[Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.914 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:47
(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:29:
Mijn wireless verbinding knalt er vrij regelmatig uit. (2 verschillende AP's)
Ik wil de driver updaten maar op de ACER site en FTP zijn er 3 verschillende WLAN drivers....
Welke moet ik downen ?
Ik gebruik de volgende driver: Intel 2915abg 802.11b+g Wireless Lan Driver 9.0.1.9

Heb zelf eigenlijk nog geen problemen gehad met wireless (op school althans). Thuis moet ik wel telkens mijn verbinding herstellen wanneer ik mijn laptop aanzet. Maar dit komt waarschijnlijk gewoon omdat ik een brakke AP heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagTag
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:44

TagTag

Chevrolet Corvette rocks

DaTommy schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:40:
[...]

Hmm die backup CD/DVD heb ik dus niet gemaakt :X

Zou je die drivers misschien voor me online kunnen zetten? Wel erg vaag dat eigenlijk alle drivers op de website van Acer te vinden zijn, behalve de bluetooth driver 8)7

iig alvast bedankt :)
Kijk hier eens:

http://www.yourfilehost.c...hp?cat=other&file=BTW.zip

Macbook 2,4ghz, Acer Aspire 1694v1, Athlon Thunderbird 1,2ghz en Phenom II X3 720 BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:41:
[...]

iemand die dit kan bevestigen? Dus dat al ik mn hd volledig schoonveeg, inclusief de verborgen partitie, en ik gebruik dan die cd's dat het dan weer terugkomt?
Ik vrees van niet eigenlijk. Ik heb hier al mijn (enig) probleem geuit met de 1692WLMi. Ik had dus een zwart scherm achter het opstartscherm van windows. Dit deze problemen kreeg ik meer en meer na het converteren van FAT32 naar NTFS(ik heb hier al vermeld dat na de conversie launchmanager niet meer werkte, dat de toetsen combinatie fn + F6 niet meer werkte, wat redelijk vervelend is). Dus mijn recovery partitie zal waarschijnlijk mee geconvereerd geweest zijn.Dus wilde ik met die cd's alles terug zetten naar fabrieksinstellingen. In het begin geen probleem, de pc vraagt me cd1 in de te geven gevolgd door CD2 en CD3, daarna vraagt hij terug de bootable cd. Tot hier toe allemaal goed, de laptop start terug op maar nu wil hij niet meer verder gaan. Dusja ik heb die installatie gestopt en heb dan met een windows xp professional cd (legaal) mijn laptop geformateerd en alles terug mooi clean erop gezet.

Het was ook even zoeken naar de correcte drivers want er staan bv op de FTP site van acer twee LAN driver, 2 modem drivers, 3 wirelles drivers als ik me niet vergis. Maar na het elimineren van telkens één van de drivers heb ik alle goeie erop gekregen en werkt alles perfect. Nuja zoiezo gebruik ik een intel driver voor mijn 2200BG wireless connection. En woehoe launch manager en de functietoetsen werken terug allemaal. En is nu standaard geformateerd in NTFS.

En voor het gemak heb ik alle laptop driver die noodzakelijk zijn op een cd gebrand. Moest ik nog eens moeten formateren dan kan ik dit vlug doen, zonder te moeten zoeken achter drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:13:
Hee.

Ik heb ook de acer 1692. Wanneer ik altijd World of Warcraft ga spelen start de computer soms opnieuw op. Dit is nogal irritant. Ik heb al verschillende ati drivers geprobeerd, maar het heeft tot nu toe allemaal nog niet geholpen. Dit probleem heb ik eigenlijk ook pas sinds twee weken. Zijn er ook andere mensen die dit probleem hebben?
Niemand een idee? Bij de helpdesk kunnen ze me ook niet helpen.... Als ik dat ding opstuur kunnen ze me zeker ook niet helpen omdat het zo'n vaag probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 19:51
Ik heb de Acer 1692 en probeerde gisteren office2003 NL te installeren. Kreeg een vage melding dat het bronbestand beschadigd was of zo iets. CD is volgens mij wel goed.

Nu zag ik op de acer site http://support.acer-euro....otebook/as_1690_ddr2.html iets staan over "Patch to solve Microsoft Office 2003 installation problems on Aspire 1690 DDR2". Wordt hier dit probleem bedoeld? Weet niet of ik DDR2 geheugen heb(zit op mijn werk en kan niet kijken).

Ze hadden er wel eens bij mogen zetten wat die patch precies oplost, nu weet ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:47
(jarig!)
Toad schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:45:
Ik heb de Acer 1692 en probeerde gisteren office2003 NL te installeren. Kreeg een vage melding dat het bronbestand beschadigd was of zo iets. CD is volgens mij wel goed.

Nu zag ik op de acer site http://support.acer-euro....otebook/as_1690_ddr2.html iets staan over "Patch to solve Microsoft Office 2003 installation problems on Aspire 1690 DDR2". Wordt hier dit probleem bedoeld? Weet niet of ik DDR2 geheugen heb(zit op mijn werk en kan niet kijken).

Ze hadden er wel eens bij mogen zetten wat die patch precies oplost, nu weet ik niks.
Tja, die patch zal er niet voor nix staan. Ik neem aan dat als je laptop redelijk nieuw is dat er gebruik gemaakt wordt van DDR2 geheugen.

Ik heb zelf Office 2003 zonder problemen kunnen installeren.

TagTag bedankt voor het uploaden van de BT drivers, alleen ze blijken nogsteeds niet te werken :(

[ Voor 7% gewijzigd door Dix0r op 09-02-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sinds gisteren de 1694 binnen, wat een top ding :)

Echter 1 vraag, als ik het touchgeval gebruik, zit er een allerhandigst scroll"knopje" tussen de linker en de rechter muisknop.
Deze werkt echter niet in Firefox..

Hebben meer mensen hier last van of is er een manier om dat ding toch weer te activeren??

(touchpad drivers installeren heeft geen zin, ik zie wel een scroll icon, maar vdaar blijft het ook bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:08
Fly-guy schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:16:
Sinds gisteren de 1694 binnen, wat een top ding :)

Echter 1 vraag, als ik het touchgeval gebruik, zit er een allerhandigst scroll"knopje" tussen de linker en de rechter muisknop.
Deze werkt echter niet in Firefox..

Hebben meer mensen hier last van of is er een manier om dat ding toch weer te activeren??

(touchpad drivers installeren heeft geen zin, ik zie wel een scroll icon, maar vdaar blijft het ook bij)
wat dacht je van de nieuwste drivers te installeren ipv die ouwe bende van de acer website
zoek hier maar: http://www.synaptics.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 19:51
Toad schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:45:

Patch geinstalleerd en nu kan Office2003 NL probleemloos worden geinstalleerd.

QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Moning2 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:35:
[...]

wat dacht je van de nieuwste drivers te installeren ipv die ouwe bende van de acer website
zoek hier maar: http://www.synaptics.com/
je hebt helemaal gelijk, was een beetje huiverig voor, maar het heeft inderdaad het probleem opgelost.

Geldt dit trouwens voor alle hardware? Ik bedoel bijvoorbeeld de ati mobility drivers, volgens ATI is acer niet ondersteund, maar is er iemand die de laatste catalyst op de 169~ geinstalleerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Laatst online: 22:42
ja , bolt perfect hier

6-1-mobile_xp_dd_ccc_enu_29620.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
btw

Wat kan je best gebruiken wanneer je van locatie veranderd?
standby of hibernation
En wat is hier just het verschil tussen?

Is het zo dat bij hibernate hij een file aanmaakt , een soort van ghost , die je dan terug oproept?
En bij standby is het gewoon dat hij uitvalt , maar nog altijd op "lichte" batterij werkt?

[ Voor 10% gewijzigd door NoFate op 12-02-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
NoFate schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:49:
btw

Wat kan je best gebruiken wanneer je van locatie veranderd?
standby of hibernation
En wat is hier just het verschil tussen?

Is het zo dat bij hibernate hij een file aanmaakt , een soort van ghost , die je dan terug oproept?
En bij standby is het gewoon dat hij uitvalt , maar nog altijd op "lichte" batterij werkt?
zoiets ja :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
maar wat is dan het beste om te gebruiken? voor geen beschadiging van de hd te voorkomen? of andere hardware? (batterij)...

[ Voor 7% gewijzigd door NoFate op 12-02-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highflyingf
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-01-2008
Kan ik met dit toestel mijn surround systeem van creative gebruiken? Op mijn huidige pc werkt dit met 3 jacks op line in,line out, en mic. Softwarematig wordt dit dan correct aangestuurd.
De 1694 heeft ook 3 connecties voor geluid.
Kan ik hiermee dan ook mijn surround systeem aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
highflyingf schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:55:
Kan ik met dit toestel mijn surround systeem van creative gebruiken? Op mijn huidige pc werkt dit met 3 jacks op line in,line out, en mic. Softwarematig wordt dit dan correct aangestuurd.
De 1694 heeft ook 3 connecties voor geluid.
Kan ik hiermee dan ook mijn surround systeem aansturen?
De hoofdtelefoon aansluiting (de zwarte dus) is tevens te gebruiken als SP/DIF aansluiting dmv een verloopsnoertje (verkrijgbaar bij diverse electronicazaken à la conrad.nl).
Als ik het goed heb moet je daarmee surroundgeluid kunnen krijgen (mits je surroundset een optische ingang biedt).
Het lijkt mij alleen dat het qua geluidskwaliteit niet overhoudt... Kun je misschien beter voor een PCMCIA-versie van de audigy gaan als je budget het toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die pcmia kaartjes van creative zijn echt ze max ze. En zeer gemakkelijk in gebruik, en daar komt er tenminste geluid uit. Die kunde echt luid zetten! Zeker zijn prijs waard. Ik speelde hier een stukje muziek af in mp4 formaat (wel 280Kb/s)op de laptop en de cpu werkte constant aan 100% omda aftespelen. Met da creative kaartje maar 15% meer. Dusja echt de moeite als ge veel naar muziek luistert en ge rustig wil verder werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
op zo'n pcmcia kaartje zijn dan boxen op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dan is het met oortjes of externe luidsprekers ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ViperGTS schreef op maandag 06 februari 2006 @ 04:55:
[...]

bedoel je acceptable als in een hoger volume??? want qua volume mocht het idd wel wat harder....ik heb de standaard driver nu...DVD's moeten echt vol open en dan is het nog vrij zacht...
Zijn er meer mensen die hier last van hebben, heb ook dat het geluid vrij zacht is, terwijl alles op zijn max staat qua volume...

Verwijderd

Fly-guy schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:42:
[...]

Zijn er meer mensen die hier last van hebben, heb ook dat het geluid vrij zacht is, terwijl alles op zijn max staat qua volume...
Als je even door het forum bladert kom je erachter dat er al tientallen mensen over hebben geklaagd....

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
nieuwe sounddriver te downloaden bij acer is een aangename verbetering. Of hij echt harder kan, geen idee, maar het klinkt gwoon een stuk zuiverder.

My Specs | My BF2 Stats

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:19

Leejow(saait)

Blater

-spam- onrechtmatig gebruik van dit account...

[ Voor 82% gewijzigd door Leejow(saait) op 18-02-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:44:
[...]

Als je even door het forum bladert kom je erachter dat er al tientallen mensen over hebben geklaagd....
Klopt, meerdere keren al gedaan (bladeren), echter is er nog geen "oplossing" gegeven, anders dan:
Lostcuban schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:12:
nieuwe sounddriver te downloaden bij acer is een aangename verbetering. Of hij echt harder kan, geen idee, maar het klinkt gwoon een stuk zuiverder.
Wat ik al gedaan heb en weinig resultaat opleverde, afgezien van beter geluid, doch niet harder....

Dus ik dacht, laat ik eens een balletje opgooien, kijken of er inmiddels al een betere oplossing was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Normaal gesproken ken ik de specificaties van mijn hardware van buiten. Ik dacht dus dat de brander cd-r op 24x kon branden. Maar, bij het branden gaat ie niet harder dan 8x. Ik heb de NTI CD en DVD Maker 7 er op staan, die er ook bij zat. Alcohol 120% geeft als maximumsnelheid 8x aan, maar NTI 24x. Toch brandt ook NTI maar op 8x.

Wie kan mij uitsluitsel geven hoe snel de brander nu cd-r kan beschrijven?
Het gaat overigens om 48x cd-r's van TDK, waar ik normaal nooit problemen mee heb.

PS. Ik had Trackmania Nations hier op staan, met de beruchte Starforce beveiliging er in. Na het verwijderen hier van veranderde er niks. Ik heb ook geen virtuele schijven actief van Alcohol 120%. Deamon Tools is helemaal niet geïnstalleerd.

[edit]: In het vorige deel had Cocona het er ook over, zie ik nu:
Heeft iemand het nog dat als je een gewone cd wilt branden, dat hij dit maar doet op 8x ? Terwijl de brander mooi 24x kan halen met gewone cd-r's. Bij gebruik van nero 6.

Kan je dat ergens veranderen? bij de instellingen van de rom kan ik enkel kiezen voor 8,6,4,2x snelheid. maar dat geld enkel voor dvd's volgens mij, windows ziet hem als een dvd schrijver en geen combo. Ik kan dus nergens die snelheid veranderen voor gewone cd's.
[2e edit]:
Ik herinner me opeens dat ik nog ergens een cd heb liggen met nero; die zat bij de brander die in de desktop zit. Die ga ik eens zoeken.

[ Voor 39% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-02-2006 15:00 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb NTI CD & DVD Maker er af gegooid, en Nero er op gezet. Nu geeft de drive weer 24X aan. Ik heb nog niets gebrand, ik moet sowieso eerst nog even wat andere problemen oplossen.

offtopic:
(Een conflict tussen National Instruments Labview en Siemens SIMATIC, maar dat heeft hier absoluut niets mee te maken. Straks zal ik wel even wat branden, maar ik ben eerst even een update voor Siemens aan het downloaden, 220 MB)

[edit]:
Ik heb het probleem gevonden: het zijn de CD-R's. Direct als ik die er in doe, geeft NERO aan dat de snelheid nog maar 8x is. Een andere keuze heb ik niet.

[ Voor 17% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-02-2006 18:26 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:49
Jup, sony cd-r's schreef hij gewoon aan 24x, heb nu fujifilm cd-r's die 52x max kunnen halen. Schrijft ze perfect op 24x.

TDK en Matshita => no go :)

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bedankt voor de tip. Vanaf nu dus Sony of Fujifilm voor deze brander. Na een speurtocht naar de firmware heb ik nog niets gevonden. Het leuke is, dat Panasonic voor de support gewoon naar Acer wijst, en Acer doet alsof hun neus bloedt.

[ Voor 65% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-02-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
huh ik heb juist altijd Sony en Fujifilm DVD's, en kan altijd maar maximaal 8x branden met NTI software (die ik wel relax vind overigens)....dacht dat dat normaal was

maar hij moet dus sneller kunnen??? :o

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan aan 24x writen ze. Ik heb Nero 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Heb je dat daadwerkelijk getest, of heb je met dat testprogramma van Nero (Infotool oid) even gekeken wat hij aangeeft? Want daar springt ie direct terug naar 8x als ik er een cd in doe, maar zonder cd staat hij vrolijk op 24x.

Nou ja, zo lang het branden maar goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Lijkt mij gewoon een kwestie van kieskeurigheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nu een Hitachi 5k100 inzitten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je brandt wel aan 24x hoor, wan ik laat het testen op snelheid en dan zegt hij iets in de aard van "branden begint aan snelheid van 24x"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke lan driver moet ik hebben voor de 2200BG?
Als ik de 10.1.0.3 van intel pak moet ik 80 mb downloaden :/ Lijkt me niet normaal voor een simpele driver :?

hier zit blijkbaar software bij waar ik niet op zit te wachten omdat ie die windows wel gebruik, ik wil alleen de losse driver, waar kan ik die vinden :?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:05:
Welke lan driver moet ik hebben voor de 2200BG?
Als ik de 10.1.0.3 van intel pak moet ik 80 mb downloaden :/ Lijkt me niet normaal voor een simpele driver :?
Ja, je moet de Intel 2200BG hebben.

De laatste versie is 10.1.0.3 voor de Intel Wireless software en 9.0.3.9 voor de driver.

Wil je weten welke wireless hardware en driver versie je nu hebt, gebruik dan de Intel PRO/Wireless Network Connection ID Tool

Die 80Mb is dus de software (Intels versie van de standaard WIndows Wireless software) inclusief de driver. Hangt ervan af of je die software van Intel wilt gebruiken. Persoonlijk heb ik voldoende aan wat Windows standaard biedt en installeer ik alleen de drivers. Jammer genoeg moet je wel het hele 80Mb pakket downloaden, waarvan de driver slechts een klein gedeelte is.

[ Voor 24% gewijzigd door Xymox op 18-02-2006 17:34 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt, heb alleen de driver geinstalleerd :)

Kan ik nu van ati.com de mobility catalyst 6.2 pakken? Of moet ik de gewone catalist 6.2 pakken en dan later het control panel nog eroverheen gooien?

grr kan dat control panel nergens vinden... dan neem ik maar het linkje uit het deel2 topic en hoop dat die recent is :+

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

sedert vrijdag heb ik ook een Acer 1692 WLMI,

prima ding maar kheb toch een vraagje er omtrent. Ik speel namelijk heel veel flightsimulator 2004 online. Wat ik reeds 2 maal gemerkt heb is dat de laptop zichzelf 2 maal uitschakeld terwijl ik aan het simmen ben ! Eerst dacht ik aan een voeding probleem maar toen ik even verder zocht toen merkte ik dat het misschien de CPU/HD temperatuur beveiliging is...

Ik heb verschillend fora bekeken en blijkbaar kan deze toch behoorlijk warm worden, FS2004 is met name niet het makkelijkste beest om te laten draaien.

Daarom heb ik in de Acer eSettings de optie "Fan Always Enabled" aangezet. Ok nu draait de fan constant maar ik gebruik de Acer toch op AC power en de batterij is er bijna altijd uit. Maw, als desktopvervanger dus...

Mijn vraag is, kan het kwaad dat de fan continu staat te draaien?? Kan dit eventuele schade aanbrengen? Zijn er nog onder jullie die deze optie hebben aangezet?

Ik heb nu ook speedfan gedownload en als ik op het net surf in windows geeft ie een temperatuur van HD 27° en Temp1 (CPU) 48° met de optie aan. Ik moet nog even kijken wat de temperatuur nu is in Flightsim...

Ik speel de sim ook op 1280 x 800. Speelt het een rol als ik de sim speel op 1024 x 768? Zal dat een verschil van temperatuur opleveren?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf als ik de realtek ac97 drivers download en installeer dan krijg ik de melding "apparaat start niet"

ik heb de "WDM_A383" gedownload? Is dat niet goed oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:00:
Hallo iedereen,

sedert vrijdag heb ik ook een Acer 1692 WLMI,

prima ding maar kheb toch een vraagje er omtrent. Ik speel namelijk heel veel flightsimulator 2004 online. Wat ik reeds 2 maal gemerkt heb is dat de laptop zichzelf 2 maal uitschakeld terwijl ik aan het simmen ben ! Eerst dacht ik aan een voeding probleem maar toen ik even verder zocht toen merkte ik dat het misschien de CPU/HD temperatuur beveiliging is...

Ik heb verschillend fora bekeken en blijkbaar kan deze toch behoorlijk warm worden, FS2004 is met name niet het makkelijkste beest om te laten draaien.

Daarom heb ik in de Acer eSettings de optie "Fan Always Enabled" aangezet. Ok nu draait de fan constant maar ik gebruik de Acer toch op AC power en de batterij is er bijna altijd uit. Maw, als desktopvervanger dus...

Mijn vraag is, kan het kwaad dat de fan continu staat te draaien?? Kan dit eventuele schade aanbrengen? Zijn er nog onder jullie die deze optie hebben aangezet?

Ik heb nu ook speedfan gedownload en als ik op het net surf in windows geeft ie een temperatuur van HD 27° en Temp1 (CPU) 48° met de optie aan. Ik moet nog even kijken wat de temperatuur nu is in Flightsim...

Ik speel de sim ook op 1280 x 800. Speelt het een rol als ik de sim speel op 1024 x 768? Zal dat een verschil van temperatuur opleveren?

Alvast bedankt
Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met het spel world of warcraft. Het leek mij ook een probleem met de warmteproductie en de beveiliging daarvoor. Ik heb de helpdesk gebeld en vandaag mijn laptop opgestuurd voor reparatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:39
Ik heb soms een irritant probleem met sommige cd's. Als ik ze in de lade stop, dan spint ie op, zoals altijd. Maar dat gaat dan soms veel harder en dan maakt ie echt een gigantisch kabaal :(
Heel mn laptop staat dan te trillen :X

Gebeurt met zowel CDR's als originele.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Vind het zeer vervelend.

[ Voor 6% gewijzigd door rulus op 22-02-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.SnakeS
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 05:49
1)
Het probleem van Rulus ,heb ik ook één enkele keer gehad met 1 bepaalde DVD. Dat was een gehuurde film, dus toen dacht ik dat mijn DVD-drive gewoon moeite had met het lezen omdat het schijfje redelijk zwaar was bekrast en het 'gaatje' in het midden was al duidelijk geen perfecte cirkel meer.
2)
Ik heb momenteel problemen met het branden van DVD's. Ik gebruikte vroeger altijd Maxell 8x DVD+R's en kon die maar aan 2,4x branden. Mijn theorie was dat die MAT-nog iets DVD-drive die dvd's niet herkende en dan met een 'veilige' snelheid brandde. Maar nu heb ik gisteren een stapeltje Fnac 8x DVD+R's gekocht maar nu geeft mijn brandprogramma altijd een fout als hij ergens in de 90% zit en wordt mijn pasgebrandde DVD niet herkend door mijn laptop. (Ik zit momenteel niet thuis, dus ik heb nog niet getest op een 'normale' DVD-drive)
Zou een firmware-upgrade kunnen helpen om dit probleem op te lossen? En zo ja, waar vind je die upgrade? Op de site van Acer is dit in elk geval niet terug te vinden, en Matshita is blijkbaar een of ander obscuur merk zonder site dat een dochter van Panasonic is, maar op de site van laatstgenoemde zijn ook al geen firmware-update's te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:39
Nee dit was echt geen versleten cd; ik had hem net uit zijn doosje gehaald, net nieuw maw.
Er is nu zelfs een krasje op? Kan dat krasje erop zijn gekomen door die trillende cdspeler?

Heb het eigelijk best vaak, haal die cd's der dan maar als de bliksem weer uit; maar dit is echt geen oplossing lijkt me?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:01:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met het spel world of warcraft. Het leek mij ook een probleem met de warmteproductie en de beveiliging daarvoor. Ik heb de helpdesk gebeld en vandaag mijn laptop opgestuurd voor reparatie.
Reparatie? Kunnen ze dat dan repareren?? Tevens vind ik ook dat de laptop soms traag gaat... Als ik vb Skype gebruik en dan ook nog iets download ofzo, dan zijn er haperingen in het gesprek... dit had ik niet met m'n vorige Acer Travelmate 4002WLMI

Tevens gisteren weeral een shutdown gehad ! Ik was gewoon aan het vliegen op cruise met FS2004 en iets aan het opzoeken op het net. Moet perfect kunnen toch?? Speedfan toonde me een HD temp van 28° en de CPU toonde 56° . Volgens mij is daar toch iets fout?

Kun je me even vertellen wat je hebt gezegd tegen de helpdesk en wat ze terug gezegd hebben? Anders zou ik ook es bellen. Heb je de versturing zelf moeten betalen? Of komen ze die halen?

Bedankt

Edit: Net om 20:45 weeeeeeeer gecrashed tijdens het spel FS2004... hij was eergisteren ook al eens gecrasht tijdens Photoshop... Dit kan toch niet meer....

Enkele opmerkingen:
-Installatie via DVD gaat traag
-Crash na diverse games/applicaties
-Laptop werkt opmerkelijk traag, behalve wanneer je gewoon surft natuurlijk...

Kun je even bevestigen dat je deze probleem ook hebt?

Ennuh, hoelang zit m'n toestel dan weg als je hem opstuurt??

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weeral shut down gehad, ditmaal met de batterij erin omdat ik dacht aan korte stroomonderbrekingen... ook al niet...

CPU temp staat nu op 52° en met 3DMark06 haal ik amper cpu 700 punten en video 300 !!!!!!!

Er is duidelijk iets mis... dinsdag komen ze hem ophalen.. jezus en das zo moeilijk opspoorbaar... Ik hoop dat hij niet terugkomt met de melding.. (niets verkeerd aan gevonden :s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:27:

Enkele opmerkingen:
-Installatie via DVD gaat traag
-Crash na diverse games/applicaties
-Laptop werkt opmerkelijk traag, behalve wanneer je gewoon surft natuurlijk...

Kun je even bevestigen dat je deze probleem ook hebt?

Ennuh, hoelang zit m'n toestel dan weg als je hem opstuurt??
waarschijnlijk zit het probleem in je moederbord.
Ik had ongeveer dezelfde klachten en heb een nieuw moederbord gekregen.
Reken op 1 a 2 weken reperatietijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahzo, en heb je die problemen nu nog? Merk je een duidelijk snelheidsverschil ?

Ik ga er een blaadje bij steken waarom staat wat ik allemaal ervaar. Kun je me even vertellen hoe jij het Acer hebt uitgelegd? Ik heb tevens m'n eigen installatie erop (software), Acer zegt dat het aan te raden is dat je de originele software terug plaatst om eventuele software kosten te vermijden... Hbe jij dit ook gedaan? Kheb namelijk al veel op staan....

Alvast bedankt om even op deze vragen te antwoorden.

BlackAttack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:37:
Ahzo, en heb je die problemen nu nog? Merk je een duidelijk snelheidsverschil ?

Ik ga er een blaadje bij steken waarom staat wat ik allemaal ervaar. Kun je me even vertellen hoe jij het Acer hebt uitgelegd? Ik heb tevens m'n eigen installatie erop (software), Acer zegt dat het aan te raden is dat je de originele software terug plaatst om eventuele software kosten te vermijden... Hbe jij dit ook gedaan? Kheb namelijk al veel op staan....

Alvast bedankt om even op deze vragen te antwoorden.

BlackAttack
-Ik merk zeker snelheidsverschil en hij is nu lekker stabiel (toch heb ik het gevoel dat hij af toe nog steeds niet helemaal consistent is qua prestaties..net zo veranderlijk als het weer..vreemd)

-Ik heb de eerste keer een uitgebreide probleemomschrijving meegegeven aan het bedrijf waar ik de laptop gekocht heb..die hebben hem vervolgens naar Acer gestuurd. Hoe duidelijker/ uitgebreider je probleemschrijving hoe beter..maar dat lijkt me logisch.

-Bij vervanging van moederbord maakt de geinstalleerde software geen bal uit (die blijft gewoon op je HD staan) Maar heb ook een keer problemen gehad met de harde schijf en die hebben ze vervangen zonder het oude exemplaar mee te sturen..ook geen backup dus ik was alle gegevens kwijt!
Hou er dus rekening mee dat je van al je belangrijke info een backup maakt voor je iets opstuurt!

succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen ben ik aan het uitkijken naar een nieuwe laptop (m'n pa koopt m''n huidige over)
En alhoewel ik niet echt kan klagen over deze aspire weet ik toch dat de volgende laptop deze kenmerken zal moeten hebben (en waarschijnlijk geen Acer meer zal zijn):

-Kwalitatief betere/ sterkere behuizing
-15 inch scherm (hogere resolutie dan 1280x1024...no glare/ glossy crap)
-Dvi-out
-4x usb

waarschijnlijk een sony Vaio/ asus die aan deze eisen voldoet.
of misschien toch een macbook.

Hoe zit het intussen met de ervaringen van mensen die deze laptop nu al een tijdje hebben.
Wat missen jullie? Of nog steeds helemaal tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
ik ben er heel tevreden over, heb em nu meer dan een half jaar, de 'problemen' die ik hier allemaal zie vind ik gewoon gezeik, cd drive maakt 'lawaai', ik kan de cd drive kromduwen en als ik 3000 keer mijn scherm openklap begint ie te kraken en dat soort onzin, tis een geweldig ding, alleen jammer dat 1 toets van me los is gebroken, maarja dat kan gebeuren, de gemiddelde bezoeker hier zou dat meteen zien als een algemeen probleem |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Moning2 op 26-02-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja.. een klein probleempje zou ik het mijne niet noemen !

Ik ben informaticus van beroep en merk onmiddellijk als er iets fout is. Een laptop die zichzelf uitschakeld vind ik niet normaal hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Moning2 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:46:
ik ben er heel tevreden over, heb em nu meer dan een half jaar, de 'problemen' die ik hier allemaal zie vind ik gewoon gezeik, cd drive maakt 'lawaai', ik kan de cd drive kromduwen en als ik 3000 keer mijn scherm openklap begint ie te kraken en dat soort onzin, tis een geweldig ding, alleen jammer dat 1 toets van me los is gebroken, maarja dat kan gebeuren, de gemiddelde bezoeker hier zou dat meteen zien als een algemeen probleem |:(
Als ik meer dan 1000 euro voor een apparaat betaal, wil ik ook dat het geen problemen oplevert, wat is daar nou zo raar aan...

En een toets die zomaar kapotgaat? Nee... vind ik niet normaal...

[ Voor 7% gewijzigd door Frietsaus op 26-02-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Nokko schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:55:
[...]

Als ik meer dan 1000 euro voor een apparaat betaal, wil ik ook dat het geen problemen oplevert, wat is daar nou zo raar aan...

En een toets die zomaar kapotgaat? Nee... vind ik niet normaal...
een tv van 10000 euro kan het ook zomaar begeven of dat het klepje vooraan afbreekt ofzoiets, niks aan te doen, hebben we garantie voor

en blackattack, daarom zei ik ook meeste ;) als ie soms uitvalt heb je een rotte laptop als opnieuw installeren ook niet helpt, zoals ik al zei daar hebben we garantie voor 8)

en die ene post dat iemand zat te zeuren dat ie zn dvd drive naar beneden kon drukken vond ik te triest, zoiets gebeurd NOOIT tijdens normaal :/ gebruik, als je er niet mee om kan gaan en het gaat kapot ligt dat niet aan het apparaat maar aan jezelf

[ Voor 21% gewijzigd door Moning2 op 26-02-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat bedoel ik, het maakt het nog niet een 'algemeen probleem' zoals jij zei... kapot is kapot en het moet gefixed worden.

Ben het wel met je eens dat je niet express alles kapot moet gaan maken, maar hij deed dat denk ik meer om de echte kwaliteit van de laptop te bekijken.

[ Voor 42% gewijzigd door Frietsaus op 26-02-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gezegd zijnde... wat denken jullie... plaats ik de recovery cd vanavond alvorens ie morgen wordt verstuurd??

Of laat ik gewoon mijn windows xp pro erop staan...? Zowiezo heb ik de 2 partities samengevoegd tot 1..

Ben enkel beetje bang dat Acer ofwel gaat zeggen... "het ligt aan de software", ofwel "we hebben niets gevonden :/"

Dat is het hem juist he.... normaal werken lukt perfect, dus hij doet het niet altijd...

Enige tips over wat ik het best op het document schrijf die ik erbij zal voegen? Ik hoop echt dat ie volledig terug ok komt want ik vertrek in juni voor een jaar naar Thailand... dus kan laptop problemen missen als kiespijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 09:15:
Dit gezegd zijnde... wat denken jullie... plaats ik de recovery cd vanavond alvorens ie morgen wordt verstuurd??

Of laat ik gewoon mijn windows xp pro erop staan...? Zowiezo heb ik de 2 partities samengevoegd tot 1..

Ben enkel beetje bang dat Acer ofwel gaat zeggen... "het ligt aan de software", ofwel "we hebben niets gevonden :/"

Dat is het hem juist he.... normaal werken lukt perfect, dus hij doet het niet altijd...

Enige tips over wat ik het best op het document schrijf die ik erbij zal voegen? Ik hoop echt dat ie volledig terug ok komt want ik vertrek in juni voor een jaar naar Thailand... dus kan laptop problemen missen als kiespijn !
Dat zou ik sowieso doen.

En 9 van de 10 keer " als hij het niet altijd doet" krijg je hem exact hetzelfde terug. Want hij werkt natuurlijk wel als ze er bij Acer na kijken ;)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Nokko schreef op zondag 26 februari 2006 @ 21:04:
Dat bedoel ik, het maakt het nog niet een 'algemeen probleem' zoals jij zei... kapot is kapot en het moet gefixed worden.

Ben het wel met je eens dat je niet express alles kapot moet gaan maken, maar hij deed dat denk ik meer om de echte kwaliteit van de laptop te bekijken.
om nou de kwaliteit daarop te gaan baseren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Sommige mensen doen de klacht dat de dvd-drive lawaai maakt als onzin; mierenneukerij. Daar kan ik het echt niet mee eens zijn.

Afgelopen week was ik op school, en ik kwam erachter dat ik nog iets moest installeren. Ik studeer Industriële Automatisering. Ik was dus ook in het speciale lab hiervoor aan het werk. Daar lopen een hele hoop lopende banden die dus aan één stuk door ratelen; daar zijn behoorlijk wat robots in beweging; er was een freesmachine bezig, en ga zo maar door. Kortom, best veel lawaai dus.

De DVD-drive kwam daar met gemak bovenuit, zodanig dat de beheerder van het lab kwam kijken wat er aan de hand was, want hij dacht dat er iets mis ging. Het vreemde was dat het maar met één cd voorkwam, maar er is echt niets mis met die cd. Geen krassen, niet uit balans, helemaal geen problemen dus. Ik heb de cd daarna in een van de pc's geprobeerd die daar staan, maar die gaf helemaal geen klachten. Daarna heb ik ook nog wat cd's gekopieerd, dus eerst inlezen en daarna branden. Daarbij heb ik weer helemaal niks bijzonders gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had van de week mijn 4 weken oude 1692wmli al kapot :'( , het scharnierpunt was helemaal ingescheurd. Heeft iemand dat hier al meer gehad?
overigens heb ik wel mee een nieuwe gekregen, maar kon wel weer opnieuw beginnen met de hele installatie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Moning2 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:48:
[...]

om nou de kwaliteit daarop te gaan baseren....
Vind je dat nou zo raar? Kwaliteit zit zowel van binnen als ook van buiten, ik zou het persoonlijk echt niet goed vinden als ik met gemak de dvd-cover eraf kan halen oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja rune schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:01:
Ik gebruik draadloos internet op mijn 1692 en als ik dus wil multiplayen (al dan niet over WLAN) schiet mijn ping om de zoveel tijd omhoog en word ik uit de server gegooid of blijf ik er wel in, maar kan ik niet veel meer. Bij normaal wat surfen en MSN geeft dit onstabiele draadloos internet niet zoveel problemen, toch vind ik het niet fijn. Ik weet dat meer mensen hier last van hebben, maar zijn er ook al goede oplossingen voor? (bijv. met bepaalde drivers installeren of iets anders)
Weet iemand al een oplossing voor dit probleem? Ik heb al de energie omhoog gegooid, maar de ping blijft nog hoog. DL'len gaat met 570 kb/s maar het inet gaat soms toch wel langzaam. Dus heeft iemand al een oplossing? Ik wil online kunne bf2'en op mijn lappie :|
Mmz hij ging net even met 30 kb/s (zelfde source) en het inet was niet vooruit te branden, en daarna gaat ie vrolijk weer 500+ kb/s :S Ziet er of uit als een energie probleem (meer belasting op dat moment ofzo?) of de router is brak/kaput aan het gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drivers van intel al eens geinstalleerd? Ik had ook problemen met m'n wireless...

Toen ik skypte dan viel ik soms weg of was ik zeer broken. Het gevolg was dat ik m'n internet verbinding soms even kwijt was..

Probeer eens met de nieuwste drivers van intel.. zou moeten lukken.

PS: M'n Aspire wordt vandaag verstuurd naar Acer, cross fingers dat ze daar iets vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Iemand ervaringen met muisen op de acer. Zo ja welke kan ik het best kopen, werkt het fijnst etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een muis is een muis zou ik zeggen. Iedere muis is dan wel anders, maar ik zie niet in wat dat met het type computer te maken heeft?

Anyway, ik gebruik gewoon een Logitech optische muis, zo'n goedkope. Gewoon met draad; niets bijzonders. Ook is die niet te zwaar (zo licht als een veertje vergeleken met mijn MX510 op de desktop), maar toch groot genoeg om comfortabel te gebruiken.
Ik heb een hekel aan die speciale notebook muisjes, die mini-dingetjes. Daar kan ik dus echt niet mee omgaan: veel te klein en te licht.

Het touchpad is anders ook niet slecht: soms zit ik zelfs in Autocad te tekenen met het touchpad, als ik even snel een schetsje moet maken. Maar er gaat natuurlijk niets boven een muis.
Een klasgenoot van me heeft de Medion 96500 (dacht ik tenminste, iig een Medion met ongeveer dezelfde specs als de Acer 1692), maar daar vind ik het touchpad wat van tegenvallen. De knoppen daarvan zijn eigenlijk buigbare stukjes van de behuizing, en dat vond ik niet echt fijn aanvoelen. (beetje lastig te omschrijven, maar het beviel me iig niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update....

gisteren ff gebeld om 16u00 naar huis (toen ik op m'n werk zat) om te vragen of de Acer al werd opgehaald... nope, niets gehoord of gezien.. hmmmm

Toen heb ik besloten om even te bellen naar Acer. Na een kwartier aan de telefoon te hangen, het horen van een echt k*t muziekje die om en bij de 10 seconden zich herhaalt en net toen ik bijna ging ophangen, nam iemand van de support de telefoon aan. Ik vroeg of hij even wou kijken waarom er nog niemand was langsgeweest om m'n acer op te halen. Ik had m'n RMA nummer niet bij de hand (tjah logisch ik was op het werk) dus vroeg ik of hij het kon opzoeken op naam en adres. Dat bleek dan weer niet te lukken... toen ik vroeg of hij 30 seconden had zodat ik kon bellen naar m'n thuis om het nummer te vragen, toen zei hij me simpelweg.... "sorry dat zal niet lukken hoor, het beste wat u kunt doen is even terugbellen met het nummer".. WAT !!! Hang ik eerst een kwartier aan de lijn, moet ik dan nog eens terugbellen?? Nee hoor.... Ikke toch gebeld naar huis en toen ik hem het nummer voorlas toen zei die opeens "Jah, ik heb het al gevonden !" Huh? Dus opzoeken kan dus blijkbaar toch?

Het werd even stil en toen zei hij me dat iemand het vergeten was om de ophaling in te boeken! Hij zou het boeken op woensdag (vandaag dus)...

Jah... nu heeft iemand de ganse dag speciaal gewacht op de afhaling, hierdoor enkele afspraken gemist en nou zou die persoon ook nog even woensdag ook een ganse dag moeten thuis wachten??

Jezus.. dat moet dus maar....

Zo gezegd zo gedaan, vandaag verwacht ik dus een ophaling van de laptop en reken op een spoedige oplossing voor m'n probleem.

Zoniet dan dien ik een ombudsklacht in tegen Acer en stel ik hen in gebreke voor het leveren van een toestel death on arrival (DOA).

1 ding weet ik nu wel zeker.. nooit meer acer hoor...

Groeten
BlackAttack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ook nog even een reply van mij. (ik had ook last van het uitschakelen van de laptop tijdens het spelen van spellen)

Ik heb gisteren mijn laptop weer thuis gekregen. En er stond mooi een briefje bij met daarop geen fouten gevonden. En mijn laptop schakelt zichzelf nog steeds uit.

Mooie service heeft Acer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 08:15:
Even een update....

gisteren ff gebeld om 16u00 naar huis (toen ik op m'n werk zat) om te vragen of de Acer al werd opgehaald... nope, niets gehoord of gezien.. hmmmm

Toen heb ik besloten om even te bellen naar Acer. Na een kwartier aan de telefoon te hangen, het horen van een echt k*t muziekje die om en bij de 10 seconden zich herhaalt en net toen ik bijna ging ophangen, nam iemand van de support de telefoon aan. Ik vroeg of hij even wou kijken waarom er nog niemand was langsgeweest om m'n acer op te halen. Ik had m'n RMA nummer niet bij de hand (tjah logisch ik was op het werk) dus vroeg ik of hij het kon opzoeken op naam en adres. Dat bleek dan weer niet te lukken... toen ik vroeg of hij 30 seconden had zodat ik kon bellen naar m'n thuis om het nummer te vragen, toen zei hij me simpelweg.... "sorry dat zal niet lukken hoor, het beste wat u kunt doen is even terugbellen met het nummer".. WAT !!! Hang ik eerst een kwartier aan de lijn, moet ik dan nog eens terugbellen?? Nee hoor.... Ikke toch gebeld naar huis en toen ik hem het nummer voorlas toen zei die opeens "Jah, ik heb het al gevonden !" Huh? Dus opzoeken kan dus blijkbaar toch?

Het werd even stil en toen zei hij me dat iemand het vergeten was om de ophaling in te boeken! Hij zou het boeken op woensdag (vandaag dus)...

Jah... nu heeft iemand de ganse dag speciaal gewacht op de afhaling, hierdoor enkele afspraken gemist en nou zou die persoon ook nog even woensdag ook een ganse dag moeten thuis wachten??

Jezus.. dat moet dus maar....

Zo gezegd zo gedaan, vandaag verwacht ik dus een ophaling van de laptop en reken op een spoedige oplossing voor m'n probleem.

Zoniet dan dien ik een ombudsklacht in tegen Acer en stel ik hen in gebreke voor het leveren van een toestel death on arrival (DOA).

1 ding weet ik nu wel zeker.. nooit meer acer hoor...

Groeten
BlackAttack
een doa kan je dus niet regelen bij acer , zelfs niet bij de hoofdleverancier
ivm met de ophaling , acer kan daar zelfs niets aan doen , dat is gewoon ups/dhl die hun afspraken niet nakomen
Ivm met de service/wachttijden aan de telefoon , tja , daar heb ik geen opmerking over :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFate schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:21:
[...]

een doa kan je dus niet regelen bij acer , zelfs niet bij de hoofdleverancier
ivm met de ophaling , acer kan daar zelfs niets aan doen , dat is gewoon ups/dhl die hun afspraken niet nakomen
Ivm met de service/wachttijden aan de telefoon , tja , daar heb ik geen opmerking over :-)
Ik heb m'n probleem volledig op mail uitgelegd naar m'n aankoopadres. K'had al telefonisch contact opgenomen. Ze gaan zien wat de kunnen doen, kortom.. ik wil van die miserie af.. ik als consument heb betaald voor m'n toestel en wil perfecte kwaliteit ! Dus als er iets aan is.. tjah kijk, pech maar dan moet ik een ander toestel en doet de winkel maar wat ze kunnen met Acer.

Euhm.. Acer kan weldegelijk iets doen aan de afhaling ! Zij geven de opdracht aan DHL/UPS whatever... maar dat hadden ze niet gedaan ! Vergeten zo blijkt !

Zoals ik al zei, ik moet en zal een perfect toestel krijgen, al moet ik bepaalde instanties inschakelen. Als consument hebben we wel het recht op een goed toestel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:27:
Drivers van intel al eens geinstalleerd? Ik had ook problemen met m'n wireless...

Toen ik skypte dan viel ik soms weg of was ik zeer broken. Het gevolg was dat ik m'n internet verbinding soms even kwijt was..

Probeer eens met de nieuwste drivers van intel.. zou moeten lukken.

PS: M'n Aspire wordt vandaag verstuurd naar Acer, cross fingers dat ze daar iets vinden!
Thx :P Dit heeft geholpen! Nu kan ik bf2'en met mijn notebook, en het inet is weer stabiel (wel tot zover, op verschillende momenten gekeken, maar het is in ieder geval stabieler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55
^^

Welke versie heb jij nu dan? Want ik zelf ook (nog steeds...) vaak hetzelfde gezeur. Gewoon i-netten gaat wel, maar online gamen gaat met W-LAN totaal niet.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gezeik hier :)
Ik heb mn 1694wmli al een geruime tijd... welleens dezelfde problemen ondervonden als jullie maar ik zie dr geen probleem in?

Acht elke notebook heeft wel zo zn problemen, voor het geld mag je ook wel een goed product verwachten alleen in real life werkt het niet zo.
Als je een Ferrari koopt "kan je ook dingen verwachten die niet horen" Daarmee wil ik zeggen dat een ASUS ook niet altijd beter is. Het betere van ASUS zit dan weer in de service maar dat mag het product van acer niet schaden.

Ik heb verder geen problemen. Het gaat hier overigens om een top of the line product. Met nieuwe elementen nieuwe technieken en dan kan je niet altijd verwachten dat het top gaat ondanks het testen.

Zie het als Acer voor 1500 euro, je hebt een top product met alle luxe en snelheid (performance). Maar je bent als het ware een beta tester van het product.

Asus, IBM. Je koopt een product voor 2500 zelfde specificaties maar het is een afgetest product met "ook" zijn kinderkwalen.

Kortom je hebt voor dat geld nooit een kwaalloos product?

NASA geeft jaarlijks miljarden uit aan de ruimtevaart maar toch slechts 10% gaat de productie in waarvan zelfs 4% werkelijk de lucht in gaat en dan vaak ook niet met succes! De prijs wil dus niets zeggen? ookal geef je miljarden uit, problemen zijn er nu eenmaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Sinds gisteren heeft mijn hd het begeven van mijn 1692WLMI (5400 rpm hd). Lijkt op initialisatiefout (volgens die wavjes uit OM FAQ), ik hoor em zegmaar opspinnen en kleine tikjes. Omdat de helpdesk momenteel toch nog niet geopent is, wou ik de hd er even uithalen en kijken of kabeltjes alles wel goed aangedrukt is en anders kijken met een andere hd. Echter ik krijgt die hd er niet uit ? Op plaatje in de handleiding zie je zegmaar nog zo'n beveiligings klipje zitten (netzo als accu) die zit er bij mij niet op ?
en na het uitdraaien van die 3 schroeven komt hij er ook niet uit. Iemand meer ervaring hiermee ?, en anders moet ik maar wachten tot de helpdesk weer open is. Wil alleen liever zelf kijken of er nog iets te redden valt dan dat de service center ermee bezig gaat :)

ik zag twee beren fout parkeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of er op de Acer Aspire 1694WMLi een Integrated Intel® PRO/Wireless 2200 BG network connection (netwerkkaart) zit.
Al contact met Acer, en winkel waar ik hem gekocht heb.....vanalles geprobeerd maar die kaart zit er niet in terwijl dat wel zou moeten volgens mij. Het programma Everest (die laat alle specificaties vanje laptop zien) gedownload, en ook die ziet hem niet.

Kan iemand die deze laptop heeft, dit voor mij uit de wereld helpen??

Gr Hedy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Staat je kaart wel aan? :) Oftewel, druk eens op het rechter "klikbare-lampje" voorop je laptop. Die alsie brandt oranje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Je moest eens weten wat ik allemaal al heb gedaan, wat Acer zelf bij de helpdesk heeft gezegd, maar ook op een forum. Dat lampje brandt niet eens, als ik erop druk zegt ie 'geen apparaat'.
ik wil gewoon een bevestiging dat die kaart op deze laptop hoort te zitten. Moet toch iemand zijn die dat weet?
Via systeem/apparaatbeheer/hardware/ netwerkadapters zou die kaart daar ook moeten staa, maar dat is dus bij mij niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Ik heb ook een 94, een bij mij komt er ook geen apparaat te staan als ik hem activeer via knopje aan de voorkant maar hij zit er wel in en werkt ook heel goed :). Het is moeilijk t zien of hij aan staat, als hij 1 keer in de zoveel sec knippert ( 3 sec ofzo, dan staat ie dus aan zonder verbonden te zijn ) of hij brand continu ( dan is ie verbonden met n netwerk ), dan staat het apparaat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:26:
Kan iemand mij vertellen of er op de Acer Aspire 1694WMLi een Integrated Intel® PRO/Wireless 2200 BG network connection (netwerkkaart) zit.
Gebruik de identificatie tool van Intel, die geeft aan welke hardware en driver versie je hebt !

Hier

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Laatst online: 06-09 22:13
Cmdr Chakotay schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:15:
[...]

Ik kan je plaatjes niet meer zien maar ik gok dat ik hetzelfde probleem heb.

[afbeelding]

[afbeelding]
(klikbaar)

Ik heb hem niet laten vallen of zo. Ik heb hem ook pas een maand, nou weet ik weer waarom ik eigenlijk geen Acer wou, na een maand je laptop al kapot... :( Overigens als je boven de balk het scherm tussen je vingers neemt en erop drukt is het over. Maar ja, dat werkt niet echt fijn natuurlijk. Zal wel een los contactpunt zijn.

Ik ben naar de IT Shop hier op de campus gegaan waar ik hem gekocht heb, deze zeiden dat ik 0900-2020767 (0,10 Euro/minuut) moest bellen (NL Helpdesk). Kan iemand me alvast een beetje vertellen hoe dat in zijn werk gaat? En hoe lang ik de laptop eventueel kwijt ben als ik morgenochtend zou bellen? Eind december heb ik namelijk een LAN-party en het was de bedoeling dat ik deze mee zou nemen. Plus dat ik hem gebruik voor mijn studie.
Dit is NIET grappig! Na ongeveer 2 maanden heb ik met het nieuwe scherm weer _exact_ hetzelfde probleem! :( Volgens mij is een hele batch van 1690-schermen naar de kl*te. Echt, als ik hem weer op laat sturen ben ik hem weer 1,5 maand kwijt zeker terwijl zij zeggen '5 dagen'. Anders ga ik dreigen om Kassa, dan wel Radar in te schakelen, kijken of ze dan wat sneller de boel fixen.

Daarbij, heb ik ook weer garantie op de uitgevoerde reparatie? Ik voel al aan mijn water dat een eventueel nieuw scherm straks net zo hard weer kapot gaat en als dat zo doorgaat of net na mijn 1 jarige garantieperiode gebeurd, dan kan ik zeker elke keer een nieuw scherm lappen. Nee bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cmdr Chakotay schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:13:
[...]

Dit is NIET grappig! Na ongeveer 2 maanden heb ik met het nieuwe scherm weer _exact_ hetzelfde probleem! :( Volgens mij is een hele batch van 1690-schermen naar de kl*te. Echt, als ik hem weer op laat sturen ben ik hem weer 1,5 maand kwijt zeker terwijl zij zeggen '5 dagen'. Anders ga ik dreigen om Kassa, dan wel Radar in te schakelen, kijken of ze dan wat sneller de boel fixen.

Daarbij, heb ik ook weer garantie op de uitgevoerde reparatie? Ik voel al aan mijn water dat een eventueel nieuw scherm straks net zo hard weer kapot gaat en als dat zo doorgaat of net na mijn 1 jarige garantieperiode gebeurd, dan kan ik zeker elke keer een nieuw scherm lappen. Nee bedankt...
Dit heb ik ook gehad. Exact hetzelfde probleem. Eerste keer opgestuurd ter reparatie voor een streep op het scherm. Na 2 maanden terug gekregen en alles weer goed. Na ongeveer 3 weken had ik weer hetzelfde probleem. Dus weer teruggestuurd. Toen kreeg ik mijn 1692 terug en deed het toetsenbord het niet meer en had ik 4 dode pixels in mijn nieuwe scherm. Toen heb ik ge-eist voor een nieuwe. En na 2 weken heb dan ook een nieuwe 1694 WLMI voor mijn oude 1692 WLMI gekregen. Dus dat vond ik dan wel weer netjes.
Maar ik vraag me werkelijk af, of ze bij Acer uberhaupt de toestellen testen nadat ze gerepareed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens jongens,

ondertussen nog geen laptop te bespeuren.. Ik zit dus nog steeds zonder computer en dit terwijl ik dus ook m'n 1200 euro kwijt ben....

Ondertussen ben ik in een discussie beland met Exell (de winkel waar ik hem heb gekocht) om een nieuw toestel te krijgen. Eind van deze week weet ik of ik van hen een nieuw toestel kan verwachten.

Ik ijver er dan ook voor om geen Acer meer te krijgen. Ik weet het... momenteel krijg je bij Acer de meeste prestaties maar ik ga toch echt geen 2 keer hetzelfde meemaken hoor..

Iemand een idee welke toestel ik rond de 1200 - 1300 euro kan nemen met ongeveer dezelfde prestaties? Het gaat hem vooral om gamen bij mij. Bij Exell verkopen ze Lenovo (ex IBM), Acer, Toshiba, Fujitsu-Siemens, HP en Sony...

Wat zouden jullie kiezen van toestel?

Grtz
BlackAttack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
wat een gedonder heeft iedereen hier toch :| ik heb nog niks gehad naast een half losse toets maar dat schijt me niks (druppeltje lijm en tis opgelost :) )

enneuh meneer met de niet werkende 2200BG wifi kaart, heb je de drivers wel geinstalleerd... :/

drievers: http://downloadfinder.int...perating+Systems&lang=eng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:12:
wat een gedonder heeft iedereen hier toch :| ik heb nog niks gehad naast een half losse toets maar dat schijt me niks (druppeltje lijm en tis opgelost :) )

enneuh meneer met de niet werkende 2200BG wifi kaart, heb je de drivers wel geinstalleerd... :/

Prijs je gelukkig dan want jij hebt misschien een 1692 van een goeie reeks... in tegenstelling tot ik en sommige anderen.

Ennuh, dat 2200BG probleem was allang opgelost hoor, lees ff topics hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:37:
[...]

Prijs je gelukkig dan want jij hebt misschien een 1692 van een goeie reeks... in tegenstelling tot ik en sommige anderen.

Ennuh, dat 2200BG probleem was allang opgelost hoor, lees ff topics hierboven...
Topics??? -> Posts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ook ja :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:37:
[...]

detail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Even een hele domme vraag...

Maar die link hier onderaan de pagina, is dat nou de nieuwste driver voor de 2200BG-wireless kaart van Intel? Ik wil namelijk graag eens een keer een stabiele draadloze verbinding hebben...

http://downloadfinder.int...ng&strOSs=45&submit=Go%21

EDIT: En zo nee, waar haal ik die dan wel vandaan? :)

EDIT_2: De post hieronder geeft volgens mij onbedoeld al antwoord :)

[ Voor 21% gewijzigd door Rossi46 op 08-03-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Moning2 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:12:

hier nog eentje.......gebruik m al een paar maanden zonder ook maar 1 probleem, zelfs geen losse toets ;)

moet er wel bijzeggen dat ie nu voornamelijk thuis is gebruikt, maar vanaf morgen regelmatig mee gaat in de rugzak! hopen dat ik dan nog steeds inscheurende schermen kan vermijden e.d.!

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Nou, ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd....

Maar wat me verbaast is de datum van de driver. Dit lees ik:

versie: 9.0.3.9
datum: 12-9-2005

Dat kan toch nooit de nieuwste zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dmv speedswitchxp mn cpu op max battery zet, dan gaat ie volgens eigenschappen van deze computer niet verder terug dan 794 mhz... Hij heeft dus maar 2 standen, of 794, of 1700 mhz, verder niks ertussen. Terwijl de laptop van mn pa met ook een 1.7 gig centrino ook naar 300 mhz springt etc, die heeft dus veel meer verschillende stappen :?

Speedswitch xp zelf geeft trouwens hele andere waardes aan, zoals 60mhz bij max performance etc...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,

we zijn terug met een update.. Ik verwacht elk moment UPS met de notebook die terug komt van Acer. Ik ben benieuwd wat er op de reparatiebon staat maar ik verwacht me al : "geen ongewone zaken opgemerkt, toestel is niet defect"...

Enfin, voor diegenen die het interesseren, ik hou jullie op de hoogte

Grtz

BlackAttack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Rossi46 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:00:

Kan iemand even checken welke versie zij hebben misschien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Rossi46 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:00:

Ik gebruik deze ook !

En wat updates betreft, "What isn't broken does not to be fixed" !

Klaarblijkelijk zijn deze drivers stabiel en hoeft Intel niet (vaak) updates uit te brengen. Ik heb zelf totaal geen problemen met mijn wireless verbinding...

En er is een nieuwe driver uit voor het grafische chippie : Mobile Catalyst 6.3

[ Voor 13% gewijzigd door Xymox op 09-03-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Xymox schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:45:
[...]

Ik gebruik deze ook !

...

Klaarblijkelijk zijn deze drivers stabiel en hoeft Intel niet (vaak) updates uit te brengen. Ik heb zelf totaal geen problemen met mijn wireless verbinding...
Nou, bij mij is dat wel anders :( Maar goed, ligt dan dus blijkbaar aan de WLAN-kaart. Of ik heb héél erg veel pech met verschillende draadloze netwerken..

Tnx voor checking iig! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Wellicht kan het volgende helpen met brakke wireless verbindingen :

- Installeer de laatste Intel 2200BG driver (9.0.3.9)
- Download Netstumbler en installeer deze
- Kijk met deze tool welke netwerken in de buurt gevonden worden
- Controleer de gebruikte channels van alle netwerken, en bepaal een vrij channel dat ver weg ligt van alle anderen (dus stel dat 6,8 en 10 reeds in gebruik zijn, kies dan 1..4 als channel voor je eigen netwerk)
- Stel je wireless accesspoint in op dat vrije channel
- Plaats je accesspoint zo dicht mogelijk bij de plaats waar je de laptop het meeste gebruikt, met zo min mogelijk muren, glas etc daartussen. Zeker glas houdt veel signaal tegen
- Controleer in netstumbler je signaal kwaliteit : Klap de regel "Channels" open, zoek het channel waarop jouw netwerk uitzendt en klik op het macadres dat daaronder genoemd staat. Het grafiekje dat dan getoond wordt moet zo hoog mogelijk staan en redelijk stabiel zijn. Bij mij staat deze op zo rond -35dbm warabij mijn router slechts 4 meter van mijn laptop staat in een afgesloten kast.
- Speel eens met de locatie van je accesspoint. Verstel de antenne(s) en kijk wat dat doet met de signaal kwaliteit

Verder moet je letten op andere stoorzenders in huis. Electrische apparaten kunnen ook je signaal bederven.

Je kan ook met een wiggelroede ongewenste aardstralen opzoeken, maar dat is meer voor de wat zweverige tweaker onder ons ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Xymox op 09-03-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik had zelf al zoiets mn hoofd. Maar jouw uitleg ga ik even stap-voor-stap uitvoeren. Ik weet namelijk al wel dat ik op dit moment op hetzelfde kanaal zit als iemand anders. Dat is dus dodelijk voor een goede stabiele verbinding?

Probleem wat ik wel heb, is dat ik in een studentenhuis zit. Dus even leuk met de plaats van de router spelen zit er helaas niet in. Ik zit er een verdieping boven en dan ook nog schuin zeg-maar. Nou ja, zou eigenlijk toch geen probleem moeten zijn? Toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
dit geloof je niet; vandaag was echt de aller aller eerste keer dat de laptop met me meeging in de trein, allemaal heel leuk, muziek geluisterd, filmpje gekeken perfect

kom ik net thuis, pak de laptop uit tas, probeer hem aan te zetten krijg ik 2 keiharde PEEPs uit de speaker! schrik me rot, laptop doet niks, maar powerknop licht wel op....

ik druk de powerknop nogmaals in waarna hij zich dus "uitschakeld" zeg maar
na paar seconden druk ik weer de powerknop in en hij start weer doordnormaal op :? (resumen van hibernate)

heb m nog eens gereboot maar hij doet het gewoon weer normaal......maar dit geeft me dus wel weer een lekker crappy gevoel !

iemand hetzelfde al eens meegemaakt???? gaat om een 1692wmli trouwens.
:{

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Laatst online: 24-06-2024
ViperGTS schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:05:
dit geloof je niet; vandaag was echt de aller aller eerste keer dat de laptop met me meeging in de trein, allemaal heel leuk, muziek geluisterd, filmpje gekeken perfect

kom ik net thuis, pak de laptop uit tas, probeer hem aan te zetten krijg ik 2 keiharde PEEPs uit de speaker! schrik me rot, laptop doet niks, maar powerknop licht wel op....

na paar seconden druk ik weer de powerknop in en hij start weer doordnormaal op :? (resumen van hibernate)

heb m nog eens gereboot maar hij doet het gewoon weer normaal......maar dit geeft me dus wel weer een lekker crappy gevoel !

Ik heb 2 maal hetzelfde gehad (sinds augustus, dagelijks gebruik), ook een 1692WMLi... helaas nooit de oorzaak kunnen achterhalen, maar als het bij die 2 x in een half jaar blijft zonder verdere schade hoor je mij niet klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
ViperGTS schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:05:

ik heb et 1 keer gehad, meteen de 2e dag dat ik em meenam naar school :) ik heb er de schijt aan, alsie maar werkt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Heb mijn 1692 nou een maandje of 8 en heb het zelf ook 1x meegemaakt. Dat was echt máánden terug. Geen flauw idee wat het was, maar het heeft zich nooit meer voorgedaan. Maak je dus maar geen zorgen :)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.