Na dik 11 maanden dan (eindelijk) mijn eerste probleem met mijn 1692 (die af en toe loszittende r toets tel ik niet mee

):
De power-adaptor is ermee opgehouden, maakt een tikkend geluid als je goed luistert. Vond maar 1 ander geval hier op tweakers voor een Acer, maar het verbaasd me eigenlijk niet aangezien dat ding altijd lekker heet werd.
En probeer dan maar eens uit te leggen aan een medewerker van Acer in Sydney (woon zelf nu tijdelijk in Melbourne) dat je een nieuwe adaptor wel zo snel mogelijk wilt vervangen, omdat je hem nodig hebt voor werkzaamheden in het weekend.
Maar helaas pindakaas zouden ze me pas maandag kunnen helpen en kan dan pas de adaptor worden opgehaald en "gemaakt" (ben benieuwd hoe ze dat doen).
Op geen enkele manier konden ze me gisteren of vandaag helpen, bij gebrek aan een manager die in het weekend op de helpdesk aanwezig is

die mij kon verzekeren dat ik zelf een nieuwe acer adaptor kon aanschaffen bij een of andere toko en maandag kon claimen onder de garantie. Zondoende kon ik dus zelf de pc-zaken afgaan op zoek naar een tijdelijke vervanging, lekkere service dus maar gelukkig was het in de derde winkel raak en draait mijn 1692 nu op een adaptor van een travelmate (zelfde voltage, ietsje lager amperage, maar dat was dan weer volgens de helpdesk geen probleem).
In de kleine lettertjes van de 3 jarige ITW garantie van Acer staat ook blijkbaar dat je garantie vervalt als je langer dan drie maanden in het buitenland zit

. Eerst wilden ze mijn adaptor namelijk helemaal niet vervangen omdat ik dus al sinds september hier woon, maar gelukkig ben ik vorige maand even in Nieuw Zeeland geweest zodat hij nu weer wel onder garantie valt...