Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Tja, net wat je lekker vindt. Ik heb het liefst zo veel mogelijk ruimte op mijn scherm in windows.NLuna schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:03:
[...]
Wat je lekker vind?
Ik draai IIyama 19 Inch ( Vision Master 454, HM903DTA ) en voor mij hoeft dat echt niet zo hoog allemaal.. Desktop reso is hier 1280x1024 en in games altijd 1024x768. Vind ik prima.. vind het er totaal niet "uitgerekt" uitzien?
San Andreas heb ik ook het liefst zo mooi mogelijk, ook Fable enz. Ga je echter naar FPS spellen kijken dan wil ik iedereen zo hard mogelijk neermaaien. Daar leent op de een of andere manier 800x600 zich perfect voor op mijn 19" scherm. Gaat over Enemy Territory dus ik doe het niet om meer frames p/s want die heb ik toch al genoeg. (Staat nu gelocked op 43)
lol nee ze hebben niet slechtere cores of iets dergelijks.. De TD is gewoon veel later geproduceerd toen de prijzen van de 6800 sterk daalde.. Hierdoor hebben veel zaken de TD goedkoop kunnen kopen..WillemJanJansen schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:46:
[...]
Waarschijnlijk kreeg Asus dan slechtere cores voor hun V9999/TD's dan voor hun LE ÓF de LE versies moeten later gemaakt zijn. Latere datum, waarschijnlijk betere yields.
offtopic:
Topic gaat pittig hard, gisteren geopend en nu alweer 99 posts.
Een 6800ultra wordt bv nooit heel goedkoop.. zelfs als er over een jaar een low budget kaart komt die sneller is, dan blijft de 6800 ultra duurder.. Anders maken ze der dik verlies op(wat ze op dat moment zoizo al doen)
Atm Precies het zelfde verhaal met de radeon 9800PRO en XT
Kon alleen de extra vertex pipelines unlocken, de pixel pipelines geven artifacts, jammer maar helaas.
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Ter Info kan ik dus in ieder geval zeggen dat het niets te maken heeft met een defecte pipeline of vertex shader, dat heb ik getest.
PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D
Heb je hem overgeclockt? probeerd hem terug te clocken.. Probeer gewoon helemaal standaard te draaien.. standaard pipe lines en standaard clock snelheden. Als die dan nog steeds arties geeft kan je hem gewoon omruilen. Als je er natuurlijk niet een andere fan hebt opgezetAxeman schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:55:
Zeg een vraag, ik draai nu met mijn 6800 fully unlocked en heb bij Ages off Empires III last van Artifacts, althans gebouwtjes die steeds zwart worden. Ik denk nou dat is vast m'n pipeline of vertex shader die disabled was. Ik proberen maar welke pipeline of vertex shader ik ook uit zet het probleem blijft. Nu heb ik gelezen dat het een probleem is dat bij overklokte 6800 kaarten voorkomt en waar geen oplossing voor is. Zijn er mensen die hetzelfde hebben ? Vooral het menuscherm wat je na opstarten ziet zie je het goed.
Ter Info kan ik dus in ieder geval zeggen dat het niets te maken heeft met een defecte pipeline of vertex shader, dat heb ik getest.
Ja dat klopt, al zullen zelfs die kaarten ook goedkoop worden omdat er weinig vraag naar is. Ze moeten die dingen toch verkopen.KappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:42:
[...]
lol nee ze hebben niet slechtere cores of iets dergelijks.. De TD is gewoon veel later geproduceerd toen de prijzen van de 6800 sterk daalde.. Hierdoor hebben veel zaken de TD goedkoop kunnen kopen..
Een 6800ultra wordt bv nooit heel goedkoop.. zelfs als er over een jaar een low budget kaart komt die sneller is, dan blijft de 6800 ultra duurder.. Anders maken ze der dik verlies op(wat ze op dat moment zoizo al doen)
Atm Precies het zelfde verhaal met de radeon 9800PRO en XTkijk prijs kwaliteit verhouding.. Er zijn genoeg low budget kaarten die rondjes om die 9800 heen lopen terwijl ze goedkoper zijn
mja dat klopt maar onder een bepaalde prijs zullen ze niet gaan. Dat zie je bij die 9800WillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:13:
[...]
Ja dat klopt, al zullen zelfs die kaarten ook goedkoop worden omdat er weinig vraag naar is. Ze moeten die dingen toch verkopen.
En schijnbaar hebben ze die TD's toch wat goedkoper weten in te kopen. Zodat de prijs wat sneller en verder daalt
Hier staat smartdoctor versie 4.78 tussen. Kan je heel makkelijk je fanspeed mee regelen.
offtopic: Waar blijft die @#$% TPG Post nou, ik wil me kaart!
Ja, afgezien dat Smartdoctor een gaar programma is, kun je daarmee idd je fanspeed regelen. Je krijgt in spellen alleen soms om de 5 seconden een klein hakkeltje door de poll interval van smartdoctor. Daarom staat dat niet aan bij mij.sajoku schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:42:
@Breepee http://support.asus.com/d...n-us&model=V9999%20Series
Hier staat smartdoctor versie 4.78 tussen. Kan je heel makkelijk je fanspeed mee regelen.
De TPG heeft rare kronkels, ik verzond vorige week iets naar Alkmaar en ik kon op Track & Trace zien dat mijn pakketje eerst naar Arnhem ging om een of andere reden.
Edit;
Eensch met KappeNou hieronder.
[ Voor 4% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-11-2005 11:06 ]
OMG je gaat toch niet iemand "smart"docter aan smeren? Je kan nog beter helemaal geen fan hebben dan smartdocter op je pcsajoku schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:42:
@Breepee http://support.asus.com/d...n-us&model=V9999%20Series
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 01-11-2005 11:00 ]
Ik ben eigenlijk helemaal geen problemen tegengekomen met smartdoctor? (zoals eerder gezegd, heb ik één hele dag de 6600td gehad)KappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:54:
[...]
OMG je gaat toch niet iemand "smart"docter aan smeren? Je kan nog beter helemaal geen fan hebben dan smartdocter op je pc
Ik heb me er voor de rest ook niet in verdiept o.i.d. Aangezien ik het niet gebruik, en nu denk ik ook niet ga gebruiken als ik het zo hoor.
Het hoeft ook helemaal geen problemen te veroorzaken maar vaak doet dat programma dat wel.sajoku schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:11:
[...]
Ik ben eigenlijk helemaal geen problemen tegengekomen met smartdoctor? (zoals eerder gezegd, heb ik één hele dag de 6600td gehad)
Ik heb me er voor de rest ook niet in verdiept o.i.d. Aangezien ik het niet gebruik, en nu denk ik ook niet ga gebruiken als ik het zo hoor.
Ook gebruikt Smartdoctor pittig wat cpu voor een achtergrond programma vind ik.
mja bij mij gaf die ook niet echt een probleem.. Maar rivatuner kan verder alles wat smartdocter kan.. En aangezien heeel veel mensen er problemen mee hebben is het gewoon niet verstandig om het te gebruiken (btw hij gebruikte bij mij niet meer dan elk ander achtergrond programmatje)WillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:35:
[...]
Het hoeft ook helemaal geen problemen te veroorzaken maar vaak doet dat programma dat wel.
Ook gebruikt Smartdoctor pittig wat cpu voor een achtergrond programma vind ik.
Mmmm, mijn tip, uninstall Rivatuner for the time beingAxeman schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:55:
Zeg een vraag, ik draai nu met mijn 6800 fully unlocked en heb bij Ages off Empires III last van Artifacts, althans gebouwtjes die steeds zwart worden. Ik denk nou dat is vast m'n pipeline of vertex shader die disabled was. Ik proberen maar welke pipeline of vertex shader ik ook uit zet het probleem blijft. Nu heb ik gelezen dat het een probleem is dat bij overklokte 6800 kaarten voorkomt en waar geen oplossing voor is. Zijn er mensen die hetzelfde hebben ? Vooral het menuscherm wat je na opstarten ziet zie je het goed.
Jammer kerel, ik weet hoe het voeltRoadKill21 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:51:
Dikke pech voor mij..
Kon alleen de extra vertex pipelines unlocken, de pixel pipelines geven artifacts, jammer maar helaas.
@WillemJan
Het gaat echt onwijs hard yeah
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Bij mij wil Smartdoctor weleens 20% van mijn CPU trekken, dat vind ik toch echt te veel voor een achtergrond proggie. Heb overigens wel een oudere versie. (4.51) Bearshare trekt ook nog eens 15%, als ik die 2 dan tegelijk aan heb zit ik al op de 35%. Wil ik dus met wat (Smartdoctor) stilte gamen en tegelijk wat downloaden. Dan zie ik in bijvoorbeeld San Andreas mijn FpS wel wat teruglopen. Met Speedfan is dat helemaal niet zo.KappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:41:
[...]
mja bij mij gaf die ook niet echt een probleem.. Maar rivatuner kan verder alles wat smartdocter kan.. En aangezien heeel veel mensen er problemen mee hebben is het gewoon niet verstandig om het te gebruiken (btw hij gebruikte bij mij niet meer dan elk ander achtergrond programmatje)
Dat is wel heel vaag.. want dat had ik totaal nietWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:50:
[...]
Bij mij wil Smartdoctor weleens 20% van mijn CPU trekken, dat vind ik toch echt te veel voor een achtergrond proggie. Heb overigens wel een oudere versie. (4.51) Bearshare trekt ook nog eens 15%, als ik die 2 dan tegelijk aan heb zit ik al op de 35%. Wil ik dus met wat (Smartdoctor) stilte gamen en tegelijk wat downloaden. Dan zie ik in bijvoorbeeld San Andreas mijn FpS wel wat teruglopen. Met Speedfan is dat helemaal niet zo.
Went hij ook weer aan; ik vond mn 19"TFT ook megagroot de eerste tijd.NLuna schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:03:
[...]
Wat je lekker vind?
Ik draai IIyama 19 Inch ( Vision Master 454, HM903DTA ) en voor mij hoeft dat echt niet zo hoog allemaal.. Desktop reso is hier 1280x1024 en in games altijd 1024x768. Vind ik prima.. vind het er totaal niet "uitgerekt" uitzien?
het gaat eerst naar een hoofddistributiekantoor. Zeg maar net zoals jouw name resolve naar een backbone DNS server wordt gezonden (mits de naam nog niet bekend was natuurlijkWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:52:
De TPG heeft rare kronkels, ik verzond vorige week iets naar Alkmaar en ik kon op Track & Trace zien dat mijn pakketje eerst naar Arnhem ging om een of andere reden.
Goeie tip, ga ik eens proberen vanavond ! Wat bedoel je BTW met RMA de kaart ?XanderDrake schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:44:
[...]
Mmmm, mijn tip, uninstall Rivatuner for the time being. Daarmee clock je em automatisch terug naar stock, en zijn de pipelines ook uit. Als er dan nog iets fout is; kijk naar de drivers of RMA de kaart.
PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D
Tja, dat kan best maar ze maken het zichzelf wel moeilijk. In Alkmaar kunnen ze het pakketje ook gewoon scannen want meer doen ze volgens mij niet bij zo'n distributiekantoor.-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:23:
het gaat eerst naar een hoofddistributiekantoor. Zeg maar net zoals jouw name resolve naar een backbone DNS server wordt gezonden (mits de naam nog niet bekend was natuurlijk)
RMA'en is terugsturen naar de winkel.
[ Voor 5% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-11-2005 12:52 ]
Ik denk dat RMA Return Mail Adress betekend. Oftewel, terug inleveren en inruilen onder garantie voorwaarden.Axeman schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:47:
Goeie tip, ga ik eens proberen vanavond ! Wat bedoel je BTW met RMA de kaart ?
Ik hoop het-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:23:
Went hij ook weer aan; ik vond mn 19"TFT ook megagroot de eerste tijd.
Doorspareuh voor Socket M2 en snel een beetje!
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
lol haha, en BTW is toch iets met belasting?DynaMikeY schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:23:
RMA = Return Material Authorization

beetje offtopic mensen met afkortingen en Beeldscherm verhalenMister_X schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:52:
[...]
lol haha, en BTW is toch iets met belasting?![]()
![]()
![]()
Maar welke kan ik dan 't beste nemen?
De TD, die heeft standaard al 12 pipe lines open. Dus hij is sneller.Quadesh schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:29:
Hey een vraagje, ik heb de keuze uit een leadtek GeForce 6800LE en een Asus V9999/TD. Ze zijn beide even duur en kunnen volgens mij ook beiden geunlocked. (Als dit niet zo is ff melden graag).
Maar welke kan ik dan 't beste nemen?
Plus dat meer mensen het gelukt is om de asus TD te unlocked dan de 6800 LE, Dus nog meer kans..
En als het niet lukt dan heb je als nog een snellere Kaart dan de LE
[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 01-11-2005 14:37 ]
XanderDrake schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:17:
Ik raad ook de TD aan, zolang de voorraad strekt
Lekker kaartje vind ik het
Kon ik trouwens ook al met m'n 5900XTWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:22:
[...]
eensch.
Lekker kaartje vind ik het. Mijn doel er mee was San Andreas op max spelen en dat is gelukt
[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 01-11-2005 17:10 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ja maar goed, jouw monitor kan geen 1600 x 1200Breepee schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:10:
[...]
Kon ik trouwens ook al met m'n 5900XT. Mijn doel was meer wat voorbereiding aan te schaffen of games als Quake4, FEAR, Serious Sam 2, en andere next-gen games. Ook gelukt trouwens
Nog een tevreden V9999/TD gebruiker
Doet je Gbit netwerkkaartje het al weer?
Ik wacht nog steeds gretig op me kaartje, maar denk niet dat ik em vandaag nog binnen krijg. Vrijdag al besteld maar nog steeds niet binnen.

Heb je je Track&Trace nummer al? Zo niet dan is het ding nog nieteens opgestuurd en zou ik die winkel maar eens gaan pushen. Ik had hetzelfde bij Alternate, 1 keer gebeld en gelijk werd de boel dezelfde dag nog opgestuurd.sajoku schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:20:
Best grappig dat de TD net zo goedkoop is als de LE, maar wel meer pipelines open heeft.
Ik wacht nog steeds gretig op me kaartje, maar denk niet dat ik em vandaag nog binnen krijg. Vrijdag al besteld maar nog steeds niet binnen.
mja idd met 15fps ofzo LOL.. Ik speel 1280x1024 alles op ze hoogste en het loopt net aan perfect vloeiend.. En aangezien mijn kaart rondjes danst om een 5900XT lijkt het me sterkBreepee schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:10:
[...]
Kon ik trouwens ook al met m'n 5900XT. Mijn doel was meer wat voorbereiding aan te schaffen of games als Quake4, FEAR, Serious Sam 2, en andere next-gen games. Ook gelukt trouwens
Btw 1280x1024 of 1600x1200.. niet zichtbaar verschil hoe mooi het is.. alleen handig als je lagere fps wil imo
En mja mijn samsung syncmaster 957DF 19" kan dat makkelijk aan @85Hz
Volgens mij wordt die kaart van jou een beetje duizelig van al die rondjes dansen en rennenKappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:29:
[...]
mja idd met 15fps ofzo LOL.. Ik speel 1280x1024 alles op ze hoogste en het loopt net aan perfect vloeiend.. En aangezien mijn kaart rondjes danst om een 5900XT lijkt het me sterk
Btw 1280x1024 of 1600x1200.. niet zichtbaar verschil hoe mooi het is.. alleen handig als je lagere fps wil imo
En mja mijn samsung syncmaster 957DF 19" kan dat makkelijk aan @85Hz
Hij zegt niet dat hij die spellen op max draait maar dat de boel gewoon goed soepel draait op redelijk tot mooie instellingen, voorbereid op de nieuwere spellen wil dus niet zeggen dat alles op max kan in de toekomst
Ik heb het toch over san andreas m8.. Lezen! hahaa. En hij zegt dat die dat op full kan spelen hoorWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:33:
[...]
Volgens mij wordt die kaart van jou een beetje duizelig van al die rondjes dansen en rennen![]()
Hij zegt niet dat hij die spellen op max draait maar dat de boel gewoon goed soepel draait op redelijk tot mooie instellingen, voorbereid op de nieuwere spellen wil dus niet zeggen dat alles op max kan in de toekomst
quote: @willem: Lekker kaartje vind ik het . Mijn doel er mee was San Andreas op max spelen en dat is gelukt
@Breepee: Kon ik trouwens ook al met m'n 5900XT
mm, San Andreas draait netaan goed bij jou op 1280x1024 en alles @max?KappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:45:
[...]
Ik heb het toch over san andreas m8.. Lezen! hahaa. En hij zegt dat die dat op full kan spelen hoor
quote: @willem: Lekker kaartje vind ik het . Mijn doel er mee was San Andreas op max spelen en dat is gelukt
@Breepee: Kon ik trouwens ook al met m'n 5900XT
Vind ik vrij raar dan aangezien jij een 6800GE hebt en ik met mijn 6800 San Andreas op 1600x1200 @ alles max kan spelen met ~45 FpS
lijkt me dan ook sterk dat jij alles op max hebt.. of mijn fps zijn gewoon nog een stuk hoger.. dat weet ik nietWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:49:
[...]
mm, San Andreas draait netaan goed bij jou op 1280x1024 en alles @max?
Vind ik vrij raar dan aangezien jij een 6800GE hebt en ik met mijn 6800 San Andreas op 1600x1200 @ alles max kan spelen met ~45 FpS
Ik zou zegge, draai Fraps eens, ik haal overgeklokt rond de 4700 3dmarks 05 . Heb je Framelimiter uitstaan?KappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:59:
[...]
lijkt me dan ook sterk dat jij alles op max hebt.. of mijn fps zijn gewoon nog een stuk hoger.. dat weet ik nietik haal wel gewoon een redelijke score van rondt de 4600 a 4700 @ 3Dmark05 dus.. en das goed met mijn overige spullen
Ik reageer steeds precies 4 minuten na je

[ Voor 8% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-11-2005 19:04 ]
Dat is waar. Op zich heeft een 'lage' reso zo z'n voordelen, hoewel ik op termijn een 24" achtig scherm wil kopen met een reso van 1920x1200 (bijvoorbeeld die Dell). Maarja, voorlopig nog nietWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:17:
[...]
Ja maar goed, jouw monitor kan geen 1600 x 1200,
Ik wel (mag ook wel na al die aanvliegproblemenNog een tevreden V9999/TD gebruiker
Overigens heb ik de fan van de kaart nu met Smartdoctor naar ongeveer 1000 toeren getrapt. Is ongeveer op niveau van de overige fans, dus niet zo storend als standaard. Wel moet ik het programma iedere keer runnen (en kan ik het daarna ook gewoon afsluiten).
offtopic:
Doet je Gbit netwerkkaartje het al weer?
Nope, heb gemaild naar Asus, nog niets gehoord. Zolang maar met een PCI 3com kaartje
Vrij stabiel rond de 30. Af en toe zakte hij naar 22-25, het randje van speelbaar, maar dat kwam niet vaak voor.
Met m'n 6800 natuurlijk al helemaal geen problemen.
[ Voor 15% gewijzigd door Brent op 01-11-2005 19:38 ]
Aha, dat is dan wel weer handig van Smartdoctor. Speedfan MOET je aan houden, anders gaat de fan weer harder draaien. Jammer van je netwerkgeval.Breepee schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:04:
[...]
Dat is waar. Op zich heeft een 'lage' reso zo z'n voordelen, hoewel ik op termijn een 24" achtig scherm wil kopen met een reso van 1920x1200 (bijvoorbeeld die Dell). Maarja, voorlopig nog niet
[...]
Ik wel (mag ook wel na al die aanvliegproblemen). Quake4 loopt prima met alles op high, 2x FSAA. Ben er zeer tevreden mee.
Overigens heb ik de fan van de kaart nu met Smartdoctor naar ongeveer 1000 toeren getrapt. Is ongeveer op niveau van de overige fans, dus niet zo storend als standaard. Wel moet ik het programma iedere keer runnen (en kan ik het daarna ook gewoon afsluiten).
[...]
offtopic:
Nope, heb gemaild naar Asus, nog niets gehoord. Zolang maar met een PCI 3com kaartje
Ey post dan is een offi link van je 3Dmark score
[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 01-11-2005 19:21 ]
Resultaat:

Mijn max (stabiele) overklok is 414/897. Ik had een score in de 47xx met mijn core op 412 en mijn mem op 876. Processor liep op 2300 Mhz precies toen.
Met dat beetje overklok er bij kom ik redelijk makkelijk op die 4700. Post nog weleens een Max overklok plaatje, nu helaas geen tijd voor, voetbal kijken.
[ Voor 18% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-11-2005 20:02 ]
met dat beetje 3D kaart overclock erbij misschien hooguit + 100 en dan dat beetje processor clocken.. mwa ben benieuwd hoorWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:02:
K kan geen pagina geven aangezien ik de gratis 3dmark05 versie draai. Heb nu even gauw gebenched op 400/850 en mijn CPU op stock snelheid (2.08 Ghz)
Resultaat:
[afbeelding]
Mijn max (stabiele) overklok is 414/897. Ik had een score in de 47xx met mijn core op 412 en mijn mem op 876. Processor liep op 2300 Mhz precies toen.
Met dat beetje overklok er bij kom ik redelijk makkelijk op die 4700. Post nog weleens een Max overklok plaatje, nu helaas geen tijd voor, voetbal kijken.
Maja binnenkort ga ik een X2 3800+ met daarbij nForce 4 ultra chipset en 2x512 mb leuk geheugen. enne offcource een pci-e kaart
Dan mag je je GE wel aan mij schenkenKappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:11:
[...]
met dat beetje 3D kaart overclock erbij misschien hooguit + 100 en dan dat beetje processor clocken.. mwa ben benieuwd hoorik ga binnenkort ook ff me proc overclocken..
Maja binnenkort ga ik een X2 3800+ met daarbij nForce 4 ultra chipset en 2x512 mb leuk geheugen. enne offcource een pci-e kaart
De 4700 is echt geen probleem hoor hier, neem dat maar van me aan
hehehe €200,- en hij is voor jouWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:16:
[...]
Dan mag je je GE wel aan mij schenken![]()
De 4700 is echt geen probleem hoor hier, neem dat maar van me aan. Wat is je max score met dit systeem? Ik had een maand geleden bijna een x2 3800+ maar ik heb gekozen voor een nieuwe videokaart, voeding, monitor en de MacDonalds
een x2 trekt mij wel alleen ik wacht nog ff, ga net als Xanderdrake denk ik direct op socket M2, kan ik weer ff een tijdje vooruit.
Max wat ik gehaald heb is ook rondt de 4700.. maja kep maar een 2200+ @stock = 1.8Ghz.. kga binnenkort is proberen over te clocken.. denk dat me videokaart heel erg gelimit wordt door me proccesor
Maja ik ga voor die zoizo nog ff wachten met die X2 totdat de prijzen omlaag gaan (omdat AMD 2x in twee weken prijs heeft verlaagd
Nah, 200 euro doe ik nietKappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:25:
[...]
hehehe €200,- en hij is voor jou
Max wat ik gehaald heb is ook rondt de 4700.. maja kep maar een 2200+ @stock = 1.8Ghz.. kga binnenkort is proberen over te clocken.. denk dat me videokaart heel erg gelimit wordt door me proccesor
Maja ik ga voor die zoizo nog ff wachten met die X2 totdat de prijzen omlaag gaan (omdat AMD 2x in twee weken prijs heeft verlaagd)
Met welke drivers haal je die score dan? MEt WHQL approved drivers?WillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:16:
[...]
Dan mag je je GE wel aan mij schenken![]()
De 4700 is echt geen probleem hoor hier, neem dat maar van me aan. Wat is je max score met dit systeem? Ik had een maand geleden bijna een x2 3800+ maar ik heb gekozen voor een nieuwe videokaart, voeding, monitor en de MacDonalds
een x2 trekt mij wel alleen ik wacht nog ff, ga net als Xanderdrake denk ik direct op socket M2, kan ik weer ff een tijdje vooruit.
81.84, dus bijna hetzelfde als 81.85 die wel WHQL zijn alleen dan met een paar bugs er in.The Godsha schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:08:
[...]
Met welke drivers haal je die score dan? MEt WHQL approved drivers?
Als ik gewoon aan het browsen ben krijg ik ineens een freeze (me muis kan ik nog wel bewegen...maar na enkele seconde die ook niet meer)
Het scherm gaat dan op zwart (maar het scherm geeft geen tik en gaat ook niet kneteren)
Het lijkt ook wel ik arti's krijg in windows

En nu kan ik verder gaan maar ik krijg wel weer telkens de melding dat ik verbinding heb gemaakt met mijn Wifi netwerk
En als ik een game ga spelen freezed hij meteen (ik zag bij Moto GP 2 articfacts bij 1 motorrijder)
Ik kon 2/3 maanden probleemloos spelen op 16x1,6vp
- Asus K8N
- AMD 64 2800+
- 1GB ram
- 6800LE @ stock
- Aopen 350Watt PSU
Ik heb nu de zijpaneel d'r af en het is al wat minder erg......
en het gebeurd erg onregelmatig.
De Officieele drivers en de beta drivers heb ik beide geprobeerd.
De temps van de kaart in idle zijn gewoon normaal (55 graden)
Ik zat zelf te denken aan brak geheugen......en jullie ?
[ Voor 17% gewijzigd door Dubbel Fristie op 01-11-2005 21:17 ]
Hmz, oke maarja dan meot ik die ook maar ns gaan testen ik zit nog steeds met WHQL approved drivers omdat ik dan wel scores kan posten voorzover mijn computer wil. Mijn mobo en cpu zijn echt brak aan t worden heel traag enzoWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:10:
[...]
81.84, dus bijna hetzelfde als 81.85 die wel WHQL zijn alleen dan met een paar bugs er in.

Is dat niet het Black Screen Syndrom waar XanderDrake ook last van had?TrIsTaN_tDb15 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:11:
Ik heb nu echt een raar probleem.......![]()
Als ik gewoon aan het browsen ben krijg ik ineens een freeze (me muis kan ik nog wel bewegen...maar na enkele seconde die ook niet meer)
Het scherm gaat dan op zwart (maar het scherm geeft geen tik en gaat ook niet kneteren)
Het lijkt ook wel ik arti's krijg in windows.....maar het zijn kleine woorden die niet helemaal getoond worden (dit gebeurd niet zo heel vaak)
En nu kan ik verder gaan maar ik krijg wel weer telkens de melding dat ik verbinding heb gemaakt met mijn Wifi netwerk![]()
En als ik een game ga spelen freezed hij meteen (ik zag bij Moto GP 2 articfacts bij 1 motorrijder)
Ik kon 2/3 maanden probleemloos spelen op 16x1,6vpspelen (ik kan zonder problemen BF2, Fifa 2006, en 3D Mark 2k3/2k5 draaien)
- Asus K8N
- AMD 64 2800+
- 1GB ram
- 6800LE @ stock
- Aopen 350Watt PSU
Ik heb nu de zijpaneel d'r af en het is al wat minder erg......
en het gebeurd erg onregelmatig.
De Officieele drivers en de beta drivers heb ik beide geprobeerd.
De temps van de kaart in idle zijn gewoon normaal (55 graden)
Ik zat zelf te denken aan brak geheugen......en jullie ?
Misschien eens een fresh windows install proberen. Kan helpen, mijn windows staat er eigenlijk ook te lang op maar mijn cd is op de stenen gevallen, allemaal krassen.The Godsha schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:12:
[...]
Hmz, oke maarja dan meot ik die ook maar ns gaan testen ik zit nog steeds met WHQL approved drivers omdat ik dan wel scores kan posten voorzover mijn computer wil. Mijn mobo en cpu zijn echt brak aan t worden heel traag enzo![]()
Maarja ik zal dat dan ook wel testen.

Ja dat is dus het probleem, ik heb dat al gedaan. Maarja ik haal toch een nieuw mobo dus dan kan dit brakke ding weg.WillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:24:
[...]
Misschien eens een fresh windows install proberen. Kan helpen, mijn windows staat er eigenlijk ook te lang op maar mijn cd is op de stenen gevallen, allemaal krassen.
M'n windows staat er net op.....WillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:24:
[...]
Is dat niet het Black Screen Syndrom waar XanderDrake ook last van had?
[...]
Misschien eens een fresh windows install proberen. Kan helpen, mijn windows staat er eigenlijk ook te lang op maar mijn cd is op de stenen gevallen, allemaal krassen.
yeah, dit klinkt als wat ik maar al te goed kenWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:24:
Is dat niet het Black Screen Syndrom waar XanderDrake ook last van had?
kerel, je moet hier even kijken.
naja zeg bij de goedkoopste winkel is die nu zelfs 295, en ik heb er een zalman cooler op zittenWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:31:
[...]
Nah, 200 euro doe ik nieten ja ik heb het gelezen op de Frontpage, inclusief jouw reactie er op
@ Tristan: wat doet ie dan als hij stock draaid?
Het gebeurde ook toen alles @stock draaideKappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:44:
[...]
Nou en, ik ga dat geld niet meer aan deze computer uitgeven.KappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:44:
[...]
naja zeg bij de goedkoopste winkel is die nu zelfs 295, en ik heb er een zalman cooler op zittenhaha
@Tristan
Dat ligt niet aan je windows install maar aan je condensatoren, en ja een Leadtek kan daar last van hebben. Voor zover ik weer zijn alleen de Asus kaarten altijd Immuun geweest. XFX gebruikte pas later betere condensatoren.
Imo soldeer je der wat nieuwe opWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:54:
[...]
Nou en, ik ga dat geld niet meer aan deze computer uitgeven.
@Tristan
Dat ligt niet aan je windows install maar aan je condensatoren, en ja een Leadtek kan daar last van hebben. Voor zover ik weer zijn alleen de Asus kaarten altijd Immuun geweest. XFX gebruikte pas later betere condensatoren.
Of als je nog garantie hebt stuur je hem terug (mits je natuurlijk stock cooler hebt)
a joh willem komop 195 dan.. haha
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 01-11-2005 22:09 ]
@WillemJanJansen, werkt die fanspeed-control nou wel of niet met de Asus kaart, want ik zag dat je zei dat je het ging proberen, maar de reply waarin staat dat het werkt ja of nee moet nog komen of ik moet echt even naar de opticiën voor nieuwe lenzen
Ik noteer tussendoor voor mezelf wat todo dingen om de topicstart uit te breiden. Ik mail dat wel door naar je XanderDrake
Over die condensatoren. Vrijwel elk merk op Asus na kan last hebben van die condensatoren. Nieuwe die je tegenwoordig koopt zijn van Revisie 2 of zelfs 3 (AOpen's).
De Asus kaarten zijn idd altijd immuum geweest voor condensatordood omdat deze vanaf het begin al een ander design hebben dan Rev1 kaarten. Staat ook in de startpost overigens.
Het beste is idd als je garantie hebt de kaart terug brengen/sturen, RMA gevalletje dus.
Heb je geen garantie meer, dan is er een manier om je kaart zelf te fixen. In de startpost is bij info over Revisie1 een link te vinden naar een guide waarin uitgelegd staat hoe dat moet.
[ Voor 42% gewijzigd door Ultraman op 01-11-2005 22:13 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik mag vast wel voor Willem antwoorden, ik heb tenslotte dezelfde kaart. Met Smartdoctor kun je idd de het aantal toeren van de fan regelen, je kunt ook een reeks temperatuur thresholds met bijbehorende snelheden opgeven.cybersteef schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:10:
Ik zie dat het topic lekker doorstoomd. Prima
@WillemJanJansen, werkt die fanspeed-control nou wel of niet met de Asus kaart,
Verwijderd
Ik heb een vraagje aan jullie,
Ik bezit op het moment een PC met de volgende specs:
Intel Celeron 330 D (@ 3,2 ghz, deze is nog verder te clocken)
2 x 512 MB DDR 400 geheugen Corsair (@ Dual Channel)
Maxtor Diamondmax 10 250 GB 8 mb 7200 RPM
Geforce FX 5200
Deze wil ik graag upgraden, maar ik weet niet precies welke kaart. Ik zit te twijfelen om de 6800LE van Asus te kopen. Kan ik met dit setje dan leuk een spelletje spelen, of is een andere processor daarvoor genoodzaakt?
Met "leuk spelletje" bedoel ik Call of Duty 2, Doom III, Battlefield 2, Enzovoorts. Nog eventjes vooruit kunnen gamen dus.
Ik zit sterk te twijfelen, of ik deze vandaag nog moet bestellen, of niet. Wie wil mij helpen?
ik bedoelde of het ook werkt met RivatunerBreepee schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:14:
[...]
Ik mag vast wel voor Willem antwoorden, ik heb tenslotte dezelfde kaart. Met Smartdoctor kun je idd de het aantal toeren van de fan regelen, je kunt ook een reeks temperatuur thresholds met bijbehorende snelheden opgeven.
als je dat kunt testen zou fijn zijn.
@Neron, op dit moment is de Asus V9999/TD idd een hele leuke aanbieding zoals Breepee ook al aangeeft.
Dit is een 6800 vanilla, gewoon een normale 6800. Deze heeft standaard 12 pipes en 5 shaders als ik het goed heb. De kans dat je deze kunt unlocken naar 16,6 is vrij goed.
Deze gebruikt, als je een AGP versie koopt teminste, precies dezelfde chip als je 6800LE en de 6800GT/Ultra, namelijk de NV40. Tips voor de Asus V9999/TD + unlocken&overclocken kun je hier ook vinden.
[ Voor 37% gewijzigd door Ultraman op 01-11-2005 22:20 ]
Hij bedoelt of het werkt met Rivatuner, antwoord is nee, je kunt de fan niet regelen met Rivatuner, ik tenminste niet. Had ik eerder ook al gepost overigensBreepee schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:14:
[...]
Ik mag vast wel voor Willem antwoorden, ik heb tenslotte dezelfde kaart. Met Smartdoctor kun je idd de het aantal toeren van de fan regelen, je kunt ook een reeks temperatuur thresholds met bijbehorende snelheden opgeven.
Jep zoals Breepee zegt, een TD is goedkoper en sneller, goeie koop.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:14:
Hallo Jongens,
Ik heb een vraagje aan jullie,
Ik bezit op het moment een PC met de volgende specs:
Intel Celeron 330 D (@ 3,2 ghz, deze is nog verder te clocken)
2 x 512 MB DDR 400 geheugen Corsair (@ Dual Channel)
Maxtor Diamondmax 10 250 GB 8 mb 7200 RPM
Geforce FX 5200
Deze wil ik graag upgraden, maar ik weet niet precies welke kaart. Ik zit te twijfelen om de 6800LE van Asus te kopen. Kan ik met dit setje dan leuk een spelletje spelen, of is een andere processor daarvoor genoodzaakt?
Met "leuk spelletje" bedoel ik Call of Duty 2, Doom III, Battlefield 2, Enzovoorts. Nog eventjes vooruit kunnen gamen dus.
Ik zit sterk te twijfelen, of ik deze vandaag nog moet bestellen, of niet. Wie wil mij helpen?
Het begint een standaard respons te worden: Koop een TDBreepee schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:16:
Koop de Asus V9999/TD, zie topic waarom.
Is het echt zo veel dan? heh, mail maar raakcybersteef schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:10:
Ik noteer tussendoor voor mezelf wat todo dingen om de topicstart uit te breiden. Ik mail dat wel door naar je XanderDrake
Zucht.. wat hebben nou al 10000 mensen over smartdocter gezecht? Mja idd je kan het beter niet gebruiken om problemen uit de weg te gaan.. BTW in riva tuner kan je ook gewoon je fan speed aan passen hoor.. Zelfs apart van elkaar.. Met standard 2D, met low power 3D en met performens 3D..Breepee schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:14:
[...]
Ja, die vraag is nu ook al 20 keer beantwoord, mensen lezen niet maar vragen het direct terwijl het al zeker 10 keer in dit topic staat.XanderDrake schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:19:
[...]
Het begint een standaard respons te worden: Koop een TD
Edit
Nee, Kappenou dat kan niet bij mij, kan het balkie wel schuiven maar het geeft geen response
En nee, ook geen 195
[ Voor 23% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-11-2005 22:24 ]
Dan heb ik daar overheen gelezen.WillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:17:
Hij bedoelt of het werkt met Rivatuner, antwoord is nee, je kunt de fan niet regelen met Rivatuner, ik tenminste niet. Had ik eerder ook al gepost overigens
Ik had dit eigenlijk wel verwacht vanwege het aparte design dat de Asus kaarten gebruiken. Om dezelfde reden dat temperaturen met RivaTuner niet willen
Ik neem aan dat Breepee met hetzelfde antwoord komt, laat maar horen Breepee.
Nou...ik baal daar dan wel stevig vanKappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:08:
[...]
Imo soldeer je der wat nieuwe opdas niet zo moeilijk hahaa
![]()
Of als je nog garantie hebt stuur je hem terug (mits je natuurlijk stock cooler hebt)
a joh willem komop 195 dan.. haha

De kans dat ik weer een kaart krijg die ik volledig kan unlocken is klein......
Ik ging tog maar ff die condensatoren bekijken, en een aantal vertonen scheurtje's........
Maar op de site die XanderDraken mij gaaf staat een plaatje met de dezelfde scheurtjes
http://img355.imageshack....mage=leadtek6800x14cf.jpg
(zie de groene condensatoren)
maar jah...ik kan altijd wel ff bij m'n pa smeken om zijn fully unlocked XFX 6800LE
[ Voor 28% gewijzigd door Dubbel Fristie op 01-11-2005 22:29 ]
en je hebt ook geprobeerd in te stellen door middel van load at windows start up? want dat moet ik namelijk doen als ik wil overclocken.. Vervolgens moet je rebootenWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:21:
[...]
Ja, die vraag is nu ook al 20 keer beantwoord, mensen lezen niet maar vragen het direct terwijl het al zeker 10 keer in dit topic staat.
Edit
Nee, Kappenou dat kan niet bij mij, kan het balkie wel schuiven maar het geeft geen response
koop gewoon mijn Asus 6800GE 256MB GDDR3 ik own zijn LE haha ;-)maar jah...ik kan altijd wel ff bij m'n pa smeken om zijn fully unlocked XFX 6800LE![]()
[ Voor 17% gewijzigd door KappeNou op 01-11-2005 22:26 ]
Wat ik ook doe, met Rivatuner gaat de fan geen rondje per minuut zachter. Werkt gewoon niet.KappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:24:
[...]
en je hebt ook geprobeerd in te stellen door middel van load at windows start up? want dat moet ik namelijk doen als ik wil overclocken.. Vervolgens moet je rebooten
@ Tristan
Je kunt ook gewoon de kaaart RMA'en. Ding is pas 2/3 maanden oud zei je, gewoon terugsturen dat ding
[ Voor 14% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-11-2005 22:26 ]
Heb ik ook gelezen. Tot nu toe geen problemen ermee gehad, maar de fansnelheden blijven ook intact wanner je smartdoctor uitzet. Dan zou je geen last meer van hypothetisch ongerief moeten hebben en heb je toch een aangepaste fansnelheid.KappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:21:
[...]
Zucht.. wat hebben nou al 10000 mensen over smartdocter gezecht? Mja idd je kan het beter niet gebruiken om problemen uit de weg te gaan.
Ik kon het niet eens vinden in Rivatuner (ken het program totaal niet), maar omdat het mijn drivers (81.85) niet ondersteunt, ga ik nog niet de bios overriden. En ja, dankzij mijn 2 Xeon's hebben de 8x.xx driver hier weldegelijks nut (in theorie iigcybersteef schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:22:
[...]
Dan heb ik daar overheen gelezen.
Ik had dit eigenlijk wel verwacht vanwege het aparte design dat de Asus kaarten gebruiken. Om dezelfde reden dat temperaturen met RivaTuner niet willen
Ik neem aan dat Breepee met hetzelfde antwoord komt, laat maar horen Breepee.
[ Voor 40% gewijzigd door Brent op 01-11-2005 22:28 ]
Ik heb een XFX6800LE waarvan ik max welke vlekkeloos draait op A1 12x 1,6vp
bit 02 gaf bij mij artifacts dus heb ik dicht laten staan.
Kan het zijn wanneer ik een flinke resolutie neem in bijvoorbeeld een spel als racedriver2 dat mijn cpu de bottleneck gaat vormen?
Ik draai hier op een p4 northwood fsb533 welke is oced van 2.4 naar 2.7mhz en 1gb geheugen
Wat ik dus niet kan achterhalen is of het nu de cpu nu de bottleneck is of toch mijn videokaart met 128mb.
verder is deze kaart echt waar voor zijn geld gezien het tweakgehalte.
computer voor alle werkzaamheden
Met een flinke resolutie + Eyecandy wordt je videokaart juist de bottleneck. Omdat je je videokaart veel meer te doen geeft terwijl je processor nagenoeg hetzelfde moet doen. Weet wel dat je vaak ook meer geheugen nodig hebt voor een hogere resolutie.Edwin van Cleef schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:26:
Nu eventjes een hele andere vraag voor de kenners waar ik zelf dus niet uitkom.
Ik heb een XFX6800LE waarvan ik max welke vlekkeloos draait op A1 12x 1,6vp
bit 02 gaf bij mij artifacts dus heb ik dicht laten staan.
Kan het zijn wanneer ik een flinke resolutie neem in bijvoorbeeld een spel als racedriver2 dat mijn cpu de bottleneck gaat vormen?
Ik draai hier op een p4 northwood fsb533 welke is oced van 2.4 naar 2.7mhz en 1gb geheugen
Wat ik dus niet kan achterhalen is of het nu de cpu nu de bottleneck is of toch mijn videokaart met 128mb.
verder is deze kaart echt waar voor zijn geld gezien het tweakgehalte.
Verwijderd
Of moet ik voor deze vraag ergens anders naartoe?
als nog is het beste gewoon een fan controllerBreepee schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:25:
[...]
Heb ik ook gelezen. Tot nu toe geen problemen ermee gehad, maar de fansnelheden blijven ook intact wanner je smartdoctor uitzet. Dan zou je geen last meer van hypothetisch ongerief moeten hebben en heb je toch een aangepaste fansnelheid.
[...]
Ik kon het niet eens vinden in Rivatuner (ken het program totaal niet), maar omdat het mijn drivers (81.85) niet ondersteunt, ga ik nog niet de bios overriden. En ja, dankzij mijn 2 Xeon's hebben de 8x.xx driver hier weldegelijks nut (in theorie iig).
Ow dat gaat zeker lukken hoor, met die nieuwe Asus videokaartVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:30:
Oké, bedankt jongens. Ik laat m'n gedachten er vanavond nog even over draaien, en dan beslis ik morgen. Denk je dat ik met deze configuratie (stel alles is geunlocked 16/1,6 (geloof ik?) icm mijn processor en geheugen) fear kan spelen?
Of moet ik voor deze vraag ergens anders naartoe?
De stock koeler is anders een harstikke goed ding. Koelt perfect, ik kan fanloos gamen, doe dat maar eens naKappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:31:
[...]
als nog is het beste gewoon een fan controllerDan hoeft je viedeokaart ook geen spanning te geven aan je stomme toch niet goed koelende koeler
Waarom leveren ze niet gewoon standaard zalman coolers erop
Of gewoon dat ontwerp.. Zo'n ontwerp koeler is toch het eerste waar je aan denk als je een koeler gaat ontwerpen? IMO. (tenminste als je een beetje natuurkunde hebt gehad enzo)
[ Voor 41% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-11-2005 22:32 ]
Hoe hoger je de resolutie zet en eye-candy toevoegt, hoe meer je voornamelijke de videokaart belast. Maar...
Denk er ook aan dan deze eye-candy van tevoren wordt gedaan door de CPU, deze doet immers de scene berekeningen en zegt dus waar de videokaart die eyecandy moet renderen.
Het uitzoeken wat de bottleneck is is erg lastig. Maar heb je toevallig last van slechte performence in RaceDriver2 of ?
@Breepee, RivaTuner zegt hier ook dat hij de 81.85 drivers niet ondersteund, maar dit is enkel omdat er niet mee getest is, de drivers zijn immers van na de release van deze versie. Maar RivaTuner werkt verder perfect.
Overigens voor die fanspeed regeling in RivaTuner. Het werkt pas als je het balkje naar een andere stand schuift en dan op Toepassen drukt.
Schuif ik naar 100% op 2D mode en druk op op Toepassen, dan hoor ik de fan ineens opspinnen
Maar aangezien Willem het niet met de Asus werkend krijgt ga ik er van uit dat het op die kaarten simpelweg niet werkt. Dit had ik in theorie ook voorspelt omdat deze kaarten een ander design gebruiken.
[ Voor 37% gewijzigd door Ultraman op 01-11-2005 22:38 ]
Hij koelt verder wel redelijk hoor.. daar niet van.. kep zelf ook een paar weken stock koeler gedraaid.. Maar de zelfde temperaturen met je zalman op het laagst moet je toch echt je stock koeler vol voor laten draaienWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:31:
[...]
De stock koeler is anders een harstikke goed ding. Koelt perfect, ik kan fanloos gamen, doe dat maar eens na
En met volle zalman snelheid.. mja das een ander verhaal, dan moet je toch echt 220V op je standaard koeler gaan gooien
Jep, maar 220 volt op je stock koeler? Dan draait je koeler 64176 RPM , reken maar dat je dan goede koeling hebtKappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:35:
[...]
Hij koelt verder wel redelijk hoor.. daar niet van.. kep zelf ook een paar weken stock koeler gedraaid.. Maar de zelfde temperaturen met je zalman op het laagst moet je toch echt je stock koeler vol voor laten draaienKep met 2 6800's ervaring dus..
En met volle zalman snelheid.. mja das een ander verhaal, dan moet je toch echt 220V op je standaard koeler gaan gooien
Hmm eigenlijk geen idee.. Ik ga het zo wel ff proberenWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:38:
[...]
Jep, maar 220 volt op je stock koeler? Dan draait je koeler 64176 RPM , reken maar dat je dan goede koeling hebtvolgens mij trekt je kaart dan krom onder de druk
[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 01-11-2005 22:41 ]
Ik dat hij dan 's wereld eerste vliegende videokaart heeft......WillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:38:
[...]
Jep, maar 220 volt op je stock koeler? Dan draait je koeler 64176 RPM , reken maar dat je dan goede koeling hebtvolgens mij trekt je kaart dan krom onder de druk
Verwijderd
Oké, ik had er stiekem op gehoopt, maar ook rekening mee gehouden dat ik ook nog een CPU upgrade moest doen. Hier heb ik uiteraard geen zin in!WillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:31:
[...]
Ow dat gaat zeker lukken hoor, met die nieuwe Asus videokaart
Doe dat maar, ken je alvast de brandweer bellen ook. Denk dat er een flinke lichtshow uitkomt al pleur je er 220 volt opKappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:41:
[...]
Hmm eigenlijk geen idee.. Ik ga het zo wel ff proberenkep me standaard koeler toch niet meer nodig
Gekkenhuis hier vanavond
Ja dan trek je je hele case de lucht inTrIsTaN_tDb15 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:42:
[...]
Ik dat hij dan 's wereld eerste vliegende videokaart heeft......
[ Voor 24% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-11-2005 22:43 ]
Nou dan film ik het toch gewoon.. Valt vast aardig wat geld mee te verdienen zijnWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:42:
[...]
Doe dat maar, ken je alvast de brandweer bellen ook. Denk dat er een flinke lichtshow uitkomt al pleur je er 220 volt op
Gekkenhuis hier vanavond
[...]
Ja dan trek je je hele case de lucht in
Als jij van de opbrengst 2 GTX'en kunt kopen, mag ik dan je oude GE hebben ?KappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:47:
[...]
Nou dan film ik het toch gewoon.. Valt vast aardig wat geld mee te verdienen zijnDan kan ik vervolgens misschien wel een leuk SLI 7800GTX opstellingkje maken
woeii

Nou eerlijk gezegd denk ik dat die dan samen met me kast en al over me huis heen is gevlogen.. Dus denk niet dat je er meer zo veel aan zult hebbenWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:49:
[...]
Als jij van de opbrengst 2 GTX'en kunt kopen, mag ik dan je oude GE hebben ?![]()
Verwijderd
What goes up, goes downKappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:54:
[...]
Nou eerlijk gezegd denk ik dat die dan samen met me kast en al over me huis heen is gevlogen.. Dus denk niet dat je er meer zo veel aan zult hebben
Dat is jammer Neron, ook bij yorcom gekeken?
[ Voor 6% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-11-2005 22:59 ]
Zoals ik al zei, zolang de voorraad strekt...Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:56:
Jongens jongens jongens.Hij is uitverkocht bij die winkel waar hij voor 129,90 was!
Nu moet ik er 20 euro tegenaan gooien.
Ik bestel hem morgen wel, zonde.
Bij de normale winkels met etalage hadden ze em anderhalve week geleden al niet meer, ik denk dat het nu toch schaarse kaartjes beginnen te worden.
Ik denk alleen niet dat je printplaten in je kast 220 volt leuk gaan vinden hahaWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:59:
[...]
What goes up, goes down. Na een tijdje is de spanning er af, als de stekker uit het stopcontact gerukt wordt.
Dat is jammer Neron, ook bij yorcom gekeken?
Powerline doet hem nu net ook voor 129 weg. Ik zou snel wezen.XanderDrake schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:04:
[...]
Zoals ik al zei, zolang de voorraad strekt...
Bij de normale winkels met etalage hadden ze em anderhalve week geleden al niet meer, ik denk dat het nu toch schaarse kaartjes beginnen te worden.
Nee, niet echt nee..KappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:08:
[...]
Ik denk alleen niet dat je printplaten in je kast 220 volt leuk gaan vinden haha
Je kunt overigens beter de 512 Mb versie van de 7800GTX nemen, die op de Frontpage staat.
Loopt @ Ultra speeds staat er .
Dit is btw al een tijdje zo.. Dus ik hoop voor je dat ze hem nog hebben.. Maja ze zijn nu wel een stuk groter btw.. 2 zaken in zmeer en 1 in goudaBreepee schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:11:
[...]
Powerline doet hem nu net ook voor 129 weg. Ik zou snel wezen.
mja duhhh logisch!!!WillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:12:
[...]
Nee, niet echt nee..
Je kunt overigens beter de 512 Mb versie van de 7800GTX nemen, die op de Frontpage staat.
Loopt @ Ultra speeds staat er .
Schiet je vrij weinig mee opKappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:15:
[...]
mja duhhh logisch!!!ik doe het BTW ook in deze opstelling
nieuws: 'Ondersteuning SLI met vier videochips in ForceWare 90' bwhahaha 2gig GDDR3 geheugen bwhahahaha LOL!
Nope, toepassen doet ook niks, werkt gewoon echt niet. Er is wel een mogelijkheid om dll bestanden in Rivatuner te zetten toch? Misschien dat er nog een Asus update komt of er al is.Overigens voor die fanspeed regeling in RivaTuner. Het werkt pas als je het balkje naar een andere stand schuift en dan op Toepassen drukt.
Schuif ik naar 100% op 2D mode en druk op op Toepassen, dan hoor ik de fan ineens opspinnen
Maar aangezien Willem het niet met de Asus werkend krijgt ga ik er van uit dat het op die kaarten simpelweg niet werkt. Dit had ik in theorie ook voorspelt omdat deze kaarten een ander design gebruiken.
Jawel joh is stoer toch!WillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:21:
[...]
Schiet je vrij weinig mee op
[...]
Nope, toepassen doet ook niks, werkt gewoon echt niet. Er is wel een mogelijkheid om dll bestanden in Rivatuner te zetten toch? Misschien dat er nog een Asus update komt of er al is.
btw welke rivatuner versie gebruik je? gewoon de nieuwste? Rivatuner v2.0 release 15.7
Jep ik gebruik 15.7KappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:27:
[...]
Jawel joh is stoer toch!tenminste dat vinden de uber overclockers haha
btw welke rivatuner versie gebruik je? gewoon de nieuwste? Rivatuner v2.0 release 15.7
Ja, je kunt wel mooi patsen met je 2 GB GDDR 3
[ Voor 8% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-11-2005 23:28 ]
mja iddWillemJanJansen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:28:
[...]
Jep ik gebruik 15.7
Ja, je kunt wel mooi patsen met je 2 GB GDDR 3
En daarna weer toen ik als 1 van de eerste de 500euro dure Geforce 4 Ti4600 128MB had
maja ik doe nu gewoon lekker rustig aan hoor met me 6800tje
edit: moet je mijn historische aller eerste geforce ooit kopen? (kep zelfs de doos en boekjes nog haha) kep me 4600 al voor een vriende prijs weg gedaan haha
[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 01-11-2005 23:40 ]
Tja, een monster in zijn tijdKappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:37:
[...]
mja iddIedereen stond al met ze bek vol tanden toen ik de 1000gulden dure creative geforce 256bit 32MB >DDR< had. Toen zat nog iedereen met ze voodoo 2 en 3.. en sommige met hun diamond viper bwhahaha. Die stap was echt revolutionair
En daarna weer toen ik als 1 van de eerste de 500euro dure Geforce 4 Ti4600 128MB had
maja ik doe nu gewoon lekker rustig aan hoor met me 6800tje
edit: moet je mijn historische aller eerste geforce ooit kopen? (kep zelfs de doos en boekjes nog haha) kep me 4600 al voor een vriende prijs weg gedaan haha
Nee hoor, mijn S3 Virge doet het nog steeds, pci kaartje voor als mijn flash mislukt, tot nu toe 1 keer dienst bewezen
[ Voor 8% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-11-2005 23:42 ]
Dit topic is gesloten.
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.
POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.
Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o