Het grote BMW topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 31 Laatste
Acties:
  • 19.407 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:03:
De X5 ziet er lomp uit, de X3 ziet er wannabe uit.

[afbeelding]

Kom op, je kunt de X5 toch niet mooier vinden dan de Q7? ;)
Een X5 is lomp en dan is de lompste SUV op de markt mooier? Smaken verschillen, maar ik vind die Q7 zeker in een lichte kleur net een busje dat te hoog op de wielen staat. Hij is best indrukwekkend als je hem in het echt tegenkomt maar daarnaast ook zo plomp dat het niet mooi is. Alleen de Cayenne (de enige lelijke Porsche) en de Touareg (bouwvakkersauto) zijn nog erger.

Ik vind de nieuwe X5 ook erg geslaagd, voor zover een SUV mooi kan zijn. Het feit dat de auto fors groter is zie je er nauwelijks aan af. Ik vind de Range Rover ook wel mooi (de Sport nog iets meer) maar dat is zo'n ongelofelijke patsersauto, daar kun je je bijna niet meer normaal in vertonen :P
Verder ben ik redelijk gecharmeerd van de Volvo XC90 (wel de V8), dat lijkt me een fijne familieauto :)

Afbeeldingslocatie: http://www.km77.com/marcas/volvo/2005/xc90/v8/med/99.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel op 08-08-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

In een lichte kleur is de Q7 inderdaad niet mooi, maar dat geldt ook voor de X5 en vooral voor de X3. Ik vind de X5 er serieus lomper uitzien vanwege de vierkantigere vorm. De Q7 is dan wel groot, maar op zo'n manier afgewerkt dat dat mooi is.

De Cayenne is inderdaad lelijk en de Touareg mist welke vorm van uitstraling dan ook (zag érg veel Touaregs in Noord-Frankrijk rijden trouwens!). Die laatste twee vind ik trouwens niet lomp, vooral de Touareg ziet er helemaal niet zo groot uit imo?

De XC90 zou ik inderdaad naast de Q7 in het rijtje niet-lomp zetten. Mooi afgewerkte auto. Nu ik nog eens de X5 bekijk denk ik dat dat lompe (vind ik dan) wel eens afkomstig zou kunnen zijn van de overdreven lijnen (vooral op de motorkap) die over/door/op de hele auto zijn verwerkt.

Maargoed, meningen verschillen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-08-2006 18:26 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
jep schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:54:
Daar is ' ie dan. De nieuwe X5:

Ik vind 'm wel geslaagd. :)
Hij ziet er een stuk volwassener en (door)ontwikkelder uit igg. Hoewel ik qua rijeigenschappen toch echt liever een sedan of coupe rij dan zon pc-hoofdtrekker :P

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

jep schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:54:
Daar is ' ie dan. De nieuwe X5:
...
Ik vind 'm wel geslaagd. :)
Dito, gelukkig zijn ze trouw gebleven aan het originele design, in plaats van zo'n X3-achtige bangle-look er aan te geven,imho.

Het interieur ziet er goed uit, maar hoe zit het nu met het navigatiegebeuren? Wordt dat nu standaard geprojecteerd op de voorruit, en heb je geen in-dash schermpje meer of zo ?

Door hem iets langer te maken hebben ze volgens mij een heel goede zet gedaan. HET punt waarover veel mensen klagen bij de huidige versie is de -relatief gezien- beperkte kofferruimte.

Over het verbreden heb ik dan weer mijn twijfels : je kan in de vorige versie achteraan met 3 volwassenen gerust comfortabel zitten, dus het nut ontgaat me een beetje.
Ik heb ook al een paar keer ervaren dat de meeste ondergrondse parkeerplaatsen niet al te ruim bemeten zijn, en als je er nu nog eens meer dan 6 cm moet bijtellen, wordt het wel heel smalletjes..
Hoe breed is trouwens een standaard garagepoort ? Dan kan je maar beter automatisch inklapbare buitenspiegels hebben :P

Enkel voor België : het koppel en de pk's evolueren steeds verder . Op zich een mooie zaak, maar gezien de verkeersbelastingtarieven en inschrijvingstaksen zal hier waarschijnlijk veel gekozen worden voor een 155 Kw versie... Anders begint het echt wel duur-duur te worden...
Daniel schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:55:
[...]
Verder ben ik redelijk gecharmeerd van de Volvo XC90 (wel de V8), dat lijkt me een fijne familieauto :)
De Volvo ziet er wel goed uit, maar qua wegligging is die echt een ramp, zeker in vergelijking met de BMW; hij heeft eerder een wegligging zoals de Sorento.
Met de Touareg en de Cayenne heb ik nog nooit zelf gereden, dus daarover kan ik niet zo goed oordelen, maar tijdens het meerijden met iemand leek de wegligging wel ok, dus... test en vergelijk eerst eens alvorens je een XC90 koopt (alsof je dat al niet van plan was ;) )
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:25:
In een lichte kleur is de Q7 inderdaad niet mooi, maar dat geldt ook voor de X5 en vooral voor de X3. Ik vind de X5 er serieus lomper uitzien vanwege de vierkantigere vorm. De Q7 is dan wel groot, maar op zo'n manier afgewerkt dat dat mooi is.
Onlangs reed er zo'n Q7 voor mij op de autosnelweg, en van de achterkant gezien was het net een gigantische blob die voor mij zat. Het interieur is dan wel weer pico bello, maar imho ziet de buitenkant er eerder uit als een opgeblazen A4/6/8..
Maargoed, meningen verschillen :)
:)
Lostcuban schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:09:
[...]

Hij ziet er een stuk volwassener en (door)ontwikkelder uit igg. Hoewel ik qua rijeigenschappen toch echt liever een sedan of coupe rij dan zon pc-hoofdtrekker :P
Hmmz , ik veronderstel dat je nog nooit met een X5 wat bochtenwerk gedaan hebt ? De rijeigenschappen van de X5 zijn best vergelijkbaar met die van een sedan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Tot op welk punt? Ik kan me niet voorstellen dat zo'n ding ECHT hard wil hoeken..

Wel grappig dat hier vrijwel exact dezelfde discussie start als in het Fok! BMW topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk

D4Skunk

Kind of Blue

418O2 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 01:26:
Tot op welk punt? Ik kan me niet voorstellen dat zo'n ding ECHT hard wil hoeken..

Wel grappig dat hier vrijwel exact dezelfde discussie start als in het Fok! BMW topic
In elk geval is de wegligging niet in die mate slecht dat het storend werkt, zoals bij de Volvo XC90... Natuurlijk zal je met een X5 3.0D geen races winnen t.o.v. een 530D, dat spreekt vanzelf...
Ook is 4WD een plus bij het nemen van een bocht, en de vering staat redelijk hard afgesteld voor een SUV...

BTW, echt hard hoeken doe ik toch meestal niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
D4Skunk schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 01:23:
Hmmz , ik veronderstel dat je nog nooit met een X5 wat bochtenwerk gedaan hebt ? De rijeigenschappen van de X5 zijn best vergelijkbaar met die van een sedan...
Je veronderstelt fout :P. Ik heb wel degelijk meerdere malen in een X5 gereden, ook al doelde ik op suv's in het algemeen. Daarnaast had ik het ook niet specifiek over het bochtenwerk :)

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk

D4Skunk

Kind of Blue

Lostcuban schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 01:47:
[...]

Je veronderstelt fout :P. Ik heb wel degelijk meerdere malen in een X5 gereden, ook al doelde ik op suv's in het algemeen. Daarnaast had ik het ook niet specifiek over het bochtenwerk :)
Wat vond je dan minder ipv het bochtenwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Over die reclame's:

Afbeeldingslocatie: http://static.blogo.it/autoblog/congratulations_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.blogo.it/autoblog/congratulations_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.blogo.it/autoblog/congratulations_03.jpg

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:21

Reinier

\o/

Die zijn echt goed :)
Zijn dat soepjes of echt gebruikte ads?

• Dupje
Ze zien er echt uit?

Afbeeldingslocatie: http://static.blogo.it/autoblog/bmw1.jpg

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

Exclusief BMW'tje te koop, ik kende 'm helemaal niet. :)

http://www.autoweek.nl/bazaardata.php?id=4275&cache=no#

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/bazaar/480/4275-1.jpg?cache=no
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/bazaar/480/4275-3.jpg?cache=no

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Heu...heb ik ook nog nooit gezien. Is dat een soort bauer ofzo?

• Dupje
Bram77 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:43:
Heu...heb ik ook nog nooit gezien. Is dat een soort bauer ofzo?
Kenteken Info
Voertuigsoort Info Personenauto
Merk Info BMW
Handelsbenaming Info 316I BAUR CABRIOLET U9

Eigenaar heeft hem maar paar maanden gehad?

Verwijderd

Even een andere bmw vraag stellen misschien weten jullie wel.
Ik heb nammelijk net een achteras gekocht met een 318is differentieel voor mijn te trage E36 316 weet die dingen hoor je niet te rijden maar is als student tenmiste nog te betalen ;)

Maar nu had ik even gekeken wat de verschillen zijn tussen mijn 316 en mijn 318is differentieel en zag ik dat er een code V bij stond. Weet iemand toevallig waar die code bij bmw voor staan die V en de S code. S denk ik voor Sper maar waar staat die V nu voor :/ Ik hoorde iemand zeggen iets van een Visco Sper ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 22:05 ]

• Lostcuban
D4Skunk schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 02:06:
Wat vond je dan minder ipv het bochtenwerk ?
Niet zo zeer minder, maar ik vind het rijden in een sedan/coupe persoonlijk lekkerder. Is niet een specifiek iets wat ik kan opnoemen, het zijn een aantal kleine puntjes. Bijvoorbeeld het contact met de weg, het dichter op de weg zitten, het minder last hebben van wind(stoten) etc.

Suv's zijn niet mijn type auto, neemt niet weg dat het fantastisch auto's zijn met dito rijeigenschappen. Al1 persoonlijk ga ik toch voor een sedan/coupe O-)

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

BMW heeft er geen geheim van gemaakt dat er een 335d in de pijplijn zit. In het najaar zal die aan het programma worden toegevoegd. Het is voornamelijk de hoeveelheid trekkracht van deze motor die deze superdiesel indrukwekkend maakt.

Op de BMW 335d moeten we nog wachten tot het najaar. Intussen wordt er druk gespeculeerd over het vermogen van de sterkste diesel in de 3-serie. Naar verluidt levert hij 286 pk; flink meer dan de 231 pk van de 330d. Het maximale koppel is zonder meer het meest indrukwekkend: 580 Nm. Dat is 80 Nm méér dan de 330d.
Met deze motor gaat de 3-serie in 6,2 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid is traditioneel begrensd op 250 km/u. Daarmee is hij marginaal trager dan de 335i die in 5,6 seconden van 0 naar 100 gaat.
Leuk, leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik heb een probleem met mijn bmw.. Symptomen

1. Moeilijk starten. De startmotor gaat vrij lang door voor hij start
2. Bij het accelereren onder de 3000rpm heb ik af en toe een 'tok' ofzo, heel even. Net als je hebt als je veel te laag in de toeren zit, maar dan niet constant maar 2-3x (als ik bijv. van 2500 naar 3000+ toeren ga

Ik denk zelf dat het de bougies zijn ofzo. Het rare is dat het probleem zich niet voordoet bij 3000+ rpm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Femme schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:30:
De E90 staat standaard op 16 inch lichtmetaal. .
Weet je dat zeker Femme? Dat zou men dan onlangs veranderd moeten hebben, want in de tijd dat ik bij BMW zat werd ie standaard op 16" wieldoppen geleverd. Sterker nog; zelfs de exec had geen lichtmetaal. Pas vanaf de 6pitters was dat standaard..

Overigens, voor degene die dat vroeg: let es wat beter op, ik zie namelijk zat 3-series in ziekenfondsuitvoering met doppen rijden..

Nieuwe X5 is heel gaaf, werd trouwens wel tijd ook dat er een nieuwe kwam.. Hij is een heel stuk minder lomp geworden imho. Blijft echt geweldig, zo'n SUV, zeker op de snelweg. Lekker hoog, goed overzicht en lekker zoeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
418O2 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 06:37:
Ik heb een probleem met mijn bmw.. Symptomen

1. Moeilijk starten. De startmotor gaat vrij lang door voor hij start
2. Bij het accelereren onder de 3000rpm heb ik af en toe een 'tok' ofzo, heel even. Net als je hebt als je veel te laag in de toeren zit, maar dan niet constant maar 2-3x (als ik bijv. van 2500 naar 3000+ toeren ga

Ik denk zelf dat het de bougies zijn ofzo. Het rare is dat het probleem zich niet voordoet bij 3000+ rpm..
Hoe is de toestand van je accu....(i.v.m. het starten). Hoe oud is je verdelerkap/rotor/bougies/bougiekabels? Op hogere toeren zul je het minder snel merken als er een slagje wordt overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Accu weet ik niet. Niet al te best. Heb nog een andere accu, maar die ligt bij mijn ouders. Die moet ik er binnenkort even in zetten. Die is 100% nog goed.

De bougies ga ik aan het eind van de maand vervangen, tesamen met de kabels en de verdelerkap als dat nodig is.

Zou het de benzinetoevoer kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bram77 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:11:
[...]

Hoe is de toestand van je accu....(i.v.m. het starten). Hoe oud is je verdelerkap/rotor/bougies/bougiekabels? Op hogere toeren zul je het minder snel merken als er een slagje wordt overgeslagen.
bougies en -kabels merk je bij een situatie wanneer de dynamische compressie zijn maximale waarde haalt, dat wil zeggen: bij tussen sprints waarbij je het gaspedaal door de vloerplaat duwt. Dan stottert de motor.
Ja, dat vermogen heb je nodig in het trage verkeer. Slechte vooruitgang vind ik, dan kan BMW beter inventief zijn en eens een fatsoenlijk inlaattraject te ontwikkelen dan de symptonen van problemen op te lossen.

[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 12-08-2006 19:59 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Dat je het vermogen niet nodig hebt is natuurlijk een argument dat je op iedere auto in dit soort topics toe kunt passen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firecow schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:51:
Zijn er toevallig mensen hier die een 325i rijden ?? Ben van plan om er zo 1 aan te schaffen want ik wil graag RWD rijden.... Zit alleen te twijfelen welke ik moet gaan nemen... De E36 spreekt me het meest aan... Die is ook nog redelijk betaalbaar voor mij... Wil er uiteraard af en toe ook ff lekker mee spelen als men snapt wat ik bedoel ;) Alleen nu gebruiken ze veel op het circuit die oude modellen E30 etc... Zit daar nou veel verschil in ?? ik weet dat de E36 wat veiliger is, maar verder ??

En zijn er tegenwoordig nog wel een paar knappe auto's te vinden omdat ze toch wel op leeftijd zijn :)

Graag wat meer info van de mensen die hier in rijden :)
Waarom geen 328i? :)

Een E30 325i heeft 172PK, een E36 325i heeft 192PK en sowieso meer koppel. Wel zwaarder.
E30 325i tikken altijd. De mate waarin is afhankelijk van het onderhoud. Er iets tegen doen, doe je niet.

E36 328i koop je tegen een schijn meerprijs dan een late 325i, maar biedt zoveel meer.
Daniel schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:15:
Alpina is geen tuner maar heeft daadwerkelijk de 'hersteller' (op z'n Duits)-status en is daarmee de fabrikant. Als het daadwerkelijk een door Alpina geleverde auto is hoort er bij de RDW dus ook Alpina te staan. Anders is er grote kans dat het ding gewoon met Alpina-accessoires is opgeleukt :)

Ik heb overigens ergens een keer opgevangen dat die advertentie met die vrachtwagen nep/nooit uitgebracht is :)
Daar ga je helaas even fout :)

Alpina is niet altijd hersteller geweest, dus zijn er zat originele Alpina's die als BMW op kenteken staan.

Zo heb ik zelf naar een van de 2 originele E36 B6 2.8's in Nederland gekeken toen die te koop stond, die staat als E36 325i op kenteken en is in Nederland omgebouwd.

Werd toen nog wel eens gedaan voor BPM en verzekering, tegenwoordig niet meer mogelijk wanwege hersteller status.

WBA= serie-BMW
WBS= BMW-Motorsport
WPA= Alpina

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

http://www.autoblog.nl/ar...-de-bmw-1-serie#post-6414

Mijn broer heeft vorige week zijn nieuwe 118i opgehaald. Nu lees ik dit bericht.

Zou er een kans zijn dat BMW het motormanagement nog aanpast?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Motor

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:33

Tacoos

i am i

Over een tijdje ben ik toe aan een andere auto en nou heb ik m'n zinnen gezet op een 320d touring.
Budget is ± 12-.000-14.000 pleuro's.
Een zoektocht op autotrack en marktplaats vertelt me dat er dan auto's uit 2000/2001 met 160.000 - 200.000 in aanmerking komen.
Heb ik voor dat geld een fatsoenlijke 320?
Wat zijn de mankementen en/of onderhoudsposten die ik rond die leeftijd/km stand mag verwachten?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Bram77

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:33

Tacoos

i am i

Dat ziet er ook goed uit en veel minder km's!
Maar nog interessanter: wat voor onkosten mag ik verwachten boven de 160.000 km?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:23

Zeeuw

5.6

Ik zit er sterk aan te denken om een 850i te kopen...
Het is een van mijn droomauto's en ik kan de aanschaf, onderhoud, belasting, benzine & verzekering nu nog betalen. (woon nog thuis)

Bovendien moet je toch een maal in je leven een V12 gereden hebben _/-\o_
Volgens mij is er geen mooier alternatief dan een 850...

Maar goed, heeft er iemand nog tips of een adres waar een mooie 850 te koop staat? Maximaal 15000 euro (excl. inruilauto's). Max. 160.000 km (of het moet een aantoonbare goed onderhouden 850 zijn).

Ook zou ik mijn 2 andere autos in willen ruilen, iemand enig idee hoeveel ik daar ongeveer voor terug krijg? Het gaat om een '93 BMW E32 730 V8 en een '94 Peugeot 306 S16 (optisch getuned, maar daar zal de autohandelaar wel niet naar kijken...)

Heb al een aantal E31 forums en Faq's doorgelezen, ben erachter dat het een betrouwbare wagen is mits goed onderhouden. Als dat niet het geval is ben je al snel 5000 euro kwijt om hem enigsinds op het goede spoor te zetten...

Ik ga nu op zolder kijken of ik mijn 850Ci modelauto nog terug kan vinden...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn BMW 850 CSi staat hier anders mooi op mijn monitor te pronken hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:12:
Zo heb ik zelf naar een van de 2 originele E36 B6 2.8's in Nederland gekeken toen die te koop stond, die staat als E36 325i op kenteken en is in Nederland omgebouwd.

Werd toen nog wel eens gedaan voor BPM en verzekering, tegenwoordig niet meer mogelijk wanwege hersteller status.

WBA= serie-BMW
WBS= BMW-Motorsport
WPA= Alpina
Dan is dat geen echte Alpina natuurlijk, die komen uit Buchloe ;)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeeuw schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:11:
Ik zit er sterk aan te denken om een 850i te kopen...
Misschien heb je hier iets aan?
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=1462
Leuk verhaaltje en er gaat niks boven praktijkverhalen om je een idee van een auto te geven imho; die reclamevodjes als Autoweek of Autovisie ben ik echt helemaal op afgeknapt. Iedere auto is geweldig totdat de opvolger er is en dan was het allemaal waardeloos en is de nieuwe auto zoveel beter, blablabla. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:39:
[...]

Leuk verhaaltje en er gaat niks boven praktijkverhalen om je een idee van een auto te geven imho; die reclamevodjes als Autoweek of Autovisie ben ik echt helemaal op afgeknapt. Iedere auto is geweldig totdat de opvolger er is en dan was het allemaal waardeloos en is de nieuwe auto zoveel beter, blablabla. :O
Ze krijgen gewoon het voertuig mee in ruil voor een goed verhaal. Tuurlijk gaat de importeur geen wagen ter berschikking stellen als die compleet afgekraakt wordt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja uiteraard, maar vergelijk het dan eens met de Engelse pers (EVO of fifth gear bijvoorbeeld, Jeremy Clarkson zijn afkeer van Vauxhall). Natuurlijk is dat ook niet allemaal even objectief, maar ze durven tenminste iets van kritiekpunten op te noemen, rechtstreekse vergelijkingen te maken en dingen bij naam te noemen; in Nederland is het echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:39:
[...]

Hey bedankt!

Er staat nu een hele mooie op marktplaats:
Klik hier voor marktplaats

Pfff, zal ik er eens gaan kijken? Wel positief dat alle onderhoud bekend is en incl taxatierapport...

Alleen wel een nadeel dat ik dan 3 autos heb...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Dan doe je er 1 weg ;)

als ik jou was, zou ik die 730 weg doen. Dan heb je nog 1 dure en een goedkoper autootje rijden. Anders zit je met 2 dure auto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

418O2 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:07:
Dan doe je er 1 weg ;)

als ik jou was, zou ik die 730 weg doen. Dan heb je nog 1 dure en een goedkoper autootje rijden. Anders zit je met 2 dure auto's ;)
Ja, hehe, ik wil ze dan allebei kwijt, de goedkope is al geschorst dus die eet geen brood, maar die staat al veel te lang te koop :(
En die 730 rijdt ik nu mee, dus die kan ik niet eerder verkopen voordat ik een ander heb...
Maar ja, als die 730 ook heel lang blijft staan...hebben we een probleem...
Tenminste de buren, die kunnen dan helemaal nergens meer parkeren ;)

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickets schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:32:
[...]

Dan is dat geen echte Alpina natuurlijk, die komen uit Buchloe ;)
Grmbl.. toch wel.. Dat zeg ik net ;)

http://www.thealpinaregis...rs.php?range=75&model=771

Op kenteken gewoon een 325i.... uit de tijd dat Alpina nog geen "Hersteller-status" had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 09:03:
Grmbl.. toch wel.. Dat zeg ik net ;)

http://www.thealpinaregis...rs.php?range=75&model=771

Op kenteken gewoon een 325i.... uit de tijd dat Alpina nog geen "Hersteller-status" had :)
Dat was in 1983, dus die E36's die ergens anders zijn omgebouwd zijn geen echte Alpina's. Ik blijf erbij, echte Alpina's komen van Alpina, niet van een dealer :P

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mag je denken, is je goed recht. Meneer BMW denkt er echter zelf anders over, de auto uit mijn voorbeeld heeft desnoods als eerste Alpina bij de dealer gestaan.
Je mocht van Alpina toen nog kiezen hoe je het gedaan wilde hebben.

Nadeel is alleen dat die auto gewoon een 12 jaar oude 325i is, dus met all-risk en dan een total-loss kan je nog wel eens nadelig verrast worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:31:
Dat mag je denken, is je goed recht. Meneer BMW denkt er echter zelf anders over, de auto uit mijn voorbeeld heeft desnoods als eerste Alpina bij de dealer gestaan.
Je mocht van Alpina toen nog kiezen hoe je het gedaan wilde hebben.

Nadeel is alleen dat die auto gewoon een 12 jaar oude 325i is, dus met all-risk en dan een total-loss kan je nog wel eens nadelig verrast worden :P
Je moet hem ook niet een muur laten koppen he, je moet er mee rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Morgen middag ga ik naar deze 525i met M pakket kijken, misschien eindelijk mn eerste autotje kopen :)
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/got/bmw525i.jpg
Originele spiegels erop en 'booskijkers' eraf en dan is ie perfect :) Car-puter inbouwen en gaan met die beemer :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zo, dat gaat prijzig worden als je die banden mag gaan vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Lekker breed :) 'Gelukkig' wel 'maar' 17", dus zal wel wat onder de hoofdprijs zitten, maar je hebt natuurlijk gelijk. Tis dan ook geen oud fiatje he, mag best wat kosten ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wens je iig veel geluk morgenmiddag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet nog wel een goed setje toyo's. 235 voor 255 achter. Volgens mij 400 euro. Banden zijn 50km oud, en dat is echt te zien!

En, waar zit dat ///M spul dan? Mis nml. nogal wat. Verder dan de velgen kom ik niet :P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
M onderstel
M bumpers
M 17" velgen
M tellers
M5 interieur (electrisch verstelbaar, verwarmd leer)
Van jou had ik toch wel meer verwacht vwk :P
Ohja, en de M3 spiegels :X

[ Voor 8% gewijzigd door Spiller op 21-08-2006 16:28 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer verwacht? Oke, let's go. Een M5 heeft een grijze onderlip, grijze sideskirts.

Zo dan? :* :P

En idd, die M3 c-klasse dingen 8)7
Een E34 M5 heeft echter origineel wel dezelfde spiegels als de E36 M3 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.teampointless.com/apictures/M501.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.carandclassic.co.uk/uploads/1138138231.jpg

Ik mis toch een onderlipje enzo.

En sideskirts heb je zegmaar gewoon niet :+

Op de foto die je post zie je gewoon de zwarte dorpels + krikpunten.

Kom, had van jou als ///M-fan wel wat meer verwacht ;)

Edit nummer 43: die velgen zijn of nep, of je hebt 4 achtervelgen }:O
Voor is nml. 8J en achter 9J :)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
M Pakket is toch niet gelijk aan een M5 of wel? Gewoon stugger onderstel, andere uitlaat en shit

mijn oom had een e30 320 met M pakket. Heerlijk waggie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook optisch zijn, een M-pakket. Kijk maar naar de E36 bijv..

Niet optisch M-pakket is stuggere veren, en dikkere stabi's.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Die M3 style spiegels kwamen volgens mij pas vanaf het laatste jaar, '95 ook op de M5.
Onderlip is volgens mij niet helemaal heel meer, hoort dacht ik niet zo:
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/got/lip.jpg
Trouwens, ik weet heel goed dat de auto echt niet in nieuwstaat is, heeft hier en daar wat plekjes. Maar wat wil je voor een auto van 14,5 jaar oud. Ook de prijs is er naar.
En fuzzy-dice zijn TOF!

[ Voor 33% gewijzigd door Spiller op 21-08-2006 16:46 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grille van de bumper is kapoet, maar daar hoort nog een M lip onder. Ik vind het echt een pauperbak, sorry. Roest op de motorkap, die overigens niet mooi sluit, bumper die niet mooi aansluit en beschadigd is, hij is vies/steenslag, booskijkers, dobbelsteentjes :X

Maar het is maar net wat die moet kosten en wat je er van verwacht en wat die kost :)

Als je een nette zoekt is een 530i bijv. ook wel leuk met een M30 blokje :)

Edit: je bent me voor. Je kan hier ongetwijfelt veel plezier aan beleven :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Zet je DM eens aan, dan geef ik je nog wat achtergrond informatie ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Fuckpiss, kan ik weer opzoek naar een andere.
Hoi Hugo
helaas is vanmiddag de bmw verkocht
Met vriendelijke groet
x

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Ik ga donderdag kijken naar de 850! _/-\o_

Heb hem even gesproken en het klinkt allemaal vertrouwd...

Ben benieuwd...zoekt iemand nog een E32 730 V8 toevallig?

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Spiller schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:06:
Fuckpiss, kan ik weer opzoek naar een andere.

[...]
Neem van mij aan, koop nooit de eerste auto die je op het oog hebt. Komende week vind je nog een aantrekkerlijke, let maar op :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Wom schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:34:
[...]

Neem van mij aan, koop nooit de eerste auto die je op het oog hebt. Komende week vind je nog een aantrekkerlijke, let maar op :P
Ik ben al maanden opzoek, maar natuurlijk rijdt er meer leuks rond :) Gelukkig maar.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Spiller schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:53:
[...]

Ik ben al maanden opzoek, maar natuurlijk rijdt er meer leuks rond :) Gelukkig maar.
Ik raad je een BMW 730 V8 aan, zelfde model, iets groter en rijdt als een zonnetje...
Eerlijk toegeven, er zitten een aantal krasjes op de lak en wat parkeerdeukjes maar van binnen is ie als nieuw, alles electrisch (zelfs de kopsteunen zijn electrisch verstelbaar) en alles werkt (behalve het zonnegordijn achter), leer, airco, automaat.
Gister bij de BMW garage geweest voor een luchtslang (was gescheurd) en een mistlampglas (was gebroken) en heb complimenten gekregen over het gedrag van de motor en het interieur :*)

Ow ja, en ik heb er ook de winterbanden al onder zitten, achterste 2 waren lek dus maar meteen goed aangepakt!

[ Voor 7% gewijzigd door Zeeuw op 22-08-2006 05:41 ]

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Zo'n bak op LPG is wel leuk, maar om nou naar zuid-Frankrijk te rijden met 1 op 8, is toch wat teveel van het goeie.
Misschien ook wel een idee om te beginnen met 'maar' een 6 cilinder ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg een E34 530i of 535i. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Zodra ik een geldboom in de tuin heb zeker!

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk

D4Skunk

Kind of Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Da's best lijp, zo'n motor in een grote SUV lepelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Sick Nick schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:43:
Da's best lijp, zo'n motor in een grote SUV lepelen :X
Een goede wielgeometrie scheelt. Bij een Porsche cayenne zakt de wagen wanneer je harder rijdt. Deze X5 zal ook wel een soortgelijk systeem icm de computergestuurde shim- en dempingspakket hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het voordeel van een F1 V12 in een X5 lepelen is dat je onderhoud en verbruik omlaag gaan :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Bob Marley reed ook altijd in een BMW en zijn motto daarvoor was;

BMW staat voor Bob Marley and the Wailers. Zag ik toevallig vorige week ofzo in een interview met `m.

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Ben net wezen kijken naar de 850i...

Mooie wagen, lak zat er nog goed op, op een paar bijgewerkte puntjes na...
Interieur was nog heel, alleen had het witte leer van die 'kreukels' die dan zwart worden...is dat nog te behandelen?

Minpunten:
- Alpina velgen hadden stoeprand schade en de kapjes waren gescheurd, bovendien zaten er 2 imitatie doppen op. Doppen kosten schijnbaar 400 per 4...

-Diferentieel, daar zat speling op, als je het gas los liet en weer gas gaf dan voelde je een soort bonk...

-Hij trilde op zeer hoge frequentie, volgens de eigenaar was een schokbreker achter kapot, die worden morgen beide vervangen...

-Airco deed het niet, denk niet dat het een kwestie van bijvullen is en gaan, er zal wel iets lek zijn en dat zal ook wel een duur grapje worden...

Dus nu de vraag aan jullie.
Kan die differentieel veel kwaad? Of word dat op korte termijn een grote kostenpost?

Eigenlijk best veel twijfel, ondanks dat ik em graag wil rijden....wat raden jullie aan?

Read the badge, Bitch!

• Spiller
Kan ook lekkage van het diff zijn, komt wel vaker voor bij 850i's.
Niet dat het echt superieure informatie is, maar toch leuk leesvoer:
http://members.home.nl/rm.de.jong/Jelmer/850csi%201.jpg
http://members.home.nl/rm.de.jong/Jelmer/850csi%202.jpg

Ioniq 5 P45

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dat is gewoon een straaljager die niet mag vliegen :S

Super auto en wat een geluid!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Onno 1983 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:04:
Bob Marley reed ook altijd in een BMW en zijn motto daarvoor was;

BMW staat voor Bob Marley and the Wailers. Zag ik toevallig vorige week ofzo in een interview met `m.
Frapant, ik wil dat net tegen 'n vriend zeggen (BMW-Fan), start ik ondertussen m'n iTunes op en welk nummer start ? "Bob Marley - Turn your lights down low", serieus :D
Vaag :)

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 18-09 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:26:
[...]

Frapant, ik wil dat net tegen 'n vriend zeggen (BMW-Fan), start ik ondertussen m'n iTunes op en welk nummer start ? "Bob Marley - Turn your lights down low", serieus :D
Je lichten goed afstellen is sowieso altijd een goede zaak :Y)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nu je 't zegt, klusje voor 't weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Spiller schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:01:
En is dat ernstig? Of makkelijk/goedkoop te verhelpen?

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kunnen meerdere dingen zijn. Als hij bonkt bij gas los - gas terug kan het ook een versnellingsbakrubber zijn. Als je het echt bij de achteras hoort kan het ook een ophangrubber van het differentieel zijn. Die dingen zijn niet echt duur, veel voorkomend BMW probleem maar niets spannends.

Het kan ook een keerring zijn, dat kost je een keerring, pakking en olie. Olie is duur, is nml. speciale sperolie (SAV-XJ). Kost je sowieso 200 euro minimaal om je diff in orde te krijgen.
Als hij echt serieus olietekort heeft kan je sper (zal 'ie vast wel hebben) niet veel meer waard zijn. Sperplaten en vulplaten verbranden dan nml. Of er klapt een lager uit. Ligt allemaal aan de aard van het geluid.

Velgen moet je niet over praten, tenzij ze echt grof vernacheld zijn.

Interieur is minder, heb geen verstand van leerbehandelen.

Airco die niet werkt kan best meevallen, om daar een gebruikte auto van +/- 10 jaar voor te laten staan...

Het trillen kan van alles zijn, van ophangrubber tot wieluitlijning, ook niet echt iets spannends. Als hij de schokbrekers vervangen heeft en het is dan goed, dan is het "goed"..

Sowieso altijd auto op de brug laten zetten. Zaken als roest, gelaste stukken en slechte rubbers vertellen je 10x zoveel over een auto dan er in rijden.

Een gelast deel kan nu goed zijn, maar over 5 maanden flikkert het er mss onder uit. etc. etc.

Weet niet waar die auto staat, maar ben best bereid om met je mee te gaan kijken.
Ben geen BMW-monteur, maar ook niet op m'n BMW-achterhoofd gevallen ;)

Edit: onderdelen genoeg
Dus dat van je airco is zo te vervangen, kan je meteen een nieuw interieurtje mee oppikken :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Vet hoor, zo'n 850i. Wat is het benzineverbruik ongeveer met zo'n 12 cilinder? (zou zo'n motor ook in m'n e30 passen :9 ...)

[ Voor 4% gewijzigd door Bram77 op 25-08-2006 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup. Is al eens gedaan, de motor van de 750i in een E30.

Filmpje tegen een CLK AMG ofzo, wordt echt finaal zoekgereden. Maar opzich ook niet zo heel apart :+

Verbruik zal tussen de 1:5 en 1:6,5 liggen schat ik zo 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Daar kom ik nu ook al dicht bij in de buurt met stadrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een 325i E30 :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
1 op 6 á 7 in de stad. 1 op 9 á 10 met gemiddeld 120 op de snelweg. Met een goede motor (heeft pas 87.000 gelopen). Hij is zelfs nog wat zuiniger dan een type1 motor. Als ik me heel erg in zou houden zou ik misschien aan 1 op 11 kunnen komen op de snelweg.

[ Voor 39% gewijzigd door Bram77 op 25-08-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het toch vrij fors, zelfs met een M3 sedan die ik laatst meehad (E36 3L) reed ik zelfs zuiniger. Gemiddeld, met echt stevig optrekken bij stoplichten en dooracceleren op de snelweg als ik moest remmen, cruissnelheid 150~160 zonder cruisecontrol, kwam ik uit op 9,6L/100KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik heb natuurlijk niet zo'n uitgebreide boordcomputer. Mijn getallen zijn "rond en om". Zowiezo zal het leeftijdsverschil uitmaken. Ik houd me ook niet echt in om benzine te besparen, maar heb toch ook wel een redelijk rustige rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij boeit het op zich ook niet zo heel veel, de basis is een 6-cilinder dus daar begint het feest al ;)

De M3 in kwestie had echter wel 250.000km gelopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:23:
Het kunnen meerdere dingen zijn. Als hij bonkt bij gas los - gas terug kan het ook een versnellingsbakrubber zijn. Als je het echt bij de achteras hoort kan het ook een ophangrubber van het differentieel zijn. Die dingen zijn niet echt duur, veel voorkomend BMW probleem maar niets spannends.

Het kan ook een keerring zijn, dat kost je een keerring, pakking en olie. Olie is duur, is nml. speciale sperolie (SAV-XJ). Kost je sowieso 200 euro minimaal om je diff in orde te krijgen.
Als hij echt serieus olietekort heeft kan je sper (zal 'ie vast wel hebben) niet veel meer waard zijn. Sperplaten en vulplaten verbranden dan nml. Of er klapt een lager uit. Ligt allemaal aan de aard van het geluid.

Velgen moet je niet over praten, tenzij ze echt grof vernacheld zijn.

Interieur is minder, heb geen verstand van leerbehandelen.

Airco die niet werkt kan best meevallen, om daar een gebruikte auto van +/- 10 jaar voor te laten staan...

Het trillen kan van alles zijn, van ophangrubber tot wieluitlijning, ook niet echt iets spannends. Als hij de schokbrekers vervangen heeft en het is dan goed, dan is het "goed"..

Sowieso altijd auto op de brug laten zetten. Zaken als roest, gelaste stukken en slechte rubbers vertellen je 10x zoveel over een auto dan er in rijden.

Een gelast deel kan nu goed zijn, maar over 5 maanden flikkert het er mss onder uit. etc. etc.

Weet niet waar die auto staat, maar ben best bereid om met je mee te gaan kijken.
Ben geen BMW-monteur, maar ook niet op m'n BMW-achterhoofd gevallen ;)

Edit: onderdelen genoeg
Dus dat van je airco is zo te vervangen, kan je meteen een nieuw interieurtje mee oppikken :P
Hij wist mij in iedergeval te vertellen dat er speling op het differentieel zat, ook geeft ie een tikje als je em in zijn achteruit zet...

Tegen het trillen had hij al verschillende dingen gedaan, nieuwe banden, uitlijnen, ballanceren, maar dat mocht niet baten. Hij zei dat ik 1 schokbreker kapot was, die worden vandaag als het goed is vervangen.

En een airco moet gewoon werken vind ik, vooral als hij tegen mij zegt dat ie het 'gister' nog deed!
Mijn wagen is 13 jaar, en daar is de airco binnen 10sec ijskoud!
Voor hetzelfde geld is ie lek ofzo, dan word het denk ik duurder dan gewoon een pompje vervangen of bijvullen...

Maar goed, ik wil em zoizo laten keuren, zodat ik ook ongeveer weet wat wat er mankeert. Kan in de prijs schelen of hij moet zorgen dat het gemaakt word...

Auto staat overigens in Stein (limburg) en ik woon in Eindhoven, dus als iemand nog een specialist weet of een goede garage waar ze er verstand van hebben dan hoor ik het graag, kan ik em daar laten keuren!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Spiller schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:01:
dat artikel is door mijn oom geschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
418O2 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:18:
[...]

dat artikel is door mijn oom geschreven ;)
Oeh oeh, mag ik je aanraken :o :+

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Alleen op mijn gevoelige plekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:31

GaMeOvEr

Is een hork.

Trillingen tussen de 80-120 km/h is een bekend kwaaltje bij de oudere BMW types. (E32, E34, E36, E31, vast nog wel meer) dat zijn dan namelijk onderdelen van je voorophanging, waarvan de rubbers versleten zijn. Niet de daadwerkelijke draagarmen zelf, maar ondersteunende delen. Ben ff de naam kwijt, spoorstangen heten die dacht ik. De verbindingen zijn in rubber opgehangen, dat is dan uitgelubberd/uitgehard, dus krijg je daarvan bij bepaalde snelheden trillingen in je stuur. (Meestal tussen de 90-120, als je harder of zachter rijd heb je het niet.)

Heb ik zelf ook gehad bij mijn E32 en E34. Kwestie van de spoorstangen vervangen en het is over. (Al weet ik niet of die 850 van jou dus dit probleem heeft, maar het is wel common. Om de ton moeten dan die dingen vervangen worden. Volgens mij zijn die rond de 150,- het stuk.)

[ Voor 5% gewijzigd door GaMeOvEr op 25-08-2006 14:36 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeeuw schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:55:
[...]

Hij wist mij in iedergeval te vertellen dat er speling op het differentieel zat, ook geeft ie een tikje als je em in zijn achteruit zet...

Tegen het trillen had hij al verschillende dingen gedaan, nieuwe banden, uitlijnen, ballanceren, maar dat mocht niet baten. Hij zei dat ik 1 schokbreker kapot was, die worden vandaag als het goed is vervangen.

En een airco moet gewoon werken vind ik, vooral als hij tegen mij zegt dat ie het 'gister' nog deed!
Mijn wagen is 13 jaar, en daar is de airco binnen 10sec ijskoud!
Voor hetzelfde geld is ie lek ofzo, dan word het denk ik duurder dan gewoon een pompje vervangen of bijvullen...

Maar goed, ik wil em zoizo laten keuren, zodat ik ook ongeveer weet wat wat er mankeert. Kan in de prijs schelen of hij moet zorgen dat het gemaakt word...

Auto staat overigens in Stein (limburg) en ik woon in Eindhoven, dus als iemand nog een specialist weet of een goede garage waar ze er verstand van hebben dan hoor ik het graag, kan ik em daar laten keuren!
Ik zeg Bas Roos (www.basroos.nl). Zit in Oss. Weet véél van BMW.
8-serie is redelijk vreemd, maar dat is voor iedereen.

Anders zou je Arjan van Ooijen in Asten kunnen proberen. Staan onder van Ooijen in de particuliere telefoongids. Vent weet ook té veel van BMW, zijn mijn beide vaste adressen naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:45:
[...]

Ik zeg Bas Roos (www.basroos.nl). Zit in Oss. Weet véél van BMW.
8-serie is redelijk vreemd, maar dat is voor iedereen.

Anders zou je Arjan van Ooijen in Asten kunnen proberen. Staan onder van Ooijen in de particuliere telefoongids. Vent weet ook té veel van BMW, zijn mijn beide vaste adressen naar volle tevredenheid.
Van Ooijen, daar ga ik regelmatig naartoe als ik iets moet hebben.
Maar ben blij dat er meer mensen zijn met goede ervaringen, wilde hem daar al laten keuren namelijk :)

Ook fijn dat ik weer een ander adresje heb :)

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:26:
[...]

Tja Bob is dood hè, and he`s playing trics with you ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Onno b op 25-08-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

ff spelen met diesel :Y)

Filmpje met BMW 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Maatje van me heeft sinds kort een M535i E12 :D
Echt zo gaaf, keertje meegereden, overal koppel, alleen die ballonluchtbanden zijn tikkeltje listig
Maar wel een echte klassieker, super hobby auto, eigenlijk de eerste "m" 5

Afbeeldingslocatie: http://www.m535i.org/gallery/e12pics1/535i-col-2.jpg
Foto bij gebrek aan orgineel, zal es met me neukia n70 een filmpje maken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Vandread op 30-08-2006 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Feest! Mn eerste autotje gekocht, E34 525i Executive Limited Edition :D
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/BMW1.JPG

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Laatst online: 09:26
Autotje? Gefeli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Ga nu even de stad in, zal vannacht nog even wat extra foto's erbij zetten van de verkoper.
Dankje Phreak :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ah, dat is die uit Goor?

Vette kar hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Jaja Max, dat is die uit Goor! Jammer dat je niet mee kon komen, maar was volgens mij toch overbodig. Ding ziet er echt prachtig uit, zal zo even wat fototjes uppen.
Wat een mooie avond trouwens, lief meisje eindelijk gezoend :) Feestdag! :D
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/BMW2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/BMW3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/BMW4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/BMW5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/BMW6.JPG

Shiiit, het is maar goed dat ik vandaag nog geen BOB hoef te spelen, ben echt zoo bezopen 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Spiller op 02-09-2006 00:34 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:35:
Trillingen tussen de 80-120 km/h is een bekend kwaaltje bij de oudere BMW types. (E32, E34, E36, E31, vast nog wel meer) dat zijn dan namelijk onderdelen van je voorophanging, waarvan de rubbers versleten zijn. Niet de daadwerkelijke draagarmen zelf, maar ondersteunende delen. Ben ff de naam kwijt, spoorstangen heten die dacht ik. De verbindingen zijn in rubber opgehangen, dat is dan uitgelubberd/uitgehard, dus krijg je daarvan bij bepaalde snelheden trillingen in je stuur. (Meestal tussen de 90-120, als je harder of zachter rijd heb je het niet.)

Heb ik zelf ook gehad bij mijn E32 en E34. Kwestie van de spoorstangen vervangen en het is over. (Al weet ik niet of die 850 van jou dus dit probleem heeft, maar het is wel common. Om de ton moeten dan die dingen vervangen worden. Volgens mij zijn die rond de 150,- het stuk.)
Inderdaad, de 850i van m'n pa heeft dat ook rond die snelheden. Overigens wil de airco soms gewoon niet koelen.. Even de motor aan en uit verhelpt dat probleeem wel, maar handig is natuurlijk anders.
Hij moet maar weer is langs de garage, zal wel weer een godsvermogen gaan kosten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Spiller schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:28:
Feest! Mn eerste autotje gekocht, E34 525i Executive Limited Edition :D
[afbeelding]
Nette wagen, dacht alleen dat de V8 dikkere nieren had, zo is het bij de E32 wel, 6-inlijn kleine nieren, V8 al wat breder en dikker en de V12 de breedste en dikste nieren!

Maar dat zal bij de 5 serie anders zijn...iemand hier meer over?

Donderdag E31 keuring...kan nie wachten...

Read the badge, Bitch!

Pagina: 1 ... 15 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.