Het zal inderdaad enorm moeten verbeteren , en alle bugs eruit halen zal langer duren dan bij Q3 het geval was vrees ik.
Ik herrinner me nog Q3 in de beginfase. Daar zaten ook een paar bugs in, maar eens je de hardware ( bij mij was dat toen denk ik mijn k6-2 450 , 512 RAM en GeForce 256 kaart ) had om de nodige fps te halen , dan liep het wel goed.
Quake4 daarentegen zou op mijn systeem nu toch wel speelbaar moeten zijn, en dat is het helemaal niet. Als ik nu speel dan raak ik gefrustreerd. Totaal niet vloeiend online en ik schiet dan ook overal naast.
Gisteren Q4 eraf gegooid, en Q3 Threewave Capturestrike gespeeld op Jolt en Xs4all , waar gelukkig nog een actieve community te vinden is, en wat een wereld van verschil zeg ! Ze hebben in Q4 ook rocket jumps gestoken, en strafejumps, maar het voelt toch zoooo houterig aan

Je moet nu maar es op een trapje proberen te strafejumpen. Je blijft er gewoon aanvasthangen

, om maar 1 voorbeeld te geven.
Eerlijk gezegd vond ik Painkiller er beter geslaagde opvolger van Q3 dan Q4 nu is op dit moment.
De singleplayer daarentegen vond ik dan wel weer goed van Quake4. Niet subliem, maar wel fun mee gehad. Lekkere sfeer enzo , mooi geluid, gewoon knallen.