Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Heeft iemand al eens geprobeerd met de A8N-VM CSM tegelijk de analoge D-sub en tv-out te gebruiken? Ik krijg het niet voor elkaar.......ik weet van sommige boards (Asus Pundit-R bijv.) dat dit idd. niet mogelijk is, alleen DVI & VGA of DVI & TV-out, maar VGA & TV-out is daar niet mogelijk (reden: allebei analoog vermoed ik)

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 23-04-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

kaajee schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:07:
Heeft iemand al eens geprobeerd met de A8N-VM CSM tegelijk de analoge D-sub en tv-out te gebruiken? Ik krijg het niet voor elkaar.......ik weet van sommige boards (Asus Pundit-R bijv.) dat dit idd. niet mogelijk is, alleen DVI & VGA of DVI & TV-out, maar VGA & TV-out is daar niet mogelijk (reden: allebei analoog vermoed ik)
As GeForce 6150 has only one RAMDAC (Random Access Memory Digital/Analog Converter) and hence two analog outs are impossible, the following combinations are not supported:

analog monitor (onboard DVI) + analog monitor (onboard VGA). (First of all connecting an analog monitor to onboard DVI is physically impossible because the onboard DVI connector is DVI-D that lacks 4-pin holes and hence a DVI to VGA adapter cannot be used.)

analog monitor (onboard VGA) + TV (onboard TV out). (Note that signals from onboard TV out are analog.)

Google is je vriend. ;)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Thierry88 schreef op zondag 23 april 2006 @ 12:40:
Weet iemand wat die onboard Geforce 6150 doet met spellen als BF2? Vast niet echt geweldig, maar zou het beter zijn dan mijn huidige Geforce FX5500? Als dat zo is denk ik wel dat ik dit bordje koop en dan later wel een betere PCI-E kaart koop als een 7600 GT, die een goede prijs/kwaliteitsverhouding lijkt te hebben. Maar ik heb geen zin om meteen een hele kostenpost van CPU+ MoBO+ VGA kaart te hebben. En nee, ik hoef dat socket AM2 niet, want mijn 1 GB PC3200 DDR geheugen doet het goed genoeg en dan moet ik ook dat gaan upgraden. Ga ik erop vooruit als ik een Athlon64 3200+ en een A8n-VM CSM koop en daar mijn XP 2600+ en een FX5500 128 MB voor vervang? Natuurlijk blijf ik niet te lang met die 6150 onboard zitten, omdat die niet erg geweldig is, maar als ik er niet op achteruit ga ten opzichte van mijn FX5500 wil ik er best even mee verder voor ik een 7600 GT of zoiets heb gekocht.
Als je deze scores ongeveer haalt http://www.computerpoweru...804/45r04/45r04.asp&guid= dan denk ik dat de 3dmark2001 iets lager is en de 3dmark2003 een fractie hoger. Met oudere spellen is hij iets langzamer, met nieuwere een fractie sneller. BF2 zal niet zoveel uitmaken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
MMS_El_Guapo schreef op donderdag 20 april 2006 @ 02:35:
[...]

Zou je me kunnen voorzien van de temperaturen en voltages die je BIOS meet? Is je geheugen puur ECC, of is het ECC Registered/Gebufferd? Wat zit er in je PCI (-e) sloten? Zit je (processor) koeling wel goed (netjes een goede hoeveelheid koelpasta gebruikt)?

Verder, probeer zoveel mogelijk in de bios in te stellen op Default of FailSafe.

Geeft je computer trouwens piepjes als deze niet opstart?
* Temps en Voltages buiten mijn bios heb ik nog niet gemeten. Maar ik zit met een 120mm Papst intake + 120mm antec outtake + mijn voeding voor de airflow.

* Mijn geheugen is unbuffered ECC ram.

* In mijn pci-e slot zit er niets.

* Stock amd koeling met stock koelpasta erop.

Toch een raar bordje ze.

edit: En geen piepjes als hij niet opstart, gewoon fans die draaien.
Als hij een piepje maakt weet ik dat hij vertrokken is.

[ Voor 8% gewijzigd door pietervdb op 26-04-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:54
Misschien een domme vraag, maar als je dit moederbord nieuw uit de doos haalt, staat hij dan standaard op de Onboard of op een PCI-E kaart ingesteld? Of steld hij dit in aan de hand van of er een kaart in het slot gestoken zit en zo nee, dan boot hij gwn met de GF 6150 GPU?

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Zoals bij elk ander bord is de standaard volgorde -> Onboard -> Grafisch slot -> Pci Slot.
Uiteraard aan te passen via Init display first.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135134

Er is een nieuwe firmware uit voor de CSM, welke ook het TV-Out signaal moet verbeteren... ben benieuwd...

Releaseinfo:

A8N-VM CSM Release BIOS 1001
Patch S3 resume issue for Windows XP (64-bit Edition).
Improve TV-Out signal compatibility.

Link:

Asus Download

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 135134 op 29-04-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

compatibility is geen quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik ben heel benieuwd, de tv-out is bij mij echt heel slecht. Maar wat bedoelen ze met tv-out compatibility? Ondersteunen ze nu meer standaarden (PAL, NTSC-varianten etc?) Ik hoop dat ze stiekem toch kwaliteit bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135134

sWORDs schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:35:
compatibility is geen quality.
Voor zover ik had begrepen van Asus zouden ze de kwaliteit willen verbeteren van de TV-Out, want die is écht ver beneden de maat. Het ligt ook aan de chipset natuurlijk, maar de compatibiliteit zou slaan op het beter weergeven van het beeld op TV, dus de compatibiliteit tussen TV en TV-Out.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 135134 op 30-04-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ook ik heb sinds kort het bordje klaar staan voor me nieuwe MCE opzet. Het leek me een leuke vervanger van de DigiDice maar ik vind de tv-out vergeleken met de Abit echt matig.
Nu zie ik hier genoeg mensen die het met mij eens zijn hierover en dus rest mij een vraag.
Is deze kabel misschien een optie om de tv-out te vervangen ????

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/3500/3510/3511/351141_LB_00_FB.EPS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

motormuisje schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:11:
Ook ik heb sinds kort het bordje klaar staan voor me nieuwe MCE opzet. Het leek me een leuke vervanger van de DigiDice maar ik vind de tv-out vergeleken met de Abit echt matig.
Nu zie ik hier genoeg mensen die het met mij eens zijn hierover en dus rest mij een vraag.
Is deze kabel misschien een optie om de tv-out te vervangen ????

[afbeelding]
Waarom komt iedereen steeds weer met vga of dvi naar scart aanzetten. Je mist dan een flickerfilter. Indien het echt zo simpel zou zijn, waarom zouden alle videokaart bakkers dan een tv encoder chip gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 30-04-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ja ik ben gewoon opzoek naar een goeie oplossing die niet duurder is als een andere videokaart erin steken.
Mijn beeld is over het algemeen wat aan de donkere kant en ik krijg het niet bijgesteld. Met mijn vorige MCE setup had ik hier totaal geen problemen mee :(

Flickerfilter.... kan ik de tv niet aansturen als een 100 Hz monitor ??? Neem aan dat ik dan een goeie flicker filter heb :-)

[ Voor 20% gewijzigd door motormuisje op 30-04-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 00:51

Archimond

Lopende Helpdesk

Voor de mensen die NCQ niet aan kunnen vinken:
http://www.nforcershq.com...for-win2k-xp-vt65918.html

Download die driver, dan kan je na restart wel NCQ aanvinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107593

Archimond schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 00:00:
Voor de mensen die NCQ niet aan kunnen vinken:
http://www.nforcershq.com...for-win2k-xp-vt65918.html

Download die driver, dan kan je na restart wel NCQ aanvinken :)
In tegenstelling met hetgeen ik eerder stelde: bij mij werkt NCQ niet. Ook deze drivers hebben daar geen verandering in gebracht. Het is dan ook geen officiële nVidia release. Nog maar even wachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:05
Anoniem: 135134 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:57:
Er is een nieuwe firmware uit voor de CSM, welke ook het TV-Out signaal moet verbeteren... ben benieuwd...

Releaseinfo:

A8N-VM CSM Release BIOS 1001
Patch S3 resume issue for Windows XP (64-bit Edition).
Improve TV-Out signal compatibility.

Link:

Asus Download
Volgens deze site werkt acpi onder linux nu eindelijk zonder speciale dsdt tabel! Hebben ze bij asus dan toch geluisterd naar de klagende linux gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spammeister
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-04 16:27
Volgens deze site werkt acpi onder linux nu eindelijk zonder speciale dsdt tabel! Hebben ze bij asus dan toch geluisterd naar de klagende linux gebruikers?
Met de nieuwste firmware werkt ACPI nu prima en bovendien is mijn CPU nu bijna 20 graden koeler dan eerst. Asus kon idd niet anders dan dit probleem op te lossen want dat met die DSDT-table was echt niet te doen (aantal weken mee zitten klooien).

Overigens is dit bord echt ideaal om in een low-cost 1U server te zetten. Solderen hoeft niet zoals ik al aangaf in mijn post van 27-2 en de koeling binnen de kast gaat prima!

Zijn er al mensen die ervaring hebben met het opzetten van een RAID(1) array in Linux (Ubuntu server)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Spammeister schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:54:
[...]
Met de nieuwste firmware werkt ACPI nu prima en bovendien is mijn CPU nu bijna 20 graden koeler dan eerst. Asus kon idd niet anders dan dit probleem op te lossen want dat met die DSDT-table was echt niet te doen (aantal weken mee zitten klooien).

Overigens is dit bord echt ideaal om in een low-cost 1U server te zetten. Solderen hoeft niet zoals ik al aangaf in mijn post van 27-2 en de koeling binnen de kast gaat prima!

Zijn er al mensen die ervaring hebben met het opzetten van een RAID(1) array in Linux (Ubuntu server)?
ik heb zelf de a8v-vm voor een 1u kast genomen, ook prima!, hoefde niet eens de audiouitgang te slopen het paste precies.

het enige nadeel van matx bordjes is dat ze meestal geheugen hebben dat dwars op de airflow staat, voordeel is weer dat je genoeg ruimte hebt om wat extra fans erbij te proppen en alsnog airflow op de cpu te creeren:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 16:53

DesertShooter

Afgekickt

Heb het board hier ook :), voor in een 1U server. Met 3000+ venice en een GB geheugen.

Het grappige is dat het allemaal werkt op een 200watt voeding :)!

Alleen voor een koelere setup, wil ik de processor graag undervolten. Zijn er voltage opties in het bios? ik kan ze niet vinden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DesertShooter schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:04:
Heb het board hier ook :), voor in een 1U server. Met 3000+ venice en een GB geheugen.

Het grappige is dat het allemaal werkt op een 200watt voeding :)!
Daar is niks grappig aan toch?
Alleen voor een koelere setup, wil ik de processor graag undervolten. Zijn er voltage opties in het bios? ik kan ze niet vinden iig.
Doet CnQ dat niet voor je?
En waarom kijk je zelf niet in het BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171148

wat zie ik nu??

http://www.asus.com/produ...=0&model=1127&modelmenu=1

geforce 6150B ??!

EDIT: oud nieuws.. oops

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 171148 op 09-05-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De NBP-versie heeft geen audio en TV-out, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
toch wel audio, hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Ik zit met het volgende probleem. Ik zet de computer aan, ik kom in het bios. Daar zie ik dat het aanwezige interne geheugen verkeerd wordt aangegeven, 390 ipv 512. Als ik dit geheugen in een andere pc stop gaat het wel goed. M.a.w. aan het geheugen ligt het niet. Echter na ongeveer 20/30 seconden gaat de computer automatisch uit (dus geen reboot). De voeding is een gloednieuwe SilenX iXtrema 320w <14dBA voeding. Dat zou volgens mij toch goed moeten zijn. Het geheugen is van het merk Kingston. Mobo, naja de a8n-vm csm dus en proc is een 3200+ venice core. Er hangt natuurlijk nog vanalles in de kast maar dit heb ik voor het testen allemaal losgekoppelt.

De oorzaak is waarschijnlijk een verkeerd aangesloten voeding (Amerikaanse spanning, ja ik weet t, domdomdom :D ). In mijn belevening kunnen het 2 dingen zijn, of het mobo of de proc. Ik kan dit niet testen aangezien ik geen 2e s939 mobo heb. Ik heb echter ook geen zin om eerst een nieuw mobo te kopen om er dan achter te komen dat het de proc is. Zijn er andere manieren om hier achter te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PesaH schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:43:
Ik zit met het volgende probleem. Ik zet de computer aan, ik kom in het bios. Daar zie ik dat het aanwezige interne geheugen verkeerd wordt aangegeven, 390 ipv 512.
Wordt de rest niet gebruikte door de onboard videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

De rest wordt dan waarschijnlijk door de onboard videokaart gebruikt. Het zal dan 384, 448 of 480MB geheugen aangeven.

Je hebt waarschijnlijk hetzelfde gedaan als degene in deze topic:
Aaaahhh voeding is op 110Volt gezet!

Probeer eerst eens met een andere voeding. Daarna probeer je het moederbord, zonder de cpu op te starten en voor 2 minuten te laten draaien. Als het moederbord piepjes geeft en de led brandt nog dan is het nog goed.
Als alles goed gaat zet je cpu weer erin en test je het geheel weer voor 2 minuten of langer met memtest en prime95.

Grote kans dat voeding of moederbord kapot is gegaan. Of een onderdeel maakt kortsluiting. Je kan dan proberen alles uit de kast te halen en op een kartonnen doos te zetten en dan op te starten.

Als je een nieuw onderdeel hebt besteld en alles lijkt goed te werken, voer dan wel prime95 voor minstens 2 dagen lang achterelkaar in normale prioriteit uit. Je kan dan wel gewoon verder werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Archimond op 13-05-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben met name geïnteresseerd in de nieuwe nForce-drivers, omdat ik het gevoel heb dat niet alles uit mijn SATA/RAID wordt getrokken. Zodoende ook even de SATA-controller geupdate (nvatabus.sys v5.10.2600.0666 / 24-4-2006). Helaas is het vakje voor "Enable command queuing" nog steeds leeg voor mijn Maxtor harde schijven. Hopelijk is dat met de officiële drivers uiteindelijk wel gefixt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Bij mij doet dat vinkje het wel met de 8.25 versie die eerder gepost was. Deze heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb overigens een samsung harde schijf (SP2004C)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Laatst online: 11:43
Ik heb zojuist dit mobo ingebouwd in een server en alles aangesloten, alleen nu vroeg ik me af (beetje laat :|) of een RAID kaart (Highpoint 2320) wel werkt in dat PCI-E 16x slot. Tot nu toe wil hij, wat ik ook doe, geen host adapter vinden. Iemand een idee, of is het gewoon niet mogelijk?

EDIT:
nm, hij staat dus niet in de compatability list, dan maar ff een andere oplossing zoeken :P

[ Voor 15% gewijzigd door dj_tjerk op 17-05-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Laatst online: 17-08-2021
Anoniem: 107593 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:59:
[...]

Ik ben met name geïnteresseerd in de nieuwe nForce-drivers, omdat ik het gevoel heb dat niet alles uit mijn SATA/RAID wordt getrokken. Zodoende ook even de SATA-controller geupdate (nvatabus.sys v5.10.2600.0666 / 24-4-2006). Helaas is het vakje voor "Enable command queuing" nog steeds leeg voor mijn Maxtor harde schijven. Hopelijk is dat met de officiële drivers uiteindelijk wel gefixt...
als je in raid draait blijft het vakje grijs he..ncq word d8 ik niet ondersteund als je in raid draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10559

Ook bij mij zat het zeer goedkope koelblokje op de northbridge los en maakte een schurend geluid als je het wat verschoof. Dus heb ik 2 Zalman koelblokjes besteld met het doel die op de northbridge te vervangen en er op de southbridge ook gelijk een te zetten. Toen ik het blokje (voorzichtig) van northbridge afhaalde zag ik direct dat alle hoekjes van de core enigszins afgebrokkelt waren. Dat deed me denken aan alle verhalen omtrent de Athlon XP.

Hij heeft tot nu toe altijd stabiel gedraait en dat doet hij na het vervangen nog steeds maar het geeft toch geen lekker gevoel. Heeft iemand anders dit ook al eens onderhanden gehad en is te verwachten dat dit nog problemen gaat geven?

Cool 'n' Quiet werkt bij mij trouwens alleen als ik het geheugen instel op 2T. Zodra ik het aan durf te zetten terwijl mijn geheugen op 1T staat loopt hij keihard vast. Iemand die hier iets op weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Welk merk en type geheugen heb je in je systeem en hoeveel modules?
Misschien kan je de BIOS nog even updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH

PesaH

Holy Cow!

Archimond schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:55:
De rest wordt dan waarschijnlijk door de onboard videokaart gebruikt. Het zal dan 384, 448 of 480MB geheugen aangeven.

Je hebt waarschijnlijk hetzelfde gedaan als degene in deze topic:
Aaaahhh voeding is op 110Volt gezet!

Probeer eerst eens met een andere voeding. Daarna probeer je het moederbord, zonder de cpu op te starten en voor 2 minuten te laten draaien. Als het moederbord piepjes geeft en de led brandt nog dan is het nog goed.
Als alles goed gaat zet je cpu weer erin en test je het geheel weer voor 2 minuten of langer met memtest en prime95.

Grote kans dat voeding of moederbord kapot is gegaan. Of een onderdeel maakt kortsluiting. Je kan dan proberen alles uit de kast te halen en op een kartonnen doos te zetten en dan op te starten.

Als je een nieuw onderdeel hebt besteld en alles lijkt goed te werken, voer dan wel prime95 voor minstens 2 dagen lang achterelkaar in normale prioriteit uit. Je kan dan wel gewoon verder werken.
Sorry, heb even geen tijd gehad om te reageren...

Die SilenX voeding is al een nieuwe voeding maw grote kans dat het moederbord naar de ... is.
Hopenlijk is het alleen maar het moederbord anders zijn we verder van huis. Kan het zijn dat de cpu ook naar een andere wereld wordt geholpen door een verkeerde spanning?

Ohja en het groene ledje brandt gewoon als ik em aanzet, ik hoor echter geen piepjes...
Testen met Memtest en Prime gaat niet, na 20 seconden gaat de pc uit...

[ Voor 7% gewijzigd door PesaH op 19-05-2006 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdb
Anoniem: 10559 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:31:
Ook bij mij zat het zeer goedkope koelblokje op de northbridge los en maakte een schurend geluid als je het wat verschoof. Dus heb ik 2 Zalman koelblokjes besteld met het doel die op de northbridge te vervangen en er op de southbridge ook gelijk een te zetten. Toen ik het blokje (voorzichtig) van northbridge afhaalde zag ik direct dat alle hoekjes van de core enigszins afgebrokkelt waren. Dat deed me denken aan alle verhalen omtrent de Athlon XP.
Bij mij is dit ook het geval, bij het insteken van een andere cpu hoorde ik wat knarsend geluid onder het koelblokje.

Toen ik deze erafhaalde zag ik ook wat zwart restjes in de paste. Voorlopig werkt alles nog maar bij het minste dat fout loopt doe ik het binnen en vraag ik een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10559

Archimond schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:25:
Welk merk en type geheugen heb je in je systeem en hoeveel modules?
Misschien kan je de BIOS nog even updaten
Geheugen is van het merk MDT. Ik heb er 2 modules van 1GB inzitten dus dat zou geen probleem moeten geven. De BIOS had ik al gefasht naar de nieuwste.
Ik denk toch dat het aan het moederbord ligt en zit er sterk over te denken om de MSI variant hiervan te halen. Daar heb ik veel goede dingen over gelezen op AnandTech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Als je de Asus moederbord nog terug kan brengen naar de winkel of voor een aardig prijsje kan ik je dat aanraden om dat te doen. De MSI heeft alles wat Asus ook heeft, maar is beter over nagedacht en heeft goede heatsinks op de beide grote chips. Tevens kan die tot 250mhz geclockt worden en er zijn veel positieve reacties op www.newegg.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH

PesaH

Holy Cow!

Ik zit nu met het volgende probleem :s
Mijn voeding, SilenX iXtrema Micro Series PSU 320w, heeft alleen maar 3 4-pins molex aansluitingen en 1 aansluiting voor een floppy disk. Nu kun je de molex op een dubbele molex aansluiten maar dan werkt t niet meer. Althans dat heb ik met beide case fans geprobeerd en dat werkte niet. Al zou dat wel gaan dan kom ik nog minimaal 1 molex te kort. Ik heb nu de dvd brander, de hdd en een aansluiting van de dign kast aangesloten en mijn case fans dus helemaal niet. Lijkt me niet aan te raden, of moet dit wel kunnen? Verder werkt de VFD niet. Misschien dan maar die ene molex die ik daarvoor gebruik op de case fan aansluiten. Doet tenminste 1 van de 2 het.

Er zijn hier volgens mij meerdere mensen met zo'n voeding. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PesaH schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:04:
Ik zit nu met het volgende probleem :s
Mijn voeding, SilenX iXtrema Micro Series PSU 320w, heeft alleen maar 3 4-pins molex
En wat heeft dat met het Asus A8N-VM CSM plankje te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH

PesaH

Holy Cow!

OlafvdSpek schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:06:
[...]

En wat heeft dat met het Asus A8N-VM CSM plankje te maken?
Weet je wat, qoute jij eens alle entries in deze thread die niet rechtstreeks over het plankje gaan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Raar pakketje zelfs de niet x64 pakt uit naar een 64 map. Dit is de readme:

This WinXP nForce (Tritium) driver package consists of the following components:

Ethernet Driver (v60.15)
Network Management Tools (v60.16)
SMBus Driver (v4.52) "WHQL"
Installer (v5.08)
WinXP IDE SataRAID Driver (v6.67) "WHQL"
WinXP IDE SataIDE Driver (v6.67) "WHQL"
WinXP RAIDTOOL Application (v6.69)

Geen audio, display of tpm dus.

Ethernet is nieuwer als zowel de normale driver als de nsip driver
Network Management is nieuwer als zowel de normale driver als de nsip driver
SMBus is nieuwer als zowel de normale driver als de nsip driver
Installer is nieuwer als zowel de normale driver als de nsip driver
SataRAID is nieuwer als de normale driver maar ouder dan de nsip driver
SataIDE is nieuwer als de normale driver maar ouder dan de nsip driver
RAIDTOOL is nieuwer als de normale driver maar ouder dan de nsip driver

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 23-05-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kreeg meteen een reboot en bluescreen bij de installatie van de ethernet-driver. Mijn systeem is weer teruggezet naar de oude drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PesaH schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:56:
Weet je wat, qoute jij eens alle entries in deze thread die niet rechtstreeks over het plankje gaan ;(
Ik kan er zo snel even geen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH

PesaH

Holy Cow!

OlafvdSpek schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:08:
[...]

Ik kan er zo snel even geen vinden.
jammer...antwoord geven mag nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Anoniem: 107593 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:18:
Ik kreeg meteen een reboot en bluescreen bij de installatie van de ethernet-driver. Mijn systeem is weer teruggezet naar de oude drivers.
Hier hetzelfde. Je moet ze schijnbaar eerst uninstallen. In tweede instantie (mapje handmatig aanwijzen) lukte het wél zonder uninstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdb
Ik zit met een probleemke.

Ik gebruik dit bord voor een HTPC.

Ik heb men tv aangesloten op de onboard tv-out maar nu moet ik telkens kiezen. Ofwel beeld op CRT ofwel beeld op TV.

Ik zou graag mijn TV gebruiken als een extend van mijn CRT, vroeger met mijn GF4MX ging dat.

Die nvidia Geforce 6150 is toch ook dual view? Er staat toch "Dual VGA Output: DVI-D/TV-OUT, RGB" in de handleiding.

Ik gebruik de laatste nvidia drivers, zowel nforce als geforce, en de OS is Win MCE.

Edit: Blijkbaar werkt C&Q ook niet. Ik heb nochthans de laatste AMD drivers geinstalleerd en C&Q geenabled in BIOS.
Vcore is 1.5v :?

[ Voor 14% gewijzigd door pietervdb op 27-05-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Als het goed is moet bij de nvidia opties wel bijstaan om het beeldscherm uit te breiden naar andere beeldscherm. Check of je: "Uitbreiden naar tweede beeldscherm uitschakelen" (engels: Disable auto-spanning on secondary device) het vinkje daarvoor hebt ingeschakelt, dat moet uit.

Welke processor heb je en heb je zowel de Nvidia 430 chipset drivers en de CPU drivers van AMD geinstalleerd?
Heb je ook bij power management, schema's op minimaal power management gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdb
Archimond schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:18:
Als het goed is moet bij de nvidia opties wel bijstaan om het beeldscherm uit te breiden naar andere beeldscherm. Check of je: "Uitbreiden naar tweede beeldscherm uitschakelen" (engels: Disable auto-spanning on secondary device) het vinkje daarvoor hebt ingeschakelt, dat moet uit.

Welke processor heb je en heb je zowel de Nvidia 430 chipset drivers en de CPU drivers van AMD geinstalleerd?
Heb je ook bij power management, schema's op minimaal power management gezet?
Dit zijn de specs van mijn HTPC:

Mobo: Asus A8N-VM-CSM
CPU: AMD64 3000+
Ram: 512MB 333Mhz
HD: Maxtor 160GB IDE
DVD: LG DVD 16x
TV-kaart: Xentor

Ik zal je raad eens opvolgen. Ik laat je straks iets weten of het mij gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdb
C&Q werkt nu --> bedankt daarvoor.

Maar mijn tv nog niet. Ik heb alle instellingen zitten aflopen en proberen maar niets lukt momenteel.
Ik heb zelf coolbits reg tweak toegepast zodat ik zeker alles kan zien van het nvidia menu.

Het rare is dat ik maar Eén beeldscherm kan selecteren en dat ik er ook maar 1 zie. Maar ik kan wel kiezen naar waar ik het stuur, CRT of TV.

Zie screenshot

http://users.pandora.be/pietervdb/6150.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdb
Juist Eén beeldscherm.

Dit is het rare, normaal zou nu al die verschillende modussen daar terecht moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

sWORDs schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:11:
[...]

As GeForce 6150 has only one RAMDAC (Random Access Memory Digital/Analog Converter) and hence two analog outs are impossible, the following combinations are not supported:

analog monitor (onboard DVI) + analog monitor (onboard VGA). (First of all connecting an analog monitor to onboard DVI is physically impossible because the onboard DVI connector is DVI-D that lacks 4-pin holes and hence a DVI to VGA adapter cannot be used.)

analog monitor (onboard VGA) + TV (onboard TV out). (Note that signals from onboard TV out are analog.)

Google is je vriend. ;)
Leest iemand dit topic wel eens compleet door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdb
Me --> start walking to the PC shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Op dit MoBo zit alleen op de North Bridge een koelblok, de Nforce 430 heeft geen enkele koeling. Nu heb ik bij dit Mobo ook een Zalman koelblokje besteld, kan ik die gewoon op deze chip zetten (er zitten bevestigingsgaten) zonder dat dit de 2 PCI sloten in de weg zitten? En levert dit niet juist koelproblemen op? Ik snap sowieso niet echt waarom ASUS daar geen koeling standaard op heeft zitten, maar misschien dat dit een bepaalde reden heeft?

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thierry88 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:51:
Op dit MoBo zit alleen op de North Bridge een koelblok, de Nforce 430 heeft geen enkele koeling. Nu heb ik bij dit Mobo ook een Zalman koelblokje besteld, kan ik die gewoon op deze chip zetten (er zitten bevestigingsgaten) zonder dat dit de 2 PCI sloten in de weg zitten? En levert dit niet juist koelproblemen op? Ik snap sowieso niet echt waarom ASUS daar geen koeling standaard op heeft zitten, maar misschien dat dit een bepaalde reden heeft?
Zelf heb ik geen koelblokje gemonteerd. Ik kan me echter zeker voorstellen dat je - zeker als de airflow niet optimaal is - er een opzet. Bij mij is de chip momenteel toch zeker een graadje of 40 (schat ik). Koelproblemen zul je zeker niet krijgen.
Als je langere PCI-kaarten gebruikt, zou het echter kunnen zijn dat het koelelement in de weg zit. In een andere pc van mij (met een Asus A8N-SLI) moest ik daarom een soortgelijk koelblokje enigszins verbuigen.
Ik denk dat het moederbord bij velen gewoon perfect werkt zonder koelblokje. Waarom zou Asus dat dan moeten doen? Het is mijns inziens slechts noodzakelijk als je (zoals reeds aangegeven) een slechte airflow hebt of als je gaat overklokken (zekerheidshalve).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 23:58
Weet iemand of het mogelijk is om een grote koeler (lees: ThermalTake Silent Tower) gemonteerd kan worden op de Asus A8N-VM CSM? Er zijn namelijk gaten nodig in het moederbord en ik weet niet of ze erop zitten (kan op google ook niet echt iets vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb er wel een grote koeler op de Arctic Freezer 64 pro maar die heeft die gaten niet nodig. Ik dacht dat die Thermaltake er niet op kon. Die Freezer doet het prima overigens heel mooi stil met een extra Zalman fanmate ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik heb een Zalman CNPS-7000-CU LED zonder bracket op de processor gemonteerd. Er zijn 2 gaten naast de processor waarin ik de lange schroeven van de bracket heb ingeschroefd. Als de Thermaltake Silent Tower de bracket niet per se nodig heeft om vast te zitten dan kan je het proberen.

Edit:
Ik heb net even de plaatjes op overclockerscafe bekeken en het moederbord in mijn kast, helaas zal dat niet lukken. http://www.overclockercaf.../Tt_SilentTower/pg_3.html
Die koeler heeft 4 schroefgaten nodig en de A8n-VM CSM heeft er maar 2. Als je gaat boren zal je door de banen die op de printplaat lopen moeten boren....

Het is beter om de Arctic Freezer 64 pro te kopen wat Gianni ook heeft. Een fanmate hoeft niet als je C&Q inschakelt. Als C&Q uit staat, kan je met Speedfan de fanspeed van de processor nog regelen. Helaas staat de fanspeed van de Casefan connector altijd op 100%, die is niet te wijzigen.

Als je het moederbord nog moet kopen, zal ik je de MSI variant aanraden met 6150 chipset, die is ook te vinden in de pricewatch. De MSI heeft minder bugs en meer features dan deze te vroeg uitgebrachte Asus moederbord.

[ Voor 42% gewijzigd door Archimond op 01-06-2006 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Inderdaad zou ik ook liever die MSI nemen als je de Asus nog niet gekocht hebt. Fanmate is niet nodig maar ik heb cool & quiet al aan, en met die fanmate hoor je hem dan HELEMAAL niet meer.. :D Temperaturen blijven laag dus moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Gianni Rombios schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:13:
Ik heb er wel een grote koeler op de Arctic Freezer 64 pro maar die heeft die gaten niet nodig. Ik dacht dat die Thermaltake er niet op kon. Die Freezer doet het prima overigens heel mooi stil met een extra Zalman fanmate ertussen.
Heb jij je Freezer Pro er op de juiste manier op gekregen? Bij mij zat de northbridge heatsink in de weg voor de cliphendel. Dus heb zitten dubben of ik een rij koelvinnen weg zou dremelen of andersom monteren, ben voor de laatste optie gegaan. Met als enige nadeel dat er geen lucht over het geheugen geblazen wordt op deze manier. Vond overigens wel dat er aardig wat kracht gezet moest worden bij het overhalen van de hendel, maar hij koelt goed (stressed tegen de 40' - Venice 3200+) en is stil.

[ Voor 3% gewijzigd door mark_vb op 03-06-2006 16:04 ]

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja ik kreeg hem er vrij gemakkelijk op (3800+ X2 in mijn geval, stressed iets van 43' geloof ik met laatste bios, met originele bios gaf hij zeker 10' hoger aan(!)). Ik meen dat hij "andersom" hóórt, dwz de fan blaast over het koelblok de warme lucht de kast uit. Wat het geheugen betreft, hij zuigt dus in geringe mate de warme lucht van het geheugen af. De fan blaast dus sowieso over het cpu blok heen
http://tweakers.net/productsurvey/127782 en
http://tweakers.net/ext/fotoviewer/?prSurveyImageID=1047
Zo heb ik het dus ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177664

welk msi bordje is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-11-2024
MSI K8NGM2-FID

Voordeel is dat (als het goed is, is in iedergeval in de US zo) dat bij de MSI wel de TV-out bracket geleverd wordt. SPDIF bracket zit er dan weer niet bij, maar ik weet zo 1-2-3 niet of die bij de Asus er wel bij zit.

Als je nog geen haast hebt, kun je natuurlijk ook voor de Asus M2NPV-VM gaan. Dit is een AM2 socket bord, iets duurder, maar wel met de laatste socket er op zodat je wellicht later misschien nog een CPU upgrade kunt uitvoeren. En deze is AMD Live! Ready (Rapid on/off functionality) en de TV Out bracket wordt zo te zien mee geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Weet iemand hoe je hier de FSB kan veranderen? Ik kan namelijk wel de overclockopties op manual zetten waardoor de FSB-instelling zichtbaar word, maar hier kan ik verder niks aan veranderen, want er staat alleen maar 200 MHz. En ik lees op sommige forums dat mensen hem tot 240 MHz weten te krijgen. Ik heb bios versie 1001, en een Athlon 64 3200+ Venice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Gewoon intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Je kan ook op page up of page down drukken om het te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnubst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 09:53
Er is weer een nieuwe bios, 1002. Het is wel een beta en er staat helaas ook niet bij wat er veranderd is. Hopelijk lukt het hibernaten en sleep nu wel goed, hij blijft nog steeds hangen met bios 1001.

http://support.asus.com/d...=en-us&model=A8N-VM%20CSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geen idee wat 1002 doet, ik heb geen problemen met wakker worden vanuit S3.

Voor degenen die problemen hebben met de installatie van de Forceware 88.61 drivers op Vista Beta 2 x64 icm dit bord (zwart scherm na installatie, ik had dit ook), een tip: lees de releasenotes van 88.61, daar staat hoe je de datum in een .inf moet veranderen om het te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 10:20
Nu een systeem in elkaar aan het zetten voor wat vrienden van me, in elkaar zetten + installeren ging probleemloos alleen kom ik niet uit deze instelling:

Hyper Transport Nforce configuration
Nforce to Nvidia Frequency/Link Width

Frequency kan tussen de 200 en 1600 ingesteld worden in stappen van 200Mhz, Link Width is 4/4, 8/8 of 16/16. Da's allemaal leuk en aardig maar ik kan nergens vinden wat standaard is voor dit moederbord met een Athlon64 3200?

Er boven staan dezelfde settings voor "LDT to Geforce" alleen kan je daar bij frequentie en link width ook 'Auto' kiezen. Iemand enig idee wat ik in zou moeten vullen? De handleiding komt niet verder dan "2000/1600 MT/s" whatever that may be :) Op internet is ook helemaal niets te vinden. Erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
1000MHz en 8/8 zou geloof ik moeten kunnen. Ik heb voor de stabiliteit 400 en 4/4 gekozen, schijnbaar kun je met de geïntegreerde grafische kaart minder hoog komen plus ik heb niet zo snel en niet geheel identiek geheugen. Op het asus forum is er wel iets meer over te vinden. Dit is gewoon een zwak punt van dit bord dat hij lager zit dan andere borden.

Geforce gewoon op auto zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-06-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Zet Hyper Transport Nforce configuration beide waardes op auto. Dan zet het moederbord de waardes automatisch op 1000mhz en 16/16

Bij Nforce to Nvidia Frequency/Link Width zet het op 400mhz en 8/8 voor stabiliteit. standaard zet die het op 800mhz, maar als je gebruik maakt van de geintegreerde videokaart is dat soms niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Ik heb 2x 512 MB PC3200 DDR400 TwinMos in dual channel mode draaien op dit mobo, als ik in de andere 2 sloten ook 2x 512 MB wil, is het dan van belang dat dit exact hetzelfde geheugen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb ook 2x 512 MB PC3200 DDR400 TwinMos maar 1 van 2.5 en 1 van 3 cas. Ik krijg ze in dual channel niet boven de 333 MHz. Heb jij ze nu wel op 400 draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nVidia nForce4 430/410 v8.26 WHQL
* Ethernet Driver (v50.23) "WHQL"
* Network Management Tools (v50.23)
* SMBus Driver (v4.52) "WHQL"
* Installer (v4.93)
* Win2K IDE SataRAID Driver (v6.66) "WHQL"
* Win2K IDE SataIDE Driver (v6.66) "WHQL"
* Win2K RAIDTOOL Application (v6.63)
* WinXP IDE SataRAID Driver (v6.66) "WHQL"
* WinXP IDE SataIDE Driver (v6.66) "WHQL"
* WinXP RAIDTOOL Application (v6.63)

Windows XP
Windows XP Media Center Edition
Windows XP Professional x64 Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135555

Ik ben ook weer bezig om een HTPC bij elkaar te worstelen.

Na het lezen van diverse threads kom ik tot de volgende items:

Azerty
261,06 3RSystem HT1100, Zwart
85,57 Asus M2N-E
37,73 Huntkey LW-6450HG, 450 Watt, Retail
289,66 AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket AM2, Boxed
41,51 Zalman CNPS9500 AM2
99,40 Kingston KVR533D2E4K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz
79,72 Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
135,33 Asus EN7600GS SILENT/HTD, 512 MB, DDR2, PCI Express x16
35,35 Pioneer DVR-111, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
49,99 Azerty Montage volledig systeem +installatie Windows, 1 jaar, Ja
85,26 Hauppauge WinTV HVR1100, PCI
94,74 Microsoft Windows XP Media Center Edition, NL, OEM
1295,32

De kast is persoonlijke smaak maar heeft een goede koeling en past goed bij mijn Yamaha.
Er komt nog een Asus SPDIF Out 2-Port (optisch/coaxiaal) bracket bij daar er geen board te vinden is dat optische Spdif uitgang heeft in combinatie met overige eisen zoals Nvidea chipset AMD 64 etc.

Kan het systeem nog wat goed koper maken door een andere Processor te nemen en evt een anhanix kast.

Weet alleen niet of dit spul wel bij elkaar past.
Als jullie opmerkingen hebben, schiet maar.

nog een edit Het moet wel een stille kast zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 135555 op 24-06-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik weet niet waar je woont, maar misschien is dit iets om rekening mee te houden bij de aanschaf van de Hauppauge WinTV HVR1100:

(bron)
* NEDERLANDSE KLANTEN LET OP !
Digitale Televisie via de ether in Nederland wordt verzorgd door Digitenne. Echter, Digitenne heeft er in tegenstelling tot soortgelijke systemen in onze buurlanden, voor gekozen om het digitale pakket te versleutelen, waardoor deze alleen op ontvangers met een smartcard interface zijn te bekijken. Hierdoor zijn onze HVR producten dus NIET geschikt voor Digitenne of KPN TV !! Wanneer u in de grensregio woont is het wel mogelijk om eventueel beschikbare Duitse of Belgische DVB-T zenders te ontvangen met de HVR producten
Verder lijkt me jouw setup toch wel enigszins off-topic. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
@Gianni Rombios: ik heb 2 keer cas 2.5 Twinmos geheugen, en dit werkt inderdaad op 400 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135555

LeechGuy schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:14:
Ik weet niet waar je woont, maar misschien is dit iets om rekening mee te houden bij de aanschaf van de Hauppauge WinTV HVR1100:

Verder lijkt me jouw setup toch wel enigszins off-topic. O-)
Bedankt voor de tip.

Ben al op een andere thread overgestapt.
dacht dat ik hier goed zat. Heb namelijk problemen een goed MB te vinden. Heb nl HDFTV flatscreen met HDMI ingang en een Spdif optisch op mijn versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180900

Vraag over warmte.

Hoe kan ik het beste het aluminium koelblokje verder afkoelen op dit moederbord?

mvg René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Opnieuw koelpasta aanbrengen, zorgen voor veel airflow of een fan erop schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Anoniem: 107593 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:33:
nVidia nForce4 430/410 v8.26 WHQL
* Ethernet Driver (v50.23) "WHQL"
* Network Management Tools (v50.23)
* SMBus Driver (v4.52) "WHQL"
* Installer (v4.93)
* Win2K IDE SataRAID Driver (v6.66) "WHQL"
* Win2K IDE SataIDE Driver (v6.66) "WHQL"
* Win2K RAIDTOOL Application (v6.63)
* WinXP IDE SataRAID Driver (v6.66) "WHQL"
* WinXP IDE SataIDE Driver (v6.66) "WHQL"
* WinXP RAIDTOOL Application (v6.63)

Windows XP
Windows XP Media Center Edition
Windows XP Professional x64 Edition
Vandaag heb ik die geinstalleerd zonder de network management tools.
In ieder geval heb ik positief nieuws over de S-ata burst en sustained speed.
Vroeger had mijn Samsung 250GB harde schijf een burst speed van 60 tot 80 MB/s en sustained speed rond de 60MB/s,
Nu heb ik Burst speed rond de 95-110 MB/s en Sustained rond de 70MB/s

Internet komt vanzelf als ik veel dingen ga downloaden of kopieer via het netwerk.
NCQ is nu ook beschikbaar, hier voor heb ik nforce v8.25 van Nforce HQ gebruikt, iemand had het samengesteld.

Even met HDtach wat benchmarks gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/2078/hdtachncqrconsamsung5ob.th.jpg
NCQ en Read caching aan

Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/467/hdtachncqonrcoffsamsung9cx.th.jpg
NCQ aan en Read caching uit

Afbeeldingslocatie: http://img459.imageshack.us/img459/4315/hdtachncqoffrconsamsung1xr.th.jpg
NCQ uit en Read Caching aan

Afbeeldingslocatie: http://img459.imageshack.us/img459/1977/hdtachncqrcoffsamsung4sp.th.jpg
NCQ uit en Read Caching uit

Conclusie: aangezien de resultaten bijna gelijk zijn kies ik de mooiste grafiek :*), nu heb ik NCQ en Read caching aan. Read Caching zorgt voor hogere burst rate, maar ook meer cpu.

Alle programma's stonden uit + bijna alle services behalve die van netwerk en echt nodige.
Getest met mijn Samsung 250GB S-ata II harde schijf

Nog een tip om de safely remove hardware icon uit te schakelen: http://www.nforcershq.com...ardware-icon-vt66403.html

[ Voor 31% gewijzigd door Archimond op 06-07-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_193
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb dit ding voor mijn vriendin aangeschaft in samenstelling met:

Athlon64 939 3200+ Venice
Kingston Valueram 256mb 400mhz cl3.0 2x
Samsung SpinPoint P Serie HD080HJ
Pioneer DVR-111D dvd brander
in een: Sweex OEM Desk Mercury Zw/Wit PRESC 400W

Ik heb tot op heden alleen maar problemen met dit moederbord,veelal loop hij vast (wat ik nu verholpen heb) en heb nu last van regelmatige reboots... ik heb al een aantal forceware drivers gebruikt maar ik krijg het er niet uit! nieuwste bios voorderest de nieuwste drivers.... ik word radeloos van dat ding!

Oja,als iemand een suggestie heeft of hetzelfde probleem heeft verholpen laat het mijn s.v.p. weten.
ik had namelijk al een eerdere post gelezen waar het weg zou zijn met forceware 81.98 als ik me niet vergis, ook al geprobeert, hielp ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Je hebt dit in een Sweex kast met daarin de standaard voeding van Sweex? Dat is vragen om problemen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_193
yep, heb ook al me eige voeding erin gehangen: A.C. Ryanpower 2 voeding van 480Watt

Hielp ook niets dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Oke, dat sluit een brakke voeding uit (nou ja, Sweex is sowieso brak). Misschien heb je een moederbord gekregen wat gedeeltelijk DOA is, dat wil zeggen, er zitten defecten in die hem toelaten wel op te starten en zo, maar toch voor problemen zorgen die normaal en lekker gebruik onmogelijk maken.
Ik heb dit moederbord ook in combinatie met dezelfde CPU, en heb helemaal nergens last van. Misschien heb je problemen met het geheugen, wat in tegenstelling tot wat velen zeggen niet te maken heeft met je moederbord maar met de memorycontroller die ingebakken zit in de Athlon 64. Draai eens memtest om te kijken of er errors ontstaan. En heb je al gekeken of de temperaturen wel in orde zijn? Dit is uit te lezen met progjes als Speedfan of Everest (die overigens dit moederbord niet ondersteund, ten minste de discontinued Home Edtion niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_193
Hej,

Ik heb memtest even laten lope tot 200% en geen errors...

Ook even gekeken met speedfan maar alle temps komen niet bove de 45 graden uit....

Misschien nog verdere suggesties?

Wat misschien ook leuk is om te weten: ik heb op dit moment de kast openstaan, zodra ik aan de draden (met name cd-rom datakabel) zit geeftie 9/10 reboot. Ook is het zo dat als ik de kast afsluit hij weer af en toe vastloopt en het normale rebooten.... heeeel vaag allemaal.

Kan iemand zeggen waar dit aan ligt, me moederbord of processor want ik ga geheid terug naar de winkel!

Bedankt

[ Voor 52% gewijzigd door Nick_193 op 13-07-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Als hij reboot als je een kabeltje aanraakt, is dat iig een slecht contact. Kan aan je kabel liggen, aan de connector op de print of evt. zelfs een barst(je) in het mobo. Die hoef je niet te zien, maar bij de minste beweging kan die het contact bij sommige sporen laten breken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_193
Jongens ik ben der uit,

Nadat ik mijn intern geheugen derin had gezet (twinmos 512mb) liep hij als een zonnetje :)

Ik raadt dus iedereen aan om iig geen Kingston Valueram 256Mb 400 Mhz pc 3200 cl 3.0 samen te gebruiken met een a8n vm csm moederbord.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131347

Nick_193 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 00:15:
Jongens ik ben der uit,

Nadat ik mijn intern geheugen derin had gezet (twinmos 512mb) liep hij als een zonnetje :)

Ik raadt dus iedereen aan om iig geen Kingston Valueram 256Mb 400 Mhz pc 3200 cl 3.0 samen te gebruiken met een a8n vm csm moederbord.

Bedankt voor de hulp!
En zo komen dus de "wat een klote moederbord!" verhalen in de wereld....

Hoe dan ook, hier draait het moederbord al een half jaar meerdere uren per dag 100% probleemloos met Kingston ValueRam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Heeft iemand al een oplossing kunnen vinden voor het ruizen nadat je op de pauze knop hebt gedrukt?

Bij mij komt dat soms ook voor bij mijn microfoon en in battlefield 2. Andere mensen schrikken zich dood. Het is verholpen als ik wavesound selecteer, maar dat gebruikt wel meer processor kracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Archimond schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 03:31:
Heeft iemand al een oplossing kunnen vinden voor het ruizen nadat je op de pauze knop hebt gedrukt?

Bij mij komt dat soms ook voor bij mijn microfoon en in battlefield 2. Andere mensen schrikken zich dood. Het is verholpen als ik wavesound selecteer, maar dat gebruikt wel meer processor kracht
Basic Acceleration Mode is een workaround voor het pauze probleem in WinAmp.
Dear sir/madam,

Thank you for contacting ASUS Customer Service.

My name is Sky. It's my pleasure to help you with your problem.

If you play music with another software such as windows media player, does the audio output works fine? If not helpful, please go into windows Control panel->audio->playback device->advanced->audio hardware acceleration, adjust it to Basic Acceleration mode, then check if the sound is fine.

Sorry for any inconvenience. Hope a good day:)

If you have any problem, please refer FAQ(Frequently Asked Questions) or contact us again. We will try our best to help you.
http://support.asus.com/faq/faq.aspx?SLanguage=en-us

Sincerely,

Sky_liu

ASUS Customer Service Center(China)

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 01-09-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 131347 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 10:48:
En zo komen dus de "wat een klote moederbord!" verhalen in de wereld....
Of het moederbord houdt zich niet aan de standaard, of het geheugen niet, of de standaard is niet correct, of meerdere. :)
Ik gok toch op het moederbord dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159631

Een klant van ons heeft een p4r800-vm moederbord, hij wil graag 2 diskette drive's maar in de bios van dit bord staat er maar 1 als je er 2 aansluit. Iemand hier al vaker mee te maken gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 159631 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 08:48:
Een klant van ons heeft een p4r800-vm moederbord, hij wil graag 2 diskette drive's maar in de bios van dit bord staat er maar 1 als je er 2 aansluit. Iemand hier al vaker mee te maken gehad?
En dat vraag je in een s939 nvidia topic van een halfjaar oud? |:( Dit is gewoon het ontlopen van slotjes vanwege vragen die hier niet thuis horen en een slechte startpost hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door |sWORDs| op 06-02-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Iemand al ervaring met beta bios 1007?
Geen release notes, en na een google zag ik dat dit bios sommige problemen in Vista oplost - hoewel ik geen problemen heb met 1001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4rt_NL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-05 19:45
Ik wil binnenkort een klein PC'tje bouwen voor divx te kijken op de tv. Ik krijg binnenkort 1gb DDR400 geheugen terug van RMA. Dus ik ben opzoek naar een bordje die dit geheugen ondersteund. Is dit een beetje geschikt bordje voor divx ? Kan ik ook een moederbord aankomen die de Geforce 6150B heeft, en toch het gewone oude DDR ondersteund? Ik kwam namelijk uit op een gigabyte bordje (GA-K8N51PVM9-RH) maar die is nergens meer te krijgen, maar deze asus nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwiekamp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09-2024
Weet iemand of er al vista drivers verkrijgbaar zijn voor alle ASUS tools die bij dit board geleverd worden? Ik kan ze op de ASUS support site nl. niet vinden.

ASUS A8N-VM CSM | AlthlonXP 64 Venice 3200+ | 1024 DD400-X64 | Diamondmax 250GB | Acer AL1716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
mwiekamp schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:38:
Weet iemand of er al vista drivers verkrijgbaar zijn voor alle ASUS tools die bij dit board geleverd worden? Ik kan ze op de ASUS support site nl. niet vinden.
Wat bedoel je nou precies? Drivers voor tools?
Er staan op de download pagina wel degelijk Vista drivers voor dit moederbord.
De tools (utilities?) hebben geen drivers nodig, dat zijn gewoon programmaatjes en die werken 999 v/d 1000 keer gewoon onder Vista.......

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 15-06-2007 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158946

....

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 158946 op 25-07-2007 20:53 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
~[html]~[html]~[norml]~[/norml]~[/html]~[/html]