Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
't Is jammer maar ja: dollar omhoog de afgelopen weken + schaarste vanwege kerst = hogere prijzen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 20:51
Zelf heb ik al een aantal keren met veel plezier (goede service) gekocht bij 4Launch (http://tweakers.net/shopsurvey/4974). Daar geven ze dit mobo nog wel een groen kleurtje (http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=016291) wat meestal betekent, dat zodra ze de betaling binnen hebben, het product de volgende dag in je handen kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:19
jorikc schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 00:39:
Zelf heb ik al een aantal keren met veel plezier (goede service) gekocht bij 4Launch (http://tweakers.net/shopsurvey/4974). Daar geven ze dit mobo nog wel een groen kleurtje (http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=016291) wat meestal betekent, dat zodra ze de betaling binnen hebben, het product de volgende dag in je handen kan zijn.
Sterker nog, ik heb er daar gisteren eentje afgehaald :) (donderdag besteld), samen met de rest van de componenten voor een nieuw pc'tje:
  • Bon Chic Midi Tower Inwin 564TBS ATX 350W (zwart/zilver)
  • Hyundai TFT Monitor L72D 17", DVI (zilver)
  • Asus A8N-VM CSM GeForce 6150, SATA2 RAID
  • AMD Athlon 64 3200+ 2.00GHz HV 512kB S939 Box
  • Kingston 2x512MB DDR SDRAM PC3200 CL3.0
  • Hitachi 160GB SATA300 8MB, HDT722516DLA380
  • NEC DVD-/+RW ND-4550A 16x/16x/8x DL Bulk (zwart)
  • NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zwart)
  • Logitech Desktop Cordless Desktop EX110
  • Philips Speakerset MMS121 2.0 (zwart)
  • HP Deskjet 3940
Heb gisteren het geheel in elkaar gezet en het werkte meteen. Alle onderdelen passen mooi bij elkaar en ik ben tot nu toe erg tevreden. Ook het geluidsniveau is erg laag, zelfs met de standaard AMD koeler. De enige fans in de pc zijn dan ook die van de voeding en van de cpu, maar alles blijft prima op een lage temperatuur, ook onder zware belasting. (CPU heb ik maximaal op 45 graden gezien, idle is hij 41 graden). Tevens heb ik met mijn geheugen geen problemen om dual channel te draaien.

Alleen na het flashen van het bios naar versie 0506 kreeg ik een bad checksum error bij het opstarten. 1 keer gehad, daarna heb ik die error niet meer terug gezien (en het systeem is nog gewoon stabiel).

Heb echter nog 1 klein probleempje met het moederbord: ik heb een seriële poort nodig.
Echter, voor zover ik kan zien, heb je daarvoor een bracket nodig met een kabeltje naar het moederbord. Weet iemand waar ik die kan kopen? Ik zou ook een USB-naar-seriëel kabel kunnen kopen, maar die zijn meteen 20 euro of meer.

[ Voor 50% gewijzigd door Spollie op 13-12-2005 10:42 ]

Anoniem: 150249

dreamvoid schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:52:
Wat me helaas niet lukt is de snelheid van de cpu fan omlaag krijgen. Zowel Q-Fan in het BIOS, Asus PC Probe II en SpeedFan lezen netjes het toerental uit, maar aanpassen ho maar. Toch zou dit moeten kunnen - is er iemand die dit met succes voor elkaar heeft gekregen?
Je moet in het bios "cpu Q-Fan control" op enable zetten, dit is te vinden via power -> hardware monitor. Ik heb ook een venice 3200, en dan resulteert dit in een toerental van ongeveer 2100 rpm ipv de 3300 rpm zonder deze optie.
Ik heb verder geen problemen en ben tevreden, met dane-elec geheugen werkt het bord bij mij ook goed in dual channel en cool 'n quiet (sinds bios 0506).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-04 21:00
Ik heb dit moederbord gisteren geinstalleerd. Er zijn nog wat problemen.

Allereerst dacht ik dat mijn voeding (300watt) niet voldoende was. Het bleek echter dat de 20-pins plug wel in de 24 pins connector past en dat er nog een losse 4-pins plug bij mijn voeding zat, dat in de atx12v plug rechts van de processor moet. Dat wetende kreeg ik inderdaad het mobo geboot.

Echter, de VGA output werkt niet. Als ik mijn CRT monitor op de gewone monitor output zet, krijg ik geen beeld. Het systeem boot echter wel. Ik heb er tijdelijk een PCI-kaart in gezet, zodat ik wel beeld heb. Mijn vraag is nu waarom de onboard video niet werkt en wat ik er aan kan doen? De bios updates lijken hierover niets te melden..

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:59
Hoe werkt dit bordje in een werkstation? Ik ben op zoek naar een So939 moederbord, maar ik heb niet zo'n zin om nu een PCI-express videokaart te kopen. Is dit ding een beetje geschikt voor dingen als fotobewerking en webdesign? Of is 'los' videogeheugen op een aparte cheap-ass videokaart dan een betere optie?

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 22:55
David schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:02:
Hoe werkt dit bordje in een werkstation? Ik ben op zoek naar een So939 moederbord, maar ik heb niet zo'n zin om nu een PCI-express videokaart te kopen. Is dit ding een beetje geschikt voor dingen als fotobewerking en webdesign? Of is 'los' videogeheugen op een aparte cheap-ass videokaart dan een betere optie?
Dit plankje lijkt mij prima geschikt voor fotobewerking en webdesign. Daar heeft je grafische kaart verder ook niets mee te maken. De grafische kaart scoort overigens rond het niveau van een nVidia 6200, dus je zult minimaal een 6600 kaartje erin moeten duwen, als je er echt hinder van ondervindt. Maar dat lijkt me bij 2D bezigheden als webdesign en fotobewerking niet van toepassing. Als je in 3D objecten ontwerpt, zoals in 3D Studio Max oid, dan zou ik toch m'n heil zoeken in een wat zwaardere videokaart. Evenals voor het spelen van games met eyecandy.

Als je in dit bordje een X2 proc met 2GB geheugen prikt, kun je elk fotobewerkingsprogramma soepel draaien, om nog maar te zwijgen over webdesign tools.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
maartenvdv schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:38:
Ik heb dit moederbord gisteren geinstalleerd. Er zijn nog wat problemen.

Allereerst dacht ik dat mijn voeding (300watt) niet voldoende was. Het bleek echter dat de 20-pins plug wel in de 24 pins connector past en dat er nog een losse 4-pins plug bij mijn voeding zat, dat in de atx12v plug rechts van de processor moet. Dat wetende kreeg ik inderdaad het mobo geboot.

Echter, de VGA output werkt niet. Als ik mijn CRT monitor op de gewone monitor output zet, krijg ik geen beeld. Het systeem boot echter wel. Ik heb er tijdelijk een PCI-kaart in gezet, zodat ik wel beeld heb. Mijn vraag is nu waarom de onboard video niet werkt en wat ik er aan kan doen? De bios updates lijken hierover niets te melden..
300W werkt bij mij prima, maar dat ligt ook een beetje aan de overige invulling van je PC.

De volgorde van VGA outputs kun je aanpassen in de Bios. Kun je met je onboard videokaart in de bios komen (met beeld uiteraard)? Zoniet, probeer eens een biosflash en try again. Als het echt niet werkt, zou ik even contact opnemen met je leverancier voor een DEFOA (DEFective On Arrival).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50

Reinier

\o/

Ik heb de mijne al een paar dagen liggen, ik heb wat problemen met het inbouwen van een 450W voeding in mijn htpc-behuizing. Nu wilde ik deze misschien vervangen door een Shuttle SilentX 300W voeding. Gaat dat werken? Omdat 300W eigenlijk het minimum is en ik geen idee heb hoe goed die Shuttle voedingen zijn. Ze zijn immers nogal klein (dat is het hele punt juist ;) ) dus ik vraag me af hoe ze presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:35
Reinier schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:35:
Ik heb de mijne al een paar dagen liggen, ik heb wat problemen met het inbouwen van een 450W voeding in mijn htpc-behuizing. Nu wilde ik deze misschien vervangen door een Shuttle SilentX 300W voeding. Gaat dat werken? Omdat 300W eigenlijk het minimum is en ik geen idee heb hoe goed die Shuttle voedingen zijn. Ze zijn immers nogal klein (dat is het hele punt juist ;) ) dus ik vraag me af hoe ze presteren.
shuttle gebruikt die voedingen ook in hun barebones, en daarin zitten soms amd 64 cpu's met dikke videokaarten zoals de 6800gt, die zuipen wel, maar die voedingen trekken dat wel. En zo'n 6150 bordje zuipt een stuk minder dus kan wel :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Hebben meer mensen last van het probleem van raar gedrag op de USB poorten op de backplate? Als ik er een muis op aansluit blijft de cursor regelmatig even "hangen". Zet ik de muis op de front-aansluitingen (dus via de USB aansluitingen op het mobo zelf) dan is het probleem direct over. Als ik een beetje lees op de buitenlandse forums komt dit vaker voor, maar ik had gehoopt dat het met BIOS 0506 wel gefixed zou zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 20-12-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
dreamvoid schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:37:
Hebben meer mensen last van het probleem van raar gedrag op de USB poorten op de backplate? Als ik er een muis op aansluit blijft de cursor regelmatig even "hangen". Zet ik de muis op de front-aansluitingen (dus via de USB aansluitingen op het mobo zelf) dan is het probleem direct over. Als ik een beetje lees op de buitenlandse forums komt dit vaker voor, maar ik had gehoopt dat het met BIOS 0506 wel gefixed zou zijn.
Nog geen last van gehad.. Ook niet met bios 0303.
Wat ik soms wel eens heb is dat de muis niet altijd even snel "opstart". Dus als ik de PC een half uurtje niet gebruikt heb, wil de muis nog wel eens even op zich laten wachten. Maar verder niets vreemds met een USB muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Hier ook nog niets negatiefs gemerkt mbt. usb op bios 0303 of 0506.
Verder zou 300W voeding wel gewoon moeten werken, zelfs met 20pins aansluiting (doe ik ook met mijn antec aria). Als er maar verder niet te veel aangestuurd hoeft te worden (bij mij alleen een hd en dvd-brander)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Tip voor de belangstellenden: de veelgezochte TV-Out bracket is op voorraad bij Alternate voor 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

dreamvoid schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:22:
Tip voor de belangstellenden: de veelgezochte TV-Out bracket is op voorraad bij Alternate voor 15 euro.
Bij Salland Automatisering ook, naar het schijnt. Toch lijkt het me wel de moeite waard om er zelf een te klussen. Er is, behalve kabeltjes en een connector, geen elektronica voor nodig.

Anoniem: 131347

Ik heb dit moederbord ook besteld voor in een Media Center, in combinatie met de volgende hardware:
Behuizing: Ahanix D.Vine 5 (ATX, 300W, Zilver)
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)
Geheugen: Kingston KVR400x64C3a/512 (2 stuks)
Harde Schijf: Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB, SATAII
TV kaart: Hauppauge WinTV PVR-500MCE
Toetsenbord: Microsoft Remote Keyboard (for Media Center Edition)
Afstandsbediening: Microsoft Media Center Remote & Receiver 2005 NL
DVD Brander: BenQ DW1640 16x (Dual Layer, Zwart)

Ik ben erg benieuwd. Zodra ik alle hardware aangesloten heb ga ik (nog voor de installatie van software) als eerste een BIOS update doen denk ik.

Ik las al dat er meer mensen zijn met Kingston geheugen op dit moederbord, is dat ook KVR400x64C3a/512?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Nee ik heb KVR400x72C3a. Het enige verschil is ECC. Met dit geheugen tot nu toe 0,0 problemen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:19
Anoniem: 131347 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:01:
Ik las al dat er meer mensen zijn met Kingston geheugen op dit moederbord, is dat ook KVR400x64C3a/512?
Ja ik heb hetzelfde geheugen er in zitten en heb er totaal geen problemen mee gehad, dus wees gerust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik heb inderdaad precies datzelfde Kingston geheugen. Werkt tot nu toe vlekkeloos (nog geen enkele crash in de drie weken dat ik het systeem heb).

Ik ben erg tevreden met mijn nieuwe PC, na alle verhalen over bugs was ik op het ergste voorbereid met dit bordje maar het valt allemaal mee. C'n'Q werkt zodanig goed dat 99% van de tijd mijn standaard A64 koeler gewoon stil staat (via Speedfan, want Q-Fan in de BIOS is waardeloos, dat zet 'm wel omlaag tot 2000 rpm maar niet uit), dus ik ben blij dat ik geen dure cpu koeler heb gekocht. Nou alleen de voeding nog stiller krijgen...

Overigens is er weer een nieuwe nVidia ForceWare driver uitgebracht voor de 6150, ik heb nog geen problemen gehad met de vorige maar de upgradefreaks kunnen weer los. Ik blijf het trouwens ietwat schraal van nVidia vinden dat je moet betalen voor die PureVideo codec (stel je voor dat Intel zoiets met bv SSE3 of AMD met C'n'Q drivers zou doen), maar je doet er niets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

dreamvoid schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:39:
Ik blijf het trouwens ietwat schraal van nVidia vinden dat je moet betalen voor die PureVideo codec (stel je voor dat Intel zoiets met bv SSE3 of AMD met C'n'Q drivers zou doen), maar je doet er niets aan...
Waarom is dat schraal? nVidia moet toch ook licentiekosten betalen aan MPEG LA/Via Licensing, Dolby laboratories en DTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robpol schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:13:
[...]

Ja ik heb hetzelfde geheugen er in zitten en heb er totaal geen problemen mee gehad, dus wees gerust ;)
dreamvoid schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:39:
Ik heb inderdaad precies datzelfde Kingston geheugen. Werkt tot nu toe vlekkeloos (nog geen enkele crash in de drie weken dat ik het systeem heb).

C'n'Q werkt zodanig goed dat 99% van de tijd mijn standaard A64 koeler gewoon stil staat (via Speedfan, want Q-Fan in de BIOS is waardeloos, dat zet 'm wel omlaag tot 2000 rpm maar niet uit), dus ik ben blij dat ik geen dure cpu koeler heb gekocht. Nou alleen de voeding nog stiller krijgen...
Ik heb hetzelfde geheugen in m'n eigen PC zitten (ééntje van een GB en ééntje van 512) én nog een reepje van 512 in m'n zusje's computer én ook nog twee van 512 in de computer beneden en nooit problemen dus mijn ervaring met dit geheugen is ook nog steeds zeer positief! Gelukkig dat het ook op dit moederbord draait!

Voor wat betrefd het Q-Fan: Ik heb daar zeer goede ervaring mee op mijn Asus K8V SE Deluxe moederbord. De processor wordt teruggeschroeft en de fan gaat gewoon helemaal stilstaan.
Bij het A8N-VM CSM moederbord werkt het iets anders. Je moet in het BIOS een zogenaamde "CPU Target Temperature" instellen, misschien kun je hier eens naar kijken? 2000 RPM is inderdaad eigenlijk net iets teveel om écht stil te zijn. Mijn ervaring is dat je de meeste fans beneden de +/- 1500 RPM niet meer hoort maar het mooiste zou natuurlijk zijn als 'ie gewoon helemaal uitgaat (zoals op de K8V SE Deluxe).
Mocht je dit gaan proberen, deel 't even met ons :)

Verder nog mensen die Cool 'N Quiet in combinatie met Q-Fan wel goed werkend hebben op dit moederbord?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131347 op 23-12-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ruyter
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06-2018
Nu 3 weken ingebruik bestaande uit:
A8N-VM CSM
AMD Athlon Venice 3200+
2 strips 512 Twin geheugen
bios 0506 update
Maxtor 6L300S0 300 Gb SATA
WDC WD360GD 36 Gb SATA
WDC WD800BB 80 Gb ATA
Sataliet ontvangst kaart van Hauppauge
Koeler Zalman 7700 draaid op 1400 toeren met handregeling buiten de kast
Kast voorzien van zijruit heeft 2 extra ventilatoren welke in serie
geschakeld zijn om het geluid te reduceren, dus draaien op halve snelheid.
Temperatuur MB 31 graden, CPU 39 graden

Wat houd Cool 'N Quiet eigenlijk in, als ik opstart van de HD waarop
W2K is geinstalleerd dan krijg ik in CPU-Z de volgende waarden te zien

Core Speed 1004.5 Mhz
Multiplier x 5.0
HTT 200.9 MHz

Als ik dan het systeem flink laat werken worden de waarden

Core Speed 2009.1 Mhz
Multiplier x 10.0
HTT 200.9 MHz

Is dat alles ?
Kan ik nog ergens de HTT instellen op een hogere frekwentie ?

Als ik boot van een andere HD waar WinXP32 op staat dan zijn
alleen de volgende waarden aktief

Core Speed 2009.1 Mhz
Multiplier x 10.0
HTT 200.9 MHz

De Multiplier wordt nooit 5.0
Het lijkt er op dat er geen support naar WinXP gegeven wordt.
In de Task Manager is System Idle Process 98%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Ruyter schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:21:
Nu 3 weken ingebruik bestaande uit:
A8N-VM CSM
AMD Athlon Venice 3200+
2 strips 512 Twin geheugen
bios 0506 update
Maxtor 6L300S0 300 Gb SATA
WDC WD360GD 36 Gb SATA
WDC WD800BB 80 Gb ATA
Sataliet ontvangst kaart van Hauppauge
Koeler Zalman 7700 draaid op 1400 toeren met handregeling buiten de kast
Kast voorzien van zijruit heeft 2 extra ventilatoren welke in serie
geschakeld zijn om het geluid te reduceren, dus draaien op halve snelheid.
Temperatuur MB 31 graden, CPU 39 graden

Wat houd Cool 'N Quiet eigenlijk in, als ik opstart van de HD waarop
W2K is geinstalleerd dan krijg ik in CPU-Z de volgende waarden te zien

Core Speed 1004.5 Mhz
Multiplier x 5.0
HTT 200.9 MHz

Als ik dan het systeem flink laat werken worden de waarden

Core Speed 2009.1 Mhz
Multiplier x 10.0
HTT 200.9 MHz

Is dat alles ?
Kan ik nog ergens de HTT instellen op een hogere frekwentie ?

Als ik boot van een andere HD waar WinXP32 op staat dan zijn
alleen de volgende waarden aktief

Core Speed 2009.1 Mhz
Multiplier x 10.0
HTT 200.9 MHz

De Multiplier wordt nooit 5.0
Het lijkt er op dat er geen support naar WinXP gegeven wordt.
In de Task Manager is System Idle Process 98%
De HTT kun je instellen in het BIOS, voor Cool 'n Quiet in Windows XP moet je dr driver van de AMD site halen en je energie-instellingen op minimaal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ruyter
Bedankt in de Bios op Manual en 220 gezet
Met PC Probe II de waarden wat hoger gesteld
Met als resultaat 2210 Mhz
Echter de halve snelheid zoals in W2K gebeurt niet.

Inmidels hebben ook 2 kennissen van mij dit bord in gebruik
en zijn er zeer tevreden over.
We hebben blijkbaar geluk gehad dat we gelijk het goede
geheugen aangekocht hebben van het merk Dane-Elec

[ Voor 95% gewijzigd door De Ruyter op 24-12-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-04 16:50
Is gamen een beetje te doen met deze onboard GPU?? ik zit te denken aan hl2, wow..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 22:32

|sWORDs|

vSphere/ESXi

IceQb schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:48:
Is gamen een beetje te doen met deze onboard GPU?? ik zit te denken aan hl2, wow..?
Hij is langzamer dan een 6200, gamen is niet te doen dus.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
Hij is inderdaad iets langzamer dan de 6200. BF2 draait bij lage settings nog wel (niet mooi, maar wel speelbaar). In Counter-Strike (classic) is 1024*786*32 haalbaar, totdat iemand met rook gaat spelen: dan is het kaartje de weg kwijt.

HL2 heb ik nog niet geprobeerd.

Als tussenoplossing is het wel te doen, maar ik ben blij dat ik net een nieuwe videokaart besteld heb ;)
Dus als je het kunt missen: koop dan maar direct een nVidia 6800 of ATi X800 kaartje. Die zijn te vinden tussen de 200 en 300 euro en zijn prima kaarten om op te spelen.

Het verschil tussen de onboard chip en de nVidia 6200 serie is niet de moeite waard. De 6600 vond ik zelf twijfelachtig, dus voor een echte verbetering zou ik echt een 6800/X800 of beter adviseren (volgens mij heeft de X800 echter geen HDR ondersteuning, dus lees je wel even in voordat je iets koopt).

[ Voor 9% gewijzigd door Philip_Janssen op 25-12-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQb
heb dit mobotje net besteld, ik gebruik de onboard-VGA ook meer als tussenstap, zodra ik weer geld heb dan druk ik een fijn nvidia kaartje in dat pci-e 16x slot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn hier vast ook wel mensen die de onboard kaart van dit moederbord hebben aangesloten op een LCD TV met een resolutie van 1366x768. Hoe hebben jullie dit gerealiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4726

Mijn vriendin heeft dit brodje nu sinds ruim een maand in gebruik en tot dusver helemaal geen problemen gehad.

Het is een standaard systeem, Venice 3200+, 2 x 512 noname geheugen en 2 x HD en alles probleemloos.... tot vanmorgen.

Plotseling trokken de kleuren gedeeltelijk weg en kreeg ze een soort gekleurde schaduw op haar scherm, we dachten eerst dat het haar monitor was, maar na het aansluiten van een andere monitor bleek het daaraan niet te liggen.

Gelukkig hadden we nog een echte Virge DX videokaart liggen, daarmee doet haar sys. het eerst even, maar heeft iemand nog suggesties, behalve dan natuurlijk de garantie, want het lijkt erop dat de onboard videokaart om zeep is.

Dus suggesties om nog het e.e.a. te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
Mijn ervaring is dat de nVidia chipset erg heet wordt. Het ene chippie is netjes gekoeld met een koelblokje, maar het andere (zogezegd het "onderste" chipje) wordt erg warm. Nu weet ik niet meer zeker of dit nu de VGA chip was, maar als het zo is: koel deze eens en kijk eens of je monitor dan wel weer normaal beeld wil geven.

Anders zul je het OF moeten stellen met een externe VGA kaart (zoals je S3 kaartje of iets anders in een PCI/PCI-e slot) OF je zult aanspraak moeten maken op je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ruyter
IceQb schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:48:
Ik doe geen spelletjes dus daar kan ik je niet over informeren
wel film en foto bewerking en daar ben ik tevreden over.
in de bios het gebruikte geheugen op 128 Mb gezet
met een IIyama (glas monitor) een prima beeld.

Ben nog een beetje aan het uit testen hoe een en ander zich gedraagd.
Zo ben ik ook tegen het verschil van XP en W2K aangelopen.
Ben nog bezig met WinXp64 te testen. (180 dagen versie)

2 weken aan het knoeien geweest met een Raptor.
een file copieren van de ene partitie naar de andere in 8 minuten
Vond ik wel heel vreemd, uiteindelijk de zaak opnieuw geformatteerd
en dat blijkt de juiste oplossing te zijn, het preformat van de fabriek
is dus niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Reinier schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:12:
Bij Salland Automatisering ook, naar het schijnt. Toch lijkt het me wel de moeite waard om er zelf een te klussen. Er is, behalve kabeltjes en een connector, geen elektronica voor nodig.
Weet iemand waarom Asus die bracket niet gewoon standaard meeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 131347 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:49:
De HTT kun je instellen in het BIOS, voor Cool 'n Quiet in Windows XP moet je dr driver van de AMD site halen en je energie-instellingen op minimaal zetten.
Als ik dat doe reboot het hele systeem. De AMD driver heb ik, maar niet de laatste versie, die wil die niet installeren (Windows zegt dat het geen betere/nieuwere versie is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 131347 schreef op zondag 25 december 2005 @ 16:29:
Er zijn hier vast ook wel mensen die de onboard kaart van dit moederbord hebben aangesloten op een LCD TV met een resolutie van 1366x768. Hoe hebben jullie dit gerealiseerd?
Ik heb deze vraag al meerdere keren beantwoord. 1366 is niet mogelijk met 8 bits. Je kunt dus kiezen voor 1368 of 1360, waarbij de eerste de meest logische keuze lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

OlafvdSpek schreef op maandag 26 december 2005 @ 20:02:
[...]

Weet iemand waarom Asus die bracket niet gewoon standaard meeleverd?
Geen idee, het zal wel nét die paar dollar uitmaken zodat het bordje winstgevend tegen een redelijke prijs op de markt gezet kan worden. Ik vind het maar suf, het moederbord is niet 'af' zonder het tv-out bracket en hetzelfde geldt voor het S/P-DIF geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Reinier schreef op maandag 26 december 2005 @ 22:15:
Geen idee, het zal wel nét die paar dollar uitmaken zodat het bordje winstgevend tegen een redelijke prijs op de markt gezet kan worden. Ik vind het maar suf, het moederbord is niet 'af' zonder het tv-out bracket en hetzelfde geldt voor het S/P-DIF geval.
Maar het vage is dat een 1394 bracket dan wel weer wordt meegeleverd terwijl er wel al een 1394 port op de IO backplate zit.
Ook zou het wel handig zijn als webwinkels expliciet zouden vermelden dat die module nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
S-Video is in principe net als serieel een "legacy" aansluiting, alle moderne TV's accepteren ofwel analoog VGA over D-Sub ofwel digitaal over DVI/HDMI. Ik snap wel dat ze de backplate niet vol willen zetten met dingen die mensen toch niet gebruiken, en dit bord is toch voor een state-of-the-art HTPC bedoeld, die sluit je natuurlijk niet aan op een ouderwetse TV. Aan de andere kant, waarom zitten er dan parallel en PS/2 aansluitingen op?

Als ik Asus was geweest, zou ik zou dit mobo in twee uitvoeringen hebben uitgebracht: een "moderne" versie met achterop alleen 2x DVI, 2x Firewire, 4x USB2, optisch & coax digitale sound, en een uitgebreide "legacy" editie met S-Video, RGB Component, PS/2, 5.1 analoog, serieel, parallel en gameport voor mensen met oude hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dreamvoid schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:31:
S-Video is in principe net als serieel een "legacy" aansluiting, alle moderne TV's accepteren ofwel analoog VGA over D-Sub ofwel digitaal over DVI/HDMI. Ik snap wel dat ze de backplate niet vol
Nieuwe CRT TVs hebben (vaak) geen digitale ingang. En echt niet iedereen koopt een LCD TV.

Ik had liever TV out en SPDIF standaard achterop gezien dan parallel.

[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 27-12-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQb
MMS_El_Guapo schreef op maandag 26 december 2005 @ 16:21:
Mijn ervaring is dat de nVidia chipset erg heet wordt. Het ene chippie is netjes gekoeld met een koelblokje, maar het andere (zogezegd het "onderste" chipje) wordt erg warm. Nu weet ik niet meer zeker of dit nu de VGA chip was, maar als het zo is: koel deze eens en kijk eens of je monitor dan wel weer normaal beeld wil geven.

Anders zul je het OF moeten stellen met een externe VGA kaart (zoals je S3 kaartje of iets anders in een PCI/PCI-e slot) OF je zult aanspraak moeten maken op je garantie.
de 'bovenste' chipset (NORTHbridge) is de geforce, de 'onderste' (SOUTHbridge) is de nforce. ik vind het persoonlijk een beetje raar dat een dx9 kaart kan worden gekoelt met een heatsink, maar asus zal het wel weten...

maaaaar... is er iemand waarbij de QVL download het wel doet? ik krijg een runtime error... ben toch benieuwd naar de ramdimms die goed getest zijn en welke niet.. en misschien domme vraag maar de geforce "snoept" zn geheugen toch gewoon van mn intern geheugen weg? dus als ik 512mb erin gooi, moet ik eigelijk rekenen 512-128... right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
IceQb schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 18:22:
ik vind het persoonlijk een beetje raar dat een dx9 kaart kan worden gekoelt met een heatsink, maar asus zal het wel weten...
Een DX9 kaart? Dat zegt niks.
dus als ik 512mb erin gooi, moet ik eigelijk rekenen 512-128... right?
Ja, maar standaard is het - 64.

[ Voor 18% gewijzigd door Olaf van der Spek op 27-12-2005 20:04 ]

MMS_El_Guapo schreef op maandag 26 december 2005 @ 16:21:

Welke chip wordt volgens jou erg heet? De chip waar Nvidia op staat?
Klik

• Reinier

Reinier

\o/

Anoniem: 131347 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:08:
[...]

Welke chip wordt volgens jou erg heet? De chip waar Nvidia op staat?
Klik
Dat is geen A8N-VM CSM maar een A8N-VM B)

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:51
Ik zat me af te vragen of het mogelijk is om de onboard video kaart te gebruiken is i.c.m. een videokaart in de pci-express bus, dit i.v.m een dual monitor opstelling. Dit zou dan de ideale manier zijn om een extra pci-videokaartje te ontlopen.

• Dreamvoid
  • Niet online
Dit kan (in theorie met alle merken, maar ik zou om zeker te zijn maar een Geforce 6xxx kaartje aanhouden), maar als je dual-monitor nodig hebt zijn de huidige aansluitingen op dit bord (1xDVI, 1xVGA) toch wel voldoende?

Reinier schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:20:
[...]

Dat is geen A8N-VM CSM maar een A8N-VM B)
Hmm, misschien met deze dan meer succes:
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
dreamvoid schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:21:
Dit kan (in theorie met alle merken, maar ik zou om zeker te zijn maar een Geforce 6xxx kaartje aanhouden), maar als je dual-monitor nodig hebt zijn de huidige aansluitingen op dit bord (1xDVI, 1xVGA) toch wel voldoende?
Dit is alleen voldoende als je toevallig een TFT met DVI hebt en een andere monitor met DSUB.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:51
wcduck schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 00:50:
[...]

Dit is alleen voldoende als je toevallig een TFT met DVI hebt en een andere monitor met DSUB.
Ik zal het nog even beter uitleggen. Ik heb 2 analoge monitoren die ik graag beide wil gebruiken. Ik dacht er dus aan dit moederbord te kopen met een Geforce 6600 GT en dan de onboard en de 6600 GT gebruiken. Mijn enige vraag is of dit kan, dat je niet de onboard uit moet zetten ofzo om de andere videokaart te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waarom sluit je ze dan niet beide op de 6600gt aan? De dvi poort daarvan werkt wel met een dvi->vga kabel/blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dreamvoid schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:21:
Ondersteunt de onboard video wel dual monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Onboard video ondersteunt dual monitor, maar aangezien er een DVI-D (digitaal only) en VGA (analoog only) poort op zit kunnen er geen 2x (analoge) CRT monitoren op zoals de TS wil.

Dus er moet een 2e kaart bij. Die hoeft maar 1xVGA te hebben, maar eerlijk gezegd lijkt het me met de huidige prijzen makkelijker om gewoon een simpele 6600 ofzo te kopen met 1x DVI-I (= digitaal & analoog) en 1x VGA (analoog only) en beide monitoren aan de extra kaart te hangen, en de hele onboard zut uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62228

Ff een andre vraagje wat bij mij te binnen shciet: is het mogelijk om de tv-out van een haupage tv kaart te gebruiken ipv de losse bracket ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 62228 schreef op zondag 01 januari 2006 @ 14:03:
Ff een andre vraagje wat bij mij te binnen shciet: is het mogelijk om de tv-out van een haupage tv kaart te gebruiken ipv de losse bracket ?
Die composiet en s-video aansluitingen zijn inputs. Maar ik begrijp niet waarom niemand gewoon de stekker van een svideo kabel afknipt en aan jumpertjes vast maakt. Prik je op je bord en klaar ben je.

[ Voor 20% gewijzigd door |sWORDs| op 01-01-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

sWORDs schreef op zondag 01 januari 2006 @ 14:07:
[...]

Die composiet en s-video aansluitingen zijn inputs. Maar ik begrijp niet waarom niemand gewoon de stekker van een svideo kabel afknipt en aan jumpertjes vast maakt. Prik je op je bord en klaar ben je.
Doet niemand dat dan? Ik was het wel van plan namelijk ;) Okee, ik heb er een chassisconnectortje voor gekocht, maar het idee is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik ben wel heel benieuwd naar de kwaliteit van de TV out. Als het vergelijkbaar is met een normale DVD speler van rond de 100 euro dan gooi ik mijn DVD speler naar de slaapkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Laatst online: 15:00
LeechGuy schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:57:
Ik ben wel heel benieuwd naar de kwaliteit van de TV out. Als het vergelijkbaar is met een normale DVD speler van rond de 100 euro dan gooi ik mijn DVD speler naar de slaapkamer :)
Ik heb nu sinds een week dit bordje in een Silverstone LC11-M zitten. :)
De kwaliteit van de onboard tv-out (via S-video) vind ik wat tegen vallen. Het beeld is over het algemeen redelijk donker (door de brightness hoger te zetten, wordt het zwart grijs dus dat werkt ook niet) en het wil me maar niet lukken om de kleuren (contrast etc.) op een "neutrale" stand te krijgen. De beeldkwaliteit van mijn vorige HTPC: een Pundit-R (Ati chipset) was beter. Maar ik heb nog niet heel veel met de vele instellingen ge-experimenteerd, dus wellicht is het nog te verbeteren. En het is niet dramatisch slecht hoor; het is acceptabel voor bijv tv-opnamen; maar als je bijv. een DVD daarna op een echte DVD-speler bekijkt dan wordt je niet enthousiast van de Asus.

Daarentegen is de kwaliteit van bewegende beelden (zoals een voetbalwedstrijd) met de nVidea Purevideo drivers weer een stuk beter dan van de Pundit-R (i.c.m. dscaler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
mmm.. balen dat het op de Asus ook donker is. Ik had op avsforum.com al gelezen dat component out op het bord van MSI wat donker was. Ik had gehoopt dat de s-video out op de Asus beter zou zijn. Misschien toch nog maar even wachten op Intel met het VIIV platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ocmer schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:29:
[...]

De kwaliteit van de onboard tv-out (via S-video) vind ik wat tegen vallen. Het beeld is over het algemeen redelijk donker (door de brightness hoger te zetten, wordt het zwart grijs dus dat werkt ook niet) en het wil me maar niet lukken om de kleuren (contrast etc.) op een "neutrale" stand te krijgen. De beeldkwaliteit van mijn vorige HTPC: een Pundit-R (Ati chipset) was beter. Maar ik heb nog niet heel veel met de vele instellingen ge-experimenteerd, dus wellicht is het nog te verbeteren. En het is niet dramatisch slecht hoor; het is acceptabel voor bijv tv-opnamen; maar als je bijv. een DVD daarna op een echte DVD-speler bekijkt dan wordt je niet enthousiast van de Asus.

Daarentegen is de kwaliteit van bewegende beelden (zoals een voetbalwedstrijd) met de nVidea Purevideo drivers weer een stuk beter dan van de Pundit-R (i.c.m. dscaler).
En hoe is het beeld van een DVD op de DVI aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 131347 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:33:
En hoe is het beeld van een DVD op de DVI aansluiting?
Perfect lijkt me. Slechts afhankelijk van de software die je gebruikt om de DVD af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ocmer schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:29:
De kwaliteit van de onboard tv-out (via S-video) vind ik wat tegen vallen.
Hmm, dat is jammer.
Maar is het niet ook nog mogelijk RGB-out te gebruiken in plaats van S-video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145231

Anoniem: 131347 schreef op zondag 25 december 2005 @ 16:29:
niet.

mijn sony lcd tv wordt op de dvi aansluiting met een dvi-hdmi kabel herkend als een sony hdtv, en ik kan dan kiezen voor een 720p of 1080 i signaal. resolutie vervolgens 1280x768.

op dat moment is het met geen mogelijkheid meer te regelen met bv powerstrip om de resolutie naar 1368 of 1360 te zetten (1366 kan nooit want is niet deelbaar door 8 )
nu is dat met mediaportal of windows mce absoluut niet erg, en met video zie je er helemaal niets van. maar een windows ui dialoogvenster is niet op zijn scherpst.

edit:
het is me dus gelukt na een deinstllatie van de forceware. bij het opnieuw installeren heb ik voor een standaard display gekozen, en nu heb ik met powerstrip 1368x768 gekozen, 2 pixels off maar dat zie je niet. haarscherp dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 145231 op 04-01-2006 12:13 . Reden: het is me gelukt :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
OlafvdSpek schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:40:
[...]

Hmm, dat is jammer.
Ik heb nog een zelf-gesoldeerde VGA-SCART kabel liggen. Ik zal eens kijken of het daarmee beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:16

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik heb het moederbord nu ook goed geinstalleerd, alles werkt behalve de powerled 8)7 , moet het label op de kabel naar boven of naar onder wijzen? Ik heb het boven de HDD led aansluiting aangesloten.

De CPU fan kan je mooi met Speedfan regelen, maar de casefan niet. Heeft iemand daarvoor een oplossing?

Om de Southbridge 430 chip zitten 2 gaten, daar kan dus wel een Zalman ZM-NB47J op geplaatst worden. Momenteel heb ik een USB kerstboompje daarop staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Archimond schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:09:
Ik heb het moederbord nu ook goed geinstalleerd, alles werkt behalve de powerled 8)7 , moet het label op de kabel naar boven of naar onder wijzen? Ik heb het boven de HDD led aansluiting aangesloten.
Als die niet werkt moet die dus andersom. :)
Maar de + staat toch aangegeven in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159326

is de videokaart onboard BETER dan een FX5200? :/

ik heb dit boardje net namelijk ook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352

Zijn de eerste bugs er al uit? Is het een stabiel bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Anoniem: 159326 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:18:
is de videokaart onboard BETER dan een FX5200? :/

ik heb dit boardje net namelijk ook besteld :)
De onboard 6150 prestaties ligt op het niveau van de 6200, opvolger van FX5200.
Je zal in ieder geval niet veel verschil in prestaties merken tussen 6150 en FX5200.
-------------------
[Verbrande pin van condensator]

Ok vandaag was ik in totaal paniek 8)7 en dacht dat mijn voeding, processor, harde schijven of net nieuwe moederbord letterlijk in rook opging.
2 dagen lang had ik de pc zonder problemen aan laten staan voor downloads. Totdat ik vandaag eventjes de pc uit had gedaan.

Ik wilde de pc opstarten, maar die ging telkens binnen 1 sec uit. Dus ik wachtte 20min en had de BIOS eventjes gereset.
Toen ging de computer wel aan, maar er kwam allemaal rook bij de harde schijven en powerknop vandaan, dus ik SNEL de stopcontactdoos schakelaar uitdoen! SCHROK me dood!

Er kwam een verbrand geurtje van de processor vandaan > ik dacht CPU kapot :'(
Ik ging voor de zekerheid checken of het niet het moederbord was.
Aan de onderkant zag ik na goed kijken dat 1 pin van de condensator vlakbij het geheugen verbrand was.

Hoe dat komt: bij de kast zag ik ook dat het plastic waarin de pin in stak (dat zijn gaten om het moederbord in te schroeven) verbrand was.

Momenteel heb ik het moederbord op karton gelegd buiten de kast en type ik nu hierop met Prime95 aan om stabiliteit te testen en alles lijkt goed te gaan.

Plaatje van het moederbord:
http://www.avmagazine.it/immagini/asus_21_10_05.jpg
Het gaat om de condensator tussen het geheugen en processor in

Mijn vragen:
1. Is dit mijn eigen schuld en had ik beter naar het layout op de achterkant van deze Asus moederbord moeten kijken? (Vroeger had ik een MSI RS480M2 moederbord dat geen problemen daarmee had)
2. Alles lijkt goed te werken, Prime95, Memtest, Games als Warcraft 3 en 3Dmark05 (test ik zo ff)
Zal en mag ik het wel RMA sturen?

Ik kan de pc eigenlijk niet missen en ga het plastic schroefgat denk ik maar met krantenpapier beschermen en gewoon weer erin monteren.
1 of 2 paar banen aan de achterkant tussen het geheugen en processor lijken ook een beetje verbrand te zijn.

Nog iets vreemds: de northbridge heatsink lijkt losjes op de chip te zitten, want die kan heen en weer bewegen. De southbridge wordt wel warm, maar bij mij alleen handwarm, zelfs na lang gamen met warcraft 3.

[ Voor 17% gewijzigd door Archimond op 09-01-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels heb ik jet moederord binnen en heb het nu twee dagen in gebruik in een Media Center.
Problemen? Helemaal niks! Alleen bij de eerste keer opstarten zei 'ie dat 'ie de processor niet kende (AMD64 3500+ Venice) maar dat was na de BIOS update ook geen probleem meer.
Tot nu toe niets dan lof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er hier mensen die het uit het stand-by komen met de afstandsbediening van MCE voor elkaar hebben gekregen met die moederbord? Ik heb de jumpertjes op +5VSB gezet maar toch blijft er volgens mij geen spanning op de infrarood ontvanger staan (hij knippert niet meer). In het BIOS heb ik geen optie kunnen vinden in de richting van "Wake on USB" ofzo.
Iemand die dit wel werkend heeft of iemand een idee misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is stereo speakers en een koptelefoon gelijktijdig (permanent) aan te sluiten (op de onboard audio) zodat je op beide (hetzelfde) geluid hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 21:52
OlafvdSpek schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:06:
Weet iemand of het mogelijk is stereo speakers en een koptelefoon gelijktijdig (permanent) aan te sluiten (op de onboard audio) zodat je op beide (hetzelfde) geluid hebt?
Je kunt hem misschien op "Quadrafonisch" instellen. Dat houdt dus in dat je 4 speakers aansuurt. Misschien heb je dan wel "voor" en "achter" wat niet helemaal identiek is, maar dat hangt denk ik voornamelijk van de bron af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
paulus4ever schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:58:
Je kunt hem misschien op "Quadrafonisch" instellen. Dat houdt dus in dat je 4 speakers aansuurt. Misschien heb je dan wel "voor" en "achter" wat niet helemaal identiek is, maar dat hangt denk ik voornamelijk van de bron af.
Dat is niet de bedoeling, ik wil via de speakers en koptelefoon wel hetzelfde geluid horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:05
OlafvdSpek schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:00:
[...]

Dat is niet de bedoeling, ik wil via de speakers en koptelefoon wel hetzelfde geluid horen.
Ik ken het bord niet dus weet niet wat er softwarematig of hardwarematig mogelijk is maar je kunt toch altijd een mini-jack splittertje gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GH45T schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:14:
[...]

Ik ken het bord niet dus weet niet wat er softwarematig of hardwarematig mogelijk is maar je kunt toch altijd een mini-jack splittertje gebruiken?
Daar gaat de geluidskwaliteit echter merkbaar onder lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135134

OlafvdSpek schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:06:
Op het moederbord zit een AC97 aansluiting, waarmee je als je kast dat heeft, extra lineout en microfoon (en eventueel surround) kunt aansluiten. Zo heb ik dat gedaan, de achter aansluiting voor de Speakers, en die aan de voorkant van de kast voor m'n koptelefoon. Het geluid wordt niet gesplitst, want beide aansluitingen zitten beiden op het moederbord, de ene intern en de andere extern. Ze worden beide aangestuurd en gebruikt als speaker output, dus hebben beide hetzelfde geluid. Dus misschien bied je eigen kast die mogelijkheid, de Antec Aria, en verscheidene nieuwe kasten van tegenwoordig hebben deze aansluitning voor de aansturing van de aansluitingen voor geluid die de kasten zelf bieden. Misschien kun je wat met die informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 135134 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:52:
Op het moederbord zit een AC97 aansluiting, waarmee je als je kast dat heeft, extra lineout en microfoon (en eventueel surround) kunt aansluiten.
Inderdaad, AC97 en HD audio. Maar als ik in de front uitgang een koptelefoon stop wordt de achter uitgang gedempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
OlafvdSpek schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:40:
[...]
Hmm, dat is jammer.
Met een (zelfgesoldeerde) VGA-SCART kabel is het beeld op TV een stuk helderder en scherper....maar....het beeld scrollt langzaam over het scherm. De VGA-uitgang levert namelijk geen composite sync. Na wat gegoogle blijkt dit een bekend probleem van Nvidia, i.t.t. Ati.

Ik heb een hsync/vsync to csync schema gevonden; maar om dat te solderen moet ik eerst iemand vinden die me kan helpen. Als dat niet gaat lukken overweeg ik om een Ati RS482 moederbord aan te schaffen en deze A8N-VM CSM dan maar in een andere PC te stoppen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OlafvdSpek schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:36:
[...]

Inderdaad, AC97 en HD audio. Maar als ik in de front uitgang een koptelefoon stop wordt de achter uitgang gedempt.
Dat is wel vreemd, ik heb altijd m'n koptelefoon aangesloten en altijd geluid door de speakers. Dus tegelijk geluid zowel uit speakers als uit de koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Ik had vroeger ook dat ie gedempt werd, maar dat kon je ergens uitzetten (of het moet via de windows mixer in te stellen zijn, of via (ik had daar zelf nog nooit eerder audio-instellingen gezien...):
Control Panel, Sounds and Audio Devices, Hardware, Click op Soundmax Integrated, dan Properties, weer Properties, dan klikken op het Audio device, dan weer Properties en dan Settings)

Hoe dan ook, toen ik daar wat kon instellen kon ik het volume voor mijn speakers en mijn koptelefoon onafhankelijk instellen (ideaal, want voor mijn koptelefoon moet het niet te hard en voor mijn speakers het liefst zo hard mogelijk :))

Nu heb ik die instellingsmogelijkheid niet, heb ik altijd audio uit front en rear, maar kan ik het volume alleen gezamenlijk instellen. (nu gebruik ik de nieuwste Soundmax drivers van de Asus site)

Weet er iemand meer over de mogelijkheid om op dit mobo de front en rear onafhankelijk in te stellen?

Edit:
Ik ben er inmiddels weer achtergekomen (zowel bij Windows XP 32bit als 64bit):
Je kunt de Microsoft drivers installeren, dan heet de geluidskaart: Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio - Adi 1986.
Dan kun je bij de properties in de device manager bij advanced settings kiezen of je het volume onafhankelijk of niet wilt (bij mij werkt het vinkje alleen precies andersom dan je zou verwachten). Ook kun je instellen of de rear jacks gemute moeten worden als je iets in de frontaudio stopt.
Als je de Soundmax drivers installeert kun je weer een heleboel andere dingen instellen (met Soundmax' control panel), maar (voor zover ik weet) heb je geen controle over deze twee eigenschappen...

[ Voor 28% gewijzigd door jorikc op 14-01-2006 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Laatst online: 16:26

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ik heb sinds vandaag ook dit bordje. Alles installeren ging goed, Nu probeer ik hem aan te sluiten op mijn beamer (infocus 4805) via DVI en dat lijkt niet goed te werken.

Opstart scherm komt mooi in beeld, windows logo ook nog, maar dan is alles weg. windows opstarten met standaard VGA (via F8) geeft wel beeld maar kan dan niet meer resoluties wisselen.

Ik ben ook meer ATI gewend, maar is er nog iets in te stellen ? ik zie ook nergens een optie voor dualhead of een selectie dat ik dvi wil gebruiken ipv vga.

Ik heb nu ook een crt monitor via vga aangesloten en bij het opstarten geven ze hetzelfde beeld, maar bij het inlog scherm van windows is het beeld op mijn beamer weg, maar heb ik nog wel op mijn crt monitor. Staat cloning standaard uit ?

ik gebruik gewoon de drivers van de asus website.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165788

dag iedereen,

Ik ben helemaal gek aan het worden. Ik heb het a8n-vm csm bordje maar krijg géén beeld, ook niet via de dvi channel. Het bordje "draait" wel en het ledje brandt maar dus geen beeld. Is er nog iemand die dit probleem heeft gehad? Ik heb geen pci-express kaartje...

ik heb ook al een keertje de cmos gewist zoals in het boekje staat maar mss dat ik iets verkeerd doe? 8)7

400 watt voeding
512 kingstone
80 hd
athlon 64 3500+

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 165788 op 14-01-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm.. heb mn boardje nu binnen maar heb rare artifacts in spellen en afentoe in films je kunt de film ermee kijken maar ermee gamen homaar. Ik heb de drivers van de 6150 teruggebracht naar 81.84 oid maar dat heeft niet gewerkt. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
@ocmer
Het is waarschijnlijk wachten op een bios update. Het MSI K8NGM2 moederbord had ook last van dit probleem (zie hier), maar dat is met een bios update opgelost.

@cosmoOo

Een lot genoot op het officiele Asus forum, ook met een Infocus 4805:
Having DVI Problems?? READ THIS!!

Nog een interessant topic op avsforum.com als je met Gigabit ethernet aan de gang wilt. Dat blijkt niet geheel vlekkeloos te lopen (spontane reboots).

Verder heb ik gelezen dat na een bios update de hypertransport snelheid terug gezet wordt naar 400MHz/8bits... Het bord schijnt er wel stabieler van te worden, maar vanuit een gebruikers perspectief kan dat volgens mij niet echt de bedoeling zijn.

Ik gebruik al jaren exclusief Asus moederborden, maar denk dat ik dit keer voor de MSI K8NGM2-FID ga. Het scheelt me in iedergeval een s-video bracket zoeken want die schijnt daar wel bij te zitten. Een SPDIF bracket dan weer niet :( Er zit ook een andere onboard geluidskaart (RealTek ALC880 7.1 channel t.o.v. ADI AD1986A 5.1 channel) op die beter zou zijn. Of dat waar is weet ik niet en of je uberhaubt verschil hoort als je alleen de SPDIF uitgang gebruikt betwijfel ik.

[ Voor 4% gewijzigd door LeechGuy op 14-01-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 165788 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:39:
dag iedereen,

Ik ben helemaal gek aan het worden. Ik heb het a8n-vm csm bordje maar krijg géén beeld, ook niet via de dvi channel. Het bordje "draait" wel en het ledje brandt maar dus geen beeld. Is er nog iemand die dit probleem heeft gehad? Ik heb geen pci-express kaartje...
Heb je wel beide power connectors op het moederbord aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165788 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:39:
dag iedereen,

ik heb ook al een keertje de cmos gewist zoals in het boekje staat maar mss dat ik iets verkeerd doe? 8)7

400 watt voeding
512 kingstone
80 hd
athlon 64 3500+
Als je een 3500+ Venice hebt moet je een BIOS update doen (is sowieso aan te raden bij die moederbord), anders herkent 'ie de processor niet. Beeld zou je wel gewoon moeten hebben maar houdt er rekening mee dat de DVI alleen een digitaal signaal stuurt en geen analoog. Maar als ik het goed begrijp heb je op de VGA aansluiting ook geen beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165788

Anoniem: 131347 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:48:
[...]

Als je een 3500+ Venice hebt moet je een BIOS update doen (is sowieso aan te raden bij die moederbord), anders herkent 'ie de processor niet. Beeld zou je wel gewoon moeten hebben maar houdt er rekening mee dat de DVI alleen een digitaal signaal stuurt en geen analoog. Maar als ik het goed begrijp heb je op de VGA aansluiting ook geen beeld?
ik heb beide voedingsconnectors aangesloten ja. Ik heb inderdaad een venice maar het is moeilijk om een bios update te doen als men geen beeld heeft he [no offense]. VGA en DVI geven geen output, heb dus met verschillende schermen al getest... (koppelstukjes voor van vga naar dvi te gaan werken overigens niet op dit bordje omdat de aansluiting iets anders is). Wie kan me verder helpen |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 165788 op 15-01-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159326 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:51:
hmm.. heb mn boardje nu binnen maar heb rare artifacts in spellen en afentoe in films je kunt de film ermee kijken maar ermee gamen homaar. Ik heb de drivers van de 6150 teruggebracht naar 81.84 oid maar dat heeft niet gewerkt. Iemand enig idee?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
@GooDy-GFX

Ik heb het bord zelf niet, maar als je wat meer info geeft, dan kunnen anderen je misschien wel helpen.
Misschien dat je de volgende vragen zou kunnen beantwoorden:
  • Welke bios versie gebruik je?
  • Hoeveel memory heb je, en hoeveel heb je daarvan toegewezen aan de grafische kaart?
  • Wat voor memory heb je en komt de snelheid overeen met hoe het in je bios geconfigureerd hebt (na een bios update schijnt dit ook terug te kunnen zaken naar 333Mhz, ook als je DDR3200 (400MHz) er in hebt zitten)?
  • Hoe is je hypertransport ingesteld in je bios (na een bios update schijnt deze op 400MHz/8bits gezet te worden)?
  • Wat voor voeding gebruik je?
  • Wat voor andere hardware heb je aangesloten?
  • Welke games probeer je te spelen en met wat voor instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is inmiddels een nieuwe firmware uit weer versie 0610 van 2006/01/13. Het lost het volgende op:

Description A8N-VM CSM Release BIOS 0610
  • Fix after resume from S1 would got black screen.
  • If PCIEX1 LAN Card installed on PCIEX16 slot,the system can not power on.
  • Single/Dual Channel DRAM mode and Unbuffered/ECC DIMM(s) information should be post under DRAM clocking.
  • Patch Matrox PHE128APV PCIE CARD
Werkt na updaten nog steeds allemaal prima hier, had hiervoor ook geen problemen trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 135134 op 16-01-2006 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Directe link naar europa server van A8N-VM CSM Release BIOS 0610: http://dlsvr02.asus.com/p...939/A8N-VMCSM/0610csm.zip

Het is wel lastig dat je per se via Afudos moet updaten.
Directe link naar Afudos v2.21: http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/flash/AFUDOS221.zip

Fix after resume from S1 would got black screen: geldt dat ook voor wanneer je de FSB omhoog zet en saved? Ik krijg alleen een zwart beeld als ik overclock en moet ik eerst reset drukken voordat ik weer beeld krijg. Overclock is 3 dagen lang met prime95 op 240mhz + AMD 64 X2 3800+ stabiel gebleven. Dat was ook een test om te zien het verbrande pinnetje van een condensator invloed had op de stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja heb me BIOS ook al geupdate met 0610.

@leechguy:

- BIOS versie 0610
- 512MB geheugen waarvan 128 voor de videokaart
- Kingston ValueRAM CL3 PC3200
- HyperTransport staat op 800Mhz en bits (dat zal Linkwidth wezen wat eronder staat staat op 8)
- De voeding is een Antec SmartPower 2.0 350Watt
- Zo goed als geen andere hardware (80GB schijf, DVD-RW)
- Geprobeerde spellen: Call of Duty 2, Medal of Honor Pacific Assault. Maar ditzelfde probleem rare artifacts en flikkeren van het beeld heb ik ook bij 3DMark03 én met DXdiag

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 159326 op 16-01-2006 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Archimond schreef op maandag 16 januari 2006 @ 05:26:
Het is wel lastig dat je per se via Afudos moet updaten.
Directe link naar Afudos v2.21: http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/flash/AFUDOS221.zip
Er is toch ook een ASUS utility waarmee je direct vanuit Windows kunt updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ASUS Update maar dat werkt bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

@GooDy-GFX: Ik heb het probleem bij mij niet gezien.
Heb je het geheugen in de blauwe geheugenbank gestopt die het dichtst bij de processor zit?

Probeer eens Ati tool uit te voeren. Als die ook artifacts geeft, moet je de northbridge heatsink iets meer naar de processor kant duwen, want bij mij zit die los en alleen wanneer ik hem zo ver mogelijk naar de processor kant duw, dan is alles goed.

Ik zal zo ff Call of duty 2 demo proberen.

Mijn HT staat op auto = 1000mhz
BIOS versie: 0560
2x512MB Corsair TWINX PC3200XL in blauwe banken
Superflower 14cm fan 400watt met 25A op 12V
2x 250GB harde schijven, 1 dvd brander + diskette
nvidia Display driver staat aan bij services.msc

p.s. vanaf welke BIOS versie kan ik eindelijk mijn chassis fan eens besturen? Nu zit de cpu fan op de chassis en de case fan (60mm) op de CPU fan connector 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Archimond op 16-01-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Klopt, maar je kunt ook handmatig de update downloaden en dan met Asus Update flashen. Lijkt me minder bagger dan rommelen in DOS.

Ik vind de layout van die andere Asus utilities trouwens ook bagger. Wat proberen ze toch te bereiken?

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-01-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-04 06:14

Soesje

is ook zo

Updaten van de BIOS is het makkelijkst door de bios op een flop of cd-rom te zetten en bij opstarten ALT-F2 te drukken. Dan update de bios het makkelijkst en snelst. Wel ff de ###.rom renamen naar A8NVMCSM.rom. Dit is trouwens de oplossing als je net je nieuwe systeem hebt gebouwd en je processor wordt niet ondersteund, dit had ik dus met mijn nieuwe Venice 3200+.

Perfect bordje, ben er erg tevreden over. Zonder problemen had ik alles meteen aan het werk. Heb alleen 1x een BSOD gekregen bij het uitschakelen van mijn netwerkaart (??). Ook Qfan en Cool & Quiet werken zonder problemen.

Levert het nog voordelen op om de nforce drivers te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Archimond schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:31:
@GooDy-GFX: Ik heb het probleem bij mij niet gezien.
Heb je het geheugen in de blauwe geheugenbank gestopt die het dichtst bij de processor zit?

Probeer eens Ati tool uit te voeren. Als die ook artifacts geeft, moet je de northbridge heatsink iets meer naar de processor kant duwen, want bij mij zit die los en alleen wanneer ik hem zo ver mogelijk naar de processor kant duw, dan is alles goed.

Ik zal zo ff Call of duty 2 demo proberen.

Mijn HT staat op auto = 1000mhz
BIOS versie: 0560
2x512MB Corsair TWINX PC3200XL in blauwe banken
Superflower 14cm fan 400watt met 25A op 12V
2x 250GB harde schijven, 1 dvd brander + diskette
nvidia Display driver staat aan bij services.msc

p.s. vanaf welke BIOS versie kan ik eindelijk mijn chassis fan eens besturen? Nu zit de cpu fan op de chassis en de case fan (60mm) op de CPU fan connector 8)7
hmm... bij mij zit de heatsink ook los... dat is normaal? als ik hem wat beweeg maakt ie een scherpend geluid net alsof er zand tussen zit. Ik heb hem losgehaald en hij zit direct op de core (als ik het wel heb) Ik hem weer vastgedrukt maar het probleem is nu alleen nog maar erger geworden :S en ja ik heb het geheugen in de dichtsbijzijnde blauwe bank gezet

edit: zo ziet bij mij het laadscherm van MOH: Pacific assault eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.goody-gfx.nl/screenshot2.JPG

En zo het menu:

Afbeeldingslocatie: http://www.goody-gfx.nl/screenshot1.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 159326 op 16-01-2006 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Soesje schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:59:
Updaten van de BIOS is het makkelijkst door de bios op een flop of cd-rom te zetten en bij opstarten ALT-F2 te drukken. Dan update de bios het makkelijkst en snelst.
Waarom is dat makkelijker dan Asus Update draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik heb wel de nieuwste nforce drivers geinstalleerd, de IDE controller blijven van MS, de S-ata controller, netwerkkaart gebruikt nvidia driver. Tot nu toe helemaal geen problemen mee en geen BSOD gehad alleen verbrande pinnetje van condensator, doordat in een schroefgat stak 8)7 (was pas na 1 week merkbaar)

Standaard MS UAA HD audio ADI 1986 werkt trouwens goed, zonder rare restarts of BSOD.
Ik heb heel vaak de netwerkkaart enabled en disabled, helemaal geen problemen (nieuwste nforce drivers Ethernet NRM driver version 5.09, nforce 8.22).
Misschien levert het wat meer snelheid op.

@GooDy-GFX: oh ik had hem niet losgehaald. Nu je het losgehaald heb plakt de koelpasta niet meer goed op de heatsink. Eigenlijk moest Asus een betere koelpasta op de northbridge doen en tenminste een heatsink op de southbridge.

Als je een fan op je north en south-bridge richt, dan denk ik dat het probleem veel minder zal worden Hitte probleem dus, ff nieuwe koelpasta aanbrengen of hem eerst met prime95 en daarna met 3Dmark03 + FEAR flink aan het werk zetten zodat pasta vloeibaarder wordt en weer hecht.

p.s. net Call of duty 2 demo gespeeld voor 20min (was wel leuk), wel schokkerig met weinig FPS, maar helemaal geen artifacts.
OlafvdSpek schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:40:
[...]

Waarom is dat makkelijker dan Asus Update draaien?
Dan hoef je tenminste niks te installeren wat weer rommel opleverd (register keys, temp files enz)

Welke instellingen hebben jullie veranderd van standaard?
BIOS:
- C&Q: enabled
- CPU FSB: Auto (standard en auto wat is het verschil?)
- Memory timings: allemaal auto (loopt op 2-2-2-5, vanaf 225mhz moet het op 2,5-3-3-5)
- .......: 8 beats (normaal 4 beats, wat is dit eigenlijk?)
- HT en PCI Spread: Center Spread (kan dit beter op disabled voor betere prestaties?)
- DDram ECC: Disabled (standaard enabled)
- CPU>NB HT link width: 1000mhz + 16 bits (1200mhz en hoger werkt niet en is toch niet nodig, waarom erbij zetten?)
- NB>SB HT Link width: 1000mhz + 8 bits (standaard op 400mhz + 8 bits, wilt met geen mogelijkheid op 16 bits, wat die extra 600mhz opleverd heb ik geen idee van.)
- PCI latency: 128 (standaard 64, hogere waardes verhogen de PCI snelheden, maar te hoog zorgt voor te lange wachttijden voordat andere pci onderdelen aan de beurt komen, dus gemiddelde nemen)
- Enable PS/2 keyboard power on: Enabled (handig voor mij, jammer genoeg kan je geen andere toets dan spatie daarvoor instellen.
- Q-Fan aan en @ 60% voor de case fan die op de CPU fan zit

Systeembeheer in windows, Nvidia nforce network controller:
- Flow control: disabled (standaard enabled, zorgt ervoor dat de ontvanger niet overstroomt wordt door gegevens, maar kost wel extra data lijnen, ik weet niet wat beter is.)
- IEEE802.1P Support: Disabled (waarvoor is dit? Priority control ofzo, maar waarvoor is het?)
- Low power State link speed: Enable (onduidelijk wat dit is, kan met google geen goed artikel vinden)
- Optimize for: throughput (standaard: CPU, ik raad iedereen aan om op throughput te zetten, de extra cpu belasting is heel laag voor een 3000+.)
- VLAN id en support: (disabled, mij is niet duidelijk waarvoor het dient en weet niet of de performance uitmaakt)
- Wake on Magic packet: Disabled (standaard enabled, als je niet je pc via het netwerk of internet wilt opstarten kan je deze optie het beste uit zetten voor meer prestaties van LAN)
- Allow the computer to turn off this device to save power: De meesten die een huis pc gebruiken zijn met internet verbonden en gebruiken het ook. Mensen zitten nu ook vaker op MSN, ICQ, IRC, chatchannels of internet pagina's.

[ Voor 61% gewijzigd door Archimond op 16-01-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165788 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:26:
[...]
Ik heb inderdaad een venice maar het is moeilijk om een bios update te doen als men geen beeld heeft he [no offense].
Ik heb er weinig moeite mee om op ALT+F2 te drukken na het indrukken van de aan/uit knop. Dat is namelijk het enige dat je moet doen voor een BIOS update, beeld of geen beeld. En geloof me, zo moeilijk is het echt niet [no offense].
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
~[html]~[html]~[norml]~[/norml]~[/html]~[/html]