[Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 3

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.911 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat acer budget is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

:z

Lekker verder dromen, als op dezelfde laptop opeens sony of een ander merk zou staan is het zeker een elitaire latop...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Zo ik heb de 1694 gekocht! En gelijk een DOA (dead on arrival) Zat een hele streep in het scherm.

Direct terug gegaan naar winkel waar ik gekocht heb, en gelijk een nieuwe mee gekregen welke nu geinstaleerd wordt :)

Ziet er prachtig uit al * Royal is happy

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homedisc schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:12:
[...]

:z

Lekker verder dromen, als op dezelfde laptop opeens sony of een ander merk zou staan is het zeker een elitaire latop...
erm ja.... Ik heb zelf ook een Acer hoor, prima ding, maar alle waar naar zn geld... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Er is 1 ding waar ik mij aan kan ergeren en dat is ePowerManagement, heel handig en leuk al die functies maar ik maak geen gebruik van LAN en BLUETOOTH dus deze apparaten schakel ik steeds uit maar bij elke reboot schakeld hij deze automatisch weer in exact hetzelfde als ik hem op of van het stroom haal.

Zijn er meer mensen met deze problemen? En is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Heb je in ePM wel een scheme aangemaakt met daarin de instellingen zoals jij die wilt ?
Als je in het hoofdscherm de instellingen wijzigt (apply) dan geldt dat alleen voor die periode totdat je de laptop uitschakelt.
Note that the modified ePowerManagement settings will temporarily change the selected power scheme in Acer default power schemes after you click Apply or Ok. If you modify the ePowerManagement settings in your defined power schemes and click Apply or Ok, it will permanently change the settings in user-defined power schemes.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tojnk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 12:58
Royal schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:36:
Er is 1 ding waar ik mij aan kan ergeren en dat is ePowerManagement, heel handig en leuk al die functies maar ik maak geen gebruik van LAN en BLUETOOTH dus deze apparaten schakel ik steeds uit maar bij elke reboot schakeld hij deze automatisch weer in exact hetzelfde als ik hem op of van het stroom haal.

Zijn er meer mensen met deze problemen? En is hier een oplossing voor?
jup, had ik ook.
oplossing: geen epowermanagement gebruiken ;)
die powermanagement van windows werkt ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TojnK schreef op woensdag 28 december 2005 @ 06:28:
[...]

jup, had ik ook.
oplossing: geen epowermanagement gebruiken ;)
die powermanagement van windows werkt ook prima
maarja kan je met het powermanagement van windows ook cpu snelheden kiezen? :? Afaik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Niet kiezen, maar als het schema op Laptop staat zal Intel's EIST het werk doen, as in EIST zal automatisch schakelen aan de hand van de vraag naar performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Als je je eigen powerscheme's maakt, kan je wel zelf je processor snelheid kiezen dacht ik... B)

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Waar stel ik de standaard powerscheme in dan ? want hij kies meestal zijn eigen scheme

• thaisie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-03 07:50
ben nuook een trotse eigenaar van een acer aspire 1690..
hij werkt super..

Alleen bij het bekijken van een dvd maakt de dvd-rom erge herrie..
als ik geluid zag heb staan van de dvd dan hoor je dat bijna alleen..

het is met win media player en met dat arcade programma.. en maakt alleen zo'n geluid als hij aan het afspelen is..

dit is mijn eerste labtop, en ik weet niet of dit normaal is, maar het viel me opeens op..
heb al wat geprobeerd, als ik er bijvb. een handoek onder leg word het niet echt minder..

weet iemand of dat zo hoort/ altijd zo is, of een veel voorkomend probleem is..
alvast bedankt

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De laptop resoneert idd nogal als er een dvd in de drive zit. Bij mij was dat vanaf het begin al zo, maar ik weet eigenlijk ook niet of het hoort.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

DVD spelers maken altijd herrie doordat ze tegenwoordig zoveel toeren draaien. Moet je programma's voor hebben die dat toerental terugbrengen zoals nero drivespeed (of gelijksoortige programmatjes)

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 13:06
waar mensen tegenwoordig al over zeuren...

[ Voor 6% gewijzigd door Moning2 op 02-01-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEUSdude
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik zie dus net dat er een barst in het mechanisme van de klep van het scherm zit. Heeft iemand anders hier ook last van? Best balen, want dit gaat steeds stukker naar verloop van tijd. Elke keer als je het scherm openklapt, komt hier weer kracht op te staan, en wordt de barst steeds groter.

Daarnaast, hoe lang heb je bij Acer garantie als je niet een extra garanatie erbij gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dEUSdude schreef op zondag 01 januari 2006 @ 14:01:
Ik zie dus net dat er een barst in het mechanisme van de klep van het scherm zit. Heeft iemand anders hier ook last van? Best balen, want dit gaat steeds stukker naar verloop van tijd. Elke keer als je het scherm openklapt, komt hier weer kracht op te staan, en wordt de barst steeds groter.

Daarnaast, hoe lang heb je bij Acer garantie als je niet een extra garanatie erbij gekocht hebt?
Neem aan gewoon 1 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:49
Ik vroeg me af of hier nog mensen last hebben van een piepende hd wanneer deze niets moet uitvoeren?

Ik heb het alleen als hij op netstroom werkt. Piepen is wel duidelijk hoorbaar en het stoort me. Eventueel iets tegen te doen ipv nieuwe kopen?

heb de momentus 100gb 4200rpm schijf.

Vind die laptop eigenlijk echt traag wanneer hij opstart. Heb al verschillende malen mijn registery gekuist, msconfig gedaan en enkel de noodzakelijke programma's laten aangevinkt staan, virusscan, spyware, defragmentatie maar toch vind ik hem traaaaaaaaag. Ligt dat nu eigenlijk aan die trage schijf of louter aan de programma's?

Moet wel toegeven dat er enkele zware programma's op de laptop staan vanwege men school: .Net 2003, adobe premium suite 2 met cs2 enz enz, macromedia studio 8, maar die doen toch niets aan het bootproces?

progs die worden opgestart:
- acer epowermanagement
- microsoft anti spyware
- norton antivir 2005
- messenger op background, zonder verbinding te maken wanneer pc opstart
- notebook hardware control
- ati stuurprogramma

Net ontdekt: epowermanagement stond cpu op medium cpu speed, maar in notebook control gaf hij 2ghz aan, zet ik in nhc op dynamic switching dan stopt die hd onmiddelijk met piepen, maar piept af en toe.

Blijkbaar werken powermanagement en nhc elkaar tegen.

Tevens had ik ook al geprobeerd om de laatste nieuwe omega drivers te installeren, wat lukte, maar wanneer ik de laptop dan in slaapstand wilde zetten, dan kreeg ik allemaal artifacts op mijn scherm. Nog een probleem was toen ik via het icoontje in mijn balk probeerde van een instelling te veranderen, bevroor gans de laptop en kon ik hem enkel maar hard rebooten door op de knop te blijven drukken. Dus zijn er gebruikers die wel perfect die omega drivers kunnen gebruiken?

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Welk defragmentatie programma gebruik je ?
Die van Windows zelf is bagger. Erg traag en niet efficient.

Een aanrader is PerfectDisk !

Verder start ik bij boot zomin mogelijk applicaties die niet echt initieel nodig zijn.
Programma's zoals Skype, messenger etc start ik pas op commando als ik ze nodig heb.
Ook heb ik een aantal services uitgeschakeld die ik niet gebruik, dat kan ook veel boottijd schelen.

Mijn boot lijstje :

- Acer epowermanagement
- synaptics
- McAfee antivirus
- Zonealarm firewall

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer maar even gebeld, aangezien ik mn laptop al in november (!!!!!!!!!!! :r :r :r ) had opgestuurd en nog niks had gehoord. Nu wel een ok kerel aan de lijn. Hij zou regelen dat ze binnen 5 dagen een nieuwe laptop zouden opsturen :D
Ik hoop et maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dEUSdude schreef op zondag 01 januari 2006 @ 14:01:

Je hebt gewoon 1 jaar garantie. Volgens de wet 2 jaar, maar dit terzijde. Verder kan ik mededelen dat die basten onder de garantie vallen. Terugsturen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:21:
Net weer maar even gebeld, aangezien ik mn laptop al in november (!!!!!!!!!!! :r :r :r ) had opgestuurd en nog niks had gehoord. Nu wel een ok kerel aan de lijn. Hij zou regelen dat ze binnen 5 dagen een nieuwe laptop zouden opsturen :D
Ik hoop et maar :+
Ik ga morgen ook maar eens een 'vriendelijk' mailtje sturen. Ik heb die extra garantie wel niet maar toch... Wil hem wel terug voor het nieuwe kwartiel op zich... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Mijn vriendin heeft een Acer 1692WLMi laptop gekocht. Prachtig apparaat, er is alleen 1 probleem.
Zodra je ook maar iets met doet terwijl er geluid wordt afgespeeld begint het te haperen. Dat lijkt vooral te komen door het gebruik van de HDD. Het opstartgeluid van windows hapert bijvoorbeeld ook al. Het afspelen van muziek in Winamp kan alleen als je verder niks doet. Bij het spelen van de sims 2 klopt er ook niks van het geluid.

Specs:

Centrino Platform
CPU: Pentium M 740 (1,73 GHz)
RAM: 1 GB DDR2
HDD: 100 GB Hitachi Travelstar 5K100
Soundchip: Conexant Cx20468 @ Intel 82801FBM ICH6-M - AC'97 Audio Controller [B-2]

Ik heb al de nieuwste drivers van de Acer site gehaalt, maar dat helpt niets. Waar zou dit door kunnen komen?

In dit topic vond ik de tip om naar de DMA settings te kijken. Volgens Everest zijn die als volgt:
code:
1
2
Maximale UDMA Overdrachtmodus   UDMA 5 (ATA-100)
Actieve UDMA Overdrachtmodus     UDMA 0

Edit:
Nu is de DMA modus volgens Everest veranderd in:
code:
1
2
Maximale UDMA Overdrachtmodus   UDMA 5 (ATA-100)
Actieve UDMA Overdrachtmodus      UDMA 0

De haperingen in het geluid zijn er nog steeds, dus ik denk dat ik het ergens anders moet zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door _WgV_ op 04-01-2006 15:35 ]

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
heb de Acer 1692 van mijn broer overgenomen en opstarten is ook retetraag hier...

mijn broer beweert dat dat wel goedkomt wanneer ik m ga formatteren, omdat ie nu erg veel zou booten....volgens mij valt dat wel mee, alleen ATI control panel zie ik als vertragende factor (duurt ook een minuut met starten als je erop klikt)

eens zien of formatteren verbetering biedt.....ik ben ook van plan om XP pro erop te zetten ipv home....dit zou geen problemen moeten opleveren toch?
(en een XP home key is toevallig niet bruikbaar voor een pro installatie :? :o )

[ Voor 9% gewijzigd door Noedelsupke op 05-01-2006 03:35 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zou eerst eens defragmenteren, bij voorkeur met een speciaal defragmenteer programma, niet dat van Windows. Zelf gebruik ik Speed Disk van Norton Systemworks.

Als je met het ATi het Control Center ipv het Control Panel bedoeld, dan klopt het dat het laden daarvan nogal lang duurt. Ik heb er zelf het Control Panel opgezet, en alle functies werken probleemloos. Alleen dan zonder al die grafische toeters en bellen bij het instellen zelf. Die gebruik ik toch nooit, ik wil gewoon een tabblad waar ik één keer de juiste instelling in zet en klaar.

Ik heb ook Windows XP Pro er op gezet. Nee, daar mag je je Home licentie key niet voor gebruiken. (ik heb geen idee of het eigenlijk wel kan) Ik heb wel een studenten upgrade licentie gekocht (onbeperkt geldig).

Verder zou je met "start", "uitvoeren", "msconfig" nog wat dingetjes uit kunnen schakelen bij het opstarten. Voorbeeldje: QTtask is (als je quicktime hebt geïnstalleerd) niet nodig voor de werking van quicktime. Die kun je bij het tabblad "opstarten" in msconfig dan ook rustig uitschakelen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond Mensen,

Heb al een hele tijd op het forum hier zitten lezen, maar nu heb ik me toch maar even aangemeld. Ik sta op het punt om een Acer Aspire 1692Wlmi te kopen. Ik heb alleen een paar kleine vraagjes. Waar ik door de grote verhalen hier nog niet snel ben achtergekomen. In de productsurvey van deze laptop staat een versie met een harde schijf met 5400rpm. Ik kan bij geen 1 winkel een versie terugvinden met deze schijf?
Ik neem mn laptop ook elke dag mee naar school. Is de Aspire daar ook geschikt voor of moet ik daarvoor bij een Travelmate gaan zoeken? Aangezien die wat mobieler zijn? Of maakt dat niet veel uit tussen die twee.

Grtz Venco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 13:06
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:07:
Goedenavond Mensen,

Heb al een hele tijd op het forum hier zitten lezen, maar nu heb ik me toch maar even aangemeld. Ik sta op het punt om een Acer Aspire 1692Wlmi te kopen. Ik heb alleen een paar kleine vraagjes. Waar ik door de grote verhalen hier nog niet snel ben achtergekomen. In de productsurvey van deze laptop staat een versie met een harde schijf met 5400rpm. Ik kan bij geen 1 winkel een versie terugvinden met deze schijf?
Ik neem mn laptop ook elke dag mee naar school. Is de Aspire daar ook geschikt voor of moet ik daarvoor bij een Travelmate gaan zoeken? Aangezien die wat mobieler zijn? Of maakt dat niet veel uit tussen die twee.

Grtz Venco
deze draait op 5400 rpm maar presteert als een 4200 rpm schijf ;), ik gebruik em ook elke dag voor school en hij doet et nog steeds :P laptops zijn gemaakt om overal naar mee te nemen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De vroegere 1692 modellen hadden toch een 5400RPM disk, maar het tegenwoordige model een 4200RPM? Dit om de 1694 populairder te maken ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokko schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:33:
De vroegere 1692 modellen hadden toch een 5400RPM disk, maar het tegenwoordige model een 4200RPM? Dit om de 1694 populairder te maken ofzo? :)
Ik heb er ook nog eens na gekeken. Onder schijfstations bij apparataar beheer stond dit type nr:ST9100823A. Dus ff ingetikt bij google, kwam ik uit op deze site:

http://www.seagate.com/cda/products/discsales/marketing/detail/1,1081,635,00.html

Daar staat toch echt dat ie op 5400rpm draait, het zou natuurlijk kunnen dat nieuwere aspires op 4200 draaien om zo 1694 aantrekkelijker te maken. Mijn laptop is inmiddels een half jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Volgens Acer draait de 1692 tegenwoordig met een 4200RPM disk. Dat die van jou een half jaar oud is verklaart genoeg, toen was de 1692 nog met een 5400RPM disk en een BT-module geloof ik. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Frietsaus op 06-01-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal het inderdaad wel kunnen zijn ja. Is het een groot verschil tussen die 4200 rpm en 5400 rpm? Ga je dat merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Als je erop gaat gamen is het verschil duidelijk merkbaar. Het duurt gewoon veel langer voordat alles in het geheugen staat en de eerste 3 min is het dan ook nauwelijks speelbaar. Daarna loopt het als een zonnetje. ;)

Overigens, ik heb mijn laptop terug! Gisteren een track-nummer voor UPS gemaild gekregen en net wakker gemaakt door ze. Maar dat maakt niet uit, hij doet het weer perfect! Mooi nieuw LCD scherm erop, zonder krassen, dus ga er maar eens wat plastic overheenplakken of zo om te zorgen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Ik zie net, dat het bestandssysteem op de HDD van mijn vriendin haar laptop FAT32 is. (wel een 5400 RPM Hitachi 5K100) Dat verklaart gelijk de lange boottijd en het haperende geluid. Gelukkig heb ik zelf nog een XP Home cd dus dan kan ik met haar key in ieder geval legaal windows installeren. (want die recovery disk van Acer maakt er natuurlijk ook weer FAT32 van).

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:07:
Goedenavond Mensen,

Grtz Venco
Ik denk dat de Asus Z92V steviger/ robuuster is, dus beter geschikt om mee te nemen.
En dat die 5400 RPM schijf als 4200 RPM presteert zoals hierboven wordt gezegt kan verklaard worden doordat Acer de schijven standaard als FAT32 formatteerd.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan je harde schijf ook converteren van fat32 naaar ntfs zonder je data te verliezen.
Het tooltje noemt 'convert' en zit standaard in winXP.

start -> run -> cmd -> help convert

of zoek maar eens met google naar "win xp convert fat32 ntfs"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Eventjes mijzelf quoten.
Edmund schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:28:
Hier volgt wat meer duidelijkheid over FAT32 en NTFS:

Voor Fat32 is gekozen omdat het wel mogelijk is naar NTFS te converteren, maar niet andersom. De bestanden in Fat32 kunt u bovendien ook nog inlezen als de windows niet meer start en u vanuit dos wilt backuppen (mail van acer).

Wanneer u de C partitie converteert, werkt de recovery niet meer. De D partitie kunt u gewoon converteren, aldus Acer. Maar dit laatste klopt niet helemaal. Ik heb beide schijven al omgezet naar NTFS en de recovery werkt gewoon. Alleen de recente backup image werkt niet meer. Maar WEL de standaardimage!!
Na een recovery gaat de c-partititie weer terug naar FAT32. Het duurt dan maarliefst 2min om hem weer terug te zetten naar NTFS. Niet zoon groot probleem lijkt mij.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:46:
Je kan je harde schijf ook converteren van fat32 naaar ntfs zonder je data te verliezen.
Het tooltje noemt 'convert' en zit standaard in winXP.

start -> run -> cmd -> help convert

of zoek maar eens met google naar "win xp convert fat32 ntfs"
Oftewel:
Ga naar Start -> Run -> CMD
Typ daarna convert c: /fs:ntfs gevolgd door een enter.

Verder is converteren altijd zonder data verlies. Anders heet het formateren. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Edmund op 06-01-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Ik heb zowel de C als de D partitie inmiddels geconverteerd naar ntfs. Maar dit lost m'n geluid probleem helaas niet op. Ik heb het net getest met behulp van een andere laptop met ongeveer dezelfde specs: Asus Z92V met zelfde cpu, ram en de hdd is ook hetzelfde maar dan 80GB.
Ik ging een groot bestand versturen via een Gigabit UTP kabel d.m.v. ftp. Tijdens het versturen van het bestand kon mijn laptop (de Asus) nog prima mp3's afspelen in Winamp maar de Acer van m'n vriendin dus niet.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_WgV_ schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:23:
Ik zie net, dat het bestandssysteem op de HDD van mijn vriendin haar laptop FAT32 is. (wel een 5400 RPM Hitachi 5K100) Dat verklaart gelijk de lange boottijd en het haperende geluid. Gelukkig heb ik zelf nog een XP Home cd dus dan kan ik met haar key in ieder geval legaal windows installeren. (want die recovery disk van Acer maakt er natuurlijk ook weer FAT32 van).
fat32 moet makkelijk geluid vloeiend kunnen afspelen hoor, zo'n achterlijk bestandssysteem is dat nou ook weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Met NTFS doet hij het dus ook nog niet. Ik ga nu maar even een eigen windows installatie op de D: partitie gooien kijken of dat iets oplost en anders gaat hij terug naar Acer.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb beide partities naar NTFS geconverteerd. Maar nu neemt launch manager van Acer 100% van mijn cpu in beslag :s

Ik heb hem er moeten afgooien, nu draait alles goe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
ja dat converteren lijkt mij niet zo supergezond :?

ik had ook al een idee dat mijn laptops traagheid daarmee te maken heeft.....binnenkort effe formatteren en meteen de HD NTFS formatteren....

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allen, ik zit met het volgende instellingsprobleem en kom er niet helemaal uit.
Misschien dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Mijn 1692 staat standaard als schermresolutie ingesteld op 1280 x 800.

Zojuist heb ik een 19 inch tft scherm gekocht om de ergonomie te verbeteren wat betreft thuis werken op mijn laptop.

Nu is het geen probleem om alles werkend te krijgen. Maar het liefst zou ik gewoon willen switchen tussen 2 modes maar de resolutie kan ik niet vast zetten. Moet dit iedere keer met beeld instellingen aanpassen.

Weet iemand of het met ati drivers (standaard acer) ook mogelijk is om naast het wisselen van scherm modus met een snel toets ik hier ook alvast de resolutie in kan geven?
Kan dit evt met de catalyst drivers??

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:05:
Ik heb beide partities naar NTFS geconverteerd. Maar nu neemt launch manager van Acer 100% van mijn cpu in beslag :s

Ik heb hem er moeten afgooien, nu draait alles goe
ViperGTS schreef op zondag 08 januari 2006 @ 03:36:
ja dat converteren lijkt mij niet zo supergezond :?

ik had ook al een idee dat mijn laptops traagheid daarmee te maken heeft.....binnenkort effe formatteren en meteen de HD NTFS formatteren....
De 1692 van mij en een kammeraad van mij lijkt stukken sneller nadat hij geconverteerd is.

Als je alleen problemen hebt met de launch manager, dan installeer je die toch opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik die herinstalleer, dan neemt ie terug 100% in beslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEUSdude
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Edmund schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:58:
[...]
Je hebt gewoon 1 jaar garantie. Volgens de wet 2 jaar, maar dit terzijde. Verder kan ik mededelen dat die basten onder de garantie vallen. Terugsturen dus...
Dank je wel Edmund. Heb inderdaad RMA aangevraagd, aangezien barsten komen door slechte kwaliteit behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wees wel voorzichtig met je nieuwe behuizing, die is waarschijnlijk net zo kwetsbaar als je oude.. (geen verbeterde kwaliteit oid..)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:16:
Hey allen, ik zit met het volgende instellingsprobleem en kom er niet helemaal uit.
Misschien dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Mijn 1692 staat standaard als schermresolutie ingesteld op 1280 x 800.

Zojuist heb ik een 19 inch tft scherm gekocht om de ergonomie te verbeteren wat betreft thuis werken op mijn laptop.

Nu is het geen probleem om alles werkend te krijgen. Maar het liefst zou ik gewoon willen switchen tussen 2 modes maar de resolutie kan ik niet vast zetten. Moet dit iedere keer met beeld instellingen aanpassen.

Weet iemand of het met ati drivers (standaard acer) ook mogelijk is om naast het wisselen van scherm modus met een snel toets ik hier ook alvast de resolutie in kan geven?
Kan dit evt met de catalyst drivers??

Thanx
als je de control panel van Ati hebt geinstalleerd kun je met rechtermuisknop snel een menuutje uitklappen om resolutie te veranderen (voor beide schermen) zo doe ik dit thuis op de externe monitor...
ik heb dan wel een ander probleempje: dat ik in bv Call of Duty 2 geen 4:3 resolutie hoger kan instellen dan 1024x768.....daarboven wordt alles breedbeeld (vanwege het laptop scherm denk ik dan)
heb jij dit ook als je een spel wil spelen op de externe monitor??

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Het probleem met het geluid is opgelost door een eigen Windows te installeren :)

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:59
ik krijg klappen stroom van dat rotding...

aan de onderkant op de hoogte van de dvd speler en heb het an beide kanten en geen flauw idee hoe het kan...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een acer aspire 1692WLMI maar ik het probleem dat deze erg vaak vastloopt. heeeeel vaak!
Ik heb nu windows xp pro erop gezet maar het helpt niet, ook heb ik hem al terug gestuurd maar ze kunnen niks vinden.
Dus nu wil ik de bios eens updaten maar ik weet niet welke .WPH file ik nodig heb.
De bios is van Phoenix.
Op de site van acer zelf wordt ik ook niet veel wijzer, dus misschien weet iemand van jullie waar ik dat bestand vandaan kan halen?
Als dit niet werkt dan stuur ik hem maar weer op dat ik een andere wil, maar ik kan hem niet kwijt zijn omdat ik de laptop elke dag nodig heb op school.

Alvast bedankt!

dit heb ik gevonden en gedownload maar in dat zip bestandje staan 3 verschillende types

BIOS: 3A28 for Cranes II series of M/B (AS1690/TM4100/TM4600).

For detail of change history, pls refer to attached "REL_NOTE.TXT".

1. "L3243A28.zip" is for M/B with ATI M24 VGA.
2. "ZL3I3A28.zip" is for M/B with UMA VGA.
3. "L3263A28.zip" is for M/B with ATI M26 VGA.

maar welke van de 3 moet ik gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Devian schreef op zondag 08 januari 2006 @ 23:50:
ik krijg klappen stroom van dat rotding...

aan de onderkant op de hoogte van de dvd speler en heb het an beide kanten en geen flauw idee hoe het kan...
Vloer bedekking thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperGTS schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:54:
[...]

als je de control panel van Ati hebt geinstalleerd kun je met rechtermuisknop snel een menuutje uitklappen om resolutie te veranderen (voor beide schermen) zo doe ik dit thuis op de externe monitor...
ik heb dan wel een ander probleempje: dat ik in bv Call of Duty 2 geen 4:3 resolutie hoger kan instellen dan 1024x768.....daarboven wordt alles breedbeeld (vanwege het laptop scherm denk ik dan)
heb jij dit ook als je een spel wil spelen op de externe monitor??
Zal straks even kijken, ga zo een kvm switch kopen, daarna sluit ik de boel aan. En zal ik COD2 even draaien. Lijkt me wel raar als je niets hoger kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:12:
Ik heb een acer aspire 1692WLMI maar ik het probleem dat deze erg vaak vastloopt. heeeeel vaak!
Ik heb nu windows xp pro erop gezet maar het helpt niet, ook heb ik hem al terug gestuurd maar ze kunnen niks vinden.
Dus nu wil ik de bios eens updaten maar ik weet niet welke .WPH file ik nodig heb.
De bios is van Phoenix.
Op de site van acer zelf wordt ik ook niet veel wijzer, dus misschien weet iemand van jullie waar ik dat bestand vandaan kan halen?
Als dit niet werkt dan stuur ik hem maar weer op dat ik een andere wil, maar ik kan hem niet kwijt zijn omdat ik de laptop elke dag nodig heb op school.

Alvast bedankt!

dit heb ik gevonden en gedownload maar in dat zip bestandje staan 3 verschillende types

BIOS: 3A28 for Cranes II series of M/B (AS1690/TM4100/TM4600).

For detail of change history, pls refer to attached "REL_NOTE.TXT".

1. "L3243A28.zip" is for M/B with ATI M24 VGA.
2. "ZL3I3A28.zip" is for M/B with UMA VGA.
3. "L3263A28.zip" is for M/B with ATI M26 VGA.

maar welke van de 3 moet ik gebruiken?
hey

de 3A28 is al een verouderde versie

Je moet maar eens naar de ftp site gaan van acer , link staat iets naar onder toe

daar kan je versie 3a30 downen , van die readme geraak je wel wijzer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Hier de link na de drivers van de 1692 met DDR2:
ftp://ftp.acer.nl/notebook/aspire_1690_ddr2/driver/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
en hier naar de nieuwe bios :-)

ftp://ftp.acer.nl/notebook/aspire_1690_ddr2/bios/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFate schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:27:
[...]

hey

de 3A28 is al een verouderde versie

Je moet maar eens naar de ftp site gaan van acer , link staat iets naar onder toe

daar kan je versie 3a30 downen , van die readme geraak je wel wijzer :)
ja die 3a30 heeft gewerkt! bedankt iig! mijn laptop start gelijk een stuk sneller
kan je dat Acer logo wat je in het begin ziet eigenlijk aanpassen ergens of kan dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:59
Nop, en heb het vooral als ik hem met 1 hand opbeur aan de zijkant...

niet fijn ;(

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nog wat extra's met die nieuwe bios versie? Of heb je er niks aan als je laptop het al goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee is nogsteeds hetzelfde.. maar opstarten en afsluiten gaat bij mij nu echt een heel stuk sneller _/-\o_ en ook heb ik nog geen vastloper gehad en normaal had ik dat al wel gehad..

dus voor mij alleen maar voordelen

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Misschien helpt het ook wel tegen het piep-probleem? (dat de laptop gaat piepen, ipv booten) Wat me er aan laat denken, ik heb dat al van voor kerstmis niet meer gehad. :) (ik heb bios versie S3A28)

[ Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-01-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:49:
Misschien helpt het ook wel tegen het piep-probleem? (dat de laptop gaat piepen, ipv booten) Wat me er aan laat denken, ik heb dat al van voor kerstmis niet meer gehad. :) (ik heb bios versie S3A28)
Ik de hele maand november tot hede niet meer :) Vaag heh!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mn hele laptop sinds november niet meer gehad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn laptop werkt nu als een zonnetje en bij Acer konden ze echt echt niks vinden na 10 dagen had ik hem weet terug.. toch wel het minste wat ze kunnen doen om ff een bios update te draaien? dan was ik al een poos van het probleem af geweest..
ik had idd ook die gekke piepjes af en toe in het begin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IN de winkel waar ik werk verkoop ik de 1652WLMi

Maar welke is nou sneller.. 1652WLMi of de 1692WLMi

Het grote verschil is volgens mij grafische kaart. 1652 heeft een 128 mb ati x300 PCI express
en de 1692 ati x700

Welke van deze 2 video kaarten is beter?
Dus welke laptop is sneller met games..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Eh, in wat voor winkel werk jij en wat voor werkzaamheden doe je daar ?
Als je zelf computers verkoopt zou je moeten weten dat de x300 langzamer is dan de x700.

Hier een vergelijking tussen verschillende grafische chipsets

http://www.tomshardware.c.../vga_charts_vi/page6.html

[ Voor 39% gewijzigd door Xymox op 10-01-2006 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet dat ertoe?

Maar bedankt voor je reply, is BEST een groot verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Xymox schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:24:
Eh, in wat voor winkel werk jij en wat voor werkzaamheden doe je daar ?
Als je zelf computers verkoopt zou je moeten weten dat de x300 langzamer is dan de x700.
Er zijn vast nog wel meer werkzaamheden mogelijk in een winkel behalve verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Daarom vraag ik het ook. Zodra een verkoper niet weet wat het verschil is tussen een x300 en een x700, dan moet deze toch echt nodig zelfstudie gaan doen alvorens advies aan klanten te geven.

Maargoed, sommige winkels zetten ook erg onervaren verkopers in die van toeten noch blazen weten en toch aan computer leken iets aansmeren volgens hun advies. In bovenstaand geval zou ik dus nooit een x300 aansmeren als de koper een flinke zware game PC wil samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen die een dikke game pc willen hebben gaan echt niet aan de verkoper vragen welke onderdelen ze moeten hebben, die zoeken dat zelf wel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijsverhouding is de 1692WLMi betere keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Ik heb de bios ook ma us geupdate. Pc liep alleen vast tijdens het afsluiten. Het proces was wel gelukt. Meteen de nieuwe ATI drivers erop (die van ftp.acer.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Op die ftp server van acer is de laatste catalyst (= driver van ATi) versie 5.8. Ik heb 5.9 erop staan, maar met het control panel van op de desktop, niet met het control center. Dat werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hallo

Ik wil mijn 1694 zelf installeren , ik heb alle drivers gevonden , behalve die van de bluetooth

Deze kan ik ook niet op de site vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFate schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:09:
Hallo

Ik wil mijn 1694 zelf installeren , ik heb alle drivers gevonden , behalve die van de bluetooth

Deze kan ik ook niet op de site vinden?
Is niet nodig, bluetooth drivers zitten al in Windows XP SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:48:
Op die ftp server van acer is de laatste catalyst (= driver van ATi) versie 5.8. Ik heb 5.9 erop staan, maar met het control panel van op de desktop, niet met het control center. Dat werkt super!
Laatste ATI mobility driver 5.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ok , ik heb ne custom install gedaan van windows prof met alle laatste drivers enzo

Maar nu door iets te installeren heb ik een vervelend probleem , en ik weet niet welke software hier de oorzaak van is

Stel : je wilt iets installeren , dan vraagt hij int begin bv de license agreement
dan kan je op next of cancel duwen
Telkens wanneer zo van die vensterkes komen springt mijn muis automatisch naar de next knop , en hoef ik alleen maar te klikken
Dit wil ik dus niet :)

Iemand enig idee waar deze setting staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
ik ga het binnenkort ook eens wagen.....format c: en dan eens fatsoenlijke partities maken...

kan ik gewoon alles leeggooien of staat er nog ergens een image van Acer? maar volgens mij staat diezelfde image ook wel op die emergency cd's toch?

en waarom ik eigenlijk post:
ik heb al een sort of laptoptas gevonden.....maar deze tas alleen vind ik toch nog te weinig bescherming zeker als ik er boeken bij ga doen

dit is de reden dat ik zoek naar een KEIHARDE cover....zodat boeken ertegenaan nooit druk op de laptop zelf zal komen te staan..

ik heb deze hoezen gezien voor Apple Ibooks......nu vroeg ik me af waar ze op maat te verkrijgen zijn en misschien zelfs specifiek van Acer voor deze laptop?
is een simpele harde "hoes" waar de laptop precies in hoort te passen...
In winkels ben ik ze nog nergens tegen gekomen.......online of gewone winkel...als iemand iets weet :?

[ Voor 5% gewijzigd door Noedelsupke op 12-01-2006 00:27 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

NoFate schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:46:
Ok , ik heb ne custom install gedaan van windows prof met alle laatste drivers enzo

Maar nu door iets te installeren heb ik een vervelend probleem , en ik weet niet welke software hier de oorzaak van is

Stel : je wilt iets installeren , dan vraagt hij int begin bv de license agreement
dan kan je op next of cancel duwen
Telkens wanneer zo van die vensterkes komen springt mijn muis automatisch naar de next knop , en hoef ik alleen maar te klikken
Dit wil ik dus niet :)

Iemand enig idee waar deze setting staat?
"start", "configuratiescherm", "muis", naar het tabblad "beweging", en dan "naar standaardknop" uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had wat vragen ivm het aansluiten van men 1692 aan men Dolby digital versterker, en heb deze gesteld in het audio, video,... forum.

Kan mischien interessant zijn voor andere 169x eigenaars:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1102632

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:18:
Ik had wat vragen ivm het aansluiten van men 1692 aan men Dolby digital versterker, en heb deze gesteld in het audio, video,... forum.

Kan mischien interessant zijn voor andere 169x eigenaars:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1102632
yep daar ben ik ook mee bezig geweest en was er al vrij snel achter dat de acer dus idd een echte optische (mini) uitgang heeft.....heb ook ff in jou topic gereageerd daarover....

ik heb weer een externe monitor vraag: het was me al eerder opgevallen dat ik immens grote letters heb onder iconen en op de startbalk etc.....ook al op de laptop lcd zelf, maar op de externe monitor valt het pas echt op......websites zijn overigens wel "normaal"
ik irriteer me er (nog) niet echt aan maar zou wel graag weten of dit ergens is in te stellen?

font size staat gewoon op normal, hij komt echt op deze manier uit de doos....heeft iedereen dit?

[ Voor 7% gewijzigd door Noedelsupke op 13-01-2006 03:20 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op hardware online een 1692 gevonden met 5400 rpm harde schijf. deze is dan wel 1242 euri's.

is het verschil (1100 goedkoopste via pricewatch en 1242 deze, dus € 140) de snellere harde schijf waard...

edit: link
http://hardwareonline.nl/winkel/product_info.php?cPath=108&products_id=1376&osCsid=a3bbfb34e91e39b4f52bb3a02ce0682b

o ja, heb trouwens ook ergens deze omschrijving gevonden:
Asp1692WLMi Cent1700 1024M 100G QW+MSE
http://www.kiq.nl/estore/pc/viewPrd.asp?idcategory=151&idproduct=288461

zou iemand me kunnen vertellen wat dit QW + MSE betekent?
Dit partnummer staat erbij: Partnummer : LX.A6605.083/KIT

en hier is geen verzekering bij inbegrepen, is het wel wijs om deze aan te schaffen, en hoe moet ik dat dan aanpakken?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Dat met die verzekering is al meerdere malen genoemd. Kun je in de winkel er zo goed als altijd bij kopen. Anders kun je hem ook bestellen via Acer.

Overigens kun je die garantie tot 90 dagen na de aankoop nog bijbestellen. Maar of dit zo verstandig is¿? De ingangsdatum van de garantie blijft trouwens gewoon de datum waarop je je laptop gekocht hebt.

Dus, gewoon bij de winkel erbij bestellen. Je krijgt dan een pakkettje waar een stikker in zit, deze moet je opsturen met een brief en een kopie van het aankoopsbewijs. Enkele dagen/weken later krijg je een mail van acer waarin staat dat alles ontvangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb daar dus naar NTFS geconverteerd

EN als ik nu een externe projector aansluit dan deelt ie onmiddelijk mijn bureaublad, en de toetsencombinatie fn+F5 werkt niet meer, hoe kan ik dit oplossen. Want voor een powerpoint kan ik gedeeld bureaublad niet gebruiken, wan de presentatie verschijnt op laptop scherm en niet op projector.
Bestaat er nog een andere toetsencombinatie, of waar kan ik dit instellen

Ik heb al geprobeert bij eigenschappen 2de monitor, "bureablad delen naar deze monitor" afgevinkt, maar dan krijg ik helemaal geen beeld meer op de projector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:55:

EN als ik nu een externe projector aansluit dan deelt ie onmiddelijk mijn bureaublad, en de toetsencombinatie fn+F5 werkt niet meer, hoe kan ik dit oplossen. Want voor een powerpoint kan ik gedeeld bureaublad niet gebruiken, wan de presentatie verschijnt op laptop scherm en niet op projector.

Ik heb al geprobeert bij eigenschappen 2de monitor, "bureablad delen naar deze monitor" afgevinkt, maar dan krijg ik helemaal geen beeld meer op de projector.
je beamer primair maken en je laptop scherm secundair. Maar kan je hem niet gewoon slepen naar het andere scherm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:55:

Als je je bureablad gedeeld hebt kun je in powerpoint bij "diavoorstelling instellingen" instellen dat je diavoorstelling op het secundaire beeldscherm weergegeven wordt.

Als je gedeeld bureublad NIET gebruikt, werken fn+f5 dan ook niet??

Werken de andere fn toetsen wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
De dvd brander op mijn acer 1692 brandt op maximaal 2 speed terwijl de dvd schijf 8 speed is. Als ik het schijfje in de dvd brander op mijn pc stop, dan kan ik wel met 8 speed branden. Wat kan de oorzaak zijn? Ik gebruik schijfjes van het merk Arita. Eerst kon ik wel op 8 speed branden met dit merk maar dat lukt nu niet meer...

[ Voor 23% gewijzigd door Kanivan op 16-01-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slepen naar andere scherm dat gaat, maar als ik daar de diavoorstelling wil starten, dan begint die op mijn laptop scherm

Ander FN toetsen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Kanivan schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:01:
De dvd brander op mijn acer 1692 brandt op maximaal 2 speed terwijl de dvd schijf 8 speed is. Als ik het schijfje in de dvd brander op mijn pc stop, dan kan ik wel met 8 speed branden. Wat kan de oorzaak zijn? Ik gebruik schijfjes van het merk Arita. Eerst kon ik wel op 8 speed branden met dit merk maar dat lukt nu niet meer...
DVD branders lezen de media code uit om te bepalen op welke snelheid het schijfje te branden is. De branders hebben dus een interne lijst met mediacodes en bijbehorende snelheden. Wanneer een mediacode niet wordt herkend, dan zal de brander een meer conservatieve snelheid aanhouden.

Het lijkt erop dat de mediacode van jouw Arita's niet in de interne lijst staat van de brander in je Acer maar wel van de brander in je PC.

Dat DVD's van hetzelfde merk de ene keer wel en de andere keer niet op maximaal wordt gebrand heeft te maken met het feit dat ook binnen één merk verschillende mediacodes worden gebruikt voor hetzelfde product. Dit is afhankelijk uit welke fabriek de schijfjes komen. Een Arita DVDR schijf kan dus uit verschillende fabrieken komen en daarmee andere mediacodes kan hebben.

Oplossing is de brander voorzien van een firmware update met een vernieuwde lijst met mediacodes. Veelal kan je die wel ergens downloaden voor veel merken DVD branders, echter juist voor de brander die in de Acer zit is er niets te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg Edmund merci, mijn presentatie is goed gelukt met uw tip. En ik kreeg dan op mien laptop een handig presentator venster, met tijd enzo op. Handig,

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een acer aspire 1692, met 'n pentium M 1.73 processor.
Deze was kapot, en nu krijg ik eindelijk te horen dat ie kan worden omgeruild..
Ik krijg van de winkel (vandenborre (ok, niet zo goed vor pc-stuff..) 'n waardebon van 1399€.

Nu.. I kan dus trg dezelfde laptop kopen (ook al staat er nu bij 'n Pentium Dothan 740 1.7 ghz processor (is dit 't zelfde?), mar deze is nu in solden,
er is echter voor de prijs van 1399 ook de acer aspire 9502 beschikbaar..
maar deze lijkt me eigenlijk slechter, (en is duurder..)

wat zou'k nemen?
(of raden jullie nog iets anders aan ('t moet wel in die winkel beschikbaar zijn, en mag ni meer kosten..)

dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

voor rond de €1400 is er toch ook de 1694? Deze heeft een 2,0 ghz processor, waarom mag je niet iets bijbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over het schoonmaken van de laptop. Ik maak mn desktop om het half jaar eens goed schoon.Ventilatoren stof vrij maken enzo. Maar hoe doe ik dat met een laptop, moet ik alle plaatjes van de onderkant afschroeven? En zijn er nog dingen waar ik op moet letten of voor uit moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Met wat perslucht door de ventilatorgaten van de laptop spuiten is meestal al voldoende (en dan ook meteen je toetsenbord zuigen / blazen). Voor de rest zitten er weinig openingen in een laptop waardoor deze binnenin vrijwel niet vies wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu deze laptop (de 1694) ook in mijn bezit en hij bevalt prima. Ik wou graag de schijf anders indelen en je krijgt van Acer allemaal ongewenste software bijgeleverd e.d. Dus ik dacht ik formateer mooi de schijf en zet Win XP erop. Zo gezegt zo gedaan, alles ging prima.. Alles werkt, behalve Bluethoot want ik kan de drivers van Bluetooth maar niet vinden !? (Er zit Bluetooth op want het werkte voordat ik hem formateerde wel goed). Misschien dat het antwoord in deel 1 of 2 staat maar die heb ik doorgespit en zo gauw het antwoord niet kunnen vinden.

Even in het kort:
Wanneer ik voor op mijn Bluetooth-button druk, begint het lampje te knipperen en vraagt XP om drivers (Acer Module ???), alleen deze heb ik dus niet. Ik heb alle .zips van de Acer site gedownload en uitgepakt. Geen van alle is de goede...
Weet iemand welke drivers (of programma van Acer) ik moet installeren zodat mijn Bluetooth weer werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Wil even melden dat ik een geweldige score van .....*tromgeroffel* uhg..ugh ... 967punten in 3Dmark 2006 gehaald heb.

Dit met een Acer 1694WLMiB, 2.0Gh, 1GB DDR2, X700 256Mb

LOL :7

edit:typefoutje

[ Voor 16% gewijzigd door Tranzy op 22-01-2006 17:31 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tranzy schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:20:
Wil even melden dat ik een geweldige score van .....*tromgeroffel* uhg..ugh ... 967punten in 3Dmark 2006 gehaald heb.

Dit met een Acer 1994WLMiB, 2.0Gh, 1GB DDR2, X700 256Mb

Lol, dat is wel netjes, welke drivers gebruik je dan? Standaard Acer dingen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het in score nu ook veel helpt door er bijvoorbeeld een 7200 rpm schrijf in te hangen? Heeft iemand nog misschien een 1694 met een 7200 toeren hdd liggen die even zo vriendelijk is het even te testen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het meer een vga - cpu test....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:30:
[...]

Lol, dat is wel netjes, welke drivers gebruik je dan? Standaard Acer dingen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het in score nu ook veel helpt door er bijvoorbeeld een 7200 rpm schrijf in te hangen? Heeft iemand nog misschien een 1694 met een 7200 toeren hdd liggen die even zo vriendelijk is het even te testen? O-)
Nee catalyst 5.10 ofzo.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:49
Ik haal met 3dmark05 2424 punten met 2x AA en 8x AS op 1024x768

2ghz, 1gig DDR2 op 533mhz, 100gig 4200rpm schijf en een x700 266mb

Maak gebruik van de nieuwste omega drivers: 3.8.205

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Tranzy schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:20:

Dit met een Acer 1994WLMiB, 2.0Gh, 1GB DDR2, X700 256Mb

Ik heb extact dezelfde score, maar ik heb een 1694wlmi ;)

Gebruik de nieuwste omega drivers

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.