Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Thx...echter deze was ik al tegengekomenOccy74 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:26:
[...]
http://www.skenegroup.net/fornvidiots/quak4/
Het is wel geforce 5900,6800,7800 only
[afbeelding]
Maar laat ik nu net een X800XT PE hebben
Eigenlijk ben ik opzoek naar een mod die je plasma-gun reallight effecten geeft.
Dus dat elke plasma-bol een realtime lichtbron is.
Deze mod was er ook met D3 (had ik zelf gemaakt)..
Echter met Q4 word ik er geen wijs uit,echter dit is gewoon mogenlijk...kwa opbouw is het hetzelfde als D3 zag ik.
Mocht iemand er 1 tegenkomen..POST HEM HIER PLS!
Ook heb ik hier en daar bugs, zoals die techneut straus, die recht voor een control paneltje staat, maar er niks mee uitvoert. hmmm
Worden er meerdere dingen aangepast als je AA omhoog gooit (AF misschien?).
Ik draai die drivers ook met mijn 6600GT. Werkt wel met Quake. Ik merkte echter wel dat het soms wat ging haperen op medium 4xAA. Toch maar de oude drivers er weer eens op zetten, ik had eerst 78.01.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:43:
edit: Heb mn probleem ook opgelost, ik had de 81.87 drivers er opgezet blijkbaar zijn die niet compatible met quake4maarja met de 81.85 drivers kan ik weer heerlijk fraggen
Verwijderd
Als ik naar de instellingen voor audio ga in de game, heb ik de keuze uit "Default of OpenAL". Standaard staat het op default, maar ik kan verder geen opties wijzigen. Als ik switch naar OpenAL, heb ik de keuze uit "Generic Hardware en Generic Software" wat ik ook probeer, ik krijg geen geluid uit het spel.
Geluidskaart: SB Live 5.1 + laatste drivers voor zover ik weet.
Meer mensen die dit probleem hebben/hadden?
agscorus, zo kort is 10 uur toch niet voor een sp game?
[ Voor 11% gewijzigd door saviour op 30-10-2005 17:38 ]
Verwijderd
Ja ik had het met GTA:SA ook, maar als je de versnelling terug gaat zetten krijg ik problemen met andere applicaties, Teamspeak en Ventrilo. Versnelling uitschakelen heeft bij mij met Quake4 helemaal geen effect. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt in een game.saviour schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:37:
Slash NL, ik heb geen idee of het iets met jouw probleem te maken heeft, maar ik had eerst met dxdiag het "versnellingsniveau" voor het geluid helemaal uitgezet. Dit had ik gedaan omdat het geluid anders niet goed was in GTA SA, toen werkte het geluid in Quake ook niet bij mij. Nadat ik het had teruggezet werkte het weer prima.
agscorus, zo kort is 10 uur toch niet voor een sp game?
Ik heb ook al geprobeert de laatste OpenAL drivers te downloaden, maar dit mocht ook niet baten.
Ben echt ten einde raad, en op internet is niemand te vinden die hetzelfde probleem heeft ...

Ok, ik ben er eindelijk achter wat de oorzaak was. Het bleek ZoneAlarm v.6 te zijn ...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 18:43 ]
ik mis de zaklamp gek genoegVerwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:45:
grote verbetering t.o.v. Doom 3 is dat je een lamp OP je wapen hebt, en niet in plaats van.
vind trouwens de vehicle acties wel lelijk. de tank bijvoorbeeld, die draait halfslachtig mee als je de turret draait, dat werkt gewoon niet. of het switchen tussen rakketten en miterailleur. waarom niet miterailleur met alt-fire en raketten met primary fire. dat hadden ze beter kunnen afkijken van ut2k4 of bf2. beetje afknapper.
gelukkig maakt de sfeer tijdens het 'wandelend' gedeelte een hoop goed.
AI vind ik wel weer matig. niet beter dan d3 iig. die monsters zijn zo lomp, de meesten lopen recht op je af. als ze al opzij springen is dat eerder door een standaard interval dan door het feit dat je op ze schiet.
al met al is Quake 4 wat je van Doom 3 had mogen verwachten. dat d3 een engine showcase was wordt maar weer eens bevestigd.
d:)b
Verwijderd
Ik heb ook een SB Live 5.1, maar ik kan niet eens kiezen voor OpenAL.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:33:
Als ik naar de instellingen voor audio ga in de game, heb ik de keuze uit "Default of OpenAL". Standaard staat het op default, maar ik kan verder geen opties wijzigen. Als ik switch naar OpenAL, heb ik de keuze uit "Generic Hardware en Generic Software" wat ik ook probeer, ik krijg geen geluid uit het spel.
Geluidskaart: SB Live 5.1 + laatste drivers voor zover ik weet.
Meer mensen die dit probleem hebben/hadden?
"Your soundcard does not support OpenAL"
Welke drivers heb jij? Bij Creative kan ik niks nieuwers vinden dan maart 2003.
Mijn geluid werkt overigens prima, daar niet van, maar misschien dat ik met OpenAL wat meer FPS krijg. Je blijft toch een Tweaker he
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Zeer interessante thread: Quake3World.com Forums - r_singlelight gets massive fps gain. r_singlelights is een beetje zoals r_vertexlight in Q3 werkte. Helaas is het (momenteel) cheat protected (alhoewel ik het zelf waarschijnlijk niet zou gebruiken). Weapon en player bob uitschakelen kan alleen als het op de server ook uitgezet is. Veel van dit soort kleine dingen moeten door Raven (of mod makers) gefixed worden.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:40:
Er moeten toch wel wat tweaks zijn uit te voeren behalve de ingame settings, om de fps nog net een beetje op te krikken. Ik zie hier niks over in de startpost of de rest van het topic. Ook vraag ik me af of je headbob, het op en neer gaan van je beeld bij het lopen, kan uitschakelen. Iemand?
Verwijderd
ik heb een redelijk oude pc p3 933 512 sdram geforce 3 ti 200 ik speelde hier altijd quake 3 op en ik moet teogeven dat spel erg owned.
nu is quake 4 ineens uit het niets uitgebracht en het ziet erg geil uit je kan stellen dat mijn penis hier stijf van wordt. er is alleen een probleem; ik ben een student met een bijbaatntje die geen geld heeft voor een p4 met een of andere dkke ati kaart. dus wat ga ik doen? DE XBOX 360 KOPUHHH!
dat is maar 300 euro. Alleen heb ik geen zin om quake 4 met een gamepad te spelen. dus mijn vraag luidt: is quake 4 op de xbox 360 speelbaar met een muis??
en is hij net als met q3 op de dreamcast speelbaar tegen pc spelers?
Verwijderd
Er zit een harde schijf in de xbox dus er zullen zeker wel custom maps komen en mods etc en ik weeret zeker dat die samenstelling de xbox 360 niet owned.Aham brahmasmi schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:36:
Eerlijk gezegd zou ik het zonde vinden om Q4 voor de xbox kopen als je Q4 MP wilt spelen, vanwege de vele beperkingen: geen mogelijkheid voor custom maps (er zitten slechts 14 maps bij het spel), geen mods, etc. etc. Een Athlon64 3000+ en een moedebord kun je al samen voor 200 euro krijgen. Met 1 GB ram en een 6600 GT erbij kom je wel op zo'n 450 euro. Een iets goedkopere videokaart kan nog wel, maar deze setup ownt een xbox 360 sowieso qua mogelijkheden en spelplezier als je FPS games wilt spelen of welk ander online spel dan ook. Ik zou nog wat doorsparen.
Verwijderd
hoezo weet je dat zeker?Aham brahmasmi schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:46:
Ik heb gelezen dat dat ondanks de harddisk in de xbox niet mogelijk is met Q4, maar 100% zeker weet ik het niet. Custom content en mods zullen zeker wel beperkt zijn met de xbox iig.
Conclusion
Quake 4 looks like Doom 3 in a lot of ways, and it seems to bear similar performance attributes, too. The game is chalk full of visual detail. However, it still manages to push today’s processors at 1024x768. Where CPU scaling is really apparent, AMD holds an undisputed advantage. That’s not to say Intel is far behind, but the Athlon 64 FXs genuinely trounce the Extreme Editions. The dual-core X2s smoke the Pentium Ds. And the mainstream Athlon 64s best Intel’s Pentium 4, though by a slimmer margin.
Up at 1600x1200 the spread tightens up. The high-end FXs continue their domination over Intel’s single-core Extreme Editions, while AMD’s dual-core offerings establish a slim lead over the comparable Pentium Ds. Again, the mainstream Athlons eek out ahead of their Pentium 4 competition.
It’d certainly be nice if adding an extra gigabyte of memory helped boost the scores. Unfortunately, memory capacity doesn’t seem to be a limiting factor, even in light of the Ultra Quality setting’s extraneous texture usage. Gamers currently running just one gig should get perfectly reasonable performance.
Instead of buying memory, think about a second graphics card for SLI operation. The technology doesn’t make much of an impact at 1024x768, but as you start switching on eye candy features and ratcheting up the resolution, the extra power kicks in and catapults frame rates.
Finally, if your system isn’t quite cutting-edge, you stand to pick up a lot of speed by de-tuning the detail setting from Ultra to High Quality (or lower, if need be). Sure, it might be less fun to play knowing you’re sacrificing the lushest textures. However, you’ll also instantly pick up between 10-20 percent more performance at 1600x1200. That’s not a bad way to unlock a previously unplayable resolution.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Versie 1.12
Versie 1.20
[ Voor 23% gewijzigd door quexy op 31-10-2005 01:03 . Reden: V1.20 toegevoegd ]
't Is de Q4GIB mod, maar goed, ik heb meegeholpen met testen e.d. Jammer genoeg denk ik dan veel UT mensen zullen zeggen: Na-apers!quexy schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 01:00:
Heb vandaag met 2 vrienden de instaGib mod getest en dat draait als een zonnetje. Voor de mensen die geinteresseerd zijn:
Versie 1.12
Versie 1.20
Maar laten we hopen dat dit niet zal gebeuren, kudos to dumbie.
[ Voor 20% gewijzigd door carefish op 31-10-2005 08:19 ]
VET HEFTIG! Deze game is tot nu toe (weet niet hoe ver ik ben) nog maar 1 keer saai geweest (in die grote bot) voor de rest is het absoluut heftig!. Vooral in de STROGG production facility, erg luguber allemaal!
Waarom zouden UT mensen dat zeggen? De instagib mods zijn toch echt begonnen bij Quake2 (misschien zelfs 1?), lang voordat UT daar mee kwam aanzettenSiLaTroN schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 08:17:
't Is de Q4GIB mod, maar goed, ik heb meegeholpen met testen e.d. Jammer genoeg denk ik dan veel UT mensen zullen zeggen: Na-apers!
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
P-M 740 2mb 533mhz fsb
ati X700 pci
1024mb ddr2
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Sorry, ik speel nog niet zo heel erg lang mp games, daarom ging ik ervan uit dat het bij UT vandaan kwam. (Sinds 2000 mp speler, dankzij de komst van xs4all ADSL)wolkje schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:35:
[...]
Waarom zouden UT mensen dat zeggen? De instagib mods zijn toch echt begonnen bij Quake2 (misschien zelfs 1?), lang voordat UT daar mee kwam aanzetten
Ik moet bekennen dat ik niet zo goed op de hoogte ben van de snelheid van de tegenwoordige Intel CPU's, maar een X700 en 1 GB ram moet het op zich kunnen lijkt me.Licko schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:22:
zou het goed te draaien zijn op een acer 1692wlmi? meer mensen die m hier op spelen?
P-M 740 2mb 533mhz fsb
ati X700 pci
1024mb ddr2
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in een Q4 Freeze Tag en een instagib mod, hier nog een link: http://baseft.com. Er wordt een FT mod en een aparte instagib mod gemaakt. Zie ook het forum.
[ Voor 21% gewijzigd door Aham brahmasmi op 31-10-2005 11:22 ]
Heb het nog niet online gespeeld (ga het van de week kopen), maar ik neem aan dat daar sowieso behoefte aan is
Verwijderd
Klote, maar wel netjes dat ze zo snel reagerenThank you for contacting me and sorry for the delay in dispatching this item.
Unfortunately, we have experienced a slight delay in receiving this product from our suppliers and we are currently awaiting confirmation of when the goods will be available for dispatch.
As soon as we have this information, we will let you know by email.
Once again, sorry for the inconvenience caused to you by this delay, and thank you very much for your patience - it is sincerely appreciated.
Verwijderd
moet wel ok te doen zijn.........Licko schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:22:
zou het goed te draaien zijn op een acer 1692wlmi? meer mensen die m hier op spelen?
P-M 740 2mb 533mhz fsb
ati X700 pci
1024mb ddr2
ik heb een 5024wlmi = ongeveer gelijk kwa performance, en daar draait redelijk op (settings medium)
@AFCA: volgens mij is dat gewoon zo'n standaard reply..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 13:06 ]
Die hadden ze gewoon moeten behouden en dan met extra maps er nog bij, en niet alleen nieuwe (op die laatste na)
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Op zich mis ik ze ook wel, maar ik had liever alleen nieuwe goeie maps gezien. Nu zitten dm17 en tourney6 en q2dm1 (The Edge) erbij als remakes. Remakes kunnen altijd door anderen gemaakt worden maar ik blijf het onbegrijpelijk dat ze de verreweg meest populaire map q3dm6 er niet hebben bijgedaan. Iemand is al bezig om een remake te maken en die wordt zo te zien wel goed, maar het maken van vis portals (zorgen ervoor dat niet de hele map altijd gerendered wordt maar alleen het gedeelte dat je kunt zien) blijkt erg lastig te zijn, en ook de player model is in Q4 iets langer dan in Q3 dus klopt de schaal ook niet meer.answer_man schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:24:
Ik mis de oude q3 arena Mp maps ergens toch best wel
Die hadden ze gewoon moeten behouden en dan met extra maps er nog bij, en niet alleen nieuwe (op die laatste na)

Verwijderd

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Verwijderd
Klopt inderdaad, maar omdat ik helemaal geen geluid had ben ik alle opties maar gaan proberen. SB Live ondersteund inderdaad geen OpenAL !Tachyon schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:08:
[...]
Ik heb ook een SB Live 5.1, maar ik kan niet eens kiezen voor OpenAL.
"Your soundcard does not support OpenAL"![]()
Welke drivers heb jij? Bij Creative kan ik niks nieuwers vinden dan maart 2003.
Mijn geluid werkt overigens prima, daar niet van, maar misschien dat ik met OpenAL wat meer FPS krijg. Je blijft toch een Tweaker he
Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?
Dit is typisch bij ID-software eindbazen: eindbaas van quake 1 episode 1 d.m.v. lightning-coils in het level, laatste eindbaas van quake 1 d.m.v. telefrag, hell guardian van Doom 3 door uitschakelen van zijn seekers, "The Beast" in quake 4 d.m.v. een food-overload, en nu ook weer de eindbaas van Quake 4.
[ Voor 28% gewijzigd door Infinitive op 31-10-2005 22:47 ]
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
op dit moment ligt alleen de design richting vast, het wordt een surrealistische map met een aantal zelfgemaakte textures.
maargoed eerst maar ff de verbouwing afmaken voor ik er echt aan kan gaan werken
Staat ATI Radeon X1x00 Series daar niet beter? Er zit evenveel verschil tussen de kaarten van de Xxx0 serie al tussen de kaarten van de X1xx0 serieMinimum:...ATI Radeon X1000 Series
U vraagt, wij antwoorden.
Met de cfg excellent voor 256 is er niks aan de hand en draait sp perfect.
- intel 540 3,4ghz
- 2*512 cosair 5400
- x800 pro 256mb
Tijs
Verwijderd
Verwijderd
Voor dat bedrag zou ik gaan voor een "goedkopere" 256MB kaart zoals de 6800LE of de X800 pro/gtoVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:44:
ik ga komende maand op de HCC een nieuwe videokaart (pci-e) kopen om Quake4 te kunnen spelen. Wat is nou een goede videokaart zodat ik het zonder problemen goed kan spelen? Mijn budget is rond de 200 euro
Denk dat je daarmee wel lekker kan fraggen.... Weet niet of je kunt overclocken maar als dat zo is kun je denk ik beter voor de 6800LE gaan en proberen de overige pipelines te unlocken zodat je in de buurt van een GT komt
Bestudeer anders een paar benchmarks en oordeel zelf welke beter voor je is.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 13:28 ]
ik weet nog wel dat er helaas weinig waren ten tijde van quake 3, en die heb ik allen al tijden niet gesproken. mischien leuk om elkaar te helpen met tips oid
Op GoT bedoel je? Want er zijn tientallen goeie mappers voor Q3.bolleh schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:20:
zijn er trouwens meer mensen bezig met level editing voor quake 4?
ik weet nog wel dat er helaas weinig waren ten tijde van quake 3, en die heb ik allen al tijden niet gesproken. mischien leuk om elkaar te helpen met tips oid
Nog wat leuke 'verborgen' codes voor icons die je in Q4 in nicknames en chats kunt gebruiken: http://banditsteals.ba.funpic.de/q4icons/
[ Voor 13% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-11-2005 15:34 ]
Verwijderd
wow, dat maakt echt een groot verschil (bij mij zo +50% FPS!). Nu hopen dat raven snel dat accepteert in multiplayer (en beter nog, het als standaard maakt in low, zodat je niet bij elke map de settings hoeft te veranderen.)Aham brahmasmi schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:22:
[...]
Zeer interessante thread: Quake3World.com Forums - r_singlelight gets massive fps gain. r_singlelights is een beetje zoals r_vertexlight in Q3 werkte. Helaas is het (momenteel) cheat protected (alhoewel ik het zelf waarschijnlijk niet zou gebruiken). Weapon en player bob uitschakelen kan alleen als het op de server ook uitgezet is. Veel van dit soort kleine dingen moeten door Raven (of mod makers) gefixed worden.
Ik heb nog een vraagje, ik heb wat config dingen geprobeert (met autoexec.cfg) maar ook als ik die files weg haal houdt hij een paar van de veranderde settings aan. Weet iemand hoe je dat terug kan zetten (of kan iemand mij de standaard low quake4config sturen?)
ik bedoelde uiteraard mede gotters die mappenAham brahmasmi schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:25:
[...]
Op GoT bedoel je? Want er zijn tientallen goeie mappers voor Q3.Op quake3world.com in Level Editing and Modeling (LEM) en op mapcenter.com hangen veel behulpzame mensen rond. Dus tenzij je Engels erg slecht is ofzo, kun je daar met veel vragen terecht.
Nog wat leuke 'verborgen' codes voor icons die je in Q4 in nicknames en chats kunt gebruiken: http://banditsteals.ba.funpic.de/q4icons/
enigen die mn geheugen me tevoorschijn toveren zijn serrver, caspian, zen en dan heb je het volgens mij eigenlijk wel gehad?
maargoed leek me gewoon leuk om vanaf het begin van de game met wat mensen actief er mee bezig te zijn. ten tijde van quake 3 begon ik pas een jaar na de release met het level designen, idem voor doom 3. ik heb net quake 4 gekocht dus ik hoop er nu vanaf het begin bij te zijn. heeft het toch wat opgelevert, al die uren tutorials volgen in q3radiant
Ik wil misschien ook gaan mappen voor Quake4. Alleen weet ik niet waarin ik dat moet doen? Kan dat gewoon weer in q3radiant, want daar heb ik al wat ervaring meebolleh schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:09:
maargoed leek me gewoon leuk om vanaf het begin van de game met wat mensen actief er mee bezig te zijn. ten tijde van quake 3 begon ik pas een jaar na de release met het level designen, idem voor doom 3. ik heb net quake 4 gekocht dus ik hoop er nu vanaf het begin bij te zijn. heeft het toch wat opgelevert, al die uren tutorials volgen in q3radiant
Er was overigens nog iemand die hier ook aan het mappen was, maar ik weet even niet meer wie..
Ik heb begrepen dat dit niet mogelijk is bij de PCI-E versie van de 6800 LE (unlocken)?.Denk dat je daarmee wel lekker kan fraggen.... Weet niet of je kunt overclocken maar als dat zo is kun je denk ik beter voor de 6800LE gaan en proberen de overige pipelines te unlocken zodat je in de buurt van een GT komt
ik start quake 4 de editor gewoon hetzelfde op als die van doom 3:wolkje schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:21:
[...]
Ik wil misschien ook gaan mappen voor Quake4. Alleen weet ik niet waarin ik dat moet doen? Kan dat gewoon weer in q3radiant, want daar heb ik al wat ervaring meeDe ingebouwde editor van Quake4 spoort van geen kanten, in ieder geval niet bij mij
Er was overigens nog iemand die hier ook aan het mappen was, maar ik weet even niet meer wie..
dat staat dus in mijn shortcut op me desktop. uiteraard bij quake 4 zelf dan ff +set r_fullscreen 1 toevoegen.E:\quake4\Quake4.exe +set r_fullscreen 0 +set r_multiSamples 0 +wait +wait +wait +editor
je kunt wel met gtkradiant(opvolger van q3radiant, ook voor veel games met q3 engine) voor doom 3 editen, komt vast ook wel voor q4 maar was vreselijk buggy, en realtime lighting doet het niet.
verder heb je in de doomedit/quakeedit met F2 gelijk de game draaien waarin je kunt testen. gaat gewoon een stuk sneller allemaal
't Is te hopen dat er zo snel mogelijk een gtk radiant voor Q4 komt, omdat de ingebouwde editor in Q4 behoorlijk brak schijnt te zijn.bolleh schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:09:
[...]
heeft het toch wat opgelevert, al die uren tutorials volgen in q3radiant
Edit: moet vaker refreshen.
[ Voor 20% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-11-2005 22:46 ]
ik gebruik em nu zon 2 uur achter elkaar(heb nog niet echt spannende dingen gedaan, gewoon meeste simpel brushwork met wat temporary textures) maar tot nu toe nog geen enkel probleem gehad. enige wat een beetje tegenviel is de draw snelheid. het voelt gewoon net wat langzamer aan dan doomedit. bovendien is de gamma actief als je quakeedit draait en dat levert in windows een wat flets/overbelicht beeld op. maar voor een 1.0 versie valt er zeker mee te leven hoorAham brahmasmi schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:43:
[...]
't Is te hopen dat er zo snel mogelijk een gtk radiant voor Q4 komt, omdat de ingebouwde editor in Q4 behoorlijk brak schijnt te zijn.
Edit: moet vaker refreshen.
Kijk eens aan! Dan kan ik ook aan de slagbolleh schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:19:
[...]
ik start quake 4 de editor gewoon hetzelfde op als die van doom 3:
[...]
dat staat dus in mijn shortcut op me desktop. uiteraard bij quake 4 zelf dan ff +set r_fullscreen 1 toevoegen.
je kunt wel met gtkradiant(opvolger van q3radiant, ook voor veel games met q3 engine) voor doom 3 editen, komt vast ook wel voor q4 maar was vreselijk buggy, en realtime lighting doet het niet.
verder heb je in de doomedit/quakeedit met F2 gelijk de game draaien waarin je kunt testen. gaat gewoon een stuk sneller allemaal
Niemand?Tijs_a schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:38:
Hoe kan het dat al ik op 1024*786 ultra quality draai bij het opstarten van de sp een grijze box krijg en dat foutmeldprogramma. Ik zou verwachten dat het wel opstart maar een fps heb van 2
Met de cfg excellent voor 256 is er niks aan de hand en draait sp perfect.
- intel 540 3,4ghz
- 2*512 cosair 5400
- x800 pro 256mb
Verwijderd

Ik moet wel zeggen dat dit het goorste spel is dat ik tot nu toe heb gespeeld. Kan iemand mij zeggen hoever ik gevorderd ben in het spel? Hoeveel % ? Als ik niet veel meer moet dan speel ik nog even door
lol..health opladen?Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:29:
Ben nu aan een map gekomen die noemt "Recomposition Center" en heb nu pas door dat je je health kan opladen met die dingen die aan de muur hangen![]()
Ik moet wel zeggen dat dit het goorste spel is dat ik tot nu toe heb gespeeld. Kan iemand mij zeggen hoever ik gevorderd ben in het spel? Hoeveel % ? Als ik niet veel meer moet dan speel ik nog even door
weet vn niks...welke dingen aan de muur?
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:27:
Ok, even hulp nodig:
spoiler:Gekomen aan het stuk dat je zo tegen die kerel moet vechten van uw eigen squad die zijn lichaam zo half in een robot is ingebouw die hij niet kan controleren. In de paar secondendat ik heb overleefd blijkbaar gezien dat er andere vijanden uit die kerel transformeren ofzo. Iemand een tipje om hier door te geraken want ik sterf altijd na een korte tijdspanne. Heb al geprobeerd om enkele toertjes rond die kerel te strafen en met de rocket launcher er zoveel mogelijk op te schieten, maar het mag niet baten -> ikke dood.
Die rompjes aan de muur, waar van die dingen uitsteken. Daarmee kun je je opladen zodra je omgebouwd bentLicko schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:21:
lol..health opladen?
weet vn niks...welke dingen aan de muur?
Verwijderd
Ah vandaar, in het begin van het spel heb ik die wel bestudeerd, maar ze leken nutteloos, daarna nooit meer naar omgekeken.saviour schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:43:
[...]
Die rompjes aan de muur, waar van die dingen uitsteken. Daarmee kun je je opladen zodra je omgebouwd bent
Verwijderd
Neem servers met maximum 4 users, dan overleef je meestal iets langerVerwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:19:
Ik heb het nu aardig wat multi gespeeld, maar ik kan niet echt zeggen dat het goed lukt. meestal spawn ik en tegen de tijd dat ik 5 stappen heb gedaan lig ik alweer. Niet echt leuk zo, iemand nog tips voor een beginnende quake n00b?
Start zelf een servertje met een bepaalde map en kijk waar in die map alle power ups liggen... als je dan online bent kan je je beter orienteren en direct een voordeel proberen opbouwen wat betreft armor en health. Ga dus niet direct achter de eerste de beste enemy aanhollen...
Voor de rest , als je ctf speelt, zo is mijn ervaring toch, loop eens in duo rond ipv op je eentje...
(Ik hoop q4 nu ook stilaan de kunnen gaan spelen , mijn fucking defecte xfx7800gt moet eerst nog omgeruild worden
laag budget? bedoel je voor mensen die m via de minder legale weg hebben 'bemachtigd'?lt_cmd_data schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:45:
[...]
Hij draait op een 3200/768 XS4ALL basic verbinding wat volgens de manual van quake4 12 players op kunnen spelen zonder lag. Echter dit heb ik voor de zekerheid terug geschroeft naar 10 spelers
Ik heb inderdaad wat gedownload in de avond, ik ga dit zoveel mogelijk vermijden natuurlijkIk zou zeggen probeer het vandaag nog eens.
De hostfile hoef je alleen aantepassen als je niet kan joinen.
Wat dus bedoeld is voor mensen met een laag budget.
server ip = > d4t4.xs4all.nl
*knip*
ik kan er iig niet op komen
ik zie btw helemaal geen servers verschijnen als ik mp opstart
[ Voor 17% gewijzigd door Crash op 03-11-2005 09:20 ]
En toch blijf ik erbij dat het in GtkRadiant zelf het fijner werkt. Ik map nu ook al paar jaar met gtk en ik kan zeggen, die Q4 editor vind ik maar vreemd. Snap zowiezo niet waarom Q4 nou weer per-sè een eigen editor nodig heeft terwijl Q3 gewoon altijd GtkRadiant is geweest. Gok iets met het feit dat Doom 3 ook een onnodige editor erbij had zitten, en ze die er niet uit hebben kunnen slopen tijdens het devven.bolleh schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:19:
[...]
ik gebruik em nu zon 2 uur achter elkaar(heb nog niet echt spannende dingen gedaan, gewoon meeste simpel brushwork met wat temporary textures) maar tot nu toe nog geen enkel probleem gehad. enige wat een beetje tegenviel is de draw snelheid. het voelt gewoon net wat langzamer aan dan doomedit. bovendien is de gamma actief als je quakeedit draait en dat levert in windows een wat flets/overbelicht beeld op. maar voor een 1.0 versie valt er zeker mee te leven hoor
[ Voor 9% gewijzigd door Bleet op 02-11-2005 21:42 ]
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Ik moet zeggen: Het einde kwam eerder dan ik had verwacht. Ik had nog meer bad-guys verwacht, big bad-guys!
GtkRadiant is volgens mij niet door iD gemaakt maar door een team van vrijwilligers, net als q3map2. QERadiant was de officiële editor geloof ik. Er moet gewoon een nieuwe versie van gtkradiant komen met Q4 support.Blade_V schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:41:
[...]
En toch blijf ik erbij dat het in GtkRadiant zelf het fijner werkt. Ik map nu ook al paar jaar met gtk en ik kan zeggen, die Q4 editor vind ik maar vreemd. Snap zowiezo niet waarom Q4 nou weer per-sè een eigen editor nodig heeft terwijl Q3 gewoon altijd GtkRadiant is geweest. Gok iets met het feit dat Doom 3 ook een onnodige editor erbij had zitten, en ze die er niet uit hebben kunnen slopen tijdens het devven.
Vandaag eindelijk voor het eerst Q4 gespeeld trouwens. Begonnen met een potje ctf; dat was echt:
M'n framerates vind ik zeer acceptabel met mijn Radeon 9800 Pro. Vaak zit ik rond de 60 met high quality 1024x786
[ Voor 32% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-11-2005 23:18 ]
Kan dit spel een beetje goed draaien op mijn systeem? Dan heb ik het vooral over de multiplayer, want ik denk dat ik de singleplayer toch niet ga spelen.
Mijn specs:
AMD Athlon 64 +3200
1GB PC3200 DDR-RAM
ATi Radeon 9600XT 265MB
S-ATA 160 GB (Maxtor)
IDE 40 GB (Maxtor)
On-board geluidskaart
http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!
[ Voor 11% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-11-2005 23:36 ]
www.google.nl
heel simpel, q3 radiant is een doorontwikkeling van de source code die id software heeft uitgegeven in de loop der tijd. dus gebaseerd op het programma dat gebruikt is voor levels van q2/3 etc. gtk radiant is een hoop nieuw met een hele hoop nieuwe functies die doorontwikkeld is met voornamelijk de q3 engined games in het oog.Blade_V schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:41:
[...]
En toch blijf ik erbij dat het in GtkRadiant zelf het fijner werkt. Ik map nu ook al paar jaar met gtk en ik kan zeggen, die Q4 editor vind ik maar vreemd. Snap zowiezo niet waarom Q4 nou weer per-sè een eigen editor nodig heeft terwijl Q3 gewoon altijd GtkRadiant is geweest. Gok iets met het feit dat Doom 3 ook een onnodige editor erbij had zitten, en ze die er niet uit hebben kunnen slopen tijdens het devven.
doom 3 echter vereist weer een hele hoop nieuwe dingen die moeilijk zijn te implementeren, vandaar dat gtk radiant doom 3 nog steeds niet lekker support. de editor in doom 3 en quake 4 zijn gewoon door id software/raven software gebruikt voor de ontwikkeling van de games zelf. ook dit is een doorontwikkeling van dezelfde source als waar q3radiant op doorgebouwd is, alleen dan een andere richting, veel meer samengeweven met de engine.
open maar eens een doom 3/quake 4 map in de editor. je hebt meteen realtime lighting, je kan zelfs in de console commands uitvoeren zoals r_showtris, r_showlightcount etc, daarvoor hoef je niet meer de game in. en als dat wel moet druk je op F2 en heb je de game gelijk voor je. kan haast niet makkelijker imho.
en tjah waarom die editors eruit slopen? id heeft altijd veel vrijheid gegeven aan modders en veel source/software gratis weggegeven. zonder id software zou de mod community iig nooit zo groot zijn geweest als je nu hebt bij verscheidene games
Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?
Met r_singlelight beperk je het aantal lichtbronnen sterk en krijg je een heel egale verlichting in de map. Probleem is alleen dat er wat in de iD maps ontbreekt, wat inmiddels al door iemand is gemaakt om deze instelling beter te ondersteunen, maar een nog groter probleem is dat r_singlelight cheat protected is.Zucht schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:31:
in hoeverre verandert het de kwaliteit als je r_singelight gebruikt? En weten jullie misschien hoe ik mijn zoom sensitivity gelijk stel als mijn normale? Ik heb mijn normale fov naar 110 gezet wat de max is dacht ik. Zal ik mijn zoom fov dan ook moeten verhogen?

Zoom sens ís al gelijk aan je normale sens. Misschien bedoel je juist dat je een veel lagere sens wilt hebben terwijl je zoomt. Dat kan met een script, maar dan heb je helaas niet de echte zoom van MG (die doet meer damage en heeft minder spread). Zoomfov kun je niet veranderen tenzij je dus een scriptje gebruikt (waarmee je dus niet die echte zoom hebt).
Dat kan toch wel door twee commando's aan je rechtermuisknop te binden. Eerst de sensitivity verlagen en dan de special fire doen. Ik weet de commando's niet precies uit m'n hoofd, maar het is dan iets als:Aham brahmasmi schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:16:
Zoom sens ís al gelijk aan je normale sens. Misschien bedoel je juist dat je een veel lagere sens wilt hebben terwijl je zoomt. Dat kan met een script, maar dan heb je helaas niet de echte zoom van MG (die doet meer damage en heeft minder spread).
1
| bind mouse2 "sensitivity 0.5; +<oorspronkelijk commando van rechter muisknop>" |
Probeer vooral niet teveel tegelijk te leren en spectate eens een speler die goed eens. Met niet teveel tegelijk bedoel ik dat je bijvoorbeeld alleen 1 wapen oefent, of dat je jezelf vooral traint in het lopen van de juiste routes zodat je alle armor etc. meepikt.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:19:
Ik heb het nu aardig wat multi gespeeld, maar ik kan niet echt zeggen dat het goed lukt. meestal spawn ik en tegen de tijd dat ik 5 stappen heb gedaan lig ik alweer. Niet echt leuk zo, iemand nog tips voor een beginnende quake n00b?
En na een tijdje combineer je het en own je iedereen
Verwijderd
Ja je kan het makkelijk zo spelen, ik doe het vloeiend op mijn XP 3200, 512 MB en mijn 9600 Pro op 800*600 en "high quality special effects". Vooral met het feit dat je 1 Gb hebt zal je het wel redden want dan kan je bij de machinegun inzoomen, iets wat ik niet kankwaza schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:25:
Ik vind dat ik nu een heel erg lastige vraag ga stellen:
Kan dit spel een beetje goed draaien op mijn systeem? Dan heb ik het vooral over de multiplayer, want ik denk dat ik de singleplayer toch niet ga spelen.
Mijn specs:
AMD Athlon 64 +3200
1GB PC3200 DDR-RAM
ATi Radeon 9600XT 265MB
S-ATA 160 GB (Maxtor)
IDE 40 GB (Maxtor)
On-board geluidskaart

Nee, kan niet. Het commando is "_zoom" en in Q4 kunnen commando's die met een underscore beginnen niet samen met andere commando's aan een toets gebind worden. Dus bind mouse2 "sensitivity 0.5; _zoom", dat werkt niet helaas. Hopelijk wel bij de eerstvolgende patch... Er zijn aardig wat mensen die wapen binds hebben die bestaan uit meerdere commando's (wapenmodel uit/aan, verschillende sens/crosshair/fov).Infinitive schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:03:
[...]
Dat kan toch wel door twee commando's aan je rechtermuisknop te binden. Eerst de sensitivity verlagen en dan de special fire doen. Ik weet de commando's niet precies uit m'n hoofd, maar het is dan iets als:
code:
1 bind mouse2 "sensitivity 0.5; +<oorspronkelijk commando van rechter muisknop>"
http://ucguides.savagehelp.com/Quake4/Quake4Guide.htm - website met veel handige tips/tweaks omtrent Quake 4.
http://www.savageforums.com/index.php?page=q4 - Nieuws over quake4 en (toekomstige) league voor Q4CTF.
Misschien handig om in de startpost te vermelden? Doe er je voordeel mee.
Mijn 2 euricentjes...
[ Voor 13% gewijzigd door Zaagmans op 03-11-2005 16:25 ]
- Ruud
Tis wel mogelijk om mbv 1 toets te wisselen tussen verschillende sensitivities zoals ik ook heb.. bv:Aham brahmasmi schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:24:
[...]
Nee, kan niet. Het commando is "_zoom" en in Q4 kunnen commando's die met een underscore beginnen niet samen met andere commando's aan een toets gebind worden. Dus bind mouse2 "sensitivity 0.5; _zoom", dat werkt niet helaas. Hopelijk wel bij de eerstvolgende patch... Er zijn aardig wat mensen die wapen binds hebben die bestaan uit meerdere commando's (wapenmodel uit/aan, verschillende sens/crosshair/fov).
bind x "toggle sensitivity 3 5.5"
Dan wisselt hij dus tussen 3 en 5.5 met 1 toets, er hoeft alleen een spatie tussen de verschillende waardes..
IP 4 3Ghz
512 mb ram
ati radeon 9600 SE
Als ik met alles op low kan spelen met zo'n 30fps vind ik het best!
Enne, zijn er nog dingen veranderd met de multiplayer van Q3?
Dan doe je het toch zo:Aham brahmasmi schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:24:
[...]
Nee, kan niet. Het commando is "_zoom" en in Q4 kunnen commando's die met een underscore beginnen niet samen met andere commando's aan een toets gebind worden. Dus bind mouse2 "sensitivity 0.5; _zoom", dat werkt niet helaas. Hopelijk wel bij de eerstvolgende patch... Er zijn aardig wat mensen die wapen binds hebben die bestaan uit meerdere commando's (wapenmodel uit/aan, verschillende sens/crosshair/fov).
[code]
alias zoom "_zoom"
bind mouse2 "sensitivity 0.5; zoom"
[/code]
Of kennen ze geen alias bij quake
Edit: Ze kennen idd geen alias bij quake
[ Voor 9% gewijzigd door Jerry op 03-11-2005 18:46 ]
Jawel. Zo:Jerry schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:45:
[...]
Of kennen ze geen alias bij quake :?[/s]
set ua_<aliasnaam> "<commando1>; <commando2>"
bind <toets> "vstr ua_<aliasnaam>"
ua staat voor user alias en moet voor al je aliassen staan in Q4 (anders wordt je alias niet toegelaten door je client). Dit heeft alleen geen zin omdat dan van die alias alléén het commando met _ uitgevoerd wordt (_zoom dus).
Het volgende scriptje geeft je in Q4 dezelfde stijl van zoom als in Q3, met een lagere sens:
1
2
3
4
5
| // Zoom script that changes FOV and sens. Seperate keybind required to use real zoom mode for MG (+2 damage) and RG. set ua_zoom "vstr ua_zoomin" set ua_zoomin "set ua_zoom vstr ua_zoomout;g_fov 50;sensitivity 3" set ua_zoomout "set ua_zoom vstr ua_zoomin;g_fov 110;sensitivity 6.8" bind x "vstr ua_zoom" |
Wrom worden met die [code] tags tabs niet goed weergegeven!
[ Voor 14% gewijzigd door Aham brahmasmi op 04-11-2005 01:05 ]
Zal wel draaien maar 512 meg extra ram zou wel goed zijn.Mgc schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:37:
Ik was altijd groot fan van Q3's multiplayer. Ben alleen bang dat me pc hem niet draait. Iemand hier die soortgelijke specs als ik heb?
IP 4 3Ghz
512 mb ram
ati radeon 9600 SE
Als ik met alles op low kan spelen met zo'n 30fps vind ik het best!![]()
Er is redelijk wat veranderd t.o.v. Q3 ja. De wapens voelen goed aan, van vertragingen is geen sprake (alleen nailgun heeft een spin-up). Rocket jumps gaan net zo makkelijk als in Q3 mits je stabiele FPS hebt. De physics zijn wel in orde en hebben wat leuke toevoegingen, maar over het algemeen voelt het alsof je een zware rugzak op hebt. De geluiden bij het neerkomen van het springen en de bewegingen van het beeld dragen daar aan bij. Iets wat absoluut opgelost moet worden is dat je niet tegen een trap op kunt strafejumpen zonder tot stilstand te komen. De maps zijn wisselend van kwaliteit; er zitten goeie tussen, maar ook veel blokkendoos-achtige waarin alles op elkaar lijkt en je de layout dus niet snel leert. Item placement is niet ok. Over het algemeen te weinig health en armor.
details vind je hier: details contest
het gaat dus om een 1vs1 map maar verder vrijwel complete vrijheid
je hebt tot 31 december de tijd, zodra ik mn level af heb zal ik em wel hier posten(uiteraard zal ik intussen screenshots ed posten)
ben benieuwd wat deze contest allemaal gaat opleveren
Aliases werden er bij quake3 al flink uitgemold omdat er teveel mee mogelijk was. Dat was toen even flink wennen, maar ze hebben genoeg alternatieven voor de meeste normale dingen die je zou willen scripten.Jerry schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:45:
[...]
Dan doe je het toch zo:
[code]
alias zoom "_zoom"
bind mouse2 "sensitivity 0.5; zoom"
[/code]
Of kennen ze geen alias bij quake
Echt waar.... Wat de neuk?Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:20:
[...]
Ik vrees ervoor, heb zelf een 2600+ 780MB DDR333 en Ti4200 128MB en dat ging op alles LOW 640x480 met zo'n getweakte config net 15 a 20fps... ben me na 1 dag sukkelen een 6600GT 128MB gaan halen en nu op 1280x1024 HIGH60FPS gemiddeld
Ik heb een 3200+ op 2.4ghz met 1gig aan ram en een 6800gt die boven ultra speeds loopt, en ik zit in Q4 op 30fps meestal in zware gebieden. Max staat op 60fps, dat heb ik vaak in kleine stukjes, maar er zijn ook stukken waar het met 20fps loopt. Gewoon instellingen op high settings, voor de rest alles aan op FSAA na.
Snap er niks van hoe dit kan. Waarom heb ik zo'n baggerfps en jij niet met een 6600gt... explain to me
Ik denk dat hij het over singleplay heeft en jij over multiplay...benchMarc schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:40:
[...]
Echt waar.... Wat de neuk?
Ik heb een 3200+ op 2.4ghz met 1gig aan ram en een 6800gt die boven ultra speeds loopt, en ik zit in Q4 op 30fps meestal in zware gebieden. Max staat op 60fps, dat heb ik vaak in kleine stukjes, maar er zijn ook stukken waar het met 20fps loopt. Gewoon instellingen op high settings, voor de rest alles aan op FSAA na.
Snap er niks van hoe dit kan. Waarom heb ik zo'n baggerfps en jij niet met een 6600gt... explain to me
In multiplay haal je never nooit niet 60fps stabiel op 1280x1024 alles high met een 6600GT..
ik draai multiplay zelfs 1600x1200 met high settings (ok geen aniso/AA) en ik haal met gemak 90% van de tijd 60 fps, andere 10 procent zit op 50 fps ofzowOccy74 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:58:
[...]
Ik denk dat hij het over singleplay heeft en jij over multiplay...
In multiplay haal je never nooit niet 60fps stabiel op 1280x1024 alles high met een 6600GT..
Dit met een 6600gt @ 612 core 1200 mem
www.google.nl
Ik draai het op een AMD Athlon XP 3000+ met 512 en 9600XT en haal op 800x600 en low quality meestal rond de 60 fps, alleen als er wat gebeurt krijg ik wat framedrop maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn hdd.Mgc schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:37:
Ik was altijd groot fan van Q3's multiplayer. Ben alleen bang dat me pc hem niet draait. Iemand hier die soortgelijke specs als ik heb?
IP 4 3Ghz
512 mb ram
ati radeon 9600 SE
Als ik met alles op low kan spelen met zo'n 30fps vind ik het best!![]()
Hail to the king baby!
Ik heb 't ook over single playerOccy74 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:58:
[...]
Ik denk dat hij het over singleplay heeft en jij over multiplay...
Of hij lult de kloten uit zijn broek, of ik doe iets gruwelijk verkeerd. Haal namelijk gewoon in 3dMark2005 een mooie 5600 punten. Dus hoe kan het ooit zijn dat hij met z'n 6600gt Q4 soepel krijgt in zo'n res en zulke settings, en ik niet?
Ja lal.... en waarom ik niet? Wat haal je in 3dmark? Zeker 11K natuurlijk met zulke fps? Kan weinig verkeerd gaan dat ik in Q4 sucky fps heb maar in 3dMark wel een goeie fps.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:02:
[...]
ik draai multiplay zelfs 1600x1200 met high settings (ok geen aniso/AA) en ik haal met gemak 90% van de tijd 60 fps, andere 10 procent zit op 50 fps ofzow
Dit met een 6600gt @ 612 core 1200 mem
[ Voor 15% gewijzigd door Frenkpie op 04-11-2005 13:13 ]