Het grote BMW topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 31 Laatste
Acties:
  • 19.389 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:37

Zeeuw

5.6

Trek ik het aan, of...?

Ik zoek al bijna een jaar lang een BMW E46 330ci, full options.

In Februari kwam ik er 1 tegen! Mooie prijs en met inruil (Peugeot 306 en Renault 19) kwam het precies uit...wat denk je, rijden ze mijn inruil auto (R19) van achter aan, total-loss! Er kon nog wel mee gereden worden maar dat was ook alles...
Dus ja..over met de pret...

Toen deed een vriend van mijn ouders zijn E32 730 V8 weg. Aangezien ik niet langer in een total-los verklaarde R19 wilde rijden heb ik de kans meteen gepakt! De 306 stond overigens ook met stukken (kop moest gereviseerd worden).

Heb tevens de 306 weg gebracht voor een kop revisie! Heb hem tevens te koop aangeboden, maar dat loopt ook niet storm!

Toen had ik dus helemaal geen geld meer voor een mooie E46, dus maar weer sparen.
Ondertussen geen problemen gehad met de E32, totdat hij opeens begon te sputteren.
Ik de ANWB gebeld, bleek een injectiemodule kapot te zijn, dus hij moest gesleept worden!
Had em toen naar een garage gebracht bij mij in de buurt (moest van A'dam naar E'hoven).
Komt ie daar aan, heel het dak en achterklep vol krassen en de antenne omgebogen!!
Ik zo stom geweest om bij het inleveren van mijn leenauto ook de papieren van de berger weg te gooien.
Berger gebeld, en die ontkent alles!! Zelfs een kopie van het schadeformuliertje willen ze niet opsturen!!!!
Nou, auto heeft ondertussen nog eens 2 weken bij de garage gestaan, hij had geen tijd...
Na herhaaldelijk bellen elke keer een andere smoes! Zelfs 1 keer zei hij: Ik ben hem nu op de brug aan het duwen.
Ik rij er dezelfde avond langs, staat nog gewoon op de plek waar de berger hem afgeleverd heeft...
Bleek het uiteindelijk gewoon een luchtslang te zijn waar scheurtjes in zaten dus hij zoog valse lucht...heb ik dan 2 weken op moeten wachten en een dak vol krassen!!

Dingetje rijdt weer, dus ik weer blij!

Nog steeds bijna dagelijks het internet afzoeken naar een mooie E46.
Kwam ik opeens een mooie BMW 850i tegen, daar wat informatie over gezocht en de wagen bekeken.
Zag er nog netjes uit, dus besloten om een aankoopkeuring te doen.
Eigenaar ging 10 dagen op vakantie, dus ik moest even 2 weken in spanning zitten.
Eigenaar komt terug, ik spreek hem en hij zegt: De keuring gaat niet door, ben bang dat er krassen opkomen en Eindhoven (30min rijden) is te ver!!

Sjeeeeeeezus! Weer helemaal voor niks wezen kijken en mezelf blij gemaakt...

3 weken later zie ik een mooie E46 330ci (gister dus), echt alles erop! Prachtige wagen!
Ik spreek met die man af dat ik mijn 2 autos in wil ruilen, was niet zoveel probleem, maar dan moest er wel iemand komen kijken. Dus die man zegrt: Dan reserveer ik voor u deze auto, totdat morgen iemand is komen kijken naar je auto's en dan weten we welke prijs we ervoor krijgen!!

Ik blij, word ik vanochtend wakker gebeld, wat denk je, die man die naar mijn auto wil komen kijken, en dat denk je dat ie zegt: De auto is gisteravond verkocht, dus ik kom niet langs!!

WTF!!! Hij was gereserveerd!!!

Dus ja....

Ligt het nu aan mij of zit het niet mee?

Korte samenvatting:
E46 gezien -> inruil auto total loss!
E32 gekocht -> Bergingsbedrijf zet em vol krassen en ontkent!!
E31 gezien en ankoopkeuring afgesproken -> afgebeld voor aankoopkeuring
E46 gereserveerd -> word voor mijn neus verkocht!!!

Pfff, bovendien staat die 306 ook nog te koop, ik word er af en toe niet goed van...

[ Voor 0% gewijzigd door Zeeuw op 12-09-2006 19:37 . Reden: Tis toch wel een hele lap tekst geworden... ]

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zoekt teveel met verkoop wat je hebt.

Verkoop je spullen, maar er geld van. Koop een 205 voor heel weinig en rij daar in rond.

Zie je wat leuks, koop je hem meteen als het wat is.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Zeeuw schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:37:
Trek ik het aan, of...?

Ik zoek al bijna een jaar lang een BMW E46 330ci, full options.

<knip lang verhaal>
op www.bmwnoord.nl staat een mooie, BMW 3-serie 330Ci Coupé **Individual** automaat Saphirzwart. Hoewel ik 42K voor het "oude" model toch wat prijzig vindt.

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:42:
Je zoekt teveel met verkoop wat je hebt.

Verkoop je spullen, maar er geld van. Koop een 205 voor heel weinig en rij daar in rond.

Zie je wat leuks, koop je hem meteen als het wat is.
Verkoop (306) probeer ik al te lang...
Een 205 kopen is geen optie, daar voel ik mezelf niet lekker bij, te klein, de rammelig, te gammel, bovendien heb ik bij zulke auto's de neiging om door de bossen te gaan crossen. En daar wil ik dan ook niks aan uitgeven. Dat deed ik destijds met die R19 ook, die had ik toen gekocht om de 306 te sparen...
Bovendien rijdt de 730 te goed en aangezien rijden een hobby is...
zneek schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:05:
[...]

op www.bmwnoord.nl staat een mooie, BMW 3-serie 330Ci Coupé **Individual** automaat Saphirzwart. Hoewel ik 42K voor het "oude" model toch wat prijzig vindt.
Ik zoek ook een E46 tussen 2000 en 2002 voor max €25000, moet een coupe zijn, GEEN cabrio, en een handbak! Verder gewoon alle opties...
Maar goed, we zoeken gewoon verder...

Read the badge, Bitch!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:19
duitsland al eens overwogen?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

linkje

Wat een droom van een auto zeg, als ik het geld had liggen wist ik het wel :9~

Verwijderd

Als het nou een echte M-individual was, kwam het nog verder dan alleen de spiegels en deurlijsten :z

Maar wist niet dat jij E36 mooi vond Tim? :)

Hij is niet te duur...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 10:53 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zeeuw schreef op woensdag 13 september 2006 @ 05:42:
Ik zoek ook een E46 tussen 2000 en 2002 voor max €25000, moet een coupe zijn, GEEN cabrio, en een handbak! Verder gewoon alle opties...
Maar goed, we zoeken gewoon verder...
De 323Ci Exec van mijn pa wordt eind deze maand ingeruild bij Story. (Waardenburg/Den Bosch) Geen idee wat die nog moet kosten.. Sapphirschwarz, zwart leer, 17" wielen. Wellicht interessant voor je?

[ Voor 3% gewijzigd door Demo op 13-09-2006 10:59 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:52:
Als het nou een echte M-individual was, kwam het nog verder dan alleen de spiegels en deurlijsten :z

Maar wist niet dat jij E36 mooi vond Tim? :)

Hij is niet te duur...
Ik vind een E36 prachtig, maar dan enkel en alleen de Touring en dan moet het ook nog een 328 zijn. 328 E46 mag ook, wederom het liefst een Touring. Van het latere model (zoals Tom heeft) mag het ook een sedan zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Timmert op 13-09-2006 10:59 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm, die van ons (zie link profiel) staat helaas al een dikke maand te koop. We hebben helaas alleen maar een bod van 2k onder ons bedrag gekregen :/ Ach ja, als ik nou over 4 jaar werk zou hebben wil ik hem wel overkopen, maar dat kost mijn ouders veel geld :+

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zou fatsoenlijker foto's regelen. Dat verkoopt meteen een stuk beter..

Verwijderd

Timmert schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:58:
[...]

Ik vind een E36 prachtig, maar dan enkel en alleen de Touring en dan moet het ook nog een 328 zijn. 328 E46 mag ook, wederom het liefst een Touring. Van het latere model (zoals Tom heeft) mag het ook een sedan zijn.
E36 328 Touring is wel een redelijk zeldzame auto in NL, zo heel veel 328's zijn er uberhaupt niet geleverd (voor een serieauto dan).

• Outerspace

Outerspace

Timmert schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:02:
Ik zou fatsoenlijker foto's regelen. Dat verkoopt meteen een stuk beter..
Haha, ik zal mijn pa er even op wijzen. Heb ze wel op mijn Tweakers.net Fotoalbum gezet, echter niet op de advertentie zelf :P

[ Voor 42% gewijzigd door Outerspace op 13-09-2006 11:10 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Wimo.
  • Laatst online: 17:56

Wimo.

Shake and Bake!

Timmert schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:44:
linkje

Hly shit, leuke bak. Valt nog niet mee om een 328 te vinden met zo'n uitrusting met een fatsoenlijk km stand.

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Daar kijk ik ook regelmatig, alleen heb ik dan het probleem dat ik niets in kan ruilen en er tussen de 4000 en 6000 euro BPM bij komt, dat maakt het zoeken al een stuk moeilijker.
Alhoewel er vaak wel hele mooie tussenstaan!
Demoniac schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:58:
[...]
De 323Ci Exec van mijn pa wordt eind deze maand ingeruild bij Story. (Waardenburg/Den Bosch) Geen idee wat die nog moet kosten.. Sapphirschwarz, zwart leer, 17" wielen. Wellicht interessant voor je?
Klint leuk, maar ik ben echt opzoek naar een 330...

Read the badge, Bitch!

Verwijderd

Z3 Coupé 3.0 niks? Zelfde onderstel, zelfde motor, veel minder gewicht... Plus de auto is waardevaster :)

• 418O2
  • Laatst online: 18:19
ik word echt gek van de bmw.. Goddomme

net wou hij niet eens meer starten. Dikke backfire uit het luchtfilter.. Ik denk dat de ontsteking heel mis zit. Eerst maar even alle klepstoters vervangen, ben ik van het getik af en hopelijk van meer..

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Timmert schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:44:
linkje

Een maand geleden zulk 1 gekocht (318tds) Perfecte wagen, doch net iets te traag. Ik overweeg een chiptuning te doen, om toch iets meer vermogen te hebben. Voor de rest is het een sublieme wagen voor mij.

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• Blackminister
Outerspace schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:01:
Hmm, die van ons (zie link profiel) staat helaas al een dikke maand te koop. We hebben helaas alleen maar een bod van 2k onder ons bedrag gekregen :/ Ach ja, als ik nou over 4 jaar werk zou hebben wil ik hem wel overkopen, maar dat kost mijn ouders veel geld :+
Check uw link eens in uw profiel..Werkt niet..er staat twee keer http// (tenzij het expres was natuurlijk) :D

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Blackminister schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:49:
[...]

Een maand geleden zulk 1 gekocht (318tds) Perfecte wagen, doch net iets te traag. Ik overweeg een chiptuning te doen, om toch iets meer vermogen te hebben. Voor de rest is het een sublieme wagen voor mij.
Tsja, dat is en blijft een trage indirect ingespoten diesel, had je van tevoren kunnen weten.. Weet ook niet of chippen wel zoveel zin heeft bij zo'n 318?

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Ik ga van het weekend de e30 naar voor mijn huis slepen en m kaalplukken. Zijn er nog onderdelen schaars die de moeite van het demonteren waard zijn?

Ik heb geen tijd/kennis/geduld/plaats en geld (in die volgorde) om de e30 weer tip-top te krijgen, jammer, maar helaas :'(

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Blackminister
Timmert schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:22:
[...]

Tsja, dat is en blijft een trage indirect ingespoten diesel, had je van tevoren kunnen weten.. Weet ook niet of chippen wel zoveel zin heeft bij zo'n 318?
Yep, ik wist op voorhand dat het wat aan de trage kant ging zijn. Niet zoveel problemen mee, vooral omdat ik slechts twee maand geleden m'n Z3 op de Nurbergring tegen de vangrail heb laten vliegen. Dus besloot het iets rustiger aan te doen. Die chiptuning levert een extra 25pk op en koppel wordt ook wat verhoogd. Tis iets :) Kmoe geen 100pk meer hebben ook 8)

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Twhomp schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:54:
Ik ga van het weekend de e30 naar voor mijn huis slepen en m kaalplukken. Zijn er nog onderdelen schaars die de moeite van het demonteren waard zijn?

Ik heb geen tijd/kennis/geduld/plaats en geld (in die volgorde) om de e30 weer tip-top te krijgen, jammer, maar helaas :'(
Van welk jaar is hij? Welk type? Welke kleur? Wat heeft hij gelopen?
Ik heb een cabrio dus zullen niet alle onderdelen passen, maar wie weet kan ik je iets licht (of zwaarder...wat je wil :)) maken.
Geen leuke velgen en banden of einddemper toevallig?

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Bram77 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:41:
[...]

Van welk jaar is hij? Welk type? Welke kleur? Wat heeft hij gelopen?
Ik heb een cabrio dus zullen niet alle onderdelen passen, maar wie weet kan ik je iets licht (of zwaarder...wat je wil :)) maken.
Geen leuke velgen en banden of einddemper toevallig?
m3 velgen met goede banden :)
Zijn van die driespaaks velgen. Ik moet de BMW nog naar mijn huis toe slepen, dus kan er geen foto's van maken

edit:
318i uit 1983, wit (alpenweiss2), dacht type1 e30, heeft 3ton+ gelopen, blok en dynamo niet lekker meer.
Ik heb daar nog een originele demper voor en een sportdemper. We kunnen even kijken wat je nodig hebt en er voor geven wilt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Twhomp op 14-09-2006 15:52 ]

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
jep schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:29:
Even pics. Er staat hier op kantoor een gruwelijk dikke BMW:

7ER REIHE; 745D AUT :) :)

[afbeelding]

Met 4 enorm mooi afgewerkte pijpen aan de achterkant. :)

Niet echt standaard, denk ik. :)
hm.. die gast heeft van kenteken gewisseld volgens mij :)

ik kwam gister in Doetinchem die Pal-Krat dude tegen (Joan Straatmans) waar femme het over heeft een stuk terug, loop ik later naar mijn auto, staat zijn auto naast die van mij geparkeerd:

exact dezelfde auto als hierboven. ook volgens het RDW een 7ER REIHE; 745D AUT.

Afbeeldingslocatie: http://afhaeker.net/~phreak/zooii/745_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://afhaeker.net/~phreak/zooii/745_2.jpg

let niet op kwaliteit, extreem brakke gsm pics

kan natuurlijk ook dat er 2 exact dezelfde van rondrijden :P

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:08

jep

Ik betwijfel het bijna. Dat is hem echt wel. :P

Wel wazig dan :? :o

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Volgens de RDW zijn het gewoon twee verschillende:
Datum eerste afgifte Nederland: 4 augustus 2006
Datum eerste afgifte Nederland: 14 april 2006

• jep

jep

Misschien zijn 't broers. Aangezien ze er exact 't zelfde gepimpt uitzien, zelfde uitvoering en allebei in Doetinchem of alle places. :P

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat klopt wel, hij heeft er twee en de ene ging naar z'n vader of iets dergelijks (vaag verhaal). Hij heeft ook nog een Aston Martin DB9 besteld dus kennelijk gaan de zaken voorspoedig :X .

• jep

jep

:D

Het klinkt allemaal een beetje alsof we binnenkort kunnen gaan bieden op die auto's, in de faillissementsverkoop.

Verwijderd

Ik vind de speculaties naar wat iedereen doet als hij welke auto rijdt, en andersom, toch al wat aan de vreemde / lage kant. zeker voor een forum als dit.

Wat ik niet snap is dat Daniel valt over een kleine 500 euro (zoiets toch ?) t.o.v. de aanschaf van zijn auto voor een IPOD tool, of iets in de trend. Wanneer er over brandstof gesproken gaat worden snap ik er helemaal niets meer van, zeker niet wanneer je een auto van 80 mille (benzine) gaat kopen voor de lol en er een Volvo (diesel) naast gaat rijden voor je werk :? En dan zeuren dat de BMW in diesel uitvoering zoveel duurder was; reken uit je winst.

De mensen van Tweakers.net doen alsof ze koning zijn met hun BMW's... jongens, er zijn legio mensen in Nederland van grote bedrijven die ieder jaar een nieuwe kopen/leasen. En dan hebben we het nog niet over de Porsche rijders, Audi A8 rijders, Jaguars, Mercedes, etc, die soms wel hele wagenparken leasen ;)

Nu is Tweakers verkocht en was het tijd om een leuke auto te kopen, niets mis mee, maar ik wil wel eens zien wat je over 1-2 jaar rijdt. Als je over 500 euro voor een IPOD-ding valt ben ik geneigd te zeggen dat je deze auto beter op kan rijden. Een dergelijke auto is leuk om te kopen na een financiële input, een dergelijk type in de toekomst met zelfde leeftijd blijven rijden is een 2e.

Gelukkig heeft iedereen zijn mening, dacht ook al iemand in dit topic tegen gekomen te zijn die er zo over dacht. (Ik heb een Audi Directeur ook nog nooit over zijn A8 op een forum zien posten ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 21:54 ]

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05
Er bestaat ook nog zoiets als gezond verstand, en dat verstand zegt dat zo'n simpel iPod ding geen 500 euro hoeft te kosten. Dan mag je nog zoveel geld hebben, het blijft teveel geld voor zo'n apparaat. Uit principe koop je het dan niet. Best wel begrijpelijk hoor.

En jij doet net alsof Daniel en Femme zo patserig doen over hun auto's, wat helemaal niet zo is.

Verwijderd

Phreak schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:21:
Er bestaat ook nog zoiets als gezond verstand, en dat verstand zegt dat zo'n simpel iPod ding geen 500 euro hoeft te kosten. Dan mag je nog zoveel geld hebben, het blijft teveel geld voor zo'n apparaat. Uit principe koop je het dan niet. Best wel begrijpelijk hoor.

En jij doet net alsof Daniel en Femme zo patserig doen over hun auto's, wat helemaal niet zo is.
Dat is nu een kwestie van meningen ;)

• Chevy454
  • Niet online
Phreak schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:21:
Ik vind dat mensen minder moeten lullen over zulke dingen. Als je een wagen koopt van zeg 60 000 euro is die 500 euro echt niets want die heeft als doelgroep personen die er wat warmer bijzitten. (wat schuift zo'n 6 eigenlijk?). Die prijzen zijn bij BMW de normaalste zaken hoor. Een BMW Navigator 3 is gewoon een Garmin GPS systeem waarop BMW staat ipv Garmin. Het kost echter wel enkele honderd euro's meer omdat er BMW op staat.

Fuck, zelfs BMW eist een hoger uurloon dat wanneer er aan hun voertuig gewerkt wordt door een dealer welke ook ander merken doet. Motoport moet bijvoorbeeld 80 euro uurloon vragen van BMW als er aan hun product wordt gewerkt en geen 60 euro voor een Honda terwijl het toch echt door dezelfde monteur wordt gedaan.

Je weet gewoon waar je aan toe bent wanneer je een bepaald merk / reeks / uitvoering koopt. Dan moet je niet gaan lopen zeuren dat het te duur is in mijn opinie :)

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 14-09-2006 23:08 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• jep

jep

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:26:
[...]

Dat is nu een kwestie van meningen ;)
Ik vind het juist erg leuk om 't allemaal te lezen. De foto's, de verhalen. Ik zou 't ook leuk vinden om er veel over te vertellen als ik zo'n auto had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:52:

Nu is Tweakers verkocht en was het tijd om een leuke auto te kopen, niets mis mee, maar ik wil wel eens zien wat je over 1-2 jaar rijdt.
Helemaal eens met Phreak. Ik zou ook geen 500 euro neerlappen voor een kabeltje met houdertje (meer is het namelijk niet). Sterker nog, op een site staat een handleiding hoe je dat ding van BMW moet inbouwen. Dat is een uurtje werk oid. Stel dat je het nooit hebt gedaan, misschien ben je er dan een middagje mee bezig.

En een nieuwe auto rijden wil helemaal niets zeggen. Als jij een paar jaar een eigen zaak hebt met wat inkomsten, dan heb je morgen een lening van de bank of welke instelling dan ook voor een nieuwe BMW 5 serie. Wat formuliertjes faxen en het geld staat op je rekening. Gaat zo gemakkelijk tegenwoordig.

Ik heb het wel eens gevraagd bij een BMW dealer in (ik meen) Rotterdam: 80% van de auto's daar werd via een financiering gekocht. De dealer waar ik mijn auto heb gekocht zit in het oosten van het land. Daar zitten veel tuinders/boeren in de omgeving, daar was het weer vrij gebruikelijk dat ze contant een auto kwamen kopen. En dan ook echt contant cash, niet overboeken oid.

Prik er een beetje doorheen. Er zijn ontzettend veel mensen die het voor de status kopen. Het zal niet voor niets zijn dat er vaak veel basisuitvoeringen rondrijden met kleine motoren. Wel een premium merkje aan je sleutelbos, maar ondertussen wel een financiering nodig hebben om die 4 cilinder te kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Gelukkig heeft iedereen zijn mening, dacht ook al iemand in dit topic tegen gekomen te zijn die er zo over dacht. (Ik heb een Audi Directeur ook nog nooit over zijn A8 op een forum zien posten ;))
Mag je niet trots zijn op je auto, die je na een paar jaar hard werken hebt verdient? Ik vind het niet meer dan terecht dat Femme zijn BMW showt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:52:
[...]

Mag je niet trots zijn op je auto, die je na een paar jaar hard werken hebt verdient? Ik vind het niet meer dan terecht dat Femme zijn BMW showt :)
Ik ben daar minder enthousiast wanneer je zeurt over kosten waarvan je weet dat BMW duur is, benzine ook. En zeker niet als je minder positief over andere personen, hun zaken en hun financiele omstandigheden suggereert aan de hand van een pimpert-verhaal.

Over die kosten ben ik het eens met Chevy, er zou maar eens een medewerker van je dealer mee zitten lezen...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Ik vind een Alpina B10 en een 6-serie helemaal geweldig. Alleen jammer dat er in de B10 gas word gelegd en de eigenaar van de 6-serie klaagt over benzine kosten...

De mijne rijdt ook 1 op 6 in de stad, maar lig er geen minuut wakker van als ik weer moet tanken. Sterker nog, ik ben altijd weer blij als ik de meter op 90l zie staan :)

Nee dan rij ik liever een auto die mij 2500 euro heeft gekost en dat ik met een glimlach sta te tanken dan dat ik een 6-serie koop en klaag over de benzine kosten...

Maar goed, 500 euro voor een iPod kabeltje is idd veel te duur, daar heb je een nieuwe iPod voor!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 17:40

_Arthur

blub

In een BMW topic horen natuurlijk BMW plaatjes :)

Over 4 weken mag ik rond tuffen in een 118D BL CupSport:

Afbeeldingslocatie: http://www.arthurconsultancy.nl/otootje.png

- Titansilber metallic
- Mistlampen
- Airco ECC
- CruiseControl
- Hemel Anthrazit zwart
- Bekerhouders
- Hoofdsteunen neerklapbaar
- 17" LM styling 142
- M-sportstuur/pook
- Verlaging ism sportonderstel
- Sportstoelen
- Nog wat kleine dingetjes

Eventueel later nog wat paprikachips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou dat CupSport pakket? De zwarte hemel (wel heel chique) en het sportonderstel ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 17:40

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:28:
Wat is nou dat CupSport pakket? De zwarte hemel (wel heel chique) en het sportonderstel ofzo? :)
In het CupSport pakket voor de 1-serie zitten standaard:
- Sportonderstel
- Sportstoelen
- Lederen sportstuur
- 16" LM styling 140
- 15mm verlaging
- exterieurdelen in kleur
- interieurlijsten in Gomeraschwarz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Twhomp schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:49:
[...]

m3 velgen met goede banden :)
Zijn van die driespaaks velgen. Ik moet de BMW nog naar mijn huis toe slepen, dus kan er geen foto's van maken

edit:
318i uit 1983, wit (alpenweiss2), dacht type1 e30, heeft 3ton+ gelopen, blok en dynamo niet lekker meer.
Ik heb daar nog een originele demper voor en een sportdemper. We kunnen even kijken wat je nodig hebt en er voor geven wilt :)
Die einddemper gaat niet passen. Maar misschien heb ik wel interesse in de velgen. Ik weet niet precies welke velgen ik voor me moet zien. Ze zijn wel 4x100 en 15''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Bram77 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:46:
[...]

Die einddemper gaat niet passen. Maar misschien heb ik wel interesse in de velgen. Ik weet niet precies welke velgen ik voor me moet zien. Ze zijn wel 4x100 en 15''?
Vanavond sleep ik de auto naar mijn huis, dan meet ik ze op en neem ik foto's. Zaterdag heb je de info :)

Dat wordt nog ruzie om die velgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arthur schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:34:
[...]

In het CupSport pakket voor de 1-serie zitten standaard:
- Sportonderstel
- Sportstoelen
- Lederen sportstuur
- 16" LM styling 140
- 15mm verlaging
- exterieurdelen in kleur
- interieurlijsten in Gomeraschwarz
Ah oke, toch netjes :)

Al vind ik een 1-serie alleen in donkerblauw of zwart mooi, in M-technic en eigenlijk moet 'ie gewoon 2 deurs zijn...

Afbeeldingslocatie: http://www.pistonheads.com/pics/news/12436/bmw_130i_m_sport-2-L.jpg

@Rinaldo: Is je body een 2-deurs zonder schuifdak? Zo ja dan heb ik daar wel interesse in :P

(snap alleen niet dat je hem wegdoet, voor +/- 450 heb je hem weer rijdend, daar koop je bijna niks fatsoenlijk voor terug...) :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zeeuw schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 05:18:
Ik vind een Alpina B10 en een 6-serie helemaal geweldig. Alleen jammer dat er in de B10 gas word gelegd en de eigenaar van de 6-serie klaagt over benzine kosten...
Ik heb de B10 gekocht als praktische auto die voor mij een leuk hobbyobject zou kunnen zijn en voor mijn ouders (en andere familieleden) een vervanger voor hun niet geheel betrouwbare en brak op de weg liggende Scènic (op LPG). Het kan mijn ouders feitelijk geen drol interesseren welke auto ze rijden als hij maar laadruimte heeft, betrouwbaar is en de kosten in de hand zijn te houden. Een tank van 110 euro afrekenen levert hun ondanks het uitzicht op 4,8 meter glimmend blik geen glimlach op het gezicht op. Een Alpina B10 3.2 Touring is een fijne auto: comfortabel, goede prestaties, praktisch en veilig. Alleen de brandstofkosten waren te hoog om het voor hun een prettige ervaring te maken. Ombouwen naar LPG lost dat probleem op.

Vooralsnog is er geen merkbaar verschil tussen rijden op LPG en benzine. Wat er zo 'jammer' is aan het rijden op LPG begrijp ik niet als het enkel goedkoper is. Je bent een dief van je eigen prortemonnee als je graag tweeënhalf keer zoveel voor benzine wilt betalen.

Verder wordt de auto liefkozend behandeld en zijn er in de afgelopen maanden tal van kleine probleempjes opgelost en heeft hij een verjongingskuur ondergaan. Op dit moment worden de velgen in originele staat teruggebracht en wordt er aan oplossing voor het krakende leer gewerkt. Hij had het slechter kunnen treffen.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 01:12:
[...]

Ik ben daar minder enthousiast wanneer je zeurt over kosten waarvan je weet dat BMW duur is, benzine ook. En zeker niet als je minder positief over andere personen, hun zaken en hun financiele omstandigheden suggereert aan de hand van een pimpert-verhaal.

Over die kosten ben ik het eens met Chevy, er zou maar eens een medewerker van je dealer mee zitten lezen...
Je hoort mij niet klagen over het brandstofverbruik van mijn auto's, althans niet die voor eigen gebruik. Ik zeur niet omdat deze auto's ook werkelijk relatief zuinig zijn. De Roadster S haalt 8,0l per 100km als je je best doet (en als je niet je best doet haal je 8,5 tot 9,5l). Een 330i is relatief zuinig vergeleken met bijvoorbeeld een Audi A4 3.2 FSI of een Alfa 159 3.2. Vooral Alfa heeft niets begrepen van het maken van zuinige auto's. Er stond deze week een test van een paar ~3,0 liter coupé's in AMS en het is schrikbarend om te zien hoeveel de Brera 3.2 zuipt in vergelijking met een Z4 3.0 (40% meer oid). De Brera is meer dan 400 kg zwaarder 8)7 . Ook de 159 heeft last van overgewicht.

Als je een dikke GT met een V8 koopt dan weet je natuurlijk dat hij veel zal verbruiken. Dat neemt niet weg dat je als klant het recht hebt om van de fabrikant te verlangen dat het brandstofverbruik zo veel mogelijk wordt geoptimaliseerd. Dat is zeker het geval bij BMW, dat zich profileert als de top wat betreft motorenbouw, en dat betekent dat een motor naast een hoog vermogen, een mooie vermogensopbouw en een mooie loop ook een laag brandstofverbruik moet hebben. BMW besteedt dan ook veel aandacht aan het ontwikkelen van zo zuinig mogelijke motoren.

Dat iemand vijf nieuwe BMW's in een half jaar koopt en ze ook nog eens helemaal laat customizen vind ik geweldig. Ik hoop dat hij er nog lang mee door kan gaan. Ik zou het zelf niet doen omdat het een beetje jammer is van je geld. Het wekt bij mij wel enige interesse in wat voor zaken je dan doet. Als je het voor elkaar krijgt met krattenwassen heb je obviously je zaakjes goed voor elkaar en heb je iets in de markt gezet wat uniek of erg goed was vergeleken met de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:24:

@Rinaldo: Is je body een 2-deurs zonder schuifdak? Zo ja dan heb ik daar wel interesse in :P

(snap alleen niet dat je hem wegdoet, voor +/- 450 heb je hem weer rijdend, daar koop je bijna niks fatsoenlijk voor terug...) :)
Yup, 2 deurs zonder schuifdak. PM even je wensen en gegevens, hou ik er rekening mee.

Ik zou anders zeggen: bouw jouw motor en interieur erin, paar blaasjes en plekjes spuiten en je hebt een e30 die over een jaar gratis is ;)

(voor mij is het de tweede auto, heb er voornamelijk geen tijd en plek voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vanavond ging ik naar mijn ouders en daar aangekomen was mijn moeder net klaar met een cliëntje. Het ongeveer 10 jaar oude jochie was gek van auto's en was onder de indruk van de "dikke bak" op de oprit. Mijn moeder had hem al beloofd dat hij een keer mocht meerijden in de BMW, dus toen ik er toevallig was met de cabrio was het een mooi moment om een rondje te rijden in de Z4. Daarna is hij samen met mijn ma in de cabrio achter z'n eigen moeder naar huis gereden in een gehucht verderop waar zo'n cultuur heerst waar iedereen met mooi weer op straat zit. Jongetje had dus een toffe tijd :) .

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Cool :) Kan me goed voorstellen hoe dat jochie zich moet voelen. Waarschijnlijk heeft ie het er volgend jaar nog over tegen z'n vriendjes ;)

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Een 330i is relatief zuinig vergeleken met bijvoorbeeld een Audi A4 3.2 FSI of een Alfa 159 3.2. Vooral Alfa heeft niets begrepen van het maken van zuinige auto's. Er stond deze week een test van een paar ~3,0 liter coupé's in AMS en het is schrikbarend om te zien hoeveel de Brera 3.2 zuipt in vergelijking met een Z4 3.0 (40% meer oid). De Brera is meer dan 400 kg zwaarder 8)7 . Ook de 159 heeft last van overgewicht.
De brera is ook veel meer wagen dat de Z4. Breder en langer. Daarnaast helpt het topzware GM v6 ook niet echt mee.

Zie hier de verschillen:

Afbeeldingslocatie: http://www.spiegel.de/img/0,1020,430117,00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://eurocarblog.com/uploads/alfa_romeo_brera_spider_01.jpg

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wimo. schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:25:
[...]

De brera is ook veel meer wagen dat de Z4. Breder en langer. Daarnaast helpt het topzware GM v6 ook niet echt mee.

Zie hier de verschillen:

[afbeelding]

[afbeelding]
't word tijd dat er weer echte alfa V6en komen, uitlaatspruitstukken kijken :9

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:02

GaMeOvEr

Is een hork.

Wimo. schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:25:
[...]

Zie hier de verschillen:

[afbeelding]

[afbeelding]
Tja, ze zitten allemaal in het "premium" roadster segment. Dus BMW Z4, Alfa Brera, Mercedes SLK, dat soort spul.

Wat er dan aan de Brera zoveel meer auto is mij niet duidelijk. Hij heeft niet meer binnenruimte, ook al is hij langer en breder, en zelfs de kofferbak is kleiner. Dus wat mij betreft een eerlijk vergelijk, zelfde segment, andere uitvoering die echter niet merkbaar is in het gebruik, en faalt qua performance.

Aannames zijn fataal.

• jep

jep

Als ik moest kiezen tussen een Z4 en een Alfa, nou dan wist ik 't wel.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

jep schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:01:
Als ik moest kiezen tussen een Z4 en een Alfa, nou dan wist ik 't wel.
Inderdaad, de Z4. Veel meer auto qua beleving en rijgedrag. Alfa is met de laatste modellen gewoon dik de mist in gegaan, het ziet er allemaal leuk uit, maar het is gewoon VEEL te zwaar allemaal. Dan kun je er wel 260 PK inlepelen, maar als dat dan vervolgens 1700kg moet voortslepen, is het hoogstens "rap" en zeker niet "snel". Gewoon te zwaar. En dat merk je ook weer in het stuurgedrag.

Aannames zijn fataal.

• Chevy454
  • Niet online
Femme schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 13:28:
Als je een dikke GT met een V8 koopt dan weet je natuurlijk dat hij veel zal verbruiken. Dat neemt niet weg dat je als klant het recht hebt om van de fabrikant te verlangen dat het brandstofverbruik zo veel mogelijk wordt geoptimaliseerd. Dat is zeker het geval bij BMW, dat zich profileert als de top wat betreft motorenbouw, en dat betekent dat een motor naast een hoog vermogen, een mooie vermogensopbouw en een mooie loop ook een laag brandstofverbruik moet hebben. BMW besteedt dan ook veel aandacht aan het ontwikkelen van zo zuinig mogelijke motoren.
Jammer dat ze er niks van kunnen bij BMW. Klachten, verschrikkelijk. Die verbrandingskamers zijn en blijven ruk in combinatie met de emissienormen. Ze wisten niet beter om het motorblok van de R reeks maar te voorzien van een secundaire directe ontsteking. Het gebruik van glijvonkers helpt maar dan heb je als gevaar dat de zuiger als massa wordt gebruikt ipv de cilinderkop. Konstant Fahr Rrucklen is echt een probleem bij BMW. Ze doen daar gewoon aan symptoonbestrijding ipv de oorzaak van het probleem aan te pakken.

Ook het afstellen van de stationair loop is super gemaakt. Je hebt daar stappenmotoren welke volgens de literatuur individueel aangestuurd worden. Dat klopt ook wanneer je de gegevens uitleest en de schema's bekijkt. Alleen stuurt de ECU dezelfde waarde naar de stappenmotor terwijl dat apart dient te zijn. Het gevolg is dan ook duidelijk, de stappenmotoren zitten continu naar soms compleet verschillende waardes af te regelen. Soms op 64, dan weer op 100, dan weer 64 dan weer 100. Het gebruik van die stappenmotoren is innovatief te noemen, alleen zo stom gemaakt dat het hilarisch is. Het deed zo'n pijn aan mijn ogen dat ik het compleet inlaatsysteem maar opnieuw heb afgesteld bij de voertuigen wat onder mijn hoede waren zodat de stappenmotoren niet zo'n grote stappen hoeven te maken.

De hele motoropbouw is overigens zeer opmerkelijk te noemen. Ik noem het opmerkelijk want zo'n incompetent systeem van aandrijving heb ik nog niet gezien. Het gebruik van 3 kettingen met verschillende snelheden in combinatie met een reed valve op het PCV systeem. Zo krijg je inderdaad een soepele motorloop als je daar een anker aan hangt. Er zit veel meer potentieel in dat motorblok mits de aandrijving en het PCV systeem wordt aangepast. Desondanks wordt het principe al meer dan 10 jaar gebruikt (zoniet langer). Aandacht voor ontwikkeling zal ik dat niet noemen. De enige goede ontwikkeling welke ik heb gezien op motorisch vlak bij die dingen is het gebruik van een inductieve krukassensor ipv een dubbele hallgever op de krukas.

Net zoals de remmen overigens :X Kolere, wat een pokkesysteem. Elektronisch gestuurd remmen, lekker als je niet genoeg stroom voor de aansturing van de drukpomp hebt. Autobahnfahren tegen 230km/h zonder remmen :X Dat er nog geen doden zijn gevallen is echt een wonder. Innovatief is het zeker maar zoveel haken en ogen aan het systeem. Het recidieve backupsremsysteem is leuk maar werkt heel vaak niet. BMW had daar een leuke oplossing voor: plaats gewoon een waarschuwing dat het systeem elektronisch bekrachtigd is en dat er altijd het contact op moet staan.

Het meest vreemde aan dit alles is: veel mensen pikken dit ook nog eens. Ik zal het nooit snappen wat deze mensen bezielt. Het rijdt goed, dat is een feit. Het is ook een feit dat het een ongelofelijk samengeraapte rotzooi is waarbij BMW de hemel mag prijzen dat er nog geen doden zijn gevallen.

Maar ik moet ook eerlijk wezen, 5 jaar geleden hoorde ik al van enkele mensen dat BMW echt ruk was. Toen had ik ook veel ongeloof hierover maar nu ik de nodige kennis heb kan ik het enkel met hun eens zijn. Het is jammer eigenlijk want ik vind dat ze wel leuke voertuigen maken qua design maar helaas op enkele vlakken technisch ondermaats zijn.

Maar rijden doet het goed, freude am fahren maakt zeker veel goed?

[ Voor 53% gewijzigd door Chevy454 op 17-09-2006 00:15 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Chevy454 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:36:
[...]

Jammer dat ze er niks van kunnen bij BMW. *knip BMW rant*

Ach, alle merken hebben wel een slechte kanten. BMW doet de marketing wel bijzonder goed, dat moet je ze toegeven. En slecht zijn hun auto's niet, ze kunnen wel beter.

Maar het valt me op dat je geen kans onbenut laat om op BMW te ranten: wat is het probleem nu, met jou en BMW? Want oplossen (op een nerd-forum) doet het echt niet. En er wordt toch niet naar geluisterd (sterker nog, men wordt het zat, daar gaat dan je boodschap).

Niet om je persoonlijk aan te vallen, absoluut niet, integendeel zelfs. Ik vind auto-techno-babble er wel bijhoren op dit forum, maar het zo zonde zijn dat je een beetje gefrustreerd zit te ramplanken, terwijl er geen oren naar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Twhomp schreef op zondag 17 september 2006 @ 00:22:
Maar het valt me op dat je geen kans onbenut laat om op BMW te ranten: wat is het probleem nu, met jou en BMW? Want oplossen (op een nerd-forum) doet het echt niet. En er wordt toch niet naar geluisterd (sterker nog, men wordt het zat, daar gaat dan je boodschap).
Ze willen mij nog steeds inlijven bij BMW, dat is het probleem niet ;) Als ik nog een project voor hun moet doen dan zal ik dat van harte doen. Liever voor BMW dan voor Citroën. De sfeer is er veel fijner, zakelijk maar ook losjes. Dat het product minder is, het zij zo.

Het beeld wat men van BMW heeft is echter niet geheel juist. Ik vind dat BMW gewoon een hele marketing, aftersale en designafdeling heeft maar in mijn ogen een heel erg net niet gehalte heeft. Dat ik niet zo BMW minded ben klopt (ik geef niets om een merk, het moet gewoon goed zitten.), zeker sinds ze een levensgevaarlijk remsysteem gebruiken. De Duitse justitie is aan het onderzoeken of BMW daarvoor aangepakt kan worden want remmen moet je _altijd_ kunnen. Dat ze motorisch achterlijk zijn is te overleven want het stuurgedrag compenseert veel. Dat meen ik :)

Dat ieder merk een slechte kant heeft klopt 100%. Geen enkel merk is feilloos, kijk naar maar Mitsubishi en de verzwegen gebreken van enkele modellen (heeft ze toch geen goed gedaan op financieel vlak).

[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 17-09-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Je bent dus gewoon heel erg kritisch (en hebt dan ook nog kennis van zaken, zodat je dat onder woorden kan brengen)?

Gelukkig maar, ik was al bang dat je deep down ergens mee zat en dat je dit topic als zeepkist gebruikte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Twhomp schreef op zondag 17 september 2006 @ 00:45:
Je bent dus gewoon heel erg kritisch (en hebt dan ook nog kennis van zaken, zodat je dat onder woorden kan brengen)?
Je moet kritisch blijven, niet door de roze bril de zaken bekijken ;) Als ik een grote zak met 45 000 euro te besteden heb dan wil ik ook weten dat ik die goed heb besteed ;) Niet omdat er een zeker embleem van een bepaald merk op de motorkap staat.
Gelukkig maar, ik was al bang dat je deep down ergens mee zat en dat je dit topic als zeepkist gebruikte :)
Nee hoor, ik vertel gewoon de waarheid over hoe de zaken er nu eenmaal voor staan. Het probleem is er en gaat niet weg door het te verbloemen dus waarom zou je het dan doen? Ik zeg gewoon waarop het staat. Dat sommige fanaten daar aanstoot aannemen, niet mijn probleem maar dat van de constructeur.

[ Voor 44% gewijzigd door Chevy454 op 17-09-2006 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

GaMeOvEr schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:11:
[...]

Inderdaad, de Z4. Veel meer auto qua beleving en rijgedrag. Alfa is met de laatste modellen gewoon dik de mist in gegaan, het ziet er allemaal leuk uit, maar het is gewoon VEEL te zwaar allemaal. Dan kun je er wel 260 PK inlepelen, maar als dat dan vervolgens 1700kg moet voortslepen, is het hoogstens "rap" en zeker niet "snel". Gewoon te zwaar. En dat merk je ook weer in het stuurgedrag.
Je bekijkt het van de verkeerde.kant. Ik koop een auto niet alleen voor performance... als ik hem voor de deur zet wil ik er ook van genieten. Die alfa is zo, zo , zoveel mooier dan de BMW. Denk je dat er veel mensen van wakker liggen dat het ding 3sec sneller over een circuit knalt? In een recht lijn is die alfa ook zeker niet traag.

Het interieur van de Brera is ook fantastisch ... die wagen is zelfs in de file schandlig mooi om te zien :P Ik ben overigens niet geheel pro alfa... ben zelf op zoek naar een leuke 5-serie. Maar de vergelijking Z4 / Brera is gewoon niet van deze wereld.

[ Voor 7% gewijzigd door Wimo. op 17-09-2006 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
[small]
Wat ik niet snap is dat Daniel valt over een kleine 500 euro (zoiets toch ?) t.o.v. de aanschaf van zijn auto voor een IPOD tool, of iets in de trend. Wanneer er over brandstof gesproken gaat worden snap ik er helemaal niets meer van, zeker niet wanneer je een auto van 80 mille (benzine) gaat kopen voor de lol en er een Volvo (diesel) naast gaat rijden voor je werk :? En dan zeuren dat de BMW in diesel uitvoering zoveel duurder was; reken uit je winst.
Je haalt nu wel veel dingen door elkaar.
a) die Volvo had ik al, dat was geen keuze
b) bij een lease-auto zit ik ook in de toekomst aan een beperkt budget
c) 6-serie diesel :?
d) het _is_ vreemd dat een 335d een mille of 5 duurder is dan een 335i, maar een 535d goedkoper dan een 540i, terwijl de 335i en de 540i qua motorprestaties vergelijkbaar zijn.
e) met die iPod-aansluiting is het precies wat ik zeg: voor wat je krijgt is het duur. Dan kun je argumenteren dat ik niet moet zeuren omdat ik schijnbaar geld zat heb en dat accessoires nu eenmaal duur horen te zijn, maar dat vind ik nogal bullshitredenen.
Ik snap wel dat BMW er veel geld voor vraagt, het is voor hen gewoon pure makkelijke winst. 95% van de kopers zal het bij een nieuwe auto bestellen en dan maakt die 500 euro niks uit. Achteraf nog even 10 flapjes van 50 uit de portemonee trekken voor een kabel en een software-update maakt je wat meer bewust van de kosten. Los daarvan, als men in de supermarkt 7 euro vraagt voor een fles cola vind ik het ook nog steeds duur en reden genoeg om naar een andere winkel te gaan.
Stel dat je een huis koopt van een ton of drie, vervolgens heb je een TV van 2000 euro die er erin wilt zetten maar voordat je kunt kijken moet je wel nog even bij de vorige eigenaar van het huis een kabel van 3000 euro kopen.Na aankoop van het huis misschien niet zo veel maar objectief gezien blijft het veel geld en totaal uit verhouding.
Datzelfde geldt voor het brandstofverbruik. Je doet nu net alsof ik op dagelijkse basis hier kom zeiken dat mijn auto zo duur is in gebruik. Dat valt volgens mij nogal mee :) In het begin valt dat altijd even tegen als je uit een lease-situatie komt waarbij je niks merkt van de brandstofkosten én het met diesel altijd relatief voordelig uitvalt. Op een gegeven moment went het :)
Bovendien rij ik nu zuiniger dan de fabrieksopgave van BMW :P
De mensen van Tweakers.net doen alsof ze koning zijn met hun BMW's... jongens, er zijn legio mensen in Nederland van grote bedrijven die ieder jaar een nieuwe kopen/leasen. En dan hebben we het nog niet over de Porsche rijders, Audi A8 rijders, Jaguars, Mercedes, etc, die soms wel hele wagenparken leasen ;)
Ik spiegel me niet aan Quote500 types of topbestuurders en andere figuren die van hun werkgever een kar van meer dan een ton mogen leasen en zich niet druk hoeven te maken over de bijtelling :)
Waar je vandaan haalt dat we ons de koning voelen is me een raadsel. Natuurlijk laten we hier wel eens plaatjes zien maar imho niet bepaald overdreven.
Femme laat zien wat er allemaal aan zijn B10 gedaan wordt omdat het gewoonweg interessant is om te zien hoe een oudere auto met vrij eenvodige ingrepen vernieuwd kan worden.
Nu is Tweakers verkocht en was het tijd om een leuke auto te kopen, niets mis mee, maar ik wil wel eens zien wat je over 1-2 jaar rijdt. Als je over 500 euro voor een IPOD-ding valt ben ik geneigd te zeggen dat je deze auto beter op kan rijden. Een dergelijke auto is leuk om te kopen na een financiële input, een dergelijk type in de toekomst met zelfde leeftijd blijven rijden is een 2e.[/small]
Heb je het nu over mijn leeftijd of die van de auto :) Auto's zijn een zeer effectieve en snelle manier om van veel geld af te komen. Ik heb deze auto omdat het altijd al een jongensdroom is geweest om een (semi)sportwagen te hebben. Nu heb je hem, en dan blijkt de droom ook wat ruige kantjes te hebben. Maakt niet uit, dat wist je van tevoren ook wel en je hebt het toch gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Chevy454 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:36:
[...]

Net zoals de remmen overigens :X Kolere, wat een pokkesysteem. Elektronisch gestuurd remmen, lekker als je niet genoeg stroom voor de aansturing van de drukpomp hebt. Autobahnfahren tegen 230km/h zonder remmen :X Dat er nog geen doden zijn gevallen is echt een wonder. Innovatief is het zeker maar zoveel haken en ogen aan het systeem. Het recidieve backupsremsysteem is leuk maar werkt heel vaak niet. BMW had daar een leuke oplossing voor: plaats gewoon een waarschuwing dat het systeem elektronisch bekrachtigd is en dat er altijd het contact op moet staan.

Vraagje: kan je ook aangeven welke modellen betroffen zijn? Wordt dit systeem alleen in de nieuwe 5 en 3 serie gebruikt of heeft mijn E46 (bouwjaar 10/2004) daar ook last van? Hoewel ik natuurlijk BMW een warm hart toe draag, wil ik uiteraard wel op de hoogte zijn van mogelijke gebreken aan mijn BMW en welke situaties ik juist dien te vermijden.

Wat betreft freude am fahren - laat ik het zo zeggen... ik had een 160 pk Golf TDI met 340 nm en "the works" aan opties (lease auto)..........en ik heb nu een BMW 318d met maar 115 pk en een vrij basis uitrusting maar ik zou voor geen goud mijn BMW omruilen voor een Golf of Passat. Het rijdt echt veel beter, veel strakker en veel stiller dan een VW rammelkast.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Wimo. schreef op zondag 17 september 2006 @ 02:54:
[...]

Je bekijkt het van de verkeerde.kant. Ik koop een auto niet alleen voor performance... als ik hem voor de deur zet wil ik er ook van genieten. Die alfa is zo, zo , zoveel mooier dan de BMW. Denk je dat er veel mensen van wakker liggen dat het ding 3sec sneller over een circuit knalt? In een recht lijn is die alfa ook zeker niet traag.

Het interieur van de Brera is ook fantastisch ... die wagen is zelfs in de file schandlig mooi om te zien :P Ik ben overigens niet geheel pro alfa... ben zelf op zoek naar een leuke 5-serie. Maar de vergelijking Z4 / Brera is gewoon niet van deze wereld.
Ja, maar nu kijk jij naar emotionele, non-meetbare dingen, zoals smaak enzo. :P

Ik kijk naar technische feiten, en als je naar de feiten gaat kijken en even de subjectieve smaak eruit laat, heeft BMW het gewoon veel beter gedaan. :) (Niet dat ik de Brera of de 159 lelijk vind hoor, verre van, ze moeten alleen gewoon naar de weight watchers toe. Als jij die auto verkoopt als zijnde sportiviteit en emotie bladiebla, moet dat ding geen overgewicht hebben. :) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:33
Femme schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:18:
Dat klopt wel, hij heeft er twee en de ene ging naar z'n vader of iets dergelijks (vaag verhaal). Hij heeft ook nog een Aston Martin DB9 besteld dus kennelijk gaan de zaken voorspoedig :X .
Of hij is wakker geworden en gaat voor het eerst een goede auto kopen ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

GaMeOvEr schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:14:
[...]

Ja, maar nu kijk jij naar emotionele, non-meetbare dingen, zoals smaak enzo. :P

Ik kijk naar technische feiten, en als je naar de feiten gaat kijken en even de subjectieve smaak eruit laat, heeft BMW het gewoon veel beter gedaan. :) (Niet dat ik de Brera of de 159 lelijk vind hoor, verre van, ze moeten alleen gewoon naar de weight watchers toe. Als jij die auto verkoopt als zijnde sportiviteit en emotie bladiebla, moet dat ding geen overgewicht hebben. :) )
Als ik nu even de gegevens van de Z4 coupé en de Brera Coupé er bij neem (kan zo snel niet een mooi vergelijk tussen de twee cabrio's vinden) dan valt het verschil in gewicht nog wel mee.

Brera: 1605 kilo
BMW: 1285 kilo

Erg groot verschil natuurlijk, maar de Brera heeft 4wd en die is inderdaad veel te zwaar bij Alfa. Maar goed...als we dat bij de BMW ook even optellen dan kom je daar op zo'n 1390 kilo. Nu is het verschil nog steeds 215 kilo, maar dat is niet zo gigantisch veel als je bedenkt dat de Alfa een 15 liter grotere tank heeft (scheelt weinig, ik weet het, maar ik noem het toch maar even) en bovendien 32 cm langer is, 5 cm breder en 10 cm hoger. Daar gaat zo de nodige kilo's in zitten.

Nu ben ik zelf een BMW fan en géén Alfa fan, maar ik moet hier gewoon even op jouw redenering in gaan. Als je naar de cijfers kijkt is het verschil minder groot dan het in eerste instantie lijkt (het voordeel is nog wel voor BMW denk ik, maar minder groot dan sommigen hier wellicht denken). Nu kan je wel zeggen dat 4wd en een hoog gewicht niet horen bij een auto die pretendeert sportief en opwindend te zijn (zo denk ik er zelf ook over) maar dat is een subjectief statement. Juist hetgeen je een ander verwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Nou, nee, niet echt. :P Ik heb niets tegen 4WD hoor. :) Tuurlijk maakt dat een auto zwaarder, maar er is niets mis mee. Wat ik voornamelijk bedoel, is dat ook al is de Brera groter, dat je dat nergens in merkt. Je hebt niet meer binnenruimte. Je hebt niet meer kofferbak. Zelfs de wielbasis is maar 3 cm meer bij de Brera. Dus hij is alleen maar groter, zonder dat je er praktisch iets van merkt. :) Goed, hij heeft een grotere tank, maarja, die heeft hij dus ook nodig. :P

Wat betreft het gewicht van de 4wd bij de BMW er bij optellen, dat is niet eerlijk. Alfa verdomd het (net als Audi) om achterwielaangedreven auto's te maken. Kortom, lepel je er een sterkere motor in, red je het niet meer met alleen maar voorwielaandrijving, dus moeten ze wel naar 4wd toe, en de auto zwaarder maken, omdat zij het vertikken de "klassieke" sportieve aandrijving te leveren, die wel goed met hogere vermogens overweg kan.

Kortom, ik vind dat ze hier zichzelf in de vingers snijden door standaard FWD auto's te leveren ipv RWD, dus vind ik niet dat je dit gewicht bij de BMW mag tellen. Die kiezen ten slotte standaard voor een aandrijving waar je wel fors vermogen op kwijt kunt zonder allemaal nare dingetjes te krijgen.

Overigens moet je voor de specs van de "Brera Cabrio" op autoweek.nl voor de nieuwste Alfa Spider kiezen, zo heet hij officiëel schijnt. :)

Ff wat specs bij elkaar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
BMW Z4 3.0si:                    Alfa Brera Cabrio 3.2: 
max. vermogen 195 kW (265 pk)     191 kW (260 pk)
    6600tpm                   6200tpm
max. koppel 315 Nm              322 Nm
    2750tpm                  4500tpm
lengte  4,09 m                4,39 m
breedte   1,78 m                  1,83 m
hoogte  1,30 m                1,32 m
wielbasis 2,50 m                  2,53 m
massa leeg 1285 kg              1665 kg
inh. bagageruimte 240-260        235 l
inh. brandstoftank 55 l        70 l
topsnelheid 250 km/h           240 km/h
acceleratie 0-100 km/h  5,7     7,0 s
verbr.binnen beb.kom 12,6l/100km  16,9 l/100km
verbr.buiten beb.kom6,3l/100km    8,4 l/100km
verbr. combi    8,6 l/100km    11,5 l/100km
Prijs:€ 57.800                    € 54.560

We hebben het dus inderdaad over 380kg verschil, bij grofweg gelijk vermogen. Tja, dat merk je in prestaties en verbruik. :)

[edit]
Verdacht lastig, fatsoenlijk tabelletje maken.

[ Voor 98% gewijzigd door GaMeOvEr op 17-09-2006 21:09 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

zimbab schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:05:
[...]
Nu is het verschil nog steeds 215 kilo, maar dat is niet zo gigantisch veel als je bedenkt dat de Alfa een 15 liter grotere tank heeft
215 kilo verschil niet veel!? :o

gemakkelijk gerekend is die 215 kilo op 1400 wel 15% meer gewicht... dat is aardig wat hoor.

dat merk je direct in de wegligging, trekkracht, etc.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Pff die Brera Coupe is inderdaad behoorlijk gewichtig. Hij is nog zwaarder dan een 645 terwijl die 40 cm langer en 3 cm breder is, een motor heeft met twee cilinders extra en 30% meer inhoud, plus een automatische bak met alle gewicht van dien. Vervolgens is de Brera gevoelig langzamer en ligt het verbruik hoger.
Ik kan me op zich wel voorstellen dat Alfa om de prijs laag te houden niet heeft kunnen investeren in het gebruik van lichte materialen maar het voertuig schiet zo zijn doel wel een beetje voorbij.

1665 kilo voor de cabrio, holy cow. Dat is maar 25 kilo lichter dan een Audi A8 3.2FSI (en die is 65 cm langer)

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel op 17-09-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Daniel schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:18:
Pff die Brera Coupe is inderdaad behoorlijk gewichtig. Hij is nog zwaarder dan een 645 terwijl die 40 cm langer en 3 cm breder is, een motor heeft met twee cilinders extra en 30% meer inhoud, plus een automatische bak met alle gewicht van dien. Vervolgens is de Brera gevoelig langzamer en ligt het verbruik hoger.
Ik kan me op zich wel voorstellen dat Alfa om de prijs laag te houden niet heeft kunnen investeren in het gebruik van lichte materialen maar het voertuig schiet zo zijn doel wel een beetje voorbij.

1665 kilo voor de cabrio, holy cow. Dat is maar 25 kilo lichter dan een Audi A8 3.2FSI (en die is 65 cm langer)
Om de prijs laag te houden? "Basis" Z4 3.0si en Brera Cabrio 3.2 zit maar 3240,- tussen. Dat is niet zo'n schokkend verschil in die prijsklasse en marktsegment. Running costs is de BMW veel voordeliger (wegenbelasting, brandstofverbruik) dus dat heb je er zo uit. Afschrijving lijkt mij toch ook wel in het voordeel van de BMW. Persoonlijk vind ik dat Alfa nog niet bij de Premium merken hoort, dus vind ik dat prijsverschil knap mager. Hij is maar 3240,- goedkoper, performed beroerder, zuipt meer, weggedrag is minder en de afwerking is ook niet op hetzelfde niveau. Voor al die zaken minder zou de prijs een heeel stuk minder moeten zijn.

Ik bedoel, als het ding nu 10K goedkoper is, ok. Maar dan nog zijn de verschillen tussen gewicht/vermogen tussen die twee gewoon te extreem.

[ Voor 17% gewijzigd door GaMeOvEr op 17-09-2006 21:30 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ach, het is tegenwoordig sowieso een rage onder duitse autofabrikanten om een italiaans merk volledig te slopen :( De oude alfa's waren prima geprijsd en op gewicht. Sinds de komst van de GM motoren is dat over. Over de afwerking van de brera kun je sowieso niks zeggen op dit moment.

En gameover, er zijn genoeg mensen die rustig een x bedrag meer betalen omdat een wagen gewoon mooi is. Ik zou er geen seconde van wakker liggen dat ie 300kg meer weegt of 1 sec trager naar de 100 gaat. En gelukkig zijn er een hoop mensen die zo denken .. anders reed iedere rijke stinkerd wel in een m6 i.p.v. een modena. Op papier is de m6 beter ..

[ Voor 13% gewijzigd door Wimo. op 17-09-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Wimo. schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:33:
Ach, het is tegenwoordig sowieso een rage onder duitse autofabrikanten om een italiaans merk volledig te slopen :( De oude alfa's waren prima geprijsd en op gewicht. Sinds de komst van de GM motoren is dat over.
Maar wat hebben duitse autofabrikanten met GM te maken dan? Ik zie even niet in hoe non-GM merken zoals alles van VAG, BMW, Porsche, Mercedes ertoe bijdragen de italiaanse merken te slopen?
Over de afwerking van de brera kun je sowieso niks zeggen op dit moment.
Neu, dat is inderdaad zeker van een fatsoenlijk niveau tegenwoordig, veel beter dan het was. Ook acceptabel genoeg voor iemand die kieskeurig is. Echter nog steeds niet zo strak als Audi (de benchmark voor afwerking) of BMW/Mercedes (grofweg hetzelfde) maar het is al zeker heel goed. :)
En gameover, er zijn genoeg mensen die rustig een x bedrag meer betalen omdat een wagen gewoon mooi is. Ik zou er geen seconde van wakker liggen dat ie 300kg meer weegt of 1 sec trager naar de 100 gaat. En gelukkig zijn er een hoop mensen die zo denken .. anders reed iedere rijke stinkerd wel in een m6 i.p.v. een modena. Op papier is de m6 beter ..
Is ook niets mis mee hoor. :) Nogmaals, ik vind de Brera een hele mooie wagen, alleen het verschil is voor mijn smaak gewoon te groot, en ik neig over het algemeen gewoon meer naar duitse wagens toe. :) Dus bij mij zou er ook eerder een Porsche dan een Ferrari voor de deur komen. (Als ik het zelf moest betalen)

Echter, als iemand mij wenst te verassen met een Ferrari, zal ik daar zeker geen "Nee, dankje, ik heb liever een Porsche" tegen zeggen. :+

Overigens zijn de verschillen tussen een M6 en Modena niet zo groot als tussen de Z4 en Brera cabrio, om toch nog ff te zeuren. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Maar wat hebben duitse autofabrikanten met GM te maken dan? Ik zie even niet in hoe non-GM merken zoals alles van VAG, BMW, Porsche, Mercedes ertoe bijdragen de italiaanse merken te slopen?
De nieuwe 159 staat op het onderstel van een opel (meen vectra) daarnaast is de motor (de v6) ook afkomstig van GM. De opels met 2.4JTD motoren zijn weer voorzien van Fiat blokken. Als je ooit een alfa v6 gehoord en gezien hebt is het eeuwig zonde dat ze hier mee gestopt zijn. Kostentechnisch gezien is het natuurlijk logisch .. waarom een nieuw blok bouwen als een ander er één op de plank heeft liggen.

De GT3 is overigens een prachtig duits product ... zeg ik geen nee tegen!

[ Voor 5% gewijzigd door Wimo. op 17-09-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

GaMeOvEr schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:38:
Nou, nee, niet echt. :P Ik heb niets tegen 4WD hoor. :) Tuurlijk maakt dat een auto zwaarder, maar er is niets mis mee. Wat ik voornamelijk bedoel, is dat ook al is de Brera groter, dat je dat nergens in merkt. Je hebt niet meer binnenruimte. Je hebt niet meer kofferbak. Zelfs de wielbasis is maar 3 cm meer bij de Brera. Dus hij is alleen maar groter, zonder dat je er praktisch iets van merkt. :) Goed, hij heeft een grotere tank, maarja, die heeft hij dus ook nodig. :P
Meer interieurruimte kan ik niet zoveel over zeggen persoonlijk.
Wat betreft het gewicht van de 4wd bij de BMW er bij optellen, dat is niet eerlijk. Alfa verdomd het (net als Audi) om achterwielaangedreven auto's te maken. Kortom, lepel je er een sterkere motor in, red je het niet meer met alleen maar voorwielaandrijving, dus moeten ze wel naar 4wd toe, en de auto zwaarder maken, omdat zij het vertikken de "klassieke" sportieve aandrijving te leveren, die wel goed met hogere vermogens overweg kan.
Daar heb je gelijk in.
Kortom, ik vind dat ze hier zichzelf in de vingers snijden door standaard FWD auto's te leveren ipv RWD, dus vind ik niet dat je dit gewicht bij de BMW mag tellen. Die kiezen ten slotte standaard voor een aandrijving waar je wel fors vermogen op kwijt kunt zonder allemaal nare dingetjes te krijgen.

Overigens moet je voor de specs van de "Brera Cabrio" op autoweek.nl voor de nieuwste Alfa Spider kiezen, zo heet hij officiëel schijnt. :)

Ff wat specs bij elkaar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
BMW Z4 3.0si:                    Alfa Brera Cabrio 3.2: 
max. vermogen 195 kW (265 pk)     191 kW (260 pk)
    6600tpm                   6200tpm
max. koppel 315 Nm              322 Nm
    2750tpm                  4500tpm
lengte  4,09 m                4,39 m
breedte   1,78 m                  1,83 m
hoogte  1,30 m                1,32 m
wielbasis 2,50 m                  2,53 m
massa leeg 1285 kg              1665 kg
inh. bagageruimte 240-260        235 l
inh. brandstoftank 55 l        70 l
topsnelheid 250 km/h           240 km/h
acceleratie 0-100 km/h  5,7     7,0 s
verbr.binnen beb.kom 12,6l/100km  16,9 l/100km
verbr.buiten beb.kom6,3l/100km    8,4 l/100km
verbr. combi    8,6 l/100km    11,5 l/100km
Prijs:€ 57.800                    € 54.560

We hebben het dus inderdaad over 380kg verschil, bij grofweg gelijk vermogen. Tja, dat merk je in prestaties en verbruik. :)

[edit]
Verdacht lastig, fatsoenlijk tabelletje maken.
Verschil is toch nog wel erg groot als je inderdaad de 4WD bij BMW gewoon weg laat. Dat nadeel is inderdaad inherent aan het ontwerp van de Alfa.
momania schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:45:
[...]

215 kilo verschil niet veel!? :o

gemakkelijk gerekend is die 215 kilo op 1400 wel 15% meer gewicht... dat is aardig wat hoor.

dat merk je direct in de wegligging, trekkracht, etc.
Je leest het verkeerd. Ik zei al dat het verschil toch nog groot is, maar minder groot dan men in eerste instantie zou denken. Ik wilde alleen de balans in de discussie een beetje bengen zodat niet iedereen op die 400 kilo gaat blindstaren. Maar een aantal van mijn argumenten zijn gedeeltelijk al weer ontkracht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Wimo. schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:09:
De nieuwe 159 staat op het onderstel van een opel (meen vectra) daarnaast is de motor (de v6) ook afkomstig van GM. De opels met 2.4JTD motoren zijn weer voorzien van Fiat blokken. Als je ooit een alfa v6 gehoord en gezien hebt is het eeuwig zonde dat ze hier mee gestopt zijn. Kostentechnisch gezien is het natuurlijk logisch .. waarom een nieuw blok bouwen als een ander er één op de plank heeft liggen.
Dat heeft dan toch niks met Duitse fabrikanten te maken? GM is een Amerikaans bedrijf en de beslissingen van het management zullen dan ook niet heel erg Opel-georienteerd zijn neem ik aan.
En wat VAG met Lamborghini doet valt ook wel mee toch (afgezien van de Quattro-manie)? Ze zijn iig een gezonder bedrijf dan voorheen.
De GT3 is overigens een prachtig duits product ... zeg ik geen nee tegen!
En zeker de nieuwe! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

zimbab schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:10:
[...]
Meer interieurruimte kan ik niet zoveel over zeggen persoonlijk.
Ik ga er ff vanuit dat de interieurruimte in de Brera Cabrio tot en met de voorstoelen gelijk is aan die van de Brera Coupé. Aangezien ik daarin heb gezeten en in de Z4 en geen noemenswaardige verschillen heb ontdekt, ga ik er ff vanuit dat dit vergelijkbaar is. :)

Maar heb ik gemist dan dat GM Fiat heeft overgenomen? En dus ook Ferrari en Maserati in GM handen zijn? Ik wist wel dat GM de Fiat diesels gebruikte, wat ik eigenlijk meer als een compliment beschouw, want die Opels diesels konden niet meer echt mee met de andere merken. Misschien dat ze wat meer zijn samenwerken, maar Fiat is toch niet van GM? Alsnog, als dat zo is (Fiat van GM) dan is dat spijtig. Als Fiat niet van GM is, hebben ze er zelf voor gekozen lijkt me, om onderdelen (chassis, motoren) uit te wisselen.

Maar alsnog, duitsers die Italianen stuk maken gaat niet helemaal op, want qua duitse merken heeft GM alleen maar Opel en Ford in handen. De rest heeft er niets mee te maken. :) En wat Zimbab ook al zij, ik vind Lamborghini er ook niet minder om geworden. Nog steeds dezelfde extravagante styling, en nu nog degelijker ook. Overigens was Lamborghini al druk met 4WD bezig, toen ze nog niet van VAG waren, zoals bij de Diablo. Met dat soort vermogens is 4WD ook wel lekker trouwens. (Neem de Murcielago LP640 bijvoorbeeld. :9 )

[ Voor 36% gewijzigd door GaMeOvEr op 18-09-2006 00:03 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag net mee gereden in een Z3 van mijn nonkel, ik vind het wel een lekker strak bakkie. ligt wel zalig (zelf kleiner ritje meegedaan) en trekt ook wel goed op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wimo. schreef op zondag 17 september 2006 @ 02:54:
[...]

Als je een Z4 een lelijke auto vind en een Brera veel mooier moet je inderdaad geen Z4 kopen. Dit hangt echter sterk af van je persoonlijke smaak. Ik vind de Brera juist een weinig boeiende auto (vooral die vatsige achterkant). De conceptcar was mooi maar het productiemodel is daar helaas maar een slap aftreksel van. Qua concept heeft Alfa de plank finaal misgeslagen met dat gigantische wagengewicht. In de Auto Motor und Sport van deze week staat een test van de Z4, Brera, TT en 350Z in de 3,0-3,5 liter varianten. Het testverbruik van de brera was bijna 50 procent hoger dan die van de Z4 en de prestaties vielen zwaar tegen. 0-180km/h duurde bijna acht seconden langer dan bij de Z4 3.0. De Brera met zijn 3,2 liter V6 laat op dat sprintje dus een gat vallen van honderden meters ten opzichte van de 3,0l Z4. Dat is gewoon niet goed. De TT 3.2 en de 350Z presteerden binnen 1,8 seconden van elkaar op de 0-180km/h sprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

GaMeOvEr schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:54:
Overigens was Lamborghini al druk met 4WD bezig, toen ze nog niet van VAG waren, zoals bij de Diablo. Met dat soort vermogens is 4WD ook wel lekker trouwens. (Neem de Murcielago LP640 bijvoorbeeld. :9 )
Dat klopt inderdaad, maar je had toen nog wel de keuze. Nu niet meer. Op zich is het niet super erg, maar het wilde is wel een beetje weg. Je hebt nu sowieso 4wd en in sommige gevallen ook nog eens een niet-uitschakelbare ESP (of hoe het bij Lamborgini ook mag heten).
Maar goed.....ze hebben nu wel 5 (4?) modellen die ik vet vind!

Laatst kwam er op de snelweg nog keihard een zwarte Gallardo voorbij geknald. Testritje van Hessing. Dan is het toch wel een vet ding! Mooi geluid ook.

Maar goed......we dwalen aardig van de BMW's af......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Lamborghini heeft toch maar twee modellijnen nu? De Gallardo en de Murcielago, en dan van beide nog een roadster-versie. 'k heb nooit wat gevonden die Lambo's maar ze blijven nu in ieder geval wel in elkaar zitten en je hoeft niet bang te zijn het loodje te leggen zodra je iets teveel gas geeft. Anderzijds, juist dat totaal gestoorde was wat Lamborghini onderscheidde van het ingetogen Ferrari (hoewel die nieuwe 640-pk Murcielago aardig gestoord is)

Maar eigenlijk maakt Lamborghini/Audi zichzelf ook een beetje gek. Ik las ergens dat de Gallardo naar 600 pk gaat om het gat met de nieuwe Audi R8 in stand te houden (die max. 500 pk gaat krijgen). En omdat de Murcielago minstens 100 pk meer moet hebben gaat die ergens in 2007/2008 vast naar 700+ pk.

Goed, om het nog een beetje ontopic te houden: een Gallardo is lichter dan een Alfa Brera 2.2 JTS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Twhomp schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:25:
[...]

Vanavond sleep ik de auto naar mijn huis, dan meet ik ze op en neem ik foto's. Zaterdag heb je de info :)

Dat wordt nog ruzie om die velgen!
Had je nog gedacht aan foto's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twhomp schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:19:
[...]

Yup, 2 deurs zonder schuifdak. PM even je wensen en gegevens, hou ik er rekening mee.

Ik zou anders zeggen: bouw jouw motor en interieur erin, paar blaasjes en plekjes spuiten en je hebt een e30 die over een jaar gratis is ;)

(voor mij is het de tweede auto, heb er voornamelijk geen tijd en plek voor)
*kijkt naar PM mogelijkheid... hmm, dan maar zo :+

Zoek gewoon een body, kaal, bij voorkeur rijdbaar, chassis + plaatwerk. Onderstel en diff boeit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:16:
[...]

*kijkt naar PM mogelijkheid... hmm, dan maar zo :+

Zoek gewoon een body, kaal, bij voorkeur rijdbaar, chassis + plaatwerk. Onderstel en diff boeit niet.
Laat ik nou dat net in de aanbieding hebben: chassis+wielen+(kapotte) motor + koets. Voor- en achterlampen zijn eraf, grill ook. Misschien haal ik de radiator er nog uit en wat binnenwerkspul (tellerhuis, radio, meuk).

Wat wil je ervoor geven?
(edit: vraagprijs = € 84032,- ;) )
edit2: wil je de sier/stoot-strips nog erop?
edit3: emailadres van mij staat in mijn profiel
Bram77 schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:16:
[...]
Had je nog gedacht aan foto's maken?
Ja en nee, ik ben nu druk met mijn Alfa: vannavond doe ik digicam foto's maken (ipv mobiel) van de velgen. Dan PM ik de foto wel. Trouwens, domme ik: het zijn geen 3spaak mazda velgen, maar 5spaak M3 velgen. De nummer door mekaar 8)7, las het later terug en dacht :?
Conditie is goed, minor krasjes van stoepranden maar dat bufft je er volgens mee redelijk uit.

[ Voor 38% gewijzigd door Twhomp op 18-09-2006 12:26 ]

Verwijderd

Wie zocht er hier ook alweer een 850i?
Deze komt misschien te koop, lijkt me nou typisch een auto die je beter via via kunt kopen zodat je weet wat je koopt dan van een anonieme handelaar of via marktplaats, want dat onderhoud van die twaalf kabouters zul je bij een smekkerd niet heel vrolijk van worden....
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?p=37669#37669

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
GaMeOvEr schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:54:
[...]

Ik ga er ff vanuit dat de interieurruimte in de Brera Cabrio tot en met de voorstoelen gelijk is aan die van de Brera Coupé. Aangezien ik daarin heb gezeten en in de Z4 en geen noemenswaardige verschillen heb ontdekt, ga ik er ff vanuit dat dit vergelijkbaar is. :)

Maar heb ik gemist dan dat GM Fiat heeft overgenomen? En dus ook Ferrari en Maserati in GM handen zijn? Ik wist wel dat GM de Fiat diesels gebruikte, wat ik eigenlijk meer als een compliment beschouw, want die Opels diesels konden niet meer echt mee met de andere merken. Misschien dat ze wat meer zijn samenwerken, maar Fiat is toch niet van GM? Alsnog, als dat zo is (Fiat van GM) dan is dat spijtig. Als Fiat niet van GM is, hebben ze er zelf voor gekozen lijkt me, om onderdelen (chassis, motoren) uit te wisselen.

Maar alsnog, duitsers die Italianen stuk maken gaat niet helemaal op, want qua duitse merken heeft GM alleen maar Opel en Ford in handen. De rest heeft er niets mee te maken. :) En wat Zimbab ook al zij, ik vind Lamborghini er ook niet minder om geworden. Nog steeds dezelfde extravagante styling, en nu nog degelijker ook. Overigens was Lamborghini al druk met 4WD bezig, toen ze nog niet van VAG waren, zoals bij de Diablo. Met dat soort vermogens is 4WD ook wel lekker trouwens. (Neem de Murcielago LP640 bijvoorbeeld. :9 )
Is helemaal niet zo :o
Het huwelijk tussen GM en Fiat is gelukkig afgesprongen.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Gelukkig maar. :) Ik denk dat GM helemaal niet geschikt is voor exotische sportwagens.

Aannames zijn fataal.

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:16:
Wie zocht er hier ook alweer een 850i?
Deze komt misschien te koop, lijkt me nou typisch een auto die je beter via via kunt kopen zodat je weet wat je koopt dan van een anonieme handelaar of via marktplaats, want dat onderhoud van die twaalf kabouters zul je bij een smekkerd niet heel vrolijk van worden....
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?p=37669#37669
Dat was ik denk ik dan...
Die wagen ken ik wel, heeft alleen de verkeerde kleur en geen sportstoelen. En veel te veel gelopen....230.000...

Helaas...maar dan heb je wel een 850 idd van iemand die er met liefde mee om is gegaan als ik dat zo lees...

Read the badge, Bitch!

Verwijderd

Ja, da's ook weer zoiets.
Kilometerstand-gevoel ken ik, ik zou ook een E36 M3 met <60.000km willen hebben, maar dan heb je ook weer grote kans op een teruggedraaide teller of circuithok; iets wat een voordeel lijkt kan dan ook weer een nadeel zijn. :/

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Die 850i staat wel ontzettend veel stil. Is ook geen goed teken eigenlijk. Die jongen had iets aan zijn knie meen ik, waardoor hij niet meer kon/mocht rijden. Heeft hem net uit de stalling gehaald.

Ioniq 5 P45

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
Zo, net mijn nieuwe zakenwagen besteld. :P

BMW 320d Touring
Kleur: Sparkling Graphite metallic
Extra's: M Sportpakket, Professional navigatiesysteem (incl. bluetooth voor de mobiel), comfortpakket (keyless entry/start, dual xenon met meesturende lampen), sportstoelen, volautomatische airco, PDC en cruise control. :)

Ben er wel érg blij mee, alleen moet ik nu tussen de acht en tien weken wachten op de levering. :/ :P

Ongeveer zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.cochenet.com/alvolante/bmw/3_touring/325i_320d/bmw_320d_touring-15.jpg

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Je moet er voor over hebben... wel die velgen hoop ik? :)

Verwijderd

Olééé ik heb mijn eerste BMW :D

e46 320d uit 2001 met 189.000km op de teller! :D

Heerlijke auto!

Wil alleen zsm een aantal dingen veranderen.

(heeft iemand ervaring met het chiptunen van een 320d e46? Doen of niet???????

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 16:10 ]

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Wat is nou het bezwaar tegen een hoge kilometerstand bij een 850? Zoveel kan er toch niet misgaan met wat kilometers, afgezien van het krijgen van onderhoud? Het lijkt mij dat een 5 liter blok na 200k nog niet echt versleten kan zijn (tenzij de eigenaars continu volgas hebben gereden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Als hij goed onderhouden wordt kan hij best 5ton lopen volgensmij.

@homer
http://www.chipmeister.nl.../bmw/BMW320dE46136pk.html

Hier staat dat je er 30PK mee kan winnnen. Da's nogal wat! Laat het in praktijk 20PK zijn, dan lijkt het me nog de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Bram77 schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:39:
Als hij goed onderhouden wordt kan hij best 5ton lopen volgensmij.
Mooi, want ik heb wel zo'n beestje op het oog als familievervoer :Y) O+

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/3321150.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Mooie auto, ik hoop alleen niet dat je ook de velgen mooi vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Wekkel schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:15:
[...]

[afbeelding]
Maar dat is toch geen 850

dit wel
Afbeeldingslocatie: http://home.swipnet.se/~w-27507/850tun6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Yo, familievervoer.

Die velgen zijn op zich niet mooi, nee, maar hij moet een beetje fout zijn :Y)

Het meeste zorgen bij die bakken maak ik mij over de historie en het onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Het maakt ook nog een aardig verschil of je een 4 of 6 cilinder kiest. 6 cilinder motors maken over het algemeen meer kilometers. Een 4 cilinder zou ik zelf niet snel kopen boven de 2 ton. Een 6 cilinder misschien..... een 10 of 12 cilinder is weer een heel ander verhaal. Alleen al omdat die auto's nieuw gekocht worden door mensen met een berg geld en je er dus vanuit mag gaan dat iig de eerste eigenaar de auto goed heeft onderhouden. (al zal dit ook niet altijd opgaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Wekkel schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:15:
[...]

[afbeelding]
Doen! E34 is de shit! Als ik over (hoop ik) een zeer lange tijd ik kinderen heb, neem ik ook een E34 touring :D Kan me niet schelen dat dat ding dan meer dan 25 jaar oud is. Vetste touring ooit gemaakt!

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ja, hij is veel mooier dan zijn opvolgers :*
Pagina: 1 ... 17 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.