Woohooo! bij mij wordt de order ook verzameld
Ik hoop dat ik morgen eindelijk me computer heb
Verwijderd
of overmorgenVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:00:
Woohooo! bij mij wordt de order ook verzameldIk hoop dat ik morgen eindelijk me computer heb
Kennelijk is dat de doos van de lite versie, dus zonder games enzo.MeMoRy schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:42:
Wow.... dat is een nieuwe doos???? bizar! Gek voor een limited product...
Kunnen ze naar de weerstand van de pipes kijken ofzo? Misschien veranderd die nadat je geflashed hebt 
edit: ohw
sowwy
edit: ohw
[ Voor 12% gewijzigd door Vandread op 26-10-2005 15:34 ]
Nee.Vandread schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:26:
Kunnen ze naar de weerstand van de pipes kijken ofzo? Misschien veranderd die nadat je geflashed hebt
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Misschien ook eentje halen
Niet duur voor een leuk kaartje.
@ El Snorro heeft je buurman ze nog op voorraad?
Ze volgen het zowiezo wel, maar betwijfel dat ze dat als bewijs gebruiken.FnF schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:00:
[...]
Toch geloof ik het nog steeds niet, volgens mij hebben ze gewoon dit topic gevolgd
"Ik wil graag me kaart omruilen"
"Een moment... *tik-a-tik-tiktik*", Bent u Osdorp-Dude op GoT?"
"Ja?"
"Helaas geen garantie voor u"
[ Voor 10% gewijzigd door Mesh op 26-10-2005 15:59 ]
Signature?
ja idd. Ik vond het ook net iets te toevallig toen ze die kaart van de site haalde en onder meer ik erover gingen zeuren, hij er na 15 min. weer op stondFnF schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:00:
[...]
Toch geloof ik het nog steeds niet, volgens mij hebben ze gewoon dit topic gevolgd
Osdorp-Dude schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:58:
[...]
Ze volgen het zowiezo wel, maar betwijfel dat ze dat als bewijs gebruiken.
"Ik wil graag me kaart omruilen"
"Een moment... *tik-a-tik-tiktik*", Bent u Osdorp-Dude op GoT?"
"Ja?"
"Helaas geen garantie voor u"
offtopic:
Heb ik helaas al jaren last van
Heb ik helaas al jaren last van
[ Voor 10% gewijzigd door petervandamned op 26-10-2005 16:09 ]
Geloof het wel japetervandamned schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:56:
Misschien ook eentje halenNiet duur voor een leuk kaartje.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ik hoop voor je de duitse alternate want hij is niet bij Alternate nederland te krijgen...enkel bij EMPC
Mijn fout tot mijn verbazing dus nu ook bij Alternate.nl te bestellen
Mijn fout tot mijn verbazing dus nu ook bij Alternate.nl te bestellen

[ Voor 29% gewijzigd door RSD1982 op 26-10-2005 16:47 ]
Das toch zo een € 25,00 duurder als toen bij empc.nl waar ik hem b.v heb gekocht.....Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:44:
"k heb de kaart net besteld bij Alternate.
Heb 'm waarschijnlijk morgen binnen...
[ Voor 14% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-10-2005 16:48 ]
Verwijderd
Ik heb ze net gebeld; en de voorraad was iets van 45 kaartjesWiLLoW_TieN schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:47:
[...]
Das toch zo een € 25,00 duurder als toen bij empc.nl waar ik hem b.v heb gekocht.....
vreemde shit ook met deze kaart.
Vorige week waren er amper 2 shops die het ding leveren kon en deze week zijn er plotseling weer 4 shops die hem heeft ofzo
Niet dat het mij iets kan schelen, want ik verwacht hem morgen in huis
Vorige week waren er amper 2 shops die het ding leveren kon en deze week zijn er plotseling weer 4 shops die hem heeft ofzo
Niet dat het mij iets kan schelen, want ik verwacht hem morgen in huis
lol, heel dit topic gaat tot nu toe alleen nog maar over de shops waar je ze kan bestellen
, ik hoop maar dat die kaartjes ook nog is een keer binnekomen, ben wel benieuwd naar de resultaten. Nu baal ik er toch wel beetje van dat mn net nieuwe systeem (nog niet helemaal af btw) AGP is, anders had ik zeker weten ook zon kaartje gehaald
Nou ik hoop voor jullie dat ze snel binnenkomen en post dan wel ff je 3dmarks eh

Nou ik hoop voor jullie dat ze snel binnenkomen en post dan wel ff je 3dmarks eh
|| Specs || SuperPI 1m
Inderdaad, eigenlijk wordt er precies in het verkeerde topic gepost.goeiemorguh schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:23:
lol, heel dit topic gaat tot nu toe alleen nog maar over de shops waar je ze kan bestellen, ik hoop maar dat die kaartjes ook nog is een keer binnekomen, ben wel benieuwd naar de resultaten. Nu baal ik er toch wel beetje van dat mn net nieuwe systeem (nog niet helemaal af btw) AGP is, anders had ik zeker weten ook zon kaartje gehaald
![]()
ik zal binnekort een review geven, als ik mijn nieuwe syteem binnen heb
Daarbij laat ik dan de verschillen zien tussen standaard en oc't
De mijne draait nu continu op Core@ 540 Mhz en Mem@ 560 MHz met stock cooler.B_FORCE schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:58:
ik zal binnekort een review geven, als ik mijn nieuwe syteem binnen heb
En met Catalyst 5.10 driver scoor ik nu +/- 6500 in 3Dmark2005 op Core@ 550 MHz
en Mem@ 590 MHz.
Dus het verschil is 4 pipes en wat MHz'en & +/- 2200 points in 3Dmark2005 & zeer
lekker kunnen spelen in b.v DooM3, BF2, FEAR, Q4. Of te wel flashen die zooi
[ Voor 10% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-10-2005 20:21 ]
Verwijderd
De kaart is trouwens ook te krijgen bij Gistron
[url=Klikken!]http://www.gistron.com/info.php/27808?tid=226300&sid=e3fc34f3d904f3b89dcc0b244fdabd21[/url]
er wordt weliswaar niet gesproken van de gto2, maar alle gegevens etc. zijn precies hetzelfde, dus ik ga ervan uit dat het de gto2 is..
[url=Klikken!]http://www.gistron.com/info.php/27808?tid=226300&sid=e3fc34f3d904f3b89dcc0b244fdabd21[/url]
er wordt weliswaar niet gesproken van de gto2, maar alle gegevens etc. zijn precies hetzelfde, dus ik ga ervan uit dat het de gto2 is..
Verwijderd
Ik heb al een paar keer willen bestellen, maar iedere keer hebben ze bij EMPC net de prijs weer verhoogd
Ook klinkt me dat verhaal over "speciale software van Sapphire" me als bullshit in de oren. En als ze het wel hebben: dan hoeven ze niet zo zwart-wit met garantie om te gaan, want ze kunnen toch alles zien......
Dat "Wees er dus snel bij want op is op, en ze komen niet meer! " heb ik bij hen ook teveel gelezen; zolang er steeds meer aanbieders bij komen zal dat nog wel meevallen.
EMPC : € 225,93 + 16,04 = € 241,97 (belachelijk hoge rembourskosten)
B@W : is nu een stukje goedkoper: € 220 + 13 = € 233,- euro onder rembours.
Ik denk dat ik maar wacht op een lekkere 7800GT, want die zullen goedkoper worden als ze goed leverbaar zijn..
Dat "Wees er dus snel bij want op is op, en ze komen niet meer! " heb ik bij hen ook teveel gelezen; zolang er steeds meer aanbieders bij komen zal dat nog wel meevallen.
Ik denk dat ik maar wacht op een lekkere 7800GT, want die zullen goedkoper worden als ze goed leverbaar zijn..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 20:29 ]
Dat is een Connect3d kaart... hoeft helemaal geen r480 core te zijnVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:24:
De kaart is trouwens ook te krijgen bij Gistron
http://xtremesystems.org/...php?p=1082050#post1082050
http://xtremesystems.org/...php?p=1081986#post1081986
Connect3D X800 GTO's (niet GTO2 dus) schijnen ook versies van in omloop te zijn die eigenlijk gewoon je standaard BBA X800XT's zijn
Goeie tijden altijd wanneer fabrikanten van hun kaartjes af moeten ^^
Rembours is nou eenmaal duur.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:28:
Ik heb al een paar keer willen bestellen, maar iedere keer hebben ze bij EMPC net de prijs weer verhoogdOok klinkt me dat verhaal over "speciale software van Sapphire" me als bullshit in de oren. En als ze het wel hebben: dan hoeven ze niet zo zwart-wit met garantie om te gaan, want ze kunnen toch alles zien......
Dat komt mede omdat TPG zoveel mogelijk wil tegen gaan dat de postbodes met dikke flappen over straat moeten.
Verder zal ik ook ff een review maken als ik mijn systeempie binnen heb.
Graka komt morgen.
Mobo + Proc verwacht ik eind volgende week.
Daarna moet er eik nog wat geheugen in, maar helaasch is het geld dan op dus moet ik het nog maar ff doen met 512 mb PC2700 @ 3200 kingston geheugen
Verwijderd
offtopic:
Postbodes moeten gewoon een mobiele pin meekrijgen en waarom zit er zoveel verschil in rembourskosten? Wij versturen niet veel, 1 postkar per dag en vragen maar €11,50 voor een rembours; ongeveer de kosten die tpgpost aan ons doorrekent.
Postbodes moeten gewoon een mobiele pin meekrijgen en waarom zit er zoveel verschil in rembourskosten? Wij versturen niet veel, 1 postkar per dag en vragen maar €11,50 voor een rembours; ongeveer de kosten die tpgpost aan ons doorrekent.
Verwijderd
offtopic:
impact99 staat er bij jou order status op Azerty ook nog steeds Wordt Verzameld, of staat er bij jou nu al Verzonden?
Ik had wel een mailtje gehad met: Bedankt voor uw mail. De order wordt vandaag verzonden. Maar aangezien op de site nog steeds staat Wordt verzameld, ben ik bang dat alles pas overmorgen aankomt.
impact99 staat er bij jou order status op Azerty ook nog steeds Wordt Verzameld, of staat er bij jou nu al Verzonden?
Ik had wel een mailtje gehad met: Bedankt voor uw mail. De order wordt vandaag verzonden. Maar aangezien op de site nog steeds staat Wordt verzameld, ben ik bang dat alles pas overmorgen aankomt.
Dit topic gaat toch over overclocken, misschien maar gewoon dit:
[rml][ Sapphire X800 GTO²] Waar te krijgen?[/rml]
topic gebruiken voor het wanneer/waar verhaal?
[rml][ Sapphire X800 GTO²] Waar te krijgen?[/rml]
topic gebruiken voor het wanneer/waar verhaal?
als je deze kaart icm met een AMD 3500+ gaat gebruiken en NIET gaat overclocken.......heb je dan aan een 350 Watt voeding genoeg?
Kon het niet laten.... Ook bij empc besteld
het hangt er een beetje vanaf wat je er nog bij hebt (hoeveel hd's dvd branders etc)ExTaxi schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:47:
als je deze kaart icm met een AMD 3500+ gaat gebruiken en NIET gaat overclocken.......heb je dan aan een 350 Watt voeding genoeg?
Maar het is iig erg krap..
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:15:
offtopic:
offtopic:
Bij mij staat er afgehandeld en volgens track en trace zit hij ergens in Zwolle
[ Voor 5% gewijzigd door impact99 op 26-10-2005 23:35 ]
En zowiezo ook wat voor merk voeding je heb.B_FORCE schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:22:
[...]
het hangt er een beetje vanaf wat je er nog bij hebt (hoeveel hd's dvd branders etc)
Maar het is iig erg krap..
Ik heb zelf een 400W voeding van het merk Q-Tek. Dit zijn geen slechte, maar voor heel simpel werk. Dus simpel systeem met 1 videokaart, 1 of 2 hardeschijven, wat fans en verder weinig poespas.
Ik heb dus ook al een weekje een GTO2, maar dus ook nu 3 hardeschijven, 3 casefans en komt straks nog 1 hardeschijf bij. Er wordt dus veel gevraagd van de voeding.
Ben dus al een tijdje bezig geweest met overclocken van de kaart zelf. De CPU (ook een AMD64 3500+) heb ik nog niet overgeclocked ivm afwachting van waterkoelingsset.
Wat ik ervaren heb is dat de kaart boven de 540/570 (GPU/MEM) gaat, er teveel van de voeding wordt vraagt. De 12v+ lijn kakt dan langzaam maar zeker in en daarom kom ik dus niet hoger.
...
Als je dus even precies doorgeeft wat je specs zijn van je systeem en van je voeding, en eens kan testen met wat programma's als Speedfan, Motherboard Monitor, etc wat de voltages zijn onder normale en stressed omstandigheden, kunnen we je hier verder helpen.
Signature?
Het gaat eigenlijk al over, heb een Antec Sonata II Piano Black Quiet Midi Tower, 450W besteld!
Bedankt voor de tips!
Bedankt voor de tips!
Verwijderd
impact99 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:31:
[...]
offtopic:
offtopic:
Nou bij mij staat nog steeds wordt verzameld..... Ik bestel echt nooit meer wat bij Azerty, het duurt nu al 22 dagen, en ik heb nog steeds niks binnen
Nou bij mij staat nog steeds wordt verzameld..... Ik bestel echt nooit meer wat bij Azerty, het duurt nu al 22 dagen, en ik heb nog steeds niks binnen
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:43:
[...]
offtopic:
offtopic:
Wacht je nog steeds op je processor? Ik heb mijne al bijna week binnen nu...

Signature?
Verwijderd
Osdorp-Dude schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:39:
[...]
offtopic:
offtopic:
Onderandere ja, maar het wachten was op de Sonata II case, en die hebben ze nu binnen maar ze versturen me order maar niet
*edit*Yay ik heb eindelijk me Track&Trace nummer!
Onderandere ja, maar het wachten was op de Sonata II case, en die hebben ze nu binnen maar ze versturen me order maar niet
*edit*Yay ik heb eindelijk me Track&Trace nummer!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 15:12 ]
Welke drivers kan ik het beste gebruiken?
Ik ga persoonlijk altijd voor de omega cataclyst drivers --> www.omegadrivers.netzzz16 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:36:
Welke drivers kan ik het beste gebruiken?
Nieuwste versie is 5.10a.
Signature?
Ik kijk altijd bij Tweakers driver update tracker
Zoeken naar alle 'catalist' items Ati en Omega...
Daar staan niet alleen de nieuwste, maar ook erveringen met die drivers. Zo las ik bijvoorbeeld iets dat de Omega Catalyst 2.6.71, die gebaseerd is op de 5.9 driver nog even iets beter werkt. Ati heeft namelijk een bug in 5.10a zitten en gaan die direct updaten (wordt 5.10a-a ofzo
)
Maar dat weet ik niet zeker...
Daar staan niet alleen de nieuwste, maar ook erveringen met die drivers. Zo las ik bijvoorbeeld iets dat de Omega Catalyst 2.6.71, die gebaseerd is op de 5.9 driver nog even iets beter werkt. Ati heeft namelijk een bug in 5.10a zitten en gaan die direct updaten (wordt 5.10a-a ofzo
U vraagt, wij antwoorden.
cuwl
wat zijn jullie ervaringen met temps.
Ik heb 12 pipes met 540 op de core en 590 op de mem
temp na het spelen van fear bijvoorbeeld 69 graden...........
wat zijn jullie ervaringen met temps.
Ik heb 12 pipes met 540 op de core en 590 op de mem
temp na het spelen van fear bijvoorbeeld 69 graden...........
Verwijderd
Ik heb ze binnen!!!
De kaart die ik heb uitgekozen heb ik ff snel getest dmv atitool, en kwam op 540/630 uit artifact free
Straks de kaart van mijn maat testen en flashen, en zal dadelijk eens wat 3dmark resultaten posten
edit:
ff wat snelle resultaten
Systeem: (gewoon daily settings)
AMD X2 3800 @ 10x2601.4v
DFI NF4 Ultra-D @ 704-2BTA bios
2x 512MB OCZ BH-5 @ 236MHz 2-2-2-5 (3.1v)
Powerstream 520Watt
En natuurlijk Sapphire X800GTO² @ 16 pipes en 530/600 clockspeed
Omega 3.9 Catalyst drivers.
3dmark2001: 29312
plaatje
niet slecht voor Windows XP en dx9.0, en geen optimalisaties of whatever gedaan om hogere score te krijgen, gewoon standaard daily settings. Ook niks van programma's uitgeschakeld ofzo.
3dmark 2003: 13707
http://service.futuremark.com/compare?2k3=4355914
3dmark2005: 6646
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1368496
De kaart die ik heb uitgekozen heb ik ff snel getest dmv atitool, en kwam op 540/630 uit artifact free
Straks de kaart van mijn maat testen en flashen, en zal dadelijk eens wat 3dmark resultaten posten
edit:
ff wat snelle resultaten
Systeem: (gewoon daily settings)
AMD X2 3800 @ 10x2601.4v
DFI NF4 Ultra-D @ 704-2BTA bios
2x 512MB OCZ BH-5 @ 236MHz 2-2-2-5 (3.1v)
Powerstream 520Watt
En natuurlijk Sapphire X800GTO² @ 16 pipes en 530/600 clockspeed
Omega 3.9 Catalyst drivers.
3dmark2001: 29312
plaatje
niet slecht voor Windows XP en dx9.0, en geen optimalisaties of whatever gedaan om hogere score te krijgen, gewoon standaard daily settings. Ook niks van programma's uitgeschakeld ofzo.
3dmark 2003: 13707
http://service.futuremark.com/compare?2k3=4355914
3dmark2005: 6646
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1368496
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 17:38 ]
3dmark2001 maakt helemaal geen gebruik van directx9...het is geschreven voor directx8.1
benchen met 2001 is een beetje verouderd....
benchen met 2001 is een beetje verouderd....
Mijn kaartje is vanmiddag binnengekomen en doet het perfect met een asus x850xtpe bios
Ik heb een x800 gto² zien staan hier in een lokaal winkeltje! Kliep binnen, en ik heb er heerlijk staan kletsen over casemodding enzow!
Verwijderd
Hoe zit het met de 12 volts lijnen, blijven die wel stabiel na een overclock ??, ik weet dat dit ook van de voeding af hangt, maar post die specs dan ook even
.
Ik krijg mijn kaartje na gister gebeld te hebben toch vrijdag binnen (morgen) , en heb er gelijk een Zalman VF700-Cu + LED bij gedaan.
Ben erg benieuwd naar het kunne van deze kaart, bezit nu nl een Asus eXtreme N6600GT.
Ik krijg mijn kaartje na gister gebeld te hebben toch vrijdag binnen (morgen) , en heb er gelijk een Zalman VF700-Cu + LED bij gedaan.
Ben erg benieuwd naar het kunne van deze kaart, bezit nu nl een Asus eXtreme N6600GT.
Die bug is er inmidels uit uitgewerkt bij de omega versie, zoals je kan lezen op de frontpage!MeMoRy schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:38:
Ik kijk altijd bij Tweakers driver update tracker
Daar staan niet alleen de nieuwste, maar ook erveringen met die drivers. Zo las ik bijvoorbeeld iets dat de Omega Catalyst 2.6.71, die gebaseerd is op de 5.9 driver nog even iets beter werkt. Ati heeft namelijk een bug in 5.10a zitten en gaan die direct updaten (wordt 5.10a-a ofzo)
Hangt vrijwel helemaal van je voeding af en wat er nog meer voor sloomslurpend spul in je pc hangt.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:24:
Hoe zit het met de 12 volts lijnen, blijven die wel stabiel na een overclock ??, ik weet dat dit ook van de voeding af hangt, maar post die specs dan ook even.
Hoe beter je voeding en koeling, hoe groter de kans dat je verder komt met overclocken. Maar hangt ook nog grotendeels van je videokaart af, de ene clocked nu eenmaal verder over dan de andere...
Signature?
Verwijderd
Mijn GTO2 is inmiddels ook binnen, het wachten is op de overige onderdelen die bij Alternate vandaan moeten komen (voeding was gisteren niet leverbaar, vandaag wel dus ik wacht op een verzendbevestiging).
Verwijderd
Ha !Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:54:
Mijn GTO2 is inmiddels ook binnen, het wachten is op de overige onderdelen die bij Alternate vandaan moeten komen (voeding was gisteren niet leverbaar, vandaag wel dus ik wacht op een verzendbevestiging).
Een verzendbevesteging heb ik nog niet gehad
Ik heb afgelopen woensdag speciaal gebeld of ze nog op voorraad waren, en dat waren ze,als ik m'n kaart nu ná het weekend krijg heb ik wel een probleem, daar ik as zaterdag mijn huidige verkoop

Ik hoop dat ze bij alternate het mailtje zijn 'vergeten'
Opeens rolt er een mailtje binnen (20.45 uur) met:
Geachte Heer/Mevrouw,
Uw bestelling met het ordernummer xxxxxxx is vandaag bij ons verwerkt, u zult deze binnen korte tijd ontvangen.
Het totaalbedrag van de verzending is EUR xxxx Het pakketnummer luidt: xxxxxxxxxxxx
Oke dan
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 20:46 ]
Ik heb nog nooit zovaak mijn mail gecontroleerd als afgelopen paar dagenVerwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:12:
Opeens rolt er een mailtje binnen
welk winkeltje, waar?FiXeR.nl schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:24:
Ik heb een x800 gto² zien staan hier in een lokaal winkeltje! Kliep binnen, en ik heb er heerlijk staan kletsen over casemodding enzow!
I love watercooling
Verwijderd
Ik zit ook met smart te wachten op een mail van Alternate. Ik hoop dat ze hem snel opsturenocke schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:16:
[...]
Ik heb nog nooit zovaak mijn mail gecontroleerd als afgelopen paar dagen. Maar de kaart zit nu in zwolle \o/. Verder is het dan wachten op mijn 3000+.
Verwijderd
Heb mijnes net binnen, laat jullie de score weten van de kaart , ga nu de kaart omtoveren
Inderdaad leuke topic... 11+ pagina's met waar mensen hem vandaan krijgen en hoelang ze erover doen, voordat mensen eens mod/OC resultaten laten zien... 
Maar mensen, als je snel je spullen in huis wilt hebben, bestel dan NIET bij Megawebshop.com
Maar mensen, als je snel je spullen in huis wilt hebben, bestel dan NIET bij Megawebshop.com
Verwijderd
je doet het zelf ookMeMoRy schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:59:
Inderdaad leuke topic... 11+ pagina's met waar mensen hem vandaan krijgen en hoelang ze erover doen, voordat mensen eens mod/OC resultaten laten zien...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 12:04 ]
In de TS staat dat EMPC een tool heeft waarmee ze kunnen zien of iemand de kaart heeft geflashed of niet... Zijn er al mensen waarvan een eventuele RMA is geweigerd om deze redenen? Ik geloof er zelf namelijk geen ene reet van en is dit alleen maar bangmakerij...
Overigens stellen zij ook dat er een Softmod mogelijk is??! Weet iemand hier meer van? EMPC zegt ook dat zij kunnen zien of er een softmod is gebruikt of niet (wat al helemaal BS is). Daarom geloof ik het "kunnen zien of de kaart is geflashed" gedoe ook niet.
Overigens stellen zij ook dat er een Softmod mogelijk is??! Weet iemand hier meer van? EMPC zegt ook dat zij kunnen zien of er een softmod is gebruikt of niet (wat al helemaal BS is). Daarom geloof ik het "kunnen zien of de kaart is geflashed" gedoe ook niet.
[ Voor 36% gewijzigd door Brainless-NL op 28-10-2005 16:28 ]
Is dat persoon ook daadwerkelijk aanwezig op GoT? Was dat stimpyyy?
Dus hoogstwaarschijnlijk is hun tooltje het gewoon zelf bijhouden van de gegevens en als de kaart voor rma wordt aangeboden gaan ze even vergelijken.De kaarten worden vooraf gecontroleerd op bios, inlaaddata, serienummer en nog een aantal zaken
Ik heb um nu ook. heerlijk kaartje! Klopt het dat de driver gewoon op GTO blijft staan ondanks de unlock , want dat is bij mij het geval
Hier in Oss, Levix.. ik weet niet de prijs.. maar in een keer staat daar een toren van graka's.. en die gto² stond er ook tussen...
Op deze manier kunnen ze dus no way zien op welke clocks je kaart heeft gelopen, wat eerder beweerd werd in dit topic... Ik weet niet wat ik moet gelovenSpacejam schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:44:
[...]
Dus hoogstwaarschijnlijk is hun tooltje het gewoon zelf bijhouden van de gegevens en als de kaart voor rma wordt aangeboden gaan ze even vergelijken.

clocks kunnen ze misschien niet zien maar wel of je de bios hebt geflashed ja of nee. dat kunnen ze zien aan de datum.
Ok, dat zal wel dan. Maar waar komen de berichten dan vandaan dat EMPC een tool heeft gekregen van sapphire? Zou dat tooltje dan alleen maar s/n en datum opslaan?
zijn de pipes dan alleen te unlocken door een flash of is het ook mogelijk op een 6800LE manier met een soort van Rivatuner?
en biosflash achterhalen zou dat mogelijk kunnen zijn door ergens de Flashdatum van de Bios te bekijken of de laatste aanpassings datum?
en biosflash achterhalen zou dat mogelijk kunnen zijn door ergens de Flashdatum van de Bios te bekijken of de laatste aanpassings datum?
[ Voor 12% gewijzigd door GoldenSample op 28-10-2005 17:10 ]
Het is alleen te doen dmv een biosflash. Ik weet iig wel dat ik even ga wachten met flashen totdat ik zeker weet dat een eventuele rivatuner mod niet gaat verschijnen...GoldenSample schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:09:
zijn de pipes dan alleen te unlocken door een flash of is het ook mogelijk op een 6800LE manier met een soort van Rivatuner?
Vandaag mijn gto² Lite gaan afhalen.
ff testen met 12pipes, geen problemen.
Dan willen flashen met het bios dat op techpowerup staat.
Reboot na de flash.
Windows vindt weer eens nieuwe hardware => x800/x850.
Ik open atitool:

Heb al met de sapphire x850xt (pe) biossen geflashed, maar er komen geen 16 pipes open
Dus misschien toch niet 100% zeker een x850xt pe
Reboot na de flash.
Ik open atitool:

Heb al met de sapphire x850xt (pe) biossen geflashed, maar er komen geen 16 pipes open
Misschien moet je een andere bios proberen?
had dit niet gezien.Heb al met de sapphire x850xt (pe) biossen geflashed, maar er komen geen 16 pipes open
[ Voor 62% gewijzigd door impact99 op 28-10-2005 20:11 ]
Bij Mad-Moxx krijg je de volgende koeler op de kaart:
- Arctic Cooling ATI Silencer 5 Rev.2
Weten mensen of dit nu de "beste" koeler voor deze kaart is? Op de site beweren ze zelf natuurlijk van wel. Heb geen ervaring met deze koeler, maar de Arctic Cooling ATI Silencer 4 Rev.2 kan toch niet vele malen slechter zijn?
- Arctic Cooling ATI Silencer 5 Rev.2
Weten mensen of dit nu de "beste" koeler voor deze kaart is? Op de site beweren ze zelf natuurlijk van wel. Heb geen ervaring met deze koeler, maar de Arctic Cooling ATI Silencer 4 Rev.2 kan toch niet vele malen slechter zijn?
Ok solved 
Het flashen moet je dus doen met flashrom en NIET met atiflash.
Geen idee dat het verschil zou uitmaken, maar het is wel zo...
Het flashen moet je dus doen met flashrom en NIET met atiflash.
Geen idee dat het verschil zou uitmaken, maar het is wel zo...
Verwijderd
Het eerste punt in de handleiding van de mod van techPowerUp!Download the modified Flashrom from here. You MUST use the modded Flashrom, other flashing utilities will not change your pipeline configuration.

Verwijderd
Als ik een originele bios save en daarna weer erin flash, waar wordt die datum vandaan gehaald dan?Spacejam schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:05:
clocks kunnen ze misschien niet zien maar wel of je de bios hebt geflashed ja of nee. dat kunnen ze zien aan de datum.
De datum in de bios wanneer deze gemaakt is etc zal hetzelfde blijven en het lijkt me niet dat een biosflashtool mijn systeemtijd wegschrijft bij het flashen, want die kan ik zo instellen als ik wil.
Het enige dat ik kan verzinnen is dat Sapphire er een 'speciale' bioschip ingezet heeft die zelf versies van biossen bijhoud oid, maar ook dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, dit zou de primeur zijn.
Het lijkt me bullsh*t, volgens mij hebben ze gewoon hier mee zitten lezen en gegokt dat deze gozer in de winkel wel STIMPPYYY zou zijn.
Wie brengt zijn ongeflashde kaart ff langs bij EMPC om het te testen?
Misschien kunnen ze zien wanneer een bepaalde bios erin geflashed is...
Idd "Brainless".Brainless-NL schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:44:
Misschien kunnen ze zien wanneer een bepaalde bios erin geflashed is...
Verwijderd
Laat maarxentar schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:10:
Vandaag mijn gto² Lite gaan afhalen.
Reboot na de flash.
Ik open atitool:
[afbeelding]
Heb al met de sapphire x850xt (pe) biossen geflashed, maar er komen geen 16 pipes open![]()
![]()
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 22:02 ]
misschien dat ze daadwerkelijk een tool hebben gekregen die de datum vast kan leggen wanneer de bios erin is gezet dus niet de datum van wanneer de bios is gemaakt. en dan de tool verder gewoon niets voorstelt. ik wacht zowiezo eerst een jaar voordat ikhem ga flashen. mijn 6800le was ook nog eff net na een jaar kapot gegaan. en ga het risico dus niet opnieuw lopen.
Waar de neuk slaat dat op?
Is dit dan ook Brainless? Dit is wat ik eigenlijk ook zei met mijn post... Als je niets nuttigs te melden hebt, hou dan gewoon lekker je mond. Een dergelijke opmerking plaatsen, die ook nog eens niet beargumenteerd is, vind ik zeer kinderachtig.Spacejam schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:30:
misschien dat ze daadwerkelijk een tool hebben gekregen die de datum vast kan leggen wanneer de bios erin is gezet dus niet de datum van wanneer de bios is gemaakt. en dan de tool verder gewoon niets voorstelt. ik wacht zowiezo eerst een jaar voordat ikhem ga flashen. mijn 6800le was ook nog eff net na een jaar kapot gegaan. en ga het risico dus niet opnieuw lopen.
Als je aandacht wilt heb ik een leuk adresje voor je:
http://www.cu2.nl
Of heb ik je nou helemaal verkeerd begrepen? In dat geval no offence
[ Voor 92% gewijzigd door Brainless-NL op 28-10-2005 23:06 ]
Wat ik in ieder geval na STIMPPYYY's geval weet is dat ik iig al mijn games uitgebreid uit ga proberen voordat ik hem flash/OC/voltmod... om eerst zeker te zijn dat hij niet SWOA is...
Sowieso een goed argument om een paar dagen lang non-stop te gamen
Same thing here. Ik krijg em morgen binnen als alles wel verloopt. Sowieso ALLE dx'en en OGL uittesten. Dat wil voor mij zeggen: Enemy territory (dx8) Quake4 (ogl) FEAR (dx9) AOE3 (dx9) 3dmark01,03, 05, Aquamark en Black and white 2. Dan hebben we denk ik alle api's wel gehadMeMoRy schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:14:
Wat ik in ieder geval na STIMPPYYY's geval weet is dat ik iig al mijn games uitgebreid uit ga proberen voordat ik hem flash/OC/voltmod... om eerst zeker te zijn dat hij niet SWOA is...
Nou... de meest gebruikte grafische API's voor PC-games dan 
Maar ik zie echt het nut van 3DMARK2001 niet meer in...
Maar ik zie echt het nut van 3DMARK2001 niet meer in...
Brainless-NL schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:00:
[...]
Waar de neuk slaat dat op?
[...]
Is dit dan ook Brainless? Dit is wat ik eigenlijk ook zei met mijn post... Als je niets nuttigs te melden hebt, hou dan gewoon lekker je mond. Een dergelijke opmerking plaatsen, die ook nog eens niet beargumenteerd is, vind ik zeer kinderachtig.
Als je aandacht wilt heb ik een leuk adresje voor je:
http://www.cu2.nl
Of heb ik je nou helemaal verkeerd begrepen? In dat geval no offence
offtopic:
ik denk dat je me dan redelijk verkeerd begrijpt. ik probeer alleen maar te achterhalen hoe hun denken er achter te komen ivm met de mail die ik heb gehad van empc en daaruit probeer ik een beetje te kijken hoe hun erachter komen. het is dus meer een bevestiging van wat jij schijnbaar (al heb ik eroverheen gelezen) hebt gezegt. dus zo'n reactie van jou is niet op zijn plaats
.
zowieso moet je je niet meteen aanvallend opstellen als iemand iets zegt als nog niet weet waarover het gaat (quote boven mij) maar het zal verders wel goedwezen aan mijn kant kga wee mooi ontopic moest het alleen eff kwijt. overigens als je vind van andere dat ze hun post moeten weglaten als ze niets nuttigs zeggen kun je beter je eigenste post in het vervolg ook weglaten.
ik denk dat je me dan redelijk verkeerd begrijpt. ik probeer alleen maar te achterhalen hoe hun denken er achter te komen ivm met de mail die ik heb gehad van empc en daaruit probeer ik een beetje te kijken hoe hun erachter komen. het is dus meer een bevestiging van wat jij schijnbaar (al heb ik eroverheen gelezen) hebt gezegt. dus zo'n reactie van jou is niet op zijn plaats
zowieso moet je je niet meteen aanvallend opstellen als iemand iets zegt als nog niet weet waarover het gaat (quote boven mij) maar het zal verders wel goedwezen aan mijn kant kga wee mooi ontopic moest het alleen eff kwijt. overigens als je vind van andere dat ze hun post moeten weglaten als ze niets nuttigs zeggen kun je beter je eigenste post in het vervolg ook weglaten.
[ Voor 21% gewijzigd door Avvd op 29-10-2005 00:07 ]
Heb een forum gevonden alwaar iemand een bootable CD heeft gemaakt met alle benodigde files om de GTO2 te flashen, lekker menu gestuurd. Zie http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=5796
Toch heb ik liever het orginele ( dus wat ik nu ook op mijn kaart aan bios heb staan) weer terug op de videokaart in plaats van een backup van een ander ........beschuit schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:18:
Heb een forum gevonden alwaar iemand een bootable CD heeft gemaakt met alle benodigde files om de GTO2 te flashen, lekker menu gestuurd. Zie http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=5796
Woah, hopen dat ik em vandaag binnekrijg!
Daarbij zit ook mn DFI Lanparty NF4 Ultra-D
Heb gister een 3200+ Venice gehaald, maarja hopen dattie nog een beetje goed clockt, aangezien die nieuwere steppings steeds slechter werden ofzo ??
Nouja, ik verheug me erop
Daarbij zit ook mn DFI Lanparty NF4 Ultra-D
Heb gister een 3200+ Venice gehaald, maarja hopen dattie nog een beetje goed clockt, aangezien die nieuwere steppings steeds slechter werden ofzo ??
Nouja, ik verheug me erop
Verwijderd
Ik heb gisteren eindelijk me pc binnen gehad. Ben nu alles aan het instaleren, en dan kan het unlocken beginnen
Ik had gister een gesprek met een meneer van Sapphire uit Engeland (op de hardware.info beurs
), en die keek niet blij toen ik begon over het feit dat je de GTO2, die in een vitrine stond, kon flashen naar een X850XT PE. Toen ik vertelde dat er al vele topic`s aan geweid waren, wat hij blijkbaar niet wist, keek hij nog minder vrolijk.
Blijkbaar wil Sapphire dus niet dat de "crowd" weet van deze modificatie
Ik ga hem trouwens toch niet kopen. Na een hoop gesprekken met vrienden toch tot de conclusie gekomen dat mijn X600XT nog perfect meegaat.
Dus ga ik over een tijdje een 6800GT halen. Later misschien nog een aangezien ik SLI mobo heb
Ik ga hem trouwens toch niet kopen. Na een hoop gesprekken met vrienden toch tot de conclusie gekomen dat mijn X600XT nog perfect meegaat.
Dus ga ik over een tijdje een 6800GT halen. Later misschien nog een aangezien ik SLI mobo heb
offtopic:
Een man bij de AMD stand deed heel geheimzinnig toen ik over de M2, S2 en T2 begon. We kregen de indruk dat er NOG een socket is waar de "crowd" nog niets over weten mogen.
Ook bevestigde hij het bericht over de FX-60, dat deze dubbel zo veel cache heeft dan de huidige FX cpu`s
Een man bij de AMD stand deed heel geheimzinnig toen ik over de M2, S2 en T2 begon. We kregen de indruk dat er NOG een socket is waar de "crowd" nog niets over weten mogen.
[ Voor 27% gewijzigd door magiel op 29-10-2005 11:47 ]
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Die kerel voor je "gve" had NET uigelegd dat hij dacht dat de flashtool niet de datum uit de (pc)bios haalt, omdat je die kunt veranderen. En vervolgens kom je met de vraag of ze mss kunnen zien wanneer de bios geflasht is.Brainless-NL schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:00:
Is dit dan ook Brainless?
Als ik een originele bios save en daarna weer erin flash, waar wordt die datum vandaan gehaald dan? De datum in de bios wanneer deze gemaakt is etc zal hetzelfde blijven en het lijkt me niet dat een biosflashtool mijn systeemtijd wegschrijft bij het flashen, want die kan ik zo instellen als ik wil.
Jij voegde absoluut niets toe, en daarom vond ik het een domme opmerking. Wil niet zeggen dat je ongelijk hebt hoor. Maar het was absoluut niet terzake op dat moment.Misschien kunnen ze zien wanneer een bepaalde bios erin geflashed is...
Ik snap die boze kop niet.magiel schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:45:
Ik had gister een gesprek met een meneer van Sapphire uit Engeland (op de hardware.info beurs), en die keek niet blij toen ik begon over het feit dat je de GTO2, die in een vitrine stond, kon flashen naar een X850XT PE. Toen ik vertelde dat er al vele topic`s aan geweid waren, wat hij blijkbaar niet wist, keek hij nog minder vrolijk.
Zij komen van hun overschot kaarten af en wij verknallen de garantie.
Dat hoop mensen de x1000 kaarten nu links laten liggen is missen een reden, maar aangezien m'n GTO2 op sommige vlakken gelijk tot beter presteerd is dus al een goede reden om em niet te kopen.
Signature?
hoe warm wordt die kaart bij jullie. Bij mij gaat de core temp al naar 60 graden terwijl ik alleen die artifact scanner aan had staan. In windows draait hij op 40 graden. Is het wel veilig om die core speed nu omhoog te halen?
ik heb nu dat find max core draaien en ik hou meteen de temps in de gaten.
[ Voor 15% gewijzigd door hackjedi op 29-10-2005 12:43 ]
even een kickje op deze reactie. zou het ook nooit mogelijk worden om het via rivatuner te doen. nu is er nog geen mogelijkheid voor. of zegt iemand al gewoon: Het is onmogeljik en het gaat ook nooit gebeuren dat het met rivatuner kan.GoldenSample schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:09:
Heb deze kaart nu 2 dagen in me systeem zitten en ben er tot nu toe erg tevreden over. Ik heb hem nog niet unlocked, maar al wel overgeklokt.
Kaart draait nu: 531/582
Haal zon 5650 punten mee in 3dmark 05, met een amd 3000 @ 2,6ghz.
Denk dat het nog niet het maximum is, denk dat het geheugen nog wel iets harder. De gpu zit toch al aardig aan zijn max.
Ik ga hem denk ik volgende week flashen, maar wil hem even uitgebreid testen in games. Tot nu toe werkt hij perfect.
Kaart draait nu: 531/582
Haal zon 5650 punten mee in 3dmark 05, met een amd 3000 @ 2,6ghz.
Denk dat het nog niet het maximum is, denk dat het geheugen nog wel iets harder. De gpu zit toch al aardig aan zijn max.
Ik ga hem denk ik volgende week flashen, maar wil hem even uitgebreid testen in games. Tot nu toe werkt hij perfect.
Verwijderd
Mijn score is 6041 3DMarks
met 16 pipelines met 530/600 met P4 3,2 Ghz, niet overclocked.
Al met al niet slecht, echter veel hoger komt deze kaart niet denk ik.
'K ga nu sparen voor een andere voedig
Al met al niet slecht, echter veel hoger komt deze kaart niet denk ik.
'K ga nu sparen voor een andere voedig
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 14:12 ]
Je fan draait standaard op 54% (volgens trixx, bijgeleverde sapphhire overclocking tool), je kan met behulp van dezelfde software de fanspeed omhoog gooien mocht je de temp te hoog vinden worden.hackjedi schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:41:
hoe warm wordt die kaart bij jullie. Bij mij gaat de core temp al naar 60 graden terwijl ik alleen die artifact scanner aan had staan. In windows draait hij op 40 graden. Is het wel veilig om die core speed nu omhoog te halen?
Wat nog makkelijker is Ati Tray Tools installeren, zit standaard bij Omega Catalclyst drivers, en daar bij Hardware -> Overclock Setting onder het kopje Fan, de Fan Control instellen op 'Automatic Dependant on Temperature'. Dit staat standaard al aan als je dit opstart, maar je kan het dan veiliger instellen. Dat ie bijv 50 Graden al op 75% moet draaien en mocht ie de 60 halen hup naar de 100%.
Maar zou het gewoon eerst eens testen met de standaard waarden.
Signature?
Tja, dat zagen ze dus hier op GoT. Zitten ze dus ook af en toe, zagen mijn topic dus voorbij komen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:54:
[...]
Als ik een originele bios save en daarna weer erin flash, waar wordt die datum vandaan gehaald dan?
De datum in de bios wanneer deze gemaakt is etc zal hetzelfde blijven en het lijkt me niet dat een biosflashtool mijn systeemtijd wegschrijft bij het flashen, want die kan ik zo instellen als ik wil.
Het enige dat ik kan verzinnen is dat Sapphire er een 'speciale' bioschip ingezet heeft die zelf versies van biossen bijhoud oid, maar ook dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, dit zou de primeur zijn.
Het lijkt me bullsh*t, volgens mij hebben ze gewoon hier mee zitten lezen en gegokt dat deze gozer in de winkel wel STIMPPYYY zou zijn.
Wie brengt zijn ongeflashde kaart ff langs bij EMPC om het te testen?
Maargoed, je moet geloven wat je wilt ik weet zeker dat die Directeur daar niet zit om je te naaien. Het is een goede kerel die absoluut niet uit is op geld vangen. Ik ben zelf binnen geweest. Het is een geretificeerd bedrijf met een behoorlijk grote winkel en opslag ruimte. Ze wisten precies hoever mijn kaart was overclocked en welk bios erop heeft gestaan. Normaal gesproken geeft Sapphire dit programma niet vrij. Maar door het leveren van de kaarten hebben ze hier dus om gevraagd en hebben ze toetstemming gekregen dit wel te doen.
die artifact scanner in die ati tray tools zorgt die voor full load? Ik heb nu mijn kaart op 500/550 lopen en hij komt in de buurt van de 60 graden als ik die artifact scanner aan heb staan. Toen ik de core op 520 zette, toen gaf hij ertifacts. Niet echt gezond lijkt me...
Probeer maar es te multitasken, tijdens de scan. Ik wordt er erg zenuwwachtig van danhackjedi schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:49:
die artifact scanner in die ati tray tools zorgt die voor full load?
Op welke snelheid staat je GPU fan tijdens het testen?Ik heb nu mijn kaart op 500/550 lopen en hij komt in de buurt van de 60 graden als ik die artifact scanner aan heb staan. Toen ik de core op 520 zette, toen gaf hij ertifacts. Niet echt gezond lijkt me...
Signature?
Verwijderd
Hmm dit klinkt mischien dom, maar het lukt me niet om te flashen 
Ik heb een Floppy met daarop bootdisk bestandjes.
Daar heb ik dan Flashrom FLASHROM.CHG FLASHROM.ROM en Sapphire.X800GTO2_16P.Samsung16 op staan.
Dan als ik in dat boot menu kom typ ik Flashrom -p 0 gto16pipe.bin (heb die Sapphire.X800GTO2_16P.Samsung16 gerenamed naar gto16pipe) en dan krijg ik een error van
Error OFL01
Weet iemand wat ik fout doe?
*edit*
Is me al gelukt
Ik heb een Floppy met daarop bootdisk bestandjes.
Daar heb ik dan Flashrom FLASHROM.CHG FLASHROM.ROM en Sapphire.X800GTO2_16P.Samsung16 op staan.
Dan als ik in dat boot menu kom typ ik Flashrom -p 0 gto16pipe.bin (heb die Sapphire.X800GTO2_16P.Samsung16 gerenamed naar gto16pipe) en dan krijg ik een error van
Error OFL01
Weet iemand wat ik fout doe?
*edit*
Is me al gelukt
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 17:22 ]
boven de 50 graden laat ik hem op 100% lopen. Tja ik wil het risico ff niet lopenOsdorp-Dude schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:43:
[...]
Probeer maar es te multitasken, tijdens de scan. Ik wordt er erg zenuwwachtig van dan
[...]
Op welke snelheid staat je GPU fan tijdens het testen?