[Multi] Het Quake 4 Topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

urk_forever schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:22:
[...]

Ik draai het op een AMD Athlon XP 3000+ met 512 en 9600XT en haal op 800x600 en low quality meestal rond de 60 fps, alleen als er wat gebeurt krijg ik wat framedrop maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn hdd.
Ik heb een 200gb 7200rpm schijf. Is dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 01:42:
[...]

Er is redelijk wat veranderd t.o.v. Q3 ja. De wapens voelen goed aan, van vertragingen is geen sprake (alleen nailgun heeft een spin-up). Rocket jumps gaan net zo makkelijk als in Q3 mits je stabiele FPS hebt. De physics zijn wel in orde en hebben wat leuke toevoegingen, maar over het algemeen voelt het alsof je een zware rugzak op hebt. De geluiden bij het neerkomen van het springen en de bewegingen van het beeld dragen daar aan bij. Iets wat absoluut opgelost moet worden is dat je niet tegen een trap op kunt strafejumpen zonder tot stilstand te komen. De maps zijn wisselend van kwaliteit; er zitten goeie tussen, maar ook veel blokkendoos-achtige waarin alles op elkaar lijkt en je de layout dus niet snel leert. Item placement is niet ok. Over het algemeen te weinig health en armor.
Mja, dit klinkt niet al te positief... Er zijn weinig maps waar dus maar een paar goede van zitten, DM en TDM is niet leuk want er zijn te weinig powerups. Bunny hoppen werkt niet goed. Is CTF al aangekondigt? Of een patch aangekondigt die meer powerups erin gooit oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:48
Ah ik weet al waar mijn fps probleem vandaan kwam...
Nooit dual screen aanzetten tijdens gamen :o

Ook al doet ie op het 2e scherm niks, het trekt de framrate hard omlaag... :) Dat wist ik niet, omdat hij het wel prima doet in 3dMark2005.

Om nog ff op de gameplay in te gaan zoals hierboven... Ik kan alleen maar zeggen dat het precies klopt wat hij zegt. Q3 was echt snelheid en zweven door het leven, Q4 is allemaal net wat lompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Mgc schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:05:
[...]

Mja, dit klinkt niet al te positief... Er zijn weinig maps waar dus maar een paar goede van zitten, DM en TDM is niet leuk want er zijn te weinig powerups. Bunny hoppen werkt niet goed. Is CTF al aangekondigt? Of een patch aangekondigt die meer powerups erin gooit oid?
De powerups in Q3 en Q4 zijn Quad, Regen, Haste, Battle Suit en Invisibility. Health en armor behoren tot de standaard items maar daar is gewoon wat weinig van in de meeste maps.

CTF zit gewoon in Q4 (en Arena CTF, standaard CTF van Team Arena); je moet qua features Q4 MP niet met Q2 vergelijken maar met Q3.

De physics zijn trouwens wel goed; bunnyhops zaten niet in Q3 maar wel strafejumps (is iets anders). Q4 is wat dat betreft hetzelfde als Q3, met toevoegingen als ramp jumps en wat trucjes. Dat gevoel dat je een zware rugzak op hebt is trouwens meer gevoelsmatig dan dat het de werkelijke snelheid in het spel beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:33:
[...]
Dat gevoel dat je een zware rugzak op hebt is trouwens meer gevoelsmatig dan dat het de werkelijke snelheid in het spel beschrijft.
Mja, is het spel dan wel snel of niet? Want het charme lag hem juist altijd in de snelheid imo. Ik heb genoeg andere goede shooters. Ik wilde juist Quake4 kopen omdat dat weer lekker snel was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff amai zeg, dat spel blijft maar duren en de missies blijven maar komen. Ik ben echt benieuwd aan het worden hoe lang het nu nog gaat doorgaan voor ik het uit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25

Acid_Burn

uhuh

Mgc schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:05:
[...]

Mja, is het spel dan wel snel of niet? Want het charme lag hem juist altijd in de snelheid imo. Ik heb genoeg andere goede shooters. Ik wilde juist Quake4 kopen omdat dat weer lekker snel was :)
Het voelt wel een pietsje trager maar niet veel. Wel even je FOV opvoeren natuurlijk :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:48
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:29:
Pff amai zeg, dat spel blijft maar duren en de missies blijven maar komen. Ik ben echt benieuwd aan het worden hoe lang het nu nog gaat doorgaan voor ik het uit heb.
Hmmja, als je over de helft bent begint het wat langdradig te worden idd. Dit verandert nog wel :) Ikzelf heb er ongeveer 9 uur gedaan geloof ik om het uit te spelen, in normal mode. Ik heb in totaal 2 morgen/middagen wat gespeeld. Je bent er sneller doorheen dan je denkt. Het wordt nog wel leuker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is misschien wel handig, dit zijn alle dm maps maar dan zo, dat iedereen er wel 60 fps haalt:

http://www.esreality.com/?a=post&id=923799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:34:
[...]
Hmmja, als je over de helft bent begint het wat langdradig te worden idd. Dit verandert nog wel :) Ikzelf heb er ongeveer 9 uur gedaan geloof ik om het uit te spelen, in normal mode. Ik heb in totaal 2 morgen/middagen wat gespeeld. Je bent er sneller doorheen dan je denkt. Het wordt nog wel leuker ;)
Hmm, nog maar in de helft? Heb toch al ongeveer 9u gespeeld, maarja de ene speelt sneller als de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb even hulp nodig want ik zit nu al vast in Hangar perimiter.. Ik snap het niet.

spoiler:
Ik zit dus in Hangar perimiter, kom ik met mijn team in een ruimte aan waar een deur achter bulletproof glas is waar je niet doorheen kan. Zegt de teamleader dat ik maar even moet gaan zoeken hoe we daar kunnen komen. Nu heb ik dus gewoon alle deuren open, poppetjes neergeknald, nog een deur open, lift gevonden. Maar nu loopt alles in een cirkeltje. En als ik weer bij mijn squad aankom doen ze niks, en de bulletproof glasplaat zit er ook nog dus ik kan niks. Hoe moet ik dit doen? Ik snap er niks van..en na een half uur spelen en nu al 2 uur proberen wordt ik ook niet echt vrolijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:06:
Ok, ik heb even hulp nodig want ik zit nu al vast in Hangar perimiter.. Ik snap het niet.
Je kunt ook gewoon even een walkthrough zoeken (Gamespot heeft een goeie).

spoiler:
Wat je moet doen is ergens op een console een losse motor van zo'n Strogg vliegtuig op die tafel voor dat kogelvrije raam laten zetten door een kraan. Die motor kun je dan aanzetten als je terugloopt naar je squad en hij blaast dat raam eruit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Ik las hier geloof ik laatst iets over de multiplayer en singleplayer allebei opstarten met een andere .cfg ... Kan het alleen niet meer vinden, heeft iemand die regels nog?

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, ik heb net mn bestelling van cd-wow binnen gekregen. Had hem op 21 oktober besteld en nu pas binnen.. maarjah, had de gewone versie besteld en heb de Special Edition gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:24
In Europa is er enkel de special edition (voor zover ik weet) :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee hoor, op diverse sites kan je Quake 4 bestellen en Quake4 special edition. kijk maar eens op Bol bijvoorbeeld.

Hmm, heb het net geinstalleerd, maar klopt het dat altijd de dvd in de dvdspeler moet liggen als je Multiplayer wilt spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:42:
Hmm, heb het net geinstalleerd, maar klopt het dat altijd de dvd in de dvdspeler moet liggen als je Multiplayer wilt spelen?
Ja helaas wel, tenzij je het onder linux speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:42:
nee hoor, op diverse sites kan je Quake 4 bestellen en Quake4 special edition. kijk maar eens op Bol bijvoorbeeld.

Image maken met bv Alcohol oid als dat wil en anders de image downloaden op een niet nader te verklaren wijze :) en die gebruiken icm je legale cdkey.. Zo doe ik dat iig..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg ingame ong 990 servers, waarvan de meeste redelijk slechte ping hebben. En in ASE (all seeing eye) zie ik geen een nederlandse server :? en sowieso ook wat weinig. Is er een poort ofzo die ik open moet gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ter indicatie: ik speel hier met een XP2400+ / 1 GB RAM / X800PRO redelijk soepel @ 1024*768 High detail. Verder staat bij advanced options alles aan (behalve FSAA). Met deze instellingen haal ik in singleplayer gemiddeld ongeveer 40 fps (60 in hele simpele situaties en 20 in hele gaotische). In multiplayer heb ik voor het grootste deel van de tijd 60 fps, maar als het heel erg druk wordt, daalt deze tot ongeveer 30. Mijn cpu remt de videokaart natuurlijk wel wat af ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey FragK, dit klopt.. er zijn nog maar weinig servers/speler, helaas..

En de beste manier om die CD-check tegen te gaan is idd een mini-image te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Ik heb hem gekocht en weer teruggebracht. 1-15fps in multiplayer is niet leuk meer...

Ga denk ik Q3 maar weer kopen dan (ben me cd kwijt). Weet iemand of dit nog gespeeld wordt (in de zin van; door veel en goede spelers) en of er nog goede servers zijn enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja er wordt nog zat gespeeld (mijn fav is xs4all OSP CA), ook door goede spelers. Maar de "pro's" en de mensen die voor het geld/de faam gaan zijn overgestapt naar q4. Ik heb ook slechte fps, maar blijf denk ik q4 spelen (desnoods upgrade ik m'n pc) omdat daar de lan compo's ook voor zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zie ik hoeveel fps ik haal

n00b vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 22:04:
hoe zie ik hoeveel fps ik haal

n00b vraag :)
in console (die open je met ctrl+alt+~) tik je com_showfps 1, dan enter..
Console sluiten met de ~ toets en dan rechtsboven in beeld zie je het..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb een klein probleem als ik Quake 4 online wil spelen.
In het begin heb ik een leuke ping (althans, voor mijn verbinding) maar na een tijdje stijgt het opeens naar 999 en word het dus onspeelbaar.

Ik ga er van uit, dat het komt door de router die ik er tussen heb hangen (Linksys WRT54G v3.1).
Echter heb ik 2 clients waarmee ik online zou willen spelen.

Mijn vraag is dus welke poort Quake 4 standaard gebruikt en hoe ik op mijn tweede client de client luisterpoort kan veranderen. Is de standaardpoort trouwens ook voor clients 28004 op UDP? :?

Hoe ik de poorten moet forwarden in de router weet ik wel, het gaat mij alleen om het instellen van de clienport. Bij Half-Life is dat gewoon -clientport [nieuwe poort] in het op te starten pad rossen (Eigenschappen op de snelkoppeling), maar dit werkt uiteraard niet bij Quake, misschien is er een soortgelijk commando?

EDIT: Zie nu pas dat dit het discussie topic is, maar ben ergens ook van mening, dat dit niet echt een speciale losse topic verdiend, het is immers een kleine vraag... O+

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 06-11-2005 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 20:06:
ik krijg ingame ong 990 servers, waarvan de meeste redelijk slechte ping hebben. En in ASE (all seeing eye) zie ik geen een nederlandse server :? en sowieso ook wat weinig. Is er een poort ofzo die ik open moet gooien?
ASE werkt nog steeds erg slecht voor Q4. Probeer Echelon eens: http://q4echelon.thewizclan.com/
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 20:29:
En de beste manier om die CD-check tegen te gaan is idd een mini-image te gebruiken.
Kun je wat meer vertellen over zo'n mini-image? Heb je een werkende en is de info in deze thread achterhaald?

[ Voor 31% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-11-2005 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:42:
ja er wordt nog zat gespeeld (mijn fav is xs4all OSP CA), ook door goede spelers. Maar de "pro's" en de mensen die voor het geld/de faam gaan zijn overgestapt naar q4. Ik heb ook slechte fps, maar blijf denk ik q4 spelen (desnoods upgrade ik m'n pc) omdat daar de lan compo's ook voor zijn etc.
Als het goed is waren die toch al overgestapt naar Painkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sommigen wel, maar er waren/zijn maar 14 mensen die professioneel painkiller spelen, waarvan een gedeelte dus q3 speelde. Een maand of 2 / 3 geleden was er nog een groot q3 duel toernooi (ESWC) waar de pro's nog aan meededen. Ook was er nog een Clanbase Eurocup voor 2v2 TDM waar ook de grote clans nog aan meededen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Mgc schreef op zondag 06 november 2005 @ 08:41:
[...]

Als het goed is waren die toch al overgestapt naar Painkiller
czm (om maar iemand te noemen) is al aan het trainen voor Q4 en ook een hoop andere mensen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Maarre, er zijn nog wel veel goede servers for Q3 en Painkiller dus? Dan koop ik die 2 wel tot ik een betere pc koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij niet met 1 bind meerdere cvars te veranderen. Als ik bijv doe:

bind p set r_brightness 2; set r_gamma 1.5; set r_detaillevel 9

Dan verandert alleen r_brightness naar 2.

Nog beter zou zijn als ik kon togglen, dus zoiets:

bind p toggle r_brightness 2; set r_gamma 1.5; set r_detaillevel 9 en dan de andere waarden die ik wil togglen. Hoe maak je onderscheid tussen de twee stukken code die je wilt togglen, en net als bij m'n eerste vraag: hoe zorg ik dat hij meerdere waardes pakt en niet alleen de eerste?

EDIT: die meerdere waardes is al gelukt, ik heb gewoon " toegevoegd voor en na de waardes en toen pakte hij ze allemaal. Ik zou nog steeds willen weten hoe je met 1 knop togglet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mgc schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:37:
Maarre, er zijn nog wel veel goede servers for Q3 en Painkiller dus? Dan koop ik die 2 wel tot ik een betere pc koop
Voor Quake 3 zijn nog aardig wat goede servers, maar Painkiller heeft nooit veel spelers/servers gehad. Painkiller zat met 150 spelers tegelijk online op zijn max geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Azer schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:50:
[...]

Voor Quake 3 zijn nog aardig wat goede servers, maar Painkiller heeft nooit veel spelers/servers gehad. Painkiller zat met 150 spelers tegelijk online op zijn max geloof ik.
Jammer, net demo gedownload van Painkiller. Is echt een heel goed spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah de enige manier om een goeie painkiller duel game te vinden was/is via IRC.. (check #painkiller.euro op quakenet bijv)... maar dat is ook niet echt 'newbie-friendly'... de meeste PK spelers zijn namelijk al redelijk ervaren en zijn (door de snelheid en hardcore gameplay) niet echt bij te houden voor newbs :+
Maar 'tis natuurlijk echt een fantastisch 1vs1 spel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:56:
Maar 'tis natuurlijk echt een fantastisch 1vs1 spel..
Hou ik het toch liever bij Q3 CPMA. Geen stakes en andere rare wapens en toch minstens zo hardcore (zo niet meer) dan PK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:46:

Ik zou nog steeds willen weten hoe je met 1 knop togglet.
Het toggle commando werkt alleen voor cvars die een waarde van 1 of 0 kunnen hebben. Je kunt wel meerdere cvars tegelijkertijd tussen 2 of meer verschillende waarden laten wisselen met één bind, door middel van een toggle of cycle scriptje:

bind x "vstr ua_toggle1"
set ua_toggle1 "vstr ua_toggle1_on"
set ua_toggle1_on "set ua_toggle1 vstr ua_toggle1_off; r_brightness 2; r_gamma 1.5; r_detaillevel 9"
set ua_toggle1_off "set ua_toggle1 vstr ua_toggle1_on; r_brightness 1; r_gamma 1.0; r_detaillevel 0"

Dit kun je in een bestandje scripts.cfg in je q4base map zetten en dan in autoexec.cfg de regel:

exec scripts.cfg

Je kunt het scriptje natuurlijk ook gewoon in autoexec.cfg zetten maar op de bovenstaande manier heb je niet het risico dat autoexec te groot wordt en het blijft ook overzichtelijker.

[ Voor 21% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-11-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Aham brahmasmi schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:25:
[...]
Het toggle commando werkt alleen voor cvars die een waarde van 1 of 0 kunnen hebben.
Dat klopt dus niet..
Occy74 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:35:
[...]
Tis wel mogelijk om mbv 1 toets te wisselen tussen verschillende sensitivities zoals ik ook heb.. bv:
bind x "toggle sensitivity 3 5.5"

Dan wisselt hij dus tussen 3 en 5.5 met 1 toets, er hoeft alleen een spatie tussen de verschillende waardes..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt, ik hou het denk ik maar op 2 toetsen, is wel zo makkelijk. (die ene toets kan ik wel missen) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:58:
[...]
Je kunt ook gewoon even een walkthrough zoeken (Gamespot heeft een goeie).
Waar staat die dan? Ik heb de hele site doorzocht maar hij vind m niet..

spoiler:
Nu zit ik weer vast namelijk, als je die hanger weer uit bent, nadat die is opgeblazen, dan moet je vlakbij die mega cannon een deur openen. Je crew zegt, you go find a way to open it.. Maja, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind no way.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:33:
[...]

spoiler:
Nu zit ik weer vast namelijk, als je die hanger weer uit bent, nadat die is opgeblazen, dan moet je vlakbij die mega cannon een deur openen. Je crew zegt, you go find a way to open it.. Maja, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind no way.. |:(
spoiler:
Je moet via kratten omhoog klimmen en dan door een gat in de grond springen en van binnen uit te deur openmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:33:
[...]

spoiler:
http://www.gamespot.com/features/6136475/p-6.html :)

spoiler:
Je moet op de dozen (crates) die naast die deur die dicht zit springen om uit de loopgraaf te gaan en dan door het gat wat in de grond zit naar binnen (naar beneden springen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

Redemz wint Quake 4 gamelux event! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Oh deze is schattig ... een Mini-Tweakorama van Ashton op Atomicmpc.com O+ .

Omdat ik in zo'n goede bui ben quote ik hem meteen even :)
The Ashton Quake 4 mini-Tweakorama
By Ashton Mills | November 4, 2005

I played Quake 4 last for the first time last night. Like I usually do, I started by tweaking with in-game and driver settings for the maximum gorgeousness. I figure I don't want to delve into the fun of the game until it's running as fast and as beautiful as I can get (though usually, as you know, the two are mutually exclusive).

I don't know about you, but I found the 60fps internal limit a pain in the ass. I know '60 fps should be enough for everyone' but the game still visibly 'stutters' even with overclocked 7800GTX loving.

Forcing a refresh rate doesn't help, vsync or no, as the 60 fps limit is coded in. But I did find a way to bypass it.

If you bring down the console and set 'com_fixedtic 1' the limit is ignored and the game renders as fast as it can. The difference in smoothness is vast and it's *far* more enjoyable. Problem is, the ticrate seems to be used as the timer for game world speed, and so everything runs like it's on LSD.

No problem. I played around with more settings and found 'com_syncgameframe'. Set this to 1 and it'll render one real world event per frame. The game plays like normally, but on as high a framerate as your monitor can sustain.

It works beautifully, with one caveat -- even if the game renders more than the refresh rate value (with vsync off, for eg) the game world speed is consistent, as it should be. But if the rendering speeds drops too low (around sub 50 I found) the game world speed also slows (it's a bit like having bullet time on in FEAR) which is also, like the 60fps limit, ass. It's fine as long as you can ensure your machine never has a problem rendering less than this limit. Setting a reasonable res + nvidia driver settings makes this possible. A beefy system helps.

It sounds convoluted but it's just two settings at the console, and running with vsync on (I'm sorry, if you're a vsync off 'I love teh tearing' gamer, talk to the hand). Then just make sure your system can render a min 50 odd fps consistently, and the game is super-smooth, super-sexy, and considerably more fun. At least, for me.

The framerate tinkering was actually the second thing I did. The first was to install Junkguy's Parallax Mapping Engine 2.0 for Quake 4 mod (www.junkguy.com). It actually works, and works well. If you haven't installed it yet, do it.

Between this and faster frames, Quake 4 is all sweetness and light now.

* Note: to enable the console in Quake 4 edit your Quake 4 desktop shortcut and add +set com_allowconsole 1, then in game drop it down with the ~ key. To enable FPS viewing, add set com_showFPS "1" to your q4base/quake4config.cfg file. This is also where you can add set com_fixedtic 1 and set com_syncgameframe 1 to permanently enable the change.

Ash
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, try and die! Mwhuahaha }:O ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik dacht dat het juist com_fixedtic -1 was ipv "1"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Darth Malak schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:25:
Ik dacht dat het juist com_fixedtic -1 was ipv "1"...
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 01:07
Is iemand er inmiddels al achter hoe je, je weapons bar, permanent op je hud kunt laten staan, ik vindt dit echt een nadeel... nu zie je hem alleen bij het wisselen van wapen..

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die fixed tickrates zijn er niet voor niets, heeft iemand dit in MP mode al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:04
ff een oproepje:

ik heb binnen een week tijd een betatester nodig die met mij en een ander persoon mijn een beta van mijn q4 map wil testen. het gaat voornamelijk om de layout/item placement en dergelijke. iedereen is welkom maar ik heb er maar 1 a 2 nodig. voor meer info verwijs ik naar mn msn of email :)

<edit>
om ff duidelijk te maken: ik heb ten minste deze week nog nodig om de map af te maken + item placement. dan kan er pas getest worden. en daarna kan ik mijn visuele hoogstandjes in de map flikkeren. en dat zal wat worden hoor :9

kheb me toch een paar heeeele leuke ideetjes 8)

in 1 woord: phunky!

[ Voor 34% gewijzigd door bolleh op 08-11-2005 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
StarWars schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:51:
Is iemand er inmiddels al achter hoe je, je weapons bar, permanent op je hud kunt laten staan, ik vindt dit echt een nadeel... nu zie je hem alleen bij het wisselen van wapen..
Nee kan helaas niet. Zou in principe nog verandering in kunnen komen met een patch, maar er komen zeker mod's die hier uitgebreide opties voor zullen hebben. Het kan al met X-Battle.
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:00:
die fixed tickrates zijn er niet voor niets, heeft iemand dit in MP mode al geprobeerd?
Cheat protected. In SP mode of met devmap kan het wel geloof ik.

@bolleh: ik heb wel interesse. Morgenavond wel tijd hopelijk.

[ Voor 54% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-11-2005 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Misschien dat Jejking dan even zijn quote kan aanpassen..

-1 ipv 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nouja zeg, vannochtend heb ik het spel uitgespeeld. Wat een simpel einde! Dat viel mij best tegen moet ik zeggen, met dat laatste wapen, dark nogwat, had ik die eindbaas zo neer. Het vernietigen van de nexus was ook erg simpel (nadat ik door had hoe het moet :P).

Dat gevecht tegen je eigen teammaat in dat harnas vond ik stukken moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

ligt het aan mij of is er geen windows dedicated server te downloaden? maar wel voor linux :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
ThaHandy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:24:
ligt het aan mij of is er geen windows dedicated server te downloaden? maar wel voor linux :?
q4ded.exe wordt gewoon bij Q4 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis toch echt wel de mogelijkheid om een bot-match te doen in de arena's :| Grmbl ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik vind het helemaal niks.
De Sp is niks en de Mp is opzich wel lachen maar ik vind die gameplay zowieso al niks

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 01:07
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 01:26:
[...]
Nee kan helaas niet. Zou in principe nog verandering in kunnen komen met een patch, maar er komen zeker mod's die hier uitgebreide opties voor zullen hebben. Het kan al met X-Battle.

[...]
Cheat protected. In SP mode of met devmap kan het wel geloof ik.

@bolleh: ik heb wel interesse. Morgenavond wel tijd hopelijk.
hoi bedankt voor je reactie, ik neem aan dat je dat X-Battle niet mag/kan gebruiken op gewone servers maar alleen op servers die het ondersteunen ?

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 13:25
Hm, heb ik fout of hebben ze van dit spel écht geen demo uitgebracht? Wil het wel eerst proberen, eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Daywalk3r schreef op woensdag 09 november 2005 @ 01:47:
Ik vind het helemaal niks.
De Sp is niks en de Mp is opzich wel lachen maar ik vind die gameplay zowieso al niks
Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic.

@Starwars: ja je moet op een server spelen die de X-Battle mod draait.

@Replicator: ik heb wel iets gelezen over een Q4 demo. Als hij er echt is moet hij natuurlijk wel te vinden zijn...

[ Voor 26% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-11-2005 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat ik trouwens nog vergeten te vermelden was, dat ik last van een bug had, vlak voor het einde.

spoiler:
Vlak voordat je naar binnen kunt, naar de nexus, zit je in die ruimte waar een aantal sterke monsters tevoorschijn komen. Als laatste komen er 2 van die spinnen en de deuren gaan pas los als je ze hebt doodgemaakt. Bij mij gingen de deuren niet open en ik zag verder helemaal niets meer. Wat bleek? Er zat nog 1 zo'n spin ergens helemaal onderin, die was in een gat gevallen oid. ik kwam erachter omdat ik hem op een gegeven moment hoorde schieten, toen heb ik wat granaten naar beneden gegooid en de deuren gingen open :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het uitgespeeld op 1600 x 1200; dat ziet er toch wel zeer gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het spel ook maar is geinstalleerd, opzich leuk maar ik zit vast bij die dikke kerel met die krabbe handjes (LOL?!) Ik heb echt geen idee waar ik die bolle moet raken, de rest loop je zo doorheen maar ja als die bolle niet doodgaat en ik heb echt al mijn kogels op die knakker afgevuurd heb ik geen idee meer wat te doen...Iemand ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:34:
Heb het spel ook maar is geinstalleerd, opzich leuk maar ik zit vast bij die dikke kerel met die krabbe handjes (LOL?!) Ik heb echt geen idee waar ik die bolle moet raken, de rest loop je zo doorheen maar ja als die bolle niet doodgaat en ik heb echt al mijn kogels op die knakker afgevuurd heb ik geen idee meer wat te doen...Iemand ?
spoiler:
je moet naar rechts, daar omhoog, dan een panel gebruiken en hij zal dan een deur voor je slopen, daar doorheen, gangetjes volgen en je kunt hem afmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ik heb overigens even wat maps van quake 4 doorgekeken(de multiplayer maps) en visportals creeeren wat eerder in dit topic gezegd werdt, is gewoon hetzelfde als in quake 3/doom 3 hoor. niets moeilijks aan als je er al ervaring mee hebt.

in feite komt het erop neer om bij elke hoek/uiteinde van een gang een portal te plaatsen zodat er nooit teveel gerendered wordt, dit in combinatie met een goed level design zorgt ervoor dat er nooit teveel te zien is

Verwijderd

Ik heb een probleempje:) Ik wil graag q4 opstarten zonder dat het intro filmpje word gedraait. Nu weet ik ook dat je dan +disconnect achter je snelkoppeling moet zetten zoals hieronder.
"G:\Program Files\id Software\Quake 4\Quake4.exe" +disconnect
Maar dit werkt niet meer bij mij. Ook deze variant werkt niet.
"G:\Program Files\id Software\Quake 4\Quake4.exe" +seta com_allowConsole "1" +disconnect
Nu weet ik het command wel voor allowconsole en die heb ik dus ook in me auto.exe gezet dus die doet het . Is er iemand die weet wat het commando is voor +disconnect zodat ik dat kan invoeren in me auto.exec?

2de vraagje gaat over het programma q4p wat hier te vinden is:
http://syx.untouchable.net/frames.htm
Het is een programma om via mirc gelijk naar een ip te gaan.
Het werkt bij mij bijna:) ik kan servers verversen/toevoegen me naam veranderd als ik naar een server ga maar het probleem is hij gaat niet naar het ip nummer toe wat in mirc staat maar hij blijft hangen in het scherm settings/multiplayer/singleplayer. Dus moet ik daar alsnog in me console indrukken connect .....

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Verwijderd

vandaag komt de beta versie van de TMP maps uit. Deze maps gaan zo goed als zeker gebruikt worden voor Clanbase Cups.

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:15:
Ik heb een probleempje:) Ik wil graag q4 opstarten zonder dat het intro filmpje word gedraait. Nu weet ik ook dat je dan +disconnect achter je snelkoppeling moet zetten zoals hieronder.
"G:\Program Files\id Software\Quake 4\Quake4.exe" +disconnect
Maar dit werkt niet meer bij mij. Ook deze variant werkt niet.
"G:\Program Files\id Software\Quake 4\Quake4.exe" +seta com_allowConsole "1" +disconnect
Nu weet ik het command wel voor allowconsole en die heb ik dus ook in me auto.exe gezet dus die doet het . Is er iemand die weet wat het commando is voor +disconnect zodat ik dat kan invoeren in me auto.exec?
Het commando is gewoon 'disconnect'. Maar hoezo werken die commandlineopties opeens niet meer bij jou dan?

Het is trouwens autoexec.cfg ipv auto.exe, wat je bedoelt.

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:26:
[...]
Het commando is gewoon 'disconnect'. Maar hoezo werken die commandlineopties opeens niet meer bij jou dan?

Het is trouwens autoexec.cfg ipv auto.exe, wat je bedoelt.
Je heb gelijk wat betreft autoexec.cfg:) had ik verkeerd getypt. Maar ook met alleen disconnect erachter blijven de intro's gewoon spelen. Heb die info van +disconnect hier vandaag gehaald:http://ucguides.savagehelp.com/Quake4/FAQ_Console.htm en als je googeld op quake4+disconnect zal je zien dat ze het overal over +disconnect hebben. Waarom die het niet meer doet is mij ook een raadsel aangezien het eerst wel gewerkt heeft. Heb gewoon quake4 opnieuw geinstaleerd en voordat ik me cfg + autoexec terug gooide werkte het wel. Dus het lijkt mij dat er ergens in me cfg/autoexe iets moet staan wat het weer aan zet?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 11:41 ]

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:40:
[...]

Heb gewoon quake4 opnieuw geinstaleerd en voordat ik me cfg + autoexec terug gooide werkte het wel. Dus het lijkt mij dat er ergens in me cfg/autoexe iets moet staan wat het weer aan zet?
Ik heb ook wel eens zoiets gehad in mijn config voor Q3 (heb een heel uitgebreide cfg) waardoor bepaalde maps Q3 lieten crashen. Wat je kunt doen om het probleem te vinden is een voor een alle regels uit je autoexec.cfg in een blanco autoexec.cfg zetten. Je kunt ook voor elke regel // zetten om er comments van te maken en dan een voor een elke regel 'uncommenten' (// weghalen). Het kan ook zijn dat je aan het begin van je autoexec een raar teken hebt staan waardoor hij vanaf dat punt niet meer geparsed wordt.

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:01:
[...]
Ik heb ook wel eens zoiets gehad in mijn config voor Q3 (heb een heel uitgebreide cfg) waardoor bepaalde maps Q3 lieten crashen. Wat je kunt doen om het probleem te vinden is een voor een alle regels uit je autoexec.cfg in een blanco autoexec.cfg zetten. Je kunt ook voor elke regel // zetten om er comments van te maken en dan een voor een elke regel 'uncommenten' (// weghalen). Het kan ook zijn dat je aan het begin van je autoexec een raar teken hebt staan waardoor hij vanaf dat punt niet meer geparsed wordt.
pff word nu wel erg ingewikkeld hoor:) //comments? die begrijp ik niet helemaal? En 1 voor 1 alles proberen vind ik ook wat overdreven dan maar een intro die ik weg druk. Zelfs opnieuw instaleren heeft geen zin want dan werkt het commando ook niet? En het proggie q4p wat niet naar de server toegaat:( Het zit niet echt mee met dat q4.

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:39:
[...]

pff word nu wel erg ingewikkeld hoor:) //comments? die begrijp ik niet helemaal? En 1 voor 1 alles proberen vind ik ook wat overdreven dan maar een intro die ik weg druk. Zelfs opnieuw instaleren heeft geen zin want dan werkt het commando ook niet? En het proggie q4p wat niet naar de server toegaat:( Het zit niet echt mee met dat q4.
Als je in een config bestand // ergens voor zet wordt het commentaar en wordt het dus niet uitgevoerd. Je kunt ook de inhoud van je autoexec.cfg hier posten dan kan ik waarschijnlijk zo zien wat er fout is. Met q4p heb ik geen ervaring (gebruik weinig IRC).

Verwijderd

Verwacht niet dat er iets raars in me autoe exe staat maar dit is hem.
Je kan me ook even mailen dan stuur ik de cfg ook nog wel even door. Word een beetje overdreven om hier allemaal te plakken lijkt mij ?
fraggie@wanadoo.nl

bind "a" "_impulse5" //nailgun
bind "b" "_impulse9" //darkmattergun
bind "MOUSE3" "_moveDown" //bukken
bind "d" "_impulse8" //lighninggun
bind "e" "_forward" //lopen
bind "f" "_moveright" //rechts
bind "g" "_impulse4" //grenade laucher
bind "h" "clientMessageMode 1" //Tegen je team lullen
bind "r" "_speed" //langzaam lopen
bind "s" "_moveleft" //links
bind "t" "clientMessageMode" //tegen iedereen lullen
bind "v" "_impulse0" //gauntlet
bind "w" "_impulse2" //shotgun
bind "z" "_impulse6" //rocket launcher
bind "mwheeldown" "_impulse1" //machinegun
bind "mwheelup" "_impulse3" //hyperblaster
bind "LEFTSHIFT" "_impulse7" //rail
bind "MOUSE2" "_back" //achteruit
bind "Space" "_moveUp" //springen
bind "MOUSE1" "_attack" //schieten
bind "MOUSE5" "_zoom" //dat hoef ik toch niet te vertalen:)
bind "F1" "_impulse28" //ready
bind "F2" "_impulse29" //not ready
bind "F3" "_impulse17" //ready
bind "TAB" "_impulse19" //show scores

seta "cl_punkbuster" "1" //Punkbuster aan
seta "com_allowConsole" "1" //console te bereiken met ~
seta "com_showFPS" "1" //Laat fps teller zien
seta "r_displayRefresh" "120" //verversingsnelheid van je monitor
seta "r_gamma" "1.7"
seta "r_mode" "3" //640/480 resolutie (3=640x480, 4=800x600, 5=1024x768, 6=1152x864, 7=1280x1024, 8=1600x1200) set r_skipFogLights "1"
seta r_skipGuiShaders "3"
seta r_skipMegaTexture "1" //Controls if the lowest level texture is always used (1=faster)
seta r_skipNewAmbient "1" //High Quality Special Effects such as heat haze (1=off)
seta r_skipOverlays "1" //Skip overlay surfaces on textures. Negligible FPS gain (1=faster)
seta r_skipPostProcess "1" //Skip all post-process rendering (1=faster)
seta r_skipSpecular "1" //Specular lighting adds texture to each object and surface (1=off)
seta r_skipTranslucent "1" //Controls translucent interaction rendering such as the loading bar (1=faster)
seta r_swapInterval "0" //Vertical Sync (0=off)
seta r_useCachedDynamicModels "1" //Controls dynamic model loading (keep at 1 to prevent skipping when loading models)
seta r_useOptimizedShadows "1" //Determines if static shadow volumes are used (1=faster)
seta r_useTurboShadow "1" //Use a faster technique for generating dynamic shadows (1=faster)
seta "s_musicVolume" "0"
seta "sv_punkbuster" "0"
seta "g_ShowHud" "1"
seta "g_bloodEffects" "0"
seta "g_decals" "0"
seta "g_doubleVision" "0"
seta "g_fov" "100"
seta "g_muzzleFlash" "0"
seta "g_showBrass" "0"
seta "g_showPlayerShadow" "0"
seta "g_showProjectilePct" "0"
seta "g_showcamerainfo" "0"
seta "g_skipItemShadowsMP" "1"
seta "g_skipPlayerShadowsMP" "1"
seta "ui_name" "^5Fraggie" //Naam in het blauw
seta "pm_bobpitch" "0"
seta "pm_bobroll" "0"
seta "pm_bobup" "0"
seta "pm_crouchbob" "0"
seta "pm_runbob" "0"
seta "pm_runpitch" "0"
seta "pm_runroll" "0"
seta "pm_walkbob" "0"
seta "image_anisotropy" "0" _
seta net_clientMaxRate "20000" //Data Rate (10000=ISDN, 16000=ADSL/Cable, 25600=T1/LAN)
seta net_clientDownload "2" //Always allow download files from server
seta net_clientPrediction "10" //Client side prediction (Default=10)
seta net_clientUsercmdBackup "2" //Send duplicate movement/action commands (1-5, Default=2)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 13:49 ]

• Aham brahmasmi
Achter seta "image_anisotropy" "0" staat een losse _ . Dat zou een probleem kunnen vormen, maar dat kun je in de console controleren net na het opstarten van Q4.

Nog een tip: als je in plaats van esdf voor je movement binds rdfg gebruikt, heb je voor je linker pink shift, z en a beschikbaar. Ik gebruik z voor _moveup en shift voor _movedown en a voor _speed. Jij kunt r niet tegelijkertijd indrukken en _forward en _moveright. Je moet 't natuurlijk zelf weten welke toetsen je gebruikt. ;)

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:18:
Achter seta "image_anisotropy" "0" staat een losse _ . Dat zou een probleem kunnen vormen, maar dat kun je in de console controleren net na het opstarten van Q4.

Nog een tip: als je in plaats van esdf voor je movement binds rdfg gebruikt, heb je voor je linker pink shift, z en a beschikbaar. Ik gebruik z voor _moveup en shift voor _movedown en a voor _speed. Jij kunt r niet tegelijkertijd indrukken en _forward en _moveright. Je moet 't natuurlijk zelf weten welke toetsen je gebruikt. ;)
Had ik niet gezien:) die _ is weg maar de problemen verhelpt het niet:( gebruik z en shift al voor me pink. Maar wat jij zegt kan ik inderdaad niet:) Maar goed heb die instellingen nu al 6 jaar zo dus ik laat ze maar zo. Heb al moeite genoeg om er nog een wapen bij te krijgen in q4:) Heb me er maar bij neergelegd dat me q4away het niet gaat doen en dat ik voor altijd de intro weg moet drukken:) Heb nou zoveel geprobeerd dat ik het echt niet meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:25:
[...]

Maar goed heb die instellingen nu al 6 jaar zo dus ik laat ze maar zo. Heb al moeite genoeg om er nog een wapen bij te krijgen in q4 :)
Ben jij dan zo iemand die naar de toetsen moet kijken om de juiste in te kunnen drukken? :P Als je je binds 1 toets opzij naar links verplaatst heb je gewoon wat meer ruimte aan de linker kant. Ik ben ook een paar keer van toetsen veranderd (gebruikte eerst de pijltjestoetsen) om van beperkingen af te zijn. Het is even wennen, maar het betaalt zich wel uit. Zelfde geldt voor het kopen van een betere muis bijvoorbeeld. Maar goed, ik zal niet doorzeuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
ra4? omfg? :P
Dat gaat wel zo rulen dan, thunderstruck moet wel meteen erin zitten. :)
ra3map11 arena 2 en CA 4 moeten ook meteen.

Ben benieuwd, tegen die tijd dat RA4 af is, is q4 al dood :+

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
jarnotjuh schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:26:
[...]

Ben benieuwd, tegen die tijd dat RA4 af is, is q4 al dood :+
Who knows...
't Is niet te hopen anders is het weer een weggegooide 60euro :)
Maarja als mods zoals rocket arena en cpma etc terugkomen denk ik dat er ineens wel wat meer mensen bij q4 komen.

En zo niet, tja... dan maar weer lekker q3 defrag en cpma spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
Gimbooze schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:32:
[...]

En zo niet, tja... dan maar weer lekker defrag en cpma spelen :)
@q3a bedoel je dan toch?
Ik ben nooit goed in q3a (cpma) geweest, de rest trouwes ook niet. Dat air balance moet ik echt nog een keer uitvogelen, ik merk wel dat q4 daar een stuk stugger in is.

Ik hoop natuurlijk wel dat de mods snel terugkomen, dat er echt veel mensen gaan spelen. Dan ga ik em ook wel kopen ;)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
jarnotjuh schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:34:
[...]

@q3a bedoel je dan toch?
Ik ben nooit goed in q3a (cpma) geweest, de rest trouwes ook niet. Dat air balance moet ik echt nog een keer uitvogelen, ik merk wel dat q4 daar een stuk stugger in is.

Ik hoop natuurlijk wel dat de mods snel terugkomen, dat er echt veel mensen gaan spelen. Dan ga ik em ook wel kopen ;)
ja de q3 mods idd, vergeten erbij te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
jarnotjuh schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:26:
[...]

:X Nooit eens zin om wat anders dan ra3map1 en 11 te spelen? Zat erg goeie custom maps voor RA en andere mods die gewoon niet gespeeld worden omdat mensen hun favoriete mapje elke dag weer willen spelen. |:(

Maar RA4 zal ik zeker niet spelen als het net zo wordt als RA3; doe mij maar echte (liefst CPMA) TDM waarbij je je hersenen moet gebruiken om controle over de wapens, armor/hp en powerups te houden.

[ Voor 18% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-11-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:40:
[...]
:X Nooit eens zin om wat anders dan ra3map1 en 11 te spelen? Zat erg goeie custom maps voor RA en andere mods die gewoon niet gespeeld worden omdat mensen hun favoriete mapje elke dag weer willen spelen. |:(

Maar RA4 zal ik zeker niet spelen als het net zo wordt als RA3; doe mij maar echte (liefst CPMA) TDM waarbij je je hersenen moet gebruiken om controle over de wapens, armor/hp en powerups te houden.
Ik herinner me nog wel met CPMA te beginnen, zat wat demo'tjes te kijken van pro 1on1 CPMA DM spelers..
Die gasten zijn echt sick... De skill daarzo is zo verschrikkelijk hoog dat zie je gewoon in geen enkele andere mod (misschien zelfs geen enkele andere FPS) terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Gimbooze schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:59:
[...]

Ik herinner me nog wel met CPMA te beginnen, zat wat demo'tjes te kijken van pro 1on1 CPMA DM spelers..
Die gasten zijn echt sick... De skill daarzo is zo verschrikkelijk hoog dat zie je gewoon in geen enkele andere mod (misschien zelfs geen enkele andere FPS) terug.
Defrag. :)
Ben de laatste tijd met veel plezier Freeze Tag aan 't spelen. Hopelijk is BaseFT voor Q4 snel af zodra de SDK uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
hmm wat ik zo vreemd vind, op http://www.iddevnet.com/quake4/ komt de sdk te staan, maar er staat nu nog niets

echter een paar dagen geleden ben ik er geweest en toen stond er bij elke pagina een lading info...kheb een stukje gelezen van de changelog van de level editor tov doom 3(oa geen particles meer, alleen .fx files etc) maar nu is de hele pagina dus weer leeg :(

juist toen ik het goed kon gebruiken ivm level scripting in quake 4

[ Voor 10% gewijzigd door bolleh op 11-11-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 09:57:
[...]
Ben jij dan zo iemand die naar de toetsen moet kijken om de juiste in te kunnen drukken? :P Als je je binds 1 toets opzij naar links verplaatst heb je gewoon wat meer ruimte aan de linker kant. Ik ben ook een paar keer van toetsen veranderd (gebruikte eerst de pijltjestoetsen) om van beperkingen af te zijn. Het is even wennen, maar het betaalt zich wel uit. Zelfde geldt voor het kopen van een betere muis bijvoorbeeld. Maar goed, ik zal niet doorzeuren. ;)
Zoals ik al zei ik gebruik z and leftshift al met me pink dus daarvoor hoef ik niet veranderen. En ja als jij het niet door verteld dat ik niet langzaam naar rechts vooruit kan gaan tegen iedereen in de q3/q4 wereld dan komt dat best wel goed:)

Ps Problemen opgelost na een nieuwe q4/mirc install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:16
Goed nieuws voor fans van de mod Rocket Arena.

check www.rocketarena.com :)

Why stop at 3? Stay tuned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:08
RelaXXinG schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:55:

echo.... echo....

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
RelaXXinG schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:55:

8)7 :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Ik probeer om op een resolutie van 1280x960 te spelen, maar dit lukt niet als ik het volgende toevoeg in mijn autoexec.cfg:

code:
1
2
3
seta r_customHeight "960"
seta r_customWidth "1280"
seta r_mode "-1"

Het wordt gewoon genegeerd :? Zo'n rare resolutie is het nou ook weer niet, toch?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Kijk eens in het menu wat je kunt selecteren als je de aspect ratio op 4:3 zet. Je hebt ook de cvar r_customaspect hiervoor (kweet niet wat voor waarden je ervoor ik kunt vullen eerlijk gezegd).

[ Voor 54% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-11-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Het is me al gelukt. Het probleem zat hem niet zozeer in Quake 4, maar in het feit dat die resolutie helemaal niet voorkwam in mijn (monitor)driver. Handmatig toegevoegd en nu werkt het :)

1280x1024 is de meest gebruikte resolutie voor 17- en 19 inch TFT's die dan ook een aspectratio van 5:4 hebben. Mijn TFT heeft een native resolutie van 1600x1200, maar dat trekt mijn systeem net niet. Een tandje terug is is dus 1280x1024, maar dat is dus weer de verkeerde verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

Tachyon schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:28:
Het is me al gelukt. Het probleem zat hem niet zozeer in Quake 4, maar in het feit dat die resolutie helemaal niet voorkwam in mijn (monitor)driver. Handmatig toegevoegd en nu werkt het :)

1280x1024 is de meest gebruikte resolutie voor 17- en 19 inch TFT's die dan ook een aspectratio van 5:4 hebben. Mijn TFT heeft een native resolutie van 1600x1200, maar dat trekt mijn systeem net niet. Een tandje terug is is dus 1280x1024, maar dat is dus weer de verkeerde verhouding.
een howto zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Misschien je monitor driver installeren of anders kan het wel met Powerstrip. Ik heb wel 15 verschillende resoluties die ik kan selecteren tussen 800x600 en 1900x1440, op mijn LG Flatron F700P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Een HOWTO is inderdaad wel een groot woord voor zoiets simpels ;)
Ik weet niet hoe het bij ATI is, maar bij nVidia is het eenvoudig:

Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/resolutie1.png
Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/resolutie2.png

Ik ging er van uit dat 1280x960 er ook wel bij zou zitten, maar blijkbaar niet. Zwaar ondergewaardeerde resolutie als je het mij vraagt... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
hmm wilde vanavond eigenlijk een playtest doen van mn map dus als er iemand vanavond rond 10-11 uur zin heeft(moet eerst werken) dan ben ik op msn te vinden.

zo niet dan ga ik me lekker vermaken met alle nieuwe effecten die ik ga creeeren en wat tutorials schrijven :)

hoe meer ik eerst met doom 3 en nu met quake 4 werk merk je pas hoe krachtig de technologie is. deze engine kan nog jaren mee als nieuwe kleine ontwikkelingen worden geimplementeerd.

ben ook behoorlijk onder de indruk van de SP van quake 4, het is behoorlijk vermakelijk, hoewel ik hem op de makkelijkste moeilijkheidsgraad speel, dan hou je wat meer tijd over om naar de levels en effecten te kijken :Y)

meest indrukwekkende was toch wel richting het einde in de core, daar zitten een aantal effecten... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Zeg er zijn toch niet serieus maar een paar (als in tien ofzo) servers actief? Ik kan geen enkele fatsoenlijke vinden, nog ingame nog met ASE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Probeer dit eens: http://q4mon.dev1ance.net/ (goeie, ook een downloadbare versie) of http://www.game-monitor.c....php?country=&game=quake4

En deze: http://q4echelon.thewizclan.com/ (aardig programma'tje)

[ Voor 81% gewijzigd door Aham brahmasmi op 15-11-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
thx, ik zal die wiz eens gaan uittesten. Toch frappant dat na al die jaren nog steeds geen enkele game een fatsoenlijke ingame browser heeft kunnen bouwen :?. Al slaat deze wel weer echt alles, heeft niet eens de optie om lege servers niet te laten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
gister is het niet van een playtest gekomen, heb gister echter wel een heel interessante vondst gedaan. blijkbaar kun je een light zo instellen dat hij enkel op polygonen licht schijnt die een bepaalde texture hebben. de mogelijkheden hiermee zijn natuurlijk legio qua belichting, het maakt het dat je net wat meer controle hebt over de belichting in je scene

zie hier op het doom3world forum voor details(tutorial)

<edit>
overigens kwam ik net de volgende link tegen:
www.q4f.net
Quake 4 Fortress is dus in ontwikkeling :)

goeie ontwikkeling denk ik wel, Quake 3 Fortress was heeel erg vermakelijk, en hoewel er eigenlijk niemand van dat team over is(dat is nu immers splashdamage ;)) kan dit toch weer een erg leuke mod worden :)

[ Voor 27% gewijzigd door bolleh op 14-11-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GJ-tje schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 23:37:
Ik heb een klein probleem als ik Quake 4 online wil spelen.
In het begin heb ik een leuke ping (althans, voor mijn verbinding) maar na een tijdje stijgt het opeens naar 999 en word het dus onspeelbaar.

Ik ga er van uit, dat het komt door de router die ik er tussen heb hangen (Linksys WRT54G v3.1).
Echter heb ik 2 clients waarmee ik online zou willen spelen.

Mijn vraag is dus welke poort Quake 4 standaard gebruikt en hoe ik op mijn tweede client de client luisterpoort kan veranderen. Is de standaardpoort trouwens ook voor clients 28004 op UDP? :?

Hoe ik de poorten moet forwarden in de router weet ik wel, het gaat mij alleen om het instellen van de clienport. Bij Half-Life is dat gewoon -clientport [nieuwe poort] in het op te starten pad rossen (Eigenschappen op de snelkoppeling), maar dit werkt uiteraard niet bij Quake, misschien is er een soortgelijk commando?

EDIT: Zie nu pas dat dit het discussie topic is, maar ben ergens ook van mening, dat dit niet echt een speciale losse topic verdiend, het is immers een kleine vraag... O+
Iemand die me kan helpen? O+ Die site van junkguys doet bij mij niets anders dan reclame geven? :?

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 14-11-2005 18:36 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste