Wellicht kan het volgende helpen met brakke wireless verbindingen :
- Installeer de laatste Intel 2200BG driver (9.0.3.9)
- Download
Netstumbler en installeer deze
- Kijk met deze tool welke netwerken in de buurt gevonden worden
- Controleer de gebruikte channels van alle netwerken, en bepaal een vrij channel dat ver weg ligt van alle anderen (dus stel dat 6,8 en 10 reeds in gebruik zijn, kies dan 1..4 als channel voor je eigen netwerk)
- Stel je wireless accesspoint in op dat vrije channel
- Plaats je accesspoint zo dicht mogelijk bij de plaats waar je de laptop het meeste gebruikt, met zo min mogelijk muren, glas etc daartussen. Zeker glas houdt veel signaal tegen
- Controleer in netstumbler je signaal kwaliteit : Klap de regel "Channels" open, zoek het channel waarop jouw netwerk uitzendt en klik op het macadres dat daaronder genoemd staat. Het grafiekje dat dan getoond wordt moet zo hoog mogelijk staan en redelijk stabiel zijn. Bij mij staat deze op zo rond -35dbm warabij mijn router slechts 4 meter van mijn laptop staat in een afgesloten kast.
- Speel eens met de locatie van je accesspoint. Verstel de antenne(s) en kijk wat dat doet met de signaal kwaliteit
Verder moet je letten op andere stoorzenders in huis. Electrische apparaten kunnen ook je signaal bederven.
Je kan ook met een wiggelroede ongewenste aardstralen opzoeken, maar dat is meer voor de wat zweverige tweaker onder ons
[
Voor 10% gewijzigd door
Xymox op 09-03-2006 21:14
]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j