Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgespeeld. Dit is waarschijnlijk wel men shooter van het jaar ja. :) Toch een van de knapste dingen die ik de voorbije jaren heb gezien op zovele vlakken. AI, graphics, actie, creapy sfeer... Jaja, heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:42:
gaaf spel, alleen erger me zo erg aan 1 ding dat ik het niet spel

HICKUPS!

om de 10/20/30 sec heb ik wel een hickup..
Hoge of lage instellingen, ze zijn er gewoon. Zo scheitziek word ik ervan dat ik neigingen heb om eraf te donderen..
Iemand enig idee om het op te lossen.. Zou deze game normaal willen spelen..
Je zou ook eens van de alcohol ad kunnen blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 16:01

R-B

Blokkert

dadj schreef op woensdag 02 november 2005 @ 00:23:
[...]

AA uitzetten of audio hardware acceleration op software zetten?
No niks, allebij niet :(
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 06:20:
[...]

Je zou ook eens van de alcohol ad kunnen blijven :+
is een mogelijkheid ja... maar nee B)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol @ die FEAR afzeikers.

Quake 4 > FEAR? No way. Quake 4 SP is precies Doom 3 maar dan MET perma flashlight.

Is echt GEEN vergelijking mogelijk tussen die 2.
Zelfde met COD 2. Zijn wel allemaal shooters, maar wel allemaal in een andere setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet toch wel zeggen na het een half uur gepeelt te hebben dat de ai uitstekend is, wat ik heel mooi vind is dat als je je wapen afvuurt dat je in de verte ook echt heel realistich de kogels ziet inslaan, compleet met vonken en stof dat ook echt een tijdje blijft hangen, ben tevreden over dit spel, zijn natuurlijk hier en daar wel minpuntjes, maar in het algemeen vind ik dat ze goed werk hebben afgelevert. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

Dit spel is niet baanbrekend maar zeker een heel goede aanduiding wat er op het moment mogelijk is in shooters.
De horrorsfeer is een beetje corny en de trucjes om die sfeer te creëren zijn bijna direct gejat uit Takashi Shimizu films, maar dit werkt gewoon.
De verhaallijn is vrij vergezocht, maar is wel boeiend.
De engine is erg goed, physics aardig en AI uitstekend.

Het mist allemaal net de verfijning en vernieuwing om echt een klassieker te worden, maar het is gewoon een erg goed spel.

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Jij bent duidelijk iemand die volgens mij nog totaal geen Quake 4 gespeeld hebt..... Q4 hetzelfde als Doom 3... Waar haal je het vandaan... Buiten de gemeenschappelijke kenmerken die FPS'ers altijd hebben is alleen de engine hetzelfde.

Fear en Q4 zijn 2 compleet verschillende games, is appels met peren vergelijken ook al zijn het bijde FPS games.

Beiden zijn gewoon kick-ass games!! :) Q4 is in ieder VEEELLLLL beter dan Doom 3... Kan me zelfs niet voorstellen dat ik Doom 3 nog ooit zal spelen nu ik Q4 ken. Bah...
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:26:
Lol @ die FEAR afzeikers.

Quake 4 > FEAR? No way. Quake 4 SP is precies Doom 3 maar dan MET perma flashlight.

Is echt GEEN vergelijking mogelijk tussen die 2.
Zelfde met COD 2. Zijn wel allemaal shooters, maar wel allemaal in een andere setting.

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 02-11-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:48:
Jij bent duidelijk iemand die volgens mij nog totaal geen Quake 4 gespeeld hebt..... Q4 hetzelfde als Doom 3... Waar haal je het vandaan... Buiten de gemeenschappelijke kenmerken die FPS'ers altijd hebben is alleen de engine hetzelfde.

Fear en Q4 zijn 2 compleet verschillende games, is appels met peren vergelijken ook al zijn het bijde FPS games.

Beiden zijn gewoon kick-ass games!! :) Q4 is in ieder VEEELLLLL beter dan Doom 3... Kan me zelfs niet voorstellen dat ik Doom 3 nog ooit zal spelen nu ik Q4 ken. Bah...

[...]
Jawel hoor. Heb zowel FEAR als Quake 4 als COD 2 gespeeld. FEAR maakt op mij de meeste indruk omdat het iets nieuws toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 04:58
rofl is cod2 uit. Ga hem dan effe checken gelijk. Is cod2 zwaarder dan fear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Larixk schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:45:
Dit spel is niet baanbrekend maar zeker een heel goede aanduiding wat er op het moment mogelijk is in shooters.
De horrorsfeer is een beetje corny en de trucjes om die sfeer te creëren zijn bijna direct gejat uit Takashi Shimizu films, maar dit werkt gewoon.
De verhaallijn is vrij vergezocht, maar is wel boeiend.
De engine is erg goed, physics aardig en AI uitstekend.

Het mist allemaal net de verfijning en vernieuwing om echt een klassieker te worden, maar het is gewoon een erg goed spel.
idd. Ben het hier eignelijk wel mee eens. Moet er wel aan toevoegen dat ik vind dat het allemaal al vrij snel in herhaling valt.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PacinoAllstars schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:27:
rofl is cod2 uit. Ga hem dan effe checken gelijk. Is cod2 zwaarder dan fear?
f.e.a.r is zwaarder dan CoD 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 15:20

Vuurvoske

Nunquam cede!

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:38:
[...]

f.e.a.r is zwaarder dan CoD 2
Nee, maar de directx9 van cod2 is verrot :/

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Ik vind cod2 zwaarder dan fear, maar dat ligt meer aan de brakke engine imo (al vind ik die van fear ook niet zo goed :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 22:49

Polycom

Poes van goud

NLuna schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:51:
[afbeelding]

Iemand weten hoe ik hier verder kan :)

Dit is "Interval 6" ergens... net na die dikke nerd zeg maar in dat kamertje, die leuke gun voor je aanzet die even uit het plafond komt om jou omver te schieten. Maarja dan is hij stuk en dan? Alle deuren zijn stuk en glas is gepanserd, en links van me ( niet te zien @ plaatje ) is een lift maar daar kan ik verder ook niks mee?

offtopic:
Sorry voor de Image hosting site, dit is de enige die ik kon vinden... als iemand er eentje weet ZONDER pr0n banners enz. meld het maar ff 8)
Terug lopen de trap op, nu kan die gang in waar eerst de gun voozat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:39:
[...]

jij bent amd/ati/asus fanboy..

als in: wrom iedereen meteen stomme fanboy's noemen als ze het spel wel goed vinden?
geef eens argumenten waarom je het spel zo goed vind?
zijn het de mooie texture's ?
de oude kantoorgebouwen ?
de geweldige geluiden ?
de o zo geweldige ai ?

naar mijn mening zijn er maar een paar dingen mooi het water, die vage bol op het einde, de ontploffing op het einde. de rest is allemaal
seen that, been there, done that.... imho

ik ben helemaal geen fanboy ik moet gewooi zooi hebben wat goed is en aan mijn eisen voldoet, het zal me een worst wezen met welk merk ik dan te maken heb....
Dark Lord schreef op woensdag 02 november 2005 @ 00:15:
[...]

Waar slaat dat nou op? Omdat jij F.E.A.R. niet leuk vind mogen wij het ook niet leuk vinden? Ik heb altijd geleerd dat smaken verschillen, mischien in jou wereld niet maar bij de meeste mensen wel hoor.
Ik vind F.E.A.R. een goed spel om een half uurtje tot uurtje per dag te spelen maar niet langer anders gaat het vervelen maar voorderest vind ik het een heel goed spel en dat ik dan meteen een fanboy ben slaat natuurlijk echt als een tang op een varken.
Aan die laatste zin in je post te zien probeer je volgens mij ook gewoon mensen de kast op te jagen.
nee helemaal niet het valt zo te zien wel mee met de fanboy's anders begon iedereen wel te flamen...
ik zie gewoon iedereen roepen van ooow wat mooi en geweldig tewijl ik dat gewoon niet vind en het is ook gewoon zo...
Neem als voorbeeld hl2 die alweer een jaar oud is ongeveer... en ziet dat er in vergelijking met fear zo slecht uit? integendeel hl2 ziet er mooier uit klaar...
(waarom ziet het er mooier uit? ik weet het niet, misschien omdat ik hl wel op 1280x960 of zelfs 1600x1200 kan spelen?) misschien wel het neemt niet weg dat het er dan beter uitziet als fear...

HL2, Doom3, Quake 4, Call of Duty2 F.E.A.R. .... je kunt het allemaal met elkaar vergelijken het zijn allemaal fps, alleen met andere doel-einden en verhalen...

het zijn (bijna) allemaal nieuwe engines iedereen laat zien wat ze kunnen hoe mooi ze het kunnen met wat voor systeem eisen ze nodig hebben om het te kunnen, en maat dat laatste valt fear ver buiten de boot (voorbeeld) ik kan de demo van CoD2 op een pentium3 1.3Ghz 512mb SDram en een Gefo fx5200 (256mb pci versie) spelen.... dat zegt al wel genoeg denk ik...

en dat vind ik een slecht punt...

en kom dan niet met argumenten van: als je nieuwe game's wil spelen moet je maar een nieuwe top of the bill pc kopen....
Het is gewoon een questie van fansoenlijk programmeren (of het niet willen van fansoenlijk programmeren)

[ Voor 8% gewijzigd door kaasaanfiets op 02-11-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat jij het niet mooi vindt noem je dus iedereen die het spel wel mooi vindt stomme fanboy..

nee dat is een goeie redenering? |:( |:( |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 06:23
Koekoek, als jij je zo opstelt kan je de bal ook terug verwachten:
koekoek2003nl schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:24:
[...]

ik zie gewoon iedereen roepen van ooow wat mooi en geweldig tewijl ik dat gewoon niet vind en het is ook gewoon zo...
Neem als voorbeeld hl2 die alweer een jaar oud is ongeveer... en ziet dat er in vergelijking met fear zo slecht uit? integendeel hl2 ziet er mooier uit klaar...
(waarom ziet het er mooier uit? ik weet het niet, misschien omdat ik hl wel op 1280x960 of zelfs 1600x1200 kan spelen?) misschien wel het neemt niet weg dat het er dan beter uitziet als fear...
Dus omdat jij vindt dat de game niet geweldig is, is dat ook direct zo? Ooit gehoord van "smaken verschillen"?
"integendeel hl2 ziet er mooier uit klaar..." Dat vindt JIJ. Ikzelf heb hl2 nooit gespeeld, hl1 tot op de helft ofzo. Ik vond het zelf erg op SoF lijken, terwijl anderen er helemaal gek van zijn. Andermans mening accepteren heet zoiets.

Mooi voor je dat je het ook op 1600x1200 kan spelen, kan ik ook, doe ik niet. Het wordt er imo niet mooier op dus ga ik standaard niet hoger als 1280x1024.

[...]
en kom dan niet met argumenten van: als je nieuwe game's wil spelen moet je maar een nieuwe top of the bill pc kopen....
Het is gewoon een questie van fansoenlijk programmeren (of het niet willen van fansoenlijk programmeren)
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Het moet niet zo zijn dat je bij elke nieuwe release een nieuwe pc moet hebben, maar je zult toch een kéér moeten upgraden.
Echter als ik naar jouw pc specs kijk moet jouw systeem ruim voldoende zijn om alles op high te draaien. Zo niet, dan heb je iets goed fout gedaan, bijvoorbeeld Windows 95 installeren of er gewoon een puinhoop van gemaakt. Dus ik snap je probleem nu even niet?
Ik zal je nog sterker vertellen, ik heb een Geforce 4 TI4600. Ja, die oude kaart van 2 jaar terug ja. En guess what? Ik speel wel op 1280x960 (hoogste game reso, zonder ini aanpassen) met 80% boven de 40 FPS en 0% onder de 20. Alle settings staan op medium of hoger. Wil ik die op max? Prima, dan zal ik een nieuwere kaart moeten kopen. Niemand verplicht het me echter, en de game is nog steeds prima (boven gemiddeld vind ik) speelbaar.

Ik vind de game gewoon goed. Er zijn altijd wel minpunten, maar in mijn visie overheersen de pluspunten. Het gaat volgens mij ook meer om de sfeer dan om een bakje vol te kwijlen omdat de graphics zo gelikt zijn.
Als je het spel op een leuke moeilijkheidsgraad speelt en dus een beetje geconcentreerd rondloopt, en er dan opeens zo'n stom beest uit zo'n kantoortje komt, en je weer een kleine adrenaline shot krijgt.., dát zijn de aspecten waarmee deze game zich onderscheidt van andere horrors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 11:10
[...]
geef eens argumenten waarom je het spel zo goed vind?
zijn het de mooie texture's ?
de oude kantoorgebouwen ?
de geweldige geluiden ?
de o zo geweldige ai ?
- Ja, textures vind ik mooi, vooral de highlights in muren/ramen. Mooie lichteffecten, dansende schaduwen etc.
- Oude kantoorgebouwen. Volgens mij speelt 80% van de shooters zich af in WOII of op een Alien-planeet, dus kantoorgebouwen is voor mij alweer een tijdje geleden (Max Payne 2 als ik 't goed heb).
- Geluid vind ik erg goed gedaan. Het vallen van de lege hulzen uit je geweer op de grond, het afketsen van de kogels op metaal/hout/steen, de ambient geluiden als je er doorheen loopt.
- De AI is verreweg de beste sinds HL1. En dat is 7-8 jaar geleden :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dit horror noemt heb je nog nooit een echt zieke game gespeeld. Zoals een game uit de Silent Hill series (ik raad je Silent Hill 2 aan voor echte twisted stuff, geen goedkope schrikeffecten zoals monsters die uit kasten komen of zogenaamd enge meisjes). En je speelt FEAR met een Ti4600 op 1280x960 op medium/high? Dan heb je zeker constant 25 FPS...

En als je vindt dat Half-Life op SoF lijkt gaat al helemaal niemand je mening respecteren.. het geeft alleen maar aan hoe oppervlakkig je die games gespeeld hebt..
Het is bijna nog maffer dan te zeggen dat Quake4 hetzelfe is als Doom3 maar dan met perma-flashligt.
Mensen die dat soort onzin uitkramen hebben beide games echt niet langer dan 15 minuten gespeeld, of ze hebben het IQ van een gemiddelde kiezelsteen.

En begrijp me niet verkeerd: FEAR is zeker geen baggerslecht spel, verre van zelfs, maar het is ook echt niet de topgame die veel van jullie 'm noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Echt wel dat HL2 mooier is dan F.E.A.R. ik vind die laatste niet zo heel bijzonder op Grafisch gebied, maar die slowmo optie en idd de kogels en dergelijke en het stof dat dan opwaaid. Dat is erg vet gedaan. Ook zijn idd die enge effecten af en toe met je radio die geluidjes gaat maken enz. erg goed gedaan.

Maar voor de rest komen iig al die sh*t kantoortjes me nu echt zwaar me neus uit.. ben nu bij Interval 7 onderhand ( hoop dat dit een keertje al in de buurt van het einde is ) en ik heb gewoon geen zin meer om te spelen hierdoor. Die eeuwige mannetjes maar de hele tijd die je af moet knallen.

Ben trouwens al verder ( bedankt mensen ) maar hoeveel "Intervals" heb ik nog te gaan ;) ?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.E.A.R met Silent Hill, is appels met peren vergelijken:

Overigens vindt ik Silent Hill wel de beste horror game die er is, constante spanning en griezelige sfeer waar je kippenvel van krijgt :D

/ontopic

Voor een horror FPS vind ik F.E.A.R redelijk goed geslaagd.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:18:
[...]

Omdat jij het niet mooi vindt noem je dus iedereen die het spel wel mooi vindt stomme fanboy..

nee dat is een goeie redenering? |:( |:( |:(
nee ik wou eigenlijk een discussie op gang brengen, dat gebeurt ook een beetje zie ik :)
het is gewoon ik hoor (bijna) iedereen over het zoete maar niet over het zure :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee helemaal niet het valt zo te zien wel mee met de fanboy's anders begon iedereen wel te flamen...
Met jou videokaart kan je FEAR ook wel op 1280x960 spelen hoor, ik doe t zelf ook en het speelt nog heerlijk :)
Wel maar 4x en 2x ipv 16x etc maar de rest staat allemaal op t hoogst (behalve softshadows uit uiteraard)

Maar de licht effecten vond ik nog wel het mooiste van FEAR, helaas kwamen er niet erg vaak mooie licht effecten voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Laatst online: 05-05 16:02
zucht, lama :P

[ Voor 95% gewijzigd door Extera op 02-11-2005 22:12 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:52:
[...]

nee ik wou eigenlijk een discussie op gang brengen, dat gebeurt ook een beetje zie ik :)
het is gewoon ik hoor (bijna) iedereen over het zoete maar niet over het zure :+
Tjah als het zure er niet is dan volgens >meningen< van bepaalde mensen? |:(

Zoals ik al zei als jij het spel kut vindt vind niet iedereen het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:16:
[...]

Tjah als het zure er niet is dan volgens >meningen< van bepaalde mensen? |:(

Zoals ik al zei als jij het spel kut vindt vind niet iedereen het..
ik vind het spel niet k*t
heb ik ook nooit gezegt dat maak jij er van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee je flameing en kritiek wekt zeer zeker de impressie bij mij dat je het een goed spel vindt uhuh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Laatst online: 04-10 15:20

Vuurvoske

Nunquam cede!

Fear is een leuk spel vind ik, maar de mensen in dit topic moeten niet hele boekwerken gaan posten omdat er een paar mensen het spel niet leuk vinden, laat ze lekker :D. Degene die het kunnen draaien weten toch wel dat het leuk is :D

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

Off-topic:
Jammer dat mensen op een forum zo snel vervallen in flame-achtig gedrag en dat meningen altijd zo hard worden verwoord. Zo praat je normaal gesproken toch ook niet met elkaar irl? De één vind het spel bagger, de ander vindt het prachtig. Ik zou het persoonlijk mooi vinden als iedereen elkaars mening respecteerde. Als iemand vindt dat het op Doom 3 lijkt, prima - misschien ben je het er niet mee eens, maar dat is blijkbaar de associatie die die persoon er bij heeft. Het lijkt mij dan interessanter om te vragen waarom iemand dat vindt i.p.v. die persoon daar op aan te vallen.

(bij het teruglezen bekruipt mij een 'vrede op aarde hallelujah' gevoel, maar ik laat het toch maar staan. Sorry voor mijn off-topic geneuzel, maar ik vind het zo jammer dat de sfeer eronder moet lijden als mensen, die blijkbaar de liefde voor hetzelfde genre games delen, elkaar zo hard veroordelen.)

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind idd dat quake 4 op doom 3 lijkt. Zal wel ivm de engine zijn. Maar ook de kleuren zoals dat geel-roodachtige enzo. Wil niet zeggen dat die spellen niet goed zijn ofzo!

Wat FEAR betreft: Idd te veel dezelfde kantoren en dan is zo'n buiten level of zo'n kraakpand level een mooie afwisseling.

Waarom FEAR wel dan?
1. Het zijn mensen en geen vage aliens. (nou ja mensen, met mindcontrol dan..)
2. De AI en het geroep van de tegenstanders. Schitterend! (ook al is het niet 100% zoals het in het echt is. Het is ook maar een spel natuurlijk en geen simulator)
3. Het zijn voor mij ook de kleine dingen zoals dat de armor en granaten enzo niet zo helemaal op onmogelijke plaatsen liggen en dat je dus moet zoeken en zo. Dit geldt ook voor het doorspelen van de levels. Niet dat alle deuren open kunnen de dat je vast komt te zitten en bijv. een walkthru nodig hebt.
4. De graphics en de schaduwen. Zal best dat andere spellen dat beter doen, maar ik vind dit echt super mooi! HL2 bijv. is ook super mooi, maar daar word ik soort van wagenziek van als ik het speel.
5. De atmosfeer!!!!!!!! Schitterend qua muziek en geluids en schrik effecten!

Ok, nu dus op verzoek waarom FEAR wel ipv FEAR sux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 21:44
Ben even vergeten hoe een spoiler te maken dus sorry daarvoor !!!

Ben nu bij Interval 11
spoiler:
dan moet je maken dat je wegkomt en naar de heli gaan, ben nu in de gangen maar dan krijg je een hele lange scene met "het" meisje hier ga ik elke keer dood.
Je loopt dan naar de operatiekamer toe en de ramen worden helemaal rood van bloed dan komt zij van achter aan... ik kan dan nergens meer heen dus pakt ze me en ben ik dood...
hoe los jedit op?

Please _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Daros op 03-11-2005 13:53 . Reden: Spoiler ingevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PringleMaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 20:35

PringleMaster

A.K.A. Delta

VerkerkSander schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:47:
Ben even vergeten hoe een spoiler te maken dus sorry daarvoor !!!
[ spoiler ] tekst [ / spoiler ] maar dan zonder spaties

spoiler:
Ben nu bij Interval 11 dan moet je maken dat je wegkomt en naar de heli gaan, ben nu in de gangen maar dan krijg je een hele lange scene met "het" meisje hier ga ik elke keer dood.
Je loopt dan naar de operatiekamer toe en de ramen worden helemaal rood van bloed dan komt zij van achter aan... ik kan dan nergens meer heen dus pakt ze me en ben ik dood... hoe los jedit op?

Please _/-\o_
spoiler:
heb je geen wapens meer? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PringleMaster op 03-11-2005 13:53 ]

kaasz | specs | i kick ass for the lord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
nouja, eigenlijk niet nodig, maar toch :P

spoiler:
idd. Gewoon op haar schieten, dan gaat ze wel weg

[ Voor 92% gewijzigd door matel op 03-11-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
PringleMaster schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:53:
[...]

spoiler:
heb je geen wapens meer? ;)
Heb nog zat wapens maar krijg er niet dood... wou je zeggen dat je gewoon moet schieten schieten en nog eens schieten ?

en heb er een spoiler van gemaakt, bedankt !

EDIT
Jullie kennen de situatie wel? en hebben dit gehaald door gewoon te schieten ?

[ Voor 25% gewijzigd door Daros op 03-11-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PringleMaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 20:35

PringleMaster

A.K.A. Delta

VerkerkSander schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:54:
[...]

Heb nog zat wapens maar krijg er niet dood... wou je zeggen dat je gewoon moet schieten schieten en nog eens schieten ?

en heb er een spoiler van gemaakt, bedankt !
spoiler:
bij mij werkte dat ja, gewoon meteen omdraaien en zodra je haar ziet pangpang doen

kaasz | specs | i kick ass for the lord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Ik schoot gewoon. Dat werkte want ik heb FEAR uitgespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Half-Life 2 heeft in principe geen realistische schaduwen. De schaduwen in dat spel zijn bij wijze van spreken niet gegenereerd door een lichtbron maar door een schaduw texture. Je zal bijvoorbeeld nooit een object vinden met 2 schaduwen in Half-Life 2, zelfs niet als er 2 lichtbronnen zijn. Schaduw komt altijd van de zon.
Nor the less ziet het er bij Half-Life 2 heel overtuigend uit. Zeker de daglichtsimulatie vind ik nog steeds top bij HL2.

Doom 3, Q4 en ook deze zijn games die hun schaduwen wel laten genereren door hun lichtbronnen. Kan dus geheel dynamisch en is logischerwijze ook veel zwaarder. In Doom 3 vond ik het schaduwwerk echter niet altijd even overtuigend. Schaduwen waren daar wel heel donker (zwart) waardoor het leek of lichtbouncing niet bestond in het Doom 3 universum. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
PringleMaster schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:55:
[...]

spoiler:
bij mij werkte dat ja, gewoon meteen omdraaien en zodra je haar ziet pangpang doen
spoiler:
hehe _/-\o_ ben in het hoekje gaan zitten... en bang bang op haar de hele tijd ! en nu werkte het wel, denk dat ik vorige keren niet snel genoeg was begonnen met schieten

Wel vet filmpje wat je erna krijgt ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
VerkerkSander schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:01:
[...]

spoiler:
hehe _/-\o_ ben in het hoekje gaan zitten... en bang bang op haar de hele tijd ! en nu werkte het wel, denk dat ik vorige keren niet snel genoeg was begonnen met schieten

Wel vet filmpje wat je erna krijgt ! :D
En nu heb ik hem uitgespeeeeeld :'(
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Dan is het nu tijd om online te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Matel schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:08:
Dan is het nu tijd om online te gaan ;)
Heb ik nog niet geprobeert maar is dat vet...

Probeer het uit... dat is de reactie die je gaat geven... okeyokey zal ik doen dan (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Probeer het uit :P Ja, ik vind het wel vet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de multiplayer valt me inderdaad erg mee. Best wel vet eigenlijk. Ik vind het alleen jammer dat je zo snel dood gaat... Maar misschien bedenkt iemand daar ooit wel wat op in de vorm van een mod. Omdat je snel neergeschoten bent heb je weinig tijd om dekking te zoeken. Er vervalt een stukje taktiek tijdens het schieten. Dat is wel jammer. De levels zijn okey. Vooral capture de flag vind ik wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:39:
de multiplayer valt me inderdaad erg mee. Best wel vet eigenlijk. Ik vind het alleen jammer dat je zo snel dood gaat... Maar misschien bedenkt iemand daar ooit wel wat op in de vorm van een mod. Omdat je snel neergeschoten bent heb je weinig tijd om dekking te zoeken. Er vervalt een stukje taktiek tijdens het schieten. Dat is wel jammer. De levels zijn okey. Vooral capture de flag vind ik wel tof.
skill -> tackiek in een fps

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg verdomme een foutmelding met de 1.02 patch, meteen met installeren :(

Error Code: -5009 : 0x8002802b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai hem op 1024x768 met een framerate van rond de 25fps
Vinden jullie ervan?

Specs -> 240ghz/ 512mb -> Ati radeon 9800XT met zalman koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:57:
Ik krijg verdomme een foutmelding met de 1.02 patch, meteen met installeren :(

Error Code: -5009 : 0x8002802b
Met Google een paar mogelijkheden.
Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:06:
Vinden jullie ervan?

??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Wreed vreselijk goed spel; horror is mijn genre maar ik ben net even het spel uitgehold.
Vond de combinatie harde wind, krakende deuren, in het donker spelen en natuurlijk de game zelf nogal net iets te FREAKY!

de patch 1.02 maakt de game net iets moeilijker; ik heb de game gespeeld zonder de patch en ik kwam makkelijk vooruit. Na de patch en zelfde moeilijkheidsgraad valt het op dat de game toch enigzins wat is aangepast. Meer soldaten die op je afkomen en de sfeer is nog intenser!

WOW gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 06:23
taXoudanT schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:57:
Wreed vreselijk goed spel; horror is mijn genre maar ik ben net even het spel uitgehold.
Vond de combinatie harde wind, krakende deuren, in het donker spelen en natuurlijk de game zelf nogal net iets te FREAKY!

de patch 1.02 maakt de game net iets moeilijker; ik heb de game gespeeld zonder de patch en ik kwam makkelijk vooruit. Na de patch en zelfde moeilijkheidsgraad valt het op dat de game toch enigzins wat is aangepast. Meer soldaten die op je afkomen en de sfeer is nog intenser!

WOW gewoon...
Interval 6 al gedaan? Zo nee, succes dan, als je de rest al donker vond ;)

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:44:
Als je dit horror noemt heb je nog nooit een echt zieke game gespeeld. Zoals een game uit de Silent Hill series (ik raad je Silent Hill 2 aan voor echte twisted stuff, geen goedkope schrikeffecten zoals monsters die uit kasten komen of zogenaamd enge meisjes). En je speelt FEAR met een Ti4600 op 1280x960 op medium/high? Dan heb je zeker constant 25 FPS...
Leer even lezen aub:
Ik zal je nog sterker vertellen, ik heb een Geforce 4 TI4600. Ja, die oude kaart van 2 jaar terug ja. En guess what? Ik speel wel op 1280x960 (hoogste game reso, zonder ini aanpassen) met 80% boven de 40 FPS en 0% onder de 20.
Ik heb Silent Hill op de console gespeeld en het is inderdaad een heel andere game. Maar is het een shooter? Nee. Daar ligt gewoon het verschil. Een shooter met verassende elementen, als ik F.E.A.R. zo noem, dan wel blij?
En als je vindt dat Half-Life op SoF lijkt gaat al helemaal niemand je mening respecteren.. het geeft alleen maar aan hoe oppervlakkig je die games gespeeld hebt..
Mensen die dat soort onzin uitkramen hebben beide games echt niet langer dan 15 minuten gespeeld, of ze hebben het IQ van een gemiddelde kiezelsteen.
me•ning (de ~ (v.), ~en)
1 wat men van iem. of iets vindt, hoe men oordeelt => gedacht, gedachte

Verder ga ik nergens meer op in, mensen die vinden dat iemand het IQ van een kiezelsteen heeft omdat hij een game wél leuk vindt en jij niet, daar hoef ik geen discussie mee.

[ Voor 54% gewijzigd door internetinfo op 04-11-2005 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

internetinfo schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 01:01:
[...]

Interval 6 al gedaan? Zo nee, succes dan, als je de rest al donker vond ;)
Nee niet dat het spel donker is maar ik bedoel meer de omgeving waar ik het spel speelde.
de game is nog intenser als je het in het donker speelt, vooral als het buiten ook lekker giert en je deuren en ramen kraken. Prachtig.

Silent Hill 2 trouwens ook gespeeld maar daar ben ik een stuk minder enthousiast over. Je kan het ook niet met elkaar vergelijken, het zijn totaal verschillende games. Een peer is ook fruit maar qua smaak en vormgeving is ie niet hetzelfde als een appel... (uhm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft het soms moeiijk en moet hij even laden.

Vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag, ik heb het topic doorzocht om uit te vinden hoe ik het op 1280x1024 zou kunnen spelen. Dat heb ik kunnen vinden (tnx iedereen!:)) maar als ik het nu opstart speelt ie het gewoon op 640x480...iemand een idee hoe dat zou kunnen en wat ik kan doen om het te veranderen?

Dit heb ik gedaan in dat setting.cfg

"GammaB" "1.523356"
"GammaG" "1.523356"
"Renderer" "NVIDIA GeForce 6600 GT"
"GammaR" "1.523356"
"BitDepth" "32"
"HardwareCursor" "1.000000"
"ScreenWidth" "1280"
"VSyncOnFlip" "0.000000"
"DeviceName" "\\.\DISPLAY1"
"ScreenHeight" "1024"

Dat leek mij toch ok?

Specs zie sig en FPS = 60:)

EDIT
ik heb het al gevonden! ik had pixel doubler aanstaan. Nu is mijn framerate wel gedropt naar 20 hehe!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Laatst online: 03-10 10:48
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:25:
Hij heeft het soms moeiijk en moet hij even laden.

Vinden jullie ervan?

240GHz? Opschepper ;)

Maar lijkt me vrij normaal, bedoel je hebt nu niet echt een geweldig snel systeem voor een game als F.E.A.R.

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

The Legend

*Plop*

* The Legend heeft 'm ook net uitgespeeld :)

Niet veel gespeeld, soms een paar dagen niet. Bedenk me nu dat dat gewoon kwam omdat het een beetje eentonig werd, iets wat ik bv. bij HL2 en Max Payne niet had. Verder wel een tof spel. Het einde vond ik een beetje onverwacht, had nog wel een iets zwaarder gevecht verwacht dan wat ghosts kapot knallen met een rocketlauncher 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjmeut schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:48:
[...]

240GHz? Opschepper ;)

Maar lijkt me vrij normaal, bedoel je hebt nu niet echt een geweldig snel systeem voor een game als F.E.A.R.
Hehe, maar hoezo niet geweldig snel
Wat adviseer jij om te veranderen / bij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:08:
[...]

Hehe, maar hoezo niet geweldig snel
Wat adviseer jij om te veranderen / bij te kopen?
1GB DDR geheugen is tegenwoordig bijna standaard voor nieuwere games, daarnaast heb je (helaas) alweer een outdated videokaart. CPU is nix mis mee :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
The Legend schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:59:
[...]

1GB DDR geheugen is tegenwoordig bijna standaard voor nieuwere games, daarnaast heb je (helaas) alweer een outdated videokaart. CPU is nix mis mee :P
aaaah dit vind ik zielig voor hem hij heeft net 300 topics geopent over zijn nieuwe 9800pro kaartje die hij heeft geflasht naar XT met alle problemen die er zijn....

Maarja 2.4 Ghz is niet zo snel zal namelijk wel 1 van de eerste versies zijn. en dan maar 512 mb ...

hier ook 9800pro @XT met prescott 2.8 en een gig draaid lekker op 1024 alles op high

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb ook FEAR en speel het op een 6600GT maar tering wat moet je veel inleveren op grafisch geweld om het lekker soepel te laten draaien. Oke is weet dat een 6600GT niet top of the bill is maar om alle instellingen zo laag te moetten zette om het lekker te laten draaien vind ik wel vreemd opzich. Alles op medium draait gwoon niet lekker. Heb nu alle grafische instellingen op minimum staan, effects detail en model decals op medium en shadows heb ik helemaal uit staan, en ik draai in een resolutie van 800x600 met AA 4x en AF 2x. Met deze instellingen draait hij best lekker met een fps van rond de 60 zonder irritante inkakkingen. Maargoed is wel jammer met zo'n lage settings wand nu gaat er een hoop pracht en praal van fear verloren :( . Het kan wel! Neem nou half life 2, Dat spel ziet er nog behoorlijk goed met wat mindere kaarten. Ik heb half life 2 gespeelt met een geforceFX5500 en dat draaide behoorlijk goed. En dat terwijl een geforceFX5500 toch een heel stuk minder presteert dan een 6600GT. Achja genoeg gezeikt. FEAR is gwoon een topgame! Ohja kheb trouwens ook nog een vraagje. Is het mogelijk om FOV in FEAR in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:53:
Kheb ook FEAR en speel het op een 6600GT maar tering wat moet je veel inleveren op grafisch geweld om het lekker soepel te laten draaien. Oke is weet dat een 6600GT niet top of the bill is maar om alle instellingen zo laag te moetten zette om het lekker te laten draaien vind ik wel vreemd opzich. Alles op medium draait gwoon niet lekker. Heb nu alle grafische instellingen op minimum staan, effects detail en model decals op medium en shadows heb ik helemaal uit staan, en ik draai in een resolutie van 800x600 met AA 4x en AF 2x. Met deze instellingen draait hij best lekker met een fps van rond de 60 zonder irritante inkakkingen. Maargoed is wel jammer met zo'n lage settings wand nu gaat er een hoop pracht en praal van fear verloren :( . Het kan wel! Neem nou half life 2, Dat spel ziet er nog behoorlijk goed met wat mindere kaarten. Ik heb half life 2 gespeelt met een geforceFX5500 en dat draaide behoorlijk goed. En dat terwijl een geforceFX5500 toch een heel stuk minder presteert dan een 6600GT. Achja genoeg gezeikt. FEAR is gwoon een topgame! Ohja kheb trouwens ook nog een vraagje. Is het mogelijk om FOV in FEAR in te stellen?
opzich je fear ook best met wat minder goede fps spelen want met de slowmotion mode raak je toch wel alles :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:18:
[...]

opzich je fear ook best met wat minder goede fps spelen want met de slowmotion mode raak je toch wel alles :)
ja is ook wel zo, maar ik verkies bij een first person shooter toch een lekkere frame rate boven de graphics. Bij een rpg of rts maakt het me niet zoveel uit of ik nu met 30 of 60 fps speel. Maar bij een first person shooter vind ik een lekkere frame rate wel belangrijk, omdat ik zo'n aap op xtc ben die altijd in beweging is. rennen, hiden, schieten je kent het wel. En als je van die capriolen uithaalt is het gwoon zeer aangenaam om een lekkere frame rate te hebben. Achja vind het zonder die pracht en praal ook wel een vermakelijk spelleke. De shootouts zijn gwoon mega vet! Ik betrap me er zelf ook wel us op dat ik met mijn geweer met die stalen pinnen nog ff naschiet om een ventje stukje door de lucht te laten vliegen waar hij alvorens met een smak tegen de muur word vastgespijkerd >:) Maar hoe zit het eigenlijk met die fov? Kan je dit ook instellen in fear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerkerkSander schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:02:
[...]

aaaah dit vind ik zielig voor hem hij heeft net 300 topics geopent over zijn nieuwe 9800pro kaartje die hij heeft geflasht naar XT met alle problemen die er zijn....

Maarja 2.4 Ghz is niet zo snel zal namelijk wel 1 van de eerste versies zijn. en dan maar 512 mb ...

hier ook 9800pro @XT met prescott 2.8 en een gig draaid lekker op 1024 alles op high
300? :P 3 maar joh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:14
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:53:
Dan is er toch iets mis met je systeem of je hebt gewoon een zwakke processor/Weinig geheugen.

Met een:

3500+ @ 2700Mhz
2X512MB kingston valueram
6600GT pci-e 580/1160

Draai ik op 1024 met Fsaa op 4X af ook op 4X de rest op medium en de high end features uit of op low.

Gemiddelde framerate = 50 :)

En nooit framedrops :)

Uitgespeeld vandaag trouwens :*)

Schitterend einde :9~

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:52:Omdat ik zo'n aap op xtc ben die altijd in beweging is. rennen, hiden, schieten je kent het wel.
_/-\o_ Hahaha so true.. Painkiller style :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:53

AvK

Ready Set Go

OK, nu weet ik het zeker.

Hier boven is al veel gesproken over welke spellen de inspiratie bron zijn geweest voor de makers van FEAR.
Heel veel van de gameplay lijkt op een oud spel. Altans een redelijk oud spel.
Wel een goed spel kwa gameplay en verhaal.

Het is zo simpel:
Veel kantoor omgevingen, soldaten die uit de lucht vallen met behulp van touwen en uit helicopters, automatische mitrailleurs aan het plafond, interactie via de radio met een handlanger op afstand, slimme tegenstanders die wegduiken en niet dom blijven staan, laptops om gegevens vanaf te halen, computer systemen die je moet hacken of omzeilen enz.

Dit is gewoon SIN. Ja inderdaad SIN.
Wel in een modern jasje, helaas zonder humor maar weer wel met horror effecten.

Niet dat FEAR niet leuk is, FEAR is geweldig.
Maar voor mij duidelijk geinspireerd op SIN.

Ergens op dit forum heb ik al eens een jubel / lofuiting over SIN uitgesproken.

I rest my case .....

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 18:51
taXoudanT schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:48:
[...]

Nee niet dat het spel donker is maar ik bedoel meer de omgeving waar ik het spel speelde.
de game is nog intenser als je het in het donker speelt, vooral als het buiten ook lekker giert en je deuren en ramen kraken. Prachtig.
Ja daar ben ik het helemaal mee eens, dat verhoogt de sfeer enorm. BTW Twee weken geleden gingen ik en een vriend van mij 's avonds voor het eerst FEAR spelen, eerst alle lichten uit, en wil ik net het spel opstarten zag ik op de windows klok dat het exact 00.00 uur was, freakier konden we het niet hebben :D

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Morgen kan ik eidenlijk de game spelen :D. Nadat ik de demo geprobeerd had, was ik helemaal verkocht. Aangezien ik binnenkort jarig ben, heb ik dit spel voor mijn verjaardag gevraagd. Vanavond heeft mijn pa dit spel gehaald bij de Bart Smit. Ik was daar namelijk vorige week geweest en toen wees die jongedame mij erop dat er vanavond 15% korting gegeven werd.

Het spel kostte nu dus iets meer dan €38!

Ik ben erg benieuwd hoe het hele spel is, momenteel speel ik Quake4 wat ik ook erg leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik eerst toch maar de topic search. Vind je dan niet wat je zoekt, gebruik dan even de GoT search. Vind je echt niets, open dan een Spielerij - Problemen & Vragen topic aangezien het hier om een technisch probleem gaat.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als die k-l-o-t-e search het nou eens fatsoenlijk deed, error dit error dat, waardeloos! Mijn inziens forum vervuiling maar ik zal wel een topic openen voor die kleine en simpele vraag :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

saviour schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:06:
Morgen kan ik eidenlijk de game spelen :D. Nadat ik de demo geprobeerd had, was ik helemaal verkocht. Aangezien ik binnenkort jarig ben, heb ik dit spel voor mijn verjaardag gevraagd. Vanavond heeft mijn pa dit spel gehaald bij de Bart Smit. Ik was daar namelijk vorige week geweest en toen wees die jongedame mij erop dat er vanavond 15% korting gegeven werd.

Ik ben erg benieuwd hoe het hele spel is, momenteel speel ik Quake4 wat ik ook erg leuk vind.
Doe Donald Duck s na.. :P

anyway, enjoy is een super spel..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Laatst online: 05-10 21:21
Zeker een goed spel, maar ik zit met een probleempje. Het spel loopt zeer vloeiend (mag ook wel met amd 3500+, 1gb en 7800GT), maar mijn HDD wordt helemaal gek als er gebeurt of ik een andere gebied nader. Op dat moment loopt het dus voor nog geen 1 fps, hij staat gewoon seconden lang stil en de hdd maar ratelen.

De swapfile staat op een andere hdd als de game en hij staat op windows management ingesteld.

Meer mensen met dit probleem?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saviour schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:06:

offtopic:
Alvast gefelici-je weet wel ;)

Ik wacht nog steeds op een no-cd fix voor v1.2, heb nu al een krasje ontdekt op m'n DVD :'( :|
FreeMen schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:31:
Zeker een goed spel, maar ik zit met een probleempje. Het spel loopt zeer vloeiend (mag ook wel met amd 3500+, 1gb en 7800GT), maar mijn HDD wordt helemaal gek als er gebeurt of ik een andere gebied nader. Op dat moment loopt het dus voor nog geen 1 fps, hij staat gewoon seconden lang stil en de hdd maar ratelen.

De swapfile staat op een andere hdd als de game en hij staat op windows management ingesteld.

Dan heb je toch te weinig geheugen voor zoveel textures, want 1fps als je een nieuw gebied in gaat = nieuwe textures laden/swappen etc ;)

Het is al vaker gezegd in dit topic, 1.5gb is ideaal atm voor deze game, mits je op hoge settings speelt :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 18:40

Misschien 1gb extra, en weg je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

lock je swap file 's op 1500Mb min en max.. dan zou t windows swappen over moeten zijn iig.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 17:06
Mijn god heb de Directors Edition versie daar zit een filmpje bij over FEAR prequel weet niet of die bij de gewone versie ook zit. Schrok me de t*ring nu al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
In Europa is alleen de directors edition uitgebracht.
En dat filmpje is een aardige opwarming voor het spel.

@didaaf.
Als jou vraag die van het geluid was, dat hoort in het spel.

[ Voor 26% gewijzigd door goeievraag op 05-11-2005 22:16 ]

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Oja dat wist ik niet heb m via engeland besteld...maar hij draait nog niet soepel op m'n huidige systeem dus tis nog even wachten voor dat ik fijn aan de slag kan...wacht nog altijd om mijn DOA geheugen omruiling...zo juist op 512MB ram 1024*786 gespeelde ging wel maar als je iets doet schieten of openen stottert ie...afwachten dus,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat stotteren had ik gister ook last van. Nou moet ik zeggen dat ik het nog maar een paar minuten gespeeld heb, maar het ziet er veelbelovend uid. Eerst had ik alles op maximum, behalve de textures en dat liep eerst wel, maar op een gegeven moment ging hij swappen als een gek. Ik heb 1GB geheugen en de swap file op 1,5GB staan. Op medium ging het beter, maar ik zal er dalijk eens goed naar kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

saviour schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:31:
Dat stotteren had ik gister ook last van. Nou moet ik zeggen dat ik het nog maar een paar minuten gespeeld heb, maar het ziet er veelbelovend uid. Eerst had ik alles op maximum, behalve de textures en dat liep eerst wel, maar op een gegeven moment ging hij swappen als een gek. Ik heb 1GB geheugen en de swap file op 1,5GB staan. Op medium ging het beter, maar ik zal er dalijk eens goed naar kijken :).
Benodigde geheugen is afhankelijk van je gewenste videosettings en het daaruitvolgende geheugengebruik.

Als je wilt weten hoeveel geheugen je nodig hebt om zonder stotteren te spelen kun je het volgende doen:

Stel je hebt je videokaartsettings zo ingesteld dat ze voor jou ideaal zijn qua fps. Kijk dan in je taskmgr vlak na gebruik FEAR bij Commit Charge wat achter Peak staat.
Is dit hoger dan je fysieke hoeveelheid RAM dan wordt de swapfile intensief gebruikt.
Dit zal zich vrijwel zeker vertalen in:
- langere laadtijden
- behoorlijk schokken bij begin level
- langere afsluittijd van FEAR

Oplossing:
- learn to live with it
- Grafische settings omlaag totdat "peak< fysiek geheugen"
- Meer fysiek ram toevoegen totdat "peak< fysiek geheugen"

Je Swapfile iets vergroten zou wellicht wat kunnen helpen maar ik denk dat het een illusie is omdat deze vrijwel altijd al groot genoeg is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Ik heb hem net uitgespeeld, het deed me wel veel aan half-life denken, de manier hoe je overal moet manouvreren enzo.
spoiler:
Het zou mij niks verbazen dat er nog een vervolg komt

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Laatst online: 02-10 20:24

t!mP

is inflatie gevoelig

Kan iemand mij vertellen waarom ik de game bij de opties niet op een hogere reolutie kan spelen dan 1152x864? Kan gewoonweg niet hoger selecteren, ontbreekt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:40
Heb jij een TFT-scherm dat geen hogere resolutie ondersteund ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:33

GVR

t!mP schreef op maandag 07 november 2005 @ 00:16:
Kan iemand mij vertellen waarom ik de game bij de opties niet op een hogere reolutie kan spelen dan 1152x864? Kan gewoonweg niet hoger selecteren, ontbreekt dus.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij was dat bij mij ook. Heb er verder nog niet echt naar gekeken omdat alles lekker draaide op 1024*768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

sjaakhaar schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:07:
Heb jij een TFT-scherm dat geen hogere resolutie ondersteund ofzo?
Nope mijn native resolutie is 1280x1024 op 60Hz, en ik speel andere games zorgenloos op 1280x1024. Heel vreemd, iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t!mP schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:26:
[...]

Nope mijn native resolutie is 1280x1024 op 60Hz, en ik speel andere games zorgenloos op 1280x1024. Heel vreemd, iemand anders nog een idee?
Laatste drivers geinstalleerd? (81.85 / 87)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Laatst online: 05-10 21:21
dadj schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 20:14:
[...]

lock je swap file 's op 1500Mb min en max.. dan zou t windows swappen over moeten zijn iig.
Thnx, dit lijkt idd te werken. De hdd loopt nog immer voortdurend, maar het beeld hapert nauwelijks meer. Vreemd eigenlijk want het ging uren goed. Helemaal in het begin van de gam had ik het probleem en tegen het einde aan maar tussenin niet o_O. Maar goed, na de swapfile vast gezet te hebben op 1,5gb was het probleem zo goed als weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:28:
[...]

Laatste drivers geinstalleerd? (81.85 / 87)
Jup, 81.85. Ik zal zo nog eens proberen met een andere driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C:\Documents and Settings\All Users\Documenten\Monolith Productions\FEAR\Settings.cfg
Open deze file met kladblok en verander daar je resolutie, denk eraan dat als je ingame weer naar dat scherm gaat (waar je res kan veranderen) dat het dan weer terugspringt.

...graag gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Laatst online: 01-10 09:24
Hallo ik heb deamon tools geinstalleerd op mijn computer maar als ik de legale versie van FEAR koop gaan die twee dan vervelend doen. Want ik las dat FEAR geen emulatiesoftware dult
Tijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijs_a schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:43:
Hallo ik heb deamon tools geinstalleerd op mijn computer maar als ik de legale versie van FEAR koop gaan die twee dan vervelend doen. Want ik las dat FEAR geen emulatiesoftware dult
Tijs
Hoi Tijs,

FEAR doet inderdaad moeilijk als er emulatie software aanstaat, dus sluit deze eerst af voordat je fear gaat spelen.

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:59:
[...]

Hoi Tijs,

FEAR doet inderdaad moeilijk als er emulatie software aanstaat, dus sluit deze eerst af voordat je fear gaat spelen.

succes :)
Ik heb de originele versie van FEAR, en bij mij draait er gewoon deamon tools naast. Dus waarschijnlijk niet met alle emulatie software?

FEAR en Quake 4 willen wel eens weigeren te starten als ik Xfire draai.

[ Voor 9% gewijzigd door Doppert op 07-11-2005 19:10 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn wat is dat einde heftig zeg! Wanneer komt F.E.A.R. 2 uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Laatst online: 01-10 09:24
Naja ik probeer het gewoon, waarschijnlijk blockt fear wel emulatieprogrammas maar als je de orginele dvd hebt is dit geen probleem tenzij je een illegale mini image hebt ingeladen. Dan doet FEAR het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Ik zit hier vast:

http://www.xs4all.nl/~tlforce/vast.JPG

snap niet hoe ik hier verder kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Je moet bij een loop-'stijger' in het gat lopen (Je weet wel, zo'n stalen geval, een soort horizontale trap),
daar vind je een ventilatie schacht die je naar de kraan die je uit moet zetten,
en dan kun je verder :)

[ Voor 20% gewijzigd door Gurbe de n00b op 07-11-2005 21:37 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus, ik schijt figuurlijk in men broek van dit spel zeg. Speel het spel steeds maar een kwartiertje ofzo aangezien het me daarna al teveel wordt. (ik heb het niet voor creapy stuff, ooit the ring gehuurd en na 10 minuten afgezet) Ik heb Doom 3 en The Suffering enzo uitgespeeld maar dit. :|

Is er geen patch om al dat creapy gedoe eruit te halen. :Y) Anders ga ik me eens een psychiater aanschaffen die me moet uitleggen dat er echt wel niets griezelig aan die kleine meid is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Gister na een gevecht kwam de spooky muziek weer heb m afgezet het was ook alweer kwart voor één, zojuist nog even gespeeld en me weer wezenloos geschrokken.

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/269/boe2jr.th.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door RSD1982 op 08-11-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu even paar levels gespeeld en vindt er echt helemaal geen reet aan.

waardeloze kale levels, alles lijkt op elkaar qua objecten, en de enige leuke momenten zijn de schrikeffecten, maar die zijn te filmachtig en te kort.

maar verder het doorwerken van de levels is echt oersaai vindt ik, terwijl ik echt fan ben van half life 2, omdat dit echt qua levels en verhaal gewoon oerspannend en origineel is.
neem bijvoorbeeld de "war of the world"achtige geluidseffecten, die je overal hoort als je door de stad en gebouwen loopt, en al heleaal dat prachtige superoriginele level, waarin de hoofdpersoon in het hart van dat grote hoge gebouw doordringt :)

FEAR vindt ik helaas nog minder dan DOOM3 en Quake4, wat ook al helemaal niks was qua verhaal en spanning.

dit is persoonlijk dus, maar snap nu achteraf echt niet de hype omtrent dit spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:05:

waardeloze kale levels, alles lijkt op elkaar qua objecten, en de enige leuke momenten zijn de schrikeffecten, maar die zijn te filmachtig en te kort.

maar verder het doorwerken van de levels is echt oersaai vindt ik, terwijl ik echt fan ben van half life 2, omdat dit echt qua levels en verhaal gewoon oerspannend en origineel is.
neem bijvoorbeeld de "war of the world"achtige geluidseffecten, die je overal hoort als je door de stad en gebouwen loopt, en al heleaal dat prachtige superoriginele level, waarin de hoofdpersoon in het hart van dat grote hoge gebouw doordringt :)

FEAR vindt ik helaas nog minder dan DOOM3 en Quake4, wat ook al helemaal niks was qua verhaal en spanning.

dit is persoonlijk dus, maar snap nu achteraf echt niet de hype omtrent dit spel
ja.... maar ik vind hem echt COOL gewoon... HL2 vind ik na 7 jaar eraan te hebben gewerkt zwaar tegenvallen.

F.E.A.R is nu al een zeer waardevolle klassieker!! volgens velen dan

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:05:

Ben het gedeeltelijk met je eens maar de gevechten maakt voor mij zeer veel goed. Heb nog nooit zulke vette schietpartijtjes meegemaakt...buiten het verhaal is dat voor mij al reden genoeg om 'm een 10 te geven
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Let op:
Hou het ontopic en nuttig voor anderen!
Begeef je niet op 'grijs' gebied en hou het legaal!
Techvragen over dit spel of vragen ivm problemen met dit spel horen niet in dit topic thuis!