Ik zou eerst die pencil mod doen, die is nl wel veiliger en simpeler.Norbertvdl schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:57:
@ osdorp dude
tnx dan weet ik iig dat heb mijn voeding is
ik ga dan maar is om een coolermaster realpower 450 watt:) dat lijkt me wel genoeg...
en als die erin zit meteen verder oc'en want ik heb het idee dat mn core nog wel iets van 10-20 mhz omhoog kan zonder zo'n voltmod en mn geheugen makkelijk 30 mhz.
ik ga denk ik volgende week een voltmod doen met mijn kaart.
wat raden jullie aan ??? ik bedoel meer hoe kan ik het, het beste gaan doen ?
dat potloodstreepte trekken en iets overheen doen of proberen te solderen? ( dat ga ik dan niet zelf doen want dan verpruts ik mijn kaart toch alleen maar)
en hoe goed blijft zo'n pencil mod "zitten"
moet ik hier iets overheen plakken ?
waar moet ik vooral op letten als ik zo'n pencil mod wil gaan doen?
alvast bedankt
alvast bedankt
Anoniem: 60905
Uhm...... ohja stond er al in :)Norbertvdl schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:08:
en hoe goed blijft zo'n pencil mod "zitten"
alvast bedankt
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 16-11-2005 22:12 ]
tnx,
maar ik bedoel vooral iets waar ik goed op moet letten wat niet in zo'n walkthrough staat
dingen die je alleen kan weten als je het al een x hebt gedaan
maar ik bedoel vooral iets waar ik goed op moet letten wat niet in zo'n walkthrough staat
Zo'n walkthrough is toch juist gemaakt door iemand die het al een keer heeft gedaan?
Mijne is via de post onderweg.
Kan niet wachten. Zit nu op me 9700NP @ 9700pro+ COD2 met render op DX7 te spelen das straks verleden tijd.
Voor de gene die nog 1 willen bestellen ik heb hem bij 4launch besteld €213,--
Kan niet wachten. Zit nu op me 9700NP @ 9700pro+ COD2 met render op DX7 te spelen das straks verleden tijd.
Voor de gene die nog 1 willen bestellen ik heb hem bij 4launch besteld €213,--
Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk ESD (electro statische ontladingen) vrij werkt --> draag geen wolle trui enzz.Norbertvdl schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:16:
tnx,
Verder is het belangrijk dat je goed meet.
Verder kan ik niet verder zo iets bedenken, mischien iemand anders
Mijn eerdere vermoeden gaat uitkomen, als het goed is heb ik binnenkort twee Sapphire snoepjes. Ik had in een vlaag van uiterste paniek de kaart ook nog snel bij 4Launch besteld, omdat Icomputers naar eigen zeggen niet zeker was over de levering. Nu heb ik twee mailtjes in de mailbox dat ze onderweg zijn! 
Dus als er iemand is die belangstelling heeft dan hoor ik het wel.
Ik woon in Groningen, bij voorkeur afhalen aan de deur.
Dus als er iemand is die belangstelling heeft dan hoor ik het wel.
[ Voor 54% gewijzigd door lordofthelints op 16-11-2005 22:55 ]
Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481
Voor welke prijsLord of the Lints schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:47:
Mijn eerdere vermoeden gaat uitkomen, als het goed is heb ik binnenkort twee Sapphire snoepjes. Ik had in een vlaag van uiterste paniek de kaart ook nog snel bij 4Launch besteld, omdat Icomputers naar eigen zeggen niet zeker was over de levering. Nu heb ik twee mailtjes in de mailbox dat ze onderweg zijn!
Dus als er iemand is die belangstelling heeft dan hoor ik het wel.![]()
sm3 is het niet alleen, ook dat mijn garantie bij een gloednieuwe kaart in een keer weg gaat, dat vind ik ook niet lekker, maar er is geen duidelijk heid, sommige zeggen dat ze het wel kunnen zien, sommige niet, welke is het?
@]G-SuPRuuB: waarom wil jij dan persé de x850xt (pe) ipv 6800gt/ultra?
pencil mod is makkelijker, maar wat onbetrouwbaarder...
Je moet sowieso kunnen nameten... en dat is precies het punt waar het bij mij fout is gegaan...
ZORG DAT ALLES GEISOLEERD IS!
Dus dat je niet, door uit te schieten met je multimetermeetstift, kortsluiting kan veroorzaken... Mijn soldeer-voltmod werkte perfect tot ik uitschoot..... dus goede 3dmark performance....(daarna zwart scherm en niet meer willen booten)... goede soldeerbout (SMD punt) en -skillz zijn wel belangrijk! oefenen kan veel schelen...
Ik heb iets tegen voltmodden met het potlood: a) omdat je niet weet wat de gevolgen zijn van je streepje. b) omdat je streepje, ondanks het plakband, er weer af kan vallen.
@hoodlum77: ik draai nu een voodoo3 2000...da's pas nostalgie... ik heb ook nog een S3 3d virge liggen
Je moet sowieso kunnen nameten... en dat is precies het punt waar het bij mij fout is gegaan...
ZORG DAT ALLES GEISOLEERD IS!
Dus dat je niet, door uit te schieten met je multimetermeetstift, kortsluiting kan veroorzaken... Mijn soldeer-voltmod werkte perfect tot ik uitschoot..... dus goede 3dmark performance....(daarna zwart scherm en niet meer willen booten)... goede soldeerbout (SMD punt) en -skillz zijn wel belangrijk! oefenen kan veel schelen...
Ik heb iets tegen voltmodden met het potlood: a) omdat je niet weet wat de gevolgen zijn van je streepje. b) omdat je streepje, ondanks het plakband, er weer af kan vallen.
@hoodlum77: ik draai nu een voodoo3 2000...da's pas nostalgie... ik heb ook nog een S3 3d virge liggen
[ Voor 8% gewijzigd door MeMoRy op 17-11-2005 00:56 ]
U vraagt, wij antwoorden.
Nou niet persé maar in het geval van de GTO2 heb je gewoon meer kans dat de kaart het trekt. Bij de 6800 serie zitten regelmatig kaarten die niet veel hoger als GT snelheden halen. Een vriend van mij heeft een GT maar die krijgt hij nauwelijks hoger geclockt.@]G-SuPRuuB: waarom wil jij dan persé de x850xt (pe) ipv 6800gt/ultra?
Maarja jij zult zelf de beslissing moeten maken
nieuwe kaartje staat al te benchen... pipes zijn ook bij deze unlockable zie ik in atitool
Hier ben ik het met je eens, maar ik koop hem 2de hands, hij heeft hem al op ultra speeds staan, dus het kan. Is het dan nog steeds zo logisch om voor de x800gto² te gaan?(als hij die ultra speeds niet aan kon, had ik ook de gto² genomen, maar dat kan hij nou eenmaal wel). En dat je je garantie verliest bevalt me ook niet helemaal, of klopt dit niet?G-SuPRuuB schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:41:
[...]
Nou niet persé maar in het geval van de GTO2 heb je gewoon meer kans dat de kaart het trekt. Bij de 6800 serie zitten regelmatig kaarten die niet veel hoger als GT snelheden halen. Een vriend van mij heeft een GT maar die krijgt hij nauwelijks hoger geclockt.![]()
Maarja jij zult zelf de beslissing moeten maken
alle modificaties aan je kaart kost je je garantie: koeler vervangen, flashen, volmodden, kortsluiten...in lichaamsopeningen steken...
Ze kunnen het er zelfs op gooien dat je hem onjuist heb geinstalleerd...
Op het moment heb ik een Ati radeon 9800 geflashed naar 9800 pro. Jammer dat de nieuwe spellen er te langzaam mee werken. Daarom heb ik mijn oog ook laten vallen op de Sapphire X800 GTO2.
39
Hou er wel rekening mee dat het geen AGP kaartje isHomedisc schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:51:
Op het moment heb ik een Ati radeon 9800 geflashed naar 9800 pro. Jammer dat de nieuwe spellen er te langzaam mee werken. Daarom heb ik mijn oog ook laten vallen op de Sapphire X800 GTO2.
Ja, dus als je de koeler vervangt door een zalman oid heb je ook al geen garantie meer? ook bv bij een 6800gt? Zo ja, maar die kan je toch wel weer vervangen door de orginele koeler..MeMoRy schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:42:
alle modificaties aan je kaart kost je je garantie: koeler vervangen, flashen, volmodden, kortsluiten...in lichaamsopeningen steken...
Trouwens nog iets: Stel je garantie vervalt naar het flashen. Kan je dan niet ipv flashen gewoon via rivatuner de pipelines unlocken en overklokken tot een x850xt?(net zoals de 6800le) of werkt dit niet?
[ Voor 17% gewijzigd door Perzikvrucht op 17-11-2005 13:05 ]
Nee.matsume schreef op donderdag 17 november 2005 @ 13:00:
[...]
Trouwens nog iets: Stel je garantie vervalt naar het flashen. Kan je dan niet ipv flashen gewoon via rivatuner de pipelines unlocken en overklokken tot een x850xt?(net zoals de 6800le) of werkt dit niet?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Anoniem: 109977
waarom zeggen mensen dat hun bijv. 9800pro de nieuwe games ''niet meer trekt''? Mijn 9600pro kan anders de nieuwe games 1024x768 op dx9 en echt niet alle detailes enzo op low.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 109977 op 17-11-2005 14:28 ]
bij wie is eigenlijk zo'n pencilmod op een x800gto2 al gelukt?
volgens mij maar bij enkelen of probeert bijna niemand dit.... ?
EDIT:
owja en welke clock snelheden hebben degenen gehaald met een kaart die gevoltmod is ?
volgens mij maar bij enkelen of probeert bijna niemand dit.... ?
EDIT:
owja en welke clock snelheden hebben degenen gehaald met een kaart die gevoltmod is ?
[ Voor 31% gewijzigd door ibidriv3r op 17-11-2005 14:51 ]
Anoniem: 120879
bij mij is het gelukt. nou een weerstand van 0.37k. clocks waren eerst: 531/615 nu 603/607 met een temperatuur stijging van 6 graden (waterkoeling). ik moet er wel flink wat potlood op kalken voordat ik aan de 0.37 kwam daarna er wat hitte bestendige tape opgedaan (verwarmingstape)
Wie van de mensen hier heeft de GTO2 ontvangen met de pipelines unlocked??
Of zijn dat slechts geruchten.
Ik neem aan dat je dan niet hoeft te flashen, alleen maar snelheden omhoog te gooien.
Volgens Track and Trace is mijne nu in de distributie route Alkmaar.
Of zijn dat slechts geruchten.
Ik neem aan dat je dan niet hoeft te flashen, alleen maar snelheden omhoog te gooien.
Volgens Track and Trace is mijne nu in de distributie route Alkmaar.
Ok dan alternate heeft nu een x850 pro van asus in de aanbieding
http://www.alternate.nl/html/areaIndex.html?pid=44771&&tid=45073&treeName=HARDWARE&Level1=Grafische+kaarten&
239 euros hoe presteert deze tegenover een x800gto2?
deze is enventueel ook te unlocken naar 16 pipes
http://www.alternate.nl/html/areaIndex.html?pid=44771&&tid=45073&treeName=HARDWARE&Level1=Grafische+kaarten&
239 euros hoe presteert deze tegenover een x800gto2?
deze is enventueel ook te unlocken naar 16 pipes
Anoniem: 147587
volgens mij is dat gewoon dezelfde kaart als de x800gto² alleen is de sapphire iets lager geclockt
onduidelijke specificaties... onderaan staat dat hij 16 pipes heeft...
@Hoodlum77
als je stukje terug in dit topic had gelezen, had je geweten dat eigenlijk iedereen op dit topic die een x800gto2 heeft, heeft hem ook unlocked naar 16pipelines
als je stukje terug in dit topic had gelezen, had je geweten dat eigenlijk iedereen op dit topic die een x800gto2 heeft, heeft hem ook unlocked naar 16pipelines
Dus die kaart van alternate is gewoon een x800gto², maar dan hoger geklokt?
En de review op alternate zegt dat je de andere 4 pipelines kan unlocken(via rivatuner), kan dit ook echt?
En als je dus de pipelines in rivatuner opent en hem overklokt heb je een x850xt (pe)?
En heeft die kaart ook 1,6ns geheugen?
En lukt het met die kaart ook om altijd alle 16 pipe's te gebruiken(net als gto²)?
Dit zou best wel beter zijn, aangezien het niet zoveel in de prijs scheelt, en je garantie vervalt nu niet
En de review op alternate zegt dat je de andere 4 pipelines kan unlocken(via rivatuner), kan dit ook echt?
En als je dus de pipelines in rivatuner opent en hem overklokt heb je een x850xt (pe)?
En heeft die kaart ook 1,6ns geheugen?
En lukt het met die kaart ook om altijd alle 16 pipe's te gebruiken(net als gto²)?
Dit zou best wel beter zijn, aangezien het niet zoveel in de prijs scheelt, en je garantie vervalt nu niet
[ Voor 14% gewijzigd door Perzikvrucht op 17-11-2005 18:02 ]
Bij de 6800le verviel de garantie ook niet, en daar kan je het gewoon via rivatuner doen. Wanneer je hem flasht, dan verval je je garantie, toch?Anoniem: 147587 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:29:
garantie vervalt wel
en oftie 1.6ns mem heeft moet je zelf ff opzoeken
ow... ik d8 dat juist wel de garantie verloop ook bij de 6800LE... nouja... ik ben nu ff aant zoeken of die ook een r480 en 1.6ns mem heeft (die asus)matsume schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:30:
[...]
Bij de 6800le verviel de garantie ook niet, en daar kan je het gewoon via rivatuner doen. Wanneer je hem flasht, dan verval je je garantie, toch?
Ik heb al iets gevonden:Anoniem: 147587 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:32:
[...]
ow... ik d8 dat juist wel de garantie verloop ook bij de 6800LE... nouja... ik ben nu ff aant zoeken of die ook een r480 en 1.6ns rem heeft (die asus)
Het kan dat er fouten inzitten, maar het kwam van een duits site en heb het vertaald via altavista.com.Product name
ASUS of extremes X850PRO/HTVD
ATI Radeon EAX850Pro/256MB GDDR3 (507/1040MHz) - VIVO/DVI - PCI express 16x
Product informations
Herstellerlink.de : ASUS
Diagram maps bus : PCI express
Diagram chip set : ATI R480 (Radeon x800 series)
Diagram chip clock : 507 MHz
Manufacturing process : 0.11 µm
Pixel pipelines : 16
Diagram memory : 256 MT
Diagram memory type : GDDR3
Diagram storing act : 1040 MHz
Diagram store access time : 1,6 LV
Diagram memory binding : 256 bits
Point clock RAMDAC : 400 MHz
Cooling : Actively
Port D-SUB : (VGA)ja
Port DVI : yes
Connection s-video : yes
Twin View : yes
TV Out : yes
TV in : yes
Maar ik zie dat hij ook 1.6ns heeft en ook nog eens ene r480.. dus?
als dat allemaal zo zal zijn... kan je er ook een x850xt van maken, en zelf tot xt pe speeds overclocken
*correct me if i'm wrong
Produktinformationen
Grafikkarten Bus : PCI Express
Grafik Chipsatz : ATI R480 (Radeon x800 Serie)
Grafik Chiptakt : 507 Mhz
Fertigungsprozess : 0.11 µm
Pixel Pipelines : 16
Grafik Speicher : 256 MB
Grafik Speichertyp : GDDR3
Grafik Speichertakt : 1040 Mhz
Grafik Speicher-Zugriffszeit : 1.6 ns
Grafik Speicheranbindung : 256 Bit
Punkttakt RAMDAC : 400 MHz
Kühlung : Aktiv
Anschluss D-SUB : (VGA)ja
Anschluss DVI : ja
Anschluss S-Video : ja
Twin View : ja
TV-Out : ja
TV-In : ja
Herstellerproduktlink : nicht vorhanden (Produktlink melden)
klik
*correct me if i'm wrong
Produktinformationen
Grafikkarten Bus : PCI Express
Grafik Chipsatz : ATI R480 (Radeon x800 Serie)
Grafik Chiptakt : 507 Mhz
Fertigungsprozess : 0.11 µm
Pixel Pipelines : 16
Grafik Speicher : 256 MB
Grafik Speichertyp : GDDR3
Grafik Speichertakt : 1040 Mhz
Grafik Speicher-Zugriffszeit : 1.6 ns
Grafik Speicheranbindung : 256 Bit
Punkttakt RAMDAC : 400 MHz
Kühlung : Aktiv
Anschluss D-SUB : (VGA)ja
Anschluss DVI : ja
Anschluss S-Video : ja
Twin View : ja
TV-Out : ja
TV-In : ja
Herstellerproduktlink : nicht vorhanden (Produktlink melden)
klik
[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 147587 op 17-11-2005 18:44 ]
Maar mijn grote vraag is, kan het zonder te flashen(dus via rivatuner). Als dit namelijk kan, kan je dus een x850xt (pe) krijgen zonder dat je garantie vervaltAnoniem: 147587 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:41:
als dat allemaal zo zal zijn... kan je er ook een x850xt van maken, en zelf tot xt pe speeds overclocken
*correct me if i'm wrong
Heeft iemand hier antwoord op?
[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 17-11-2005 18:43 ]
mja best raar zoals MeMoRy al zei... bij overige informatie staat dat er 16 pixel pipelines opzitten 
moet je misschien ff bellen naar alternate
en als dat zo is... trek ik me x800gto² eruit en kijk ik of ik em kan ruilen
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 147587 op 17-11-2005 18:49 ]
Huh 16?Anoniem: 147587 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:46:
mja best raar zoals MeMoRy al zei... bij overige informatie staat dat er 16 pixel pipelines opzitten
ik zie dit
Grafische chip
Chip:Radeon X850 Pro
Snelheid: 507 MHz
Pixel-Pipelines: 12
Ondersteunde PCI-Standaard PCIe x16
Grafische chip Chip Radeon X850 Pro
Snelheid 507 MHz
Pixel-Pipelines 12
Geheugen Capaciteit 256 MB
Type GDDR3
Snelheid 1040 MHz
RAMDAC 1. RAMDAC 400 MHz
Resoluties 640x480 16 mln 200 Hz
800x600 16 mln 240 Hz
1024x768 16 mln 240 Hz
1152x864 16 mln 200 Hz
1280x1024 16 mln 170 Hz
1600x1200 16 mln 120 Hz
1920x1440 16 mln 90 Hz
2048x1536 16 mln 85 Hz
MPEG2 Weergave nee
Encoding nee
Uitgangen 1 x VGA, 1 x DVI, S-Video
1 x DVI, 1 x S-Video, 1 x VGA
Drivers Windows ME, Windows 2000, Windows XP
Overige informatie Geheugen: Chipset: Radeon X850 Pro GPU snelheid: 1080 MHz Capaciteit: 256 MB Pixelpipelines: 16
Garantieperiode 24 maanden
een x850pro is gewoon een hoger geklokte x800pro (een 12piper dus). Naar mijn weten is de kaart verder niet te unlocken (flash of softmod)
een x800pro heeft toch een r420 core...Brainless-NL schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:55:
een x850pro is gewoon een hoger geklokte x800pro (een 12piper dus). Naar mijn weten is de kaart verder niet te unlocken (flash of softmod)
volgens een duitse site die ik een stukje terug gepost heb is het een r480 core op die x850pro
Iemand zegt op msn, dat via rivatuner pipe's unlocken alleen kan bij 6 serie van nvidia, niet bij ati.Anoniem: 147587 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:58:
[...]
een x800pro heeft toch een r420 core...
volgens een duitse site die ik een stukje terug gepost heb is het een r480 core op die x850pro
Dus dan hou het op(ALS het lukt zou je toch gewoon weer moeten flashen -> garantie vervalt) dus kan je dan beter een x800gto² nemen. Ik weet het niet, dat ik geen garantie meer heb zit me dwars, stel hij gaat een maand na dat ik heb hem gebflasht stuk, dan ben je gewoon je geld kwijt. toch?
je kan het alsnog proberen, kans zit erin dat je niets terugkrijgt.
| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|
hmm ik was net de demo van need for speed most wanted aan het spelen. alles maar dan ook alles op high en 1280x960. en ik haal maar gemiddeld 30fps. en drops naar 15. is dit normaal? met mijn kloksnelheden. 603/607
ja dat klopt.Anoniem: 147587 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:58:
[...]
een x800pro heeft toch een r420 core...
x800 pro -> r420
x850 pro -> r480
Wat ik bedoelde te zeggen is dat de x850pro STANDAARD op 12 pipes draait, en dus niet op de eerder vermelde 16 pipes. Bovendien is de kaart niet te unlocken. Er zijn vroege samples geweest van de x850pro die wel te unlocken waren, maar die zijn nu logischerwijs niet meer te verkrijgen.
Conclusie: x850pro is niet te unlocken met bios flash of rivatuner, tenzij dit in de komende tijd veranderd
edit: Hardmod is trouwens ook niet mogelijk. Vraag maar aan Astennu
[ Voor 8% gewijzigd door Brainless-NL op 17-11-2005 20:25 ]
Matsume...met bijna alles wat je met je kaart doet, buiten dat waarvoor hij gemaakt is vervalt de garantie..zo is het, zo blijft het. Met alle kaarten, nVidia en Ati..dus asjebliefmatsume schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:14:
[...]
Iemand zegt op msn, dat via rivatuner pipe's unlocken alleen kan bij 6 serie van nvidia, niet bij ati.
Dus dan hou het op(ALS het lukt zou je toch gewoon weer moeten flashen -> garantie vervalt) dus kan je dan beter een x800gto² nemen. Ik weet het niet, dat ik geen garantie meer heb zit me dwars, stel hij gaat een maand na dat ik heb hem gebflasht stuk, dan ben je gewoon je geld kwijt. toch?
haha ok... ik shut upBrainless-NL schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:22:
[...]
ja dat klopt.
x800 pro -> r420
x850 pro -> r480
Wat ik bedoelde te zeggen is dat de x850pro STANDAARD op 12 pipes draait, en dus niet op de eerder vermelde 16 pipes. Bovendien is de kaart niet te unlocken. Er zijn vroege samples geweest van de x850pro die wel te unlocken waren, maar die zijn nu logischerwijs niet meer te verkrijgen.
Conclusie: x850pro is niet te unlocken met bios flash of rivatuner, tenzij dit in de komende tijd veranderd
edit: Hardmod is trouwens ook niet mogelijk. Vraag maar aan Astennu
Hmm sry,G-SuPRuuB schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:57:
[...]
Matsume...met bijna alles wat je met je kaart doet, buiten dat waarvoor hij gemaakt is vervalt de garantie..zo is het, zo blijft het. Met alle kaarten, nVidia en Ati..dus asjebliefhou op over garantie
die hebje dan egt niet meer, althans ga daar maar vanuit als je m unlockt/overclockt/voltmod etc..
Laatste vraag dan, die 2de handse 6800u heeft een zalman vf700-cu, officieel heb ik daar ook geen garantie meer op, maar als hij stuk is en ik de stock koeler erop zetten nemen ze hem toch gewoon aan?
Je kunt het altijd proberen, maar de kans is er natuurlijk redelijk aanwezig dat ze de koeler eraf halen en zien dat er bijv. geen originele koelpasta opzit, of dat hij duidelijk oververhit is geweest en er op de kaart verbrande/zwarte/bruine/kapotte onderdelen zittenmatsume schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:14:
[...]
Hmm sry,
Laatste vraag dan, die 2de handse 6800u heeft een zalman vf700-cu, officieel heb ik daar ook geen garantie meer op, maar als hij stuk is en ik de stock koeler erop zetten nemen ze hem toch gewoon aan?
T blijft helaas altijd linke soep, met je videokaart (of eigelijk met alle pc onderdelen
[ Voor 8% gewijzigd door Ruben [NL] op 17-11-2005 21:25 ]
Klopt, maar het flashen is toch anders, dat kunnen ze gelijk zien, bij de koeler moeten ze die eerst demonteren, wat ze denk ik niet vaak zullen doen.G-SuPRuuB schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:23:
[...]
Je kunt het altijd proberen, maar de kans is er natuurlijk redelijk aanwezig dat ze de koeler eraf halen en zien dat er bijv. geen originele koelpasta opzit, of dat hij duidelijk oververhit is geweest en er op de kaart verbrande/zwarte/bruine/kapotte onderdelen zitten
T blijft helaas altijd linke soep, met je videokaart (of eigelijk met alle pc onderdelen) prutsen
dat is juist denk ik het eerste wat ze doenmatsume schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:31:
[...]
Klopt, maar het flashen is toch anders, dat kunnen ze gelijk zien, bij de koeler moeten ze die eerst demonteren, wat ze denk ik niet vaak zullen doen.
[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 147587 op 17-11-2005 21:33 ]
Idd, ze zijn niet gek, en als ze een nieuwe geven kijken ze égt wel even onder die oude koeler of ze het probleem zelf al kunnen herkennen ben ik bang..Anoniem: 147587 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:33:
[...]
dat is juist denk ik het eerste wat ze doen
En dan ist uut met de pret

Dus de koeler vervangen is even erg als het flashen van een kaartG-SuPRuuB schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:40:
[...]
Idd, ze zijn niet gek, en als ze een nieuwe geven kijken ze égt wel even onder die oude koeler of ze het probleem zelf al kunnen herkennen ben ik bang..
En dan ist uut met de pret

yep... je laat je garantie ermee vervallen omdat je een cooler gebruikt die niet de specificaties van de fabrikant heeft
Ga er maar wel vanuit dat het hetzelfde resultaat geeft jahmatsume schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:44:
[...]
Dus de koeler vervangen is even erg als het flashen van een kaart?
Ok,ik ben overtuigd, ik heb em nu ook bij 4launch besteld!
Tééééring wat een kaartje als ik het zo zie/lees!
Tééééring wat een kaartje als ik het zo zie/lees!
offtopic:
VF700-CU is al binnen, net als de CNPS7700-CU, NB-47J, 2x512MB GeIL UltraX 2-2-2-5...
DFI LP UT nF4 Ultra-D, SD3700+, 2 raptors & nóg 2x512MB GeIL UltraX 2-2-2-5 zijn onderweg...en nog wat meuk...
Toch ff leuke upgrade als je vergelijkt met onderstaande specs...
VF700-CU is al binnen, net als de CNPS7700-CU, NB-47J, 2x512MB GeIL UltraX 2-2-2-5...
DFI LP UT nF4 Ultra-D, SD3700+, 2 raptors & nóg 2x512MB GeIL UltraX 2-2-2-5 zijn onderweg...en nog wat meuk...
[ Voor 16% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 17-11-2005 21:57 ]
Ici kann uw Werbung staan
DaViDoViTsCh schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:54:
offtopic:
offtopic:
Ik weet dat het niet de bedoeling is om offtopic te quoten maar in dit geval kan ik het niet laten. Je weet neem ik aan dat hoe hoger de bandbreedte hoe hoger ook de CL mag zijn om toch gelijke/betere prestaties te krijgen. Wat ik neit begrijp is dat je 4x 512 mb op 333 mhz laat lopen voor €250> Als je voor 215 euro 2x 1024 mb cl 2.5 ddr400 haalt denk ik dat je beter presteerd met een lagere prijs, en beter uitbreidbaar!
Ik weet dat het niet de bedoeling is om offtopic te quoten maar in dit geval kan ik het niet laten. Je weet neem ik aan dat hoe hoger de bandbreedte hoe hoger ook de CL mag zijn om toch gelijke/betere prestaties te krijgen. Wat ik neit begrijp is dat je 4x 512 mb op 333 mhz laat lopen voor €250> Als je voor 215 euro 2x 1024 mb cl 2.5 ddr400 haalt denk ik dat je beter presteerd met een lagere prijs, en beter uitbreidbaar!
| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|
DualDevil schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:19:
offtopic:
offtopic:
@ 1T bedoel je?
@ 1T bedoel je?
onder andere 1T, maar dat kan met sommige modules alsnog hoorde ik? Ik bedoel vooral de omschakeling van 400 Mhz naar 333 Mhz. die je met 4x512 mb krijgt, en met 2x1024 mb niet krijgt.
offtopic:
wat ik heb begrepen (van ergens in een schemaatje uit een topic op GoT, ik weet alleen niet meer welke) is dat dat niet zo is, ik behoud mijn 400MHz dual channel als het op 2T staat... dat vind ik opzich wel de moeite waard... (ik ben em aan't zoeken)
EDIT:
Het zit zo: (nu weet ik het weer!)
2x512mb@400mhz@1t
4x512mb@333mhz@1t
4x512mb@400mhz@2t
wat ik heb begrepen (van ergens in een schemaatje uit een topic op GoT, ik weet alleen niet meer welke) is dat dat niet zo is, ik behoud mijn 400MHz dual channel als het op 2T staat... dat vind ik opzich wel de moeite waard... (ik ben em aan't zoeken)
EDIT:
Het zit zo: (nu weet ik het weer!)
2x512mb@400mhz@1t
4x512mb@333mhz@1t
4x512mb@400mhz@2t
[ Voor 52% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 17-11-2005 23:03 ]
ik wil er graag een offtopic geheugenexpert bijroepen. die ons beide de waarheid kan vertellen!

Anoniem: 7346
2x512mb@400mhz@1t
4x512mb@333mhz@1t
4x512mb@400mhz@2t
klopt inderdaad, maar je kan beter 2x1GB kopen als je wilt overklokken.
4x512mb@333mhz@1t
4x512mb@400mhz@2t
offtopic 
Ze kunnen ook zeggen dat je garantie verloopt als je illegale software op je computer draait....
Heeft iemand al NSF:MW geprobeert op de kaart? Over 2 minuten ik wel

Ze kunnen ook zeggen dat je garantie verloopt als je illegale software op je computer draait....
Heeft iemand al NSF:MW geprobeert op de kaart? Over 2 minuten ik wel
ja ikheb hem geprobeerd. de demo dan en haal maar 30frames op alles max en 1024x768 met dips naar 13 frames.
Gwoon zonder flashen en overclocken?Anoniem: 120879 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 08:16:
ja ikheb hem geprobeerd. de demo dan en haal maar 30frames op alles max en 1024x768 met dips naar 13 frames.
Nee lijkt me niet, kijk eens naar Blueone's stats hier : http://team-ktc.nl/GoT/
Dat is wel erg weinig fps dan ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de x800gto 2 als ze hem nog hebben @ hcc of de 6800gs maar ik kijk daar wel ligt aan de prijzen
Nog iemand ervaringen met nfs mw?
Idd, ik wil ook wel is weten hoe dat dan bij de rest van de NFS: MW gebruikers gaat...Brainstorm86 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:21:
Dat is wel erg weinig fps dan ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de x800gto 2 als ze hem nog hebben @ hcc of de 6800gs maar ik kijk daar wel ligt aan de prijzen

ik ga vanavond even de full version UITPROBEREN. en kijken of ik dan meer frames haal. want dit valt me nogal tegen. en het was met de full overklok. want als ik maar 30frames ga halen of minder dan ga ik hem toch niet komen die nfs. maar dat is verder offtopic. ikpost het hier wel.
Als je met die kaart 7668 punten in 3DMark05 haalt (ook gebaseerd op aantal fps per sessie), dan moet die kaart ook prima presteren in games kwa fps.Anoniem: 120879 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:58:
ik ga vanavond even de full version UITPROBEREN. en kijken of ik dan meer frames haal. want dit valt me nogal tegen. en het was met de full overklok. want als ik maar 30frames ga halen of minder dan ga ik hem toch niet komen die nfs. maar dat is verder offtopic. ikpost het hier wel.
Ik haal 40-60 fps met medium setting van NFS:MW... ik vind het niet zo'n mooi/goed spel...ze zijn veel te veel bezig geweest met filmtechnieken, waardoor de gameplay achteruit is gegaan...
NFSU en NFSU2 zijn veel beter....(overigens zag NFS:MW dat ik die ook geinstalleerd had en kreeg ik daardoor extra startkapitaal! grappig)
Die 40-60 fps is trouwens nog met de kaart op stock@12 pipes... ik ga die nieuwe kaart eerst weer proefdraaien...
NFSU en NFSU2 zijn veel beter....(overigens zag NFS:MW dat ik die ook geinstalleerd had en kreeg ik daardoor extra startkapitaal! grappig)
Die 40-60 fps is trouwens nog met de kaart op stock@12 pipes... ik ga die nieuwe kaart eerst weer proefdraaien...
MeMoRy schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:09:
Ik haal 40-60 fps met medium setting van NFS:MW... ik vind het niet zo'n mooi/goed spel...ze zijn veel te veel bezig geweest met filmtechnieken, waardoor de gameplay achteruit is gegaan...
spoiler:
hoe meet je de fps?
met fraps.
maar ik had net even aan iemand gevraagt. en die haalde 60-70 frames alles op high met een 6800gt met 6100 3dmark punten. presteerd een nvidia dan zoveel beter als een ati in dat spel.
die 7668 was overigens maar 1 malig ik had daarna nog een keer 7300 of 7200 gehaald en nu weer de heletijd rond de 7000 na een verse windows install.
maar ik had net even aan iemand gevraagt. en die haalde 60-70 frames alles op high met een 6800gt met 6100 3dmark punten. presteerd een nvidia dan zoveel beter als een ati in dat spel.
die 7668 was overigens maar 1 malig ik had daarna nog een keer 7300 of 7200 gehaald en nu weer de heletijd rond de 7000 na een verse windows install.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 120879 op 18-11-2005 13:20 ]
Waarom is het een spoiler? Die ati omega drivers hebben het ingebouwd. Het staat bij de ati tray tools bij 'tools en options' en dan 'OSD' en dan enable 
Ik zat me opeens af te vragen: nu zijn die GTO2's op... dus als je je kaartje RMA stuurt kan je geen GTO2 meer krijgen... dus dan kunnen je alleen een kaart van gelijke specificaties aanbieden... dus net zo goed een van de andere GTO's.... daarom zijn die specs zo laag! Zit je zodadelijk met een R423 core
Ik zat me opeens af te vragen: nu zijn die GTO2's op... dus als je je kaartje RMA stuurt kan je geen GTO2 meer krijgen... dus dan kunnen je alleen een kaart van gelijke specificaties aanbieden... dus net zo goed een van de andere GTO's.... daarom zijn die specs zo laag! Zit je zodadelijk met een R423 core
Hoezo op? ik zie ze nog bij genoeg winkels liggen met status van 1 tot 7 werkdagen ong. miss wel wat langer, maar max 7 dagen is toch niet zó ergMeMoRy schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:48:
Waarom is het een spoiler? Die ati omega drivers hebben het ingebouwd. Het staat bij de ati tray tools bij 'tools en options' en dan 'OSD' en dan enable
offtopic:
@MeMoRy: wil je me even toevoegen op msn, heb aantal vragen, maar vervuil denk ik hiermee deze topic, mijn msn barzi_to[at]hotmail.com
@MeMoRy: wil je me even toevoegen op msn, heb aantal vragen, maar vervuil denk ik hiermee deze topic, mijn msn barzi_to[at]hotmail.com
[ Voor 13% gewijzigd door Perzikvrucht op 18-11-2005 16:36 ]
NEEEEEEEEEEEEE!!! 
Das balen, weet iemand nog een ándere zaak dan?U heeft bij ons een bestelling staan voor een Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X800GTO2 256MB GDDR3 DVI/TV. Ik krijg zojuist van mijn leverancier door dat dit product End Of Life is. Dit betekent dat het niet meer geproduceerd wordt door en niet meer op voorraad is bij de fabrikant. Ik kan u dit product dus niet meer leveren. Wilt u switchen naar een ander product? Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Merijn Westerhof
4Launch
Misschien een beetje laat, maar ik hoor het nu pas. 3Dmark06 kan niet worden gedraaid op de x8xx serie van ATI? Deze ondersteunt namelijk geen shadermodel 3, watn 3dmark06 wel vereist, wat nu
?
@DaViDoViTsCh: Azery heeft hem nog, wel iets duurder: http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=4708

@DaViDoViTsCh: Azery heeft hem nog, wel iets duurder: http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=4708
[ Voor 20% gewijzigd door Perzikvrucht op 18-11-2005 17:55 ]
Jawel kan wel, x850 heeft shader model 2.0b geloof ik, gaat wel runnen hoor.matsume schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:53:
Misschien een beetje laat, maar ik hoor het nu pas. 3Dmark06 kan niet worden gedraaid op de x8xx serie van ATI? Deze ondersteunt namelijk geen shadermodel 3, watn 3dmark06 wel vereist, wat nu?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Nieuwe 3dmark05 score:
Gto2 @16 pipes+vgpu mod watercooled advanced memtimings.
En dat met Mn cpu @stock haha
7537 @ 618/637
compare URL:
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1457152
7537 @ 618/637
compare URL:
W00t! Nice done m8. Nu nog een nieuw mobo, CPU omhoog en op naar de 8k...El Snorro schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:00:
Nieuwe 3dmark05 score:
7537 @ 618/637
compare URL:
Ik heb al 2x512MB binnenAnoniem: 7346 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 00:30:
2x512mb@400mhz@1t
4x512mb@333mhz@1t
4x512mb@400mhz@2t
EDIT:
Whahaha té relaxt! Ik kijk net in mijn mailbox:
* DaViDoViTsCh krijgt dus tóch die GTO² !!!Geachte David Pasquer,
Hierbij delen wij u mede dat uw bestelling met de barcode(s) xxxxxxxxxxx vandaag wordt verzonden.
Normaliter ontvangt u uw bestelling morgen via de postbode.
(gelieve genoeg geld in huis te hebben om de postbode te kunnen betalen)
blablablabla
Met vriendelijke groet,
Azerty
afd. Helpdesk
Mijn dank aan matsume...
[ Voor 51% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 18-11-2005 18:21 ]
geen dankDaViDoViTsCh schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:18:
[...]
Ik heb al 2x512MB binnen
EDIT:
[...]
* DaViDoViTsCh krijgt dus tóch die GTO² !!!
Mijn dank aan matsume...
Nieuw mobo is er al, cpu moet rmaDesertShooter schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:11:
[...]
W00t! Nice done m8. Nu nog een nieuw mobo, CPU omhoog en op naar de 8k...
over NFS: MW, ik haal daar 30-60 fps, GEEN DROPS(is veel belangrijker!)
De lage FPS komt door HDR in het spel, als je Loast Coast draait zie je hetzelfde; 30 fps. Mijn kaart draait nog op standard speeds, krijg morgen nieuwe lege cd's:P
Rest van mn specs:
AMD 64 2800+
K8N4-E Deluxe
1x 1024 DDR 400
Sapphire x800GTO2
De lage FPS komt door HDR in het spel, als je Loast Coast draait zie je hetzelfde; 30 fps. Mijn kaart draait nog op standard speeds, krijg morgen nieuwe lege cd's:P
Rest van mn specs:
AMD 64 2800+
K8N4-E Deluxe
1x 1024 DDR 400
Sapphire x800GTO2
DamnEl Snorro schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:31:
[...]
Nieuw mobo is er al, cpu moet rmamemcontroller definitief brak
Helaas bezorgt TPG alleen gewone pakketjes op zaterdag, geen rembourszendingen. Op maandag alleen de nabestelling van zaterdag, dus waarschijnlijk krijg je de kaart pas op dinsdag.DaViDoViTsCh schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:18:
EDIT:
2e kaart succesvol geflasht... lekker klokken....
Post maar even hoever die clocktMeMoRy schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:51:
2e kaart succesvol geflasht... lekker klokken....
Anoniem: 59888
Ik draai de demo van NFS:MW op de hoogste instelling op 1280x960 met mijn geflashte X800 GTO2 op X800XT speeds met bijna constant 40+ fps, alleen af en toe net een dipje er onder. Dat vind ik persoonlijk wel goed eigenlijk.
1280*960? waarom niet 1280*1024?
Zie voor mijn kloks de openingspost.
Maar ik zie een hele vooruitgang in NFSMW sinds ik heb opgeklokt naar x850xtpe... Nu draait hij alles op max, aa en af allebij op de halve stand. Ik hou niet van die 'visual treats' dus die heb ik op low staan... Ik vind de 40 fps gemiddeld wel goed genoeg.
Gaaf dat ze ook supercars erin hebben gedaan! Ik heb als wat rondjes met die gallardo van laborgini gereden en die rijdt lekker!
Maar ik zie een hele vooruitgang in NFSMW sinds ik heb opgeklokt naar x850xtpe... Nu draait hij alles op max, aa en af allebij op de halve stand. Ik hou niet van die 'visual treats' dus die heb ik op low staan... Ik vind de 40 fps gemiddeld wel goed genoeg.
Gaaf dat ze ook supercars erin hebben gedaan! Ik heb als wat rondjes met die gallardo van laborgini gereden en die rijdt lekker!
Lekkere scores!MeMoRy schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:10:
1280*960? waarom niet 1280*1024?
hmmm... atitool vind een max GPU klok van 616 MHz... :shock: wel iets beter dan de vorige kaart, die op 550 bleef steken...
Blueone... kan je ff je nieuwe timings posten? Of iig waar je ze vandaan hebt?
Heb al gevonden
Blueone... kan je ff je nieuwe timings posten? Of iig waar je ze vandaan hebt?
Heb al gevonden
[ Voor 6% gewijzigd door MeMoRy op 19-11-2005 00:40 ]
Tijd voor een Deeltje 2?
offtopic:
grun schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:33:
Helaas bezorgt TPG alleen gewone pakketjes op zaterdag, geen rembourszendingen. Op maandag alleen de nabestelling van zaterdag, dus waarschijnlijk krijg je de kaart pas op dinsdag.
grun schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:33:
Helaas bezorgt TPG alleen gewone pakketjes op zaterdag, geen rembourszendingen. Op maandag alleen de nabestelling van zaterdag, dus waarschijnlijk krijg je de kaart pas op dinsdag.
Ik moet em ophalen op het postkantoor nu. De postbode is vandaag en gisteren langsgeweest, maar ik was aan't werk...
Maar goed, de kaart is binnen, maar kan er nóg niet mee uit de voeten, want de rest moet ik ook nog hebben... CPU & mobo...
[ Voor 5% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 22-11-2005 17:44 ]
Anoniem: 83200
ik heb vandaag de Sapphire kaartje gehaald ...alles gelezen en probeerde hem vervolgens de flashen. Echter krijg ikhet bericht:
SSID does not match with BIOS file"sap16p.bin" SSID!
Use "-f " to force flashing.
Is het bij degene die geflasht hebben ook zo gegaan? moet het geforceerd worden. S.v.p een snelle reaktie van de mensen die geflasht hebben. Heb avond namelijk gereserveerd voor dit :-)
Is het bij degene die geflasht hebben ook zo gegaan? moet het geforceerd worden. S.v.p een snelle reaktie van de mensen die geflasht hebben. Heb avond namelijk gereserveerd voor dit :-)
Ja gewoon -f gebruikenAnoniem: 83200 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:43:
ik heb vandaag de Sapphire kaartje gehaald ...alles gelezen en probeerde hem vervolgens de flashen. Echter krijg ikhet bericht: