[Multi] Het Quake 4 Topic - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/q4.JPG
Het verhaal

Earth is under siege by an alien race. The Strogg are cybernetic warriors -- a mechanical frame and decaying body parts stabilized by flesh consumed in a systematic annihilation of other species and civilizations. In a desperate attempt to survive a Strogg attack on Earth, an armada of Earth's finest warriors is sent to take the battle to the Strogg home planet. Earth's initial assault force is nearly annihilated immediately, but one marine manages to infiltrate the base, bring down their planetary defense systems, and kill the Strogg's collective brain and leader -- the Makron. Earth assumed the destruction of the Makron would end it all, but it didn't.

That's where QUAKE II leaves off and QUAKE 4 begins.

The Strogg are quickly regrouping. However, with the Strogg's planetary defenses still destroyed, Earth's forces can deliver a full and final assault. This time, you're not alone. You are Matthew Kane, an elite member of Rhino Squad, and part of Earth's next invasion wave. An army of soldiers are fighting with you and an arsenal of weapons and vehicles are at your disposal in this heroic and epic battle between worlds.

Kort gezegd: het verhaal van Quake 4 gaat verder waar Quake 2 gestopt is, en de multiplayer van Quake 4 zal dezelfde sfeer van Quake 3 uitstralen.

Wapens

The Gauntlet

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/quake4/wapens/1.jpg

The melee weapon from Quake 3 returns, and the team went through many different concepts before arriving at a final design -- you can see the final version in the bottom pic. When you've thoroughly beat your opponent into embarassment, there's no better humilation than a final gauntlet kill.

Blaster

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/quake4/wapens/2.jpg

This is the standard Marine-issue energy pistol, with two different modes of fire. Press the Attack key to quickly fire smaller blasts. Fire a stronger blast by holding down the Attack key briefly and charging up, and then releasing it to fire. A lit panel on the back of the weapon indicates a full charge.

Powered by nuclear batteries, the blaster never runs out of ammo. In addition, there's an under-barrel-mounted flashlight for use in dark areas.

Machinegun

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/quake4/wapens/3.jpg

Combining fully automatic fire and a single-shot scoped mode, the machinegun is a versatile weapon. It holds 40 rounds in the clip, and, like the blaster, it includes an under-barrel flashlight. When zoomed in, rapidly pressing the attack key to get off a series of shots can prove extremely effective.

Shotgun

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/quake4/wapens/4.jpg

With an eight-round internal magazine, the shotgun is exactly what you'd expect: excellent for close-range combat, but less useful against targets at medium or long ranges.

In the single-player campaign, most of the weapons will receive modifications by helpful Marine technicians. Some will work automatically, like a rate-of-fire increase, while pressing the Zoom/Weapon Special key activates other modifications. In the case of the shotgun, weapon mods included an extended clip as well as automatic fire, as opposed to pump action.

Railgun

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/quake4/wapens/6.jpg

It just wouldn't feel like Quake any more without a proper railgun, and here it is. This model is actually a smaller design than the Quake 2 and Quake 3 variants, but still serves the same purpose: to put a hole clean through anyone standing in your way. Upgrades allow for increased rate of fire, increased accuracy, increased damage, and increased capacity.

Nailgun

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/quake4/wapens/7.jpg

The nailgun was introduced in the original Quake, and then returned in the Quake 3 expansion pack, Team Arena. This new Strogg nailgun operates a little different from its two predecessors, however; there's a brief windup time before unleashing a stream of nails at anyone unfortunate enough to be in its path. In some ways, it's closer to the Quake 2 chaingun than any other weapon in the series.

FAQ

Kleurtjes in je nickname :?

Zet ^c??? voor je nick, waarbij de drie ? elke een cijfer van 0 tot 9 moet zijn.
^c009 bv zal je een donkerblauw kleur geven.

De 1000 verschillende kleuren kan je hier terug vinden.

Kleur voor je crosshair :?

In de console: g_crosshaircolor 0 1 1 1

1 0 0 = rood
0 1 0 = groen
0 0 1 = blauw
0 1 1 = cyan

Crosshair grootte :?

Gebruik het commando g_crosshairsize in de console.

Hoe zie ik mijn FPS :?

com_showfps 1 in de console. De framerate staat gelockt op 60 FPS.

Brightness aanpassen :?

Speel wat met r_gamma in de console.

Hoe neem ik nou screenshots :?

Standaard met de F12 toets. Screens worden opgeslagen in de quake 4\q4base\screenshots map. Standaard zijn deze van het TGA formaat. Om je screenshots in JPG formaat te hebben moet je van het commando "screenshotJPEG" gebruik maken.

Hieronder een bind welke screens neemt zonder het wapen en de HUD in beeld:

bind F11 "set ui_showGun 0; set g_showHud 0; screenshot; set g_showHud 1; set ui_showGun 1"

Een demo opnemen :?

Ram recordNetDemo in de console om de opname te starten en stopNetDemo om de opname te stoppen. Demo's komen in de quake 4\q4base\demos map terecht.

Zijn er bots :?

Kortweg: nee.

Mijn beeld is groen :?

Voor mensen met een kaart zoals de Radeon 9200 die een voornamelijk groen beeld krijgen of iets soortgelijks, zet in de shortcut van Q4 achter "<pad>\quake4.exe" +seta r_renderer "ARB" of verander ARB in ARB2 of R200 als het niet werkt. Zet die commandline optie dus buiten de aanhalingstekentjes die om het pad naar quake4.exe staan. (met dank aan Aham brahmasmi)

Patch

De laatste patch is versie 1.0.4.0 en lost volgende problemen op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
GENERAL:
- Copied map files can now be overwritten/deleted without quitting first.
- The console command "com_allowconsole" will stay set after leaving the game.

INTERFACE:
- Improved Game Browser sorting and filtering: You can sort by up to three criteria, which will be displayed just under the server list, with the more recently clicked criteria sorting first. For example, to sort by ping time, then number of players, then gametype, click them in the reverse order:
Click "GAMETYPE," then "PLAYERS," then "PING." The server list will be sorted by the fastest ping, then the servers with the fewest players, then the gametype.
Clicking a category more than once will keep its position as
the primary sorting criteria, but will change the sorting order.
After cycling through all available sort types, clicking the category a final time will remove it from the sorting. Each criteria has specific behavior with one or two clicks, as listed:
Favorite Server: Display only favorites, or only non-favorites.
Password Enabled: Display only locked server, or only unlocked servers.
Dedicated Server: Display only Dedicated servers, or only Listen servers.
Punkbuster Enabled: Display only PB-enabled servers, or only PB-
disabled servers.
Server Name: Sort server names A to Z, or Z to A.
Ping: Sort by ping Low to High, or High to Low.
Players: Sort by Players High to Low, High to Low (non-full), Low to High, or Low to High (non-empty).
Gametype: Sort by Deathmatch, Team DM, Tournament, CTF, or Arena CTF.
Map: Sort by map CTF1 to DM9, or DM9 to CTF1.

- The Game Browser now displays more than 1000 servers.
- Fixed a problem with the refresh time on the Game Browser.
- Added a Game Browser filter for full or empty servers.
- Players can now connect to a server while the Game Browser is refreshing.
- Game Browser sorting will display the correct server information without the need to refresh the list.
- Clicking anywhere on the scrollbar except the button itself will advance a page up or down instead of shifting to that position.
- Non-full server sorting now disregards full servers.
- Game Browser hover window updates when sort order is changed.
- Fixed a Game Browser slowdown issue with high numbers of servers.
- Added Game Browser server list scrolling with the mousewheel, keyboard arrows up/down, and keyboard Page Up/Page Down.
- The Game Browser hover window will only appear when mousing over a highlighted server.
- Sorting by server name will now ignore colored names, brackets, etc.

MULTIPLAYER:
- The dedicated server window will now be titled with the si_name setting instead of "Quake 4".

Downloaden kan hier.

Benchmarking

I_LOVEMATH heeft een benchmark tool in elkaar gestopt waarmee je je framerate in verschillende grafische instellingen kan testen:

Q4-Ultra Quality (1280*1024 16xAA,16xAF no down size limits, no texture compression)

Q4-ExtraHigh Quality (1024*768 8xAA,8xAF image_downSizeLimit="1024"no texture compression)

Q4-High Quality (1024*768 4xAA,4xAF image_downSizeLimit="1024"no texture compression)

Q4-Low Quality (640*480 0xAA,0xAF image_downSizeLimit="256" with texture compression)

Download

Awards

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/betapics/quake4/awards/humiliation.jpg Humiliation: krijg je wanneer je iemand met de Gauntlet molt.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/betapics/quake4/awards/excellent.jpg Excellent: krijg je wanneer je 2 frags in 2 seconden maakt.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/betapics/quake4/awards/impressive.jpg Impressive: krijg je wanneer je 2 of meer hits na elkaar met de railgun maakt.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/betapics/quake4/awards/rampage.jpg Rampage: krijg je wanneer je 3 of meer frags in 2 seconden maakt.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/betapics/quake4/awards/combo.jpg Combo: krijg je wanneer je iemand met de rocket launcher raakt en die direct daarna met de railgun afmaakt.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/betapics/quake4/awards/capture.jpg Flag Capture: award die je krijgt wanneer je de vlag van de enemy verovert. Levert je tevens 5 punten op.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/betapics/quake4/awards/assist.jpg Assist: award die je krijgt wanneer je je eigen vlag terugbrengt en een teammate direct daarna scoort. Levert je 2 punten op.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/betapics/quake4/awards/defense.jpg Defense: award die je krijgt wanneer je je eigen vlag verdedigt of de flag carrier van de enemy afmaakt Levert je 2 punten op.

Systeemeisen

Minimum
Pentium 4 2.0 GHz or Athlon XP 2000+ Processor
512MB RAM
8x speed CD-ROM drive and latest drivers
2.8GB uncompressed hard-drive space, plus 400MB for Windows swap file
100% DirectX 9.0c compatible 16-bit sound card and latest drivers
100% Windows 2000/XP compatible mouse, keyboard and latest drivers
DirectX 9.0c included
3D Hardware Accelerator Card required
100% DirectX 9.0c compatible 64MB
Hardware Accelerated video card and the latest drivers

ATI Radeon 9700/9800
ATI Radeon X300 Series
ATI Radeon X550 Series
ATI Radeon X600 Series
ATI Radeon X700 Series
ATI Radeon X800 Series
ATI Radeon X850 Series
ATI Radeon X1000 Series
NVIDIA GeForce 3/Ti Series
NVIDIA GeForce 4/Ti Series
NVIDIA GeForce FX Series
NVIDIA GeForce 6 Series
NVIDIA GeForce 7 Series

Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) Supported
Internet play requires broadband connection and latest drivers
LAN play requires network interfaces card and latest drivers

Aanbevolen
Nog niet bekend

Links

Website: http://www.quake4game.com
UpsetChaps Quake4 Guide - website met veel handige tips & tweaks
Savage - Quake 4 nieuws en (toekomstige) league voor Q4CTF

Vorige topics:
Quake 4
[rml][ Multi] Het Quake 4 Topic[/rml]

[ Voor 53% gewijzigd door XWB op 03-04-2006 23:22 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Mijn server loopt weer via Hamachi, netwerk Quake4GoT met wachtwoord GoT (Net even nieuw aangemaakt) Op dit moment is de server nog nagenoeg leeg (Ik met nog 1), maar hopelijk zijn er wat mensen die willen joinen ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

FnF schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:23:
Mijn server loopt weer via Hamachi, netwerk Quake4GoT met wachtwoord GoT (Net even nieuw aangemaakt) Op dit moment is de server nog nagenoeg leeg (Ik met nog 1), maar hopelijk zijn er wat mensen die willen joinen ;)
Gaat hard zeg, maar goede openingspost! _/-\o_
offtopic:
Eigenlijk moeten we dit soort dingen niet via dit topic regelen, maar als ik er klaar voor ben, kom ik ook wel even langs :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wolkje schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:38:
[...]

Gaat hard zeg, maar goede openingspost! _/-\o_
offtopic:
Eigenlijk moeten we dit soort dingen niet via dit topic regelen, maar als ik er klaar voor ben, kom ik ook wel even langs :)
Altijd gezellig _O_

Ik mis trouwens de Rocket Launcher in de SP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.damn.be/files/q4bench/Quake4BenchV2.rar

Mischien handig / leuk voor in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
FnF schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:45:
[...]

Altijd gezellig _O_

zit gewoon in SP hoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat de quake 4, meer q3 feeling zou hebben. Maar helaas.
De snelheid uit het spel is volledig weg, zeker het springen vind ik meer op huppelen lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53
Niet meteen zo happen, hij bedoelt de startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:16:
De snelheid uit het spel is volledig weg, zeker het springen vind ik meer op huppelen lijken...
Dit vind ik eigenlijk heel erg meevallen anders. Het strafejumpen werkt nog als vanouds, en dat zorgt toch wel voor flink wat snelheid hoor. Ik vlieg in ieder geval door de maps heen ;) Maargoed, dat is mijn mening..

edit:
Net als in de vorige openingspost, mist ook hier weer de Radeon 9800 serie, als videokaart om te gebruiken. ;) Niet heel erg belangrijk, maar wel zo netjes om te vermelden.

[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 27-10-2005 19:31 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik draai ook een server waarbij je geen hamachi nodig hebt _/-\o_
Mocht je de server wel zien maar niet kunnen inloggen kijk dan ofdat jeje hostfile "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts" aangepast hebt. >google
het ip van de server is nog steeds
"d4t4.xs4all.nl"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:39
Volgens mij verschilt de beweegsnelheid per speltype en/op server.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

FatalError schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:31:
Volgens mij verschilt de beweegsnelheid per speltype en/op server.
Dat kan wel, maar volgens mij doen veel servers daar niets mee hoor. Beetje raar om de beweegsnelheid aan te passen; dan kun je nooit goed wennen aan de snelheid vh spel, en aan de jumps die je wel of niet kunt maken. :) (als het nou een mod is, is het weer wat anders ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 27-10-2005 19:33 . Reden: mod ;x ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fov 120 voor q3 speeds? Speel Q3 maar eens op Fov 90 dat gaat ook nergens over :)

edit:
Ow en ik kan Q4 ook met een GF2 TI spelen, die mis ik in de startpost

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:33:
Fov 120 voor q3 speeds? Speel Q3 maar eens op Fov 90 dat gaat ook nergens over :)

edit:
Ow en ik kan Q4 ook met een GF2 TI spelen, die mis ik in de startpost
Ow, mischien dat de Fov geloof ik in q3 op 105 staan, maar ik kan nog niet echt wennen...
Volgens mij is die rocketlauncher ook iets trager. En ik vind die "Bfg" van q4 wel cool. Maar voor de rest. multiplay ownt q3 nog echt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Gooi de ATI Radeon 9500 en 9600 ook maar tussen de systeemvereisten, aangezien deze kaarten snel zat zijn voor Quake 4. De X300, die er wel tussen staat, is een 9600 non-pro op PCI-e, dus een 9500 of 9600 zou officieel zelfs snel genoeg zijn voor dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vandaag gekocht en vind hem erg leuk(12 jarig commentaar ;)). Ik heb wel een X300 dus zo denderend draait het niet, maar ach, dat mag de pret niet drukken.
Overigens zijn er nog maar weinig servers, maar dat zal wel veranderen binnenkort.

Komt er overigens nog een GOT server ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

heej ik zit ff vast ik ben nu op het stuk dat je uit de hanibal komt en dan moet je een truck op klimmen.> Maar hoe kom ik daar in hemels naam op?

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Sorry als dit al gevraagd is, maar staan er nog bots gepland? Ben zelf niet zo'n liefhebber van quake mp , maar ff een uurtje bots slopen is altijd wel leuk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
Ik zit even vast... als ik die bunker in moet gaan om dat anti-aircraft fun te mollen, dan krijg ik de deur niet open. Ik moet eromheen scouten volgens de chief, maar ik zie geen enkele andere weg in die loopgraven...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

lt_cmd_data schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:31:
Ik draai ook een server waarbij je geen hamachi nodig hebt _/-\o_
Mocht je de server wel zien maar niet kunnen inloggen kijk dan ofdat jeje hostfile "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts" aangepast hebt. >google
het ip van de server is nog steeds
"d4t4.xs4all.nl"
Heb er vandaag even opgezeten, maar hij was behoorlijk laggy. Was je net aan het downloaden ofzo? ;) Op wat voor verbinding draait ie?

En waarom (en hoe) zou ik trouwens mijn host-file moeten aanpassen?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
lordspacie schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:00:
heej ik zit ff vast ik ben nu op het stuk dat je uit de hanibal komt en dan moet je een truck op klimmen.> Maar hoe kom ik daar in hemels naam op?
Er naartoe lopen, dan komt er een "enter" icoon in je beelt en dan op linker muisknop drukken :)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
wolkje schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:30:
[...]

Dit vind ik eigenlijk heel erg meevallen anders. Het strafejumpen werkt nog als vanouds, en dat zorgt toch wel voor flink wat snelheid hoor. Ik vlieg in ieder geval door de maps heen ;) Maargoed, dat is mijn mening..

edit:
Net als in de vorige openingspost, mist ook hier weer de Radeon 9800 serie, als videokaart om te gebruiken. ;) Niet heel erg belangrijk, maar wel zo netjes om te vermelden.
Added :)
Zet ik erbij :)
FnF schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:45:
[...]

Altijd gezellig _O_

Weet ik, ik heb alleen geen plaatje en geen omschrijving.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Denk wel dat we samen een soort van optimaal kunnen samenstellen?

vanaf de x800 xt kan je alles wel volluit draaien..

ik draai hier op AMD XP 3200, 1 GB ram, x800 pro @ 525/575 op 1280*1024 met bijna alles vollopen

Denk dat de optimaal iets hoger zullen liggen?

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hacku schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:16:
Weet ik, ik heb alleen geen plaatje en geen omschrijving.
Nouja op de site waar je waarschijnlijk de rest van de plaatjes ook weg hebt, staat nog wel een stukje concept art. Dat zou je tijdelijk kunnen gebruiken, en nog eenzelfde soort verhaaltje erbij verzinnen ;)

Als ik nog meer nuttige informatie tegenkom voor in de openingspost, dan meld ik het wel even ;)
DeepSeven schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:43:
Sorry als dit al gevraagd is, maar staan er nog bots gepland? Ben zelf niet zo'n liefhebber van quake mp , maar ff een uurtje bots slopen is altijd wel leuk :).
Nou er zijn momenteel nog geen bots, maar er schijnt iets in de maak te zijn, genaamd Oak Bot ofzo. :) Hopelijk wordt dat wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

waar moet ik heen connecten ik wil ook online

ik heb heleaas ook de ietwat minder legale versie die ander is nog in bestelling
....

edit: ey ik had net een zaag in mijn poten die heb ik in de hele game niet gezien :(
god mode on
lekker zagen
aaaah niks is lekkerder >:)
Dr. Strangelove schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:06:
Ik zit even vast... als ik die bunker in moet gaan om dat anti-aircraft fun te mollen, dan krijg ik de deur niet open. Ik moet eromheen scouten volgens de chief, maar ik zie geen enkele andere weg in die loopgraven...
moet je dan niet rechts van die deur omhoog en dan door zoon gat in de grond naar beneden?

[ Voor 82% gewijzigd door kaasaanfiets op 27-10-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Een erg leuke Q4 review: GAME REVIEW: QUAEK 4. :)

De samensteller van de startpost mag zich wel wat beter op de hoogte brengen vind ik. Je kunt tekst (nicknames, chats, echos) in 1000 kleuren weergeven bijv. en niet alleen ^0 t/m ^7 (8 is niet officieel zwart ook). De kleurcode is in Q4 ^cRGB, waarbij voor RGB een getal tussen 0 en 9 gebruikt mag worden.. Hier een overzicht van alle kleuren met de codes erbij. Op quake3world zijn ook wat voorbeelden te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Aham brahmasmi op 27-10-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppie: alleen het linkje naar de 'tool' zelf staat er nog niet bij: http://www.damn.be/files/q4bench/Quake4BenchV2.rar

Voor overige peepz, ik kan er wel ff een standalone (echt programma) van maken, zodat na het kiezen van een config (of alle 4 de configs, voor een totaal test...) alles fully-automatic verloopt, en je aan het eind gewoon je score(s) ziet staan in het programma

maja, is daar animo voor?
Aham brahmasmi schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:55:

De samensteller van de startpost mag zich wel wat beter op de hoogte brengen vind ik. Je kunt tekst (nicknames, chats, echos) in 1000 kleuren weergeven bijv. en niet alleen ^0 t/m ^7 (8 is niet officieel zwart ook). De kleurcode is in Q4 ^cRGB, waarbij voor RGB een getal tussen 0 en 9 gebruikt mag worden.. Hier een overzicht van alle kleuren met de codes erbij. Op quake3world zijn ook wat voorbeelden te zien.
Ik denk dat we met ZO'N SP, verwijten wel achterwege kunnen laten .. je kan ook gewoon vragen of ie het aan kan passen, de info wilt updaten.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-woops, oh ja .. daar zat die edit knop.......

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:55:

Ik had het anders wel zo uit een FAQ van quake3world gehaald. Even updaten dan.
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:40:
[...]

Toppie: alleen het linkje naar de 'tool' zelf staat er nog niet bij: http://www.damn.be/files/q4bench/Quake4BenchV2.rar
8)7 Valt het op dat ik de laatste 48h weinig geslapen heb :p ?

[ Voor 16% gewijzigd door XWB op 27-10-2005 23:50 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:49:
[...]

8)7 Valt het op dat ik de laatste 48h weinig geslapen heb :p ?
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Hacku schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:49:
[...]

Ik had het anders wel zo uit een FAQ van quake3world gehaald. Even updaten dan.
De boel wordt daar ook continu geüpdate. :) De enige manier om achter de juiste info te komen is om de threads door te spitten.

Nog een uitermate interessante link die eigenlijk ook wel startpostmateriaal is: Open Mod Content for Q4 - a call to arms.

Een fantastisch initiatief om veel dubbel werk te voorkomen en de ontwikkeling van Q4 mods enorm te versnellen. Hopelijk zal er ook veel code voor dingen zoals HUD's, stats, netcode, etc gedeeld worden zodat elke mod het beste van het beste kan implementeren. De focus zal in het begin echter vooral op assets (models, skins, geluiden en andere game content) liggen, maar ik hoop echt dat veel coders and artists (modelers, animators, skinners, sound creactors/voice actors, etc) zullen gaan bijdragen aan dit project. _/-\o_

[ Voor 53% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-10-2005 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Laatst online: 15:18
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:16:
voor jou en mensen die over het zelfde gaan zeuren, wacht even op bepaalde mods, id games staan altijd garant voor games die zeer makkelijk te modden/tweaken zijn (met dan aan de source) dus er komt vanzelf wel een quake 4 speed mod of jump mod, tot die tijd geniet van het spel als zodanig! het is een zeer goed spel wat alle credits verdient!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Het is verder ook onzin. Er zitten wat veranderingen in de physics waardoor Q4 misschien wel sneller wordt dan Q3 als mensen er eenmaal aangewend zijn. Ook de weapon switch is bijvoorbeeld niet trager, maar alleen de animatie (je kunt al een rocket schieten voordat het wisselen naar RL klaar lijkt te zijn). Allemaal een kwestie van gewenning en patches die zullen ook komen (Q3 was ook verre van perfect bij de release).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:00

McLambo

MTB Junky

lordspacie schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:00:
Hey, Ik zit een kleine 10 minuutjes verder, dat je met deze truck (?) in je eentje over zo'n veld moet crossen, om 654 gun-turrents uit te schakelen. Iemand hier nog tips, want ik word continue helemaal verrot geschoten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Crash schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:23:
[...]

Niet meteen zo happen, hij bedoelt de startpost ;)
Inderdaad ;)
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:37:
Het is verder ook onzin. Er zitten wat veranderingen in de physics waardoor Q4 misschien wel sneller wordt dan Q3 als mensen er eenmaal aangewend zijn. Ook de weapon switch is bijvoorbeeld niet trager, maar alleen de animatie (je kunt al een rocket schieten voordat het wisselen naar RL klaar lijkt te zijn). Allemaal een kwestie van gewenning en patches die zullen ook komen (Q3 was ook verre van perfect bij de release).
Toch vind ik het switchen erg langzaam gaan, ik heb nog nooit een spel gezien die zo enorm traag een weapons switch. Ze rennen kei en kei hard, maar even een weaponswitchen doet een slak bij wijze van spreke nog sneller :) Ook al kan je dan wel eerder schieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Laatst online: 09-09 07:27
Mogguh allemaal, allereerst weet ik niet of F.E.A.R. een beetje vergelijkbaar zwaar is qua graphics, want die kan ik op 1280*1024 draaien en supervloeiend, en quake 4 nog niet eens op 800*600 en dan haal ik dnek ik maar max 10 fps ofzo.
Mijn pc is een xp2200+ (ok net minimum) met een Radeon X800 Pro en 1 gig ddr geheugen.
Is mijn pc gewoon te traag voor quake of ligt het aan drivers oid ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Normaal gesproken is F.E.A.R. toch een stukje zwaarder dan Quake4. In het eerste topic staat ergens een linkje naar verschillende autoexec.cfg's. Probeer dat eens. Ik heb zelf ook al gemerkt dat Quake4 soms gewoon niet 'luistert' naar de settings die je instelt. Zo stel ik 2xAA in en even later is het gewoon weer disabled :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:00

McLambo

MTB Junky

Tachyon schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:28:
Normaal gesproken is F.E.A.R. toch een stukje zwaarder dan Quake4. In het eerste topic staat ergens een linkje naar verschillende autoexec.cfg's. Probeer dat eens. Ik heb zelf ook al gemerkt dat Quake4 soms gewoon niet 'luistert' naar de settings die je instelt. Zo stel ik 2xAA in en even later is het gewoon weer disabled :?
Kun je als je bv meerdere CFG's aanmaakt en deze runt vanaf de console de veranderingen gelijk zien? of is hier echt een restart van de engine voor nodig? (kan dat ook vanuit console?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mijn eerste Quake4 (ja ik heb er 2 besteld ;) ) is binnen van cd-wow.com! Het is een wonder. :+ Mooi hoesje zit eromheen zeg! Ben benieuwd wanneer ik die andere krijg. Aan de ene kant mooi dat ze ze los verpakt versturen, en aan de andere kant ook weer niet ;)

Dat wordt "eindelijk" multiplayer doen! :*) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
op welke servers zitten jullie?
over de snelheid ik denk dat het juist wel een lekkere snelheid is. beetje quake2 stijl maar dan zonder jumps, maar die komen er vast wel weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

hebben mensen er ook last van dat het kartonnen doosje wat om het echte hoesje zit van Q4, loslaat? Athans de achterkant. na 1 dag was hij al stuk :/

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tachyon schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:07:
[...]

Heb er vandaag even opgezeten, maar hij was behoorlijk laggy. Was je net aan het downloaden ofzo? ;) Op wat voor verbinding draait ie?
Hij draait op een 3200/768 XS4ALL basic verbinding wat volgens de manual van quake4 12 players op kunnen spelen zonder lag. Echter dit heb ik voor de zekerheid terug geschroeft naar 10 spelers :)

Ik heb inderdaad wat gedownload in de avond, ik ga dit zoveel mogelijk vermijden natuurlijk ;) Ik zou zeggen probeer het vandaag nog eens.

De hostfile hoef je alleen aantepassen als je niet kan joinen.
Wat dus bedoeld is voor mensen met een laag budget. :X

server ip = > d4t4.xs4all.nl

*knip*
dit hoort niet op GoT thuis!

[ Voor 29% gewijzigd door Crash op 02-11-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Tachyon schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:28:
Quake 4 is vele malen zwaarder voor je CPU dan FEAR. Een A64 3000+ of sneller zorgt dat je FPS hoger en stabiel en blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McLambo schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:52:
[...]

Kun je als je bv meerdere CFG's aanmaakt en deze runt vanaf de console de veranderingen gelijk zien? of is hier echt een restart van de engine voor nodig? (kan dat ook vanuit console?)
uhhhhh, als je cfg's vanaf de console laad word je orginele quake4config.cfg overschreven met de settings die je op dat moment in laad. :+

beetje aso imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carda
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-05 17:38
Neuh is nie aso, is altijd al zo geweest bij quake ;)

Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:56:
[...]

uhhhhh, als je cfg's vanaf de console laad word je orginele quake4config.cfg overschreven met de settings die je op dat moment in laad. :+

beetje aso imho
Tja hij moet de settings toch érgens op slaan of niet? :) Dit is door alle delen van de Quake-serie zo geweest.
Maar om even in te haken op het bovenstaande; je kunt gewoon meerdere configs aanmaken, en vanuit de console uitvoeren met "exec config.cfg". Voor sommige video settings zul je inderdaad moeten herstarten, maar dat moet geen groot probleem zijn. Voor de meeste settings hoeft het namelijk niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om dit spel te spelen op een:
AMD Athlon XP 1800+
1GB DDR 266MHz
Asus GF4 4200 128MB

?? :?

Ben namelijk bang dat ik het spel aanschaf en het gewoon niet speelbaar is. :/

Of kan ik met deze specs alles op low zetten kwa graphics en dat het dan net een beetje loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:12:
AMD Athlon XP 1800+
1GB DDR 266MHz
Asus GF4 4200 128MB

Of kan ik met deze specs alles op low zetten kwa graphics en dat het dan net een beetje loopt?
Als je alles op low gooit, kun je het denk ik wel redelijk spelen. Maar het houdt inderdaad niet heel veel over. Overigens heb je wel 1 GB RAM, dat scheelt wel :) Ik denk dat het wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de info ;) Ik ga het proberen! :*)
Wellicht dat inderdaad de grotere hoeveelheid RAM de boel wat compenseerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet via de kratjes rechts van de deur omhoog springen. Dan loop je als het ware boven die deur en daar kun je dan naar binnen en zo de deur open maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:12:
AMD Athlon XP 1800+
1GB DDR 266MHz
Asus GF4 4200 128MB

Ik vrees ervoor, heb zelf een 2600+ 780MB DDR333 en Ti4200 128MB en dat ging op alles LOW 640x480 met zo'n getweakte config net 15 a 20fps... ben me na 1 dag sukkelen een 6600GT 128MB gaan halen en nu op 1280x1024 HIGH :) 60FPS gemiddeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:49:
[...]
Quake 4 is vele malen zwaarder voor je CPU dan FEAR. Een A64 3000+ of sneller zorgt dat je FPS hoger en stabiel en blijven.
Je hebt nog gelijk ook ;)
Bij mij draait Quake4 juist beter dan F.E.A.R. Vanaf welke CPU is je videokaart de bottleneck bij Quake4 en niet meer de CPU? Ik heb nu een 3.2 Northwood op 3.5. Zeker niet traag ofzo, maar een Northwood is nou ook niet echt meer modern te noemen. Op 1024x768 en 1280x1024 haal ik vrijwel dezelfde scores, toch wel een teken dat mijn CPU een bottleneck vormt.

Heb je misschien een linkje naar een goed CPU-scaling artikel voor Quake4? Bij FiringSquad staat er eentje voor F.E.A.R., maar die van Quake4 is nog niet klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

wolkje schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:08:
[...]

Tja hij moet de settings toch érgens op slaan of niet? :) Dit is door alle delen van de Quake-serie zo geweest.
Maar om even in te haken op het bovenstaande; je kunt gewoon meerdere configs aanmaken, en vanuit de console uitvoeren met "exec config.cfg". Voor sommige video settings zul je inderdaad moeten herstarten, maar dat moet geen groot probleem zijn. Voor de meeste settings hoeft het namelijk niet. :)
Om hier even op in te haken...

Je kan ook gewoon 2 shortcuts op je desktop maken en in de ene (singleplayer) zet je:
"C:\path-to-quake4\quake4.exe" +disconnect +exec SP.cfg
En de ander (multiplayer) wordt:
"C:\path-to-quake4\quake4.exe" +disconnect +exec MP.cfg

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:20:
Thanks voor de info ;) Ik ga het proberen! :*)
Wellicht dat inderdaad de grotere hoeveelheid RAM de boel wat compenseerd :P
Of je probeert eerst even een niet helemaal legale versie, om te zien of het lekker draait, en daarna kan je alsnog de game in de winkel kopen, om online te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
wolkje schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:38:
Mijn eerste Quake4 (ja ik heb er 2 besteld ;) ) is binnen van cd-wow.com! Het is een wonder. :+ Mooi hoesje zit eromheen zeg! Ben benieuwd wanneer ik die andere krijg. Aan de ene kant mooi dat ze ze los verpakt versturen, en aan de andere kant ook weer niet ;)

Dat wordt "eindelijk" multiplayer doen! :*) ;)
Wanneer is die van jouw verstuurd?, de mijne woensdag. En ik heb hem nog niet :'( :'(

* Timo krijgt bijna priraterij neigingen..... :X

Ik vind dit dus echt niet kloppen, ik wacht nu al 9 dagen op het pakketje. Ze zeiden 5-7. Maar nadat je ze ge-emailed hebt, vragen ze je om nog 3-4 dagen geduld. Dus ik krijg hem waarschijnlijk maandag, midden in de PTA week ;(

[edit]

Ik lees net dat die van jouw zondag verstuurt is, dat is toch niet normaal. Ik baal nu zo ongeloofelijk, echt wat een rotzaak. :r

Net een berichtje gestuurt, met veel gezeik erin. Ik ben hier absoluut niet blij mee. :(

[ Voor 41% gewijzigd door Timo op 28-10-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pcies, ik heb 'm ook nog steeds niet van cd-wow.nl gekregen en ik wacht al 9 dagen. Dan maar de wat minder legale versie download voordat de vakantie voorbij is. Ik heb ondertussen de SP campaign al bijna uitgespeeld en al vele nachten MP eropzitten (hardcore LAN actie)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:14
fooker schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:04:
[...]

Wanneer is die van jouw verstuurd?, de mijne woensdag. En ik heb hem nog niet :'( :'(

* Voyage krijgt bijna priraterij neigingen..... :X

Ik vind dit dus echt niet kloppen, ik wacht nu al 9 dagen op het pakketje. Ze zeiden 5-7. Maar nadat je ze ge-emailed hebt, vragen ze je om nog 3-4 dagen geduld. Dus ik krijg hem waarschijnlijk maandag, midden in de PTA week ;(

[edit]

Ik lees net dat die van jouw zondag verstuurt is, dat is toch niet normaal. Ik baal nu zo ongeloofelijk, echt wat een rotzaak. :r
Ja, die van mij is donderdag gestuurd en is nog niet binnen. Beetje vaag allemaal :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Zo stel ik 2xAA in en even later is het gewoon weer disabled
Ooit aan gedacht je configfile read-only in te stellen?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:13
Voor de mensen met een breedbeeld TFT zoals ik:

I opened Quake 4\q4base\Quake4Config.cfg in a text editor, found these lines and changed them to my desired resolution (don't remember the default values)
seta r_customHeight "1050"
seta r_customWidth "1680"

Then just a couple lines down is
seta r_mode "-1"
seta r_aspectRatio "2"

Afbeeldingslocatie: http://images.frogthatcanfly.com/quake4_4x3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.frogthatcanfly.com/quake4_16x10.jpg

bron: http://www.widescreengamingforum.com

[ Voor 7% gewijzigd door RelaXXinG op 28-10-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb maar eens lopen lannen met m'n broertjes.. wat een gameplay zeg :D

Dat wordt weer 50 euri :| :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
RelaXXinG schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:19:
[url=http://http://images.frogthatcanfly.com/quake4_4x3_full.jpg][afbeelding][/url]
[url=http://http://images.frogthatcanfly.com/quake4_16x10_full.jpg][afbeelding][/url]
Je links kloppen niet, http:// staat er dubbel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al bekent of je Quake 4 op de Xbox 360 ook met de muis spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

RelaXXinG schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:19:
Voor de mensen met een breedbeeld TFT zoals ik:

I opened Quake 4\q4base\Quake4Config.cfg in a text editor, found these lines and changed them to my desired resolution (don't remember the default values)
seta r_customHeight "1050"
seta r_customWidth "1680"

Then just a couple lines down is
seta r_mode "-1"
seta r_aspectRatio "2"

[afbeelding]

[afbeelding]

bron: http://www.widescreengamingforum.com
Had ik al van het begin gedaan, ervan uitgaande dat het hetzelfde werkte als in Doom3. De Aspect Ratio kan je ingame niet op "2" (16:10 in Doom3) zetten, dan is het 16:9. Ook zie ik geen breedbeeld resoluties bij de ingame opties. Werkt perfect moet ik zeggen, evenals in Doom3 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
Yup, daarom moet het ook met de config :)

en klopt, die resoluties komen ingame niet voor.. vind het wel weer dom dat breedbeeld eigenaren zo'n moeite moeten doen om em op breedbeeld te zetten. Men zou een voorbeeld moeten nemen aan half-life 2 qua beeldinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RelaXXinG schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:09:
Yup, daarom moet het ook met de config :)

en klopt, die resoluties komen ingame niet voor.. vind het wel weer dom dat breedbeeld eigenaren zo'n moeite moeten doen om em op breedbeeld te zetten. Men zou een voorbeeld moeten nemen aan half-life 2 qua beeldinstellingen.
Om maar te zwijgen over de refresh rates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:21:
Heb maar eens lopen lannen met m'n broertjes.. wat een gameplay zeg :D

Dat wordt weer 50 euri :| :+ :+
+/- 40 bij play.com

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Boooots xD
Q3DM6 !!

Moet heb :p... vele uurtjes al doorgebracht met Q4... overigens, als je een Mediamarkt in de buurt heb, ga daar gewoon heen. En goedkoop (48 euro) én je hebt m stukken sneller dan via internet haha.. kwartiertje rijden voor mij vorige week zaterdag en ik had hem in mijn bezit :D

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Zijn er al mods of tweaks bekent die het spel nog meer eye-candy geven?
Zo had je met D3 een mod waarmee je plasmagun voor reallight effecten zorgende.
Zoiets als uit voor Q4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 14:07
Had mijn Quake 4 DVD woensdag 19-10 besteld bij cd-wow.nl, meteen via rabobank geld overgemaakt en de volgende dag al verstuurd. Vanmorgen werd hij gebracht :D

Mooi Special DVD edition hoesje eromheen ja, maar bij mij laat de achterkant in een hoekje ook al wat los. Heb de single-player al bijna uit gespeeld met de minder legale versie, straks op naar multiplayer :*)

Singleplayer draait over het algemeen tussen 30-60 fps op 1024x768 High quality met 4xAA en 8xAF op het volgende systeem:
athlonXP-m 2366mhz 225fsb
1gb ram 225mhz
GF6800@ultra 256mb

Heb al eerder online gespeeld en ik moet zeggen dat dat niet speelbaar is op bovenstaande settings, zelfs nog niet echt zonder AA en AF. Moet nog maar ff met de settings gaan spelen.

**edit**
Net eens even Q4bench gedraait op High: 58.73fps

[ Voor 4% gewijzigd door LoWang op 29-10-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik had hetzelfde probleem, je moet dan even op die dozen naast de deur springen en dan op die rand van de deur zelf daarna kan je uit die loopgraven, maar pas wel op... }) Ik heb daar zelf ook een half uur over gedaan en het per ongeluk ontdekt want ieneens stond ik op die rand ;) .

Maar weet iemand hoe het komt dat ik niet kan inzoomen, zodra ik de knop die voor inzoomen staat indruk hang mijn spel der een halve minuut in en dat is goed irritant, ik heb al meerdere knoppen gebruikt maar geen van alle doen het.

Overigens speel ik het met een XP 3200, 9600 Pro en 512 MB vloeiend op High. Ik denk dat ik toch maar even wacht met mijn systeem upgraden want ik zie geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
TIP :

Als er mensen zijn die nog steeds hun config file read only zetten om hun instellingen te bewaren (zoals refresh rate...enz) ...

... misschien is het iets makkelijker in diezelfde map een bestandje te maken : autoexec.cfg en hierin alle persoonlijke settings te plaatsen :D

Lijkt me iets eenvoudiger ... tenminste , vind ik toch O-)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:48:
[...]
Maar weet iemand hoe het komt dat ik niet kan inzoomen, zodra ik de knop die voor inzoomen staat indruk hang mijn spel der een halve minuut in en dat is goed irritant, ik heb al meerdere knoppen gebruikt maar geen van alle doen het.

Overigens speel ik het met een XP 3200, 9600 Pro en 512 MB vloeiend op High.
Klein gokje ;p ...te weinig ram , volgens mij begint ie te swappen , kijk eens naar je harddisk dan ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:14
Ik heb inmiddels ook Quake 4 binnen! Eindelijk :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GF-Annihilator schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:15:
[...]

Klein gokje ;p ...te weinig ram , volgens mij begint ie te swappen , kijk eens naar je harddisk dan ?
tja dat van dat RAM, daar zou ik niet opgekomen zijn maar wat bedoel je met "naar je HD kijken" want dat zal toch zeker het probleem niet zijn?? :D In ieder gevalwel bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohoo, ik heb Quake 4 vanochtend ook gekregen van cd-wow.nl!
Ik heb meteen de oude cracked versie weggegooid (maar dus ook alle savegames |:( :+ )
Nouja, ik heb er geen probleem mee om 't spel nog een keer door te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
melly schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 08:03:
Zijn er al mods of tweaks bekent die het spel nog meer eye-candy geven?
Zo had je met D3 een mod waarmee je plasmagun voor reallight effecten zorgende.
Zoiets als uit voor Q4?
http://www.skenegroup.net/fornvidiots/quak4/

Het is wel geforce 5900,6800,7800 only

Afbeeldingslocatie: http://www.skenegroup.net/fornvidiots/quak4/media/shot00001.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Occy74 op 29-10-2005 14:31 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ieman die mss speelt met beetje zelfde setup en me kan vertelle hoeveel fps....????

pentium4 2.4
1,25gb
fx5200 256mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:42:
ieman die mss speelt met beetje zelfde setup en me kan vertelle hoeveel fps....????

pentium4 2.4
1,25gb
fx5200 256mb
Die videokaart is wel erg beneden de maat voor Q4, maar ik heb gelezen dat er mensen zijn die er tussen de 15 en 30 FPS mee halen met alle instellingen op laag.

Mijn Q4 ook gebracht vanmorgen van cd-wow. :) Wel een beetje stom dat er een van de dvd's los in het doosje zat en deze dus lichtelijk bekrast is. |:( Gelukkig was het de bonus DVD (ik wist niet eens dat ik een special edition had besteld :) ).

[ Voor 24% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-10-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:48:
[...]
Die videokaart is wel erg beneden de maat voor Q4, maar ik heb gelezen dat er mensen zijn die er tussen de 15 en 30 FPS mee halen met alle instellingen op laag.

Mijn Q4 ook gebracht vanmorgen van cd-wow. :) Wel een beetje stom dat er een van de dvd's los in het doosje zat en deze dus lichtelijk bekrast is. |:( Gelukkig was het de bonus DVD (ik wist niet eens dat ik een special edition had besteld :) ).
hehe jah ik wil em binnekort gaan kope ma nieuwe videokaart komt wss pas met sinterklaas he :p dan waarschijnlijk x800PRO of 6600GT heel mss 6800GT ma prijze AGP er hoog atm :( dus met 1 van die 3 kaarte kan ik wss wel gwoon beetje normaal spele niet dat CPU voor al te veel probleme zorgt. ga dan tog met 1024 max spele mss maar 800x600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben ook maar begonnen met Quake4. Dat het spel mooi zo worden had ik wel verwacht, maar zo mooi, nee. Het is echt een heel gaaf spel, je wil het blijven spelen.

Ik heb een aantal screens gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/tn_shot00002.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/tn_shot00003.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/tn_shot00004.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/tn_shot00019.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/tn_shot00020.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/tn_shot00023.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/tn_shot00033.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/tn_shot00038.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/tn_shot00046.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/tn_shot00053.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/tn_shot00058.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/tn_shot00062.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/tn_shot00080.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/tn_shot00081.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/tn_shot00082.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik ken et spel wel en single player boeit me niet ma wil gwoon mutliplayer spele met beetje normale fps neit de hele tijd fps lag en shit :) mja ga em gwoon kope en in begin met met crappy fps spele dan maar he 1 maandje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Ik heb even een Linux Dedicated Servertje opgezet. Wie probeert hem eens om te zien of het een beetje draait? Of er veel lag is enzo. Adres: subspace.xs4all.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:35:
[...]

tja dat van dat RAM, daar zou ik niet opgekomen zijn maar wat bedoel je met "naar je HD kijken" want dat zal toch zeker het probleem niet zijn?? :D In ieder gevalwel bedankt
Wel, volgens mij gaat bij het gebruik van je zoom, je pc beginnen swappen, omdat door de zoom, je detailed textures moeten inladen , volgens mij ga je tijdens het door jou genoemde blijven haperen, je harddisk lampje erg zien flikkeren.

Als het zo is , dan ga je wat ram moeten bijsteken. 512 mb is wat weinig als je het spel op high draait...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje. Elke keer als ik een server connect schiet hij uit q4, gaat in startup console (alsof ie q4 opnieuw opstart) en DAN pas kom ik op de server.
Vind dit beetje raar, meer last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit spel (de singleplayer iig) moet je gewoon niet op medium of low detail spelen. Speel het dan niet, of upgrade je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grote verbetering t.o.v. Doom 3 is dat je een lamp OP je wapen hebt, en niet in plaats van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:45:
grote verbetering t.o.v. Doom 3 is dat je een lamp OP je wapen hebt, en niet in plaats van.
Dat vind ik geen verbetering, in Doom 3 was dat juist onderdeel van de gameplay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 13:54

Convoy

g44p

voor de mensen die zin hebben om een potje online te hakken heb ik een server draaien, join Fraggers Hideout Public voor een potje Q4 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog ff vraagje kan je niet minimize ???? ik krijg em niet down :(:( iemand mss oplossing..

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:45:
Ja dat is idd tof, helaas enkel eerste 2 wapens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:11:
Ik heb even een vraagje. Elke keer als ik een server connect schiet hij uit q4, gaat in startup console (alsof ie q4 opnieuw opstart) en DAN pas kom ik op de server.
Vind dit beetje raar, meer last van?
heb ik zelf ook last van, beetje *** dat geflits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]
[...]

Net een berichtje gestuurt, met veel gezeik erin. Ik ben hier absoluut niet blij mee. :(
Ik heb mijn andere kopie (ook zondag verstuurd) nu ook binnen.. Zo te zien heb ik eerder mazzel dan jullie pech :X (ik = uitzondering op de regel?) Nouja je moet er wat voor overhebben (€20 lagere prijs), maar dit is natuurlijk wel erg lang... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:40
ik heb een vraagje over die config files. Ik heb de excellent 256 gecopied en in een autoexec.cfg gezet en in de game in het menu setting de instelling ultra en 1280*1024. Maar als ik dan singleplayer start schiet bij het starten het spel eruit en komt er windowd een grote grijze box en start dat foutmeldingsprogramma van id.
Wat doe ik fout? Want als ik gewoon op high zonder aangepast autoexec.cfg start de game perfect.
Daarnaast neemt het spel niet de settings over van de autoexec.cfg?

Tijs

[ Voor 10% gewijzigd door Tijs_a op 30-10-2005 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
[...]

Ik weet niet of met 5-7 dagen werkdagen wordt bedoeld, maar die van mij is vorige week donderdag opgestuurd en vandaag aangekomen, wat ik nog acceptabel vind. Wel raar dat er nu mensen zijn die hem op een (of 2?) dag na de bestelling al binnen hebben. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie t over cd-wow? als je bij wow-cd besteld. duurt het 7-10 dagen in europa. lees je mails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Dit spel is gewoon geweldig. Ik begin vrij matig, ik dacht dit gaat Doom3 achterna, maar naarmate je vordert krijg je steeds meer variatie in gameplay en het leveldesign is gewoon helemaal af. SF afgewisseld door creepy biomechanic omgevingen.
De effecten, de wapens, het is allemaal even mooi uitgewerkt.

De gfx mod, is helmaal schitterend.

[ Voor 29% gewijzigd door edward2 op 29-10-2005 22:11 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem verleden week woensdag via cd-wow besteld middels een eenmalige machtiging. Op 25 oktober hebben ze het geld van mn rekening afgehaald, en gister kreeg ik pas deze mail:
Dear Member,

Thank you for shopping at CD WOW! We have pleasure in confirming your order below.

Important Information on your Order »
Each item will be:

- packaged individually
- dispatched separately

A separate email notification will be sent to advise of the dispatch of each individual item.

From receipt of each email notification, please allow the following delivery period for each item to arrive:

UK: 5 to 7 days (Royal Mail 1st Class Post - each item should fit through your letter box)

Rest of the World: 7 to 10 days (Priority World Post)
En als ik nu de status kijk staat er: Pending Dispatch

Nog niet eens verstuurd dus :( :( :(
Wat een klote service van cd-wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m nu ook 3 dagen in huis en ben er zeer tevreden over, mooie graphics en fijne gameplay...
ook al vinden sommige mensen van niet (heb nooit veel gequaked daarom)
Wat me wel opviel was het verschil in performance in SP en MP, waar ik in SP met ultra high en 1280x1024 kan spelen op zo'n 30/40 fps gemiddeld, krijg ik in MP met high instellingen en schaduwen en speciale effecten uit soms nog drops naar de 20... beetje vaag....
Ook heb ik nu weer een nieuw probleem, na het formatteren moest ik opnieuw beginnen en telkens als ik nu een map eindig en hij moet laden sluit t spel spontaan af...wel balen als je t mij vraagt.
heb geprobeerd met cheats een map verder te gaan maar dat werkt ook niet.
Ik kan dus wel laden maar kom nix verder.
Misschien dat iemand weet wat ik t beste kan doen?

edit: Heb mn probleem ook opgelost, ik had de 81.87 drivers er opgezet blijkbaar zijn die niet compatible met quake4 :? maarja met de 81.85 drivers kan ik weer heerlijk fraggen 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een tijdje wordt die "i kill you" sample wel erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:43:
Wat me wel opviel was het verschil in performance in SP en MP, waar ik in SP met ultra high en 1280x1024 kan spelen op zo'n 30/40 fps gemiddeld, krijg ik in MP met high instellingen en schaduwen en speciale effecten uit soms nog drops naar de 20... beetje vaag....
Ja klopt, dat schijnen meer mensen te hebben. (heb zelf nog geen MP gespeeld)

Je zou zeggen dat het in MP juist soepeler zou gaan omdat ie levelscripts en de ai etc van vijanden niet hoeft te berekenen. Ik denk dat ID dat nog wel gaat oplossen met een patch.

[ Voor 43% gewijzigd door RelaXXinG op 29-10-2005 23:53 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste