Het 6800LE Topic Deel 21

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.470 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Anderzijds wat een damn hoge score man, houwe zo, wees tevreden

Dankje heb er erg me best voor gedaan :P Maar nou is de 12k grens wel verleidelijk

Verwijderd

Ik zit al even te azen op dit kaartje vanwege de lage prijs en leuke mogelijkheden, maar alle links van pricewatch zijn 'verouderd' (niet meer verkrijgbaar etc).Ook zelf kan ik niks vinden. Is deze kaart nog wel verkrijgbaar voor <150€ ? Duurder zie ik ze nog wel, maar dan heeft het hele idee geen nut meer he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
WillemJanJansen schreef op donderdag 17 november 2005 @ 13:13:
Nu heb ik soms dat dat gare Windows Beveiliging ineens door mn run heen gaat zodat ik weer opnieuw kan beginnen. Dan staat je computer al een paar uur aan en precies wanneer je alles nodig hebt wat het ding heeft, wil windows even aangeven dat je computer mogelijk niet goed beveiligd is 8)7. Eigenlijk zou je bij het installeren van Windows moeten kunnen aangeven of je Noob of Power user bent.
PRECIES. Dat zeg ik nou ook al tijden :P.
Maarrr: je kan dit fixen (net als die ellendige Windows Firewall overigens) door in 'Services' onder de Administrative tools van Control Panel de service Security Center uit te zetten (en als gewenst ook de WinFirewall)

Wat betreft die 400MHz barriere. K8N = nForce3. Deze heeft met 6800 kaarten wel es moeite (redelijk vaak...) = BUUUG. Gaat hikken als je kaart te snel wordt (maar nog geen fouten of arti's maakt!). Een van de redenen dat ik mn core maar op 400 laat, met in 3D op 425 (kan je via BIOS ook met NibiTor editen, door het aantal powerniveaus te veranderen). Meer dan dat is stutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:52
-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 00:22:
[...]

PRECIES. Dat zeg ik nou ook al tijden :P.
Maarrr: je kan dit fixen (net als die ellendige Windows Firewall overigens) door in 'Services' onder de Administrative tools van Control Panel de service Security Center uit te zetten (en als gewenst ook de WinFirewall)
Zal het zo ff fixen ;). Die VuurMuur van Windows heb ik niet aan, m'n router doet dat soort werk wel.

De 81.85 Drivers werken overigens niet helemaal goed met San Andreas en mijn videokaart (V9999/TD)
Afbeeldingslocatie: http://img486.imageshack.us/img486/8239/sanandreasicmnv81856br.png

Met andere drivers geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:29:
Ik zit al even te azen op dit kaartje vanwege de lage prijs en leuke mogelijkheden, maar alle links van pricewatch zijn 'verouderd' (niet meer verkrijgbaar etc).Ook zelf kan ik niks vinden. Is deze kaart nog wel verkrijgbaar voor <150€ ? Duurder zie ik ze nog wel, maar dan heeft het hele idee geen nut meer he.
Ik heb hetzelfde probleem. Ben nu ook al een tijdje aan het zoeken maar de shops in links die er nog in staan, hebben hem sowieso niet meer en gebruiken het meer als lokkertje volgens mij. Op www.pricewatch.info staan nog wel meer aanbieders en ook voor minder dan 150,- dus wellicht dat daar nog wat bijzit (ik heb ze nog niet allemaal gehad in elk geval). Ik was ook niet van plan om meer dan 150,- te gaan betalen aangezien je voor iets meer al een GT hebt.
Aangezien de GS er nu ook aankomt, zakt de prijs van de GT overigens misschien ook nog wel naar een leuke prijs.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
Ik heb nu bijna het hele topic doorgelezen, en wil graag een 6800LE gaan kopen. Ben alleen bang dat dat lastig wordt...

Nu is de 6800 (gewoon) nog wel te krijgen. Is de AGP verzie daarvan ook unlockbaar? In het lijstje in de eerste post staat dat de 6800 AGP alleen op N40 is uitgebracht. dat zou betekken dat dit moet kunnen, maar heeft iemand dat hier ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
kippy schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:52:
Ik heb nu bijna het hele topic doorgelezen, en wil graag een 6800LE gaan kopen. Ben alleen bang dat dat lastig wordt...

Nu is de 6800 (gewoon) nog wel te krijgen. Is de AGP verzie daarvan ook unlockbaar? In het lijstje in de eerste post staat dat de 6800 AGP alleen op N40 is uitgebracht. dat zou betekken dat dit moet kunnen,
De AGP versie is JUIST unlockbaar ;) Ik denk dat je een paar regels gemist hebt met lezen.
maar heeft iemand dat hier ook al geprobeerd?
Ongeveer iedereen hier heeft zijn kaart (deels) unlocked, sommigen volledig terwijl anderen niet verder kwamen dan 4 pipelines of zelfs 0!

Ik zelf heb een 6800 die volledig unlocked is, dus van 12 pipelines en 4 vertex shaders, naar 16 pipelines en 6 vertex shaders.

Het kopen van een LE of een Non-Ultra gaat moeilijk worden aangezien die zo'n beetje uitverkocht zijn in NL.

[ Voor 7% gewijzigd door WillemJanJansen op 18-11-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
WillemJanJansen schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:24:
[...]

De AGP versie is JUIST unlockbaar ;) Ik denk dat je een paar regels gemist hebt met lezen.

[...]

Ongeveer iedereen hier heeft zijn kaart (deels) unlocked, sommigen volledig terwijl anderen niet verder kwamen dan 4 pipelines of zelfs 0!

Ik zelf heb een 6800 die volledig unlocked is, dus van 12 pipelines en 4 vertex shaders, naar 16 pipelines en 6 vertex shaders.
Ja iedereen heeft de LE verzie unlocked en zo. maar hebben mensen dat ook met de gewoon verzie gedaan. dus de 6800 AGP en niet de 6800LE AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
kippy schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:26:
[...]

Ja iedereen heeft de LE verzie unlocked en zo. maar hebben mensen dat ook met de gewoon verzie gedaan. dus de 6800 AGP en niet de 6800LE AGP
Dat zeg ik net:
:z Een Gewone 6800(AGP) heb ik...

Ik ben er net overigens achter gekomen dat ik mijn tv out niet kan gebruiken, aangezien die helemaal op de rand van de kaart zit, en mijn goedkopie Sweex kast niet helemaal goeie afmetingen heeft 8)7. Binnekort maar eens een nieuwe kast aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dus hij is erg moeilijk te vinden nog. Als iemand een shop weet zou ik het graag horen, als ik wat vind post ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
De 6800XT, die ik ook heb, is gewoon te verkrijgen.
Hij loopt standaard op 325 mhz ipv 300, en is ook gewoon te unlocken net zoals de LE...

Asus N6800XT/TD GeForce 6800XT 128MB DVI/TV
143.50 euro

[ Voor 18% gewijzigd door eX0duS op 19-11-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds kort de redelijk tevreden eigenaar van een ASUS gf 6800 (NU) v9999/td, maar nu zit ik met een probleempje en ik weet echt niet meer waar het aan ligt. Aangezien de mensen hier wel redelijk wat ervaring hebben met de vergelijkbare kaart 6800 LE ben ik benieuwd wat jullie ervan denken.

Volgens mij heb ik artifacts maar krijg ze niet weg. Het gaat om randen van muren of als ik in de verte kijk dan heb ik ook arti's. Op onderstaande links kun je ze zien. Heb nieuwe drivers geinstalleerd ook voor mijn mobo (MSI KT3 ultra VIA chipset) helpt allemaal niet. Heb alle overclocks terug gezet, maar dit werkt ook niet. Heb er altijd last van in CSS en bij 3dMark03 bij Troll nest.

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/7639/artifact0ua.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/9306/artificat20jo.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/2618/artificat33hd.th.jpg

Systeem specs:
MOBO MSI KT3 ultra VIA chipset
AMD athlon 2100+
300 watt antech voeding
1024 mb

Ben benieuwd hoe jullie erover denken. Hoop dat ik genoeg info heb gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:48:
Ben sinds kort de redelijk tevreden eigenaar van een ASUS gf 6800 (NU) v9999/td, maar nu zit ik met een probleempje en ik weet echt niet meer waar het aan ligt. Aangezien de mensen hier wel redelijk wat ervaring hebben met de vergelijkbare kaart 6800 LE ben ik benieuwd wat jullie ervan denken.

Volgens mij heb ik artifacts maar krijg ze niet weg. Het gaat om randen van muren of als ik in de verte kijk dan heb ik ook arti's. Op onderstaande links kun je ze zien. Heb nieuwe drivers geinstalleerd ook voor mijn mobo (MSI KT3 ultra VIA chipset) helpt allemaal niet. Heb alle overclocks terug gezet, maar dit werkt ook niet. Heb er altijd last van in CSS en bij 3dMark03 bij Troll nest.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Systeem specs:
MOBO MSI KT3 ultra VIA chipset
AMD athlon 2100+
300 watt antech voeding
1024 mb

Ben benieuwd hoe jullie erover denken. Hoop dat ik genoeg info heb gegeven
Nee volgens mij zijn dit geen Arties :) Het zijn gewoon aliased edges, hoekige randen met een andere kleur!
En bij die Troll test in 3dmark2003 is gewoon de 3d-enigne die brak is hoor, geen zorgen over maken! Ik vind het ook onwijs lelijk eruit zien daar, maar dat hoort er bij.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel enorm tussen de 6600GT, 6800LE, de 6800 Ultra, de Radeon X700 of de X800 RX. Scheelt best veel in de prijs die laatste, ik heb alleen geen idee waar dat RX voor staat? Die X800 RX kost ''maar'' 157 euro tegenover de 294 euro van de 6800GT.... terwijl de X800 toch best hoog in dit lijstje staat: http://www.area3d.net/overview.php

Maar nogmaals.. geen idee waar dat RX voor staat?

Ik ben namelijk bezig met een nieuw systeem samen te stellen, maar ik twijfel o.a. over de videokaart. Ik wil ik elk geval zonder moeite de nieuwste games kunnen spelen en de kaart moet ook niet over een half jaartje zwaar verouderd zijn....

De kaart moet in het volgende systeem (ongeveer komen:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/amridder/pc2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:57:
Ik twijfel enorm tussen de 6600GT, 6800LE, de 6800 Ultra, de Radeon X700 of de X800 RX. Scheelt best veel in de prijs die laatste, ik heb alleen geen idee waar dat RX voor staat? Die X800 RX kost ''maar'' 157 euro tegenover de 294 euro van de 6800GT.... terwijl de X800 toch best hoog in dit lijstje staat: http://www.area3d.net/overview.php

Maar nogmaals.. geen idee waar dat RX voor staat?

Ik ben namelijk bezig met een nieuw systeem samen te stellen, maar ik twijfel o.a. over de videokaart. Ik wil ik elk geval zonder moeite de nieuwste games kunnen spelen en de kaart moet ook niet over een half jaartje zwaar verouderd zijn....

De kaart moet in het volgende systeem (ongeveer komen:

[afbeelding]
Kijk, op stock snelheden en gelocked heeft de 6800LE al redelijk wat moeite. Spellen zoals FEAR trek ik net op redelijke kwaliteit en resolutie (geen AA), maar das wel 12p6v en 375/920mhz. Ik denk dat die RX hetzelfde presteert als een ietwat overclockte 6800LE, maar niet veel beter.
Ik zou wachten op de 6800GS op AGP, zeker nu ook de LE's schaars beginnen te worden.

Offtopic
Damn dat FEAR! Ik ben nu aan het einde, en ik snap het verhaal maar half, omdat ik veelste druk bezig ben met f*cking bang te zijn om het verhaal te volgen :o

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AGP? Dat gaat er toch helemaal uit? PCI-E is nu toch standaard c.q. het snelst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Er is nog wel een aardig grote markt voor. Het zou onverstandig zijn om die markt te negeren. AGP is niet zozeer sneller dan Pci-e (de bandbreedte van AGP is in principe nog goed genoeg, ookal wordt dit met de huidige high end kaarten al krap), maar wel flexibeler (SLI en Xfire bijv.) en kan meer stroom leveren dan een AGP slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Brainless-NL schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:50:
Er is nog wel een aardig grote markt voor. Het zou onverstandig zijn om die markt te negeren. AGP is niet zozeer sneller dan Pci-e (de bandbreedte van AGP is in principe nog goed genoeg, ookal wordt dit met de huidige high end kaarten al krap), maar wel flexibeler (SLI en Xfire bijv.) en kan meer stroom leveren dan een AGP slot.
AGP niet zo zeer sneller? PCI-E is veel sneller als het gaat om bandbreedte, dus dat klopt niet helemaal van je. Ik denk dat je in je eerste zin PCI-E en AGP hebt omgewisseld ;)

Maar idd, al zet je je AGP op 4x merk je het amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Ik heb Need For Speed Most Wanted sinds vandaag en toen ik mijn eerste quickrace reed, kwamen er allemaal artifacts. "Klote, die pipelines zijn misschien wel verrot", dus die had ik ff uitgezet maar nee hoor, zelfde verhaal. Weer een beeld vol met arties. Hierna heb ik een nieuwe driver geinstalleerd, namelijk 81.95 WHQL (Ik had 81.85 WHQL) en ook hiermee was het niet opgelost.

Heeft iemand met een 6800(LE, NU, XT etc.) kaart hier hetzelfde probleem met dit spel?

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/3582/nfs7oa.png
Zulke arties heb ik dus.

Ik draai op 1280x1024 @ Max details
Dit heb ik overigens ook, soms
just for curiosity...
this happens to me and to a friend of mine:
if we play nfs with aa and texture filtering @ max for a few time, when we go to another game like quake 4 or SoF 2 we get these weird line-like artifacts..... only happened since we installed the demo.....
Anderen hebben er dus ook last van |:(

[ Voor 30% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-11-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

WillemJanJansen schreef op maandag 21 november 2005 @ 00:30:
[...]

AGP niet zo zeer sneller? PCI-E is veel sneller als het gaat om bandbreedte, dus dat klopt niet helemaal van je. Ik denk dat je in je eerste zin PCI-E en AGP hebt omgewisseld ;)

Maar idd, al zet je je AGP op 4x merk je het amper.
Het verschil tussen PCI-E en AGP is werkelijk niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
DesertShooter schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:23:
[...]

Het verschil tussen PCI-E en AGP is werkelijk niets!
Het verschil tussen AGP en PCI-E zelf is best groot, het verschil in prestatie is niks omdat de videokaarten nog niet zo veel gebruiken. Maar het verschil tussen AGP en PCI-E is groot hoor :o

Iemand nog een oplossing voor mijn NFS MW arties?

Mm, op 1024 x 768 ben ik Arti vrij, kan ik mee leven.. nu die irritante schokjes nog weg en het speelt lekker.

@Tonytone, moet je voor de gein dit topic eens door kijken, daar heb je je antwoord. Die foto van jou is van een GT of een GE, een TD heeft namelijk geen geheugenkoeling.

[ Voor 24% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-11-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02-2023
Weet iemand of de Asus v9999/TD hetzelfde is als een 'gewoone' 6800 LE?

De v9999 ziet er namelijk erg anders uit dan de 6800 Le van de revisie foto's (v.1 v.2 en v.3)
Kijk de v9999 Afbeeldingslocatie: http://www.megawebshop.com/winkelen/pc/prods/1336_3.jpg
Wie heeft deze hier boven, en kon gewoon de pipes openen?!?

de 6800 rev.3 heeft een erg andere achterkant
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/rev3.gif

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

WillemJanJansen schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:25:
@Tonytone, moet je voor de gein dit topic eens door kijken, daar heb je je antwoord. Die foto van jou is van een GT of een GE, een TD heeft namelijk geen geheugenkoeling.
Copy That.

Lezen == Weten;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
Thanks guys :)

lezen = idd weten
Dus ik met me Dyslexie en ADHD doe ook me uiterste best! Maar alles door lezen is me echt veel te veel (sorry) En ik kon geen andere plaatjes vinden om te vergelijken.

Maar eh, effe een opsomming:
Dat plaatje 'van mij' hoord dus blijkbaar niet bij de beschrijving :? : ASUS V9999/TD Geforce 6800 128MB DDR AGP DVI + TV-out
Ik vroeg me al af waarom de condensatoren er zo anders uit zagen.
(en is dat 2e 'zwarte ding' op de achterkant dan voor active geheugen koeling ofzo?)

De V9999/TD is dus een erg goeie koop voor 148,99 (gezien ze nergens meer te krijgen zijn)
Check de fout
http://www.megawebshop.co...fe0fba0fcea4ad01ef75c6780

[ Voor 26% gewijzigd door TonyTone op 25-11-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
TonyTone schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:09:
Thanks guys :)

lezen = idd weten
Dus ik met me Dyslexie en ADHD doe ook me uiterste best! Maar alles door lezen is me echt veel te veel (sorry) En ik kon geen andere plaatjes vinden om te vergelijken.

Maar eh, effe een opsomming:
Dat plaatje 'van mij' hoord dus blijkbaar niet bij de beschrijving :? : ASUS V9999/TD Geforce 6800 128MB DDR AGP DVI + TV-out
Ik vroeg me al af waarom de condensatoren er zo anders uit zagen.
(en is dat 2e 'zwarte ding' op de achterkant dan voor active geheugen koeling ofzo?)

De V9999/TD is dus een erg goeie koop voor 148,99 (gezien ze nergens meer te krijgen zijn)
Check de fout
http://www.megawebshop.co...fe0fba0fcea4ad01ef75c6780
Plaatjes kloppen niet nee, dat Zwarte ding achterop is idd voor het geheugen. Kaart is idd nergens meer te krijgen, ik zat net in het goede tijdperk met mijnes (129,-)

Van die site af:
ASUS V9999/TD Geforce 6800 128MB DDR AGP DVI + TV-out Blue LED

Graphics Engine: GeForce 6800
Video Memory: 128MB DDR
Engine Clock: 300MHz
Memory Clock: 600 MHz(300MHz DDR)
RAMDAC: 400MHz
Zo te zien weet die online shop weinig van hun eigen producten af, Engine clock is standaard 325 Mhz bij een V9999/TD, Geheugen Clock is standaard 700 Mhz (350 Mhz DDR)..

Ik zou eerst eens in de Shopsurvey kijken, of die winkel wel gezond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
Winkel ziet er goed uit!
http://tweakers.net/shopsurvey/6617
Ik ga em nu meteen bestellen :D

Bedankt voor de info guys!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
@WillemJanJansen, draai hier de NFS:MW demo op 81.85 WHQLs zonder enig probleem.
Heb je ook de nieuwste betas geprobeerd? 81.89 was dat geloof ik.
Ik denk niet dat dat iets oplost, maar je weet nooit.
Anders zul je denk ik moeten wachten op een fix :/

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
cybersteef schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:46:
@WillemJanJansen, draai hier de NFS:MW demo op 81.85 WHQLs zonder enig probleem.
Heb je ook de nieuwste betas geprobeerd? 81.89 was dat geloof ik.
Ik denk niet dat dat iets oplost, maar je weet nooit.
Anders zul je denk ik moeten wachten op een fix :/
Nieuwste Beta? De nieuwste driver is gelijk WHQL en dat is 81.95(Deze gebruik ik nu), met beiden (dus 81.85 en 81.95) kan ik niet op 1280x1024 werken om een of andere vage reden. Nu maar op 1024 x 768 en alles op Max.
Ik heb overigens ook af en toe kleine schokjes, wat zeker niet door mijn videokaart komt. Vrij irritant maar het is speelbaar en het ziet er zelfs op deze resolutie nog aardig mooi uit :)

81.85 is crappy, ook al rare arties in San Andreas..

Al heb ik het gevoel dat EA het spel ook pittig afgeraffeld heeft op sommige gebieden.

[ Voor 14% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-11-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

die Rel80.... het klinkt allemaal zo mooi, en de resultaten zijn prachtig, maar ik krijg mn systeem maar niet overgeschakeld!

Maar goed, ik ga jagen op 6800GT's op de HCC morgen, misschien zelfs een X850pro ( :o Oh Me Gott! een ATi Kaart!)
Als ik iets leuks vind dan format ik mn pc en probeer ik ALSNOG de 8*.** drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Sry Willem, ziet er naar uit dat mijn driver kennis outdated is :P
Had de 81.95 driver nog niet gezien.
Ik had hier verder geen enkel probleem met overschakelen naar 8x series. 7x serie geuninstalled -> reboot -> 8x serie er op -> reboot & klaar.

Ik wens je heel erg veel succes met het probleem. Ik denk dat je echt zult moeten wachten op een fix :'(

offtopic:
@Xander: Good luck hunting! Hoor het resultaat wel een keer. En er is nix mis met ATi :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2005 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ben net ff aan het oc geweest in de schuur :+ met de volgende uitkomst
(kijk die cpu temps 17.5c op lucht _/-\o_ )
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/LTY8K6A4557B

core : 426
mem : 840
volt 1.2

ambient temp. = 4.1 graden
videokaart temp. = n/a

Ik heb een aopen, met welke bios kan ik 1.3volt draaien dan probeer ik het record ff te breken wie kan mij ff helpen.
b.v.b ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 26-11-2005 13:17 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
mad_max234 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:16:
Ben net ff aan het oc geweest in de schuur :+ met de volgende uitkomst
(kijk die cpu temps 17.5c op lucht _/-\o_ )
[afbeelding]

core : 426
mem : 840
volt 1.2

ambient temp. = 4.1 graden
videokaart temp. = n/a

Ik heb een aopen, met welke bios kan ik 1.3volt draaien dan probeer ik het record ff te breken wie kan mij ff helpen.
b.v.b ;)
Das een zeer nette score :o

1400 punten boven mij..
In de winter (Als het vriest) dan ga ik ook wel weer even met de buitenlucht aan de gang. Dat worden lekkere temps. Ik had laatst ook een CPU temp van 22/23 graden, wat met mijn Barton erg goed is (Zalman, luchtkoeling)

VGA kaart is dan rond de 30 graden hier, waardoor ik maar 2 Mhz meer mocht van het ding.. Hoger dan 1.2 volt is hier onmogelijk ;(...

Succes met je record :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Bij mijn scheelde het ook niet zo heel veel iets van 10Mhz.
Maar geen artifacs zo als ik eerst(kamer temp.) had toen rond de 415Mhz maar nu krijg ik gelijk een vastloper als ik te hoog oc op de core het ligt dus niet aan dat hij te warm wordt.

Zou ik 1.4 op de core kunnen zetten voor een paar uurtjes als de kaart goed gekoeld is?

Dit was met 81.95 drivers geen ander driver geprobeerd.

Laat de winter maar beginnen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 26-11-2005 19:14 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
mad_max234 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:14:
Bij mijn scheelde het ook niet zo heel veel iets van 10Mhz.
Maar geen artifacs zo als ik eerst(kamer temp.) had toen rond de 415Mhz maar nu krijg ik gelijk een vastloper als ik te hoog oc op de core het ligt dus niet aan dat hij te warm wordt.

Zou ik 1.4 op de core kunnen zetten voor een paar uurtjes als de kaart goed gekoeld is?

Dit was met 81.95 drivers geen ander driver geprobeerd.

Laat de winter maar beginnen. :+
Ik zou eerst maar eens 1.3 volt proberen.. 1.4 is best veel ;) Al lopen de Ultra's daar wel op... Op zich zou het kunnen dus.Ik moet nog ff benchen met de 81.95 drivers.

En idd, die winter is wel mooi, al zou ik wel oppassen voor vocht als ik jou was, een paar weken geleden werd mijn harde schijf al 5 Graden! Als je je schijf dan in een warmere omgeving zet, komt er allemaal vocht op, wat me niet echt gezond lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Als het goed is is je schijf wel water dicht en dan bedoel ik waar de schijven zitten, en niet het electronica gedeeldte en electronica zo als het MOBO zou je deze moet isoleren met spray?

En daarna gewoon zo snel mogelijk tot boven de 7 graden verwarmen dan slaat er geen condens meer op.en tijdje niet aanzetten denk ik.
Maar zo koud was het vandaag niet heb hem ook gelijk weer aangesloten.

[ Voor 13% gewijzigd door mad_max234 op 26-11-2005 19:57 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op 1.4 geloof ik ! :)

http://www.mvktech.net/co...func,selectfolder/cat,92/

Deze ff download + een bios downloaden van internet, ff aanpassen met netbitor en flashen maar! :D

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:56:
Aopenkaartje kun je eenvouding de bios van aanpassen, kijk ff in de startpost zou ik zegge !

ik heb op 1.4 geloof ik ! :)
Dat heb ik vorig jaar al gedaan vandaar ook 1.2v standaard 1.1v. ;)
Maar is het een beetje veilig?weet ook dat er in het begin enkele kaarten zijn overleden.R.I.P

dus jij draait 1.4 kan je dat ff checken?

edit\
@jens17
Dat weet ik heb een paar xfx biossen gedownload maar kon geen 1.3 instellen
welke bios gebruiken jullie?

[ Voor 14% gewijzigd door mad_max234 op 26-11-2005 20:02 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
mad_max234 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:52:
Als het goed is is je schijf wel water dicht en dan bedoel ik waar de schijven zitten, en niet het electronica gedeeldte en electronica zo als het MOBO zou je deze moet isoleren met spray?

En daarna gewoon zo snel mogelijk tot boven de 7 graden verwarmen dan slaat er geen condens meer op.en tijdje niet aanzetten denk ik.
Maar zo koud was het vandaag niet heb hem ook gelijk weer aangesloten.
Je moet gewoon zorgen dat ALLE hardware warmer is dan de buitenlucht. Dan gaat er geen vocht op zitten. Je printplaat van je HDD ligt bloot, al is die waarschijnlijk wel een beetje warm (Graadje of 3 warmer dan dat de sensor aangeeft denk ik. Bij lage temps dan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mad Max, onwijs strakke scores zeg! Die Venice core helpt ook lekker mee natuurlijk :o 2.7ghz!!
en ook dat geheugen zeg, 245mhz! dat kan ik echt never nooit nie op mijn huidig cheapass ram.

Maar daar komt verschil in, ik heb gister op de hcc eventjes wat Corsair XMS erbij gehaalt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:59:
[...]

Dat heb ik vorig jaar al gedaan vandaar ook 1.2v standaard 1.1v. ;)
Maar is het een beetje veilig?weet ook dat er in het begin enkele kaarten zijn overleden.R.I.P

dus jij draait 1.4 kan je dat ff checken?

edit\
@jens17
Dat weet ik heb een paar xfx biossen gedownload maar kon geen 1.3 instellen
welke bios gebruiken jullie?
ikzelf heb de aopen versie.. deze kan van 1.1 tot 1.5 volt ingesteld worden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:28:
[...]

ikzelf heb de aopen versie.. deze kan van 1.1 tot 1.5 volt ingesteld worden! :P
Heb nog ff lopen zoeken op mvtech maar ik kan steeds allen maar 1.1v,1.2v en 1.4v instellen
kan je misschien iets meer info geven over wel bios het is.b.v.b

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,1 / 1,2 / 1,4 zijn meer veilige factoren, 1,5 is voor de oc'rs ;)

en kan als hetware unlockt worden door een vinkje in nibitor :)

zal thuis wel ff wat screenies schieten, ben nu @ school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik ben geen noob ik weet hoe het werkt maar ik wil graag 1.3 instellen maar met welke bios kan dit?
en is 1.4 wel veilig om er op te zetten want in begin(vorig jaar) zijn er een paar kaarten overleden door de 1.4v.

EDIT\
Heb net ff een paar benchmarks gedraaid en heb de volgende score

eerste run 13042
Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/JAQ05VQO5SCIB89H/A0PT4W82X1O0/BMP/1133181261//bcxw

tweede run 13071 :9
Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/R5WE27S5J50Q4809/P68X413D16LZ/BMP/1133181261//bcxw

core speed : 440
men speed : 840

De core kan nog hoger maar dan daalt de score. :(

edit\
@jens17
Ik heb het gevonden, kan dus gewoon met mijn eigen bios dacht altijd dat er een ander bios nodig had,ben dus wel een noob.LOL :P
en over die dalende score is daar nog iets aan te doen?ligt het aan de core die het niet meer aan kan?
Zat zelf aan het geheugen te denken dat deze achter blijft.

[ Voor 80% gewijzigd door mad_max234 op 28-11-2005 15:16 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan je core net zo hoog oc'n totdat, deze fouten gaat maken dan ff iets terug.. Zo goed mogelijk proberen te koeler uiteraard ;)
Met powerstrip kun je een hotkey toevoegen waarmee de core+geheugen +2% of -2% of reset -clock kan zetten :D .. werkt perfect! Zelfs onder 3dmark ofzo werk dat :D

ik draai op 400 / 930 geloof ik, standaard.. Hoger kunnen de slides van powerstrip niet :(

En uiteraard zal je computer het best presteren, door je pc zo koud mogelijk op te start met zo min mogelijk programma's met uiteraard een zo hoog mogelijk klok ;)

De 2e keer zou theoretisch slechter moeten gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:14:

Maar in de praktijk klopt dat niet. Ik kap 3dmark03 wel eens af in het begin als ik zie dat het een slechte run is. (Goeie indicatie is het moment in Wings Of Fury waarin je ineens enorm veel FPS hebt) Al zit ik daar onder de 1700 dan stop ik 'm. De keer daarop heb ik ALTIJD een betere run dan de eerste, misschien door het cache van je CPU, dat ie bepaalde berekeningen nog onthouden heeft.. maar mijn tweede run is altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

WillemJanJansen schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:31:
Maar in de praktijk klopt dat niet. Ik kap 3dmark03 wel eens af in het begin als ik zie dat het een slechte run is. (Goeie indicatie is het moment in Wings Of Fury waarin je ineens enorm veel FPS hebt) Al zit ik daar onder de 1700 dan stop ik 'm. De keer daarop heb ik ALTIJD een betere run dan de eerste, misschien door het cache van je CPU, dat ie bepaalde berekeningen nog onthouden heeft.. maar mijn tweede run is altijd beter.
Wat ik altijd doe is de hele Wings of Fury af laten lopen, en opletten wat ongeveer de eindscore is.
Afhankelijk van deze score stop ik em of laat ik em doorhobbelen. Ik schat altijd hoe hoog deze score zou moeten zijn, als ik kijk naar mijn open pipes en de clocks van gpu/mem/cpu. Bijv 16p6v @ stock + AMD64 @ 2,4ghz is dat ongeveer 11000punten (denk ik) :) .

Let wel dat Wings of Fury heeel erg systeem afhankelijk is. Je vidkaart is minder belangrijk in deze test.

[ Voor 7% gewijzigd door XanderDrake op 28-11-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
XanderDrake schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:44:
[...]

Wat ik altijd doe is de hele Wings of Fury af laten lopen, en opletten wat ongeveer de eindscore is.
Afhankelijk van deze score stop ik em of laat ik em doorhobbelen. Ik schat altijd hoe hoog deze score zou moeten zijn, als ik kijk naar mijn open pipes en de clocks van gpu/mem/cpu. Bijv 16p6v @ stock + AMD64 @ 2,4ghz is dat ongeveer 11000punten (denk ik) :) .

Let wel dat Wings of Fury heeel erg systeem afhankelijk is. Je vidkaart is minder belangrijk in deze test.
Ik weet het, WOF hangt erg aan je CPU, 11k dat ga je niet halen met 16/6 op stock hoor :o

Als ik op 412/870 en 2800+ @ 2250 draai dan haal ik netaan 11200. Goed, de Venice van mad Max flikkert hier waarschijnlijk nog wel een hoop punten bovenop maar toch, de 11k haal je niet @ stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Vraagje: is het wel mogelijk om de temperatuur uit te lezen van de 6800 le?

Ik heb deze versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/rev3.gif

Ik kan het echt nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Even een kwootje uit de startpost:
Let op!: de ASUS kaart heeft een aparte sensor voor het aflezen van de temperatuur. Dit gaat enkel via SmartDoctor (het programma dat er bijgeleverd wordt) en NIET met RivaTuner. Je temps loggen o.i.d. gaat dus niet.
Dit kan wel hoor! Met speedfan kan het gewoon en dat is toch een veel gebruikt programma, verder zei sir_killalot dat je met een plugin ook gewoon je temps af kunt lezen in Rivatuner. Dit lijkt me wel iets als toevoeging in de startpost. Bespaart ook weer af en toe de "Waarom kan ik alleen met Smartdoctor mijn temps zien" vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

NO2 schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:57:
Vraagje: is het wel mogelijk om de temperatuur uit te lezen van de 6800 le?

Ik heb deze versie:
[afbeelding]

Ik kan het echt nergens vinden.
neen, alleen de asus dus.
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:14:
Je kan je core net zo hoog oc'n totdat, deze fouten gaat maken dan ff iets terug.. Zo goed mogelijk proberen te koeler uiteraard ;)
Met powerstrip kun je een hotkey toevoegen waarmee de core+geheugen +2% of -2% of reset -clock kan zetten :D .. werkt perfect! Zelfs onder 3dmark ofzo werk dat :D

ik draai op 400 / 930 geloof ik, standaard.. Hoger kunnen de slides van powerstrip niet :(

En uiteraard zal je computer het best presteren, door je pc zo koud mogelijk op te start met zo min mogelijk programma's met uiteraard een zo hoog mogelijk klok ;)

Je kunt wel hoger in powerstrip je stelt eerst 400/900 met rivatuner en dan start je powerstrip dan is de default bij powerstrip 400/900. :Y)
En koeling was weer geen probleem ambient temp. was 2 graden, cpu temps was 17graden full load
gpu kan ik niet uitlezen, maar er stonden 2x80mm fans op en er zit een Zalman VF700-AlCu op

De tweede run was met windows tweak(achter grond proggie's uit en zo min mogelijk service laten starten

[ Voor 82% gewijzigd door mad_max234 op 28-11-2005 18:03 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lees je de temperatuur van Aopen 6800 le precies uit?.. Met rivatuner dan?.. moet je een of andere plugin hebben voor rivatuner? kan zo niets vinden :(:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de aopen kan je als enigste geen temp uitlezen.
de rest via rivatuner ofzo behalve asus die heeft een aparte manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:01:
Hoe lees je de temperatuur van Aopen 6800 le precies uit?.. Met rivatuner dan?.. moet je een of andere plugin hebben voor rivatuner? kan zo niets vinden :(:p
Volgens mijn kan dat niet, of er moet het een en het ander veranderd zijn.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met speedfan krijg je hetzelfde resultaat als met everest :(

Geen gpu-temp hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:04:
Met speedfan krijg je hetzelfde resultaat als met everest :(

Geen gpu-temp hoor :(
heeft geen sensor volgens mijn. :(

edit\
Ik ga morgen ff met 1.5volt testen en bench, dan plak ik wel ff een sensor op de gpu

[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 28-11-2005 18:07 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:01:
met de aopen kan je als enigste geen temp uitlezen.
de rest via rivatuner ofzo behalve asus die heeft een aparte manier.
Daarom was mijn kaart zo cheap ! :D

109 euri's, tog klokt het beestje perfecto!! :D

ga zo ff kijken of ik nog veel hoger dan 430 / 930 kom :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zijn er ook voltmods voor je mem. en heeft er iemand ervaring mee?
en hoe zit het met de timers is daar al meer over bekent?

Ik kon nog een heel end hoger 459Mhz maar de score daalden drastisch hoop als ik er meer volt op zet dat de score wel mee omhoog gaat.

[ Voor 36% gewijzigd door mad_max234 op 28-11-2005 18:12 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Hmmm, ben zelf dik aan het twijfelen voor mn broertje. Zijn GF3 TI200 is kapot gegaan en zoekt wat nieuws. Eigenlijk 3 opties.

• X1300
• 6600 Ddr2
• 6800 LE

Er vanuitgaande dat de LE naar horen zeggen bijna niet meer te unlocken is zou de 6600 sneller zijn. Tov de 6600ddr2 is de X1300 langzamer. Dus in lijkt mij de beste keus een 6600ddr2, of zijn 'jullie' het niet met me eens? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ephymerous schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:28:
Hmmm, ben zelf dik aan het twijfelen voor mn broertje. Zijn GF3 TI200 is kapot gegaan en zoekt wat nieuws. Eigenlijk 3 opties.

• X1300
• 6600 Ddr2
• 6800 LE

Er vanuitgaande dat de LE naar horen zeggen bijna niet meer te unlocken is zou de 6600 sneller zijn. Tov de 6600ddr2 is de X1300 langzamer. Dus in lijkt mij de beste keus een 6600ddr2, of zijn 'jullie' het niet met me eens? :)
Ik weet niet waar je "6600 non gt is sneller dan lockte 6800LE" op baseerd maar het is klinkklare onzin.
Ik kan mijn 6800LE locked clocken tot 400mhz/930mhz en mijn 3dmark2003 is dan 9300 punten.
Het hoogste wat ik een 6600GT heb zien doen is 8500 3dmark2003... En de kaart die jij wil halen is langzamer dan dat.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik al eerder geflashed heb, lijkt het nu niet te werken..

Net als vorige keer d:\nvflash.exe <bios>.rom

******** klaar ***

--> resetten

en het werkt.... niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:09:
Hoewel ik al eerder geflashed heb, lijkt het nu niet te werken..

Net als vorige keer d:\nvflash.exe <bios>.rom

******** klaar ***

--> resetten

en het werkt.... niet :(
wat heb je dan gedaan met die bios die je heb geflasht?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:14:
Even een kwootje uit de startpost:

[...]

Dit kan wel hoor! Met speedfan kan het gewoon en dat is toch een veel gebruikt programma, verder zei sir_killalot dat je met een plugin ook gewoon je temps af kunt lezen in Rivatuner. Dit lijkt me wel iets als toevoeging in de startpost. Bespaart ook weer af en toe de "Waarom kan ik alleen met Smartdoctor mijn temps zien" vraag.
Is na de suggestie destijds meteen opgenomen in het concept voor Deel 22 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 29-11-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff nieuwe persoonlijke mijlpaal gezet :D

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/8669/1ghzram6kp.th.jpg

1 ghz ram met een Aolus 128 mb ddr 1

& een nieuwe 3dmark 05 score

4571 mark :D
Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/4277/optimal1rf.th.jpg

@ max_mad234, de oude bios heb ik weggegooit, wel heb ik een standaard bios van aopen op de cd staan, als backup ;)

Misschien is hij wel geupdate maar zie ik het gewoon niet :P , waar kun je overigens het voltage van je gpu aflezen? :'(

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik kan je plaatjes niet in het groot zien. :?
maar je kaart doet het nog?

edit\
3dmark05 heeft voor mijn niet zo een zin met geheugen op 840Mhz 3dmark05 hangt meer op geheugen snelheid dan 3dmark03.

maar ik zit nog wel net boven jou iets van 48xxx. :P

[ Voor 56% gewijzigd door mad_max234 op 29-11-2005 11:59 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:56:
Ik kan je plaatjes niet in het groot zien. :?
maar je kaart doet het nog?

edit\
3dmark05 heeft voor mijn niet zo een zin met geheugen op 840Mhz 3dmark05 hangt meer op geheugen snelheid dan 3dmark03.

maar ik zit nog wel net boven jou iets van 48xxx. :P
Erg vreemd hehe.. Hoe krijg je dat zo hoog man?
heb je ddr400 of sneller? + een vette amd onder motorkap ofzo? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:03:
[...]

Erg vreemd hehe.. Hoe krijg je dat zo hoog man?
heb je ddr400 of sneller? + een vette amd onder motorkap ofzo? :p
venice 2.7Ghz
geheugen pc 3700 maar loopt iets harder als ik ga bench.

Welke cpu/geheugen gebruik jij dan?

edit\
Als je wilt weten wat je voltage is moet je ff een bios backup maken en deze inlezen met nibitor. :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 29-11-2005 12:38 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb gisteren een V9999LE hier binnengehad. Ligt nu hier maar het vreemde is dat de hardware lock op 12/5 zit. Stickers die erop zitten zijn wel gewoon V9999LE enzo, heel vreemd maar wel grappig opzich :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
DaWaN schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:19:
Ik heb gisteren een V9999LE hier binnengehad. Ligt nu hier maar het vreemde is dat de hardware lock op 12/5 zit. Stickers die erop zitten zijn wel gewoon V9999LE enzo, heel vreemd maar wel grappig opzich :)
Ik hoop niet dat de kaart die ik besteld heb dat ook heeft.....
Het zou kunnen dat de nieuwe LE's op de nieuwe core gebazeerd zijn. Dat zou niet zo mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 6800XT van asus is overigens niet 25 mhz sneller dan de 6800LE, maar heeft exact dezelfde specs. En nieuwe core? Zijn er andere cores nu dan? Ik wou namelijk net zo'n xt bestellen.

edit: maakt het nog uit of ik een N6800XT of een V9999/TD neem? Op de asus site staat dat ze exact dezelfde specs hebben, maar maakt het nog iets uit qua unlockbaarheid? Ik weet dat er al iemand was met een XT in dit topic, maar dat was een XFX. Ik ga het denk ik maar proberen, maar ik wou ff checken..

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat al meerdere keren aangeven is, elke fabrikant krijgt dezelfde cores die niet 100% zeker goed functioneren, je zult zelf moeten gokken of het werkt ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat weet ik ook ja, maar aangezien kippy het over 'de nieuwe cores' had ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Gister was ik bij een vriend om 's avonds "even" zijn 6800LE te unlocken (XFX, zelfde als die ik had die tot 12/6 kwam, maar ging naar A64/PEG dus kaart weg, deze was het: *plaatje* goeie revisie(2?) met goeie condensators en 2,2ns geheugen geloof ik :))
Een voor een unlocked en 3dmark gedraait telkens. Prima, betere score telkens.

Echter toen ik AOE3 geinstalleerd had en opstarte kreeg ik bij de intro filmpjes af en toe een soort zwarte dwars streepjes door het beeld, nou had ik geen tijd meer om te testen en daarom vraag ik het ook even omdat ik niet zomaar de kans heb even ermee te spelen, kan dit een driver/setting probleem zijn of zijn dit duidelijk artifacts?
Vond het wat vreemd, had ze eigenlijk alleen bij 3d verwacht :|

[ Voor 7% gewijzigd door Vandread op 30-11-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Vandread schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:19:
Gister was ik bij een vriend om 's avonds "even" zijn 6800LE te unlocken (XFX, zelfde als die ik had die tot 12/6 kwam, maar ging naar A64/PEG dus kaart weg, deze was het: *plaatje* goeie revisie(2?) met goeie condensators en 2,2ns geheugen geloof ik :))
Een voor een unlocked en 3dmark gedraait telkens. Prima, betere score telkens.

Echter toen ik AOE3 geinstalleerd had en opstarte kreeg ik bij de intro filmpjes af en toe een soort zwarte dwars streepjes door het beeld, nou had ik geen tijd meer om te testen en daarom vraag ik het ook even omdat ik niet zomaar de kans heb even ermee te spelen, kan dit een driver/setting probleem zijn of zijn dit duidelijk artifacts?
Vond het wat vreemd, had ze eigenlijk alleen bij 3d verwacht :|
Ja dat kan.. Als je het zeker wilt weten moet je hem ff terug zetten naar stock pipe lines en clock snelheden. is het trouwens de demo van AoE3? want daar zijn namelijk veel problemen mee.
Of heb je misschien een niet zo'n legale versie ;)

GL

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
KappeNou schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:27:
[...]
Ja dat kan.. Als je het zeker wilt weten moet je hem ff terug zetten naar stock pipe lines en clock snelheden. is het trouwens de demo van AoE3? want daar zijn namelijk veel problemen mee.
Of heb je misschien een niet zo'n legale versie ;)
Het is geen demo en je hebt me betrapt dus je vat em wel ;) Echter op mijn pc zie ik niet van die strepen (zal em zo eens op me ti4200 proberen :P) en ik heb ook nog bijna een uur CSSource gespeeld (1280x1024 alles high behalve AA etc)
Wellicht vanavond nog eens langs gaan om te testen (en hopen dat ie dan wel bier in huis heeft :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo dit is mijn eerste post hier op GoT, lees al dik een jaar mee. Ik wil graag even mijn dank uitspreken voor dit topic, heb vandaag de pipes op m'n LE'tje geunlocked en haal zo 3000 3dMarks meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:41:
Hallo dit is mijn eerste post hier op GoT, lees al dik een jaar mee. Ik wil graag even mijn dank uitspreken voor dit topic, heb vandaag de pipes op m'n LE'tje geunlocked en haal zo 3000 3dMarks meer :).
Kijk, altijd leuk om te horen :)

Veel plezier en succes ermee verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb verder nog heel veel vragen, want zo te lezen kun je nog veel meer doen dan alleen 16x1,6v draaien. Maar ik mag geen vragen stellen die niet eerder behandeld zijn dus ik blijf gewoon lekker verder zoeken hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:11:
Ja ik heb verder nog heel veel vragen, want zo te lezen kun je nog veel meer doen dan alleen 16x1,6v draaien. Maar ik mag geen vragen stellen die niet eerder behandeld zijn dus ik blijf gewoon lekker verder zoeken hier :)
Ten eerste Hartelijk welkom op GOT :Y)

Als je vraag niet te vaak voor komt mag je je vraag best vragen van je mede tweakers, het gaat meer om van die vragen die al tig keer zijn gesteld en/of in de startpost duidelijk staat en makelijk zelf te vinden zijn.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zwarte lijn door het beeldscherm hoeft niet per definitie door je pipes te komen, het kan ook zijn dat je geheugen te warm word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben dus bezig met RivaTuner.. Heb zoals hierboven staat de kaart op 16x1,6v draaien. Dit leverde een winst op van bijna 3000 3dMarks. Wat ik alleen niet begrijp : Hij heeft ontzettende moeite met die test van Troll's Lair (als ie de CPU test op Troll's Lair doet, is draait ie bijna constant op 1 FPS). Terwijl ie met de eerste game test over de 1000 FPS gaat. Verder heb ik geprobeerd de core-clock en de memory clock in RivaTuner over te clokken, maar dit leverde alleen maar verlies of vastlopers op. Daarna heb ik in de BIOS zelf (bij opstarten op DEL drukken, wat meer volt door mn CPU gejaagd maar dit leverde ook geen winst op. Dus vraag ik me af : is dit het eindpunt, kan ie niet sneller meer?

edit : en toen ik mn NVIDIA drivers ging updaten van 66.93 naar 77.79 verloor ik ook weer dik 1000 3dMarks..

ps mn pc bestaat uit :

AMD Athlon 64 3400+
Nvidia Geforce 6800 LE 128 mb (logisch eigelijk:P)
1024mb DDR SDram 400 mhz

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:15:
Nou ik ben dus bezig met RivaTuner.. Heb zoals hierboven staat de kaart op 16x1,6v draaien. Dit leverde een winst op van bijna 3000 3dMarks. Wat ik alleen niet begrijp : Hij heeft ontzettende moeite met die test van Troll's Lair (als ie de CPU test op Troll's Lair doet, is draait ie bijna constant op 1 FPS). Terwijl ie met de eerste game test over de 1000 FPS gaat. Verder heb ik geprobeerd de core-clock en de memory clock in RivaTuner over te clokken, maar dit leverde alleen maar verlies of vastlopers op. Daarna heb ik in de BIOS zelf (bij opstarten op DEL drukken, wat meer volt door mn CPU gejaagd maar dit leverde ook geen winst op. Dus vraag ik me af : is dit het eindpunt, kan ie niet sneller meer?

edit : en toen ik mn NVIDIA drivers ging updaten van 66.93 naar 77.79 verloor ik ook weer dik 1000 3dMarks..

ps mn pc bestaat uit :

AMD Athlon 64 3400+
Nvidia Geforce 6800 LE 128 mb (logisch eigelijk:P)
1024mb DDR SDram 400 mhz
Ik ken het, die Troll's lair CPU test, loopt bij mij ook awfully slow (XP 2800+)

Als ik het goed begrijp lukt het overklokken van je videokaart niet goed en daarom trap je maar wat meer volt door je processor (CPU)? :? Daar schiet je niks mee op namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha :)

Ik dacht dat als ik me CPU wat meer stroom geef, dat het geheel ook wel wat sneller zou gaan lopen. Ook omdat in 3dMark juist die CPU test zo'n enorme lage FPS geeft.

edit : maar misschien zoek ik het wel in een hele verkeerde hoek allemaal. Ben er eigelijk pas voor t eerst mee bezig, dus moet hoogstwaarschijnlijk nog een hoop leren :P

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Ten eerste welkom om GoT en ik wil je bij deze bedanken dat je mij de ideale gelegenheid geeft om mijn nieuwe keyboard uit te proberen. Tot nu toe typt ie heerlijk.
En dankje voor je lof uiting voor dit topic. Ik ben vereerd :)

In de CPU Tests wordt, uiteraard, getest op de CPU alleen. Door meer voltage door je CPU te jassen geef je hem weliswaar wat meer prik, maar je vergeet deze extra power te gebruiken.
Je processor loopt, zoals je misschien weet, op een bepaalde frequentie. Deze frequentie is wat uiteindelijk de rekensnelheid van de CPU bepaalt. Dus wil je dat hij sneller zijn werk doet dan zul je de frequentie op moeten hogen.
Het verhogen van het voltage is eigenlijk alleen nodig als je bijvoorbeeld de frequentie dermate opvoert dat de CPU niet meer genoeg stroom krijg om op die frequentie te draaien. Dan kun je hem meer prik geven door het voltage op te schroeven.
Begrijp je het een beetje?

offtopic:
Hmm bijna 500 posts. Ik ga aan de slag met het zo ver mogelijk afmaken van de volgende revisie van de startpost voor het volgende deel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cybersteef schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:33:
Ten eerste welkom om GoT en ik wil je bij deze bedanken dat je mij de ideale gelegenheid geeft om mijn nieuwe keyboard uit te proberen. Tot nu toe typt ie heerlijk.
En dankje voor je lof uiting voor dit topic. Ik ben vereerd :)

In de CPU Tests wordt, uiteraard, getest op de CPU alleen. Door meer voltage door je CPU te jassen geef je hem weliswaar wat meer prik, maar je vergeet deze extra power te gebruiken.
Je processor loopt, zoals je misschien weet, op een bepaalde frequentie. Deze frequentie is wat uiteindelijk de rekensnelheid van de CPU bepaalt. Dus wil je dat hij sneller zijn werk doet dan zul je de frequentie op moeten hogen.
Het verhogen van het voltage is eigenlijk alleen nodig als je bijvoorbeeld de frequentie dermate opvoert dat de CPU niet meer genoeg stroom krijg om op die frequentie te draaien. Dan kun je hem meer prik geven door het voltage op te schroeven.
Begrijp je het een beetje?

offtopic:
Hmm bijna 500 posts. Ik ga aan de slag met het zo ver mogelijk afmaken van de volgende revisie van de startpost voor het volgende deel :)
Ja dat begrijp ik. Ik geef me CPU wel extra power, alleen ik vertel me CPU nog niet dat ie ie die extra power moet gebruiken, daar komt het op neer nietwaar :)

Das duidelijk dan :)

Eigelijk wil ik pas later aan dat hele CPU gebeuren gaan beginnen. Wil me nu eerst volledig verdiepen in het zo goed mogelijk laten functioneren van me videokaart.
Ik heb die pipelines e.d. al open., overclocken (via RivaTuner) geeft negatieve resultaten... Wat valt er dan verder nog aan te raden?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

DJCODA, wat is eigenlijk je totale 3dmark2003 score? dat maakt het makkelijker om te vergelijken met scores die iedereen haalt. Kan je hoe goed jou systeem draait. Maar aan je specs te zien draait het allemaal wel goed lijkt me :)
Verder moet je je niet zorgen maken over de CPU tests. Ze zijn niet echt representatief en betekenen vrij weinig, omdat tegenwoordig het zwaartepunt toch op de vidkaart ligt. And again: je AMD64 3400+ zal je 6800LE totaal niet in de weg zitten :) .

Verder, Cybersteef, ik heb twee vraagjes voor je
1. Wat voor nieuw toetsenbord heb je gehaalt? Ik zit ook te gucken voor een nieuwe desktopset :+
2. heb je die Speed upgrade van Zonnet/Versatel/KPN van 1,6mbps naar 3,0mbps al doorgevoerd gekregen?
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:35:
Ik heb die pipelines e.d. al open., overclocken (via RivaTuner) geeft negatieve resultaten... Wat valt er dan verder nog aan te raden?
Wat bedoel je met negatieve resultaten? Lage overclock? Error messages? Arties?

[ Voor 18% gewijzigd door XanderDrake op 30-11-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ff rebooten en nog 1 keer die test draaien dan, resultaat volgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:35:
Eigelijk wil ik pas later aan dat hele CPU gebeuren gaan beginnen. Wil me nu eerst volledig verdiepen in het zo goed mogelijk laten functioneren van me videokaart.
Je loopt dus op 16 pipes en 6 shaders en je kunt niet overclocken?
Als je een bericht krijgt dat de kaart niet door de test heen komt dan kun je wat proberen.
Ik ga er van uit dat je, als je 16 pipes en 6 shaders draait, geen last van artifacts hebt.
Wat je kunt doen is:

1. Één voor één uitschakelen van een pipelineset of shaders om zo te achterhalen welke pipelines of shaders defect zijn en voor het probleem zorgen. Je kunt deze dan uitschakelen om dan met de overige pipes en shaders over te clocken.
Maar als je geen artifacts hebt wil je natuurlijk er uit halen wat er is zit. Wat je dan doet is.
2. Bekijk in de startpost het onderwerp "Ik kan niet overklokken!" en volg als je wilt de instructies om de test uit te schakelen. Op die manier kun je wel overclocken zonder dat de driver je dus de mogelijkheid ontneemt. Waar je dan wel op moet letten is dat je nu helemaal zelf in de hand hebt hoe snel je de kaart laat draaien, de driver houdt dat niet meer voor je in de gaten. Net zoals het vroeger was dus ;)
Als je dit doet en je wilt advies over tot hoever je kunt gaan proberen over te clocken dan horen we het graag, ook staan overclockresultaten en adviezen her en der door het topic verspreid.

offtopic:
@Xander, een vriend vertelde mij dat een kennis van hem een hele sloot Logitech accessoires terug had gekregen van een dealer. Redenen als defect, overschot, you name it. Maar het blijkt dus dat de meeste spullen gewoon keurig werken. Ik heb nu dus voor de helft van het geld een gewoon goed werkende Logitech UltraX Keyboard USB. De link is van een PS/2 versie, maar die zijn toch gelijk op de aansluiting na. Ik heb gezien dat ze dit keyboard oa bij Computerland verkopen. Hij tikt echt heerlijk, laptop keys op een gewoon normaal desktop keyboard. Lekker vlak en mijn vingertoppen glijden dan ook zeer sensueel over zijn mooie zilver-zwarte huidje. Kun je het je al voorstellen? :P
ADSL speed upgrade heb ik idd tijdje geleden ook gehad. MAAR... De lijn verbind op 3,0Mbit maar wordt nog wel geknepen op 1,6Mbit. Haal dus nog steeds zelfde downloadspeeds. Zal nog wel komen? :?

[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 30-11-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cybersteef schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:49:
[...]

Je loopt dus op 16 pipes en 6 shaders en je kunt niet overclocken?
Als je een bericht krijgt dat de kaart niet door de test heen komt dan kun je wat proberen.
Ik ga er van uit dat je, als je 16 pipes en 6 shaders draait, geen last van artifacts hebt.
Wat je kunt doen is:

1. Één voor één uitschakelen van een pipelineset of shaders om zo te achterhalen welke pipelines of shaders defect zijn en voor het probleem zorgen. Je kunt deze dan uitschakelen om dan met de overige pipes en shaders over te clocken.
Maar als je geen artifacts hebt wil je natuurlijk er uit halen wat er is zit. Wat je dan doet is.
2. Bekijk in de startpost het onderwerp "Ik kan niet overklokken!" en volg als je wilt de instructies om de test uit te schakelen. Op die manier kun je wel overclocken zonder dat de driver je dus de mogelijkheid ontneemt. Waar je dan wel op moet letten is dat je nu helemaal zelf in de hand hebt hoe snel je de kaart laat draaien, de driver houdt dat niet meer voor je in de gaten. Net zoals het vroeger was dus ;)
Als je dit doet en je wilt advies over tot hoever je kunt gaan proberen over te clocken dan horen we het graag, ook staan overclockresultaten en adviezen her en der door het topic verspreid.
Ten eerste : ik dacht dat ik gister het hele boeltje op 16x1,6v draaide, helaas kwam ik er net achter dat ik dat gister niet voor elkaar kreeg (bij het unlocken van 13t/m16 startte windows niet meer op). Dus ik draai op 12x1,6v, mijn excuses voor de onjuiste informatie!

Ten tweede : Artifacts heb ik al gehad vanaf het moment dat ik deze pc aanschaftte. De ene vertoonde wel artifacts (NBA2005), de meeste shooters e.d. niet. Over het algemeen zie ik maar zelden artifacts, bij 3dMark krijg ik artifacts bij Troll's Lair (er komen mooie zwarte lijnen uit het haar van die mevrouw)

over het overclocken : ik krijg geen melding oid dat de kaart neit door de test komt. Als ik overclock en ik draai 3dMark weer, zijn de resultaten vaak lager dan wanneer ik niet overclock. Zal misschien raar klinken, en ik ga het nog wel een keer proberen.

edit : mn score was deze keer 7993
edit2 : hmmm nu ik mn core-clock van 300 naar 320 mhz heb gezet boek ik nu ineens wel vooruitgang : 8229!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Dat is inderdaad erg vreemd.

Maar je hebt al problemen met artifacts sinds de aanschaf van de PC als deze nog op stock loopt? :?
Als dat zo is was ik terug gegaan met dat ding, maar het is jou PC :)

Als ik zo zit te brainstormen kom ik als eerste bij het volgende uit:
• Je voeding
• Temperatuur problemen

Wat voor voeding zit er in je kast? Het is mogelijk dat deze niet krachtig genoeg is om je systeem van stroom te voorzien en je daarom last hebt van onstabiliteit op 16 pipes en een slechter lopend systeem als je meer vermogen gaat vragen door overclocken. Hoe zijn je voltage lijnen? Het meten hier van kun je vaak met Speedfan en uiteraard ook met een multimeter, maar dat laatste is een stuk lastiger.
Hoe zijn je temperaturen? Te hoge temperaturen kunnen ook de oorzaak zijn van onstabiliteit en rekenfoutjes. Is je kast voldoende geventileerd? Draai, om te hoge temperaturen veroorzaakt door slechte ventilatie uit te schakelen, eens met een open kast. Wordt het koelblok van je GPU wel warm? Zelfde vraag voor je CPU.
En welke ForceWare drivers draai je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cybersteef schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:26:
Dat is inderdaad erg vreemd.

Maar je hebt al problemen met artifacts sinds de aanschaf van de PC als deze nog op stock loopt? :?
Als dat zo is was ik terug gegaan met dat ding, maar het is jou PC :)

Als ik zo zit te brainstormen kom ik als eerste bij het volgende uit:
• Je voeding
• Temperatuur problemen

Wat voor voeding zit er in je kast? Het is mogelijk dat deze niet krachtig genoeg is om je systeem van stroom te voorzien en je daarom last hebt van onstabiliteit op 16 pipes en een slechter lopend systeem als je meer vermogen gaat vragen door overclocken. Hoe zijn je voltage lijnen? Het meten hier van kun je vaak met Speedfan en uiteraard ook met een multimeter, maar dat laatste is een stuk lastiger.
Hoe zijn je temperaturen? Te hoge temperaturen kunnen ook de oorzaak zijn van onstabiliteit en rekenfoutjes. Is je kast voldoende geventileerd? Draai, om te hoge temperaturen veroorzaakt door slechte ventilatie uit te schakelen, eens met een open kast. Wordt het koelblok van je GPU wel warm? Zelfde vraag voor je CPU.
En welke ForceWare drivers draai je ?
oke ik ga zoveel mogelijk proberen te beantwoorden :

Over de voeding : Type/merk weet ik eerlijk gezegd niet, maar mn systeem is wel stabiel.

Over de voltages : die meet ik altijd met everest, en die zijn niet aan veranderingen onderhevig. Ik lees altijd de volgende resultaten uit : (CPU : 1,49-1,50v) (+3,3 : 3,31V) (+12V : 11,72V)

weet niet of je daar wat aan hebt eerlijk gezegd :P

Temperaturen zijn altijd in orde verder, zowel CPU, GPU als de hele kast. Draai nu ik met deze dingen bezig ben al de hele dag met een open kast ook.

Forceware driver :moet ik nog ff uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Als je een voltage van 11.72V op je 12V lijn haalt terwijl je gewoon in Windows zit en dus verder je systeem niet belast is dat wel wat aan de lage kant.
Het valt nog binnen specificaties maar ik ben bang dat onder belasting deze lijn tekort kan gaan schieten. Overigens mis ik je 5V lijn, maar de 12V zegt mogelijk al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

oeps foutje :9 was niet voor hier bedoeld

[ Voor 145% gewijzigd door mad_max234 op 30-11-2005 19:21 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:08:
De 6800XT van asus is overigens niet 25 mhz sneller dan de 6800LE, maar heeft exact dezelfde specs. En nieuwe core? Zijn er andere cores nu dan? Ik wou namelijk net zo'n xt bestellen.

edit: maakt het nog uit of ik een N6800XT of een V9999/TD neem? Op de asus site staat dat ze exact dezelfde specs hebben, maar maakt het nog iets uit qua unlockbaarheid? Ik weet dat er al iemand was met een XT in dit topic, maar dat was een XFX. Ik ga het denk ik maar proberen, maar ik wou ff checken..
"My thoughts exectly" ;)

Als iemand meer nuttige info (Pipes open te zetten, OCen e.d. :Y) ) heeft over de N6800XT, dan graag!
(ik kan weer een niks vinden op het grote internet |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:23:
haha :)

Ik dacht dat als ik me CPU wat meer stroom geef, dat het geheel ook wel wat sneller zou gaan lopen. Ook omdat in 3dMark juist die CPU test zo'n enorme lage FPS geeft.

edit : maar misschien zoek ik het wel in een hele verkeerde hoek allemaal. Ben er eigelijk pas voor t eerst mee bezig, dus moet hoogstwaarschijnlijk nog een hoop leren :P
Offtopic:
ik las dit ook ff, en vroeg mij af of er misschien een algemene ervaringsregel is m.b.t. :
hoe veel warmer wordt je cpu na het verhogen van je voltages met 1 stapje (0,1 volt?)
en
hoeveel meer FSB mhz je hier ongeveer uit kunt trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
TonyTone schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:56:
[...]
"My thoughts exectly" ;)

Als iemand meer nuttige info (Pipes open te zetten, OCen e.d. :Y) ) heeft over de N6800XT, dan graag!
(ik kan weer een niks vinden op het grote internet |:( )
Voor zover ik kan vinden op het web en in userreplies maakt de 6800XT AGP gebruik van dezelfde chip als de 6800LE, namelijk de NV40.
En de PCI-E versies gebruiken de NV41 chip.
Als dit klopt en de XT gebruikt dus echt een NV40 chip dan is ook deze te unlocken, op dezelfde manier als de 6800LE. Ik ben op dit moment erg geïnteresseerd naar het feit of dit ook echt zo is. Als het klopt dan ben ik van plan hier het 6800LE/XT topic van te maken, aangezien dus precies dezelfde chip wordt gebruikt en eigenlijk enkel de clocksnelheden en memory afwijken. De kaarten zouden dus fysiek vrijwel identiek zijn aan de LE's.
Wie hier meer informatie over kan posten wil ik verzoeken dit zeker te doen! Ik heb de topicstart voor Deel 22 klaar en als de XT zo gemakkelijk erbij gevoegd kan worden zal ik dit zeker doen.

Voor mensen die ook in de 6800XT geïnteresseerd zijn, lees dit:
http://www.guru3d.com/article/Videocards/286/

[Update]
Na wat zoeken kom ik steeds meer tegen dat de 6800XT ook de NV40 chip gebruikt.
Onder andere op http://www.nforcershq.com/article4007.html, ja bron van deze is The Inquirer maar op veel fora wordt hetzelfde beweerd.
En dat de XT gebruik maakt van DDR3? Dat laatste kom ik steeds verschillen in tegen.
Het meest wordt genoemd dat de 6800XT een 6800NU is met 8 pipelines en 4 shaders die te unlocken zijn als je een AGP versie hebt.
Erg mooie informatie. Ik hoor graag wat anderen eventueel nog gevonden hebben voordat ik het nieuwe topic verder uit ga breiden. ;)

offtopic:
@Sjakie01, deze vraag is 100% offtopic en hoort hier niet thuis. Doe dit soort vragen aub via de mail of in het desbetreffende forum. Over het overvolten van CPU's valt genoeg informatie te vinden in overclock topics.

[ Voor 31% gewijzigd door Ultraman op 30-11-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

kippy schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:34:
[...]

Ik hoop niet dat de kaart die ik besteld heb dat ook heeft.....
Het zou kunnen dat de nieuwe LE's op de nieuwe core gebazeerd zijn. Dat zou niet zo mooi zijn.
Hij heeft gewoon 16/6 maar hardware matig is het gewoon een 6800. Ook met 6800LE bios blijven pipes gewoon op 12/5 staan :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Laatst online: 03-08 23:30
cybersteef schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:30:
Voor mensen die ook in de 6800XT geïnteresseerd zijn, lees dit:
http://www.guru3d.com/article/Videocards/286/
code:
1
2
GeForce 6800 GS     12  5   256-bit     GDDR3/128/256MB     425MHz  1000MHz
GeForce 6800 XT     8   4   256-bit     GDDR3/128/256MB     425MHz  500 (1000) MHz

Volgens Guru3D is de (Galaxy's versie van de) 6800 XT dus een afgekapte GS :?. Met 256MB DDR3 zou je dit dan nog in een echte Ultra kunnen omtoveren. Das op zich wel leuk, maar heel veel meer dan 425 MHz zal er wel niet inzitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

-Sir_Killalot- schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:17:
[...]

code:
1
2
GeForce 6800 GS     12  5   256-bit     GDDR3/128/256MB     425MHz  1000MHz
GeForce 6800 XT     8   4   256-bit     GDDR3/128/256MB     425MHz  500 (1000) MHz

Volgens Guru3D is de (Galaxy's versie van de) 6800 XT dus een afgekapte GS :?. Met 256MB DDR3 zou je dit dan nog in een echte Ultra kunnen omtoveren. Das op zich wel leuk, maar heel veel meer dan 425 MHz zal er wel niet inzitten...
Yeah dat en een onwijze koeler heb je ook nodig! ik vind het nog steeds een damn miracle dat de NV40 core zo 1-2-3 op 425mhz kan draaien... Hebben ze bij IBM giga yields ofzo? vroegâr waren deze cores weg gelegd voor een kleine hoeveelheid 6800Ultra's, nu komen ze om een duistere reden onderaan de markt terecht :? Blijkbaar is het produceren van high quality cores goedkoper dan het produceren van cores met 16 pipelines... Wat zouden ze gaan doen met de low-qual cores met weinig pipes?

Maaaarrrr eeuuuuhh, Ik vind het allemaal best flex 8) een tot ultra unlockbare GS op AGP staat mij wel aan!

Verder Cybersteef, flex toetsenbordje, laptop toetsen typen heerlijk niewaar? Heb zelf een lappie dus weet er alles van :) . Maar goed, sinds het zo'n speciale aanbieding voor jou was, ga ik zelf gewoon een desktop setje halen van logitec. En inderdaad, onze lijn geeft ook aan dat ie 3mbit is, maar we krijgen maar 160kbyte? Noujah, de infrastructuur ligt er al, nu de snelheid nog :Y) .

DJCODA, je scores kloppen wel ongeveer met de scores die bijv. ik haal. Ze zijn ietsje lager maar niet veel

Psssssssst 500ste post :>

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 01-12-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJCODA, je scores kloppen wel ongeveer met de scores die bijv. ik haal. Ze zijn ietsje lager maar niet veel
Dus veel meer valt er niet uit te halen?

ps in ieder geval bedankt voor alle support van iedereen, zijn fora waar newbies anders behandeld worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
500 grens is weer bereikt :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.

POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.

Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o