[PC-CDROM] Sim City 4 - Rush Hour [deel 3]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 38.801 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heeft niks met Vista te maken, gebeurt bij mij en anderen ook regelmatig onder XP.
Ligt dus gewoon aan het spel zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:19

Ottooo

Vuurvlieg

Ja, ik heb ook wel gemerkt dat SC4 erg crash-gevoelig is. Jammer, want dit blijven toch leuke spellen, maar zo ga ik toch minder snel dit spel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Voor de mensen die klagen, hebben jullie wel de laatste patch geinstalleerd.

Ik heb 'wel eens' een crash gehad, sinds ik de officiele draai met de patch heb ik nog nooit een crash gehad. Ik kan de patch niet meer vinden op de ea-site, als iemand die nog ergens heeft staan wil ik hem wel hosten. (DM me dan even))

Trouwens, hier is de manual van Simcity Rush hour te downloaden, voor de n00bs :P

edit: Ah, inloggen ;)
Je kan hem ook wel ergens anders vinden, maar kopen is nog beter.

[ Voor 9% gewijzigd door Tukk op 22-06-2007 13:51 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tukk schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:34:
Trouwens, hier is de manual van Simcity Rush hour te downloaden, voor de n00bs :P
Misschien een domme vraag, maar wat is er mis met de papieren manual? :P
Aangezien je deze alleen kan krijgen als je geregistreert bent en je kan je alleen registreren als je SC gekocht hebt, en in dat geval heb je hoogstwaarschijnlijk ook gewoon het boekje :P

Overigens heb ik echt al geen tijden een fatsoenlijke crash gehad.
Nouja, wel toen ik honderden plugins had, maar dat was te verwachten. Maar vanilla+NAM+wat andere plugins is bij mij retestabiel.

@ Thrills33ka, Roeltjuh en Ottooo:
Hebben jullie veel plugins?
Zorg ervoor dat de plugin-map goed geordend is. Sommige plugins moeten als eerste of als laatste, dat kan een hele hoop schelen! :)
* anandus is ook een flink aantal uren bezig geweest met het ordenen van z'n pluginmap, maar ik heb wel het een en ander ervoor over om een stabiele SC te hebben :P

[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 22-06-2007 13:49 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik heb geen plug-ins...maar hij gooide me gewoon eruit, zonder enige melding...
ik had het al eerder gehad, maar was gewoon ff vergeten te saven omdat ik te fanatiek bezig was :P
best vervelend maarja, ik had net een goeie stad....nog maar 30.000 inwoners en toch al grote flats
maarja straks nog eens proberen
ik heb wel Vista x64, misschien maakt dat ook nog extra verschil...

[ Voor 9% gewijzigd door SuX DeLuXe op 22-06-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:35

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

anandus schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:46:
[...]
Misschien een domme vraag, maar wat is er mis met de papieren manual? :P
Aangezien je deze alleen kan krijgen als je geregistreert bent en je kan je alleen registreren als je SC gekocht hebt, en in dat geval heb je hoogstwaarschijnlijk ook gewoon het boekje :P
Ik heb dus een versie zonder boekje, hij is echt orgineel, de cd's bevatten ook een label met daarop: online-dokumentation (echt, met een k, hij is dan ook gekocht in Duitsland).

Maar, nu dit topic toch weer een beetje leeft: heeft iemand nog een pack met hierin gebouwen en ander dingen die in de plugins map geplaatst kunnen worden (BAT's etc.)? Om alles uit de stex te halen is wel erg veel werk, die site is niet al te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SandaX schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:06:
[...]

Ik heb dus een versie zonder boekje, hij is echt orgineel, de cd's bevatten ook een label met daarop: online-dokumentation (echt, met een k, hij is dan ook gekocht in Duitsland).
Ow, okee :)
Ik had een (behoorlijk dik) boekje gekregen bij mijn Deluxe editie uit de budgetbak. Misschien heb ik gewoon geluk gehad :)
Maar, nu dit topic toch weer een beetje leeft: heeft iemand nog een pack met hierin gebouwen en ander dingen die in de plugins map geplaatst kunnen worden (BAT's etc.)? Om alles uit de stex te halen is wel erg veel werk, die site is niet al te snel.
Iemand had eerder een torrentje gemaakt, geloof ik. Ik weet niet of dat nog leeft?
Ikzelf heb alles op een DVD (:X) staan en ga geen torrent-server draaien voor dat megading :P

Overigens loont het om, als je eenmaal een berg plugins hebt, een goede backup/zip ervan te maken en deze eventueel incrementeel bij te werken.

Je kan trouwens ook de STEX-cd bij Simtropolis bestellen, mocht je geld overhebben :P

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 22-06-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Laatst online: 18-09 15:19

Ottooo

Vuurvlieg

Ja, ik heb redelijk wat plugins ja, eigenlijk zou ik het allemaal eens moeten opschonen, maar dat komt er steeds niet van. Moet ook eerlijk zeggen dat ik SC4 al een paar maanden niet meer heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
ik zit er eigelijk wel aan te denken die STEX-cd te gaan kopen, ik heb alleen wel gezeik met addons... Ziehier:

Afbeeldingslocatie: http://clanred.nl/SC4_1.png
Afbeeldingslocatie: http://clanred.nl/SC4_2.png

Zou moeten zijn:

*knip plaatje* Direct linken werkt dus niet @ simtropolis, check één na laatste plaatje @ tutorial

Alles lijkt weg te zinken onder het gras, iemand die hier ervaring mee heeft? ik heb echt 100x deze tutorial op de milimeter doorlopen, een schone install van SC4 Deluxe met en zonder patch gedraait, maar het wil toch echt niet...

[ Voor 89% gewijzigd door PeterSelie op 25-06-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kamp met soort gelijke problemen wbt sommige plugins.

Afbeeldingslocatie: http://xs216.xs.to/xs216/07261/SC4.JPG.xs.jpg

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

SoaDmaggot schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:24:
ik zit er eigelijk wel aan te denken die STEX-cd te gaan kopen, ik heb alleen wel gezeik met addons... Ziehier:

[afbeelding]
[afbeelding]

Zou moeten zijn:

*knip plaatje* Direct linken werkt dus niet @ simtropolis, check één na laatste plaatje @ tutorial

Alles lijkt weg te zinken onder het gras, iemand die hier ervaring mee heeft? ik heb echt 100x deze tutorial op de milimeter doorlopen, een schone install van SC4 Deluxe met en zonder patch gedraait, maar het wil toch echt niet...
Denk je dat je met de STEX cd geen problemen hebt?
* Tukk heeft geen ervaring met de Stex-CD.

Als dat zo is, wil ik hem ook nog wel aanschaffen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Tukk schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:27:
[...]

Denk je dat je met de STEX cd geen problemen hebt?
* Tukk heeft geen ervaring met de Stex-CD.

Als dat zo is, wil ik hem ook nog wel aanschaffen.
Ik denk dat je met STEX ook soortgelijke problemen gaat krijgen. Ik heb op Simtropolis ook een PM gestuurd naar de maker van die tutorial, als dat niets uithaalt ga ik op Simtropolis zelf posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoneRanger schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:21:
Ik kamp met soort gelijke problemen wbt sommige plugins.

[afbeelding]
Wat is precies het probleem?

Heb je wel de juiste BSC Park dependancies? (Gaat over de grond-texture enzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
@ anandus: heb jij enig idee of het mijne ook met dependancies te maken kan hebben? Ik heb alles wat er in die tutorial genoemd wordt gedownload maar krijg toch dat probleem keer op keer weer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:55:
@ anandus: heb jij enig idee of het mijne ook met dependancies te maken kan hebben? Ik heb alles wat er in die tutorial genoemd wordt gedownload maar krijg toch dat probleem keer op keer weer :X
Ik weet het niet. Je kan het even nalopen, ik weet niet precies welke plugin dat is, maar zoek het op en controleer even of er dependancies nodig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:54:
[...]

Ik zal het vanavond eens nakijken, er gaat me een belletje rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
anandus schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:00:
[...]
Ik weet het niet. Je kan het even nalopen, ik weet niet precies welke plugin dat is, maar zoek het op en controleer even of er dependancies nodig zijn :)
Waar vind ik dat precies? :> :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:30:
[...]

Waar vind ik dat precies? :> :9
RTFM :P
Staat meestal in de readme, en anders in de pluginbeschrijving bij Simtrop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

dit is hoe ik meestal mijn regios in deel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cab4903f77cb6932260b31ef8a7de2cd/thumb.jpg
In het midden commercieele bebouwing en daar direct aan liggend huizen(residentiel) en daar naast in de hoeken dan juist weer industrie.

Zodat je de huizen en commerciele gebieden behoud van de smerige vervuiling van de industrie gebieden.

Dan ga ik met treinen subway en snelwegen naar die andere plekken.

Wat ik ook geleerd heb als je erg veel last van traffic heb is 1 richting verkeer wegen echt een aanrader. maak om het kavel dan een zware weg of snelweg.

[ Voor 6% gewijzigd door Thrillseeka op 25-06-2007 13:28 ]

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Thrillseeka schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:26:
dit is hoe ik meestal mijn regios in deel:
[afbeelding]
In het midden commercieele bebouwing en daar direct aan liggend huizen(residentiel) en daar naast in de hoeken dan juist weer industrie.

Zodat je de huizen en commerciele gebieden behoud van de smerige vervuiling van de industrie gebieden.

Dan ga ik met treinen subway en snelwegen naar die andere plekken.

Wat ik ook geleerd heb als je erg veel last van traffic heb is 1 richting verkeer wegen echt een aanrader. maak om het kavel dan een zware weg of snelweg.
Als je snelwegen aan de randen van de steden aan legt en misschien nog 1 dwars door je stad heen heb ik vaak genoeg, als je de pathfinding goed hebt staan zullen ze bijna altijd zo dicht mogelijk bij de eindbestemming via de snelweg gaan en dan een klein stukje op een normale, zo houd je ook meer plek over.

De snelwegen te vol krijgen is mij nog nooit gelukt, misschien als je er 1 maakt tussen twee belangrijke steden, maar anders gaat het bij mij altijd goed.

Ook ik maak veel gebruik van 1 richting, soms ook om mensen weer te dwingen de snelweg te gebruiken als die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

heb totaal geen add-on in gebruik :) dus ook geen pathfinding :)

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Thrillseeka schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:43:
heb totaal geen add-on in gebruik :) dus ook geen pathfinding :)
Dan is 1-richting echt een must om het een beetje te regelen.

Veel auto's gaan dan nog liever over de zandpaadjes dan over de snelweg die een paar meter verderop ligt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:58
Ik zou niet meer zonder de NAM (network mod) kunnen
Zeker met pc's van deze tijd zou t geen extra belasting meer moeten zijn.

En bij mij rijden ze allemaal braaf over de highway of nemen de trein.
1 way gebruik ik alleen bij (ingewikkelde) kruisingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tukk schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:37:
[...]

Als je snelwegen aan de randen van de steden aan legt en misschien nog 1 dwars door je stad heen heb ik vaak genoeg, als je de pathfinding goed hebt staan zullen ze bijna altijd zo dicht mogelijk bij de eindbestemming via de snelweg gaan en dan een klein stukje op een normale, zo houd je ook meer plek over.

De snelwegen te vol krijgen is mij nog nooit gelukt, misschien als je er 1 maakt tussen twee belangrijke steden, maar anders gaat het bij mij altijd goed.

Ook ik maak veel gebruik van 1 richting, soms ook om mensen weer te dwingen de snelweg te gebruiken als die er is.
Kan je een klein tekeningetje maken van wat je hier precies bedoelt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

anandus schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:50:
[...]
Kan je een klein tekeningetje maken van wat je hier precies bedoelt? :)
Ik heb nooit mer dan 11.000 auto's per tijdseenheid over een stuk snelweg gehad. Ik weet niet of dat de max is, maar het is wel veel. Ik bouw eigenlijk ook maar 1 stuk snelweg, met eventueel een T splitsing of klaverblad. Uitgebreide ringwegen zijn veel te duur en zijn niet echt beter. Spporwegen zijn ook een goede ontlasting van het wegverkeer. Op sommige stukken rijden bij mij wel honderder treinen per tijdseenheid. :9

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:54:
[...]

Probleem opgelost, ik miste nog wat dependancies, dankje voor de tip.

Nu alleen nog het probleem dat ik kamp met hoge werkeloosheid R$$$ en de vraag naar comercial en industrial staat negatief.
De vraag naar R$ en R$$ is torenhoog en dat is denk ik de reden dat Comercial/industrial negatief is, dat ik te weinig R$ en R$$ heb in m'n regio?
De blasting op C[alle 6] staat op 6% en de belasting voor R$$$ op 9.5% maar elke keer als ik zone krijg ik toch weer R$$$ terwijl de vraag negatief is.

Pffff, het is toch wel weer moeilijk. :P
Ik heb nooit mer dan 11.000 auto's per tijdseenheid over een stuk snelweg gehad. Ik weet niet of dat de max is, maar het is wel veel.
Dat is ochtend of avond spits dus opzich valt het wel mee. :+
Heb je geen ov? :P

Edit 2:

Het klopt dus, teveel rijken en te weinig "armen", er was geen ballans.
Ik heb/had tijdelijk R$$$ even op 11% gezet en R$ op6%.
Nu, een uur later van 70K naar 120K aan inwoners en de vraag naar C is allemaal weer positief.

Als kers op de taart na het weer omlaag gooien van de belasting voor R$$$:

Afbeeldingslocatie: http://xs316.xs.to/xs316/07261/verassing.JPG

[ Voor 28% gewijzigd door LoneRanger op 25-06-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

LoneRanger schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:00:
[...]
Dat is ochtend of avond spits dus opzich valt het wel mee. :+
Heb je geen ov? :P
Nee, teveel gedoe al die kleine bushaltes enz. En als je ze eenmaal hebt zeuren mensen dat zie niet in uitwijk ..... kunnen komen en dat het allemaal waardeloos is. :P Alleen een zeer geavanceerd spoorwegennetwerk is aanwezig als openbaar vervoer, en die is zeer efficient. Gaan veel goederen en personen overheen. Misschien ga ik nog een metro aanleggen, leuk ideetje voor de toekomst, heb 2,5 miljoen in kas en momenteel sta ik op slechts 2000+ per maand. In dat geval zou een metro niet lucratief zijn, maar de indirecte voordelen van hogere aantrekkelijkheid door lagere reistijd, minder auto's op de weg en dus minder verkeerslawaai en luchtvervuiling... kan het dus toch nog lucratief zijn. :P
Edit 2:

Het klopt dus, teveel rijken en te weinig "armen", er was geen ballans.
Ik heb/had tijdelijk R$$$ even op 11% gezet en R$ op6%.
Nu, een uur later van 70K naar 120K aan inwoners en de vraag naar C is allemaal weer positief.

Als kers op de taart na het weer omlaag gooien van de belasting voor R$$$:

[afbeelding]
Grappige filename (verassing), maar wat een mooi gebouw zeg! Die ken ik nog niet. Hoeveel mensen werken daar in? :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Wonen, niet werken. ;)
Ik geloof iets van 5K R$$$ maar dat was alweer teveel rijken in mijn stad en al gauw werd het pand bewoond door 20K R$. :+

Afbeeldingslocatie: http://xs216.xs.to/xs216/07261/uitgepakt.JPG

Ik heb plugins van jaren terug tot nu, af en toe best verassend wat er tevoorschijn komt. :P
Wel jammer dat je soms een hoop dezelfde gebouwen op een hoopje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

LoneRanger schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:00:
Wonen, niet werken. ;)
Ik geloof iets van 5K R$$$ maar dat was alweer teveel rijken in mijn stad en al gauw werd het pand bewoond door 20K R$. :+

[afbeelding]

Ik heb plugins van jaren terug tot nu, af en toe best verassend wat er tevoorschijn komt. :P
Wel jammer dat je soms een hoop dezelfde gebouwen op een hoopje krijgt.
Is dat nou een origineel Simcity 4 gebouw of is dat een of andere mod? Want als het een mod is kan ik ook wel steden bouwen van 700K inwoners..... Ik speel alleen met de originele set van Deluxe edition.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Na veel gepruts bleken het dus toch dependencies te zijn.. (tnx anandus :9 )

Stond niets over in readme, wel in onderschrift op de site..

Mja, het resultaat mag er voor mij dan ook zijn :*)
Afbeeldingslocatie: http://clanred.nl/SC4_4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

SoaDmaggot schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 01:17:

Stond niets over in readme, wel in onderschrift op de site..

[afbeelding]
Erg mooi!

Heb je een link naar de faq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
De tutorial, benodigdheden hier hier hier en hier (wel even registreren voor de laatste, anders is de download link niet zichtbaar, de download link schijnt ook te werken zonder te registreren though)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoneRanger schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:00:
[...]
Probleem opgelost, ik miste nog wat dependancies, dankje voor de tip.
SoaDmaggot schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 01:17:
np :)
Dus als er dingen missen of als er bruine dozen tevoorschijn komen, check je dependancies!
En ja, dat kan een onwijs k*twerk zijn soms :X
[afbeelding]
Heel mooi! _o_

[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 26-06-2007 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
frankknopers schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:24:
[...]

Is dat nou een origineel Simcity 4 gebouw of is dat een of andere mod? Want als het een mod is kan ik ook wel steden bouwen van 700K inwoners..... Ik speel alleen met de originele set van Deluxe edition.
Het is geen origineel gebouw maar je kunt het zelf ook niet plaatsen.
Het verschijnt pas wanneer er voldoende vraag naar R$$$ is en je stad/omgeving aan de criteria voldoet om zo'n gebouw te krijgen.

Ik heb wel wat comercial gebouwen/torens die je zelf kunt neerzetten maar dan nog moeten de omstandigheden in de stad goed zijn anders staat het al snel leeg met hoge criminaliteit als gevolg.
Ach en ik gebruik een money cheat maar dat is gewoon om alles te kunnen bouwen wat ik wil.
Zonder lukt het ook prima alleen zoveel tijd kan/wil ik nou ook niet in dit spel stoppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Hoe installer ik the pathfindingFIX plugin? Ik heb twee .dat bestanden. En nu?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
DeeJee schreef op zondag 01 juli 2007 @ 09:58:
Hoe installer ik the pathfindingFIX plugin? Ik heb twee .dat bestanden. En nu?
er was geen readme bij te vinden? probeer de files anders eens in je \SimCity 4\Plugins map in je 'Mijn Documenten' te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

SoaDmaggot schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:15:
[...]

er was geen readme bij te vinden? probeer de files anders eens in je \SimCity 4\Plugins map in je 'Mijn Documenten' te zetten ;)
Daar staan ze nu in. Alleen heb ik geen idee hoe ik kan zien of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

DeeJee schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:23:
[...]

Daar staan ze nu in. Alleen heb ik geen idee hoe ik kan zien of het gelukt is.
Je kan het alleen zien aan het verloop van het vervoer.
Nemen de mensen nu echt een omweg langs de snelweg als die er is, of blijven ze de kortste weg volgen, ook al is die langzamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Iemand SC4 Dat Packer al geprobeerd?
Schijnt het spel aardig vlotter te maken :)

Overigens begin ik een beetje overzicht kwijt te raken waar ik plugins moet vinden.
Je hebt de STEX, de PLEX en de LEX

Welke sites zijn er nog meer?
Het liefst zo min mogelijk overlappend ;)

* anandus wished it was a while back toen alles gewoon nog op de STEX stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
ik gebruik alleen de STEX, hier en daar download ik nog eens wat van de anderen omdat de dependencies alleen daar te krijgen zijn though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:00:
ik gebruik alleen de STEX, hier en daar download ik nog eens wat van de anderen omdat de dependencies alleen daar te krijgen zijn though
Ja, ik gebruik ook de STEX een hoop, maar sinds een hoop leden van BSC Simtrop zijn gaan boycotten zijn een hoop (nieuwe) toffe gebouwen daar niet meer te vinden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
true, is daar enige rede voor overigens? Community is wel achteruit gegaan sindsdien.. Iemand die overigens mee wil doen aan doneren en die DVD's te bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Ben zelf weer is begonnen aan simcity 4, heeft iemand een lijstje met must have guides/plugins/texturesets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Pathfinder en NAM2007 zijn musthaves en verder wat je leuk vind/lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
bedankt! Ik zie dus allerlei type mods zoals BSC, NAM etc.. kan iemand mij inlichten wat die termen inhouden en of je bepaalde plugins nodig hebt om die mods te kunnen gebruiken..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ADMK schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:58:
bedankt! Ik zie dus allerlei type mods zoals BSC, NAM etc.. kan iemand mij inlichten wat die termen inhouden en of je bepaalde plugins nodig hebt om die mods te kunnen gebruiken..?
NAM is de Network Addon Mod, deze is echt een must.

BSC (en BLaM, NDEX, etc) zijn groepen mensen die onder 1 naam plugins uitbrengen.

Wat je nodig hebt voor bepaalde plugins (zogenaamde dependancies) staat altijd in de readme vermeld.
Lees altijd de readme als je een plugin gaat installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Aaah dat maakt het wat makkelijker, bedankt!

/edit: ik vroeg me af of er nog enige mods zijn dat schuine gebouwen mogelijk maakt?

[ Voor 50% gewijzigd door ADMK op 05-07-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar is de Pathfinder te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Overigens, Als je bij SC3devotion zit, dan kan je een soort wish list maken welke plugins je wil hebben, en je kan dan een progje downloaden en daarmee kan je alles in 1 klik downloaden. Héél erg handig!
(sowieso hebben ze een hoop handige tools, zoals een BSC dependency-checker en een dat-packer :) )

Nu nog wacht tot iedereen over is gestapt van Simtrop naar SC4D :P

* anandus heeft net even een Paypalletje gedaan omdat de service zo goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Ik word dus echt gek van al die dependancies die nodig zijn en moeilijk te krijgen zijn.. is er nergens een compilation pack te vinden van alle (grote) dependancies op het web??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ADMK schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:50:
Ik word dus echt gek van al die dependancies die nodig zijn en moeilijk te krijgen zijn.. is er nergens een compilation pack te vinden van alle (grote) dependancies op het web??
Erg, hè? :P

Wees gerust: Op een gegeven moment heb je de meeste al (er zijn 20 á 30 musthaves, daarna is bijna niets meer nodig).

De enige compilatie die ik weet is de STEX-cd. Of je moet de BSC Cleanitol proberen, al heb ikzelf dat nog niet geprobeerd en is dat alleen voor BSC-plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Ja die stex cd heb ik ook al gezien, ik zit op het punt om hem te halen alleen al omdat het zo gefrustreerd is :p enig idee of de cd via andere wegen verkrijgbaar is? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
nee .

naast het feit dat de policy dergelijke onderwerpen verbiedt weet ik het daadwerkelijk niet :>

[ Voor 119% gewijzigd door PeterSelie op 05-07-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
of, koop rush hour :Y)

(of, bedoel je waar hij ingame te vinden is? :P)

[ Voor 60% gewijzigd door PeterSelie op 06-07-2007 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
is dit de nieuwste versie van de sims? Zoja, dan vallen de graphics me toch een beetje tegen :P Ik heb wel weer es zin in zo'n building sim maar vind de graphics vaak tegenvallen. Ook vond ik het jammer dat in 1 van de sim city delen een stukje "The Sims" was toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
DrProctor schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:01:
is dit de nieuwste versie van de sims? Zoja, dan vallen de graphics me toch een beetje tegen :P Ik heb wel weer es zin in zo'n building sim maar vind de graphics vaak tegenvallen. Ook vond ik het jammer dat in 1 van de sim city delen een stukje "The Sims" was toegevoegd.
De sims? Nee, verre van zelfs
Nieuwste deel? Waar heb jij je de afgelopen 4 jaar onder verstopt? Spel dateert uit 2003 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:26
SoaDmaggot schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:59:
[...]

De sims? Nee, verre van zelfs
Nieuwste deel? Waar heb jij je de afgelopen 4 jaar onder verstopt? Spel dateert uit 2003 :9
* rhodium moppelt iets met koffie en de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Rddr schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:04:
[...]

* PeterSelie moppelt iets met koffie en de tijd.
oew, dat zou ik ook nog doen inderdaad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DrProctor schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:01:
is dit de nieuwste versie van de sims? Zoja, dan vallen de graphics me toch een beetje tegen :P
Voor de laatste versie van de Sims moet je hier zijn:
De Sims II - Deel 2
Ik heb wel weer es zin in zo'n building sim maar vind de graphics vaak tegenvallen. Ook vond ik het jammer dat in 1 van de sim city delen een stukje "The Sims" was toegevoegd.
SimCity 4 vind ik anders nog steeds een van de mooiste building games die ik ken :)
(Althans, ik ken geen mooiere, als iemand er eentje weet, mag-ie mij er wel op attenderen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
En voor de laatste SimCity game (nog in ontwikkeling overigens): volgt deze link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
uuuh idd koffie en moe. ik bedoelde natuurlijke sim city ipv de sims. Maar euh bedankt voor de link IIG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Toch lekker aan het spelen.
Een heerlijk dynamische stad. Gewoon een weg door de kaart trekken, met klein beetje residential, een zooi boerderijen en langzaam laten groeien waar ruimte en plek is.
Nu is bijna mijn hele kaart boerderij, met 4 woonkernen en ik heb net mijn eerst stukje weg gepromoveerd van road naar avenue (ik begon met alles street, daar waar verkeersopstoppingen ontsonden upgraden naar road, en nu dus al avenue).

Zo maar even een stukje medium density bouwen, in plaats van low density.
en misschien zelfs een stukje lichte industrie :)

* anandus speelt normaliter een stuk meer gepland, eerst zoveel mogelijk bouwen van mijn geld en dan groter, groter, groter worden.

Maar zo is het ook wel leuk, de stad wordt een stuk minder ruitjespapier zo :)

Edit:
En even de plugins opnoemen die ik nu gebruik:
• Officiële updates en plugins/landmarks
• NAM
• Euro textures (Europese wegen ipv Amerikaanse).
• Avenue zebra crossings (zebrapaden over avenues).
• NAM avenue roundabout fillers (opvulling voor in rotondes).
• Euro street details (om het nog europeser te maken).
• Abandoment Dilipidation (voorkomt dat huizen snel zwart worden)
• Bridge Height Mod (kan je bruggen bouwen op 0 hoogte, krijg je niet van die rare hellingen).
• Cul-de-sac parking (parkeerplekjes aan het einde van je weg).
• Industry quadrupler (meer banen in de industrie. Ik zie dit niet als cheat, meer een gezonde correctie).
• Farming doucler (zelfde als hierboven).
• Save alarm (om de x minuten een waarschuwing dat ik moet saven).
• Deadwoods rural school set (scholen voor het platteland).
• Jeronji street side mod (bomen, parkeerplaatsen en mooiere troittoirs).
• JMyers farms, allebei de sets (verschillende boerderijen, anders wordt het zo saai).
• Tunnel & slope mod (makkelijker om schuine wegen en tunnels aan te leggen).
• Daeley regional tracking mod.

Ik wilde eigenlijk ook de 'news filter' gebruiken (die houdt dat debiele nieuws tegen), maar dan hoor ik ook niet wanneer een weg overbelast is.

Maar zoals je ziet dus nog geen nieuwe gebouwen (behalve de farms).
Ik zal proberen mijn lijstje bij te houden als ik er nieuwe dingen bijdoe :)

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 06-07-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik breek altijd mijn hoofd over wat updates van deze game... Ik ben soms echt het overzicht kwijt van leuke downloads voor deze game.. Voor de ene ben je weer andere benodigdheden nodig en binnen een paar minuten heb ik een bult aan gedownloade spullen waarvan ik niet meer weet van hoe of wat :/

Heeft iemand hier een lijstje van leuke dingen die ik kan downloaden via Simtropolis? :? Ik heb de essentials al wel gedownload :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SideSwipe schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:52:
Ik breek altijd mijn hoofd over wat updates van deze game... Ik ben soms echt het overzicht kwijt van leuke downloads voor deze game.. Voor de ene ben je weer andere benodigdheden nodig en binnen een paar minuten heb ik een bult aan gedownloade spullen waarvan ik niet meer weet van hoe of wat :/

Heeft iemand hier een lijstje van leuke dingen die ik kan downloaden via Simtropolis? :? Ik heb de essentials al wel gedownload :)
Ik heb hierboven een summier lijstje gemaakt van paar essentials :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Kijk! Ik zal eens even de lijst een beetje doorlopen, danku :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:08:
Overigens, Als je bij SC3devotion zit, dan kan je een soort wish list maken welke plugins je wil hebben, en je kan dan een progje downloaden en daarmee kan je alles in 1 klik downloaden. Héél erg handig!
(sowieso hebben ze een hoop handige tools, zoals een BSC dependency-checker en een dat-packer :) )

Nu nog wacht tot iedereen over is gestapt van Simtrop naar SC4D :P

* anandus heeft net even een Paypalletje gedaan omdat de service zo goed is :)
Die site is über handig.
Downloadlist en of je iets al hebt gedownload of niet.
Handig als je soms door de bomen het bos niet meer ziet.
En die andere tool die je noemde, even de naam kwijt, is echt handig om te zien welke file[s]/depandencies je mist.

* LoneRanger overweegt ook een paypalletje. :)

[edit]
BSC dependency-checker dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het mogelijk is om een water tile te krijgen?

Dus een hokje van 1 x 1 gevuld met water. Net als in Simcity 3000, soort van niet-al-te-diep water. Ik heb een WaterTileMod gedownload maar ik heb geen idee waar ik dan dat water kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoneRanger schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:18:
[...]

Die site is über handig.
Downloadlist en of je iets al hebt gedownload of niet.
Handig als je soms door de bomen het bos niet meer ziet.
En die andere tool die je noemde, even de naam kwijt, is echt handig om te zien welke file[s]/depandencies je mist.

* LoneRanger overweegt ook een paypalletje. :)

[edit]
BSC dependency-checker dus. ;)
Daarnaast kan je in je download-list zien of er een update voor iets is of niet, handig voor de toekomst.

BSC Cleanitol is ook handig als dependency-checker, en SC4datpacker, pakt al je plugins in zodat SimCity een stukker sneller laadt.

En met de BSC LEX downloader hoef je alleen maar op de site aan te geven wat je in je lijst wil hebben en dan kan je het gewoon downloaden vanaf je desktop :) . Het houdt ook netjes bij wat je wel en niet gedownload hebt :)

Jammer dat ze nog niet *alles* hebben, maar dat komt nog wel :P
Ze bestaan pas een paar maanden (is opgezet door leden van BSC en andere bekende modders, zoals Jeronji, BarbyW, Dusktrooper, etc.).
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:19:
Weet iemand hoe het mogelijk is om een water tile te krijgen?

Dus een hokje van 1 x 1 gevuld met water. Net als in Simcity 3000, soort van niet-al-te-diep water. Ik heb een WaterTileMod gedownload maar ik heb geen idee waar ik dan dat water kan vinden.
Er is ergens een 'plop water mod', zal even zoeken...

Edit:
zoiets?

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 07-07-2007 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
zojuist sim city 4 + rush hour ook maar weer is geinstalleerd:) helaas is het een beetje laat om nu nog een nieuwe game te starten als je morgen cohtend weer vroeg op moet :(

tis al weer een tijdje gelelden dat ik sdit spel gespeeld heb maar het lijkt me nog steeds wel leuk. vooral het (van te voren al) aanleggen van een GOED metro- en trein netwerk vind ik wel tof. een dusdanige stad creeereren dat ie wel groot wordt maardesondsanks toch geen verkeersoverlast :)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bij de NAM van juni zitten wat nieuwe dingen, waaronder onwijs toffe GLR tussen avenue, maar ik kan er geen stations voor vinden.
Weet iemand of er al stations voor zijn?

Nouja, het enige station wat ik kan vinden is deze en ik vind hem niet bepaald mooi :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ok, ik ben opnieuw begonnen in een nieuwe regio.
Afgelopen weekend weer vele gebouwen en ander moois bij elkaar gezocht.

Mijn stadje:

Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07284/1st_District.JPG.xs.jpg

Daar wonen 75K aan inwoners, inmiddels gaan we richting de 90K.
Het blinkt nog niet uit in absolute schoonheid maar ik breid langzaam uit en maak dan her en der wat ruimte voor grote parken.

~wordt vervolgt~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
@Loneranger: Heb je die custom gebouwen geplopt of zijn ze gegroeid? :)

Ik ben even gestopt met mijn stad bouwen, in afwachting van wat GLR-in-avenue stations, heb al wat leuke ideëen in mijn hoofd ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:27:
@Loneranger: Heb je die custom gebouwen geplopt of zijn ze gegroeid? :)

Ik ben even gestopt met mijn stad bouwen, in afwachting van wat GLR-in-avenue stations, heb al wat leuke ideëen in mijn hoofd ermee :)
Residential en industry is allemaal gegroeid, comercial is deels geplopt.
Wat jammer is is dat ik door de Datpacker en eigen cleanup momenteel wat dependancies ben kwijtgeraakt.
Als map gebruik ik trouwens Monument-Valley, echt een aanrader zo mooi. _/-\o_
Als ik over de 100K aan inwoners zit ga ik verder in een aanliggend district, eind van het jaar hoop ik de Regio vol te hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoneRanger schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:07:
[...]

Residential en industry is allemaal gegroeid, comercial is deels geplopt.
Wat jammer is is dat ik door de Datpacker en eigen cleanup momenteel wat dependancies ben kwijtgeraakt.
Ja, dat heb ik ook, ik hou daarom een schaduw-plugins map bij zodat ik goed kan zien welke dependencies ik heb (al heeft Cleanitol het echt een *stuk* makkelijker gemaakt :) ).

Maar ik merk wel dat het met die dat-packager een stuk sneller laadt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:10:
[...]
Ja, dat heb ik ook, ik hou daarom een schaduw-plugins map bij zodat ik goed kan zien welke dependencies ik heb (al heeft Cleanitol het echt een *stuk* makkelijker gemaakt :) ).

Maar ik merk wel dat het met die dat-packager een stuk sneller laadt :)
Eerlijk gezegt merk ik nauwlijks verschil maar de boel lijkt nu wel wat overzichtelijker.
Nog niet geprobeerd trouwens maar werkt AA?
Voorheen kreeg ik dan altijd doorzichtige gebouwen etc.
Ook die extra opties waar jij het over had wbt de NAM[juni] heb ik niet[meer] dus die moet ik ook nog even overnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoneRanger schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:24:
[...]

Eerlijk gezegt merk ik nauwlijks verschil maar de boel lijkt nu wel wat overzichtelijker.
Nog niet geprobeerd trouwens maar werkt AA?
AA?
Voorheen kreeg ik dan altijd doorzichtige gebouwen etc.
Ook die extra opties waar jij het over had wbt de NAM[juni] heb ik niet[meer] dus die moet ik ook nog even overnieuw installeren.
Weird?
Maar met die plugin-map is het handig om een backup te houden (anders moet je wéér alles uitzoeken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
AA als in antialiasing.
Maar het werkt nu wel dus. :)

Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07286/SC4testAA.JPG.xs.jpg

Ziet er gelijk een stuk strakker uit.

had niet gezien dat je gereageerd had vandaar dat mijn antwoord uit bleef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Laatst online: 19:50
LoneRanger schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:37:
AA als in antialiasing.
Maar het werkt nu wel dus. :)

[afbeelding]

Ziet er gelijk een stuk strakker uit.

had niet gezien dat je gereageerd had vandaar dat mijn antwoord uit bleef
Oh, dus jij hebt ook strepen in je gebouwen.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07295/sim.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:50

MikeWazowski

Look into my eye

Gaat niet helemaal goed met die trein :P - verder ziet het er leuk uit - of had je nog een vraag? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweeper73 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:59:
[...]

Gaat niet helemaal goed met die trein :P - verder ziet het er leuk uit - of had je nog een vraag? 8)7
nee is een beetje druk met al die treinen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Een tijdje geleden wilde ik simcity weer eens installeren, maar ik krijg alleen maar grote zwarte balken te zien als ik opstart? toch vreemd, het spel is er wel, maar alle aanklik balken zijn zwart. Nieuwe drivers helpen niet (heb al nieuwste van nvidia)

specs:
XPS 1710, 2 gig ram en 7900 go

Iemand enige idee hoe te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

oude(re)/nieuwe(re) videokaartdriver proberen

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zorg je voor voldoende werkgelegenheid? ;(
en hoe krijg je meer customers naar de winkels?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
District 1 is inmiddels +/- 100K aan inwoners dus tijd voor een naburig dorpje.
Voorlopig geen industrie maar puur landbouw en comercial.
Belangrijker nog, alles laagbouw en maximaal 10K aan inwoners.

Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07296/district2.JPG.xs.jpg

Ik zit eraan te denken ten zuiden van de rivier toch wat industrie te plaatsen.

Wat ik nog zoek:
-plugin om het auto/verkeer volume verminderd.
Is naar mijn idee sterk overdreven in dit spel aangezien ik al problemen had met roads bij 1000 inwoners.
-plugin om crime te verminderen.
Ook veels te overdreven naar mijn idee.

Oja, de spoorlijn richting het noorden is vooralsnog de enige verbinding met de "grote" stad.
Er komt nog een weg langs de spoorlijn met wat boederijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Laatst online: 10-04-2024
'k Had nog niet door dat er een nieuwe NAM versie was. Dankjewel allemaal.

@LoneRanger
LOL @ Worm Inside op dat gebouw. Dat heb ik dus nog niet eerder gezien.

@schapel
Plaats de commerciële gebieden eens langs drukke wegen, moet je zien hoe gauw ze groeien en hoeveel klanten ze krijgen.
Heb je wel voldoende industrie gebieden?

Edit:
Na het installeren van de nieuwste NAM heb ik toch kleine probleempjes ontdekt:
Afbeeldingslocatie: http://www.willyf.org/troep/simcity/wegdek_001.jpg

Gaten in het wegdek:
In het groen omcirkeld zie je het, overal in de steden die ik na installatie van de nieuwe NAM weer laad, komen ontbrekende wegdelen voor. En om nou de hele stad af te speuren naar dergelijke gaten en ze te repareren is nogal... bewerkelijk.
Edit 2: Dat probleem was dus simpel op te lossen: tijdens installatie van de NAM was ik vergeten de turninglanes voor roads aan te vinken... 8)7

Eerdere wegontsluitingen niet meer mogelijk
In het rood omcirkeld zie je een aansluiting van een straat op een hoofdstraat (avenue), zoals ik die gewend was aan te leggen. Op die manier maakte ik een soort van rooster, zodat men min of meer gedwongen was om via de hoofdstraten te rijden.

Nu worden ze gewoon gelijk doorgetrokken, zoals in het geel omcirkeld.
En dat is nu net iets wat ik niet wil...
Even op zoek gaan naar mogelijke oplossingen, tenzij iemand hier toevallig het antwoord weet...

[ Voor 64% gewijzigd door WillyF op 22-07-2007 21:21 ]

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
District2 is inmiddels uitgegroeid tot 10.000 inwoners low-density.
De meeste banen ziten in de comerciele sector en een paar mega boerderijen.
Ik maak ongeveer 5K winst per maand en de bevolking is een mix van $ en $$.
Als voorzieningen 2 kleine klinieken, 2 kleine politiebureaus en een brandweer station.
De trein wordt voor 85% gebruikt en is tevens het meest gebruikte vervoemiddel.

Afbeeldingslocatie: http://xs117.xs.to/xs117/07301/District10K.JPG.xs.jpg

Best wel grappig al die kleine huisjes.
Het meeste is 2x1 maar 1x1 werd uiteindelijk toch wel favoriet.

Afbeeldingslocatie: http://xs117.xs.to/xs117/07301/District2B.JPG.xs.jpg

Nog geen idee wat mijn plan voor district 3 wordt.
Ik zat te denken aan med-density met low-density buiten-wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
Dat is ech een suburb / buitenwijk aan het worden.

Op het moment ben ik druk bezig in m'n steden al m'n eigengemaakte avenue rotondes te vervangen door de avenue-rotonde zoals die in de NAM zit. (eigengemaakt = vierkantje van oneway straat tegels waarop avenues waren aangesloten)
Dat duurt nog wel even.

En ik ben er ook achter hoe ik toch de aansluiting van straat-hoofdstraat kan maken, die ik zo graag wil hebben.
In plaats dat ik eerst de hoofdstraat aanleg, en dan probeer de straat erop aan te sluiten, moet ik eerst de straat aanleggen, en dan de hoofdstraat erover heen leggen. Een beetje bewerkelijk, maar het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Even een vraag:
ik speel ook SImcity 4 deluxe en wil wat add-ons downloaden. Nu zie ik jullie spreken over SC4D, maar welke site is dat? :P
iemand een linkje of een volledige naam? O-)

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Bedankt! _/-\o_

Maar die eerste (http://www.sc4devotion.com/) is dood? ik zie allemaal kruisjes, zowel in FireFox als Internet Explorer 6 en 7 :?

Die 2de (http://www.simtropolis.com/index.cfm) heb ik geregistreert en geactiveerd, toen wou ik iets downloaden (NAM Juni) maar er gebeurde niks toen ik op downloaden klikte, zowel in FF als IE6/7 geprobeerd. Ook andere downloads kunnen niet :?

Die laatste werkt wel :)

Meerdere met problemen of heb ik alleen dat? |:( :P

Toch bedankt voor de linkjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik heb alles even getest wat jij aangaf als probleem maar bij mij doet alles het gewoon.
Geen idee waar het aan ligt.
Mocht je uiteindelijk probleemloos op SC4D kunnen komen moet je eens op het forum gaan neuzen en dan speciaal in de Mayor Diaries sectie.
Echt geweldig mooie steden, dorpjes, industrie en regio's die mensen gebouwd hebben. :9
Is altijd goed als je inspiratie nodig bent.
Tot voor kort speelde ik altijd om zo groot mogelijke steden te bouwen maar uiteindelijk merk je dan dat het steeds weer opelkaar lijkt en gaat het snel vervelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
het werkt al, Firewall moet uit |:( :P

Bedankt he _/-\o_

Ik zal zometeen zeker eens in die sectie kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
Inderdaad, als het alleen maar om zo groot mogelijk gaat, dan gaat het vervelen. Maar het is wel een goeie training als je begint.

Daarna kan je proberen om een bepaald zelfgesteld doel te bereiken, bijv.:
  • zoveel mogelijk inwoners in zo min mogelijk tijd
  • zoveel mogelijk inwoners op een zo klein mogelijk oppervlak
  • een uiterst luxueze stad bouwen dwz, die er heel luxe uitziet
  • een parkstad bouwen
  • etc.
en zo kan je je bezig houden. Wel heel regelmatig saven, anders ben je lekker uren bezig geweest en springt SC4 terug naar desktop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
WillyF schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:15:
Inderdaad, als het alleen maar om zo groot mogelijk gaat, dan gaat het vervelen. Maar het is wel een goeie training als je begint.

Daarna kan je proberen om een bepaald zelfgesteld doel te bereiken, bijv.:
  • zoveel mogelijk inwoners in zo min mogelijk tijd
  • zoveel mogelijk inwoners op een zo klein mogelijk oppervlak
  • een uiterst luxueze stad bouwen dwz, die er heel luxe uitziet
  • een parkstad bouwen
  • etc.
en zo kan je je bezig houden. Wel heel regelmatig saven, anders ben je lekker uren bezig geweest en springt SC4 terug naar desktop...
Dan kan ik Daeley's Save Reminder aanrader :)
Die geeft om een zelf te kiezen hoeveelheid tijd een seintje :)
Afbeeldingslocatie: http://sc4devotion.com/csxlex/images/beximg/AlarmMod2-250x135.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 24-07-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:20:
[...]
Dan kan ik Daeley's Save Reminder aanrader :)
Die geeft om een zelf te kiezen hoeveelheid tijd een seintje :)
[afbeelding]
Toen ik je post las vanmiddag wilde ik nog reageren dat ik dat niet nodig heb omdat ik geregeld save.
Je raadt het al, net ruim een uur spelen zonder te saven en CTD. |:(
Ach opzich ook niet zo heel erg want ik was de helft van de tijd bezig met site-seeing in m'n stadje. O+
Ik heb vandaag ruim 7 uur zitten spelen, gelukkig is het een rustdag in de tour en mist mijn baas me [nog] niet.
Morgen eerst maar even door m'n plugin folder want ik heb ineens zand ipv stenen stoepjes. :P
Mijn plugin-folder, netjes georganiseerd, gaat al richting de 800MB. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoneRanger schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:45:
[...]

Toen ik je post las vanmiddag wilde ik nog reageren dat ik dat niet nodig heb omdat ik geregeld save.
Je raadt het al, net ruim een uur spelen zonder te saven en CTD. |:(
Ach opzich ook niet zo heel erg want ik was de helft van de tijd bezig met site-seeing in m'n stadje. O+
Ik heb vandaag ruim 7 uur zitten spelen, gelukkig is het een rustdag in de tour en mist mijn baas me [nog] niet.
Morgen eerst maar even door m'n plugin folder want ik heb ineens zand ipv stenen stoepjes. :P
Mijn plugin-folder, netjes georganiseerd, gaat al richting de 800MB. :P
Check je BSC textures eens? Of heb je het daar niet over? :)

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.