Update wat Fedora Core 4 betreft:
Ik heb me eens ingelogd als root, en yum update gedaan. Ik moest 411 MB downloaden tijdens de update.
Daar kreeg ik een aantal keren de volgende interessante melding:
code:
1
2
3
| ACPI-0352: *** Error: Looking up [Z00I] in namespace, AE_NOT_FOUND
search_node ffff810037ffff80 start_node ffff810037ffff80 return_node 0000000000000000
ACPI-1138: *** Error: Method execution failed [\_SB_.BAT1._BST] (Node ffff810037ff9e40), AE_NOT_FOUND |
Ik heb geen idee wat het betekent, maar het kan niet veel goeds zijn. Het updaten ging wel gewoon door.
Ik ben nu van kernel 2.6.11 naar 2.6.16 gegaan. Dat heeft de volgende verbeteringen opgeleverd:
1 Ik heb geluid! \o/
2 Fedora herkent nu of ik op netstroom werk of op de accu. Of dit feilloos werkt moet ik nog testen.
[kleine edit]Niet dus, suspend werkt niet, dus je kunt de laptop niet standby zetten. De status van de accu wordt nu wel goed uitgelezen.[/kleine edit]
Ook viel me op dat de wireless kaart wel wordt herkend (als eth1, en de lan kaart heet eth0), maar ik heb niet het idee dat deze aan staat. Anders had ik namelijk wel het (beveiligde) netwerk van de buren opgevangen.
Verder heb ik nu naast windows xp 2 keer Fedora Core in Grub staan: de oude kernel en de nieuwe kernel. Eens uitzoeken hoe ik Grub handmatig kan aanpassen, want tot nu toe is dat steeds automatisch gegaan.
[
Voor 6% gewijzigd door
DrivinUCrazy op 01-04-2006 12:18
]