't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik ben eindelijk van hotmail naar Gmail overgegaan, althans dat probeer ik. Gmail blijft emmeren over de Active-X besturing die uit zou staan. http://mail.google.com/mail/html/nl/noactivex.html
Lukt me met geen mogelheid op dit moment. Ik word d'r gek van!
Meer mensen dit probleem? Of weet iemand een oplossing?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik heb Windows XP Pro SP2, maar nergens problemen mee. Voor zover ik weet heb ik de standaard beveiligingsinstellingen van SP2 actief, op de firewall na. Daar heb ik ZoneAlarm Pro voor.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
klopt en wat 'erger' is als je op internet naar de windows update site gaat, dan kom je er achter dat die ook niet werkt (automatische update werken natuurlijk wel gewoon, want die gebruiken geen activex), ook weer door activex. Ik heb dit gecheckt met computer van m'n vriendin, heb de instellingen daarop net hetzelfde gezet als op mijn eigen pc en ze kan er niet op. Ik wel. Die floepers van acer hebben nog ergens anders iets van activex veranderd, maar ik heb geen flauw idee waar. Alleszins ligt het niet aan de internet explorer instellingen en ook niet aan de add-ons instellingen... Voor de rest zou ik het niet weten. Ik heb xp pro sp2, zij xp home sp2 preinstalled door acer. voor zover ik weet heeft het niets met de firewall te maken.Rossi46 schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:58:
Iemand al problemen gehad met Gmail op de 1692?
Ik ben eindelijk van hotmail naar Gmail overgegaan, althans dat probeer ik. Gmail blijft emmeren over de Active-X besturing die uit zou staan. http://mail.google.com/mail/html/nl/noactivex.html
Lukt me met geen mogelheid op dit moment. Ik word d'r gek van!
Meer mensen dit probleem? Of weet iemand een oplossing?
[ Voor 12% gewijzigd door TetsuoShima op 21-11-2005 13:07 ]
Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.
Verwijderd
Heb er ook last van gehad maar het is simpel op te lossen door het volgende te doen, succes!TetsuoShima schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:34:
[...]
klopt en wat 'erger' is als je op internet naar de windows update site gaat, dan kom je er achter dat die ook niet werkt (automatische update werken natuurlijk wel gewoon, want die gebruiken geen activex), ook weer door activex. Ik heb dit gecheckt met computer van m'n vriendin, heb de instellingen daarop net hetzelfde gezet als op mijn eigen pc en ze kan er niet op. Ik wel. Die floepers van acer hebben nog ergens anders iets van activex veranderd, maar ik heb geen flauw idee waar. Alleszins ligt het niet aan de internet explorer instellingen en ook niet aan de add-ons instellingen... Voor de rest zou ik het niet weten. Ik heb xp pro sp2, zij xp home sp2 preinstalled door acer. voor zover ik weet heeft het niets met de firewall te maken.
Try re-registering the following files:
Start > Run > regsvr32 wuapi.dll > OK
Start > Run > regsvr32 wups.dll > OK
Start > Run > regsvr32 wuaueng.dll > OK
Start > Run > regsvr32 wucltui.dll > OK
Start > Run > regsvr32 atl.dll > OK
Start > Run > regsvr32 MSXML3.dll > OK
Restart the computer, and then try Windows Update site again
ik niet want dat kon niet volgens die sjap van store.nl, zal em wel ergens anders kopenDrivinUCrazy schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:39:
Ik heb direct die garantie verlenging erbij gekocht. Dan krijg je een boekje, waar 2 zegels in zitten. Met de codes op die zegels kun je weer online een formuliertje invullen, en dat print je uit. Één van de zegels plak je op dat formulier, en dat stuur je op.
Bedankt voor de info, heb wat opzoekwerk verricht en kwam er achter dat:Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:24:
[...]
Heb er ook last van gehad maar het is simpel op te lossen door het volgende te doen, succes!
Try re-registering the following files:
Start > Run > regsvr32 wuapi.dll > OK
Start > Run > regsvr32 wups.dll > OK
Start > Run > regsvr32 wuaueng.dll > OK
Start > Run > regsvr32 wucltui.dll > OK
Start > Run > regsvr32 atl.dll > OK
Start > Run > regsvr32 MSXML3.dll > OK
Restart the computer, and then try Windows Update site again
atl.dll
MSXML3.dll
die twee voor het probleem zorgden, blijkbaar houdt windows een windowsupdate.log bij en na wat zoeken vind je daarin wat er wel al geregistreerd is en wat nog niet.
Bedankt voor de hulp, hij doet het!
Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.
Hier hetzelfde! Dikke top! Dankje!TetsuoShima schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:46:
[...]
Bedankt voor de info, heb wat opzoekwerk verricht en kwam er achter dat:
atl.dll
MSXML3.dll
die twee voor het probleem zorgden, blijkbaar houdt windows een windowsupdate.log bij en na wat zoeken vind je daarin wat er wel al geregistreerd is en wat nog niet.
Bedankt voor de hulp, hij doet het!
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Verwijderd
Dit is de reden dat ik een ware voorstander ben van een FAQ hierin staan alle vragen al direct beantwoord in het topic start, jammer dat geen van allen tijd heeft voor dit
Zo komt een vraag een aantal keren langs en vaak komt men er niet uit.
Maargoed mooi dat ik jullie kon helpen, mij heeft het ook prima geholpen
Grrr... ik had het net weer, 1x lang en 2x kort. Het gebeurt hier nu gemiddeld één keer per 2/3 dagen, toch wat te frequent naar mijn zin...k heb et ook gehad, ik maak me er geen zorgen over, als dat ding et begeeft ga ik gewoon naar acer
Wat kan ik hieraan doen? Wat betekenen die biepjes eigenlijk? Iets met het BIOS zoals blijkt uit vorige post? Lijkt met toch wel vreemd want daarna doet ie het gewoon.
groetjes,
roel
Verwijderd
Zou opgelost kunnen zijn met een bios update, behalve als het een hardware probleem is.
Jammer dat het moederbord geen foutcode ledjes heeft. Zoals sommige desktops (moederborden).
Maargoed jullie horen meer mits ik iets heb gevonden uiteraard
Verwijderd
Dus zoeken naar Phoenix Bios beeps.
We hebben alleen een enkel probleem, zolang niemand weet wat de exacte volgorde en timing van deze beeps zijn, is er totaal niets te achterhalen
Dus bij deze plaats ik een request voor alle 169x bezitters. Mocht je een beep horen, sluit niet gelijk je notebook af maar luister naar de volgorde van deze beeps misschien komen we er dan samen uit.
We hebben de volgende meldingen al:
Rules: 1x lang en 2x kort.
Hier een lijst met Phoenix BIOS Beebs,
Phoenix BIOS beep Codes
Hoop dat we elkaar kunnen helpen, Hopen op vele beeps dus
Succes!!
[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 18:41 ]
....
in ieder geval, ik heb dit 2 keer gehad toen ik em net een weekje had, sindsdien niet meer, heb em nu ongeveer anderhalve maand
Verwijderd
Haha je zal wel denken wat een vage postMoning2 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:36:
[...]
....
in ieder geval, ik heb dit 2 keer gehad toen ik em net een weekje had, sindsdien niet meer, heb em nu ongeveer anderhalve maand
Ik idd ook in het begin daarna nooit meer, maar toch wil ik het weten.
Normaal staan foutcodes achterin het boekje, wat dat betreft heeft Acer absoluut niets kwa onderhoud, en Faq's
Ervan uit gaande dat de link naar die Phoenix site betrekking heeft op onze laptops:
Dan wordt lang-kort-kort dus 1-2?The beep codes are represented in the number of beeps. E.g. 1-1-2 would mean 1 beep, a pause, 1 beep, a pause, and 2 beeps.
1-2 --> staat er niet bij.
Interessant is de opmerking bovenaan:
With a Dell computer, a 1-2 beep code can also indicate that a bootable add-in card is installed but no boot device is attached. For example, in you insert a Promise Ultra-66 card but do not connect a hard drive to it, you will get the beep code. I verified this with a SIIG (crap -- avoid like the plague) Ultra-66 card, and then confirmed the results with Dell. Submitted by John Palmer.
[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 22-11-2005 19:22 . Reden: lang-kort-kort is geen 1-2-2 ]
Verwijderd
Phoenix BIOS Beep codes
These codes are presented in sets of beeps, for instance 1-2-2-3 means one beep followed by 2 beeps then 2 more beeps then 3 beeps
1-2-2-3 BIOS ROM checksum
1-3-1-1 Test DRAM refresh
1-3-1-3 Test 8742 Keyboard Controller
1-3-4-1 RAM failure on address line xxxx
1-3-4-3 RAM failure on data bits xxx of low byte of memory
1-4-1-1 RAM failure on data bits xxxx of high byte of memory bus
2-1-2-3 Check ROM copyright notice
2-1-3-1 Test for unexpected interrupts
1-2 .......Search for option ROMs *****
1 ...........One short beep before boot, normal
***** Explanation: There is a system problem that is related to the motherboard or one of its internal components.
Diagnosis: There is most likely a problem with the motherboard.
Shit! heb mijn garantie niet verlengt
Ik hoop dat het niet de 1-2 beep is dus, en dat men gewoon verkeerd luisterd
[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 20:15 ]
neenee, het is echt heel zeker lang-kort-kort, of dus 1-2. heb het al genoeg gehoordIk hoop dat het niet de 1-2 beep is dus, en dat men gewoon verkeerd luisterd
conclusie: ik ga ermee terug naar de winkel! hij is amper een paar weken oud...
eens kijken wat ze er daar van zeggen...
@mr. julliano: heb je ook links van die artikels? dan kan ik die eventueel afprinten en meegeven als ik hem naar de winkel breng. bedankt.
[ Voor 75% gewijzigd door rulus op 22-11-2005 20:50 ]
Verwijderd
Ik denk dat opsturen totaal geen zin zal hebben.rulus schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:20:
[...]
neenee, het is echt heel zeker lang-kort-kort, of dus 1-2. heb het al genoeg gehoordspeciaal eens een minuutje laten loeien maar het bleef heel de tijd hetzelfde, zijnge lang-kort-kort
conclusie: ik ga ermee terug naar de winkel! hij is amper een paar weken oud...
eens kijken wat ze er daar van zeggen...
@mr. julliano: heb je ook links van die artikels? dan kan ik die eventueel afprinten en meegeven als ik hem naar de winkel breng. bedankt.
Waarom? Omdat ik bijna zeker weet dat elke 1694 dit probleem heeft en dus zal het een algemeen probleem zijn. En vaak hebben ze tegen "algemene hardwareproblemen" weinig te bieden, behalve research met eigen modellen.
Ik denk dat ik acer in de loop van de week even een belletje ga geven... En ze het probleem uitleg. Als ze zeggen dat het een bekend probleem is en dat ze er een oplossing voor hebben dan zal ik hem opsturen niet eerder.
Als ze mij vertellen dat dit een onbekend probleem is, dan zal ik ze wijsmaken dat meerdere modellen dit probleem hebben. En dat ze enkele 1694's moeten testen eer ze de mijne aanraken. Of ze ook echt mee werken is en blijft hoop hebben. Ik hoop dat ze na het testen dan met een simpele BIOS upgrade komen zo niet moet zeker 30% van de modellen terug en dit zal een ernstig verlies voor Acer zijn, dan heb ik het meer over klantenverlies en imago.
Waarom ik duidelijk kan zeggen klantenverlies zonder ook maar eens te pijnzen?
Acer moet zijn modellen eerst TESTEN voordat deze de verkoop in gaat, als ze dit hadden gedaan zouden er zeker "niet" zoveel fabrieksfouten zijn. Ik kom hier nu al een aantal mensen tegen met hetzelfde probleem. "Wij" zijn slechts een kleine percentage van 1694 bezitters en ik kan al 5 mensen tellen met dit probleem, toevalig aanwezig op GOT. Weird heh!? Maargoed, ik maar dr werk van jullie krijgen nog een update
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 20:54 ]
Ik denk dat ik me ook maar ga klaarmaken om op de garantie terug te vallen, ik heb het nu echt iedere keer als de laptop even uit is geweest.
Iemand suggestie?
bedankt,
roel
zou het ook niet deze kunnen zijn?
1-2-1-2: Load alternative registers with initial POST values
Verwijderd
Dat zou heel goed kunnen, heb het ff nagezocht en als het een herhaaldelijke beep is dan kan het idd zo zijn. Waar staat het eigenlijk voor?TetsuoShima schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:07:
over dat bios:
zou het ook niet deze kunnen zijn?
1-2-1-2: Load alternative registers with initial POST values
Hoop t wel dan, klinkt al een stuk minder erg.
Het klinkt idd geloofwaardiger als het om deze foutmelding gaat, omdat als je moederbord defect is je de beep bij iedere opstart zou moeten horen... mee eens?
Bij load alternative registers zal dit slechts enkele keren zijn. Dus niet bij elke start.
_
Ik zit nu op mn werk daar heb ik die artikels niet opgeslagen, maar zodra ik ze weer vindt dan post ik ze
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 09:56 ]
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Verwijderd
je moet zo'n acer advance pakketje bestellen bij je pc boer voor rond de 100€ en dan gewoon doen wat daarin staatrulus schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:30:
Mag ik ook eens terzijde vragen hoe je die garantie van 1 jaar kan verlengen? Heb er hier namelijk al een paar keer iets over gelezen maar nooit hoe je 't in de praktijk moet doen.
Iemand suggestie?
bedankt,
roel
Verwijderd
Ik kijk het nog ff aan, maar weet nu al bijna zeker dat ik het ga verlengen. We kunnen zo op het eerste gezicht niets aan bios meldingen doen. Het duidt op een fout, en een fout is altijd slecht. Het kan niet altijd blijven goedgaan.
Acer nog gesproken, kort antw... "stuur hem op" Waarna mijn vraag dus, "hebben jullie ervaring met dit probleem" waarop geantwoord werd "Nee, ja um dat kan ik u niet zeggen".
pff je word er zo moe van...
Verwijderd
Een doos zoeken en echt helemaal met zachte dingen inwikkelen dat ding wordt echt door de modder getrokken ofzo daar moet je iig vanuit gaan..Licko schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:51:
ik moet mijn laptop zelf inpakken en dan komen ze m ophalen ivm en defect aan het display. iemand enig idee hoe ik hem het best in kan pakken? (heb originele verpakking niet meer...dom dom)
je RMA nummer er groot opzetten
en stevig vastplakken met ducktape ofzo
Verwijderd
En naar een ontvangsbevestiging vragen van de koerier, voor het geval hij kwijt raakt. Zeg het er maar even bij want ik heb dat toen niet gekregen en als wat mee gebeurt was heb je geen poot om op te staanVerwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:55:
[...]
Een doos zoeken en echt helemaal met zachte dingen inwikkelen dat ding wordt echt door de modder getrokken ofzo daar moet je iig vanuit gaan..
je RMA nummer er groot opzetten
en stevig vastplakken met ducktape ofzo
Verwijderd

Er zijn een soort trillende strepen te zien in windows...

KUT ik heb het dus wel in games
Ik begin te denken aan een defecte videokaart ofzo

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 16:12 ]
hoe moet je die dan aansluiten? Want ik zat ook al te kijken maar kon er niet echt uitkomensharkzor schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:24:
hmm... ik dacht dat deze laptop geen optisch out had, prop ik net voor de gein een optisch kabeltje erin en voila, een rood lichtje
Verwijderd
Okee, en hoe sluit ik em dan aan op de pod van mijn logitech z680? niet via jack neemi k aan? welk kabeltje moet ik gebruiken om em om te zetten naar coax?Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:30:
die moet je wel eerst aanzetten bij geavanceerde opties van je geluidkaart. Moet je even op het speakertje in je startbalk klikken en daar dan ergens bij geavanceerd kijken
Hmm bestaat er ook jack --> coax? (tulp dus), optical kan ook wel, maar er staat mij wat bij dat dat duurder ?Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:43:
met een optisch kabeltjezon glasvezelkabeltje, als je speakers dat ondersteunen
Verwijderd
met een simpele search kom je ook erg ver, hou het ff ontopic. En ja dat bestaat.Matthijs schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:04:
[...]
Hmm bestaat er ook jack --> coax? (tulp dus), optical kan ook wel, maar er staat mij wat bij dat dat duurder ?
En het is onmogelijk gebruik te maken van je SPDIF uitgang direct naar een speaker setje daarbij heb je dus een convertor of versterker nodig.
Succes.
Verwijderd
Verwijderd
Morgen acer maar eens bellen over wanneer ze hem op komen halen.....
hmmm volgens de medewerkers van mediamarkt is een jack naar optisch onmogelijk :xVerwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:36:
De digitale uitgang van je laptop is optisch, dat kan dus niet met een jack/tulp (hoe je het ook wilt noemen), aangezien deze dus met lichtsignalen werkt.
Verwijderd
Zou ik ook zeggenMatthijs schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:31:
[...]
hmmm volgens de medewerkers van mediamarkt is een jack naar optisch onmogelijk :x
Verwijderd
ik ben sinds gister trotse bezitter van de 1694wlmi. Maar ik heb een vraag: als ik Fifa 06 op Quake4 speel gaat dit niet optimaal snel.
Fifa werkt traag.. vanaf het menu al.. instellingen aanpassen werkt niet. Kan de laptop deze spellen niet aan?.. dat lijkt me nmlk. sterk.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen
mvg
Jan
Verwijderd
Dat zeg ik toch ookMatthijs schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:31:
[...]
hmmm volgens de medewerkers van mediamarkt is een jack naar optisch onmogelijk :x
Verwijderd
CPU en powerplay op max settings ?Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:51:
Hallo,
ik ben sinds gister trotse bezitter van de 1694wlmi. Maar ik heb een vraag: als ik Fifa 06 op Quake4 speel gaat dit niet optimaal snel.
Fifa werkt traag.. vanaf het menu al.. instellingen aanpassen werkt niet. Kan de laptop deze spellen niet aan?.. dat lijkt me nmlk. sterk.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen
mvg
Jan
Verwijderd
Ja op accu waardes. max.
Ben nu driver aan het downloaden voor x700, eens proberen.
groet.
Verwijderd
Fifa doet het nog niet, kan ook aan Fifa zelf liggen. Ik word er tjdens laden van een wedstrijd uitgegooid en krijg een ongeldige bewerking-melding.
Iemand ervaring hiermee?
mvg
Jan
Verwijderd

Ik ga hem gelijk terugsturen, maar moet ik dan mn wachtwoorden van windows (en evt bios) afhalen? Want ik heb er eigenlijk niet zo'n zin in dat die pauper monteuren zo toegang kunnen hebben tot mn bestanden....
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 11:07 ]
Verwijderd
Het lijkt erop dat je FLAT cable voor een gedeelte los zit... Het is gekomen doordat je je scherm heen en weer draaideVerwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:05:
kijk hoe grondig verneukt mn scherm isEcht 1/3e deel ofzo van het scherm is alleen nog maar vage strepen
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga hem gelijk terugsturen, maar moet ik dan mn wachtwoorden van windows (en evt bios) afhalen? Want ik heb er eigenlijk niet zo'n zin in dat die pauper monteuren zo toegang kunnen hebben tot mn bestanden....
Kan je precies zeggen hoe je dit hebt gedaan, dan ga ik het ook proberen... Als het bij mij ook gebeurd weten we of het een algemene kwaal is...
Wel zonde zeg

Verwijderd
En wat moet ik precies op de doos zetten, ik heb nl de originele doos nog, en een referentienummer, wat ik op de doos moest plakken, maar moet daar nog meer op oid?
Verwijderd
In de orginele verpakking, heel groot je RMA nummer erop. Desnoods ook op de doos je adres voor retourzendingen, Codes van de BIOS blank maken dit is makkelijker voor de reparateur en het gaat sneller. Wachtwoord van windows gewoon laten staan.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:32:
Maar weet iemand die al eerder zn laptop heeft opgestuurd of ik de inlogwachtwoorden ed. kan laten staan of dat ik ze moet verwijderen?
En wat moet ik precies op de doos zetten, ik heb nl de originele doos nog, en een referentienummer, wat ik op de doos moest plakken, maar moet daar nog meer op oid?
Ze testen je beeldscherm met eigen software vanaf een bootable cd.
Succes jammer joh!
Verwijderd
RMA nummer is het referentienummer wat ze me gegeven hebben? En moet ik dit dus zowel op de doos als op de laptop zelf plakken?
Verwijderd
Juist, maak overal kopietjes van, mocht je formulieren krijgen. Vraag zeker een ontvangstbevestiging of afleverbevestiging, 1 van de 1000 wil wel eens mis gaan!Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:43:
Ok, bedankt
RMA nummer is het referentienummer wat ze me gegeven hebben? En moet ik dit dus zowel op de doos als op de laptop zelf plakken?
Verwijderd
Verwijderd

Fedora Core 4 ging hier prima op een 1690. Je kunt een live cd van ubuntu eens proberen, dat is een debian kloon. Voordeel van zo'n livecd: je hoeft niets te installeren.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:04:
Heeft er iemand ook ervaring met Linux op de 169x, ik heb de Fedora Core geprobeerd, maar deze blijft al bij booten hangen omdat hij niets met PCMIA kan, maar heeft iemand nog met andere distributies ervaring waar hij wel direct goed is? Of dat hij iig boot zodat ik een beetje met Linux om kan leren gaan? ('k ben nogal een noob op linux gebied) Owh en naar welk adres moet je extra-garantie formulieren naar opsturen. In de handleidingen stond dat het voorbedrukt zou zijn op de envelop maar er zit een stikkervel met 3 adressen bij, maar welke van de 3 is de goed
.
Hier kon uw advertentie staan
Verwijderd
lees dat boekje eens ofzoVerwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:04:
Heeft er iemand ook ervaring met Linux op de 169x, ik heb de Fedora Core geprobeerd, maar deze blijft al bij booten hangen omdat hij niets met PCMIA kan, maar heeft iemand nog met andere distributies ervaring waar hij wel direct goed is? Of dat hij iig boot zodat ik een beetje met Linux om kan leren gaan? ('k ben nogal een noob op linux gebied) Owh en naar welk adres moet je extra-garantie formulieren naar opsturen. In de handleidingen stond dat het voorbedrukt zou zijn op de envelop maar er zit een stikkervel met 3 adressen bij, maar welke van de 3 is de goed
.

staat erin met grote gele pijlen...
het duitse adres moet je hebben dus
Verwijderd
Als je het topic ff doorleest lees je al snel dat dit een bekend probleem is waar nagenoeg iedereen last van heeft en dat het niet is op te lossen afgezien van een betere geluidskaart kopen (Audigy 2) of een of ander programaatje wat het softwarematig een beetje boost. Lees pagina 1 van dit topic....Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:34:
Ik heb sinds een paar weken ook de Aspire 1690, tot grote tevredenheid overigens want mijn vorige lapje was alweer behoorlijk verouderd. (aspire 1200). Ik heb alleen een probleempje met het geluid, als ik films wil kijken met de koptelefoon is het geluid erg zacht. Heb het volume op maximum staan, verschillende koptelefoons geprobeerd, maar het blijft erg zacht. Iemand die het probleem kent en een oplossing weet?
Verwijderd
Verwijderd
ik zit met het volgende probleem. Toen ik mijn lappie kreeg ( gisteren ) , was het opstartenn en afsluiten geen enkel probleem., het ging egt lekker snel.
maarnu , nog geen dag later,
ik heb een aantal programma's o.a. Mcafee , Autocad 2006 , en Inventor 10 erop geinstalleerd. bij het opstarten een stuk langzamer, en met hat afsluiten blijft ie heel erg lang hangen op wijzigingen opslaan.
is der een manier dat ik dit weer lekker snel kan laten lopen?? dit gebeurd trouwens ook wannneer ik de programma;s nie gebruik.
verder ben ik zeer te vreden over de 1694, alleen soms dan komt er bij het afsluiten te staan dat het 'ZOOM IN " nog actief is , een programma, alleen kan ik deze nergens terug vinden.
samenvatting, traag opstarten en afsluiten , zoekt oplossing
m.vr.gr, jaap
Verwijderd
Ter vergelijking, de HP hier in huis wordt overal naartoe meegesleept, en dat plastic kan gewoon veel meer hebben...
Gebruik de laptop voor mijn opleiding en zitten al duidelijke krassen op vanboven. Toch wel jammer.
Tevens piept mijn hd soms als hij niets moet uitvoeren. Kwam hier iemand ook al eens iets over zeggen.
Volgende laptop zal geen aspire meer zijn, enkel travelmate of asus W2-serie
Specs: http://specs.tweak.to/9454
Verwijderd
Bij mij ziet hij er nog goed uit. Een asus van een klasgenoot daarintegen ziet er ontzettend bekrast uit.Cocona schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:47:
jup, die behuizing is zeer krasgevoelig.
Gebruik de laptop voor mijn opleiding en zitten al duidelijke krassen op vanboven. Toch wel jammer.
Tevens piept mijn hd soms als hij niets moet uitvoeren. Kwam hier iemand ook al eens iets over zeggen.
Volgende laptop zal geen aspire meer zijn, enkel travelmate of asus W2-serie
ik sleep mijn 1692 ook overal mee naartoe, als je er onhandig mee omgaat komen er krassen op, het gaat zozeer niet om het materiaal maar hoe je er zelf mee omgaat, mijn laptop heeft (nog) geen krassenVerwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:39:
Valt me na enkele maanden gebruik wel opvalt is dat de kwaliteit van het plastic en de zilverkleurige verf benedenmaats is. Ik hen nu al enkele krassen in het deksel waar je de zwarte onderlaag door ziet zitten...
Ter vergelijking, de HP hier in huis wordt overal naartoe meegesleept, en dat plastic kan gewoon veel meer hebben...
Mijn instellingen is: je kan bijna nooit je spullen krasloos laten, er zijn altijd wel gebeurtenissen waardoor er krassen op kunnen komen.
Ik draag nu ook wel zorg voor mijn spullen, heb ook dure laptoprugzak gekocht en dat helpt ook al wel wat.
regards
ik sleur hem ook overal mee naartoe (school,vrienden,zetel,bed,bureau,....) (scheelt weer typen...shello schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:45:
Op mijn 1692 zitten er ook al krasjes op de bovenkant, nu als je deze laptop gebruikt dagelijks en je sleurt hem overal mee naartoe (school,vrienden,zetel,bed,bureau,....) kan het wel eens zijn dat er krassen opkomen. Ik gebruik hem reeds 2 maanden dag in dag uit.
Mijn instellingen is: je kan bijna nooit je spullen krasloos laten, er zijn altijd wel gebeurtenissen waardoor er krassen op kunnen komen.
Ik draag nu ook wel zorg voor mijn spullen, heb ook dure laptoprugzak gekocht en dat helpt ook al wel wat.
regards

Hoe lang gaat een gemiddelde laptop (dit model) mee
[ Voor 32% gewijzigd door Bhai op 27-11-2005 10:36 ]
Om mijn pc's snel te houden maak ik regelmatig (2 keer per maand) het register schoon met Regsupreme Pro.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:39:
dag mede 169* gebruikers,,,
ik zit met het volgende probleem. Toen ik mijn lappie kreeg ( gisteren ) , was het opstartenn en afsluiten geen enkel probleem., het ging egt lekker snel.
maarnu , nog geen dag later,
ik heb een aantal programma's o.a. Mcafee , Autocad 2006 , en Inventor 10 erop geinstalleerd. bij het opstarten een stuk langzamer, en met hat afsluiten blijft ie heel erg lang hangen op wijzigingen opslaan.
is der een manier dat ik dit weer lekker snel kan laten lopen?? dit gebeurd trouwens ook wannneer ik de programma;s nie gebruik.
verder ben ik zeer te vreden over de 1694, alleen soms dan komt er bij het afsluiten te staan dat het 'ZOOM IN " nog actief is , een programma, alleen kan ik deze nergens terug vinden.
samenvatting, traag opstarten en afsluiten , zoekt oplossing
m.vr.gr, jaap
Verder kun je het opstarten versnellen door bij "start" -> "Uitvoeren" -> msconfig in te typen. Dan ga je naar het tabblad "Opstarten", en dan vink je de overbodige programma's uit.
Register schoonmaken kan inderdaad enorm helpenDrivinUCrazy schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:48:
[...]
Om mijn pc's snel te houden maak ik regelmatig (2 keer per maand) het register schoon met Regsupreme Pro.
Verder kun je het opstarten versnellen door bij "start" -> "Uitvoeren" -> msconfig in te typen. Dan ga je naar het tabblad "Opstarten", en dan vink je de overbodige programma's uit.
Ik gebruik CCleaner en jv16.
Verwijderd
De kwaliteit van acers behuizing doet er bij deze weinig toe, ik gebruik de acer namelijk alleen "thuis" (Mobile Home Lightweight Desktop Replacement).
Het komt zelden voor dat ik hem ergens mee naartoe neem.
Hij staat overigens de hele dag met de klep open, met als doel dvd's binnenhalen van binaries
Waarom dan een notebook? Omdat geen enkele desktop zo stil is savonds, ik kan gerust door slapen
voor andere klusjes buitenshuis neem ik mn Asus mee
Verwijderd
Betreft mn accuduur, deze ging in het begin lekker mee...
Maar ik merk nu dat de accu duur steeds minder begint te worden, de metingen die worden aangegeven die kloppen niet meer?
Wat te doen?
Ik kan je plaatjes niet meer zien maar ik gok dat ik hetzelfde probleem heb.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:05:
kijk hoe grondig verneukt mn scherm isEcht 1/3e deel ofzo van het scherm is alleen nog maar vage strepen
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]

(klikbaar)
Ik heb hem niet laten vallen of zo. Ik heb hem ook pas een maand, nou weet ik weer waarom ik eigenlijk geen Acer wou, na een maand je laptop al kapot...
Ik ben naar de IT Shop hier op de campus gegaan waar ik hem gekocht heb, deze zeiden dat ik 0900-2020767 (0,10 Euro/minuut) moest bellen (NL Helpdesk). Kan iemand me alvast een beetje vertellen hoe dat in zijn werk gaat? En hoe lang ik de laptop eventueel kwijt ben als ik morgenochtend zou bellen? Eind december heb ik namelijk een LAN-party en het was de bedoeling dat ik deze mee zou nemen. Plus dat ik hem gebruik voor mijn studie.
Verwijderd
Ik heb _exact_ hetzelfde probleem. Balk was bij mij ook even breed, alleen niet wit, maar groen en blauw enz. Ik heb hem nu iig naar acer gestuurd, UPS kwam hem gisteren halen. Aangezien ik die extra garantie (acer advance) heb gekocht moeten ze hem binnen 5 dagen repareren (heb ik ergens gelezen geloof ik, weet het nu niet meer helemaal zeker).Cmdr Chakotay schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:15:
[...]
Ik kan je plaatjes niet meer zien maar ik gok dat ik hetzelfde probleem heb.
[afbeelding]
[afbeelding]
(klikbaar)
Ik heb hem niet laten vallen of zo. Ik heb hem ook pas een maand, nou weet ik weer waarom ik eigenlijk geen Acer wou, na een maand je laptop al kapot...Overigens als je boven de balk het scherm tussen je vingers neemt en erop drukt is het over. Maar ja, dat werkt niet echt fijn natuurlijk. Zal wel een los contactpunt zijn.
Ik ben naar de IT Shop hier op de campus gegaan waar ik hem gekocht heb, deze zeiden dat ik 0900-2020767 (0,10 Euro/minuut) moest bellen (NL Helpdesk). Kan iemand me alvast een beetje vertellen hoe dat in zijn werk gaat? En hoe lang ik de laptop eventueel kwijt ben als ik morgenochtend zou bellen? Eind december heb ik namelijk een LAN-party en het was de bedoeling dat ik deze mee zou nemen. Plus dat ik hem gebruik voor mijn studie.
Bij mij week de behuizing (de rand om het scherm zegmaar) ook een beetje, vlak boven het acer 1690 logo. Daar zat een grotere kier dan bij de rest van het scherm. En opvallend was dat ook juist vanaf dat punt het scherm het niet meer deed....
is spontaan ontstaan, heb hem ook niet laten vallen oid
Verwijderd
Ik heb dus mijn 3 weken oude Aspire 1694 ook precies dezelfde streep op het scherm staan,
Nu als ik rechtsboven in het scherm ( dus niet op het scherm op de cover ) indruk gaat de streep weg
Dus heb er maar tijdelijk een stukje metaal op gezet

dus niet echt een oplossing want ik werk er veel op
maar mijn vraag is is dit hetzelfde geval bij jullie? in dat geval lijkt het me toch een productie fout
Ik heb mijn lappie gekocht bij de mediamarkt in amsterdam
alleen wat kan ik nu beter doen naar acer bellen en hun het laten afhalen of gewoon terug naar media markt gaan om een nieuwe te claimen
Alvast bedankt
Verwijderd
Hee, ik had prcs het zelfde (2 keer) gewoon contact met acer op nemen.. Dan sturen ze je ups label waarmee je laptop kan versturen..Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:08:
Heb mij maar even aangemeld op het forums om hierop te reageren
Ik heb dus mijn 3 weken oude Aspire 1694 ook precies dezelfde streep op het scherm staan,
Nu als ik rechtsboven in het scherm ( dus niet op het scherm op de cover ) indruk gaat de streep weg
Dus heb er maar tijdelijk een stukje metaal op gezet![]()
maar mijn vraag is is dit hetzelfde geval bij jullie? in dat geval lijkt het me toch een productie fout
alleen wat kan ik nu beter doen naar acer bellen en hun het laten afhalen of gewoon terug naar media markt gaan om een nieuwe te claimen
Alvast bedankt
Ik had op donderdagochtend gebelt naar acer, er werd mij toen gelijk een ups label verzonden via email.. Toen is mijn laptop donderdmiddag opgehaalt en vrijdag kwam hij aan in d'land (track&trace via de site van ups). s'maandags weer gekeken op de site van ups daar kon ik zien dat het pakketje alweer op de terugweg was. Dinsdag middag had ik mijn laptop weer met een nieuw scherm, nou maar ff kijken hoe lang deze het vol houdt.
Super geregelt!!, moet er wel bij zeggen dat ik de eerste keer 2 weken heb moeten wachten.
Verwijderd
Nja straks maar even opsturen naar Ahrensburg
net gebeld wel vlotte service niks verkeerds mee,
Hoe lang zit er garantie bij de standaard laptop ik las ergens 1 jaar en is uit te breiden tot 3 jaar
In ieder geval bedankt voor de snelle reply ik hou jullie op de hoogte
Ik heb naast het vervelende biep-probleem - dat overigens nog steeds niet vanzelf is verdwenen - sinds gisteren nog een bijkomende onaardigheid.
Met de toetsen Fn+Pijltjenaarboven, Fn+Pijltjenaarbeneden kon ik vroeger gemakkelijk m'n geluid luider en zachter zetten.
Als ik nu één keer op Fn+Pijltjenaarboven druk, dan gaat het geluid ineens in stapjes van 1 seconde helemaal naar het maximum. Als ik dan één keer op Fn+Pijltjenaarbeneden druk, dan gaat ie in stapjes van 1 seconde helemaal naar het minimum (dus niks geluid meer). Dus geluid regelen hiermee is uitgesloten...
Is er iemand die dit probleem herkent of weet wat hieraan te doen?
groetjes,
Roel
[ Voor 3% gewijzigd door rulus op 29-11-2005 16:48 . Reden: typfoutje: herkend is met een t ... ]
dat heb ik alleen in sommige spellen (zoals far cry) verder in windows gaat het gewoon goedrulus schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:32:
Middag iedereen,
Ik heb naast het vervelende biep-probleem - dat overigens nog steeds niet vanzelf is verdwenen - sinds gisteren nog een bijkomende onaardigheid.
Met de toetsen Fn+Pijltjenaarboven, Fn+Pijltjenaarbeneden kon ik vroeger gemakkelijk m'n geluid luider en zachter zetten.
Als ik nu één keer op Fn+Pijltjenaarboven druk, dan gaat het geluid ineens in stapjes van 1 seconde helemaal naar het maximum. Als ik dan één keer op Fn+Pijltjenaarbeneden druk, dan gaat ie in stapjes van 1 seconde helemaal naar het minimum (dus niks geluid meer). Dus geluid regelen hiermee is uitgesloten...
Is er iemand die dit probleem herkent of weet wat hieraan te doen?
groetjes,
Roel
Verwijderd
weet niet of je dit nu nog kunt aankopen maar voor iets van 80 euro kun je je garantie verlengen naar 3 jaar...rulus schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:37:
En na hoeveel tijd heb je dat gemerkt? Want ik wil hier over een jaar niet zitten met een kapot moederbord juist als de garantie vervallen is...
geen overbodigde luxe!
Ik heb in ieder geval 15 min geleden Acer gebeld en UPS komt de laptop halen, mij kost het niks gelukkig. Omlooptijd is op het moment rond de 8 tot 10 dagen dus ik hoop dat ik de mijne voor de kerst in ieder geval weer terugheb.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:08:
Heb mij maar even aangemeld op het forums om hierop te reageren
Dus heb er maar tijdelijk een stukje metaal op gezet![]()
Alvast bedankt
Verwijderd
Verder wel een fijne laptop snel accu gaat redelijke tijd mee (3-4 uur)
daarnaast een mooi scherp scherm
Btw nog een tip
Neem een klein stof doekje mee die over je keyboard heen past zodat er niet van die "vlekjes" op het scherm komen van het toetsenbord
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 12:38 ]
Verwijderd
Als ik mijn notebook dichtklap zet ik "altijd" 't stukje stof terug dat we erbij hebben gekregen.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:38:
Hmm hopen dat het niet terug komt heb gevoel dat in rech bovenste hoek iets goed fout zit (kwa stevigheid)
Verder wel een fijne laptop snel accu gaat redelijke tijd mee (3-4 uur)
daarnaast een mooi scherp scherm
Btw nog een tip
Neem een klein stof doekje mee die over je keyboard heen past zodat er niet van die "vlekjes" op het scherm komen van het toetsenbord
Dit voorkomt idd vlekken of drukkingen op je scherm.
Dit probleem namelijk eerder gehad, met mn asus zonde maar als je niet beter weet?
Verwijderd
of even bij de instellingen van het touchpad kijken voor eventuele instelling Mbt overspringen?
het linker gedeelte is namelijk ook instelbaar als bijv scroll als je de rand raakt van het "beweeg veld" dat het automatisch terugspringt naar het midden van het "beweeg veld"
Je kan nu eenmaal niet bewegen in het "scroll veld" of wat je er ook hebt ingesteld
ik kan wel degelijk bewegen in het scroll veld, en dat veld zit rechts en onder bij mijVerwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:50:
Waarschijnlijk driver probleem? Updates?
of even bij de instellingen van het touchpad kijken voor eventuele instelling Mbt overspringen?
het linker gedeelte is namelijk ook instelbaar als bijv scroll als je de rand raakt van het "beweeg veld" dat het automatisch terugspringt naar het midden van het "beweeg veld"
Je kan nu eenmaal niet bewegen in het "scroll veld" of wat je er ook hebt ingesteld
Verwijderd
er hebben onwijs veel mensen met een acer last van dit probleem. Ligt niet aan drivers ofzo, gewoon niks aan te doen...Moning2 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:02:
Ik heb dat fijne gedonder weer met mn touchpad, ik haalde ff de moodpad erbij en merkte iets vreemds op:
[afbeelding]
dit is een schuine lijn naar links... althans dat was de bedoeling, maar als ie bijna links is dan springt ie weer een stuk naar rechts

Verwijderd
Niet alleen van Acer hoor, meerdere merken notebooks hebben dit probleem. Het is een probleem van de leverancier Synaptics.Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:28:
[...]
er hebben onwijs veel mensen met een acer last van dit probleem. Ligt niet aan drivers ofzo, gewoon niks aan te doen...
Verwijderd
En nou maar wachten wanneer die terug isCmdr Chakotay schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:01:
Fantastisch zeg dat UPS. 2,5 uur nadat ik gebeld had hebben ze mijn laptop al opgehaald. Hij is nu dus onderweg naar Duitsland. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
pff slecht zeg, bij mij waren ze binnen 2 uurCmdr Chakotay schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:01:
Fantastisch zeg dat UPS. 2,5 uur nadat ik gebeld had hebben ze mijn laptop al opgehaald. Hij is nu dus onderweg naar Duitsland. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
maar belde gewoon UPS op hoe laat ze zouden komen. Vragen ze hoe laat wil je, nou zop snel mogelijk. Krijg je te horen binnen 2,5 uur is ie er, 2 uur later was hij er. Hebben ze ofzo niks te doen bij UPS
Ik heb een mini-jack naar coax blokje welke perfect werkt op mijn pc.
Plug ik hem in op mijn laptop, dan gaat de muziek uit van de laptop, maar hoor ik niets uit de speakers komen van me versterker.
Of moet ik een mini-jack naar optical converter hebben ipv coax?
Verwijderd
aan de kant van je versterker dus dit:

en aan de kant van je laptop dus dit:

Verwijderd
Je krijgt van Acer een email. Daarin staat dat hij teruggestuurdt is en je krijgt een nieuw track&trace nr.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:19:
Krijg je trouwens nog bericht van Acer dat ze je laptop terugsturen, of staat gewoon op een dag spontaan de UPS met je laptop voor de deur?
Dit topic is gesloten.