Het 6800LE Topic Deel 21

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.466 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
WillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:41:
[...]

Tja, een monster in zijn tijd :P Nu kan je er geen spel Patience of Mijnenveger mee starten. Ik had toen overigens nog een S3 Virge met 4 MB. Maar dat was in mijn niet computer jaren.

Nee hoor, mijn S3 Virge doet het nog steeds, pci kaartje voor als mijn flash mislukt, tot nu toe 1 keer dienst bewezen :)
mwa dat valt nog wel redelijk mee ;) hij kon nog redelijk mee komen tot ik de ti4600 kocht. je kan er alleen oudere spellen mee spelen zoals.. unreal tournament, uhmm giants, homeworld.. etc dat zijn nog wel redelijke spellen. In die tijd in iedergeval dikke ownage kaart haha.. ik kon de eerste maanden zelfs haast niks spelen :( haast geen 1 spel ondersteunde mijn geforce zucht..

Maja al met al de 6800 series zijn toppie.. Nu maar wachten tot de 7800GT's een beetje betaalbaar worden (ik zit te denken rondt de 250€ ofzo)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
TrIsTaN_tDb15 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:11:
Ik zat zelf te denken aan brak geheugen......en jullie ?
Wat denkt memtest86 :?
WillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:24:
Misschien eens een fresh windows install proberen. Kan helpen, mijn windows staat er eigenlijk ook te lang op maar mijn cd is op de stenen gevallen, allemaal krassen. |:(
Je licentie blijft geldig, dus je kan een vervangende CD aanvragen.
[mierenneukmode]What goes up, must come down[/mierenneukmode] O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:02
-Sir_Killalot- schreef op woensdag 02 november 2005 @ 00:36:

Wat denkt memtest86 :?

Je licentie blijft geldig, dus je kan een vervangende CD aanvragen.
Ik weet het alleen daar moet ik weer wat moeite voor doen. :O
Modbreak:Op GoT is het normaal dat je moeite doet :o
[mierenneukmode]What goes up, must come down[/mierenneukmode] O-)
Ik wist dat er iets met dat zinnetje was. Kon alleen niet helemaal op het goeie komen :*)

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 03-11-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdeVries
  • Laatst online: 10-07 10:25
Heb ik een probleem?

Als ik met rivatuner de maximale frequenties detecteer komt ie op 490Mhz Gpu
en 1050Mhz Geheugen. Is dit niet aan de hoge kant voor een V9999TD?

Ik heb het nog niet durven testen.
Modbreak:Beetje eigen inzet...

Doe een search / google naar wat anderen ervaren op die waardes. Verder is in IEDERE OC FAQ te lezen dat je stap voor stap moet werken...

[ Voor 33% gewijzigd door dion_b op 03-11-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zou eerst is met kleine stapjes hoger proberen te komen, dus niet met een auto functie doen.
dus steeds 10mhz hoger oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
fdeVries schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:23:
Heb ik een probleem?

Als ik met rivatuner de maximale frequenties detecteer komt ie op 490Mhz Gpu
en 980Mhz Geheugen. Is dit niet aan de hoge kant voor een V9999TD?

Ik heb het nog niet durven testen.
Ja is wel hoog, maar hoe doe je dat eigenlijk? Kan ik nergens vinden :|
Modbreak:Dan zoek je toch echt verkeerd, al is het alleen maar dat het meermaals eerder in deze topic genoemd wordt :o

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 03-11-2005 12:36 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdeVries
Je kunt testen bij tabblab systemtweaks, zie screenshot hieronder

http://img168.echo.cx/img168/4470/rivatuner25km.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
hmmm Ik zie daar niet waar ik zou moeten testen. Misschien bedoel je dat blauwe balkje, maar dat heb ik niet. Ik heb wel de nieuwste rivatuner 2.0 15.7
Misschien ligt het aan de drivers...

[ Voor 31% gewijzigd door Pkunk op 02-11-2005 14:53 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
lol clock snelheden van boven de 450Mhz gaat die met Fan koeling denk ik niet leuk vinden :D

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 02-11-2005 14:56 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ik had vandaag de Asus v9999LE/TD verwacht. Zoals je kan raden niet gekregen, dus ik maar ff bellen. Wat krijg ik te horen... "De kaart is niet voorradig", dus ik "waarom krijg ik dan de status bevestigd?" .. Dat is een automatisch gegenereerd bericht! :|

Ik ga het knap van mezelf vinden als ik nog ergens de 6800LE kan vinden....
Wat is dit kut zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdeVries
@sajoku
Ok, niet in een keer de auto detect doen dus, wat ik ook al dacht. Bedankt.

@Timlog
Je kunt dit vinden door te gaan naar:
driver settings in het beginscherm, dan system settings, dan overclocking tabblad, dan vinkje bij driver-level hardware overclocking, nu krijg je een scherm te zien met 3 opties en selecteer je detect now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdeVries
@sajoku
asus 6800le zie ik ook nergens meer bij powerline zijn ze nu ook weg.
alleen 2e hands bij vraag en aanbod van tweakers.

De asus v9999td staat nog wel bij informatique op de website te koop voor 129,95
Modbreak:Schoppen binnen 24u is niet de bedoeling, de Edit-knop is er niet voor niets :o

[ Voor 46% gewijzigd door dion_b op 03-11-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
fdeVries schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:55:
@sajoku
Ok, niet in een keer de auto detect doen dus, wat ik ook al dacht. Bedankt.

@Timlog
Je kunt dit vinden door te gaan naar:
driver settings in het beginscherm, dan system settings, dan overclocking tabblad, dan vinkje bij driver-level hardware overclocking, nu krijg je een scherm te zien met 3 opties en selecteer je detect now.
Apart, want hij detecteert bij mij toch echt niets

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

fdeVries schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:02:
@sajoku
asus 6800le zie ik ook nergens meer bij powerline zijn ze nu ook weg.
alleen 2e hands bij vraag en aanbod van tweakers.

De asus v9999td staat nog wel bij informatique op de website te koop voor 129,95
Ook bij alternate zijn ze nog, voor tientje minder zelfs, alleen vraag ik me af of het de goede is bij de specs staat dat hij 300 ipv 350 heeft, kan ook foutje zijn.. :?
ps bij informatique staan ze idd op de site maar zijn uit voorraad (op bestelling)

[ Voor 8% gewijzigd door DopdeDouwer op 02-11-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
DopdeDouwer schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:47:
[...]

Ook bij alternate zijn ze nog, voor tientje minder zelfs, alleen vraag ik me af of het de goede is bij de specs staat dat hij 300 ipv 350 heeft, kan ook foutje zijn.. :?
hij is ook 300.. de v9999 GT/TD is 350

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
ok probleem

gisteravond pc aangelaten om een film naar divx om te zetten, stond vanmorgen de pc nog aan, compleet gecrashed.

ben naar mijn werk gegaan en net gekeken, pc start op tot windows xp startscherm.

in veilige modus en grafische modus start de pc wel op

in grafische modus lukt het zelfs om de display adapter, een 6800LE, te deinstalleren, waarna een reboot leidt tot de normale desktop. Nieuwste drivers gedownload, tijdens installatie, wanneer het scherm op zwart gaat en normaliter weer terug komt, blijft het deze keer zwart. reboot leidt wederom tot een crash.

ik denk dus dat mijn geforce 6800LE niet overclocked en al maanden op default settings dood is

delen jullie deze mening?

oh ja voor ik het vergeet, ik heb twee aparte harde schijven met ieder een eigen windows XP installatie (vanwege hometheater en desktop functie) en na de crash va gisteren geven beide besturingssystem een crash bij het laden van de desktop wat slechts verholpen kan worden door de display adapter te deinstaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

DeDooieVent schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:09:
ok probleem

gisteravond pc aangelaten om een film naar divx om te zetten, stond vanmorgen de pc nog aan, compleet gecrashed.

ben naar mijn werk gegaan en net gekeken, pc start op tot windows xp startscherm.

in veilige modus en grafische modus start de pc wel op

in grafische modus lukt het zelfs om de display adapter, een 6800LE, te deinstalleren, waarna een reboot leidt tot de normale desktop. Nieuwste drivers gedownload, tijdens installatie, wanneer het scherm op zwart gaat en normaliter weer terug komt, blijft het deze keer zwart. reboot leidt wederom tot een crash.

ik denk dus dat mijn geforce 6800LE niet overclocked en al maanden op default settings dood is

delen jullie deze mening?

oh ja voor ik het vergeet, ik heb twee aparte harde schijven met ieder een eigen windows XP installatie (vanwege hometheater en desktop functie) en na de crash va gisteren geven beide besturingssystem een crash bij het laden van de desktop wat slechts verholpen kan worden door de display adapter te deinstaleren
Niet nog iemand :( !!

Kerel, waarschijnlijk, en bijna zeker als ik de crash na het rebooten mee tel, heb je last van het Black Screen Syndrom. Das niet fijn! ik heb het ook gehad. Lees dit.
Succes!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:47:
[...]

ps bij informatique staan ze idd op de site maar zijn uit voorraad (op bestelling)
Ok net besteld bij Alternate! Thanks for the tip! Nu maar afwachten of hun hem nog wel daadwerkelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Even een melding,

Geoptimaliseerde Drivers werken bij mijn systeem en 6800LE NIET!
elke poging van mij om op het Rel80 platform te komen zijn gefaalt, ook bij speciale drivers.
Alle prestaties gingen naar beneden, behalve FEAR, maar daar kan ik vervolgens geen Quincunx meer gebruiken, en daar doe ik NIET aan mee.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 10:38
sajoku schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:05:
[...]

Ok net besteld bij Alternate! Thanks for the tip! Nu maar afwachten of hun hem nog wel daadwerkelijk hebben.
Waar had je hem eerst besteld dan?

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Adagio schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:16:
[...]

Waar had je hem eerst besteld dan?
Ik had hem eerst bij megamagazijnopruiming.nl besteld. Is van MyCom.
Kan/Kon je vinden bij de demo-producten was maar 100€ daar. Beetje jammer dat ze hem wel op de website zetten maar niet meer hebben.. niet erg netjes maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:50
XanderDrake schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:35:
[...]

Niet nog iemand :( !!

Kerel, waarschijnlijk, en bijna zeker als ik de crash na het rebooten mee tel, heb je last van het Black Screen Syndrom. Das niet fijn! ik heb het ook gehad. Lees dit.
Succes!
Ik heb ongeveer ook dezelfde problemen, ik ga m vanmiddag RMA'en :'(
ff kijken wat ze daar zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb em ook 2x besteld @ alternate nl:) Eens zien hoe de voorraad er voor staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
rippance schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:49:
Ik heb em ook 2x besteld @ alternate nl:) Eens zien hoe de voorraad er voor staat :D
De voorraad staat nog op groen (meteen leverbaar).
Ik heb net een mailtje gestuurd met de vraag of de kaart daadwerkelijk in voorraad is. Als ik antwoord heb zal ik het hier wel ff posten ;) .
Ben nu een beetje achterdochtig geworden over de status van producten op internetwinkels, vooral met de 6800LE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WAARSCHUWING

Ik heb net een sloot aan modbreaks mogen zetten in deze topic wegens basic GoT huisregelzaken - schoppen binnen 24u, vragen stellen zonder enige inzet enzovoorts. Als dat soort gepost doorgaat, gaat deze topic gewoon op slot. Degenen die een topic vervuilen verpesten het dan voor de anderen :/

Bovendien wordt er veel teveel slowchat gepost - replies van een enkele regel of zin met meldingen waar verder niemand echt wat aan heeft - in de trant van "ik ook" "net besteld" en dergelijke. Voor dat soort gechat is IRC uitgevonden. T.Net heeft eigen servers, doe dat aub daar :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Answer
  • Laatst online: 29-10-2024
hallo,

ik heb net Asus V9999 LE binnengekregen. Ik heb em geinstalleerd, maar nu geeft de videokaart (als je de comp. aan doet.) een heel irritant piepgeluid.

Zou iemand me hiermee kunne helpe

Er zit een witte aansluiting bij, onder de videokaart (met 4 gaatjes erin)
er zat geen kabel die daarbij past die bij de videokaart geleverd.

Alvast bedankt,
The Answer
Modbreak:NOFI, maar ben je blind ofzo :? Lees die waarschuwing exact boven deze post :o

Basic vraagjes als dit verpesten grote topics als deze :X

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 03-11-2005 12:51 ]

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
The Answer schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:47:
hallo,

ik heb net Asus V9999 LE binnengekregen. Ik heb em geinstalleerd, maar nu geeft de videokaart (als je de comp. aan doet.) een heel irritant piepgeluid.

Zou iemand me hiermee kunne helpe

Er zit een witte aansluiting bij, onder de video. (met 4 gaatjes erin)
er zat geen kabel die daarbij past bij de videokaart geleverd.

Alvast bedankt,
sunny
dit is toch best wel een erg domme vraag... stop er eens een kabel van je voeding in ;)
Modbreak:En dit is een toch best wel erg domme reactie :o

Als iemand iets tegen policy doet (ZEER duidelijk in dit geval...) NIET reageren maar een topicreport doen...

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 03-11-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Normaal kan je in de bios instellen dat je agp slot meer stroom krijgt. Maar omdat je nu ook nog die 4 pins (12volt toch?) erin steekt, maakt het dan nog wel een verschil of je meer stroom op de kaart zet.
Volgens mij je agp ddvq voltage o.i.d.? Of zit ik hier helemaal fout te denken ?

Op hieronder.. Als ik het goed begrijp blijft het overclocken hetzelfde als een kaart zonder een 4 pins molex connector.

offtopic:
Bij Alternate is hij nu ook van de website gehaald. Ik vrees het ergste.. krijg ook geen antwoord op e-mails. Ik denk dat de kaart binnenkort gewoon ECHT nergens meer te krijgen is.

als het goed is krijg ik de laatste thuis gestuurd:D

[ Voor 17% gewijzigd door sajoku op 03-11-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
sajoku schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:54:
Normaal kan je in de bios instellen dat je agp slot meer stroom krijgt. Maar omdat je nu ook nog die 4 pins (12volt toch?) erin steekt, maakt het dan nog wel een verschil of je meer stroom op de kaart zet.
Volgens mij je agp ddvq voltage o.i.d.? Of zit ik hier helemaal fout te denken ?

offtopic:
Bij Alternate is hij nu ook van de website gehaald. Ik vrees het ergste.. krijg ook geen antwoord op e-mails. Ik denk dat de kaart binnenkort gewoon ECHT nergens meer te krijgen is.
in je bios verander je voltage van je core.. Waardoor je in sommige gevallen beter kan overclocken. Heeft verder niks te maken met je 12 volt lijn.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He,
ik kan mijn asus 6800 niet boven de 350/775 overclocken, wat ik wel raar vind want ik heb een VF700 erop zitten, ik heb mn extra shader wel kunnen openen maar de 4 extra pipes niet, zouden die pipes en het ocen kunnen mislukken omdat ik een 250 watt voeding heb ?

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ligt eraan wat de rest van je systeem specs zijn. Als je die ff post kunnen we er wat meer van zeggen.
Maar meestal is 250 watt niet genoeg nee.. mensen met een 300 watt voeding hebben vaak al last van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:29:
[...]

rest van je systeem specs zijn.
Processor: pentium 4 2.8ghz
Moederbord: komt van Dell dimension 4600i
Geheugen: 1024 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Dan denk ik toch echt dat het je voeding is ja. Als je nog wat randapparatuur erop heb zitten..
cd-writer , hardeschijf natuurlijk ...

Ik zou even kijken voor een nieuwe voeding.. Volgens mij kan je via de search wel een topic vinden die heet "Welke voeding kan ik het beste kopen" o.i.d.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

[ Voor 18% gewijzigd door sajoku op 03-11-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

sajoku schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:39:
Dan denk ik toch echt dat het je voeding is ja. Als je nog wat randapparatuur erop heb zitten..
cd-writer , hardeschijf natuurlijk ...

Ik zou even kijken voor een nieuwe voeding.. Volgens mij kan je via de search wel een topic vinden die heet "Welke voeding kan ik het beste kopen" o.i.d.
Tis een Dell pc, dus je moet inderdaad wel iets zwaarders erin stoppen qua voeding om door te kunnen clocken. Mijn 400watt Huntkey is loop ook op zn laatste benen, en das een A-merk! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
sajoku schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:54:
[...]
Op hieronder.. Als ik het goed begrijp blijft het overclocken hetzelfde als een kaart zonder een 4 pins molex connector.
In principe blijft de overklok hetzelfde, maar het heeft niet zozeer met voltages te maken, maar met hoeveel watt de kaart verstookt. Dit is nu doorgaans meer dan wat het AGP slot zelf kan leveren (75W). Zeker als je een kaart overklokt gaat deze meer verbruiken, als dit de 75 overschrijdt dan belemmert het uiteraard wel je overklok en is een extra 12V plug niet weg om nog ff wat meer doorheen te pompen.
KappeNou schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:00:
[...]
in je bios verander je voltage van je core.. Waardoor je in sommige gevallen beter kan overclocken. Heeft verder niks te maken met je 12 volt lijn.
Hij heeft het over het AGP voltage; dat kan helpen met stabiliteit maar heeft zeker geen invloed op het voltage van de GPU zelf. Geloof dat jij spreekt over het voltage veranderen in de BIOS van de videokaart zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Laatst online: 08-04 13:31
Gisteren mijn 6800LE geretourneerd, hij gaat op vakantie (RMA). Waarschijnlijk inderdaad een geval van BS. :( ding is 8 maanden oud.

draai nu met een ati9250 :( :( :( de armoe

alleen snap ik het niet, BS treed op bij hoge belasting, heb ik begrepen uit de link die mij gegeven werd. Wel, hij stond DiVX te comprimeren, ik bedoel dat is toch 0% belasting voor de GPU, of doet ie mee met comprimeren......

al met al ben ik diep bedroefd, mijn arme LE die nog wel uber goed alle pipelines open dee enzo en nu een passief gekoeld kaartje met 4 pipelines, en dan te bedenken dat ik laatst mijn oude geforce 4800ti heb weggegeven.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

DeDooieVent schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 06:06:
Gisteren mijn 6800LE geretourneerd, hij gaat op vakantie (RMA). Waarschijnlijk inderdaad een geval van BS. :( ding is 8 maanden oud.

draai nu met een ati9250 :( :( :( de armoe

alleen snap ik het niet, BS treed op bij hoge belasting, heb ik begrepen uit de link die mij gegeven werd. Wel, hij stond DiVX te comprimeren, ik bedoel dat is toch 0% belasting voor de GPU, of doet ie mee met comprimeren......

al met al ben ik diep bedroefd, mijn arme LE die nog wel uber goed alle pipelines open dee enzo en nu een passief gekoeld kaartje met 4 pipelines, en dan te bedenken dat ik laatst mijn oude geforce 4800ti heb weggegeven.... :(
Komt allemaal wel goed... Maar ik weet hoe je je voelt. Ik RMA-de een XFX 6800LE 16p6v en kreeg een Leadtek 6800LE 8p6v terug! En die XFX deed 380mhz core ZONDER PROBLEMEN, op 1.1v en stock cooler! Das bij die Leadtek wel anders.
Verder zitter er chips op je videokaart de meehelpen bij het comprimeren. Dus daar zit ook belasting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ik bedenk me net dat ik op me zoektocht naar de 6800LE iets vreemds hoorde.
De kerel achter de kassa had het erover dat je, als je de pipelines unlocked ook de kaart moet overclocken, omdat het anders niet gelijk loopt met bepaalde timings.
Ik stond daar half te luisteren en dacht van ja zal wel... (Ik had al verscheidene topics doorgenomen hier op GoT en er niks over gevonden)
Nu wil ik toch even de vraag stellen of dat zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
sajoku schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:14:
De kerel achter de kassa had het erover dat je, als je de pipelines unlocked ook de kaart moet overclocken, omdat het anders niet gelijk loopt met bepaalde timings.
Ik stond daar half te luisteren en dacht van ja zal wel... (Ik had al verscheidene topics doorgenomen hier op GoT en er niks over gevonden)
Dit is onzin. Unlocken kan gewoon op default speeds blijven lopen.
Als je zelf een 6800LE hebt kun je het dan ook prima even proberen ;)
Het gaat in ieder geval overal prima om op default speed te lopen.
dion_b schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:44:
<font color=red><b>WAARSCHUWING</b>

Ik heb net een sloot aan modbreaks mogen zetten in deze topic wegens basic GoT huisregelzaken - schoppen binnen 24u, vragen stellen zonder enige inzet enzovoorts. Als dat soort gepost doorgaat, gaat deze topic gewoon op slot. Degenen die een topic vervuilen verpesten het dan voor de anderen :/

Bovendien wordt er veel teveel slowchat gepost - replies van een enkele regel of zin met meldingen waar verder niemand echt wat aan heeft - in de trant van "ik ook" "net besteld" en dergelijke. Voor dat soort gechat is IRC uitgevonden. T.Net heeft eigen servers, doe dat aub daar :o</font>
Hier wil ik als TS even op in gaan.
Ik merk de laatste tijd ook dat er weinig inzet is en men simpelweg de oude topics of pagina's NIET leest. Ik wil hierbij mensen vragen om op vragen die in de startpost of in dit topic staan gewoon niet te reageren. Wil je er toch op reageren, doe het dan zo dat je reageert op een wel relevante post en plaats die simpele vraag er bij als extratje.
Ik wil graag deze topic lijn behouden en ik heb in de startpost ook niet voor niets de simpele regels geplaatst. Wie niet leest, moet maar pech hebben in my opinion.

Dit staat al in de startpost:

• Houd het ontopic
• 95% van de doorgaande vragen zijn al gesteld, zoek aub eerst de voorgaande delen even door of daar je antwoord al staat. Hele dikke kans dat dat zo is.
• Als je enkel overclock/benchmark resultaten te melden hebt, post dan niet.
Zoek en gij zult vinden.
XanderDrake schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 06:54:
[...]
Verder zitter er chips op je videokaart de meehelpen bij het comprimeren. Dus daar zit ook belasting op.
Is het niet zo dat de videokaart enkel kan decoderen? Ik heb het niet opgezocht dat niet. Maar volgens mij heb je enkel features als MPEG2 en/of 4 decoding.

[ Voor 99% gewijzigd door Ultraman op 04-11-2005 18:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
sajoku schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:14:
Lijkt mij ook vrij onzinnig. Je unlockt de core immers, dan heeft het weinig effect op het geheugen. Wat me wel iets logischer lijkt is dat je het geheugen wat hoger moet klokken omdat anders de (snellere) core wat teruggehouden wordt door het geheugen dat is afgestemd op 8/4 ipv 16/6 .
Modbreak:Op GoT is het normaal dat je moeite doet :o
Dit slaat eigenlijk nergens op vind ik dion_b. Ik vraag helemaal niemand om iets of zo. Ik geef alleen aan dat ik wel een andere keer Windows opnieuw installeer 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door WillemJanJansen op 04-11-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:42:
[...]

Lijkt mij ook vrij onzinnig. Je unlockt de core immers, dan heeft het weinig effect op het geheugen. Wat me wel iets logischer lijkt is dat je het geheugen wat hoger moet klokken omdat anders de (snellere) core wat teruggehouden wordt door het geheugen dat is afgestemd op 8/4 ipv 16/6 .
Gelijk heb je, maar dan gaat het niet meer over timings. Dan gaat het over bottleneck :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
cybersteef schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:46:
[...]

Gelijk heb je, maar dan gaat het niet meer over timings. Dan gaat het over bottleneck :P
Ja dan gaat het over de bottleneck ja, wat die verkoper zei is onzin maar wat ik zeg dat kan wel zeker. Misschien dat de verkoper iets in die richting bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

cybersteef schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:33:
Is het niet zo dat de videokaart enkel kan decoderen? Ik heb het niet opgezocht dat niet. Maar volgens mij heb je enkel features als MPEG2 en/of 4 decoding.
yeah, ik heb ook niet geresearched, maar iets doet me vermoeden dat bepaalde berekeningen rondom MPEG codering via de videokaart gaan, en niet alleen bij decoden. Maar goed. Maakt verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Even opgezocht en je blijkt helemaal gelijk te hebben wat encoding betreft. De GPU kan ook meehelpen MPEG2 streams te encoden.

code:
1
2
    Full MPEG Support
Delivers a stunning video experience through encoding and decoding of analog and digital content.

Kom zo van de nVidia Features Info, en Wikipedia bevestigd het.
De techniek wordt ook wel PureVideo genoemd.
Ook WMV9 zou supported moeten zijn, maar deze is om onbekend redenen uitgeschakeld volgens Wikipedia.

Alleen is DivX MPEG4, wat dus niet MPEG2 is. Er is dus van uit te gaan dat de videokaart niet belast werd tijdens het encoden van DivX. :)

@WillemJanJansen, zoals ik zei. Gelijk heb je ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 04-11-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Laatst online: 09:33
Hey mensen, ik heb een Asus V9999 gekocht. Wel een mooi kaartje enzo. Maar nu heb ik bij de pijplijn die ik heb geopend artifacts. Is er ook manier om die er uit te krijgen? Of weet iemand een goede smoes hoe ik em kan omruilen? :P
Modbreak:Er is geen garantie op out-of-spec zaken.

Dit is gewoonweg vragen naar hulp bij illegale zaken :/

Check je mail...

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 05-11-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan dit niet corrigeren (uiteraard...)
omruilen? hebben jullie geen 'niet tevreden geld terug garantie binnen de 7 dagen' in Nederland?
je kan toch maar eens proberen :)
Modbreak:Dit is gewoon fraude :/

Niet tevreden, geld terug geldt alleen als het product on originele toestand is. Niet als ermee gekloot is (OCen, unlocken pipelines etc).

Jij mag je mail ook checken :o

[ Voor 41% gewijzigd door dion_b op 05-11-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Quadesh schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 21:14:
Hey mensen, ik heb een Asus V9999 gekocht. Wel een mooi kaartje enzo. Maar nu heb ik bij de pijplijn die ik heb geopend artifacts. Is er ook manier om die er uit te krijgen? Of weet iemand een goede smoes hoe ik em kan omruilen? :P
ik vind 't altijd erg lame om een kaart te ruilen die prima doet wat ie hoort te doen...
pipelines unlocken is nou eenmaal een kwestie van geluk hebben.
Modbreak:Ga er nou niet op in... een topicreportje is voldoende :o

Hou het gewoon on-topic :)

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 05-11-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Volgende week, zodra ik deze drukke leer week er op heb zitten, wil ik weer eens naar Call of Duty 2 gaan kijken. Toen deze game net uit was had een warez versie van het web geplukt om het spel eens te checken, maar dit werkte dus niet zo denderend. En die heb ik toen ook weer mooi weggepleurd.
Nu zie ik in de driver releases (81.87 beta) weer fixes langs komen voor CoD2. Zijn er hier mensen die toevallig CoD2 hebben en spelen op hun 6800LE? Zo ja, werkt de boel nu wel weer goed?
Ik zit er namelijk, na het spel gezien te hebben bij een vriend van me op een ATi X800 Pro, over te denken om de game ook te gaan halen, maar dan wil ik graag ff weten of de boel nu wel lekker loopt zeg maar ;)

offtopic:
XanderDrake, wat is er met je hosting aan de hand? De thumbnails zijn nogal weg, oftewel startpost is beetje f**ked op nu.
@Dion_b, thx voor de moderatie. Fijn om keer resultaat van mijn TRs te zien.
Noot aan anderen: Hierboven staat dus een klassiek voorbeeld van waarop NIET te reageren en dus een TR te doen.
Hoe graag je ook wilt helpen, het gaat tegen de policy in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

cybersteef schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 15:21:
Volgende week, zodra ik deze drukke leer week er op heb zitten, wil ik weer eens naar Call of Duty 2 gaan kijken. Toen deze game net uit was had een warez versie van het web geplukt om het spel eens te checken, maar dit werkte dus niet zo denderend. En die heb ik toen ook weer mooi weggepleurd.
Nu zie ik in de driver releases (81.87 beta) weer fixes langs komen voor CoD2. Zijn er hier mensen die toevallig CoD2 hebben en spelen op hun 6800LE? Zo ja, werkt de boel nu wel weer goed?
Ik zit er namelijk, na het spel gezien te hebben bij een vriend van me op een ATi X800 Pro, over te denken om de game ook te gaan halen, maar dan wil ik graag ff weten of de boel nu wel lekker loopt zeg maar ;)

offtopic:
XanderDrake, wat is er met je hosting aan de hand? De thumbnails zijn nogal weg, oftewel startpost is beetje f**ked op nu.
@Dion_b, thx voor de moderatie. Fijn om keer resultaat van mijn TRs te zien.
Noot aan anderen: Hierboven staat dus een klassiek voorbeeld van waarop NIET te reageren en dus een TR te doen.
Hoe graag je ook wilt helpen, het gaat tegen de policy in.
Tja, alles wordt zwaarder en zwaarder. FEAR is eigenlijk ook exhorbitant zwaar, voor zon 'blokkig' spel (ik vind de lvls blokkig). Ik ben bang dat de 6800LEtjes het lastig zullen krijgen in de toekomst...

Mijn hosting is inderdaad down, ik denk dat hiet niet eeuwig gaat duren om em weer aan de praat te krijgen. Fingers Crossed and Knock on Woods natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
FEAR is idd een game die ik ook nog wel eens aan de praat wil zien hier. Maar als dat niet loopt hier dan wil ik dat niet direct op mijn 6800LE afschuiven. Mijn 2400+ zal het er ook moeilijk mee hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

cybersteef schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:07:
FEAR is idd een game die ik ook nog wel eens aan de praat wil zien hier. Maar als dat niet loopt hier dan wil ik dat niet direct op mijn 6800LE afschuiven. Mijn 2400+ zal het er ook moeilijk mee hebben denk ik.
Er is gewoon onwijs veel render kracht nodig. Maar zeker ook je CPU moet stevig aanpoten!
Ik ga op de HCC even nieuw RAM halen. Jeweetwel, relaxte timings, hoge overclocks, duur ect.
Kijken of een flinke CPU overclock helpt bij dat spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Voor degene die nog niet uitgemod zijn, van knutselen houden, PCI sloten teveel hebben:

The SI-97 Mod On A GeForce 6800 LE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
-Sir_Killalot- schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:22:
Voor degene die nog niet uitgemod zijn, van knutselen houden, PCI sloten teveel hebben:

Dat die kaart niet door midden gaat door dat gewicht :o.

Heb ik niet nodig overigens. Ben tevreden met de koelprestaties van de Asus koeler /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Heatpiped }) !

Ik heb ook ergens een mod gezien met de Silencer 5 inclusief een extrasnelle 8cm fan, ze hadden dan het stukje plastic boven de heatsinks weg gehaalt en daar die 8cm fan op gezet! koelt ook uitstekend heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter

Hele vette mod. Deze zet ik er zeker bij in de volgende topicstart.
Vroeg me af wat dat ding woog. Dus heb ik het even opgezocht.

Weight:
280g (heat sink only)

Valt nog best mee! :o
Het zou hier prima in de kast pakken, al mijn PCI sloten zijn immers leeg. Alleen ga ik met mijn systeem toch niet het laatste grammetje uit de kaart trekken. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Ultraman op 07-11-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 18:00

Optisch een leuke mod, maar het resultaat is nu niet dat je zegt super, dit haal je met een Silencer 5 ook makkelijk.

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje ik heb een xfx6800le en ik kan de nieuwe 8185 niet meer instaleren ik blijf na het opstarten van windows hangen in een zwart scherm wie kan mij hiermee helpen ?
Modbreak:GoT Huisregels

Ook in grotere topics als dit gelden de eisen mbt zelfwerkzaamheid. GoT is geen helpdesk en met zo weinig info kunnen we ook met de beste wil geen zinnig antwoord geven :o

[ Voor 40% gewijzigd door dion_b op 07-11-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:45:
ik heb een vraagje ik heb een xfx6800le en ik kan de nieuwe 8185 niet meer instaleren ik blijf na het opstarten van windows hangen in een zwart scherm wie kan mij hiermee helpen ?
veilige modus?
Modbreak:Als iemand met veel te weinig eigen inzet een vraag stelt, is dat geen vrijbrief om met even weinig inzet te antwoorden. Ofwel goed onderbouwd en uitgelegd replyen, danwel niets posten (en evt een topicreport aanmaken) :o

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 07-11-2005 14:13 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik al gedaan, maar het probleem is dat ik ze absaluut niet kan installeren, word de 6800le niet meer ondersteund in die versie drivers het lijkt mij stug
Modbreak:Begin eens bij het begin, er zijn 1001 guides over nVidia drivers geschreven, bovendien zijn er veel mensen die met de 8x.xx problemen hebben. Lees eens wat zij geprobeerd hebben en probeer dat zelf ook. Ga aub niet langer door met dit topic zo te vervuilen :o

[ Voor 48% gewijzigd door dion_b op 07-11-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:45:
Ik dus NIET ;)
ik heb een pagina terug gepost dat ik gewoon NIET instaat ben om over te stappen op de 80.00+ drivers. artifacts, functies die niet meer werken, flikkeringen, het zit er gewoon niet in...
Ik ga zeer binnenkort formateren, en allicht kan ik je dan verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:13:
heb ik al gedaan, maar het probleem is dat ik ze absaluut niet kan installeren, word de 6800le niet meer ondersteund in die versie drivers het lijkt mij stug
Maar kan je niet gewoon je oude drivers blijven gebruiken? Wat is je probleem dan precies?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Timlog schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:20:
[...]

Maar kan je niet gewoon je oude drivers blijven gebruiken? Wat is je probleem dan precies?
Het is natuurlijk wel begrijpelijk dat hij de nieuwste drivers wil. (meestal performance winst)

Heb je al geprobeerd om met drivercleaner je driver "helemaal" te verwijderen. Is ene hele procedure.
Google ff op drivercleaner dan moet je hem wel snel vinden.

Heb je nog extra programma's geinstalleerd zoals rivatuner of powerstriip o.i.d die dwars kunnen liggen ?

Ik krijg morgen eindelijk me Asus v9999LE/TD binnen. De laatste van Alternate, ze krijgen geen nieuwe meer. Nu maar zien of ik hem daadwerkelijk krijg, aangezien ik al 3 weken probeer om deze kaart in mijn bezit te krijgen. :P

[ Voor 19% gewijzigd door sajoku op 07-11-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Laatst online: 13-06-2024
Dit lees ik in de startpost:

Ik kan niet overklokken!
Dit komt regelmatig voor. Op 8 pipes gaat overklokken goed maar op meer pipes ineens geen Mhz erbij. Dus een unlock die lukt en geen artifacts geeft, maar als je dan probeert te overklokken met RivaTuner komt de kaart niet door de self-test.
Je krijgt dan de volgende waarschuwing:

Er zit dan dus toch ergens een foutje in je geopende pipes, die niet ten uiting komt op het beeld maar die de driver toch niet zo lief vind.
Maar als het softwarematig is valt er natuurlijk vrijwel altijd wat aan te doen. En ook hier is zo'n override mogelijk.

1. In RivaTuner, ga naar de tab "Power User"
2. Zoek daar in de lijst op, \ NVIDIA \ Overclocking en vouw deze open
3. Zoek sleutel "DisableInternalClockTest" en verander de waarde erachter naar 1 ipv 0

De self-test van de kaart wordt nu overgeslagen en je kunt als het goed is nu wel overklokken.
Let Op!: Aangezien de interne test nu uit staat moet je zelf bepalen welke hoeveel MHz een gezonde waarde voor je kaart is. Overclock en test je snelheden altijd met een zware 3D applicatie. Krijg je geen artifacts, lockups of andere rare fouten die het gevolg kunnen zijn van je overclock dan zit je wel goed.

Nu weet ik wel dat ik het kan omzeilen, maar wanneer is het echt schadelijk voor je grafische kaart?
Ik weet dat overklokken sowieso de levensduur verkort, maar omdat hij een waarschuwing geeft. Ik zie dus namelijk niet in FEAR niet in 3dmark05 of 03 een foutje of met de demo Nalu6800 vind ik ook niets. Atitool vind ook geen artifacts maar toch een error.
Kan ik dus gewoon zonder zorgen maar met gezond verstand overklokken of kan ik deze pipe of shader beter uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
In theorie is het (haast) niet schadelijk. Maar de praktijk wijst helaas vaak anders uit. Ik zou er maar eens goed over nadenken over de prestatiewinst het risico waard is ;)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Over die drivers. Probeer zoals al eerder aangegeven een driver cleaner en doe het dan nog eens.
Ik draai hier zelf de 81.85 WHQL drivers zonder enig probleem. Als 77.77 geen problemen had gegeven bij Black & White 2 had ik die nu nog gedraaid maar dat dus mijn reden om over te stappen.
Beschrijf even precies wat je doet en wat er gebeurt.
6800LE serie wordt keurig ondersteund, staat ook gewoon in supported products lijst. Had je zelf zo op kunnen zoeken.

@overclockvraag, het overklokken van een defecte pipe is precies hetzelfde als een normale pipe. Ik weet niet of dat voor jou geldt want dat geef je niet aan, dit idee krijg ik uit je verhaal.
Overclocken doe je gewoon met gezond verstand. Door de zelftest uit te schakelen wordt de kaart niet meer getest door de drivers wanneer deze rekenfoutjes gaat maken.
Als je geen artifacts hebt lijkt alles okee te zijn.
Overclocken kun je gewoon proberen. Doorgaans is de performencewinst erg leuk, zeker bij het overclocken van de core.
Je kunt gewoon overclocken op je gezonde verstand. Een defecte pipe is gelijk aan een wel werkende pijp. Alleen kan hij dus soms van 1+1=2 gewoon 1+1=3 geven, wat kan resulteren in een artifact of onstabiliteit. Zoek de grens :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 07-11-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
We zitten hier niet voor niets in het DOC hey ;) vandaar ook de vraag. Hij zal heus niet 24/7 op max waardes gaan draaien. Maar het gekke is dat wanneer ik maar 1 pipe quad openzet wat gelocked is kan ik al niet meer oc-en volgens de waarschuwingen.

Mocht ik toch gaan overklokken, dan lijkt me toch gewoon veilig te gaan tot wanneer je arti's ziet. Niet om 24/7 mee te draaien maar om er een bench mee te draaien.

EDIT: bedankt, lees nu het bovenstaande bericht :)

[ Voor 7% gewijzigd door willy83 op 07-11-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Ben nu dus bezig, en zit nu al340mhz 3dmark03 artivrij. Is natuurlijk niet zo dat het nu in alle spellen zo is maar voor de 3dmark alvast wel :)

Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Het is trouwens verstandig, zodra je de max vind, daar iets onder te gaan zitten. Zo'n 10 of meer MHz. Onder maximale belasting willen ze op de lange duur nog wel eens onstabiel worden. En op waarden iets er onder draait het vaak perfect. Maximale waarde is dan ook een vrij kritiek punt ;)
Draai hier zelf op 390MHz voor de core.
Geheugen merk je vanzelf wel want als dat te hard tikt krijg je gelijk atries en weet je wanneer je iets terug moet. Bij de core is het dus afhankelijk van de belasting en de temp op dat moment, maar je maximum en daar dan iets onder gaan zitten is doorgaans een prima oplossing :)

offtopic:
Dit is anders nog steeds V&B en geen DOC hoor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 07-11-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Ik zit nu te denken, wat is een betere keuze?
12x6x1 @ 375mhz/830 mhz (mem 2.8ns)en een hoge core temp (waterkoeling ligt klaar)
16x6x1 @ 340/900(tot nu toe)(mem2.2ns zo te zien) en ik denk dat die core ook niet veel verder zal komen door een Vmod.

Moet er namelijk 1 in een andere computer plaatsen welke weg gaat.
Ik ben dus verplan om een Vmod er op te plaatsen voor zowel MEM als CORE. Welke kaart zal waarschijnlijk de beste prestaties leveren?

@Cybersteef zit hier alleen voor dit topic normaal alleen in DOC dus vandaar :P mijn fout

[ Voor 11% gewijzigd door willy83 op 07-11-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

willy83 schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:14:
12x6x1 @ 375mhz/830 mhz (mem 2.8ns)en een hoge core temp (waterkoeling ligt klaar)
16x6x1 @ 340/900(tot nu toe)(mem2.2ns zo te zien) en ik denk dat die core ook niet veel verder zal komen door een Vmod.

Ik ben dus verplan om een Vmod er op te plaatsen voor zowel MEM als CORE. Welke kaart zal waarschijnlijk de beste prestaties leveren?

@Cybersteef zit hier alleen voor dit topic normaal alleen in DOC dus vandaar :P mijn fout
De 2de verwacht ik, maar anders check je toch ff met 3dmark :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

willy83 schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:14:

Ik ga voor Deur Nummer 2. Die pipelines zijn über belangrijk voor goede prestaties. Mijn XFX die 300/700 draaide op 16p6v presteert nagenoeg hetzelfde als mij Leadtek van 12p6v op 375/920mhz. Wonderlijk eigenlijk. Gezien je toch redelijke overclock van vooral je geheugen, denk ik dat je daar beter mee zit. En tevens; hij wordt minder warm dus gaat langer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Theoretisch performence gokken is natuurlijk tricky business.
Kun je ze niet gewoon proberen?

Ik zet mijn geld iig op optie 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Heb ze beide simpel getest en ja, de 2e doet het zeker beter, haal er nu al 10K mee terwijl dat met die vorige kaart nooit in beeld is geweest :P

Dus als mijn waterkoeling EINDELIJK af is, hoop ik wel de 11K te halen want de 10K was op een brak systeem en de CPU UNDERclocked :)

Bedankt allemaal en de resultaten verschijnen wel op ministry. Helaas met een 32bit amd systeem maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:11

ChUcKiE

Dus........

Dat probleem heb ik dus ook he, Ik heb een AOpen 6800LE met Artic Silenser V5 erop.
Als ik alles open zet, heb ik geen artifacts, ook niet bij Luna6800.

Probeer ik daarna over te klokken, kom ik niet echt veel hoger dan de standaard 300/700 instellingen, want als ik hoger ga krijg ik direct wel allerlei beeldvervormingen, flikkeringen enzo.

Wat is nu het beste om te doen? Minder open en dan overklokken, of alles open en dan standaard laten staan? Zijn er hier al mensen die dit uitvoerig getest hebben?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ChUcKiE schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:23:
Dat probleem heb ik dus ook he, Ik heb een AOpen 6800LE met Artic Silenser V5 erop.
Als ik alles open zet, heb ik geen artifacts, ook niet bij Luna6800.

Probeer ik daarna over te klokken, kom ik niet echt veel hoger dan de standaard 300/700 instellingen, want als ik hoger ga krijg ik direct wel allerlei beeldvervormingen, flikkeringen enzo.

Wat is nu het beste om te doen? Minder open en dan overklokken, of alles open en dan standaard laten staan? Zijn er hier al mensen die dit uitvoerig getest hebben?
Dit klinkt als een voltage gebrek. Wat voor voeding heb je en hoeveel volt heb je op je core staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:11

ChUcKiE

Dus........

Ik gebruik een (no-name) 400 watt voeding in een Compaq D230MT minitower, zonder aparte apparaten (CDROM, HDD, Floppy Celeron 2,2GHz).

Verder staat alles standaard, waar kan ik dat voltage aflezen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Ik zat er aan te denken om die luidruchtige fan van m'm Leadtek 6800LE te halen en er een WC blokje op te zetten >:)

Ik zat zelf te denken aan een Zalman blokje :>
http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=90&code=021

HIij komt op mijn toekomstige Thermaktake Bigwater SE :P

Ik sta open voor alle andere merken als die beter zijn :)

Gaat dit passen en wat is jullie ervaring met WC'en van je videokaart ?

mis ook leuk voor in de ts, een overzichtje van een aantal wc blokje voor je 6800LE :9
als dit in het verkeerde topic is moet je het maar zeggen

[ Voor 9% gewijzigd door Dubbel Fristie op 08-11-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 13:53
@ Chuckie

Met speedfan,

Maar volgens mij zijn dit de simpele vragen waar je ook google kan gebruiken...

@ Tristan, ik weet zo niet of het gaat passen, geen ervaring mee maar je moet geen super lage tempraturen verwachten, omdat een thermaltake bigwater een budget wc oplossing is... wat natuurlijk een goede oplossing is als je er gewoon een zalman VF 700 opzet :) op 5V onhoorbaar..

[ Voor 53% gewijzigd door Bladeslayer op 08-11-2005 16:03 ]

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Bladeslayer schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:59:

@ Tristan, ik weet zo niet of het gaat passen, geen ervaring mee maar je moet geen super lage tempraturen verwachten, omdat een thermaltake bigwater een budget wc oplossing is... wat natuurlijk een goede oplossing is als je er gewoon een zalman VF 700 opzet :) op 5V onhoorbaar..
Tis ook niet om de lage temps of om te OC'en, maar het staat gewoon bruut :9
En dat je tegen iedereen kan zeggen dat je dat waterkoeling hebt is een leuke bijkomst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
offtopic:
[quote]TrIsTaN_tDb15 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:57:
Ik zat zelf te denken aan een Zalman blokje :>
http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=90&code=021

HIij komt op mijn toekomstige Thermaktake Bigwater SE :P
[/quote]

Nu ben ik toevallig ook naar die TT WC-set aan het kijken Aquarius VGA (compatible met BW WC set) Enig nadeel alleen...blokkie is duurder dan de Zalman (die ook nog een ZM-GWB2 heeft overigens, maar WB1 is wel lekker simplistisch), maar hij past in ieder geval en kan verschillende maten aan.)

nVidia heeft de 6800GS gelaunched welke op 110nm gebakken, 12 pipes heeft en zodoende makkie 425MHz draait. Toch is dat ding vrijwel gelijk aan / ietsje trager dan een normale 6800GT (16 pipes op 350MHz). Geeft je een beetje idee wat het verschil is, maar dit is natuurlijk i.c.m. 256MB 1GHz DDR3. Het verschil is met de LE wat kleiner omdat deze door de 128MB gelimiteerd wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 08-11-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
@Chuckie, Voltages kun je zoals al gezegt vaak aflezen met speedfan of een ander moederbord-info programma.
Wat me verstandig lijkt is om even te kijken hoe je kunt klokken of default settings. Dus op 8 pipes en 4 vertex shaders. Kom je daar een heel stuk verder dan zou je eens moeten onderzoeken wanneer het stopt door 1 voor 1 pipes en shaders open te zetten.
Maar dat een volledig geunlockte chip iets te weinig stroom krijgt kan ook het probleem zijn.
Experimenteer even.

Over WC blokjes in de TS.
Hmm het is een idee. Maar over het algemeen kopen mensen WC als een setje voor het complete systeem dus om dan enkel de videokaart er uit te lichten... |:(
En degene die wel zelf samenstellen/bouwen/etc, de diehards ;) , weten over het algemeen wat ze doen en wat ze precies willen hebben. Deze mensen zullen ook veel meer naar reviews van een dergelijk blokje zoeken dan dit topic door kijken denk ik.
Heb ik ongelijk? Overtuig me :)
Voor toevoegingen/commentaar op de TS sta ik helemaal open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ChUcKiE schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:53:
Ik gebruik een (no-name) 400 watt voeding in een Compaq D230MT minitower, zonder aparte apparaten (CDROM, HDD, Floppy Celeron 2,2GHz).

Verder staat alles standaard, waar kan ik dat voltage aflezen?
Hehe, het feit dat je niet weet wat je voltage is, geeft aan dat je em gewoon op default hebt staan ;) . Wat je kan doen is een bios flash met een aangepaste bios of een bios van een andere kaart, en dat staat allemaal in de start post. Het licht hoogstwaarschijnlijk niet aan je voeding, zelfs al is het een q-tec, de rest van je pc verbruikt vrij weinig.
Dus, lees de start post, en flash of niet. Doe je het niet, dan jammer. Ik besteed aan dit probleem geen tijd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Vanavond me Asus v9999LE binnen gehad. Jammer genoeg is er 1 pipe kaput. Maarja toch nog 12x1.6
Ik verbaas me er over hoe smooth FEAR draait...
Ik zit ff in Rivatuner te zoeken of je kan zien of het 2.2 of 2.8 ns is ?! Iemand enig idee, volgens mij is het hier al een keer eerder genoemd, maar ik kan het neit terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
sajoku schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:06:
Vanavond me Asus v9999LE binnen gehad. Jammer genoeg is er 1 pipe kaput. Maarja toch nog 12x1.6
Ik verbaas me er over hoe smooth FEAR draait...
Ik zit ff in Rivatuner te zoeken of je kan zien of het 2.2 of 2.8 ns is ?! Iemand enig idee, volgens mij is het hier al een keer eerder genoemd, maar ik kan het neit terugvinden.
Mwa je zou op je geheugenchips kunnen kijken.
Anders kun je het wel merken aan hoe ver je kunt klokken.
2.8ns komt stuk minder ver dan 2.2ns.
Als ik het goed heb correspondeerd 2.8ns voor 350MHz (700MHz DDR) en 2.2ns voor 450MHz (900Mhz).
Bekijk, Google, Experimenteer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

mensen ik ben opzoek naar een andere videokaart, ik heb gister CoD 2 geinstalleerd en het draait voor geen meter (vreemd want de HL2: lost Coast demo draaide prima) maar goed het zat er aan te komen.

mijn systeem: XP 2600 met de FSB @ 181mhz (dus ongeveer 2800 snelheid), 1GB mem, Ati 9600XT volgens mij zit ik kwa proc. en mem nog wel goed lijkt me dat de 9600xt echt de bottleneck begint te worden.

Ben prima tevreden met mijn Ati maar de opvolger hoeft geen X800 of X850 te zijn, zeker omdat die vrij prijzig zijn en ik niet het id heb dat ze veel beter zijn dan een 6800.

Vriend van mij heeft een aantal maand terug een 6800GT gekocht voor 250,- was toen net op het goedkoopst, maandje later waren ze allemaal 320,- + |:(

Nu lees ik hier allemaal verhalen dat een 6800LE gemakkelijk te unlocken is zodat je de snelheid van een GT kunt halen, welke kaart raden jullie me aan? moet dus goed te unlocken zijn etc.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb gisteren een Leadtek A400 6800LE kaart gehaalt en damn dat is een sweet kaartje. Ik was wel een beetje huiverig qua het unlocken en of dit allemaal zou lukken.

Afbeeldingslocatie: http://secure.ebutiken.se/catalog/images/LeadTek_GF6800LE.jpg
Heb eerst op een PIV 2.4 met 1GB DDR400 de kaart zo uit de doos gebenched met 3Dmark 2003.

Stock settings > 6500 3Dmarks

Hierna proberen de pipes te unlocken met rivia tuner dit ging "best goed" >:) zonder problemen een volledige unlock van 16 pipes en alle vertexen!

Na unlocked 8650 3Dmarks

Voordeel van die leadtek is dat er echt een massive koelblok op zit en mijn doel was toch echt 10K 3Dmarkjes te halen ;) Dus Core naar 375Mhz en Mem naar 825Mhz zonder problemen.

Na unlock en overclock 10400 3Dmarks

Ik weet nog wel zeker dat die kaart verder te pushen is qua kloksnelheden ben alleen niet iemand die het risico gaat wagen om een kaart te verprutsen voor NOG een paar 3D markjes. Core werd trouwens wel maar iets van 63 graden, dat was niet veel hoger dan voor de overclock! Iemand een idee tot hoeveel graden die kan gaan?

Conclusie voor rond de 120/130 eurotje zou ik die Leadtek halen heeft direct een goede koeling eropzitten. Tevens software voor 2D en 3D mode, ik heb hem in 2D gewoon zo laag mogelijk staan zodat die fan maar 25% van zijn snelheid hoeft te draaien en dat scheelt weer aanzienlijk in geluid!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@adminx interresant verhaal!

wat ik me afvraag hoeveel 3Dmarks zou jouw systeem halen met een 6800GT,

hebje overigens een PCI of AGP kaart? jij hebt een 128MB verise zeker? bestaat er ook een 256MB versie van die kaart? (maakt dat uberhaupt wat uit voor de performance in games?)

[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 09-11-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrIsTaN_tDb15 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:18:
[...]

Tis ook niet om de lage temps of om te OC'en, maar het staat gewoon bruut :9
En dat je tegen iedereen kan zeggen dat je dat waterkoeling hebt is een leuke bijkomst :D
dan zou ik voor dit waterblokje gaan:
ttp://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=90&code=021

ze passen beiden op de 6800le.
ik heb ze er allebei opgehad en de nieuwere preseert vele malen beter. en is makkelijker in montage. prijs scheelt zo'n 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:29:
@adminx interresant verhaal!

wat ik me afvraag hoeveel 3Dmarks zou jouw systeem halen met een 6800GT,

hebje overigens een PCI of AGP kaart? jij hebt een 128MB verise zeker? bestaat er ook een 256MB versie van die kaart? (maakt dat uberhaupt wat uit voor de performance in games?)
Het is een AGP kaart, PCIEX is namelijk niet te unlocken :) De verschillen na een volledige unlock zijn:

LE core default op 300 (400 wel haalbaar soms denk ik)
GT core default op 350 (meer dan 400 zeker haalbaar)

LE mem default op 700 (van 800 tot 900 haalbaar)
GT mem default op 1Ghz (1.1+ haalbaar)

Dus je zit met een prestatie winst puur op de snelheden van de core en het geheugen. Maar gezien het feit dat een 6800GT iets van 2x zo duur is en ZEKER niet 2x zo snel is is de keuzen voor mij snel gemaakt. Moment dat je een game niet meer lekker speelt met een unlocked LE gaat een GT het ook niet meer trekken.

3Dmark compare 6800GT @ 11582 3Dmarks en dat is dus een GT MET 256MB @ 434 MHz (core) 1164 MHz (mem)

Lijkt me logisch... btw ik haalde dus 10400 met me lichtelijke opgeklokte LE kaart!

[edit] Die 256MB was voor mij niet echt een optie aangezien ik alles op mijn TV speel dus veel hoger dan 800x600 zal ik niet komen :>

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jah of ik nou 10.000 of 11.000 3d marks haal dat interreseert mij ook niet zoveel, wat je zegt de 6800LE kost 130 euro tewijl een 6800GT meer dan 300 kost!

zelfs speel ik spellen het liefst in 1280x1024 (native res van mijn TFT) en dat begint nu echt lastig te worden met mijn 9600XT zeker als ik alles op high met AA aan wil draaien :+, dus voor mij zou een 256MB versie wel aantrekelijk zijn... maar volgens mij bestaan die niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 09-11-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja lastig is een wel een gruwelijke understatement _/-\o_ ik had hiervoor een 9700Pro en dat draaide echt ruk in spellen als F.E.A.R. COD2 (redelijk) Serious Sam 2 (alles high met 100 ventjes lastig :D) en dat op TV resolutie zonder ook maar te denken aan FSAA! Nu draait alles als een jekko >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Mooi verhaal ADMINX.

ik draai hier ook een Leadtek alleen dan op 12 pipes en 6 shaders. De andere set pipes vertoont soms namelijk kleine arties. Ik haal daamee ook bijna 10k in 3dMark03. Maar dat ligt niet aan de 6800LE maar meer aan mijn systeem, met een beter systeem zou ik de 10k ook breken.
Ik kan overigens met overklokken zonder moeite de 400/870 halen. Dus met wat moeite moet daar best over heen te komen zijn.
Precies ook wat je zegt, prijs/kwaliteit van de 6800LE's zijn gewoon hartstikke goed.

Er bestaat naar mijn weten geen 256MB versie van de 6800LE op AGP.
Als PCI-E heb ik wel eens een 256MBer gezien, maar die zijn dan weer niet te unlocken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je inderdaad gelijk in volgens mij. Wel jammer dat die PCIEX versie niet te unlocken is ik hou er namelijk wel van! Mijn vorige kaart was ook een 9500 die zonder problemen op 9700Pro draaide! Ook rond die prijs aangeschaft trouwens, vind ik wel duur zat voor een vga waar je max 2 jaar mee doet ( E5,- per maand :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

een winkel hier in de buurt heeft een LeadtekGeForce 6800LE voor 129,95 dat is niet te duur toch? edit: kom ik daar zit die winkel er niet meer :/ denk dat ik er zo maar eentje ga halen, dat hij geen 256mb heeft is jammer ik zie wel hoe de prestatie's zijn in 1280x1024.
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:06:
Ja lastig is een wel een gruwelijke understatement _/-\o_
HL2 engine draait prima... zelfs Lost coast doet het goed in 1280 met 2xaa, maar het kan idd beter ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Chaoss op 09-11-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:32:
dan zou ik voor dit waterblokje gaan:
ttp://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=90&code=021

ze passen beiden op de 6800le.
ik heb ze er allebei opgehad en de nieuwere preseert vele malen beter. en is makkelijker in montage. prijs scheelt zo'n 5 euro.
De nieuwe? De ZM-GWB2 dus? je link wijst nl. naar de WB1.

offtopic:
[quote]Chaoss schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:18:
mensen ik ben opzoek naar een andere videokaart, ik heb gister CoD 2 geinstalleerd en het draait voor geen meter (vreemd want de HL2: lost Coast demo draaide prima) maar goed het zat er aan te komen.[/quote]
Wil hier even op reageren...[rantmode]
Vind CoD2 (heb enkel de demo gespeeld) eigenlijk qua graphics nog niet eens zoooo fantastisch en toch heb je al een beest van een syteem nodig wil je het op een lekker framerateje draaien :r. Volgens mij had het met die engine beter gekund, want HL2 (mede door z'n artwork! Als je beter kijkt zijn veel dingen nog best plat) en DIII / Q4 /BF2 draaien beter en zien er beter uit. Neem nou dat nieuwe StarShip Troopers spel: krijg al lag in mn muisbewegingen bij een framrate van 30-60 fps :? en het ziet er niet uit (op de bugs na). Hoe ziek moet je systeem zijn? (recommended: 3GHz, 1GB, 6800/X800). Zelfs F.E.A.R. draait beter, Doom3 is nog op medium met een GF4Ti te doen.
Goed...in deze spellen wordt er veel met teams / grote groepen vijanden gewerkt maar toch. Vind de trend van wat spellen laatste tijd "draait niet helemaal lekker? Had je maar een NOG betere kaart moeten kopen 8)7". Heb verdorie een 6800 Ultra! (m'n LE had duidelijk te weinig mem voor een dualmonitor setup en widescreengaming :/ ). HL2's specssurvey wees de GF4MX (GF2 on steroids) uit als meest gebruikte kaart!!![/rantmode]

[ Voor 15% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 09-11-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

-Sir_Killalot- schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:45:
Wil hier even op reageren...[rantmode]
Vind CoD2 (heb enkel de demo gespeeld) eigenlijk qua graphics nog niet eens zoooo fantastisch en toch heb je al een beest van een syteem nodig wil je het op een lekker framerateje draaien :r. Volgens mij had het met die engine beter gekund, want HL2 (mede door z'n artwork! Als je beter kijkt zijn veel dingen nog best plat) en DIII / Q4 /BF2 draaien beter en zien er beter uit. Neem nou dat nieuwe StarShip Troopers spel: krijg al lag in mn muisbewegingen bij een framrate van 30-60 fps :? en het ziet er niet uit (op de bugs na). Hoe ziek moet je systeem zijn? (recommended: 3GHz, 1GB, 6800/X800). Zelfs F.E.A.R. draait beter, Doom3 is nog op medium met een GF4Ti te doen.
Goed...in deze spellen wordt er veel met teams / grote groepen vijanden gewerkt maar toch. Vind de trend van wat spellen laatste tijd "draait niet helemaal lekker? Had je maar een NOG betere kaart moeten kopen 8)7". Heb verdorie een 6800 Ultra! (m'n LE had duidelijk te weinig mem voor een dualmonitor setup en widescreengaming :/ ). HL2's specssurvey wees de GF4MX (GF2 on steroids) uit als meest gebruikte kaart!!![/rantmode][/offtopic]
Ik deel die mening. Spellen worden absurd zwaarder zonder mooier te worden. FEAR is voor mij het voorbeeld; ik kan em net op medium + 1024*768 + quincunx draaien, en ik bedoel écht nét. Maar de game zelf, de lvls zijn zo onwijs hoekig. HL2 is wat dat betreft aanzienlijk mooier, maar wel veel minder zwaar. Doom3 en BF2 dito verhaal, mooier => minder zwaar.
Als CoD2 ook zo is.. waar gaat het dan heen allemaal?
Chaoss schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:31:
een winkel hier in de buurt heeft een LeadtekGeForce 6800LE voor 129,95 dat is niet te duur toch? edit: kom ik daar zit die winkel er niet meer :/ denk dat ik er zo maar eentje ga halen, dat hij geen 256mb heeft is jammer ik zie wel hoe de prestatie's zijn in 1280x1024.
het wordt moeilijk om nog 6800** kaarten te vinden kerel, succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af waarom de 6800 serie zo duur opeens is geworden, Je zou zeggen de fabrikant wil ervan af, dus verkopen ze ze voor lage prijzen. Maar neej, het is juist zo dat ze peperduur zijn nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:13:

Ik weet nog wel zeker dat die kaart verder te pushen is qua kloksnelheden ben alleen niet iemand die het risico gaat wagen om een kaart te verprutsen voor NOG een paar 3D markjes. Core werd trouwens wel maar iets van 63 graden, dat was niet veel hoger dan voor de overclock! Iemand een idee tot hoeveel graden die kan gaan?
ik zie echt veel mensen die net zo voorzichtig zijn als jij. Ik gooide gelijk 1.4 volt op de core }) Ik geloof wel dat ik dr genoeg verstand van heb om zoiets te doen, want anders had mijn Ti4200 ook niet meer geleefd :+
Maargoed dat is op zich ook niet verkeerd gewoon beetje goed kijken naar hoe het beeld eruit ziet, zodat je geen texturefouten krijgt en een beetje aan het koelblok voelen en/of temperatuur uitlezen.
En als ik het goed heb kan de core tot een temperatuur van 128graden celcius aan :+ maar je kunt het er beter neit op aan laten komen of uitesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

XanderDrake schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:29:

het wordt moeilijk om nog 6800** kaarten te vinden kerel, succes ermee
deze winkel heeft ze, maar het filiaal hier in Heerenveen bestaat niet meer :P misschien dat ik ff naar drachten rij,
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:49:
Ik vraag me af waarom de 6800 serie zo duur opeens is geworden, Je zou zeggen de fabrikant wil ervan af, dus verkopen ze ze voor lage prijzen. Maar neej, het is juist zo dat ze peperduur zijn nu.
ja vooral de GT's vriend van mij heeft er een bij alternate gekocht voor 250 een aantal maand geleden... nu wil ook wel zo'n ding voor dat geld... kosten ze ineens minimaal 330,-

[ Voor 45% gewijzigd door Chaoss op 09-11-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:49:
Hehe, je loopt een paar stappen achter... De fabrikant is er namelijk al van af :+ de 6800** kaarten voorraad is er door heen, dankzij aanbieding afgelopen maanden. Bij de Alternate hadden ze bijvoorbeeld Sparkle, MSI en Asus 6800GT aanbiedingen, en nu zijn ze op. Basta :+
De 6800GS en XT zijn nieuwe kaarten bijvoorbeeld, die nu hun entree meemaken. Deze kaarten zijn aanzienlijk goedkoper produceerbaar, en vullen de gaten die de 6800LE - NU - GT achter zich laten.
Nog even wachten en dan zijn deze nieuwe kaarten lekker goedkoop te krijgen.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.

POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.

Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o