Het grote BMW topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 31 Laatste
Acties:
  • 19.409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Picssss 8)7 'k had alleen geen tijd om hem naar een fatsoenlijk leuk plekje te rijden :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e35528589975635cd8994ad78059420a/full.jpg

Sven (de Vølvø) en Hans gebroederlijk naast elkaar :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66fe71157701e4fb314c48326e7cc02d/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8d653500cf5e2fa22d254fb093782b0c/full.jpg

Bridgestone achterbandje in de fijne maat 275-35R19, nog van die runflat dingen ook dus spijkerhard :X

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c5f4fe20b3c26eb9c3b4de9ac6929081/full.jpg

Interieur voor

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e816a5a8b59d1b5d86c064dafa6f8848/full.jpg

Interieur achter. Niet al te lange mensen (zeg maar tot 1.75m) kunnen redelijk goed achterin zitten als de mensen voorin een beetje inschikken. Voor mij is dat vrij lastig dus achter de bestuurder kunnen in dat geval alleen hele kleine mensen of mensen zonder benen zitten :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a3f9f4497a16a3b1cbe865ac1b904d89/full.jpg

Klokkenwinkel. Let ook op het mooie lampje rechtboven dat een airbagstoring aan de passagierskans aangeeft. Dat had ie tijdens de proefrit ook, toen ik hem vrijdag ophaalde was het gefixed maar gisterenochtend gaf hij de melding weer :( Daar gaat hij dus woensdag weer voor terug :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Prachtig!

Mooie kleur, nette velgen, elegant en toch niet oubollig interieur.

Als ik een 6 zou kunnen samenstellen ziet deze er zo uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatsjesserver dood? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
De FP had net even de hik, nu doen ze het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele nette auto. Tipje over de storing, E36's hadden hier ook last van.

Je kan de foutmelding resetten, maar als er iemand op gezeten heeft (weet niet of dat zo is) dan komt de melding terug.
Fout zit zeer ws. in de sensor in de stoel, oftewel de airbagsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Daniel schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:56:
Bridgestone achterbandje in de fijne maat 275-35R19, nog van die runflat dingen ook dus spijkerhard :X
Ruilen? :P

Mooie auto hoor. Als de achterklep niet zo uit zou steken, dan zou de achterkant wat weg hebben van een 911, valt me nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:35

Wimo.

Shake and Bake!

Ik kan er met mn kop niet bij dat mensen er expres van die achterlijk dunne banden opzetten. Zo'n wagen is gewoon een GT en daar moet je mee cruisen ... werkelijk ieder steentje in de weg voelen is gewoon ruk, zeker bij zo'n wagen.

Leuk ding :D
Ga verder met mijn 328i, zit al een complete M3 uitlaat onder, eind deze week ga ik mijn nieuwe diffje halen (3.15 met 25% sper :9) en er komt ooit nog een 6-voudig gasklephuis in, i.p.v. enkelvoudig. Zelflerende chip erbij, en da's weer 40PK d'r bij
Heb je hem al eens laten dyno'en? Zo lijkt het net zo'n GSI tuner uitspraak ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Wimo. op 20-03-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:09:
Ik kan er met mn kop niet bij dat mensen er expres van die achterlijk dunne banden opzetten. Zo'n wagen is gewoon een GT en daar moet je mee cruisen ... werkelijk ieder steentje in de weg voelen is gewoon ruk, zeker bij zo'n wagen.
Zo breed is vaak met een hoge wang impossible, of je moet sliks kopen :p

Ik heb zelf ook velgen geschikt voor 280/300 breed... ja... erg platte band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Dan neem je toch minder breed ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wimo. schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:14:
En dan minder grip hebben? Grappenmaker! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plague schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:17:
[...]

En dan minder grip hebben? Grappenmaker! :+
Op droog wegdek inderdaad ;) Valt me trouwens wel op dat het profiel wat "weinig" is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:26

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Bram77 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:48:
[...]

Ruilen? :P

Mooie auto hoor. Als de achterklep niet zo uit zou steken, dan zou de achterkant wat weg hebben van een 911, valt me nu op.
Daar heb je een hele goeie te pakken, was me nog niet opgevallen eigenlijk. Mag/kan ik hier zeggen dat ik um dan denk ik een stuk mooier had gevonden? Of worden dan mijn vlaggen verbrand?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:21:
Op droog wegdek inderdaad ;) Valt me trouwens wel op dat het profiel wat "weinig" is...
Kan kloppen, ze zijn immers niet nieuw. De vorige eigenaar heeft er 27k mee gereden en gezien het soort band zijn ze dus wel over de helft. Maar in mijn geval houdt dat in dat ik er nog zeker een jaar mee vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:33
Cubix schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:01:
Prachtig!

Mooie kleur, nette velgen, elegant en toch niet oubollig interieur.

Als ik een 6 zou kunnen samenstellen ziet deze er zo uit!
Ik ook, maar had toch rood leer genomen

Zwarte lak + rood leer = :9~

Maar tis echt een donders geile bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:46:
[...]

Kan kloppen, ze zijn immers niet nieuw. De vorige eigenaar heeft er 27k mee gereden en gezien het soort band zijn ze dus wel over de helft. Maar in mijn geval houdt dat in dat ik er nog zeker een jaar mee vooruit kan.
Regentijd is toch wel een beetje over inderdaad :)
418O2 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:57:
[...]

Ik ook, maar had toch rood leer genomen

Zwarte lak + rood leer = :9~

Maar tis echt een donders geile bak!
Je bent een pimp of je bent het niet natuurlijk :+

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een 645Ci op ballonbanden ziet er niet uit. 19 inch is het minimum voor een auto van dit formaat.

Wie mooi wil zijn (en dat wil je toch met een GT?) moet een beetje pijn lijden. Als de banden onder Daniël's auto net zo hard zijn als de banden onder mijn auto dan kun je er prima mee rijden op normale, goed onderhouden asfaltwegen en wordt je alleen gestoord van klinkers en Oostblok-style asfaltwegen die voor het laatst in 1971 zijn geasfalteerd. Spoorwegovergangen en dwarsriggels zijn ook irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Femme schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:16:
[...]
Spoorwegovergangen en dwarsriggels zijn ook irritant.
Die zijn bijna altijd irritant. Totdat je in een SUV gaat rijden.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:39:
Hele nette auto. Tipje over de storing, E36's hadden hier ook last van.

Je kan de foutmelding resetten, maar als er iemand op gezeten heeft (weet niet of dat zo is) dan komt de melding terug.
Fout zit zeer ws. in de sensor in de stoel, oftewel de airbagsensor.
Ik dacht BMW's altijd zo perfect waren? :P Mijn Panda heeft dat probleem ook gehad, is gewoon vaak ook het schakelaartje om hem uit en aan te zetten in/naast het dashboard. Vervang je die, is het over.
Spiller schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:50:
[...]

Tenzij je een X5 4.6is hebt met 315/35WR20 eronder. Dan stuiter je denk ik ook wel alle kanten op denk ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Je hebt die foto 6 minuten te vroeg genomen :Y)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

+1 Scherp !

Bannen die gozer, niet Tweaker-waardig. :+

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Laatst online: 10:32

TMC

Holy shit! Ik ben zo jaloers op de Tweakers crew! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
TMC schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:10:
begin zelf een website :o ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMC schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:10:
En niet eens een Leasebak zoals ik begreep... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Spiller schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:50:
[...]

Er zit nog een groot verschil tussen een goedmoedige middenklasser op ballonbanden en een auto op sportief schoeisel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Al gedaan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Femme schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:32:
[...]

Er zit nog een groot verschil tussen een goedmoedige middenklasser op ballonbanden en een auto op sportief schoeisel.
Jij had net een nieuwe BMW3 toch? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:53
erg mooie bak daniel, maar wat me erg stoort is dat "ekris" tekentje erop. dat vind ik wel zo gruwelijk lelijk staan. zeker omdat jouw auto geen type-aanduiding heeft.

ik bedoel je koopt die auto wel daar maar dan ga ik toch niet met reclame voor die dealer erop rondrijden. als het nou enkel op het nummerbord/nummerbordlijst zou zijn ok..maar echt daadwerkelijk zijn chromen badge...nee

zoiets verneukt imho de hele achterkant, want je neemt niet voor niets een auto zonder typeaanduiding(in jouw geval dan de eerste eigenaar)
Wimo. schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:14:
de bmw is een achterwielaangedreven auto...lijkt me niet zo slim om dan dunne bandjes te monteren, zeker niet op zon zware wagen ;)

@ hieronder:
bmw 3 serie dus

[ Voor 25% gewijzigd door bolleh op 20-03-2006 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
TMC schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:50:
[...]

Jij had net een nieuwe BMW3 toch? :Y)
een bmw 5 toch?

En voor de bak van daniel (naam genoot :P) Erg netjes!!! Mijn droom auto, alleen reafael vd vaart heeft hem ook :( is wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
DaannO schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:36:
[...]

een bmw 5 toch?

En voor de bak van daniel (naam genoot :P) Erg netjes!!! Mijn droom auto, alleen reafael vd vaart heeft hem ook :( is wat minder.
Femme in "Het grote BMW topic"
330i heur.

Verzekeren van mn toekomstige 740i wordt ontzettend lastig. Weet iemand welke verzekeraar wel een beginnendbestuurder aanneemt met zo'n auto? Ben overal gewoon afgewezen, dus moet opzoek naar iets minders.
Naja minders, gewoon minder duur. Heb nu een e34 M5 op het oog.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Spiller schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 00:00:
[...]

Femme in "Het grote BMW topic"
330i heur.

Verzekeren van mn toekomstige 740i wordt ontzettend lastig. Weet iemand welke verzekeraar wel een beginnendbestuurder aanneemt met zo'n auto? Ben overal gewoon afgewezen, dus moet opzoek naar iets minders.
Je eerste auto een BMW 7? Wauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:37

tozzke

aka tozzert

ik denk dat verzekeringsmaatschappijen een M5 nog meer als risico zullen zien eerlijk gezegd.

volgens carbase is een E34 M5 zelfs duurder dan een 740i (rond hetzelfde jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

bolleh schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:35:
erg mooie bak daniel, maar wat me erg stoort is dat "ekris" tekentje erop. dat vind ik wel zo gruwelijk lelijk staan. zeker omdat jouw auto geen type-aanduiding heeft.

ik bedoel je koopt die auto wel daar maar dan ga ik toch niet met reclame voor die dealer erop rondrijden. als het nou enkel op het nummerbord/nummerbordlijst zou zijn ok..maar echt daadwerkelijk zijn chromen badge...nee

zoiets verneukt imho de hele achterkant, want je neemt niet voor niets een auto zonder typeaanduiding(in jouw geval dan de eerste eigenaar)

[...]

de bmw is een achterwielaangedreven auto...lijkt me niet zo slim om dan dunne bandjes te monteren, zeker niet op zon zware wagen ;)

@ hieronder:
bmw 3 serie dus
Hij staat vanaf de fabriek op 3cm dunnere banden .. zal allemaal wel meevallen. Ik had er iig nooit 19" onder gezet.. weg comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 07:55:
[...]

Hij staat vanaf de fabriek op 3cm dunnere banden .. zal allemaal wel meevallen. Ik had er iig nooit 19" onder gezet.. weg comfort.
Dat kan ik je bevestigen dat je dat kwijt bent inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hem al eens laten dyno'en? Zo lijkt het net zo'n GSI tuner uitspraak ;)
Zo'n GSI tuner weet niet eens wat een gasklephuis is :+

Mijn monteur en tuner is monteur geweest van Cor Euser, en heeft zelf zijn eigen autosportbedrijf, bouwt racers op basis van E36, doet aan Vanos tuning etc.

Als hij mij zegt dat met een juiste aanpassing het 6-voudig gasklephuis erop gezet kan worden, en dan zelflerend chipje d'r in en met wat waardes schuiven ik 40PK winst kan maken, geloof ik dat.

Door hem geschat vermogen ligt momenteel tussen de 215 en 220PK. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn reële PK's !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Is het een 645ci of een 635ci?
Ik vraag dit omdat de uilaten een beetje ovaal lijken en de 635 heeft ovale uitlaten terwijl de 645 ronde uitlaten heeft.

iig veel plezier ermee, het is een mooie bak. :Y)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Spiller schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 00:00:
Het probleem is niet zozeer de prijs van de auto, maar meer de combinatie van een erg jonge bestuurder (uit je profiel haal ik dat je pas 18 bent) zonder enige ervaring in een dure, krachtige auto. Voor verzekeraars is sowieso alles onder de 26 een extreme risicogroep, en daar betaal je voor, als je uberhaupt al geaccepteerd wordt. Je beste kans is een offerte aanvragen via een vergelijkingssite zoals www.autoverzekering.com of www.verzekeringssite.nl
Er zijn vaak wat kleinere maatschappijen of verzekeraars die via tussenpersonen werken die wat coulanter zijn, en die kun je zo vinden. Als je per jaar betaald wordt er vaak ook wat makkelijker gedaan, omdat er voor de verzekeraar dan al een flink bedrag aan premie binnen is.

Maar dan is de vraag nog of je de premie wel op kan en wil hoesten. Als ik een proefberekening maak met jou als bestuurder en een BMW 740i uit 1995 als voorbeeld kom ik voor volledig casco op 7500 euro per jaar, voor beperkt casco op bijna 5000. Met een M5 zal het niet veel anders zijn.

En dan uberhaupt nog, wat moet je in godesnaam met zo'n bak? Er zijn makkelijker voertuigen om een beetje ervaring in op te doen.
Ra5a schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:24:
Is het een 645ci of een 635ci?
Ik vraag dit omdat de uilaten een beetje ovaal lijken en de 635 heeft ovale uitlaten terwijl de 645 ronde uitlaten heeft.
Het is een 645 :) De 635 bestaat niet van dit model, dat is de 630 :)

[ Voor 15% gewijzigd door Daniel op 21-03-2006 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Inderdaad, een 740i of M5 is wel heel erg ambitieus om mee te beginnen. Ik zou een golfje ofzo kopen, die helemaal afrijden en dan wat met meer vermogen nemen. Zowiezo weet ik niet wat je al gereden hebt, maar iets te veel enthousiasme wordt direct afgestraf in een M5, in de regen bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Bram77 op 21-03-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die moet je ff uitleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Daniel schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:26:
[...]

Het probleem is niet zozeer de prijs van de auto, maar meer de combinatie van een erg jonge bestuurder (uit je profiel haal ik dat je pas 18 bent) zonder enige ervaring in een dure, krachtige auto. Voor verzekeraars is sowieso alles onder de 26 een extreme risicogroep, en daar betaal je voor, als je uberhaupt al geaccepteerd wordt. Je beste kans is een offerte aanvragen via een vergelijkingssite zoals www.autoverzekering.com of www.verzekeringssite.nl
Er zijn vaak wat kleinere maatschappijen of verzekeraars die via tussenpersonen werken die wat coulanter zijn, en die kun je zo vinden. Als je per jaar betaald wordt er vaak ook wat makkelijker gedaan, omdat er voor de verzekeraar dan al een flink bedrag aan premie binnen is.

Maar dan is de vraag nog of je de premie wel op kan en wil hoesten. Als ik een proefberekening maak met jou als bestuurder en een BMW 740i uit 1995 als voorbeeld kom ik voor volledig casco op 7500 euro per jaar, voor beperkt casco op bijna 5000. Met een M5 zal het niet veel anders zijn.

En dan uberhaupt nog, wat moet je in godesnaam met zo'n bak? Er zijn makkelijker voertuigen om een beetje ervaring in op te doen.
Bedankt voor die websites.
Waarom ik zo'n auto koop? Omdat ik het leuk vind om, met mijn eigen verdiende geld, mooie dingen te kopen. Ik betaal liever 4 keer zoveel voor een mooie bmw dan dat ik in een niet vooruit te branden Alto rij. Ik rij al genoeg kleine vrachtwagens voor mn werk, dus niet vooruit te branden kilometers maak ik genoeg.
Daarbij ben ik een ontzettend luxe persoon, dwz dat ik graag in leren stoelen zit, cruise control, airco enz. Heeft niets met verwend te maken, want dat ben ik absoluut niet. Alle luxegoederen die ik wil hebben moet ik van mn eigen verdiende geld kopen.

Bij de testjes die ik heb gedaan kwam de M5 wel redelijk goedkoper uit de test, omdat hij veel ouders is, waardoor de dagwaarde gewoon stukken lager ligt.
nieuwprijs 1990 € 79.752 M5
nieuwprijs 1996 € 94.840 740iL Executive
Scheelt dus 15k in nieuwprijs + 6 jaar.

Maakt motorinhoud ook nog iets uit? De M5 heeft 3,6l en 740i een 4.4, of wordt er alleen naar PK/KW gekeken?

Is het trouwens mogelijk om een auto te verzekeren op iemands naar die geen rijbewijs heeft?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan die auto op naam van je moeder verzekeren (gokje dat zij het is zonder rijbewijs en met lage bonus malus), maar als je er iets mee tegenkomt komt de verzekering af dat zij niet de hoofdbestuurder is, en gaat ze niet uitkeren. Niet doen dus.

Leg je er gewoon bij neer dat aan 18 verzekeren gewoon nog niet te doen is, ik ben 19 en moet voor een lada samara die al verschrikkelijk oud is te verzekeren nog steeds 700€ per jaar betalen. geen omnium, niets. (heb ik dan ook niet aanvaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Opzich is het niet dat ik niet bereid ben de volle mep te betalen, het is gewoon dat ik (bijna?) nergens de kans krijg. Beperktcasco krijg ik sowieso nergens, en alleen WA gaat me bij die paar die het toestaan (volgens internet! Altijd nog grote kans dat ze je daarna niet accepteren), waarvoor je over de 2000 per jaar voor kwijt bent.
Waar kun je trouwens de dagwaarde van een auto berekenen/bekijken?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Heb je Unive al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja... kennis moet je opdoen ;) Maar een GSI tunert denkt al 15PK uit zijn uitlaat te halen :p (terwijl die uitlaat opzichzelf weinig doet natuurlijk :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 22:49
Spiller schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:36:
Waar kun je trouwens de dagwaarde van een auto berekenen/bekijken?
Weet niet zeker of dit is wat je bedoeld, maar bij autoweek kun je een waardebepaling doen van de meeste type's auto.

http://autoweek.nl/carbasemerkindex.php

Selecteer je type en klik dan rechtsboven op 'waardebep.', zodoende krijg je de inkoop en verkoopwaarde van carbase.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:44:
[...]

Tja... kennis moet je opdoen ;) Maar een GSI tunert denkt al 15PK uit zijn uitlaat te halen :p (terwijl die uitlaat opzichzelf weinig doet natuurlijk :9)
Ik heb 15~20PK uit de uitlaat gehaald, maar dat komt puur doordat het uitlaatspruitstuk een spaghettispruitstuk is, je hebt hierdoor veel meer en veel betere flow (alles is even lang).
Buiten dit zijn de pijpen een stuk groter qua diameter dan een standaard uitlaat.
Gevolg: Pakt veel eerder en feller op, loopt sneller door z'n powerband etc.

Erg leuke mod voor weinig geld;
350 voor spruitstuk en voor 100 euro meer de middendemper/kat erbij :P
Zaten zelfs nog 2 goede lambda's in, niet dat ik die kon gebruiken maar drukte de prijs wel voor het eronder zetten :)

Vanmiddag iets eerder weg op mn werk en in Teuge het diffje halen :9
Na de eindejaarsgesprekken, die we nog moeten krijgen, wordt met terugwerkende kracht het e.e.a. betaald 8)
Dan maar eens kijken naar Schrick nokkenassen + mss lichte zuigers (Mahle o.i.d.)

En nu maar hopen dat je me niet meer met een GSI tunert vergelijkt :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Jup, Unive wil niet.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:53:
[...]

Ik heb 15~20PK uit de uitlaat gehaald, maar dat komt puur doordat het uitlaatspruitstuk een spaghettispruitstuk is, je hebt hierdoor veel meer en veel betere flow (alles is even lang).
Buiten dit zijn de pijpen een stuk groter qua diameter dan een standaard uitlaat.
Gevolg: Pakt veel eerder en feller op, loopt sneller door z'n powerband etc.

Erg leuke mod voor weinig geld;
350 voor spruitstuk en voor 100 euro meer de middendemper/kat erbij :P
Zaten zelfs nog 2 goede lambda's in, niet dat ik die kon gebruiken maar drukte de prijs wel voor het eronder zetten :)

Vanmiddag iets eerder weg op mn werk en in Teuge het diffje halen :9
Na de eindejaarsgesprekken, die we nog moeten krijgen, wordt met terugwerkende kracht het e.e.a. betaald 8)
Dan maar eens kijken naar Schrick nokkenassen + mss lichte zuigers (Mahle o.i.d.)

En nu maar hopen dat je me niet meer met een GSI tunert vergelijkt :+
BMW is wat anders dan opel :P Die dingen hebben wel wat aan een betere flow, zeker met een andere header. Maarja... mensen die een Cat zomaar verwijderen bijvoorbeeld snappen niet hoe een lambda werkt... jij wel heb ik zo het idee :)

Zuigers van Mahle zijn goed, heb ik ook :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een idee waar ik die Mahle zuigers kan kopen? Bij Boltuning vond ik niks, bij Braspenning ook niet en van Googelen word ik ook niet wijzer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiller schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:16:
[...]

Bedankt voor die websites.
Waarom ik zo'n auto koop? Omdat ik het leuk vind om, met mijn eigen verdiende geld, mooie dingen te kopen. Ik betaal liever 4 keer zoveel voor een mooie bmw dan dat ik in een niet vooruit te branden Alto rij. Ik rij al genoeg kleine vrachtwagens voor mn werk, dus niet vooruit te branden kilometers maak ik genoeg.
Daarbij ben ik een ontzettend luxe persoon, dwz dat ik graag in leren stoelen zit, cruise control, airco enz. Heeft niets met verwend te maken, want dat ben ik absoluut niet. Alle luxegoederen die ik wil hebben moet ik van mn eigen verdiende geld kopen.

Bij de testjes die ik heb gedaan kwam de M5 wel redelijk goedkoper uit de test, omdat hij veel ouders is, waardoor de dagwaarde gewoon stukken lager ligt.
nieuwprijs 1990 € 79.752 M5
nieuwprijs 1996 € 94.840 740iL Executive
Scheelt dus 15k in nieuwprijs + 6 jaar.

Maakt motorinhoud ook nog iets uit? De M5 heeft 3,6l en 740i een 4.4, of wordt er alleen naar PK/KW gekeken?

Is het trouwens mogelijk om een auto te verzekeren op iemands naar die geen rijbewijs heeft?
E34 M5 is te verzekeren via de BMW Drivers Club.
Geen idee of dat ook kan als je 18 bent, maar kans zit erin van wel.
Verkijk je wel niet op de onderhoudskosten van zo'n ding, als je het goed wil doen is €1/km een redelijke schatting en dan moet je nog geen pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:40:
Heb je een idee waar ik die Mahle zuigers kan kopen? Bij Boltuning vond ik niks, bij Braspenning ook niet en van Googelen word ik ook niet wijzer ;)
Uhm... Freddy Cane levert ze dacht ik. Zit in hoogeveen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:40:
Ik zou Marcel van Boltuning even bellen. Best kans dat hij er toch wel aan kan komen. Hij wordt altijd enthousiast van BMW liefhebbers en is vaak bereid om te helpen, ook in niet standaard gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leuke is dat Boltuning weer heel veel doet met mijn monteur, Bas Roos :)

Heb een keer leuk gebabbeld met Marcel, maar dan kan ik het net zo goed via Bas doen :P

Toch bedankt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of die mannen in Limburg even bellen... racen ook op zandvoort en maken veel 328's klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mannen in Limburg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:42:
[...]

E34 M5 is te verzekeren via de BMW Drivers Club.
Geen idee of dat ook kan als je 18 bent, maar kans zit erin van wel.
Verkijk je wel niet op de onderhoudskosten van zo'n ding, als je het goed wil doen is €1/km een redelijke schatting en dan moet je nog geen pech hebben.
Enig idee wat dat via hun zou kosten?
Ik hoor toch regelmatig dat die 6 cilinders van BMW onverwoestbaar zijn en makkelijk 300k km halen. Met een (sportief bereden) M5 zal dat wel iets minder zijn. Wat voor onderhoud heb je dan vooral?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drijfstanglagers, krukas, vanos, klepstoters, zuigers. Dat zijn toch wel de dingen die hard slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plus kleppen die iedere 20.000km gesteld moeten worden, olie waar je een plas van moet hebben waar je U tegen zegt à €15 de liter (Castrol TWS 10W60 en als je het serieus gaat gebruiken iedere 2500km verversen, want zo'n blok kost gebruikt ook nog gewoon €5k minimaal) en de specifieke ///M delen zijn gewoon t*ring duur.
Ik moest een carter hebben voor een S38B36, dat kost nieuw via BMW Duitsland gewoon iets van €800. Dan ben je niet blij met de bergers bij de Ring die daar even een hoekje van af ketsen tijdens het optakelen. Kon gelukkig nog gelast worden, maar alle delen waar M5 op staat kun je dat ook als prijsidee aanhouden, de prijs van een gewoon BMW onderdeel M(aal) 5.

Geen idee wat die verzekering precies zou moeten kosten trouwens, maar als het via de club zou kunnen valt het misschien best nog wel mee, alleen is het bij de meeste clubs zo dat je minstens 24 moet zijn.
Kon een paar jaar geleden mijn 75 racer ruilen voor een Maserati Ghibli, helemaal blij, alleen kon met 22 jaar bij geen enkele verzekering terecht, tsja, dan houdt het gewoon op dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Sja, maar wat zijn alternatieven voor een luxe-snelle auto? Leeftijd maakt opzich niet zo veel uit, zolang die maar lekker cruised, veel ruimte heeft en snel is. Een 740i voldoet aan alle eisen, een M5 en...?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
@Spiller
Los van de bovengenoemde motorische onderhoudskosten komt er altijd nog flink wat bovenop voor de overige dingen. Daar komt vast nog bij dat je zelf op den duur vast ook het een en ander wil toevoegen/verbeteren. Vergis je niet.....

tsja, wat versta je onder 'snel' :) En hoe veel geld heb je maandelijks te spenderen.... Ook een belangrijke vraag.

[ Voor 20% gewijzigd door Bram77 op 21-03-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Spiller schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:51:
Een 740i voldoet aan alle eisen, een M5 en...?
audi v8 of de snellere audi 100 of a8 modellen, alle S-modellen van mercedes, renault heeft zelfs een aantal grote snelle bakken, genoeg te vinden lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E39 540i niks?
Ook luxe, ook snel, maar wel tig jaar jonger, dus onderhoud zal wat beter te behappen zijn.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat zowel mijn zusje als een kennis niks dan ellende met hun E39 gehad hebben, dus wel even je ogen open houden als je wat koopt, maar nieuwer geeft over het algemeen toch minder kopzorgen qua onderhoud en die E39's kosten in Duitsland ook 3x niks meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik wil niet al te opa klinken, maar weet je zeker dat je op je 18e/19e al met een bak met 250+ pk aan de slag wil gaan? Voor een fatsoenlijk bedrag verzekeren gaat je sowieso nooit lukken, je loopt er qua onderhoud, wegenbelasting, verbruik en boetes (:P) compleet op leeg en als extreem onervaren bestuurder is het ook nog eens bloedgevaarlijk. Jonge mannen zonder veel ervaring in te krachtige auto's is hét recept voor ellende. Begin eens met een klein, goedkoop karretje om ervaring op te doen en bewaar je luxe slee voor een paar jaar later. Scheelt je een hoop geld.

Ook nog een pic van mijn bmw :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9cce069f9e343dbf5d6507a24233eb7a/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
thejoker80 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:56:
[...]

audi v8 of de snellere audi 100 of a8 modellen, alle S-modellen van mercedes, renault heeft zelfs een aantal grote snelle bakken, genoeg te vinden lijkt me :)
A8's heb je niet echt in de prijsklasse van een (geimporteerde) 740i of E34 M5. Mercedes S-modellen zijn me toch wat te sloom, op de 500 en 600 na. Renault is frans en daar wil ik alleen mee te maken hebben als ik op vakantie ga :P
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:05:
E39 540i niks?
Ook luxe, ook snel, maar wel tig jaar jonger, dus onderhoud zal wat beter te behappen zijn.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat zowel mijn zusje als een kennis niks dan ellende met hun E39 gehad hebben, dus wel even je ogen open houden als je wat koopt, maar nieuwer geeft over het algemeen toch minder kopzorgen qua onderhoud en die E39's kosten in Duitsland ook 3x niks meer. :)
E39 540i kost je daar, voor een redelijk model, nogsteeds maar rond de 1000 euro minder dan een 740i, als je hem in Duitsland koopt. Kom je uiteindelijk toch nog op 8000 euro incl BPM uit wat me te veel van het goede is. Een E34 M5 heb je hier tussen de 5000 en 7500.
Daniel schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:57:
Ik wil niet al te opa klinken, maar weet je zeker dat je op je 18e/19e al met een bak met 250+ pk aan de slag wil gaan? Voor een fatsoenlijk bedrag verzekeren gaat je sowieso nooit lukken, je loopt er qua onderhoud, wegenbelasting, verbruik en boetes (:P) compleet op leeg en als extreem onervaren bestuurder is het ook nog eens bloedgevaarlijk. Jonge mannen zonder veel ervaring in te krachtige auto's is hét recept voor ellende. Begin eens met een klein, goedkoop karretje om ervaring op te doen en bewaar je luxe slee voor een paar jaar later. Scheelt je een hoop geld.
Sja, eigenlijk wil ik op dit soort reacties gewoon niet meer reageren, maar ik ben van mening dat ik mijzelf voldoende in de hand kan houden en ik (denk) dat ik weet waar ik mee bezig ben. Bovendien heb ik al vrij veel ervaring met snelle auto's.
Ik weet ook wel dat de meeste ongelukken door jonge chauffeurs gemaakt worden, en dat de kans groter is dat ik nu andere mensen in gevaar breng, maar ik rijd nou eenmaal liever in een fijne auto die doet wat ik wil.
Dat het veel kost heb je zeker gelijk in. Dat is een van de punten waar ik enkel op af zou kunnen haken. Auto rijden in NL is zo verdomde duur. Het 2e punt is dat ik hier, in het centrum van Amsterdam, pas over 6 jaar een vergunning krijg 8)7

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 18:45

[afbeelding]
Het verdient goed bij t.net zie ik wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou eindelijk weer internet zal ik direct me zelf toe voegen aan deze topic.
Ben zelf 21jaar en betaal me verzekering sinds de zomer dat ik deze auto heb (hier voor clio RS) me verzekering zelf. Me vader zegt dat het op langere termijn veel meer eurhm ja hoe zeg je dat in het nederlands? Punten haalt bij de verzekering. Ik werk er voor naast me school. Helaas kan ik niet elke dag van genieten omdat ik in hartje Parijs woon waar elke auto al 1 teveel is, bezine 1.66 kost per liter (98), en verzekering sinds de december maanden 35procent duurder zijn als buiten Parijs. MAAR ik rij er ongeveer 2 a 3 per maand mee in het zuiden waar hij gestalt is bij me ouders. Na de zomer kan ik elke dag van genieten omdat ik dan daar verder ga studeren.

Bmw Z3 3.0 M-onderstel, door de eerste eigenaar naar AC-Schnitzer gebracht waarbij het vermogen van 231pk na rond de 280pk is getuned. Andere uit/in laat traject, andere cilinderkopen. Verder heb ik nog niet de lijst gekregen van AC-Schnitzer, Vwk.... post hem zo snel mogelijk. En oja! Dat probleem met die temp meter dat na het warm rijden uitzetten en weer aan en dat hij blijft hangen, was idd de temp sensor! Bedankt :) .
Afbeeldingslocatie: http://img400.imageshack.us/img400/6427/z330acschnitzeramauce5fc.jpg

En dat verhaal is wel redelijk waar dat zodra je de in/uit laat traject zodanig verandert dat hij beter/sneller op het gas reageert. Tot hoeverre dat hij meer pk's krijgt ligt puur aan hoe het traject is gebouwd. Als het zo compleet 9inch :+ open traject is..... leuke compressie zal je dan hebben...

Klik hier maar eens op ;) .

Trouwens Vwk, komend weekend ga ik proberen mooi filmpje temaken en vooral de sound met een goeie belasting op een frans berg weggetje :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online

[afbeelding]
Kan je Femme inhuren om een aardige photoshoot te laten maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

ik wil ook wel een foto shoot doen hoor :)
heb ik al eens gedaan van de 530i. ik mocht van de dealer ook een 6-serie mee, maar dat is dan maar voor 3 uurtjes max :(

dus....... Daniel....... ik houd me aanbevolen O-)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77

[afbeelding]
Precies zoals ik er ook over denk. Zoals ik al eerder zei. Koop anders om te beginnen een e30 (320i) ofzo. Leuke auto om in te rijden, toch de BMW feel, onderdelen zijn goed aan te komen, goedkoop in aanschaf. Je kunt er redelijk makkelijk zelf aan sleutelen en als je klaar bent voor meer vermogen vrijwaar je m, strip je m en gooi je er slicks onder :)
Zo'n auto kost natuurlijk ook gekld om te onderhouden, maar het is betaalbaar en je leert er een hoop van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en als je de 'snelheid' moe bent kun je altijd nog een S38 erin mikken, dan schiet het ook meteen lekker op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:28:
Ja, en als je de 'snelheid' moe bent kun je altijd nog een S38 erin mikken, dan schiet het ook meteen lekker op. ;)
Fijn dat je 'snelheid' zelf al tussen haakjes zet :P Dat schiet toch niet op man, 320i... Bovendien zijn die E30's ouder dan de E34 M5, dus het zal alleen maar meer onderhoud zijn...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

[afbeelding]
Zeer mooi. Alleen die lelijke kenteken fotosoep kan echt niet hoor. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Spiller schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:57:
[...]

Fijn dat je 'snelheid' zelf al tussen haakjes zet :P Dat schiet toch niet op man, 320i... Bovendien zijn die E30's ouder dan de E34 M5, dus het zal alleen maar meer onderhoud zijn...
Ouder is niet per definitie meer onderhoud hoor. Dit niets voor je btw? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/3198359.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/foto_2/3198359_2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door J0YR1D3R op 21-03-2006 23:19 . Reden: Oeps belangrijk woord vergeten :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
BMW 7-SERIE SPECIAL EDITION
De bumpers passen ook zo lekker :') Mooie rimmzzz man :')

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

Jonge mannen zonder veel ervaring in te krachtige auto's is hét recept voor ellende. Begin eens met een klein, goedkoop karretje om ervaring op te doen en bewaar je luxe slee voor een paar jaar later. Scheelt je een hoop geld.

[afbeelding]
Zegt hij met zijn BMW MET 333 pk en zelf 27 jaar jong. :+

Of is 27 nu opeens oud ? :( ;)

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:36
Jonge mannen zonder veel ervaring in te krachtige auto's is hét recept voor ellende.
[behoorlijk off-topic]
Ben 22 heb een gare rover 111 die van 0 naar 100 gaat in ca 13-14 seconden en topt op 165 kmph (waar ik trots op ben btw), maar je opmerking slaat imho werkelijk nergens op. Ben in de afgelopen twee weken tijd 2 keer bijna aangereden door een dikke bellende zak van 40 a 50 die het nodig vond om 7 auto's rechts in te halen op een drukke driebaansweg en veels te krap in te voegen. En 2 dagen terug bijna van een heuvel geduwd omdat meneer de kalende patser het nodig vond om nog over het verdrijvingsvlak in te gaan halen terwijl de snelheid al te hoog lag en iedereen al netjes achter elkaar geschoven was. Die dacht zoals vele oudere (welvarende) mannen dat de weg van hem was. Mijn punt is, dat juist ervaring en dure/snelle bakken iedereen in gevaar brengt en vaak komen ze er zonder schrammetje vanaf.

Ow en om niet te vergeten een jaar geleden toen ik aan het werk was in als partimer in een postkantoor toen parkeerde een klant even zijn dure Mazda langs mijn rovertje en moest aan mijn balie van een ander horen wat er gebeurd was. Meneer had niks gemerkt, maar zijn complete zeikant lag aan gort. Gelukkig was enkel me bumper stuk.[/behoorlijk off-topic]

[afbeelding]
Absoluut één van mijn favo wagens van dit moment, zal je vast een fortuin gekost hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

ik wou dat ik op me 27e (volgend jaar dus) zo'n BMW kon bezitten :p
kan me weinig schelen of 27 dan oud of jong is haha :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn mening kun je het beste zo'n auto leasen... wat ik mag hopen dat Daniel gedaan heeft, hoewel ik begreep dat hij hem kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:50:
Naar mijn mening kun je het beste zo'n auto leasen... wat ik mag hopen dat Daniel gedaan heeft, hoewel ik begreep dat hij hem kocht.
Leasen heeft best wat voordelen, zoals een nieuwer model na een aantal jaar als je de huidige zat bent. + dat je gelijk goed verzekerd bent etc. Geloof dat je bij de inruil wel een hoop geld weggooit....Hoe zat dat nou???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjek schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:57:
[...]

Leasen heeft best wat voordelen, zoals een nieuwer model na een aantal jaar als je de huidige zat bent. + dat je gelijk goed verzekerd bent etc. Geloof dat je bij de inruil wel een hoop geld weggooit....Hoe zat dat nou???
Bedrijfs-technish en fiscaal-technisch het handigste wanneer je least met redelijke KM's en een recente auto.

Een eigen auto heeft brengt wel kapitaal in een bedrijf, maar dan moet de auto wel van het bedrijf zijn en het bedrijf van jou, wil je er wat aan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Dutch_guy schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:31:
[...]

Zegt hij met zijn BMW MET 333 pk en zelf 27 jaar jong. :+

Of is 27 nu opeens oud ? :( ;)
Oud genoeg om zo'n auto te rijden iniedergeval.

[ Voor 191% gewijzigd door Spiller op 22-03-2006 00:06 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tussen 18 en 27 zit toch wel een redelijk verschil, plus dat ik al wat langer mijn rijbewijs heb en 300k+ kilometer in verschillende auto's, omstandigheden en landen achter de kiezen heb. Ik ben wel van plan nog een cursus verhoogde rijvaardigheid te gaan doen. Deze auto maakt met zo'n achteloos gemak snelheid dat het allemaal wat lastiger in te schatten wordt. Als je even een bus in wilt halen op een 80 km-weg rij je 140 voordat je het weet.

sjek: mijn opmerking is in het algemeen, dat lijkt me wel duidelijk. Het is nu eenmaal een feit dat bij ongelukken met doden of zwaar lichamelijk letsel relatief vaak jonge, onervaren bestuurders betrokken zijn. In de meeste gevallen zijn dat mannen, en spelen factoren als overmoedigheid en gebrek aan ervaring een belangrijke rol. Dat wil niet zeggen dat _elk_ ongeval wordt veroorzaakt door iemand uit die groep, of dat mensen die niet tot die groep behoren nooit iets veroorzaken.
Spiller kan nog zo'n keurige bestuurder zijn, voor een buitenstaander behoort hij tot een extreme risicogroep die ook nog eens een zeer krachtige auto wil gaan rijden. Dan gaan bij een verzekeraar alle alarmbellen af.
Ik baal er ook wel eens van hoor...er waren nog heel wat verzekeraars die mijn BMW niet wilden verzekeren vanwege het te hoge risico...terwijl ik nog nooit een aanrijding heb gehad :X

Overigens, mijn auto leasen is nogal van de dure. Bij MyLeasecar dok je voor een 650CI met de opties die ik er nu ook op heb 2100 euro ex btw per maand als je uitgaat van een looptijd van 60 maanden en 20.000 km per jaar. Over de gehele looptijd ben je dan 126.000 euro kwijt + 70.000 euro aan bijtelling :X en dan is de auto uiteindelijk nog niet eens van jou. Netto ben je zonder brandstof en BTW meer dan 3200 euro per maand kwijt. Een jonge, gebruikte privé kopen is dan een stuk voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:42:
Trouwens Vwk, komend weekend ga ik proberen mooi filmpje temaken en vooral de sound met een goeie belasting op een frans berg weggetje :) .
He-he.. werd tijd ;)

Gister differentieel opgehaald, en wat een eikel.
Ik heb hem gister opgemaakt (leuk, klusje)
Ten eerste is 'ie open geweest, hij was compleet droog, de sperplaten zijn verkeerd teruggemonteerd, er moeten 4 lagers in a 50 euro per stuk, voeringplaten zijn kapot, vulplaten zijn kapot en de bouten van het planetenhuis zijn gesloopt met het openmaken. :(

Reparatiekosten: 400 euro.

Het enige wat aan dat klereding heel is, is het sperhuis, het huis van het differentieel zelf, de 2 platen die op de aandrijfassen komen en de 2 tandwielen.

Het erge is, hij heeft dit gewoon 100% geweten :r

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 14:50

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ga je hier nog iets aan doen? of heb je de sper zonder garantie gekocht ofzo?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3mnd garantie, dalijk maar eens zien wat dat nou precies inhoudt.
Of hij betaalt m'n geld terug, of hij betaald deels de reparatiekosten (omdat ik er dan ook op vooruit ga).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Edit: *oops, iets te laat gepost*

Ik neem aan dat je m gewoon terugbrengt..? Of de reparatiekosten aan hun presenteert..?

Anders moet je s "ff langs" da-motorsport gaan ;) :

Afbeeldingslocatie: http://www.da-motorsport.com/projeler/evolutionm3/p_P9040004.jpg

* Scipionyx is overigens aan het kijken voor een M3 uit '8x

[ Voor 12% gewijzigd door Scipionyx op 22-03-2006 09:54 . Reden: *oops, iets te laat gepost* ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Heeft er iemand toevallig nog een veerpootbrug liggen voor een E30 die verkocht kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost, krijg m'n geld terug of een ander diffje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:36:

Overigens, mijn auto leasen is nogal van de dure. Bij MyLeasecar dok je voor een 650CI met de opties die ik er nu ook op heb 2100 euro ex btw per maand als je uitgaat van een looptijd van 60 maanden en 20.000 km per jaar. Over de gehele looptijd ben je dan 126.000 euro kwijt + 70.000 euro aan bijtelling :X en dan is de auto uiteindelijk nog niet eens van jou. Netto ben je zonder brandstof en BTW meer dan 3200 euro per maand kwijt. Een jonge, gebruikte privé kopen is dan een stuk voordeliger.
Een dergelijke auto voor 20.000 per jaar met een redelijke grote waardevermindering (aanschafbedrag was redelijk hoog) is ook fiscaaltechnisch niet handig om te kopen dan.

Waarom denk je dat directeuren die veel KM's rijden een auto leasen ?

Btw.... 27 is still a broekenpoeper.... ask the big guys ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:57:
[...]

Een dergelijke auto voor 20.000 per jaar met een redelijke grote waardevermindering (aanschafbedrag was redelijk hoog) is ook fiscaaltechnisch niet handig om te kopen dan.

Btw.... 27 is still a broekenpoeper.... ask the big guys ;)
Volgens oudere, zogenaamd volwassener en ervaren mannen, is iedereen die een stuk jonger is dan zij een broekpoeper met luiers aan. Ze zijn gewoon jaloers :P

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiller schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:59:
[...]

Volgens oudere, zogenaamd volwassener en ervaren mannen, is iedereen die een stuk jonger is dan zij een broekpoeper met luiers aan. Ze zijn gewoon jaloers :P
Hehe... was dat maar zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:57:
Omdat zij de leaseprijs niet zelf hoeven op te hoesten danwel geen zin hebben in gedoe en de prijs ze niet boeit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Daniel schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:54:
[...]

Omdat zij de leaseprijs niet zelf hoeven op te hoesten danwel geen zin hebben in gedoe en de prijs ze niet boeit :)
idd :)

Mijn eigen baas heeft ook laatst zijn lease auto eruit geknald en zelf maar een auto gekocht. Met het aantal kilometers wat hij rijdt was dat een stuk voordeliger.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:54:
[...]

Zo kun je het ook zien, maar waarom kopen als het goed aftrekbaar op de company is ? Met minimaal 50.000 per jaar is dat geen probleem :Y)

Tevens... "tweakers" (en vele andere mensen) zullen een bepaalde auto rijden tevens omdat ze hem mooi vinden... een directuer moet uiteraard goed voor de dag komen, maar geen zorgen aan zijn hoofd hoeven hebben en tevens moet de auto gewoon goed rijden... kom je automatisch in het hogere segment en dat is dan 9/10 lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Leasen is voor bedrijven vooral aantrekkelijk vanwege de gunstige effecten op de liquiditeit, vanwege het feit dat er geen onverwachte kosten zijn en omdat de werknemers over betrouwbaar vervoer beschikken.

De dienstverlening van het leasebedrijf is niet gratis. Uiteindelijk kun je het zelf vaak goedkoper doen. Full operational lease is voor particulieren om die reden nauwelijks interessant. Als je een bv hebt waarin een zak geld ligt te renderen die verder geen bestemming heeft, dan kun je net zo goed de auto zelf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:00:
[...]

Zo kun je het ook zien, maar waarom kopen als het goed aftrekbaar op de company is ? Met minimaal 50.000 per jaar is dat geen probleem :Y)

Tevens... "tweakers" (en vele andere mensen) zullen een bepaalde auto rijden tevens omdat ze hem mooi vinden... een directuer moet uiteraard goed voor de dag komen, maar geen zorgen aan zijn hoofd hoeven hebben en tevens moet de auto gewoon goed rijden... kom je automatisch in het hogere segment en dat is dan 9/10 lease.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België is binnen je zaak de BTW op alles wat met een auto te maken heeft slechts voor 50% te recupereren, terwijl je op de autolening de volle 100% BTW kan recupereren. Daarnaast beschouw ik het persoonlijk als een voordeel om niet steeds bevestiging van een leasingmaatschappij te moeten vragen. (Denk maar aan een tussentijds onderhoud voor je op reis vertrekt).

Verder is het aankopen soms ook interessant omdat je balans op een andere manier ingekleurd wordt.
Het grootste nadeel van aanschaf ipv (operationele) lease, is dat je onmogelijk met 100% zekerheid de kost/maand kan bepalen, maar je kan er donder op zeggen dat de prijs van een leasing hierop een veiligheidsmarge heeft.

Als je zelf een zaak hebt, spreek dan eens met je accountant; hij kan het je allemaal haarfijn uitleggen.

Voor mijn eigen zaak zal ik op dit moment dan ook nooit leasen...

edit:
Zoals Femme al zei dus

Slightly ontopic nu : ik ben me atm aan het informeren voor een occasion X5 3.0dA - quasi full option :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 09:23

Zeeuw

5.6

Totaal onverwachts heb ik vandaag een BMW gekocht...

Een kamaraad van mijn ouders deed hem weg...ik ging voor de gein kijken en hij zag er nog prachtig uit, vooral van binnen. Alles electrisch, stoelen, ramen, spiegels, leer...
Het is helaas geen 330ci, die ik eerder in het topic heb aan gekondigd maar het is een...

...730i V8 Automaat uit 1993 :9

Dus dat word van de zomer lekker cruisen, en dan de 330ci maar een paar maandjes uitstellen!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

3 Liter V8, grappig :)
Ik wist niet dat die blokken bestonden joh. Lekker geluidje ?

Toch wel een automaat neem ik aan ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 09:23

Zeeuw

5.6

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:26:
3 Liter V8, grappig :)
Ik wist niet dat die blokken bestonden joh. Lekker geluidje ?

Toch wel een automaat neem ik aan ?
Ja, ik twijfelde eerst ook of het wel klopte, maar er staat op het kentekenbewijs toch echt 8 cilinders :) En kwa geluid is hij heerlijk stil!

En het is een automaat ja, staat erbij ;)

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Eh :X :P

Ik had idd ook ff Carbase gecheckt, dacht dat alleen de 740 e.d. met V8 waren :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Pagina: 1 ... 5 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.