Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131347

sWORDs schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 02:13:
Kleine b is bit ;) En aangezien hij de m braaf met een hoofdletter schrijft zal het dus wel geen foutje zijn.
Ik haal ook maar 210 Mbit van een raid0 array met twee 74 GB raptors naar een maxtor diamond max 9, het zijn de schijven die het niet meer bijbenen. (de andere kant op haal ik zo'n 300)
Yep, kleine b dus bits:)

Het zijn overigens niet de schijven die de bottleneck zijn. De schijven in de server halen met ATTO maximaal 75 MB/sec (RAID 1). De bottleneck zit 'm in de processor (de server is een P4 1,5 Ghz met 1,5 GB intern), deze moet alle informatie van de schijven omzetten in netwerkverkeer en dat zie je ook. Iets kopieren van server (RAID 1) naar client (RAID 0) gaat met zo'n 18 MB/sec maar met een server cpu belasting van 100%.
Geheugen is ook erg belangrijk, de snelheid werd veel hoger toen de server van 512 MB naar 1,5 GB intern ging :)
iPerf geeft een snelheid die iets boven de 100 Mbit is.

Tot zover mijn theorie, geen idee wat er van waar is :9
Komende week wordt de server een XP2400+, we zullen zien of de snelheid omhoog gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 131347 op 26-02-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 131347 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:29:
[...]

Yep, kleine b dus bits:)

Het zijn overigens niet de schijven die de bottleneck zijn. De schijven in de server halen met ATTO maximaal 75 MB/sec (RAID 1). De bottleneck zit 'm in de processor (de server is een P4 1,5 Ghz met 1,5 GB intern), deze moet alle informatie van de schijven omzetten in netwerkverkeer en dat zie je ook. Iets kopieren van server (RAID 1) naar client (RAID 0) gaat met zo'n 18 MB/sec maar met een server cpu belasting van 100%.
Geheugen is ook erg belangrijk, de snelheid werd veel hoger toen de server van 512 MB naar 1,5 GB intern ging :)
iPerf geeft een snelheid die iets boven de 100 Mbit is.

Tot zover mijn theorie, geen idee wat er van waar is :9
Komende week wordt de server een XP2400+, we zullen zien of de snelheid omhoog gaat.
Ik denk dat er een slechte netwerkkaart in zit. Welk merk?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sWORDs schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:21:
[...]

Ik denk dat er een slechte netwerkkaart in zit. Welk merk?
Belkin. Om 'm nou slecht te noemen vind ik ook zowat, hij doet z'n werk prima. Maar zoals gezegd is de CPU belasting bij deze kaart hoger dan de 3Com 3C905C-TX die erin zit om 'm in het netwerk te hangen. De Belkin zit er alleen in voor de Gigabit connectie met m'n eigen PC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22619

Heeft iemand wel eens geprobeerd dit bordje te gebruiken in een rackmountable server? Ik zou dit bord graag gebruiken in een 1U Supermicro case maar ik kan nergens info vinden of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 22619 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:56:
Heeft iemand wel eens geprobeerd dit bordje te gebruiken in een rackmountable server? Ik zou dit bord graag gebruiken in een 1U Supermicro case maar ik kan nergens info vinden of dit mogelijk is.
Waarom zou het niet mogelijk zijn? Het is toch een standaard micro ATX plank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22619

OlafvdSpek schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:10:
[...]

Waarom zou het niet mogelijk zijn? Het is toch een standaard micro ATX plank?
Ik heb gemailed met Supermicro, en ik kreeg het niet voor mekaar om van hun een definitief antwoord te krijgen. Ik vroeg me dus af of iemand misschien praktijk ervaring had met die moederbord en supermicro chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 22619 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 01:28:
Ik heb gemailed met Supermicro, en ik kreeg het niet voor mekaar om van hun een definitief antwoord te krijgen. Ik vroeg me dus af of iemand misschien praktijk ervaring had met die moederbord en supermicro chassis.
Vaag. Wat zei Supermicro dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spammeister
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-04 16:27
Anoniem: 22619 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:56:
Ik heb het nog niet geprobeerd maar heb het bordje nu in bestelling staan om het daarna in een Chieftec UNC-110S-B 1U casing te stoppen. Zodra ik de server in elkaar ga zetten (hopelijk volgende week ergens) zal ik je op de hoogte houden.

Let er wel op dat de A8N-VM CSM waarschijnlijk te hoog is voor de 1U casing. Met name bij de audioconnectors, dit kan je oplossen door de audioconnector er af te solderen. Klinkt wat vreemd maar dit schijnt redelijk normaal te zijn, zoek anders even op solderen in het forum van webhosting talk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

Heeft iemand de NVIDIA Stable Image Program drivers al geprobeerd? De drivers zijn van 24 februari en zijn dus nieuwer dan de nForce 8.22 drivers lijkt me.
This Win2K/XP nForce driver (NSIP) package consists of the following components:
Ethernet Driver NSIP1 (v53.08) *WHQL
Network Management Tools NSIP1 (v53.08)
SMBus Driver (v4.50) *WHQL
Installer (v5.00)
Win2K IDE SataRAID Driver (v7.11) *WHQL
Win2K RAIDTool Application (v7.11)
WinXP IDE SataRAID Driver (v7.11) *WHQL
WinXP RAIDTOOL Application (v7.11)
Display Driver (v81.56) *WHQL

ASUS HDAudio driver (v5.10.01.4151) *WHQL
Foxconn HDAudio driver (v5.10.0.5178) *WHQL
Gigabyte HDAudio driver (v5.10.0.5188) *WHQL
MSI HDAudio driver (v5.10.0.5178) *WHQL

Infineon Trusted Platform Module (v2.0.00.0514.00)
toon volledige bericht

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 31180 op 28-02-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De display drivers zijn ouder (81.56 WHQL - 81.98 WHQL)
De ethernet drivers zijn anders (53.08 WHQL - 5.09 WHQL )
Network management tools zijn anders (53.08 - 5.09)
SMBus is hetzelfde (4.50 WHQL - 4.50 WHQL)
Installer is nieuwer (5.00 - 4.93)
SATA RAID, IDE driver,RAIDTOOL zijn nieuwer (7.11 WHQL - 6.22 WHQL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:56
Ik krijg niets gedownload van die NBP site... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107593

jorikc schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:59:
Ik krijg niets gedownload van die NBP site... :?
Link werkte bij mij eerst ook niet, maar dat is klaarblijkelijk inmiddels opgelost.
Verder gaat mijn voorkeur altijd uit naar het browsen op de ftp (ftp://download.nvidia.com/Windows/).

Ik heb overigens zelf dit moederbord ook in de bestelling staan. Helaas allemaal enigszins vertraagd door karnaval e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Klopt de links werken nu wel... Ik ga eens kijken of ik onder x64 certified ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sWORDs schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 00:11:
SATA RAID, IDE driver,RAIDTOOL zijn nieuwer (7.11 WHQL - 6.22 WHQL)
Ik ben benieuwd of het Cool 'n Quiet probleem is opgelost met de IDE driver,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Anoniem: 131347 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:53:
[...]

Ik ben benieuwd of het Cool 'n Quiet probleem is opgelost met de IDE driver,
Welk CnQ probleem?

Overigens krijg ik 2 "fouten" als ik de NBP Compliance Analyzer uitvoer:
  • Graphics Processor is niet certified (terwijl ik hun drivers en hun GeForce 6150 gebruik :?)
  • System Health Analysis, Voltage Level, Memory voltage is 3.1840 (V) (ik gebruik door Asus goedgekeurd ECC geheugen en memtest komt er ook goed doorheen, ik weet ook niet waar ik de spanning van mijn geheugen kan meten of veranderen)
Komt iemand anders wel door de test (onder x64 of evt. onder x32) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

Waarom draai je die NBP Compliance Analyzer? Niet nodig, installeer gewoon de drivers. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellie-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04-2024
ik heb ook interesse om dit bord aan te kopen en wou het doen in combinatie met volgende case:

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08940#

Verder zou er nog een dvd-rom worden ingebouwd + 1 harde schijf.

Wat ik wel merk is dat de voeding in deze case:

220Watt ATX 12V power supply, 20 pin main connector

De case is speciaal voor µAtx moederborden gemaakt.

Als ik de handleiding erop nasla van het moederbord merk ik dat ze een 300 Watt voeding aanbevelen.

Besluit: mag ik concluderen dat dit geen werkende configuratie is en het systeem niet zal opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

hellie- schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:00:
ik heb ook interesse om dit bord aan te kopen en wou het doen in combinatie met volgende case:

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08940#

Verder zou er nog een dvd-rom worden ingebouwd + 1 harde schijf.

Wat ik wel merk is dat de voeding in deze case:

220Watt ATX 12V power supply, 20 pin main connector

De case is speciaal voor µAtx moederborden gemaakt.

Als ik de handleiding erop nasla van het moederbord merk ik dat ze een 300 Watt voeding aanbevelen.

Besluit: mag ik concluderen dat dit geen werkende configuratie is en het systeem niet zal opstarten?
toon volledige bericht
Absoluut niet, met een 3200+ en geen videokaart doet ie het prima op een 150 watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Anoniem: 31180 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:44:
Waarom draai je die NBP Compliance Analyzer? Niet nodig, installeer gewoon de drivers. :P
Tja ik heb de drivers wel geinstalleerd en hij hoeft natuurlijk niet compliance te zijn, maar ik vind het toch een beetje vreemd dat hij niet goed gekeurd wordt... Aangezien ik wat problemen had met BSOD's als ik mijn webcam aangesloten had tijdens opstarten of standby gaan, dacht ik dat er misschien toch iets niet goed was.
Daarom vroeg ik me af of de Analyzer bij andere CSM gebruikers ook aangeeft dat deze 2 punten niet compliant zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik het van nVidia goed heb begrepen, is die NBP set met name bedoeld voor MKB. Daarbij kan de systeembeheerder aan de manager aangeven dat de test succesvol wordt behaald en dat het zodoende veilig is de systemen te updaten.
Als je die test negeert, ben je dus feitelijk aan het aanrommelen en kan je net zo goed de 'consumenten'-drivers' gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de nVidia IDE driver hebt geïnstalleerd én je gebruikt de Cool 'n Quiet functie dan blijft de processorbelasting enorm hoog (constant boven de 70%) na het ontwaken uit S3 stand-by. Dit probleem is er niet met de Windows IDE driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145231

sWORDs schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:56:
[...]

Ik had deze kast in bestelling staan. Echter komt er een andere aan. Hier wacht ik nog even op en maak dan mijn keuze tussen beide kasten.

Voordelen:
Voeding passief en extern, warmte van de voeding blijft dus buiten de kast.
Kleiner (7 cm minder diep, 5,5 cm minder hoog)
Mooier (kwestie van smaak)
Twee hd's in silent case mogelijk

Nadelen:
Voeding extern (weer een extra item)
PCI-e en pci via riser, niet alle borden gaan dus passen.
Geen floppy aan achterzijde, maar met een aangepaste xp cd heb je ook geen flop nodig

Ik hoop dat de am2 opvolger van de 430 een 7300 achtige gpu heeft, anders zal het een losse videokaart worden, een 7300 of 7600. 1080i en p zijn dan ook mogelijk. Dit in combinatie met de 35 watt 3800+ X2 lijkt me een killer htpc. De geluidskaart heb ik al besteld en binnen. Een lynxtwo-B. Nadeel is erg veel wachttijd. Voor de kast, 35 watt 3800+ X2 am2, 7600(indien nodig) en am2 nforce borden leverbaar zijn hebben we het vast over mei/juni.

[...]

Ik had ook rare problemen met de netwerkkaart op de csm borden. Uitschakelen van de kaart in windows geeft een foutmelding en lukt niet.
toon volledige bericht
waarom lukt het niemand op 1080 met dit bord en een beetje normale processor af te spelen?
ik draai hem met 512MB geheugen (was 1 bankje stuk) een venice 3200 en ik speel gewoon .ts bestanden op 1920x1080 af zonder gehaper..
mijn systeem dient uitsluitend als htpc dus er wordt niet op geinternet of gedownload. hij start meteen op in mediaportal.

voor het afspelen gebruik ik de dvb portal hdtv pump filter en de elecard codecs naast een all in one codec pack van free-codecs.com.
verder allemaal laatste drivers en het laatste bios.

ben ik de enige die dit voor elkaar krijgt met gemidelde specs?
met dezelfde codecs speelt mijn centrino 1,6 laptop van 2,5 jaar terug ook alles keurig af. dus ik zie het probleem met hdtv niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-11-2024
Anoniem: 4726 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:39:
Sinds ik de nieuwstee BIOS gebruik heeft het moederbord moeite met een koude start, we moeten de PC tot wel 10x proberen te starten voordat ie het wil doen.

Hebben meer mensen hier ook last van?
In dit topic wordt melding gemaakt dat het mogelijk te maken heeft met de instelling van de Spread Spectrum BIOS opties. Als je deze op disabled hebt gezet dan schijn je last te kunnen hebben met de koude start. Als je deze terug zet naar de BIOS default van 'center spread' dan zou het probleem opgelost moeten zijn... een poging waard zou ik denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 145231 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:51:
[...]

waarom lukt het niemand op 1080 met dit bord en een beetje normale processor af te spelen?
ik draai hem met 512MB geheugen (was 1 bankje stuk) een venice 3200 en ik speel gewoon .ts bestanden op 1920x1080 af zonder gehaper..
mijn systeem dient uitsluitend als htpc dus er wordt niet op geinternet of gedownload. hij start meteen op in mediaportal.

voor het afspelen gebruik ik de dvb portal hdtv pump filter en de elecard codecs naast een all in one codec pack van free-codecs.com.

met dezelfde codecs speelt mijn centrino 1,6 laptop van 2,5 jaar terug ook alles keurig af. dus ik zie het probleem met hdtv niet zo
Op mijn 1280x1024 TFT speel ik ze zo af, blijkbaar is terugscalen niet zo'n probleem. Daarnaast heb jij het waarschijnlijk over 1080i. 1080p files afspelen op een 1080p tv schijnt een groter probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145231 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:51:
[...]

Staat je resolutie dan ook daadwerkelijk op 1920x1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131347 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:20:
[...]

Staat je resolutie dan ook daadwerkelijk op 1920x1080?
op de laptop uiteraard niet, maar mijn htpc hangt aan een samsung 242MP en die staat op 1920X1200 en speelt alles keurig af op 1080.

ik heb in alle .ts bestanden zitten kijken met een ts converter, maar ik heb het idee dat alle films die ik binnen heb progressive zijn. mag ook wel met 18 GB voor een film.

vandaag heeft nvidia trouwens de nieuwe Purevideo gelanceerd welke de hardware van je nforce 6150 chippie gebruikt voor h264 decoding.. eindelijk!
kijk hier : nvidia purevideo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwiekamp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09-2024
Weet iemand hoe het kan zijn dat ik met deze onboard videokaart de GeForce 6150 geen Call of Duty 2 kan spelen zonder haperingen. Volgens mij moet hij het wel aankunnen toch? Ik ben echt een leek wat dit betreft..

Config:
Asus A8N-VM CSM NF430
AMD Althlon 64 Venice 3200+
DIMM 1024 DD400-X64
Maxtor Diamondmax 250GB SATA

ASUS A8N-VM CSM | AlthlonXP 64 Venice 3200+ | 1024 DD400-X64 | Diamondmax 250GB | Acer AL1716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
mwiekamp schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:51:
Weet iemand hoe het kan zijn dat ik met deze onboard videokaart de GeForce 6150 geen Call of Duty 2 kan spelen zonder haperingen.
Omdat die gewoon te plat is?
Volgens mij moet hij het wel aankunnen toch? Ik ben echt een leek wat dit betreft..
Een on-board grafische kaart is gewoon niet geschikt om zulke nieuwe, high-end spellen te spelen. Als het vlotjes moet draaien, moet je toch echt naar dingen als een 6600GT of hoger beginnen kijken.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwiekamp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik dacht dat COD2 niet zo'n gweldig grafisch spel was. Nou ja, dan maar op zoek naar een goed kaartje...

ASUS A8N-VM CSM | AlthlonXP 64 Venice 3200+ | 1024 DD400-X64 | Diamondmax 250GB | Acer AL1716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog problemen ondervonden met het afspelen van muziek in Winamp?

Bij mij werd bij het hervatten (na pauzeren) om en om de muziek verder afgespeeld, of hoorde ik een constante ruis. Als ik de 'ruis pauzeerde' en weer hervatte, hoorde ik weer de gewone muziek.
Dit heb ik onder DirectSound aangepast door 'Old-style fade on pause' in te schakelen.
Audio driver versie is 5.10.01.4151.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 107593 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:33:
Bij mij werd bij het hervatten (na pauzeren) om en om de muziek verder afgespeeld, of hoorde ik een constante ruis. Als ik de 'ruis pauzeerde' en weer hervatte, hoorde ik weer de gewone muziek.
Dit heb ik onder DirectSound aangepast door 'Old-style fade on pause' in te schakelen.
Audio driver versie is 5.10.01.4151.
Ik heb precies hetzelfde probleem. :(
Ook heb ik problemen met het spelen van games, mogelijk heeft dat iets met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:51

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik heb het hier ook, met het uitschakelen van: "Allow hardware acceleration" of fade lenght op 0 te zetten (allow hardware acceleration is dan nog wel aangevinkt) is het ook opgelost. De fading zorgt voor problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnubst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 09:53
Ik dacht dat het te maken had met de cache van een online radiostation. Ik heb er daarom niet meer bij nagedacht en gewoon verder genegeerd. Ik heb wel (zoals het nu lijkt) problemen met de firewall. Soms blijft IE een plaatje of in ieder geval een deel van een webpagina laden en gebruikt daarbij 100% processortijd. Het uitschakelen van de firewall gebruik ik als tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je maakt toch niet gebruik van die nVidia 'hardwarematige' firewall?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 107593 op 10-03-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168710

Ik ben in bezit van een Asus A8N-VM CSM met 2 Seagate Barracuda 7200.9 80 GB, 8 MB, Serial ATA II/300 Hardeschijven. Deze wil ik in raid 0 zetten om windows op te draaien.

Als ik naar het raid menu ga, en deze instel op stripping en striping-block: optimal dan krijg ik 1 grote schijf van 149.06g

array disk:
boot> n/a, ID>2, Status>healty, Vendor>NVIDIA, Array model name>Stripe 149.06g

Raid mode> striping, Striping width>2.
Adapt> 1, Channal>1, M/S>master, Index>0, Diskmode>schijf naam, Capacity> 74,53g
Adapt> 1, Channal>0, M/S>master, Index>1, Diskmode>schijf naam, Capacity> 74,53g

Bij miroring maakt hij wel 1 schijf van 74,53g
Mijnvraag> Dit gaat toch niet kloppen, want raid 0 zou 1 zeer snel station van 80 gig moeten geven?

Ps: bij een winxp instal op de 149.06g array dan zegt hij na de format dat hij nvidia bestand niet kan vinden op het raid opstart floppy.

Alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 168710 op 10-03-2006 18:12 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 168710 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:32:
Ps: bij een winxp instal op de 149.06g array dan zegt hij na de format dat hij nvidia bestand niet kan vinden op het raid opstart floppy.

Alvast bedankt
Wat is je vraag nu precies?
Alleen dat issue met de floppy?

[ Voor 53% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-03-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OlafvdSpek schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:57:
[...]

Wat is je vraag nu precies?
Alleen dat issue met de floppy?
Mijnvraag> Dit gaat toch niet kloppen, want raid 0 (Striping) zou 1 zeer snel station van 80 gig moeten geven?
en niet 1 van 160gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp de vraag ook in het geheel niet.
Stripe = RAID0 -> Data wordt gespreid over je array: snelheidsvoordeel (al je ruimte blijft beschikbaar)
Mirror = RAID1 -> Data wordt gespiegeld over je array: veiligheidsvoordeel (helft beschikbaar)
Dat komt dus overeen met hetgeen je hebt ervaren.

Inzake die diskette: in de "\IDE\WinXP\sataraid" directory (uitgepakte nForce setup directory) vind je de benodigde bestanden. Die kan je met F6 inladen bij de windows setup. Daarmee moet het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107593 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:17:
Ik begrijp de vraag ook in het geheel niet.
Stripe = RAID0 -> Data wordt gespreid over je array: snelheidsvoordeel (al je ruimte blijft beschikbaar)
Mirror = RAID1 -> Data wordt gespiegeld over je array: veiligheidsvoordeel (helft beschikbaar)
Dat komt dus overeen met hetgeen je hebt ervaren.

Inzake die diskette: in de "\IDE\WinXP\sataraid" directory (uitgepakte nForce setup directory) vind je de benodigde bestanden. Die kan je met F6 inladen bij de windows setup. Daarmee moet het lukken.
Haha goed, bedankt voor het wakkerschudden, kweet dan ook niet hoe ik erbij kom.
stom!

F6 heb ik al gedaan en nvdia raid class driver en nvidia nforce storage controller toegevoegd alleen bij winxp bestanden kopieren zegt ie: Setup kan nvidia.sys niet kopieren.

aktie> 2 nieuwe floppy`s geprobeerd.
ik ga nu windows slipstreamen met drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168278

heeft er iemand al eens zo'n PCIEX1 kaart gebruikt of uberhaupt gezien? Ik vraag me af wat de functie is van dat kleine pci slotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 168278 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:19:
heeft er iemand al eens zo'n PCIEX1 kaart gebruikt of uberhaupt gezien? Ik vraag me af wat de functie is van dat kleine pci slotje
In de toekomst zullen kaarten die nu als PCI beschikbaar zijn, waarschijnlijk als PCI-E x1 beschikbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnubst
  • Laatst online: 22-05 09:53
Anoniem: 107593 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:04:
Je maakt toch niet gebruik van die nVidia 'hardwarematige' firewall?
Waarom niet? Is het zo slecht? Ik heb het nu inderdaad op "Profile OFF" staan omdat zo af en toe er een plaatje of iets dergelijks bleef hangen. Ik zal eens wat meer zoeken naar problemen met de firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 16-05 15:09
Anoniem: 168710 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:13:
Mijnvraag> Dit gaat toch niet kloppen, want raid 0 (Striping) zou 1 zeer snel station van 80 gig moeten geven?
en niet 1 van 160gig.
Een stripeset hangt 2 of meerdere schijven achter elkaar en schrijft om beurten een blokje data (meestal 64kb) weg. Dus het eerste blokje data naar schijf 1, tweede blokje data naar schijf 2 enzovoorts.
Je snapt dus dat het gewoon mogelijk is om de volledige schijfgrootte van 160GB te gebruiken.

In een mirror set (waarin beide schijven aan elkaar gespiegeld worden) heb je inderdaad slechts de ruimte van 1 schijf beschikbaar, omdat de tweede schijf exact hetzelfde bevat.

snippie, snappie, snap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag Google Earh geinstalleerd. De rendering daarvan leverde bij mij kennelijk wat problemen op. Het display dat op de DVI-aansluiting is aangesloten begon in figuurlijke zin horizontaal te stuiteren.
Iemand met dergelijke ervaringen?

DirectX v9.0c / ForceWare v84.20

Edit:
Analoge display bleef correct functioneren.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 107593 op 17-03-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik krijg op mijn A8N-VM CSM (met meest recente BIOS) om de haverklap spontane reboots met de 84.x Forceware drivers (met de betas, en met de 84.21 WHQL), terwijl het met de 81.x drivers gewoon stabiel is. Ben inmiddels weer teruggegaan naar 81.98 en alles is weer ok, maar als waarschuwing dus: uitkijken.

Geen problemen trouwens met Google Earth via DVI hier. Ook weer een 84.x bug?

[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 20-03-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-04 17:41
Ik wil de cpu fan uitschakelen, omdat mijn case fan voor genoeg flow zorgt.

Als ik de cpu fan van het moederbord haal start de pc niet op, gaat 1 sec aan en dan weer uit...

In de bios kan ik niets vinden..

Ik kan de case fan niet aansluiten op de cpu fan connector omdat die een molex connector heeft.

Hoe los ik dit op? Kan ik bijvoorbeeld iets anders a 12 volt op die pennetjes aansluiten?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Zelf gebruik ik speedfan. Als windows gestart is en ik ingelogd heb gaat mijn fan helemaal uit (Zalman 7000B-Cu), CPU blijft rond 40 graden als de fan van mijn cooler uit staat. Mijn casefan zuigt ook flink lucht van mijn CPU-Cooler af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik zet ook via speedfan de cpu fan stil. Ik heb de casefans ook uitgezet, alleen de voedingsfan draait nog, en die houdt het zaakje net onder de 50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Bij mij is het eigenlijk ook de voedingsfan. Ik heb zo'n Antec Aria, met een 12cm fan in de voeding, de processor cooler zit daar weer achter. (Eigenlijk zit alles dicht bij elkaar in zo'n kleine mATX kast...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou liever altijd een koeler direct op de processor laten zitten. Daarnaast zijn voedingskoelers nooit bedoelt als kastkoelers.
Met Q-Fan heb je toch een prima functionaliteit in huis? Als je deze via je bios activeert en hem op de laagte waarde instelt trimt het moederbord de fansnelheid automatisch naar de laagste waarde.

Die nVidia-chip wordt mijns inziens behoorlijk warm. Als je het met minimale caseflow wil doen zou ik daar een passieve Zalman Northbridge koeler (http://www.zalman.co.kr/eng/product/code_list.asp?code=014) op monteren.

Over het algemeen lijken mij twee koelers die op 50% draaien trouwens stiller dan een op 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Er zit ook een cooler op mijn processor!, alleen kan Q-fan de fan van die cooler niet op 0% zetten en speedfan wel. Aangezien mijn kast op mijn bureau staat wil ik 'm zo stil mogelijk hebben. Ik zou ook Q-fan kunnen gebruiken, maar dan moet ik ook de fan controller van zalman erbij zetten om 'm stil genoeg te krijgen dat ik 'm niet hoor en dan kan ik de cooler niet maximaal laten draaien (als dat in de zomer misschien een keertje nodig zal zijn) zonder de kast weer open te moeten maken.

Asus heeft die nvidia chips passief gekoelt en stelt nergens dat er een bepaalde airflow over die chips moeten lopen (hoewel dat natuurlijk wel aan te bevelen is!). Als de nvidia chips kapot gaan, terwijl mijn cpu op 40 graden is en de proc-fan niet draait, lijkt me dat toch een kwestie van garantie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Wij hebben zo`n bord in een U2 case gehangen A64 3000+ dr op .. 2x 1gb PC3200..

4x 160gb in raid 5 op een ranzig dure ACERA PCI-E controller en dat gaat als een trein na wat staggeringen van de bios van zowel t mobo als de controller :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Hoe warm de GeForce 6150 chip wordt hangt er vanaf wat je ermee doet. Als je zoals ik alleen wat 2D venstertjes trekt op de desktop staat-ie gewoon vrijwel niets te doen en wordt-ie ook niet warm en kan het zaakje zonder problemen fanloos. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel warmer die 6150 chip wordt bij hardwarematige H.264 decoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kan je vertellen dat ie dan bruut warm wordt.
Ik heb gisteravond de positie van een koeler veranderd omdat ik blokeffecten kreeg tijdens het spelen van een HD transport stream bestand van 20 GB.
de grafische chip was niet echt handwarm meer. ik heb hem nu tevens vervangen door een zalman passief koelertje met arctic silver ertussen, hopen dat dat een beetje wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Zucht... Ik had graag dit moederbord aangeschaft om een mobo te vervangen dat ik onlangs heb gekocht voor m'n nieuwe pc...

Op zich is met het moederbord dat ik nu heb niets mis: A8V-E SE, passief gekoeld en goede kwaliteit, maar GEEN onboard video.

En dat is voor mij een beetje een kapitale fout geweest. Ik game namelijk niet zo veel, en ik ben meer het type dat een grafische kaart koopt om een periode te gamen, en daarna terug verkoopt, om wat later weer een huidige mid-end te halen voor ongeveer typisch iets van 220€ enz...

In tussentijd wil ik dan natuurlijk ook een bruikbare pc hebben, en daarom is onboard heel handig. Ook als je een grafische kaart verkocht hebt en wacht op een nieuwe hoef je in tussentijd niet te prutsen met crappy PCI video kaartjes en zo => gewoon onboard gebruiken.

Ook bestaan er nog geen heel goedkope PCI-e, superbudget, 2de hands passieve oplossingen voor in mijn niet-game periodes.

Deze onboard chip is in principe meer dan goed genoeg voor gewoon desktop 2D werk en de specs van het bordje zijn in het algemeen ook heel fatsoenlijk. (oa ook 4xsata) Tot als je dit topic begint te lezen... :| :|

Er zijn zoveel issues dat je bijna gegerandeerd problemen zal hebben.
Problemen met twinmos geheugen (wat ik heb), dual channel problemen
Raid drivers die niet goed werken
te hete video chip
freezes, BSOD's

En daar zit ik natuurlijk helemaal niet op te wachten...
Daarenboven komt nog dat dit bordje in belgië minstens 90€ op plaatsen waar ik het kan halen. (ja idd, belgie suckt met hardware prijzen, minstens 15% duurder dan alles daan in NE :( )

Maar anderzijds, dvi onboard, hardware decoding bij video stream.... Wat kan ik het beste doen...

Vandaar: Is er iemand die dit bord nu al een paar maand normaal gebruikt en verder geen bizarre en vervelende problemen ervaren heeft? Dus gewoon nette stabiele performance en geen issues??

Tegenwoordig zit ik er echt niet meer op te wachten om uren of dagen tijd te verliezen om een werkend systeem te bekomen, gewoon plaatsen en werken liefst. Ik heb ook wel ander dingen te doen.

EDIT: En is het achteraf bijplaatsen van een dedicated gpu een probleem in combinatie met de aanwezig onboard chip? Of ik het even straighforward als met een gewoon moederbord. Kwestie dat de pc niet in de problemen komt met welke chip te nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 27-03-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben over het algemeen redelijk tevreden over dit moederbord. De eerdere BIOS-versies heb ik niet meegemaakt, maar die schenen inderdaad een aantal mankementen te vertonen.
Een aantal items loop maar stap voor stap langs:

- Problemen met twinmos geheugen / dual channel problemen
Ik heb dit setje zonder problemen in gebruik. Veel over gelezen heb ik niet.

- Raid drivers die niet goed werken
Eigenlijk praat je dan meer over nVidia's nForce. Zelf heb ik wel het een en ander meegemaakt met mijn Maxtor DiamondMax 10-series. Hetgeen uiteindelijk door Maxtor is verholpen met een firmware-upgrade.
Verder heeft nVidia nog een 'hardwarematige'-firewall o.i.d. die kan je beter skippen. Zelfde geldt eigenlijk voor de IDE-drivers. Ook daar kun je beter kiezen voor de standaard Microsoft drivers.

- Te hete video chip
Persoonlijk denk ik niet dat de chip te heet wordt als je een beetje airflow door je systeem hebt. Sowieso kan je er altijd een passieve koeler op zetten indien noodzakelijk.

- Freezes, BSOD's
Hier geen last van gehad. Wel hoorde ik eerder van wat problemen met uit standby komen, maar daar maak ik geen gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peebz
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-05 16:43
Anoniem: 131051 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:14:
...
Vandaar: Is er iemand die dit bord nu al een paar maand normaal gebruikt en verder geen bizarre en vervelende problemen ervaren heeft? Dus gewoon nette stabiele performance en geen issues??

Tegenwoordig zit ik er echt niet meer op te wachten om uren of dagen tijd te verliezen om een werkend systeem te bekomen, gewoon plaatsen en werken liefst. Ik heb ook wel ander dingen te doen.

EDIT: En is het achteraf bijplaatsen van een dedicated gpu een probleem in combinatie met de aanwezig onboard chip? Of ik het even straighforward als met een gewoon moederbord. Kwestie dat de pc niet in de problemen komt met welke chip te nemen.
Ik heb dit bord met AMD 64 3200+ Venice, 2x512Mb Twinmos dualchannel, Hitachi T7K250 SATA en WesternDigital 160GB IDE disks en NEC4550 dvd-dl (vrijwel conform best buy guide jan 2006).
Het loopt al enkele maanden vlot en zonder problemen. Nog geen bsod gehad. Nu doe ik ook geen rare dingen (heftige games of zo). Wel wat video-editing, maar met mate.
Kortom, ik ben hier best tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, bedankt aan de laatste twee posters, dit stelt me wel meer gerust. (zeker omdat peebs een systeem heeft dat heel erg gelijkt op wat ik er wil opzetten, venice core en twinmos dual channel)

Waarschijnlijk dat de latere bios upgrades ook veel problemen uit de wereld geholpen hebben.

Dan ga ik maar dit bordje met onboard video halen, want het stoort me dat ik mijn grafische kaart niet kan verkopen wanneer ik wil. Ik zou bvb nu mijn grafische kaart willen verkopen nu ik er nog iets voor kan krijgen, en daarna de 7600GT kopen (terug naar nvidia dus) wanneer die beter beschikbaar is. Maar intussen zou ik dus zonder bruikbare pc zitten en dat kan dus ook niet gebeuren :)

Verder game ik niet het hele jaar door (laat ons zeggen een paar maand per jaar, dan spaar ik de goede games wel op, daarna ben ik toch beu). Dit maakt gamen niet zo duur. Verkoop uw gpu als ze nog wat waard is, en koop in de volgende 'game periode' gewoon een nieuwe mid end (200-220€). En intussen kan ik met dit asus bordje gewoon switchen naar onboard zonder met allerhande bucht PCI kaartjes te moeten prutsen. (en een goedkoop passief agp kaartje zoals vroeger lukt dus ook niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:44:
En intussen kan ik met dit asus bordje gewoon switchen naar onboard zonder met allerhande bucht PCI kaartjes te moeten prutsen. (en een goedkoop passief agp kaartje zoals vroeger lukt dus ook niet meer)
Wat is er precies mis met een PCI videokaart?
En waarom koop je geen goedkope PCI-E videokaart (passief gekoeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Je moet voor een PCI-E of PCI kaart nog steeds drivers installeren en telkens de pc in en uit elkaar halen wanneer je dat nodig hebt.

Ik zou trouwens eerder de MSI variant van de Nforce 6150 nemen. Die is volgens de gebruikerservaringen op newegg.com stabieler en beter dan deze Asus. Daarmee kan je ook nog tot 250mhz HT overclocken en zit er wel een heatsink op de onderste chip.

Als ik nu zou kiezen, zou ik die van MSI nemen. Ik heb nadat de MSI uitkwam toch wel spijt dat ik deze had gekocht, maar ik moest snel een nieuwe m-atx moederbord om verder te werken.

Met BIOS 0702 bijna geen problemen, alleen met 800mhz Southbridge wilt de pc soms wel eens plotseling rebooten. Met 400mhz geen problemen met uptime van 2maanden zonder reboot in windows XP.
Ik heb AMD 64 X2 3800+ en 2x Corsair PC3200XL PC3200 512MB.

Het grootste probleem vindt ik dat de northbridge/grafische Chip heatsink niet goed vastzit en plakt, waardoor die nu kan verschuiven. Als ik de BIOS pagina met fanspeeds en temperaturen open, wilt die meestal nog wel voor 15sec even stilstaan. De S-ata feature NCQ krijgt niemand werkend.

Pricewatch link: pricewatch: MSI K8NGM2-FID, GeForce 6150 (m-ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394, VGA)
Plaatje: http://www.sallandautomat..._image.php?image_id=20813

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Archimond schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:57:
Je moet voor een PCI-E of PCI kaart nog steeds drivers installeren en telkens de pc in en uit elkaar halen wanneer je dat nodig hebt.
Voor een onboard kaart moet je toch ook drivers installeren?
En je gaat de oude kaart alleen gebruiken als je de nieuwe eruit haalt (of andersom), dus de PC moet toch uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De S-ata feature NCQ krijgt niemand werkend.
Deze functionaliteit is bij mij operationeel. Dit overigens ondanks dat ik de ervaring heb dat het geen concrete performanceverbetering oplevert.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 107593 op 28-03-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik probeer te booten vanaf een NEC ND-6650A dvd-brander (bootable Windows XP cd). De speler zit met een IDE -> slimline convertor op het eerste IDE kanaal. In het BIOS krijg ik de cdrom-speler niet te zien (en ik kan dus niet booten). Hij geeft deze melding:
code:
1
Primary Master Drive - ATAPI Incompatible

Heeft iemand ervaring met het booten van een A8N-VM CSM vanaf een slimline brander? Doe ik iets doms, zie ik iets over het hoofd :?

Edit:
Ik denk dat de NEC als slave staat ingesteld en dat de A8N-VM CSM alleen van master drives kan booten. Met de Panasonic UJDA750 uit m'n laptop lukt het inmiddels wel 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Reinier op 28-03-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OlafvdSpek schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:02:
[...]

Voor een onboard kaart moet je toch ook drivers installeren?
En je gaat de oude kaart alleen gebruiken als je de nieuwe eruit haalt (of andersom), dus de PC moet toch uit elkaar.
idd, pc moet toch uit elkaar (twee keer niets trouwens, open, kaart uit, dicht) maar ik heb het liever zo. Noem het persoonlijke voorkeur

Bij vervangkaartjes moet je telkens je voorzorgen nemen, kijken of je het nog wel hebt, een extra doos of kaart die ergens stof ligt te verzamelen (zo al dozen genoeg)

En deze onboard chip is toch iets capabeler dan een ouderwets PCI ding. Ook functies ivm het hardwarematig decoderen van videostreams oa. En daarbij komt dat er geen PCI-e budget kaartjes zijn voor 10€ (wat omgerekend ongeveer de prijs is van deze onboard video, een gelijkaardig moederbord zonder die chip erop kost een 75 tal euro.)

En tot op een zekere hoogte of prijsklasse maakt onboard of dedicated toch geen drol uit. Heel slechte prestaties of gewoon slechte prestaties... slecht blijft slecht. Dus om nu 50-60€ uit te geven voor iets wat slecht blijft.

Nu ja, once again, persoonlijke voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:09:
En deze onboard chip is toch iets capabeler dan een ouderwets PCI ding. Ook functies ivm het hardwarematig decoderen van videostreams oa. En daarbij komt dat er geen PCI-e budget kaartjes zijn voor 10€ (wat omgerekend ongeveer de prijs is van deze onboard video, een gelijkaardig moederbord zonder die chip erop kost een 75 tal euro.)
Dat is waar, maar natuurlijk alleen als je toch een nieuw moederbord nodig hebt.
En een onboard videokaart (even) in een andere PC gebruiken kun je natuurlijk ook vergeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Anoniem: 107593 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:17:
[...]

Deze functionaliteit is bij mij operationeel. Dit overigens ondanks dat ik de ervaring heb dat het geen concrete performanceverbetering oplevert.
Hoe krijg jij de functie wel werkend dan? Welke drivers en instellingen heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143526

Ik heb deze week een A8N-VM CSM gekocht om als capture PC te gebruiken,
maar heb problemen met cameras uitlezen. Dit is dus nogal een specifiek probleem,
maar misschien heeft iemand algemeen advies over BIOS settings, DMA settings
etc, voor dit mobo / de 6150 chipset.

Het vreemde is dat de problemen zich niet voordoen op een NForce 4 PC
met A8N-SLI mobo. De 6150 is toch gewoon een NForce 4 + inbouw video?

Ook op een intel 915 gebaseerde PC heb ik het probleem niet.

De probleem-PC zit als volgt in elkaar:
kast: antec minuet II (220 watt PSU)
mobo: A8N-VM CSM (bios 0702)
3200+ winchester CPU
2x512 MB geheugen (dual channel)
40 GB HD
3 firewire kaarten (2x PCI, 1x PCIe)
4 1394 cameras

Aan elke firewire kaart (plus de firewire port die standaard op het mobo zit),
zit een 1394 camera. Dus geen webcams of DV cams, maar een machine
vision cameras (Pixelink A741). In totaal dus 4 stuks. Als deze cameras
allemaal tegelijk draaien (en dat is de bedoeling) krijg je ongeveer 130 MB/seconde
aan video data binnen (omdat 1 firewire kaart PCIe is, kan dit zonder PCI
bandbreedte problemen).

Het probleem is dus dat als ik met >2 cameras capture, ik heel even data
binnenkrijg en dan niet meer. Het moment van vastlopen is redelijk random.
Het OS blijft draaien, maar de hele linux-1394-driver-zooi is in de war. Ik
moet rebooten om het weer 'goed' te krijgen.
Dit gebeurd op 2 andere PCs (nforce 4 chipset, intel 915 chipset) dus _niet_.
Het lijkt mij een DMA/IRQ probleem.

Ik heb geprobeerd:
-audio uit
-allerlei combinaties van firewire kaarten (ik heb nogal een collectie)
-interne netwerk device uitzetten, 3com kaart erin
-onboard video uit, PCI video kaart erin
Dit hielp allemaal niet.

Hopelijk heeft een van jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 15:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heeft iemand ook een Scythe Ninja op de Asus A8N-VM CSM ingebruik in combinatie met een AMD Athlon 64 3200+ (Vince)? Zou je deze processor op deze manier ook passief kunnen koelen?
(2x 12cm lownoise/rpm case fan's, 1 aan de voorzijde (intake) en 1 aan de achterzijde (outtake) van de behuizing)

Het systeempje wordt voornamelijk voor Office, Internet en lichte spelen (kinderen <10) gebruikt..
alvi schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:14:
Is er iemand die dit bord nu al een paar maand normaal gebruikt en verder geen bizarre en vervelende problemen ervaren heeft? Dus gewoon nette stabiele performance en geen issues??

De personen met problemen zul je het vaakst horen, deze mensen gaan ook opzoek naar oplossingen. Wanneer er dan een topic over bestaat, in dit geval een moederbord, dan zal er in een dergelijk topic redelijk wat klachten te voorschijn komen.

Het kan best zijn dat er veel meer personen zijn die dit moederbord zonder enig probleem na alle tevreddenheid gebruiken.

De mensen die hier komen stellen vaak ook weer hogere eisen, nemen bijvoorbeeld geheugen modules die beslist CL2 moet hebben, maar mogelijk niet op de HCL staan van het moederbord. Wat dus weer problemen kan opleveren.

Ik denk dat je gewoon moet kijken welke componenten gegarandeerd worden door de fabrikant, dus neem geheugen welke door Asus is getest en goed bevonden etc.

Ik ben bezig om een systeempje voor een nichtje van mij in elkaar te zetten. Dit hoeft helemaal geen super systeem te worden, maar wel stil en stabiel. Dit Asus bordje leek mij wel leuk, veel opties geintergreerd.

[ Voor 86% gewijzigd door _Dune_ op 31-03-2006 15:02 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:14:
Is er iemand die dit bord nu al een paar maand normaal gebruikt en verder geen bizarre en vervelende problemen ervaren heeft? Dus gewoon nette stabiele performance en geen issues??

Ik gebruik het moederbord nu zo'n 2-3 maanden en heb werkelijk nog nooit problemen ermee gehad! Ik ben uiterst tevreden ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

Malebolgia

Move, or be moved

Hmm, wat vervelend om te lezen hoe lekker het bordje kan presteren terwijl die hier niet werkt.
Probleem is als volgt:

PC was via XP in Standby gegaan, maar was op geen mogelijkheid er meer uit te krijgen (echt álles geprobeerd. Omdat op korte termijn de PC werkbaar moest zijn, een nieuwe moederbord (een A8N-VM CSM) icm een Athlon 3000+ gekocht. Dit ingebouwd (behalve de case-connectoren en de voedingsstekkers nog niets extra's aangesloten, zelfs geen HD of DVD-drive), en nu doet zich het volgende probleem voor:

Als ik de stekker in de voeding (Antec Truepower 380W in een Antec Sonata case, 20-pin + 4-pin ATX12v voedingsplug) steek, gaat het onboard LED (SB_PWR) meteen groen branden, so far so good. Maar als ik vervolgens op de aan-knop druk, beginnen de fans (CPU, PSU en case) meteen te draaien, alleen blijft het daar bij. Geen beeld, geen pc-speaker piepje, niets. Bijzonder detail: de HD-led en Power-led van de kast branden dan allebei continue, ook al zijn er geen IDE apparaten / kabels aangesloten.

Probleem is dus dat ik eigenlijk met exact dezelfde situatie zit opgescheept als voordat ik het mobo+processor verwisselde. Het probleem kan dus niet in het moederbord zitten, maar waarom start de PC niet op terwijl alle fans wel beginnen te draaien? Iemand een idee?

bij voorbaat dank :)

"People should know when they're conquered..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Je weet zeker dat je CPU en geheugen in orde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

ja, dat weet ik zeker.

ben er vandaag achter gekomen dat niet het moederbord, maar de Antec Truepower 380W (meegeleverd met de Sonata I case) het probleem is.

Heb namelijk de oude mobo/proc combo (epox bordje met 'oude' Athlon) getest met een andere voeding (chieftec, ook 20+4pins en 300W) en dat werkte perfect (startte op, kreeg beeld, kon in bios etc).

Toen de nieuwe mobo/proc (A8N-VM CSM met Athlon 64 3000+) combo getest op diezelfde chieftec voeding, ging ook perfect

Maar allebei de mobo/proc combo's hebben last van hetzelfde euvel op die antec voeding:
gaan allebei wel aan (fans draaien), de A8N-VM CSM geeft ook een groen onboard LED, maar er komt geen pc-speaker geluid of beeld op de TFT.

Wat kan dan het probleem zijn? de voeding is duidelijk niet defect, anders gingen de fans niet draaien als je em aanzet. De 2 verschillende mobo/proc combo's zijn ook niet defect, want ze werkte allebei prima met een andere voeding. Welk euvel aan de voeding zou dit rare probleem kunnen verzoorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Malebolgia schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:33:
Wat kan dan het probleem zijn? de voeding is duidelijk niet defect, anders gingen de fans niet draaien als je em aanzet. De 2 verschillende mobo/proc combo's zijn ook niet defect, want ze werkte allebei prima met een andere voeding. Welk euvel aan de voeding zou dit rare probleem kunnen verzoorzaken?
Is er geen bekend issue met voedingen (van Antec)? Volgens mij was het iets met latency van het power-good signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

hmm, als dat waar is zou dat het één en ander kunnen verklaren.
Maar dan zou dit ook te maken moeten hebben met het in standby gaan van de PC.

De voeding vertoont pas dit soort kuren nadat de PC in standby is gegaan en er niet correct is uitgehaald (ma wist niet dat ie standby stond en combineerde achteréénvolgens de power-on / reset knoppen).

Naja, iig bedankt voor deze hint alvast. Ben benieuwd of meer mensen iets weten van dit 'euvel' in die Antec voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zoiets is mij ook al twee keer gebeurd. Gewoon werken, een shutdown en daarna met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. Als ik dan de batterij er uit haal, de bios reset, de batterij weer terug plaats dan kan ik weer booten. De PC wordt voor video bewerking gebruikt, en hij staat soms 24 uur op 100% CPU te draaien zonder een enkel probleem. Dus geheugen, mobo en processor zijn in principe goed. De processor wordt maximaal 48C, dus dat is ook niet extreem

3200+ en 2*512 A-data geheugen

Er hangt verder niets aan behalve 3 pata schijven en een DVD brander.

De voeding is een Coolermaster extreem 380. Dat moet voldoende zijn, anders zou ik niet onder vollast kunnen draaien. En ook met slechts één disk of zelfs zonder start hij dan niet op.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik gebruik dit mobo ook voor mijn server, maar ik zit met het raar probleem dat ik altijd mijn pc 2 keer moet opstarten voor alleer hij wil booten.

Met bios 0702 was het nog veel erger dan had ik 5+ pogingen nodig om mijn server te kunnen doen opstarten.

Ik heb al geprobeerd met een Opteron 144 processor en een X2 4200+.

Maar geen enkele keer is het al gelukt om die pc in 1 keer op te starten.

Specs:

* A8N VM CSM bios 0506
* Amd Athlon 64 X2 4200+
* 2x 512MB PC3200 ECC
* Seagate Barracuda 7200.9 80 Gb 7200 Rpm Ncq 8 mb S-ATA II (Boot WS2003 R2 32bit)
* Maxtor 200 Gb 7200 Rpm 16 mb
* Maxtor 250 Gb 7200 Rpm 16 mb
* 2x Maxtor 160 Gb 7200 Rpm 8 mb S-ATA
* Seagate Barracuda 7200.9 300 Gb 7200 Rpm 16 mb S-ATA II
* 10/100Mbit netwerk kaartje

Geen Raid's

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Ik maak altijd verbinding met deze server met behulp van Extern Bureaublad, maar de enkele keren dat ik mijn server aansluit op een scherm,toetsenbord en muis zie ik mijn beeld altijd maar flikkeren als ik data aan het overzetten ben. Alsof mijn onboard graka kapot is, maar eenmaal ik stop met data over te zetten is het terug normaal. Dit was wel juist toen één van mijn Maxtors het begon te begeven. Na het het vervangen van die HD heb ik het nog niet getest.

edit: Typo thanx Gianni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Bios 0706 bestaat die al? Ik dacht dat 0702 de laatste was. Flikkerende beeld had ik met het eerste bios (0403) maar heb ik nu geen last meer van. Met name met cool&quiet was dat erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malebolgia schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:13:
hmm, als dat waar is zou dat het één en ander kunnen verklaren.
Maar dan zou dit ook te maken moeten hebben met het in standby gaan van de PC.

De voeding vertoont pas dit soort kuren nadat de PC in standby is gegaan en er niet correct is uitgehaald (ma wist niet dat ie standby stond en combineerde achteréénvolgens de power-on / reset knoppen).

Naja, iig bedankt voor deze hint alvast. Ben benieuwd of meer mensen iets weten van dit 'euvel' in die Antec voedingen.
Trek de voedingskabel er eens uit en druk daarna een aantal keren op de aan/uit knop. Heel diverse hardware problemen worden hiermee opgelost. Het is altijd het eerste dat ik probeer, het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik ben sinds vandaag ook een eigenaar van die bord :)

Specs:
AMD Opteron 144 (1.8Ghz).
4x 512MB kingston PC3200 @ dual
250Gb sata2 samsung hd
Dvd-rom
Coolermaster voeding
2U case

Nu is het zo dat mijn geheugen maar op PC2700 draaien (DDR333).
Geheugen moet normaal op PC3200 kunnen draaien.
Ik weet dat nForce 4 moederborden soms problemen met 4 latjes geheugen. Ik heb gekozen voor dit moederbord, aangezien hier een ander chip opzit.
Ook hier wordt het geheugen terug geklokt :(

Ik heb nog geen oplossing gevonden hiervoor, en dus kom ik jullie raadplegen.

Deze machine wordt mijn nieuwe server, aangezien deze toch behoorlijk wat werk krijgt zou het toch fijn zijn als dit geheugen wat vlotter gaat draaien.

Iemand die mij zou willen helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
pietervdb schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:42:
Ik gebruik dit mobo ook voor mijn server, maar ik zit met het raar probleem dat ik altijd mijn pc 2 keer moet opstarten voor alleer hij wil booten.

Met bios 0702 was het nog veel erger dan had ik 5+ pogingen nodig om mijn server te kunnen doen opstarten.

Ik heb al geprobeerd met een Opteron 144 processor en een X2 4200+.

Maar geen enkele keer is het al gelukt om die pc in 1 keer op te starten.

Specs:

* A8N VM CSM bios 0506
* Amd Athlon 64 X2 4200+
* 2x 512MB PC3200 ECC
* Seagate Barracuda 7200.9 80 Gb 7200 Rpm Ncq 8 mb S-ATA II (Boot WS2003 R2 32bit)
* Maxtor 200 Gb 7200 Rpm 16 mb
* Maxtor 250 Gb 7200 Rpm 16 mb
* 2x Maxtor 160 Gb 7200 Rpm 8 mb S-ATA
* Seagate Barracuda 7200.9 300 Gb 7200 Rpm 16 mb S-ATA II
* 10/100Mbit netwerk kaartje

Geen Raid's

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
toon volledige bericht
Wat voor voeding hangt hieraan? Je proc en het grote aantal schijven vormen samen een redelijke belasting voor je voeding, dus wellicht dat een meer krachtige voeding een oplossing biedt?
AMDathlonxp schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 16:01:

Specs:
250Gb sata2 samsung hd
Dvd-rom
Coolermaster voeding
2U case

Ik weet dat nForce 4 moederborden soms problemen met 4 latjes geheugen. Ik heb gekozen voor dit moederbord, aangezien hier een ander chip opzit.

Deze machine wordt mijn nieuwe server, aangezien deze toch behoorlijk wat werk krijgt zou het toch fijn zijn als dit geheugen wat vlotter gaat draaien.

toon volledige bericht
Bios update?

De chip is overigens gewoon een doorontwikkelde nForce4 chip, dus het verbaasd me niet dat het probleem zich opnieuw voordoet. Wat je ook kan doen, als de snelheid niet omhoog wil: timings naar beneden. Dan ondervang je het grootste deel van je snelheidsverlies ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdb
MMS_El_Guapo schreef op zondag 09 april 2006 @ 00:48:
[...]

Wat voor voeding hangt hieraan? Je proc en het grote aantal schijven vormen samen een redelijke belasting voor je voeding, dus wellicht dat een meer krachtige voeding een oplossing biedt?
Een Enermax Super Low Noise 460 Watt.

Type nr: EG465AX-VE(G)FMA

Moet normaal sterk genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdb
MMS_El_Guapo schreef op zondag 09 april 2006 @ 00:48:
[...]

Bios update?

De chip is overigens gewoon een doorontwikkelde nForce4 chip, dus het verbaasd me niet dat het probleem zich opnieuw voordoet. Wat je ook kan doen, als de snelheid niet omhoog wil: timings naar beneden. Dan ondervang je het grootste deel van je snelheidsverlies ook weer.
Je moet gewoon in je bios bij Advanced -> Chipset -> Northbridge Configuration -> Memory Configuration -> Memclock Mode op 200Mhz zetten.

Als je de 2 of 4 geheugen banken in dual channel gebruikt zet de bios je Ram automatisch op 333Mhz.

Dit kan je gewoon op terug op 400Mhz zetten. Dit is ergens op het asus forum te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 15:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

AMDathlonxp schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 16:01:

Specs:
250Gb sata2 samsung hd
Dvd-rom
Coolermaster voeding
2U case

toon volledige bericht
Dit ligt niet zozeer aan het moederbord of chipset. De AMD processoren hebben de geheugen controler aan boord. Volgens mij kun je pas vanaf de Vince Core 4xDimm @ 400Mhz draaien. Daarbij ook alleen 2T in plaats van 1T. Oudere cores schakelen automatisch terug naar 333Mhz wanneer er 4 Dimm's worden geplaatst.

Zoals Pietervdb al aangeeft zou je de geheugen instellingen handmatig kunnen instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 10-04-2006 12:21 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
pietervdb schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:01:
Een Enermax Super Low Noise 460 Watt.
Dat moet inderdaad ruimvoldoende zijn. Heb je verder al wat standaard testjes gedaan? Memtest, kaal opstarten enzovoorts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdb
MMS_El_Guapo schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:41:
[...]

Dat moet inderdaad ruimvoldoende zijn. Heb je verder al wat standaard testjes gedaan? Memtest, kaal opstarten enzovoorts?
Jup Memtest86 -> 4u zonder fouten
Enkel Sata bootdisk aangesloten om op te starten.

Steeds hetzelfde bootprobleem.

Ik ben momenteel aan het uitzien voor een K8N-LR maar die zijn zo moeilijk te vinden voor het moment.
Kga dan met dit mobo'tje mijn Divx Pc upgraden (P3 800Mhz) naar een HTPC.
Maar kzou toch graag hebben dat het probleem tegen dan al opgelost is.

[ Voor 4% gewijzigd door pietervdb op 10-04-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wat het bootprobleem betreft: het kan helpen als je wanneer je met 1 sata disk boot je de andere 3 sata kanalen op disabled zet in het bios. Ik neem even aan dat je de Barracuda 7200.9 dan alleen laat booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Wat is nu de oplossing voor het ruis-na-pauze probleem? Ik heb het niet alleen in Winamp, ook in bijvorobeeld Media Player Classic (en ik schrik me steeds kapot door dat kabaal :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Reinier schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:49:
Wat is nu de oplossing voor het ruis-na-pauze probleem? Ik heb het niet alleen in Winamp, ook in bijvorobeeld Media Player Classic (en ik schrik me steeds kapot door dat kabaal :( )
Ik heb er geen nog oplossing voor, maar ik denk dat het een driver issue is. Heb je ook de standaard Windows XP drivers geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Reinier heb je de oplossingen die al genoemd zijn in dit topic al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
pietervdb schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:25:
Jup Memtest86 -> 4u zonder fouten
Enkel Sata bootdisk aangesloten om op te starten.

Steeds hetzelfde bootprobleem.

Ik ben momenteel aan het uitzien voor een K8N-LR maar die zijn zo moeilijk te vinden voor het moment.
Kga dan met dit mobo'tje mijn Divx Pc upgraden (P3 800Mhz) naar een HTPC.
Maar kzou toch graag hebben dat het probleem tegen dan al opgelost is.
Zou je me kunnen voorzien van de temperaturen en voltages die je BIOS meet? Is je geheugen puur ECC, of is het ECC Registered/Gebufferd? Wat zit er in je PCI (-e) sloten? Zit je (processor) koeling wel goed (netjes een goede hoeveelheid koelpasta gebruikt)?

Verder, probeer zoveel mogelijk in de bios in te stellen op Default of FailSafe.

Geeft je computer trouwens piepjes als deze niet opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Deze link had ik eerder moeten zien... ik heb een tijdje terug zelf een TV-out kabeltje gesoldeerd en was erg ontevreden over de beeldkwaliteit. Omdat ik dacht dat het aan mijn soldeerkunsten lag heb ik alsnog het originele Asus-bracket aangeschaft. En het beeld is net zo slecht.
Ik ga snel m'n bios updaten om te kijken of dat iets verbetert :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Reinier schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:23:
[...]

Deze link had ik eerder moeten zien... ik heb een tijdje terug zelf een TV-out kabeltje gesoldeerd en was erg ontevreden over de beeldkwaliteit. Omdat ik dacht dat het aan mijn soldeerkunsten lag heb ik alsnog het originele Asus-bracket aangeschaft. En het beeld is net zo slecht.
Ik ga snel m'n bios updaten om te kijken of dat iets verbetert :/
Daarom zit de bracket er standaard misschien niet bij.
Maar gebruik je de video of s-video aansluiting? Met s-video heb ik goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

S-video en het is echt te slecht voor woorden. Zoiets als hier op het plaatje. Ik zal eens kijken of ik foto's kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:26:
[...]

Daarom zit de bracket er standaard misschien niet bij.
...
Dat is een goeie en daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.

Iemand enig idee of de asus a8n-vm csm nbp
nieuws: Vier moederborden aan boord van nVidia Business-trein
en
http://www.nvidia.com/page/nbp_certified_mobos.html
een nieuwe revisie van ons bord is (met eventueel betere video out)?

Reinier heb je wel de laatste firmware?

[ Voor 4% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-04-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Gianni Rombios schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:06:
Reinier heb je wel de laatste firmware?
Jep, ik heb zojuist bios 0702 erop gezet. Wat dus niets uitmaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb het bord nu al een maandje in een htpc van mij zitten, en totaal geen problemen mee, purevideo werkt ook als een trein :)

Alleen hadden ze van mij wel een spdif bracket mee kunnen doen... uiteindelijk een gigabyte spdif bracket gepakt, paar kabeltjes/connectertjes verwisseld, en in een perfect werkend asus spdif bracket getoverd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www2.amd.com/us-en...andler/1,,30_182_869_9460^9461~73649,00.html
verschil tussen a8n-vm csm en de a8n-vm csm nbp is schijnbaar de revisie 1.01 en 1.10G. Gek genoeg is de laatste ook de revisie van de a8n-vm (zonder csm).

Heb jij toevallig die nieuwe revisie Bartjuh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
linkje die wel meteen werkt van de post hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:35
Weet iemand wat die onboard Geforce 6150 doet met spellen als BF2? Vast niet echt geweldig, maar zou het beter zijn dan mijn huidige Geforce FX5500? Als dat zo is denk ik wel dat ik dit bordje koop en dan later wel een betere PCI-E kaart koop als een 7600 GT, die een goede prijs/kwaliteitsverhouding lijkt te hebben. Maar ik heb geen zin om meteen een hele kostenpost van CPU+ MoBO+ VGA kaart te hebben. En nee, ik hoef dat socket AM2 niet, want mijn 1 GB PC3200 DDR geheugen doet het goed genoeg en dan moet ik ook dat gaan upgraden. Ga ik erop vooruit als ik een Athlon64 3200+ en een A8n-VM CSM koop en daar mijn XP 2600+ en een FX5500 128 MB voor vervang? Natuurlijk blijf ik niet te lang met die 6150 onboard zitten, omdat die niet erg geweldig is, maar als ik er niet op achteruit ga ten opzichte van mijn FX5500 wil ik er best even mee verder voor ik een 7600 GT of zoiets heb gekocht.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Heeft iemand al eens geprobeerd met de A8N-VM CSM tegelijk de analoge D-sub en tv-out te gebruiken? Ik krijg het niet voor elkaar.......ik weet van sommige boards (Asus Pundit-R bijv.) dat dit idd. niet mogelijk is, alleen DVI & VGA of DVI & TV-out, maar VGA & TV-out is daar niet mogelijk (reden: allebei analoog vermoed ik)

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 23-04-2006 23:07 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
~[html]~[html]~[norml]~[/norml]~[/html]~[/html]