Toon posts:

[Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 3

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.924 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die piep, dat schijnt normaal te zijn. Heb het best vaak, powerknop dan aan en uit drukken en hij doet het weer gewoon.
Ik zit alleen zo voor lul als ik em in de bibliotheek aanzet en hij begint zo te piepen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
yep heb die piep ook 1x gehad, schrok wel erg maar verder nooit meer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Laatst online: 25-09 06:32
ViperGTS schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:05:
dit geloof je niet; vandaag was echt de aller aller eerste keer dat de laptop met me meeging in de trein, allemaal heel leuk, muziek geluisterd, filmpje gekeken perfect

kom ik net thuis, pak de laptop uit tas, probeer hem aan te zetten krijg ik 2 keiharde PEEPs uit de speaker! schrik me rot, laptop doet niks, maar powerknop licht wel op....

ik druk de powerknop nogmaals in waarna hij zich dus "uitschakeld" zeg maar
na paar seconden druk ik weer de powerknop in en hij start weer doordnormaal op :? (resumen van hibernate)

heb m nog eens gereboot maar hij doet het gewoon weer normaal......maar dit geeft me dus wel weer een lekker crappy gevoel !

iemand hetzelfde al eens meegemaakt???? gaat om een 1692wmli trouwens.
:{
Dit heb ik heel vaak als ik mn laptop te lang aan heb gelaten :|
Die beeps hebben dus een betekenis he ;)

Kijk een hier http://www.computerhope.com/beep.htm

Je moet wel weten of het twee beeps waren, of 1 lang en twee kort (wat ik altijd heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals verwacht !!!

Ik heb dus m'n laptop terug gekregen via UPS ( 2 dagen te laat :| ). Op het document stond van Acer dat ze Stresstests en geheugentests hebben gedaan en dat ie 1 dag en half had staan draaien zonder problemen, bijgevolg, toestel is OK en geen problemen gevonden. Gisteren liep ie in het begin als een trein, tot ik een paar applicaties erop installeerde.. Zoals FS2004, MSN, Skype, etc....

Na een uurtje, VLAM, laptop terug uitgevallen...

Ik ben het kotsbeu.. van mij mag ie de deur uit. NOOIT meer Acer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, duidelijk zichtbare dodepixellijn zichtbaar :( :( :( :(

Heb hem nu al een halfjaar en nu komen dan de gebreken... tis een lijn van links onder tot links boven... Behoorlijk storend maargoed ik ga hem nog niet opsturen... aangezien ik jullie ervaringen heb gelezen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik had echt geen problemen toen ik mijn laptop wegstuurde, diezelfde dag nog opgehaald en 2 dagen later weer terug...

Heb verder ook totaal geen problemen met de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mephisteus schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:25:
Ik had echt geen problemen toen ik mijn laptop wegstuurde, diezelfde dag nog opgehaald en 2 dagen later weer terug...

Heb verder ook totaal geen problemen met de laptop
Ik heb er geen garantie uitbreiding op... Welk nummer moet ik bellen en komen ze hem dan ook ophalen zonder extra garantie? Heb hem nu een halfjaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb even een simpel vraagje waar ik met behulp van google niet echt een goed antwoord op kan vinden.

Wat is beter om te nemen, een AMD Turion 1.8 GHz, of een Intel Mobile Pentium processor Centrino 1.7GHz (Dothan740/2MB/533MHz)

Ik zou graag willen weten welke het beste is kwa verbruik en snelheid, ik zit te twijfelen tussen 2 Acer Aspire laptops waarbij de 1 die AMD heeft en de ander die Intel

Kwa prijs maakt het bijna geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:31
werken die nieuwe ati drivers nou op de 1692 met dat idiote control center? ik wil eigenlijk gewoon het ouwe control pannel weer... hij crashte ook vroeger op het control center. weet niet hoe dat nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:58
sharkzor schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:26:
werken die nieuwe ati drivers nou op de 1692 met dat idiote control center? ik wil eigenlijk gewoon het ouwe control pannel weer... hij crashte ook vroeger op het control center. weet niet hoe dat nu is?
Ik heb toevallig vandaag geprobeerd om het hele Control Panel te installeren incl. nieuwe driver. Dat lukte dus niet. Ik moest daarvoor M$ Framework 1.1 ofzo installeren en dat liep vast.

Heb toen maar los de nieuwste driver geïnstalleerd en dat was zo gepiept.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Cmdr Chakotay schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:13:
[...]

Dit is NIET grappig! Na ongeveer 2 maanden heb ik met het nieuwe scherm weer _exact_ hetzelfde probleem! :( Volgens mij is een hele batch van 1690-schermen naar de kl*te. Echt, als ik hem weer op laat sturen ben ik hem weer 1,5 maand kwijt zeker terwijl zij zeggen '5 dagen'. Anders ga ik dreigen om Kassa, dan wel Radar in te schakelen, kijken of ze dan wat sneller de boel fixen.

Daarbij, heb ik ook weer garantie op de uitgevoerde reparatie? Ik voel al aan mijn water dat een eventueel nieuw scherm straks net zo hard weer kapot gaat en als dat zo doorgaat of net na mijn 1 jarige garantieperiode gebeurd, dan kan ik zeker elke keer een nieuw scherm lappen. Nee bedankt...
Ik heb acer gebeld en heel erg nadrukkelijk gezegd dat het wat sneller mag dan de vorige keer, ze gaan in ieder geval proberen en wat haast achter te zetten, dus ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb hier nog een 7200rpm harddisk liggen die in mijn Dell 9100 zit. Ik vraag me af of ik dit kan overbouwen in mijn 1694KNMI ..lol

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tuurlijk kan dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Gaat me meer om de garantie... en of het lastig is. Heb het misschien 1 of 2 keer gedaan bij een Dell.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zolang je de originele schijf bewaard gaat je garantie niet verloren. Schijf zal een kwestie van klepje open maken zijn, schijf eruit, bracket verwisselen, schijf erin en laten herkennen door het bios maar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Rossi46 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:50:
[...]

Ik heb toevallig vandaag geprobeerd om het hele Control Panel te installeren incl. nieuwe driver. Dat lukte dus niet. Ik moest daarvoor M$ Framework 1.1 ofzo installeren en dat liep vast.

Heb toen maar los de nieuwste driver geïnstalleerd en dat was zo gepiept.
liep je .net install vast? dat zou opzich moeten werken.
ik had vroeger wel gezeik met dat control center (loopt ook op .net, vandaar dat het zo brak is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 20:25
Ik heb dat probleem als je hem aanzet met piepen ook gehad met mijn 1694.
hiervoor is ie opgestuurd omdat de piepcode te maken had met de videokaart.
ze hebben er een nieuw moederbord ingezet, d8 nu zal alles wel goed zijn,
maar nu heb ik het volgende probleem als ik blootooth aanzet gaat wireless uit :S
en de accu loopt op 24 uur 10% leeg dit was eerder ok nie.

denk dat ik maar weer eens ga belle om het te laten oplossen kan zijn dat ze het mobo er
niet goed ingezet hebben ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He mensen ik had even een vraagje. Ik heb een Acer Aspire 1692 WLMi en als ik op msn zit ofzo valt steeds mn verbinding weg en word ik weer afgemeld? Hebben er meer mensne hier last van? Moet ik wat updaten ofzo?

Grtz,

Venco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
meld nog even dat de nieuwe ati drivers met control center gewoon werken op mn 1692. behalve dan dat die troep er 10+ seconden erover doet om op te starten.... voor een control panneltje.... ffe snel naar een beamer switchen? not!
bedankt meneer ati...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand eigenlijk al de nieuwe versie van de Fedora core geprobeerd? Draait deze wat makkelijker als de vorige versie? Dat zou wel handig zijn, ik wil Linux wel leren gebruiken maar ik moet wel een begin hebben.... Als ie bij het booten al stil valt zakt mij de moed in de schoenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
sharkzor schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:30:
meld nog even dat de nieuwe ati drivers met control center gewoon werken op mn 1692. behalve dan dat die troep er 10+ seconden erover doet om op te starten.... voor een control panneltje.... ffe snel naar een beamer switchen? not!
bedankt meneer ati...
http://support.ati.com/ic...&accountID=737&deptID=894

Oude control panel werkt nog steeds.
Verwijder wel ff je control-center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:54

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:47:
Heeft iemand eigenlijk al de nieuwe versie van de Fedora core geprobeerd? Draait deze wat makkelijker als de vorige versie? Dat zou wel handig zijn, ik wil Linux wel leren gebruiken maar ik moet wel een begin hebben.... Als ie bij het booten al stil valt zakt mij de moed in de schoenen....
Hoewel ik een absolute linux noob ben, wilde ik toevallig vanaf vandaag een linux distributie gaan proberen. Ik heb gisteren de Fedora Core 5 gedownload, en ik ga eens wat testen. Jullie horen nog van me. (het schijnt dat het grafische gedeelte niet echt geweldig is, maar dat zullen we dan wel zien)

Ik had deze drivers trouwens gedownload: ATi Linux Driver 8.23.7, als er iemand is die me kan vertellen of ik dat kan gebruiken (en hoe, dat is dan ook leuk om te weten :P ), zou ik dat erg fijn vinden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Even een update:

Ik ben nu een paar uurtjes bezig geweest met Fedora Core 5. Ik krijg het niet zover dat de laptop er ook mee boot. (tijdens het opstarten van Fedora loopt ie vast, ik krijg een melding dat udev wordt gestart, en dan gebeurt er niets meer) Dit zal eerder aan mijn gebrek aan kennis van Linux liggen dan aan de hard- of software. Ik denk dat het probleem bij de ondersteuning voor de grafische kaart zit, want ik kon de setup ook niet in de grafische modus doorlopen, maar ik moest dat in de tekstmodus doen. Vanaf daar werkte alles (voor zover ik kon zien) probleemloos, maar bij de eerstvolgende boot vanaf de harde schijf start Fedora dus niet meer door.

offtopic:
Gelukkig is het dual-boot gedeelte wel goed gegaan, zodat ik desnoods met partition magic de partitie kan verwijderen

[edit]Ik krijg Fedora Core 5 dus echt niet aan de praat. Daarna heb ik Ubuntu 5.10 geprobeerd. Die liep vast tijdens het initializeren van de hardware :| , maar ik zit nu toch met Fedora Core 3 deze edit te plaatsen. (van de DVD die bij Linux voor dummies zit) Alleen alle hardware werkt nog niet optimaal, maar daar werk ik wel aan. Ik moet bijvoorbeeld nog updaten (211 updates maar, het valt wel mee), en handmatig bijvoorbeeld de resolutie op 1280x800 zien te krijgen. (hij gebruikt nu weliswaar het hele scherm, maar het ziet er een beetje wazig uit) Ook werkt het touchpad niet zo geweldig, tijdens het booten geeft ie daar ook een foutmelding over.

Ik zou ook kunnen proberen om versie 4 te proberen, nu ik toch bezig ben. Dan wordt het tenminste eens wat bekender wat er met linux allemaal werkt op dit type laptop.

[ Voor 34% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-03-2006 17:53 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het nergens vinden maar het is volgens mij heel gemakkelijk 8)7
Als ik een 2de scherm aansluit gaat dat scherm ook in breedbeeldresolutie, dus ik benut het hele scherm niet. Dit is zeer storend. Hoe komt dit eigenlijk en hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Heb je het lcd scherm als primair beeldscherm ingesteld? Verder is er zo'n optie om vanzelf balken te krijgen ipv het beeld uit te rekken. Speel daar eens wat mee.
En de resolutie van de uitgang heb ik volgens mij geforceerd naar 1024x768, met de eManager van Acer.

Verder weer wat linux gerelateerde info:
met flink wat hulp van deze guide heb ik Fedora Core 4 aan het draaien gekregen. Alleen het geluid en de draadloze verbinding werken nog niet, maar ik ben ook pas bij stap 10 aanbeland.

Ik heb het nu zo ver dat de grafische kaart wordt herkend. Dat wil zeggen, Fedora herkent het type niet, maar ik heb de laatste ATi driver voor linux geïnstalleerd, en het werkt nu op 1280x800.

Als iemand ook hiermee aan de slag gaat kan ik 2 tips geven: bij de eerste keer opstarten moet je niet opstarten in single mode, zoals die guide zegt. Dan moet je interactief opstarten door tijdens het booten op de "i" te drukken. Dan zie je een bootscherm dat aangeeft welke modules worden geladen, en kun je op "details weergeven" klikken. Als je de details laat weergeven kun je voor elke module apart aangeven of het gestart moet worden. Aangezien de standaard pcmcia module vastloopt, moet je die laten overslaan. Daarna kun je gewoon grafisch werken, en hoef je niet lastig te doen om alles mooi werkend te krijgen. (voor mij was het tenminste te lastig om direct in het diepe te worden gegooid om direct de installatie in orde te brengen met alleen een commandprompt).

En de andere tip staat ook al in de guide: doe géén geluidstest; je kunt dan de laptop rebooten omdat je machine vastloopt. (dat is ook één van de redenen waarom ik het geluid nog niet werkend heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:37:
Even een update:

Ik ben nu een paar uurtjes bezig geweest met Fedora Core 5. Ik krijg het niet zover dat de laptop er ook mee boot. (tijdens het opstarten van Fedora loopt ie vast, ik krijg een melding dat udev wordt gestart, en dan gebeurt er niets meer) Dit zal eerder aan mijn gebrek aan kennis van Linux liggen dan aan de hard- of software. Ik denk dat het probleem bij de ondersteuning voor de grafische kaart zit, want ik kon de setup ook niet in de grafische modus doorlopen, maar ik moest dat in de tekstmodus doen. Vanaf daar werkte alles (voor zover ik kon zien) probleemloos, maar bij de eerstvolgende boot vanaf de harde schijf start Fedora dus niet meer door.

offtopic:
Gelukkig is het dual-boot gedeelte wel goed gegaan, zodat ik desnoods met partition magic de partitie kan verwijderen

[edit]Ik krijg Fedora Core 5 dus echt niet aan de praat. Daarna heb ik Ubuntu 5.10 geprobeerd. Die liep vast tijdens het initializeren van de hardware :| , maar ik zit nu toch met Fedora Core 3 deze edit te plaatsen. (van de DVD die bij Linux voor dummies zit) Alleen alle hardware werkt nog niet optimaal, maar daar werk ik wel aan. Ik moet bijvoorbeeld nog updaten (211 updates maar, het valt wel mee), en handmatig bijvoorbeeld de resolutie op 1280x800 zien te krijgen. (hij gebruikt nu weliswaar het hele scherm, maar het ziet er een beetje wazig uit) Ook werkt het touchpad niet zo geweldig, tijdens het booten geeft ie daar ook een foutmelding over.

Ik zou ook kunnen proberen om versie 4 te proberen, nu ik toch bezig ben. Dan wordt het tenminste eens wat bekender wat er met linux allemaal werkt op dit type laptop.
Ik heb zelf ook ff ubuntu 5.10 erop gezet. Had in het begin ook zelfde problemen. Je moet m booten met "noapic nolapic". Vervolgens krijg je als ie alles geinstalleerd heeft geen beeld als ie gnome opstart (zwart scherm). Dan moet je je ff je xorg.conf aan passen en een regel toevoegen:

Section "Device"
Identifier "ATI Technologies, Inc. Radeon Mobility X700 (RV410)"
Driver "ati"
Option "MonitorLayout" "LVDS, TMDS"
BusID "PCI:1:0:0"
EndSection

voor verdere info: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=37979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het is dus wel mogelijk. :)

Stom dat ik dat niet gevonden heb/over het hoofd heb gezien. Maar ik klooi eerst eens rustig verder met Fedora. Zo'n zelfde geintje moet je trouwens ook bij fedora core 4 uitvoeren, maar daar krijg je wel al beeld. Daar kun je dus bijna alsof je in windows zit even een bestand vervangen. Via de prompt kreeg ik het nog niet voor elkaar, dus daar was ik wel blij mee.
Bij Fedora Core 5 had ik dezelfde symptomen, dus het zou best kunnen dat het trucje dat jij hebt gevonden voor ubuntu 5.10 bij Fedora Core 5 ook werkt.

Ik ben in ieder geval blij dat er meerdere mensen met linux proberen te werken op de 1692 WLMi.

[edit]
Hoe is de ondersteuning van de hardware bij jou gegaan? (Behalve dat probleempje dat je je xorg.conf moet aanpassen, want dat had ik met Fedora dus ook.) Werkt de grafische kaart nu goed, heb je geluid, heb je ook een draadloos netwerk?
De draadloze verbinding kan ik trouwens zelf niet testen, want ik heb zelf geen draadloos netwerk, en op school moet ik een of ander certificaat gebruiken, en ik heb het sterke vermoeden dat dat alleen onder windows werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-03-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid deed t meteen. Dat was juist t vervelende want ik had een zwart scherm en als ik login en pass intypte hoorde ik opstart geluid of geluid van foute login gegevens :P . Wireless ben ik nu momenteel mee bezig. Ik heb zelf thuis wel een draadloos netwerk thuis dus ik kan t wel testen. Dus ik laat wel weten wanneer t werkt (hopelijk een beetje snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af..
als je de eerste partitie converteert naar nfts, kan je die recoverycd's nog gebruiken? of werken die enkel als die partitie in fat32 staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:53:

*knip*

[edit]
Hoe is de ondersteuning van de hardware bij jou gegaan? (Behalve dat probleempje dat je je xorg.conf moet aanpassen, want dat had ik met Fedora dus ook.) Werkt de grafische kaart nu goed, heb je geluid, heb je ook een draadloos netwerk?
De draadloze verbinding kan ik trouwens zelf niet testen, want ik heb zelf geen draadloos netwerk, en op school moet ik een of ander certificaat gebruiken, en ik heb het sterke vermoeden dat dat alleen onder windows werkt.
Hier een site van de compabiliteit met de 1692 over wat werkt en wat niet. Dit is al wel een wat oudere site maar ik denk dat hij nog wel redelijk up to date is qua informatie

http://www.aalbiol.upv.es/ACER.html

Wat ik heb gevonden via google is dat de texas instruments hardware combinatie die in de 1690 serie zit de meeste problemen geeft met Linux. Ik heb het ook een keer geprobeerd 2 maand geleden maar ik vind het zo lastig om met een black boot screen te beginnen. Ik wil me er best voor inzetten om linux te draaien en het lijkt me ook wel erg leuk. Maar ik moet wel gewoon eerst een begin hebben dat het een beetje werkt. Er zijn 3 dingen die ik echt nodig heb namelijk A: beeld B: sound en C: internet. Dan kun je wel rustig aan wat uitbereiden. Kan 1 van jullie misschien een how to schrijven over hoe je linux nu echt werkend krijgt? En dan het liefst een makkelijke distro die voor een noob goed te volgen is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:37
Daa ik haat die f*cking laptop !!! :'( :'( |:( :(

Zitten er wel meer dan 6 dode pixels op mijn scherm zeker !! Had bureaublad achtegrond ingesteld op geen en gewoon zwart kleur genomen, nadat ik 1 dode pixel had vastgesteld. Dan maar eventjes scherm afgekuisd om de vette vingerafdrukken er van af te doe. Zie ik daar nu van die blauwe en groene dots op een effen zwarte achtergrond !!! |:( |:(

Ben echt teleurgesteld in die acer. USB-poorten geven ook al een piepend geluid op netstroom als 1 usb poort bezet is door een muis of dergelijke. Van de week bios beep code gehad die iets te maken heeft met video kaart, lange beep gevolgt door 2 korte, dat herhaalt wordt. Nu dat stom scherm dat vol met dode pixels zit.

En ik vind het traag.

Kan ik nu al die dingen oplossen door hem op te sturen naar acer? Eventueel een nieuwe vragen?

Nooit geen acer meer voor mij.

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@ Dutcher: de link die ik zelf heb gebruikt en hierboven ergens heb gepost is gebaseerd op jouw link. Daar staan nog een paar extra opmerkingen in waar ik zelf heel veel aan heb gehad. Verder zit ik op hetzelfde niveau als jij: Ik heb beeld nodig (daarom was Fedora Core 5 voor mij een no-go, hoewel ik nu misschien toch wel weer een poging wil wagen), en geluid (daarom ben ik nu ontevreden over Fedora Core 4, want de work-around in die engelse how-to's werken niet, of ik doe iets verkeerd. Ik heb in ieder geval geen geluid, en zonder muziek kan ik niet lekker werken.), en internet. Dat is het enige dat iedere keer direct werkte; gewoon tijdens de setup kiezen voor DHCP, en het werkt. Als je zorgt dat je onder windows al een goed netwerk via dhcp hebt, kun je er rustig van uit gaan dat het onder linux direct werkt.

Qua distributies spraken me Fedora Core en Ubuntu erg aan. Ik moet wel grafisch kunnen werken, dat is voor mij voorlopig nog een vereiste.

Trouwens nog een tip voor als je beeld zwart blijft met Fedora Core: druk eens wat combinaties in van Ctrl + Alt + F1 t/m F8.
Daarmee wissel je namelijk tussen wat tekstmodi en grafische modi. Hoe het precies in elkaar zit, weet ik (nog) niet, maar soms zit je naar een leeg tekstscherm te kijken terwijl je in een grafisch scherm wel al bezig bent. Je weet het alleen niet.
Hoe dit in andere distro's werkt weet ik niet.

Trouwens, Fedora Core 4 herkent bij mij wel de Cardreader. Of hij werkt is een tweede, want ik heb niets om het mee te testen.

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-03-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:39:
Ik vraag me af..
als je de eerste partitie converteert naar nfts, kan je die recoverycd's nog gebruiken? of werken die enkel als die partitie in fat32 staat?
Edmund schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:28:
Hier volgt wat meer duidelijkheid over FAT32 en NTFS:

Voor Fat32 is gekozen omdat het wel mogelijk is naar NTFS te converteren, maar niet andersom. De bestanden in Fat32 kunt u bovendien ook nog inlezen als de windows niet meer start en u vanuit dos wilt backuppen (mail van acer).

Wanneer u de C partitie converteert, werkt de recovery niet meer. De D partitie kunt u gewoon converteren, aldus Acer. Maar dit laatste klopt niet helemaal. Ik heb beide schijven al omgezet naar NTFS en de recovery werkt gewoon. Alleen de recente backup image werkt niet meer. Maar WEL de standaardimage!!
Volgensmij moeten ook de recovery cd's blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ik ben nog steeds bezig om in ubuntu die wireless aan de praat te krijgen. Ik heb een howto gevolgd voor die intel 2200bg wireless. maar op een of andere manier zie ik m nergens meer staan. Eerst kan ik hem kiezen/activeren in het networking menutje maar nu zie ik m niet eens meer er bij staan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja we zitten inderdaad op hetzelfde niveau, ik denk dat ik er volgende week weer eens mee aan de slag ga. Want ik vind Windows na vele jaren gebruik nu toch wel een beetje saai worden. En dan wordt het maar eens tijd over te stappen als Vista toch nog voor 60% herschreven moet worden. Maar nu eerst deze week eens mijn tentamenweek voor mijn studie afronden *zucht*. Dan zal ik een deel van mijn schrijf weer eens leeg maken. Misschien kunnen we er samen wel uitkomen, maar is het trouwens niet handig even een nieuwe thread te maken voor dit onderwerp? Misschien bij non windows os?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een nieuw topic openen in NOS, zodat we eventueel ook nog wel wat hulp kunnen krijgen van de mensen aldaar? Ik vind het best. Maar ik zit nu ook in een hertentamenweek, en volgende week ook nog een tentamen. Ik weet dus ook niet wanneer ik verder ga. Misschien dat ik ergens deze week nog een gaatje vind, anders ga ik zeker volgende week verder. (dat tentamen is toch niet zo moeilijk, maar de hertentamens van de komende week wel)

Dan lijkt het me wel handig dat we allebei dezelfde distributie gebruiken, zodat we elkaar op weg kunnen helpen, maar dat zien we tegen die tijd wel weer. Gevoelsmatig neig ik zelf naar Ubuntu, ook omdat Wingzs daar al mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, ja ik ben zelf wat meer geneigd naar Fedora, omdat dat toch als de beginner distro wordt aangegeven en dat boek linux voor dummies daar ook voor geschreven is. Ik vond het eerste deel van dat boek over installatie enzo wel erg nuttig dus misschien ook de rest. Ook wil mijn huisgenoot geloof ik eens aan fedora beginnen en aangezien die technische informatica heeft gedaan is dat een bron van info voor mij O-) Toch jammer dat in mijn opleiding verkeerskunde niets van programeren of whatever zit

offtopic:
Trouwens nog succes met je tentames dan... ik zit met mijn neus in de statistieken gedoken..... wat een kut vak :r :Z

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Laatst online: 25-09 06:32
Ik vroeg me af of HDDlife Pro ook voor notebooks geldt :/

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/scfb74.png

Dit ziet er dan nl niet al te best uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik weet niet met dat programma heb ik het zelfde. maar met speedfan is ie ergens in de 90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo vandaag haalt UPS mn 1694tje op :)

betreft: dodepixellijn links in beeld verticaal..

hoelang kan dat duren? 3 maanden? En wissen ze mn hardeschijf ze zeiden namelijk dat dit een mogelijkheid was. Maar het is enkel simpel het beeldscherm vervangen?

Ik stuur overigens niets mn accu mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben hem zojuist opgehaald... Zwart busje van UPS.
Nou nog een paar maanden wachten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:38:
Ze hebben hem zojuist opgehaald... Zwart busje van UPS.
Nou nog een paar maanden wachten :S
je hoeft volgens mij maar max 3 weke te w88
mijne is al voor de 2e keer weg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheMystery schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:03:
[...]

je hoeft volgens mij maar max 3 weke te w88
mijne is al voor de 2e keer weg :/
Hoop 3 weken... na enkele ervaringen hier gelezen te hebben ben ik erg huiverig :S
Nou maar hopen dat hij volgende week weer trug is :P
Hoe moeilijk is het nou op een nieuw beeldscherm erop te zetten...

Had jij overigens nog alle bestanden op je hardeschijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
mijne wordt ook opgehaald, vrijdag normaal. Net voor paasvakantie, dus heb hem dan niet veel nodig.

Ik zei in mail naar Acer dat de data wat er ook gebeurd niet mag verwijderd worden door formattering of image herstellen of dergelijke.

In hun antwoord zeiden ze dat de harde schijf eventueel verwijderd mag worden uit de notebook voor dat hij opgezend wordt.

Mijne gaat trouwens naar duitsland :? Hopelijk heb ik hem terug voor het eind van de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cocona schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:58:
mijne wordt ook opgehaald, vrijdag normaal. Net voor paasvakantie, dus heb hem dan niet veel nodig.

Ik zei in mail naar Acer dat de data wat er ook gebeurd niet mag verwijderd worden door formattering of image herstellen of dergelijke.

In hun antwoord zeiden ze dat de harde schijf eventueel verwijderd mag worden uit de notebook voor dat hij opgezend wordt.

Mijne gaat trouwens naar duitsland :? Hopelijk heb ik hem terug voor het eind van de vakantie.
De mijne gaat ook naar duitsland. Om precies te zijn naar.

Acer Computer GMBH
Kornkamp 4
22926 Ahrensburgn
Germany

Waarom eigenlijk?
Ik heb er trouwens een nederlandse fout omschrijving bijgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
daar is de mijne ook geweest en nu weer trg en laaste keer had ik mijn data er gewoon nog opstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, hebben jullie ook in je scherm van die witte vlekken zitten. Ik zag een maand geleden bij een vriend van me met ook een Acer Laptop (serienummer weet ik zo niet, zat wel een Sempron 3000+ in oid). Witte vlekken op het beeldscherm, het waren geen dooie pixels en geen dooie subpixels maar het viel pas op als je beeld zwart is bij laden van een spel. Toen was ik nog erg blij dat ik het niet had, maar 2 week geleden heb ik het ook gekregen. Ik weet het, tis een beetje vaag omschreven maar het lijkt alsof je bij een zwarte achtergrond hele kleine dooie witte (sub)pixeltjes in een groep hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Zo heb net weer mail gehad dat mijn laptop weer terug gestuurd wordt. dits keer gelukkig maar een week weggeweest dan en vorige keer 3 weken.
Ben benieuwd wat ze er nu weer aan hebben gedaan.
Hoop dat het nu goed blijft en niet over een paar weken weer trg moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:03:
[...]

De mijne gaat ook naar duitsland. Om precies te zijn naar.

Acer Computer GMBH
Kornkamp 4
22926 Ahrensburgn
Germany

Waarom eigenlijk?
Ik heb er trouwens een nederlandse fout omschrijving bijgedaan.
mmm, mss was het toch beter dat je er een engelse beschrijving had gemaakt aangezien hij naar duitsland gaat. Denk niet dat ze daar nederlandse herstellers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cocona schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:11:
[...]

mmm, mss was het toch beter dat je er een engelse beschrijving had gemaakt aangezien hij naar duitsland gaat. Denk niet dat ze daar nederlandse herstellers hebben?
Mja idd daar dacht ik pas aan toen ik het ups busje zag wegrijden! :P
Maargoed moeten ze maar betere instructies geven heh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:24:
Trouwens, hebben jullie ook in je scherm van die witte vlekken zitten. Ik zag een maand geleden bij een vriend van me met ook een Acer Laptop (serienummer weet ik zo niet, zat wel een Sempron 3000+ in oid). Witte vlekken op het beeldscherm, het waren geen dooie pixels en geen dooie subpixels maar het viel pas op als je beeld zwart is bij laden van een spel. Toen was ik nog erg blij dat ik het niet had, maar 2 week geleden heb ik het ook gekregen. Ik weet het, tis een beetje vaag omschreven maar het lijkt alsof je bij een zwarte achtergrond hele kleine dooie witte (sub)pixeltjes in een groep hebt.
Nee, nog nooit gezien. Heb je je scherm wel gepoetst? Die vlekken van van bijvoorbeeld vingerafdrukken zie je pas goed als je scherm zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je niet bij had laden van het spel (zwart scherm).
Daarmee zou je backlight leakage kunnen bedoelen...

Omdat Acer maar 1 backlight heeft zie je onderaan een zachte witte vlak... niet hinderlijk maar sommige mensen storen zich eraan... vooralsnog alleen zichtbaar bij donkere schermen....

Sony heeft dit probleem verholpen door het plaatsen van 2 backlights zowel onder als boven...
dit zorgt er wel voor dat je accuduur dermate omlaag gaat dat mobiel werken niet meer leuk is...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Laatst online: 06-09 22:13
Ook mijn laptop is nu weer terug aan het reizen. Ik verwacht hem binnen 10 uurtjes weer terug. Ik heb in de probleemomschrijving lekker lopen zeuren dat ik hem hard nodig heb voor college enzo en binnen 12 dagen hebben ze hem nu gefikst. Beter dan 5 weken de vorige keer. Hopen dat het nu een echt nieuw scherm is en niet weer 1 uit dezelfde batch dat ie straks weer terug kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup ik heb het ook. Heb een Acer 1692 en heb rechts in beeld 2 van die lichtere vlekjes. Op grijze vlakken zijn ze heel goed te zien al werken ze nooit echt storend.

Wel vreemd though, tzijn geen pixels aangezien het een beetje vage plekjes zijn die een vreemde vorm, densiteit hebben. Is het enigste waar men Acer 1692 na 6 maand dagelijks gebruik last van heeft. Erg tevreden over verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 02:39:
[...]

Yup ik heb het ook. Heb een Acer 1692 en heb rechts in beeld 2 van die lichtere vlekjes. Op grijze vlakken zijn ze heel goed te zien al werken ze nooit echt storend.

Wel vreemd though, tzijn geen pixels aangezien het een beetje vage plekjes zijn die een vreemde vorm, densiteit hebben. Is het enigste waar men Acer 1692 na 6 maand dagelijks gebruik last van heeft. Erg tevreden over verder.
Ja maar bij mijn zitten ze ook precies op 1 lijn horizontaal over het beeldscherm, mmm ik ben erg tevreden over de performance, maar ik ga volgende keer geen Acer meer halen, ik sleep mijn lappie dagelijks mee naar school en daar is ie jammer genoeg niet echt voor gemaakt. Ik zou vanaaf even kijken of ik een foto van die plekken kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Nou ik heb hem weer trg maar heb nog steeds zelfde probleem.
Alsk mijn bluetooth aanzet dan gaat mijn wireless uit, kan ze dus niet
beide aan hebben staan.
Hebbe meer mensen dit mis dat het normaal is maar ik d8 dat ik voor de
eerste reparatie dit wel beide aan kon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, hier even een kleine update van mijn kant. Mijn tentamenweek is weer afgelopen en ik ga weer met goede moed aan het werk met Linux. Dus ik ben er vanavond maar eens goed voor gaan zitten en heb de Fedora 5 core maar eens geprobeerd. Ik wist dat het problemen zou geven aangezien DrivinUcrazy het ook al had gepobeerd. Het installeren ging inderdaad alleen via tekstbased modus, dit liep verder zonder problemen en ook het partitioneren ging prima. Daarna voor de 1e keer gebood en hij bleef ook bij Udev hangen. Daarna gebood via grub met als extensie apic=off, hierdoor disable hij het gebruik van Udev en kon ik bij de Xorg file komen. Ik heb meerdere manieren gebruikt om de grafische modus aan het werk te krijgen maar dit is zonder resultaat geweest. Hij geeft bij mij bij divice andere waardes als bij Ubuntu en het toevoegen van de extra zin had geen effect. Ik ben er nu mee gestopt want de Duvel steeg me naar het hoofd.... bier+moeheid=geen goede combi, dus ik wil morgen weer eens even verder kijken. Waar ik sterk over aan het denken ben is FC4 er weer op te zetten aangezien de link van de site die ik 1 pagina terug gaf een goede uitleg geeft hoe je FC4 aan het werk krijgt. Maar wat hebben jullie allemaal aan eisen, mijn eisen zijn dat het gemakkelijk te volgen is en dat het goede serveropties heeft (ik heb hier een desktop staan die als bridge dient tussen ons en het netwerk van de buren die 300 meter verderop wonen).

Offtopic:
Hoe gingen jullie tentamens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik denk dat ik verder ga met Fedora Core 4. Dat staat er nog steeds op, maar het draait nog steeds niet vlekkeloos. Ik moet dus toch iets gaan verzinnen om geluid te krijgen, en als het kan ook de draadloze verbinding. Die heb ik niet direct nodig, maar kan wel in de nabije toekomst heel goed van pas komen op school. Ook viel mij op dat het ding soms mekkert over synaptics (het touchpad dus), maar het touchpad werkt gewoon. :?

offtopic:
Mijn hertentamens hadden beter gekund, maar ik denk wel dat ik eruit heb gehaald wat er voor mij in zat. Als dat niet genoeg is, jammer dan. Gelukkig hangt er geen propedeuse van af of zo. Komende donderdag heb ik nog een tentamen, dus ik ga nu nog steeds niet fulltime aan linux verder, daarnaast moet ik voor een project op school leren werken met Labview en WinCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Update wat Fedora Core 4 betreft:

Ik heb me eens ingelogd als root, en yum update gedaan. Ik moest 411 MB downloaden tijdens de update.

Daar kreeg ik een aantal keren de volgende interessante melding:
code:
1
2
3
ACPI-0352: *** Error: Looking up [Z00I] in namespace, AE_NOT_FOUND
search_node ffff810037ffff80 start_node ffff810037ffff80 return_node 0000000000000000
    ACPI-1138: *** Error: Method execution failed [\_SB_.BAT1._BST] (Node ffff810037ff9e40), AE_NOT_FOUND

Ik heb geen idee wat het betekent, maar het kan niet veel goeds zijn. Het updaten ging wel gewoon door.

Ik ben nu van kernel 2.6.11 naar 2.6.16 gegaan. Dat heeft de volgende verbeteringen opgeleverd:
1 Ik heb geluid! \o/
2 Fedora herkent nu of ik op netstroom werk of op de accu. Of dit feilloos werkt moet ik nog testen.
[kleine edit]Niet dus, suspend werkt niet, dus je kunt de laptop niet standby zetten. De status van de accu wordt nu wel goed uitgelezen.[/kleine edit]

Ook viel me op dat de wireless kaart wel wordt herkend (als eth1, en de lan kaart heet eth0), maar ik heb niet het idee dat deze aan staat. Anders had ik namelijk wel het (beveiligde) netwerk van de buren opgevangen.

Verder heb ik nu naast windows xp 2 keer Fedora Core in Grub staan: de oude kernel en de nieuwe kernel. Eens uitzoeken hoe ik Grub handmatig kan aanpassen, want tot nu toe is dat steeds automatisch gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-04-2006 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:58
Even een vraagje aan iedereen hier over de DVD-brander:

Maakt die van jullie ook zo'n raar "kraak-achtig" geluid? Als ik brand, dan hoor je 'em netjes z'n toeren draaien. En om te zoveel seconden hoor je een soort van "kraak-achtig-iets" er tussendoor. Kan het moeilijk omschrijven :)

Zijn anderen hier bekend mee?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee, dat kraken ken ik niet. Wel dat er soms een cd niet in balans is, waardoor alles heel hard trilt.
Maar ja, ik werk toch bijna altijd met images, omdat ik geen zin heb om alle benodigde cd's mee te gaan slepen.

[edit]Dat valt me nu pas op: het kan toeval zijn maar dat trillen heb ik nog nooit tijdens het branden gehad. Misschien doordat de snelheid dan lager is?

[ Voor 28% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-04-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:12:
Even een vraagje aan iedereen hier over de DVD-brander:

Maakt die van jullie ook zo'n raar "kraak-achtig" geluid? Als ik brand, dan hoor je 'em netjes z'n toeren draaien. En om te zoveel seconden hoor je een soort van "kraak-achtig-iets" er tussendoor. Kan het moeilijk omschrijven :)

Zijn anderen hier bekend mee?
Um vaag? Ik persoonlijk heb daar geen problemen mee, en ik kan toch wel een redelijke indruk geven aangezien ik ongeveer 3 a 4 films leech en write met mn brandertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:33:
Ik denk dat ik verder ga met Fedora Core 4. Dat staat er nog steeds op, maar het draait nog steeds niet vlekkeloos. Ik moet dus toch iets gaan verzinnen om geluid te krijgen, en als het kan ook de draadloze verbinding. Die heb ik niet direct nodig, maar kan wel in de nabije toekomst heel goed van pas komen op school. Ook viel mij op dat het ding soms mekkert over synaptics (het touchpad dus), maar het touchpad werkt gewoon. :?

offtopic:
Mijn hertentamens hadden beter gekund, maar ik denk wel dat ik eruit heb gehaald wat er voor mij in zat. Als dat niet genoeg is, jammer dan. Gelukkig hangt er geen propedeuse van af of zo. Komende donderdag heb ik nog een tentamen, dus ik ga nu nog steeds niet fulltime aan linux verder, daarnaast moet ik voor een project op school leren werken met Labview en WinCC.
Probeer dit eens:
Add this line to /etc/rc.local: echo -n "psmouse" > /sys/devices/platform/i8042/serio0/drvctl This is to solve the touchpad problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Ford
  • Laatst online: 21-02-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:20:
[...]

Um vaag? Ik persoonlijk heb daar geen problemen mee, en ik kan toch wel een redelijke indruk geven aangezien ik ongeveer 3 a 4 films leech en write met mn brandertje :)
Uhm, het kraken zegt mij niets, maar verder brand hij wel oke?
CD's branden gaat bij mij altijd prefect. Maar mijn M6Va kan bijna geen DVD's branden. Ik heb al verschillende merken geprobeert, maar slechts 1 op de 5 komt zonder fouten uit de brander?

Wat kan dit zijn? Nieuwe firmware kan ik in ieder geval niet vinden op de Asus site. Ik hoop niet dat hij kapot is...ik kan hem niet missen nu.

M6Va: P-M 750, 1024MB, 80GB 5400rpm, X700 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:05:
Update wat Fedora Core 4 betreft:

Ik heb me eens ingelogd als root, en yum update gedaan. Ik moest 411 MB downloaden tijdens de update.

Daar kreeg ik een aantal keren de volgende interessante melding:
code:
1
2
3
ACPI-0352: *** Error: Looking up [Z00I] in namespace, AE_NOT_FOUND
search_node ffff810037ffff80 start_node ffff810037ffff80 return_node 0000000000000000
    ACPI-1138: *** Error: Method execution failed [\_SB_.BAT1._BST] (Node ffff810037ff9e40), AE_NOT_FOUND

Ik heb geen idee wat het betekent, maar het kan niet veel goeds zijn. Het updaten ging wel gewoon door.
*knip*
Dat Acpi slaat op de combinatie tussen OS en je bios over het powergebruik. Dus er zit nog wel iets niet helemaal lekker in die combinatie en volgens mij dan bij \_SB_BAT1._BST. Maar voor de rest goed nieuws. We komen in ieder geval verder dan als we waren. Ik vind het alleen zo jammer dat die internetsite's allemaal doen alsof je veel ervaring hebt met linux. Er staat wel van overwrite this line: maar hoe je dat doet wordt er aan het begin niet bij verteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:38:
[...]

Probeer dit eens:
Add this line to /etc/rc.local: echo -n "psmouse" > /sys/devices/platform/i8042/serio0/drvctl This is to solve the touchpad problem.
Dat was één van de eerste dingen die ik heb gedaan toen ik kon inloggen (het andere was de ati driver installeren, de laatste versie die beschikbaar is). Nu heb ik dus tijdens het inloggen als allemaal die services worden gestart als allerlaatste melding dat hij geen toegang heeft tot dat bestand. Die melding blijft welgeteld één seconde staan, en dan ben ik ingelogd, dus de letterlijke melding weet ik zo even niet. Maar het zal wel iets met bestandsrechten te maken hebben of zo.
Het leuke is, dat het touchpad wel perfect werkt, inclusief het scrollen langs de rand van het touchpad. Alleen de scrollknop werkt dan weer niet, maar dat vind ik niet zo'n probleem.

[edit]:
\/\/\/ bedankt, daar is het mee gelukt.

Nu zit ik alleen nog met het probleem dat Fedora standaard geen NTFS ondersteund. Ik heb de driver voor FC 4 voor i686 van http://www.linux-ntfs.org/ geprobeerd, maar als ik die driver heb geinstalleerd herkent ie nog steeds geen ntfs. Als iemand van jullie weet hoe dit moet, vertel het me alsjeblieft. Oh wat voel ik me stom op dit moment. Ik had de driver voor kernel 2.6.15 gedownload en geprobeerd te installeren, terwijl ik 2.6.16 als kernel heb. Met de goede driver werkt het nu wel.

[ Voor 26% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-04-2006 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:05:
Verder heb ik nu naast windows xp 2 keer Fedora Core in Grub staan: de oude kernel en de nieuwe kernel. Eens uitzoeken hoe ik Grub handmatig kan aanpassen, want tot nu toe is dat steeds automatisch gegaan.
Grub config file (menu.lst) staat in /boot/grub/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeieavond, nou ik heb fedora 5 aan de gang, probleem was dat in de xorg.conf de monitorlayout niet goed werkte. Door eerst de yum update te doen en daarna de secundairy monitor weg te halen (dus TDMS) weg te halen, dan hou je dus alleen LVDS over, starte hij de GUI. Waarom dit op deze manier zo werkte snap ik niet echt, maar ik snap zowieso niet waarom de andere distro's daar TMDS moeten neerzeten want dat betekend volgens mij een monitor via de DVI out.... Maar ik heb dus deze config gebruikt:

Section "Device"
Identifier "videocard0"
Driver "fglrx"
BoardName "ATI Technologies, Inc. Radeon Mobility X700 (RV410)"
Option "MonitorLayout" "LVDS"
EndSection

De wirelesskaart werkte nog niet direct, daar ben ik nog mee bezig, verder werkte wel alles direct dus ook sound en die zooi. Alleen het vastlopen door de Udev heb ik ook nog niet kunnen verhelpen maar dit is door de acpi=off bij het booten in te vullen kun je dit omzeilen.

Hoe staat het met je FC4 heb jij al een manier gevonden om te wireless aan de gang te krijgen?

Edit:
Net is het me gelukt om mijn ntsf partitie te mounten door middel van de files die op deze site staan:
http://www.linux-ntfs.org/content/view/120/59/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen zoals ik al zei is mn 1694tje naar duitsland voor een nieuw beeldscherm...

Nu heb ik acer telefonisch doorgegeven dat het om "het scherm" ging en geen andere zooi.
Ik moest er toen een notitie van maken en op de doosplakken, dit heb ik gedaan in het Nederlands :S.

Nu hoop ik dat ze me in duitsland begrijpen, of heeft de telefonist zelf ook een notitie gemaakt toen ik belde voor mn RMA?

want als die duitsers geen nederlands kunnen lezen, krijg ik hem straks terug met de melding "niets gevonden" of krijg ik hem terug met dingen die onterecht zijn vervangen? En grotere kans op een lege hardeschijf terwijl ik dat absoluuut wil voorkomen.

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik had ook gewoon aangegeven wat er mis mee was in het nederlands. Geen problemen mee gehad.

Maare, hij is er toch al, en iets veranderen is het nu te laat voor. Dus "Wat nu?", wachten tot ie terug komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mephisteus schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:44:
Ik had ook gewoon aangegeven wat er mis mee was in het nederlands. Geen problemen mee gehad.

Maare, hij is er toch al, en iets veranderen is het nu te laat voor. Dus "Wat nu?", wachten tot ie terug komt :)
haha wat nu :P? um wat dacht je van alles hals over kop leggen bij acer ;) mnee idd niet aan te doen... maar t geeft gewoon een goed gevoel om t weten ;) thnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een acer aspire 1694 en na problemen met dode pixel, laptop 3 weken kwijt, en een loszittende netwerkkaart, weer 3 weken kwijt......heb ik toch weer een vraag.
Zijn er meer mensen die een doffe tik horen komen uit de laptop? Het geluid zit aan de linkerkant en je hoort hem om de 30 sec ofzo. Maar soms ook 2x achter elkaar en dan weer een minuut niet.
Ik vraag me af wat het zou kunnen zijn...iemand enig idee?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zonet een bericht gehad dat mijn 1694tje verzonden gaat worden richting zn baasje :)
Hij is 27/03/06 opgehaald en kan hem morgen of overmorgen weer thuis verwachten :)
Dat is toch lekker vlot? Nou nog kijken of ze mn scherm juist hebben vervangen enof ze geen andere kunstjes hebben uitgehaald...

Sehr geehrter Kunde,

Ihr Acer Produkt mit der Case ID : 9_____G und Seriennummer :
lxa84050______ab6dem00 wurde mit folgender UPS Tracking Nummer wieder an Sie
ausgeliefert.

UPS : 1Z5917______617235

Die Sendung wird Ihnen innerhalb der naechsten zwei Werktage zugestellt. Auf der
offiziellen Webseite der Firma UPS unter www.ups.com
koennen Sie den Sendungsverlauf Ihres Paketes anhand oben stehender Nummer
verfolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Hopelijk gaat het bij mij ook zo snel.

Vrijdag opgehaald door UPS en vanmorgen een mailtje gekregen van Acer duitsland dat hij aangekomen is in hun repareercentrum. So far so good :)

*hoopt stiekem dat hij een nieuwe laptop krijgt met BT en 5400rpm-schijf.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Ik heb hem 6 dagen thuis en maar weer voor de 3e keer opgestuurd :(
vorige keer is hij maar gelukkig een week weggebleven en dat hoop ik nu ook,
ze hebben er een hoge prioriteit opgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 00:25:
Hallo allemaal,

Ik heb een acer aspire 1694 en na problemen met dode pixel, laptop 3 weken kwijt, en een loszittende netwerkkaart, weer 3 weken kwijt......heb ik toch weer een vraag.
Zijn er meer mensen die een doffe tik horen komen uit de laptop? Het geluid zit aan de linkerkant en je hoort hem om de 30 sec ofzo. Maar soms ook 2x achter elkaar en dan weer een minuut niet.
Ik vraag me af wat het zou kunnen zijn...iemand enig idee?

bedankt
Heb ik ook. Daar zit je HD. Ik heb het niet altijd, is ook niet storend. Als het stil is, hoor ik het natuurlijk wel goed. Maar ach doet het inmiddels al 6 maanden goed en hij is verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oef wat een berichten allemaal dat er dingen kapot zijn of nummers van de RMA, is er ook nog leuk nieuws te melden over de 169x?

Dutcher @ smeekmode
Plllzzzzzzz lief laptopje van me... laat me nog niet in de steek ik kan je niet missen want ik heb geen andere pc om met Fedora te stoeien })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Laatst online: 18:12
Hallo,

IK heb net mijn laptop opnieuw geinstalleerd

Alles werkt ook , mijn bluetooth ook

Maar ik vind het icoontje "my bluetooth places" niet terug , ook niet op de desktop of onder "deze computer".
Alleen vind ik het icoontje terug in mijn tray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
NoFate schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:12:
Hallo,

IK heb net mijn laptop opnieuw geinstalleerd

Alles werkt ook , mijn bluetooth ook

Maar ik vind het icoontje "my bluetooth places" niet terug , ook niet op de desktop of onder "deze computer".
Alleen vind ik het icoontje terug in mijn tray
dat bluetooth places moet je installeren via je eerste recovery cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ik heb geen eerste recovery cd gemaakt, kan je dat deel ergens apart uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
zit er standaard bij staat disk 1 op en dan heb je er ook nog met disk 1 van 3 tm 3 van 3.
maar je moet die hebben waar disk 1 op staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
aha , idd , heb het gevonden

thnx a lot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mn notebook gister terug gehad... alles in orde nieuw scherm erop :)

alleen nu zie ik een lichtpuntje dat licht geeft het lijkt wel iets van de backlight te zijn.
Het is ongeveer 4pixels groot maar het zijn geen dode pixels...
het is gewoon letterlijk een lichtpuntje waar ik me zeer aan irriteer :S

Wat nu iemand anders problemen met dit vaag licht puntje? Het is ongeveer 4 cm vanaf de onder kant van mn scherm...

Ik wil hem namelijk niet weer opsturen :S Kan er een stofje achter zitten? die ik zelf ook kan verwijderen?
Wor langzamerhand een beetje gek van dat scherm...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:22:
Heb mn notebook gister terug gehad... alles in orde nieuw scherm erop :)

alleen nu zie ik een lichtpuntje dat licht geeft het lijkt wel iets van de backlight te zijn.
Het is ongeveer 4pixels groot maar het zijn geen dode pixels...
het is gewoon letterlijk een lichtpuntje waar ik me zeer aan irriteer :S

Wat nu iemand anders problemen met dit vaag licht puntje? Het is ongeveer 4 cm vanaf de onder kant van mn scherm...

Ik wil hem namelijk niet weer opsturen :S Kan er een stofje achter zitten? die ik zelf ook kan verwijderen?
Wor langzamerhand een beetje gek van dat scherm...
Mmmm, wees blij dat ze bij jou onderaan het scherm zitten, ik heb 5 van die dingen middenin mijn scherm op 1 horizontale lijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
tis ongelooflijk... Van de morgen mailtje gekregen dat laptop terug opgestuurd is met UPS. Binnen 2 dagen is hij weer thuis :) Hopelijk ist een nieuwe :Y) :) Zou wel zeer fijn zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ViperGTS schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:05:
dit geloof je niet; vandaag was echt de aller aller eerste keer dat de laptop met me meeging in de trein, allemaal heel leuk, muziek geluisterd, filmpje gekeken perfect

kom ik net thuis, pak de laptop uit tas, probeer hem aan te zetten krijg ik 2 keiharde PEEPs uit de speaker! schrik me rot, laptop doet niks, maar powerknop licht wel op....

ik druk de powerknop nogmaals in waarna hij zich dus "uitschakeld" zeg maar
na paar seconden druk ik weer de powerknop in en hij start weer doordnormaal op :? (resumen van hibernate)

heb m nog eens gereboot maar hij doet het gewoon weer normaal......maar dit geeft me dus wel weer een lekker crappy gevoel !

iemand hetzelfde al eens meegemaakt???? gaat om een 1692wmli trouwens.
:{
exact een maand later; dagelijks gebruikt....en vandaag startte ie weer niet op kreeg ik weer een piep signaal

heb er deze keer wel naar geluisterd: het is LANG-KORT-KORT dat zich blijft herhalen totdat ik de power indruk en m weer opnieuw opstart.......ondertussen staat er zelfs een ander OS op (Vista)

maargoed die code maar eens opzoeken....wat ik wel erbij moet zeggen is dat ik gisteravond na lange tijd weer eens de batterij helemaal heb laten leeglopen, zodat ie zichzelf uiteindelijk afsloot.....zou er een verband zijn?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mn notebook is gister "weer" opgehaald door ups... Ik heb de klantenserice uitgescholden voelde opzicht wel weer goed ondanks ze dr geen reet mee te maken hebben.

Het ging zo... Uitkomst? een bek vol tanden...

Ik "Um vraagje? als jullie producten voor reparatie krijgen, vervolgens REPAREREN horen deze toch ook getest te worden net als op de bon staat aangegeven?"
LCD changed and tested.

Hij "Ja dat is ook zeker gedaan dat ik kan ik u met 100% verzekeren wij als goed lopend merk kunnen ons dat niet permiteren wij kijken dan ook naar alle punten"

Ik "Ow? Waarom is mijn laptop dan teruggekeerd met idd een nieuw scherm zonder een dodepixellijn, maaaaaar met wederom andere gebreken die gezien MOETEN zijn tijdens HET TESTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Hij "silte...... stilte....

Ik "bent u daar nog?

Hij "Jahoor, ja meneer wij kunnen ook niet alles goed doen en bovendien kan het weleens fout gaan en mijn verontschuldingen daarvoor helaas ben u de persoon hier is u RMA nummer.

Ik "lul je er nou niet onderuit? Jij kan er absoluut niets aan doen? Maar je kunt wel degelijk met een verklaring komen jij zit er tevens om je bedrijf te ondersteunen en zoals jij nu aan de gang bent zal het niet lang goed gaan...
Mag ik je naam?

Hij (gaf uiteindelijk zn naam) en deed beloftes die je normaal niet zou krijgen dus ben benieuwd...

Zo zie je maar wat voor service heh...

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
ViperGTS schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 01:04:
[...]

exact een maand later; dagelijks gebruikt....en vandaag startte ie weer niet op kreeg ik weer een piep signaal

heb er deze keer wel naar geluisterd: het is LANG-KORT-KORT dat zich blijft herhalen totdat ik de power indruk en m weer opnieuw opstart.......ondertussen staat er zelfs een ander OS op (Vista)

maargoed die code maar eens opzoeken....wat ik wel erbij moet zeggen is dat ik gisteravond na lange tijd weer eens de batterij helemaal heb laten leeglopen, zodat ie zichzelf uiteindelijk afsloot.....zou er een verband zijn?
Heeft te maken met je videokaart. Heb dit ook gehad.

Mijne is trouwens terug van duitsland en is nog altij niet in orde. NOg altijd dode pixels en nu doet mijn toetsenbord vreemd. Backspace functioneert als een home toets, pijltje rechts functioneert als pijltje boven, als ik de verlichting wil verhogen dan verhoogt min volume automatisch mee... enz

Niet tevreden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
mijne is ook alweer voor de derde keer terug dus vind niet dat ze goed te werk gaan met het testen.
zo denken er hier wel meerdere over.

mijn probleem begon met dat piepen en hebben moederbord vervangen.
nu is hij al 2e keer trg in verband met bluetooth en wlan dat dit niet samen werkt.
laaste keer afzonderlijk goed getest maar samen testen ze het niet zoiets snap je toch niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
ach in mijn mail naar acer heb hun uitgescholden voor amateurs. Toen ze antwoorden in een mail waarop ik dan terug antwoordde zei ik dat ik nog enkele mensen ken vanop een forum(dit dus)waarin een topic loopt over de aspire serie.

Had gedreigd met een gezamelijke klachtenbrief over de laptop en dat ik naar de ombudsdienst zal gaan indien hij nu nog niet goed vermaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cocona schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:24:
ach in mijn mail naar acer heb hun uitgescholden voor amateurs. Toen ze antwoorden in een mail waarop ik dan terug antwoordde zei ik dat ik nog enkele mensen ken vanop een forum(dit dus)waarin een topic loopt over de aspire serie.

Had gedreigd met een gezamelijke klachtenbrief over de laptop en dat ik naar de ombudsdienst zal gaan indien hij nu nog niet goed vermaakt wordt.
Dan doe ik zeker met je mee, en denk ook vele andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cocona schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:24:

@vader-mode
Ja sorry dat ik hier even op reageer, maar ik denk niet dat dat de goede manier is om met die mensen om te gaan. Die mensen van de helpdesk kunnen er vaak helemaal niets aan veranderen en soms wordt het ook van bovenaf opgedragen door de top van het bedrijf om geld te besparen. Daarom denk ik dat je met uitschelden ook niet verder komt en je beter gewoon beleefd kunt blijven, des te sneller kun je vaak een oplossing vinden met die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:25:
[...]

@vader-mode
Ja sorry dat ik hier even op reageer, maar ik denk niet dat dat de goede manier is om met die mensen om te gaan. Die mensen van de helpdesk kunnen er vaak helemaal niets aan veranderen en soms wordt het ook van bovenaf opgedragen door de top van het bedrijf om geld te besparen. Daarom denk ik dat je met uitschelden ook niet verder komt en je beter gewoon beleefd kunt blijven, des te sneller kun je vaak een oplossing vinden met die mensen.
Als je mijn stukje bovenaan leest zul je lezen dat het helemaal niet op hen gericht is geweest... maar ik vind "wel" dat ze het bedrijf 100% moeten kunnen ondersteunen dmv op een juiste manier de gestelde vragen beantwoorden... Een helpdesk medewerker mag niet met een mond vol tanden staan en uitspraken maken met "dan heeft u pech met u exemplaar" wat koop ik daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:32:
[...]

Als je mijn stukje bovenaan leest zul je lezen dat het helemaal niet op hen gericht is geweest... maar ik vind "wel" dat ze het bedrijf 100% moeten kunnen ondersteunen dmv op een juiste manier de gestelde vragen beantwoorden... Een helpdesk medewerker mag niet met een mond vol tanden staan en uitspraken maken met "dan heeft u pech met u exemplaar" wat koop ik daarvoor?
Ik ben het met je eens dat medewerkers wel weten waar ze het over moeten hebben, maar ik vind niet dat je ze als klant kunt gaan uitschelden of iets dergelijks. Meestal hebben die medewerkers dan echt geen zin meer om je op 1 of andere manier te helpen en heb je er dus eigenlijk alleen jezelf mee. Maar ik heb zelf ook nog geen ervaring met de medewerkers van Acer. En ik kan het me ook harstikke goed voorstellen dat je geeriteerd wordt als een ding van 1500 euro t niet naar behoren doet. Maargoed zullen we het maar weer over de Aspire 169x hebben dan over "normen en waarden O-) " Shit man ik voel me net Harry Snotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
trws uitgescholden is mss veel gezegd. Had enkel in mijn mail als 1ste zin gezet: ik heb 1 woord voor jullie: amateurs!

Dat is het. Trouwens die helpdeskmensen zijn ook niet goed in spelling denk ik. Ik citeer uit hun antwoordmail :

Geachte,

Hoeveel dode pixels heeft u presies?
Kunt u eens kijken of uw toetesnbord instellingen goed staan:
Start - Configuratie scherm - (Datum, tijd en regio opties) - Regio optie - tweede tabblad: Taalinstellingen
De default taal moet hier ingesteld staan op Nederlands - VS internationaal
Kunt u eens controleren wanneer uw toetsenbord goes staat of u uw toughpad werkend kunt maken via de toest combinatie FN - F7?

Met vriendelijke groet,

[...]
Acer Computer B.V.
Technical Helpdesk

De vette letters zijn dus spellingsfouten van in die mail.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 16-02-2007 22:46 . Reden: Wegens privacy overwegingen naam verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb mij onlangs een Acer 19" widescreen scherm gekocht. Nu, ik stel het altijd in als 2de monitor. Maar sommige games zou ik wel op die 19" willen spelen ipv laptop scherm. Weet iemand hoe ik dat op het 2de scherm kan laten doen? of hoe ik het 2de scherm als primair scherm kan instellen?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik gebruik dan wel het Control Panel, maar dit is volgens mij universeel voor het Control Panel en het Control Center: klik rechts op het ATi pictogram op de taakbalk. Dan ga je naar ATi beeldscherminstellingen. Daar staat het vast wel bij.

Anders kun je ook rechtsklikken op het bureaublad --> eigenschappen. Dan onder instellingen kun je ook de primaire en secundaire monitor instellen, door 'Dit beeldscherm gebruiken als hoofdmonitor' aan te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He he, gelukkig eindelijk praten we weer over de technische kant van de 169x in plaats van de RMA kant, ik werd er een beetje depri van eerlijk gezegt, maar idd gewoon bij eigenschappen van beeldscherm externe aanklikken als primaire, en de interne als kloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, via beeldscherm instellingen lukte het niet (kan niet van primaire monitor veranderen), maar via Control Center lukte het wel (swap display). Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Cocona schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:46:
trws uitgescholden is mss veel gezegd. Had enkel in mijn mail als 1ste zin gezet: ik heb 1 woord voor jullie: amateurs!

Dat is het. Trouwens die helpdeskmensen zijn ook niet goed in spelling denk ik. Ik citeer uit hun antwoordmail :

Geachte,

Hoeveel dode pixels heeft u presies?
Kunt u eens kijken of uw toetesnbord instellingen goed staan:
Start - Configuratie scherm - (Datum, tijd en regio opties) - Regio optie - tweede tabblad: Taalinstellingen
De default taal moet hier ingesteld staan op Nederlands - VS internationaal
Kunt u eens controleren wanneer uw toetsenbord goes staat of u uw toughpad werkend kunt maken via de toest combinatie FN - F7?

Met vriendelijke groet,

[...]
Acer Computer B.V.
Technical Helpdesk

De vette letters zijn dus spellingsfouten van in die mail.
Dit noem ik nou ook niet uitschelden! Als klant is de helpdesk de contactpersoon tussen klant en hogere mensen (in dit geval binnen het bedrijf Acer). Soms moet je wel eens je mening geven en ook al doe je dat misschien tegen de verkeerde medewerkers (immers, zij kunnen er ook niks aan doen). Waar moet je anders je klachten kwijt?

[ Voor 0% gewijzigd door Laurent op 16-02-2007 22:46 . Reden: Zie vorige edit ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.