Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Nee, specs ?
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Met die bmw's ben i kwel eens meegereden, best leukVirus.NL schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:23:
Vandaag even mijn 30D uitgetest op Zandvoort
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[ Voor 13% gewijzigd door ChrisW op 24-07-2006 20:49 ]
Hahaha! Ik snapte er al geen reet van!Virus.NL schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:46:
Bedoelde dus dat ik een nieuwe fotocamera (Canon 30D) gekocht heb en die moest ik natuurlijk meteen even uitproberen op een paar BMW's op Zandvoort
Die eerste foto, dat zijn 130'jes is mij vertelt toen ik er was. Had toen net mijn 118d.Virus.NL schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:46:
Bedoelde dus dat ik een nieuwe fotocamera (Canon 30D) gekocht heb en die moest ik natuurlijk meteen even uitproberen op een paar BMW's op Zandvoort
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Echt zwaar kale 130, moet wel lekker vlot zijn denk ik
Move along people. Nothing to see here.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

En dat gas alleen is om op te koken vind ik nogal achterhaald. Je kunt daar hele discussies over hebben, maar ik zelf vind de drukknopjes en de displays van een inductiekookplaat veel tweakwaardiger.
[ Voor 10% gewijzigd door Femme op 26-07-2006 23:43 ]
Mag ik vragen wat dat kost? Ik hoorde dat een goede gas installatie inbouwen tussen de 1000 en 2000 euro kost, klopt dat een beetje? Als het niet teveel kost wil ik mijn 320Ci ook wel van gas voorzien. Dat maakt een beetje zinloos cruisen in het weekend ook niet zo'n kapitale bezigheid...Femme schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:40:
Het verhaal over de B10 is eigenlijk simpel, daar heb ik een Prins VSI lpg-installatie in laten bouwen en nu loopt de auto dus op gas. Dit gaat prima. Het enige merkbare verschil is dat hij lpg z'n top niet wil halen. Bij 243km/h / ca. 5800rpm gaat de motor stotteren en kan het toerental niet meer stijgen. Op benzine haalt hij 251km/h (gps meting). De brandstofkosten zijn een factor 2,5 lager geworden, wat het rijden in zo'n wagen een stuk leuker maakt. De B10 heeft een 70 liter benzinetank die best wel pijn doet in de portemonnee als je 'm helemaal wilt aftanken.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En dat gas alleen is om op te koken vind ik nogal achterhaald. Je kunt daar hele discussies over hebben, maar ik zelf vind de drukknopjes en de displays van een inductiekookplaat veel tweakwaardiger.
Ik heb de inbouw laten doen door AGIT in Rijssen maar heb wel gemerkt dat je niet bij deze toko moet zijn als je een klantvriendelijke behandeling op prijs stelt.
Wat ik nog wel wil doen is het inbouwen van een Flashlube. Het kost bijna niets en baat het niet dan schaadt het niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Femme op 27-07-2006 00:28 ]
Verwijderd
Weet jij of dit een "op maat" installatie is, of gewoon een installatie die hier toevallig ook goed mee bevonden is?
Ik heb ooit gekeken bij GasFX, maar 328i? No way.. Geen een BMW 6 cil.
Hoe moet je hem bijvullen b.t.w.? Gewoon in de kofferbak of hebben ze je gasdop ergens mooi weggestopt?
Waar zit je nieuwe "tankdop" voor het gas dan?Femme schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 18:15:
Op GasFX vindt je alleen Vialle LPI-installaties. Vialle biedt voor zover ik weet geen universele LPI-installaties aan. Bij Prins VSI is dat wel mogelijk en daarmee kan een bekwame inbouwer vrijwel alle auto's ombouwen.
Netjes in he achterbumper weggewerkt ofzo?
Of moet je om te tanken in je kofferbak zijn?
En hoeveel gaat er in die "reserve-band-tank" ?
[ Voor 8% gewijzigd door endless op 27-07-2006 18:51 ]
Er zit een tankdop in de achterbumper. Een tankgaatje achter de normale tankklep was helaas niet mogelijk, de inbouwer snapte niet hoe dat moest (Duitsers kunnen het wel). In dat geval moet je tanken mbv een adapter en ik heb begrepen dat het tanken dan ook langer duurt omdat de opening kleiner is.endless schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 18:50:
[...]
Waar zit je nieuwe "tankdop" voor het gas dan?
Netjes in he achterbumper weggewerkt ofzo?
Of moet je om te tanken in je kofferbak zijn?
En hoeveel gaat er in die "reserve-band-tank" ?
Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe groot de tank is (ik was op vakantie toen de auto werd afgeleverd). Ik had gevraagd om een 77 liter tank maar waarschijnlijk is het slechts 62 liter geworden omdat de inbouwer niet snapte hoe Duitsers wel een 77 liter tank in 5-serie Touring krijgen. De tanks mogen slechts voor 80 procent gevuld worden. Tot nu toe hebben we effectief zo'n 45-50 liter kunnen tanken.
De witbalans is hier en daar aangepast aan de omstandigheden (warmere kleuren).JRTB schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:14:
@ Femme, je hebt een soort goudkleurige zweem over al je autofoto's, wat ik erg mooi/profi vind. Gebruik je daarvoor een filter op je lens, of is dat een nabewerking uit je standaard fotoworkflow?
Ik zelf ben niet zo dol op gas en mijn voorkeur zou dan ook uit gaan naar een diesel, er zijn echter ook zat mensen die niet anders meer willen. Over het algemeen heb je met een lpg/g3 installatie wel meer onderhoudskosten en een tank van 50liter is zo leeg, +/-1:10 bij een doorsnee 4 cilinder en maar max 80% van de tank mogen benutten verkort de actieradius aanzienlijk t.o.v. een diesel. Hier staat wel weer tegenover dat je staat te lachen bij de pomp, en de gesubsideerde wegenbelasting is ook aantrekkelijk (bij G3)
Al met al, is het een persoonlijke afweging. En cker in het geval van een dikke alpina kan ik wel begrijpen waarom er voor een gasinstallatie gekozen word, hoewel ik het zelf nooit zou doen.
De voordelen van turbodiesels ten aanzien van het rijgedrag spelen naar mijn mening bij kleine motoren een veel grotere rol dan bij motoren met een grote cylinderinhoud. Een 3,2l benzinemotor heeft ook voldoende koppel onderin en heeft daarnaast de voordelen van het mooie geluid, de mooie loop en de mogelijkheden van een breed toerenbereik (relaxed cruisen in een hoge versnelling / laag toerental, sportieviteit in de hogere toerenregionen).
Een 1.6 liter turbodiesel ontplooit z'n vermogen veel praktischer dan een 1,6 l non-turbo benzinemotor, die laatste is laag in de toeren gewoon hardstikke dood.
NFI, maar alhoewel alfa een genot is om mee te rijden, blijken er meestal na enkele jaren toch meerdere -weliswaar geen superstorende- akkefietjes op te duiken, en ik ken VEEL alfarijders...nero355 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 12:10:
[...]
-1 Flamebait
Met jouw vriendin zou ik dan nooit normaal kunnen praten sinds ik BMW en Alfa Romeo in mijn "favorieten" lijst heb gewoon in vrede naast elkaar
Alfa is imho de ideale leasewagen : wegligging & comfort is ideaal, en na 2 tot 4 jaar gewoon afsteken die handel, en een andere wagen nemen. Aanschaf vind ik persoonlijk toch wel af te raden...
I second that !!! 1 van mijn vrienden heeft zo'n nieuwe IS220 D, en ik moet zeggen :* nero355 vond die "grappige" opmerking over Japanse auto's ook zo flauw ... ga eens gauw in een Lexus zitten ofzo dan denk je er wel anders over hopelijk.
Comfort/stilte/afwerking (oplichtende witte wijzertjes in dashbord/achteruitrijcamera/...)
De pot verwijt de ketel ... Objectief auto's beoordelen blijkt meestal nogal moeilijk te zijn, ook voor mij.. Bijna elke wagen waar ik mee gereden heb vond ik geen nadelen hebben, tot ik mijn volgende kocht...Objectief zijn is het bericht hier !!
[ Voor 3% gewijzigd door D4Skunk op 28-07-2006 12:12 . Reden: Oops oud bericht... nu ja :p ]
Tja, merkliefde héD4Skunk schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:10:
Objectief auto's beoordelen blijkt meestal nogal moeilijk te zijn, ook voor mij.
Ik heb geen automerkliefde en ik ga uit dat alles gewoonweg compleet ruk is. Dan kan je een redelijk objectieve mening vormen, je zal ergens altijd wel een subjectieve mening hebben maar die moet gebaseerd zijn op techniek en niet op basis van merkblindheid. Tot nu doe ik het niet slecht vind ik persoonlijk met mijn instelling van "alles is gewoon domweg ruk"*.
* Je moet ook zo denken, als je met iets tevreden bent dan ben je slecht bezig als ontwikkelaar
[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 28-07-2006 12:41 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
[ Voor 13% gewijzigd door zneek op 29-07-2006 15:37 ]
Je moet ook tevreden kunnen zijn met iets hoor. En soms kán het gewoon bijna niet beter, of weet je zelf niet hoe het beter kan. Die momenten moet je als ontwikkelaar wel kunnen herkennen, anders stort je al je werktijd op problemen die je niet kunt oplossen... Andere kant van de medaille dus.Chevy454 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:41:
[...]
* Je moet ook zo denken, als je met iets tevreden bent dan ben je slecht bezig als ontwikkelaar
Ben ook wel benieuwd naar wegenbelasting etc. voor LPG, die was vroeger een stuk hoger, nu schijnt hij voor moderne installaties ergens tussen benzine/diesel in te liggen *dacht* ik.
[ Voor 19% gewijzigd door Sorcerer8472 op 29-07-2006 16:30 ]
met een goede LPG installatie kan je zelfs iets aan vermogen winnnen. Vialle heeft voor zover ik weet een vernevelaar waardoor de ontbranding beter is. Daarnaast is het octaangehalte van LPG ook hoger zodat het gewoon sneller moet kunnen zijn.
Ik weet het fijne er niet van, maar zoiets heb ik wel eens gehoord
Wegenbelasting kan soms nogal een groot verschil zijn. Voor mijn auto bijvoorbeeld:zneek schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:36:
@Femme en andere LPG rijders: Hoe zit dat eigenlijk met de overheid en LPG? Zijn er nog subsidies? En hoe zit het met bijv. wegenbelasting?
Benzine: Per kwartaal € 170,00
G3: Per kwartaal € 243,00
Hier te berekenen.
En volgens mij zijn de subsidies alleen maar aanschafsubsidies.
[ Voor 7% gewijzigd door reuzekind op 01-08-2006 12:27 ]
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Hierin heb ik enkel verbruik en wegenbelasting meegenomen. Hogere onderhoudskosten, de grotere kans op motorschade of verminderd rijplezier heb ik niet meegenomen.
Het break even point wordt hiermee na 3,5 jaar bereikt, en dus alweer 70.000 km verder.
Erg mooie wagen overigens!
Divide and conquer.
Het klopt inderdaad, in de theorie. De vloeibare gasinjectoren nemen echter zoveel flow weg dat je wel winst hebt maar niet de winst welke er mogelijk is. Dus je zit terug op het vermogen van benzine (ongeveer, toch niet de 10% verlies welke je vroeger had bij de verdampers)418O2 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:56:
Ik weet het fijne er niet van, maar zoiets heb ik wel eens gehoord
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Het is maar 25 euro meer p/m, moet je eens gaan kijken wat een normale (niet g3) gasbak je zou kosten, zit dus wel degelijk subsidie op.reuzekind schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:27:
Wegenbelasting kan soms nogal een groot verschil zijn. Voor mijn auto bijvoorbeeld:
Benzine: Per kwartaal € 170,00
G3: Per kwartaal € 243,00
Hier te berekenen.
En volgens mij zijn de subsidies alleen maar aanschafsubsidies.
Ik kom op de volgende berekeningen:wimpie schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:03:
Ik neem aan dat je je Alpina aardig lang wilt houden / blijven rijden. Een grove berekening laat zien dat je ongeveer € 700,- per jaar bespaard met het rijden op LPG.
Hierin heb ik enkel verbruik en wegenbelasting meegenomen. Hogere onderhoudskosten, de grotere kans op motorschade of verminderd rijplezier heb ik niet meegenomen.
Het break even point wordt hiermee na 3,5 jaar bereikt, en dus alweer 70.000 km verder.
Erg mooie wagen overigens!
Adviesprijzen Tamoil (waar mijn moeder meestal tankt):
Euro95: € 1,519 / l
LPG: € 0,582 / l (in de praktijk veel lager)
Benzine:
20.000km @ 10,5l/100km Euro95 => € 3189,90
Wegenbelasting: € 848,00
Totaal: € 4037,90
LPG:
19.000km @ 12l/100km LPG => € 1326,96
1.000km @ 10,5l/100km Euro95 => € 159,495
Wegenbelasting: € 1224,00
Totaal: € 2710,455
Voordeel LPG: € 1327,445.
Zonder extra kosten verdient de LPG-instalaltie zich terug in minder dan twee jaar.
Van verminderd rijplezier is op dit moment geen sprake; 45 liter LPG tanken voor net iets meer dan 20 euro is een stuk leuker dan een 70 liter tank volgooien met benzine voor iets meer dan 100 euro (ook al heb je dan meer brandstof bij je).
Ik was uit gegaan van 1:10 op 95 en 1:7 op LPG. Nu ik het nogmaals bereken met brandstofprijzen die hier gelden, € 0,50 / liter voor LPG en € 1,41 / liter voor Euro95 kom ik op een verschil van € 1000,- in het voordeel van LPG.
Die enorm hoge brandstofprijs van Tamoil maakt jouw berekening nog gunstiger.
Divide and conquer.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
550i met de 5L V8 motor? Dat ding met ontiegelijk slecht inlaatkanaal waarbij gigantische inlaatresonantie plaats vindt waardoor de smoorklep middels Egas wordt bedient zodat de smoorklep langzaam open moet gaan teneinde dat er geen inlaatresonatie plaats vindt en de motor totaal doodvalt?ToolkiT schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:15:
Ik reed vanochtend achter een 550i, en dat ding was serieus snel
Een 5 serie met dat motorblok?
[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 02-08-2006 14:40 ]
Chevy, dit is een computerforum. Hoewel dit subforum over vervoer gaat, moet je niet verwachten dat mensen jouw opmerkingen begrijpen.. Op een autoforum snappen ze wellicht hoe Office werkt, maar daar hoef ik ook niet over kernel panic's te beginnen..
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ik denk het ja, ik reed achter hem dus kon zijn motorkap niet open doen om het te checkenChevy454 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:35:
[...]
550i met de 5L V8 motor? Dat ding met ontiegelijk slecht inlaatkanaal waarbij gigantische inlaatresonantie plaats vindt waardoor de smoorklep middels Egas wordt bedient zodat de smoorklep langzaam open moet gaan teneinde dat er geen inlaatresonatie plaats vindt en de motor totaal doodvalt?
Een 5 serie met dat motorblok?
En je hebt em in de bochten en drempels nog niet ingehaald? PfffToolkiT schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:01:
Ik denk het ja, ik reed achter hem dus kon zijn motorkap niet open doen om het te checken
Geen drempels en in de bocht win je het met 125cc vs 4500cc niet.. zelfs niet met een fractie van het gewichtChevy454 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:20:
[...]
En je hebt em in de bochten en drempels nog niet ingehaald? Pfff
Jammer van de drempels, die kan jij zo goed nemenToolkiT schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:26:
Geen drempels en in de bocht win je het met 125cc vs 4500cc niet.. zelfs niet met een fractie van het gewicht

iig stukken beter dan die BMWChevy454 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:32:
[...]
Jammer van de drempels, die kan jij zo goed nemen
Tja, zijn signature vat het geloof ik wel aardig samen:Demoniac schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:56:
Een motorblok waar blijkbaar vanalles mis mee is wat normale mensen niet begrijpen
Chevy, dit is een computerforum. Hoewel dit subforum over vervoer gaat, moet je niet verwachten dat mensen jouw opmerkingen begrijpen.. Op een autoforum snappen ze wellicht hoe Office werkt, maar daar hoef ik ook niet over kernel panic's te beginnen..
Conclusie? Valt niets te begrijpen van zijn uitleg.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Renegade schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:02:
Tja, zijn signature vat het geloof ik wel aardig samen:
En zijn er tegenwoordig nog wel een paar knappe auto's te vinden omdat ze toch wel op leeftijd zijn
Graag wat meer info van de mensen die hier in rijden
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Een standaard e36 is inderdaad iets sneller (iets meer PK's en iets meer koppel, ik weet niet hoveel precies) en de auto zal ook wel iets veiliger en zuiniger zijn. Ik geloof dat er twee of drie verschillende motoren in een 325i e36 kunnen liggen (correct me if I'm wrong). Ik meen een 12 klepper, een 24 klepper en een 24 klepper Vanos. Waarbij de laatste de snelste is omdat deze een variabele nokkenas heeft. Ik wil niet klinken alsof ik heel veel verstand heb van de motoren van een e36, dit is wat ik heb begrepen.
De Vanos schijnt wel een erg leuke motor te zijn. Als mijn motor er over een kilomtertje of 200.000 een keer mee kapt (hij heeft nog geen 1dkm gelopen), dan vind ik zo'n Vanos wel interessant voor in m'n e30 , met dan 200PK+
Aan de andere kant vind ik dat een e36 bijna alle charme van een BMW mist. Ik vind het een lelijke te alledaagse auto. Dan rijd ik toch een stuk liever in mijn nostalgische 172PK tellende e30
Hierna heb ik een 318 E36 gereden uit 95(2000tot 2002). Deze was moderner echter vondt de voorganger kwa rijgedrag beter. Dan kijk ik niet naar het vermogen, maar puur naar de rij-eigenschappen. Het benzineverbruik lag wel een stuk gunstiger dan de oude 320
Hierna ben ik lease gaan rijden en ik vindt de bijtelling van een bmw ietsje teveel van het goede. 35000 a40000 voor een leuk aangeklede auto heb ik er op dit moment niet voorover. dus moet het nu doen met de nissan primera (overigens ook niet echt verkeerd, voor de helft van het geld).
Nog ff sparen voor die nieuwe m5
Custom build engine?thefox154 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:42:
Helaas voor mij geen bmw op dit moment. Heb een 2.0 V6 automaat E30 gereden (99 tot 2000)
Verwijderd
[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 12:57 ]
Volgens mij niet, hij heeft een 6 cilinder motor in een V-setupBram77 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:03:
Idd, da's toch gewoon een 320i e30 automaat
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
ik zie zoveel verschillende soorten op het net staan
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Verwijderd
Dat komt omdat er zoveel verschllende zijn!Firecow schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:01:
Iemand trouwens een duidelijke foto van het standaard E36 325i interieur ???
ik zie zoveel verschillende soorten op het net staan
Is geen zuinige auto nee
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 22:06 ]
Ik maak er zelf een sport van om goedkoop te tanken. Vaak gaat het ook sneller bij een onbemand tankstation. Mijn moeder tankt echter bijna altijd bij het plaatselijke Tamoil-tankstation, waar Euro95 nu ongeveer 1,50 per liter kost en LPG rond de 50 cent per liter.wimpie schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:10:
Met de exacte gegevens (verbruik, wegenbelasting) ziet het er alweer gunstiger uit.
Ik was uit gegaan van 1:10 op 95 en 1:7 op LPG. Nu ik het nogmaals bereken met brandstofprijzen die hier gelden, € 0,50 / liter voor LPG en € 1,41 / liter voor Euro95 kom ik op een verschil van € 1000,- in het voordeel van LPG.
Die enorm hoge brandstofprijs van Tamoil maakt jouw berekening nog gunstiger.
Spannend.De kersverse BMW-topman Reithofer heeft wel oren naar een grote sportwagen.
Bij BMW wordt onderzocht of er ruimte is voor een sportauto die de concurrentie kan aangaan met bijvoorbeeld de Mercedes SL. De nieuwe directeur Norbert Reithofer heeft gezegd het model, dat in de wandelgangen Z6 heet, wel in productie te willen nemen.
Verwijderd
Standaard lichtmetaal? Dat doen ze dan wel netjes, én de 316i eruit én de stalen velgen eruit.Femme schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:30:
De E90 staat standaard op 16 inch lichtmetaal. Die ziet er overigens beroerd uit omdat niet alleen de velgen totaal uit verhouding staan met de grote wielkasten maar ook omdat de smalle bandjes te diep in de wielkast staan. Zelfs met 19" inch wielen en 255mm brede achterbanden kan ik wel wat spoorverbreding gebruiken.
Sja, wat de smalle bandjes betreft: De standaard 16 inch velgen ziten neem ik aan op de 318 / 320? Dat zijn dan ook geen sportwagens.
Niet dat ik fel tegen wieldoppen ben, integendeel: Ik vind de standaard E46 wieldoppen misschien nog wel mooier dan de 15-inch E36 velgen die sommige mensen onder hun E46 stoppen (al dan niet aangepast).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 15:19 ]
Wat voor motor zit daar wel niet in? Het is geen 8-pitter, eerder een 10 cylinder, qua geluid... Maar iets zegt me dat dit gewoon een opgefokte 6-lijner van BMW zelf is

Ze hebben ook een M3 met meer dan 1400 pk gemaaktthe car is owned by vidar strand in norway. its a bmw m5 e34 3,8. It has 1129bhp and 1130nm. more information and pictures and vids can be found on http://www.vsmotor.no( its only in norwegian..)

http://www.vsmotor.no/wmv/vsmotor-m3-tullinge-783.wmv
[ Voor 19% gewijzigd door Daniel op 04-08-2006 18:34 ]
Omfg, ik zit hier gewoon hardop te proesten van het lachen. Moet je dat ding zien optrekken aan het eind van het filmpje. Kwart mijl in 7.83 seconden t00t t00tDaniel schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:30:
't is een oude M5 met 1130 pk
[...]
Ze hebben ook een M3 met meer dan 1400 pk gemaakt
0 naar 289,3km/h in 7,83 seconden...Daniel schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:30:
't is een oude M5 met 1130 pk
[...]
Ze hebben ook een M3 met meer dan 1400 pk gemaakt
Da's leuk als je graag als eerste weg bent bij het stoplicht
King_Louie schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:26:
Da's leuk als je graag als eerste weg bent bij het stoplicht blijft
Hatsjoe, oops, we staan al in Almere......
ANWB gebeld, stonden er binnen 5 min. (met 3 auto's) en die kwamen tot de conclusie dat er een injectiemodule of bobine (weet de benaming niet precies meer) kapot was...
Hij liep nog maar op 4 cilinders.
Iemand enig idee hoe het precies zou kunnen heten en wat het zou gaan kosten?
Het zit iig boven op het blok, onder de afdek kap, links en rechts zit erin een, links is kapot...
Tis trouwens een E32 730 V8 uit 93
[ Voor 4% gewijzigd door Zeeuw op 06-08-2006 21:27 ]
Read the badge, Bitch!
Daar zou ik maar niet al te zeker over zijn. Als de cilinders nu verspreid waren over de verschillende banken tov van nu?Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:08:
Maar hij is nu wel zuiniger, zo op 4 cilinders
Ik weet wat ik zou doen met die BMW
[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 06-08-2006 23:18 ]
Ik zou het niet weten, ik hoef iig niet op start te drukken om af te sluiten!Chevy454 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:03:
Was het niet dat motorblok met 3 computers?
Wat zou je ermee doen dan? Als je mij 3500 euro geeft mag je ermee doen wat je wilt!Chevy454 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:11:
[...]
Daar zou ik maar niet al te zeker over zijn. Als de cilinders nu verspreid waren over de verschillende banken tov van nu?
Ik weet wat ik zou doen met die BMWMaar dat is dan weer niet voor de gemiddelde tweaker om het motormanagementsysteem te vervangen door (dat is nog het makkelijkste) en te programmeren (dat is toch al een heel stukje moeilijker)
Read the badge, Bitch!
In nog geen 3500 jaarZeeuw schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 00:46:
Als je mij 3500 euro geeft mag je ermee doen wat je wilt!
ff wat plaatjes uit een Fok! topic

Daar staat "Eindelijk een diesel die nagloeit"
[ Voor 75% gewijzigd door 418O2 op 07-08-2006 04:15 ]
418O2 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 03:37:
wordt het zo stilletjes aan niet tijd voor een deel 2?
ff wat plaatjes uit een Fok! topic
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb overigens ergens een keer opgevangen dat die advertentie met die vrachtwagen nep/nooit uitgebracht is
[ Voor 16% gewijzigd door Daniel op 07-08-2006 11:16 ]
Verwijderd
Doet mijn auto ook onder de kap418O2 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 03:37:
Dan is 't een wannabe:Daniel schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:15:
Alpina is geen tuner maar heeft daadwerkelijk de 'hersteller' (op z'n Duits)-status en is daarmee de fabrikant. Als het daadwerkelijk een door Alpina geleverde auto is hoort er bij de RDW dus ook Alpina te staan. Anders is er grote kans dat het ding gewoon met Alpina-accessoires is opgeleukt
Ik heb overigens ergens een keer opgevangen dat die advertentie met die vrachtwagen nep/nooit uitgebracht is

De BMW R1200RT politie editie. Je kan maar op 1 ding hopen als je die tegenkomt. Dat die nog niet teruggekomen is voor de controle van de ABS rempomp (zeer onwaarschijnlijk. Die politie BMW motoren worden goed onderhouden en wordt vanuit de dealer inzake de remmen een strikter nazicht regime gehanteerd). Dan heb je een waterkans dat je er mee weg komt. Die dingen zijn als vergif
Of er moeten paaltjes staan zodat je op Joe Bar style ermee wegkomt

Ik vind 'm wel geslaagd.
Ziet er mooi uit, maar ik ben bang dat het weer allemaal show is, en dat dat ding in de eerste de beste modderpoel vast komt te staan, net zoals zijn voorganger.jep schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:54:
Daar is ' ie dan. De nieuwe X5:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind 'm wel geslaagd.
Gaat mijn voorkeur toch uit naar deze:

Minstens even mooi, maar stukken beter in staat tot echt off-road werk. Hoewel je je af kunt vragen hoe groot ze verkeersdrempels moeten gaan maken voordat je ook echt wat hebt aan je off-road bak in de stad
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 11:02 ]
Interieur is wel prachtig trouwens, die kleur leer is sowieso in bijna elke auto een goede keuze
Mooiste SUV is en blijft:

Kom op, je kunt de X5 toch niet mooier vinden dan de Q7?
[ Voor 16% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-08-2006 11:04 ]
Alsof er iemand is die een X5 koopt om te gaan rijden in een modderpoel.zneek schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:01:
[...]
Ziet er mooi uit, maar ik ben bang dat het weer allemaal show is, en dat dat ding in de eerste de beste modderpoel vast komt te staan, net zoals zijn voorganger.
Verwijderd

Stahlgrau bitte, en doe er maar een strikje omheen
De Q7 vind ik uit verhouding, lomp, en totaal niet mooi.
Argh, wat een lomp lelijk ding zeg. Rare gebochelde freak is hetSorcerer8472 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:03:
Ik blijf de X5 de lelijkste BMW vinden (na de X3 dan). De lijnen zijn lang niet zo mooi als bij de sedans/tourings. De X5 ziet er lomp uit, de X3 ziet er wannabe uit.
Interieur is wel prachtig trouwens, die kleur leer is sowieso in bijna elke auto een goede keuzeEn voor de mensen die hun kinderen helemaal letterlijk rot willen verwennen uiteraard de optie om achterin ook de radio te bedienen
Mooiste SUV is en blijft:
[afbeelding]
Kom op, je kunt de X5 toch niet mooier vinden dan de Q7?
Dit topic is gesloten.