[Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.906 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:56:
Je hoeft helemaal geen converter te gebruiken, gewoon mini jack optisch naar zo'n optisch vierkant stekkertje.

aan de kant van je versterker dus dit:
[afbeelding]

en aan de kant van je laptop dus dit:
[afbeelding]
En jij hebt je SPDIF zo aan de praat gekregen? Met de afgebeelde kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja het is lang geleden dat ik het geprobeerd heb, maar afaik werkte het gewoon.
Als ik mn laptop terugheb (zal deze week wel zijn) probeer ik het nog een keer, maar ik weet bijna zeker dat het zo moet werken. Als het op deze manier nl niet werkt, dan werkt het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( :(

Nog steeds niks van mn laptop gehoord, en heb hem vorige week maandag al verstuurd :{
En Acer zegt zelfs dat ze hem binnen 5 werkdagen moeten fixen, nou dat is nu dus om :( Ik ga zo maar even bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Als die van jou al langer duurt... de mijne heeft die extra garantie dus niet en ik hoop niet dat ie dan nog 3 weken wegblijft... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja duh :P Zonder die extra garantie zeggen ze ook niet dat ie binnen 5 dagen gemaakt moet zijn :+

ik heb dus ook acer advantage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
voor gemiddelde reparatie tijd maakt het niks uit welke je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat boekje staat binnen 5 werkdagen :{

Net ff gebeld, ze waren er nog mee bezig zei ie; morgen ofzo zouden ze hem weer naar me terugsturen, dus met een beetje geluk heb ik em maandag weer ^O^

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Laatst online: 18:01
ff iets anders

Hebben jullie ook snel krasjes op het grijze bovenvlak?

Aspires hebben rap last van krassen denk ik, travelmates nie zo

Met mijn vorige aspire had ik dit ook , met deze nu ook en met mijn travelmate had ik hier geen last van

Ik ben sjans heel voorzichtig met deze spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFate schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:35:
ff iets anders

Hebben jullie ook snel krasjes op het grijze bovenvlak?

Aspires hebben rap last van krassen denk ik, travelmates nie zo

Met mijn vorige aspire had ik dit ook , met deze nu ook en met mijn travelmate had ik hier geen last van

Ik ben sjans heel voorzichtig met deze spullen
Ja dat heb ik ook. Er komt bij nooit iets op behalve de klitteband-band (scrabblewoord) van mn laptop tas en nog zitten er allemaal krassen op. Ik vraag me af hoe ze erop komen maar ze komen er. Niet echt krasbestendig deze laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mijn monitor was kaduuk (ongeveer een week nadat ik em binnen had) en in drie dagen was alles geregeld. UPS bellen, werd opgehaald, kwam in duitsland, werd gemaakt, werd teruggestuurd en werd drie daagjes later weer bezorgt.

Maar ik heb idd last van krassen, hoewel het op de kant zit waar ik niet tegenaan kijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Bij mij zeiden ze dat de reparatietijd rond de 10 dagen lag, dus ben benieuwd.

Over die krassen: ik heb er ook last van, ik heb boeklon geregeld (dat doorzichte folie wat kleeft), kijken of dat eroverheen kan en de krassen een beetje tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:57:
Tja het is lang geleden dat ik het geprobeerd heb, maar afaik werkte het gewoon.
Als ik mn laptop terugheb (zal deze week wel zijn) probeer ik het nog een keer, maar ik weet bijna zeker dat het zo moet werken. Als het op deze manier nl niet werkt, dan werkt het nooit.
Kan dit verhaal beamen. Heb zelf ook zo'n stekkertje en de spdif verbinding werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven- schreef op donderdag 08 december 2005 @ 08:00:
[...]

Kan dit verhaal beamen. Heb zelf ook zo'n stekkertje en de spdif verbinding werkt als een trein.
Waar kun je die kabel bestellen dan? Heb al is wat rondgekeken en bij plaatselijke electroboer gevraagt maar hij vertelt mij dat ze niet bestaan. linktos naar optical jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er anders 1 hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkopen?.. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen spam, maar kijk hier maar:

http://www.elektronicaonl...els.htm#optische%20kabels

Toslink plug naar 3,5 mm plug

1 meter lang CABLE-621 € 5,50

of deze kan je ook doen:

AC-062 € 2,00

Verloopstekker voor optische Toslink plug naar optische 3,5mm plug.

:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n kabeltje gehad bij de aanschaf van een portable minidisc ;) zitten ze eigenlijk altijd wel bij! :)

Werkt idd super... als t lampje maar branden zal heh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey weet iemand het volgende?

Ik heb een aspire 1692, heb m nu vanaf september. Fijn aparaat, ben er erg tevreden over.
Alleen duurt het opstarten van en emanagement van acer echt lang. Als mijn windows is opgestart komt dat icoontje pas na een 30 seconden ofzo.

Tevens heb ik al een aantal keren gehad dat na het opstarten van windows het 5 min duurt voordat ik ook maar iets kan opstarten. windows is dan opgestart + programmas, ik klik internet explorer aan.
Niets! dan klik ik een ander programma aan, wederom niets, dan na 5 min komt alles ineens.
Erg vreemd.

Zijn er mensen die dit ook hebben gehad???

Heb zelf win xp pro geinstalleerd. ntfs en partitie van acer verwijderd. alle recente drivers van acer staan geinstalleerd. Behalve emanager en enetmanager. Leken mij onnodig. Dus heb alleen powermanagement er op staan.

Weet iemand ook of het veel scheelt met de ati drivers van acer en de catalyst drivers van ati zelf?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk es bij msconfig of er veel zooi opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:17
nou ik zit dus beetje te chatten en opeens!...

zit mn shift toets half los... :? ik kan em nu zo open 'flippen' maar hij klikt niet meer vast, om nou dat ding een maand kwijt te zijn hiervoor vraag ik aan jullie hoe ik em weer vastzet (zonder hulpmiddelen ;) ) als jullie dat weten tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:30:
Tevens heb ik al een aantal keren gehad dat na het opstarten van windows het 5 min duurt voordat ik ook maar iets kan opstarten. ...

Opstarttijd heeft te maken met welke applicaties gestart worden, in welke volgorde, welke services mee opkomen en natuurlijk afhankelijk van de fragmentatie van de schijf.

Ik zou even met een tool zoals autostarts even kijken welke applicatie opgestart worden en zoveel mogelijk uitschakelen.

Verder eigenlijk altijd om de zoveel tijd met een defragmenteer programma je HD even reorganiseren. Ik kan je PerfectDisk aanraden.
Weet iemand ook of het veel scheelt met de ati drivers van acer en de catalyst drivers van ati zelf?
Jazekers. De drivers van Acer voor de grafische kaart zijn relatief oud. De nieuwste drivers hebben meestal meer performance en zijn bugs opgelost (vaak ook voor specifieke spellen).
Dus ik raad aan om zeker de catalyst drivers te installeren, en dan zo kaal mogelijk. Dus zonder het Ati Control Center (CC).

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45
Hey weet iemand het volgende?

Ik heb een aspire 1692, heb m nu vanaf september. Fijn aparaat, ben er erg tevreden over.
Alleen duurt het opstarten van en emanagement van acer echt lang. Als mijn windows is opgestart komt dat icoontje pas na een 30 seconden ofzo.

Tevens heb ik al een aantal keren gehad dat na het opstarten van windows het 5 min duurt voordat ik ook maar iets kan opstarten. windows is dan opgestart + programmas, ik klik internet explorer aan.
Niets! dan klik ik een ander programma aan, wederom niets, dan na 5 min komt alles ineens.
Erg vreemd.

Heb zelf win xp pro geinstalleerd. ntfs en partitie van acer verwijderd. alle recente drivers van acer staan geinstalleerd. Behalve emanager en enetmanager. Leken mij onnodig. Dus heb alleen powermanagement er op staan.

Thanx!
bij mij duurt het dan geen 5min, maar idd als hij opstart en de desktop is geladen dan lijkt het alsof hij eventjes blijft hangen(10-20sec). dan blijft het hdd lampje ook continu branden en kan je verder niks doen.
maakt niet uit of je een schone windows install heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op zondag 11 december 2005 @ 10:49:
[...]

Opstarttijd heeft te maken met welke applicaties gestart worden, in welke volgorde, welke services mee opkomen en natuurlijk afhankelijk van de fragmentatie van de schijf.

Ik zou even met een tool zoals autostarts even kijken welke applicatie opgestart worden en zoveel mogelijk uitschakelen.

Verder eigenlijk altijd om de zoveel tijd met een defragmenteer programma je HD even reorganiseren. Ik kan je PerfectDisk aanraden.

[...]

Jazekers. De drivers van Acer voor de grafische kaart zijn relatief oud. De nieuwste drivers hebben meestal meer performance en zijn bugs opgelost (vaak ook voor specifieke spellen).
Dus ik raad aan om zeker de catalyst drivers te installeren, en dan zo kaal mogelijk. Dus zonder het Ati Control Center (CC).
Dat zou ik dan weer niet doen, want zonder het CC heb je zo weinig opties.... Dan mis je bv powerplay etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:15:
[...]

Dat zou ik dan weer niet doen, want zonder het CC heb je zo weinig opties.... Dan mis je bv powerplay etc.
Daar heb je CC niet voor nodig. Je kan het Control Panel los downloaden, dan hoef je ook niet .NET te installeren.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owja dat bedoelde ik ook, Control center, control panel, lijkt allemaal zo op elkaar ;)

Maar zonder dat control panel is het iig armoede met je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier volgt wat meer duidelijkheid over FAT32 en NTFS:

Voor Fat32 is gekozen omdat het wel mogelijk is naar NTFS te converteren, maar niet andersom. De bestanden in Fat32 kunt u bovendien ook nog inlezen als de windows niet meer start en u vanuit dos wilt backuppen (mail van acer).

Wanneer u de C partitie converteert, werkt de recovery niet meer. De D partitie kunt u gewoon converteren, aldus Acer. Maar dit laatste klopt niet helemaal. Ik heb beide schijven al omgezet naar NTFS en de recovery werkt gewoon. Alleen de recente backup image werkt niet meer. Maar WEL de standaardimage!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
ik heb de 1692 en ik heb een probleem. De laptop leest niet gekopieerde cd's. Gekopieerde dvd's leest hij wel. Kan dit aan het type/merk cd liggen dat ik gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:37

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja, dat kan. Heb je ook al andere merken geprobeerd, en om welk merk gaat het hier?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
MMore, TDK. Als ik de inhoud van een cd op een dvd brandt dan kan de laptop deze ook niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07-2023
Kan iemand mij misschien vertellen wat de voordelen zijn van een Aspire 1692WLMi tegenover een Aspire 5024WLMi of Aspire 5002WLMi.

Deze laatste twee hebben een AMD Turion Mobile ML34 1.8GHz resp. AMD Turion ML-30(1,6GHz). Verder heeft de 5024 512MB Ram en 80Gb HD en de laatste heeft 1Gb Ram en 100Gb HD, wat ik persoonlijk toch wel lekker vind.

Maar ik heb geen idee, welke van deze 3 bijvoorbeeld nou het beste is. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om op te ontwikkelen, Photoshop/Illustrator etc te gebruiken en af en toe een film te bekijken, maar niet om te gamen of iets dergelijks. Ik zie door de bomen het bos niet helemaal niet meer met al die specs en begin een beetje te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op zondag 11 december 2005 @ 10:49:
[...]

[...]

Ik heb dat ook allemaal al gechecked, alleen setpoint voor mijn muis start op, mijn antivirus programma avg en de touchpad synaptic tools. Meer niet.

Het vreemde is ook dat dit niet altijd gebeurt, de laatste tijd wat meer, maar niet altijd als ik mn laptop opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die zn acer opgestuurd had dat ding al terug? Ik heb hem nl nog steeds niet, straks maar weer es bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:44:
iemand die zn acer opgestuurd had dat ding al terug? Ik heb hem nl nog steeds niet, straks maar weer es bellen :(
Je bent um idd al een tijdje kwijt heh? Al een report gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

28 november is mn laptop opgehaald, sindsdien niks meer van gehoord ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net maar (weer even gebeld) ze wachten op een onderdeel voor mn laptop.... :/ Deze week zou hij echt gemaakt worden... Nou zien is geloven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Laatst online: 01-02 13:01
Precies hetzelfde meegemaakt, tegen mij zeiden ze ook dat ze nog wachtte op onderdelen. Na 3 weken gezegt dat ik als ik hem niet binnen 5 werkdagen binnen had ik verdere stappen zou ondernemen. Volgende dag een e-mail dat de laptop verstuurd is en een dag later stond ups voor de deur.

Ze blijven wel zeggen dat ze een escalatie team er op zetten maar daar heb ik niks aan, had ik ook gevraagd of ze me dan konden doorverbinden met dat escalatie team. Dat was dan natuurlijk niet mogelijk. De Service van acer garantie is gewoon in een woord te omschrijven K*T...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
zoals ik eerder heb gezegd zit er bij mij de linkershift toets half los, kan ik dr gewoon een plak lijm tussen gooien of krijg ik dan gezeur met de laptop/garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zou geen risico willen lopen met de garantie, en het toch maar terugsturen naar Acer. Misschien plakken zij het vast, of vervangen ze het hele toetsenbord.
Dan heeft Acer het iig zelf gedaan, en kunnen ze later ook niet zeiken dat je er zelf aan het zitten klooien.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:51:
Ik zou geen risico willen lopen met de garantie, en het toch maar terugsturen naar Acer. Misschien plakken zij het vast, of vervangen ze het hele toetsenbord.
Dan heeft Acer het iig zelf gedaan, en kunnen ze later ook niet zeiken dat je er zelf aan het zitten klooien.
alles leuk en aardig, maar dan ben je je laptop wel weer lang kwijt voor 1 rottig toetsje.... Of het je dat waard is moet je zelf bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:45:
net maar (weer even gebeld) ze wachten op een onderdeel voor mn laptop.... :/ Deze week zou hij echt gemaakt worden... Nou zien is geloven :(
Je hebt gewoon weer het Acer servicenummer van Nederland gebeld? Aangezien onze laptops in Duitsland ergens liggen. Ik begin ook wel eens af te vragen wat ze ermee doen, ze zeiden tussen de 8 en 10 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cmdr Chakotay schreef op woensdag 14 december 2005 @ 01:05:
[...]

Je hebt gewoon weer het Acer servicenummer van Nederland gebeld? Aangezien onze laptops in Duitsland ergens liggen. Ik begin ook wel eens af te vragen wat ze ermee doen, ze zeiden tussen de 8 en 10 dagen...
0900 2020 767 bel ik :)
Na een halfuurtje in de wacht gehangen te hebben kan je dan vragen hoe ver ze zijn met je laptop :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Oh fijn is dat, kost ook weer een kapitaal als je mobiel belt natuurlijk. Mijne ligt er nu ook alweer 12 dagen. Dacht korter, vandaag ook maar eens bellen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanivan schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:20:
MMore, TDK. Als ik de inhoud van een cd op een dvd brandt dan kan de laptop deze ook niet lezen.
MMore werkt bij mij wel, TDK weet ik niet, gebruik ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:34:
[...]

MMore werkt bij mij wel, TDK weet ik niet, gebruik ik nooit.
Ik gebruik Imation dvd+r daar heb ik geen enkel probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arita, platinum, sony, philips werken bij mij allemaal perfect heb laatst wel een x gehad dat ie een platinum cd tijdens het branden mislukte maar goed de volgende ging wel goed.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb een tijdje terug gevraagd of je bericht kreeg als je de garantie van je notebook had verlengd. Daar kreeg ik toen geen antwoord op.

Daarom meld ik dan nu maar het antwoord:
Ja, je krijgt bericht. Ik heb net een mailtje gekregen, met daarin de bevestiging dat ik nu ben aangemeld, en welke voordelen dat op zou leveren.

Verwijderd

heb mn notebook net horen blazen, schrok me rot! :P

heb hem nu een maand maar nog nooit heeft hij zo hard geblazen en zeker niet op de accu.

Wat zou dit kunnen zijn? Hij heeft het nu 3keren achterelkaar gedaan met pauzes van 30 seconden met een duur van 4 seconden heel hard blazen.

Het enige wat openstond was Excel en Newsleecher, deze twee programma's staan altijd open.

Vaag?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Geen proces dat 100 % van de cpu vraagt?
Ik heb het op mijn desktop pc wel eens dat ik merk dat een proces vast hangt, doordat de koeler dan harder gaat draaien. Op de laptop heb ik dit nog niet gehad.

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:15:
Geen proces dat 100 % van de cpu vraagt?
Ik heb het op mijn desktop pc wel eens dat ik merk dat een proces vast hangt, doordat de koeler dan harder gaat draaien. Op de laptop heb ik dit nog niet gehad.
Mnope alles staat op idle, dus geen stress toestand. Heel vaag hij doet het nu gelukkig niet meer.
Maar deze dingen laten je hart sneller pompen zegmaar :P
Wat is het? Kan het kwaad? Moet hij terug? Hoelang ben ik hem kwijt?
Dat soort vragen wekt t op ;) maja voorlopig niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:52:
[...]

Mnope alles staat op idle, dus geen stress toestand. Heel vaag hij doet het nu gelukkig niet meer.
Maar deze dingen laten je hart sneller pompen zegmaar :P
Wat is het? Kan het kwaad? Moet hij terug? Hoelang ben ik hem kwijt?
Dat soort vragen wekt t op ;) maja voorlopig niets aan de hand :)
o BOEIEND, dat ding gaat blazen... dus? als je de verwarming wat hoger zet gaatie misschien ook 'blazen', wat een drukte om niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep zitten ook sterke fans in btw en de warme lucht die van de ati komt is ook niet mis (8>

Ik heb soms ook dat mijn explorer opeens 60% CPU opslokt maarja dan gewoon end task en run task dan word ie wel weer rustig :Y)

Nog maar weinig problemen gehad met me lappy en is prima op te gamen

wel iritant dat dat euro teken naast mijn pijltjes zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg vreemd.

Thanx!
Dit is gegarandeerd je wireless die moeite heeft met de verbinding, ik heb dit op school wel vaker als ik ergens in een uithoek van het gebouw zit, dan duurt het heel lang voordat ie wireless vind (idd iets van 5 min) en in die tijd doet mijn laptop ook niks en springt daarna alles ineens in beeld. Schakel je wireless eens uit en probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:11:
heb mn notebook net horen blazen, schrok me rot! :P

heb hem nu een maand maar nog nooit heeft hij zo hard geblazen en zeker niet op de accu.

Wat zou dit kunnen zijn? Hij heeft het nu 3keren achterelkaar gedaan met pauzes van 30 seconden met een duur van 4 seconden heel hard blazen.

Het enige wat openstond was Excel en Newsleecher, deze twee programma's staan altijd open.

Vaag?
Ja dat heb ik ook wel eens, zo'n op hol slaande fan. Ik weet ook niet wat dat is. Volgens mij kan het geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb godfried van bouillon nog steeds mn laptop nog niet terug :r Ook geen mailtje, niks. Lekker dat ze je op de hoogte houden waarom het zo lang duur :/ |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:53:
ik heb godfried van bouillon nog steeds mn laptop nog niet terug :r Ook geen mailtje, niks. Lekker dat ze je op de hoogte houden waarom het zo lang duur :/ |:( :(
Ze zeggen binnen 5 dagen, dus als het langer duurt gewoon bellen en om vergoeding vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:00:
[...]

Ze zeggen binnen 5 dagen, dus als het langer duurt gewoon bellen en om vergoeding vragen.
vergoeding voor gedorven inkomsten zeker :') _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:52:
[...]

o BOEIEND, dat ding gaat blazen... dus? als je de verwarming wat hoger zet gaatie misschien ook 'blazen', wat een drukte om niks
Hij ging blazen zoals hij nog nooit geblazen had. Dit is wel vreemd aangezien ik dat "ding" dus minstens 10 a 12 uur per dag gebruik, al een maand lang en dit is nog nooit eerder voor gekomen.

Weird? Ja zeker, Als ik hier duidelijk kan krijgen of jullie dit ook hebben hoef ik me geen zorgen te baren.

Maar je hoeft niet gelijk te beginnen met "o BOEIEND" zo behandelen we elkaar niet op GOT.
Domme vragen zijn "ook" vragen. Je kan er iedergeval niet "dommer" van worden mee eens?

Dankje,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
als ik aan het gamen ben houd ie hem rond de 40 graden. maar als ik aan het internetten ben en adobe slaat op hol en blijft op 100% cpu gebruik stijgt de temperatuur naar 70 graden voor de fan aangaat. als dat bij jouw is gebeurd zal ie best hard gaan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 22:01:
als ik aan het gamen ben houd ie hem rond de 40 graden. maar als ik aan het internetten ben en adobe slaat op hol en blijft op 100% cpu gebruik stijgt de temperatuur naar 70 graden voor de fan aangaat. als dat bij jouw is gebeurd zal ie best hard gaan draaien
Hij staat in idle stand en deed het zo net weer :S.
Niet stressed proc staat op 20% tot pieken van 66% gebruik newsleecher staat aan.
En hij staat op max accu saving, lan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 22:10:
[...]

Hij staat in idle stand en deed het zo net weer :S.
Niet stressed proc staat op 20% tot pieken van 66% gebruik newsleecher staat aan.
En hij staat op max accu saving, lan aan.
als je het zon probleem vind waarom heb je dan deze laptop, prestaties hebben koeling nodig, dan haal je maar een compaq armada ofzo, heeft geeneens koeling nodig. Die koeler zit er niet voor niks in, wees blij dattie je laptop koelt, tussen de 20 % en 66 % gebruik kan ie wel eens wat warmer worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:12:
[...]

als je het zon probleem vind waarom heb je dan deze laptop, prestaties hebben koeling nodig, dan haal je maar een compaq armada ofzo, heeft geeneens koeling nodig. Die koeler zit er niet voor niks in, wees blij dattie je laptop koelt, tussen de 20 % en 66 % gebruik kan ie wel eens wat warmer worden...
Kerel, het gaat niet om het feit dat dat ding koelt. Het gaat om het feit dat de fan af en toe ineens op hol lijkt te staan. Als hij van helemaal niks ineens op zijn allerhardst begint te blazen en na 3 of 4 seconden weer uitslaat is dat toch vreemd. Hij kan ook gewoon steady een aantal minuten koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

godver zeg, 28 november dat ding opgestuurd, nog steeds niks gehoord :r Hoor elke week nog 5 dagen dan issie gemaakt :r Ik hang nu weer in de wacht, reken maar dat ik die kerel ff uit zn headset ga schreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hij gaat er achteraan, waarom het zo lang duurt allemaal. Ik hoop het maar, geloof er ondertussen niet zo meer in :P Krijg ik antwoord van via de mail, ben benieuwd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:52:
[...]

Kerel, het gaat niet om het feit dat dat ding koelt. Het gaat om het feit dat de fan af en toe ineens op hol lijkt te staan. Als hij van helemaal niks ineens op zijn allerhardst begint te blazen en na 3 of 4 seconden weer uitslaat is dat toch vreemd. Hij kan ook gewoon steady een aantal minuten koelen.
ik heb liever dattie na 4 seconden weer stil is ipv 5 minuten lang die kabaal als ik een word documentje in elkaar rammel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zet je cpu en powerplay dan ook gewoon beide helemaal op het minimum, dan slaat je fan nooit aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:30:
zet je cpu en powerplay dan ook gewoon beide helemaal op het minimum, dan slaat je fan nooit aan.....
behalve als ie dat wel doet !... :/
maar ik kan dus powerplay niet meer lager zetten, maar dat is waarschijnlijk omdat ik de CCC van 5.6 gebruik bij 5.11 drivers :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:24:
Nou hij gaat er achteraan, waarom het zo lang duurt allemaal. Ik hoop het maar, geloof er ondertussen niet zo meer in :P Krijg ik antwoord van via de mail, ben benieuwd :/
nu is het dus alweer donderdag, nog niks gehoord. Hang nu weer in de wacht, ik heb er nu echt geen zin meer in hoor, elke keer wordt ik daar afgescheept met een slap excuus dat het onderdeel in bestelling is :r
Straks is het kerst en nieuwjaar etc en dan werken ze daar natuurlijk weer niet, heb ik hem straks pas weer in het nieuwe jaar :( :( |:(

godver zeg ik word hier toch niet goed van: "ja meneer hij staat nog steeds te wachten op een onderdeel"

ik: "ja lekker is dat, straks is het kerst en nieuwjaar enz en dan gaan jullie zeker ook allemaal met vakantie?"

nerd: "nee, maar het gaat wel allemaal op halve kracht dan"

ik: "wtf :r , dus ik heb dat ding pas in het volgende jaar"

nerd: "ja dat denk ik wel, misschien wordt ie wel vervangen, maar die beslissingen neem ik niet"

_NOOIT_ meer een acer voor mij hoor :r

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 16:38 ]

• Moning2
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:27:
[...]

nu is het dus alweer donderdag, nog niks gehoord. Hang nu weer in de wacht, ik heb er nu echt geen zin meer in hoor, elke keer wordt ik daar afgescheept met een slap excuus dat het onderdeel in bestelling is :r
Straks is het kerst en nieuwjaar etc en dan werken ze daar natuurlijk weer niet, heb ik hem straks pas weer in het nieuwe jaar :( :( |:(

godver zeg ik word hier toch niet goed van: "ja meneer hij staat nog steeds te wachten op een onderdeel"

ik: "ja lekker is dat, straks is het kerst en nieuwjaar enz en dan gaan jullie zeker ook allemaal met vakantie?"

nerd: "nee, maar het gaat wel allemaal op halve kracht dan"

ik: "wtf :r , dus ik heb dat ding pas in het volgende jaar"

nerd: "ja dat denk ik wel, misschien wordt ie wel vervangen, maar die beslissingen neem ik niet"

_NOOIT_ meer een acer voor mij hoor :r
mijn shift toets zit dus half los, ik moet em opsturen om het toetsenbord te laten vervangen en dat zou 10 dagen duren... ik kan er ook 1 kopen, dan kan ik em er zelf in zetten, maar dat kost dus geld... dat ga ik dus sowieso niet doen, de vakantie komt eraan, ik ga denkik maar even die acer garantie erbij halen zodat ze em binnen 5 dagen repareren, "jaa ups deed er een maand over..." ik zie de reactie mails al...

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Een aantal dagen geleden postte Ktart hetvolgende:
"Kan iemand mij misschien vertellen wat de voordelen zijn van een Aspire 1692WLMi tegenover een Aspire 5024WLMi of Aspire 5002WLMi.

Deze laatste twee hebben een AMD Turion Mobile ML34 1.8GHz resp. AMD Turion ML-30(1,6GHz). Verder heeft de 5024 512MB Ram en 80Gb HD en de laatste heeft 1Gb Ram en 100Gb HD, wat ik persoonlijk toch wel lekker vind."

Niemand reageerde- of zijn jullie noteboox allemaal in reparatie bij Acer? ;)- maar ik vind het een interessante vraag. Iemand een zinnig antwoord?
En ja ik weet het: het is opnieuw een Turion - Centrino vraag.
Gaat het alleen over batterijduur en -warmte of zijn er verder ook verschillen?

Verwijderd

AMD in laptops in het (voorlopig) toch nét niet helemaal :+

voor energiegebruik, maar Intel heeft zich ook echt bewezen, terwijl AMD nog maar net begint op de notebookmarkt eigenlijk.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 21:45 ]

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
De Turion MT's verbruiken maar 25W en presteren prima :)

• Sissors
  • Niet online
worden die dingen niet heter? en ik mag hopen dat 25W op vol vermogen is, mijn 1692'tje gebruikt totaal 15 watt als ik aan internetten ben

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 20:27
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:44:
AMD in laptops in het (voorlopig) toch nét niet helemaal :+

voor energiegebruik, maar Intel heeft zich ook echt bewezen, terwijl AMD nog maar net begint op de notebookmarkt eigenlijk.
Dit, vind ik een beetje een lage understatement....
Amd turions presteren bijna gelijk aan de pentium M processoren.
Plus de accu tijd verschilt nauwelijks vooral met die MT'tjes voor de deur.

Daarbij komt het voordeel van amd dat ze al 64 bit in hun chipjes hebben geplant!
Ik wist het wel hoor als ik nu weer een nieuwe laptop mocht kiezen, dan was ik zowiezo al voor Amd gegaan.
En ja ik heb nu zelf ook een pentium M :P.
Ik wil niet zeggen dat ze slecht presteren, integendeel prestatie's zijn top maar Amd heeft zich toch wel wat beter op de toekomst gericht...

Wat wel altijd raar blijft is dat ik bij intel een prettiger en stabieler gevoel heb dan bij Amd 8)7.

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Master op 22-12-2005 23:08 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
nu mijn probleem:
Mijn laptop heeft de vreemde neiging als ik aan het internetten bent in 1 keer op zwart te springen en opnieuw op te starten. Vroeger deed ie dat wel eens bij Joint operations, nu niet meer dan.

soms vind ie bij de test van hdd die hij dan doet kruisverwijzingen en soms verkeerde grote aanduiding van bestanden.
memtester en hdd tester (ben naam ervan kwijt, duur eeniedergeval heel lang de test) vonden beide geen fouten, iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag wil ik mijn laptop voorzien van extra geheugen, nu zit er 2 x 256 in wat ik te weinig vind.
Wat kan ik best doen 1 x 1GB of 2 x 512, heeft dit veel invloed op de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
ik dacht dat 169x allemaal 1 gig hadden.

wil je later nog verder upgraden 1x 1 gig, anders 2x 512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:25:
ik dacht dat 169x allemaal 1 gig hadden.

wil je later nog verder upgraden 1x 1 gig, anders 2x 512
Blijkbaar niet, had juist de mijne (1694 2Ghz, x600 en 512) gekocht, dat er andere versies uitkwamen. Een klein beetje pech maar niet rampzalig.

Het probleem is dat ik niet juist weet dat ik met 1gig zal toekomen ben namelijk een zware gebruiker photoshop webdesing en 3D. Gamen doe ik niet.

Kan ik 1gig samen gebruiken met mijn 256 die ik over zal hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:07:
Graag wil ik mijn laptop voorzien van extra geheugen, nu zit er 2 x 256 in wat ik te weinig vind.Wat kan ik best doen 1 x 1GB of 2 x 512, heeft dit veel invloed op de snelheid?
2x512 is sneller als 1x1GB. Dit komt omdat er brandbreedte is per slot.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:58:
[...]

Blijkbaar niet, had juist de mijne (1694 2Ghz, x600 en 512) gekocht, dat er andere versies uitkwamen. Een klein beetje pech maar niet rampzalig.

Het probleem is dat ik niet juist weet dat ik met 1gig zal toekomen ben namelijk een zware gebruiker photoshop webdesing en 3D. Gamen doe ik niet.

Kan ik 1gig samen gebruiken met mijn 256 die ik over zal hebben?
Als ik een keuze moest maken kocht ik 1GB. Je kunt dan gewoon 1x 256 laten zitten. Als je naar de prijs kijkt zal het niet veel uitmaken. 1GB kost 82€ en 512 kost 42€ (pricewatch).

Er er zijn afwijkende modellen te koop. Ze lijken dan goedkoper, maar zijn uiteindelijk duurder. Maar dit heb ik al eens eerder gemeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 23-12-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:31:
[...]
2x512 is sneller als 1x1GB. Dit komt omdat er brandbreedte is per slot.
[...]
Als ik een keuze moest maken kocht ik 1GB. Je kunt dan gewoon 1x 256 laten zitten. Als je naar de prijs kijkt zal het niet veel uitmaken. 1GB kost 82€ en 512 kost 42€ (pricewatch).

Er er zijn afwijkende modellen te koop. Ze lijken dan goedkoper, maar zijn uiteindelijk duurder. Maar dit heb ik al eens eerder gemeld.
Waar koop jij die modules hier in Belgie 1GB kosten ongeveer 150€ en 512 60€ is wel zeer goedkoop vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:44:
[...]

Waar koop jij die modules hier in Belgie 1GB kosten ongeveer 150€ en 512 60€ is wel zeer goedkoop vind ik
Zoals erachter stond waren de prijzen uit de Pricewatch van Tweakers. Als je ze ergens in de winkel koopt vallen ze altijd duurder uit als wat hier aangegeven staat. Dit zijn de goedkoopste prijzen en deze zijn meestal afkomstig van webshops.

Verder heb ik snel eventjes gekeken en heb ik niet gekeken als dit geheugen wel compatable is met de notebook. Ik zou hier goed mee opletten. Want ik had ander geheugen gekocht voor in de laptop van mijn vader, maar dit was niet compatable. Gelukkig wilde de winkel geheugen bestellen bij acer en dit voor dezelfde prijs als dat andere geheugen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
hallo,

ik heb van de week voor een zacht prijsje een Acer 1692 kunnen overnemen
ben er even mee bezig geweest en heb nog wel meer vragen in de toekomst (wil m thuis als desktop vervanger gebruiken via losse monitor, tobo etc)

maar het meest dringend is dat ik een fatsoenlijk middel vind om te vervoeren
wat hebben jullie voor tassen?
ik zat te denken aan een soort van beschermhoes van hard materiaal en dat geheel nog eens in een laptoptas
bestaan dergelijke "hoezen" specifiek voor de acer of van dezelfde maat? (zoals bv Apple die heeft)

probleem is met de meeste laptoptassen dat ze echt specifiek voor laptops zijn (duh) maar ik zoek eigenlijk een combinatie zodat ik ook gewoon schoolboeken erbij kan doen en dat het toch nog een beetje gezond blijft voor de laptop......
en daarnaast dat de tas gewoon als een tas uitziet en niet super opvalt dat ik altijd een laptop meedraag

ik heb nog niet echt gezocht, heb het ding echt net...maar ben alvast benieuwd wat jullie hebben en hoe het zit met krassen e.d. na een aantal maanden meedragen???
mijn exemplaar is nooit echt gebruikt voor onderweg....ziet er dus echt nog piekfijn uit :)

[ Voor 6% gewijzigd door Noedelsupke op 24-12-2005 15:51 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperGTS schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:48:
hallo,

ben er even mee bezig geweest en heb nog wel meer vragen in de toekomst (wil m thuis als desktop vervanger gebruiken via losse monitor, tobo etc)

ik zat te denken aan een soort van beschermhoes van hard materiaal en dat geheel nog eens in een laptoptas
bestaan dergelijke "hoezen" specifiek voor de acer of van dezelfde maat? (zoals bv Apple die heeft)

probleem is met de meeste laptoptassen dat ze echt specifiek voor laptops zijn (duh) maar ik zoek eigenlijk een combinatie zodat ik ook gewoon schoolboeken erbij kan doen en dat het toch nog een beetje gezond blijft voor de laptop......
en daarnaast dat de tas gewoon als een tas uitziet en niet super opvalt dat ik altijd een laptop meedraag

ik heb nog niet echt gezocht, heb het ding echt net...maar ben alvast benieuwd wat jullie hebben en hoe het zit met krassen e.d. na een aantal maanden meedragen???
mijn exemplaar is nooit echt gebruikt voor onderweg....ziet er dus echt nog piekfijn uit :)
Er zit een zoekfunctie in dit forum, als je die even gebruikt kom je vele pagina's tegen die over tassen en de krasbestendigheid gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik heb ff een vraag

ik wil mijn bluetooth gebruiken van mijn 1692wlmi teminste dat zit erop toch? want ik heb van die recovery cd de driver geinstalleerd maar ik krijg steeds de melding

please verify that your bluetooth device is connected propperly and turned on

weet iemand wat dat is? dat knopje voorop de laptop die oranje hoort te branden doet voor de rest ook niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:04:
hoi ik heb ff een vraag

ik wil mijn bluetooth gebruiken van mijn 1692wlmi teminste dat zit erop toch? want ik heb van die recovery cd de driver geinstalleerd maar ik krijg steeds de melding

please verify that your bluetooth device is connected propperly and turned on

weet iemand wat dat is? dat knopje voorop de laptop die oranje hoort te branden doet voor de rest ook niets
Op de 1692 zit normaal gesproken geen bluetooth. Voor bluetooth is een blauw lampje, teminste dat dacht ik. Het oranje lampje is voor het draadloos internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperGTS schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:48:
hallo,

Crumpler all the way. Kost wat, maar dan heb je ook wat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 20:13:
[...]
Op de 1692 zit normaal gesproken geen bluetooth. Voor bluetooth is een blauw lampje, teminste dat dacht ik. Het oranje lampje is voor het draadloos internet.
ik heb 2 lampjes.. 1 is oranje daar kan ik idd draadloos inet mee aan en uit doen.. de linkse doet niks en daar staat een bluetooth logo naast en die moet ik aanzetten.. ooit heeft ie een keer gebrand maar heb pas sinds een week een bluetooth telefoon dus vandaar..

en op een laptop tas kan je beter niet bezuinigen.. ik ben blij dat ik een goede van dicota is ook erg ruim

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik zit dus te twijfelen tussen een 1694 of een 1692. Is het verschil in beide configuraties duidelijke te merken in performance?

De verschillen :
16941692
2,0 Ghz1,7 Ghz
5400 RPM 4200 RPM
Ati x700 256mbAti x700 128mb
€1411.95 incl. btw€1112.02 incl. btw

Ik ben van plan om grafische applicaties te draaien (photoshop / illustrator / after-effects) en afentoe een spel te spelen, dus snelheid / kracht is voor mij wel erg belangrijk.

Maar het verschil in prijs tussen beide machines is wel bijna €300, Is het de moeite waard om voor de 1694 te kiezen?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Volmondig......JA !

Zeker als je grafisch werk gaat doen op je laptop, dan is een snelle harddisk een must.
4200 PRM schijfjes zijn niet geschikt, je gaat je dan echt ergeren aan de traagheid !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:58:
[...]

ik heb 2 lampjes.. 1 is oranje daar kan ik idd draadloos inet mee aan en uit doen.. de linkse doet niks en daar staat een bluetooth logo naast en die moet ik aanzetten.. ooit heeft ie een keer gebrand maar heb pas sinds een week een bluetooth telefoon dus vandaar..
Als je op de linkse drukt krijg je als het goed is: geen apperaat beschikbaar.
Op de rechtse krijg je dan: Het draadloosinternet is in- / uitgeschakeld.
Dit in dezelfde groene letterstijl als dat je het volume hoger of lager zet (via het toetsenbord).

[ Voor 8% gewijzigd door Edmund op 25-12-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:18:
[...]

Als je op de linkse drukt krijg je als het goed is: geen apperaat beschikbaar.
Op de rechtse krijg je dan: Het draadloosinternet is in- / uitgeschakeld.
Dit in dezelfde groene letterstijl als dat je het volume hoger of lager zet (via het toetsenbord).
nee die linker doet juist helemaal niks:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:32
Xymox schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:07:
Volmondig......JA !

Zeker als je grafisch werk gaat doen op je laptop, dan is een snelle harddisk een must.
4200 PRM schijfjes zijn niet geschikt, je gaat je dan echt ergeren aan de traagheid !!
Ik niet, maargoed.

Meer RAM op je graka is natuurlijk altijd een plus (:P), maar volgens mij moet je ook even nadenken of je het ook waard vind dat je batterij minder lang meegaat.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Tsja, iedereen heeft zijn eigen perceptie over wat snel of langzaam is.

Persoonlijk vind ik dat wanneer je zware grafische pakketten gebruikt zoals AfterEffects, die zwaar leunen op veel CPU, GPU en I/O afhandeling is het echt niet lekker werken op een traag systeem, zeker als je niet werkt op het lichtnet zodat de performance instellingen op laag staan.

Het werken op alleen batterij met deze applicaties is eigenlijk leuk als je even in de trein wat wilt doen, maar zeker niet voor langere tijd. Meestal neem je de tijd, op een bureau waar je de mogelijkheid hebt om het lichtnet te gebruiken. Het argument over batterijtijd is dus imho geen issue !

Ik werk ook veel met Premiere en AfterEffects op de laptop. En ook met mijn 1694 op full speed zit ik soms ergerlijk lang te wachten op resultaat (maargoed, op een Gray supercomputer zal je uiteindelijk ook wachten en het kan altijd sneller).

Een vriend van mij heeft ook een Acer, met AMD 64 bit CPU, maar met 4200 rpm harddisk en hij zit te denken om deze door een snellere HD te vervangen, het is 'm toch te traag !

Ieder zijn smaak, maar ik heb geen spijt dat ik toch de 1694 gekozen heb gezien het werk dat ik erop doe. En ik speel ook graag een spelletje met fatsoenlijke framerates....

[ Voor 14% gewijzigd door Xymox op 25-12-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op zondag 25 december 2005 @ 03:27:
Ik zit dus te twijfelen tussen een 1694 of een 1692. Is het verschil in beide configuraties duidelijke te merken in performance?

De verschillen :
16941692
2,0 Ghz1,7 Ghz
5400 RPM 4200 RPM
Ati x700 256mbAti x700 128mb
€1411.95 incl. btw€1112.02 incl. btw

Ik ben van plan om grafische applicaties te draaien (photoshop / illustrator / after-effects) en afentoe een spel te spelen, dus snelheid / kracht is voor mij wel erg belangrijk.

Maar het verschil in prijs tussen beide machines is wel bijna €300, Is het de moeite waard om voor de 1694 te kiezen?
Dat verschil is zeker de moeite waard :)
Ik gebruik hem nu anderhalve maand de 1694 en het zint me naar gemak, snelheid, en luxe die andere notebooks niet bezitten. En het verschil is overigens niet alleen performance, maar ook bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Okay, bedankt voor de replies.

Zometeen maar eens bestellen!

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kunt inderdaad nu iets meer geld uitgeven, dan je de komende jaren alleen maar te ergeren over een iets te langzame laptop :).

Je kunt zowiezo bij bijna alles wel wat meer geld uitgeven, dan heb je teminste fatsoenlijk materiaal.

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Xymox schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:36:
zeker als je niet werkt op het lichtnet zodat de performance instellingen op laag staan.

Het werken op alleen batterij met deze applicaties is eigenlijk leuk als je even in de trein wat wilt doen, maar zeker niet voor langere tijd. Meestal neem je de tijd, op een bureau waar je de mogelijkheid hebt om het lichtnet te gebruiken. Het argument over batterijtijd is dus imho geen issue
misschien....
kan je alles ook op de hoogste snelheid zetten zonder het lichtnet erbij!!!!! :*)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 1692 heeft ook een 5400 rpm hdd..... :Y)

Maar sowieso, als je er zware (professionele dingen) op gaat doen moet je geen acer kopen....

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:21:
Een 1692 heeft ook een 5400 rpm hdd..... :Y)

Maar sowieso, als je er zware (professionele dingen) op gaat doen moet je geen acer kopen....
Dan moet je zowiezo geen notebook kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:21:
Hoe kom je daar nu bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn laptop is nu 3 weken 'n half weg..
nog geen spoor van leven..
via mail zeiden de mensen van acer: 't zou 10-12 dagen mogen duren

yeah right.. godver..
geen acer meer voor mij ook hoor, goeie computers, tot er iets aan is
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.