Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 13:26

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Anoniem: 136640 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:23:
Weet iemand een site waar je andere maps kan downloaden voor F.E.A.R. Combat? Ik ben het spelen van die stock maps een beetje zat.. Daarnaast zijn sommige echt te groot. Zijn er mischien download sites met een lading custom maps ofzo?
hierzo: http://fear.filefront.com/files/F.E.A.R./Maps;6354

Zijn FEAR MP maps, moet dus lijkt me gewoon ook werken voor Combat...

Google doet wonderen :+

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Technische problemen/vragen horen in Spielerij - Problemen & Vragen.

[ Voor 103% gewijzigd door PromoX op 13-09-2008 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:42

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik kon geen topic over FEAR 2 vinden. Maar wilde toch even mijn mening geven.

Wat is die demo vet zeg. De graphics zijn weer super en het geluid is ook wederom top.

Zitten ook lekkere wapens tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Splinter Cell schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:43:
Ik kon geen topic over FEAR 2 vinden. Maar wilde toch even mijn mening geven.

Wat is die demo vet zeg. De graphics zijn weer super en het geluid is ook wederom top.

Zitten ook lekkere wapens tussen.
Idd zeg, ik dacht dat het wat meer actie zou zijn en minder horror dan F.E.A.R. 1, maar het lijkt nog veel enger te zijn! Graphics zijn ook heel goed, terwijl het op de screenshots toch aardig verouderd over kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 23:44
Erg mooide demo inderdaag zeg! Mooie graphics en die laatste scene in die robot is wel erg cool.
Alleen wel wat haperingen hier en daar, misschien zijn dat autosaves ofzo..of iets met het geluid. GTX280 trekt t prima dus dat zal het niet zijn.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Speel het hier op laptop, ben net 15min onderweg , WAT ENG!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jradman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-04 20:33
anathema schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:24:
Erg mooide demo inderdaag zeg! Mooie graphics en die laatste scene in die robot is wel erg cool.
Alleen wel wat haperingen hier en daar, misschien zijn dat autosaves ofzo..of iets met het geluid. GTX280 trekt t prima dus dat zal het niet zijn.
Zelfde hier, met een 8800GT. De regelmaat van die autosaves zou van mij wel wat minder mogen, als het al autosaves zijn. Ik zie trouwens nergens in beeld staan dat hij aan het saven is, geloof dat dat wel het geval was in F.E.A.R. 1?

Over de gameplay ben ik verder zeker te spreken.. lekker donker, mooie effecten en de spannende sfeer zit er goed in! Ik kijk uit naar de volledige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik heb alleen het idee dat de A.I. slechter is geworden. De A.I. van deel 1 was geweldig (enemy's die omlopen om je van achteren aan te vallen, dekking zoeken etc.) maar in Project Origin lijken ze gewoon als zombie's op je af te komen net als elke willekeurige shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jradman
  • Laatst online: 15-04 20:33
babbaloerie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 08:49:
Ik heb alleen het idee dat de A.I. slechter is geworden. De A.I. van deel 1 was geweldig (enemy's die omlopen om je van achteren aan te vallen, dekking zoeken etc.) maar in Project Origin lijken ze gewoon als zombie's op je af te komen net als elke willekeurige shooter.
Heb ik inderdaad ook wel gemerkt. Op een moment liep ik naar buiten, uit de metro. Daar stond iemand die blijkbaar een vijand was, hij stond met z'n rug naar me toe en ik liep gewoon langs hem. Toen opeens merkte ze me op (ook eentje die verderop stond) en begonnen ze te schieten.. Ik dacht in eerste instantie dat het allies waren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Demo gister ook even gespeeld, game draait verrassend goed! Zelfs met mijn oude cpu (4200x2) draait hij op high gewoon 40-50fps @ 1920*1200!.

Heb wat screentjes gemaakt;
http://www.rw-racing.nl/pics/F.E.A.R.2_demo/

enige wat jammer is, is het cpu gebruik. Hij lijkt maar 1 core effectief te gebruiken;
Afbeeldingslocatie: http://www.rw-racing.nl/pics/F.E.A.R.2_demo/images/fear_2_CPU.jpg
ramgeheugen gebruik is vrij hoog, komt door de zooi die op de achtergrond draait :D .

[ Voor 36% gewijzigd door Tortelli op 23-01-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeraGear
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 18:30

JDeraGear

Mighty Pirate!

Ik vond hem eerlijk gezegd sterk tegenvallen...

De guns vond ik nogal zwakjes klinken, ik hou er erg van als guns echt oorverdovend klinken in games, zoals ze in het echt ook zijn, in deze game is het geluid van de soldaten en omgeving echt makkelijk over de guns heen te horen, meer dan *poef* doen ze niet...

De AI is zwaar veel slechter dan in deel 1, alhoewel ik wel een soldaat een tafel omver zag werpen als dekking, liep hij ervolgens meteen achter weg om recht op me af te stormen... 8)7

De schrikmomenten worden *ENORM* voorspelbaar; steeds wanneer je merkt dat je gedwongen wordt om één kant op te kijken komt er een schrikmoment; bij ieder gangetje met een deur aan het eind, waar aan de zijkant van de gangen niet veel te zien valt... schrikmoment. Vreemd hoekje in smalle gang vlak na een grote battle.... schrikmoment... van deel 1 schrok ik toentertijd echt knijtehard van Alma, maar nu is het zo voorspelbaar geworden dat ik d'r echt iedere keer zag aankomen... in de demo dan.

Die robot... mja aardig gedaan, maar ik heb niks met robots en mech's, gewoon een persoonlijk dingetje, kan ik de game niet echt aanrekenen, maar het is me na de demo al vrij duidelijk dat niet een game voor mij is.. jammer, want ik vond deel 1 echt super. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

vind de demo wel okay , had eigenlijk iets meer verwacht, van de moeilijkheid vind het niveau iets te laag , verder draait het hier meer dan soepel , en ziet er niet slecht uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Laatst online: 17:26
Mening FEAR 2 demo: wel geinig. Ben er niet kapot van, maar de demo is ook wel erg kort. Het deed me wat aan Project Snowblind denken ipv 'dè sequel van FEAR'.

Geen leaning is even wennen met dekking zoeken. Lopen/aimen voelt niet zoals bij FEAR, is ook wennen. Mech is wel leuk voor even, maar laat ze daar iets nuttigs mee doen en niet 'hier heb je een straat, aan het einde ervan moet je andere mechs verslaan'.

Kwa techniek is het totaal niet interessant, alles kan high high high, en nog ziet het er niet zo heel erg goed uit en staat je CPU / GPU absoluut niet te zweten. Beetje teleurstellend op dat gebied.

Het 'horror'-gehalte valt me ook tegen. Het gebeurt te vaak en is nietszeggend. Alleen de visoenen van Alma zijn interessant, maar laat het alsjeblieft niet zo vaak zien, het stompt af.

Overigens is er al een mod in omloop om het 'grain filter' eruit te halen, dat geeft iets beter beeld op een PC.

Ik heb FEAR 2 al een tijdje in pre-order staan, ga het niet annuleren. Hoop dat het nog wel goed komt. }:|

Bonusklachten:
- geforceerde 16:9 verhouding
- geen schaduwen! Ja, alleen die van jezelf is er, van de rest gewoon niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Cascade op 24-01-2009 10:20 . Reden: meer geklaag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
De demo laat je pc inderdaad niet echt hard werken: ik kom nooit onder de 30 fps @ maximum en 1440*900. Best netjes voor een X1950XT in deze tijd. Aan de andere kant zijn de graphics ook niet heel veel beter dan die van het eerste deel, terwijl die engine toen in 2005 juist wel bij de top hoorde. Je zou meer verwachten van Monolith. Wat betreft de gameplay vond ik het wel aardig, niet meer dan dat. Het spel is niet vernieuwend ten opzichte van F.E.A.R. en alle gebeurtenissen zijn te voorspelbaar. Ik heb hem dan ook na één keer uitspelen weer gedeïnstalleerd. Best jammer als je bedenkt dat ik de demo van deel 1 helemaal kapot heb gespeeld.

Laat ze daar nu maar weer verder werken aan een goede opvolger van No One Lives Forever 2 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Ik vond de demo wel leuk- meer typische FEAR actie, nu met mooiere effecten, nieuwe wapens, meer scary stuff en de optie om voorwerpen te manipuleren om er cover achter te zoeken.

Griezel stukjes leken beter dan in FEAR1, waarin ze iedere keer hetzelfde verliepen. Ik heb uit previews begrepen dat ze ook interactiever zullen zijn in deel 2- je kan daadwerkelijk schade oplopen en zult moeten vechten i.t.t. de horror scenes in FEAR1 waar je vaak alleen maar stond te kijken.

Vraag me wel af waarom ze leaning eruit hebben gesloopt- misschien was het te makkelijk i.c.m. slowmo? Het mech stukje was wel wat generiek en chaotisch, maar ik heb niet geprobeerd om dat stuk te voet te doen- als dat al mogelijk is.

Een kritiekpunt is dat je de extra muisknoppen van je muis niet kan binden in het spel, het is vrij onhandig om eerst al die knoppen via drivers aan keyboard commands toe te wijzen aangezien vrijwel alle andere spellen ze wel gewoon herkennen.

Het gezever overal dat het spel je CPU/GPU niet finaal de nek omdraait begrijp ik totaal niet, vooral wanneer mensen stellen dat het spel ze daardoor tegenvalt. Is het spel daardoor minder leuk? Wat mij betreft niet, ik vind spellen als L4D ook erg vermakelijk. Ik ben vooral erg blij dat het out of the box goed draait zonder belachelijk veel getweak, het is hier op een E8500+8800GT even goed speelbaar met net zulke hoge settings als FEAR1. De polygon count en de textures zijn misschien niet state-of-the-art, maar alle effecten zijn dat wel, ik vind de film grain en al die particles wel mooi. Overigens was FEAR1 destijds behoorlijk zwaar, nu zal het spel voor veel meer mensen toegankelijk zijn.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Ik las ergens (dacht het FEAR community forum) dat leaning er niet in zit omdat er problemen zijn met clipping. M.a.w. je kan met leaning je hoofd in een muur steken... :') Er wordt aan gewerkt, is het gerucht. Had FEAR 1 niet ook zoiets bij release?

Dat het je CPU/GPU niet zo erg belast is geen gezever. Lagere systeemeisen zijn leuk voor de toegankelijkheid, maar daar zijn allang andere voorzieningen voor zoals het automatische en toegankelijke 'detect optimal settings' en daarnaast de mogelijkheid om zelf met instellingen te spelen. Er is een flinke schaalbaarheid, maar wat ze nu doen is met alles op maximum ingesteld nog niet volledig gebruik maken van de hardware, ze halen niet alles er uit. Als meer games dat zo gaan doen, is er geen noodzaak meer om steeds je PC te upgraden en heb je wat gaming betreft eigenlijk hetzelfde als een console... Of dat goed of slecht is laat ik in het midden.

Het staat los van het 'leuk' zijn van een spel, maar kan wel jouw beleving verbeteren.

Voor de grain-haters, hier is de 'Clarity mod' om het grain filter uit te zetten: http://rapidshare.com/files/188108241/LC_Clarity.zip, let op: bijeffect is dat er wat andere effecten niet meer goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Is er een fix ofzo waardoor ik zonder balken in het scherm op 4:3 / 5:4 kan spelen? :(

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Tja, wat vind ik ervan tot nu toe ... Valt me best tegen eigenlijk. Het geluid is echt bar slecht. Wat ik juist zo lekker vond met bijv. de shotgun in deeltje 1 was het heerlijke harde geluid. Dat is nu echt stukken minder. Niet echt voldoening bij het tegenstanders afknallen. Juist door het geluid in deel 1, werd ik af en toe zenuwachtig bij die battles tegen die soldiers. Kwam er af en toe handgranaatje bij BOEM .. Ja, daar was het geluid echt velen malen beter.

De (so called) schrikeffecten deden mij in deel 1 al niet zo veel eigenlijk, en dat is nu ook wel weer het geval. Wordt wel heel erg cliche nu ...
Verder ziet het er op zich aardig uit op grafisch gebied, in ieder geval iets aangekleder dan deel 1. De AI is inderdaad ook stukken minder zo lijkt het. Speel hem op hard, maar gaat me toch te makkelijk af.
Oh en dat ze leaning eruit gehaald hebben begrijp ik ook niet, dat hoort er gewoon in te zitten en ben ik nu zo gewend in FEAR (deeltje 1 speel ik nog steeds regelmatig). De game loopt verder wel heel erg lekker op mijn toch zeker wel verouderde systeempje. Alles op high en AA & AF aan etc. Dat vind ik dan wel weer een plusje ;)

Ben toch op zich wel benieuwd hoe de full game is, maar ik denk dat de game niet echt heel erg goed gaat scoren. Deel 1 is imo velen malen beter. Maar we zullen het zien als de full game uit is. Gelukkig vermaak ik me nu dik met DEAD SPACE voorlopig. Dat is een toppertje _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door JediUberknaft op 24-01-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Heb vandaag ook de demo gespeeld. Hij was kort maar wel erg lekker.
Iets te veel schrikmomenten inderdaad als je het mij vraagt.

Echter lijkt het net als deel 1 wel een erg lekker spel, alles ziet er inderdaad wat aangekleder uit en ook de nieuwe effecten zijn erg mooi.
Ik ben zoals wat anderen hier wel bang voor wat lange en saaie missie's in mech suits.
Ik vond het 'je-staat-er-in-je-eentje-voor' sfeertje in deel 1 erg lekker. In je eentje door die moderne kantoor ruimte's heen dwalen en mensen besluipen/afknallen.
Het moet inderdaad niet te eentonig worden maar erg ervaren en kritische gamers vinden dat nog al snel omdat je dat veel eerder door hebt.

FEAR is in mijn ogen wel een aparte tak in het FPS genre net als bijvoorbeeld STALKER ook een aparte tak is. Het sfeertje en de verhaallijn bevalt erg goed en ook de gameplay is goed. (Net wat interactiever en intenser dan vele andere FPS games).
Perseus Mandate was inderdaad erg saai en langdraderig (allemaal oude koek) maar het sfeertje is en blijft lekker. (Al is het maar omdat je net wat andere maps/missie's doet dan in de andere delen).
De laatste add-on had namelijk wel de 'zwarte gaten' in de grond en die vond ik erg heftig. :)

Het horror effect is iets wat ik ook heel erg gaaf vind. Als een spel je zo kan laten schrikken of continu
op het randje van je stoel kan houden...erg lekker vind ik dat.
Het moet inderdaad geen overkill worden en hoop dan ook dat het in de demo van FEAR 2 slechts was om even te laten zien wat er allemaal kan.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:10

H3llSiNG

Meh.

rickyy schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:57:
Is er een fix ofzo waardoor ik zonder balken in het scherm op 4:3 / 5:4 kan spelen? :(
Idd ik heb ook nog een gewoon scherm en heb balken, nu vind ik dat met films niet erg! Maar met spellen is het enorm lastig, de actie lijkt ver weg en ik kan me niet echt inleven.

Hoop dat de full ook "oudere" tft's support. Ik wacht wel af tot ik dat zeker weet voor ik deze game aan schaf. Zo wil ik hem niet spelen.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Het was voor mij eigenlijk in eerste instantie een zekere aankoop maar na de demo ben ik het met vele argumenten eens die hier al eerder zijn gegeven.

minpunten:
-geen leaning
-muisknoppen (buiten 1 en 2 :? ) niet kunnen binden
-grafisch verouderd

pluspunt:
-eigenlijk alleen de sfeer

Ik wacht dus even alle gebruikerservaringen af i.p.v. hem te preordenen.

Opzich welk jammer want verheugde me er toch wel op en had er in eerste instantie ook veel van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

Wat was FEAR 1 een ontzettend bruut spel. Horror bekleding op een ruggegraat van metaal en lawaai. Een van de weinige verbeterpuntjes die ik zelf had was de voorspelbaarheid van de schrikmomenten. Nou schijnt het dat ze dat wel hebben aangepakt, dus dat klinkt goed. Daarnaast kon je te vaak aan zien komen dat er weer eens gebeukt zou worden. Veel mensen vonden de objective een beetje gaar ( bla bla Paxton Fettel ) en de omgevingen eentonig, maar dat vond ik niet, ik vond de omgevingen vervelend en naargeestig. En laat dat nou net een pluspunt zijn bij zo'n spel. Ik ben heel benieuwd en ik verwacht er veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Goed dat ze de demo uitbrengen voor het spel, ipv erna zoals de mode nogal schijnt te zijn bij sommige studios.
Deze kan van de lijst... ik vond de FEAR echt helemaal geweldig. Een tijdje terug gekocht en gelijk ook maar FEAR Extraction Point erbij gekocht. Geweldige uitbreiding, waar zowel de naargeestigheid van de omgeving als de achtervolgingswaan opwekkende horror elementen prima gecombineerd werden tot een af en toe wat voorspelbaar maar algeheel zeer smakelijke first person broekschijter.
Perseus Mandate, zeg maar FEAR 1.2, was echter een volstrekt slap aftreksel, met veel eentonige, saaie omgevingen die zich van elkaar nie tonderscheidden en een hoop geploeter in de marge waar je af en toe heel heel hard van moest schrikken, maar wat gewoon echt voor geen meter wilde lukken.
Na de demo van FEAR 2 vrees ik dat ik voor meer van dat laatste zou kiezen als ik FEAR 2 koop. Dan speel ik liever 1 gewoon nog een paar keer rond, en E.P. erachteraan. Dan ken je de horror momenten al wel en schrik je wat minder, maar in elk geval heb je een goeie knallert met mooie set pieces en behoorlijke AI en geluid in je vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Aaaah! Ik vind de FEAR 2 demo echt verschrikkelijk! Ik vind de originele FEAR echt een van de beste shooters ooit. Super tactisch, de soldaten boeiende tegenstanders, zelfs al zien ze er allemaal hetzelfde uit. Je wist nooit waarvandaan ze kwamen.

Fear2:
-Bioscoopfilm effect: Continu artifacts over je beeld heen, soort oude zwartwit film. Vind het niet om aan te zien. Fear1 is echt super scherp en rauw, dit is gewoon wazig. Graphics lijken gewoon lelijker hierdoor.
-16:9 resolutie. Ik stel 1920x1200 in, maar krijg zwarte randen...
- De soldaten geven licht en worden gehighlighted, je ziet ze van kilometers afstand.
- Granaten hebben een lichtspoor..
- De zaklamp is van een mooie maglight in fear1 naar een knipperend xenos ding van een euro gegaan.
- Je kan niet meer leunen!
- In slowmo zie je de Matrix-achtige sporen van kogels nauwelijks, ik vond dat zo gruwelijk vet met bijvoorbeeld de shotgun in fear1.
-Alles voelt 'traag' alsof het ontworpen is voor een gamepad in plaats van muis.

Kan zo nog wel even doorgaan :-(. Vind het echt jammer, want ik had me erop verheugd, maar deze ga ik dus niet kopen, voelt echt aan als een slome (en lelijke) consoleport naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:54
Zonet de FEAR 2 demo eens geprobeerd, en ik kan hem gelukkig gewoon met alles op het hoogste spelen met een acceptabele framerate @ 1920x1200.

Maar vind persoonlijk het eerste deel ook vetter.

Specs van mijn pc hier: http://tweakers.net/gallery/sys/12382

[ Voor 14% gewijzigd door m-tuning op 28-01-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dit is natuurlijk ook maar een demo he. Later komen er andere (wellicht slimmere) tegenstanders, de scene wordt verandert, je komt weer dieper in het verhaal. De schrik effecten worden minder voorspelbaar en enger etc etc.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 15:29
Ben ik dan een van de weinige die de demo wel vet vind? Het lijkt ook wel of het nooit goed is... Ik vond persoonlijk FEAR 1 pas echt op gang komen nadat je ongeveer 2 uur in het spel zat.. het begin van het spel vond ik vrij ruk eerlijk gezegd. Van de demo (waarvan ik meer het idee heb dat het een soort golden beta is) moet ik zeggen dat ik het best aardig vond. Mooie graphics, meer FEAR horror en vette wapens. Tuurlijk de 'horror' is voorspelbaar en je moet er van houden maar FEAR is FEAR niet zonder die schrikmomenten...vind dat persoonlijk dus nutteloos commentaar.
Ik ben het inderdaad wel met iedereen eens dat de wapens te 'zacht' klinken en inderdaad; de vijanden hebben geen schaduw lol. Ik denk dat deze minpuntjes vrij eenvoudig op te lossen zijn en gepatched kunnen worden want ik denk niet dat wij de enige zijn die dit commentaar hebben....

[ Voor 10% gewijzigd door Jaapoes op 29-01-2009 13:53 ]

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartbord
  • Laatst online: 25-03 11:59
* dartbord is het eens met Jaapoes over hoe vet de demo is!

Ik zat vanaf het begin op het puntje van mijn stoel en dat bleef (bijna) de hele demo zo.
De graphics vind ik er super nice uitzien en de sfeer die ze neerzetten in het spel is onwerkelijk!

Alleen het "Stap in een super vet exo-skelet robotpak" stuk mogen ze van mij weg laten.
Ik heb echt een GRAFhekel aan zulke stukken in spellen. maargoed :)

De demo vond ik heerlijk freaky zoals F.E.A.R hoort te zijn, ziet er erg mooi uit, draait als een trein zonder ook maar een framedrop te bespeuren en heb helemaal 0% last van artefacts / geforceerde beeld verhoudingen? en weet ik wat niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het bloed mocht van mij wel wat minder cartoony , vond in fear 1 juist dat bloed beter uitgewerkt dan dit deel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:50

Grozno

acts without consequence!

Iemand hier al bedacht dat de PC demo misschien een port is van de 360?

Dat zou wel de vaste 16:9 verhouding en het niet stressen van de hardware verklaren denk ik...

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Laatst online: 22-06 23:44
Grozno schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:24:
Iemand hier al bedacht dat de PC demo misschien een port is van de 360?

Dat zou wel de vaste 16:9 verhouding en het niet stressen van de hardware verklaren denk ik...
Dat zal haast wel ja. Daarnet weer es crysis warhead gespeeld na een sessie Call of duty 5. Ongelooflijk hoeveel mooier Crysis warhead is op enthousiast. Die consoles houden echt de grafische ontwikkeling tegen aangezien bijna alle games daar ook op moeten draaien. Voor Fear 2 beetje hetzelfde verhaal helaas.. Nog steeds wel erg mooi, maar het verschil met FEAR had een paar jaar later toch wel een stuk groter kunnen zijn.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Ik heb de demo net even gespeeld.
De scaryness zit er wel in.
Grafisch redelijk maar niet wat ik er van had verwacht.(niet dat het met slechtere graphichs minder goed is ofzo) Maar ik had er meer van verwacht.
Wat key featuers zoals het leanen zijn er helemaal uitgehaald ( heel erg jammer )

En voor de rest is het een beetje meer van het zelfde. dus dit word hem niet voor mij.

Mss de multiplayer nog ff proberen.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Laatst online: 20:50

Grozno

acts without consequence!

Het viel me net trouwens op dat dit spel prima ondersteuning heeft voor het G15 toetsenbord, als je HUD scrambled op je monitor zie je namelijk dezelfde flikkeringen op je G15 LCD.

Leuk gedaan :)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Laatste tijd de demo veel gespeeld (is kort genoeg om even tussendoor te doen). Toch wel leuk, ik kijk wel uit naar de release.

Er was sprake van dat ze het letterbox probleem aan het aanpakken zijn. En...er komt een 0-day patch voor de PC, las ergens dat ie zelfs al in de release ingebakken gaat worden. Zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:54
Heb hem net ge-preordered maar zag dat hij ook al te downloaden was.

Dit vind ik erg jammer, je pre-ordered de game omdat je hem dan als eerste hebt en dan hebben de downloaders hem eerder dan jou :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271

Leuke demo, deel 1 heb ik niet gespeeld. Toen ik in de ps store de demo zag staan dacht ik: 'toch maar even downloaden die handel, ook al zit ik met een downloadlimiet en al een paar demo's had gedowned' en geen spijt van. Het is heel creepy, die soldaten in het begin niet, maar dat onzichtbaar ding daar die constant een gang / kamer verder kroop als je hem raakte was dat wel zeg, stressy :) Daar ben ik net voorbij maar toen moest ik afsluiten, morgen eens verder doen. Jammer dat er zo'n overvloed aan shooters is (Resistance2, Cod5, Killzone2, Res Evil 5, en hopelijk Aliens ook, etc. ...) deze maanden, ik wacht dus waarschijlijk tot hij platinum / budget is.

Even gekeken op wiki naar Fear 2 maar er stond niets in van multiplayer, enkel dat dit aanwezig is. Dus een vraagje, wat houdt dit precies in? De normale modi deathmatch, team dm, capture the flag of iets anders? En beiden als soldaat of is er 1 team monster? Is er co-op ook aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Speel nu al een paar uurtjes de volledige versie.

Ik vind het weer een ouderwets goeie shooter. De game is niet erg moeilijk (tot nu toe).

Ik speel em op hard.

Het is er tof dat er overal granaten en munitie te vinden is, waardoor je constant kunt knallen.

Grafisch is het zeker een mooie game.

Alles op max. Op een of andere manier loopt ie niet helemaal soepel op 2560x1600, maar 1920x1200 met 4FSAA en 8xAF loopt super strak 60 fps (v-synch on)

Het geluid is zeker ok.

2 min puntjes:

-erg liniar (er is altijd maar 1 deur open)
-geen Quicksave

[ Voor 9% gewijzigd door Henkus op 11-02-2009 17:45 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geluid beter dan in de demo bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 21:57
Anoniem: 218213 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:19:
geluid beter dan in de demo bedoel je?
Ik heb de demo niet echt gespeeld, maar ik vind het geluid wat uit mijn z5500 komt bij deze game prima.

Vooral het geluid als je elke keer de slowmo inschakeld. " One " met een bepaalde echo, is echt gaaf gemaakt.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Heb hem van vandaag ontvagen maar krijg hem niet geïnstalleerd. (DVD-versie) Na invullen van de code en verder NEXT krijg ik deze melding van steam: Sorry but the following items are not available for purchase in this country. Your purchase has been cancelled. :(
Heb dit spel gekocht bij 12game.com.
Zou ik nog moeten wachten tot de 13de feb.?

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 10:26
Beetje gespeelt.
Heel erg leuk, zioet er vet uit, voelt als een shooter en graphics zijn ok

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
hosee schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:12:
Heb hem van vandaag ontvagen maar krijg hem niet geïnstalleerd. (DVD-versie) Na invullen van de code en verder NEXT krijg ik deze melding van steam: Sorry but the following items are not available for purchase in this country. Your purchase has been cancelled. :(
Heb dit spel gekocht bij 12game.com.
Zou ik nog moeten wachten tot de 13de feb.?
ik heb pcies het zelfde vrijdag mogen wij hem pas installeren.

alleen als je hem illegaal hebt kan je de full game spelen

• hosee
K, dacht het al...Vind dit in ieder geval een belachelijk politiek van steam. In de US is het al vanaf 10feb. vrijgegeven en hier in de EU moeten we nog braafjes wachten.. }:O.. tot vrijdag de 13de, zelfs met de DVD-versie !?......Waar is dat goed voor ?.... :/

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
was ook zo met gta4 en saints row2

gwn onzin.

europa pesten :')

hekel aan dat steam

• sacaji
heb weer momenten dat ik in me broek scheit haha

• Cascade
Dat wachten is nergens goed voor, vanuit de consument gezien. Rare regels.

Maar: het gaat erom dat winkels en Steam gelijkgeschakeld zijn in Europa om beide gelijke kansen te geven (met die prijzen op Steam, yeah right), dat is afgesproken. Als je FEAR2 nu al kan kopen, dan zit die winkel fout en niet Steam... de winkels overtreden het embargo. ;)

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Heeft iemand de PS / Xbox versie al wel in de winkel zien liggen ?

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• JediUberknaft

JediUberknaft

Na het spelen van de demo had ik een beetje mijn twijfels over de game. De demo vond ik niet echt een overtuiging om de game aan te schaffen. Maar nu na het spelen van een gedownloade versie, ga ik hem toch zeker wel aanschaffen. Het ziet er erg netjes uit, loopt heerlijk op mijn verouderde systeempje. En de gameplay is beter dan ik dacht na het spelen van de demo. Wat leuke schrikmomentjes erin zo nu en dan.

de pluspunten tot nu toe:

- loopt heerlijk soepel op mijn systeempje met best hoge settings
- grafisch echt wel ok (gewoon een vet aangekleedde FEAR1)
- sommige gebieden hebben echt een kicke ambience geluid (en daar kick ik altijd op)
- paar leuke nieuwe tegenstanders aan mutaded or whatever you call them

minpuntjes tot nu toe:

- had wel iets moeilijker gemogen, speel op hard, maar is nog steeds redelijk makkelijk. IMO was de AI in FEAR1 beter
- sommige wapen geluiden hadden van mij net wat harder mogen klinken (shotgun bijvoorbeeld)
- net als in de demo, heeft het geen effect om de mouse sensitivity aan te passen, blijft hoe ik hem ook zet gewoon te snel
- leaning mis ik echt in de game. Dat ben ik nou zo gewend in FEAR en hoorde er gewoon in. Lekker af en toe om een hoekie met je shotgun iemand aan stukken schieten

Verder nog niet echt dingen qua plus of min. Maar overall vind ik hem toch lekker wegspelen. Ga hem zeker aanschaffen. Maybe not een super vernieuwende shooter, maar zeker wel weer echt FEAR.

[ Voor 6% gewijzigd door JediUberknaft op 12-02-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Ik heb hetzelfde gedaan, eerst dus de demo gespeeld en nu de gedownloade versie maar mijn mening is hetzelfde gebleven.

Het is het aankopen (voor op de PC) in mijn ogen niet waard.

Hopeloos verouderde graphics
Het leanen mis ik ook heel erg
En dan het niet kunnen binden van de muisknoppen 4, 5 etc.
AI is om te huilen

Voor op de console is hij misschien het spelen waard.

Alleen de sfeer is wel ok, maar dat is dan ook alles.
Grootste tegenvaller tot nog toe deze game want FEAR 1 was geweldig dus ik had hier ook veel meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-06 11:11

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ook ik heb hem binnen en meteen installed natuurlijk. Spel is inderdaad heel erg simpel...je kan maar 1 kant op altijd. Grafisch wel mooi en die chick, tja...daar heb ik het altijd niet op gehad hahahaha....

Weet iemand hoe je de game kan backuppen?

[ Voor 42% gewijzigd door Yzord op 13-02-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Vet spel, Fear 1 durfde ik niet, was gewoon eng lol.
Maar Fear2 atm vind ik kicken en leuk. voelt als een echte shooter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Voor de mouse sensitivity heb ik nu dit programmaatje geinstalleerd en dat werkt inderdaad best goed. Het is nu in ieder geval niet meer zo retesnel met mijn muis. Ik ging (no matter hoe de slider stond) echt in 1 beweging 180 / 360 graden rond namelijk in FEAR2. Maar nu gaat het veel soepeler.

http://www.projectoriginc...rum/showthread.php?t=5295

Er zullen best meer mensen zijn met dit probleem, dus ik denk ik post het maar even. Misschien dat het nog wel opgelost gaat worden in de 1ste patch, maar tot dan werkt dit ook :)
Scavy schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:04:
En dan het niet kunnen binden van de muisknoppen 4, 5 etc.
Voor jou werkt dit programmaatje ook :)

[ Voor 16% gewijzigd door JediUberknaft op 13-02-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 21:34

Winkiller

De Mopperpot

Ik heb hem ook ontvangen en geinstalleerd, heerlijk spel als je FarCry 2 net uitgespeeld hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
[...]

Voor jou werkt dit programmaatje ook :)
Ik ga hem zeker ff checke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 08:07

Willybubba

Nut up or shut up.

WTF, Game.co.uk is wel snel! Agelopen maandag verstuurd, nu al binnen. En dat voor 30 eurootjes :D

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 03:59

Ulti23

Quality Time

Graphics zijn echt wel ok, het ziet er allemaal erg vet uit. Verder draait de game ook geweldig, alle registers vol open op 1680x1050, 4x AA en 16x AF.

Maar ligt het aan mij of lijkt alles een beetje 'korrelig'? Ik irriteer me er niet aan, geeft wel een wazig effect, maar het valt wel op? Of komt dit omdat ik er nog maar net inzit, in de game? Andere game als GTA, FC2 etc. hebben dit niet, maar deze game FEAR 2 wel.

Game op een Samsung T220 met een GeForce 260.

Nu maar weer ff verder, hij voelt in ieder geval weer super goed aan!

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290907

ik heb hem net vandaag gekocht zit er al bijna 5 uurtjes mee te game .
hij is goed gemaakt met de afwisseling en moderne wapens _/-\o_
vergelijking met de andere drie de delen is kwa grafische echt voor uit gegaan :9~ :9~
en hij draait echt goed op m,n sytseempje alles op max _/-\o_
alleen ik mis lean heel erg in deze game O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:08
Ik heb het welbekende codec probleem. Was ook bij fear 1. Ik heb echt alle codecs uninstalled alleen die van microsoft nu.

Hij doet het nog steeds niet, alleen als ik "safemode" toevoeg aan de snelkoppeling. Maar dan heb ik geen geluid :/

Iemand een ideetje?

Deze codecs heb ik nu:
Microsoft ADPCM Audio CODEC
Microsoft CCITT G.711 Audio CODEC
Microsoft GSM 6.10 Audio CODEC
Windows Media Audio
Messenger Audio Codec
Microsoft PCM-conversieprogramma

Geluidskaart:
Xfi Xtreme audio

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

ik heb installed:

Ac3 filter 0.70b
DivX 5.2
Tsunami Filter pack
Xvid encoder

Zo werkt het zonder any problems. Ik weet niet of ik alle codec(packs) zomaar mag plaatsen hier, maar denk het wel eigenlijk. Probeer het eens met deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:13

Wildfire

Joy to the world!

Zo, gisteren even zo'n anderhalf uurtje gespeeld. En ja hoor: de sfeer is er weer meteen vanaf het begin! Ik schrok al vlak na het begin in de heli :P

Ben nu op het punt aangekomen waar FEAR 1 mee eindigde: de explosie waarmee zo ongeveer de totale stad werd weggevaagd. Eens kijken hoe het verhaal nu verder gaat :)

Wel lullig dat vanuit Steam de game niet wou starten, leuk hoor een "unknown error". Maar starten vanuit de gamemap zelf via de executable werkte dan weer wel, vreemd.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:57
Wat mij opvalt is dat het spel vrij makkelijk is, ik speel op hard en ben volgens mij al redelijk ver in het spel (level 'snake fist'), maar heb eigenlijk bijna altijd wel de volle 3 medkits en zat ammo. Er zijn hier en daar wel een paar moeilijke stukjes, maar in mijn herinnering was fear 1 toch een stuk moeilijker.

De sfeer is wel goed, al hadden ze het een stuk enger kunnen maken door je ook wel eens van achter aan te vallen. Sommige stukjes zijn wel vaag, bijvoorbeeld stukjes met die geesten, is me nog niet helemaal duidelijk of het effect heeft om op hun te schieten of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ik deed het bijna in me broek, ben bij een leven ondergronds, toen alles instorte door explosie, het is echt vet en creepy, draai alles op high, perfect FPS enal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
sewer schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:02:
...
Sommige stukjes zijn wel vaag, bijvoorbeeld stukjes met die geesten, is me nog niet helemaal duidelijk of het effect heeft om op hun te schieten of niet :?
Die geesten zijn knap irritant. Als je op ze schiet dan verdwijnen ze voordat ze schade kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:06
ToasterxD schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 22:22:
Ik heb het welbekende codec probleem. Was ook bij fear 1. Ik heb echt alle codecs uninstalled alleen die van microsoft nu.

Hij doet het nog steeds niet, alleen als ik "safemode" toevoeg aan de snelkoppeling. Maar dan heb ik geen geluid :/

Iemand een ideetje?

Deze codecs heb ik nu:
Microsoft ADPCM Audio CODEC
Microsoft CCITT G.711 Audio CODEC
Microsoft GSM 6.10 Audio CODEC
Windows Media Audio
Messenger Audio Codec
Microsoft PCM-conversieprogramma

Geluidskaart:
Xfi Xtreme audio
Ik had ook het codec probleem.
Na wat opzoekwerk las ik dat je de directx moet installeren die in de fear map staat.
Na dat gedaan te hebben werkt alles probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 08:30
net uitgespeeld...maar ik snap het einde niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Misschien dat je hier wat aan hebt :?

edit:
Zo, ook net uitgespeeld. Eindgevecht en einde is inderdaad een beetje vaag :P

[ Voor 34% gewijzigd door sewer op 17-02-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Ook uitgespeeld. Normal, iets van 8 uur relatief rustig bezig geweest. Ik moet zeggen, het was wel leuk, als shooter.

Eerste keer dat kleine Alma vlak achter me stond en ik omdraaide, was schrikken. De Remnants zijn leuk om mee te knokken. Verder niet kapot van de rest van de horror. :P

Grafisch ok, niet bijzonder. Aan de ene kant heb je veel detail door mooie textures, veel objecten, interessant level design, aan de andere kant verpesten ze het weer door dingen als een grain filter, de vage effecten, sporadisch ontbreken van schaduw (ze laten zien dat het kan, maar laten het vervolgens weg in veel gevallen. opzet? een bug?). Op sommige gebieden is het echt een stap terug van FEAR 1, dat is een beetje jammer. Wel leuk om te spelen.

De demo geeft een verkeerd beeld van de levels. Dat was veel mensen al duidelijk; demo is een samenraapsel van kleine stukjes uit verschillende levels. In de full is een level behoorlijk groot en gaan ze niet zo abrupt in elkaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Laatst online: 17:06
Ongelofelijk, wat een vet spel is dit zeg, ik ben de hele tijd op mijn hoede en dan nog schrik ik iedere keer als ik wat hoor. De sfeer vind ik echt fantastisch. Ik speel F.E.A.R.2 trouwens op mijn Xbox360 en ik moet zegen dat ik het spel er fantastisch uit vind zien
Ik ben trouwens nog niet zo heel erg ver (pas net boven de grond maar ik speel het spel vaak pas als het donker is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 22:08
weet iemand waar ik die Nurses room card kan vinden ?

want ben maar aan het rond lopen maar ik vind niets ..

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
In ieder geval op een andere verdieping.

http://guides.ign.com/guides/812588/page_44.html

[ Voor 39% gewijzigd door sewer op 20-02-2009 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Van het FEAR 2 forum:
We are currently working on a patch for the PC version of F.E.A.R.2 that we hope to release in the coming weeks. In this patch we are modifying game difficulty to make the "hard" setting more challenging, adding the option to toggle film grain and head bob, and several other small fixes. There are a couple other items we are also exploring which might make it into this patch, but we need to do research to evaluate the time and resources that it will take to add these changes to the patch.
Dat is al wat. Als ze nou ook nog even de full dynamic soft shadows aanzetten en de letterbox fixen voor de mensen die daar last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hehe, een optie om 'film grain' aan- en uit te zetten. Ik snap niet waarom ze die functie überhaupt implementeren, waarom ga je expres beeldstoringen zitten introduceren? Want dat is waar film grain op neerkomt...

* Wildfire snapt het niet :?

-- Edit: ach, zojuist uitgespeeld dus geen patch meer nodig... apart, het hele spel lang geen crashes en dan vlak voor het einde vier crashes.

Maar goed... uitgespeeld dus. En het einde,
spoiler:
gezellig, Alma heeft met je gewipt (was ook wel te horen met dat gehijg tijdens het visioen-gevecht op het einde) en draagt nu je baby... gezellige boel, op naar FEAR 3 dus...

[ Voor 42% gewijzigd door Wildfire op 21-02-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 22:08
wow .. lang niet zo vermaakt met een game .. wat een spel :)

Jammer dat het laatste 2 uur van de game .. zeg maar iets voor de (transport treinen) werd het pas echt een gave game...

echt weer beetje het gevoel terug van HL 1 :)

kom maar op met het vervolg .....

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zit nu op die verdieping, wordt aangevallen bij de lift, maar kom daarna niet meer beneden. Ik lees zo'n beetje overal dat je 'gewoon' de lift in moet, maar de deuren zijn en kunnen niet open. De trap is ook geen optie, omdat er allemaal troep voor staat (bureau, stoel, kast ed). Iemand een idee?

Edit
Vage shit. Na een paar keer proberen, door te lopen enzo kom ik er nu wel door. Zitten nogal wat bugs in het spel. Ik had al eerder dat ik ergens niet normaal doorheen kon (was in de stad ergens, je moest onder zo'n rolluik door). Door een beetje te rommelen, kruipen en rond te lopen kon ik er wel door.

[ Voor 23% gewijzigd door Hero of Time op 22-02-2009 14:03 . Reden: gelukt ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hero Of Time schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:53:
[...]

Ik zit nu op die verdieping, wordt aangevallen bij de lift, maar kom daarna niet meer beneden. Ik lees zo'n beetje overal dat je 'gewoon' de lift in moet, maar de deuren zijn en kunnen niet open. De trap is ook geen optie, omdat er allemaal troep voor staat (bureau, stoel, kast ed). Iemand een idee?
Je moet de liftdeuren openwurmen nadat de lift naar beneden is gestort. Het lijkt erop dat je een ingame trigger hebt gemist, waardoor dit nog niet gebeurd is. En dan kun je dus niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wildfire schreef op zondag 22 februari 2009 @ 14:00:
[...]

Je moet de liftdeuren openwurmen nadat de lift naar beneden is gestort. Het lijkt erop dat je een ingame trigger hebt gemist, waardoor dit nog niet gebeurd is. En dan kun je dus niet verder.
Dat kreeg ik dus niet. Zie m'n edit, tis toch gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Wordt het spel nog een beetje moeilijker of blijft het zo simpel? Ben net het "ziekenhuis" uit en tot nu toe niet 1x dood gegaan of zelfs maar een health pack hoeven gebruiken. Het spel is behoorlijk mooi en het geluid is geweldig. Ondanks de voorspelbaarheid toch een paar keer behoorlijk geschrokken. Hoop alleen heel erg dat het nog wat uitdagender wordt. Nou ja, anders is er altijd nog de "hard" mode later ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik vind het ook niet super, maar dat is ook omdat ik het op easy speel :P. Die kolonel was wel leuk om te verslaan. Iedereen zal vast wel zitten te rommelen met melee combat. Dat heb ik 2x geprobeerd, beide keren mislukt. Toen kreeg ik een ingeving, wat als ik nou een prox-mine neerleg, wat gebeurt er dan. En ja hoor, deurtje open, je pakt hem vast, boem! hij weg, ik een healthpack minder maar wel klaar. Had ook gelijk m'n shotgun in m'n hand zonder 'm te zien. Ik hield dus een onzichtbaar wapen vast :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Wildfire schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 02:08:
Maar goed... uitgespeeld dus. En het einde,
spoiler:
gezellig, Alma heeft met je gewipt (was ook wel te horen met dat gehijg tijdens het visioen-gevecht op het einde) en draagt nu je baby... gezellige boel, op naar FEAR 3 dus...
Idem. Vond het einde weer eens een gevalletje "meh". Oftewel: is dit het nou?
spoiler:
Wat schakelaars omzetten een epiloogje van 5 seconden en "roll credits"
Sjeez. Ik zal wel teveel verwachten, maar hoop altijd op een uitgebreide afwikkeling van het verhaal. Nou ja, het was leuk voor zolang het duurde ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Ja, zelfde gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 04-06 14:11
Vet spel heb alleen het gevoel dat de ontwikkeling stil heeft gezeten met het geluid en beeld.

FEAR 1 was juist zo vet omdat het geluid zo aanwezig was. Ieder schot was een beleving en de graphics waren geweldig. Nu speel ik op me PS3 met een Full HD en 5.1 set icm een receiver maar ik zit me echt te ergeren aan het geluid/beeld., bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Versteegrob schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:08:
Vet spel heb alleen het gevoel dat de ontwikkeling stil heeft gezeten met het geluid en beeld.

FEAR 1 was juist zo vet omdat het geluid zo aanwezig was. Ieder schot was een beleving en de graphics waren geweldig. Nu speel ik op me PS3 met een Full HD en 5.1 set icm een receiver maar ik zit me echt te ergeren aan het geluid/beeld., bah!
Heb het spel net uitgespeeld op de PC, het is in tegenstelling tot FEAR 1 destijds een doorsnee game.

Het is opzich best een aardige shooter maar het is allemaal zo achterhaald, de graphics, het geluid, de totale gameplay.
En dat in tegenstelling met FEAR 1 wat dus een geweldige PC ervaring was destijds.
De bullettime vind ik nog steeds wel leuk en dan met de sniperrifle de vijand in tweeën schieten levert toch wel een aardig plaatje op 8)

Hij kan in ieders geval weer van mijn pc verwijdert worden want ik zal er verder niet naar omkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Snap eigenlijk niet dat sommige mensen de graphics van deze nieuwe FEAR afbreken.
Het is blijkbaar menigeen ontgaan dat het dezelfde engine is als die van FEAR1 en dat ze dus geen wonderen hoeven te verwachten. De details zijn scherp t.o.v. FEAR1, die vrij wazig waren van dichtbij, en de kleuren zijn een stuk beter.
Lijkt mij toch dat ze goed werk hebben verricht met dezelfde engine en daarbij kunnen de minder gefortuneerden onder ons toch deze game met een behoorlijke "eyecandy" spelen. (Niet onbelangrijk!)
Had het een nieuwe engine geweest....ja, dan krijg je inderdaad een ander verhaal, met de nodige stevige hardware erbij. Wel ff bij stilstaan, medunkt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Niet eens met een paar punten, eigenlijk.

Ik heb het idee dat je bij detail, scherpte en kleuren vooral over de textures praat, klopt dat? Dat heeft maar deels met de engine te maken (die bepaalt de mogelijkheden, en de filtering), dat lijkt me meer een kwestie van hogere resolutie plaatjes gebruiken met meer kleuren (en dan is het meer art design, en niet een direct gevolg van een 'verbeterde' engine).

Zowel FEAR 1 als FEAR 2 (en nog een handjevol andere games) gebruiken de Lithtech: Jupiter Ex engine. Bij FEAR 2 zie je dat een aantal features van die engine die duidelijk aanwezig waren in FEAR 1 minder gebruikt zijn.

Voorbeelden:
- full dynamic shadow / lighting (ja, dat is nu een obsessie, ja :') )
In FEAR 1 heeft zowat elk object een schaduw, die door verschillende lichtbronnen (waaronder muzzle flash) gemaakt kunnen worden. In FEAR 2 wordt shaduw systematisch weggelaten. Je hebt lichtbronnen zat, maar niet de bijbehorende schaduw. Zaklamp? Geen schaduw. En dat terwijl ze het prima kunnen, zie de slingerende TL balk achter de tralies ergens.

- parallax mapping
Knal eens op een stuk beton in beide games en vergelijk het resultaat. FEAR 1: meer detail.

- soft shadows
Waar zijn die gebleven in FEAR 2?

FEAR 2 voegt ook wel nieuwe dingen toe, vooral effecten (bv het grain filter met bijbehorende onscherpte). De basis is hetzelfde (vergelijk eens voor de gein FEAR 2 zonder grain filter met FEAR 1)

Begrijp me goed, ik vind FEAR 2 er prima uitzien en vind het leuk om te spelen, maar ik denk dat er grafisch nog meer van gemaakt had kunnen worden. Een PC met een redelijke videokaart wordt niet tot de limiet gedreven, je zit toch wel over de 60 frames per second, in hi-res, met alles max. Dat is een beetje jammer van al die onaangetapte power, maar leuk voor mensen met een zwakkere PC. Als je dan ziet dat ze dingen weglaten (schaduw!) om dat te bereiken en geen keuze bieden om de details nog hoger te zetten, dan vind ik dat best wel teleurstellend.

Nieuws! Patch v1.02 is onderweg en waarschijnlijk deze week nog uit. Voorlopige patch notes afkomstig van de FEAR community manager Yurei:
I know everyone has been waiting patiently for the PC patch that we've been working on and I've been given the green light to release the patch notes today. We are currently in the final stages of testing and I've been told that unless we encounter a major problem, like the patch causes your computer to catch on fire (we really don't want that because we care about you guys), we'll be looking at a release next week.

V1.02 Patch
-Difficulty of Hard mode has been increased.
-Implemented a toggle for switching between widescreen (16:9) and full screen (4:3) in the Options|Performance|Advanced Settings menu
-Implemented a toggle for head bob in Options|Game Settings
-Implemented a toggle for film grain in the Options|Performance|Advanced Settings menu
-Leaving a multiplayer lobby now returns the player to the associated multiplayer menu instead of the front end main menu
-Added mp3 codec installer to ensure proper audio functionality
-Applied fix for energy weapon audio causing lag
-Applied fix for team balancing host options not being applied properly
-Changing team swap during selection and grace periods to swap at the next spawn
-Applied fix for team name showing as "undefined" after swapping teams

I'll post further updates when I have a concrete date/time for the patch release.
bron: http://www.projectoriginc...rum/showthread.php?t=7446
Goed nieuws dus voor bezitters van een 4:3-scherm of het grain-filter-complex. Ik weet alleen niet of die mp3 codec install zo prettig is... (waag het niet dat soort zooi in mijn Windows te proppen, onrein! :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Ja, zoals jij het uitlegt lijkt het inderdaad dat ze op sommige punten wel wat steken hebben laten vallen. Was mij tot nu toe niet echt opgevallen omdat het er voor de rest toch wel gelikt uitziet.

Wat moet ik mij nou voorstellen met die widescreen switch van 16:9 naar 4:3? Begrijp ik het goed dat iedereen met een 16:10 verhouding in de kou worden gelaten? Nee toch!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Dat is het ook wel; het ziet er gewoon goed uit en het valt niet direct op dat er dingen 'mis' zijn. Zo heel erg belangrijk is het ook niet voor het spel.

16:10 blijft zo te zien last van de letterbox houden. Veel games doen het zo de laatste tijd, maar toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Voor 16:10 nog steeds balken..vind ik echt dom, gezien ook de vele klachten die ze hierover hebben gekregen.
Maar wie weet komt dat nog.

[ Voor 11% gewijzigd door hosee op 11-03-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

hosee schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:09:
Voor 16:10 nog steeds balken..vind ik echt dom, gezien ook de vele klachten die ze hierover hebben gekregen.
Maar wie weet komt dat nog.
Is ook erg raar, omdat 16:9 schermen nu pas beginnen te komen terwijl er al een ruime installed base van 16:10 schermen is. Waarom dan iets ondersteunen wat nog redelijk marginaal is en wat juist wèl established is, 16:10 schermen dus, negeren?

Maar goed, ik heb de game al uitgespeeld dus voor mij zou het sowieso toch al te laat zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Ik denk dat ze voor 16:9 hebben gekozen omdat ze aan de grootste gemene deler willen voldoen, en dat zal tegenwoordig (helaas) meer richting consoles op een breedbeeld-TV gaan dan naar PCs met een 16:10 scherm. FEAR 2 is ontwikkeld voor 3 platformen tegelijk. Enorme balken op een 4:3 scherm kon echt niet, wel goed dat ze het toch nog oplossen (maar dat had Monolith ook eerder kunnen bedenken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Leuke bug gevonden. Als je net van die ondergrondse wagen komt en je teammate volgt, moet je vervolgens door een deur naar een coolant generator (waar je intel vind over het vervoer van Alma in 1987). Je zakt een klein stukkie omlaag, alsof je gaat kruipen. Loop terug door de deur en je dondert zo naar beneden (uiteraard ben je dan dood). Spring je, dan zit je weer op normale hoogte en is er niets aan de hand. Werkt beide kanten op.

Edit:
Nog erger, spring je terwijl je de deur doorgaat en kom je precies in de opening weer terecht, zak je gelijk door.

[ Voor 12% gewijzigd door Hero of Time op 12-03-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 20:49

Player1S

Probably out in the dark

Ligt het aan mij of is Deel 2 een stuk minder eng dan deel 1?

Volgens een kameraad was het omdat je al ingesteld bent op de schrikmomenten terwijl het in deel 1 nog echt onverwachts was maar ik vind hem gewoon echt veel minder eng.

Deel 1 sloot ik regelmatig af omdat ik geen zin meer had om in me broek te schijten....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Haha, schijtert! :+

Ik heb ongeveer dezelfde gevoelens over hoe eng het is. Ik blijf daarentegen wel die onzichtbare gassies vreselijk irritant en schrik me dan ook telkens rot als ze voor mij staan, of nog erger, achter me. Vreselijk irritant als je er opeens 4 om je heen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zo, net uitgespeeld. Was wel leuk en een goed spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Patch v1.02 is uit. (gaat automatisch via Steam)

Als iemand de Film Grain optie zoekt, die zit niet onder Performance -> Advanced Settings zoals de readme zegt maar onder Game Settings...

Het moet niet gekker worden. De nieuwe 'Widescreen' optie doet niet veel meer dan de letterbox aan of uit zetten. Je kan nu op 16:10 zonder letterbox spelen als je Widescreen = Off kiest... (ja, logisch). Weet niet of de FOV ook goed is.

[ Voor 37% gewijzigd door Cascade op 15-03-2009 10:01 . Reden: 16:10 geneuzel erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ben net 15min bezig in FEAR2 ofzo. Erg goed hoor het horror gedeelte. Okay ik ben dan ook niet zo een held maar ik loop heeeeel voorzichtig om de hoekjes etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04-2019
De demo vond ik in ieder geval geweldig. Lang niet meer zo genoten van een spel.
Maar ik heb even een Noob vraagje, ik heb net Fear 1 geïnstalleerd en dan geeft 'ie aan dat er updates zijn (logisch als een spel bijna 4 jaar oud is) maar de updates d/l hij niet omdat de FTP server van Sierra (?) of Activision (?) al offline is. Ook de officiële websites geven geen patches, zelfs het officiële forum geeft geen resultaat als je op patch zoekt. Van deel I dan. Nou heeft Fileplanet nog wel patches van Fear I maar die doen het dan weer niet op mijn europese versie.
Enig idee waar ik dan patch 1.8 kan d/l?
Beetje vreemd ook want ik heb nooit "problemen" om een patch te vinden.

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
joshua2 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:56:
...
Enig idee waar ik dan patch 1.8 kan d/l?
...
Je kan gamershell proberen: http://www.gamershell.com/download_16070.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04-2019
Thx. Zal die site zeker aan mijn favorieten toevoegen nu Filefront vertrokken is.
Overigens toch vreemd dat de officieële Fear sites wel van alles hebben, wat je normaal ook tegen komt op de officeële sites, maar geen patches. Heel apart.

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:42

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

De patches waren tot nu toe, alleen via Steam verkrijgbaar maar nu ook als losse .exe bestand. Bevat ook de DLC voor FEAR 2. 899 MB schoon aan de haak:

http://files.filefront.co.../;13888119;/fileinfo.html
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Hou het ontopic en nuttig voor anderen!
Begeef je niet op 'grijs' gebied en hou het legaal!
Techvragen over dit spel of vragen ivm problemen met dit spel horen niet in dit topic thuis!