[PC-CDROM] Sim City 4 - Rush Hour [deel 3]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 38.800 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweeper73 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 08:51:
[...]

Kan je eens vertellen waar je de stad precies vandaan gehaald hebt? Dan ga ik het ook eens proberen en kijken of het bij mij wel lukt...
Div. gebouwen via Simtropolis

stad via http://www.sc4ever.com/media/maxisland.cfm

region/city via http://simcity.ea.com/coolstuff/citiesregions/index.php

niks raars dus, hoop dat je een oplossing weet. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oversightt
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06-2007
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:41:
[...]

Div. gebouwen via Simtropolis

stad via http://www.sc4ever.com/media/maxisland.cfm

region/city via http://simcity.ea.com/coolstuff/citiesregions/index.php

niks raars dus, hoop dat je een oplossing weet. :N
hahahaa je probeert een regio als stad te laden

http://www.sc4ever.com/downloads/regions/Maxisland.zip downloaden en de regio map zette dan werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
niekosniekos schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:42:
[...]

Wat voor extra's gebruik jij om zulkje kaarten te kunnen maken?

alvast bedankt
Geen, ik heb het voor je gegoogled en gevonden op deze site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oversightt schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:43:
[...]

hahahaa je probeert een regio als stad te laden

http://www.sc4ever.com/downloads/regions/Maxisland.zip downloaden en de regio map zette dan werkt het
Inderdaad, met wat extra kunstgrepen lukt het nu, bedankt voor de tip!
Maar... mijn andere problemen zijn nog steeds niet opgelost, heb je nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet te geloven. Heb nu een Core2duo processor (E6600) met ATI X950XT en 2GB geheugen, maar sim city is niet vooruit te branden. Op mijn oude pc draaide het redelijk. Waar kan dit aan liggen? (geen overkloks).

Ik heb welde savegame gebruikt van mijn oude stad. Dat was een erg grote stad met 1.500.000 inwoners. Daarbij had ik veel plug-ins, zou het daar aan liggen (plug-ins netjes meegekopieerd naar nieuwe pc)?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:31:
Niet te geloven. Heb nu een Core2duo processor (E6600) met ATI X950XT en 2GB geheugen, maar sim city is niet vooruit te branden. Op mijn oude pc draaide het redelijk. Waar kan dit aan liggen? (geen overkloks).

Ik heb welde savegame gebruikt van mijn oude stad. Dat was een erg grote stad met 1.500.000 inwoners. Daarbij had ik veel plug-ins, zou het daar aan liggen (plug-ins netjes meegekopieerd naar nieuwe pc)?
Hoe bedoel je niet vooruit te branden? Tijdens het scrollen? Da's een Ati-probleem.

Of bedoel je dat de tijd langzaam gaat?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dan licht het idd aan ATI. Het laden gaat snel. Het spel loopt ook goed zolang ik maar niet scroll. Als ik scroll duurt het ongeveer 10 tot 30 seconden voor ik een klein stukje verder ben. Het eeld blijft dan even helemaal stil staan. Je ziet dan ook het verkeer niet meer. wat kan ik hier aan doen? Of blijft dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:48:
Ah, dan licht het idd aan ATI. Het laden gaat snel. Het spel loopt ook goed zolang ik maar niet scroll. Als ik scroll duurt het ongeveer 10 tot 30 seconden voor ik een klein stukje verder ben. Het eeld blijft dan even helemaal stil staan. Je ziet dan ook het verkeer niet meer. wat kan ik hier aan doen?
Staat ergens in dit topic geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:57:
[...]
Staat ergens in dit topic geloof ik :)
Lol.. ergens midden in het topic.

Super bedankt voor de tip! Het draait weer enigzins redelijk. Nog eens duizend maal dank. Had ik al dankjewel gezecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Inclusief een dubbele spelfout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:38:
[...]
offtopic:
Inclusief een dubbele spelfout :+
:+ . Ik denk dat het kwam door de snelheid van enthousiasme omdat ik het spel weer kan draaien!

Nog even mijn stad in beeld

Een overzicht
Afbeeldingslocatie: http://xs110.xs.to/xs110/06494/Frankfort_overview.JPG.xs.jpg

En het centrum
Afbeeldingslocatie: http://xs110.xs.to/xs110/06494/Frankfort_centrum.JPG.xs.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
zeer vet darkrush..

Ik heb simcity 4 ook maar weer eens opgegraven.. ik heb nu alleen een mac, en de mac versie is helaas nog niet universal binary.. gevolg... vreet nogal veel geheugen... dus het gaat teing traag.. Is er uberhaupt al iets bekend over een simcity 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

*Skup*
Geloof het of niet maar * Tukk heeft Simcity 4 - Deluxe gekocht :*)

Ik heb de stad van mijn vorige installatie gebackupped door de gehele 'My document' direcory te kopieren naar een HDD.

Ik heb daarna Simcity geinstalleerd, de patch er over heen gegooid en de simcity directory in 'My documents' teruggezet (C:\Documents and Settings\Erik Hardiek\My Documents\SimCity 4)

Na het opstarten zie ik mij gebied wel, maar 1 is maar 1 enkele stad die nog bestaat, daar mis ik wel enkele items (bv de gemodde busstations van de NAM). Ik heb bij mijn weten alleen de NAM geinstalleerd en de mod om het verkeer beter te berekenen.

Maar, in de eerder genoemde directories staan natuurlijk alle mods die ik gebruikt heb om mijn stad te bouwen, dus hoe kan die ze nou missen? :? Simcity meld dit bij het openen van de stad, dat hij twee mods mist.

Mijn grootste uitdaging is mijn eigen grote steden terug krijgen, nu is alles wat ik zie een grote lege vlakte :'(

Iemand die mij een duw in de juiste richting kan geven?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie centrum Darkrush :) Ik ga weer eens installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^^
Heel veel succes!

En allemaal nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!!! 2007 _/-\o_

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik spam hem regelmatig in de Simcity-topics, en ik doe het nog een keer, omdat deze maker echt een machine die maar geweldig mooie Nederlandse gebouwen blijft produceren!

Mensen, een grote aanrader (en mijn persoonlijk favoriet):
Haarlemmergold

_o_

Je moet de gebouwen in je stad zien om alle details te kunnen zien en appreciëren.
Ik ga gelijk aan de slag met een Nederlandse stad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee laat maar, ik zie dat er een ATI probleem is met Sim City 4? Al een oplossing oid? Bepaalde grafische opties uitzetten wat helpt?

http://simglobal.net/videoprt1.shtml dus, alleen staat er in dat artikel dat het opgelost zou zijn voor de ATI kaarten na 9700 (ik heb dus 9800 pro), maar blijkbaar niet.

Dit moet zeker in de openingspost! Voor de duidelijkheid. Je kunt de naam van je videokaart toevoegen in het lijstje dan isset gefixed.

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 10:29
Ik zou wel een groot pakket van die Haarlemmergold willen hebben. Zit idd mooi zeer mooi spul tussen. Het is alleen zo'n gedoe alles down te loaden ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:25:
Ik zou wel een groot pakket van die Haarlemmergold willen hebben. Zit idd mooi zeer mooi spul tussen. Het is alleen zo'n gedoe alles down te loaden ;)
Zijn er idd niet ergens packs met (veel) extra content voor dit spel te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:26:
[...]

Zijn er idd niet ergens packs met (veel) extra content voor dit spel te downloaden?
Zie een paar posts terug, off add @ msn (zie mijn profiel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Hoorde net weer een liedje, van "the humble brothers" , mijn handen beginnen weer te jeuken. ik las ergens dat ze bezig zijn met de ontwikkeling van een nieuwe simcity. weet iemand hier iets van?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simcity 5 is genoemd door EA als een spel dat in ontwikkeling is, maar voor zover ik weet zijn er nog geen details bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

Ik heb een "screenshot" gevonden van Simcity 5 maar ik denk dat ie nep is :+ .

http://www.pbase.com/image/31683372.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
weet het wel bijna zeker, ziet me er toch een beetje te echt uit ;)

[ Voor 63% gewijzigd door PeterSelie op 09-02-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:50

MikeWazowski

Look into my eye

zwik schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:32:
Nou, dat ziet er wel gelikt uit! Ik denk niet dat het nep is, het zou best SC5 kunnen zijn: de tennisbanen zijn precies hetzelfde, er lopen nergens mensen rond, ik zie nergens echt auto's, in welke stad zie je zoveel dezelfde kranen staan bij gebouwen, en de monorail in de achtergrond lijkt ook erg SC-achtig. Ik ben erg benieuwd, maar beleef nog steeds erg veel plezier met het spelen met SC4RH hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
sweeper73 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 07:51:
[...]

Nou, dat ziet er wel gelikt uit! Ik denk niet dat het nep is, het zou best SC5 kunnen zijn: de tennisbanen zijn precies hetzelfde, er lopen nergens mensen rond, ik zie nergens echt auto's, in welke stad zie je zoveel dezelfde kranen staan bij gebouwen, en de monorail in de achtergrond lijkt ook erg SC-achtig. Ik ben erg benieuwd, maar beleef nog steeds erg veel plezier met het spelen met SC4RH hoor :P
Lijkt me dat wanneer ze al zo ver zijn met Sim City 5 (dat er zo een screenshot gemaakt kan worden, betekent dus ook dat ze al een volledig werkende enige etc hebben) dat er dan wel meer informatie beschikbaar zou moeten zijn.
Als ik zo google kom ik niet echt veel tegen, geen informatie, geen gameschetsen of early renders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
sweeper73 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 07:51:
[...]

DIt is gewoon een foto van Miami, dat er geen mensen zijn heeft wss een plausibele verklaring (photoshop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:32

Snippertje

Light up your life

Hoe beginnen jullie eigelijk? Het lukt me wel om een stad te maken met 2k winst, moet ik daarna ernaast gewoon nog een stad beginnen? Ik hoor namelijk overal dat handel super handig is. En zoals dat frankfort zijn verschillende steden met alleen maar industrie, maak je die dan gewoon wacht je even en begin je ernaast weer een stad oid?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Eerst een stad beginnen in één region, klein stukje industrie (eventueel geen). Mocht er zware need komen voor industrie, een region ernaast industrie bouwen, zo sluit je de vervuiling in in die andere region :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwik schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:32:

Het ziet er wel gelikt uit als het zo gaat worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:24:
[...]

Het ziet er wel gelikt uit als het zo gaat worden :9
Dat gelikt maakt me minder uit, realisme is belangrijker.

De pathfinding, de mogelijkheden en het niet voorspelbare in het spel (bv verkeer) is IMHO van mee belang. Dat je niet de simpele IF-THEN-ELSE statements vind in het spel, maar het gevoel hebt een echte stad te besturen.

Realisme in graphics is IMHO over-rated, vaak vindt ik cartoon-achtige graphics prrettiger spelen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
uberhaubt is het ook leuk als je bij een stad van 1.000.000 + inwoners nog een computer hebt die het aankan, vind het zo zonde dat je tegenwoordig elk jaar €250 lijkt uit te mogen geven aan upgrades.. is het niet simpel binnen een spel de optie te geven dat je de graphics ook een shitload omlaag kan gooien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
Als je inderdaad een stad hebt die zo groot is!
Dan moet je echt een pc hebben die het aankan!
Anders is het niet te harden!!
ze mogen inderdaad echt daar wat aan doen! Snelheid en graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oversightt
hoe kan ik een snelweg onder de grond bouwen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik zou het idd ook handig vinden om met name in dichtbevolkte gebieden met enstige verkeersproblemen nog een beetje zonder al te veel schade aan te richten een snelweg in de grond kan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Om wegen en sporen onder de grond aan te leggen heb je de Hole Digger nodig, zie Simtropolis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oversightt
ja die heb ik allang maar dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

oversightt schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:09:
ja die heb ik allang maar dan???
Heb je ook gekeken naar de link? Daar staat namelijk een uitleg: je plopt bijv 2 van die snelwegkranen neer (1 aan het begin, 1 aan het eind - let op de richting) en trekt er dan een snelweg overheen - als het goed is wordt deze dan ondergronds gebouwd, met verzonken ingangen. Daarna moet je de kranen nog even weggooien en de snelweg herstellen

[ Voor 7% gewijzigd door MikeWazowski op 16-04-2007 17:41 . Reden: Aanvullinkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oversightt
sweeper73 schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:39:
[...]

Heb je ook gekeken naar de link? Daar staat namelijk een uitleg: je plopt bijv 2 van die snelwegkranen neer (1 aan het begin, 1 aan het eind - let op de richting) en trekt er dan een snelweg overheen - als het goed is wordt deze dan ondergronds gebouwd, met verzonken ingangen. Daarna moet je de kranen nog even weggooien en de snelweg herstellen
weet je toevallig in welk menutje deze mod komt aangezien ik een gig aan mods heb

wa doe ik fout Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/8029/naamloosgp9.th.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door oversightt op 17-04-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ik heb een beetje een chaotische pluginfolder. Ik wil hem opschonen, maar aan de bestand- en mapnamen kan ik soms moeilijk zien wat het is. Er zijn een paar plugins (gebouwen) die niet werken en die wil ik weggooien, en minder interessante plugins ook, maar ik kan niet aan de namen zien wat het is. Dus is er een tool'tje dat de plugins kan laten zien (buiten SC4 om) zodat ik ze kan organiseren en weggooien wat ik weg wil hebben?

Daarnaast ben ik ook wel opzoek naar een pack met Nederlandse huizen enzo. Haarlemmergold heeft 67 items...Vanderaap 36...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Even uit mijn geheugen: je moet eerst de gaten maken (dus de weg trekken tot net op de bulldozers), dan de bulldozers verwijderen en dan pas te weg doortrekken zodat de tunnel gevormd wordt.
Gebruik je overigens wel de juiste weg? Ik zie dat de middenstreepjes anders zijn..

[ Voor 26% gewijzigd door MikeWazowski op 18-04-2007 21:44 . Reden: Uitleg wat beter gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb de cd-roms ook maar weer eens uit de kast gehaald om te kijken hoe de boel loopt op m'n nieuwe systeempje.
Helaas zijn mijn steden en plugins allemaal verdwenen na een hd-crash.
Dat laatste was ook mede de reden dat ik de boel in de kast had gestopt.
Zaterdag half simtropolis gedownload en heb inmiddels weer wat belangrijke mods en buildings.
Ach en het gaat me puur om een leuk panorama neer te zetten dus gebruik ik ook een money cheat en die mega stroom/water en garbage dingen die weinig kosten.
Gaat me iets teveel tijd in zitten [wat ik niet heb] om de financien op orde te hebben. ;)
Plaatjes volgen wel als ik wat "leuks" heb gebouwd. B)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoneRanger schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:24:
Ik heb de cd-roms ook maar weer eens uit de kast gehaald om te kijken hoe de boel loopt op m'n nieuwe systeempje.
Helaas zijn mijn steden en plugins allemaal verdwenen na een hd-crash.
Dat laatste was ook mede de reden dat ik de boel in de kast had gestopt.
Zaterdag half simtropolis gedownload en heb inmiddels weer wat belangrijke mods en buildings.
Ach en het gaat me puur om een leuk panorama neer te zetten dus gebruik ik ook een money cheat en die mega stroom/water en garbage dingen die weinig kosten.
Gaat me iets teveel tijd in zitten [wat ik niet heb] om de financien op orde te hebben. ;)
Plaatjes volgen wel als ik wat "leuks" heb gebouwd. B)
Kijk anders ook even in de PLEX, een aantal modders die posten alleen hier nog en niet meer op Simtropolis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Ik heb de deluxe versie vandaag weer eens geïnstalleerd. En ik heb twee problemen.

1. Hij draait niet lekker (schokkerig) bij hardware rendering. Bij software rendering gaat het prima! Ik zag al dat bij ATI kaarten daar een oplossing voor is, maar ik heb een Nvidia kaart (6800). AA staat uit. Iemand een oplossing?

2. Het spel klapt er na 10min. tot 1 uur plots uit, terug naar de desktop. Geen error of iets. Een bekent probleem bij jullie? Heb er bij andere games geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
2. Ja, bekend probleem. Heb er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

* Tukk installeert Simcity opnieuw

En ik ga naar de Simcity site, wordt ik verdomme doorgereferred naar een site van The sims. :(

Heeft iemand de laatste patch van simcity4 RH nog?

In de ts staat een verkeerde url, ik moest naar http://simcity.ea.com/ :$

[ Voor 16% gewijzigd door Tukk op 07-05-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Komt Simcity 5 er eindelijk aan? :o _o_

Afbeeldingslocatie: http://xs216.xs.to/xs216/07220/cover_GFW_150X200.gif

Hier staat de mogelijke releasedatum van 9 november 8)

Edit:
Laat wel weer zien wat er belangrijk is :P
Starcraft 2 bovenin weggemoffeld en Crysis bungelt er een beetje aan bij de zijkant :P

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 04-06-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

anandus schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:34:

[afbeelding]

Start snel [PC-CDROM] Sim City 5[deel 1] d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Damn, dan moet ik SimCity 4 maar eens een keer uitspelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:32

Snippertje

Light up your life

lol, uitspelen :P

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09

Cis

In SimCity 2000 kon dat nog. Dan kon je die scenario's binnen 3 uurtjes uitspelen. In SC4 is dat idd niet echt meer helemaal aan de orde :D

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Tukk schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:25:
[...]

Start snel [PC-CDROM] Sim City 5[deel 1] d:)b
Na overleg met Anandus zal ik dit topic snel starten (eerst maar eens informatie gaan opspeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[afbeelding]

Edit:
Laat wel weer zien wat er belangrijk is :P
Starcraft 2 bovenin weggemoffeld en Crysis bungelt er een beetje aan bij de zijkant :P
\o/ Eindelijk \o/
* Canaria verwacht weer wat uren slaapgebrek in de winter :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-08 09:35
SoaDmaggot schreef op donderdag 30 november 2006 @ 07:53:
Probeer de metro aan te leggen onder de drukste wegen door, om te zorgen dat deze minder zwaar belast zullen worden. Ga eerst na waar de wegen het drukst zijn.

Hier een voorbeedje van hoe het dus goed kan:

[afbeelding]
Je ziet zo waar je beter alternatieven naast de weg zelf aan kan leggen, een metro is hier een zeer goede oplossing.

[afbeelding]
Hier een overzicht van hoe de metro dus inderdaad neergelegd zal worden

[afbeelding]
En het uiteindelijke resultaat.

Succes ;) :*)
Wow! Hoe heb je die plattegrond zo gemaakt?? Wil ik ook :o

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
sorry, tis niet mijn werk :p gewoon bij elkaar gegoogled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de NAM gedownload maar ik kan hem niet uitpakken of openen? Dan krijg ik de volgende foutmelding: ! ..\NetworkAddonMod_PC_june2007.zip: Archief heeft onbekend formaat of is beschadigd
Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:19:
Ik heb de NAM gedownload maar ik kan hem niet uitpakken of openen? Dan krijg ik de volgende foutmelding: ! ..\NetworkAddonMod_PC_june2007.zip: Archief heeft onbekend formaat of is beschadigd
Wat kan ik hieraan doen?
Opnieuw downloaden of een andere source gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:33:
[...]

Opnieuw downloaden of een andere source gebruiken?
het is me al gelukt, ik moest de firewall even uitzetten..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Wat doen jullie eigenlijk op het punt wanneer je stadje een beetje groter word met het verkeer? Sloop je de helft van de stad om mooie wegen aan te kunnen leggen? Leggen jullie een metro aan of maak je gebruik van bussen? Ik vind dat eigenlijk wel het moeilijkste van alles :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

zwik schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:35:
Wat doen jullie eigenlijk op het punt wanneer je stadje een beetje groter word met het verkeer? Sloop je de helft van de stad om mooie wegen aan te kunnen leggen? Leggen jullie een metro aan of maak je gebruik van bussen? Ik vind dat eigenlijk wel het moeilijkste van alles :+ .
Of je houd mooie groenstroken vrij als je de stad bouwt, waardoorheen je later grotere weg kan laten aanleggen.

Ik begin altijd met bussen, maar als het verkeer te druk wordt ga ik de drukkere stations langzaam aanpassen naar metro-station, als de stad echt groot is heb ik geen bussen meer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

WTF!?
nieuws: SimCity slaat een andere weg in met 'Societies'

Dit is waar Canaria het over had, namelijk http://tothegame.com/game.asp?id=3082
* Tukk vermoed dat dit een domper gaat worden.. :/

@Hieronder: Niemand vertelt me ook wat... :( ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Tukk op 13-06-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:33:
WTF!?
nieuws: SimCity slaat een andere weg in met 'Societies'

Dit is waar Canaria het over had, namelijk http://tothegame.com/game.asp?id=3082
* Tukk vermoed dat dit een domper gaat worden.. :/
Oud nieuws: [PC] SimCity Societies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SimCity 5 ziet er echt niet uit :r maja SimCity 4 is ook goed je kunt het eigenlijk wel SimCity 4.5 noemen als je kijkt naar wat voor plugins je wel allemaal niet kunt downloade...

Maar SimCity 5 is voor mij echt een telleurstelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet SimCity 5, daarnaast is dit het topic niet voor dat spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik kom er niet echt uit...
ik heb een stadje opgebouwd, en er staat opeens The sims need water wings because a pipe has burst ofzoiets dergelijks....waterleidingen dus, maar die heb ik overal al gemaakt en alles is blauwgekleurd...ik zie nergens iets wat niet klopt
toch kan ik niet doorspoelen hij blijft op pauzeer stand staan...
en m'n inkomen is altijd negatief, tis best moeilijk beginnen

[ Voor 11% gewijzigd door SuX DeLuXe op 19-06-2007 05:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet gewoon zorgen dat je in het begin niet teveel kosten gaat maken. scholen, politie etc komt later allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Thrills33ka schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 05:11:
ik kom er niet echt uit...
ik heb een stadje opgebouwd, en er staat opeens The sims need water wings because a pipe has burst ofzoiets dergelijks....waterleidingen dus, maar die heb ik overal al gemaakt en alles is blauwgekleurd...ik zie nergens iets wat niet klopt
toch kan ik niet doorspoelen hij blijft op pauzeer stand staan...
en m'n inkomen is altijd negatief, tis best moeilijk beginnen
Als je waterleidingen knappen geef je der niet genoeg geld aan uit.

Je moet ergens bezuinigen, hoe hard draait je energie-centrale, als deze maar voor 20% wordt gebruikt, draai dan een groot deel van de geldkraan dicht, zelfde geld voor je waterpomp-centrales.
Gooi de politie/brandweer op 50% als je stad nog niet groot is en bouw geen te dure wegen in het begin, de simpele doen het in het begin perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Tukk schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:42:
[...]

Als je waterleidingen knappen geef je der niet genoeg geld aan uit.

Je moet ergens bezuinigen, hoe hard draait je energie-centrale, als deze maar voor 20% wordt gebruikt, draai dan een groot deel van de geldkraan dicht, zelfde geld voor je waterpomp-centrales.
Gooi de politie/brandweer op 50% als je stad nog niet groot is en bouw geen te dure wegen in het begin, de simpele doen het in het begin perfect.
hmm ik had idd de geldkraan wat omlaag gedaan d8 ik...
maar ik was gister ook half stoned, misschien maakt dat het verschil
ik snapte er af en toe iig niks meer van, weet van de helft niet eens waar ik het kan vinden/bouwen
ik had al teveel onkosten, en er kwam nauwelijks geld binnen...
hoe kan ik snel geld binnen brengen? huizen bouwen levert niet zoveel op blijkbaar
het is zo simpel niet, ik heb het ook echt jaren niet gespeeld
waar kun je dat eigelijk zien van die 20 % gebruik van je energie-centrale?

[ Voor 3% gewijzigd door SuX DeLuXe op 19-06-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Thrills33ka schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:02:
[...]

hmm ik had idd de geldkraan wat omlaag gedaan d8 ik...
maar ik was gister ook half stoned, misschien maakt dat het verschil
Zou kunnen :P
* anandus heeft weleens hetzelfde probleem :+
ik snapte er af en toe iig niks meer van, weet van de helft niet eens waar ik het kan vinden/bouwen
ik had al teveel onkosten, en er kwam nauwelijks geld binnen...
hoe kan ik snel geld binnen brengen? huizen bouwen levert niet zoveel op blijkbaar
het is zo simpel niet, ik heb het ook echt jaren niet gespeeld
waar kun je dat eigelijk zien van die 20 % gebruik van je energie-centrale?
Kijken wat de max is en kijken wat er verbruikt wordt.

Een goede manier om geld te besparen is om alles te finetunen. Scholen aanpassen aan het aantal leerlingen en de afstand van de huizen, zo ook met brandweer, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
anandus schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:08:
[...]
Zou kunnen :P
* anandus heeft weleens hetzelfde probleem :+

[...]
Kijken wat de max is en kijken wat er verbruikt wordt.

Een goede manier om geld te besparen is om alles te finetunen. Scholen aanpassen aan het aantal leerlingen en de afstand van de huizen, zo ook met brandweer, etc.
hehe :P dat van die max en uitgaves had ik ondertussen ontdekt, maar hoe ik kan zien van aantal leerlingen en school etc. dat heb ik nog nergens gezien...
wel dat er van die balkjes zijn met: Health/Industrie/enz enz. en als de meesten daar groen zijn dan is alles wel ok toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

Thrills33ka schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:13:
[...]

hehe :P dat van die max en uitgaves had ik ondertussen ontdekt, maar hoe ik kan zien van aantal leerlingen en school etc. dat heb ik nog nergens gezien...
wel dat er van die balkjes zijn met: Health/Industrie/enz enz. en als de meesten daar groen zijn dan is alles wel ok toch?
Op de school zelf klikken, dan zie je de capiciteit en hoeveel er verbruikt word. budget kun je daar ook aanpassen, en je ziet dan ook het cirkeltje kleiner worden. Zelfde geld voor ziekenhuizen/pliesie etc etc...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
djidee schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:45:
[...]

Op de school zelf klikken, dan zie je de capiciteit en hoeveel er verbruikt word. budget kun je daar ook aanpassen, en je ziet dan ook het cirkeltje kleiner worden. Zelfde geld voor ziekenhuizen/pliesie etc etc...
Of bij het overkoepelende slider ding (weet even niet hoe het heet), maar dan zie je alle scholen met daar achter x/y (x= aantal_leerlingen, y=max_leerlingen).
Heel makkelijk om alles snle te finetunen :)

(Ik geloof naar je budget -> uitgaven-> en dan daar ergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

anandus schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:13:
[...]
Of bij het overkoepelende slider ding (weet even niet hoe het heet), maar dan zie je alle scholen met daar achter x/y (x= aantal_leerlingen, y=max_leerlingen).
Heel makkelijk om alles snle te finetunen :)

(Ik geloof naar je budget -> uitgaven-> en dan daar ergens)
Klopt, dan pak je ze allemaal :) Er is een hoop te managen, zeker met wat losse plugins (network addon mod _/-\o_ ) en dat ga ik zeker missen in de aankomende SimCity Society :(

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
tja kom weer niet verder.
heb een klein stadje van 2000 inwoners, maar nu komt weer dat probleem van You have a water pipe burst...get a corky in it or all your sims get soggy...
iets met waterleidingen? mijn waterleidingen zijn goed
ik kan het spel ook niet meer voortzetten omdat hij gedwongen op pauze stand blijft staan, en ik heb ook geen geld om nog meer onzin te bouwen? hoe kom ik hieruit dan?
Sims need water wings....en wat mag dat dan wel niet zijn? ik HEB alles voorzien van water :S dus ik vat t echt niet
nou na een tijdje begint het wat beter te gaan...ik sta in ieder geval niet meer in de min, maar mijn stad groeit niet echt...ik begin dat finetunen wel te snappen...
kan iemand mij btw uitleggen hoe ik een snelweg koppel aan een gewone weg? ik probeer t wel maar lukt totaal niet....ik neem aan dat zonder snelwegen je nooit een grote stad krijgt?

[ Voor 37% gewijzigd door SuX DeLuXe op 19-06-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
nou kheb een stadje met tegen de 35.000 inwoners nu...eindelijk ff geen geldtekort meer en rustig verder bouwen nu....
alleen ik krijg geen wolkenkrabbers, ik bouw heel veel van dat dure commercial shit maar er komen geen wolkenkrabbers uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik ben bezig met het 500K project met de stad Central Vallerez.

Aantal statistieken:

Inwoners~408.000
Werkzaam in handel179.500
Werkzaam in industrie72.500
Maandelijkse inkomsten98.500
Maandelijkse uitgaven95.100
Energievoorziening5x kern, 1x olie, 1x gas
Levensverwachting81 jaar
Gemiddeld inkomen52.000 simdollar
Onderwijsquotient160 punten
Druktste verkeerspunt~6.700 auto's
VliegveldenGeen
Grootste kantoorFisk Assurantien (5000+ werkplekken)

Gaat best lekker met deze stad. De winstmarge ligt altijd tussen de 1.000 en 6.000. Momenteel heb ik een goede winst, misschien maar eens een keer een vliegveld bouwen (kost ook al gauw 3.000 per maand en de baten zijn moeilijk in te schatten).

Hier een paar kleine plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/overzichtsfoto.jpg
overzicht

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/snelweg.jpg
snelweg

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/nieuwewoonkern.jpg
nieuwe woonwijk langs snelweg

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/industrie.jpg
oud industriegebied met veel werkgelegenheid en vervuiling

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/utibreidingsruimte.jpg
uitbreidingsruimte om de 500.000 inwoners te halen!

Voor wie nieuwsgierig is geworden...

Fotoalbum stad: http://www.knopers.net/we...entralvallerez-images.rar (55MB)
Stad als savegame: http://www.knopers.net/we...tralvallerez-savegame.rar (8.8MB)

[ Voor 25% gewijzigd door frankknopers op 20-06-2007 00:12 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
@ frankknopers: je plaatjes zijn deaud?

edit:
hrmz nvm Oo

[ Voor 25% gewijzigd door PeterSelie op 20-06-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Het is het makkelijkste om de savegame naar binnen te hengelen, aangezien je hiermee door de hele stad kunt navigeren en alle gedetailleerde stats kan bekijken. Kan erg leerzaam zijn. Alles zit heel diep in elkaar vervlochten. De foto's zijn wel aardig maar 55MB is best wel veel. Kan ze niet makkelijk tegelijk omzetten naar jpg.

Voor de beginners die moeite hebben om een fatsoenlijke stad op te bouwen, via msn kan ik het een en ander uitleggen en instructies geven. :P frank_knopers[bij]hotmail[stip]com

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
mooie stad is het wel...die van mij is nog niks, ik was eerst ook opeens mn savegame kwijt, maar hopelijk blijft mijne nu wel staan...
hoe doe je nou zo'n Highway aansluiten op de gewone weg? dat lukt mij niet :S
voor de rest begin ik het wel te leren, ik krijg alleen geen wolkenkrabbers, wat is nou essentieel om wolkenkrabbers te pwnen? tips aub :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
add frank op MSN zou ik zeggen :9

Overigens ga ik voor de 3e keer weer SC4 uit de kast halen :o SC4.5 lijkt niets te worden, dus dan maar hier weer wat leven in de brouwerij brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Thrills33ka schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:20:
mooie stad is het wel...die van mij is nog niks, ik was eerst ook opeens mn savegame kwijt, maar hopelijk blijft mijne nu wel staan...
voor de rest begin ik het wel te leren, ik krijg alleen geen wolkenkrabbers, wat is nou essentieel om wolkenkrabbers te pwnen? tips aub :P
Ga naar www.simtropolis.com en dan naar de 'omnibus', daar staan veel artikelen voor de beginnende Simmer :)

Wolkenkrabbers moet je high density zonen en zorgen dat er een grote aanzuigende werking is voor die bevolkingsgroep. Gaat meestal het snelste met R$, R$$$ is een stuk moeilijker omdat daar gewoon heel weinig werk vaak voor is (zelfs bij I-HT is maar een kwart van de werknemers R$$$).

Maar lees eens wat artikelen voor de beginnende Simmer, er staan veel handige tips in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Thrills33ka schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:20:
Een highway kun je op verschillende manieren aansluiten op de gewone weg. Als je de snelweg rechtstreeks wilt over laten gaan in een dubbele weg moet je het als volgt bouwen:

http://www.knopers.net/we...s/simcity/weg-snelweg.JPG

Edit:
Het is gelukt! Mijn stad heeft de 500.000 grens overtuigend weten te doorbreken. Ik zit nu op een inwoneraantal van 545.000 *O* *O* 8)

Hier twee pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/strandenvliegveld.jpg
Nieuwe wijk gebouwd op het laatste stukje natuur. Vliegveld erbij en een mooi zonnig strand voorlangs de woonflats.

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/overzichtsfoto2.jpg
Zo ziet de stad er nu uit. Alles is volgebouwd en heeft een bestemming. Door de hele stad is een netwerk van snelwegen en spoorlijnen gevolchten om de reistijd acceptabel te houden.

Hier de nieuwe savegame: http://www.knopers.net/we...vallerez-savegame-new.rar (10MB)

Hier de hele regio waarin de stad staat: http://www.knopers.net/we...s/simcity/Mirravualta.rar (15.6MB) :)

[ Voor 71% gewijzigd door frankknopers op 20-06-2007 09:02 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Ik vind het altijd geweldig om naar steden van anderen te kijken. Ik ben voor meer City Reports/Journals of hoe je het wil noemen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
nu vraag ik mij eigelijk af, Frankknopers heb jij een moneytrainer gebruikt?
ik ga zo weer eens verder, maar mijn stad blijft voorlopig op 45.000 inwoners steken, met zo goed als 0 wolkenkrabbers....ik moet dat met die snelwegen nog eens proberen...
zijn er nog meer dingen die echt nodig zijn voor wolkenkrabbers? ik heb al verschillende bouwstijlen geprobeerd, bijvoorbeeld industrie heel ver weg bouwen, maar dan wordt de industrie zelf heel erg vervuild en krijg je last van branden en watervervuiling
anandus schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 07:08:
[...]
Ga naar www.simtropolis.com en dan naar de 'omnibus', daar staan veel artikelen voor de beginnende Simmer :)

Wolkenkrabbers moet je high density zonen en zorgen dat er een grote aanzuigende werking is voor die bevolkingsgroep. Gaat meestal het snelste met R$, R$$$ is een stuk moeilijker omdat daar gewoon heel weinig werk vaak voor is (zelfs bij I-HT is maar een kwart van de werknemers R$$$).

Maar lees eens wat artikelen voor de beginnende Simmer, er staan veel handige tips in :)
sorry maar wat zijn R$, R$$$ enz.
k zie ook vaak in mijn stad dat er "No job" bij een hoop huizen staat, terwijl ik genoeg commercial en industrial zones bouw....toch erg vreemd

[ Voor 43% gewijzigd door SuX DeLuXe op 20-06-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Thrills33ka schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:12:
ik ga zo weer eens verder, maar mijn stad blijft voorlopig op 45.000 inwoners steken, met zo goed als 0 wolkenkrabbers....ik moet dat met die snelwegen nog eens proberen...
zijn er nog meer dingen die echt nodig zijn voor wolkenkrabbers? ik heb al verschillende bouwstijlen geprobeerd, bijvoorbeeld industrie heel ver weg bouwen, maar dan wordt de industrie zelf heel erg vervuild en krijg je last van branden en watervervuiling

[...]

k zie ook vaak in mijn stad dat er "No job" bij een hoop huizen staat, terwijl ik genoeg commercial en industrial zones bouw....toch erg vreemd
Als je de cd hebt gekocht zit daar een mooi boekje bij, bekijk die eens, daar staat alles netjes in uitgelegd. Je zou ook digitaal naar documentatie kunnen gaan zoeken, want deze vragen zijn basic vragen die in elke tutorial worden behandeld, deze tutorials kunnen het veel beter uitleggen dan wij/ik op een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
hmm ik ga denk ik een money trainer downloaden...
krijg er een beetje genoeg van om steeds alles te finetunen en al dat gezeur, en dan met paar 100 dollar per maand winst te halen...zo kom je ook niet verder
misschien eerst eens een money trainer gebruiken, dan leer ik het misschien beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Thrills33ka schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:55:
hmm ik ga denk ik een money trainer downloaden...
krijg er een beetje genoeg van om steeds alles te finetunen en al dat gezeur, en dan met paar 100 dollar per maand winst te halen...zo kom je ook niet verder
misschien eerst eens een money trainer gebruiken, dan leer ik het misschien beter
Hoe kan je leren door te cheaten?

Lees gewoon wat tutorials, het is echt niet zo moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 20:15
Even een vraagje.

Ik zie op alle screenshots weer die rasterpatronen zoals in alle vorige simcities. Valt er langs schuine wegen niet goed te bouwen?

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Thrills33ka schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:12:
Moneytrainer? :? Staat niet in mijn vocabulaire. Waarom zou ik beter gaan spelen met meer geld? (Als dat de bedoeling van de moneytrainer is) Het is een kwesite van je balans positief houden. Ik kijk meer naar de maandelijkse kosten/baten dan naar de eenmalige.
zijn er nog meer dingen die echt nodig zijn voor wolkenkrabbers?
Snelwegen zijn absoluut niet nodig om flats te krijgen. Je moet gewoon genoeg stimulansen hebben:
- Ziekenhuis met voldoende plekken
- Werkgelegenheid (uit handel en commercie)
- Water
- Stroom
- Voldoende afvalverwerking

.. en eventueel:
- Politie
- Brandweer
- Parkjes/ sportvelden (deze geven een stevige stimulans voor hoogbouw).
Zijn toch vrij elementaire zaken nietwaar? Waar loop je dan op vast?
ik heb al verschillende bouwstijlen geprobeerd, bijvoorbeeld industrie heel ver weg bouwen, maar dan wordt de industrie zelf heel erg vervuild en krijg je last van branden en watervervuiling
Ik bouw gewoon alle gebieden (handel/industrie/woonwijken) bij elkaar. Alleen de vieze kolencentrales en de schone waterpompjes heb ik ver buiten de stad staan (indien mogelijk). Wel een weg naar de energiecentrale leggen om er een brandweerwagen heen te kunnen rijden in geval van nood.
R = Residential (woonwijken) en de $'s staan voor de welvarendheid. Zijn ook niet mijn termen hoor.
En als je een melding no job krijgt heb je of te weinig (gepaste) werkgelegenheid of de weg naar het werk toe is te lang..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Viper7 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:48:
Even een vraagje.

Ik zie op alle screenshots weer die rasterpatronen zoals in alle vorige simcities. Valt er langs schuine wegen niet goed te bouwen?
Nee, langs schuine wegen kun je nog steeds niets zinvols kwijt. Maar soms kan het wel handig zijn (langs een kuststroom of berghelling bevoorbeeld).

Ik heb met mijn stad de 600.000 inwoners grens aangetikt in tijde van hoogconjuctuur, helaas schiet ie dan gauw weer terug tussen de 500 en 550 K inwoners. Ik moet nog meer werkgelegenheid creeeren in randgemeenten om de stad nog verder te laten groeien.. :)

[ Voor 24% gewijzigd door frankknopers op 20-06-2007 19:53 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
anandus schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:02:
[...]
Hoe kan je leren door te cheaten?

Lees gewoon wat tutorials, het is echt niet zo moeilijk :)
Nou ik wil eigelijk wel eens gewoon lekker bouwen, zonder teveel gedoe...
ik zit nu constant met geldtekort...
en vaak ook dat ik even in de min sta en dan duurt het weer een tijdje voordat ik daar uit kom...
tis zeker een uitdaging zonder cheat, maar met een trainer is toch ook wel eens leuk lijkt me?
frankknopers schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:50:
[...]

Moneytrainer? :? Staat niet in mijn vocabulaire. Waarom zou ik beter gaan spelen met meer geld? (Als dat de bedoeling van de moneytrainer is) Het is een kwesite van je balans positief houden. Ik kijk meer naar de maandelijkse kosten/baten dan naar de eenmalige.

[...]

Snelwegen zijn absoluut niet nodig om flats te krijgen. Je moet gewoon genoeg stimulansen hebben:
- Ziekenhuis met voldoende plekken
- Werkgelegenheid (uit handel en commercie)
- Water
- Stroom
- Voldoende afvalverwerking

.. en eventueel:
- Politie
- Brandweer
- Parkjes/ sportvelden (deze geven een stevige stimulans voor hoogbouw).
Zijn toch vrij elementaire zaken nietwaar? Waar loop je dan op vast?

[...]

Ik bouw gewoon alle gebieden (handel/industrie/woonwijken) bij elkaar. Alleen de vieze kolencentrales en de schone waterpompjes heb ik ver buiten de stad staan (indien mogelijk). Wel een weg naar de energiecentrale leggen om er een brandweerwagen heen te kunnen rijden in geval van nood.

[...]

R = Residential (woonwijken) en de $'s staan voor de welvarendheid. Zijn ook niet mijn termen hoor.
En als je een melding no job krijgt heb je of te weinig (gepaste) werkgelegenheid of de weg naar het werk toe is te lang..
ik loop niet echt vast, maar mijn stad groeit niet echt...
ik heb bijna alles wel in het groen staan (Education/Health etc.)
maar het groeit niet snapje? ik heb ook niet veel te besteden om uit te breiden...
als bijvoorbeeld zo'n powercentrale aan zijn einde is, moet je dus weer 11.000 ofzo besteden aan een elektriciteitcentrale en dat lukt dus ook niet, vooral niet als ik in de min sta

[ Voor 62% gewijzigd door SuX DeLuXe op 20-06-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Thrills33ka schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:54:
ik loop niet echt vast, maar mijn stad groeit niet echt...
ik heb bijna alles wel in het groen staan (Education/Health etc.)
maar het groeit niet snapje? ik heb ook niet veel te besteden om uit te breiden...
als bijvoorbeeld zo'n powercentrale aan zijn einde is, moet je dus weer 11.000 ofzo besteden aan een elektriciteitcentrale en dat lukt dus ook niet, vooral niet als ik in de min sta
Waarschijnlijk heb je gewoon te weinig geld toegewezen aan woonwijken / handel en industrieterrein. In het begin is dichtbebouwd nog heel duur ($50 per vakje). Begin daarom bij voorkeur met gemiddelde dichtheid ($20 per vakje), tenzij je een goede reden hebt om daarvan af te wijken. Je moet niet beginnen met een klein dorpje van 10.000 mensen, daar kun je vaak niet op teren. Wijs zoveel gebieden toe dat je gelijk kunt doorstromen naar de 30.000 - 50.000. En heel belangrijk is ook om de budgetten van je ziekenhuizen en scholen af te richten. Zo legt een ziekenhuis een grote last op je maandelijkse lasten, maar als je de capaciteit kunt reduceren van 3000 naar 750 heb je al veel minder kosten. Je kunt het budget van de ambulances verhogen om het bereik te vergroten, dit is niet zo duur.

En aan het begin een flinke lening (50.000$) is ook helemaal niet verkeerd, als je het maar goed besteed (wijken en gebieden aanleggen). Ik wil graag je savegame zien, zodat ik direct kan uitwerken wat je beter kunt doen. Cheats zijn echt lame, trainers ook. Ik heb het ook geleerd met oefening, en soms ga ik nog wel de fout in met een ambitieus veel te duur project. ;)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
frankknopers schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:09:
[...]

Waarschijnlijk heb je gewoon te weinig geld toegewezen aan woonwijken / handel en industrieterrein. In het begin is dichtbebouwd nog heel duur ($50 per vakje). Begin daarom bij voorkeur met gemiddelde dichtheid ($20 per vakje), tenzij je een goede reden hebt om daarvan af te wijken. Je moet niet beginnen met een klein dorpje van 10.000 mensen, daar kun je vaak niet op teren. Wijs zoveel gebieden toe dat je gelijk kunt doorstromen naar de 30.000 - 50.000. En heel belangrijk is ook om de budgetten van je ziekenhuizen en scholen af te richten. Zo legt een ziekenhuis een grote last op je maandelijkse lasten, maar als je de capaciteit kunt reduceren van 3000 naar 750 heb je al veel minder kosten. Je kunt het budget van de ambulances verhogen om het bereik te vergroten, dit is niet zo duur.

En aan het begin een flinke lening (50.000$) is ook helemaal niet verkeerd, als je het maar goed besteed (wijken en gebieden aanleggen). Ik wil graag je savegame zien, zodat ik direct kan uitwerken wat je beter kunt doen. Cheats zijn echt lame, trainers ook. Ik heb het ook geleerd met oefening, en soms ga ik nog wel de fout in met een ambitieus veel te duur project. ;)
ik ben net met een money trainer eens aan de gang gegaan....voor de lol....
en best leuk, ik hoef eens niet op centen te letten, overal dure stuff neerplanten, grote snelwegen aanleggen...ik weet nu tenminste hoe je een snelweg koppelt aan gewone weg, door die cheats, want zonder die trainer kon ik het moeilijk testen...
ik heb nu een stad met tot nu toe 240.000 inwoners...
maar dan nog blijft het knap dat je een stad met 500.000 hebt gebouwd, al helemaal zonder trainer
maarja ik heb maar een paar uurtjes nodig gehad, het resultaat mag er wezen...
maar ik ga het toch nog vaker proberen zonder trainer, kijken of het dan goed gaat...
maar met trainer kan ook leuk zijn hoor, eens ff gewoon lekker bouwen zonder op je geld te letten (in het echt heb je tenslotte ook wel over meer dan 100.000 te beschikken)
maar ik heb nu dus al 3/4 van de grond volgebouwd (en dan bedoel ik ook echt helemaal vol)
en toch "pas" 240.000 inwoners, ik weet niet of dat aantal vanzelf gaat toenemen als je stopt met bouwen....
ik moet trouwens ook zeggen dat het spel behoorlijk zwaar wordt met een enorm grote stad, het is laggy en stottert vaak bij in en uitzoomen en bijv als je switcht naar underground...
het zal op een X2900XT wel lekkerder lopen natuurlijk, heb jij last van laggy gameplay in een grote stad? ik heb wel 4 gb geheugen dus dat moet toch heel ruim zijn, voor een spel uit 2003
moet ook zeggen grafisch ziet het er toch goed uit ondanks dat het spel alweer 4 jaar oud is...en ik vermaak me er prima mee, en dat met een Singleplayer game....toch leuk voor de afwisseling

[ Voor 15% gewijzigd door SuX DeLuXe op 21-06-2007 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Thrills33ka schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 04:11:
[...]

ik ben net met een money trainer eens aan de gang gegaan....voor de lol....
en best leuk, ik hoef eens niet op centen te letten, overal dure stuff neerplanten, grote snelwegen aanleggen...ik weet nu tenminste hoe je een snelweg koppelt aan gewone weg, door die cheats, want zonder die trainer kon ik het moeilijk testen...
ik heb nu een stad met tot nu toe 240.000 inwoners...
Mooi dat je nu wat meer dingen van het spel kunt zien nu je meer kunt bouwen, maar waar zit nu jouw uitdaging in?
maar dan nog blijft het knap dat je een stad met 500.000 hebt gebouwd, al helemaal zonder trainer
maarja ik heb maar een paar uurtjes nodig gehad, het resultaat mag er wezen...
Dat heb je vrij snel gedaan dan :P Gewoon allemaal rechttoe rechtaan blokken gemaakt?
maar ik ga het toch nog vaker proberen zonder trainer, kijken of het dan goed gaat...
maar met trainer kan ook leuk zijn hoor, eens ff gewoon lekker bouwen zonder op je geld te letten (in het echt heb je tenslotte ook wel over meer dan 100.000 te beschikken)
Mijn hoofdstad heeft 2.000.000 in kas liggen.... No cheats oid O-)
maar ik heb nu dus al 3/4 van de grond volgebouwd (en dan bedoel ik ook echt helemaal vol)
en toch "pas" 240.000 inwoners, ik weet niet of dat aantal vanzelf gaat toenemen als je stopt met bouwen....
Te weinig hoogbouw waarschijnlijk. Heb je wel goede verbinding op grotere schaal? Een uitgebreid snelwegennetwerk of spoorwegennetwerk bijvoorbeeld? Is er genoeg werkgelegenheid? Heb je al eens geprobeerd wat sportparken bij een woonwijk te plaatsen? |(werkt soms érg goed). Start ook eens een gemeente aangrenzen aan je 240.000 stad. In deze gemeente kun je naar verhouding heel veel industrie en handel kwijt. Let daar maar eens op. Zo maak je extra werkgelegenheid voor je hoofdstad (mits goede verbindingen tussen de verschillende steden (spoor, snelweg, dubbele weg).

Ik heb zelfs randgemeenten met 0 inwoners, maar met 20.000 of meer werkplekken in de industrie. De hele kavel is dan 1 groot industrieterrein. Ik heb ook een gemeente met 30.000 inwoners en 30.000 werkplekken in zowel handel als industrie, daar kan de hoofdstad dan natuurlijk goed van profiteren. ;)
ik moet trouwens ook zeggen dat het spel behoorlijk zwaar wordt met een enorm grote stad, het is laggy en stottert vaak bij in en uitzoomen en bijv als je switcht naar underground...
Probeer bij de beeldinstellingen eens in Software mode te draaien. Het spel loopt dan (vooral op ATi kaarten) véél soepeler. Bij mij was het eerst ook niet vooruit te branden boven de 200.000, maar in software mode trekt ie zelfs 550.000 als een zonnetje. De videokaart is flink bezig als ik de fan zo hoor draaien, maar ik heb geen idee wat die aan het doen is. Spel heeft vrij weinig grafische belasting. Vooral je CPU en het geheugen zijn belangrijk. Ik zou een dualcore CPU en 2GB ram in dualchannel als basis nemen :)
het zal op een X2900XT wel lekkerder lopen natuurlijk, heb jij last van laggy gameplay in een grote stad? ik heb wel 4 gb geheugen dus dat moet toch heel ruim zijn, voor een spel uit 2003
moet ook zeggen grafisch ziet het er toch goed uit ondanks dat het spel alweer 4 jaar oud is...en ik vermaak me er prima mee, en dat met een Singleplayer game....toch leuk voor de afwisseling
Je hebt ontzettend veel geheugen ja. Je zult dan ook vast wel een beetje actuele videokaart hebben. Ik denk dat bij jou vooral software mode en event. een (snellere) dualcore CPU kan helpen.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
frankknopers schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:12:
[...]

Mooi dat je nu wat meer dingen van het spel kunt zien nu je meer kunt bouwen, maar waar zit nu jouw uitdaging in?

[...]

Dat heb je vrij snel gedaan dan :P Gewoon allemaal rechttoe rechtaan blokken gemaakt?

[...]

Mijn hoofdstad heeft 2.000.000 in kas liggen.... No cheats oid O-)

[...]

Te weinig hoogbouw waarschijnlijk. Heb je wel goede verbinding op grotere schaal? Een uitgebreid snelwegennetwerk of spoorwegennetwerk bijvoorbeeld? Is er genoeg werkgelegenheid? Heb je al eens geprobeerd wat sportparken bij een woonwijk te plaatsen? |(werkt soms érg goed). Start ook eens een gemeente aangrenzen aan je 240.000 stad. In deze gemeente kun je naar verhouding heel veel industrie en handel kwijt. Let daar maar eens op. Zo maak je extra werkgelegenheid voor je hoofdstad (mits goede verbindingen tussen de verschillende steden (spoor, snelweg, dubbele weg).

Ik heb zelfs randgemeenten met 0 inwoners, maar met 20.000 of meer werkplekken in de industrie. De hele kavel is dan 1 groot industrieterrein. Ik heb ook een gemeente met 30.000 inwoners en 30.000 werkplekken in zowel handel als industrie, daar kan de hoofdstad dan natuurlijk goed van profiteren. ;)

[...]

Probeer bij de beeldinstellingen eens in Software mode te draaien. Het spel loopt dan (vooral op ATi kaarten) véél soepeler. Bij mij was het eerst ook niet vooruit te branden boven de 200.000, maar in software mode trekt ie zelfs 550.000 als een zonnetje. De videokaart is flink bezig als ik de fan zo hoor draaien, maar ik heb geen idee wat die aan het doen is. Spel heeft vrij weinig grafische belasting. Vooral je CPU en het geheugen zijn belangrijk. Ik zou een dualcore CPU en 2GB ram in dualchannel als basis nemen :)

[...]

Je hebt ontzettend veel geheugen ja. Je zult dan ook vast wel een beetje actuele videokaart hebben. Ik denk dat bij jou vooral software mode en event. een (snellere) dualcore CPU kan helpen.
Nou ik heb mijn stad dus beetje bij beetje gebouwd...een aantal snelwegen als eerste getrokken, en daar kwamen dan verschillende vakken uit, en steeds een vak volbouwen...en natuurlijk overal waterleidingen gelegd...
toch heb ik nu een rood balkje bij traffic, ondanks dat ik subways heb en snelwegen, maar waarschijnlijk toch niet helemaal perfect gedaan, maarja nu weer alles openbreken wordt natuurlijk erg lastig....ik heb inmiddels 270.000 inwoners, nog een uurtje gespeeld toenstraks ofzo
2.000.0000 in kas is wel erg veel ja....
wat je ook kunt doen is gewoon met die 100.000 dollar een klein stadje maken, en daaruit constant winst behalen en zo je geldhoeveelheid opsparen tot je echt een paar 100.000 hebt en dan lekker verder bouwen....of denk je dat zoiets niet goed gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Thrills33ka schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:23:
[...]
wat je ook kunt doen is gewoon met die 100.000 dollar een klein stadje maken, en daaruit constant winst behalen en zo je geldhoeveelheid opsparen tot je echt een paar 100.000 hebt en dan lekker verder bouwen....of denk je dat zoiets niet goed gaat werken?
Ja, ik begin met een kleine stad en dan maak ik het startgeld altijd helemaal op. Soms als het zinnig is leen ik wat bij om nog meer gebieden toe te wijzen. In het begin doe ik alles gemiddeld bebouwd. Als eerst leg ik een groot raster met brede dubbele wegen. Die vul ik dan op mijn wijken en gebieden. Als het geld op is heb ik een balans met 0 inkomsten en 2500 uitgaven (ongeveer).

Dan druk ik op de startknop en begint alles als een gek te groeien. De inkomsten stijgen enorm en klimmen dan tot het niveau van de uitgaven. In combinatie met de gebouwen die je aangeboden krijgt (gevangenis, militaire basis, raketinstallatie) kun je vaak al een leuke winst van 500-1500 creeren.

Omdat ik in het begin nog geen opbrengsten heb zak ik dan altijd een eind onder 0, soms wel 40.000, meestal 15.000 ofzo. Dan is het gewoon een kwestie van wachten tot je weer positief staat, of dusdanig veel lenen dat je maandelijks net zoveel aflost als je aan winst hebt (opbrengst-kosten). Met mijn eerste positieve kashoeveelheid ga ik gelijk nieuwe woonwijken e.d. bouwen. Dus alle winst die je krijgt terugpompen in groei van de stad. Vergeet niet het budget van je ziekenhuis en school in de gaten te houden, want die zullen steeds meer mensen moeten bedienen, en als ze de vraag niet aankunnen stagneert de groei.

En zo ziet mijn stad eruit op een 42 inch scherm >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/tatung-v42emgi/tatung1.jpg

Een korte brakke video van mijn stad: http://www.knopers.net/we...simcity/simcity-video.rar (15MB)

[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 21-06-2007 22:57 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
OMG dit is te erg....
ik was net begonnen een stad te bouwen, en serieus het ging gewoon lekker...
bij medium density kwamen er al wolkenkrabbers als paddestoelen uit de grond :S
ik had alles onder controle, en ik maakte winst, ik had zelfs een tweede energie centrale nodig...
maar: Windows Vista liet me crashen en ik had niet gesaved OMFG :@
KUT VISTA SERIEUS
ik heb wel geleerd hoe het moet door die money trainer...ik weet nu waar ik op moet letten enzo...
goeie tip om eerst medium stuff te bouwen, er kwamen zowaar behoorlijke flats uit...alles liep lekker, ik flip nu gewoon uit, kan ik weer opnieuw beginnen :@

@ hierboven, nice hoor dat breedbeeld...ik heb zelf een 19 " dat is ook ruim groot genoeg voor mij...

[ Voor 33% gewijzigd door SuX DeLuXe op 22-06-2007 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Thrills33ka schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 01:09:
OMG dit is te erg....
ik was net begonnen een stad te bouwen, en serieus het ging gewoon lekker...
bij medium density kwamen er al wolkenkrabbers als paddestoelen uit de grond :S
ik had alles onder controle, en ik maakte winst, ik had zelfs een tweede energie centrale nodig...
maar: Windows Vista liet me crashen en ik had niet gesaved OMFG :@
KUT VISTA SERIEUS
ik heb wel geleerd hoe het moet door die money trainer...ik weet nu waar ik op moet letten enzo...
goeie tip om eerst medium stuff te bouwen, er kwamen zowaar behoorlijke flats uit...alles liep lekker, ik flip nu gewoon uit, kan ik weer opnieuw beginnen :@

@ hierboven, nice hoor dat breedbeeld...ik heb zelf een 19 " dat is ook ruim groot genoeg voor mij...
Ik heb meerdere uren werk in Simcity 4 verloren doordat het spel soms zomaar stopt. Hij gaat dan weer naar berueablad zonder enige melding en het spel draait dan ook niet meer op de achtergrond.

Met zulke bugs moet je gewoon leren leven. Ik sla dan ook elke 5 minuten het spel op, zodat ik nooit teveel werk verlies. Kan me wel voorstellen dat dit op een tragere PC niet zo leuk is, want als het opslaan een halve minuut duurt dan ben je wel veel bezig met opslaan. :P Op mijn PC duurt het opslaan nooit langer dan 10 sec.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
frankknopers schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:48:
En zo ziet mijn stad eruit op een 42 inch scherm >:)

[afbeelding]
/me raapt onderkaak op van de grond... :o
Thrills33ka schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 01:09:
Windows Vista liet me crashen en ik had niet gesaved OMFG :@
KUT VISTA SERIEUS
:?
Bij mij is-ie nooit gecrasht onder Vista?
Wat voor omstandigheden? Wat was de foutmelding?

Overigens is het aan te raden om een mod te installeren (ben even naam kwijt) die op gezette tijden even attendeert dat je moet saven :)
Een must :)

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 22-06-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
edit:
Dobbolpost

[ Voor 96% gewijzigd door anandus op 22-06-2007 10:51 ]