Het grote BMW topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 31 Laatste
Acties:
  • 19.394 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
E34 kreeg na de facelift, in mei 1994, brede nieren en spiegels op pootjes, a la E36. Ook de lijnen in de motorkap werden iets anders.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zeeuw schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 04:48:
[...]

Nette wagen, dacht alleen dat de V8 dikkere nieren had, zo is het bij de E32 wel, 6-inlijn kleine nieren, V8 al wat breder en dikker en de V12 de breedste en dikste nieren!

Maar dat zal bij de 5 serie anders zijn...iemand hier meer over?

Donderdag E31 keuring...kan nie wachten...
Dit is een 'gewone' 6-lijn hoor.. Is op die andere foto's ook duidelijk te zien ;)
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/BMW6.JPG

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:51

Zeeuw

5.6

Demoniac schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:51:
[...]

Dit is een 'gewone' 6-lijn hoor.. Is op die andere foto's ook duidelijk te zien ;)
[afbeelding]
Had ik ook gezien, maar omdat ik dacht dat bredere nieren voor de V8 waren kon het misschien een schadeauto zijn.

Dat is het dus gelukkig niet ;)

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel mooi dat het een Vanos motor is. Mooie auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Zeeuw schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:54:
[...]

Had ik ook gezien, maar omdat ik dacht dat bredere nieren voor de V8 waren kon het misschien een schadeauto zijn.

Dat is het dus gelukkig niet ;)
Waarschijnlijk is het er één van '94 of later. Toen kwam er een facelift van de E34 en hadden ze allemaal brede nieren.

edit: en aan z'n kenteken te zien is deze van '95

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 04-09-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:59:
Wel mooi dat het een Vanos motor is. Mooie auto :)
En waar kun je dat dan weer aan zien? Tjonge jonge ik moet nog veel leren :P
Heb afgelopen weekend wel een mooi dik boek over BMW gekocht, hele geschiedenis erin, alle modellen met prachtige fotos! Hmmmmm Sweet!

De 850 gaat overigens niet door, tenminste niet die ik op het oog had. Hij wilde hem wel verkopen, maar zonder keuring, want hij was bang dat er krasjes op zijn auto kwamen. Pffffff...ik zoek wel een andere!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Eerste post hier :)

In de nabije toekomst, stap ik van me leaseauto af vanwege een carriere move...
Ik ga dus prive rijden.

Ben nu al aan het kijken naar verschillende autos en zit toch richting de 330D of de 530D te leunen - wel eventueel in touring uitvoering. (vorig model !)

Een paar dingetjes - de 6 pitter diesel, is in 3 smaken te verkrijgen - een 183, 193 en 204 pk
Zijn de 3 en de 5 verkrijgbaar met bijv. de 204 pk motor ? Zit er veel verschil in prestaties tussen de verschillende motoren ?
Mijn vader heeft op dit moment een 530D (183pk) touring, moet zeggen; niet slecht.

Ik zie ze te koop staan sommige met veel kilometers of weinig - tsja, wat is nou weinig en veel ? Wat kan zo'n motor nou lopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
SileX schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:59:
Eerste post hier :)

In de nabije toekomst, stap ik van me leaseauto af vanwege een carriere move...
Ik ga dus prive rijden.

Ben nu al aan het kijken naar verschillende autos en zit toch richting de 330D of de 530D te leunen - wel eventueel in touring uitvoering. (vorig model !)

Een paar dingetjes - de 6 pitter diesel, is in 3 smaken te verkrijgen - een 183, 193 en 204 pk
Zijn de 3 en de 5 verkrijgbaar met bijv. de 204 pk motor ? Zit er veel verschil in prestaties tussen de verschillende motoren ?
Mijn vader heeft op dit moment een 530D (183pk) touring, moet zeggen; niet slecht.

Ik zie ze te koop staan sommige met veel kilometers of weinig - tsja, wat is nou weinig en veel ? Wat kan zo'n motor nou lopen ?
Een moderne diesel, cker een zwaardere (6 cilinder bmw diesel) moet makkelijk de 500.000 halen. Mits de auto uiteraard altijd netjes zijn onderhoud krijgt (gehad heeft) en er normaal met de auto omgegaan word.

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeeuw schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:10:
[...]

En waar kun je dat dan weer aan zien? Tjonge jonge ik moet nog veel leren :P
:P

De bult voorop het klepdeksel. Normaal loopt dat recht aan de kopse kant van de motor, als het een non-vanos is :)

Hier zie je wat er onder zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwworld.com/technology/vanos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:08

jep

Even pics. Er staat hier op kantoor een gruwelijk dikke BMW:

7ER REIHE; 745D AUT :) :)

Afbeeldingslocatie: http://stuff.servicez.org/pics/dikkebmw.jpg

Met 4 enorm mooi afgewerkte pijpen aan de achterkant. :)

Niet echt standaard, denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt wel Hartge, getuige de velgen. Erg chique bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

En die uitlaten krijg je er bij de lokale BMW dealer denk ik ook niet bij. :P (Geen pic van, te genant :+)

[ Voor 15% gewijzigd door jep op 05-09-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

jep schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:29:

[afbeelding]

Die bak komt me bekend voor :) . Gepimpt bij Autototaalbv.nl in Ruurlo waar mijn Alpina B10 ook onder handen is genomen. Die 745d staat op 21 inch Hartge-velgen met een verlaagd onderstel en spoorverbreding. Hij heeft twee dubbele uitlaten en een leuk multimediasysteem aan boord. Ook zijn er wat matzwarte exterieurdelen in hoogglans zwart gespoten.

De eigenaar (werkt in de krattenschoonmaakbusiness heb ik begrepen) heeft ook nog een 330d en een X5 4.8iS in dezelfde kleur blauw van BMW Individual met eveneens Hartge-velgen, spoorverbreding, verlaging en een dvdsysteempje.

[ Voor 7% gewijzigd door Femme op 05-09-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Dat kan goed ja, want hij staat hier in Doetinchem. :)

En.. hij valt op natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Vanmiddag na een veel te lange treinrit(een klojo vond het nodig een einde aan zn leven te maken onder de trein waar ik in zat) eindelijk de BMW 525i opgehaald. Lekker naar huis gereden en genoten :)
Kilometertje of 200 gereden, superblij ermee :)
Van de week even naar de remmen kijken, die piepen bij de allerlaatste rem-meters, beetje hinderlijk :P
Zit nog geen radio in, morgen even een gaan kopen en aansluiten. Nog tips?
Morgen zal ik btw nog fototjes gaan maken :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Spiller schreef op woensdag 06 september 2006 @ 00:42:
Zit nog geen radio in, morgen even een gaan kopen en aansluiten. Nog tips?
Tips? Ik weet niet of je een gadgetfreak bent, maar zoek een radio met bluetooth, iPod aansluiting, navigatie, dvd, 3rca uitgangen (voor, achter, sub) en mogelijkheden tot het aansluiten van extra schermen.

De Pioneer AVIC X1BT heeft het allemaal! Ook de Alpina biedt het, en LG LAN-9600R heeft sinds kort ook zoiets (met DivX supp maar volgens mij geen iPod) maar daarvan wacht ik nog op een review.

Ben je wel rond de 2000 euro kwijt...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Vast en zeker, maar ik denk dat je Alpine bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zeeuw schreef op woensdag 06 september 2006 @ 05:54:
[...]

Tips? Ik weet niet of je een gadgetfreak bent, maar zoek een radio met bluetooth, iPod aansluiting, navigatie, dvd, 3rca uitgangen (voor, achter, sub) en mogelijkheden tot het aansluiten van extra schermen.

De Pioneer AVIC X1BT heeft het allemaal! Ook de Alpina biedt het, en LG LAN-9600R heeft sinds kort ook zoiets (met DivX supp maar volgens mij geen iPod) maar daarvan wacht ik nog op een review.

Ben je wel rond de 2000 euro kwijt...
Ja, in een 15 jaar oude beamer (no offence :)) van 5000 euro (?) een audioset van 2K hangen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 18:45
jep schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:29:

[afbeelding]

Ik ben niet echt een BMW fan, maar dit is wel een stijlvolle bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wtf is er stijlvol aan met die wielen en die donkere maffia ramen?
Dat het dik/bruut is, ok, maar stijlvol :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ben mij zo wat aan het orienteren (in België) voor een tweedehands 5 (E39) op de kop te tikken (aankoop over een maand of drie/vier. Ik ga voor benzine, en liefst niet te licht gemotoriseerd ;)

Vraagjes die ik zo direct had:
- hoeveel KM kan je verwachten dat een benzine 6 cylinder van BMW zonder problemen doet, op voorwaarde van goed onderhoud (kijk dus alleen maar naar auto's met volledig ingevulde onderhoudsboekjes van officiele concessiehouders)? 250k moet, denk ik geen prob zijn (dus kan ik makkelijk kijken naar wagens tot 125k)

- zijn er bekende mankementjes aan deze E39s, met mijn budget (10k max, ook rekening houdend met de andere kosten die een dergelijke wagen meebrengt: belasting en verzekering) kom ik aan wagens uit rond 98-2000, met rond de 100k kms?

- waar moet ik VOORAL op letten (niet zo autotechnisch onderlegd)?

- EDIT: en, o ja, to steptronic or not to steptronic (nooit automaat gereden, maar lijkt me handig voor in de file, hoewel ik ergens vrees dat ik het manueel rijden zou missen).

[ Voor 9% gewijzigd door DexterBelgium op 06-09-2006 11:59 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DexterBelgium schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:57:
Ben mij zo wat aan het orienteren (in België) voor een tweedehands 5 (E39) op de kop te tikken (aankoop over een maand of drie/vier. Ik ga voor benzine, en liefst niet te licht gemotoriseerd ;)

Vraagjes die ik zo direct had:
- hoeveel KM kan je verwachten dat een benzine 6 cylinder van BMW zonder problemen doet, op voorwaarde van goed onderhoud (kijk dus alleen maar naar auto's met volledig ingevulde onderhoudsboekjes van officiele concessiehouders)? 250k moet, denk ik geen prob zijn (dus kan ik makkelijk kijken naar wagens tot 125k)

- zijn er bekende mankementjes aan deze E39s, met mijn budget (10k max, ook rekening houdend met de andere kosten die een dergelijke wagen meebrengt: belasting en verzekering) kom ik aan wagens uit rond 98-2000, met rond de 100k kms?

- waar moet ik VOORAL op letten (niet zo autotechnisch onderlegd)?

- EDIT: en, o ja, to steptronic or not to steptronic (nooit automaat gereden, maar lijkt me handig voor in de file, hoewel ik ergens vrees dat ik het manueel rijden zou missen).
De E39 zijn vanaf 1996 gebouw en deze zijn relatief goedkoop ondanks dat je als je de auto ziet niet zou zeggen dat die al 10 jaar is.

Waar je altijd op moet letten is de kleur van de olie! als deze erg donker is duid dat op slecht onderhoud en daar zijn BMW blokjes nu eenmaal heel gevoelig voor.

Ook moet je proberen te achterhalen wanneer welk onderhoud is gedaan. Omdat je snel kans heb dat de koppeling moet vervangen worden en dit kost nu eenmaal aardig wat geld. Als dit al gedaan is recent is dit vaak een pre!

Controleer ook de remblokken en de dikte van de schijven ook deze zijn makkelijk te controleren en vervangen van alles kost weer aardig wat geld.

Zwak punt is bij de eerste E39 de versnellingsbak deze zijn ook door bmw toen teruggeroepen om te laten vervangen. Ik weet alleen zo niet meer welke BMW nummer omgeruild zijn.

Als je erin rijdt controleer dan of hij trilt bij remmen en of je eventueel rammels hoort wiellagers differenteel.

Daarmee heb je al heel wat zaken gecontroleerd. Ook kun je zorgen dat je garantie krijgt op de auto, zodat eventuele gebreken waar je achteraf achterkomt versnellings bak enz nog vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Timmert schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:57:
stijl·vol (bn.)
1 in fraaie stijl
Absoluut stijlvol, vind ik. Die getinte ramen en velgen maken hem helemaal af, zonder fout gepimped te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:40:
[...]

De E39 zijn vanaf 1996 gebouw en deze zijn relatief goedkoop ondanks dat je als je de auto ziet niet zou zeggen dat die al 10 jaar is.

Waar je altijd op moet letten is de kleur van de olie! als deze erg donker is duid dat op slecht onderhoud en daar zijn BMW blokjes nu eenmaal heel gevoelig voor.

Ook moet je proberen te achterhalen wanneer welk onderhoud is gedaan. Omdat je snel kans heb dat de koppeling moet vervangen worden en dit kost nu eenmaal aardig wat geld. Als dit al gedaan is recent is dit vaak een pre!

Controleer ook de remblokken en de dikte van de schijven ook deze zijn makkelijk te controleren en vervangen van alles kost weer aardig wat geld.

Zwak punt is bij de eerste E39 de versnellingsbak deze zijn ook door bmw toen teruggeroepen om te laten vervangen. Ik weet alleen zo niet meer welke BMW nummer omgeruild zijn.

Als je erin rijdt controleer dan of hij trilt bij remmen en of je eventueel rammels hoort wiellagers differenteel.

Daarmee heb je al heel wat zaken gecontroleerd. Ook kun je zorgen dat je garantie krijgt op de auto, zodat eventuele gebreken waar je achteraf achterkomt versnellings bak enz nog vervangen worden.
Olie komt bij mij en alle andere 6-cil BMW's die ik voorbij zie komen er gitzwart uit, en daar is toch niks mis mee.
E39's verdienen het ook wel om eens naar de draagarmrubbers en draagarmen te kijken.
Koppeling is een slijtageonderdeel en zou ik een auto niet op laten staan.
Eerste BMW: 318i M40 uit 91, 285.000km > eerste koppeling vervangen
Tweede BMW: 328i uit 95, 255.000km (beantwoord meteen je 6-cil-duurzaamheid vraag) > rijdt nog steeds met eerste koppeling.

Nog meer 6-cil-duurzaamheid: 730i op gas met 728.000km, toen was de koppakking lek (maar kop nog heel).

Als je veel vermogen wilt kun je kijken naar een 540i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

jep schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:43:
[...]

[...]

Absoluut stijlvol, vind ik. Die getinte ramen en velgen maken hem helemaal af, zonder fout gepimped te zijn. :)
Hmm, naja dat ben ik dus niet met je eens. Ik vind het veel te fout/kampstijl voor zo'n sjieke directieauto. Kwestie van smaak :)

Neem nou bijvoorbeeld deze:

Afbeeldingslocatie: http://bmw.akris.nl/img_huissel/rescaled/92RZFP.JPG

of

Afbeeldingslocatie: http://bmw.akris.nl/img_huissel/rescaled/BMNL50.JPG

Vind ik veel meer bij de auto passen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Timmert op 06-09-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:10:
[...]

Olie komt bij mij en alle andere 6-cil BMW's die ik voorbij zie komen er gitzwart uit, en daar is toch niks mis mee.
E39's verdienen het ook wel om eens naar de draagarmrubbers en draagarmen te kijken.
Koppeling is een slijtageonderdeel en zou ik een auto niet op laten staan.
Eerste BMW: 318i M40 uit 91, 285.000km > eerste koppeling vervangen
Tweede BMW: 328i uit 95, 255.000km (beantwoord meteen je 6-cil-duurzaamheid vraag) > rijdt nog steeds met eerste koppeling.

Nog meer 6-cil-duurzaamheid: 730i op gas met 728.000km, toen was de koppakking lek (maar kop nog heel).

Als je veel vermogen wilt kun je kijken naar een 540i :)
Ik laad een auto ook niet staan op slijtage onderdelen, maar je moet ze wel meenemen als je een reaal prijs wilt bepalen voor de auto. En het sleelt dan behoorlijk of je onderhoudt zelf kunt doen of niet.

Onderdelen zijn niet duur maar de uren wel.

Netjes die 728.000km op gas. Nu is de 3.0 daar wel meer geschikt voor door de dikkere wanden. Maar dat bewijst maar weer op gas kun je best rijden en is nog goedkoop ook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Timmert schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:57:
Hmm, oke dan ;) , noem het een foutje in de woordkeuze. Gave dikke brute bak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De uren zijn bij een garage X die weet wat 'ie doet relatief ook niet duur, onderdelen valt inderdaad best mee.

Al scheelt het veel of je een draagarm van een chinees merk koopt of van bijv. Spidan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:22
Bijna tijd voor een nieuw deeltje d:)b ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Heb deze radio gekocht: Pioneer DEH-30MP.
Afbeeldingslocatie: http://strommen-bilradio.no/images/deh-30mp.jpg

Wilde hem gelijk inbouwen, maar de stekker aan de kabelboom was niet gelijk aan die van de radio helaas. De winkel vertelde mij dat ik een verloopstekker moest kopen bij de dealer, maar die was al dicht. Wat zou zoiets kosten en kan ik dat nog bij een andere zaak kopen?
Zal even wat fototjes gaan uppen :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zo'n mooie auto, en dan zo'n lelijke radio :X Zonde Hugo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Ik vind hem wel hip :P Wat heb jij in gedachte?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Pioneer P77MP of z'n opvolger. Wel aan de prijs. Of anders een Alpine ofzo. Staat een leuke in de aanbieding op rondevries.nl, met ipod besturing enzo. Voor 229 geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
In een bimmer hoort zo'n ding::

Afbeeldingslocatie: http://www.rondevries.nl/catalog/images/Grand_Prix_PrAb_7990_gelb_5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat kan ook ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Sjonge jonge, ik ben echt een sukkel :p Dacht dat je verzekering ook wel buiten kantooruren kon afsluiten, niet dus :P Vandaag de hele dag onverzekerd rond zitten cruisen :/ Morgen moet ik voor kantooruren weer naar school, dus moet alsnog met de trein terwijl ik een auto voor de deur heb staan 8)7

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon online verzekeren bij bv. e-polis.nl , kun je direct na het afsluiten je tijdelijke polis uitprinten en cruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Hmm, dat kost 2000 euro per jaar, bij VVS kost het me 1300. Daarvoor laat ik hem wel een dagje staan.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Spiller schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:47:
Sjonge jonge, ik ben echt een sukkel :p Dacht dat je verzekering ook wel buiten kantooruren kon afsluiten, niet dus :P Vandaag de hele dag onverzekerd rond zitten cruisen :/ Morgen moet ik voor kantooruren weer naar school, dus moet alsnog met de trein terwijl ik een auto voor de deur heb staan 8)7
Verzekering kan je prima telefonisch afsluiten, deed ik ook altijd in mn pauze als ik weer eens van auto veranderd was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vandaag te horen gekregen wat de iPod-interface voor de 6-serie moet gaan kosten: dik 500 euro (incl montage) 8)7 Gekke gasten, da's dik duurder dan de iPod zelf. Maar ja, ze weten natuurlijk ook wel dat het door de meesten vanaf nu af fabriek bij wordt besteld en voor een kar van rond de ton maakt het toch niet uit of ze nu 300, 500 of 700 euro voor zo'n dingetje vragen.
Toch maar ff nog niet denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Spiller schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:57:
Hmm, dat kost 2000 euro per jaar, bij VVS kost het me 1300. Daarvoor laat ik hem wel een dagje staan.
Dat is wel erg snel verdiend idd. Als je iedere dag zo'n besparing doet, dan kun je heel wat BMW'tjes verslijten in een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:21:
Vandaag te horen gekregen wat de iPod-interface voor de 6-serie moet gaan kosten: dik 500 euro (incl montage) 8)7 Gekke gasten, da's dik duurder dan de iPod zelf. Maar ja, ze weten natuurlijk ook wel dat het door de meesten vanaf nu af fabriek bij wordt besteld en voor een kar van rond de ton maakt het toch niet uit of ze nu 300, 500 of 700 euro voor zo'n dingetje vragen.
En bijvoorbeeld de Dension dock? http://www.icepod.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Daniel schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:21:
Kan je niet beter een radio met line-in gebruiken?
Dan heb je via het stuur geen controlle, maar dan kan je bijvoorbeeld een afstandsbediening van een mp3/gsm gebruiken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

In een 6-serie? Denk je het zelf :P

Als je zo'n dikke auto hebt en zo gaat lopen kloten ben je echt een mafkees wat mij betreft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 23:06

Wimo.

Shake and Bake!

Juist, ik zou geen seconde wakker liggen van die 500 euro. Zeker als het netjes ingebouwd wordt alsof het BMW stijl is. Dan ga je toch niet lopen kloten met zo'n aftermarket ding ... Gewoon netjes inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Timmert schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:39:
In een 6-serie? Denk je het zelf :P

Als je zo'n dikke auto hebt en zo gaat lopen kloten ben je echt een mafkees wat mij betreft :X
Ik zou het toch wel doen.
/me fsfikke niet van iPods houdt :Y)

Jammer dat autofabrikanten zo ver meegaan in de ipod-hype :/

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dan laat je een line-in in je dashboardkastje of armsteun maken en kan je daarna elk willekeurig muziekdevice via je radio beluisteren. Alleen niet aansturen, tsja. Had je maar een ipod moeten kopen :)

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
5 E60, 6 E63, 7 E65 Serie met iDrive systemen worden nog niet door een directe ice>Link oplossing ondersteund, wel verwacht op korte termijn.
Is dus geen optie (en zal bovendien nauwelijks goedkoper zijn)

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
beh. mijn binnenspiegel is er weer eens afgevallen :+
Is de 2e keer al

Verwijderd

Juggernaut schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:46:
beh. mijn binnenspiegel is er weer eens afgevallen :+
Is de 2e keer al
Hij schrok van je scheve petje en bomberjack toen je schuin in je auto ging hangen? :+

• 418O2
  • Laatst online: 21:57
mijn motor houdt in en stottert wanneer hij koud is.. Wat kan dit zijn? De koelvloeistoftemp wordt ook hoog als je filerijdt. Kan het zijn dat deze 2 samenhangen door een kapotte temperatuursensor ofzo ?

En Inspection en Oilservice brandt. erg? Inspection al vanaf dat ik hem heb, oilservice vanaf vandaag. Net de olie gepeild en dat is nog in orde (tussen de 2 gaatjes op de meetstok)

Ik denk dati k hem maar even uit laat lezen aan het eind van de maand

[ Voor 39% gewijzigd door 418O2 op 07-09-2006 19:11 ]

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Femme schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:58:
[...]

Die bak komt me bekend voor :) . Gepimpt bij Autototaalbv.nl in Ruurlo waar mijn Alpina B10 ook onder handen is genomen. Die 745d staat op 21 inch Hartge-velgen met een verlaagd onderstel en spoorverbreding. Hij heeft twee dubbele uitlaten en een leuk multimediasysteem aan boord. Ook zijn er wat matzwarte exterieurdelen in hoogglans zwart gespoten.

De eigenaar (werkt in de krattenschoonmaakbusiness heb ik begrepen) heeft ook nog een 330d en een X5 4.8iS in dezelfde kleur blauw van BMW Individual met eveneens Hartge-velgen, spoorverbreding, verlaging en een dvdsysteempje.
omg.. bedoel je de directeur van PAL KRAT in duiven?? daar heb ik een poosje vakantiewerk gedaan toen ik een jaar of 16 was, dat bedrijf bestond toen net. die gast reed toen al in een 7 serie (oude model) de zaken gaan nog prima dan zo te zien :D

ik ga er maar even vanuit dat dit dat bedrijf is wat je bedoeld, zijn er maar heel weinig van in NL namelijk, misschien zelfs maar 1 :P vandaar het succes misschien. rofl

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat moet haast wel. De beste man heeft dit jaar zo'n vier nieuwe BMW's aangeschaft die allemaal werden opgeleukt bij het autopoetsbedrijf annex BMW-pimpshop in mijn woonplaats waar ik ook wat werkzaamheden aan een auto had laten doen. Volgens de eigenaar van de pimpshop maakte de man kratten schoon en nam hij ook de nodige risico's in zijn zakendoen, waardoor hij al een paar keer bijna over de kop was gegaan.

De site van Pal-krat ziet er profi. Het is kennelijk een succesvol bedrijf en het is gevestigd hier in de buurt, dus dat moet wel het bedrijf van die dude zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:09:
En Inspection en Oilservice brandt. erg? Inspection al vanaf dat ik hem heb, oilservice vanaf vandaag. Net de olie gepeild en dat is nog in orde (tussen de 2 gaatjes op de meetstok)

Lol, waar denk je dat dat voor is? Inspection is of Inspection I of II is kleine of grote beurt.

Oilservice betekent dat je je olie moet verversen + oliefilter.
BMW heeft dat best mooi bedacht, het zijn namelijk realtime intervallen, dus niet vast aan de hand van het aantal KM's maar je rijgedrag gemeten over een aantal km's.

Als je bijv. de motor weinig belast zal je serviceinterval minder snel inspringen dan wanneer je hem veel belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:09:
mijn motor houdt in en stottert wanneer hij koud is.. Wat kan dit zijn? De koelvloeistoftemp wordt ook hoog als je filerijdt. Kan het zijn dat deze 2 samenhangen door een kapotte temperatuursensor ofzo ?

inspection is bij mij ook net aangegaan samen met een klokje. Meende dat je dan je remvloeistof moest vervangen maar dat kan m'n vriendin ook verkeerd uit de handleiding hebben gelezen :+

Ik heb overigens nog wel 2 groene blokjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:40

Wokschotel

Op 6 wielen

Vandaag een tijdje in een 330d (nieuw model, 231 pk, 500 nm koppel) gereden. Goeiemorgen :X

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:39:
[...]

Lol, waar denk je dat dat voor is? Inspection is of Inspection I of II is kleine of grote beurt.

BMW heeft dat best mooi bedacht, het zijn namelijk realtime intervallen, dus niet vast aan de hand van het aantal KM's maar je rijgedrag gemeten over een aantal km's.

Als je bijv. de motor weinig belast zal je serviceinterval minder snel inspringen dan wanneer je hem veel belast.
Uhm, mijn olie zit er nog geen 8k km op. 2 Maanden terug ververst (inc. oliefilter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wokschotel schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 18:47:
Vandaag een tijdje in een 330d (nieuw model, 231 pk, 500 nm koppel) gereden. Goeiemorgen :X
Stel je de 335d eens voor die ook nog komt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Cubix schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:06:
[...]

Stel je de 335d eens voor die ook nog komt... 8)7
Idd. Ik heb een tijdje terug een dagje een 535d mee gehad. 560Nm en 272pk. De 335d heeft 580nm 286pk :o

Een 5 serie met zoveel vermogen was al grappig, een 3 met meer vermogen is waarschijnlijk unreal..... Ik denk dat ik binnenkort maar eens langs de garage ga, orienteren voor volgend jaar. Jammer alleen dat ik geen diesel kan rijden, te weinig km...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als die 335d bij de dealer staat ga ik er wel even in proefrijden...volgens mij weet je niet wat je meemaakt. Als je daar een caravan achter hangt trek je hem in stukken :X
Een gewone 335i zal het nog behoorlijk lastig krijgen tegen dat ding. Omdat ie hogere toeren kan draaien zal hij hem uiteindelijk wel voorblijven, maar op tussenacceleraties is hij waarschijnlijk nergens. 580 Nm en 286 pk in een 3-serie, holy cow. Ik heb nu 200 Nm en 100 pk minder in een even zware auto (V50) en dat is al niet erg langzaam 8)7

Ik heb trouwens hetzelfde als zneek..tegen de tijd dat ik aan een nieuwe leasedoos toe ben rij ik nog maar hooguit 20k per jaar dus dan loont het niet echt de moeite om diesel te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een 335i heeft 400 Nm benzinekoppel, dus dat komt met een circa 25 procent hoger toerental bij gelijke cruisesnelheid al dicht in de buurt van de 335d. Het is geen motor die je op toeren moet houden om te kunnen presteren, de 335 biedt juist veel souplesse dankzij z'n twin turbo's, maar dat wel in combinatie met alle voordelen van een benzinemotor. Als je juist schakelt (met een automaat geen probleem, al zou ik 'm handgeschakeld nemen) zal de 335i sneller zijn en meer rijplezier bieden. Ik kan me niet voorstellen dat je een 335d boven een 335i verkiest als brandstofkosten niet het argument is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Femme schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 09:26:
Een 335i heeft 400 Nm benzinekoppel, dus dat komt met een circa 25 procent hoger toerental bij gelijke cruisesnelheid al dicht in de buurt van de 335d. Het is geen motor die je op toeren moet houden om te kunnen presteren, de 335 biedt juist veel souplesse dankzij z'n twin turbo's, maar dat wel in combinatie met alle voordelen van een benzinemotor. Als je juist schakelt (met een automaat geen probleem, al zou ik 'm handgeschakeld nemen) zal de 335i sneller zijn en meer rijplezier bieden. Ik kan me niet voorstellen dat je een 335d boven een 335i verkiest als brandstofkosten niet het argument is.
Als het je puur om rijplezier gaat dan ga je uiteraard niet voor de diesel. Niet dat die slecht is, maar hij zal net wat minder zijn dan de 335i. Maar een heleboel mensen vinden de diesels tegenwoordig wel interessant omdat die de laatste tijd zo'n enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt. Bovendien kan je met de diesel vaker hard rijden zonder dat dat meteen een enorm gat in je portmonnee slaat (is nog wel duur zat natuurlijk als je alles er uit haalt, maar minder duur dan de benzinevariant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:40

Wokschotel

Op 6 wielen

Femme schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 09:26:
Bij dat soort prijzen kan ik me niet voorstellen dat brandstofkosten überhaupt een argument vormen ;)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 18:53:
[...]

Uhm, mijn olie zit er nog geen 8k km op. 2 Maanden terug ververst (inc. oliefilter)
Tsja, als je je serviceinterval niet reset heb je natuurlijk nooit baat bij dit mooie systeem :)

Er zit geen detectie sensor op de bout van je oliefilter huis... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 00:33:
[...]

Tsja, als je je serviceinterval niet reset heb je natuurlijk nooit baat bij dit mooie systeem :)

Er zit geen detectie sensor op de bout van je oliefilter huis... ;)
lekker boeiend dus.. Maarrr
(X-post van AF Forum)

Problemen met de E30!!

Als hij stationair draait en koud is heb ik de volgende mankementen

Als ik het gas intrap dan ploft hij wat voor hij op gang komt
Hij zakt soms ineens weg naar 3-400 toeren of slaat zelfs af
Bij het accelereren bonkt hij soms (1 cilinder die even niet mee wil) Beetje net als toen die ene bougie gaar was, maar die is vervangen. Het is nu ook minder erg

als hij warm is, heb ik geen problemen.. Starten gaat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wokschotel schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:51:
Bij dat soort prijzen kan ik me niet voorstellen dat brandstofkosten überhaupt een argument vormen ;)
Nou :) de aanschafprijs hoest je in één keer op dus dat doet maar één keer pijn, de brandstofkosten heb je elke week ofzo last van. Ik baal elke keer dat ik voor 90+ euro in de tank van mijn BMW moet frommelen, elke twee weken voor 5 tientjes diesel in de Volvo biedt toch wat meer plezier :)

Ik moet wel zeggen dat het prijsverschil tussen de 335d en de 335i me nogal tegenvalt. De basisversie van de diesel is een whopping 5700 euro duurder dan de benzineversie (52.975 voor de 335i vs 58.600 voor de 335d). Voor nauwelijks meer dan de basisprijs van de diesel neem je ook de Executive-versie van de 335i met automaat mee, of de High Executive met handbak. Dat maakt de keuze dan wel weer een stuk makkelijker...

Bij de 5-serie is dat verschil er ook wel, maar dan andersom. Een 540i benzine automaat (V8 306 pk, 390 Nm dus vergelijkbaar met de 335i) begint op 72.303, de 535d op 69.865. Alleen als je van de 540i de handbak neemt kom je goedkoper (~1000 euro) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:39:
[...]

Is dat zo? Als ik de auto start dan geeft ie aan over hoeveel km dat moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn de nieuwere type's. E46 geeft restant of overschrijding aan, Pre E46 niet. :)
418O2 schreef op maandag 11 september 2006 @ 00:40:
[...]

lekker boeiend dus.. Maarrr
(X-post van AF Forum)

Problemen met de E30!!

Als hij stationair draait en koud is heb ik de volgende mankementen

Als ik het gas intrap dan ploft hij wat voor hij op gang komt
Hij zakt soms ineens weg naar 3-400 toeren of slaat zelfs af
Bij het accelereren bonkt hij soms (1 cilinder die even niet mee wil) Beetje net als toen die ene bougie gaar was, maar die is vervangen. Het is nu ook minder erg

als hij warm is, heb ik geen problemen.. Starten gaat wel goed.
Da's zeker wel boeiend, want waarom is die interval er? BMW heeft een variable interval, geen vaste.
Beetje zonde als je na 15.000km je olie wisselt als het bijv. pas na 22.500km moet...

Problemen: Reinigen stappenmotor, luchtmassameter. Kijk of je bougies niet vet zijn (lekken klepdekselpakking). Controleer je benzinedruk (moeilijk, je weet namelijk nooit wat het moet zijn :P) in ieder geval op gelijkmatigheid dan maar, en of je benzinepomp wel doet wat 'ie moet doen.
Als je dan toch bezig bent kijk en/of vervang je benzinefilter maar meteen. 95% van de BMW's rijdt met het benzinefilter af fabriek, oftewel 10+ jaar oud :X

Veel plezier, nu kan je weer 3u sleutelen :)
Daniel schreef op maandag 11 september 2006 @ 08:44:
[...]
Bij de 5-serie is dat verschil er ook wel, maar dan andersom. Een 540i benzine automaat (V8 306 pk, 390 Nm dus vergelijkbaar met de 335i) begint op 72.303, de 535d op 69.865. Alleen als je van de 540i de handbak neemt kom je goedkoper (~1000 euro) uit.
Alleen is een 535d sneller getest als iedere benzine 5-serie, op de M5 na. Let wel, toen was de 550i nog niet uit, maar wel de 545i...
Dan wordt het toch een nog sterker verhaal :)

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:47
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:28:
Dat zijn de nieuwere type's. E46 geeft restant of overschrijding aan, Pre E46 niet. :)
Wat ik me dus afvraag is hoe je het verschil aan de buiten- en binnen kant ziet tussen die meerdere (2?) types E46. :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 23:06

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb ergens gelezen dat de nieuwe twinturbo benzine BMW slechts op .4 bar staat. Dat geeft toch enorm veel potentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
_Brake_ schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:56:
[...]

Wat ik me dus afvraag is hoe je het verschil aan de buiten- en binnen kant ziet tussen die meerdere (2?) types E46. :)
Aan de buitenkant is het met name zichtbaar aan de moterkap. Die verhoging daarop loopt recht voor de oudere modellen en schuin voor de nieuwe. Van binnen qua interieur weet ik niet of er veel verschil is, maar qua moter is dat er wel. Mijn 320Ci is bijvoorbeeld 2.2l 6-in-lijn, 170Pk, terwijl de pre 2000/juni 320's 2.0l 6-in-lijn 150 pk zijn. Die moterupdate loopt echter niet synchroom met de uiterlijke update. Ik heb namelijk de nieuwe stijl moter, maar oude stijl moterkap.

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:56:
[...]

Lol... Er is maar 1 type E46, nml. de E46. Pre E46 bedoel ik de E36, E30, E21 etc. mee :+

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Da's zeker wel boeiend, want waarom is die interval er? BMW heeft een variable interval, geen vaste.
Beetje zonde als je na 15.000km je olie wisselt als het bijv. pas na 22.500km moet...
Waarom is dat zonde? Het systeem is handig maar niet meer dan dat.

Een persoon welke een beetje fatsoenlijk omgaat met zijn voertuig vervangt de olie toch gewoon op tijd en of dat nu 7000km te vroeg is? Boeit dat? (eigenlijk wel want de olie wordt slechter na langdurig gebruik) Ik gebruik merkolie, andere mensen de meuk van de Aldi. Ik kan 12000km doen volgens de handleiding, ik vervang mijn olie 2 keer per jaar en rijd zon 7000km per jaar als het meezit. Dit jaar worden het er maar 3000km op 1 oliebeurt.

Zo'n systeem is goed voor mensen welke niet opletten en zelfs dan nog. Het is en blijft gissen van het systeem en geen vaste maatstaf om te zeggen wanneer het daadwerkelijk moet gebeuren omdat er teveel onbekende factoren zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 11-09-2006 15:41 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Zonde van het millieu.

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:47
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:33:
[...]

Lol... Er is maar 1 type E46, nml. de E46. Pre E46 bedoel ik de E36, E30, E21 etc. mee :+
dude :) van verschillende bouwjaren, een nieuwere en oudere zeg maar :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Alleen is een 535d sneller getest als iedere benzine 5-serie, op de M5 na. Let wel, toen was de 550i nog niet uit, maar wel de 545i...
Dan wordt het toch een nog sterker verhaal :)
Nogal ja. Bij Top Gear (http://www.bbc.co.uk/topgear/powerlaps.shtml) deed de 535d exact dezelfde rondetijd als de M3 (1.31,8). Een 545i heeft 10 pk minder dan een M3, weliswaar behoorlijk meer koppel maar is ook flink zwaarder én minder sportief afgesteld. Het is dus redelijk veilig aan te nemen hij dus wat langzamer is. Toch wel nasty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:33:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://bmwinfo.com/pictures/00430.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bmwinfo.com/pictures/00064.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bmwinfo.com/pictures/00648.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bmwinfo.com/pictures/00058.jpg

Vergeet de facelifts niet :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wokschotel schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:51:
[...]

Als je serieus veel kilometers maakt in een 335i, bijvoorbeeld 60K per jaar, gaat het tanken je op een gegeven moment tegenstaan. 10.000 euro per jaar wegtanken is niet leuk. Een diesel is de helft goedkoper qua brandstofkosten.
Daniel schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:51:
[...]

Nogal ja. Bij Top Gear (http://www.bbc.co.uk/topgear/powerlaps.shtml) deed de 535d exact dezelfde rondetijd als de M3 (1.31,8). Een 545i heeft 10 pk minder dan een M3, weliswaar behoorlijk meer koppel maar is ook flink zwaarder én minder sportief afgesteld. Het is dus redelijk veilig aan te nemen hij dus wat langzamer is. Toch wel nasty.
Ik heb met een M3 achter een gechiptunede 535d met circa 350pk gesprint op een stukje Autobahn. Hij was in rechte lijn niet sneller dan de M3, dus het zou mij verbazen als de lompere 535d op een circuit de M3 kan bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

De Top Gear test track is ook niet het meest geschikte "circuit" om auto's te testen op hun snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Eindelijk mijn E30 naar de garage gebracht:

Het oordeel was snel en onbarmhartig: aandrijfaslager naar de klote :'(
Het blok is spontaan waardeloos geworden.

Ik heb nu de keuze:
• De hele auto + alle accesoires in één koop van de hand doen voor 500-1000€
• De auto helemaal strippen, onderdelen voor ooit bewaren
• De auto strippen, weggooien en onderdelen verkopen
• Schorsen, stallen, blok zoeken

Al met al veel werk.
* Twhomp is nog steeds verliefd op de e30-neus

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Femme schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:13:
Ik heb met een M3 achter een gechiptunede 535d met circa 350pk gesprint op een stukje Autobahn. Hij was in rechte lijn niet sneller dan de M3, dus het zou mij verbazen als de lompere 535d op een circuit de M3 kan bijhouden.
Ik heb begrepen dat het die dag behoorlijk warm was (30+ graden). Een turbo-motor, zeker een getunede, heeft daar veel meer last van dan een atmosferisch blok zoals in de M3. Weinig kans dat al dat vermogen er ook daadwerkelijk uit kwam :) Bij lagere buitentemperatuur zal hij sneller zijn.
Zelfs mijn V50 heeft bij hoge termperaturen al merkbaar minder vermogen.

Then again, die laptimes bij Top Gear zeggen ook niks, een 645 (niet officeel getest maar kwam terloops langs in een aflevering) deed het in 1.28nogwat, wat bijna net zo snel zou zijn als een M3 CSL en sneller dan een 996 Turbo, een Mercedes CL65 (met een triljoen pk) en een Viper SRT-10
Nou, no chance dat ik in een rechte lijn sneller ben dan die dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 10:43
Daniel schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:57:
[...]

Ik heb begrepen dat het die dag behoorlijk warm was (30+ graden). Een turbo-motor, zeker een getunede, heeft daar veel meer last van dan een atmosferisch blok zoals in de M3. Weinig kans dat al dat vermogen er ook daadwerkelijk uit kwam :) Bij lagere buitentemperatuur zal hij sneller zijn.
Zelfs mijn V50 heeft bij hoge termperaturen al merkbaar minder vermogen.

Then again, die laptimes bij Top Gear zeggen ook niks, een 645 (niet officeel getest maar kwam terloops langs in een aflevering) deed het in 1.28nogwat, wat bijna net zo snel zou zijn als een M3 CSL en sneller dan een 996 Turbo, een Mercedes CL65 (met een triljoen pk) en een Viper SRT-10
Nou, no chance dat ik in een rechte lijn sneller ben dan die dingen :)
maar ze hebben hem toch ook niet in rechte lijn getest ;)

rechte lijn snelheid en snelheid op een circuit met bochten is natuurlijk heel anders. ligt er maar net aan wat je belangrijk vind natuurlijk. je kan wel een oude auto hebben met 1000pk maar als dat ding het weggedrag van een dweil heeft schiet dat natuurlijk niet op op een circuit

<edit>
ook problemen met mn E30 hier :(
remmen doen het sinds 3 dagen heeeel erg slecht, soms zelfs pedaal volledig ingetrapt en hij remt niets. heb wat topics doorgelezen met vergelijkbare symptonen en daardoor vermoed ik nu dat de leidingen ontluchten en aanvullen met nieuwe remvloeistof de oplossing zou moeten zijn.

enige puntje wat me zorgen baart is dat ik een sissend geluid hoor als ik mn rempedaal indruk wat er eerst niet was. wat mij dus een lek lijkt. ofwel in de cilinder of in de leiding. maar dat laat ik maar over aan de garage.

iemand een idee wat dit grapje gaat kosten ongeveer?

[ Voor 20% gewijzigd door bolleh op 11-09-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

maar dan een 911 turbo, oke het blok ligt achterin maar verder zijn die dingen gruwelijk snel en hebben een zeer goed onderstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:09

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Twhomp schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:56:
Eindelijk mijn E30 naar de garage gebracht:

Het oordeel was snel en onbarmhartig: aandrijfaslager naar de klote :'(
Het blok is spontaan waardeloos geworden.

Ik heb nu de keuze:
• De hele auto + alle accesoires in één koop van de hand doen voor 500-1000€
• De auto helemaal strippen, onderdelen voor ooit bewaren
• De auto strippen, weggooien en onderdelen verkopen
• Schorsen, stallen, blok zoeken

Al met al veel werk.
* Twhomp is nog steeds verliefd op de e30-neus
Gewoon blokje zoeken.

Hup oude er uit, nieuwe er in.
Daar hoef je hem echt niet voor te schorsen hoor.
Gewoon even heldere verstand er bij en je hebt hem in 2 dagen omgewisseld!! :) (een leek dan he)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mydogisgone schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:10:
[...]

Gewoon blokje zoeken.

Hup oude er uit, nieuwe er in.
Daar hoef je hem echt niet voor te schorsen hoor.
Gewoon even heldere verstand er bij en je hebt hem in 2 dagen omgewisseld!! :) (een leek dan he)
Inderdaadja Blokjes als 1.6,18,2.0,2.3,2.5 in een E30 lukt je wel in een weekend over de 3.5 en het Turbo blok uit een 745i hebben we net iets langer gedaan :P .

Ohja weet niet wat voor blok je moet hebben maar de M10,M40 en de M20 2 Liter zijn zo duur niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:16:
[...]

Ohja weet niet wat voor blok je moet hebben maar de M10,M40 en de M20 2 Liter zijn zo duur niet
M10, zit nu een M10B28 in. Een ander 1.8 is ideaal denk ik, gaat hard zat. Maar ja, waar vind je (juist bij BMW) 2de-hands, goede blokken met weinig km's?

En hoeveel kostda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Twhomp schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:44:
M10, zit nu een M10B28 in. Een ander 1.8 is ideaal denk ik, gaat hard zat. Maar ja, waar vind je (juist bij BMW) 2de-hands, goede blokken met weinig km's?

En hoeveel kostda?
Ik zou je oude motorblok eruit halen en demonteren. Wie weet kan je krukas opslijpen en een iets dikkere lager gebruiken. Dan weet je wat je in huis hebt tov zo'n 2de hands blok met een vage historie.

Is em kapot gelopen door oil starvation? Dat is het "moderne" probleem van deze tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 12-09-2006 00:16 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Goed blok is denk ik makkelijk te vinden in M10 deze blokken zijn nammelijk echt zeer degelijk en gaan niet snel kapot.

Ook denk ik dat je zo'n blok voor minder als 250 kompleet moeten kunnen krijgen op bijna iedere sloop. Zou een advertentie op markplaats zetten waarbij je een M10 blok zoekt dikke kans dat je zo een reactie hebt want ik kom ze overal tegen. Afhankelijk van wat voor je blok je aangeboden krijgt dan niet te gek veel ervoor betalen.

De M10 zit in de meeste E30 en daar worden er echt veel van gesloopt nu !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Chevy454 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 00:05:
[...]
Ik zou je oude motorblok eruit halen en demonteren. Wie weet kan je krukas opslijpen en een iets dikkere lager gebruiken. Dan weet je wat je in huis hebt tov zo'n 2de hands blok met een vage historie.

Is em kapot gelopen door oil starvation? Dat is het "moderne" probleem van deze tijd.
Ik wou dat ik bovenstaande zou kunnen, lijkt me vet om eens te doen. Maar ik heb de spullen niet (en ga daar ook (nog niet) in investeren).
Te weinig olie? Dan moet er in het blok ergens een verstopping ofzo gezeten hebben, want er zat zeker genoeg olie in.

* Twhomp heeft ooit een Charade met te weinig olie gereden, waardoor toen ook een lager in het blok kapot ging, sindsdien ben ik een "olie-nazi"
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 07:56:
Een Goed blok is denk ik makkelijk te vinden...!
We zullen zien, voorlopig zet ik m weg op mijn werk, schors ik m en merk ik het wel. Eens goed indexeren of de kosten en de baten tegen elkaar opwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twhomp schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:44:
[...]
Maar ja, waar vind je (juist bij BMW) 2de-hands, goede blokken met weinig km's?

En hoeveel kostda?
*meldt.
Wat zoek je? :P
Ik kan alles leveren, van "lopend uit de auto gehaald" tot gereviseerd.
M10 en M20 gaat zonder problemen, een M10 is wel wat moeilijker. M20 is gewoon gangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:06:
[...]

*meldt.
Wat zoek je? :P
Ik kan alles leveren, van "lopend uit de auto gehaald" tot gereviseerd.
M10 en M20 gaat zonder problemen, een M10 is wel wat moeilijker. M20 is gewoon gangbaar.
Nu je het toch vraagt, puur voor de informatie/beeldvorming: een 1.8i M10B28 blok.
De koeling is goed (zit zelfs een nieuwe radiator in) en de bak is ook goed.

Dus blok (incl dynamo en meuk). Zou handig zijn in de overweging om te weten wat zoiets zou moeten kunnen gaan kunnen kunnen kosten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M10B18... anders is het een 2.8 ;) Zal eens voor je gaan kijken :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, 325 euro heb je een ander blok. Dynamo etc. moet je gewoon overschroeven.

Maar waar ik even mee wachtte, en echt schitterend vind.. Een aandrijfaslager kapot en dan je blok vervangen? Sorry, mag ik even heel hard in m'n broek zeiken? :D

Je aandrijfaslager zit in je differentieel. Enige wat daar kapot aan kan gaan is je tandwiel zelf, of de vitonring waardoor die lekt > olietekort > tandwiel overlijdt.

En de oplossing van Chevy is i.m.o ook geen oplossing, je moet geen stukken verbouwen/opvullen om er vervolgens dikkere lagers in te stoppen. Voor hetzelfde geldt krijg je onbalans in je krukas en heb je 4 mooie deuken in je motorkap.

Vertel nou eens écht wat er waar kapot is, want dit is hetzelfde als m'n auto moet gebalanceerd worden dus pomp ik m'n reservewiel maar op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:35:

Vertel nou eens écht wat er waar kapot is, want dit is hetzelfde als m'n auto moet gebalanceerd worden dus pomp ik m'n reservewiel maar op...
Tsja, iig een lager, heb niet echt geregistreerd welke. Kan ik nog even navragen aan een maat van me die mee was, die zit er wat meer in.

Meteen een mooi vraagje dus: wat voor lagers zitten er allemaal in een motorblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:35:
En de oplossing van Chevy is i.m.o ook geen oplossing, je moet geen stukken verbouwen/opvullen om er vervolgens dikkere lagers in te stoppen. Voor hetzelfde geldt krijg je onbalans in je krukas en heb je 4 mooie deuken in je motorkap.
Kan perfect, een automotorblok is nou niet bepaald het toonbeeld van verfijnde techniek. Daar kan je dingen zoals het opslijpen van een krukas perfect toepassen. Ze doen niets anders in de fabriek. Onbalans is eerder afhankelijk van waar dat die onbalans zich bevindt. Als het de hoofdlager is maakt het geen ruk uit. Als de onbalans in de wang zit, ja dan ben je niet blij maar zelfs dan is het nog geen probleem want de onbalans weegt niet op tegen de andere factoren.

Overigens al gedacht aan je zuigers? Denk je dat die zuigers per gram worden afgewogen? Die worden er gewoon in gemonteerd joh. Wie zit hier een paar uur te puzzelen om de meest uitgebalanceerde combinatie te vinden van zuiger, zuigerveren, zuigerpen, circlips, drijfstang en bigend lager? Een beetje koolaanslag op de zuiger geeft al onbalans. Overigens wil je dat de zwaarste zuigers in het midden zitten ivm het peddelen van het motorblok.

Of iets krachtigers, de verbranding. Als die niet overal gelijk is dan krijg je onbalans. We hebben het hier over een massaproduct, die zijn inderdaad gebalanceerd maar niet nauwkeurig. Zelfs niet bij de M reeks van BMW gebeurt dat nauwkeurig zoals het hoort. We hebben het hier over een 4 cilinder en onbalans hoort er altijd bij.

Dat opslijpen van de krukas doen ze vaak bij revisiewerken aan automotorblokken. Die pokkedingen zijn log uitgevoerd. Dat opslijpen is puur om de eventuele krassen eruit te halen en is soms niet nodig (meestal wel want veel mensen weten niet wat het is en rijden vrolijk door). Het is niet veel materiaal wat je eraf haalt. De tap is namelijk een keiharde kobalt laag. Onbalans is nou echt het laatste waar ik mij zorgen over zou maken als je de rest niet fatsoenlijk aanpakt met het oog op het reduceren van de onbalans.

Als we het nou hadden over een krukas van een motorfiets welke veel dunner is en veel meer toeren moet maken. Dan is opslijpen gewoon NOT DONE vanwege de hoge toeren. Bij een log ding zoals een automotor? Geen probleem dat slijpen.
Ik lurk af en toe in dit topic en ik ken zijn probleemposting wel? Hij heeft een ratel in het blok waarvan de frequentie evenredig stijgt met het toerental.

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 12-09-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:20:
[...]

[...]

Ik lurk af en toe in dit topic en ik ken zijn probleemposting wel? Hij heeft een ratel in het blok waarvan de frequentie evenredig stijgt met het toerental.
Het zal allemaal prima, ik ben geen engineer of wat dan ook, zie alleen motoren van bedrijf dat al 25+ jaar motorenrevisie doet (voornamelijk BMW) en mijn monteur (15+ jaar actief in autosport) die enkel zaken als zuigers/zuigerveren laten zitten als hier geen (te herleiden) problemen mee waren.

En nee er wordt niet een paar uur gepuzzeld voor de ideale combinatie, want die is er niet.
Er wordt wel gepuzzeld om een gebalanceerde krukas te krijgen, doe je dit niet breekt hij hoe dan ook.
Ja in de autosport lijdt het net wat meer, maar je gooit niet zomaar wat willekeurige zuigers, zuigerveren en kleppen van één type blok bij elkaar wat van verschillende sloopblokken afkomt.

Als je het zo conform BMW spec in elkaar schroeft en verder niks doet komt het gewoon niet goed.
Da's gewoon een feit, genoeg al dan niet ///M blokjes gezien met drijfstanglagers die "koekoek" zeiden naar de buitenwereld, kleppen die kromgeslagen zijn en 6-cilinders waar compleet van links naar rechts de olie- en waterkanalen één waren omdat een of andere chef ze in elkaar geschroeft had.

En die "ratel" in het motorblok wat inherent aan het motortoerental meestijgt is zo relatief als iets. Voor hetzelfde geld is het een tikkende/slepende klepstoter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:19:
En nee er wordt niet een paar uur gepuzzeld voor de ideale combinatie, want die is er niet.
Tuurlijk kan je de zo optimaal mogelijke combinatie maken van de onderdelen wat je hebt. Je moet er gewoon de tijd en de wil voor insteken maar zoiets kan je niet rechtvaardigen tegen een klant dat je 4 uur aan het puzzelen was tegen een uurloon van 80 euro per uur. Het levert een netter product op maar een beetje koolaanslag zorgt al voor onbalans.
Er wordt wel gepuzzeld om een gebalanceerde krukas te krijgen, doe je dit niet breekt hij hoe dan ook.
Klopt maar waar haal je materiaal weg om de onbalans eruit te halen? En waar haal jij materiaal weg bij het opslijpen? En in welke mate? Het is niet dat je 50gr aan onbalans creëert. Verder zal je altijd wel een onbalans hebben door de verschillende massa van de drijfstangen en zuigers.
En die "ratel" in het motorblok wat inherent aan het motortoerental meestijgt is zo relatief als iets. Voor hetzelfde geld is het een tikkende/slepende klepstoter.
Dat kan inderdaad een oorzaak zijn maar gezien dat hij het al door de garage heeft laten controleren zal dat wel uitgesloten zijn.
Het zal allemaal prima, ik ben geen engineer of wat dan ook, zie alleen motoren van bedrijf dat al 25+ jaar motorenrevisie doet (voornamelijk BMW) en mijn monteur (15+ jaar actief in autosport) die enkel zaken als zuigers/zuigerveren laten zitten als hier geen (te herleiden) problemen mee waren.
Ik doe dat bij enkele tuners welke onder andere Lex Joon als klant hebben en blokken met enkele honderden pk's prepareren.

[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 12-09-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei, ik ben geen engineer, ik beargumenteer alleen waarom ik wat zeg op basis van welke info :)

Was ook een 3L M3 blok bij met 350PK, DTA en draaide op 8000rpm, ze bouwen ook M20 2.9L blokken etc. dus weten ook wel van wanten :)

Maar uitgesloten, dat ben ik niet met je eens. Een aandrijfaslager zit niet in je blok, dat weet je zelf ook.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:59:
Zoals ik al zei, ik ben geen engineer, ik beargumenteer alleen waarom ik wat zeg op basis van welke info :)

Was ook een 3L M3 blok bij met 350PK, DTA en draaide op 8000rpm, ze bouwen ook M20 2.9L blokken etc. dus weten ook wel van wanten :)
Ze zullen wel weten wat ze doen en goed werk leveren. Daarom wil dat niet zeggen dat het daarom ook netjes gebeurt, het zijn de kleine details welke het afmaken. En daar hoort in mijn ogen ook het afwegen van de zuigers en alles daaromheen bij :) Het is maar net wat je verwacht.
Maar uitgesloten, dat ben ik niet met je eens. Een aandrijfaslager zit niet in je blok, dat weet je zelf ook.
Omdat hij het niet goed begrepen/verstaan had? Ik geef hem het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Chevy454 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:03:
[...]

Omdat hij het niet goed begrepen/verstaan had? Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
Hij zei dat "het een lager in mijn blok was" en later nog eens "....as...lager". Ik durf niet te zeggen wat het precies was, mijn kennis en de garagist keken iig erg treurig bij het nieuws.

Zal het nog eens navragen.

En nu geen ruzie maken over mijn afgeschoten bimmertje ;)

Pagina: 1 ... 16 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.