Heeft niks met Vista te maken, gebeurt bij mij en anderen ook regelmatig onder XP.
Ligt dus gewoon aan het spel zelf
Ligt dus gewoon aan het spel zelf
[ Voor 9% gewijzigd door Tukk op 22-06-2007 13:51 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Misschien een domme vraag, maar wat is er mis met de papieren manual?Tukk schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:34:
Trouwens, hier is de manual van Simcity Rush hour te downloaden, voor de n00bs
[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 22-06-2007 13:49 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
[ Voor 9% gewijzigd door SuX DeLuXe op 22-06-2007 14:43 ]
Ik heb dus een versie zonder boekje, hij is echt orgineel, de cd's bevatten ook een label met daarop: online-dokumentation (echt, met een k, hij is dan ook gekocht in Duitsland).anandus schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:46:
[...]
Misschien een domme vraag, maar wat is er mis met de papieren manual?
Aangezien je deze alleen kan krijgen als je geregistreert bent en je kan je alleen registreren als je SC gekocht hebt, en in dat geval heb je hoogstwaarschijnlijk ook gewoon het boekje
Ow, okeeSandaX schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:06:
[...]
Ik heb dus een versie zonder boekje, hij is echt orgineel, de cd's bevatten ook een label met daarop: online-dokumentation (echt, met een k, hij is dan ook gekocht in Duitsland).
Iemand had eerder een torrentje gemaakt, geloof ik. Ik weet niet of dat nog leeft?Maar, nu dit topic toch weer een beetje leeft: heeft iemand nog een pack met hierin gebouwen en ander dingen die in de plugins map geplaatst kunnen worden (BAT's etc.)? Om alles uit de stex te halen is wel erg veel werk, die site is niet al te snel.
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 22-06-2007 18:20 ]
[ Voor 89% gewijzigd door PeterSelie op 25-06-2007 12:08 ]
Denk je dat je met de STEX cd geen problemen hebt?SoaDmaggot schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:24:
ik zit er eigelijk wel aan te denken die STEX-cd te gaan kopen, ik heb alleen wel gezeik met addons... Ziehier:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zou moeten zijn:
*knip plaatje* Direct linken werkt dus niet @ simtropolis, check één na laatste plaatje @ tutorial
Alles lijkt weg te zinken onder het gras, iemand die hier ervaring mee heeft? ik heb echt 100x deze tutorial op de milimeter doorlopen, een schone install van SC4 Deluxe met en zonder patch gedraait, maar het wil toch echt niet...
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ik denk dat je met STEX ook soortgelijke problemen gaat krijgen. Ik heb op Simtropolis ook een PM gestuurd naar de maker van die tutorial, als dat niets uithaalt ga ik op Simtropolis zelf postenTukk schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:27:
[...]
Denk je dat je met de STEX cd geen problemen hebt?
* Tukk heeft geen ervaring met de Stex-CD.
Als dat zo is, wil ik hem ook nog wel aanschaffen.
Wat is precies het probleem?LoneRanger schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:21:
Ik kamp met soort gelijke problemen wbt sommige plugins.
[afbeelding]
Ik weet het niet. Je kan het even nalopen, ik weet niet precies welke plugin dat is, maar zoek het op en controleer even of er dependancies nodig zijnSoaDmaggot schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:55:
@ anandus: heb jij enig idee of het mijne ook met dependancies te maken kan hebben? Ik heb alles wat er in die tutorial genoemd wordt gedownload maar krijg toch dat probleem keer op keer weer
Ik zal het vanavond eens nakijken, er gaat me een belletje rinkelen.anandus schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:54:
[...]
Wat is precies het probleem?
Heb je wel de juiste BSC Park dependancies? (Gaat over de grond-texture enzo?)
Only fools are enslaved by time and space.
Waar vind ik dat precies?anandus schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:00:
[...]
Ik weet het niet. Je kan het even nalopen, ik weet niet precies welke plugin dat is, maar zoek het op en controleer even of er dependancies nodig zijn
RTFM
[ Voor 6% gewijzigd door Thrillseeka op 25-06-2007 13:28 ]
Lekker zijn is een gave :)
Als je snelwegen aan de randen van de steden aan legt en misschien nog 1 dwars door je stad heen heb ik vaak genoeg, als je de pathfinding goed hebt staan zullen ze bijna altijd zo dicht mogelijk bij de eindbestemming via de snelweg gaan en dan een klein stukje op een normale, zo houd je ook meer plek over.Thrillseeka schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:26:
dit is hoe ik meestal mijn regios in deel:
[afbeelding]
In het midden commercieele bebouwing en daar direct aan liggend huizen(residentiel) en daar naast in de hoeken dan juist weer industrie.
Zodat je de huizen en commerciele gebieden behoud van de smerige vervuiling van de industrie gebieden.
Dan ga ik met treinen subway en snelwegen naar die andere plekken.
Wat ik ook geleerd heb als je erg veel last van traffic heb is 1 richting verkeer wegen echt een aanrader. maak om het kavel dan een zware weg of snelweg.
Lekker zijn is een gave :)
Dan is 1-richting echt een must om het een beetje te regelen.Thrillseeka schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:43:
heb totaal geen add-on in gebruikdus ook geen pathfinding
Kan je een klein tekeningetje maken van wat je hier precies bedoelt?Tukk schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:37:
[...]
Als je snelwegen aan de randen van de steden aan legt en misschien nog 1 dwars door je stad heen heb ik vaak genoeg, als je de pathfinding goed hebt staan zullen ze bijna altijd zo dicht mogelijk bij de eindbestemming via de snelweg gaan en dan een klein stukje op een normale, zo houd je ook meer plek over.
De snelwegen te vol krijgen is mij nog nooit gelukt, misschien als je er 1 maakt tussen twee belangrijke steden, maar anders gaat het bij mij altijd goed.
Ook ik maak veel gebruik van 1 richting, soms ook om mensen weer te dwingen de snelweg te gebruiken als die er is.
Ik heb nooit mer dan 11.000 auto's per tijdseenheid over een stuk snelweg gehad. Ik weet niet of dat de max is, maar het is wel veel. Ik bouw eigenlijk ook maar 1 stuk snelweg, met eventueel een T splitsing of klaverblad. Uitgebreide ringwegen zijn veel te duur en zijn niet echt beter. Spporwegen zijn ook een goede ontlasting van het wegverkeer. Op sommige stukken rijden bij mij wel honderder treinen per tijdseenheid.anandus schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:50:
[...]
Kan je een klein tekeningetje maken van wat je hier precies bedoelt?
Goud is geen geld
Probleem opgelost, ik miste nog wat dependancies, dankje voor de tip.anandus schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:54:
[...]
Wat is precies het probleem?
Heb je wel de juiste BSC Park dependancies? (Gaat over de grond-texture enzo?)
Dat is ochtend of avond spits dus opzich valt het wel mee.Ik heb nooit mer dan 11.000 auto's per tijdseenheid over een stuk snelweg gehad. Ik weet niet of dat de max is, maar het is wel veel.
[ Voor 28% gewijzigd door LoneRanger op 25-06-2007 21:09 ]
Nee, teveel gedoe al die kleine bushaltes enz. En als je ze eenmaal hebt zeuren mensen dat zie niet in uitwijk ..... kunnen komen en dat het allemaal waardeloos is.LoneRanger schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:00:
[...]
Dat is ochtend of avond spits dus opzich valt het wel mee.![]()
Heb je geen ov?
Grappige filename (verassing), maar wat een mooi gebouw zeg! Die ken ik nog niet. Hoeveel mensen werken daar in?Edit 2:
Het klopt dus, teveel rijken en te weinig "armen", er was geen ballans.
Ik heb/had tijdelijk R$$$ even op 11% gezet en R$ op6%.
Nu, een uur later van 70K naar 120K aan inwoners en de vraag naar C is allemaal weer positief.
Als kers op de taart na het weer omlaag gooien van de belasting voor R$$$:
[afbeelding]
Goud is geen geld
Is dat nou een origineel Simcity 4 gebouw of is dat een of andere mod? Want als het een mod is kan ik ook wel steden bouwen van 700K inwoners..... Ik speel alleen met de originele set van Deluxe edition.LoneRanger schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:00:
Wonen, niet werken.![]()
Ik geloof iets van 5K R$$$ maar dat was alweer teveel rijken in mijn stad en al gauw werd het pand bewoond door 20K R$.![]()
[afbeelding]
Ik heb plugins van jaren terug tot nu, af en toe best verassend wat er tevoorschijn komt.![]()
Wel jammer dat je soms een hoop dezelfde gebouwen op een hoopje krijgt.
Goud is geen geld
Erg mooi!SoaDmaggot schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 01:17:
Na veel gepruts bleken het dus toch dependencies te zijn.. (tnx anandus)
Stond niets over in readme, wel in onderschrift op de site..
Mja, het resultaat mag er voor mij dan ook zijn
[afbeelding]
LoneRanger schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:00:
[...]
Probleem opgelost, ik miste nog wat dependancies, dankje voor de tip.
npSoaDmaggot schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 01:17:
Na veel gepruts bleken het dus toch dependencies te zijn.. (tnx anandus)
Heel mooi!
[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 26-06-2007 09:38 ]
Het is geen origineel gebouw maar je kunt het zelf ook niet plaatsen.frankknopers schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:24:
[...]
Is dat nou een origineel Simcity 4 gebouw of is dat een of andere mod? Want als het een mod is kan ik ook wel steden bouwen van 700K inwoners..... Ik speel alleen met de originele set van Deluxe edition.
Money for nothin' and your chicks for free
er was geen readme bij te vinden? probeer de files anders eens in je \SimCity 4\Plugins map in je 'Mijn Documenten' te zettenDeeJee schreef op zondag 01 juli 2007 @ 09:58:
Hoe installer ik the pathfindingFIX plugin? Ik heb twee .dat bestanden. En nu?
Daar staan ze nu in. Alleen heb ik geen idee hoe ik kan zien of het gelukt is.SoaDmaggot schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:15:
[...]
er was geen readme bij te vinden? probeer de files anders eens in je \SimCity 4\Plugins map in je 'Mijn Documenten' te zetten
Je kan het alleen zien aan het verloop van het vervoer.DeeJee schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:23:
[...]
Daar staan ze nu in. Alleen heb ik geen idee hoe ik kan zien of het gelukt is.
Ja, ik gebruik ook de STEX een hoop, maar sinds een hoop leden van BSC Simtrop zijn gaan boycotten zijn een hoop (nieuwe) toffe gebouwen daar niet meer te vindenSoaDmaggot schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:00:
ik gebruik alleen de STEX, hier en daar download ik nog eens wat van de anderen omdat de dependencies alleen daar te krijgen zijn though
NAM is de Network Addon Mod, deze is echt een must.ADMK schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:58:
bedankt! Ik zie dus allerlei type mods zoals BSC, NAM etc.. kan iemand mij inlichten wat die termen inhouden en of je bepaalde plugins nodig hebt om die mods te kunnen gebruiken..?
[ Voor 50% gewijzigd door ADMK op 05-07-2007 20:46 ]
Erg, hè?ADMK schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:50:
Ik word dus echt gek van al die dependancies die nodig zijn en moeilijk te krijgen zijn.. is er nergens een compilation pack te vinden van alle (grote) dependancies op het web??
[ Voor 119% gewijzigd door PeterSelie op 05-07-2007 23:44 ]
http://www.simtropolis.co...ndex.cfm?p=details&id=201Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:24:
waar is de Pathfinder te vinden?
[ Voor 60% gewijzigd door PeterSelie op 06-07-2007 08:50 ]
De sims? Nee, verre van zelfsDrProctor schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:01:
is dit de nieuwste versie van de sims? Zoja, dan vallen de graphics me toch een beetje tegenIk heb wel weer es zin in zo'n building sim maar vind de graphics vaak tegenvallen. Ook vond ik het jammer dat in 1 van de sim city delen een stukje "The Sims" was toegevoegd.
* rhodium moppelt iets met koffie en de tijd.SoaDmaggot schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:59:
[...]
De sims? Nee, verre van zelfs
Nieuwste deel? Waar heb jij je de afgelopen 4 jaar onder verstopt? Spel dateert uit 2003
oew, dat zou ik ook nog doen inderdaadRddr schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:04:
[...]
* PeterSelie moppelt iets met koffie en de tijd.
Voor de laatste versie van de Sims moet je hier zijn:DrProctor schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:01:
is dit de nieuwste versie van de sims? Zoja, dan vallen de graphics me toch een beetje tegen
SimCity 4 vind ik anders nog steeds een van de mooiste building games die ik kenIk heb wel weer es zin in zo'n building sim maar vind de graphics vaak tegenvallen. Ook vond ik het jammer dat in 1 van de sim city delen een stukje "The Sims" was toegevoegd.
[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 06-07-2007 15:28 ]
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Ik heb hierboven een summier lijstje gemaakt van paar essentialsSideSwipe schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:52:
Ik breek altijd mijn hoofd over wat updates van deze game... Ik ben soms echt het overzicht kwijt van leuke downloads voor deze game.. Voor de ene ben je weer andere benodigdheden nodig en binnen een paar minuten heb ik een bult aan gedownloade spullen waarvan ik niet meer weet van hoe of wat
Heeft iemand hier een lijstje van leuke dingen die ik kan downloaden via Simtropolis?Ik heb de essentials al wel gedownload
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Die site is über handig.anandus schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:08:
Overigens, Als je bij SC3devotion zit, dan kan je een soort wish list maken welke plugins je wil hebben, en je kan dan een progje downloaden en daarmee kan je alles in 1 klik downloaden. Héél erg handig!
(sowieso hebben ze een hoop handige tools, zoals een BSC dependency-checker en een dat-packer)
Nu nog wacht tot iedereen over is gestapt van Simtrop naar SC4D
* anandus heeft net even een Paypalletje gedaan omdat de service zo goed is
Verwijderd
Daarnaast kan je in je download-list zien of er een update voor iets is of niet, handig voor de toekomst.LoneRanger schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:18:
[...]
Die site is über handig.
Downloadlist en of je iets al hebt gedownload of niet.
Handig als je soms door de bomen het bos niet meer ziet.
En die andere tool die je noemde, even de naam kwijt, is echt handig om te zien welke file[s]/depandencies je mist.
* LoneRanger overweegt ook een paypalletje.
[edit]
BSC dependency-checker dus.
Er is ergens een 'plop water mod', zal even zoeken...Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:19:
Weet iemand hoe het mogelijk is om een water tile te krijgen?
Dus een hokje van 1 x 1 gevuld met water. Net als in Simcity 3000, soort van niet-al-te-diep water. Ik heb een WaterTileMod gedownload maar ik heb geen idee waar ik dan dat water kan vinden.
[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 07-07-2007 01:16 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Residential en industry is allemaal gegroeid, comercial is deels geplopt.anandus schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:27:
@Loneranger: Heb je die custom gebouwen geplopt of zijn ze gegroeid?
Ik ben even gestopt met mijn stad bouwen, in afwachting van wat GLR-in-avenue stations, heb al wat leuke ideëen in mijn hoofd ermee
Ja, dat heb ik ook, ik hou daarom een schaduw-plugins map bij zodat ik goed kan zien welke dependencies ik heb (al heeft Cleanitol het echt een *stuk* makkelijker gemaaktLoneRanger schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:07:
[...]
Residential en industry is allemaal gegroeid, comercial is deels geplopt.
Wat jammer is is dat ik door de Datpacker en eigen cleanup momenteel wat dependancies ben kwijtgeraakt.
Eerlijk gezegt merk ik nauwlijks verschil maar de boel lijkt nu wel wat overzichtelijker.anandus schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:10:
[...]
Ja, dat heb ik ook, ik hou daarom een schaduw-plugins map bij zodat ik goed kan zien welke dependencies ik heb (al heeft Cleanitol het echt een *stuk* makkelijker gemaakt).
Maar ik merk wel dat het met die dat-packager een stuk sneller laadt
AA?LoneRanger schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:24:
[...]
Eerlijk gezegt merk ik nauwlijks verschil maar de boel lijkt nu wel wat overzichtelijker.
Nog niet geprobeerd trouwens maar werkt AA?
Weird?Voorheen kreeg ik dan altijd doorzichtige gebouwen etc.
Ook die extra opties waar jij het over had wbt de NAM[juni] heb ik niet[meer] dus die moet ik ook nog even overnieuw installeren.
Oh, dus jij hebt ook strepen in je gebouwen.LoneRanger schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:37:
AA als in antialiasing.
Maar het werkt nu wel dus.![]()
[afbeelding]
Ziet er gelijk een stuk strakker uit.
had niet gezien dat je gereageerd had vandaar dat mijn antwoord uit bleef
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Gaat niet helemaal goed met die trein
Verwijderd
nee is een beetje druk met al die treinensweeper73 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:59:
[...]
Gaat niet helemaal goed met die trein- verder ziet het er leuk uit - of had je nog een vraag?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2007 16:19 ]
[ Voor 64% gewijzigd door WillyF op 22-07-2007 21:21 ]
The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back
Bedankt!LoneRanger schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:16:
http://www.sc4devotion.com/
http://www.simtropolis.com/index.cfm
http://simpeg.com/forum/
Op alle drie moet je je registreren.
Dan kan ik Daeley's Save Reminder aanraderWillyF schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:15:
Inderdaad, als het alleen maar om zo groot mogelijk gaat, dan gaat het vervelen. Maar het is wel een goeie training als je begint.
Daarna kan je proberen om een bepaald zelfgesteld doel te bereiken, bijv.:en zo kan je je bezig houden. Wel heel regelmatig saven, anders ben je lekker uren bezig geweest en springt SC4 terug naar desktop...
- zoveel mogelijk inwoners in zo min mogelijk tijd
- zoveel mogelijk inwoners op een zo klein mogelijk oppervlak
- een uiterst luxueze stad bouwen dwz, die er heel luxe uitziet
- een parkstad bouwen
- etc.
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 24-07-2007 13:25 ]
Toen ik je post las vanmiddag wilde ik nog reageren dat ik dat niet nodig heb omdat ik geregeld save.anandus schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:20:
[...]
Dan kan ik Daeley's Save Reminder aanrader
Die geeft om een zelf te kiezen hoeveelheid tijd een seintje
[afbeelding]
Check je BSC textures eens? Of heb je het daar niet over?LoneRanger schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:45:
[...]
Toen ik je post las vanmiddag wilde ik nog reageren dat ik dat niet nodig heb omdat ik geregeld save.
Je raadt het al, net ruim een uur spelen zonder te saven en CTD.![]()
Ach opzich ook niet zo heel erg want ik was de helft van de tijd bezig met site-seeing in m'n stadje.![]()
Ik heb vandaag ruim 7 uur zitten spelen, gelukkig is het een rustdag in de tour en mist mijn baas me [nog] niet.
Morgen eerst maar even door m'n plugin folder want ik heb ineens zand ipv stenen stoepjes.![]()
Mijn plugin-folder, netjes georganiseerd, gaat al richting de 800MB.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq