Het spel doet me op 1 of andere manier denken aan System shock, maar lang niet zo spannend als SS...
Ik ben in de level "Bypass" en heb het spel dus niet helemaal uitgespeeld maar ben toch wel aardig ver om een beeld te vormen.
Na veel reacties gelezen te hebben dacht ik dat het echt om de "thrill" ging maar helaas was het meer schieten. Er zaten wel degelijk een paar goed schrik effecten in, maar van alle levels vond ik er maar een paar meesterlijk gedaan.
De eerste is de trainingssessie waar je de keyboard lay-out leert, dit gaf mij het idee van dat ik echt in psycho achtig thriller mee deed gewoon pure mind fuck!. Helaas werd dat gevoel minder en minder... (op een paar levels weer enigszins versterkt dan zwakt het weer af)
Eerder in dit topic werd de link gelegd naar "The Ring" maar helaas vond ik dat niet passen bij deze game, alleen het meisje en de manier waarop ze af en toe goed uit de hoek kon komen kan je misschien een heel klein beetje met de ring vergelijken.
Alhoewel volgens velen misschien DOOM 3 niet te vergelijken valt hiermee, had DOOM 3 iets meer een claustrofobisch / duisters (ja logisch je neemt het op tegen de forces of HELL zeg maar). Maar zelfs los van dat vond ik doordat DOOM 3 gebruikt maakte van het donkere heel "eng" icm met de mooie graphics op zijn tijden veel "enger" als FEAR. Misschien komt het door dat ik titels als: Silent Hill, System Shock, Resident Evil, Aliens, Doom 3 als "beschouw"...
Misschien waren de "Thrill" verwachtingen te hoog van mij...maar dit kwam ook weer door ervaringen van andere mensen (hier en andere fora).
Als ik gewoon zou moeten beoordelen als shooter met een paar goede schrikeffecten dan is ie zeker heel goed! Een voorbeeld waarbij graphics (vooral de effecten) de ervaring alleen maar versterken!
Het enige wat ik irritant vond is, dat 9 van de 10x ik een perfect kill maakte (zonder zelf geraakt te worden), ik uiteindelijk toch geraakt werd door dat de tegenstander zijn wapen tijdens het doodgaan nog vuurt. Op zich niet zo een ramp...maar toch irritant als ze je zelfs vanuit vreemde hoeken "per ongeluk" weten te raken. En het feit als je "omloopt" dat ze altijd weten waar weten waar je bent, ik loop helemaal terug naar een punt waar ik ze van achtern zou moeten verassen...staan ze guns ready in mijn face te wachten als het ware... (als je het opvallen doet...ok...maar hier ook 9 van de 10 keer...)
Maar goed dit zijn kleine minpunten, en het bovenstaande geld als hoe ik het ervaar. Mocht je een keertje wagen aan een "enge" game omdat je eerst niet deed, dan is FEAR een hele GOEDE game!!
En die paar levels waar over ik het had waren dan ook echt meesterlijk gedaan, talk about underwear destroying moments...sjeez!!
tipje voor de spelers die pas begonnen zijn of nog moeten beginnen wat betreft ammo.
spoiler:Als je een wapen op pikt die je niet draagt dan is de ammo veel hoger dan de ammo die je krijgt als je die wapen al hebt.
spoiler van gemaakt omdat misschien mensen zijn die er zelfs willen achter komen, maar het gaat niet over de plot, karakters of level beschrijving
edit:
@Gamo: thanks
Ik heb net laatste level gedaan, dat was een weer een goede level!!
[
Voor 14% gewijzigd door
guardian-spirit op 19-11-2005 07:51
]