[Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 3

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.905 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:00
inderdaad. En trouwens die helpdesk mensen zijn waarschijnlijk wel al het één en het ander gewoon en als je er niet tegen kan, dan heb je gewoon het verkeerde beroep gekozen. Zij zouden juist hetzelfde doen als ze in ons plaats stonden.

Krijgen ze ook geen cursus om moeilijke klanten te helpen trouwens? Hoe noemen ze dat nu ook weer :Y)

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
Bij mij doen TDK DVD+RW dics het niet :{
Hebben meer mensen dit?

Het gaat om deze DVD's:

Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/31082f359e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Toch nog iets te melden...

De nieuwe ATI Catalyst Mobility 6.4 is uit !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Bhai schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:24:
Bij mij doen TDK DVD+RW dics het niet :{
Hebben meer mensen dit?

Het gaat om deze DVD's:

[afbeelding]
Is niet abnormaal. Sommige drives accepteren gewoon weg sommige disc's niet. Ik had vroeger TDK cd-r's van 80min en die schreef mijn brander altijd op laagste snelheid terwijl een sony cd-r gewoon op volle snelheid werd gebrand.

Niet mee inzitten dus ;) Gewoon ander merk nemen. Sony bv of imation. Er is genoeg keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

DrivinUCrazy schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:57:
Ik gebruik dan wel het Control Panel, maar dit is volgens mij universeel voor het Control Panel en het Control Center: klik rechts op het ATi pictogram op de taakbalk. Dan ga je naar ATi beeldscherminstellingen. Daar staat het vast wel bij.

Anders kun je ook rechtsklikken op het bureaublad --> eigenschappen. Dan onder instellingen kun je ook de primaire en secundaire monitor instellen, door 'Dit beeldscherm gebruiken als hoofdmonitor' aan te vinken.
Bij sommige games kun je dit via bijvoorbeeld een .ini of het register instellen.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog even tussendoor... Ik had mijn Aspire 1694 op de achterbank van mijn Opel Zafira liggen (nogal hoog boven de vloer) toen ik daarjuist op de rem moest gaan staan voor een voorligger :X Gevolg, met veel gedonder verdween de laptop onder de rechter voorzetel 8)7 Thuis gekomen en met een bang hartje alles uitgetest B) en alles blijkt nog 100% te werken. Proficiat Acer _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
vandaag mijn laptop teruggekregen. Stond op hun papiertje dat ze er niks aan veranderd hebben, alles werkte perfect. Brielers :X

Nog altijd dode pixels, touchpad nog altijd kapot en toetsenbord functies nog altijd naar de reet.

Dode pixels zijn toch van die dots die je goed ziet wanneer je een zwarte achtergrond hebt ingesteld? Zo blauwe en groene en witte puntjes?

En dat toetsenbord kan toch echt wel niet software-matig zijn é? Als ik bv een drie wil typen met de linker-shift toets en ik druk op de toets drie dan verwijdert hij al de tekst die ik al getypt heb. Kan toch niet aan software liggen? Had toen ik laptop terugkreeg gewoon schijf ingestoken en opgestart. Meer niet.

Ben zwaar teleurgesteld. Moet nu weer met acer zitten mailen want zo kan ik niet werken. Moet veel programmeren(webdesign en programmeren in java enz, + photoshop en illustrator en zo van die toestanden) en ga hem nu weer kwijt zijn terwijl ik niet kan terugvallen op een ander toestel.

Zou hem graag verkopen maar denk dat ik zot verklaar wordt door sommige mensen in mijn buurt + ik heb het geld niet. Trws wie wil nu een laptop kopen waarvan de toetsen niet juist functioneren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:59:
Toch nog even tussendoor... Ik had mijn Aspire 1694 op de achterbank van mijn Opel Zafira liggen (nogal hoog boven de vloer) toen ik daarjuist op de rem moest gaan staan voor een voorligger :X Gevolg, met veel gedonder verdween de laptop onder de rechter voorzetel 8)7 Thuis gekomen en met een bang hartje alles uitgetest B) en alles blijkt nog 100% te werken. Proficiat Acer _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ja proficiat. :/
Ik neem mijn laptop nooit ergens mee en ben er heel zuinig mee en krijg toch allerlei krasjes en scheuren in mn laptop (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen of Platinum dvd-r's het doen in de 1692 laptop? Omdat ik nogal eens hoor dat sommige dvd's of cd's het niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bhai schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:53:
[...]

Ja proficiat. :/
Ik neem mijn laptop nooit ergens mee en ben er heel zuinig mee en krijg toch allerlei krasjes en scheuren in mn laptop (8>
Ik heb allemaal best flinke krassen op de bovenkant alleen maar door de beschermband van mijn laptop tas... best bedroevend (lijkt wel een ipod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:36:
Kan iemand me vertellen of Platinum dvd-r's het doen in de 1692 laptop? Omdat ik nogal eens hoor dat sommige dvd's of cd's het niet doen...
Bij mij doen ze het. Let wel, het merk hoeft niet zoveel te zeggen. Het komt vaak voor dat binnen een merk (of zelfs een media serie) de DVD's uit verschillende fabrieken komen en daarmee dus niet altijd identiek hoeven te zijn. Volgende maand als je een nieuw setje DVDR's koopt kan het zijn dat ze verschillend reageren (bv lagere brand snelheden) dan eerst.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben van plan een Acer Aspire 1694 te kopen. Ik vind het de beste laptop qua prijs/specs. Maar ik zie dat hier zoveel problemen zijn met dooie pixels enzo. Is dit een reden om de laptop niet te kopen of is dit een problemen topic zodat het lijkt dat er veel problemen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vooral het tweede, denk ik. Ik heb zelf een 1692, maar daar heb ik geen problemen mee. Natuurlijk ga ik dat niet elke week melden, terwijl ik een probleem direct hier zou neerzetten.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik zelf geen ervaring heb met de klachtenafhandeling van Acer (gelukkig maar), dus ik weet niet hoe het daar mee is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 13:49:
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een Acer Aspire 1694 te kopen. Ik vind het de beste laptop qua prijs/specs. Maar ik zie dat hier zoveel problemen zijn met dooie pixels enzo. Is dit een reden om de laptop niet te kopen of is dit een problemen topic zodat het lijkt dat er veel problemen zijn??
Heb mijn laptop nu al 4 maanden, geen enkel probleem gehad nog

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 13:49:
Ik heb mijn laptop bijna een jaar, en heb er nog geen enkel probleem mee ondervonden.

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd lijkt het meer op een problementopic dan een ervaringentopic. Maar ik vind het een goede laptop qua snelheid, maar als je deze laptop elke dag heen en weer sleept naar bijvoorbeeld school is het misschien een betere keuze om een serkte laptop van een daarvoor gerenomeerd merk. Ik ben erg blij met de laptop maar de behuizing vind ik ronduit slap. En door die slappe behuizing zijn er veel problemen met het scherm doordat de kap van het scherm niet sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:42
Mijn laptop komt morgen weer terug.
hebben nu voor de 2e keer het mobo vervangen.
hoop dat nu alles goed werkt want wordt er
misselijk van dit is 3e keer dat ie daar is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:19:
Idd lijkt het meer op een problementopic dan een ervaringentopic. Maar ik vind het een goede laptop qua snelheid, maar als je deze laptop elke dag heen en weer sleept naar bijvoorbeeld school is het misschien een betere keuze om een serkte laptop van een daarvoor gerenomeerd merk. Ik ben erg blij met de laptop maar de behuizing vind ik ronduit slap. En door die slappe behuizing zijn er veel problemen met het scherm doordat de kap van het scherm niet sterk is.
tot die conclusie ben ik ook gekomen. ik ga er voorzichtig mee om, maar ik bespeur nu scheurtjes in de scharnieren. op dit moment is het nog niet erg, hij doet het helemaal perfect. maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou goed dan, ik wil em dus hier bestellen: http://www.encyshop.nl/

Maar ligt dat aan mij of is een voorraad van 41 laptops een beetje veel? (Het gaat om de 1694)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
ik heb hem weer trg alleen hebben ze nu een password op mijn bios gezet :/
iemand enig idee wat dit password kan zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:43:
Nou goed dan, ik wil em dus hier bestellen: http://www.encyshop.nl/

Maar ligt dat aan mij of is een voorraad van 41 laptops een beetje veel? (Het gaat om de 1694)
kan heel goed. waarschijnlijk de voorraad bij hun leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Ik heb hier al meer gelezen over die verborgen partitie van Acer.....ik wil nu clean windows erop gaan zetten, en in de setup van XP zie ik die verborgen partitie genaamd "Eisa Utilities" van 3 GB...

kan ik deze zonder problemen verwijderen?? recovery image boeit me niet, dus als dat het enige is dat erop staat, gaat ie weg......3 GB is toch niet niks...

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:29

rg-mohwa

Phoe Hé

ViperGTS schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:09:
Ik heb hier al meer gelezen over die verborgen partitie van Acer.....ik wil nu clean windows erop gaan zetten, en in de setup van XP zie ik die verborgen partitie genaamd "Eisa Utilities" van 3 GB...

kan ik deze zonder problemen verwijderen?? recovery image boeit me niet, dus als dat het enige is dat erop staat, gaat ie weg......3 GB is toch niet niks...
toen ik mijn laptop kreeg is het eerste wat ik gedaan heb windows opstarten en kijken naar dode pixel's en daarna meteen me eigen Xp schijf erin en de boel geformateerd zonder enkele problemen dus je kan die partitie gewoon verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
TheMystery schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 00:39:
ik heb hem weer trg alleen hebben ze nu een password op mijn bios gezet :/
iemand enig idee wat dit password kan zijn??
Ik heb acer eens hiervoor gebeld maar die wisten ook niks van het wachtwoord af :/
en ze hebben ook geen standaard wachtwoord om er in te komen.
iemand een idee om hier achter te komen want heb weinig zin om hem voor de 4e keer op te sturen?

Als je bios via windows flashed is dan wachtwoord er misschien af?????

[ Voor 8% gewijzigd door TheMystery op 24-04-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

TheMystery schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:20:
[...]

Ik heb acer eens hiervoor gebeld maar die wisten ook niks van het wachtwoord af :/
en ze hebben ook geen standaard wachtwoord om er in te komen.
iemand een idee om hier achter te komen want heb weinig zin om hem voor de 4e keer op te sturen?

Als je bios via windows flashed is dan wachtwoord er misschien af?????
Flashen helpt niet tegen het password. Toen ik het bios had geupgrade stond het password dat ik had ingesteld er nog gewoon in.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
DrivinUCrazy schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:05:
[...]

Flashen helpt niet tegen het password. Toen ik het bios had geupgrade stond het password dat ik had ingesteld er nog gewoon in.
heb hem toch maar geflashed met de 3a30 eerst stond er de 3a28 in.
en wachtwoord is ervanaf _/-\o_ kan ik teminste weer vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, moet je de 1694 nou als breekbaar glas behandelen wil je er geen krasjes op krijgen? Of valt dit wel mee?

Hoeveel mensen van jullie zijn al door de lak heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:21:
Mensen, moet je de 1694 nou als breekbaar glas behandelen wil je er geen krasjes op krijgen? Of valt dit wel mee?

Hoeveel mensen van jullie zijn al door de lak heen?
Ik heb de 1692 nu 8 maanden en ben nog niet door de lak heen. Hij gaat iedere dag mee naar school. Zit wel in een zachte Samsonite tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey DrivinUCrazy, ben jij nog verder gekomen met Linux? Ik moet zeggen dat ik het nu al een tijdje gebruik en dat ik het wel fijn vind werken. Alleen die wireless kaart heb ik nog niet aan de gang, maar ik zit hier thuis toch meestal op het bedraadde netwerk. Ik ben gister bezig geweest met een server te instaleren met FC5 maar wat een drama........ Hij installeerde Grub nog niet eens goed..... whaaaaah! Uiteindelijk na veel gekloot het aan de praat gekregen... maar nu probleem 2.... ik kan de wireless verbinding van de buren niet bridgen om hier ook overal internet te krijgen. Nou ja ik kloot nog wel even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Aangezien ik de laptop de laatste tijd dagelijks voor school nodig heb, waar dat eerst 2 keer per week was, heb ik besloten dat ik de ruimte die ik had gereserveerd voor Linux beter kan gebruiken voor images van cd-roms. (handiger dan complete dozen cd's meeslepen) Ook had ik niet echt meer veel zin om nog met Linux verder te klooien, omdat ik aan nog meer moet werken: Matlab icm Simulink, C++, Siemens Simatic Step 7 (dat doe ik héél veel), Labview en AutoCAD. Daarnaast ook nog linux vond ik een beetje veel van het goede.

Ik weet nu dat FC4 goed draaiend te krijgen is op deze laptop, en daar ging het me vooral om. Ik heb linux nog lang niet opgegeven, maar ik denk niet dat dit voor mij nu het geschikte moment is om daaraan te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Aspire 1694WLMi. Heel mooi toestel, ware het niet dat van het ogenblik dat ik de stekker insteek, de fan onophoudelijk begint te draaien. Zelfs wanneer de laptop al een dag of 3 aan de stroom hangt, blijft het ding draaien. Hoe los je zoiets op? Op accu draait hij zelden of nooit.

Hij is net terug van Acer, ben hem 2 weken kwijt geweest o.a. omwille van dit probleem.

Een barst in het scharnier van het scherm is ook gemaakt geweest, daarover ben ik wel tevreden.

Wie weet raad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Clockspeed omlaagzetten?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al getest, heeft geen resultaat. Waarom zou ik ten andere een Centrino 2.0 kopen als ik hem toch maar aan de helft van de rekensnelheid laat werken?

Vind dat eigenlijk ook geen oplossing, hoewel ik dezelfde uitleg kreeg van Acer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Begrijpelijke reactie van je...dan trek ik toch de conclusie dat je notebook te warm wordt als hij op full power op het stopcontact staat.

Misschien je notebook schuin (achterkant op verhoging van 2/3 cm) zetten, waardoor de temperatuur wat daalt?

Accu loskoppelen? (spaart de batterij en scheelt aanzienlijk in warmte..)

Ik heb een oudere Aspire, maar zodra die op 1.7 Ghz loopt, blaast ie bijna continu bij redelijk wat belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpt ook niet, dat maakt ten andere dat je een pootje mist ;) waardoor de laptop heel scheef gaat staan.

Zelfs bij enkele uren idle blijft ie blazen. Ik heb er echt geen verklaring voor.
Heb Everest een laten uitlezen hoe het zit met temperatuur: hij begint te blazen bij een CPU van 49°. Hij blaast tot de CPU maar 40° meer warm is. Om van die 40° terug naar 49° te gaan, heeft de CPU welgeteld 9 min 17 sec nodig.
Wat maakt dat ik gemiddeld elk uur recht heb op een 10-tal minuten rust :?

Toch niet echt normaal lijkt me, hij heeft dit ook als de laptop al 3 dagen in het stopcontact zit en dus niet meer moet bijladen.
Bij RMA alvast geen oplossing te bespreuren. Wie helpt?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 20:07
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 02:03:
Helpt ook niet, dat maakt ten andere dat je een pootje mist ;) waardoor de laptop heel scheef gaat staan.

Zelfs bij enkele uren idle blijft ie blazen. Ik heb er echt geen verklaring voor.
Heb Everest een laten uitlezen hoe het zit met temperatuur: hij begint te blazen bij een CPU van 49°. Hij blaast tot de CPU maar 40° meer warm is. Om van die 40° terug naar 49° te gaan, heeft de CPU welgeteld 9 min 17 sec nodig.
Wat maakt dat ik gemiddeld elk uur recht heb op een 10-tal minuten rust :?

Toch niet echt normaal lijkt me, hij heeft dit ook als de laptop al 3 dagen in het stopcontact zit en dus niet meer moet bijladen.
Bij RMA alvast geen oplossing te bespreuren. Wie helpt?
Check eens of de optie "Fan always enabled" soms aanstaat in de Acer manager (of hoe dat ding ook heet :P) In die manager kun je bij de BIOS settings de FAN aan of uitzetten. Misschien helpt dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, staat zo uit als maar kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
Dus zelfs als je je cpu-power op "low" zet en ook je video-kaart volledig terugdraait dan blijft je laptop blazen? :/

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hij blijft onophoudelijk blazen. Heb intussen gebeld met Acer en das dus geen normaal gedrag. Morgen komen ze hem voor de tweede keer in een maand tijd ophalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de Acer Aspire 1694 nu ook binnen.
Ik was heel nerveus, omdat ik dus verschillende klachten hier heb gelezen, maar gelukkig...100% in orde.

- Geen dode pixels
- Geen krassen
- Uitstekend geluid. (Natuurlijk mis ik ook de bas, maar ik vind het voor de rest krachtig en helder)

Alleen de fifa spellen lopen niet. Het menu, het spel alles slecht. Maar dit is dus een bekend iets?

Ik heb alleen nog een vraag:

Moet ik dat folie wat tussen het scherm en toetsenbord erbij zat nu altijd blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:16:
Hallo,

Ik was heel nerveus, omdat ik dus verschillende klachten hier heb gelezen, maar gelukkig...100% in orde.

- Geen dode pixels
- Geen krassen
- Uitstekend geluid. (Natuurlijk mis ik ook de bas, maar ik vind het voor de rest krachtig en helder)

Alleen de fifa spellen lopen niet. Het menu, het spel alles slecht. Maar dit is dus een bekend iets?

Moet ik dat folie wat tussen het scherm en toetsenbord erbij zat nu altijd blijven gebruiken?
Heb je de patch voor Fifa geinstalleerd? Zo nee, probeer dit dan eens? Volgens mij lost deze patch die problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 18:51:
[...]

Heb je de patch voor Fifa geinstalleerd? Zo nee, probeer dit dan eens? Volgens mij lost deze patch die problemen op.
Volgens mij niet, dat was alleen iets voor toetsenborden enzo. maar fifa 06 heeft echt een conflict met de x700 mobility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:16:
Hallo,

- Geen dode pixels
- Geen krassen

Die van mij was ook 100% in orde tot dat na een halfjaar de problemen zichvoordeden.... Ik heb altijd gedacht als je de eerste week geen dodepixels kon ontdekken, dat je deze ook nooit zou krijgen...

Ik had het mis, nu voor de 2de keer opgestuurd en ben hem nu al ruim 3 weken kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oblivion draait hier op max?!?!?!?!?!?! Echt wel sjiek. Alleen natuurlijk een lagere reso en geen HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht mij juist voor de eerste keer in de prille lentezon te zetten met mijn notebook. Maar buiten in het zonlicht is het net alsof ik in een spiegel zit te kijken. Er ik niks meer leesbaar... Toch wel jammer, hopelijk lukt het beter als je wat schaduw kan opzoeken... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mnou mn 1694wmli is na 4 weken weer opweg naar huis, hopelijk dat hij niet voor een derde maal voor reparatie terug moet!

Jammer dat 't weekend zal worden overgeslagen betreft bezorgingen.
Dus ik verwacht hem morgen.

Ik ga het scherm weer goed testen op vlekjes, dodepixels, subpixels, backlight leakage enz.
Bovendien hoop ik dat al mn bestanden er nog opstaan, maar dat zal wel aangezien het scherm alleen deffect was (vlekje op het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Nieuwe Wireless driver (Intel) en software :

9.0.4.13 2200BG

[ Voor 3% gewijzigd door Xymox op 09-05-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Volgens mij is er iets mis met mijn toetsenbord van 1692 :/

Als ik typ, verplaatst de cursor zich ineens ergens anders. Dat gebeurde bij het typen van dit bericht al 2 keer. Weet iem. wat er aan de hand is :? Is echt heel irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Lig je toevallig niet met je hand op je touchpad? Dat heb ik ook wel eens, gewoon even FN + F7 gebruiken om je touchpad uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
DrivinUCrazy schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:01:
Lig je toevallig niet met je hand op je touchpad? Dat heb ik ook wel eens, gewoon even FN + F7 gebruiken om je touchpad uit te zetten.
Precies wat ik de eerste keren dacht. Ik had toen touchpad uitgezet omdat ik dacht dat het daardoor kwam. Niet dus :/ Ff aantal gewacht, maar het is er nog steeds

Is extreem irritant. Tijdens het typen van dit bericht is mijn cursor weer twee keer verplaatst. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn 1694wmli weer voor de 2de keer binnen :) Dit maar correct gerepareerd, hoop dat dit ook zo blijft!
Bovendien zie ik dat ze de firmware hebben aangepast, deze is nog niet voor particulieren te verkrijgen.

Dit zou het probleem van de fanproblemen oplossen, al heb ik zelf nooit narigheden gehad enkel met het scherm.

Ook zou er een betere besturing voor de speakers zijn.

SPDIF werkt nu ook vlekkeloos, wat het in mijn geval al deed maar bij een kennis van mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Ik heb steeds meer zin om dit "ding" kapot te schoppen. :/

- Toetsenbord doet het niet meer goed
- Loopt telkens vast (zelfs na opnieuw windows installeren...)
- Zilveren kleur gaat eraf, terwijl ik er zuinig mee ben (gaat bijna nooit weg van mn bureau)
- Touchpad is erg irritant (volgens mij bekend probleem)

Waarom had ik ook alweer deze gekocht :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
jup kan je daar goed in volgen.

Het is bij mij al zover gekomen dat ik een aangetekende brief naar Acer heb gestuurd met de post.Mijne moest weer binnen omdat die domme toetsen niet naar behoren werkten, bv de backspace functioneert als home toets, pijltje rechts als een pijltje naar boven enz. hebben er gewoon niks aan hersteld, werkte volgens hen perfect |:(

Ik heb nu mijn geld teruggeeist of een nieuwe laptop. Als ik een nieuwe laptop krijg, ga ik hem verkopen en koop ik me een Asus w2jc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Ik ken eigenlijk toch teveel mensen die problemen hebben met deze laptop... (dan heb ik het niet (alleen) over hier op GoT). :/

Vanaf nu ga ik voor kwaliteitlaptops (ander merk iig) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Bhai schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:45:
Ik ken eigenlijk toch teveel mensen die problemen hebben met deze laptop... (dan heb ik het niet (alleen) over hier op GoT). :/

Vanaf nu ga ik voor kwaliteitlaptops (ander merk iig) :/
Ik vind dat een topic als dit wel een eenzijdig beeld schetst. als mensen problemen hebben posten ze het. maar het merendeel (waaronder ik) zijn waarschijnlijk gewoon tevreden gebruikers, die veel plezier hebben van hun notebook. en natuurlijk heeft elk notebook nadelen ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Jo-hannes schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:06:
[...]

Ik vind dat een topic als dit wel een eenzijdig beeld schetst. als mensen problemen hebben posten ze het. maar het merendeel (waaronder ik) zijn waarschijnlijk gewoon tevreden gebruikers, die veel plezier hebben van hun notebook. en natuurlijk heeft elk notebook nadelen ... :)
Ik verwachtte deze reactie daarom wilde ik dat "(alleen)" weghalen uit mijn post. Ik ken >10 andere mensen die deze hebben, en 3 hebben een probleem gehad :/

Natuurlijk ben ik pissed-off, omdat mijn laptop ook problemen heeft, maar als ik deze naar Acer stuur moet ik zo lang wachten en de vraag is of ze er wel iets tegen gaan doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Jo-hannes schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:06:
[...]

Om mij hier maar even bij aan te sluiten, Possstema is in het bezit van een 1694 ( WLMi oid ) en is zeeeeeeer tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Bhai schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:42:
[...]
Ik verwachtte deze reactie daarom wilde ik dat "(alleen)" weghalen uit mijn post. Ik ken >10 andere mensen die deze hebben, en 3 hebben een probleem gehad :/

Natuurlijk ben ik pissed-off, omdat mijn laptop ook problemen heeft, maar als ik deze naar Acer stuur moet ik zo lang wachten en de vraag is of ze er wel iets tegen gaan doen :/
Bij de garantieservice heb ik ook zo mijn vraagtekens. maar dan niet alleen bij acer. check bijvoorbeeld ook deze posts. (het is een vervolgverhaal :) )

[rml]hawk88 in "[ Ervaringen] Fujitsu Siemens Amilio M 14..."[/rml]

[rml]hawk88 in "[ Ervaringen] Fujitsu Siemens Amilio M 14..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
na al die negatieve berichten, post ik maar een positieve :D

werk nu al een paar dagen thuis (scriptie schrijven) en in de zon presteerd dit bakkie geweldig.
full brightness en ik kan in de zon alles prima zien ondanks het spiegel scherm.
verder heb ik m in de volle zon en werd de processor 65 graden en de hdd 50. bleef keurig doordraaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de acer aspire 1692WLMI en gebruik hem al ruim een half jaar. In het begin deed de wireless netwerk kaart het niet, toen is hij 5 dagen weg geweest voor reparatie, geen probleem vind ik.
Nu een ruim half jaar na aankoop begint de harde schijf lastig te doen en wordt ik regelmatig geconfronteerd met een blauw scherm, na wat onderzoek vermoed ik dat de HD niet goed is en heb ik acer gebeld. Mijn hardeschijf zal hoogst waarschijnlijk worden vervangen.
Dus, alhoewel ik nu last heb van wat probleempjes, is het een prima laptop die altijd goed heeft gewerkt en tot nu toe ben ik ook positief over de acer service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
mensen, er is een nieuwe bios beschikbaar 3A41

heb hem geflashed op mijn laptop en toen die moest rebooten kreeg ik geen beeld meer. De laptop start gewoon normaal op maar je ziet gewoon niks op het scherm.

Dus nog niet flashen zou ik zegge ;)

Moet nu wel weer bij mij lukken zeker gvd, nog een tegenslag.

Heb batterij al uitgehaald, en de bios batterij heb ik gevonden op het moederbord. Maar die batterij kan ik niet uithalen omdat een stuk van de behuizing er boven zit |:( Word dus weer klooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cocona schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:31:

heb hem geflashed op mijn laptop en toen die moest rebooten kreeg ik geen beeld meer. De laptop start gewoon normaal op maar je ziet gewoon niks op het scherm.

Heb batterij al uitgehaald, en de bios batterij heb ik gevonden op het moederbord. Maar die batterij kan ik niet uithalen omdat een stuk van de behuizing er boven zit |:( Word dus weer klooien
Is het al gelukt om je pc weer draaiend te krijgen? Zo ja merk je nog veel verschil? Waarom trouwens zo'n mega stap van 30 naar 41? Ik kan ook zo geen .txt waarin staat wat er veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Cocona schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:31:

heb je wel het juiste bios file gepakt?
die met de juiste ati bios? volgens mij is de x700 een m26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals velen heb k ook dat bluetooth probleem. Ik krijg em niet werkend. Is dit al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Welk bluetooth probleem? En als het om een 1692 gaat, die heeft helemaal geen bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:58:
Welk bluetooth probleem? En als het om een 1692 gaat, die heeft helemaal geen bluetooth.
Jah, ik haeb dus mn eiegen XP pro erop gezet. Alles geinstalleerd, behalve bluetooth wil niet lukken. Als ik em aanzet dan zegt windows dattie wat gevonden heeft, maar hij komt niet verder. Ik apparaatbeheer ziet windows de bluetooth als "Acer Module". Ik heb al de drivers proberen te installeren, maar dat ging ook niet.(1694 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:30
sharkzor schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:27:
[...]

heb je wel het juiste bios file gepakt?
die met de juiste ati bios? volgens mij is de x700 een m26
wist ik dit maar eerder.... ik heb de m26 er op gegooid, maar beeld gaat niet aan, externe monitors ook niet

bios resetten zal niet helpen aangezien de bios zelf de bende vertarreld en niet de instellingen, ik ga nu even klooien met remote desktop om dat aan de praat te krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
jajaja heb de juiste bios versie genomen

heb hem dus niet meer aan de praat gekregen. Gelukkig dat ik van mijn neef zo een ata-adapter kan gebruiken zodat ze nu in mijn vaste pc hangt.

Wordt dus voor de 3x opsturen naar Acer. Heb trouwens nog altijd geen antwoord gekregen op mijn aangetekende brief, is al 2 weken ofzo verzonden :?

Nooit geen acer meer voor mij. Ik ban dat merk volledig uit mijn woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Cocona schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:59:
jajaja heb de juiste bios versie genomen

heb hem dus niet meer aan de praat gekregen. Gelukkig dat ik van mijn neef zo een ata-adapter kan gebruiken zodat ze nu in mijn vaste pc hangt.

Wordt dus voor de 3x opsturen naar Acer. Heb trouwens nog altijd geen antwoord gekregen op mijn aangetekende brief, is al 2 weken ofzo verzonden :?

Nooit geen acer meer voor mij. Ik ban dat merk volledig uit mijn woordenboek.
omdat jij je laptop update met een bios die eigenlijk dr niet voor is en dat ie daardoor niet meer werkt vind jij dat merk opeens slecht... 8)7
ik ben nu druk bezig met een methode om een oude bios er op te zetten, als het werkt zal ik hier ff uitleg geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
kan iemand mij een stap voor stap procedure geven voor het instellen van de cd als eerste boot device in de bios ? gaat lastig zonder beeld ;)

lama zitten, heb de hdd eruit gehaald, werkt etzelfde ;)

wat een gekloot om een goede bootcd te vinden zeg :?
volgens mij heb ik nu een goede, zo even testen en zal de resultaten hier geven :)

ja hoor >:) >:) 8) 8) 8) :7 :7 :7
het is me nog gelukt ook :D
uitleg :) :
download: http://rapidshare.de/files/20543676/FLASHCD.ISO.html
brand de iso
zorg ervoor dat de cd als eerste op booten staat (lukt et niet, haal gewoon de hdd eruit ;) )
de cd start op, na wat gelees, druk op enter
weer ff wachten en na weer wat gelees typ r: en druk op enter
typ phlash16 en druk weer op enter
ding gaat vaag piepen en allemaal, maak je geen zorgen, na een halve minuut ofzo gaat ie automatisch uit
doe em aan, en aanschouw het schone beeld van een aspire 1692 8)

[ Voor 91% gewijzigd door Moning2 op 15-05-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Moning2 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:04:
[...]

omdat jij je laptop update met een bios die eigenlijk dr niet voor is en dat ie daardoor niet meer werkt vind jij dat merk opeens slecht... 8)7
ik ben nu druk bezig met een methode om een oude bios er op te zetten, als het werkt zal ik hier ff uitleg geven :)
euhm dude... Ik had wel degelijk de juiste bios. Ben ook niet achterlijk ofzo. Zit al lang genoeg in het computer wereldje om te weten hoe ik de juiste bios moet kiezen

Heb trouwens die methode geprobeerd om via remote te accessen, verliep 5sec goed maar toen rebootte de laptop spontaan. In een vluggertje kon ik zien dat het iets met de videokaart drivers te maken had :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Cocona schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:35:
[...]

euhm dude... Ik had wel degelijk de juiste bios. Ben ook niet achterlijk ofzo. Zit al lang genoeg in het computer wereldje om te weten hoe ik de juiste bios moet kiezen

Heb trouwens die methode geprobeerd om via remote te accessen, verliep 5sec goed maar toen rebootte de laptop spontaan. In een vluggertje kon ik zien dat het iets met de videokaart drivers te maken had :?
lees de post boven je eigen en huiver >:)

die bios stond op de ftp, maar niet op de pagina van de 1692 zelf, ik zit er ook lang genoeg in, maar wist niet welke van de drie ik moest nemen, maar de 26 van 3a28 werkt wel (die zit in die flashcd.iso, kun je zelf trouwens nog veranderen naar een andere bios als je dat wil met ultraiso ofzo)

ik ben iig weer helemaal blij :*) :*) :*)

[ Voor 25% gewijzigd door Moning2 op 15-05-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
ja idd die bios stond op de ftp.

Op de belgische site staat ie op de site nog altijd op de 3A28 |:( Kwestie van de site up-to-date te houden :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Cocona schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:43:
ja idd die bios stond op de ftp.

Op de belgische site staat ie op de site nog altijd op de 3A28 |:( Kwestie van de site up-to-date te houden :X 8)7
ist bij jou gelukt om die ouwe bios er op te zetten ?
scheelt weer wat dagen terugzend tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
ja is me gelukt :) Is te zeggen, het is mijn neef gelukt. Neef is informaticus en heb bij hem de laptop gekocht. Had die gisterenavond rond 20u naar hem gebracht zodatie hem de volgende dag kon opsturen.

Heb savonds nog die post hier gelezen via die bootcd en hem nog vlug doorgestuurd via e-mail, heeft hem dan vanmorgen succesvol geflashed. Dus grote dank _/-\o_

Dus eigenlijk is die 3a41 nog niet goed voor die serie laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Cocona schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:30:
ja is me gelukt :) Is te zeggen, het is mijn neef gelukt. Neef is informaticus en heb bij hem de laptop gekocht. Had die gisterenavond rond 20u naar hem gebracht zodatie hem de volgende dag kon opsturen.

Heb savonds nog die post hier gelezen via die bootcd en hem nog vlug doorgestuurd via e-mail, heeft hem dan vanmorgen succesvol geflashed. Dus grote dank _/-\o_

Dus eigenlijk is die 3a41 nog niet goed voor die serie laptops?
hehe geen probleem 8)

nee, blijkt van niet :) , vreemd dat ie dan in de map van de 1692 staat op die ftp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als ik het goed lees is iemand het inmiddels gelukt om een nieuwe bios te installeren..

Heeft deze bios nog (grote) voordelen? Kan zo snel geen changelog vinden...

Tweede vraag, heeft iemand de TV-out werkend? Heb helaas momenteel een TV met alleen een composiet ingang, heb dus een S-vhs-composiet adapter gebruikt, en zo op de TV aangesloten, welke helaas zwart blijft. Zowel met de catalyst 6.4 als omegadrivers (6.3)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Fly-guy schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:50:
Als ik het goed lees is iemand het inmiddels gelukt om een nieuwe bios te installeren..

Tweede vraag, heeft iemand de TV-out werkend? Heb helaas momenteel een TV met alleen een composiet ingang, heb dus een S-vhs-composiet adapter gebruikt, en zo op de TV aangesloten, welke helaas zwart blijft. Zowel met de catalyst 6.4 als omegadrivers (6.3)..
Probeer eens fn+f2, dan display device, en zet je display op external monitor of both indien gewenst :)

Zo doe ik het altijd als ik tv aansluit via vga wel. Weet nu niet of deze manier ook werkt via tv-out.

Staat je regio op pal of ntsc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Fly-guy schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:50:

het is mij gelukt om deze te flashen ja, maar deze initialiseert de videokaart niet en een laptop gebruiken zonder beeld is vrij lastig ;)

en ik heb et voor mekaar gekregen om de tv out werkende te krijgen, maar alleen in grijswaarden |:(
ik weet hoe ik dat verander met nvidia, maarja.... dit is ati en ik heb vanalles geprobeerd, kan iemand mij ermee helpen ? (dit is met s-video en een s-video naar composiet adapter)

[ Voor 18% gewijzigd door Moning2 op 16-05-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij mij heeft de tv-out het altijd al goed gedaan (helder beeld en in kleur). Ik gebruik Catalyst 5.9, icm het Control Panel om de drivers te bedienen.

Volgens mij is het zelfs zo (maar dat weet ik even niet zeker) dat zodra ik de tv-out insteek (meestal als ik de tv-out gebruik start ik er mee op), schakelt mijn laptopscherm automatisch terug naar 1024*768, zodat beide schermen hetzelfde zijn. Maar hoe ik dit alles zo goed werkend heb gekregen weet ik niet, ik ben de instellingen één keer doorgelopen, en het werkte sindsdien perfect. Daarom snap ik ook niet waarom het niet lukt.

Ik gebruik wel een kabel die bij mijn 9800 Pro zat, en dus ook van ATi is, misschien zit in de kabel nog iets bijzonders? (kan ik me niet voorstellen)

[edit]Zie nu pas dat je een composiet adapter gebruikt: die gebruik ik niet. Ik gebruik alleen een s-video kabel naar de tv

[ Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-05-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:22
Na lang zoeken heb ik eindelijk de bluetooth driver kunnen vinden voor de 1694. Wat een ellende, ik snap niet dat Acer deze driver niet aanbied op haar website.

De betreffende driver is hier te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
DaTommy schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:52:
Na lang zoeken heb ik eindelijk de bluetooth driver kunnen vinden voor de 1694. Wat een ellende, ik snap niet dat Acer deze driver niet aanbied op haar website.

De betreffende driver is hier te vinden
staat trouwens oko gewoon op de cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
ik heb een klein probleempje, ik heb namelijk last van een overgevoelige d-toets op m'n toetsenbord, als ik m'n vinger erop leg, geeft hij al een signaal door. iemand tips?
Moning2 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:25:
[...]
en ik heb et voor mekaar gekregen om de tv out werkende te krijgen, maar alleen in grijswaarden |:(
ik weet hoe ik dat verander met nvidia, maarja.... dit is ati en ik heb vanalles geprobeerd, kan iemand mij ermee helpen ? (dit is met s-video en een s-video naar composiet adapter)
ja ik heb hetzelfde probleem, maar dit heeft volgens mij te maken met je s-video adapter. je moet namelijk een 7 pins s-video hebben. deze wordt standaard geleverd bij asus laptops maar zijn in de winkel volgens mij niet te koop (heb o.a. mediamarkt mycom en enkele andere pc zaken geprobeerd). er is overigens wel een zaak op internet waar je deze kan kopen maar die wilden bij mij ook niet echt werken :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
traaymakers schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:15:
ik heb een klein probleempje, ik heb namelijk last van een overgevoelige d-toets op m'n toetsenbord, als ik m'n vinger erop leg, geeft hij al een signaal door. iemand tips?

[...]

ja ik heb hetzelfde probleem, maar dit heeft volgens mij te maken met je s-video adapter. je moet namelijk een 7 pins s-video hebben. deze wordt standaard geleverd bij asus laptops maar zijn in de winkel volgens mij niet te koop (heb o.a. mediamarkt mycom en enkele andere pc zaken geprobeerd). er is overigens wel een zaak op internet waar je deze kan kopen maar die wilden bij mij ook niet echt werken :s
mijn d-toets werkt gewoon goed :)

ik heb et wel een keer werkende gekregen op een andere tv met een s-video naar s-video kabel, komt misschien door composite stekkertje, ga ik morgen wel even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij werkt mijn spacebar niet meer naar behoren. Ik zit nog binnen de garantieperiode van een jaar. Zou mij dat iets kosten? En moest het toch geld kosten, over welke prijs spreken we dan, met transport en al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg even een vraagje, ja ik weet het het is weer een -punt. Ik heb deze laptop nu bijna 1 jaar elke dag heen en weer naar school versleept in een stevige speciale laptoprugzak. Maar ik krijg nu toch echt beschadigingen op het scherm waar de onderkant van de spatiebalk zit als de laptop dichtgeklapt is. Ik heb zovaak mogelijk dat tussenpapier gebruikt maar dat is ook niet echt een goede oplossing want zo gauw er een zandkorreltje in zit dan krijg je daar ook meteen krassen van. En als je klasgenoot je tussenpapier sloopt heeft het al helemaal geen zin meer. Maar wat denken jullie wat de kans is als ik hem terug stuur? Het zijn een soort wittige vlekken met aan de rand vervormingen (heeft wel iets weg van back-light-bleeding). Zijn er al mensen die hiermee ervaring hebben? Heeft iemand hem al eens om die reden terug gestuurd? Ik heb de grootst mogelijke garantie uitbereiding dus ik heb er ook al over zitten denken om mijn laptop op de grond te donderen om een schermbreuk te krijgen (kan voor 100€ gerepareerd worden volgens garantievoorwaarden) maar dat vind ik ook weer zo fout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:19:
Zeg even een vraagje, ja ik weet het het is weer een -punt. Ik heb deze laptop nu bijna 1 jaar elke dag heen en weer naar school versleept in een stevige speciale laptoprugzak. Maar ik krijg nu toch echt beschadigingen op het scherm waar de onderkant van de spatiebalk zit als de laptop dichtgeklapt is. Ik heb zovaak mogelijk dat tussenpapier gebruikt maar dat is ook niet echt een goede oplossing want zo gauw er een zandkorreltje in zit dan krijg je daar ook meteen krassen van. En als je klasgenoot je tussenpapier sloopt heeft het al helemaal geen zin meer. Maar wat denken jullie wat de kans is als ik hem terug stuur? Het zijn een soort wittige vlekken met aan de rand vervormingen (heeft wel iets weg van back-light-bleeding). Zijn er al mensen die hiermee ervaring hebben? Heeft iemand hem al eens om die reden terug gestuurd? Ik heb de grootst mogelijke garantie uitbereiding dus ik heb er ook al over zitten denken om mijn laptop op de grond te donderen om een schermbreuk te krijgen (kan voor 100€ gerepareerd worden volgens garantievoorwaarden) maar dat vind ik ook weer zo fout....
of je flasht de nieuwste bios(=geen beeld)(versie 3A41), ze zijn wel zo dom om dan een nieuwe te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:38:
Van mij werkt mijn spacebar niet meer naar behoren. Ik zit nog binnen de garantieperiode van een jaar. Zou mij dat iets kosten? En moest het toch geld kosten, over welke prijs spreken we dan, met transport en al?
het kost je geen ene cent, ze komen et ophalen en terugbrengen, ze vervangen dan je gehele keyboard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook de acer 1692. nu wil ik Windows opnieuw installeren. Ik heb echter ook een legale Windows Xp Upgrade cd liggen. Kan ik die gebruiken en dan het nummer dat onderop de laptop staat invoeren zodat hij zonder problemen installeerd? dit wil ik om een zo schoon mogelijke windows te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb via Surfspot.nl ook een XP Pro upgrade cd gekocht, en die had een eigen serial erbij. Ik heb dus niet de serial van onder de laptop gebruikt, maar die wat bij de nieuwe cd zat.

Zo hoort het volgens mij ook, want ik heb de Home edition geupgrade naar een Pro edition. (dat had ik sowieso nodig voor school)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das op zich wel goed natuurlijk. alleen de home upgrade had ik voor een andere pc. gaat me er dus niet om om dit zelfde nummer te gebruiken, maar om deze cd te gebruiken met de licentie van de acer. dus het nummer wat onderop staat. ben benieuwd of zoiets mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:47:
[...]

of je flasht de nieuwste bios(=geen beeld)(versie 3A41), ze zijn wel zo dom om dan een nieuwe te geven :)
Haha, kijk dat is nog eens een goed idee, heb jij die bios nog liggen dan want ze zijn zo slim geweest om hem van de ftp server af te halen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:49:
[...]

Haha, kijk dat is nog eens een goed idee, heb jij die bios nog liggen dan want ze zijn zo slim geweest om hem van de ftp server af te halen })
ze hebben em er inderdaad afgehaald :/
helaas heb ik em niet meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dik 11 maanden dan (eindelijk) mijn eerste probleem met mijn 1692 (die af en toe loszittende r toets tel ik niet mee :+ ):

De power-adaptor is ermee opgehouden, maakt een tikkend geluid als je goed luistert. Vond maar 1 ander geval hier op tweakers voor een Acer, maar het verbaasd me eigenlijk niet aangezien dat ding altijd lekker heet werd.

En probeer dan maar eens uit te leggen aan een medewerker van Acer in Sydney (woon zelf nu tijdelijk in Melbourne) dat je een nieuwe adaptor wel zo snel mogelijk wilt vervangen, omdat je hem nodig hebt voor werkzaamheden in het weekend.

Maar helaas pindakaas zouden ze me pas maandag kunnen helpen en kan dan pas de adaptor worden opgehaald en "gemaakt" (ben benieuwd hoe ze dat doen).

Op geen enkele manier konden ze me gisteren of vandaag helpen, bij gebrek aan een manager die in het weekend op de helpdesk aanwezig is :( die mij kon verzekeren dat ik zelf een nieuwe acer adaptor kon aanschaffen bij een of andere toko en maandag kon claimen onder de garantie. Zondoende kon ik dus zelf de pc-zaken afgaan op zoek naar een tijdelijke vervanging, lekkere service dus maar gelukkig was het in de derde winkel raak en draait mijn 1692 nu op een adaptor van een travelmate (zelfde voltage, ietsje lager amperage, maar dat was dan weer volgens de helpdesk geen probleem).

In de kleine lettertjes van de 3 jarige ITW garantie van Acer staat ook blijkbaar dat je garantie vervalt als je langer dan drie maanden in het buitenland zit 8)7 . Eerst wilden ze mijn adaptor namelijk helemaal niet vervangen omdat ik dus al sinds september hier woon, maar gelukkig ben ik vorige maand even in Nieuw Zeeland geweest zodat hij nu weer wel onder garantie valt... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij Paradigit hadden ze laatst geschikte adapters voor € 40,-. Ik weet niet of dat een tijdelijke actie was.

[/half offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

^^ idd, Veel pc-winkels hebben de laatste tijd Acer-compatible adapters liggen voor zo`n 40 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgesproken dat ik, totdat ik een nieuwe krijg (die waarschijlijk uit Sydney moet komen) de reserve mag gebruiken van de shop die wel wilde meewerken tegen een kleine vergoeding.
Volgens de helpdesk, mocht de adaptor niet boven de 3,5 a 3,6 ampere leveren bij 19 volt, deze die ik nu gebruik levert 3,16 A ipv 3,42 A maar werkt gelukkig zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
De laatste tijd gebruik ik mijn laptop steed vaker zonder een usb-muis en het valt me dan op hoe irritant de touchpad is :{ Hij schiet telkens weg.

Ik kan me herinneren dat veel meer mensen dit probleem hadden, maar is hier al een oplossing voor :? Want als het altijd zo blijft, vindt ik dit de naam laptop niet waardig (omdat ik dan altijd een usb-muis bij me moet hebben :{)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens opnieuw de drivers te installeren van je touchpad. Maar zeg nou zelf, een losse muis is toch stukken fijner dan dat touchpad??? En een muis is lichter dan bijvoorbeeld je adaptor...dus zo irritant lijkt het me ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
Bhai schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:22:
De laatste tijd gebruik ik mijn laptop steed vaker zonder een usb-muis en het valt me dan op hoe irritant de touchpad is :{ Hij schiet telkens weg.

Ik kan me herinneren dat veel meer mensen dit probleem hadden, maar is hier al een oplossing voor :? Want als het altijd zo blijft, vindt ik dit de naam laptop niet waardig (omdat ik dan altijd een usb-muis bij me moet hebben :{)
Mijn ervaring is dat je bij de touchpad schona handen moet hebben :) Als je handen erg vet, zweterig of gewoon vochtig zijn dan pakt de touchpad niet goed. Dat verspringen herken ik namelijk wel, maar na het wassen (en goed drogen :) ) van mn handen was dat weer verholpen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.