[Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.913 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
raden jullie de omega drivers aan boven de standaard drivers van Ati??

ik geloof dat het de kwaliteit van de graphics ten goede komt, maar dat spellen ook trager gaan lopen met deze drivers? hoe zit dat precies?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Kwa games merk ik weinig verschil (game ook niet al te veel op laptop), maar met 3dmark06 was mijn score zo'n 50 punten hoger met de omega drivers.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu al een halve dag de laatste intel driver voor de draadloze kaart 2200BG en de verbinding is zeeeeer stabiel, hij staat constant op 54Mbps. En vroeger zakt ie redelijk snel naar 24Mbps. Dusja blijkbaar goeden driver nu.

http://downloadfinder.int...x?ProductID=1637&lang=eng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Royal schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:12:
[...]

Ik heb extact dezelfde score, maar ik heb een 1694wlmi ;)

Gebruik de nieuwste omega drivers
hahaha ...lol...was me niet eens opgevallen dat ik een typfout had gemaakt ... Het is uiteraard een 1694

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 19:50
zow, ik heb windows vista (build 5270) maar eens op m'n 1694 geslingerd (naast winxp als een dualboot) en het loopt als een zonnetje! Ik ben bijzonder aangenaam verrast dat alles zo goed draait! drivers voor de videokaart waren aanwezig dus die doet het perfect. Andere drivers die niet aanwezig waren (geluidskaart o.a.) werden door windows update voor me gedownload en geinstalleerd. Wireless draait, BT werkt.. top hoor! Ook de glas achtige half transparante windows schermpjes werken mooi en vloeiend.

In de kabel van de voeding van mijn 1694 zat trouwens een draadbreuk... die werd dus niet meer opgeladen. Opgebeld en opgestuurd en binnen 4 dagen een nieuwe in huis. Goed werk van Acer!

[ Voor 17% gewijzigd door Meneer_Huijs op 22-01-2006 19:29 ]

X670 | Ryzen 7950 | 128 Gb | RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:45:
Ik gebruik nu al een halve dag de laatste intel driver voor de draadloze kaart 2200BG en de verbinding is zeeeeer stabiel, hij staat constant op 54Mbps. En vroeger zakt ie redelijk snel naar 24Mbps. Dusja blijkbaar goeden driver nu.

http://downloadfinder.int...x?ProductID=1637&lang=eng
En hij connect ook veel sneller met de draadloze netwerken! dat was met oude drivers nog wel anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu na meer dan 2 maanden mn laptop terug, dat wil zeggen, een andere, want mijne kon niet meer gerepareerd.
Ik had een 1692 met 5400rpm schijf, maar nu heb ik 1692 teruggekregen met een 4200rpm hdd erin :?
Omdat tegenwoordig de 1692 een 4200 schijf heeft, maar dat had ie toen ik hem kocht nog niet!!! :(
Dit is dus wel een achteruitgang neem ik aan? Is het verschil erg groot?
Wat zal ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Kun je aantonen dat je een 5400rpm schijf had?Dan zou ik bellen met Acer en een 5400rpm schijf eisen, dit is tenminste waar je voor betaald hebt. Mochten de 1692 niet meer met 5400rpm schijf gemaakt worden kunnen ze je best een 1694 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:16:
Kun je aantonen dat je een 5400rpm schijf had?Dan zou ik bellen met Acer en een 5400rpm schijf eisen, dit is tenminste waar je voor betaald hebt. Mochten de 1692 niet meer met 5400rpm schijf gemaakt worden kunnen ze je best een 1694 geven.
ja dat is natuurlijk moeilijk om aan te tonen. Ik had zeker weten een momentus 5400, dat blijkt ook al uit mn posts op dit forum voordat ik mn laptop uberhaupt teruggestuurd had naar Acer, maar om het bij hun te bewijzen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:43:

iK heb dan ook de ST 9100823A, wat gewoon een 5400rpm schijf is :+
maar ik weet niet of ik hier wat mee kan, het is namelijk niet te zien aan het serienummer van de laptop zelf denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar misschien wel aan de aankoopdatum?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Hallo

Ik heb nog een vraagje over mijn acer 1694

Spelletjes hierop spelen gaat perfect
Maar wannneer ik zonder netspanning , dus op batterij een spelletje wil spelen (nfs most wanted)
Dan schokt die dus serieus
Tis precies of mijn videokaart ook teruggetrokken wordt dan
In de epowermanagement van acer kan ik de cpu op 100% zetten , maar de opties voor de videokaart op 100% te zetten vind ik niet??

Ik heb de laatste ati mobile 6.1 geinstalleerd...

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
NoFate schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:16:
Spelletjes hierop spelen gaat perfect. Maar wannneer ik zonder netspanning , dus op batterij een spelletje wil spelen (nfs most wanted). Dan schokt die dus serieus. Tis precies of mijn videokaart ook teruggetrokken wordt dan. In de epowermanagement van acer kan ik de cpu op 100% zetten , maar de opties voor de videokaart op 100% te zetten vind ik niet??
Als je het topic doorleest zie je dat er nog wel het een en ander meer op langzamere snelheid draait bij het gebruik van de accu. Dat van de videokaart heet powerplay.
sharkzor schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:10:
nog iets dat me opviel in cpu-z zag ik bij graphic interface staan:
version: pci-express
link-width: x1
max supported x16

ook even in de ati control panel gekeken:
bus type: pci express x16
current bus setting: pci express.

nou heb ik zelf geen pci-e computer ernaast, dus zou t zo niet weten, maar het lijkt alsof hij maar op x1 loopt???
Ik heb mijn laptop even niet bij de hand, maar ik weet dat als ik (toen ik nfs_mw speelde) de instellingen video instellingen van het spel aanpaste dat hij dan wel soepel draaide. Op accu en dan full grapics gaat niet echt werken. En bovendien slurpt hij dan je accu leeg. Wat weer minder goed voor deze accu is.

[ Voor 16% gewijzigd door Edmund op 24-01-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
ik denk dat ik het al heb gevonden

De powerplay opties in de control center staat zo ingesteld dat de vga kaart op 50% staat op accu
Deze kan je veranderen naar 100% , dan zal het waarschijnlijk wel werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Laatst online: 13:56

Bjk

Heb net mijn aspire 1690 opnieuw geinstalleerd, nu vraag ik mij af welke van de lan drivers ik van de acer page moet afhalen. Ik zie wel 3 verschillende. 1 atheros en 2 broadcoms. Weet iemand welke de goede is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Als je intel pro set wireless installeerd, dan installeerd hij meteen (of alleen) de drivers (net wat je wilt).

Broadcom abg volgens mij

ff een heel andere vraag:

Welke ati/omega drivers gebruiken jullie? (aangezien acer niet echt z'n drivers update :s)

Ik gebruik nu toch maar weer die 6.14.10.6497 ati versie, aangezien ik daar tot nog toe de beste fps mee haal. Enige probleem is dat mijn acteurs in "the movies" dan compleet zwart zijn, maar in al mijn andere spellen ligt mijn fps +/- 5 frames hoger. (cod2, nfsmw, gta sa)

[ Voor 6% gewijzigd door Lostcuban op 24-01-2006 14:18 ]

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik pak altijd de laatste van de ATI website. Momenteel is dit de 6.1 mobility driver.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:49
ik gebruik nu de nieuwste omega drivers. 3.8.205

vorige omega's waren kaka voor laptop: vastloper als ik instelling wilde veranderen met ati tray tool, als ik in slaapstand wilde gaan kreeg ik al artifacts enz op mijn beeldscherm. Met de nieuwste niet meer.

Voorheen ati mobility 5.13 gebruikt. Vind alleen die catalyst control center zo slecht. Kan het niet helpen maar nvidia heeft toch wel een makkelijkere manier van werken om bvb 2 schermen te gebruiken of dualview ofzo. Intel nog beter:)

Ga op 1 feb met een beamer moeten werken om presentatie te geven van website. Ben er zeker van dat ik zal moeten zitten zoeken om het beeld correct te weergeven op die beamer, clone van mijn scherm namelijk.

mss beetje offtopic, maar hoe komt het dat als je een tv aan je s-video hangt, dat de tv nooit hoger wil gaan dan 1024x768 ? Helft van mijn taakbalk en dergelijke zie ik dan niet staan op scherm. 800x600 is dan weer te groot.

Tv(sony bravia van 80cm)heeft een resolutie van 1356x 768 ofzo, is een hdtv. Toch kan ik niet die resolutie nemen door middel van multires en tv als secundair scherm met bureaublad uitgebreid. Idem voor primair scherm. multires zegt dat resolutie niet ondersteund wordt. Komt er eigenlijk op neer dat ik nooit mijn volledig beeld op die tv perfect goed krijg.

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
Xymox schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:36:
Ik pak altijd de laatste van de ATI website. Momenteel is dit de 6.1 mobility driver.
Hoe kan je die downloaden dan? Want ik heb me al meerdere malen rot gezocht om die drivers. Uiteindelijk heb ik acer benelux maar een mail gestuurd wanneer ze hun ati drivers gingen updaten, en werd ik door verwezen naar omegadrivers (maar heb liever de orginele ivm betere preformance imo)

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

De nieuwste ATI drivers kan je hier vinden.

Als ATI nieuwe drivers uitbrengt zal meteen vanaf die link die ter download worden aangeboden, simpeler kan niet.

Als je ATI control center wilt, dan alles installeren. Wil je die niet, dan custom install kiezen en alleen de driver aanvinken.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFate schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:16:
Hallo

Ik heb nog een vraagje over mijn acer 1694

Spelletjes hierop spelen gaat perfect
Maar wannneer ik zonder netspanning , dus op batterij een spelletje wil spelen (nfs most wanted)
Dan schokt die dus serieus
Tis precies of mijn videokaart ook teruggetrokken wordt dan
In de epowermanagement van acer kan ik de cpu op 100% zetten , maar de opties voor de videokaart op 100% te zetten vind ik niet??

Ik heb de laatste ati mobile 6.1 geinstalleerd...

bedankt
eigenschappen van je videokaart en dan powerplay ergens opzoeken. Klopt idd dat hij fabriek af ingesteld staat op langzamer op de accu, maar dit kan je zoals je wilt aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cocona schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:48:
ik gebruik nu de nieuwste omega drivers. 3.8.205

vorige omega's waren kaka voor laptop: vastloper als ik instelling wilde veranderen met ati tray tool, als ik in slaapstand wilde gaan kreeg ik al artifacts enz op mijn beeldscherm. Met de nieuwste niet meer.

Voorheen ati mobility 5.13 gebruikt. Vind alleen die catalyst control center zo slecht. Kan het niet helpen maar nvidia heeft toch wel een makkelijkere manier van werken om bvb 2 schermen te gebruiken of dualview ofzo. Intel nog beter:)

Ga op 1 feb met een beamer moeten werken om presentatie te geven van website. Ben er zeker van dat ik zal moeten zitten zoeken om het beeld correct te weergeven op die beamer, clone van mijn scherm namelijk.

mss beetje offtopic, maar hoe komt het dat als je een tv aan je s-video hangt, dat de tv nooit hoger wil gaan dan 1024x768 ? Helft van mijn taakbalk en dergelijke zie ik dan niet staan op scherm. 800x600 is dan weer te groot.

Tv(sony bravia van 80cm)heeft een resolutie van 1356x 768 ofzo, is een hdtv. Toch kan ik niet die resolutie nemen door middel van multires en tv als secundair scherm met bureaublad uitgebreid. Idem voor primair scherm. multires zegt dat resolutie niet ondersteund wordt. Komt er eigenlijk op neer dat ik nooit mijn volledig beeld op die tv perfect goed krijg.
1356x768 is niet echt een hd resolutie he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:55:
Ik heb nu na meer dan 2 maanden mn laptop terug, dat wil zeggen, een andere, want mijne kon niet meer gerepareerd.
Ik had een 1692 met 5400rpm schijf, maar nu heb ik 1692 teruggekregen met een 4200rpm hdd erin :?
Omdat tegenwoordig de 1692 een 4200 schijf heeft, maar dat had ie toen ik hem kocht nog niet!!! :(
Dit is dus wel een achteruitgang neem ik aan? Is het verschil erg groot?
Wat zal ik doen?
OK, weer contact gehad met Acer, ze bieden 2 opties:

1 ze sturen een 5400rpm hd op die ik zelf inbouw en stuur hun de 4200 terug.
2. ik stuur laptop op, ze bouwen hem in en ik krijg laptop weer terug.

Optie 1 is natuurlijk veel sneller, maar kan je een hdd zo omwisselen in deze laptop? Als dat kan ga ik dat namelijk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:47:
[...]

1356x768 is niet echt een hd resolutie he :+
1366 x 768 pixels om exact te zijn ;) zit er maar 10pixels naast. Maar geen oplossing voor mijn probleem? die tv-out faq helpt geen meter verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
snap ik niet :?

je hebt 720i/p en 1080i hdtv, 768 is dat toch niet dan :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:48:
[...]

OK, weer contact gehad met Acer, ze bieden 2 opties:

1 ze sturen een 5400rpm hd op die ik zelf inbouw en stuur hun de 4200 terug.
2. ik stuur laptop op, ze bouwen hem in en ik krijg laptop weer terug.

Optie 1 is natuurlijk veel sneller, maar kan je een hdd zo omwisselen in deze laptop? Als dat kan ga ik dat namelijk doen :)
Hier nog even over nagedacht. Ik ga hier niet aan beginnen, ook ga ik hun die hardeschijf niet laten omzetten. Ik probeer er nu een 1694 uit te slepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
Xymox schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:22:
De nieuwste ATI drivers kan je hier vinden.

Als ATI nieuwe drivers uitbrengt zal meteen vanaf die link die ter download worden aangeboden, simpeler kan niet.

Als je ATI control center wilt, dan alles installeren. Wil je die niet, dan custom install kiezen en alleen de driver aanvinken.
Thnx 8)

Puur uit nieuwsgierigheid, hoe ben je hier achter gekomen?

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:08
als ik 6.1 (al vanaf 5.7 is dat zo) installeer dan loopt mn laptop willekeurig na korte tijd vast als ik ati tray tools of control panel of control center heb geinstalleerd :? zonder heb ik geen problemen, maar ik vind dat powerplay nogal handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:01:
offtopic:

wij hebben ook een tv op die resolutie maar das geen hdtv ding, heeft wel een VGA ingang, nooit getest met laptop drnaast, dient gewoon als tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:01:
offtopic:

mja, kweet het ok niet. 1 ding weet ik en dat is dat die tv hdready is en hij heeft hdmi uitgangen of ingangen kweet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:26:
als ik 6.1 (al vanaf 5.7 is dat zo) installeer dan loopt mn laptop willekeurig na korte tijd vast als ik ati tray tools of control panel of control center heb geinstalleerd :? zonder heb ik geen problemen, maar ik vind dat powerplay nogal handig :)
Heb je .NET op je laptop geinstalleerd?
Anders even installeren (d8 via windowsupdate)
Dan zou CC vlekkenloos moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry als het misschien al vaker is gevraagd, heb redelijk wat pagina's doorgelezen maar het niet kunnen vinden.

Ik zit te denken om de 1692 bij alternate voor 1199 aan te schaffen. Echter als plaats vervanger voor mijn desktop (ik ga op mezelf wonen ^^) en heb het ook nodig voor mijn studie. Maar aangezien ik fervent gamer ben zit ik dus vaak 6/7 uur non stop te WoWen en daarna nog een paar uurtjes een download aanstaan terwijl ik slaap. Mijn vraag echter of dit mogelijk is met deze laptop of of je dan last gaat krijgen van oververhitting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:28:
Sorry als het misschien al vaker is gevraagd, heb redelijk wat pagina's doorgelezen maar het niet kunnen vinden.

Ik zit te denken om de 1692 bij alternate voor 1199 aan te schaffen. Echter als plaats vervanger voor mijn desktop (ik ga op mezelf wonen ^^) en heb het ook nodig voor mijn studie. Maar aangezien ik fervent gamer ben zit ik dus vaak 6/7 uur non stop te WoWen en daarna nog een paar uurtjes een download aanstaan terwijl ik slaap. Mijn vraag echter of dit mogelijk is met deze laptop of of je dan last gaat krijgen van oververhitting?
laptops zijn natuurlijk niet gemaakt voor 24/7 gebruik, het zit allemaal wel in een kleine behuizing gepropt natuurlijk... Maar moet wel kunnen denk ik, zeker als je de cpu en videokaart helemaal terugschroeft. Alles op volle kracht wat minder denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:31:
[...]

Heb je .NET op je laptop geinstalleerd?
Anders even installeren (d8 via windowsupdate)
Dan zou CC vlekkenloos moeten draaien.
CC start wel op, en .NET is ook geinstalleerd, maar het gebeurd ook met control panel en ati tray tools (die hebben volgens mij geen .NET nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:28:
... daarna nog een paar uurtjes een download aanstaan terwijl ik slaap. Mijn vraag echter of dit mogelijk is met deze laptop of of je dan last gaat krijgen van oververhitting?
Koop een 2e hands rommelbak, zet er een netwerkkaartje in en gebruik die als fileservertje die je gebruikt voor je downloads en bestandsopslag. Zo'n bakkie kost geen drol, je ontlast je notebook en je hebt een locatie waar je de downloads kan plaatsen.

Zo doe ik het ook, mijn laptop als game machientje en de oude bak op zolder als 24/7 fileserver met een aantal harddisks die de downloads uitvoert. Met remote desktop bestuur je dat ding vanaf je notebook en via normale netwerk verbindingen kan je bij de bestanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt inderdaad behoorlijk relaxed. Bedankt voor alle antwoorden. :)

/edit Nog 1 vraagje, ik ben laptop n00b en vroeg me af hoe het zit met tassen? Wil optimale bescherming ervoor, liefste waterdicht (als je een keer buitenloopt door de regen), en ruimte nog voor een muis en wat boeken etc. Speciale tas voor de Acer op de markt, of kan je gewoon een random tas kopen?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een random tas, maar je moet wel opletten dat ie groot genoeg is, dit Acer ding is namelijk vreselijk groot, en daarom heb ik het probleem dat hij net niet in de 15" Crumpler tassen past, en dan moet je dus een 17" tas hebben. En dies groot :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:34:
Gewoon een random tas, maar je moet wel opletten dat ie groot genoeg is, dit Acer ding is namelijk vreselijk groot, en daarom heb ik het probleem dat hij net niet in de 15" Crumpler tassen past, en dan moet je dus een 17" tas hebben. En dies groot :D :P
Een 15'' tas heeft meestal nog ruimte naast de laptop voor de adapter.
Vandaar dat deze vaak wel in een 15'' tas past.
Afbeeldingslocatie: http://www.targus.com/uk/product_images/CBT300_cases_open_b.jpg
Ikzelf heb een Samsonite 16'' tas. Past er ruim in, naar mijn mening perfect. Meestal geven ze wel de afmetingen (van binnen) dus dan weet je meteen als je laptop past. Let verder goed op dat je tas wat verstevigd is. Vooral dat je de hoeken niet naar elkaar toe kunt duwen. Als hij iedere dag verplaatst wordt in de tas kun beter een beetje teveel geld uitgeven en een degelijke tas hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Edmund op 26-01-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:21:
[...]
Een 15'' tas heeft meestal nog ruimte naast de laptop voor de adapter.
Vandaar dat deze vaak wel in een 15'' tas past.
[afbeelding]
Ikzelf heb een Samsonite 16'' tas. Past er ruim in, naar mijn mening perfect. Meestal geven ze wel de afmetingen (van binnen) dus dan weet je meteen als je laptop past. Let verder goed op dat je tas wat verstevigd is. Vooral dat je de hoeken niet naar elkaar toe kunt duwen. Als hij iedere dag verplaatst wordt in de tas kun beter een beetje teveel geld uitgeven en een degelijke tas hebben.
zo'n soort tas wil ik dus echt niet :P
Als je daar je laptop in hebt passen er geen studieboeken ofzo meer bij, ja eentje ofzo. En ik wil zo'n messenger type, dus schuin over je schouder, en natuurlijk een hipper design :+
Crumpler dus, maarja hij past dus niet in het 15" model daarvan... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:51:
[...]
Als je daar je laptop in hebt passen er geen studieboeken ofzo meer bij, ja eentje ofzo. En ik wil zo'n messenger type, dus schuin over je schouder, en natuurlijk een hipper design :+ Crumpler dus, maarja hij past dus niet in het 15" model daarvan... :/
Ik heb die tas ook niet, stond elders al in dit topic. Een kammeraad van mij heeft een eastpack. Daar past ie net in. Echter zit hier alweer geen versteviging in. Als extra info zal ik zeggen dat zijn laptop in de maak is, beeldscherm kaduuk. Tja het is hoe je er meej om gaat. Maar een goede tas doet veel.

Hebben meer mensen hier dat het wifi lampje af en toe uit gaat, terwijl er wel nog verbinding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:51:
[...]

Als je daar je laptop in hebt passen er geen studieboeken ofzo meer bij, ja eentje ofzo. En ik wil zo'n messenger type, dus schuin over je schouder, en natuurlijk een hipper design :+
Crumpler dus, maarja hij past dus niet in het 15" model daarvan... :/
ik ben ook nog steeds zoekende....heb nog 2 weekjes voordat mijn nieuwe schoolsemester begint :+

laptop vervoeren icm studieboeken (zoek hardcover)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Denk aan een aantal dingen:

*Een te strakke tas is funest voor veel acers (druk zorgt voor scheurtjes...) Neem dus een ruime 15' of een wat kleinere 16'.

*Schoolboeken oefenen ook druk uit op je notebook.

Ik heb een ruime notebooktas van Sumdex. Naast mijn notebook passen hier aardig wat schoolboeken in. Misschien de moeite waard om te checken :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 02:16:

*Een te strakke tas is funest voor veel acers (druk zorgt voor scheurtjes...) Neem dus een ruime 15' of een wat kleinere 16'.

*Schoolboeken oefenen ook druk uit op je notebook.
ik wil niet bashen ofzo, maar dit geeft toch de kwaliteit van acer spul aan. We hebben hier in huis nog 2 andere laptops, een HP en een Fujitsu siemens en daar kan je bij wijze mee gooien zonder dat ze kapot gaan of scheurtjes of dat soort ongein krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Ik heb een Crumpler tas besteld namelijk een MacBains XL

En zo ziet hij eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.laptopsupply.nl/upload/images/macbXL.jpg

Hopelijk bevalt hij goed en kan ik er ook nog een adapter bij in pleuren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje. is het mogelijk om een windows xp te installeren die ik nog heb liggen. is wel een legale xp home, maar die stond op mijn oude pc. wil deze dus kaal installeren op mijn 1692. maar als ik dan de code van de sticker op de 1692 invul. gaat dat dan lukken?? ook in verband met activeren. dit wil ik doen om die acer zooi eruit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:13:
[...]

ik wil niet bashen ofzo, maar dit geeft toch de kwaliteit van acer spul aan. We hebben hier in huis nog 2 andere laptops, een HP en een Fujitsu siemens en daar kan je bij wijze mee gooien zonder dat ze kapot gaan of scheurtjes of dat soort ongein krijgen....
Kzie het neit als bashen :) graag geef ik een reactie;

Acer kost een stuk minder, maar je krijgt er veel voor terug. De prijs die je betaald en wat je ervoor terugkrijgt bij Acer zit gewoon hartstikke goed.

Volgens mij bestaan de grootste klachten uit "scheurtje dit en scheurtje dat...". Maar hardwarematig zit het allemaal wel goed in elkaar, op soms een DOA`tje oid na... Ook notebooks die 24/7 aanstaan gaan sneller kapot lijkt me (veel hier op GoT gebruiken ze zo en kijken dan vreemd op als ze het vroegtijdig begeven..)

En ja, soms zijn der wat troubles met scheurtjes... tja.. Overigens heb ik met HP en Fujitsu niets anders dan problemen gehad met mobo`s ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als ik de Acer topics doorlees gaat het niet alleen om scheurtjes hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:02:
Ik heb een Crumpler tas besteld namelijk een MacBains XL

En zo ziet hij eruit:
[afbeelding]

Hopelijk bevalt hij goed en kan ik er ook nog een adapter bij in pleuren :p
wat voor maat? Ik heb die volgens mij in de winkel geprobeerd met mn eigen acer 1692, maar die ging volgens mij niet in de 15"..... :+
ik weet alleen niet meer helemaal zeker of het dat model was, tassen lijken zoveel op elkaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:59:
[...]

wat voor maat? Ik heb die volgens mij in de winkel geprobeerd met mn eigen acer 1692, maar die ging volgens mij niet in de 15"..... :+
ik weet alleen niet meer helemaal zeker of het dat model was, tassen lijken zoveel op elkaar :+
Binnenmaat: 39 cm x 29 cm x 5 cm (17" laptop)

Ruimte genoeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Nokko schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:33:
Als ik de Acer topics doorlees gaat het niet alleen om scheurtjes hoor...
Lees voor de lol eens topics over andere merken/modellen door. Ook daar vindt je veel posts over onhebbelijkheden.

In dit soort forums kom je meestal posts tegen van mensen die problemen melden en daar oplossingen voor willen vinden of negatieve zaken te melden hebben. Zaken die juist goed zijn worden in het algemeen veel minder gemeld en daardoor krijg je een verkeerde afspiegeling van de werkelijkheid. Representatief is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik zeg toch ook niet dat andere merken geen last hebben van problemen? Mijn Asus is ook al 2x in RMA geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
hebben jullie ook dat de linkerkant van het beeldscherm een stuk donkerder is ? of is 1 van mijn 2 backlights (als dr er 2 zijn....) kapot :/
heb hier even een foto gemaakt, ik zie het alleen als et nogal donker is dus echt een probleem is het niet, vraag het me alleen af :)
Afbeeldingslocatie: http://img83.imageshack.us/img83/1601/afbeelding0685ey.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Nee volgens mij is de backlight dan idd kapot.

Heb wel als ik er vanaf de zijkant op kijk dat ik de backlights wel zie, maar totaal niet storend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Backlight doet niet helemaal z`n ding op die foto`s...

Normaal gesproken hoort je scherm moi egaal verlicht te zijn, met op de plek van je backlight misschien een iets feller beeld, maar hier valt gewoon een stuk in het donker, en dat terwijl de foto al in het donker genomen is...terug ermee dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn Asus notebook staat al zeker een jaar non-stop aan! Dit gaat tot heden makkelijk...
Nooit problemen gehad t zelfde dus ook met mn Acer... ook altijd aan... (vanwege newsleecher/ftd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
en mn shift toets is ook al vernachelt, terugbrengen dan maar :) ik zit nu int licht en nu ist wel egaal licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik ga toch de 4200 rpm hdd er zelf maar uithalen en hem dan omwisselen met een 5400 die ik er dan ook zelf weer inzet.

Ik neem aan dat dit goed te doen is? Iemand ervaring mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Nee geen ervaring, lijkt me niet heel erg moeilijk. Heb je dan nog wel garantie?

Ik heb btw. mn crumpler tas ontvangen, laptop past er perfect in! alleen niet super veel ruimte over voor de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:20:
Ok, ik ga toch de 4200 rpm hdd er zelf maar uithalen en hem dan omwisselen met een 5400 die ik er dan ook zelf weer inzet.

Ik neem aan dat dit goed te doen is? Iemand ervaring mee? :)
Waarom zou je er geen garantie meer op hebben? Je hoeft geen verzegeling of wat dan ook te verbreken.

HD wisselen stelt niet veel voor. Gewoon voorzichtig te werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 20:09
Misschien is het hier al langs gekomen, maar ik kon het niet zo snel vinden.
-ik overweeg over te stappen op een 1000Mbit switch,
-is de 1000Mbit kaart in de Aspire 1692 op de PCI bus of direct op de bus? (pci wil zeggen dat z'n puttrough heel laag is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
1000mbit haal je toch niet. HardeSchijf is dan toch te langzaam.
Je haalt trouwens wel meer dan 100mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had gister de laptop (1692) besteld bij obcs.nl kreeg vandaag een mail dat de leverancier deze niet meer levert. ;/ Heb om restitutie gevraagd en hoop dat ze hem ergens anders nog wel verkopen dan. Iemand die hier iets meer van af weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
Ik heb een paar aan de ene kant niet helemaal hier thuishorende vragen, aan de andere kant weer wel, dus:

1. Hoe doet Battlefield 2 (special forces) het op jullie aspire 169... ?

Welke drivers, instellingen en of upgrades gebruiken jullie?

2. Ik heb zelf een 1694 met 128mb x700 en 1,25gb ddr ram. Ik overweeg om mijn laatste 256mb bankje te vervangen voor een 2e 1gb reepje. Heeft een van jullie dit ook gedaan? En wat zijn je evaringen hiermee (icm recente games) aangezien deze upgrade neerkomt op (weer) €170,-

3. Ik ga waarschijnlijk ook nog mn hd vervangen, ik zit zelf te denken aan een 80 of 100gb western digital Heeft een van jullie ook al zijn hd vervangen? Zo ja, graag ook hier jullie evaringen en eventuele aanraders mee.

4. Weet iemand of het mogelijk is je graka te vervangen? Ik heb me wel al rot gezocht op internet, maar tot nu toe ben ik er alleen nog maar achter gekomen dat de x600 vast gesoldeerd zit op je mobo.

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De X700 is waarschijnlijk niet te vervangen, ik heb zelf 2GB in mijn laptop, en heb nooit last van swappen tijdens Battlefield 2. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 01-02-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ben na lang mee lezen van plan om een 169~ te gaan kopen, voor mij een goede combinatie van kosten en wat je ervoor krijgt.
Echter een 1692 of 1694?

Is de 5400rpm schijf en bluetooth, werkelijk het verschil in prijs waard? BT is meer een toegevoegde gadget voor me, kan zonder, maar is het verschil tussen de HD's de 200 a 300 euro waard?

Dilemma's, dilemma's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:54:
Ben na lang mee lezen van plan om een 169~ te gaan kopen, voor mij een goede combinatie van kosten en wat je ervoor krijgt.
Echter een 1692 of 1694?

Is de 5400rpm schijf en bluetooth, werkelijk het verschil in prijs waard? BT is meer een toegevoegde gadget voor me, kan zonder, maar is het verschil tussen de HD's de 200 a 300 euro waard?

Dilemma's, dilemma's :)
Sommige winkels willen de HD ook wel terug kopen en een 5400 erin zetten. Er moet dan natuurlijk wel bij betaald worden. Een 5400rpm schijf is na mijn mening zijn extra geld wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel mensen heb ik nu al zien twijfelen tussen een 1692 en een 1694!

eigenlijk zou iedereen nu voor 1694 moeten gaan
(mits je echt in financiele nood verkeerd)

Je hebt een dikkere cpu, een normale hd (want 4200rpm is gwoon echt te traag tegenwoordig), dikkere GPU (256mb) en bluetooth..jammer dat ik m'n 1692 al voor de zomer had (dus nog voor de 1694 upgrade)..anders had ik zeker een 1694 gekocht.

ff spieken op pricewatch:
1694 @EncyClue - EncyShop € 1361,96 + € 10,- verzendkosten

ik moest destijds nog € 1400 betalen voor een 1692!
met 3 jaar extra garantie zat ik al op € 1600!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met mijn acer. Af en toe start ie nie juist op.

Dus ik wil terug herinstalleren, zoals wanneer ik dit kocht. Ik wil nu wel bepalen hou de indeling van de schijf gebeurt.
Dus via de cd's bijgeleverd bij de laptop.
Maar nu komt de vraag, ik heb fat32 omgezet naar NTFS. Dus mijn recover partitie is waarschijnlijk nutteloos geworden? (Nuja begrijp niet waartoe die eigenlijk dient)

Maar kan ik nu nog via deze cd's alles herinstalleren? Of kon dit enkel als ik mijn recoverpartitie nog had? Of heb ik deze nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:13:
Ik heb problemen met mijn acer. Af en toe start ie nie juist op.

Dus ik wil terug herinstalleren, zoals wanneer ik dit kocht. Ik wil nu wel bepalen hou de indeling van de schijf gebeurt.
Dus via de cd's bijgeleverd bij de laptop.
Maar nu komt de vraag, ik heb fat32 omgezet naar NTFS. Dus mijn recover partitie is waarschijnlijk nutteloos geworden? (Nuja begrijp niet waartoe die eigenlijk dient)

Maar kan ik nu nog via deze cd's alles herinstalleren? Of kon dit enkel als ik mijn recoverpartitie nog had? Of heb ik deze nog steeds?
De recovery staat op een verborgen schijf. Volgens acer moet hij als Fat32 geformateerd zijn, maar dit is niet zo. Check eerder bericht van mij:
Edmund schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:28:
Hier volgt wat meer duidelijkheid over FAT32 en NTFS:

Voor Fat32 is gekozen omdat het wel mogelijk is naar NTFS te converteren, maar niet andersom. De bestanden in Fat32 kunt u bovendien ook nog inlezen als de windows niet meer start en u vanuit dos wilt backuppen (mail van acer).

Wanneer u de C partitie converteert, werkt de recovery niet meer. De D partitie kunt u gewoon converteren, aldus Acer. Maar dit laatste klopt niet helemaal. Ik heb beide schijven al omgezet naar NTFS en de recovery werkt gewoon. Alleen de recente backup image werkt niet meer. Maar WEL de standaardimage!!
Op de cd's staat volgensmij ook gewoon de recovery. Dit is voor als je er bijvoorbeeld een andere hardeschijf in zet. Volgensmij wordt hij dan evengoed als FAT32 en met dezelfde paritities geformateerd. Maar dit weet ik niet zeker.

Het makkelijkste is volgensmij om gewoon de recovery uit te voeren. Dit gewoon vanaf de hardeschijf. Daarna met bijvoorbeeld partititionmagic de schijf anders indelen en de verborgen partititie verwijderen. Schijf converteren naar ntfs. Hierna standaard software (bv office) installeren. Updaten, nieuwe drivers erop, etc. Daarna met bijvoorbeeld DriveImage of zo een image maken. Tada, je hebt zelf een recovery gemaakt met een schijfindeling zoals je zelf wil.

Edit: Bij mij bleeft tijdens het opstarten het scherm soms zwart.
Na het installeren van de nieuwe bios was dit opgelost

[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 01-02-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u voor de snelle reactie. Da zwart scherm komt wel na het windows opstart scherm. Dus da scherm met die lopende blauwe balkjes, dus die verdwijnt en blijft dan zwart. Is dit het zelfde probleem als bij u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:39:
Hoeveel mensen heb ik nu al zien twijfelen tussen een 1692 en een 1694!

eigenlijk zou iedereen nu voor 1694 moeten gaan
(mits je echt in financiele nood verkeerd)

Je hebt een dikkere cpu, een normale hd (want 4200rpm is gwoon echt te traag tegenwoordig), dikkere GPU (256mb) en bluetooth..jammer dat ik m'n 1692 al voor de zomer had (dus nog voor de 1694 upgrade)..anders had ik zeker een 1694 gekocht.

ff spieken op pricewatch:
1694 @EncyClue - EncyShop € 1361,96 + € 10,- verzendkosten

ik moest destijds nog € 1400 betalen voor een 1692!
met 3 jaar extra garantie zat ik al op € 1600!
Ik had mij zo gefocusd op die HD dat de overige specs me niet eens zijn opgevallen. :) Heb dus ook net de 1694 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:47
(jarig!)
Ik heb vorige week de 1692 proberen te bestellen. Jammergenoeg kreeg ik gisteren een mail binnen van mijn leverancier (JMW.NL) dat deze niet meer leverbaar is. Na wat zoeken op diverse websites die de 1692 ook leverden, zijn deze nergens meer op voorraad. Het lijkt wel of Acer ze uit het assortiment gehaald heeft?

Heb nu uiteindelijk beslist om toch een 1694 aan te schaffen, Bluetooth zal me niet echt interesseren. Maar de snelheid van de HD gaat er toch wat op vooruit :)

Weet iemand overigens of de 1024MB eventueel later nog uit te breiden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt inderdaad, de 1692 is uit productie genomen. /o\ Ik ga maar voor de 1694 dan, als obcs.nl me geld is terug stort. Kan ze niet eens bereiken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, hoe verwijder ik de hardeschijf? Ik heb het klepje los (2 schroeven :+ ). Dan zie ik een zilverkleurig vierkant vlak, hoe nu verder? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em al los :7

Ik moest de hardeschijf gewoon even ownen door met een schroevedraaier die ik tussen de kier links had gestoken en toen een tik naar rechts gegeven heb :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de 1694 besteld bij encyshop.nl Hopen dat ik nu wel waar voor me geld krijg. :)
Anyway, ik wil even helemaal voorbereid zijn. Dus bij ontvangst van de laptop, zijn er al drivers die ik per direct zou moeten updaten voor betere prestaties, en zijn er andere dingen die ik meteen zou moeten doen? Of is ze meteen good to go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
Sowieso die van je geluidskaart, die nieuwe driver is echt een stuk beter, als je nu je boxen hard zet, heb je tenminste acceptabel geluid, en dat is het me de stockdriver niet bepaald.

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:07:
Hebben meer mensen hier dat het wifi lampje af en toe uit gaat, terwijl er wel nog verbinding is?
Yep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lostcuban schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 00:25:
Sowieso die van je geluidskaart, die nieuwe driver is echt een stuk beter, als je nu je boxen hard zet, heb je tenminste acceptabel geluid, en dat is het me de stockdriver niet bepaald.
Waar kan ik die driver vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee.

Ik heb ook de acer 1692. Wanneer ik altijd World of Warcraft ga spelen start de computer soms opnieuw op. Dit is nogal irritant. Ik heb al verschillende ati drivers geprobeerd, maar het heeft tot nu toe allemaal nog niet geholpen. Dit probleem heb ik eigenlijk ook pas sinds twee weken. Zijn er ook andere mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:11:
[...]

Waar kan ik die driver vinden?
Hier

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Lostcuban schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 00:25:
bedoel je acceptable als in een hoger volume??? want qua volume mocht het idd wel wat harder....ik heb de standaard driver nu...DVD's moeten echt vol open en dan is het nog vrij zacht...

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand toevallig met welke software ik die knopjes rechtsbovenin t.o.v. het toetsenbord kan instellen ?_?

Kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:46:
Weet er iemand toevallig met welke software ik die knopjes rechtsbovenin t.o.v. het toetsenbord kan instellen ?_?

Kan het niet vinden.
launchmanager --> C:\Program Files\Launch Manager\QtZgAcer.EXE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt.

Heb vanmorgen mijn 1694 binnen gekregen en het is een geweldig apparaat! Heb alleen een vraagje over het beheren van de proccesor snelheid. Wou net WoW installeren en kreeg al meteen de melding dat mijn systeem niet snel genoeg zou zijn, dus ik dacht al dat mijn proccesor snelheid vanwege energie besparing/warmte uitstoot beperking naar beneden geschroeft zou zijn. Echter tijdens de installatie loopt alles wel een stukje langzamer, zoals het opstarten van IE etc. Waar kan ik zien op hoeveel Hz mijn processor draai en hoe kan ik het aanpassen, of gebeurd dat automatisch? Heb al bij Acer eManager gekeken en daar staat alles op maximum dus ik ben even de draad kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:55:
[...]

Bedankt.

Heb vanmorgen mijn 1694 binnen gekregen en het is een geweldig apparaat! Heb alleen een vraagje over het beheren van de proccesor snelheid. Wou net WoW installeren en kreeg al meteen de melding dat mijn systeem niet snel genoeg zou zijn, dus ik dacht al dat mijn proccesor snelheid vanwege energie besparing/warmte uitstoot beperking naar beneden geschroeft zou zijn. Echter tijdens de installatie loopt alles wel een stukje langzamer, zoals het opstarten van IE etc. Waar kan ik zien op hoeveel Hz mijn processor draai en hoe kan ik het aanpassen, of gebeurd dat automatisch? Heb al bij Acer eManager gekeken en daar staat alles op maximum dus ik ben even de draad kwijt. :)
dat had ik ook bij andere games, gewoon niet op letten :)
fear draait ie netjes dus dat denk ik ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zaten er nou ook cdroms bij de laptop of stond alles op de image op die verborgen partitie?

dit omdat ik mn hdd ga omruilen en ik zo dus mn originele windows verlies, die wil ik natuurlijk wel hebben van acer, ondanks dat ik toch mn eigen xp pro erop gooi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je weet toch zeker wel dat er nog een stapel cd-roms bij zaten? Ik dacht zelfs 9 stuks: 3 voor iedere taal. Maar, volgens mij hadden deze cd-roms wel de verborgen partitie nodig. (weet ik niet helemaal zeker)

Maar als je het ding toch zelf installeert, wat is het probleem dan?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouja ik heb toch betaald voor die windows :+

maar ik ben die cd's dus kwijt _O-

edit: ik heb ze al, ik heb alles dubbel namelijk na die wisseltruc met mn laptop :D

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je hebt met name betaald voor de licentie, en als het goed is heb je de sticker met de code voor die licentie, nog onder de laptop plakken.

Als er onder je nieuwe laptop geen sticker zit, kun je met je aankoopbewijs wel aantonen dat je een OEM licentie hebt gekocht, en eventueel zelfs een nieuwe licentiecode aanvragen.

[ Voor 40% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-02-2006 21:12 . Reden: niet eraan gedacht dat ie een nieuwe laptop heeft ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
Je processorsnelheid kun je bekijken bij Acer ePoweManagement (in je emanager staat deze ertussen, of je kunt op dat groene rechthoekje in je taakbalk naast je klok lmb drukken)
DrivinUCrazy schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:46:
Je weet toch zeker wel dat er nog een stapel cd-roms bij zaten? Ik dacht zelfs 9 stuks: 3 voor iedere taal. Maar, volgens mij hadden deze cd-roms wel de verborgen partitie nodig. (weet ik niet helemaal zeker)

Maar als je het ding toch zelf installeert, wat is het probleem dan?
Die cd's maken naast de windows installatie ook weer die verborgen partitie aan (althans, volgens mij wel)

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
(jarig!)
De vraag is geloof ik al eerder in dit topic gesteld, maar niemand heeft er geloof ik nog antwoord op gegeven. Ik heb momenteel alle drivers netjes kunnen installeren op mijn WinXP Prof. installatie. Ik kan alleen nergens de Bluetooth driver vinden?

Weet iemand waar ik die kan krijgen, want volgen mij staat deze niet op de website van Acer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagTag
  • Laatst online: 19:44

TagTag

Chevrolet Corvette rocks

DaTommy schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:18:
De vraag is geloof ik al eerder in dit topic gesteld, maar niemand heeft er geloof ik nog antwoord op gegeven. Ik heb momenteel alle drivers netjes kunnen installeren op mijn WinXP Prof. installatie. Ik kan alleen nergens de Bluetooth driver vinden?

Weet iemand waar ik die kan krijgen, want volgen mij staat deze niet op de website van Acer :?
Ze staan op je back-up cd (nr1) / DVD onder het mapje "btw". Deze CD/ DVD heb je als het goed is gemaakt toen je je laptop voor het eerst startte.

Macbook 2,4ghz, Acer Aspire 1694v1, Athlon Thunderbird 1,2ghz en Phenom II X3 720 BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:45
ik wil voor mezelf ook zo'n mooie 1694 aanschaffen, 'maar iem uit m'n klas heeft ook een acer en die behuizing was gescheurd.. en hiet op GoT zijn ook al een paar verhalen dat er scheurtjes in de behuizing zit.. hebben jullie daar ook last van of heeft acer dit al verholpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Behuizing van Acer laptop is sowieso kwalitatief minder, ik zelf heb nergens last van, en neem mn laptop dagelijks overal mee naar toe.

Gewoon bij goed gebruik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een 1694b, maar ik heb sinds kort iets vreemd opgemerkt.
Toen ik de laptop juist had gaf die met programmatjes als CPU-Z, Mobmeter, .... een processorsnelheid aan van 2.0 GHz, wat overeen komt met de theoretische snelheid.
Nu geven die programma's sinds een tijdje 800 MHz aan. Ik zou niet weten hoe dat ineens kan, processorsnelheid staat anders toch op het maximum.
Weet iemand aan wat dit zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
(jarig!)
TagTag schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:35:
[...]

Ze staan op je back-up cd (nr1) / DVD onder het mapje "btw". Deze CD/ DVD heb je als het goed is gemaakt toen je je laptop voor het eerst startte.
Hmm die backup CD/DVD heb ik dus niet gemaakt :X

Zou je die drivers misschien voor me online kunnen zetten? Wel erg vaag dat eigenlijk alle drivers op de website van Acer te vinden zijn, behalve de bluetooth driver 8)7

iig alvast bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dix0r op 08-02-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn wireless verbinding knalt er vrij regelmatig uit. (2 verschillende AP's)
Ik wil de driver updaten maar op de ACER site en FTP zijn er 3 verschillende WLAN drivers....
Welke moet ik downen ?

Ik gebruik overigens gewoon windows wlan settingd, niet dat progje van ACER en ik heb de 1692 WLMI met 5400 wannabe 4200 seagte schijf. :-)

iemand? Wazig.. trouwens, de drivers zijn allen van juni/juli vorig jaar... niet echt updates dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lostcuban schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:20:
Je processorsnelheid kun je bekijken bij Acer ePoweManagement (in je emanager staat deze ertussen, of je kunt op dat groene rechthoekje in je taakbalk naast je klok lmb drukken)

[...]

Die cd's maken naast de windows installatie ook weer die verborgen partitie aan (althans, volgens mij wel)
iemand die dit kan bevestigen? Dus dat al ik mn hd volledig schoonveeg, inclusief de verborgen partitie, en ik gebruik dan die cd's dat het dan weer terugkomt?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.