[Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 3

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.899 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
Een losse muis is idd handiger, maar soms neem ik echt alleen mijn laptop ergens mee (zonder adaptor e.d.).

En schone handen :? Dat geloof ik dus echt niet. Ik wil het wel proberen, maar ik denk niet dat dat wegspringen door vieze handen komt. Want het gebeurt 1) opeens 2) heel extreem.
De "wegspringen" zijn echt paar 100 pixels op mn scherm. Kan dat wel aan niet schone handen liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:07
Mijn scherm zit al een hele tijd onder het stof, dat scherm trekt het echt als een gek aan! Nu wil ik dat zo netjes mogelijk schoonmaken. Maar wat is nou de beste manier? :) Of op welke manier doen jullie dat?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 21:27
Rossi46 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:02:
Mijn scherm zit al een hele tijd onder het stof, dat scherm trekt het echt als een gek aan! Nu wil ik dat zo netjes mogelijk schoonmaken. Maar wat is nou de beste manier? :) Of op welke manier doen jullie dat?
een doekie :+
ik gebruikte het doekje dat bij m'n psp zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
Rossi46 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:02:
tft cleaner bij de computerboer op de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb altijd een schoon swifferdoekje tussen display en tobo zitten :)
Kun je meteen het stof weghalen als dat er nog opzit..

Zorg wel dat het een swifferdoekje is dat niet afgeeft (sommige geven een soort van smeer af).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht. Drie weken geleden heb ik mijn laptop (de 1692) terug gestuurd naar acer omdat er een scheurtje bij t rechter scharnier zat en verder omdat de ingebouwde microfoon t niet deed (heeft nooit gewerkt die micrfoon). De microfoon is niet echt belangrijk maar toch. Ik wilde dat scheurtje voornamelijk weg hebben. Nou na een week had ik toen de status opgevraagd. Het bleek toen dat het toestel in reparatie was en er op onderdelen gewacht werd en niet bekend was wanneer deze zouden komen. Na weer een week wachten had ik opnieuw de status opgevraagd. Nog steeds werd er op onderdelen gewacht. Nou gisteren maar weer status opgevraagd. Vandaag mailtje terug gegehad waarin staat dat ze dus nog steeds op onderdelen wachten. In het mailtje stond dit:

"Ik heb inmiddels contact gehad met de repairafdeling, om voor een oplossing te koemn.
zodra ik deze van hun ontvang dan laat ik het geliojk aan u weten."

Mooie spelfouten...

Ben benieuwd wat voor een oplossing ze gaan bedenken dan... Verder vind t maar vreemd dat die onderdelen nog niet binnen zijn. Heb verder geen idee om welke onderdelen t gaat. Naja ik wacht wel lekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Btw, ik wil na de zomer een geheugen upgrade doen van 1gb naar 2gb in verband met Windows vista.
Nou is het de 1e memory bankje eenvoudig bereikbaar, maar ik kan me herinneren dat de 2e zich ergens onder het toetsenbord bevind. Hoe kom ik daar bij? Volgens mij was er ergens een demontage handleiding, maar die kan ik nergens meer vinden...

--edit voor das nederlandse spellingkt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door sharkzor op 31-05-2006 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
sharkzor schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:11:
btw, ik wil na de zomer geheugen upgrade doen 1gb->2gb ivm windows vista.
nou is de 1e memory bank makkelijk berijkbaar maar ik kan me herinneren dat de 2e ergens onder het toetsenbord zat. hoe kom ik daar? volgens mij was er ergens een demontage manual, maar die kan ik nergens meer vinden...
nou, eerst even het handboek Nederlands erbij :+ , dan even een mail sturen naar acer, die zullen ze wel op willen sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Moning2 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:22:
[...]

nou, eerst even het handboek Nederlands erbij :+ , dan even een mail sturen naar acer, die zullen ze wel op willen sturen :)
zo beter? :D
ik weet dat er 1 bestaat maar die kwam niet bij acer vandaan, daarom vraag ik het hier nog even. Volgens mij heeft hij ook in een van deze topics gestaan, maar dat kan ik niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
off-topic:
Heb je voor vista echt 2 gig nodig??? Zo ja, wat een schijt OS is dát dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Rossi46 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 00:22:
off-topic:
...
je hoeft het niet te gaan gebruiken hoor....
en hoeveel het nodig heeft ? niemand weet dat of kan het weten aangezien het nog niet uit is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Rossi46 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 00:22:
off-topic:
kaal, bij boot vreet vista 500mb. dus 2gb is dan opzich best handig...
het is denk ik ook een schijt os. veel schijfacties, aero interface die zwaar op de graka leunt dus dat gaat batterijtijd kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
sharkzor schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:52:
[...]

kaal, bij boot vreet vista 500mb. dus 2gb is dan opzich best handig...
het is denk ik ook een schijt os. veel schijfacties, aero interface die zwaar op de graka leunt dus dat gaat batterijtijd kosten!
aero kun je ook uitzetten hoor...
ik vind linux maar weer een kut os, gebruiksvriendelijkheid van 0,0
en vista is nog lang niet uit, dus je kunt er NIKS over zeggen, zon beta zegt niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
En XP werkt naar mijn idee toch prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Laatst online: 01-02 13:01
Iemand een idee hoe ik het verhelp dat ik steeds moet kiezen voor een windows als ik mijn laptop opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Johny Cash schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:39:
Iemand een idee hoe ik het verhelp dat ik steeds moet kiezen voor een windows als ik mijn laptop opstart?
start - uitvoeren - msconfig - boot.ini - dan volgt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Laatst online: 01-02 13:01
btw goede service gehad van acer. Laptop HDD kapot daar een nogal flinke rit in de kofferbak van de auto (perongeluk). Laptop opgestuurd binnen 4 werkdagen terug met een nieuwe HDD erin perfect service.. Iemand trouwens een progamma zodat ik kan testen of ik toch wel een 5400 rpm schijf heb gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Johny Cash schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:41:
btw goede service gehad van acer. Laptop HDD kapot daar een nogal flinke rit in de kofferbak van de auto (perongeluk). Laptop opgestuurd binnen 4 werkdagen terug met een nieuwe HDD erin perfect service.. Iemand trouwens een progamma zodat ik kan testen of ik toch wel een 5400 rpm schijf heb gekregen ;)
ffe in windows naar het model nummer kijken lijkt me.
een tooltje zal zoiezo aangeven dat hij 5400rpm is. de seagate 4200.2 word wel aangegeven als een 4200rpm schijf, maar draait intern stiekum op 5400rpm (de vuillakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
sharkzor schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:43:
[...]

... de seagate 4200.2 word wel aangegeven als een 4200rpm schijf, maar draait intern stiekum op 5400rpm (de vuillakken).
Bedoel je dat niet andersom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Rossi46 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:34:
[...]

Bedoel je dat niet andersom? :)
nop. kijk maar naar de specs. word geadverteerd als een 4200rpm schijf maar in kleine lettertjes staat dat het een 5400rpm schijf is. maakt dus meer herrie, vreet meer stroom terwijl hij even traag is als een 4200rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
sharkzor schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:37:
[...]

nop. kijk maar naar de specs. word geadverteerd als een 4200rpm schijf maar in kleine lettertjes staat dat het een 5400rpm schijf is. maakt dus meer herrie, vreet meer stroom terwijl hij even traag is als een 4200rpm.
Joh, wist ik niet! Ik ben dan ook nog de gelukkige met een 5400 schijf, althans dat staat op de grote sticker, of moet ik daar nu ook ineens aan gaan twijfelen? :S

Trouwens, welke achterlijke manufactuer laat zijn schijf op 5400 toeren draaien en op 4200 toeren presteren... (als dat al kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:00
sharkzor schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:37:
[...]

sorry, maar daar geloof ik nu geen jota van :)

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Cocona schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:50:
[...]

maar het is wel zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Cocona schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:50:
[...]

is ook niet/wel :+

uit het 5024 wmli topic( trek je iegen conclusie):
JosR schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:17:
[...]
In de datasheet van die Momentus schijf staat wel "actual spin speed 5,400 RPM" maar er staat ook "4,200 RPM-Class performance".
Inderdaad is b.v. de internal transfer speed (48.25 MB/s) maar weinig hoger dan bij de 4200rpm IBM/Hitachi Travelstar 80GN (IC25N080ATMR04-0) die in mijn 5024WLMi zit (43.75 MB/s).
Maar echte 5400rpm performance levert die Momentus schijf zeker niet.
Als die Momentus jou verkocht is als een "echte 5400rpm" schijf ben je inderdaad getilt.

[ Voor 5% gewijzigd door ThatsHollywood op 04-06-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:00
mja kijk. Ik heb het toch niet meer voor Acer. Veel te veel miserie met de aspire. Vind het wel een straffe stoot

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet middels tijd voor een deel 4?
We zitten al ruim over de 1000 posts.

Mijn 1694Wmli werkt weer prima... voor de tweede keer terug gehad... dit maal voor een langere tijd... maar werkt weer top!
Nu maar mn grote mond houden straks merk ik weer wat gebreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Goed, volgensmij is zojuist mijn harde schijf in mijn 1692WLMi overleden... was een VC++ projectje aan het compilen, duurde al wat lang voor mijn gevoel, HDD als een gek bezig.. en na een minuutje ofzo; blauw scherm... laptop uitgezet, weer aan... bios deed er enorm lang over om de harde schijf te herkennen.. uiteindelijk ging windows toch laden, maar na een paar minuten flink ratelen een blauw scherm weer... niet echt lekker..
Binnenkort maar weer langs de winkel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-08 14:10
he mensen, ik heb de 1692 maar ik krijg de laatste tijd ontzettend veel problemen met mijn brander.
kort gezegd brand hij gewoon niks meer, lezen gaat nog wel goed. ik heb het met zowel dvd als cd-r.

ik heb nooit iets aan de firmware gedaan. hier de error log:

========== BEGIN OF LOG ==========

NTI CD & DVD Maker 7.0.0.35 (SKU-22510238888)
Start Time: Tuesday, June 13, 2006, 08:33:25AM

Processor Architecture: INTEL
Processor Type: INTEL PENTIUM
Processor Level: 6
Microsoft Windows XP version 5.1 Service Pack 2 (Build 2600)
Memory in use: 40%
Total physical memory: 1046 MB
Total free physical memory: 621 MB
Total paging file: 2518 MB
Total free paging file: 2166 MB
Total virtual memory: 2097 MB
Total free virtual memory: 1995 MB

CD Layout: Data CD
Disc Format: CD-ROM
File System: Romeo
Bootable CD: No
Total Data Blocks: 343161

CD-Recorder: MATSHITA UJ-845D (E:)
Firmware Version: D100
Disc Media: CD-R
Free Disc Blocks: 359847
Test: No
Write Speed: 8x
Write Method: Track-At-Once
Close Disc: No
Leave Session Open: No

Error Code: 1014
CDB: 2A 00 00 00 01 D8 00 00 20 00 00 00
SenseKey:03 ASC:73 ASCQ:03

Finish Time: Tuesday, June 13, 2006, 08:33:38AM

========== END OF LOG ==========

wordt iemand hier wijzer van? ik heb het gegoogled maar dat levert niet zo heel veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Kan iem. mij vertellen hoe ik dit wegkrijg?

Ik heb de nieuwste catalyst gedownload.

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/1518/kutcaltalyst7ps.png

Dit komt dus altijd als ik rechtermuiknop klik. Ook al ben ik bijv. in Windows Explorer... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Boomx schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 08:41:
he mensen, ik heb de 1692 maar ik krijg de laatste tijd ontzettend veel problemen met mijn brander.
kort gezegd brand hij gewoon niks meer, lezen gaat nog wel goed. ik heb het met zowel dvd als cd-r.

ik heb nooit iets aan de firmware gedaan. hier de error log:

kats mooi werk...
probeer eens een ander brandprogramma, zoals www.nero.com :)

[ Voor 55% gewijzigd door Moning2 op 14-06-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Bhai schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:34:

[afbeelding]

Dit komt dus altijd als ik rechtermuiknop klik. Ook al ben ik bijv. in Windows Explorer... :/
Moet je even in de instellingen van de driver kijken, anders kan je ook nog de omega drivers gebruiken, deze gebruik ik zelf ook op deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Jo-hannes schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 07:46:
[...]

Moet je even in de instellingen van de driver kijken, anders kan je ook nog de omega drivers gebruiken, deze gebruik ik zelf ook op deze laptop.
Kan je, nu je die omega-drivers gebruikt, nog wel gebruik maken van powerplay? Oftewel, het terugclocken van je videokaart. Toen ik die omega drivers een jaartje geleden probeerde toen kon dat helaas niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 11:31
Kort maar krachtig:

Kan mijn 1692 booten vanaf een USB harde schijf? Vanaf een Firewire hardeschijf? Vanaf alletwee? Vanaf geen een van de twee? Dit in verband hiermee.

[ Voor 20% gewijzigd door rulus op 20-06-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
het is eindelijk zover:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sharkzor/files/stuk.jpg

dat krijg je ervan als je m elke dag meesjouwt...
zal op dit soort schade ook garantie zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
sharkzor schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 09:37:
het is eindelijk zover:
[afbeelding]

Ik heb mijn laptop sinds september, en laat hem altijd staan en heb hem misschien 3-4 keer meegenomen in een belkin tas (eem goede stevige).

En ik heb dit ook precies daar :/

Ik vraag me af: ik heb die uitbreiding van de garantie (van 150 euro). En ik dacht dat er ook een ongevallenschade vergoed werd ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
^^

Dit heeft niks met ongeval te maken natuurlijk. Acer zou dit gewoon moeten vergoeden, maar of ze dat ook doen is een ander verhaal... Vraag het even na zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 11:31
*kickje* (zie paar posts ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Rossi46 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:01:
^^

Dit heeft niks met ongeval te maken natuurlijk. Acer zou dit gewoon moeten vergoeden, maar of ze dat ook doen is een ander verhaal... Vraag het even na zou ik zeggen
Ben je weer een aantal maanden je laptop kwijt :P

Maar de garantie was toch wel ongevallen verzekerd? Er zal hier toch zeker een beperking op moeten zijn, of niet soms :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Bhai schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 01:35:
[...]

Ben je weer een aantal maanden je laptop kwijt :P

Maar de garantie was toch wel ongevallen verzekerd? Er zal hier toch zeker een beperking op moeten zijn, of niet soms :?
Nou ja, aangezien jij die top-verzekering hebt, zou jij je laptop dan (in theorie!) maar 5 dagen kwijt zijn. Althans, dat staat toch in de voorwaarden??

En ongevallen verzekerd=ongevallen verzekerd

Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat het toch gewoon stuk is gegaan door normaal gebruik? Heeft toch niks met een ongeval te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 1694 krijgt waarschijnlijk een opvolger!

Ik had net gister besloten de acer 1694 te bestellen, het is namelijk een goede laptop voor weinig geld, maar hij wordt schijnbaar niet meer geleverd. Ik had in de pricewatch gezien dat encyshop de laptop voor het minste geld leverde, en ze een mailtje gestuurd dat ik hem niet kon vinden op hun site, wat daar vaker een probleem is. Nu kreeg ik een mailtje terug dat ze hem niet meer leveren en dat ik morgen een mail over de vervanger krijg. Ook salland automatisering hebben de laptop van de site gehaald, terwijl hij er gister nog opstond! Bij andere sites die ook in de pricewatch stonden was de laptop al eerder van de site verwijdert.

Ik hoop dat de opvolger geen 1400 euro gaat kosten, want dan zal ik de 1692 moeten aanschaffen, welke minder is dan de 1694.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het zou me niks verbazen als het deze is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Rossi46 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:53:
[...]

Nou ja, aangezien jij die top-verzekering hebt, zou jij je laptop dan (in theorie!) maar 5 dagen kwijt zijn. Althans, dat staat toch in de voorwaarden??

En ongevallen verzekerd=ongevallen verzekerd

Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat het toch gewoon stuk is gegaan door normaal gebruik? Heeft toch niks met een ongeval te maken?
Ik ken ~3 mensen met deze laptop plus die garantie die hun laptop naar Acer moesten sturen. Niet eens een van hen krijg het op tijd terug. Snelste was dacht ik ergens rond 3 weken. 1 iemand moest zelfs bijna drie maanden erop wachten (dit is echt waar!). 8)7 Dit terwijl hij wel elke keer belde om te vragen hoe het ermee ging. Standaardantwoord zoiets als: "het klopt dat we het binnen 5 dagen zouden doen, maar een bepaald onderdeel van de laptop is slecht leverbaar". En uiteindelijk heeft hij dan toch een nieuwe gekregen :/ Alle wachttijd voor niks dus.

En over dat ongevallenverzekerd: ik ga denk ik alle voorwaarden maar nog eens een keer lezen. Heb het ooit al een keer gedaan en ik kon niks speciaals vinden: hij is idd ongevallenverzekerd op het scherm na ofzo. Maar dit wordt toch nog een keer lezen, aangezien ik dit moeilijk kan geloven (voor 150 EUR).

En de mijne is idd opeens stuk gegaan. Klinkt raar, maar het is wel zo. Ik ben heel zuinig altijd en ik snap echt niet hoe het kan dat er een "scheurtje" van bijna 1 cm is ontstaan.

Het zit me niet echt dwars, daarom ga ik deze ook niet naar Acer sturen, ben ik waarschijnlijk mijn laptop maanden kwijt :/ Ik denk dat ik het doe als ik een nieuwe (betrouwbare) pc heb :)
Nokko schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:31:
Het zou me niks verbazen als het deze is. ;)
Deze ziet er wel veel beter uit dan de 1690. Dual core en 2 GB RAM. Vooral die RAM. Ik denk niet dat de meeste laptopgebruikers zoveel RAM nodig hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Bhai op 23-06-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:01
Ik zit nu een beetje naar de Aspire 1644 te kijken! Systeempje van 900 euro, en heeft ERG goeie specs! 2Ghz Pentium-M, 1GB Ram, 100GB schijf in nog geen 3 kilo. Ben echt op zoek naar zoiets, een eenvoudige laptop voor naast de PC. Wat me wel opvalt is dat de concurrentie voor zulke goeie specs nagenoeg geen alternatief heeft in dezelfde prijsklasse.
Wat denken jullie ? Kopen of niet ? Ik hoor niet al te goeie berichten over de algehele Acer service, dat is eigenlijk nog het enige wat me ervan weerhoud om de laptop te gaan halen.

Nogmaals de specs van de acer site:

Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 2.0GHz (Dothan760/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA CrystalBrite, 1024MB DDRII RAM (2x512), 100GB HDD, DVD-Dual double layer, 4-cell Li-Ion, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11b/g, 128MB shared, NO IEEE 1394, NO S-video, NO FIR LX.A8605.355

De volledige specifications vind je hier:
http://www.acer.nl/acereu...txParam=nl&crc=2011998699

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

CyberTijn schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:54:
Wat denken jullie ? Kopen of niet ?
Prima specs. Echter is het aanwezig zijn van IEEE 1394 (FireWire) en een non-shared videokaart voor mij persoonlijk een must, aangezien ik videobewerking op m'n laptop doe en zo nu en dan een spelletje speel. Afgezien van het feit dat deze dus ontbreken op de 1644 is de rest van de specs prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Xymox op 23-06-2006 20:29 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals eerder vermeld, de acer 1694 kan niet meer geleverd worden:(

Ik was van plan om de 1694 te gaan kopen, maar die was niet meer op webshops te vinden. Ik was vandaag toch even in de stad, dus ik ben even langs de computerzaak geweest, welke hem ook niet kon leveren.

De verkoper had de laptop zelf thuis staan, en hij was er niet tevreden over. Hij vond de laptop te langzaam, en hij vroeg of ik er misschien interesse in had. De verkoper wou er 1000 euro voor hebben.

2e hands 1694:

- 4 maanden oud
- Geen dode pixels enzo
- Het gaat via een betrouwbare winkel (een betrouwbaar persoon moet je nog afwachten)
- Er zit een kras op de bovenplaat, ik heb hem nog niet gezien, dus ik weet niet of het heel erg is
- Inclusief laptoptas, simpel model, gewoon een draagtas, maar die hoef ik er niet perse bij, ik koop toch een rugzak
- De verkoper zei dat hij in nieuwstaat is (maar het blijft een verkoper ;) )

1000 euro.

Nieuwprijs is op dit moment 1100 euro, dit heb ik ook tegen de verkoper gezegd.

Ik vind dit teveel, aangezien ik de 9502 voor 999 euro nieuw kan kopen bij de bcc, zelfde specs als 1692 maar dan 17 inch, zelf dacht ik aan 850 euro.

Is deze 850 euro een reëel bod, of moet ik omhoog/omlaag

De verkoper hadden het erover dat hij de laptop te langzaam vond werken, heeft een van jullie hier ook last van? Ik wil de laptop wel elke dag s'avonds en soms overdag (student) gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:14:
Is deze 850 euro een reëel bod, of moet ik omhoog/omlaag
Meer dan 850 zou ik er iig niet voor geven. Ik zou de 800 proberen.
En natuurlijk eerst zien, en dan geloven...

[ Voor 9% gewijzigd door Edmund op 25-06-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag de verkoper even opgebeld, hij wou echt niet onder de 1000 euro gaan, aangezien hij de laptop voor 1600 euro had gekocht. misschien wil ik nu de acer 9502 gaan halen, deze heeft dezelfde specs als 1692 (centrino 1.7, 1024, x700 128) maar dan een 17 inch scherm.

nou vroeg ik me af of de verschillen tussen de 1694 en 1692 duidelijk merkbaar zijn, anders koop ik misschien toch maar die 1694, dan maar voor 1000 euro.

is de 5672 (dual 1.6, 1024, x1400 128) misschien een goede keuze? hij is wel duurder, maar er zit een betere processor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Is er een manier om ervoor te zorgen dat mijn laptop geluid (muzie, video etc.) luider afspeelt?

Met alles op max vind ik het soms toch te zacht... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:04:
vandaag de verkoper even opgebeld, hij wou echt niet onder de 1000 euro gaan, aangezien hij de laptop voor 1600 euro had gekocht. misschien wil ik nu de acer 9502 gaan halen, deze heeft dezelfde specs als 1692 (centrino 1.7, 1024, x700 128) maar dan een 17 inch scherm.

nou vroeg ik me af of de verschillen tussen de 1694 en 1692 duidelijk merkbaar zijn, anders koop ik misschien toch maar die 1694, dan maar voor 1000 euro.

is de 5672 (dual 1.6, 1024, x1400 128) misschien een goede keuze? hij is wel duurder, maar er zit een betere processor in.
Je bent gek als je daar 1000 euro voor gaat betalen! Dat hij dat ding voor 1600 heeft gekocht is z'n eigen stomme fout. Marktwaarde = marktwaarde

Waarom blijf je eigenlijk zo bij Acer hangen? Er is nog zoveel meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:24:
Trouwens, hebben jullie ook in je scherm van die witte vlekken zitten. Ik zag een maand geleden bij een vriend van me met ook een Acer Laptop (serienummer weet ik zo niet, zat wel een Sempron 3000+ in oid). Witte vlekken op het beeldscherm, het waren geen dooie pixels en geen dooie subpixels maar het viel pas op als je beeld zwart is bij laden van een spel. Toen was ik nog erg blij dat ik het niet had, maar 2 week geleden heb ik het ook gekregen. Ik weet het, tis een beetje vaag omschreven maar het lijkt alsof je bij een zwarte achtergrond hele kleine dooie witte (sub)pixeltjes in een groep hebt.
Tweakers van het goede leven,
Sorry voor deze late reactie en het omhoog kicken van deze post...
Máárrrrr... Ik begin al héél sterk een zelfde soort probleem te krijgen op mijn gloednieuwe Aspire 3623 met 14inch WXGA (1280x800) beeldscherm met Crystalbrite. Het kan niet anders of er moet iets aan de Acer beeldschermen liggen want het zijn geen krassen of iets dergelijk waar mijn beeldscherm last van heeft.
Volgens mij is er een soort probleem met de backlight want vanuit een bepaalde hoek zie je duidelijk een paar (inmiddels drie bij mij) witte ronde dikkige punten (ca. 2 mm doorsnede) achter het scherm zitten. Het lijkt alsof er een probleem ontstaat in de laag tussen het backlight en het TFT. Je moet het je voorstellen: je krijgt de neiging om de achterkant van je laptopscherm te bekijken om te zien of er daar een dun gat is ontstaan.
Het gaat hier dus om witte lichtpunten die dóór het beeldscherm heenschijnen. Bijkomend probleem is dat ze vlekken op het beeldscherm ook versterken, waardoor er permanent vlekken op het scherm te zien zijn als gevolg van het verschil in belichting van het scherm.

Er lijkt me hier toch iets kwalitatiefs niet in orde aan de acer beeldschermen (met in het achterhoofd de gedachte dat ik weet dat niet alle acer-beeldschermen hetzelfde zijn en dat ik ook zeker niet probeer alles over één kam te scheren).

Om concreet te reageren op de post van Dutcher:
Wat zijn inmiddels jouw ervaringen sinds dat je hier over bericht hebt?
Komt jouw waarneming overeen met de mijne?
Wat heb je er aan kunnen laten doen?
Zijn er andere mensen met dergelijke problemen?

Dutcher, kan ik jou persoonlijk bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
Heb sinds een jaar mijn Acer 1692 WLMI. Ik vind het een prima laptop, heb er dan ook nog geen problemen mee gehad. Nu zou ik graag deze zomer mijn geheugen van 1 gig optrekken naar 2 gig, dus 2*512 eruit halen (verkopen?) en dan 2*1024 erin stoppen.
En mss daarna nog een 7200 rpm hd'tje erin stoppen.

Is dit te doen en gaat de snelheid van mijn laptop dan aanzienlijk naar boven?

Toekomstgericht zou ik liefst nog een kleine 2 jaar met deze laptop werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Vooral een snellere harde schijf ga je merken.

Ram-geheugen merk je alleen als je echt heel veel gebruikt. Swapt je schijf nu veel, dan heb je een tekort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
shello schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:07:
Heb sinds een jaar mijn Acer 1692 WLMI. Ik vind het een prima laptop, heb er dan ook nog geen problemen mee gehad. Nu zou ik graag deze zomer mijn geheugen van 1 gig optrekken naar 2 gig, dus 2*512 eruit halen (verkopen?) en dan 2*1024 erin stoppen.
En mss daarna nog een 7200 rpm hd'tje erin stoppen.

Is dit te doen en gaat de snelheid van mijn laptop dan aanzienlijk naar boven?

Toekomstgericht zou ik liefst nog een kleine 2 jaar met deze laptop werken.
Ik denk juist dat die schijf niet zo bijzonder veel zin heeft. Als het goed is heb jij de 1692 met een 5400rpm-schijf. Die van mij is ook bijna een jaar oud en ik heb die gelukkig ook :)

Het verschil tussen 5400 en 7200 schijven is vooral het schrijven. 7200 schrijft een stuk sneller weg. Qua lezen is er weinig verschil. Je kan natuurlijk wel een hele stille schijf kiezen. Ik vind de seagate die er nu in zit namelijk een beetje luid (voor een 2,5" hdd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van Acer een spiksplinternieuwe 1694 gekregen (mijn vorige was niet echt top).

Nu kan ik dus pas echt gaan genieten van deze laptop. Ik heb echter nog enkele vraagjes: hoeveel cpu-snelheid verlies je als je in de ePowerManager 'medium' gebruikt? Ik ga er binnenkort Photoshop CS2 opzetten, ga ik dat verschil hard merken denk je?

Nog een vraagje over die NTI cd-maker: kan je ergens een vorige sessie opvragen en die updaten met nieuwe gegevens? Bij Nero kon ik dat wel, maar mijn versie brandt geen dvd's, dus die kan ik niet meer gebruiken.
bvb: ik heb een map met foto's die ik op een cd brand. Na verloop van tijd komen in die map op de HD enkele foto's bij. Bij Nero moest ik de cd maar in de computer steken of hij maakte de vergelijking met de bestaande map op de HD en voegde enkel de nieuwe foto's toe op de cd... Kan dit in NTI ook ergens?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
Michael Knight schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 01:57:
Vooral een snellere harde schijf ga je merken.

Ram-geheugen merk je alleen als je echt heel veel gebruikt. Swapt je schijf nu veel, dan heb je een tekort :)
wat bedoel je met swappen, hoe kan ik dat het best herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Swappen doet je harde schijf wanneer je ram-geheugen flink volzit. Je herkent dit aan een harde schijf die opeens flink gaat ratelen terwijl je relatief weinig uitvoert.

Ook als je in een game constant een ratelende HD hebt, dan heb je waarschijnlijk te weinig ram.

Verder zou ik even in de cpu/vga/mem-faq kijken, daar staat precies uitgelegd hoe je kunt beoordelen of je een tekort hebt aan geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sharkzor schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 09:37:
het is eindelijk zover:
[afbeelding]

Grappig. Ik en een vriend van me hebben beide zelfde gekocht. Hebben beide exact hetzelfde. Dachten zelfs dat het de bedoeling was omdat het op exact dezelfde plek was afgebroken. Toen we merkten dat het bij iemand anders niet was bleek er toch iets mis mee. :p

Maar het kan eigenlijk helemaal geen kwaad vermoed ik. Heb het al een half jaartje zo en nog nooit problemen mee gehad. Die vriend zei me wel dat ie het ooit eens aanraakte met zen vinger en een schokje kreeg. :P

Magoed na een jaar deze laptop dagelijks intensief te gebruiken heb ik maar 1 probleem en dat is dat men CD-drive het absoluut niet meer doet. Op een bepaald moment kon ik bepaalde types van cd's niet meer lezen. Ik vermoed stiekem dat Starforce (en stiekem het proberen te omzeilen van Starforce met allerlei vreeemde software :'() er voor iets tussen zit. Na wat geklooi werd het er niet beter op en kon ik maar heel af en toe nog een cd'tje/dvd'tje lezen. Enkele dagen geleden was ik het beu en gooide ik hem uit mijn hardwareprofiel en nu werkt het helemaal niet meer. :(

Ik vermoed eigenlijk niet dat het een hardware probleem is maar een driver/firmware prob. Het probleem is echter dat ik van deze rommel-drive echt nergens drivers kan vinden (matshita uj-845d).

Ik had een firmware updater gevonden maar die geeft: "The target drive is not connected" als ik hem wil uitvoeren. (filename is nochtands wel 845D101.exe en is van matshita, panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 03:17:
Ik had een firmware updater gevonden maar die geeft: "The target drive is not connected" als ik hem wil uitvoeren. (filename is nochtands wel 845D101.exe en is van matshita, panasonic.
Heb je een link naar die updater ? Ik zoek me rot naar een mogelijkheid om die 1.0 versie eventueel te kunnen upgraden aangezien er toch veel lees/schrijf kuren in dat ding zitten en dat de meeste media niet op de snelheid lopen volgens de specs.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:46:
[...]

Heb je een link naar die updater ? Ik zoek me rot naar een mogelijkheid om die 1.0 versie eventueel te kunnen upgraden aangezien er toch veel lees/schrijf kuren in dat ding zitten en dat de meeste media niet op de snelheid lopen volgens de specs.
http://dynabook.com/assis...d/modify/qosdvd/dvdfw.exe

Ik kan echter niet verzekeren dat het werkt/veilig is.

Gevonden in dit topic:
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=151807

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag beste mensen,

Ik heb mijn Acer 1692 in januari gekocht en ben er zeer tevreden over. Als alles het gewoon blijft doen is het een top ding. 3d - ontwerp en simulatie proggies draaien probleemloos en games ook ;-)

Alleen gister ging mijn laptop raar doen, in eens verticale strepen tijdens een 3d simulatie en hij reageerde nergens meer op. Uitgezet door de powerknop ingedrukt te houden en daarna weer aangezet, dat wilde hij niet. Na 15 minuutjes weer wel, alles deed het, totdat gewoon tijdens het tekstverwerken ik weer getrakteerd werd op verticale strepen door mijn scherm (over mijn hele scherm, je kan niets meer onderscheiden). Wederom uitgezet, maar toen deed hij het ook niet meer.

Als ik de power knop indrukt, licht die knop groen op, de ventilator ging even draaien en daarna weer uit, de dvd la maakt het gebruikelijke lawaai en toen doodse stilte. Het scherm bleef zwart, ook geen boot-scherm met Acer logo te zien. Drama natuurlijk, laatste backup 2 weken geleden en ik ben met mijn afstuderen bezig....oops 8)7

Eerst winkel gebeld waar ik hem gekocht had, maar daar moest ik heen gaan en ik had hem niet in de buurt gekocht...toch maar ff acer helpdesk vandaag gebeld. Puike mensen daar. Ze halen hem gratis op, ook al had ik "slechts" de standaard garantie van 1 jaar. Probleem door gesproken, hij vermoedde moederbord probleem/kaduuk. Ik mocht mijn harde schijf eruit halen en accu (vooral mijn hdd ben ik erg blij mee). Zo'n 5 minuten later kreeg ik het mailtje met de UPS label en hij is net opgehaald om naar Duitsland te gaan.

Nu natuurlijk afwachten hoe lang het duurt enzo, maar ik ben al heel blij. Net ook zo'n 2.5" naar USB behuizing gekocht en nu kan ik op iedere pc weer bij mijn bestanden. Super.

Al met al tot nu toe prima service van Acer!! (touch wood :) )

Als ik hem weer terug krijg horen jullie het eindresultaat ennuh vergeet niet regelmatig te backuppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren ook de Acer Aspire 5612WLMi gehaald. Wat me alleen op viel is dat alleen cdrom erbij zat van Acer Norton Anti virus. Ik ging ervan uit dat allemaal cd's met windows en drivers bijgeleverd zou worden. Blijkbaar staat dat op partitie die Acer zelf heeft aangemaakt met al hun software er op,

Een vriend van mij heeft een 2 jaar geleden ook een Acer laptop gekocht, weet het type niet meer, maar daar zat wel allemaal cd's voor drivers enzo bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:17:
Ik heb gisteren ook de Acer Aspire 5612WLMi gehaald. Wat me alleen op viel is dat alleen cdrom erbij zat van Acer Norton Anti virus. Ik ging ervan uit dat allemaal cd's met windows en drivers bijgeleverd zou worden. Blijkbaar staat dat op partitie die Acer zelf heeft aangemaakt met al hun software er op
Ik had er inderdaad een setje cd's bij met recovery van acer in 3 talen voor windows, norton antivirus 2005 en NTI cd&dvd maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik heb mijn 1692 bijna een jaar en heb toch maar besloten om de extra garantie te gaan kopen. Het kost 90 euro maar als er iets is (en het komt toch echt weleens voor) kost dat waarschijnlijk meer dan dat. En het geeft ook gewoon een "veilig" gevoel :) Voor de ongevallen verzekering kom ik niet meer in aanmerking, maar ik doe toch voorzichtig met mn spulletjes... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:08:
Alleen gister ging mijn laptop raar doen, in eens verticale strepen tijdens een 3d simulatie en hij reageerde nergens meer op. Uitgezet door de powerknop ingedrukt te houden en daarna weer aangezet, dat wilde hij niet. Na 15 minuutjes weer wel, alles deed het, totdat gewoon tijdens het tekstverwerken ik weer getrakteerd werd op verticale strepen door mijn scherm (over mijn hele scherm, je kan niets meer onderscheiden). Wederom uitgezet, maar toen deed hij het ook niet meer.
Opletten met deze temperaturen dus. Grafische kaart is waarschijnlijk aangebrand.

Men laptop viel gisteren ook voor de eerste keer uit tijdens een potje Counter-Strike: Source. Zal maar wat voorzichtiger zijn de komende dagen. Achjah tijdje geen spelletjes spelen dan maar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 01:44:
[...]

Opletten met deze temperaturen dus. Grafische kaart is waarschijnlijk aangebrand.

Men laptop viel gisteren ook voor de eerste keer uit tijdens een potje Counter-Strike: Source. Zal maar wat voorzichtiger zijn de komende dagen. Achjah tijdje geen spelletjes spelen dan maar.
Yup, ik heb 't probleem een tijd geleden ook gehad (op een Dell): na ff stevig CS-en vertikale strepen. Laat de videokaart ff afkoelen en kijk of het terugkomt of niet. Komt het terug? Helaas, waarsch. is videokaart definitief beschadigd. Overigens is dit zeker een bekend probleem bij ongeveer alle fabrikanten, bij mij deden ze er dan ook helemaal niet moeilijk om meteen ff een nieuwe videokaart op te sturen. Bij mij is later ook nog het moederbord vervangen, omdat óók dat beschadigd bleek te zijn vanwege oververhitting :|

Tjsa, zeker met deze temperaturen ff niet teveel grafische eisen stellen aan je systeempje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:02:
[...]

Ik had er inderdaad een setje cd's bij met recovery van acer in 3 talen voor windows, norton antivirus 2005 en NTI cd&dvd maker.
Wanneer had jij je Acer Aspire 5612WLMi aangeschaft? Wellicht is het nieuw dat Acer dit er niet meer bijleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wanneer had jij je Acer Aspire 5612WLMi aangeschaft? Wellicht is het nieuw dat Acer dit er niet meer bijleverd?
In januari had ik de aspire 1692WLMi gekocht....ik reageerde meer uit algemene Acer aspire ervaring dat die cdroms erbij zaten. Bij mij zit dus ook winXP erbij, maar volgens deze bron kreeg de reviewer dat er ook niet bij :http://tweakers.net/productsurvey/survey/2766

Waarschijnlijk toch verschil tussen bijgeleverde software bij verschillende Acer Aspire reeksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Zo, het envelopje voor 't Acer Advantage 3-jaar-pakket is op de bus. Aangetekend en wel :) Kijken of dat allemaal goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Rossi46 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:04:
Zo, het envelopje voor 't Acer Advantage 3-jaar-pakket is op de bus. Aangetekend en wel :) Kijken of dat allemaal goed...
hoop het voor je. je hebt hem bijna een jaar, volgens mij moest dat binnen 3 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
sharkzor schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:04:
[...]

hoop het voor je. je hebt hem bijna een jaar, volgens mij moest dat binnen 3 maanden
Dat was de ongevallenverzekering.

[ Voor 8% gewijzigd door Edmund op 07-07-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
sharkzor schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:04:
[...]

Zoals hierboven al gezegd is, binnen 90 dagen voor 3-jaar + ongevallen. "Gewoon" 3 jaar garantie moet binnen een jaar. Je leest trouwens overal binnen 365 dagen, en in 't boekje van Acer Advantage wat ik uiteindelijk gekocht had stond ineens 360 dagen. Lekker duidelijk Acer! Nou ja, ik was toch (net...) op tijd :)

De prijs (89 euro) vind ik toch wel een dikke aanrader. Onderdelen voor laptops zijn verre van universeel, je zal dus in heel veel gevallen toch naar Acer moeten als er iets kapot gaat buiten de garantie. En dan kom je volgens mij al heel snel aan 89 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al met al tot nu toe prima service van Acer!! (touch wood :) )
Als ik hem weer terug krijg horen jullie het eindresultaat ennuh vergeet niet regelmatig te backuppen!
3 x raden....juist pakketjuh kwijt. |:(

Het duurde al zo lang, gemaild naar UPS waar mijn pakket was, want de status van ophaling was na 2 dagen nog niet verandered. Binnen half uur reactie (prima), "we hebben geen verdere informatie over uw pakket, gelieve een onderzoek op te starten via gratis nummer ....." Oke dan, gedaan en daarna Acer op de hoogte gesteld, en wederom binnen half uur reactie van Acer.

Het onderzoek duurt max 8 werkdagen. Zodra het pakketje getraceerd is krijg ik bericht. Nu maar afwachten... 8)7

Het is reuze jammer dat mijn laptop kwijt is....maar wel snelle reactie van zowel UPS en Acer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Bhai schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:34:

[afbeelding]

ik ben nu ook overgestapt op de catalyst mijn oplossing is deze:

regedit

ga naar map:
HKEY_CLASSES_ROOT / CLSID / {5E2121EE-0300-11D4-8D3B-444553540000}
deze rechten weigeren. hierin staan sleutels van het context menu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Na een jaar mijn flapje intensief gebruikt te hebben, heb ik het gevoel dat het allemaal "wat" trager gaat. Oftewel, tijd voor een verse install :)

Nou kan ik uiteraard gewoon de recovery-cd's gebruiken van Acer zelf, maar dat lijkt me niet te goede weg.

Ik ben eigenlijk gewoon van plan alle drivers en dingen los installeren (zijn allemaal los te downloaden) zodat ik zelf kan bepalen wat ik wel en niet erop wil hebben. Aver GridVista heb ik bijvoorbeeld nog nooit gebruikt, net als dat media-gebeuren van Acer. Acer Powemanagement gebruik ik echter dagelijks.

Nou vroeg ik mij af, wie heeft dit al eerder gedaan (moet toch haast wel t geval zijn?) en hoe is dat gegaan? Waar moet ik specifiek op letten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Is het niet eens tijd voor deel 4? Ik wil me er wel aanwagen aangezien Horned_Devil al een tijdje zoek is ...

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Royal schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:19:
Is het niet eens tijd voor deel 4? Ik wil me er wel aanwagen aangezien Horned_Devil al een tijdje zoek is ...
Ga je gang zou ik zeggen, 1000+ posts en Horned_Devil gaf al aan dat iemand het kon overnemen. Succes met je startpost en als je hulp nodig hebt, let me know.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:26:
Na een jaar mijn flapje intensief gebruikt te hebben, heb ik het gevoel dat het allemaal "wat" trager gaat. Oftewel, tijd voor een verse install :)

Nou kan ik uiteraard gewoon de recovery-cd's gebruiken van Acer zelf, maar dat lijkt me niet te goede weg.

Ik ben eigenlijk gewoon van plan alle drivers en dingen los installeren (zijn allemaal los te downloaden) zodat ik zelf kan bepalen wat ik wel en niet erop wil hebben. Aver GridVista heb ik bijvoorbeeld nog nooit gebruikt, net als dat media-gebeuren van Acer. Acer Powemanagement gebruik ik echter dagelijks.

Nou vroeg ik mij af, wie heeft dit al eerder gedaan (moet toch haast wel t geval zijn?) en hoe is dat gegaan? Waar moet ik specifiek op letten??
Joh, geen probleem. Zelf doe ik 't regelmatig op mijn Acertje, want al die meuk die er bij aankoop opzit hoef ik ook allemaal niet.

Ik ga er voor 't gemak maar vanuit dat je een reguliere Windows XP (o.i.d) cd hebt en weet waar je alle drivers kunt vinden op de site van Acer.

Ik ga er ook maar even vanuit dat je twee partities hebt op je harde schijf (is geloof ik standaard op alle Acers laptops??). Wat je 't beste kunt doen is alles wat je wilt bewaren op de tweede partitie zetten (bij mij is dit gewoon m'n D-schijf, de eerste partitie is nl. de C-schijf). Zet daar dus ook alvast alle drivers neer die je download van de Acer-website.

Wat opzich ook wel handig is, is om daar ook alvast WinRAR of Winzip neer te zetten. Als je straks opnieuw hebt geinstalleerd, heb je een van de twee nodig om alle zip-bestanden van de drivers uit te pakken. Ik heb zelf ooit de zure ervaring met m'n draadloze netwerkje gehad dat ik eerst internet op moest om m'n Wireless-unit te kunnen installeren. Werkt dus niet |:(

Tsja, en dan is het een kwestie van je Acertje op te starten vanaf een WinXP installatie-cd en go-with -the-flow ;) . Let wel ff op dat je op een zeker moment een partitie moet kiezen om WinXP te installeren: kies er dus voor om over partitie 1 heen te installeren, hierbij wordt overigens wel eerst je C-schijf geformateerd. Dus zet al je documenten eerst ff ergens anders op.

En als je dan tenslotte in de brand-new WinXP zit met de prachtige heuvels op je desktop, ga je gewoon ff naar de tweede partitie (D-schijf) waar al je drivers staan, installeer je ze en dan kan de pret beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik heb idd een "gewone" XP-cd en mijn hdd is idd in 2 partities verdeeld (plus een hele kleine "geheime" geloof ik)

Zoals jij het nu beschrijft is het echt een eitje :*) Zal bij mij vast wel weer tegenvallen ;) Maar we gaan 't binnekort lekker proberen. TNX!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 09:13:
[...]

Ik heb idd een "gewone" XP-cd en mijn hdd is idd in 2 partities verdeeld (plus een hele kleine "geheime" geloof ik)

Zoals jij het nu beschrijft is het echt een eitje :*) Zal bij mij vast wel weer tegenvallen ;) Maar we gaan 't binnekort lekker proberen. TNX!! :+
Ach, de eerste keer dat ik 't deed (lang, lang geleden...) ging ook niet helemaal soepel. Ervaring komt met de jaren zeg maar ;)

Misschien, omdat je toch nog een Rookie ben, is het wel handig om je belangrijkste documenten op een USB-stick te zetten. Gewoon voor die kleine kans dat er toch iets misgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Omdat dit topic al aardig vol is heb ik deel 4 aangemaakt.

[rml][ Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 4[/rml]

Deze mag dus gesloten worden!

[ Voor 11% gewijzigd door Royal op 10-07-2006 18:43 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:19:
[...]

Ach, de eerste keer dat ik 't deed (lang, lang geleden...) ging ook niet helemaal soepel. Ervaring komt met de jaren zeg maar ;)

Misschien, omdat je toch nog een Rookie ben, is het wel handig om je belangrijkste documenten op een USB-stick te zetten. Gewoon voor die kleine kans dat er toch iets misgaat...
Heb een externe HDD, dus was dat sowieso al van plan. Maar toch bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.