[OC] Sapphire X800 GTO² --> x850xt PE topic

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm was aan het overclocken met ATITOOL en toen crash opeens :P

Nou nog maar een keer proberen he.

Ik heb nog wel zo een Zalman cooler erop zitten. Hoop dat ik hem goed erop heb gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@ STIMPPYYY; heb je het over EMPC zelf ?? Die hebben idd aan de banner boven aan hun site te zien een flink mooie grote winkel met magazijn ja.

Wat ik ook vind bij EMPC; Zeer goede service..
Ik had voordat ik dit topic gezien had hun gemaild om te vragen of het echt n gto2 was enzo, kreeg goeie reactie trug :)
Ook kreeg ik vanuit henzelf een melding dat de leveranciers de gto2's binnen had en zij deze zelf gingen halen, en voor mij werd dus al eentje gereserveerd :)

Nu is het w8en op maandag of dinsdag, dan zal ik em wel binnen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 22:35
Ryan666 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:03:
@ STIMPPYYY; heb je het over EMPC zelf ?? Die hebben idd aan de banner boven aan hun site te zien een flink mooie grote winkel met magazijn ja.

Wat ik ook vind bij EMPC; Zeer goede service..
Ik had voordat ik dit topic gezien had hun gemaild om te vragen of het echt n gto2 was enzo, kreeg goeie reactie trug :)
Ook kreeg ik vanuit henzelf een melding dat de leveranciers de gto2's binnen had en zij deze zelf gingen halen, en voor mij werd dus al eentje gereserveerd :)

Nu is het w8en op maandag of dinsdag, dan zal ik em wel binnen hebben :)
helemaal mee eens! Ben een paar dagen terug daar naartoe gereden, omdat ik m'n kaart via ophalen had besteld. Op die manier hoefde ik nog niet te betalen en wist ik zeker dat ik niet voor iets betaalde wat niet geleverd meer werd. Kom ik daar aan staat er op de deur: "wegens omstandigheden zijn we vandaag gesloten :P . Maar gelukkig kwam er toch een mevrouw de deur open doen en heb ik toch m'n kaartje op kunnen halen. Erg goede service ook. Ik dacht nog laat ik ff iets over die garantie vragen. Eerst keek ze me vreemd aan, want ze dacht natuurlijk dat ik die kaart ging unlocken :9 en zei toch maar dat ik met het bonnetje garantie had :P . Toen ik in de achter kamer keek, zag ik een paar mensen achter computers zitten, zij zorgen dus voor de goede online service en het magazijn zag er ook redelijk groot uit.
Hmm was aan het overclocken met ATITOOL en toen crash opeens :P

Nou nog maar een keer proberen he.

Ik heb nog wel zo een Zalman cooler erop zitten. Hoop dat ik hem goed erop heb gezet :P
had precies het zelfde probleem. Ik had me core op 520 gebeurde niks, zet hem op 540 (pe speeds) en hij crasht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom nog niet eens zo hoog.
Ik kom nu op dit:

Afbeeldingslocatie: http://img468.imageshack.us/img468/8987/atitool3qd.jpg

Maar de temps lijken me heel hoog en ik weet niet of ik nou wel zoveel verder kan gaan.
Heb ik mischien me Zalman VF700-CU verkeerd erop gezet? Hij zit op 1 van die 2 zwarte connectors dus 12 volt als ik het goed heb.

Ik heb trouwens die cool pasta die je bij de zalman cooler krijgt erop gedaan, kan het daar aan liggen dat hij zo heet wordt?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Misschien handig voor anderen dat je zegt wat je verkeerd deed...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste had ik geen hoofdletter gebruikt bij Flashrom, en ik moest -f doen zodat hij het forced om te flashen.

En overclocken gaat nog steeds niet veel hoger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Ja...het hoeft niet alijd te werken :/

Misschien had je het eerst moeten proberen met de originele koeler voordat je hem verving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij draait nu op:
510/530
Max load: 65°

Ik ga morgen even naar de winkel Artic Silver 5 kopen, mischien helpt dat wat, en dan ga ik verder proberen :)

*edit*

PCMARK score voordat me kaart geflashed was.

AMD 3500+ 2212 Mhz
1028MB

Afbeeldingslocatie: http://img493.imageshack.us/img493/4933/3dmark1ho.jpg

En daarna

Afbeeldingslocatie: http://img493.imageshack.us/img493/2975/3dmark21lw.jpg

3dmark05:

Afbeeldingslocatie: http://img453.imageshack.us/img453/6748/3dmark34pq.jpg

Niet echt veel verschil lijkt me, maar ik weet ook niet echt wat hoog is en wat niet :P
Moet alleen nog verder overclocken als ik Artic Silver 5 heb gekocht.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:07
MeMoRy schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:40:
[...]

Misschien handig voor anderen dat je zegt wat je verkeerd deed...
Toen ik mijn GTO² voor de eerste keer flashte was ik de "0" en de -f vergeten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 07:45
Gister even een voltmod toegepast op de GPU en de overvolt protector (de pencil mod van techpowerup). GPU draait nu op 1.6v en hij gaat met gemak over de 600mhz heen. Wordt gekoelt door een VF700cu zonder de ramsinks op het geheugen. Momenteel nog niet verder dan 1200DDR geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:53:
Hij draait nu op:
510/530
Max load: 65°

Ik ga morgen even naar de winkel Artic Silver 5 kopen, mischien helpt dat wat, en dan ga ik verder proberen :)

*edit*

PCMARK score voordat me kaart geflashed was.

AMD 3500+ 2212 Mhz
1028MB

[afbeelding]

En daarna

[afbeelding]

3dmark05:

[afbeelding]

Niet echt veel verschil lijkt me, maar ik weet ook niet echt wat hoog is en wat niet :P
Moet alleen nog verder overclocken als ik Artic Silver 5 heb gekocht.
Denk zeker dat je geheugen nog wat harder kan (schat minimaal nog wel 40/50 mhz).
Je hebt hem unlocked zie je verder nog problemen in games ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 07:20
PhuSioN schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:45:
Gister even een voltmod toegepast op de GPU en de overvolt protector (de pencil mod van techpowerup). GPU draait nu op 1.6v en hij gaat met gemak over de 600mhz heen. Wordt gekoelt door een VF700cu zonder de ramsinks op het geheugen. Momenteel nog niet verder dan 1200DDR geprobeerd.
vraagjes
hoe warm word hij dan met die nieuwe koeler en volt mod?
en hoe warm was hij voor de voltmod ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impact99
  • Laatst online: 11-09 08:41
Dit kwam ik tegen op de techpowerup site (zie link startpost en dan page 4)
Connect 3D X800 GTO
Not only the Sapphire GTO² can be modded, the regular GTO cards from Connect 3D are also moddable. However, the success rate is unknown. If you try this mod, please let me know of your results.

Success 45 : 1 Failed (last update Oct 28 2005).

The steps to do the mod are exactly the same as the Sapphire GTO² mod outlined on page 2.
You just use another Bios.

However, there are some drawbacks compared to the Sapphire GTO² cards:

Sapphire uses faster 1.6ns memory, while Connect3D uses only 2.0ns.
Sapphire uses a guaranteed R480 core, while Connect3D uses only R423.
Heb mijn GTO2 nu ook sneller lopen dan standaard snelheid zal later op de dag wel ff me 3dmark scores posten en op welke snelheid me kaart loopt, want zit nu nog op me werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestersleutel schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 02:12:
[...]

Denk zeker dat je geheugen nog wat harder kan (schat minimaal nog wel 40/50 mhz).
Je hebt hem unlocked zie je verder nog problemen in games ofzo?
Heb helemaal geen problemen.
Maar wat is een tempratuur wat goed aan te raden is :P? Hij loopt nu 64° ongeveer met max load.
*edit* Heb even die heating tunnel ofzo die ik bij me Sonata II krijgt verandert, en dat gat boven em vid kaart open gemaakt.
Nu draait hij op 520/590 met 64°.
Nu nog Artic Silver 5 kopen, en dan kijken hoe hoog hij dan zit :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

PhuSioN schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:45:
Heb je wat foto's of links hiervan, vrij nieuwsgierig hoe dit gedaan is.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
telkens als ik de core op 520 laat lopen dan loopt m'n pc vast. Kan ik nu geen xt speeds halen :r ?

[ Voor 6% gewijzigd door hackjedi op 30-10-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Osdorp-Dude schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:48:
[...]

Heb je wat foto's of links hiervan, vrij nieuwsgierig hoe dit gedaan is.
alstublieft:

http://www.techpowerup.co...erclocking/voltmods/112/3

Kan misschien ook in de SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Als iemand de Sapphire X800GTO2 kaart wil, iComputers gaat 'm verkopen voor 215 euro :)
weet niet of dit al bekend was...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Garrett schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:09:
Als iemand de Sapphire X800GTO2 kaart wil, iComputers gaat 'm verkopen voor 215 euro :)
weet niet of dit al bekend was...
Das niet duur. Hij staat al op hun site. Er staat zelfs een link onder naar GoT :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Laatst online: 25-07 15:35

Strikie

Athletics

Blah

[ Voor 108% gewijzigd door Strikie op 01-11-2005 20:22 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
die atitool die zet telkens die speeds terug. Anyway, toen ik de core op 520 had en de mem op 600 kreeg ik dit :*)

Afbeeldingslocatie: http://geocities.com/hackjedi2000/3dmark05.jpg

He is the one... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hackjedi schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:13:
die atitool die zet telkens die speeds terug. Anyway, toen ik de core op 520 had en de mem op 600 kreeg ik dit :*)

He is the one... _/-\o_
In ATITOOL drukje new knopje. Geef je het een naam zoals Overclock dan zet je een clock speed en druk je setclock en dan saven.

Dan gaat het niet meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024

[afbeelding]

He is the one... _/-\o_
Wow sick >:) , en ik maar denken dat ik een kaart met goede prijs/prestatie had (6600GT AGP voor € 199 3 of 4 maandjes geleden, 3dmark05: 4161). Ach jah ik heb toch AGP dus een GTO2 had toch niet gekund 8)7.

BTW, met welk geheugen @ welke speed/timings en is je A64 3500+ ook geOCed?

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
goeiemorguh schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:34:
[...]

Wow sick >:) , en ik maar denken dat ik een kaart met goede prijs/prestatie had (6600GT AGP voor € 199 3 of 4 maandjes geleden, 3dmark05: 4161). Ach jah ik heb toch AGP dus een GTO2 had toch niet gekund 8)7.

BTW, met welk geheugen @ welke speed/timings en is je A64 3500+ ook geOCed?
htt stond op 220. Hij kan makkelijk hoger, maar ik hou toch van een 100% stabiel systeem. misschien toch maar wat hoger met 3dmark :9~

edit: geheugen cl 2.5 van twinmos

[ Voor 4% gewijzigd door hackjedi op 30-10-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Nice hackjedi, maar wat voor bios heb je nu op die kaart geflashed, een gewone x850 of xt-pe ?
Dat twinmos geheugen heb ik ook btw :P

Weet er iemand aangezien de post meestal niet komt op maandag, die busjes van de post wel gewoon rijden voor pakketpost ? :P

[ Voor 48% gewijzigd door h3ll op 30-10-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 13:08
Ryan666 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:09:
Nice hackjedi, maar wat voor bios heb je nu op die kaart geflashed, een gewone x850 of xt-pe ?
Dat twinmos geheugen heb ik ook btw :P

Weet er iemand aangezien de post meestal niet komt op maandag, die busjes van de post wel gewoon rijden voor pakketpost ? :P
De busjes rijden alleen voor de nabestelling van zaterdag, niet voor pakketten die voor de eerste keer aangeboden worden. Dus als je zaterdag geen briefje in de bus had dat ze vergeefs geweest zijn, dan komen ze ook maandag niet, maar dinsdag.

Snel weer ontopic: voor zover ik weet is er maar een aangepaste bios voor deze kaart, namelijk degene die je op techpowerup vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN

[afbeelding]

He is the one... _/-\o_
hmmz, doe je goed dan... toevallig een futuremark linkje met de submit?
Ik kreeg precies dezelfde score op 2650mhz en de vga kaart op 580/620.
Als ik stock @ x850xp te en 2650mhz draai haal ik 6561.
Heb voor de vergelijking ook maar de omega drivers geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gistron heeft deze kaart:
Connect3D ATI Radeon X800 GTO 256MB

en is een poepie cheaper, zou het hier ook mee werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 08:38:
gistron heeft deze kaart:
Connect3D ATI Radeon X800 GTO 256MB

en is een poepie cheaper, zou het hier ook mee werken?
Dat is een gerucht (zie ook TS). Dus als je geluk hebt wil het, anders niet. Sowieso heeft de Connect3D 2 ns memory, terwijl de GTO2 memory van 1,6 ns heeft. Dus je zult never nooit de snelheden behalen die wel met de Sapphire mogelijk zijn.

Bij Gistron kost de Connect3D 191 euro, terwijl je de Sapphire kunt krijgen voor prijzen rond 215 euro. Voor dat geringe verschil zou ik de Sapphire nemen (geen risico dat het niet wil, en hogere snelheden mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Is dit alleen mogelijk met Avivo? Ik heb namelijk op digit-life een review gelezen dat er een non-Vivo X800pro werd geflashed naar een X800XT-Pe. En met een X850Pro ook? Ik ga het zowieso proberen.

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Verkeerde topic... je moet een topic over "de x850pro naar xt mod" hebben...
Zie TS: ik heb nog steeds mijn voeding niet, dus nog even geen nederlandse walkthrough...

[ Voor 42% gewijzigd door MeMoRy op 31-10-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even Artic Silver 5 gekocht nu even erop zetten en kijken of het veel helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:07:
Ik heb even Artic Silver 5 gekocht nu even erop zetten en kijken of het veel helpt :)
Als het weinig of niets scheelt, zou je ook de originele koeler eens kunnen proberen. Als ik het allemaal goed bijgehouden heb, heb je meteen een Zalman gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het scheelt wel veel hoor! me CPU is zo een 10° lager, en me GPU is zeker 8° lager!
Op hun site staat ook nog dat het na 200 uur pas het best werkt, dus het kan nog lager gaan :D

En ja ik had meteen me zalman fan erop gezet. Nu even kijken of ik nog hoger kan clocken :D

*edit*
Heb hem nu op 530/610. Als ik core hoger zet krijg ik een zwart scherm :( Zal later me mem nog wat hoger zetten. Heb nu 60° max load.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:22
Heel verleidelijk allemaal, maar:
toch ben ik ook benieuwd naar de verkopen van de x1*00 series van ati. (De reden waarom Sapphire deze kaarten van de hand deed.)
Wellicht zijn die kaarten minstens net zo snel en ondersteunen ze wat toekomstige dingen wel. Tegen het einde van deze week zullen ze toch in de winkel komen te liggen?

In de pw zie ik alleen een indicatie van de x1300 en de x1800 staan, resp € 98,- en € 390,- Niet slecht voor een openingsbod van een nieuwe videokaart...

m.a.w. koop niet blind deze kaart... Maar ja, mochten de kaarten en prestaties tegenvallen en je bent te laat voor deze gto2kaart, tja, dan kun je je wel voor je kop slaan dat je niet gekocht hebt :P

en even helemaal ontopic:

Cubewood, hoe staat jouw videokaart eigenlijk aangegeven in winxp?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In windows staat dit:
Afbeeldingslocatie: http://img307.imageshack.us/img307/801/x850xtpe5zp.png

Maar als ik met Mirc Stats doe staat er: GFX: RADEON X800 GTO Secondary (Omega 2.6.75a)

Heb trouwens deze bios gebruikt:Sapphire.X800GTO2_16P.Samsung16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

omitz schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:49:
Heel verleidelijk allemaal, maar:
toch ben ik ook benieuwd naar de verkopen van de x1*00 series van ati. (De reden waarom Sapphire deze kaarten van de hand deed.)
Wellicht zijn die kaarten minstens net zo snel en ondersteunen ze wat toekomstige dingen wel. Tegen het einde van deze week zullen ze toch in de winkel komen te liggen?

In de pw zie ik alleen een indicatie van de x1300 en de x1800 staan, resp € 98,- en € 390,- Niet slecht voor een openingsbod van een nieuwe videokaart...
Bedenk wel dat dit de XL versies zijn en niet de XT die later volgt en goed leverbaar wordt (dacht eind nov/dec).

Verschil hierin is namelijk erg groot. De XT is namelijk zo'n 500+ en loopt op 1,5Ghz Mem ipv 1,0Ghz en 625Mhz Core ipv 500Mhz.

Verder is de x1300 dus niets..
m.a.w. koop niet blind deze kaart... Maar ja, mochten de kaarten en prestaties tegenvallen en je bent te laat voor deze gto2kaart, tja, dan kun je je wel voor je kop slaan dat je niet gekocht hebt :P
Ik zou nog even wachten met aanschaf van x1800 kaart, ze zijn pas net uit en dus veels te duur nog. Bovendien zullen er geheid nieuwe modellen op volgen en als concurrentie beetje op gang komt ook mooiere prijzen. GTO2 is dus zeker geen slechte tussenkoop.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

grun schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:04:
[...]

Dat is een gerucht (zie ook TS). Dus als je geluk hebt wil het, anders niet. Sowieso heeft de Connect3D 2 ns memory, terwijl de GTO2 memory van 1,6 ns heeft. Dus je zult never nooit de snelheden behalen die wel met de Sapphire mogelijk zijn.

Bij Gistron kost de Connect3D 191 euro, terwijl je de Sapphire kunt krijgen voor prijzen rond 215 euro. Voor dat geringe verschil zou ik de Sapphire nemen (geen risico dat het niet wil, en hogere snelheden mogelijk).
Op de XS forums wordt hier het een en ander over verteld. De Connect-3d x800GTO is ook te unlocken. Een nadeel is wel dat deze de r423 core gebruikt.. (de x800xt). In principe klokt deze dus iets minder goed dan de GTO2 (met de r480 core). Bovendien heeft de gto idd maar 2.0ns geheugen.

Theoretisch gezien moet deze kaart dus minder over te klokken zijn. Er zijn echter gasten op XS die net zoals de r480 gewoon lekker doorklokken met hun r423...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:44

OcGuru

Giulietta Qv

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:00:
In windows staat dit:
[afbeelding]

Maar als ik met Mirc Stats doe staat er: GFX: RADEON X800 GTO Secondary (Omega 2.6.75a)

Mirc/nnscript opnieuw installeren ;)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestersleutel
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:00:
In windows staat dit:
[afbeelding]

Ik heb hem nog niet geflashed, maar ik zie juist in ieder programma dat ik een x850pro heb en alleen in eigenschappen dan ik een gto heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:44

OcGuru

Giulietta Qv

Meestersleutel schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:11:
[...]

Ik heb hem nog niet geflashed, maar ik zie juist in ieder programma dat ik een x850pro heb en alleen in eigenschappen dan ik een gto heb.
Kijk eens hoeveel pipes er open staan . Het blijkt dat bij sommige GTO² er standaard al 16 pipes open staan :)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestersleutel
Ja gewoon maar 12 het is dus echt een gto wat hij dus ook gewoon aangeeft in beeldschermeigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Osdorp-Dude schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:02:
[...]

Bedenk wel dat dit de XL versies zijn en niet de XT die later volgt en goed leverbaar wordt (dacht eind nov/dec).

[...]

Ik zou nog even wachten met aanschaf van x1800 kaart, ze zijn pas net uit en dus veels te duur nog. Bovendien zullen er geheid nieuwe modellen op volgen en als concurrentie beetje op gang komt ook mooiere prijzen. GTO2 is dus zeker geen slechte tussenkoop.
Ja, hiermee begint het al.
Het aanschaffen van een x1800 kaart lijkt mij ook te duur, ik ga afwachtenwat de x1600 allemaal in huis gaat hebben.
Verder valt het me op dat het vrij druk is in videokaarten-land met nieuwe releases enzo...
Daarom begin ik het idee te krijgen dat het op de markt brengen van deze kaart (gto²) een strategische set is van sapphire, door er vooral ook limited op te zetten... Ik krijg steeds meer het idee bij webwinkels dat dat wel meevalt...
Op deze manier komt Sapphire wel van haar wat uitgekristaliseerde kaarten af... Want ik denk dat er in het verbeteren van drivers in deze versies niet veel rek meer zit...

Ik wacht toch nog een paar weken, maar toegegeven, deze kaart lijkt absoluut zijn geld waard op dit moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
omitz schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:17:
[...]

Ja, hiermee begint het al.

Ik wacht toch nog een paar weken, maar toegegeven, deze kaart lijkt absoluut zijn geld waard op dit moment!
Je moet het ook voor jezelf bepalen. Ik zou denk ik ook niet voor deze kaart gaan als ik al een 6600 GT 6800, of X800 had. Dan kan je beter wachten voor de nieuwere generatie kaarten naar mijn mening.

Echter denk ik als je kompleet een niewe upgrade nodig hebt, dat deze kaart best aardig is voor het geld wat je ervoor neer legt.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er nog ieman geclocked of een volt mod toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

@Topicstarter, Bytes@Work is .be, geen .de, die moet dus even naar België :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:59:
heeft er nog ieman geclocked of een volt mod toegepast?
Ben in afwachting op m'n nieuwe voeding en waterkoelingsset... :Z

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osdorp-Dude schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:21:
[...]

Ben in afwachting op m'n nieuwe voeding en waterkoelingsset... :Z
en ga je dan een voltmod toepassen? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Woei ik heb em ook binnen!

Ik heb met mn mobo en vga samen ook een 20 to 24 pins atx kabel besteld heh, maar ik merk dat hiervan een wit kabeltje (-5 VDC) van mist, zou dit wat uitmaken? :S

Graag een antwoord :)

edit
ATX12V v1.3 and later power supplies aren't required to provide -5 volts.

Versions up to and including ATX12V v1.1 were.

MSI did some very strange things with nvidia based boards of that generation.
Zal wel goed zijn dus? :P

[ Voor 38% gewijzigd door h3ll op 01-11-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan666 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:12:
Woei ik heb em ook binnen!

Ik heb met mn mobo en vga samen ook een 20 to 24 pins atx kabel besteld heh, maar ik merk dat hiervan een wit kabeltje (-5 VDC) van mist, zou dit wat uitmaken? :S

Graag een antwoord :)

edit

[...]

Zal wel goed zijn dus? :P
dnno ik heb ook zon verloopstekker alleen dan van 24 naar 20 omdat me moederbord 20 pins heeft. ik zal straks wel een kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:29:
[...]

heb zelf een pencil volt mod gedaan. (met een potlood dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 07:20
PhuSioN schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:37:
[...]

heb zelf een pencil volt mod gedaan. (met een potlood dus)
Heb je foto daarvan ?
wat zijn je temps en settings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Hier nog een succesvolle flash, nu even kijken wat voor clockspeeds mogelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:29:
[...]

Heb me er nog niet echt in verdiept, maar als er gesoldeerd moet worden haak ik af. Potloodstreepjes, sure :P

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ncrflx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Hmm ik heb ook deze kaart bij empc gekocht en na een paar dagen draaien stonk het ineens naar vuur in mijn kamer!!! videokaart doorgebrand..... doet helemaal niks meer.

Ik kan niks zien aan mijn videokaart behalve dat de het middelste ic'tje onderop de videokaart (3 zwarte ic'tjes recht onder de voedingsaansluiting) doorgebrand is, iemand enig idee wat dit is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 22:21
Was je kaar gewoon op stock settings of had je hem overgeclockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ncrflx
Marne schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:35:
Was je kaar gewoon op stock settings of had je hem overgeclockt?
ik had m stabiel lopen 530/530, gewoon met ati tool gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
zzz16 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:16:
[...]

Heb je foto daarvan ?
wat zijn je temps en settings ?
kijk naar mijn post een pagina terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Ncrflx schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:32:Ik kan niks zien aan mijn videokaart behalve dat de het middelste ic'tje onderop de videokaart (3 zwarte ic'tjes recht onder de voedingsaansluiting) doorgebrand is, iemand enig idee wat dit is??
Is dat dat ding waar 330 e4N op staat? Dat is geen IC tje, aangezien het maar twee aansluitingen heeft.
Het heeft een + kant, dus ik denk dat het een condensator is. Ik probeer het te decoderen... Als ik op de Sanyo pagina kijk, denk ik dat het een vaste elektrolyte chip condensator is. Package TQC grootte D2. Zien dat het een 12 volt voedingsspanning nodig heeft, denk ik dat het maximum voltage 16 tot 25 volt is en dat de capaciteit 15 tot 47 microfarad is.

330 kan ook voor 330 microfarad staan. Dan zou het een TPC package kunnen zijn met maximumvoltage van 2,5 Volt.

Overigens: als die echt niet meer te fixen is, dan heb je dat stickertje aan de achterkant op dat stukje connector wat niet gebruikt wordt(spacer) gezien, toch? Die kaart mag niet zomaar in de vuilnisbak gegooid worden. Het is klein chemisch afval :P

[ Voor 14% gewijzigd door MeMoRy op 01-11-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ncrflx
MeMoRy schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:20:
[...]

Is dat dat ding waar 330 e4N op staat? Dat is geen IC tje, aangezien het maar twee aansluitingen heeft.
Het heeft een + kant, dus ik denk dat het een condensator is. Ik probeer het te decoderen... Als ik op de Sanyo pagina kijk, denk ik dat het een vaste elektrolyte chip condensator is. Package TQC grootte D2. Zien dat het een 12 volt voedingsspanning nodig heeft, denk ik dat het maximum voltage 16 tot 25 volt is en dat de capaciteit 15 tot 47 microfarad is.

330 kan ook voor 330 microfarad staan. Dan zou het een TPC package kunnen zijn met maximumvoltage van 2,5 Volt.

Overigens: als die echt niet meer te fixen is, dan heb je dat stickertje aan de achterkant op dat stukje connector wat niet gebruikt wordt(spacer) gezien, toch? Die kaart mag niet zomaar in de vuilnisbak gegooid worden. Het is klein chemisch afval :P
sorry, ben te onduidelijk, ik bedoel die drie blokjes ONDER de kaart dus onder de voedingsaansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn kaart van EMPC inmiddels ook unlockt en overgeklokt met ati-tool. 530/600 was de max. Ik haalde er 6387 mee in 3DMark05. Overigens is dat inclusief een 3200+ op 2,7 GHz. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:16:
Ik heb mijn kaart van EMPC inmiddels ook unlockt en overgeklokt met ati-tool. 530/600 was de max. Ik haalde er 6387 mee in 3DMark05. Overigens is dat inclusief een 3200+ op 2,7 GHz. :9
Ik heb net een score gehaald met m'n Sapphire X800 GTO² --> x850xt PE @530/611, behaalde 6569 punten ook in 3DMark05, met P4 (640) 3,2 Ghz @ 3,85Ghz :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Ik wil niemand bang maken ofzo, maar het flashen naar hogere regionen betekent dus dat je garantie vervalt... Gezien de reviews van deze kaart is het flashen erg aanlonkelijk en misschien te verleidelijk om niet te doen.
In het geval van Ncrflx kom je er nooit achter of de kaart brak is of dat het komt door de overclock, een RMA kan hij wel vergeten dus met de extra ontwikkelde software van Sapphire om te zien of er flash is gepleegd... Ikhoop dat het toeval is, maar het is misschien een meesterlijke manier om van niet goed werkende x850 kaarten af te komen... Tevens verklaart het misschien de tool die Sapphire ontwikkeld heeft om te kijken of er is geflashed...

Begrijp me niet verkeerd, ik wil dus geen paniek zaaien, ik moet gewoon een nieuwe videokaart en deze is voor mij ook verleidelijk, ik heb gewoon wat argwaan en probeer even af te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Ncrflx schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:08:sorry, ben te onduidelijk, ik bedoel die drie blokjes ONDER de kaart dus onder de voedingsaansluiting
Wat staat er op die componenten?
ONDER de kaart zit bij mij mijn moederbord... ofwel 'onder' is geen duidelijke omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Laatst online: 12-09 23:04
Oke mijn spulletjes zijn vanmiddag allemaal binnen gekomen en heb het dus allemaal in elkaar gedrukt daarna ff getrained.
Nu alles weer is geinstalleerd en geconfigureerd, tijd voor wat benchmarks.

1e run @ 12P @ 400/490 kwam ik uit op 4411 3dmarks (05).
Beetje dom, maar ik ben vergeten een screenshotje te maken :?

2e run @ 16P @400/490:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jfolkers/3dmark05_16P_stock.JPG

3e run @ 16P @ 588/580:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jfolkers/3dmark05_16P_OC_588_580.JPG

Draaiend op:
Stock VGA koeling
AMD 3200+ Venice
DFI LP UT Ultra-D
Kingston 512MB PC2700@3200 :|
Een paar IDE schijven.

offtopic:
Ik moet nog ff resizen ed, maar ik ga nu ff pitten. Morgen weer stage :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MeMoRy schreef op woensdag 02 november 2005 @ 02:10:
Wat staat er op die componenten?
ONDER de kaart zit bij mij mijn moederbord... ofwel 'onder' is geen duidelijke omschrijving.
Waarschijnlijk wordt de achterkant bedoeld: daar zitten ter hoogte van de 6-polige voedingsstekker drie identieke blokjes. Bij de middelste staat D37 op de printplaat gedrukt. Op die dingen staat S3A8 of S3AB ('t is wat moeilijk te lezen). Geen idee wat het zijn, maar in ieder geval geen chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik blijf lkkr stock :P tot nu toe kan ik alles nog op high draaien dus ik vind het zo best :) maar ik heb ook wel zin om te gaan clocke eerlijk gezegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:09:
ik blijf lkkr stock :P tot nu toe kan ik alles nog op high draaien dus ik vind het zo best :) maar ik heb ook wel zin om te gaan clocke eerlijk gezegt :P
Je zou in ieder geval de vier gratis pipelines kunnen unlocken. De overclock mogelijkheden zijn een bonus, maar dat hoef je niet te doen als je het niet vertrouwt. Het enige is dat je wel de garantie verliest, maar zeg nu zelf, heb je die ooit wel eens nodig gehad? Ik nog nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:33:
[...]

Je zou in ieder geval de vier gratis pipelines kunnen unlocken. De overclock mogelijkheden zijn een bonus, maar dat hoef je niet te doen als je het niet vertrouwt. Het enige is dat je wel de garantie verliest, maar zeg nu zelf, heb je die ooit wel eens nodig gehad? Ik nog nooit.
nee ik ook niet, maar zul je zien dan overkomt mij dat net :P maja over 1 jaartje unlock ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
grun schreef op woensdag 02 november 2005 @ 03:09:
Waarschijnlijk wordt de achterkant bedoeld: daar zitten ter hoogte van de 6-polige voedingsstekker drie identieke blokjes. Bij de middelste staat D37 op de printplaat gedrukt. Op die dingen staat S3A8 of S3AB ('t is wat moeilijk te lezen). Geen idee wat het zijn, maar in ieder geval geen chips.
Als er 'D' bijstaat is het een diode. De S3AB bestaat.
Maar zolang de probleemhebben geen componets of PCB code geeft, blijft het gokken voor ons.

edit: als het een diode is, zou ik eens naar de voedingsstekkers gaan kijken: heb jij toevallig je kabels gesleeved/gemeshed? Heb je toen toevallig draden omgewisseld? Zo heb ik wel eens een component opgeblazen...

[ Voor 21% gewijzigd door MeMoRy op 02-11-2005 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groot is nou de kans dat hij doorbrandt? (GTO² @16P niet overgeclockt)
Anders ga ik het risico niet nemen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
omitz schreef op woensdag 02 november 2005 @ 01:34:
Ik wil niemand bang maken ofzo, maar het flashen naar hogere regionen betekent dus dat je garantie vervalt... Gezien de reviews van deze kaart is het flashen erg aanlonkelijk en misschien te verleidelijk om niet te doen.
In het geval van Ncrflx kom je er nooit achter of de kaart brak is of dat het komt door .......
Begrijp me niet verkeerd, ik wil dus geen paniek zaaien, ik moet gewoon een nieuwe videokaart en deze is voor mij ook verleidelijk, ik heb gewoon wat argwaan en probeer even af te wachten...
Het is sowieso handig denk ik om je kaart eerst te testen voordat je de hele mikmak gaat doen.
Dus eerst een week (of een maand misschien) gewoon standaard draaien en dan veel games etc draaien. Dan ben je der denk ik echt wel achter of hij het goed doet of niet.
Plus dat je nog beter merkt hoeveel sneller hij wordt :P

@Ncrflx

Kan je misschien een foto maken, das een stuk duidelijker meestal...

[ Voor 5% gewijzigd door B_FORCE op 02-11-2005 11:30 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Clockte je de kaart wel terug na gamen? Of liet je hem gewoon de hele tijd op XT / PE speeds draaien?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:27:
Hoe groot is nou de kans dat hij doorbrandt? (GTO² @16P niet overgeclockt)
Anders ga ik het risico niet nemen.......
Groot, heel groot zelfs, hij kan spontaan in de fik vliegen en dan neemt hij waarschijnlijk heel je pc mee in de ondergang. ;)

De kans dat hij doorbrandt is netzo groot als bij elke andere x800XT, zolang je hem goed koelt en op de temperaturen let zal hij bijna nooit(eerder dan een gemiddelde x800) kapot gaan. Wat dus na een 5+ jaar is? Misschien nog wel meer, mijn VoodooI doet het tenslotte ook nog steeds.
Osdorp-Dude schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:22:
Clockte je de kaart wel terug na gamen? Of liet je hem gewoon de hele tijd op XT / PE speeds draaien?
Meestal heeft een 3Dkaart een 2D clockfrequentie en een 3D clockfrequentie, na het gamen als je bijvoorbeeld gaat internetten clockt hij zich automatisch terug.

[ Voor 24% gewijzigd door Gaming247 op 02-11-2005 12:39 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Osdorp-Dude schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:14:
[...]

2 zelfs, je mag kiezen uit 4 spellen waarvan de volle versies op de dvd staan en allemaal 1 uur speelbaar zijn. Daarna mag je zelf kiezen welke 2 je wil houden en rest krijg je 25% korting. Tenminste, zo staat het op de doos beschreven.

Je kan kiezen uit:

Tony Hawk's Underground 2
Richard Burns Rally
Prince of Persia Warrior Within
Brothers in Arms Road to Hill 30

Edit:

Werkt iets anders,

Trials staan op cd,
Deze kan je proberen,
Daarna kan je online het spel bestellen,
Free game coupon nummer invullen en bestellen maar!
Zo ik heb ook eindelijk eens mijn 2 FREE games besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:56:
[...]

Zo ik heb ook eindelijk eens mijn 2 FREE games besteld :)
ja dat had ik ook gedaan bij borthers in arms. wil ik gaan spelen krijg ik een soort foutmelding :S beetje offtopic maar iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MeMoRy schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:13:
[...]

Als er 'D' bijstaat is het een diode. De S3AB bestaat.
Maar zolang de probleemhebben geen componets of PCB code geeft, blijft het gokken voor ons.
Hij ziet er in ieder geval hetzelfde uit als de diode in je pdf. Voordeel is ook dat ze redelijk vrijstaand zitten, met een klein soldeerboutje zou je hem zo kunnen vervangen. Hopelijk zijn er geen andere componenten beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Heb dus gisteren m'n Tagan TG-480-U22 480Watt binnengekregen.

Kast even helemaal opnieuw uit elkaar gesloopt, draden zo weggewerkt dat er een optimale airflow voor de cpu en graka is.

De voeding blijft een stuk stabieler lopen nu ik hoger clock, alleen ben ik bang dat m'n GTO niet hoger gaat komen dan de x850 XT snelheden.

...

Gisteren even kort na de installatie de core snelheid met 10mhz verhoogd ipv de gebruikelijke 540Mhz waar ik mee game.

Volgens de Ati Tray tools kwamen er nauwelijks artifacts tevoorschijn, maar na een min testen ofzo crahste m'n videokaart, beeld vol kleuren en strpen en zat windows vast.

Ben dus bang dat ik, net als de merendeel van de rest rond de x850 XT snelheden zit wat betreft standaard overclocken.

Hoe het verder zit met steppings en voltmods, moet ik me nog in verdiepen en tot hoeverre dit verschil zal gaan uitmaken.

...

Maar m'n conclusie tot zoverre is, en zeker na dagelijks volgens van dit topic, dat de GTO2 gemiddeld tot zo'n 530~540Mhz overclockt met de standard koeler. Mensen die eroverheen gaan en richting de PE gaan hebben een stabielere core en mazzel ;(

Geheugen moet nog getest worden waar de max ligt, game momenteel rond de 570 maar de 600 moet ik wel kunnen passeren.

Meer testen volgt zodra m'n waterkoelingsset binnen is.
i

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ncrflx
omitz schreef op woensdag 02 november 2005 @ 01:34:
In het geval van Ncrflx kom je er nooit achter of de kaart brak is of dat het komt door de overclock, een RMA kan hij wel vergeten dus met de extra ontwikkelde software van Sapphire om te zien of er flash is gepleegd... Ikhoop dat het toeval is, maar het is misschien een meesterlijke manier om van niet goed werkende x850 kaarten af te komen... Tevens verklaart het misschien de tool die Sapphire ontwikkeld heeft om te kijken of er is geflashed...

mijn kaart is dood, dus hoe wil je dat met software zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij een foto van het kapotte onderdeel van zijn kaart:

Afbeeldingslocatie: http://www.neukschaap.nl/files/DSC00308.jpg
Er staat D37 bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Hoeveel verschil zit er dan tussen de x850xt en de PE ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Vind het toch raar lijkt wel of er een partij rotte kaarten tussen zit.
Ik draai hiero nu al bijna 2 weken met mijn GTO² @ X850XT(PE) of te wel 16 pipes
en Core@540MHz en Mem@590MHz driver Cat 5.10 en heb totaal NO problems.
Ik gebruik ATi Tool 0.25beta8 voor de Fan Control van de stock cooler.
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/7269/63297fb.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 02-11-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

jammer dat ik haast :r moet doen van een pc met Ati door excessieve vooroordelen...
komt allemaal door die radeon 7000, rage 128, radeon 8500, en gamecube GPU van mn vriendje die allemaal op 1 dag de geest gaven zonder OC of wat dan ook :r
terwijl zijn GeForce 2 MX 400 core op 400 MHZ draait op gemod MACH 2 GT'tje :*)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Wat heeft dat te maken de x800GTO2?

En als alles op 1 dag kapot gaat zou ik toch eens naar je stopcontact/voeding kijken.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

dat heeft niet met de GTO2 te maken maar met Ati, stopcontacten was niks mis mee, en als zo'n heavy OC GeForce 2 MX die dag niet kapot is gegaan zegt ook wel iets hoor :)
en dit soort dingen laten mij niet zo makkelijk los, * McGryphon is namelijk autistisch (PDD-NOS) dus daarom wil ik ook geen intel meer behalve als het anders kan...

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
ook maar even een 3dmark run gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~pc102105/3dmark05klein.JPG

we gaan voor de 7200 ;)

[ Voor 25% gewijzigd door PhuSioN op 02-11-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw en dat allemaal door een pencil mod?

Echt super core speed :) Alleen ik weet niet of ik het wel aandurf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Osdorp-Dude schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:10:
Heb dus gisteren m'n Tagan TG-480-U22 480Watt binnengekregen.
DAMN! Mijn waterkoelingset (uit Duitsland) is gewoon sneller binnen dan die Tagan voeding (bij Megawebshop.nl)...

Overigens is het idd die diode die kapot is. Als je hem naar het licht houdt, kan je de tekst erop lezen. (Heb ik toch nog wat aan mijn bijziendheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
PhuSioN schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:58:
ook maar even een 3dmark run gedaan:

[afbeelding]

we gaan voor de 7200 ;)
Mooie score heb je alle test gedraaid die 3Dmark2005 standaard uitvoert of heb je er een aantal uitgevinkt ? Plaatje met score staat namelijk een beetje veel naar rechts....

En volgens ATi tool draait je Fan op 5% huh ?
Hoe werkt die pencil Mod trouwens precies ?
MeMoRy schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:22:
[...]

DAMN! Mijn waterkoelingset (uit Duitsland) is gewoon sneller binnen dan die Tagan voeding (bij Megawebshop.nl)...

Overigens is het idd die diode die kapot is. Als je hem naar het licht houdt, kan je de tekst erop lezen. (Heb ik toch nog wat aan mijn bijziendheid)
Is er op jou kaart een diode stuk ?
Dan zijn er al 4 man die ( verschillende ) problemen hebben met hun kaart namelijk
STIMPPYYY, Ncrflx, vortoN en jij. Blijf het vreemd vinden.....

[ Voor 36% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 02-11-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
geforce guy schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:54:
dat heeft niet met de GTO2 te maken maar met Ati, stopcontacten was niks mis mee, en als zo'n heavy OC GeForce 2 MX die dag niet kapot is gegaan zegt ook wel iets hoor :)
en dit soort dingen laten mij niet zo makkelijk los, * Gaming247 is namelijk autistisch (PDD-NOS) dus daarom wil ik ook geen intel meer behalve als het anders kan...
Of je bent gewoon een fan-boy met oogkleppen op? ;) *grappig bedoeld*

Als dit trouwens niks met de GTO2 te maken heeft kan je dit ook netzo goed in het ATI topic posten of helemaal niet...

[ Voor 4% gewijzigd door Gaming247 op 02-11-2005 17:37 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:25:
[...]

Mooie score heb je alle test gedraaid die 3Dmark2005 standaard uitvoert of heb je er een aantal uitgevinkt ? Plaatje met score staat namelijk een beetje veel naar rechts....

Alleen de cpu test uitgezet in de opties aangezien die niet meegeteld wordt voor de score
De x850xt pe bios geeft 5% aan maar ik geen gebruik van de standaard koeler.
Bij de pencil mod moet je dus tussen 2 contactjes contact maken en dat kan met behulp van een potlood (voor details even de techpowerup site lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Gaming247 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:30:
[...]
Of je bent gewoon een fan-boy met oogkleppen op?

Als dit trouwens niks met de GTO2 te maken heeft kan je dit ook netzo goed in het ATI topic posten of helemaal niet...
geforce guy is trouwens 13 jaar :+
PhuSioN schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:30:
[...]
Alleen de cpu test uitgezet in de opties aangezien die niet meegeteld wordt voor de score
De x850xt pe bios geeft 5% aan maar ik geen gebruik van de standaard koeler.
Bij de pencil mod moet je dus tussen 2 contactjes contact maken en dat kan met behulp van een potlood (voor details even de techpowerup site lezen).
Zou je de link naar de juiste page kunnen geven van de Pencil-Mod a.u.b
Je hebt er dus een andere BIOS ingeflashed dan de standaard@16pipes BIOS van de techpowerup site ?

[ Voor 5% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 02-11-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 11:33
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:25:
[...]

[...]

Is er op jou kaart een diode stuk ?
Dan zijn er al 4 man die ( verschillende ) problemen hebben met hun kaart namelijk
STIMPPYYY, Ncrflx, vortoN en jij. Blijf het vreemd vinden.....
Zijn er al meer problemen ? damn, misschien dat ik de kaart gewoon naar Sapphire kan sturen en hopen op een nieuwe.

Het vreemde is zodra ik grapichs zetten op low zet, bij NFSU dat zie je geen shaduwen knipperen, zet je hem op medium of hoger dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:36:
[...]

geforce guy is trouwens 13 jaar :+

[...]

Zou je de link naar de juiste page kunnen geven van de Pencil-Mod a.u.b
Je hebt er dus een andere BIOS ingeflashed dan de standaard@16pipes BIOS van de techpowerup site ?
Yup, er zit een X850XT PE bios in. http://www.techpowerup.com/bios/?search=x850+xt+pe+%28pci
Nogmaals de link: http://www.techpowerup.co...erclocking/voltmods/112/1

[ Voor 6% gewijzigd door PhuSioN op 02-11-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Wat is het voordeel precies van een volt-/pencilmod?

Je verhoogt het voltage en daarmee kan je hoger clocken? Of ligt dit puur aan wat je gpu/mem aankan?

Edit:

Moet voortaan iets beter zoeken.. sorry |:(
"and if i do this voltmod, what i will gain? more fps? less temprature?

Ex .. increasing the voltage allows for higher mhz for GPU and MEM. Yes it does equal to higher FPS, depending upon the amount of OC gained. As far as heat, this can greatly increase, again depends on the amount of oc ..

[ Voor 56% gewijzigd door Mesh op 02-11-2005 18:15 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bij het verwijderen van de gigantische koeler vinden ze tot hun verbazing dat er een R480 chip op het bordje zit: dezelfde chip die ook op de X850 Pro, XT en XT PE gebruikt wordt!
Dus dan zou het in theorie mogelijk kunnen zijn een x850pro naar een x850xt te flashen? Aangezien ik van de week een x850pro binnen krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:42:
[...]

Zijn er al meer problemen ? damn, misschien dat ik de kaart gewoon naar Sapphire kan sturen en hopen op een nieuwe.

Het vreemde is zodra ik grapichs zetten op low zet, bij NFSU dat zie je geen shaduwen knipperen, zet je hem op medium of hoger dan wel.
mjah ik zou ze eerst mialen en gewoon doen alsof je neus bloed. Het is nmlk ook iet zeker te zeggen dat dit komt door het unlocken van meerdere pipes..

Gewoon doen alsof je dom bent.. :P en zenden die hap...

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

STIMPPYYY schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:42:
[...]

Ik heb trouwens sinds cataclyst 5.10 ook hier en daar in Quake 4 wat textures die niet goed zijn, echt op de meest onlogisch en niet zichtbare plaatsen treed het op. In een kruipruimte onder de grond, waar pijpen de de muur in gaan en precies rondom de pijpen knipperen de textures als ik beweeg en hier en daar achter barrels op muren kleine plekjes. Echt storend is het niet maar wel vreemd.

Was trouwens daarvoor met alles op high (max anti en fsaa) niet, en cataclyst 5.9

Maar in andere games helemaal niets (King Kong Demo, Serious Sam 2, Black & White 2)

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 11:33
Osdorp-Dude schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:02:
[...]

Ik heb trouwens sinds cataclyst 5.10 ook hier en daar in Quake 4 wat textures die niet goed zijn, echt op de meest onlogisch en niet zichtbare plaatsen treed het op. In een kruipruimte onder de grond, waar pijpen de de muur in gaan en precies rondom de pijpen knipperen de textures als ik beweeg en hier en daar achter barrels op muren kleine plekjes. Echt storend is het niet maar wel vreemd.

Was trouwens daarvoor met alles op high (max anti en fsaa) niet, en cataclyst 5.9

Maar in andere games helemaal niets (King Kong Demo, Serious Sam 2, Black & White 2)
Zeer vreemd ja, het is bij mij nu dus ook wat minder zodra resoluties in breedbeeld formaat wat naar beneden gaan en ik heb mijn case fan er nu uit gehaalt en nu lijkt hij het toch wat minder problemen te geven als daarvoor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Op alternate.nl staat bij de specs dat het geheugen van de GTO2 standaard op 700mhz draait..maar het gaat als het goed is tog wel om dezelfde kaart die je kunt flashen?
Ook 1.6ns memory etc. namelijk...
Misschien kan ik die dan in combinatie met een nieuw S754 mobo kopen voor mn 3000+, nu mn 9800 gesneuveld is. :'(
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste