frankknopers schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:09:
[...]
Waarschijnlijk heb je gewoon te weinig geld toegewezen aan woonwijken / handel en industrieterrein. In het begin is dichtbebouwd nog heel duur ($50 per vakje). Begin daarom bij voorkeur met gemiddelde dichtheid ($20 per vakje), tenzij je een goede reden hebt om daarvan af te wijken. Je moet niet beginnen met een klein dorpje van 10.000 mensen, daar kun je vaak niet op teren. Wijs zoveel gebieden toe dat je gelijk kunt doorstromen naar de 30.000 - 50.000. En heel belangrijk is ook om de budgetten van je ziekenhuizen en scholen af te richten. Zo legt een ziekenhuis een grote last op je maandelijkse lasten, maar als je de capaciteit kunt reduceren van 3000 naar 750 heb je al veel minder kosten. Je kunt het budget van de ambulances verhogen om het bereik te vergroten, dit is niet zo duur.
En aan het begin een flinke lening (50.000$) is ook helemaal niet verkeerd, als je het maar goed besteed (wijken en gebieden aanleggen). Ik wil graag je savegame zien, zodat ik direct kan uitwerken wat je beter kunt doen. Cheats zijn echt lame, trainers ook. Ik heb het ook geleerd met oefening, en soms ga ik nog wel de fout in met een ambitieus veel te duur project.

ik ben net met een money trainer eens aan de gang gegaan....voor de lol....
en best leuk, ik hoef eens niet op centen te letten, overal dure stuff neerplanten, grote snelwegen aanleggen...ik weet nu tenminste hoe je een snelweg koppelt aan gewone weg, door die cheats, want zonder die trainer kon ik het moeilijk testen...
ik heb nu een stad met tot nu toe 240.000 inwoners...
maar dan nog blijft het knap dat je een stad met 500.000 hebt gebouwd, al helemaal zonder trainer
maarja ik heb maar een paar uurtjes nodig gehad, het resultaat mag er wezen...
maar ik ga het toch nog vaker proberen zonder trainer, kijken of het dan goed gaat...
maar met trainer kan ook leuk zijn hoor, eens ff gewoon lekker bouwen zonder op je geld te letten (in het echt heb je tenslotte ook wel over meer dan 100.000 te beschikken)
maar ik heb nu dus al 3/4 van de grond volgebouwd (en dan bedoel ik ook echt helemaal vol)
en toch "pas" 240.000 inwoners, ik weet niet of dat aantal vanzelf gaat toenemen als je stopt met bouwen....
ik moet trouwens ook zeggen dat het spel behoorlijk zwaar wordt met een enorm grote stad, het is laggy en stottert vaak bij in en uitzoomen en bijv als je switcht naar underground...
het zal op een X2900XT wel lekkerder lopen natuurlijk, heb jij last van laggy gameplay in een grote stad? ik heb wel 4 gb geheugen dus dat moet toch heel ruim zijn, voor een spel uit 2003
moet ook zeggen grafisch ziet het er toch goed uit ondanks dat het spel alweer 4 jaar oud is...en ik vermaak me er prima mee, en dat met een Singleplayer game....toch leuk voor de afwisseling
[
Voor 15% gewijzigd door
SuX DeLuXe op 21-06-2007 04:15
]