E30> _/-\o_ de ultieme drift/plakbak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Je kunt trouwens controleren of er keringen lek zijn door de motor te laten lopen en dan de oliedop los te maken. De motor moet dan bijna stilvallen. Als dit niet het geval is is er met de afstelling gekloot om te zorgen dat hij stationair blijft lopen en is hoogstwaarschijnlijk een kering lek. Te duur om te laten vervangen.
Onregelmatig stationair lopen is trouwens niet iets waar je je over het algemeen zorgen hoeft te maken. Dat doen ze vrijwel allemaal. Ook een kwaaltje, waar je overigens geen last ven hebt verder.

De voorvering is idd ook vaak slecht. Niet zozeer de schokbrekers, maar datgene wat de schokbrekers omlijst is vaak zo rot, dat vervanging betekent dat je de complete poten moet vervangen. Die zijn daarintegen weer helemaal niet zo moeilijk aan te komen op de sloop b.v.

Bij verlaagde e30's is de carterpandeksel vaak ernstig ingesleten (aluminium). Ook een van de eerste plekken waar ze gaan lekken. Een nieuwe is vaak voor +/- 50 euro van marktplaats te halen.
Ik zou ook even kijken hoe de rubberen slangen er aan toe zijn. Vaak zijn ze uitgedroogt en aan vervanging toe.

Allemaal geen dingen die je ervan moeten weerhouden een E30 te kopen, want het zijn gewoon heerlijke auto's om in te rijden :) Maar misschien wel aanknopingspunten om wat van de prijs af te krijgen. Mijn eerste E30 was een 320i type 1 a 850 euro. Zag er perfect uit! ..... te mooi om waar te zijn dus. Motorisch was hij niet 100%. Lekte olie en had een electronisch probleempje. Maar ach.... ik heb er voor 850 euro (& +/- 4000 euro onderhoud incl. 17'' velgen) toch een hoop van geleerd en plezier mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:45

evol

hello world

Vandaag proefgereden in een 118d Executive.
Binnenruimte viel tegen, rijden viel mee. Rijdt erg soepel, koppelt fijn, schakelt lekker, 6 bak is koel en is vlot genoeg. Ligt ook goed op de weg en bochten zijn een eitje :)

Daarna nog met een Leon 1.9 TDI gereden, nieuw model: het alternatief. Motor is minder, rijeigenschappen zijn minder, maar binnenruimte en luxe zijn weer meer waar voor je geld.

BMW dealer belt van de week nog met een prijs...tot die tijd: twijfel alom. Of de uitstraling van de BMW en het goede rijgedrag, of de luxe van de SEAT en de gunstigere prijs.

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
BMW 1 serie vind ik altijd maar voor cheape leasebakken. Mensen die eigenlijk geen BMW kunnen betalen, maar dr wel een willen. Absoluut voor de Leon gaan!

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Spiller schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:21:
BMW 1 serie vind ik altijd maar voor cheape leasebakken. Mensen die eigenlijk geen BMW kunnen betalen, maar dr wel een willen. Absoluut voor de Leon gaan!
BMW is BMW, zodra er zon propellortje op zit. En een 1 serie is voor wat je ervoor krijg (belachelijk) duur (imo), dus echt een cheap ass lease bakkie is het niet. Als je hem vergelijkt met een 3 serie maybe, maar al vergelijk je hem met zn concurrenten, absoluut niet.

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat vind ik ook altijd een beetje gelul, van die instapmodellencliché's.

Ze kunnen wèl een BMW betalen, want een 1-serie is net zo BMW als alle andere.
Je kiest een auto gewoon op budget/eisen, en een 1-serie valt daar dan kennelijk wel of niet in.

Ik vind de Leon ook 'n erg mooi model, maar zou persoonlijk ook voor de BMW gaan.
Je ziet 'm sowieso wat minder vaak dan 'n Leon, plus wat je zelf ook noemt het uitstekende rijgedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bram77 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:47:
Je kunt trouwens controleren of er keringen lek zijn door de motor te laten lopen en dan de oliedop los te maken. De motor moet dan bijna stilvallen. Als dit niet het geval is is er met de afstelling gekloot om te zorgen dat hij stationair blijft lopen en is hoogstwaarschijnlijk een kering lek. Te duur om te laten vervangen.
Oliedop loshalen en het ding valt stil? Ik weet dat BMW sommige dingen niet snapt maar zelfs dit ontgaat mij hoe dat dit kan. Maakt de oliedop soms deel uit van het PCV systeem dat wanneer de oliedop los is het systeem niet goed werkt?

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 01-04-2006 23:46 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik vind de gemiddelde 1-serie te weinig meerwaarde bieden boven concurrenten met een vergelijkbare binnenruimte, uitrusting en vermogen om de aanzienlijke meerprijs te rechtvaardigen. Het ding geeft van binnen totaal niet het 'premium'-gevoel wat er wel aan vast zou moeten zitten. De 120d heeft een heerlijke motor maar 34.000 euro kaal is een belachelijk bedrag voor dat formaat auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Daniel schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:50:
Ik vind de gemiddelde 1-serie te weinig meerwaarde bieden boven concurrenten met een vergelijkbare binnenruimte, uitrusting en vermogen om de aanzienlijke meerprijs te rechtvaardigen. Het ding geeft van binnen totaal niet het 'premium'-gevoel wat er wel aan vast zou moeten zitten. De 120d heeft een heerlijke motor maar 34.000 euro kaal is een belachelijk bedrag voor dat formaat auto.
Dat bedoelde ik, maar ik schreef het met wat minder woorden :P

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Daniel schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:50:
Je rijdt wel BMW. Dat is meer waar BMW op mikt.

Mercedes had ook tijdlang zo'n reclame slogan. Wie een Mercedes heeft rijdt Mercedes. Of dat die nu wat te klein is of niet, je rijdt Mercedes. Voor sommige mensen is het rijden met een wagen van een bepaald merk al genoeg afdoende. Bij ons staan er redelijk veel 1xx op de parking welke nog moeten worden afgeleverd dus zo slecht doet die wagen het niet. Ik zou zelf wel voor een 3 gaan, veel hogere restwaarde.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 02-04-2006 00:09 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Chevy454 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:43:
[...]

Oliedop loshalen en het ding valt stil? Ik weet dat BMW sommige dingen niet snapt maar zelfs dit ontgaat mij hoe dat dit kan. Maakt de oliedop soms deel uit van het PCV systeem dat wanneer de oliedop los is het systeem niet goed werkt?
Heeft een monteur bij een BMW dealer me wijzer gemaakt toen ik hem vroeg waar ik moest letten bij de aankoop van mijn eerste BMW. Hoe en wat weet ik eerlijkgezegd ook niet. het idee dat ik had is dat de compressie wegvalt door de dop open te draaien, en dat het zelfde gebeurt wanneer een kering kapot gaat.

Aan degene die een E30 wil gaan kopen....

Nog iets om op te letten. Als het kan, zou je er eigenlijk even koud moeten starten en koud moeten rijden. Twee redenen.... als de auto koud erg slecht start kan dat een indicatie zijn van problemen. Als je dan met een koude motor gaat rijden (rustig warm rijden, E30's hebben een goevoelige cilinderkop) moet de auto de eerste 5 a 10 minuten flink afremmen op de motor wanneer je het gas loslaat, een beetje te voor je gevoel misschien wel. Dat betekent dat je goede compressie hebt.

[ Voor 46% gewijzigd door Bram77 op 02-04-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Bram77 schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:11:
Heeft een monteur bij een BMW dealer me wijzer gemaakt toen ik hem vroeg waar ik moest letten bij de aankoop van mijn eerste BMW. Hoe en wat weet ik eerlijkgezegd ook niet. het idee dat ik had is dat de compressie wegvalt door de dop open te draaien, en dat het zelfde gebeurt wanneer een kering kapot gaat.
Bel horen luiden maar niet weten waar de klepel zit? Die oliedoptruuk is voor iets anders.
Bram77 schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:11:
moet de auto de eerste 5 a 10 minuten flink afremmen op de motor wanneer je het gas loslaat, een beetje te voor je gevoel misschien wel. Dat betekent dat je goede compressie hebt.
:?

Mag ik vragen wat je aan het drinken bent? Lijkt me erg lekker :9

Wanneer de motor koud is heb je hogere blowby dus heb je minder einddruk en minder vacuum en minder motorrem dan wanneer de motor warm. Dus volgens jouw redenering moet de motor slechter presteren wanneer de motor warm is doordat die minder compressie heeft? Dan zou ik direct slotdichte zuigerveren gaan monteren.

[ Voor 43% gewijzigd door Chevy454 op 02-04-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Het was mijn eigen beredenatie, niet dat mij uitgelegd is waarom. Wilde gok dus. Maar jij weet het vast beter ;)
Ik ben geen monteur en vond dat ik de monteur die dit mij vertelde serieus genoeg kon nemen om dit hier te vermelden.

2
Misschien leg ik het verkeerd uit. My bad. Ik zeg al... ik ben geen monteur. Verbeter me gerust.

Bij mijn auto is dit zo. Zou het dan kunnen komen doordat de cilinders iets meer uitzetten dan de zuigers wanneer de motor warmer wordt?

Black Bush (Irish Whiskey). Je mag best een glaasje als je wil hoor :P

[ Voor 45% gewijzigd door Bram77 op 02-04-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Bram77 schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:29:
Bij mijn auto is dit zo. Zou het dan kunnen komen doordat de cilinders iets meer uitzetten dan de zuigers wanneer de motor warmer wordt?
Nee
Black Bush (Irish Whiskey). Je mag best een glaasje als je wil hoor :P
Stop maar met drinken zou ik eerder zeggen. Ik ga zelf een lagavullin Highland Park Single Cask nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 02-04-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Tis m'n eerste beschaafde glaasje hoor. Leg dan uit hoe het wel zit.

Lagavullin ... mijn op 1 na favoriet :) Proost!

[ Voor 4% gewijzigd door Bram77 op 02-04-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

out schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:17:
Vandaag proefgereden in een 118d Executive.
Binnenruimte viel tegen, rijden viel mee. Rijdt erg soepel, koppelt fijn, schakelt lekker, 6 bak is koel en is vlot genoeg. Ligt ook goed op de weg en bochten zijn een eitje :)

Daarna nog met een Leon 1.9 TDI gereden, nieuw model: het alternatief. Motor is minder, rijeigenschappen zijn minder, maar binnenruimte en luxe zijn weer meer waar voor je geld.

BMW dealer belt van de week nog met een prijs...tot die tijd: twijfel alom. Of de uitstraling van de BMW en het goede rijgedrag, of de luxe van de SEAT en de gunstigere prijs.
Ik rijd privé BMW en voor mijn werk rijd ik de nieuwe seat leon (ja, ook BMW maar die heeft maar 2 wielen), ik heb met die leon nu 20.000 km gereden bijna en die kar begint al te rammelen en te kraken, mooi interieur jah maar ik zou voor de BMW gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05

Wuursj

want worst is al bezet

Chevy454 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:43:
[...]
Bij oude Mini's is dit ook zo, deze valt dan niet helemaal stil maar het stationair toerental stijgt wel een beetje als de oliedop van het kleppendeksel gaat. De carburateur is aan de inlaatspruitstuk-zijde verbonden met het kleppendeksel en veroorzaakt door de onderdruk die in het inlaatsruitstuk heerst wat luchtcirculatie (lucht komt binnen via ontluchting in de dop en gaat via de carburateur de motor in). Waarom luchtcirculatie nodig is weet ik ook niet precies maar zal vast wel een goede reden voor zijn.

Dop er af is meer lucht via dat slangetje naar de motor toe dus meer toeren maken of uitvallen als het mengsel door te veel valse lucht te arm is geworden om op te lopen.

Ik heb totaal geen verstand van BMW's maar als dit principe daar soortgelijk is, is dat stil vallen dus wel te verklaren.

[ Voor 15% gewijzigd door Wuursj op 02-04-2006 15:55 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Wuursj schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:44:
Bij oude Mini's is dit ook zo, deze valt dan niet helemaal stil maar het stationair toerental stijgt wel een beetje als de oliedop van het kleppendeksel gaat.
Stijgen van toerental is logisch, zakken van toerental tot uitvallen toe totaal niet.
Je kan toch ook veel makkelijker schijten als je aars niet dichtgenaaid is? (Dit snapt iedereen, de motorische uitleg begin ik niet aan maar is analoog aan deze zeer illustrerende zin :+)
Waarom luchtcirculatienodig is weet ik ook niet precies maar zal vast wel een goede reden voor zijn.
Dampen welke niet zo fris zijn voor het milieu verbranden zodat de HC's verbrand worden in CO2.
Dop er af is meer lucht via dat slangetje naar de motor toe dus meer toeren maken of uitvallen als het mengsel door te veel valse lucht te arm is geworden om op te lopen.
Hoeveel lucht extra denk je dat er bijkomt langs dat gaatje? Zelfs al is dat 30% meer lucht dan valt de motor onder belasting niet uit. Vermogensmeting bij Lambda 1.3 is nog goed mogelijk.
Ik heb totaal geen verstand van BMW's maar als dit principe daar soortgelijk is, is dat stil vallen dus wel te verklaren.
Dat de dop erop zou zitten en hij zou stilvallen, ja dat geloof ik zonder meer. BMW monteert bij sommige modellen een reedvalve op hun PCV |:( Hoe moet dat rotding dan nou toch in godsnaam toeren maken als die zijn overdruk niet makkelijk kwijt kan?
JdM schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:00:
(ja, ook BMW maar die heeft maar 2 wielen)
BMW's maakt alleen maar auto's. Sommige zijn enkel ongevallen wagens en worden verkocht als motorfiets. De enige echte motor motoren komen van uit de fabriek van Rotax. Man, die blokken van BMW zijn echt om depressief van te worden. Zoveel mooie dingen welke ze kunnen ontwerpen maar welke ze op een nog stommere manier naar de kloten krijgen.

Hoe BMW die carterverkleining van 1150cc opvangt is verschrikkelijk ;( En dan nog die reedvalve erbij :'( Als ik eraan denk dan word ik al depressief, ik snap waarom die tuners liever een BMW zien gaan dan komen. Zolang je maar niet bekend bent met die ongelofelijke fouten kan je enorm genieten van die BMW's.

[ Voor 50% gewijzigd door Chevy454 op 02-04-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05

Wuursj

want worst is al bezet

Chevy454 schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:56:
[...]
Stijgen van toerental is logisch, zakken van toerental tot uitvallen toe totaal niet.
Je kan toch ook veel makkelijker schijten als je aars niet dichtgenaaid is? (Dit snapt iedereen, de motorische uitleg begin ik niet aan)
Ik zeg ook dat het toerental in eerste instantie een beetje stijgt (bij mij dan). Maar als je via die weg zoveel valse lucht naar binnen gezogen wordt valt de motor wel uit door simpelweg te weining mensgel. Dat gebeurd bij mij pas als ik de slag naar het blok helemaal lostrek en niet door alleen het vuldopje er af te halen.
Hoeveel lucht extra denk je dat er bijkomt langs dat gaatje? Zelfs al is dat 30% meer lucht dan valt de motor onder belasting niet uit.
Bij mij: genoeg om het toerental een beetje te laten stijgen en aangezien die aansluting van de carburateur flink zuigt als ik deze dichthou met mijn vinger toch wel wat. Bij een BMW: geen flauw idee, misschien hebben die wel een enorme dop :)

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.