[Multi] Het Quake 4 Topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
GJ-tje schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:34:
[...]
Iemand die me kan helpen? O+ Die site van junkguys doet bij mij niets anders dan reclame geven? :?
Je mag best zelf ook wat zoeken hoor. Als je nog geen goeie site gevonden had: op quake4world.com (Q4 subforum van quake3world.com) kun je vrijwel alles vinden (veel meer dan hier op GoT, of in iig eerder). In de full cvarlist van UpsetChaps kon je lezen dat de variabele waar je naar zoekt "net_port" is (+net_port <poortnummer> als commandline optie).

[ Voor 23% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-11-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aham brahmasmi schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:25:
[...]
Je mag best zelf ook wat zoeken hoor. Als je nog geen goeie site gevonden had: op quake4world.com (Q4 subforum van quake3world.com) kun je vrijwel alles vinden (veel meer dan hier op GoT, of in iig eerder). In de full cvarlist van UpsetChaps kon je lezen dat de variabele waar je naar zoekt "net_port" is (+net_port <poortnummer> als commandline optie).
Sorry, dank je wel in ieder geval, heb de page nu gebookmarked.

Klopt mijn vermoeden wel, dat de 'standaard' clientpoort 28004 is (net als die van de server) en dat het gebruikte protocol UDP is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom vind ik in de nieuwste versie van All Seeing Eye echt nauwelijks servers met spelers erop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Quake 4 nu uitgespeeld(Nu pas ja) maar de eindbaas was wel erg simpel, vond ik zo.. :)

Hopen dat ik de mods ook kan spelen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:03:
Waarom vind ik in de nieuwste versie van All Seeing Eye echt nauwelijks servers met spelers erop :(
[rml]Aham brahmasmi in "[ Multi] Het Quake 4 Topic - Deel 2"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier misschien iemand die de mod battle gebruikt ? Ben namelijk op zoek naar het command dat al me tegenstanders groen worden:) Ze hebben bij de nieuwste versie van deze mod ook een brightskinn gemaakt die oranje is en die is in sommige velden voor mij net zo slecht te zien als de standaart poppen. Nu speelt bijna iedereen natuurlijk weer met die kleur. Is er een mogelijkheid om net zoals q3 te zeggen dat hij de enemy gewoon groen maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:06:
Is er hier misschien iemand die de mod battle gebruikt ? Ben namelijk op zoek naar het command dat al me tegenstanders groen worden:) Ze hebben bij de nieuwste versie van deze mod ook een brightskinn gemaakt die oranje is en die is in sommige velden voor mij net zo slecht te zien als de standaart poppen. Nu speelt bijna iedereen natuurlijk weer met die kleur. Is er een mogelijkheid om net zoals q3 te zeggen dat hij de enemy gewoon groen maakt?
Nee, dat is nog niet mogelijk. Dat kan (waarsachijnlijk) pas gedaan worden wanneer de mod programmeurs de SDK code in handen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:42:
[...]

Nee, dat is nog niet mogelijk. Dat kan (waarschijnlijk) pas gedaan worden wanneer de mod programmeurs de SDK code in handen krijgen...
Oh nee? :Y)
Afbeeldingslocatie: http://q4max.fnatic.com/art/screenshots/screenshot003.jpg

Is een plaatje van de mod Q4MAX, de competitiemod die voor/door CPL is gekozen trouwens. Waarschijnlijk voornamelijk omdat er grote namen zoals arQon en Swelt achter Q4max zitten en ook mensen van PK++. De maker van X-Battle ken ik ook trouwens en hij zal ook wel een goeie mod tot stand brengen, maar toch voor een kleiner publiek denk ik.

Maar dit zijn nog statische skins (twee kleuren). Om net als met Q3 promode skins zelf de kleur in te kunnen stellen zal de SDK nodig zijn ja.

[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-11-2005 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook allebij die mods wel :) Maar je kan dus zelf een model kiezen groen/geel/oranje. Ik vind die oranje kleur voor mij (erg oud) slecht te zien en wil dus dat ik uitmaak hoe me tegenstanders eruit zien:)
Maar dat is dus nog niet mogelijk met een commando in me cfg of autoexec?
Ik kan trouwens meer xbattle mods vinden hier in europa dan q4max. En dan heb ik het nog maar niet over de vervelende opmerking missing some file's bij q4max en daar heb ik bij q4battle niet zoveel problemen mee? Die vraag had ik hier ook al neergezet:
http://www.esreality.com/?a=post&id=932585
Maar als iemand dat hier weet zal ik het ook graag horen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:28:
[...]
Oh nee? :Y)

Maar dit zijn nog statische skins (twee kleuren). Om net als met Q3 promode skins zelf de kleur in te kunnen stellen zal de SDK nodig zijn ja.
Dat was dus ook de vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat CPL X-Battle ging gebruiken (net als een aantal andere tournooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:02:
Ik dacht dat CPL X-Battle ging gebruiken (net als een aantal andere tournooien).
Nee. Achter Q4Max zitten ook veel grotere en bekendere namen. Zie: http://esreality.com/?a=post&id=932259

Momenteel is er idd niet veel verschil tussen XB en Q4Max (XB is zelfs ietsjes beter nu), maar het zijn nu ook nog niet echt mods te noemen zonder de mod-mogelijkheden van een SDK.

[ Voor 25% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-11-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah sorry, inderdaad, ik zie het nu ook op q4euro.com
Nouja, XBattle en Q4MAX zijn allebei prima minimods en op dit moment zit er nog niet veel verschil tussen de twee minimods.

Ik speel zelf eigenlijk altijd op XBattle servers en 'tis natuurlijk al helemaal goed als die servers het Drach-mappack (FPS maps) draaien. Op LAN speel ik sowieso alleen maar xbattle+drach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een patch uit voor Q4... en ook SDK is released!!!!!

Helaas fixt de patch eigenlijk alleen maar dingen in de gamebrowser die weinig mensen zullen gebruiken, maar dat SDK is released is natuurlijk zeer goed nieuws!

een link naar esreality waar links staan en meer informatie over de patch en SDK:
http://esreality.com/?a=post&id=933105

• Aham brahmasmi
Idd een patch van niks (behalve voor mensen die de in-game server browser daadwerkelijk gebruiken dan ;) ). Hopelijk komen ze binnenkort eens met wat subsantiële fixes.

Edit: quote van http://www.idsoftware.com/ :
We are also working on a larger, required update that will address a broader range of reported issues in both multiplayer and single player.

[ Voor 38% gewijzigd door Aham brahmasmi op 17-11-2005 13:45 ]

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 14:09

zyberteq

nou, dat dus

argh! >.< lama

[ Voor 107% gewijzigd door zyberteq op 17-11-2005 16:19 . Reden: stom, overheen geleest ]

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Aham brahmasmi
Post jij altijd blindelings berichten zonder naar de laatste post(s) te kijken? :z

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 14:09

zyberteq

nou, dat dus

Aham brahmasmi schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:49:
Post jij altijd blindelings berichten zonder naar de laatste post(s) te kijken? :z
niet mijn gewoonte nee (8>

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Klopt het dat de timedemo functionaliteit nogal buggy is? Ik krijg totaal geen betrouwbare resultaten...

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Ik heb voor de lol Quake 2 nog eens geinstalleerd. Dan zie je pas echt wat een ENORME vooruitgang op het gebied van graphics er de afgelopen jaren geweest is :o

Destijds vond ik Quake 2 er erg mooi uitzien, maar als ik dat nu speel denk ik van: mijn God, dit ziet er toch niet uit :? :+

Ben benieuwd waar we over een jaar of 5 staan wat betreft graphics. Niet van echt te onderscheiden wellicht? Let's hope so. :9

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Tachyon schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:27:
Ik heb voor de lol Quake 2 nog eens geinstalleerd. Dan zie je pas echt wat een ENORME vooruitgang op het gebied van graphics er de afgelopen jaren geweest is :o

Destijds vond ik Quake 2 er erg mooi uitzien, maar als ik dat nu speel denk ik van: mijn God, dit ziet er toch niet uit :? :+

Ben benieuwd waar we over een jaar of 5 staan wat betreft graphics. Niet van echt te onderscheiden wellicht? Let's hope so. :9
Ben ik niet met je eens.. ziet er mischien beter uit maar het is niet normaal te spelen in MP ..... en dan is de lol er snel af ...... die Doom3 engine is niet echt bijzonder ..... vergelijk het maar eens met UT2004 dat ziet er ook goed uit en draait als een speer.

Ik speel Quake4 nu 2 weken ....... en veel langer zal het wel niet worden .... net als Doom3 ( veel verschil zit er niet tussen die 2 )

Dus die vooruitgang in 6/7 jaar stelt niet veel voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
RoaDHouse schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 03:37:
[...]

Ben ik niet met je eens.. ziet er mischien beter uit maar het is niet normaal te spelen in MP ..... en dan is de lol er snel af ...... die Doom3 engine is niet echt bijzonder ..... vergelijk het maar eens met UT2004 dat ziet er ook goed uit en draait als een speer.

Ik speel Quake4 nu 2 weken ....... en veel langer zal het wel niet worden .... net als Doom3 ( veel verschil zit er niet tussen die 2 )

Mee eens en toch ook niet. Q4 MP had zeker wel erg goed kunnen zijn en zal nog ook wel _stukken_ beter worden door de nodige patches maar vooral door MODS. Het is echter duidelijk dat het spel gewoon afgeraffeld is. Ze hebben gewoon een SP spel gemaakt en snel MP erbovenop gegooid op basis van Q3. Dat is maar matig gelukt, vooral omdat ze veel teveel aspecten van SP onveranderd hebben gelaten in de MP (weapon models, geluiden, etc), en belangrijke features zoals autodownload gewoon niet werken. Als ze de grootte van de players (bound box) gelijk hadden gelaten als in Q3, dan zou het ook veel gemakkelijker zijn geweest om Q3 maps om te zetten naar Q4, maar dat is nu erg rottig vanwege de grotere player model (77 units hoog ipv 56).

T.o.v. Doom 3 is trouwens wel een hoop verbeterd, maar desondanks is het gewoon geen volwaardig vervolg op Quake 3. Op Quake 2 waarschijnlijk wel, maar dan ook alleen het SP gedeelte.

Afgezien van alle issues van Q4 heb ik toch het gevoel dat alles qua modding en mapping nog veel verder zal gaan dan bij Q3. Simpelweg omdat er zoveel ervaring is opgebouwd door coders en mappers. :) Ik denk dat we ook nog lang niet gezien hebben waar de D3 engine nou eigenlijk toe in staat is (komt pas als mensen snellere pc's hebben en goeie mappers zich op Q4 storten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:04
[...]

onzin, als je je bezig gaat houden met modden, mappen etc dan zul je zien dat de doom 3 engine juist WEL bijzonder is. het is juist een hele bijzondere engine, een waar geen enkele andere engine momenteel aan kan tippen

verder is raven goed bezig door de mod community goed bij te staan met hulp etc. ik heb ook reacties gehad van iemand die ET: Quake Wars heeft gespeeld en dat is weer een vernieuwde doom 3 engine. de doom 3 engine kan in het begin gewoon niet teveel dingen doen. je kunt niet 3 passen vooruit als de performance van de pc's er maar 2 kan. langzaam maar zeker rekt de doom 3 engine steeds verder uit en wordt hij alleen maar beter.
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 07:56:
[...]
Afgezien van alle issues van Q4 heb ik toch het gevoel dat alles qua modding en mapping nog veel verder zal gaan dan bij Q3. Simpelweg omdat er zoveel ervaring is opgebouwd door coders en mappers. :) Ik denk dat we ook nog lang niet gezien hebben waar de D3 engine nou eigenlijk toe in staat is (komt pas als mensen snellere pc's hebben en goeie mappers zich op Q4 storten).
mwah, verwacht er ook niet al teveel van. een q4 mod maken is tov een q3 mod gewoon meer werk. vooral voor veel q3 mappers zal de overgang naar q4 stroef gaan, de belichting moet je helemaal opnieuw leren.

maargoed al met al heeft ieder zn eigen visie, maar uiteindelijk denk ik dat de doom 3 engine nog jaren meekan als hij doorontwikkeld wordt. op www.moddb.com kun je een lijst zien welke mods er voor q4 oa in ontwikkeling zijn. maar let wel: er staan ook veel bullshit mods tussen die nooit onwikkeld zullen worden. ik ben in ieder geval blij dat ik ga werken aan quake 4 fortress :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25

Acid_Burn

uhuh

[...]
Hoezo is Q4 niet normaal te spelen in MP? Ik heb er eerlijk gezegd geen problemen mee. Ik heb zelf al jaren Q2 en Q3 online gespeeld en Q4 vind ik niet verkeerd hoor. Goed, bij >18 man is het af en toe iets minder soepel, maar voor de rest vloeiende gameplay hoor.

En UT2k4 en de D3 engine vergelijken slaat natuurlijk nergens op :P dat zijn 2 generaties.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
bolleh schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:58:
[...]

mwah, verwacht er ook niet al teveel van. een q4 mod maken is tov een q3 mod gewoon meer werk. vooral voor veel q3 mappers zal de overgang naar q4 stroef gaan, de belichting moet je helemaal opnieuw leren.
Hoezo, meer werk. Heb je de SDK dan al helemaal uigeplozen soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Acid_Burn schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:33:
[...]

Hoezo is Q4 niet normaal te spelen in MP? Ik heb er eerlijk gezegd geen problemen mee. Ik heb zelf al jaren Q2 en Q3 online gespeeld en Q4 vind ik niet verkeerd hoor. Goed, bij >18 man is het af en toe iets minder soepel, maar voor de rest vloeiende gameplay hoor.

En UT2k4 en de D3 engine vergelijken slaat natuurlijk nergens op :P dat zijn 2 generaties.
Bij mij loopt MP klote met welke instelling dan ook. De timedemo beweert dat ik op 65 FPS met high quality, meeste advanced dingen aan en 1024x768 en op 63 FPS met alles uit, low quality, 800x600 :{.
Er lijkt me dus iets raars aan de hand te zijn, want beide loopt merkbaar kutter dan dat gemiddelde, voor m'n gevoel kom ik zelden boven de 35FPS uit.
SP loopt wel redelijk gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:46:
[...]
Hoezo, meer werk. Heb je de SDK dan al helemaal uigeplozen soms?
nee maar q3 is al jaren uit. dat zit in de hoofden van de modders.

toen ik stopte met levels maken voor q3 kon ik van elke texture zeggen in welke folder hij zat, in welke shader zijn effect zat en hoe ik die na kon maken. welke files in welke folder staan etc. dat geld ook voor coders en dergelijke. maar bij quake 4 is dat niet meer. je moet alles weer opnieuw eigen maken. waar zat die texture ook alweer, hoe doe ik dit, waar zit dat stukje code, welke shader doet wat, waarom doet mijn script het niet. etc etc.

bovendien is het een feit dat hoe meer detail games krijgen hoe meer werk je eraan hebt. de tijd die je vroeger stak in het optimaliseren van je map, zo min mogelijk polygonen etc steek je nu in meer details toevoegen, meer textures met specular en normal maps. het is niet meer een texture maken, op een brush zetten en klaar.

bovendien zijn er in doom 3 en in mindere mate q4 bepaalde gameplay dingen in script en def files gedefinieert die iederee kan aanpassen. maar dat gaat ff te ver om allemaal te gaan bespreken.

het is gewoon weer een nieuw soort file systeem waar je aan moet wennen en dergelijke.

maar de basis blijft hetzelfde: meer content = meer werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Nu online
Hoe je het ook bekijkt ......... Quake4 loopt gewoon niet lekker in de MP ..... hetzelfde is het geval met Doom3........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
bolleh schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:33:
[...]

bovendien is het een feit dat hoe meer detail games krijgen hoe meer werk je eraan hebt. de tijd die je vroeger stak in het optimaliseren van je map, zo min mogelijk polygonen etc steek je nu in meer details toevoegen, meer textures met specular en normal maps. het is niet meer een texture maken, op een brush zetten en klaar.

bovendien zijn er in doom 3 en in mindere mate q4 bepaalde gameplay dingen in script en def files gedefinieert die iederee kan aanpassen. maar dat gaat ff te ver om allemaal te gaan bespreken.

het is gewoon weer een nieuw soort file systeem waar je aan moet wennen en dergelijke.

maar de basis blijft hetzelfde: meer content = meer werk
Ja textures maken is idd ingewikkelder, maar die .def files zijn misschien juist een voordeel en tevens de reden dat we al mods hadden voordat de SDK uit was. Natuurlijk zullen veel nieuwe dingen aangeleerd moeten worden, maar er zitten ook wel wat dingen in Q4 die modden juist makkelijker maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
RoaDHouse schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:51:
Hoe je het ook bekijkt ......... Quake4 loopt gewoon niet lekker in de MP ..... hetzelfde is het geval met Doom3........
Q4 MP loopt best lekker, maar het laat alleen wat steken vallen ivm Q3. Na 6 jaar had dat niet gemogen, maar met D3 moet je de MP niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:35:
[...]
Ja textures maken is idd ingewikkelder, maar die .def files zijn misschien juist een voordeel en tevens de reden dat we al mods hadden voordat de SDK uit was. Natuurlijk zullen veel nieuwe dingen aangeleerd moeten worden, maar er zitten ook wel wat dingen in Q4 die modden juist makkelijker maken denk ik.
probleem is alleen, als jij een fullblown mod uitbrengt. wat stopt serveradmins of fans ervan een aantal waarden te veranderen?

dan zit je met veel verschillende versies van een en dezelfde mod...en dat helpt niet als je een community wil opbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:42:
er is een patch uit voor Q4... en ook SDK is released!!!!!

Helaas fixt de patch eigenlijk alleen maar dingen in de gamebrowser die weinig mensen zullen gebruiken, maar dat SDK is released is natuurlijk zeer goed nieuws!

een link naar esreality waar links staan en meer informatie over de patch en SDK:
http://esreality.com/?a=post&id=933105
Ah, vet de SDK is uit :).
Tijd om te starten met het maken van bots voor Q4 :). Is al wel een tijdje geleden, laatste keer dat ik bots heb gemaakt waren het bots voor: Action Half-life.

Even de SDK doorpluizen...

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Laatst online: 21:56

TMC

Iemand zin om via Hamachi The Longest te spelen? Gewoon ordinaire deathmatch? Ik heb niemand om mee te spelen namelijk, boehoe! Maar ik heb zo'n zin in Q4. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
bolleh schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:21:
[...]

probleem is alleen, als jij een fullblown mod uitbrengt. wat stopt serveradmins of fans ervan een aantal waarden te veranderen?

dan zit je met veel verschillende versies van een en dezelfde mod...en dat helpt niet als je een community wil opbouwen
Daar zal vast wel iets op te vinden zijn. Iemand als arQon zal het zeker wel zo kunnen programmeren (CPMA werkt ook alleen als je alle bijbehorende maps hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Ik hoop iig dat zodra de fatsoenlijke osp/cpma achtige mods er zijn, er ook fatsoenlijke servers komen. Het is nu echt drie keer niks :(
En dat terwijl ik van veel q3 mensen hoor dat ze allemaal op zoek zijn naar fatsoenlijke servers. Als het goed is switched de server van mijn clan binnenkort naar q4 iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
kingmob schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:49:
Ik hoop iig dat zodra de fatsoenlijke osp/cpma achtige mods er zijn, er ook fatsoenlijke servers komen. Het is nu echt drie keer niks :(
En dat terwijl ik van veel q3 mensen hoor dat ze allemaal op zoek zijn naar fatsoenlijke servers. Als het goed is switched de server van mijn clan binnenkort naar q4 iig :)
BoP toch? Meen je naam iig te herkennen van xs4all ctf.. * Occy74 is co@x / drunkfux

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Bolleh!

Cool dat je gaat werken aan q4f! Wat ga je precies doen? Leveldesign? Ik ga wellicht meewerken aan het sounddesign-gedeelte, als ik tenminste genoeg tijd heb (eindexamenjaar etc). Heb al 't een en ander besproken met photek en 't gaat echt een heel goede mod worden, dat weet ik nu al :P
Speelde jij trouwens geen RA3 vroeger? Ik meen je te herkennen van IRC.. is alweer ERG lang geleden voor mij, tho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:24:
Hey Bolleh!

Cool dat je gaat werken aan q4f! Wat ga je precies doen? Leveldesign? Ik ga wellicht meewerken aan het sounddesign-gedeelte, als ik tenminste genoeg tijd heb (eindexamenjaar etc). Heb al 't een en ander besproken met photek en 't gaat echt een heel goede mod worden, dat weet ik nu al :P
Speelde jij trouwens geen RA3 vroeger? Ik meen je te herkennen van IRC.. is alweer ERG lang geleden voor mij, tho :P
ja level design en een deel textures is mijn taak

nooit RA3 gespeeld overigens, was te druk met q3f denk ik ;)

interessant nieuws overigens:
I was just talking to Todd Holleshead(CEO id software) on the id CTF Arena server. He said they found a refresh bug in Q4 that is reducing performance, and also said that more improvments are planned for the browser.

He also said something about steering other developers seeking a license away from the Doom3 engine in favor of the new stuff Jon is working on. However, I could only hear half of that coversation because the other guy was using teamspeak.

Another little tidbit: toddh uses a 6800

Edit: I forgot they are also working on some hyperthreading improvements. Todd said they probably won't work on AMD chips, but he didn't seem certain.
source van het verhaal

[ Voor 3% gewijzigd door bolleh op 20-11-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog mensen die meedoen met de CB 1on1 cup net als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Occy74 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:23:
[...]
BoP toch? Meen je naam iig te herkennen van xs4all ctf.. * Occy74 is co@x / drunkfux
Yup, we hebben de clan sinds een half jaartje weer aangedraaid. En we hebben echt een belachelijk goede server omdat 1 van de leden bij lchost werkt. Alleen is hij nogal lui :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Zo dat ging makkelijker dan ik had gedacht :P.

Bot ingame:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/bot-t.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Jerry op 20-11-2005 14:07 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
held _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
kingmob schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:15:
[...]

Yup, we hebben de clan sinds een half jaartje weer aangedraaid. En we hebben echt een belachelijk goede server omdat 1 van de leden bij lchost werkt. Alleen is hij nogal lui :D
hehe, en?
Leeft Pony nog of is die van de aardbodem verdwenen? :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Jerry schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:07:

Bot ingame:
[afbeelding]
Was al bekend, (tenzij je het over iets anders hebt): http://www.quake3world.com/forum/viewtopic.php?t=12555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Lol, dat wist ik niet eens :P. Maar degene die ik spawn zijn zelfgemaakte bots ;) (gemaakt met de SDK).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Jerry schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:23:
[...]

Lol, dat wist ik niet eens :P. Maar degene die ik spawn zijn zelfgemaakte bots ;) (gemaakt met de SDK).
Dan mag je daar dringend eens een mini modje of howto voor uitbrengen :) , hier zitten wel een paar mensen op te wachten denk ik _/-\o_

Spiterbot zou ideaal zijn , volgens mij de beste bot die momenteel in quake 3 rondloopt O+

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
-GF-Annihilator schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:04:
[...]

Spiterbot zou ideaal zijn , volgens mij de beste bot die momenteel in quake 3 rondloopt O+
De CPMA bots zijn vele malen beter dan Spiterbot (Spiter heeft er ook aan meegeholpen geloof ik), maar ze spelen geen VQ3 (alleen CPM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik even iets mis .. is het momenteel al mogelijk om een botmatch te spelen in quake 4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Aham brahmasmi schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:32:
[...]
De CPMA bots zijn vele malen beter dan Spiterbot (Spiter heeft er ook aan meegeholpen geloof ik), maar ze spelen geen VQ3 (alleen CPM).
Mjah, die heb ik nu weer nog niet getest O-)
Spiterbot is wbt skills wel goed in Q3DM6, maar na een tijdje heb je'm wel door :)

Bijkomend vraagje : Zijn er instellingen voor quake4 die ervoor zorgen dat de multiplay wat vlotter loopt , zonder echt te raken aan de grafische kwaliteit ? Grafisch gezien kan mijn pc Q4 goed aan op high 1600x1200 en 2x fsaa ( timedemo van hier op tweakers geeft me 92 fps , maar in multiplay met +6 spelers , krijgt mijn cpu het precies moeilijk ( 3000+ amd64 @ 9x270 mhz )

Ik speel nog steeds q3 op maximale grafische kwaliteit zonder tweaks, bij Q4 ben ik dat ook van plan. Het ziet er echt vet uit. Ik zag hier al tweaks langskomen ivm de lightning , maar volgens mij worden deze nog niet toegelaten via punkbuster :X

[ Voor 7% gewijzigd door MPAnnihilator op 21-11-2005 11:40 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
-GF-Annihilator schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:33:
[...]

Mjah, die heb ik nu weer nog niet getest O-)
Spiterbot is wbt skills wel goed in Q3DM6, maar na een tijdje heb je'm wel door :)

Bijkomend vraagje : Zijn er instellingen voor quake4 die ervoor zorgen dat de multiplay wat vlotter loopt , zonder echt te raken aan de grafische kwaliteit ? Grafisch gezien kan mijn pc Q4 goed aan op high 1600x1200 en 2x fsaa ( timedemo van hier op tweakers geeft me 92 fps , maar in multiplay met +6 spelers , krijgt mijn cpu het precies moeilijk ( 3000+ amd64 @ 9x270 mhz )

Ik speel nog steeds q3 op maximale grafische kwaliteit zonder tweaks, bij Q4 ben ik dat ook van plan. Het ziet er echt vet uit. Ik zag hier al tweaks langskomen ivm de lightning , maar volgens mij worden deze nog niet toegelaten via punkbuster :X
dat is het probleem niet, de tweak met light detail level lager zetten heeft geen nut op de standaard quake 4 maps omdat alle light sources daar een detail level hebben van 10. als je hem lager zet in een map met verschillende detail levels zul je minder light sources hebben en dus betere performance. maar dat gaat dus niet op voor de standaard MP maps.

en ik kan eigenlijk maar 2 redenen bedenken waarom ze dat gedaan hebben:
- als iemand alle lights heeft heeft ie meer shadows etc dan iemand met alleen ambient lights, die kan dus makkelijker online gamen. is dat nog wel eerlijk. is dat nog wel hoe de map bedoeld is
- het is ze gewoon niet gelukt om het in verschillende modi nog goed eruit te laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
bolleh schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:17:
[...]

en ik kan eigenlijk maar 2 redenen bedenken waarom ze dat gedaan hebben:
- als iemand alle lights heeft heeft ie meer shadows etc dan iemand met alleen ambient lights, die kan dus makkelijker online gamen. is dat nog wel eerlijk. is dat nog wel hoe de map bedoeld is
- het is ze gewoon niet gelukt om het in verschillende modi nog goed eruit te laten zien
Of je nou je gamma e/o brightness heel hoog zet of het het aantal lightbronnen vermindert met lightdetaillevel (egalere verlichting) maakt toch niet zo veel verschil. Ik vraag me af of ze bij Raven bewust ervoor hebben gekozen om dingen als vertex lighting in Q3 en overbrightbits instellingen sterk te beperken.

Veel zal het toch niet uitmaken omdat competitiemods de nodige instellingen beschikbaar zullen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

-GF-Annihilator schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:04:
[...]

Dan mag je daar dringend eens een mini modje of howto voor uitbrengen :) , hier zitten wel een paar mensen op te wachten denk ik _/-\o_

Ik kan ze alleen nog maar spawnen ;). Eerst voor elkaar krijgen dat ze rondlopen (gelukkig kan dit dmv aas-files zoals in Q3) en schieten.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Wat denken jullie dan als je met full detail online wilt spelen ? Meerdere users bevestigen dat Q4 minder vlot loopt in MP dan in SP ? Zou dit dan cpu gelimiteerd zijn ? Ik heb nu een Athlon 64 op +/-2400 mhz lopen , een 3800+ zeg maar. Zou ik er baat bij hebben een Dual core te steken denken jullie ?

Oh jah, gisteren nog gemerkt trouwens , driver 81.94 is echt wel veel beter voor Q4 , timedemo steeg met 23 fps bij mij op 1600x1200 ... kwaliteit ofzo heb ik nu wel nog niet op gelet. Maar als je speelt zie je dat toch niet makkelijk , screenshots zouden misschien eventueel wel een verschil kunnen aanduiden.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
-GF-Annihilator schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:01:
Wat denken jullie dan als je met full detail online wilt spelen ? Meerdere users bevestigen dat Q4 minder vlot loopt in MP dan in SP ? Zou dit dan cpu gelimiteerd zijn ? Ik heb nu een Athlon 64 op +/-2400 mhz lopen , een 3800+ zeg maar. Zou ik er baat bij hebben een Dual core te steken denken jullie ?

Oh jah, gisteren nog gemerkt trouwens , driver 81.94 is echt wel veel beter voor Q4 , timedemo steeg met 23 fps bij mij op 1600x1200 ... kwaliteit ofzo heb ik nu wel nog niet op gelet. Maar als je speelt zie je dat toch niet makkelijk , screenshots zouden misschien eventueel wel een verschil kunnen aanduiden.
dual core heb je in 99% van de gevallen niets aan ingame, tenzij je graag dvdtjes encode tegelijk ofzow :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
bolleh schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:07:
[...]

dual core heb je in 99% van de gevallen niets aan ingame, tenzij je graag dvdtjes encode tegelijk ofzow :+
Das waar , maar ik las eerder al posts van mensen die zeggen in Q4 , met de nieuwste drivers van Nvidia , dat beide cores gebruikt worden. De vraag is natuurlijk of ik met mijn 3800+ cpu al tegen een cpu bottleneck aanloop ? De HCC beurs komt eraan , en een dual core is misschien een optie :D

Linkje : http://www.xbitlabs.com/a...isplay/28cpu-games_6.html
However, the most interesting and unexpected results during Quake 4 test session appeared to be those of the dual-core processors. The graph below shows how the two CPU cores get loaded during Quake 4 gameplay. The graph was taken from the Athlon 64 X2 4800+ based platform.

[ Voor 29% gewijzigd door MPAnnihilator op 21-11-2005 13:27 . Reden: linkje ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Net nog iets leuks gevonden denk ik met het testen van de tweakers nettimedemo ( zie startpost ) , net getest op 2 Athlon 64's :

Als ik op mijn Asus A8N-E moederbord mijn Cool n Quiet in de bios aanzet , heb ik een hogere score bij een timedemo _/-\o_

Hierbij wel opmerken dat ik sinds mijn windows installatie deze driver geinstalleerd heb staan : http://www.amd.com/us-en/...type/utilities/amdcpu.exe

Maar tot hiertoe stond Cool n Quiet bij mij af in de bios O-)

Ik heb ook maar eens getest welk powerprofiel het meeste performance geeft , en na 3 keer testen per profiel , blijkt "Always on" mij de hoogste performance te geven... in procenten , +/- 10 % meer fps dan wanneer Cool n Quiet afstaat in de bios. 8)7

Kunnen nog mensen dit even testen aub ? Lijkt me een leuke aangename 'ontdekking' :+

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerry schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:07:

Bot ingame:
[afbeelding]
Heb je je beeld zo lelijk gekregen met image_lodbias? Zo ja, ik zou dat niet doen. Bij mij levert het echt geen enkele verbetering op, terwijl het echt heel erg lelijk wordt. image_lodbias -1 vind ik het mooiste.

Als je het anders hebt gedaan en het helpt zou ik het graag horen, kheb al bijna alle cvars gehad geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
image_downsizelimit <waarde> en image_forcedownsize 1 is equivalent van r_picmip in Q3. Met picmip kon je textures verkleinen met 2 tot de macht van de waarde van picmip. Met downsizelimit kun je ook textures verkleinen door een lage waarde in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Occy74 schreef op zondag 20 november 2005 @ 17:47:
[...]
hehe, en?
Leeft Pony nog of is die van de aardbodem verdwenen? :)
Ik ben 'm al een behoorlijke tijd kwijt en studeer zelfs in de stad waar hij woont (leiden). Ik geloof dat hij het online leven aan de wilgen heeft gehangen. We kregen veel gezeik toen we de pickup servers opstelden op irc. Mensen begonnen altijd te miepen als ze gebanned werden enzo. En aangezien hij daar het drukst mee bezig was, kreeg hij altijd de full blast :D

• ddkiller0900
  • Laatst online: 13-09 08:36
Ik zit nu al even met een probleem. Ik zit vast in Data Processing Security. Ik heb de lasers allemaal juist gezet, ben door de deur kunnen gaan en alle vijanden zijn uitgeschakeld. Alles leid naar de lift boven. Maar ik kan de lift niet activeren. Er is ook nergens een panel control ofzo te vinden. Ook volgt de andere marine mij niet. Wat heb ik verkeerd gedaan?? Misschien iemand een spoiler ... ;(
Ik heb ook al een paar walkthrough's gelezen maar daar stond niks speciaals in dus ...

Verwijderd

weet iemand of het mogelijk is de refresh rate in q4 op te krikken? :>

• Occy74
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:37:
weet iemand of het mogelijk is de refresh rate in q4 op te krikken? :>
in je autoexec.cfg:
seta r_displayrefresh "120"

of wat voor refresh je dan ook maar wilt...

Systeem Specs

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:18
Voor de oudere Quake spelers onder jullie (nou ja), die in ieder geval Quake 2 ook intensief hebben gespeeld. Ik vond dit bestand wel een leuke

http://files.filefront.co.../;4296633;;/fileinfo.html

Het is een extra pack voor in je Q4base map, waarmee je enige muziek uit quake 2 nu in Quake 4 hoort, oa in het menu en wat levels. neemt je weer mee terug naar vervlogen tijden, de track die je altijd hoorde bij de oude q2dm1 (edge) zit er ook in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25

Acid_Burn

uhuh

mja speel altijd zonder muziek... toen ook al. Dan hoor je je tegenstander tenminste.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:16
Gimbooze schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:32:
[...]
Maarja als mods zoals rocket arena en cpma etc terugkomen denk ik dat er ineens wel wat meer mensen bij q4 komen.
Ja idd, de multiplayer is nu nog een beetje kaal zeg maar. Q3 werd voor mij ook pas echt leuk vanaf het moment dat Rocket Arena er was.

Trouwens, we hebben sinds vandaag een Rocket Arena public draaien. ;)
Voorlopig ra3map1 en 32 players (mapvoting enabled):

ra3.adrenalinerush.nl:27960

De server heeft volgens mij de laagste ping van allemaal in ASE, dus qua connectie zit het wel goed.

[ Voor 12% gewijzigd door RelaXXinG op 27-11-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Acid_Burn schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:44:
mja speel altijd zonder muziek... toen ook al. Dan hoor je je tegenstander tenminste.
Exact. :*)

Er is trouwens ook een Quake 3 "downgrade pack" voor Q4, waarmee je de de geluiden (Sarge player geluiden, Q3 wapen geluiden e.d.) van Q3 terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele stomme vraag maar ik kan er echt niet uitkomen.
Waarom kan je tegenwoordig bij geen enkel spel meer via netwerk bots toevoegen?
Nou heb ik een paar redelijk nieuwe spellen aangeschaft (waaronder Quake 4) en aangezien ik 2 redelijk snelle computers heb leek het me leuk om met mijn vrienden tegen elkaar te spelen. Maar dit is eeeeeerg saai als je maar met zijn tweeen bent :O
Waarom word deze optie tegenwoordig weggelaten? (want UT ondersteunt het (gelukkig) wel :*))

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Moet je maar eens met Quake 3 een paar CPMA bots toevoegen (botskill 85). Hard geownd zul je worden (geen grap, wel afhankelijk van de map). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:51:
Misschien een hele stomme vraag maar ik kan er echt niet uitkomen.
Waarom kan je tegenwoordig bij geen enkel spel meer via netwerk bots toevoegen?
Nou heb ik een paar redelijk nieuwe spellen aangeschaft (waaronder Quake 4) en aangezien ik 2 redelijk snelle computers heb leek het me leuk om met mijn vrienden tegen elkaar te spelen. Maar dit is eeeeeerg saai als je maar met zijn tweeen bent :O
Waarom word deze optie tegenwoordig weggelaten? (want UT ondersteunt het (gelukkig) wel :*))
het kost veel tijd en energie om goed werkende bots toe te voegen aan een game. als je als raven dan aan meerdere games werkt, waaronder quake 4 die zowel singleplayer als multiplayer is...dan kan ik begrijpen dat je het weglaat.

veel mensen vergeten dat het steeds intensiever wordt om games te maken, zelfs textures maken voor de doom 3 engine is erg tijdrovend(hoewel het resultaat er zeker mag zijn). dit merk je ook aan de mods die in ontwikkeling zijn. die duren gewoon langer eer ze klaar zijn.

gelukkig mogen we niet klagen met raven, ze zijn behoorlijk behulpzaam naar de modscene toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 00:54
Ik heb het gisteren voor het eerst gespeeld en als Quake2-veteraan vind ik dat Q4 veel dichter bij Q2 komt dan Q3... pwnage! _O_ Ben meteen verliefd O+ Vooral The Edge is vet leuk. Nu moet ik mijn PC eens rap gaan upgraden om het grafisch geweld de baas te kunnen !

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Quake4 loopt nog steeds problematisch in MP mode. Als ik hier benchmark met de 'tweakers' netdemo , dan haal ik in 1600x1200 91 fps. Op zich niet slecht denk ik toch, en ook in de SP had ik een vloeiende game-ervaring.

Van zodra ik online ga echter flipt mijn pc hier. Ik warp zelfs op servers waar ik 30 ping op heb en het geluid hoor ik allemaal 2 -3 keer. Het probleem is wel enorm verbeterd door ipv de onboard geluidschip, een SBlive Digital van een vriend te gebruiken, maar toch ishet nog steeds niet 100 % ok. Deze namiddag ga ik een Audigy 2 kopen en kijken wat dat geeft.
Na enkele weken problemen met de performantie van mijn nieuwe hardware in Q4 ben ik het nu wel grondig beu. Is er iemand met een Ahtlon64 socket 939 cpu en PCI-E , die mij kan vertellen dat hij met zijn moederbord een vlotte speelervaring heeft aub ? Mijn asus a8n-e moederbord vertrouw ik voor geen haar meer. En bij PCMegastore een ander moederbord vragen durf ik al niet meer , daar eerst mijn XFX7800GT die ik daar kocht , ook al defect was :X

Voor alle duidelijkheid, alle andere games en benchmarks geven GEEN problemen en normale scores.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Ik heb met een EPOX 939 bord en een 6600GT pci-E ook problemen in MP. Niets wat ik doe kan bijvoorbeeld de score verranderen die ik in timedemos krijg, zelfs niet de reso drastisch verlagen en alles op low zetten.

Ik moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben in Q4. Ik had toch verwacht dat de MP verder zou gaan waar q3 stopte, maar het is nog slechter dan q3 op het begin was, laat staan dat alle osp achtige opties er standaard inzitten :{.
Ik snap het gewoon niet, weten ze dan echt niet wat iedereen graag wil hebben in zijn multiplayer?

Maar goed, ik hoop maar op spoedige patches en mods, want met die 3 servers waar je nu uit kan kiezen houd het snel op :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Ik draai nu op 1024x768 met 4xAA en 4xAF. Dit is voor mij het beste compromis tussen snelheid en visuals. Ik heb weinig tot geen problemen met MP, het draait gewoon prima. Alleen op servers met 10+ spelers en in drukke momenten dropt mijn FPS wel eens naar ongeveer 40, voor de rest is het strak 60FPS. Daar kan ik mee leven.

Ik heb dan wel geen topsysteem, maar het is wel helemaal 'getweaked' en heeft nergens echt bottle-necks. 6800GT op 420/1200, P4 3.2 op 3.5. Ook heb ik allerlei services van XP die ik toch niet gebruik uitgeschakeld en draai ik geen achtergrondprogramma's, zelfs geen virusscanner. Vlak na een reboot draaien er maar 21 processen en is de memload ongeveer 110MB. De rest van mijn 1GB is dus volledig vrij voor Quake4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Q4 heeft gewoon hard een patch nodig. Kritieke dingen als autodownload werken nog steeds niet een heel veel cvars kun je tijdens een MP game niet veranderen, wat wel zou moeten. :(
Veel mensen hebben problemen met het geluid; het gewone sound system is echt ook echt bagger. OpenAL is stukken beter (werkt goed hier op mijn Audigy 1 met Creative betadrivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
kingmob schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:02:
Maar goed, ik hoop maar op spoedige patches en mods, want met die 3 servers waar je nu uit kan kiezen houd het snel op :(.
Zeker meer dan 1000 servers online hoor. Wel veel lege maar toch zat servers om een game te joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Net een Audigy 2 ZS gaan halen en na alle nieuwste drivers te downloaden , met oa de beta drivers voor OpenAL van Creative , klinkt het allemaal schitterend. Een enorm verschil met mijn onboard realtec codec ! FPS bij de tweakers mp demo zijn nog steeds tussen de 95-100 fps op 1280x1024. Ik denk dan toch met zo een score de resolutie te mogen laten staan om online te gamen , niet ?

Straks na het eten een online gaan en kijken of het geluid nu nog zo blijft stutteren enz...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:49:
[...]
Zeker meer dan 1000 servers online hoor. Wel veel lege maar toch zat servers om een game te joinen.
Van die 1000, soms bijna 2000, kun je de fatsoenlijke servers letterlijk op een hand tellen. De overgrote meerderheid is domweg leeg en een potje CTF of TDM vinden is er al helemaal niet bij.
Dat kom neem ik aan omdat iedereen een afwachtende houding aanneemt en dt is erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Net online geweest , en opnieuw niet speelbaar. Het geluid loopt echt asynchroon met wat ik zie en blijft haperen en stotteren. In singleplayer draait alles als een trein. Timedemo van de tweakers demo heeft me op 1600x1200high 92fps, dat is slechts een frame of 5 minder dan op 1280x1024high. Aan mijn grafische kaart zal het niet liggen. Ofwel is mijn Ahtlon64 @ 2430 Mhz te weinig, ofwel mijn moederbord crap ( wat ik al een hele tijd vermoed ).

Ik snap niet dat alles hier zo netjes draait met mijn specs, en alleen Q4 MP gaat voor geen meter :? 8)7 :(

Wat zouden jullie doen in mijn plaats behalve herinstalleren ? ( wat ik al 5-6 keer gedaan heb ? )

- Ander moederbord ?
- Zwaardere CPU ?
- Wachten op een patch voor quake 4 ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:16
Ik heb precies hetzelfde. P4 3.52Ghz, 6800GT 256MB.. en online is het gewoon schok schok.. :(

Totdat Q4 fatsoenlijk loopt en ra4 klaar is, blijf ik bij Quake3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier speelt het alles behalve schok schok (altijd 63 fps) online, check specs.
Het is een kwestie van een beetje tunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Laatst online: 23:36

MnM

Ik draai het hier met de volgende specs zowel SP als MP vloeiend.

- Shuttle SB81P
- 2x 512MB Adata DDR500
- 1x ASUS X700 PRO 256MB catalyst 5.11
- 2x WD200 GB SATA
- P4 640 @ 3,9 GHZ
- Onboard Sound
- 1280x1024

Gewoon je config een beetje bijwerken, zoals je dat ook bij q3 deed, en het hoeft geen enkel probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
heb nog steeds niet online gespeeld, wilde vandaag ff een potje joinen, maar dat is geen pretje als je alle pk4 files hebt uitgepakt en custom files hebt etc. dat pakt q4 dus niet en dan disconnect hij helaas :(

naja heb q4 toch om te devven en niet om te spelen :+
kan ik ook niet uren lang online gaan gamen ipv mappen zullen we maar zeggen ;)

mischien tegen de tijd nog maar een aparte "game" install maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:57:
Hier speelt het alles behalve schok schok (altijd 63 fps) online, check specs.
Het is een kwestie van een beetje tunen
Bij sommigen (zoals ik), heeft je config bijwerken geen enkele zin. Wat het mysterieuze is wat dat veroorzaakt weet ik niet, maar trust me, het heeft geen zin. De SP daarentegen gaat prima en tunen heeft daar ook zeker zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
bolleh schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:08:
heb nog steeds niet online gespeeld, wilde vandaag ff een potje joinen, maar dat is geen pretje als je alle pk4 files hebt uitgepakt en custom files hebt etc. dat pakt q4 dus niet en dan disconnect hij helaas :(

naja heb q4 toch om te devven en niet om te spelen :+
kan ik ook niet uren lang online gaan gamen ipv mappen zullen we maar zeggen ;)

mischien tegen de tijd nog maar een aparte "game" install maken
Heh, ik ben ook eens begonnen met gtk radiant te leren voor Q3, maar kreeg het te druk met m'n studie om dit nog naast quaken zelf te doen. Spelen krijgt bij mij dus wel de voorrang. :)

Ik heb trouwens geen idee wat dat schokken kan veroorzaken. Ik meen me te herinneren dat het beperken van het aantal geluidskanalen bij sommige mensen hielp (s_maxChannelsMixed op een lagere waarde zetten (lager dan 24)).

[ Voor 15% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-11-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
kingmob schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:53:
[...]

Bij sommigen (zoals ik), heeft je config bijwerken geen enkele zin. Wat het mysterieuze is wat dat veroorzaakt weet ik niet, maar trust me, het heeft geen zin. De SP daarentegen gaat prima en tunen heeft daar ook zeker zin.
Als er iets zou helpen dan moet het ergens aan de sound-netwerk code instellingen zijn denk ik. In singleplayer heb ik nergens last van. Blijft voor 95% van de tijd perfect hangen op 60 fps op 1600 op high.

Het multiplayer-geluid hapert alsof ik 1000 ping heb op het geluid . Mijn geluid komt pas enkele seconden nadien, ik warp soms van hier naar daar , of ik hoor voor 1 second geen geluid of het geluid lijkt wel geremixed te zijn door een DJ. Met mijn onboard soundcard ( realtec 7.1 sound ) was het wel nog stukken erger. Nu zit er die Audigy 2 in en nog steeds freakt mijn geluid. Alleen nu minder erg.

De ene 10 seconden is alles normaal , daarna weerniet en andersom. Alles vers geinstalleerd met de nieuwste drivers en patches. Ik weet echt niet meer goed wat ik nu moet doen. De ENIGE reden waarom ik mijn hardware vernieuwde was Q4 , omdat ik sinds Q3 uitkwam , enkel Q3 speelde in feite. Blijkt nu net, dat met mijn huidige specs , alles goed draait, behalve Q4 MP :(

Wel leuk dat ik in Q3 op 1600x1200 en 4xFSAA en 8xAF nu 500 fps haal. Maar dat was niet de bedoeling van mijn 600 € investering ;(

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Voor mij is het eigenlijk exact hetzelfde verhaal. Er zit gewoonweg niks anders op dan hopen dat de support net zo goed zal zijn als bij Q3. Want laten we wel zijn, die was geweldig. Nu heeft echter Raven de touwtjes in handen en niet ID, dus het is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Alleen de Creative OpenAL beta drivers installeren en geen andere.

't Is trouwens Activision die beslist of Raven een patch _mag_ maken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Laatst online: 13-09 08:36
Ik heb quake 4 juist uitgespeeld. Het was wel een aardig spel alleen vond ik dat naar mate je naar de latere levels ging, dat het snel snel gedaan moest zijn. De eerste levels waren redelijk lang in vergelijking met de rest. Ook de eindbaas was beetje erg gemakkelijk. Hoop dat er een expansion pack uitkomt >:) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Ik heb er net de hele Q4 zooi afgegooid. Ik was die problemen zoo moe ... en zo teleurgesteld in de MP van Q4. Wie weet installeer ik het nog eens als Rocket Arena 4 uitkomt volgend jaar.

Na enkele weken niet meer online gespeeld te hebben , net even Quake3 Threewave en RA3 gespeeld. Man man , dat voelt toch stukken beter aan. 't Is moeilijk een feeling te omschrijven , maar in het heetst van de strijd in de lucht iemand eruit railen voelt in Q3 toch wel stukken prettiger, vlotter. Ik heb zo de indruk dat die 60 fps cap voor alles wat beweegt in Q4 toch wel wat te weinig is...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
-GF-Annihilator schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:35:
Na enkele weken niet meer online gespeeld te hebben , net even Quake3 Threewave en RA3 gespeeld. Man man , dat voelt toch stukken beter aan. 't Is moeilijk een feeling te omschrijven , maar in het heetst van de strijd in de lucht iemand eruit railen voelt in Q3 toch wel stukken prettiger, vlotter. Ik heb zo de indruk dat die 60 fps cap voor alles wat beweegt in Q4 toch wel wat te weinig is...
Groot gelijk, Q4 is vergeleken bij Q3 een drama. Maar toen Q3 net uit was was het bijna net zo erg. Toen kampten er misschien nog wel meer mensen met erg lage FPS (mensen die niet eens een Monster3D kaart hadden ofzo). De single player van Q4 vind ik toch wel erg goed (niet bijster origineel of vernieuwend maar toch goed), maar de MP heeft er duidelijk onder te lijden gehad. Ik denk dat bijna iedereen verwachtte dat Q4 Q3 op zijn minst zou evenaren maar het is al net als veel andere games; afgeraffeld en vol bugs en tekortkomingen op CD/DVD geperst en in de winkelrekken gezet.

Ik probeerde vanmiddag een paar demo's af te spelen. Bij één van de drie is me gelukt na de meeste maps uit m'n q4base te halen. De andere wilde niet afspelen en de laatste liet Q4 zelfs crashen. Ook erg handig dat er niet eens een menutje is waarbij je kunt kiezen welke demo je wilt afspelen (kun je filenames als "cooller hunter swq4dm1 final.netdemo" gaan intypen). |:(

Ondanks alles blijf ik toch behoorlijk hoge verwachtingen van Q4 en de hele scene eromheen hebben. Ik denk dat het uiteindelijk niet zal tegenvallen.

[ Voor 22% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-12-2005 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Het zal inderdaad enorm moeten verbeteren , en alle bugs eruit halen zal langer duren dan bij Q3 het geval was vrees ik.

Ik herrinner me nog Q3 in de beginfase. Daar zaten ook een paar bugs in, maar eens je de hardware ( bij mij was dat toen denk ik mijn k6-2 450 , 512 RAM en GeForce 256 kaart ) had om de nodige fps te halen , dan liep het wel goed.

Quake4 daarentegen zou op mijn systeem nu toch wel speelbaar moeten zijn, en dat is het helemaal niet. Als ik nu speel dan raak ik gefrustreerd. Totaal niet vloeiend online en ik schiet dan ook overal naast.

Gisteren Q4 eraf gegooid, en Q3 Threewave Capturestrike gespeeld op Jolt en Xs4all , waar gelukkig nog een actieve community te vinden is, en wat een wereld van verschil zeg ! Ze hebben in Q4 ook rocket jumps gestoken, en strafejumps, maar het voelt toch zoooo houterig aan :( Je moet nu maar es op een trapje proberen te strafejumpen. Je blijft er gewoon aanvasthangen 8)7 , om maar 1 voorbeeld te geven.

Eerlijk gezegd vond ik Painkiller er beter geslaagde opvolger van Q3 dan Q4 nu is op dit moment.

De singleplayer daarentegen vond ik dan wel weer goed van Quake4. Niet subliem, maar wel fun mee gehad. Lekkere sfeer enzo , mooi geluid, gewoon knallen. _/-\o_

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Rocketjumps en strafejumps en de physics van Q4 is niks mis mee (alleen een stukje trager dan Q3 maar niet veel). Dat je niet op trappen kunt strafejumpen is idd belachelijk, gewoon een bug. Q4 MP loopt bij mij gewoon betrekkelijk soepel met m'n Radeon 9800 Pro op high detail 1024x786. Geen geschok, alleen soms wat framedrops. Ik vind het irritantste dat alles veel minder goed zichtbaar is in Q4, krijg er gewoon vermoeide ogen van. :O Een potje Q3 daarna is wel erg relaxed dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Semi-offtopic, zijn er hier nog meer mensen die geen geluid hebben tijdens het spelen van de demo? (ja ik weet, brakke manier om van de sfeer te proeven ma goed mij hoor je niet klagen behalve dat ik mega-gefragged werd tijdens mijn eerste oefenrondje aller tijden @ internet :+ )

Mijn geluidskaart is zeggen en schrijven hageltjesnieuw, een Creative SoundBlaster Audigy2 van 30 eurie dacht ik, ik weet niet zeker. Hij begon meteen te gieren dat mijn soundcard geen OpenAL ondersteunde, dus ik het Net op, en driver geïnstalleerd die te vinden was op OpenAL.org ...

Resultaat: noppes, nada, niente. Wie o wie kan mij de gouden tip geven? Want gefragged worden mét geluid is al erg, maar zonder is het nog véél erger ;) En anders ga ik maar eens rondsnuffelen @ SPV denk ik zo als er hier niks uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@Jejking:
Aham brahmasmi schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:04:
Alleen de Creative OpenAL beta drivers installeren en geen andere.
Werkt iig gewoon met mijn Audigy 1. Ik weet niet hoe het zit met de nieuwste Audigy 2 series. Er schijnt ook wel een methode te zijn om ondanks die waarschuwing van Q4 toch OpenAL aan de praat te krijgen. s_useOpenAL op 1 zetten in de console voordat je een game begint of op een server gaat. Het schijnt niet te werken als je het in autoexec.cfg zet trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-12-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Sommige mensen zijn echt onvoorstelbaar goed in Quake 4 MP. Zit je op een server waar 12 man spelen, wint 1 speler echt alle potjes met een enorm verschil. Zit ie binnen 5 minuten op 30 frags en heeft de nummer 2 er nog maar 8 ofzo :?

Als je hem ziet ben je al dood, hij lijkt niet te kunnen missen en als je hem eens een keer raakt doet het hem niks. Zeer frustrerend :(

Ik ga er van uit dat je niet kunt cheaten, dus het moet wel 'skill' zijn. Hoelang moet je in vredesnaam wel niet oefenen om zo goed te worden :?

Niet dat ik dat van plan ben hoor, want die lui hebben volgens mij dus echt geen leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Tachyon schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:16:
Ik ga er van uit dat je niet kunt cheaten, dus het moet wel 'skill' zijn. Hoelang moet je in vredesnaam wel niet oefenen om zo goed te worden :?
Hangt er vanaf hoeveel talent je hebt. Ik speel zelf 'pas' twee jaar Q3 maar er zijn mensen die natuurlijk al veel langer spelen (al vanaf Q2). Er hangen ook mensen rond die professioneel Q4 spelen of zich daarop aan het voorbereiden zijn dus het is niet onmogelijk dat je ongelofelijk goeie mensen tegenkomt. Je hoeft daarvoor echt niet 8 uur per dag te Quaken, alleen Fatal1ty doet dat. :P Maar 't is wel zo'n beetje avond in avond uit een paar uurtjes spelen meestal.

Ik begin na 2 jaar (geen andere spellen online gespeeld eerder) nu eindelijk eens zo'n relaxte aim te krijgen dat ik m'n muis niet krampachtig hoef vast te houden om raak te kunnen schieten. Air rox en nades zijn zeker geen uitzondering meer. :Y) Dat is toch waar je het voor doet als fanatieke Quaker. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-12-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Het is op het moment op de public servers vooral een kwestie van ervaring. Veel nieuwelingen op de servers, die fouten maken die ze zelf niet doorhebben en met name voorspelbaar spelen.
Een willekeurige FPS-veteraan kan zo'n potje dus makkelijk overheersen. Aim is dan niet eens echt het belangrijkste, simpelweg het juiste wapen op het juiste moment gebruiken is vaak al voldoende om met grote overmacht te winnen.
Het blijft leuk omdat er regelmatig een andere joined, dus dan wordt het een soort sprint wie het eerst de fraglimit haalt en iedereen krijgt altijd last van zenuwen als je de "3 frags left" hoort :D.
God wat zijn die laatste frags klote.

Met CTF enzo is het helemaal raak natuurlijk, omdat 1 rocketjump vaak al voldoende is om te capturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ook vanwege de hoge systeemeisen is de noob 'spoeling' nogal dun nu, denk ik. De komende tijd zal het aantal nieuwkomers wel blijven stijgen. Er zijn zelfs nog mensen die met Q3 beginnen (niet veel maar het gebeurt toch). Ook vanwege Q4 worden sommigen geïnteresseerd in Q3, omdat veel mensen natuurlijk zeggen dit en dat was veel beter in Q3, bla bla... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
vandaag zijn de eerste screenshots van quake 4 fortress gereleased, niet geheel toevallig van mijn map ;)

het is de map 2machse, de base was al voor een deel klaar in doom 3 maar moest opnieuw getextured worden in quake 4, nieuwe belichting etc. kheb de map nu afgemaakt in 2 weekjes tijd. toch niet slecht dacht ik zo :) ging het altijd maar zo soepeltjes :X

http://www.q4f.net/images/mach2.jpg

http://www.q4f.net/images/mach5.jpg

In het vervolg graag even echte thumbnails maken

meer screenshots op www.q4f.net
de screenshots zijn een wat vreemde resolutie, maar ze zijn dan ook genomen op 1680*1050 >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 02:31 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste