[Multi] Het Quake 4 Topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 6.287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Aham brahmasmi schreef op zondag 02 april 2006 @ 02:59:
Het enige verschil tussen 125 en 250 FPS in Q3 is eigenlijk de mate van tearing. Je hebt bij 250 FPS ongeveer hetzelfde effect als vsync, waardoor alles er heel soepel uitziet. Verder is er weinig verschil.

De 60 FPS cap is juist niet het probleem van Q4, maar het feit dat het zo moeilijk is om een stabiele 60 FPS te krijgen
Voor mij is het probleem groter , of je het nu tearing noemt, of schokken , 't is de 'feel' die mij persoonlijk de das omdoet. 125 fps gaat nog net om te spelen. Maar 60 is voor mij te weinig als je laat ons zeggen in 1 sec bijna 360 graden ronddraait. Ik heb in Quake 4 veel minder gezien , dan dat ik in Quake 3 opmerk in zo'n situatie.

Maar je hebt wel gelijk , die fps 60 is niet te houden. Laat ons zeggen dat als je met 10 man online speelt, je die 60 fps haalt voor 75 % van de tijd , maar die drops zijn irritant. Het opmerkelijke is bij mijn pc , dat het blijkbaar niet uitmaakt welke grafische settings ik selecteer. Als ik hier de nettimedemo afspeel van in de toppic start , dan haal ik rond de 99 fps gemiddeld. Maar als ik dan mijn resolutie van 1600x1200 naar 1024x768 zet met alles op low , dan heb ik nog maar 103 fps op de nettimedemo. Hier scheelt er echt iets met Quake 4.

Ik herrinner me Quake 3 in het begin nog op mijn ( Creative Graphics blaster Extreme = permedia 2 chip ) , en nadien op mijn GeForce256 , als je bij Quake 3 je grafische settings naar beneden haalde , dan kreeg je echt mooie performance boosts. ( Vertex lichtning aanpassen alleen al, zorgde voor een boost van 10-20 % bijvoorbeeld )

Quake 4 lijkt hier ongevoelig. Een clan maat van me kocht onlangs een iets nieuwer systeem dan dat van mij , namelijk eenzelfde systeem met een X2 3800+ , terwijl ik een A64 3800+ heb. Hij haalde hier op de tweakers demo 113 fps , met ook weinig invloed indien de resolutie aangepast werd. Toch wel merkwaardig ...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook geen last van wanneer je de console opent met tilde, er altijd dat irritante ( ` ) symbooltje er staat? hoe krijg ik dit weg zonder elke keer te moeten backspacen :? dit is toch niet nodig of wel?

@ aham brahmasmi

Als de ground acceleratie lager is dan heeft de ander die jou gauntlet moet ontvluchten daar toch ook weer last van?

Een heel ander ding wat ik niet snap en niet alleen aan Q4 is de lage muis resolutie. We hebben tegenwoordig muizen van bijna 2000 dpi, en nog steeds zie ik als ik me crosshair over het scherm beweeg die stapjes, gezoomed of niet. Waarom is dit? ik zie dit terug in heel veel spellen. Waarom zouden we nog 2000dpi muizen kopen als het spel niet meer dan b.v. 200dpi gebruikt. Niet vanwege de gigantische gevoeligheid want dat gebruikt toch niemand op maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:24:
Hebben jullie ook geen last van wanneer je de console opent met tilde, er altijd dat irritante ( ` ) symbooltje er staat? hoe krijg ik dit weg zonder elke keer te moeten backspacen :? dit is toch niet nodig of wel?

@ aham brahmasmi

Als de ground acceleratie lager is dan heeft de ander die jou gauntlet moet ontvluchten daar toch ook weer last van?

Een heel ander ding wat ik niet snap en niet alleen aan Q4 is de lage muis resolutie. We hebben tegenwoordig muizen van bijna 2000 dpi, en nog steeds zie ik als ik me crosshair over het scherm beweeg die stapjes, gezoomed of niet. Waarom is dit? ik zie dit terug in heel veel spellen. Waarom zouden we nog 2000dpi muizen kopen als het spel niet meer dan b.v. 200dpi gebruikt. Niet vanwege de gigantische gevoeligheid want dat gebruikt toch niemand op maximum.
Dat krijg je alleen weg als je je keyboard layout/taal op standaar US of zoiets zet. Als je hem op Nederlands of US International hebt staan, kun je accenten en trema's e.d. op klinkers zetten door eerst ' of " of ` te typen. Met een keyboardlayout waarbij je dat niet hebt, krijg je niet steeds de ` in de console in Q4.

Over die ground acceleration: nee dat klopt niet helemaal wat je zegt. Als je snel op iemand af springt met een circle jump, kan die persoon meestal niet zelf een identieke 'move' maken om je te ontwijken. Op iemand afspringen met gauntlet is sowieso bijna altijd dodelijk, tenzij je op het juiste moment doet, of als je tegenstander alleen MG of ook gauntlet heeft. Bij Q4 is het in de praktijk gewoon veel lastiger om zo snel op iemand af te springen als in Q3.

Over die lage muisresolutie in Q4: dat dacht ik eerst ook te merken nadat ik de 1.1 patch geïnstalleerd had, maar ik vergeleek de resolutie in zoom mode met die van Q3. Dat is geen goeie vergelijking, omdat de sensitivity met ong. factor 5 omlaag gaat als je zoomt in Q3 en in Q4 hetzelfde blijft. In 1.1 is daar echter een cvar voor toegevoegd: als je pm_zoomedslow op 20 zet (default is 100), dan kun je net zulke kleine en precieze bewegingen maken als in Q3. Ik ga er vanuit pm_zoomedslow uitgedrukt wordt in procenten en 20 dus een goeie benadering is van de sensitivityverlaging die je hebt in Q3 met zoom. :)

@-GF-Annihilator: bij Q4 is het vooral de lighting die zwaar is en ook de hit- en collisiondetection e.d. Dat laatste vermoed ik tenminste, omdat de performance zover omlaag gaat als je met veel mensen op een server bent. Vertexlight is ook beschikbaar in Q4 in X-Battle en Q4MAX en dat geeft een enorme performanceboost. Minstens zo groot als in Q3. In de FPS en TMP map packs zijn echter lightdetaillevels toegevoegd, waarmee je zelf kunt instellen hoe gedetailleerd de lighting is. Hoe hoger je r_lightdetaillevel zet, hoe meer lichtbronnen er weggelaten worden. Als er nog maar een over is, heb je dus alleen ambient light en dus vertex lighting. Het voordeel hiervan is dat je op sommige maps maar een paar lichtbronnen weg hoeft te laten om stabiel 60 FPS te krijgen, terwijl het er nog steeds mooi uitziet. Helaas heeft Raven geen gebruik gemaakt van deze optie in de maps in q4base.

[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-04-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Zucht, na hem dinsdag officieel gekocht te hebben (20€ is koopje), Heb ik net voor de tweede keer SP uitgespeeld :) Weer erg genoten, maartoch blijf ik erbij, de nexus is te makkelijk te verslaan.. :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Laatste eindbaas? Veel te makkelijk naar mijn mening. De eerste keer dat je de Makron tegen kwam was veel lastiger. Toch vond ik de SP zeker wel leuk. Meteen op het moeilijkste niveau gedaan. :P Nooit te weinig ammo gehad, waardoor het makkelijk blijft. Je gaat alleen vaak dood door die strogg die je spiesen of electrocuteren (als je niet oplet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Patch 1.2, dus de 1.1 patch zonder de widescreen bug, komt zeer binnenkort uit. De 1.2 SDK is er al dus dat zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja... alleen jammer dat er niks is veranderd behalve de widescreenbug die je met ontzettend veel pijn en moeite kunt veroorzaken... geen boeiende patch dus. Het is wachten op 1.3 welke wel vernieuwing in gameplay beloofd en andere kritieke bugs moet fixen. Id en Activision kennende zal dit wel weer een aantal maanden op zich laten wachten terwijl de patch al weken voor release klaar ligt... best triest eigenlijk. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Voor de mensen die de 1.1 patch al geïnstalleerd hadden:

Quake4 1.1-1.2 Point Release Upgrade

En voor degenen die 1.1 nog niet hadden:

Quake4 1.2 Point Release Full

Mocht je Q4 bij een reinstall van windows op je schijf hebben laten staan zonder het dus opnieuw te installeren, moet je even een string in het register toevoegen met het installatiepad van Q4:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\id\Quake4
-> New String met de naam "InstallPath"
Value: "C:\Program Files\id Software\Quake 4" (vervangen met het daadwerkelijke pad naar Q4 op je pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Aham brahmasmi schreef op donderdag 20 april 2006 @ 01:55:
Mocht je Q4 bij een reinstall van windows op je schijf hebben laten staan zonder het dus opnieuw te installeren, moet je even een string in het register toevoegen met het installatiepad van Q4:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\id\Quake4
-> New String met de naam "InstallPath"
Value: "C:\Program Files\id Software\Quake 4" (vervangen met het daadwerkelijke pad naar Q4 op je pc)
Kijk dat zijn nou de tips waar we wat aan hebben! _/-\o_

Nu hopen dat alle servers overgaan op de nieuwe patch, soms is het echt zoeken naar een server met wat spelers of moeite doen om een server te vullen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Shartar schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:53:
[...]

Kijk dat zijn nou de tips waar we wat aan hebben! _/-\o_
In de t.net meukpost over de patch heeft iemand een manier gepost om de 1.1 naar 1.2 patch te installeren zonder de registry hack: run de patch met "Quake4_update_1.1-1.2.exe -a". Dan wordt gevraagd waar je de patch wilt installeren. De Full 1.2 patch vraagt hier trouwens sowieso naar, dus daarbij hoef je ook geen hacks toe te passen.

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 20-04-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai het sinds vandaag op Linux, wow !! Gaat zelfs goed op een Celli 3,06 Ghz met een 6600LE (tenministe, zo ver ik kan zien)

Mijn mousepointer komt wel tevoorschijn, maar zodra ik eraan beweeg is hij foetsjie... iemand een idee ?

edit:

Nou spel loopt prima naar mijn behoeften !! Ik ben best blij met die 6600LE omdat hij standaard al passief gekoeld is... I like it.

Het probleem van die muis was de Xinerama "on" setting die ik draai.

Mooi spel (voor een niet-gamer)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Voor zij die het nog spelen , of wachten op beterschap , we zijn een stapje dichterbij :)

Er is net een nieuwe versie van Rocket Arena 4 uit , en ook 2 kleine updates voor de Q4max en X-Battle mods , waarbij deze compatibel gemaakt zijn met Pointrelease 1.2.

Voor meer info : http://quake4.enterthegame.com/

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dit goed runnen volgens jullie op een Celeron 3.06 Ghz 1024MB, SATA disks Raid1 (gewoon 7200rpm) met een 6600LE ? Het lijkt allemaal best goed te gaan onder Linux :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Ik kan me er moeilijk over uitspreken , ik heb het al moeilijk in Q3 met het verschil in 'feel' tussen 125 fps en 250 fps.

Als je aan de 60 fps blijft hangen online in Q4 wel goed denk ik :p gezien die toch niet hoger gaat :-)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Hangt er vanaf wat je ermee wil. Single player zal best gaan, multiplayer ook wel, zeker met tweaks zoals een hogere lightdetaillevel (vermindert het aantal lichtbronnen) of met een mod (q4max of x-battle) die vertex lighting (één enkele lichtbron) ondersteunt. Je moet er iig rekening mee houden dat Q4 nogal schokkerig kan worden als je met meer dan een man of 6 op een server bent (zeker op space maps). Wat de oorzaak precies is weet ik niet, maar talloze mensen hebben er last van. Misschien is het de optelsom van gebrekkige netcode, sound engine en de Q4 engine zelf... Soepel gaat het iig lang niet in alle gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:04
op http://www.q4f.net/ zijn een zestal videos te downloaden van de gameplay van q4f. binnenkort beginnen ook de betatests waarvoor je je kunt inschrijven mits je een legale q4 hebt.

zelf zit ik eigenlijk niet meer in het team, ontwikkel wel nog een nieuwe map voor de mod, namelijk de map stag.

de maps bases die op de website staan zijn beiden remakes van mij voor de mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 02:48:
op http://www.q4f.net/ zijn een zestal videos te downloaden van de gameplay van q4f. binnenkort beginnen ook de betatests waarvoor je je kunt inschrijven mits je een legale q4 hebt.

zelf zit ik eigenlijk niet meer in het team, ontwikkel wel nog een nieuwe map voor de mod, namelijk de map stag.

de maps bases die op de website staan zijn beiden remakes van mij voor de mod :)
Cool, ik ga me er zeker voor inschrijven! Zal me quake 4 GUID code er vanavond eens uittrekken :Y)

Maarre dit staat toch helemaal los van je serial :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
inmiddels zijn er alweer tien video's te downloaden vanaf www.q4f.net die meer van de gameplay laten zien.

er zijn een hoop dingen waar we als team niet tevreden over zijn, maar omdat we maar met een heel klein team werken is er een limiet aan wat je kunt maken. voor zon klein team is de huidige beta een puike prestatie, en er is een hoop meer op komst :)

je kunt je op de website ook nog aanmelden voor de beta-test, het enige wat je hiervoor nodig hebt is een legale versie van quake 4, vrije tijd en een internet connectie(duh) en als je ervaring hebt met mods maken kun je je natuurlijk ook aanmelden om mee te helpen aan de mod ;)

online quake 4 is behoorlijk dood, er zijn een hoop mensen die op deze mod zitten te wachten en wat is er nou mooier dan te kunnen zeggen dat je die mod gemaakt hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:36:
Laatste eindbaas? Veel te makkelijk naar mijn mening. De eerste keer dat je de Makron tegen kwam was veel lastiger. Toch vond ik de SP zeker wel leuk. Meteen op het moeilijkste niveau gedaan. :P Nooit te weinig ammo gehad, waardoor het makkelijk blijft. Je gaat alleen vaak dood door die strogg die je spiesen of electrocuteren (als je niet oplet).
waarom was de Makron eigenlijk niet dood na de 1e keer in Q2? (heb hem in me stage gespeeld, maar niet echt op het verhaal gelet, behalve dat aarde werd aangevallen en dat jij de baas ging killen :P )

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Greyh0und schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:50:
[...]

waarom was de Makron eigenlijk niet dood na de 1e keer in Q2? (heb hem in me stage gespeeld, maar niet echt op het verhaal gelet, behalve dat aarde werd aangevallen en dat jij de baas ging killen :P )
Dat laten ze (id software) in het midden, denk ik. Je ziet gewoon dat 'ie dood is als je 'm verslagen hebt in Q2, maar zoals hij in Q4 zegt als je hem weer tegenkomt: "you can't kill me! muhahaha!" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

is het trouwens om "cg_fov" (alleen dan de Q4 variant) hoger te zetten? Want ik word stoned van die "ik-zie-geen-ruk" view (scheelt weer geld voor drugs :D :o :P )

[ Voor 9% gewijzigd door Greyh0und op 07-07-2006 21:33 ]

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25

Acid_Burn

uhuh

g_fov 110

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou daar is die dan.. de lang verwacht 1.3 patch.. zal tijd worden ook.
Maar het was het wachten waard, het eerste wat opvalt is de versnelde acceleratie, welke de gameplay een fors stuk sneller maakt. Een extra wapen is toegevoegd en nog een keer een volledig nieuw speltype Deadzone. Ook is alla CS een Buymode :? mogelijk bij alle spelmodi.

mirrors en info

zal mij benieuwen of de patch aanslaat bij de community en het volk, hopelijk wel en zullen de servers niet meer zo armzalig leeg zijn. ;(

Het best ervan hopen danmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Quake 4 heeft een leuke single player maar die multiplay slaat gewoon niet aan bij de community en zal waarschijnlijk ook niet beter worden door die ene patch. Ik ben 'm overigens wel aan downloaden ;)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25

Acid_Burn

uhuh

Ik zal em ook weer downloaden (die patch). Veel lege servers idd... en veel servers die passworded zijn :/

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat die nu nog steeds maar 60 fps heeft. Hoewel 60 wel goed haal ik dat nooit constant. (64-3000+-6600GT)
Er is iig wel een hoop verbetert zie ik in de readme... Vind de nieuwe maps ook wel tof, kijken of er nu een beetje meer activiteit komt online anders is het afgelopen met quake 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

CyberAmp schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:10:
Quake 4 heeft een leuke single player maar die multiplay slaat gewoon niet aan bij de community en zal waarschijnlijk ook niet beter worden door die ene patch. Ik ben 'm overigens wel aan downloaden ;)
Ik wou dit spel gaan kopen voor de MP, maar dat is dus ook niet meer nodig :/ Aangezien ik SP niets aanvind B)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeluxZ schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:05:
[...]

Ik wou dit spel gaan kopen voor de MP, maar dat is dus ook niet meer nodig :/ Aangezien ik SP niets aanvind B)
Kan je beter unreal tournament 2004 kopen. lijkt wel een beetje op quake 4 en draait 10 keer beter dan q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DeluxZ schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:05:
[...]

Als je MP wil doen is Q4 niet voor jou. Ik zou Prey doen. Grandiose MP, alleen wat weinig maps.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:38:
[...]

Kan je beter unreal tournament 2004 kopen. lijkt wel een beetje op quake 4 en draait 10 keer beter dan q4.
Beter Q3 dan als hij het voor de MP wil kopen. Er zit nog zat leven in Q3. Als je een beetje weet wat voor mods (OSP, CPMa) je moet spelen en hoe je servers kunt vinden (goeie serverbrowser gebruiken zoals ASE) kun je elke dag uren plezier hebben (iets wat met Q4 MP niet mogelijk is).

Bovendien ligt UT2k4 ligt wel erg ver van Q4 qua gameplay, terwijl Q4 voor het grootste deel op Q3 gebaseerd is.

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-08-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Ik heb laatst quake 4 gekocht.
Nu speelde ik altijd vrij serieus op quake 3 rail servers ( vooral q3dm8 ) .
Grote rail clans zoals bijvoorbeeld PR(ince) zijn naar quake 4 verhuisd, voor zover ik weet.
Ik zou nu graag op rail servers gaan spelen in quake 4, echter is er geen enkele railserver te vinden ? :?
Iemand misschien een idee of rail servers in quake 4 gewoon dood zijn??

Hey, hun site gevonden, dat brengt me al wat verder :) .

http://www.dizorder.com/pRq4/

[ Voor 12% gewijzigd door chrisstructor op 26-08-2006 00:23 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

De Pr servers, aangegeven op de website doen het niet :? .
Iemand enig idee of rail op quake 4 compleet dood is?
Of zijn er mensen die een paar ip adressen hebben van quake 4 rail servers ?

Je heb een baseft mod nodig ofzo, maar hoe werkt dit ??

[ Voor 13% gewijzigd door chrisstructor op 27-08-2006 00:20 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
chrisstructor schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:16:
De Pr servers, aangegeven op de website doen het niet :? .
Iemand enig idee of rail op quake 4 compleet dood is?
Of zijn er mensen die een paar ip adressen hebben van quake 4 rail servers ?

Je heb een baseft mod nodig ofzo, maar hoe werkt dit ??
Geen idee eerlijk gezegd, speel zelf alleen maar Arena CTF en zijn elke dag wel volle servers te vinden gewoon met de ingebouwde browser..
Ben eerlijk gezegd nog nooit een rail server in die lijst tegengekomen..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Inderdaad, dat probleem had ik dus ook ;) .
Wel vaag hoor, in q3 was het echt de meest gespeelde variant.

Edit :
Het forum van PR(ince) heeft de laatste posts verwerkt in 2005 :X .

Volgens mij is rail met quake gewoon dood, zonde, maar waar :( .

[ Voor 41% gewijzigd door chrisstructor op 28-08-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Chrisstructor

Ik heb inderdaad geen DM instagib servers gezien zoals in Q3. (als dat dat bedoeld met rail server)

Maar ze zijn er nog wel Q4Riot bv. heeft een rail only CTF server die nog redelijk bezocht wordt. ( patch 1.3)
Ook zou je is kunnen kijken naar de freezetag mode van de Q4Max mod, ook hier en daar nog wel is bevolkt tegen gekomen.

Deze site geeft redelijk recentelijk alle gegevens van alle Q4 servers die er zijn. Er zijn bepaalde filtermogelijkheden in te stellen. Soms is aan de servernaam zelf te zien of het een rail only / instagib server is. Misschien het proberen waard.

Anders zou ik het ook niet weten...:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

In ieder geval hartstikke bedankt slize ;) .
Ik bedoel inderdaad instagib servers .
Tx voor de link >:)

Ben zelf nogal een fan van de 1 v 1 rail matches in q3 in de map q3dm17 (jumpplateau's in de ruimte)

[ Voor 32% gewijzigd door chrisstructor op 30-08-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:25

Hu9o

Schokkend

Schopje :)

Weet iemand hoe ik quake automatisch in q4max kan laten opstarten? Ik heb het ooit eens gelezen, want het was iets toevoegen aan de snelkoppeling - maar wat?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

met google heel simpel

daarom kick?

[ Voor 68% gewijzigd door ThaHandy op 09-01-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

En ook omdat Q4 weer meer gespeeld moet worden ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Hu9o op 11-01-2007 13:23 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hu9o

Om direct met de Q4Max mod op te starten vanaf de snelkoppeling gebruik ik: +set fs_game q4max
Tevens heb ik er +disconnect bij staan om die vervelende iD software/Raven intro's te skippen. Ik weet niet of deze nog zichtbaar zijn als direct de Q4Max mod geladen wordt maar kwaad kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
de source van Q4F is inmiddels gereleased

werk aan de mod ligt al lang stil en zo kunnen anderen toch profiteren van ons werk

zelf werk ik momenteel sinds 2 weken weer aan een map voor de map pak contest van id software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bolleh

Erg jammer dat het werk gestaakt is aan Q4F ;( ,ik hoop dat andere moderators er nog wat aan hebben...

Al wat fijne screenshots van je map? of zelfs een alpha / béta om in rond te springen? Of houd je het voor jezelf tot aan de stemrondes?

Voor wel soort gametype is het? Ik hoop dat er wat degelijke CTF maps gemaakt worden, daar is echt een groot gebrek aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
Wohooo :D Uitgespeeld.. En een goed verhaal. Zo na Half Life 2 is het zooo een vet spel.. :) Bijna alles zelf uitgezocht, alleen op het einde bleven de enemies maar komen. Uiteindelijk met 10 health het uitgespeeld. Had even in een walktrough gekeken hoe ik dat schild nu kapot moest krijgen.. :P Ik kan niet wachten op de uitbreiding.. En nu ga ik Doom 3 ook maar eens uitspelen.. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, installeer de nieuwe Quake4 1.4beta patch, zoek een server met si_100 of 125 en geniet van 100/125 frames per seconde, mits je hardware dit trekt.

Veel dingen zijn verbeterd en toegevoegd: Kleinere hitboxes, raildamage 100 --> 90 en pickup ammo 10 --> 5, verbeterde network/soundcode, let wel dit is een beta dus hier en daar zitten nog wat bugs.

Met deze patch kun je geen 1.3 games spelen, mocht je dat nog willen maak dan een backup van je volledige Q4 dir. en installeer de beta patch daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Steephh schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:37:
En nu ga ik Doom 3 ook maar eens uitspelen.. :)
LOL, ik ben ook net vandaag weer met DOOM3 begonnen, die heb ik nog LANG niet uit namelijk. :)

Ben nu Quake 4 aan het installeren. Ik had met mijn vorige videokaarten alleen zo'n irritant gamma probleem; als ik uit de game naar de desktop ging had ik verschrikkelijke (vernaggelde gamma) kleuren.

Hopen dat dit met mijn 8800GTX niet zo is. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

dat is een cvar iets van ignorewgamme oid. Hij staat iig bij de changelog uit de post boven je.

tada:

* added r_ignoreHWGamma cvar

[ Voor 17% gewijzigd door Hu9o op 13-02-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Tnx. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:52:
Mensen, installeer de nieuwe Quake4 1.4beta patch, zoek een server met si_100 of 125 en geniet van 100/125 frames per seconde, mits je hardware dit trekt.

Veel dingen zijn verbeterd en toegevoegd: Kleinere hitboxes, raildamage 100 --> 90 en pickup ammo 10 --> 5, verbeterde network/soundcode, let wel dit is een beta dus hier en daar zitten nog wat bugs.

Met deze patch kun je geen 1.3 games spelen, mocht je dat nog willen maak dan een backup van je volledige Q4 dir. en installeer de beta patch daarover.
Dat ziet er heel goed uit, alleen wel pakweg een jaar te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:17:
@ Bolleh

Erg jammer dat het werk gestaakt is aan Q4F ;( ,ik hoop dat andere moderators er nog wat aan hebben...

Al wat fijne screenshots van je map? of zelfs een alpha / béta om in rond te springen? Of houd je het voor jezelf tot aan de stemrondes?

Voor wel soort gametype is het? Ik hoop dat er wat degelijke CTF maps gemaakt worden, daar is echt een groot gebrek aan...
Afbeeldingslocatie: http://www.bolleh.com/q4f/map31.jpg
meer hier

hij is te downloaden in de CMP map pack op http://www.idsoftware.com

het voten zou binnenkort beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Hallo,

ik heb quake 4 nog niet, maar ik zit te overwegen om dit te gaan spelen omdat sommige clan members willen overstappen. En quake 4 is ook wat activer met TDM dan quake 3 ;) en ik wil toch lekker blijven online gamen.

Mijn vraag is dus, valt er met quake 4 constant 60fps (meer had geen nut qua jumps zover ik gelezen heb) te halen met wat tweakwerk op een xp2800+ en 512ddr kingston geheugen met een oldschool Geforce 2ti 64ddr kaartje ?

[ Voor 6% gewijzigd door AOC op 15-03-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Dark0z schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:14:
Hallo,

ik heb quake 4 nog niet, maar ik zit te overwegen om dit te gaan spelen omdat sommige clan members willen overstappen. En quake 4 is ook wat activer met TDM dan quake 3 ;) en ik wil toch lekker blijven online gamen.

Mijn vraag is dus, valt er met quake 4 constant 60fps (meer had geen nut qua jumps zover ik gelezen heb) te halen met wat tweakwerk op een xp2800+ en 512ddr kingston geheugen met een oldschool Geforce 2ti 64ddr kaartje ?
Ik denk van niet, ook al zet je alles op het laagst nog ben ik bang dat je frame drops gaat krijgen op bepaald momenten.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

het wordt eerder een mooie slideshow met jou specificaties met alles op laag :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

-tom-562 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:06:
ervaring mee dan ?

Tevens kon ik doom 3 op laagste settings gewoon redelijk spelen. Alleen als het erg druk werd merkte ik dat het slomer ging. Alleen had ik fps niet aanstaan, dus zal het niet weten hoeveel fps ik behaalde op dat moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
gforce 2 omg waarom koop je niet voor een par tientjes iets wat al gauw 3x zo snel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

PainkillA schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:59:
gforce 2 omg waarom koop je niet voor een par tientjes iets wat al gauw 3x zo snel is?
omdat tot nu toe nog alles perfect werk en ik ben student die een motor heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Schopje....

Inmiddels is ook Patch 1.4.1 uit :)
Jammer dat hij nog steeds beta is.

Gisteren voor de fun nog even een dedicated Linux-servertje opgezet. Was er een beetje mee aan het prutsen toen ik ineens zag dat er 8 man aan het spelen waren...
De server was eigenlijk niet eens goed geconfigureerd, maar ik heb iedereen toch maar een uurtje of 2 laten spelen... :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark0z schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:28:
[...]

omdat tot nu toe nog alles perfect werk en ik ben student die een motor heeft :P
Tuurlijk kerel, de helft van de spellen zal tegenwoordig geen eens meer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
heb wat screenshots van mn huidige project:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/iek/newmap5.jpg

thread met screenshots op doom3world.org

het is nog steeds een work in progress maar ik hoop hem voor mn vakantie(nog 16 dagen) iig af te hebben :)

zo ziet het er met de huidige skybox uit, maar ik ga hem nog aanpassen zodat het onderin minder lelijk is :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/iek/newmap11.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door bolleh op 05-04-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Knap werk ! Nu nog ff wachten op de 1.4 final , en dan hopelijk es serieus beginnen met Q4 :p

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
-GF-Annihilator schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:01:
Knap werk ! Nu nog ff wachten op de 1.4 final , en dan hopelijk es serieus beginnen met Q4 :p
Als je ook continu 125 FPS haalt he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Ik vroeg me af; Wat zou de average framerate moeten zijn op 1600x1200 High Quality met 4xAA/16xAF op een 1900XT Crossfire opstelling (beide op 710/820MHz)?
Ik heb geregeld lange drops van 60 fps naar 32-40 fps.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
bij hardopc.com testen ze steeds met zo'n grafiekje erbij van de minimum framerates enzo , zelf bij nog zwaardere sli opstellingen dan de jouwe heb je soms serieuze drops , neem daar es een kijkje misschien ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Thanx voor de info, ik zal daar eens gaan kijken :)

Waar kan ik btw die tweakers timedemo vinden waarover gepraat wordt in dit topic?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Spammen doe je maar ergens anders

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze game laatst weer eens uit de kast getrokken nadat ik een aantal maanden geleden een nuiwe pc gekocht heb. Toen ik de cd erin deed kreeg ik direct al een berichtje dat er known compatibility issues geconstateerd zijn (ik gebruik windows vista), maar zoals zovaak het geval dacht ik dat zal wel goed komen.

Ik die game geinstalleerd, laatste point release over overheen gehaald en starten maar dacht ik. Niet dus, want een paar tellen na het opstarten kreeg ik de opstart console weer terug met de melding sys_error: texture compression unavailable. Dus ik proberen op te starten met admin rechten en daarna met win xp compability, maar steeds dezelfde foutmelding.

Nu heb ik het hele internet afgezocht (including GoT) maar nergens een antwoord hoe dit op te lossen. Ik draai overal de laatste drivers. Zelf denk ik dat dit te maken heeft met OpenGL en vista, maar nergens kan ik daar antwoord op vinden?

Iemand een idee?

specs:

AMD Athlon 64 3700+
Asus A8N-e
7900 gt
2 gig ram
win vista ult.32 bit

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een schop:
Er is een nieuwe demo uit :D. Heb het vanavond even gespeeld (zelf maar een server gehost, kwam bij de rest er niet op. En aangezien ik 100mbit heb ook nog lekker lag-vrij voor de joiners). Erg tof om te doen, mijn ervaringen met de oude demo waren niet zo goed. Blijkbaar zat ik toen op een laggy server of iets dergelijk. Nu even kijken waar ik em in de winkel kan halen :).

Ik neem aan dat er online nog genoeg mensen zijn die dit spelen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat er online nog genoeg mensen zijn die dit spelen?
Er zijn inderdaad nog wel redelijk wat servers te vinden waar nog op gespeeld wordt. Maar om nou te zeggen dat het storm loopt..... Door deze demo en nieuwe Point Release hoop ik dat daar verandering in gaat komen, iedereen is welkom. :)
Voor de echte beginners lijkt het me handig eerst veel met de demo te spelen omdat het niveau in de full Q4 servers aardig hoog ligt. Wat nou niet bepaald aantrekkelijke partijen zijn voor beginners...

Er zijn tegenwoordig meer Servers die met de Q4Max mod werken dan met vanilla Q4. Dus is het bijna noodzakelijk deze mod te hebben wil je een fatsoenlijk aantal servers hebben om uit te kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyLar-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:15
ik vind die q4max eigenlijk maar niks het lijkt alsof het spel niet meer zo vlot beweegd (nee heb geen fps lag) heeft iemand anders dit gevoel nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:51:
[...]

Er zijn inderdaad nog wel redelijk wat servers te vinden waar nog op gespeeld wordt. Maar om nou te zeggen dat het storm loopt..... Door deze demo en nieuwe Point Release hoop ik dat daar verandering in gaat komen, iedereen is welkom. :)
Voor de echte beginners lijkt het me handig eerst veel met de demo te spelen omdat het niveau in de full Q4 servers aardig hoog ligt. Wat nou niet bepaald aantrekkelijke partijen zijn voor beginners...

Er zijn tegenwoordig meer Servers die met de Q4Max mod werken dan met vanilla Q4. Dus is het bijna noodzakelijk deze mod te hebben wil je een fatsoenlijk aantal servers hebben om uit te kiezen. :)
Als ik zelf een server host (ik kan niet op dedi's komen :S.En meeste users hebben geen snelle verbinding, ik heb zelf 100/100) eindig ik meestal wel top3 (meestal 1 of 2) van de 8 man. Kan het op zich wel redelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Het wordt maar es tijd dat Rocket arena 4 eens compatibel wordt met de laatste Q4 PR... :D

Sinds ik q4 kocht ben ik amper online geweest wegens gebrekkige gameplay , wachten op fixes enz...

Ondertussen draait q3 nog wekelijks om mijn kamertemperatuur op niveau te houden :P

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
wow, nog een beetje leven hier zo te zien.

Ben inmiddels al druk bezig met mn 3e Quake 4 Deathmatch level.
Het doel is een Quake 3 achtige map te maken met de looks van Quake 4/Doom 3

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/iek/medellin/medellin13tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/iek/medellin/medellin15tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/iek/medellin/medellin20tn.jpg

meer screenshots en progress hier te volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ziet er goed uit. Met Quake3-achtig bedoel je zeker de geel-zwarte waarschuwingsstrepen die erin zitten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:16:
Ziet er goed uit. Met Quake3-achtig bedoel je zeker de geel-zwarte waarschuwingsstrepen die erin zitten? :P
lol dat is een texture uit een quake 4 texture set van evillair ;)

nee qua layout is hij heel quake 3 oriented

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zeker goed uit! Loopt het nog wel een beetje fatsoenlijk? met al die grote ruimtes zullen er hier en daar nog wel wat framedrops zitten of niet?

Het is alleen zo jammer dat er zo weinig van deze maps gespeeld worden... meeste is allemaal het standaardwerk, weinig tot geen custom maps op populaire servers...jammer is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Mjah, ik mag ook graag mappen met de Doom3-engine, maar tot dusverre is het alleen gebleven bij wat conceptjes puur voor mezelf. Komt gewoon omdat ik weet dat custom maps toch nauwelijks worden gespeeld. Ik haal heus wel voldoening uit een map-release, maar ik krijg deze toch vooral als de desbtreffende map ook nog es door de community wordt gespeeld. Helaas gebeurt dat niet zover ik zelf zie bij Quake4. Deze situatie houdt mij gewoon van het echte mapping-werk af. Althans, voor Quake4.

Ik ben nu aan het prutsen met de RoboBlitz-editor om nieuwe features van de UnrealEngine3 wat onder de knie te krijgen. Ik heb altijd gemapped voor UT en ik wil gewoon straks weer overstappen naar UT3 en wellicht ook GoW.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:55:
Ziet er zeker goed uit! Loopt het nog wel een beetje fatsoenlijk? met al die grote ruimtes zullen er hier en daar nog wel wat framedrops zitten of niet?

Het is alleen zo jammer dat er zo weinig van deze maps gespeeld worden... meeste is allemaal het standaardwerk, weinig tot geen custom maps op populaire servers...jammer is dat.
mwah, door de nature van de quake 4 engine(alle id software engines) kun je pas tegen het einde echt gaan optimaliseren met trucjes en dergelijke voor de performance. Maar je kunt wel een layout ontwerpen met de wetenschap hoe de engine werkt, FPS is vrij goed overall op mijn 7600GT, toch niet de sterkste kaart

qua custom maps, tjah ik map nu al sinds het begin van quake 3, ik zie het meer als investering in mn toekomst aangezien ik in de industrie wil werken. Daarom ga ik ook weer aan de slag met UT omdat de Unreal 3 engine gewoon de meest gelicenseerde engine op het moment is. Ik hoop toch wel over niet al te lange tijd een baan te kunnen krijgen, liefst in het buitenland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelt hier nog iemand online? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:37:
heb wat screenshots van mn huidige project:
[afbeelding]

thread met screenshots op doom3world.org

het is nog steeds een work in progress maar ik hoop hem voor mn vakantie(nog 16 dagen) iig af te hebben :)

zo ziet het er met de huidige skybox uit, maar ik ga hem nog aanpassen zodat het onderin minder lelijk is :)
[afbeelding]
Vet, heb je hem te downloaden? ga ik hem ff op mn servertje gooien :)
Ben Q4 server aan het opzetten, vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:06:
heb doos liggen:

100% directX 9.0c compatible 64mb 3D card required

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:23:
[...]

Vet, heb je hem te downloaden? ga ik hem ff op mn servertje gooien :)
Ben Q4 server aan het opzetten, vandaar
downloaden kan hier of hier bij planetquake

hier een paar screenshots van de laatste area die ik nog af moest makenAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/iek/medellin/medellin26tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/iek/medellin/medellin27tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/iek/medellin/medellin28tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/iek/medellin/medellin29tn.jpg

de layout is nu vrijwel helemaal af, wapens/pickups zitten er al in maar dat is meer voor mezelf om wat dingen te testen. Ik moet nu nog clip brushes aanbrengen voor een smooth gameplay en dan gaat ie online als beta. Ook moet er nog een nieuwe skybox in maar die is al bijna af :)

[ Voor 10% gewijzigd door bolleh op 01-08-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Ik heb weer eens een nieuwe map voor quake 4 gereleased. Dit keer een realistische map uit het heden met vrijwel alleen maar zelfgemaakte textures:

Kowloon City:
Afbeeldingslocatie: http://www.bolleh.com/kowloon/kowloon1tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bolleh.com/kowloon/kowloon2tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bolleh.com/kowloon/kowloon3tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bolleh.com/kowloon/kowloon4tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bolleh.com/kowloon/kowloon5tn.jpg

downloaden kan hier via Filefront - 55MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er even rongesprongen en het ziet er weer netjes uit Bolleh. Zit nog wel een foutje want hier mag ik niet komen volgens mij :P

http://i243.photobucket.com/albums/ff107/SliZ0r/blarp2.jpg

ik kom daar via:

http://i243.photobucket.com/albums/ff107/SliZ0r/blarp.jpg

en daar via:

http://i243.photobucket.com/albums/ff107/SliZ0r/blarp3.jpg

tussen die balken wat draaien en wroeten en dan val je door de muur. :)
verder erg strakke map maar ik zou wel 1 van die RA vervangen door een YA.

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

RelaXXinG schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:51:
Ik heb precies hetzelfde. P4 3.52Ghz, 6800GT 256MB.. en online is het gewoon schok schok.. :(

Totdat Q4 fatsoenlijk loopt en ra4 klaar is, blijf ik bij Quake3.
Even een wat late reactie, maar ik heb ook een 6800GT en deze hebben inderdaad problemen bij de Doom3-engine online. Wanneer je dus een vijand tegen kom, gaat deze schokken, wat je ook heb wanneer je op dat moment veel down-en upload.
Prey heeft dit probleem ook al ondervonden ;(.

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik zoek naar een spel om te spelen totdat UT3 komt.
Zijn er nog drukke Europese TDM en CTF servers online voor Q4? Moet ik bepaalde mods hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Mgc schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 10:51:
Ik zoek naar een spel om te spelen totdat UT3 komt.
Zijn er nog drukke Europese TDM en CTF servers online voor Q4? Moet ik bepaalde mods hebben?
Voor Arena CTF moet je op jolt zijn, elke avond vol meestal tot rond een uur of 4-5 's nachts... (213.208.119.120:28005) * Occy74 speelt daar als co@x

Systeem Specs

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste