Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
[ Voor 10% gewijzigd door Bram77 op 25-11-2006 18:16 ]
Recept voor een bad ass Z4:
- Standaard pre-facelift Z4 3.0i (231pk)
- Wat van de bovenstaande AC Scnitzer en BMW aero-onderdelen + Z4-M motorkap
- Geheel overspuiten in parelmoer wit met zwarte accenten
- ESS supercharger kit met andere uitlaat => 355pk
- Intrax schroefset
- Mov'it big brake kit
Verwijderd
Ik heb een E36 M3 uitlaat bestaande uit katalysator + einddemper. Past (met wat kleine aanpassingen) op iedere E36 6-cilinder. 450 euro
2 voordempers voor een E36, ook M3. Bilstein B8 Sprint met Apex veren. 100 euro voor beide compleet.

*click for full size*
Meer @ http://www.bmwquebec.com/viewtopic.php?topic=137&forum=4
Zou m best willen hebben als er een normale kleur op zou zitten. En iets verlaagd. Ach ja, smaken verschillen zullen we maar zeggen..
Mis alleen nog de arabieren met zo'n oversized witte rok die erom heen staan.
[ Voor 9% gewijzigd door Scipionyx op 27-11-2006 16:02 ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Aannames zijn fataal.
Een M3 E46.GaMeOvEr schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:25:
Wasda? M3 GT-R?
Ja, dat snap ik ook nog wel.
Aannames zijn fataal.
Yup, ondertussen gezien. Maar ik had dus gelijk met dat het eruit zag als een GTR.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Damn... Ik dacht al hier kom ik te gemakkelijk mee aan zetten.GaMeOvEr schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:44:
[...]
Ja, dat snap ik ook nog wel.Maar een "standaard" M3 heeft echt niet van die wielkasten uitgeklopt en ook geen ventilatiesleuven boven de voorwielen.
zowiezo ben ik maar 10 minuten onderweg ipv 25 maar ook de neiging om flink te gassen is minder omdat je gewoon korter op de weg zit
toch wel lekker gevoel als je maar 1x per 5 dagen aan de pomp staat

zoals we allemaal weten zijn BMW's vrij hard afgeveerd. nu vraag ik me af hoe jullie dat als BMW-fans nu ervaren.
ik snap best dat als je even lekker wil scheuren dat die goeie wegliging dan goed van pas komt.
maar heb je toch ook wel eens de dagelijkse ritjes dat je gewoon even rustig van A naar B wil, gaat het jullie dan nooit storen dat je elke klinker voelt?

dan heb ik het nog niet eens over over een drempel rijden
ik vind sommige BMW's best mooi.
maar gelukkig heb ik een auto die wel met 100 km/h over een drempel kan zonder er teveel van te merken
daarom denk ik ook niet dat ik snel een BMW zal kopen, maar een ritje zal ik niet afslaan
Tegenwoordig zijn drempels voor mij nog leuker, omdat de achterklep niet meer dicht kan door het ongeluk. Elke knalt ie open om vervolgens met een harde dreun weer neer te komen
Ioniq 5 P45
Ik vind de afstelling van de E90 met sportonderstel uitstekend. Ik merk wel dat de demping een stuk harder is als de wagen koud is (heeft te maken met de viscositeit van de olie in de dempers?). Vlak bij ons kantoor heb ik een stukje klinkerweg dat 's morgens altijd veel comfortabeler is dan 's avonds. Ik moet daar niet harder rijden dan 40km/h.
Drempels moet je inderdaad op lagere snelheid nemen. Ik ga niet mijn auto de schuld geven van het feit dat de meeste drempels in Nederland gewoon ondingen zijn. Een soepele drempel kan zijn werk ook doen en is minder discriminerend voor lager liggende (en vaak veel voetgangersvriendelijker) voertuigen. Als je met je SUV tegen 60km/h over een drempel knalt en een voetganger schept is ie dood, doe je dat met een veel lagere snelheid in een sportieve cabrio dan maakt het slachtoffer een zachte landing op de cabriokap
Onze hoofdwegen zijn gelukkig meestal strak als een biljardlaken.
Daarnaast heb ik een standaard Alfa Romeo 147 op 17 inch wielen.
Beide ontloopt elkaar niet veel. Bij de BMW voel je iets meer van het wegdek onder je, maar qua comfort zit er weinig verschil tussen. Drempels moet ik met beide auto's wel langzaam nemen.
Bovendien hebben veel andere merken een behoorlijke inhaalslag gemaakt op het gebied van onderstellen. Zal ook komen omdat elk autoblad of programma daarnaar kijkt (wat ik niet snap, want niet iedereen zit erop te wachten). Zelfs grote limousines moeten sportief rijden. Van de zotte want ik denk niet dat die doelgroep erop zit te wachten, maar ze scoren met een sportief onderstel wel punten bij autoredacteuren

hoewel ik soms wel een klap hoor als ik TE hard over een aardig hoge drempel ga, niet slim natuurlijk
verder heb je veel contact met de weg maar is het echt niet zo dat je gek wordt van de klinkers die onder je banden liggen hoor. je voelt ze veel meer aanwezig dan asfalt, maar niet irritant zeg maar
Hij liep vanochtend heel slecht stionair en sloeg steeds af, ook op gasgeven reageerde hij heel slecht en de lampjes op het dashboard brande ook heel zwak..
Nu heb ik dat al eens eerder gehad, en toen bleek het een lekke luchtslang te zijn en dus valse lucht aan te zuigen.
Nu keek ik dus bij de luchtslang en de luchtslang was los getrilt, slangeklem zat los.
Dus ik weer vast gedraaid maar nog steeds hetzelfde probleem, zou ik misschien de computer moeten resetten omdat hij verkeerde waardes meet?
Heb al geprobeerd door middel van de accu 10 min los te koppelen, werkte niet, daarna een keer de plus en de min tegen elkaar gehouden, als het goed is ontladen dan de relais, maar ook dat werkte niet.
Misschien de luchtmassa meter stuk? maar hoe kan ik die doormeten? Andere ideeen?
Read the badge, Bitch!
Verwijderd
ANWB gebeld, hij ff kijken, spuit iets in de luchtslang en hij sloeg bijna aan...
Hij zegt: denk de benzine...
Benzine bij gevuld, en ja hoor, lopen!
De luchtslang was dus los geschoten vanwege een te arm mengsel waardoor er teveel druk op kwam te staan...en zo de slang los blies...
En ja, mijn lampje is ook niet kapot en de boordcomputer gaf nog 50km te gaan aan! Dus ja...hij zal wel iets te schuin staan...ik zet hem voortaan mooi op zijn vertrouwde plek neer
Read the badge, Bitch!
Dat is inderdaad een marge waarop ik zou vertrouwen ja...Zeeuw schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:27:
En ja, mijn lampje is ook niet kapot en de boordcomputer gaf nog 50km te gaan aan! Dus ja...hij zal wel iets te schuin staan...ik zet hem voortaan mooi op zijn vertrouwde plek neer
Ik snap echt niet waarom iedereen persé zijn tank tot de laatste druppel leeg wil rijden...

in de wereld waar ik uit kom wordt er toch vaak heel anders tegenaan gekeken
maar het verschil moet er wezen.
in de BMW's waarin ik heb meegereden vond ik het veercomfort toch niet helemaal meevallen
sorry, maar ik zeg het gewoon zoals ik het ervaar (dat heb ik overigens niet alleen over alleen BMW te zeggen).
jammer dat ik nooit zelf achter het stuur heb gezeten, dat geeft misschien toch weer een andere ervaring
Dat ze ietwat steviger zijn vinden veel mensen (waaronder Ik) juist prettig. Je wordt er niet zo loom van zeg maar.
Verwijderd
Mijn 1-serie heeft een sportonderstel.dude88 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:06:
haha, jullie hebben nu zelf verklaard waarom ik het dus harde vering vind
Lekker hard. En toch stap ik na een rit van 3uur fris als een hoentje uit de auto. Dat was wel iets anders in de Peug 206 die ik hier voor reed: wat een verschrikkelijke vering. Na 5 minuten rijden was ik hem al weer stront beu. Ook na een langere rit stapte je uit met het gevoel of je de hele dag in de auto had gezeten.
Nee doe mij maar een wat stuggere auto dan 1 die over de weg heen vaart alsof het golven zijn ( zoals een C5 oid).
Een sponzig onderstel dat alle oneffenheden uit het wegdek filtert kan onmogelijk sportief zijn omdat 't niet communiceert over de toestand van het wegdek. Zonder bijzondere technieken zoals actieve demping zullen er sterke rolneigingen van de carrosserie in bochten ontstaan en zal de carrosserie sterk gaan deinen als je over grovere oneffenheden zoals drempels rijdt.dude88 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:41:
jammer dat ik nooit zelf achter het stuur heb gezeten, dat geeft misschien toch weer een andere ervaring
Als passagier wordt je waarschijnlijk rustig de bochten doorgereden en zul je weinig nadelige effecten van een comfortabele onderstelafstelling ondervinden. Dat wordt anders als je achter het stuur gaat zitten en de wagens een goed op zijn staart wilt trappen.
Het is dus maar net wat je rijstijl is. Citroëns rijden niet voor niets altijd in de weg.
Het constante gedein van een zogeheten comfortabele auto vind ik persoonlijk eerder vermoeiend dan comfortabel.
Zeker weten dat dat bij die 206 niet kwam door de takkeherrie die je hoort als je met 120 over de snelweg rijdt? Vering vind ik heel okee, maar die herrie niet en die herrie is wat mij vermoeit bij een lange rit. Ben dus langzaampjes op zoek naar een snelwegcruiser, maar da's weer een ander verhaal_Arthur schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:22:
[...]
Mijn 1-serie heeft een sportonderstel.
Lekker hard. En toch stap ik na een rit van 3uur fris als een hoentje uit de auto. Dat was wel iets anders in de Peug 206 die ik hier voor reed: wat een verschrikkelijke vering. Na 5 minuten rijden was ik hem al weer stront beu. Ook na een langere rit stapte je uit met het gevoel of je de hele dag in de auto had gezeten.
Nee doe mij maar een wat stuggere auto dan 1 die over de weg heen vaart alsof het golven zijn ( zoals een C5 oid).
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
+1Femme schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:57:
Het is dus maar net wat je rijstijl is. Citroëns rijden niet voor niets altijd in de weg.
Verwijderd
Je vergelijkt appels met peren. Niet iedereen wil sportief rijden en het wegdek wat meer voelen. Ik rij dagelijks nu ook weer in een zeer luxe Franse bak en heb de sportievelingen stil staan. Ik ben minder moe kan ik je vertellen ! Hoewel... deze wil wel van zijn plek hoor, maar zeker meer comfort.Femme schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:57:
[...]
Een sponzig onderstel dat alle oneffenheden uit het wegdek filtert kan onmogelijk sportief zijn omdat 't niet communiceert over de toestand van het wegdek. Zonder bijzondere technieken zoals actieve demping zullen er sterke rolneigingen van de carrosserie in bochten ontstaan en zal de carrosserie sterk gaan deinen als je over grovere oneffenheden zoals drempels rijdt.
Worden het nu Bananen en Kiwi's ? Tevens kun je best goed anticiperen op softere vering als je de auto kent.Als passagier wordt je waarschijnlijk rustig de bochten doorgereden en zul je weinig nadelige effecten van een comfortabele onderstelafstelling ondervinden. Dat wordt anders als je achter het stuur gaat zitten en de wagens een goed op zijn staart wilt trappen.
Zal niet de eerste keer zijn dat ik een of andere patser (hij met snelle wagen) met een zeer zacht geveerde auto in een lange bocht op de snelweg/afslag zoek reed/rij. En dan remmen die lui ook nog in de bocht

Ik wil wel een keer sporten in een C3 en jij in je Z4. Leuke bochtige weggetjes. Wat denk je zelf... ben je snellerHet is dus maar net wat je rijstijl is. Citroëns rijden niet voor niets altijd in de weg.
Helemaal in je instelling. Je rijdt nu goede auto's, maar ik stapte vanaf een Franse luxe wagen in een Sweed en vond die zweed altijd perfect. Ik had hetzelfde met een BMW.Het constante gedein van een zogeheten comfortabele auto vind ik persoonlijk eerder vermoeiend dan comfortabel.
Het is maar waar je aan gewend bent en wat je wil rijden om relaxed van A naar B te komen. De tijd dat je die A6/A8 tdi wil rijden komt vanzelf
Hoe was de vering van jouw 307? Was die anders dan standaard omdat 'ie wat meer vermogen had?Femme schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:57:
[...]
Een sponzig onderstel dat alle oneffenheden uit het wegdek filtert kan onmogelijk sportief zijn omdat 't niet communiceert over de toestand van het wegdek. Zonder bijzondere technieken zoals actieve demping zullen er sterke rolneigingen van de carrosserie in bochten ontstaan en zal de carrosserie sterk gaan deinen als je over grovere oneffenheden zoals drempels rijdt.
Als passagier wordt je waarschijnlijk rustig de bochten doorgereden en zul je weinig nadelige effecten van een comfortabele onderstelafstelling ondervinden. Dat wordt anders als je achter het stuur gaat zitten en de wagens een goed op zijn staart wilt trappen.
Het constante gedein van een zogeheten comfortabele auto vind ik persoonlijk eerder vermoeiend dan comfortabel.
Ik vind dat over 't algemeen echt sponsachtige apparaten.
Doet me denken aan de discussie in Goodfellas, over Chevy's en Lincolns... Iets in de trant van:jep schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:38:
[...]
Hoe was de vering van jouw 307? Was die anders dan standaard omdat 'ie wat meer vermogen had?
Ik vind dat over 't algemeen echt sponsachtige apparaten.
> "Get the hell outa here man, I aint gettin' a Chevy"
< "What, you gonna get the Lincoln? A Lincoln is like driving a fucking waterbed"
Beetje 't zelfde als deze discussie
maar toen we eenmaal in een woonwijk met klinkers reden stoorde het me opeens, zonder dat ik er bij na aan het denken was.
verder ben ik het met je eens dat je achter het stuur van een BMW natuurlijk een betere indruk krijgt.
ik rijdt zelf een Xsara zonder HP vering, maar mij hoor je zeker niet klagen over de wegligging of comfort
overigens draag het HP systeem wel bij bij de veligheid, als je bijvoorbeeld een klapband krijgt kan je de auto gewoon nog normaal naar de vangrail sturen.
206 vs BMW 1, tja het is al eerder gezegd. 206 is gewoon een hele andere klasse.
toen ik nog altijd Saxo reed merkte je ook dat die gewoon niet zo geschikt is voor lange afstanden.
dat zijn gewoon stads autootjes.
Z4 vs C3? uitslag lijkt me duidelijk
745i tegen Xantia dan? haha zie jullie al lachen.
of niet?
http://www.youtube.com/watch?v=Orc_PAZbLQY
en het voordeel is van de Xantia dat je daar de volgende dag zo comfortabel mee naar je werken kan rijden
zoals je ziet zitten er best wolven in schaapskleren tussen
maar de echt wat sportievere BMW's (0 - 100 in minder dan 7 sec) wordt vaak toch wat lastiger zonder aanpassingen.
p.s.
het is niet mijn bedoeling om er een welles - nietus dicussie van te maken.
maar even te kijken hoe 2 werelden tegen bepaalde zaken aankijken.
dus als dit niet gewaardeerd wordt zal ik mij terugtrekken.
Verwijderd
Hmm, net 0-100 tijd van een E23 745i gezien. Net geen 7 sec naar de 100 en in 24 sec naar de 200.
Volgens mij is dat geen 745i tegen die Xantia.
3.5L turbo.. hmm
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 12:22 ]
ja in de auto van dr vriendjep schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:41:
Weetje wat me opvalt he. Ik zie opvallend vaak blonde vrouwtjes rijden in M3's en soms M5's. Dan vraag ik me wel eens af of ze weten waar ze in rijden.
Voor hen staat die M voor money
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Wil je grip in bochten en er harder doorheen knallen dan je fwd/rwd-collega's dan neem je maar lekker een 4wd bmw
C4 staat overigens op hetzelfde onderstel, alleen is wel iets soepeler.
en een Citroën is juist in bochten op de snelweg erg goed
Die activa's zijn overigens een gevaar op de weg. Er zijn toentertijd meerdere mensen de bocht uit gevlogen omdat ze niet doorhadden hoe hard het ging .. dingen corrigeren altijd de vering.
[ Voor 30% gewijzigd door Wimo. op 30-11-2006 15:00 ]
Hard is hij in ieder geval totaal niet.
Van het weekend naar Zuid-Frankrijk geweest in een 520d (nieuwe model) en dat rijdt nog verrassend door. Had eerder al in een 530d (dat gaat wel erg lekker vooruit
Denk ook dat het wel aan de motor ligt: als je een motor hebt die je op de snelweg in een voorwielaangedreven auto lekker uit een bocht kan trekken dan voelt een auto denk ik ook al snel minder sponzig aan.
Wil sowieso klassieker gaan rijden, maar welk merk/type weet ik nogsteeds niet helemaal. Zat echt te denken aan een S klasse, maar dat is misschien toch wat teveel van het goede.
Dit is ook wel héél erg vet:
Ioniq 5 P45
Shadowline, 16'' Alpina velgen en zwart leer. Super sjieke bak. Een geel nummerbord was ook echt een domper geweest.
[ Voor 18% gewijzigd door Bram77 op 02-12-2006 01:38 ]
Zijn 17" Alpina's trouwens.
Interieur:
Ioniq 5 P45
En ik kan het wetenjep schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:48:
Mijn 206 heeft een GTI onderstel, die kun je snoeihard de bocht in jagen.
[ Voor 40% gewijzigd door Bram77 op 02-12-2006 11:47 ]
Spiller, is een 6-serie niks voor je? Dat heb ik zelf altijd een geile bak gevonden, en ook die zijn belastingvrij te vinden.
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Volgens mij hebben die 6 serie's ook redelijk veel last van electronische probleempjes.
Ioniq 5 P45
Ioniq 5 P45
Zo op het eerste gezicht heeft deze auto de verkeerde spiegels (deze zijn van voor 1979), te grote velgen (15 inch vind ik het maximum, 16 ziet er al niet goed meer uit), lelijk interieur (dat leer is niet origineel, chromen troep om de ramen naar beneden te zwengelen en een afgrijselijk stuur) en een lelijk zwart niertje (shadowline was er toen nog niet). Ik vraag me af wat er nog meer aan de auto verprutst is, waarschijnlijk heeft de auto een hele lijst onderhuidse gebreken. Ik vind het zeker geen 4500 euro waard.Spiller schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 01:20:
Ik weet echt niet wat ik nou zal doen
Wil sowieso klassieker gaan rijden, maar welk merk/type weet ik nogsteeds niet helemaal. Zat echt te denken aan een S klasse, maar dat is misschien toch wat teveel van het goede.
Dit is ook wel héél erg vet:
[afbeelding]
En een E21 kamp noemen, tsk
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
Trouwens Femme, pas in '95 kwam Alpina met velgen waarbij het ventiel achter de naafkap weggewerkt was. Daarvoor zat deze altijd gewoon aan de velgrand. Ik heb de auto nog niet irl bekeken (ga ik zeker doen), maar zo op het gezicht ziet het er niet uit als smalle bandjes. De definitie in de autobranche voor smal is trouwens alles met een lagere hoogte-breedte verhouding dan serie 70. Een band van 205/65/17 is dus al breed...
Trouwens, om nog meer reacties op te roepen het achterkantje
[ Voor 17% gewijzigd door Spiller op 02-12-2006 17:18 ]
Ioniq 5 P45

kwam er vanmiddag achter in de carwash dat m'n dakraampje lekt. hele middenconsole nat

De stoelen kunnen mijn goedkeuring wel krijgen, mits de achterbank dan ook bijpassend is (gemaakt). Verder zijn de wielen een of twee maten te groot, jammmer dat de nieren zwart zijn gespoten en over de raamslingers en de achterkant zal ik maar zwijgen

Wat betreft de kentekenplaten: als de auto voor 1 januari 1978 voor het eerst op kenteken is gezet (= datum eerste toelating), mag de auto gewoon deze blauwe platen voeren
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ben het eens met het stuurtje, raamslingers vind ik beetje overdreven dat je daar over kunt zeveren.
Ioniq 5 P45

ik probeer al tijden een nieuwe motorkap en zijschutten te vinden voor mijn bimmer, maar het is kats onmogelijk om het in de goede kleur te vinden... En het in een andere kleur kopen en spuiten wordt me al gauw te duur...
Ik vind hem erg vet, maar het belangrijkst is natuurlijk de motor. Er is misschien vrij veel aan veranderd, maar dat kan ook juist inhouden dat hij goed is onderhouden. Dat interrieur is niet origineel, maar wel in erg goede staat. Dat kost toch aardig wat, dus dan denk ik dat er ook echt wel is geinvesteerd in de motor.Spiller schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:39:
Die nieren zijn wel stoer vind ik.
Ben het eens met het stuurtje, raamslingers vind ik beetje overdreven dat je daar over kunt zeveren.
Het is wel een beetje jammeer dat de herkenbaarheid van het kontje een beetje weg is. Er zouden ook wel iets minder lompe dempers onder mogen, maar een dubbele uitlaat op die manier vind ik wel erg vet. Volgensmij zitten er nu van die gruwlijke (goedkope) herrie potten onder.
Bijna 5000 euro zou ik wel zowiezo te veel vinden. 3.500 max zou ik zeggen.
Als je m koopt wil ik de velgen wel ruilen tegen mijn 15'' velgen (mits ze goede banden hebben)

[ Voor 24% gewijzigd door Bram77 op 02-12-2006 18:06 ]
De oude 6 blijft een van de mooiste BMW's ooit, misschien zelfs de allermooiste. Zeker zoals deze er bij staat, vind ik het een auto om verliefd op te worden.Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:24:
Een beetje leuk uitgevoerd is het wel een nette wagen
[afbeelding]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Sja, die M3 rijdt lekker 200000km rond, die saxo is na 2 drags kaput....dude88 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:08:
sorry, maar deze wilde ik jullie niet onthouden
http://www.youtube.com/watch?v=PogUwmpvTfw
Ioniq 5 P45
dude88 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:08:
sorry, maar deze wilde ik jullie niet onthouden
http://www.youtube.com/watch?v=PogUwmpvTfw
Dan vind ik de Rover 214 die van een Veyron wint toch wat indrukwekkender: http://www.youtube.com/watch?v=PHNj1jlUe0A
Verwijderd
Veel te zien johzimbab schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:36:
[...]
offtopic:
Dan vind ik de Rover 214 die van een Veyron wint toch wat indrukwekkender: http://www.youtube.com/watch?v=PHNj1jlUe0A

Second that. Er zijn genoeg auto's waar discussies over te voeren zijn in deze context, maar citroen....FMS schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:28:
Zelfs ik als alfa nerd zou liever de BMW hebben. Franse autos, pleeeaase
[ Voor 18% gewijzigd door Bram77 op 03-12-2006 00:07 ]
Ah...jij verwachtte dus serieus veel actie?

Verwijderd
Beetje serieus mag je hier wel genomen worden toch ?zimbab schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:30:
[...]
Ah...jij verwachtte dus serieus veel actie?
af en toe ietsje minder serieus mag ook wel toch?Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 13:15:
[...]
Beetje serieus mag je hier wel genomen worden toch ?
Jawel, maar deVerwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 13:15:
[...]
Beetje serieus mag je hier wel genomen worden toch ?
Het blijft wel een mooie prestatieSpiller schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:17:
Sja, die M3 rijdt lekker 200000km rond, die saxo is na 2 drags kaput....
Maar die Saxo is niet ontworpen om zoveel vermogen te houden dus ergens zal je wel een zwak onderdeel hebben waardoor die in betrouwbaarheid moet inleveren. Het zijn keuzes welke men moet maken maar ik denk dat het wel zal meevallen eigenlijk. Als jij continu topvermogen van een M3 vraagt zal die ook sneller kapot gaan dan wanneer je er normaal mee rijdt, dan heb je aan 60pk voldoende dus zal het wel meevallen met de betrouwbaarheid van die saxo. Het zal er iig niet beter op zijn geworden
Als de keuze aan mij was dan nam ik de M3, verkocht ik die / ruilde ik em in voor een nieuwe C5
[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 03-12-2006 15:03 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Oh wacht, ik lul uit mn nek. C5 is helemaal niet duurder

[ Voor 26% gewijzigd door Spiller op 03-12-2006 15:18 ]
Ioniq 5 P45
Ik ben opzoek naar een BMW. Per 1 Maart moet ik er eentje hebben
Vanwege een baanwisseling heb ik straks geen lease auto meer.
To the point;
Ik heb 2 diesel BMW's gezien - allebei een 330D
Korte samenvatting;
BMW 1:
330D Automaat
Bouwjaar 2003
KM stand 160.000
Gigantisch veel opties, waaronder xenon, leer, HK geluids installatie
Prijs - rond de 26.000
BMW 2:
330D Handbak
Bouwjaar 2001
KM stand 185.000
Niet zoveel opties als BMW 1, maar hij heeft genoeg.
Prijs - rond de 14.000
Nu struikel ik alleen over de kilometer stand... Waar moet ik nou op letten met zo'n 'hoge' stand ?
Ook is het een flink prijs verschil... Zijn die extra opties, 'niewere' motor en jonger model echt 12.000 euro waard ?
Mijn keuze zou voor BMW 1 gaan - gewoon een mooie, komplete auto.. maarja, de prijs !
Je kan beter letten op dingen als de onderhoudhistorie en waar ze voor gebruikt zijn.....veel kortere ritten of voornamelijk snelwegkilometers. Snelwegkilometers zijn beter in principe. Dit kan je enigszins afleiden aan de slijtage van het meubilair. Auto's met veel kilometers, maar nog erg goede bekleding hebben vaak lange ritten gemaakt.
Edit: kon je er trouwens geen een vinden die er tussenin zat? Dus redelijk wat opties en iets duurder dan 2, maar minder duur dan 1?
[ Voor 44% gewijzigd door zimbab op 03-12-2006 20:04 ]
Bedankt voor je reactie.zimbab schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:48:
Of die opties de prijs waard zijn beslis je natuurlijk zelf. vind je zelf dat die opties niet zo heel veel toevoegen dan moet je natuurlijk niet 12.000 euro extra gaan neerleggen. De kilometerstand is voor beiden echt niet hoog hoor! Diesels kunnen veel meer hebben en zeker zo'n dikke diesel in een "minder dikke" auto.
Je kan beter letten op dingen als de onderhoudhistorie en waar ze voor gebruikt zijn.....veel kortere ritten of voornamelijk snelwegkilometers. Snelwegkilometers zijn beter in principe. Dit kan je enigszins afleiden aan de slijtage van het meubilair. Auto's met veel kilometers, maar nog erg goede bekleding hebben vaak lange ritten gemaakt.
Edit: kon je er trouwens geen een vinden die er tussenin zat? Dus redelijk wat optiesen iets duurder dan twee, maar minder duur dan 1?
Ik moet inderdaad zelf beslissen of het de opties waard zijn..
Er zijn zat auto's in Nederland die er tussen zitten, maar deze 2 staan in me eigen woonplaats !
Ik kijk zeker verder dan dat, ik ben alleen er net mee begonnen en zit in de 'orienteer' fase
Wat is die car configurator rete goed zet. Eindeloos spelen en zelfs details als navigatie of typeaanduiding yes or no zie je terug op de ingezoomde foto's van binnen en buitenkant die je kunt zien.
Erg mooi.
Verwijderd
Maar E21's, dat zijn echt brakke auto's. De E28 deels, maar ook de E30 en E34 hebben BMW moeten redden omdat de naam er hard op achteruit ging.
Het zijn leuke auto's, zeker als 323i voor die tijd echt een snelle auto (170PK was toen niet niks).
Maar degelijk? Valt tegen.
Verwijderd
Het is leuk om mee te spelen, alleen klopt het wel dat de Z4 M Coupe standaard geen navigatiesysteem heeft?jep schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:24:
* jep zat even op bmw.nl
Wat is die car configurator rete goed zet. Eindeloos spelen en zelfs details als navigatie of typeaanduiding yes or no zie je terug op de ingezoomde foto's van binnen en buitenkant die je kunt zien.
Erg mooi.
Verwijderd
Leuk als zo'n navi dan ook een M-functie heeft. Krijg je i.p.v. "ga hier rechts": "ga hier dwars"
"Over 300m neemt u op de rotonde driftend de eerste afslag"
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:42:
Met een Z4 M ga je waar de weg je heen brengt..
Leuk als zo'n navi dan ook een M-functie heeft. Krijg je i.p.v. "ga hier rechts": "ga hier dwars"
"Over 300m neemt u op de rotonde driftend de eerste afslag"

Doe dan minimaal 1 rondje en bedenk dan is welke afslag je gaat nemen
///M power!
Goh... Zou een idee zijn als Vredestein die navigatie cdtjes zou sponsorenMaCk- schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:11:
als je dan toch gaat driften dan neem je toch niet de eerste afslag!
Doe dan minimaal 1 rondje en bedenk dan is welke afslag je gaat nemen
///M power!
Verwijderd
Dunlop! Vredestein onder een ///M. Foei! Je wilt zeker heel graag testen hoe RWD dwars gaat?MikeyMan schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:15:
[...]
Goh... Zou een idee zijn als Vredestein die navigatie cdtjes zou sponsoren
Hoe dat zo? Zou eerder vredestein, pirelli of bridgestone onder m'n auto zetten dan dunlop...Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:49:
[...]
Dunlop! Vredestein onder een ///M. Foei! Je wilt zeker heel graag testen hoe RWD dwars gaat?
Dat gebruik ik wel bij het tennissen...
[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 04-12-2006 21:37 ]
Verwijderd
Maar Vredestein? Nee dank je, niet op een HP of UHP auto.
Verwijderd
Ja !!! Potenza... iedere 6000KM nieuw rubberVerwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:07:
Ik prefereer Dunlop (SP Sport Maxx, ooit mee gereden?) of Bridgestone Potenza.
Maar Vredestein? Nee dank je, niet op een HP of UHP auto.
Kleeft lekker, maar met echt warm weer wat TE zacht.
Dat dacht ik dus ookTimmert schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:35:
Mwoah, die Ultrac schijnt toch wel prima te zijn hoor

Dan vraag ik me af wat je er mee doet want ik sta met bijna 40k op de teller nog steeds op de eerste set.Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:09:
Ja !!! Potenza... iedere 6000KM nieuw rubber
Kleeft lekker, maar met echt warm weer wat TE zacht.
Dit topic is gesloten.