Laptop met SPDIF naar 5.1 digital?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.768 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159797

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Cambridge Soundworks DTT2500 systeem, en heb me onlangs een Acer Aspire 1692wlmi aangeschaft.

Voorlopig sluit ik deze 2 gewoon analoog met mekaar aan. (er komt dus wel geluid uit alle boxen, maar geen surround). zie hier.

De laptop gebruikt centrino technologie, meer bepaald de 915PM Express chipset. Hier lees ik toch dat deze: "It offers support for Intel® High Definition Audio which is a new enhanced audio specification for high quality audio enabling a premium home theater experience." bezit.
Of is 'offers support for' <> het ook daadwerkelijk hebben? (hangt het dan af van het moederbord?)

Ik heb dus vooraan aan men laptop 3 female minijack aansluitingen.
1 x audio - line in
1 x audio - SPDIF output/headphones
1 x audio - line-in/microphone - mini-phone 3.5mm

De DTT2500 heeft deze aansluitingen achteraan.

Nu mijn vraag: Kan een SPDIF kabel gebruikt worden om 5.1digital geluid over te brengen (in mijn geval), of zal dit enkel gaan met een geluidskaart zoals de Creative pcmcia Audigy 2 ZS Notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Ja, je kunt gewoon hem gewoon digitaal aansluiten. Je hebt waarschijnlijk nog wel een converter nodig van rca(tulip) naar jack-plug. Daarnaast moet je het goed instellen in de sotware zodat ook de uitgang als digital uitgang wordt gebruikt en niet als headphone uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Voorbeeld: DVD afspelen. Sluit de laptop met een optische kabel aan op de versterker (de pdf ziet eruit alsof er een optische ingang op zit). Stel je programma zo in dat ie de SPDIF gebruikt om 5.1 door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, zoals jullie wel al zullen door hebben ken ik er echt niks van :)

Ik zie maar 2 digitale ingangen.
Afbeeldingslocatie: http://www.schurkers.be/data/images/dolby_digiaansluitingen.JPG

Wat ik er nu van begrijp is dat ik een coaxiale spdif kabel kan kopen, in de linker aansluiting van men versterker, en dan met een convertor naar minijack in de laptop pluggen. Zoals cool_zero zegt.

Verbal Kint, waar zie jij die optische ingang op men versterker? (want dat zijn toch kabels zoals deze, niet?). En zelfs dan, mijn laptop heeft toch geen optische uitgang? Of moet je dan ook met een convertortje werken, maar dan is het nut van optisch toch weg, niet?

Wat is die rechter digitale ingang op men versterker juist, hoe noemt dat type, en waar wordt het voor gebruikt?

Al bedankt allesinds,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excidium17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 00:51
Wat je nodig hebt is het volgende.

Je hebt een Digitale kabel nodig met aan de ene kant een Tulip en aan de andere kan een mini-jacket. Deze kabels bestaan in geheel, maar je kan ook een converter er op zetten bij de 2e tullip kant zodat dit naar Mini-jacket wordt omgezet.

De Mini-jacket spreek voor zich waar ie in moet (de digital out)

En de Tulip kan doe je (volgens jouw plaatje) in de linkerkant van het apparaat.

Dan het volgende

ALLEEN programma's die SPDIF PASSTHROUGH ondersteunen maken gebruik van het DIGITAL kanaal. Bijvoorbeeld PowerDVD ondersteunt dit, kan je in configuratie aanzetten)

maar het is ook van belang dat jeje geluidskaart op SPDIF PASSTHROUGH zet.

Van creative (dit heb ik zelf) weet ik dat er een programma is dat Device Controls heet. Dit wordt mee geinstalleerd op de pc tijdens de installatie. waar dit staat ??? doe ff een zoek actie. Dit geld alleen voor creative kaarten.

In Device contols kan je namelijk het aantal Herz? instellen op 46 en 96 Khz, welke jouw versterker ondersteunt moet je zelf ff uitvinden.

er zit ook een optie in dat je kan kiezen tussen een Dolby emulatie van windows op dat je het signaal op passthrought zet (staat achter, Using own amplifier, of zoiets). In windows zet je de speaker config gewoon op Stereo

Het is ff klote en testen maar uiteindelijk werkt het wel, ik geniet van een dik digtal geluid.

Programma's die niet het SPDIF passthrough ondersteunen worden doorgeven als een normaal stereo kanaal, dit houdt in met spellen dat je Dolby Prologic aan kan zetten voor geluid.

hopelijk heb je hier wat aan, en anders heb ik nou blauwe vingers van het typen voor nix ;)

<Edit>

De rechter Digital kan Wel gebruikt worden als 5.1 kanaal. Je hebt nog steeds een Mini-jacket nodig en dan naar de Digital Din. Er worden dan meerdere kanalen (stereo) verstuurd over die digtale kabel, Kwaliteit schijnt heel ietsjes minder te zijn maar niet drasties. Dit is het zelfde princiepe dat Creative zelf gebruikt bij die setjes die ze verkopen. dan heb je nu wel 5.1 met spellen en programma's omdat dit WEL ondersteunt wordt door windows.

[ Voor 15% gewijzigd door Excidium17 op 12-01-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Zo te zien heb je geen optische ingang op je versterker.
Bij mijn weten zijn de sp-dif uitgangen die gecombineerd worden met een mini jack inderdaad optisch, maar ik kan er naast zitten.

In dat geval heb je dus nog een converter nodig van optisch naar coaxiaal, welke je versterker wel accepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kheb men laptop uitgangen eens van naderbij bekeken:

Afbeeldingslocatie: http://www.schurkers.be/data/images/aansluitingen_laptop1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.schurkers.be/data/images/aansluitingen_laptop2.JPG

Die meest rechtse zou dus inderdaad wel eens optisch kunnen zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

die meest rechtse is zeker NIET optisch, maar gewoon 3,5mm jack voor headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Die is volgens mij WEL optisch.

Hij heeft zowel een jack aansluiting, maar kan ook gebruikt worden als optisch signaal. Dat zie je ook aan het glaasje aan de binnenkant.

Er zijn 3,5mm optische kabels te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik zat er naast wat je versterker betreft. Je zal dus idd een optisch sp/diff naar coaxiaal sp/diff moeten scoren.. Volgens mij hebben die radiozaakjes dat meestal wel (in Utrecht Radio Centrum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hebt deze nodig

http://www.mycableshop.com/sku/GCTOSMINIFM.htm

verkrijgbaar bij de betere electrozaken. Gebruik hem zelf ook en werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
de spdif uitgang op de Acer 1692 is dus WEL optisch en niet alleen analoge minijack!

zo had ik van mn oude pc een coax lopen van pc naar receiver en dacht de laptop dus ook eenvoudig met hetzelfde kabeltje aan te sluiten, maar daar krijg ik zelfs geen analoog geluid doorheen :?

kwam er toen achter dat de acer wel een ECHTE optische uitgang heeft dus :)
is idd de (gecombineerde) meest rechtse uitgang..

bij mij biedt dus het convertertje zoals hierboven gepost oplossing: van TOSlink naar mini-jack.....aangezien ik een toslink-toslink van dvd naar receiver al heb lopen....

maar ik zie dat jij alleen een coax ingang hebt op de receiver (die andere die je omcirkelde is SVHS->beeldsignaal dus).....waar ik zo uit mijn hoofd geen oplossing op weet.....ik weet niet of optisch zomaar te converteren is naar coax?
maar het zou best kunnen.....even een (goede) electro zaak langsgaan dus en vragen hoe je van een mini optisch jack naar een coax geluid kunt krijgen :)

toevoeging:
die converter die Raven- post is dus geen oplossing voor jou aangezien je met coaxiaal zit aan de reciever kant.......ga dat ding dus niet blindelings kopen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Noedelsupke op 13-01-2006 03:13 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:58
Het is inderdaad heel goed mogelijk dat het een optische aansluiting is.
Maar... 1 punt in je verhaal klopt niet. De aansluiting "Digital DIN" is GEEN SVHS aansluiting. Zoals ViperGTS beweerde. Wat moet een 5.1 speakerset met SVHS????
Het is zo'n abstracte Creative aansluiting naar een de Soundblaster Audigy/Live kaarten. Het was een bracket uitbreiding voor de Creative Soundblaster Live! Platinum Edition.
Over de Digital-din moet je, je geen zorgen maken.

Het is wel als volgt, wil je ook met games en in windows 5.1 geluid hebben. Moet je een on-board Dolby Digital (AC-3) Encoder hebben. De meeste kaarten (waaronder de gehele soundblaster serie) hebben de encoder niet. Alleen bij een reeds Dolby Digital gecodeerde bron (DVD) zal je echt 5.1 geluid hebben via de SPDIF in.

Er is voor 19 euro bij http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=695 een converter van TOSLink (optisch) naar digitale SPDIF. Zo kan je het dan toch allemaal aansluiten.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijkheid schept. Ben met probleem al een tijdje bezig geweest. Heb mijn uurtjes googelen er op zitten :)
ViperGTS schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 03:04:
de spdif uitgang op de Acer 1692 is dus WEL optisch en niet alleen analoge minijack!

zo had ik dit op mn oude pc en dacht de laptop dus ook eenvoudig met hetzelfde kabeltje aan te sluiten

kwam er toen achter dat de acer wel een ECHTE optische uitgang heeft dus :)
is idd de (gecombineerde) meest rechtse uitgang..

bij mij biedt dus het convertertje zoals hierboven gepost oplossing: van TOSlink naar mini.....aangezien ik een toslink-toslink van dvd naar receiver al heb lopen....

maar ik zie dat jij alleen een coax ingang hebt op de receiver (die andere die je omcirkelde is SVHS->beeldsignaal dus).....waar ik zo uit mijn hoofd geen oplossing op weet.....ik weet niet of optisch zomaar te converteren is naar coax?
maar het zou best kunnen.....even een (goede) electro zaak langsgaan dus en vragen hoe je van een mini optisch jack naar een coax geluid kunt krijgen :)

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 11:19
Leuk om dit topic te lezen. Ik vroeg me al een tijdje af waarom er nou rood licht uit mijn headphone jack kwam aangezien het me sterk leek dat dit een optische uitgang was alhoewel dat wel de enige optie zou zijn. Wat ik me nou altijd heb afgevraagd over dat hele encoden decoden verhaal; als ik spellen speel en ik heb het met een toslink aangesloten op mn versterker, klopt het dan wanneer ik zeg dat mijn versterker het decodeerd en alles gewoon goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
three2five schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 04:11:
Leuk om dit topic te lezen. Ik vroeg me al een tijdje af waarom er nou rood licht uit mijn headphone jack kwam aangezien het me sterk leek dat dit een optische uitgang was alhoewel dat wel de enige optie zou zijn. Wat ik me nou altijd heb afgevraagd over dat hele encoden decoden verhaal; als ik spellen speel en ik heb het met een toslink aangesloten op mn versterker, klopt het dan wanneer ik zeg dat mijn versterker het decodeerd en alles gewoon goed werkt?
Als je hebt ingesteld dat er een onbewerkt signaal uit gaat en je ve4sterker het goed decodeerd, dan wel.

Nederlandsch: ja, normaal gesproken wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
three2five schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 04:11:
Helaas krijg je met games alleen 5.1 (EAX) als het annaloog is aangesloten...immers games ondersteunen geen digitaal 5.1. Je hebt dus alleen echt 5.1 geluid bij dvd's met DTS of DD/divx(AC3) films . :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sketchy op 13-01-2006 10:32 ]

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FatalZero schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 03:20:
Er is voor 19 euro bij http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=695 een converter van TOSLink (optisch) naar digitale SPDIF. Zo kan je het dan toch allemaal aansluiten.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijkheid schept. Ben met probleem al een tijdje bezig geweest. Heb mijn uurtjes googelen er op zitten :) [...]
Bedankt, dat was het enige dat ik nog niet had uitgevogeld. Ik heb al een kabel toslink - optische mini-jack gevonden. Nu zal ik eens opzoek gaan naar zo'n convertor.

Ivm spellen, kan het zijn dat ik men versterker ook op analoog kan zetten ipv digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Anoniem: 159797 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:49:
[...]

Bedankt, dat was het enige dat ik nog niet had uitgevogeld. Ik heb al een kabel toslink - optische mini-jack gevonden. Nu zal ik eens opzoek gaan naar zo'n convertor.

Ivm spellen, kan het zijn dat ik men versterker ook op analoog kan zetten ipv digitaal?
dat kan....maar hoe ga je dan je geluidskaart aansluiten op je receiver? dit is volgens mij niet mogelijk met de Acer aangezien je geen aparte outs hebt voor center en rears die wel op losse (5.1 of 7.1) kaarten zitten meestal...

en wat betreft games: ik heb me er nooit zo mee bezig gehouden, aangezien ik een 2.1 setje heb op de pc, maar er zullen tegenwoordig toch ook wel games zijn die wel echt dolby digital hebben?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:58
Je optische aansluiting is een Dolby Digital troughput. Dat wil zeggen dat hij het Dolby Digital signaal alleen maar zal doorgeven. Je Acer zal geen Dolby Digital Encoder aanboord hebben.
Er zijn naar mijn weten nog geen pc games die Dolby Digital geluid hebben. Dus als je veel dvd's kijkt heeft het zeker nut. Anders niet want volgens mij kan je laptop niet die drie uitgangen gebruiken om 5.1 geluid te versturen.

Maar op je Cambridge SoundWorks zitten ook geen 5.1 analoge ingang. Alleen maar een line-in en een rear-in. De center en sub-woofer ingang ontbreekt. Dus analoog dmv 3 kabeltjes (rear, front & sub/center) aansluiten zit er niet in.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143754

Al die kabeltjes kopen is best wel duur... als je een converter voor 20 euro koopt, een coax voor 5-10 (?) euro koopt een een optische kabel voor 10-20 euro, ben je dan niet gewoon goedkoper uit met een extra geluidskaartje die al coaxiaal ondersteund? Of je kan natuurlijk nog even door sparen voor deze _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 20:35
Al veel gezocht, maar weinig gevonden.

De vraag:

Hoe kan ik zorgen dat windows al zijn geluid wegstuurd via de spdif. Ik heb een acer aspire 5672 met spdif uitgang en realtek hd audio. Nou heb ik de kabels allemaal in orde. De spdif uitgang werkt alleen als ik een dvd afspeel. anders niet!

Hoe kan ik dus zorgen dat al het geluid wordt gecodeert om weggezonden te worden via de spdif. Mijn oude geluidskaart in de desktop deed dit allemaal automatisch. Welk programma moet ik gebruiken? Zodat ik ook mp3 geluid en al het andere windows geluid via de digitale uitgang kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 14:22
als je bij de realtek instellingen bent (zo'n blauw schermpje "Realtek HD Audio Manager") naar het 3e tabblad "Audio I/O" en dan dat sleuteltje bij digitaal aanklikken. In dat venstertje kun je dan de uitvoerbron selecteren.Ik weet neit of dat werkt ?

en anders deze geluidskaart:
http://sounden.terratec.n...News&file=article&sid=230

die wil ik iig nog hebben, al die kabels in mn laptop, 2 usb hubjes moet genoeg zijn

[ Voor 28% gewijzigd door DP Kunst op 05-01-2007 17:53 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Daar staat hij al aangevinkt. Hij werkt ook wel, maar alleen met dvdtjes. En wil dat al mijn windows geluid erover wordt gelust. Maar hoe is me een raadsel. Er moet toch softwarematig iets bestaan. Heeft zo'n ac3 filter succes? Weet niet precies waarvoor het bedoelt is..

Op mijn desktop stuurde hij direct al het geluid over de spdif. Bestaan er geen andere drivers voor mijn realtek hd audio?

[ Voor 18% gewijzigd door vanWalsum op 05-01-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Andere driver zijn niet te vinden. De realtek driver moeten wel goed zijn.

Nogmaals, hoe kan ik al mijn geluid over de spdif uitgang krijgen. In de windows mixer staat in ieder geval nergens een vinkje. Is het wel mogelijk met de laptop. Dit moet toch haast wel, powerdvd pakt de uitgang wél wanneer ik een dvd afspeel. Maar windows geeft de optie niet. Hoe los ik dit op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ok, het was een driverfout. Na het updaten van de .inf chipsetdriver was het probleem opeens verdwenen.

Anoniem: 208774

Hallo,

Ik heb een Acer Aspire 5670, met waarschijnlijk eenzelfde s/pdif aansluiting als SereN. Ik gebruik nu zo'n USB ding (à 1,5E) om analoog mn boxen aan te sluiten. Ik heb wel geprobeerd de boxen analoog aan te sluiten zoals SereN dat heeft, maar de 3,5mm jack stekker past er niet in (in die s/pdif aansluiting, meest rechtse).

Nu vroeg ik me af wat voor kabel ik wel in die s/pdif kan drukken, en wat voor signaal er dan uit komt. Ik wil het liefst gewoon een analoog signaal, zodat ik headphones/boxen aan kan sluiten. Heb ik dan ook een A/D converter nodig? (of D/A?). Als ik naar de foto van SereN kijkt lijkt het alsof hij gewoon een analoge kabel op die s/pdif aangesloten heeft, maar dat past bij mij niet. Wat voor kabel is dat?

Dus: hoe kan ik het beste een analoog signaal uit mn laptop krijgen? Met een (goede) USB geluidskaart, of via die s/pdif aansluiting?

Jochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Die spdif aansluiting is tegelijk een analoge aansluiting, en een 3,5mm analoog moet er gewoon inpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76616

Ik heb een laptop met als enige audio uitgang een 3,5mm jack headphone uitgang. Wat voor kabel heb ik nodig om nu fatsoenlijk stereo geluid eruit te krijgen, als ik hem doorlus aan mijn versterker?

http://www.kabelhuis.nl/N...elhuis.nl/N_grp_20-1.html

Al gevonden.

Bleek dat ik zelf een of andere aparte kabel gebruikte van iets héél anders.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 76616 op 01-03-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208774

Gelukt, 3,5 mm jack past er inderdaad in. Gewoon een kwestie van wat harder aandrukken en goed instellen :)

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 143754 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:13:
Al die kabeltjes kopen is best wel duur... als je een converter voor 20 euro koopt, een coax voor 5-10 (?) euro koopt een een optische kabel voor 10-20 euro, ben je dan niet gewoon goedkoper uit met een extra geluidskaartje die al coaxiaal ondersteund? Of je kan natuurlijk nog even door sparen voor deze _/-\o_
Optische kabeltjes van een metertje kosten EUR 1.50, de converter kost EUR 19.00 en kabeltje met tulp-stekkertjes van EUR 0.60 levert hier prima werk als kabel waar mijn coaxiaal signaal doorgestuurd wordt.

Zo zie je maar, het hoeft niet altijd veel te kosten :).

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik heb voor 2 euro een 'converter' gekocht die mijn jackplug (MacBook) omzet naar spdif om die vervolgens weer in mijn versterker te stoppen. Eitje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb een zelfde setup als jij wil... Via de laptop naar de receiver.

Wat heb je nodig:

http://www.allekabels.nl/...rloopstekker-Verguld.html
Deze kan je in de 3,5mm uitgang stoppen (spdif)

http://www.allekabels.nl/...5/6444/Optical-Cable.html

Deze stop je in het plugje.

http://www.allekabels.nl/...els/5/1426/Converter.html

Hier gaat de andere kant in

http://www.allekabels.nl/...essional-Audio-Cable.html

En deze gaat van de converter naar je versterker. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207334

Hallo,

Ik heb een probleem dat in deze lijn ligt. In mijn PC zit een creative soundblaster audigy platinum kaart, welke goed functioneert. Ik heb een relatief oud home-cinema-system van JVC (TH-A9R) met een actieve subwoofer. Nu wil ik het speaker-gedeelte van die home-cinema set aansluiten op mijn PC.

5.1 kanaals uitgang van de geluidskaart kan via SP-Dif of analoog via 3 jack-plugjes (Center+subw - front - rear). Audio in op de subwoofer is echter maar via 1 ingang mogelijk. De subwoofer beschikt over een 8-pins mini-din aansluiting (Female).

Ik heb de kabel welke normaal tussen de dvd-speler en de subwoofer doorgesneden. aan 1 kant gekeken welke kleur kabel waar heen gaat, de andere din-plug laten zitten. Ik heb de subwoofer open geschroefd om te kijken hoe de draadjes lopen vanaf de plug over de printplaat. Nu heb ik op de draadjes van de doorgesneden kabel 3 jack-plugs bevestigd. Ik krijg de subwoofer echter met geen mogelijk heid aan de praat. Geen enkele combinatie werkt. Als ik de subwoofer op de dvdspeler aansluit werkt deze nog wel. dan gaat er tevens een power-ledje branden, wat niet gebeurt bij aansluiting op de pc.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? wellicht dat ik iets over het hoofd zie. Of bestaat er wellicht een converter van sp-dif/3 jackplugjes naar 8-pins mini-din aansluiting die ook werkt op een JVC apparaat.

Bvd,
Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Triple-D schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:05:
Die is volgens mij WEL optisch.

Hij heeft zowel een jack aansluiting, maar kan ook gebruikt worden als optisch signaal. Dat zie je ook aan het glaasje aan de binnenkant.

Er zijn 3,5mm optische kabels te krijgen.
Die is niet optisch maar coax, klopt wel dat hij een dubbele functie heeft.

-Andere hobby- -

Pagina: 1