[Multi] Het Quake 4 Topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.681 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn scores met de Quake4BenchV2 benchmark:

Low: 65.13fps
High: 58.03fps
Extra High: 20.30fps
Ultra High: +/- 7fps (halverwege maar gestopt, ging mij te lang duren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:23:
[...]

misschien een filmpje er van? Ik heb geen intresse in quake4 maar ik ben best nieuwschierig naar die scene, ik heb er al zoveel over gehoord.
Juist, ik ga ff fraps doen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
In een van de eerste Q4 trailers zat die scene als ik het me goed herinner. Is gewoon te dlen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:14:
[...]
In een van de eerste Q4 trailers zat die scene als ik het me goed herinner. Is gewoon te dlen dus.
En ik weet niet of dit tegen de policy is.. ik ga even een adminnetje mailen.

Over mijn filmpje....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Quake4BenchV2 benchmark scores:

code:
1
2
3
4
Ultra : 7,7 
Extra : 22,36
High  : 67,11
Low   : 96,17

Misschien verstandig om scores in een apart topic te posten?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:14:
[...]

En ik weet niet of dit tegen de policy is.. ik ga even een adminnetje mailen.
Sorry? :? Je snapt toch dat ik met 'trailer' gewoon een filmpje bedoel en niet naar warez refereer? Ik bedoelde gewoon dat je zelf geen eigenlijk geen filmpje hoeft te maken omdat het al bestaat (wat highlights uit de single player, waaronder die genoemde scène).

[ Voor 24% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-10-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19

McLambo

MTB Junky

Zeg, zijn er misschien mensen die hem al uitgespeeld hebben die mij ff verder willen helpen? Dat zou ik erg waarderen. Zit al 2 avonden vast op het zelfde punt: :( :'( :'( En ik heb ook al een heel stuk vanaf terug overnieuw gespeeld.

Alvast bedankt: _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.vanmiddendorp.demon.nl/vast_air_defense_gun_small.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door McLambo op 25-10-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

McLambo schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:23:
Zeg, zijn er misschien mensen die hem al uitgespeeld hebben die mij ff verder willen helpen? Dat zou ik erg waarderen. Zit al 2 avonden vast op het zelfde punt: :( :'( :'( En ik heb ook al een heel stuk vanaf terug overnieuw gespeeld.

[afbeelding]
Hmmz, ik ben er al voorbij denk ik. Aangezien ik al een strogg ben. Maar ik heb nergens echt vastgezeten. Aangezien je meestal maar 1 kant op kunt..

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:06:
[...]

Nou, ik heb het even geprobeerd, en ik kan eigenlijk maar een aantal dingen zeggen, de timedemo duurt wel een beetje veel te lang :) Die had van mij minstens de helft korter mogen zijn. Verder loopt alles prima, files worden goed teruggezet e.d. ;)
Dat ben ik met je eens, ik ga kijken / even overleggen of we dat kunnen veranderen.

@Tachyon: Lijkt me idd een goed plan, zal vandaag of morgen even een modje schoppen >:)
om te kijken wat ik kan doen

Als er mensen zijn die nog technische comments (voor verbeteringen) hebben op de Quake4Bench V2 >> http://www.damn.be/files/q4bench/Quake4BenchV2.rar

gelieve die dan even te mailen naar e_sport at msn dot com, ipv in het topic.. anders gaan we teveel offtopic denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Daar ben ik ook al voorbij, maar ik weet niet precies meer wat daar was. Volgens mij was het niet echt speciaal of moeilijk. Ik meen mij te herinneren dat er na een tijdje monsters door die onderste deur kwamen. Je kunt niet teruglopen naar waar je vandaan komt ?
Probeer anders een walkthrough te vinden die je het uitlegd, volgens mij heeft iemand in dit topic (een van de laatste posts) nog een screenshot-walkthrough gepost. Misschien dat je daar wat aan hebt :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Zet anders je savefile ff online zodat anderen het kunnen proberen, heb het spel namelijk wel uitgespeeld maar zou zo niet weten waar je precies zit/wat je daar moest doen.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Ik heb daar ook vastgezeten, je moet over die railing en die deur in , erna moet je er weer uit en kan maar bij 1 uitgang :) Dus goodluck
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:01:
[...]
Sorry? :? Je snapt toch dat ik met 'trailer' gewoon een filmpje bedoel en niet naar warez refereer? Ik bedoelde gewoon dat je zelf geen eigenlijk geen filmpje hoeft te maken omdat het al bestaat (wat highlights uit de single player, waaronder die genoemde scène).
Ja snap ik :P Het ging ook over mijn demo die ik gemaakt heb.. Niet de jouwes :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

Darth Malak schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:23:
darkphoenix, hoe loopt de game bij jou? Als je high detail kiest, 1280x1024 en 8xAA (in het graphics details menu)....

Ben erg benieuwd. Hoe loopt ie bij 16xAA?

[...]
dan loopt ie niet lekker hoor beetje hakkelig! en oh ik had wel ultra detail en 1600x1200 moet straks ff opnieuw proberen!

en trouwens wat vreet ie aan geheugen! ik was pas een paar uur aan het spelen en er stond dat er totaal 2.00 gig in gebruik was echt bizar!

[ Voor 15% gewijzigd door darkphoenix op 26-10-2005 00:22 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

M'n Quake4bench v2 scores:

low: 86.13
high 76.64
extra high: 76.61
ultra 54.24

specs in signature ...

[ Voor 17% gewijzigd door Shaidar op 26-10-2005 00:58 ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of dit al voorbij is gekomen, maar voor de mensen waarbij het spel steeds na een wit scherm terug naar de desktop crashed (met of zonder Windows foutmelding): het licht aan de audiodrivers!
Quake IV draait kennelijk op OpenAL en/of EAX® ADVANCED HD audio. Dus heeft het spel ook deze drivers nodig. Heb zelf een SB Audigy en gelukkig heeft Creative daar BETA drivers voor met OpenAL/EAX® ADVANCED HD ondersteuning.
Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

[afbeelding]
welke deel is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:25:
[...]

Ja snap ik :P Het ging ook over mijn demo die ik gemaakt heb.. Niet de jouwes :P
Heh, ik was zelf een beetje paranoïde. :X Maar een filmpje maken en hosten mag toch gewoon. Je verspreidt immers niet de content van het spel maar alleen een opname ervan. Niks mis mee lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

D³ schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:16:
[...]
Zet anders je savefile ff online zodat anderen het kunnen proberen, heb het spel namelijk wel uitgespeeld maar zou zo niet weten waar je precies zit/wat je daar moest doen.
Goed idee, zal ik vanavond even doen: Suggesties om door die deur heen te komen: Ik wil wel, maar op de screeenshot is te zien dat er 2 rode lampjes aan beide kanten branden, hij zit dus op slot.

Ik denk dat ik hier te maken heb met een vuile bug!
De 1e keer dat ik het speelde had ik op dat moment de objective" Destroy the Air Defense Cannon"
en nu heb ik iets met de control room van die gun.... hmm vaag. Ik weet dat m'n DVDrom een beetje gaar is, misschien files corrupt geraakt tijdens het installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

McLambo schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 07:03:
[...]
Goed idee, zal ik vanavond even doen: Suggesties om door die deur heen te komen: Ik wil wel, maar op de screeenshot is te zien dat er 2 rode lampjes aan beide kanten branden, hij zit dus op slot.

Ik denk dat ik hier te maken heb met een vuile bug!
De 1e keer dat ik het speelde had ik op dat moment de objective" Destroy the Air Defense Cannon"
en nu heb ik iets met de control room van die gun.... hmm vaag. Ik weet dat m'n DVDrom een beetje gaar is, misschien files corrupt geraakt tijdens het installeren....
Is je team wel meegelopen? Boven en beneden komen eerst wat enemy's waarna je beneden door de deur moet... vanaf daar weer verder...
Ik weet niet precies wat er aan vooraf ging... dit is nog vrij in het begin van het spel... Heb em gisteren gekocht en maar heel even gespeeld, maar dat kanon is wel kapot :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Op het einde
spoiler:
de Nexux met dat rare ding in het midden van de kamer moet je dan alle enemies die spawnen afknallen of is er een snellere manier om er een eind aan te maken? Ze blijven namelijk maar spawnen, er lijkt geen eind aan te komen.
8)7

Krijg flashbacks naar Far Cry die ook al zo'n moeilijk einde had... |:(

En nee, ik ga niet op een makkelijkere mode spelen of cheats gebruiken! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En denk ook even om m'n bandbreedte :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 20:32
Dit is de oplossing voor het einde, dus alleen lezen als je het echt wil :)

spoiler:
Schiet op dat dingetje bovenop de nexus, daar krijgt ie zijn energieschild vandaan. Zodra dat ding kapot is, heb je even tijd om op de nexus te schieten voordat de schilden weer opgeladen zijn
Epitome schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:21:
Op het einde
spoiler:
de Nexux met dat rare ding in het midden van de kamer moet je dan alle enemies die spawnen afknallen of is er een snellere manier om er een eind aan te maken? Ze blijven namelijk maar spawnen, er lijkt geen eind aan te komen.
8)7

Krijg flashbacks naar Far Cry die ook al zo'n moeilijk einde had... |:(

En nee, ik ga niet op een makkelijkere mode spelen of cheats gebruiken! :(

[ Voor 48% gewijzigd door cycloon_ op 26-10-2005 09:45 ]

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

shaidar schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 00:58:

high 76.64
ultra 54.24

specs in signature ...
Mmmm, wat vreemd :?
Ik heb zo'n beetje dezelfde specs als jij en toch haal ik heel andere waardes:
code:
1
2
3
4

Vooral bij Ultra en Extra is het verschil wel heel erg groot in jouw voordeel. Ik zie dat je 2GB aan RAM hebt. Zou dat alleen verantwoordelijk zijn voor de verschillen?

Kun je misschien eens even testen met 1GB? Please? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tachyon schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:21:
[...]

code:
1
2
3
4

Vooral bij Ultra en Extra is het verschil wel heel erg groot in jouw voordeel. Ik zie dat je 2GB aan RAM hebt. Zou dat alleen verantwoordelijk zijn voor de verschillen?

Die 2 GB aan RAM zal zeker weten helpen. Want als je de settings op High zet, krijg je de "more than 500 mb of textures used" waarschuwing wel. Aangezien dit op (bijna) geen enkele videokaart in het videogeheugen kan, heb je wel degelijk wat aan extra RAM :) Daarbij moet Q4 zelf ook nog in het geheugen (naast de textures dus), dus kan het geheugen gebruik op Ultra settings bijvoorbeeld wel boven de 1 GB uitkomen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

op dit moment (10:28u) zie ik geen servers meer in Quake4 multiplayer browser.
zou de master server eruit liggen? kan je zoiets checken?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

MrJayMan schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:30:
op dit moment (10:28u) zie ik geen servers meer in Quake4 multiplayer browser.
zou de master server eruit liggen? kan je zoiets checken?
Dan zal de master server er wel uitliggen ja. Ik weet niet precies welk adres die heeft, dus ook niet hoe je kunt checken of dat werkelijk zo is.

offtopic:
ervanuitgaand dat je de legale versie hebt, anders krijg je die sowieso niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Tachyon schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:21:
[...]

code:
1
2
3
4

Mmm ... is er een simpele manier om even 1 Gb ram uit te schakelen, zonder die latjes eruit te trekken? Als dat via software kan, dan wil ik dat wel testen ...

Mmm, en in low heb je méér frames per seconde? Ah, maar ik heb m'n systeem nog niet overclocked, draait nog op de default frequenties sinds m'n reinstall (cpu en gpu)... dezenavond eens terug testen :d

[ Voor 14% gewijzigd door Shaidar op 26-10-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Nee dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Da's leuk maar met welke detail (FSAA/ansio) settings?
shaidar schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 00:58:

high 76.64
ultra 54.24

specs in signature ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Laatst online: 16:40
Kan je Q4 ook spelen met geluid zonder de beta drivers van creative voor mijn audigy 2 te installeren. Of krijg je dan regelmatig vastlopers of heb je geen geluid?
Tijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Dat zit allemaal in die verschillende benchmark-batch files ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

geheugen gebruik is hoger dan welk spel dan ook ik zit altijd rond 1,6-2.0 gig gebruik totaal trek daar 370-400 mb van af voor de andere geugen taken en je hebt 1,2-1,6 gig geheugen wat ie vreet!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:02
Zijn er al mensen bij die zombies?? Ik vind het persoonlijk een beetje minder stuk in dit spel. gelukkig duurt het niet al te lang, maar het had er van mij ook wel uitgelaten mogen worden. Ik vind het geen toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Tijs_a schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:52:
Kan je Q4 ook spelen met geluid zonder de beta drivers van creative voor mijn audigy 2 te installeren. Of krijg je dan regelmatig vastlopers of heb je geen geluid?
Tijs
Jawel, geen probleem. Toch kan ik aanraden om de drivers te installeren, ik draai er al op sinds de drivers uitzijn, en ik heb nog geen enkele vastloper gehad, en de geluidskwaliteit is er toch wel op vooruitgegaan :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

marijn1987 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:23:
Zijn er al mensen bij die zombies?? Ik vind het persoonlijk een beetje minder stuk in dit spel. gelukkig duurt het niet al te lang, maar het had er van mij ook wel uitgelaten mogen worden. Ik vind het geen toevoeging.
Quake 1 stukje :) Vond het wel amusant, maar gelukkig is het niet terugkomen in de latere levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Laatst online: 16:40
FnF schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:30:
[...]

Jawel, geen probleem. Toch kan ik aanraden om de drivers te installeren, ik draai er al op sinds de drivers uitzijn, en ik heb nog geen enkele vastloper gehad, en de geluidskwaliteit is er toch wel op vooruitgegaan :)
niet alle meegeleverde creative programma schijnen toch goed samen werken met de betas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Low = 67.15
High = 17.35

Ben toen maar gestopt :/

Acer travelmate 4102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een dedicated server opgezet die ik tijdelijk zal draaien.
het adress wat je inmoetvullen bij "Join IP Address"
d4t4.xs4all.nl

De server is snachs down van 1:00am tot 7:30am
Dus je kan enkel overdag fraggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij doe ik iets fout: Het spel ziet er echt niet uit. Zowel op medium, high of ultra high lijkt het spel er hetzelfde uit te zien. Ultra high zou niet eens moeten kunnen, omdat ik maar 128MB videogeheugen heb (wel 2GB ram, misschien compenseert dat). Fps is wel hoog. Hier wat plaatjes om het duidelijker te maken wat ik bedoel.

Medium graphics (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/quake4_medium_klein.jpg

High graphics (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/quake4_high_klein.jpg

De deur waarop je pixels kan tellen, het tonnetje achter het kistje wat geen eens rond is. De vierkante gun, welke wat textures lijkt te missen. Of bekijk die paal eens helemaal links. Dat lijkt mij toch echt niet kloppen. Zelfs quake2 was mooier volgens mij. Wat doe ik fout?

Kort specs: Amd64 3000+@4000+; Geforce 6600GT (77.72 WHQL driver); 2GB ram; WinXP x64.

[ Voor 6% gewijzigd door dr snuggles op 26-10-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Het lijkt erop dat de bumpmapping uit staat of iets dergelijks en de resolutie op zn laagst.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Tijs_a schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:13:
[...]

niet alle meegeleverde creative programma schijnen toch goed samen werken met de betas?
Geen idee welke programma's dat dan mogen zijn, alle programma's die op de CD staan, werken. Sommige programma's heb ik wel geupdate via de site, maar standaard werken ze ook allemaal prima :)

@wwillem, ik zou medium kiezen, die ziet er beter uit dan High :)

[ Voor 11% gewijzigd door Phyxion op 26-10-2005 14:04 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
TheEvilCuber schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:02:
Het lijkt erop dat de bumpmapping uit staat of iets dergelijks en de resolutie op zn laagst.
Bedankt voor je hulp. Bumpmapping staat aan (net nagekeken). Uitzetten -> herstarten -> aanzetten -> herstarten maakt ook niets uit. De resolutie staat op 1152x864 wat ik niet bijzonder laag vind (op 1600x1200 ziet het er nog steeds niet uit).
FnF schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:02:
@wwillem, ik zou medium kiezen, die ziet er beter uit dan High :)
Ik vind het allebei maar lelijk :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Probeer gewoon anders eens een ander game profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je even bij je videokaart eigenschappen kijken; daar staat misschien wel iets op snelheid ipv kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, probeer 'ns de settings in je driver Control Panel of in Rivatuner oid terug te zetten naar de 'defaults'. Het ziet ernaaruit dat je iets aan de lodbias of texture mapping modes heb veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Zou iemand z'n Quake4config.cfg file willen uploaden :? Dan kan ik die gebruiken en kijken of het beeld dan verbeterd.
Darth Malak schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:40:
Probeer gewoon anders eens een ander game profiel.
In quake 4 zelf kan ik geen game profile ontdekken. Wel in de nvidia drivers. Aanpassen maakt niets uit.
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:41:
Moet je even bij je videokaart eigenschappen kijken; daar staat misschien wel iets op snelheid ipv kwaliteit.
Image settings staat op quality, dus dat is goed. In andere spellen zoals FEAR en BF2 ziet alles er bovendien perfect uit, terwijl ik met dezelfde videokaart instellingen speel.
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:43:
Precies, probeer 'ns de settings in je driver Control Panel of in Rivatuner oid terug te zetten naar de 'defaults'. Het ziet ernaaruit dat je iets aan de lodbias of texture mapping modes heb veranderd.
Gedaan. Zelfs nieuwe drivers geinstalleerd (81.85 WHQL). Maakt allemaal niets uit. De lodbias heb ik even nagekeken in de config.cfg file en daar stond ie op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik bedoelde inderdaad het nvidia profiel...

Lijkt me dat je opengl driver vernachelt is... quake = opengl, fear = d3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:39

Convoy

g44p

ook maar ff de benchmark laten lopen hiero:

7800GTX@default
1 Low : 92.07
2 High : 93.25
3 Extra : 94.34
4 Ultra : 91.76

7800GTX@490/1320
1 Low : 99.12fps
2 High : 93.39fps
3 Extra : 93.89fps
4 Ultra : 92.47fps

wel aardig dacht ik zo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Darth Malak schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:02:
Ik bedoelde inderdaad het nvidia profiel...

Lijkt me dat je opengl driver vernachelt is... quake = opengl, fear = d3d
Ik snap je redenatie. Maar als ik even verder redeneer: Wolfenstein: Enemy Territory gebruikt de quake III engine en gebruikt ook OpenGL. Dit spel geeft geen problemen. Bovendien heb ik net de drivers opnieuw geinstalleerd, dus als er al een probleem was met Opengl, dan hoop ik dat dit nu weg is.

Misschien kan iemand anders een screenshot posten van een zelfde soort setting. Misschien ligt het gewoon aan Quake zelf en verwacht ik er teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Je kan hetzelfde effect wat je in jouw quake 4 screenshots ook in Enemy Territory krijgen. Voer deze console commando's maar eens uit in Enemy Territory:
code:
1
2
3
/seta r_vertexlight 1
/seta r_picmip 3
/vid_restart

dan krijg je plaatjes die er net zo beroerd uitzien als bij jouw. Niet dat dit je probleem oplost, maar even ter illustratie dat je met de videoconfigs van de oude quake 3 engine, maar ook de nieuwe, veel kan kloten.

Daar moet ik bovendien bijzeggen dat als ik doom 3 draai op mijn laptop waar een flutvideokaartje inzit, dat dan ook het spel er op die manier uitziet, maar of dat komt door alle instellingen op low of omdat zo'n onboard kaartje niets kan, weet ik niet :)

[ Voor 42% gewijzigd door Infinitive op 26-10-2005 19:12 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

wwillem schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:11:
[...]

Misschien kan iemand anders een screenshot posten van een zelfde soort setting. Misschien ligt het gewoon aan Quake zelf en verwacht ik er teveel van.
Nee, het kan wel degelijk beter hoor. Hieronder een willekeurig screenshot (wist niet waar die van jou genomen was) op 1152x768, 4xAA, High.

Klik.
Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/sshot_quake4_small.jpg

Kijk alleen maar eens naar het verschil in detail van het wapen.

Het lijkt wel of dat er wat mis is met je textures, waardoor altijd de laagste kwaliteit wordt gebruikt. Probeer anders eens een complete re-install van Quake, waarbij je ook registersleutels verwijdert en ook eventuele resten op je HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Benchmark:

Low: 59.72
High: 20.92
Very High & Ultra durf ik niet eens meer te proberen :X :X.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:03:
Zou iemand z'n Quake4config.cfg file willen uploaden :? Dan kan ik die gebruiken en kijken of het beeld dan verbeterd.
Als je even m'n benchmark geval download http://www.damn.be/files/q4bench/Quake4BenchV2.rar
lees aub eerst even de readme, hier zitten 4 apparte cfg's in..

als de kwaliteit van je textures nog zo slecht is met de extra high test, dan is er serieus iets met je driver aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

de oplossing voor jouw probleem, komt van XS af omdat ik daar toevallig langs kwam
It was the Service Pack 2.

The damn stupid game needs Service Pack 2 to get all the textures and detail that were missing.

That's what was holding me back the whole time.

Game reinstall did nothing before that.

the SP2 got corrupted so i had to perform full format and install winxp w/ SP2 built-in to it, he..he.....

With Service Pack 2, hell I am even running Cat 4.9 and getting the cutting edge graphics now. I will post the pics in a little bit..
ff sp2 doen dus.

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Tnx voor alle tips :).
Tachyon schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:13:
Nee, het kan wel degelijk beter hoor. Hieronder een willekeurig screenshot (wist niet waar die van jou genomen was) op 1152x768, 4xAA, High.

Klik.
[afbeelding]

Kijk alleen maar eens naar het verschil in detail van het wapen.

Het lijkt wel of dat er wat mis is met je textures, waardoor altijd de laagste kwaliteit wordt gebruikt. Probeer anders eens een complete re-install van Quake, waarbij je ook registersleutels verwijdert en ook eventuele resten op je HDD.
Jouw screenshot ziet er inderdaad beter uit :). Quake is net compleet opnieuw geinstalleerd -> geen verbetering.
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:39:
Als je even m'n benchmark geval download http://www.damn.be/files/q4bench/Quake4BenchV2.rar
lees aub eerst even de readme, hier zitten 4 apparte cfg's in..

als de kwaliteit van je textures nog zo slecht is met de extra high test, dan is er serieus iets met je driver aan de hand.
Met high.cfg ziet het er al heel acceptabel uit. Kennelijk is het dus een config fout. Bizar eigenlijk, want ik heb net Quake compleet opnieuw geinstalleerd. Dan ga ik maar even creatief prutsen met je cfg files. Kijken of ik eruit kan komen welke setting de boel verprutst.
Edit: Hmmz, alleen de deur gaat er wat beter uitzien met die high settings. Zucht, dan maar geen Quake. Zo bijzonder is het toch niet.
HeefStan schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:52:
de oplossing voor jouw probleem, komt van XS af omdat ik daar toevallig langs kwam

ff sp2 doen dus.
Helaas is sp2 nog niet uit...voor WinXP x64 :P. Als het goed is, loopt x64 voor op x32+sp2.

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 26-10-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@freekweb: Ik wacht met smart :9 op degene die Quake4BenchV2 als eerst over de 100 punten grens heen jaagt

tune die bak van je nog is een beetje dan.. ik weet zeker dat je er overheen kan knallen : D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

freekweb schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:00:
ook maar ff de benchmark laten lopen hiero:

7800GTX@default
1 Low : 92.07
2 High : 93.25
3 Extra : 94.34
4 Ultra : 91.76

7800GTX@490/1320
1 Low : 99.12fps
2 High : 93.39fps
3 Extra : 93.89fps
4 Ultra : 92.47fps

wel aardig dacht ik zo :*)
ho-ly cow! Wow, feli :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25

Acid_Burn

uhuh

HeefStan schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:52:
[...]

[...]

ff sp2 doen dus.
Geen probleem hier zonder sp2 hoor

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:59
Onzin scores. Onmogelijk dat dat klopt. Mijn scores:
L: 112,7
H: 97,9
EH: 50,7
UH: 10,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Die gigantische spinnen zijn irritant zeg :)

Ik ben er nu weer één tegen gekomen terwijl ik in zo'n robot ding zit. Ik heb die 2 bulten van zn rug geschoten maar krijg hem verder niet stuk. Ik heb ook 2 grote gele buizen kapot geschoten in het midden van het slagveld en daar zit een verlaging onder.

Alles wat er nu gebeurd is dat ik rondloop met die sjit spin achter me aan. Hoe kom ik hier verder :?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
DJ Chicken schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:55:
Alles wat er nu gebeurd is dat ik rondloop met die sjit spin achter me aan. Hoe kom ik hier verder :?
Blijven richten en met raketten bestoken. Misschien moet je ook op z'n poten mikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

biobak schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:56:
[...]

Blijven richten en met raketten bestoken. Misschien moet je ook op z'n poten mikken?
Mijn robot schiet alleen kogeltjes :| ...heb al 15min op die sjit spin lopen knallen. Spin doet ook nix meer behalve achter me aan lop...

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
DJ Chicken schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:58:
[...]

Mijn robot schiet alleen kogeltjes :| ...heb al 15min op die sjit spin lopen knallen. Spin doet ook nix meer behalve achter me aan lop...
Met de knoppen 1 en 2 kun je wisselen tussen machinegun en 6 raketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

ReCreator schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:08:
[...]

Is je team wel meegelopen? Boven en beneden komen eerst wat enemy's waarna je beneden door de deur moet... vanaf daar weer verder...
Ik weet niet precies wat er aan vooraf ging... dit is nog vrij in het begin van het spel... Heb em gisteren gekocht en maar heel even gespeeld, maar dat kanon is wel kapot :)
Nou, net ff een image getrokken van de DVD op een ander systeem, met die image install gedaan, savegames van een of andere site gedownload, maar helaas.
|:( :'(
De onderste deur blijft dicht, en er komen geen monsters :(

/edit: Net even met noclip 1 m'n hoofd door de bovenste deur gestoken, en dat was de trigger!
Nu loopt alles weer volgens script :7

[ Voor 11% gewijzigd door McLambo op 26-10-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 00:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

biobak schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:01:
[...]

Met de knoppen 1 en 2 kun je wisselen tussen machinegun en 6 raketten.
Haha, ja, kogels zijn behoorlijk waardeloos tegen gigantische mechanische spinnen :D

Wel knap dat je zo ver gekomen bent (de tanks op z'n rug kapot en zelf niet dood) zonder de raketten te gebruiken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

ik heb hem net uitgespeeld.
en ik ben hem wel steeds leuker gaan vinden maar toch vind ik maar normaal ik wou hem uitspelen maar of ik hem nog een keer wil.....nee

toch wel een mooi spel op bepaalde plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Toch wel een beetje spijt van dat ik hem niet in de winkel gehaald heb maar op cd-wow besteld. :X Nog steeds niet binnen maar dat zal wel morgen of overmorgen worden hopelijk. Naja, 20 euro bespaard en als ik 'm eenmaal heb is het wachten toch weer vergeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

THW Arie schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:17:
[...]

Haha, ja, kogels zijn behoorlijk waardeloos tegen gigantische mechanische spinnen :D

Wel knap dat je zo ver gekomen bent (de tanks op z'n rug kapot en zelf niet dood) zonder de raketten te gebruiken.
Was ook aardig pittig met alleen kogels ja...heb nu idd de raketten gevonden onder toes 2....
Spin lag ook zo gestrekt toen.

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Aham brahmasmi schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:44:
Toch wel een beetje spijt van dat ik hem niet in de winkel gehaald heb maar op cd-wow besteld. :X Nog steeds niet binnen maar dat zal wel morgen of overmorgen worden hopelijk. Naja, 20 euro bespaard en als ik 'm eenmaal heb is het wachten toch weer vergeten. ;)
Ik vind het ook wel een tikkeltje lang duren. Maargoed ik had pas afgelopen zondag het "product dispatched" mailtje. Dus ik zit nog niet eens op 5 - 7 days. Maargoed, ik wil em wel heel graag hebben nu ;) Straks is de herfstvakantie alweer voorbij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

hoe kun je in quake4 zo hard rennen en hoog springen....?
ik heb een filmpje genaamd: zwanzQ4tricking_part1.avi
en die kan op die spring manier 4/5 x zo hoog springen als normaal.

ik kan wel springen en strave link/recht doen dat je iets sneller rent maar ik kan niet zo hoog springen...

$#@%$$# grr stomme cd-key's :'(

[ Voor 6% gewijzigd door kaasaanfiets op 26-10-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het betreffende filmpke te dlooien
http://www.q4euro.com/viewurl.php?linkid=635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
koekoek2003nl schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:42:
hoe kun je in quake4 zo hard rennen en hoog springen....?
ik heb een filmpje genaamd: zwanzQ4tricking_part1.avi
en die kan op die spring manier 4/5 x zo hoog springen als normaal.

ik kan wel springen en strafe link/recht doen dat je iets sneller rent maar ik kan niet zo hoog springen...
Hoe je moet strafejumpen is een aantal pagina's terug door iemand uitgelegd; komt erop neer dat als je rent je strafe moet inhouden en dan diezelfde kant op moet kijken, en bij de volgende sprong naar de andere kant strafen en met een zwaai van je muis de andere kant opkijken (daar zit een soort acceleratiepunt (plek is afhankelijk van de snelheid)).

Zo'n hoge 'rampjump' doe je door als je met vrij grote snelheid op zo'n hellingkje afkomt, vlak ervoor te springen en dan nog een keer op de ramp zelf (wordt ook wel een double jump genoemd). Het duurt wel even voor je dit doorhebt. Je kunt het het makkelijkste leren als iemand je het online kan voordoen en je kunt vertellen wat je fout doet als het je niet lukt. Verder geldt het standaardverhaal: oefenenen, oefenenen, oefenenen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 26-10-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Laatst online: 20-06-2024
Wat een uber-uber-ubergaaf spel...

Heb hem net uitgespeeld en zit nu nog te kwijlen.

Dit spel is gewoon exact wat het had moeten zijn. Vooral de introductie van steeds iets sterkere Strogg en het verhaal van de invasie waar je telkens weer op terugkomt zijn gewoon geweldig!

Qua fun-factor kan dit spel meer dan goed meekomen met Half-Life 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uitgespeeld!

Leuk spel, vond het verhaal een beetje eentonig
spoiler:
vooral met die torens
en dan wetend dat ze er dik 3 jaar aan hebben gewerkt achja. Maarja, ik vond hem wel gaaf en ga deel 5 ook kopen offcourse

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
het spel heeft wel wat weg van aliens, startrek borg en starship troopers. Of Doom 3 zonder vervelende monsters die in je rug spawnen.

T.o.v. doom 3 vind ik vooral de wapens een stuk beter aanvoelen. Als ik met de MG van doom 3 schiet dan lijkt het net een sproeier, terwijl hij hier bij Quake 4 toch echt een stuk nauwkeuriger lijkt.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Infinitive schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 01:26:
het spel heeft wel wat weg van aliens, startrek borg en starship troopers. Of Doom 3 zonder vervelende monsters die in je rug spawnen.

T.o.v. doom 3 vind ik vooral de wapens een stuk beter aanvoelen. Als ik met de MG van doom 3 schiet dan lijkt het net een sproeier, terwijl hij hier bij Quake 4 toch echt een stuk nauwkeuriger lijkt.
Dat gevoel heb ik bij wel meer wapens. O.a. de shotgun is érg sterk in zowel singleplayer als multiplayer. Weinig spread, veel damage. En de kracht die erachter zit doet menig Strogg vliegen ;) Maar inderdaad, de wapens voelen veel beter aan dan D3 :) Ik vind t tot nu toe heerlijk spelen, heb de singleplayer nu zo goed als uitgespeeld (ben meer bezig met multiplayer :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Tsja, met de SG in D3 kon je ook al een Revanant in één schot afmaken of een Pinky in 2 à 3 schoten, mits je van dichtbij genoeg schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook uitgespeeld. Grafisch vind ik het pakken beter dan Doom 3 misschien wel het beste spel op de markt qua graphics, gameplay zit lekker, enkele heel leuke stukjes in het spel
spoiler:
Dat stukje waar je benen erafgezaagd worden bv. En dan nog zien wat er allemaal gebeurt voor je... Had een erg imponerende indruk vond ik.

Ik zie momenteel echter geen reden waarom Quake 3 spelers naar Quake 4 zouden overschakelen.

Nergens iets revolutionair tegengekomen though. Mijn mening: sterke uitwerking van een flauw concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 02:07:
[...]
Ik zie momenteel echter geen reden waarom Quake 3 spelers naar Quake 4 zouden overschakelen.

Nergens iets revolutionair tegengekomen though. Mijn mening: sterke uitwerking van een flauw concept.
Ik zie wel een reden, net als deze jongens: Click
oftewel, er valt geld te verdienen met Q4, en met Q3 niet meer :)

CPL Winter:
Total Purse: $30,000
1st $9,000
2nd $5,700
3rd $3,600
4th $2,100
5th $1,500
6th $1,200
7th $900
8th $600
9th - 12th $450
13th - 16th $300
17th - 32rd $150

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 05:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

Johnathan Wendel (Fatal1ty) :D
Sander Kaasjager (fnatic.Vo0)

dat wordt weer als van ouds....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MethodP schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:41:
Johnathan Wendel (Fatal1ty) :D
Sander Kaasjager (fnatic.Vo0)

dat wordt weer als van ouds....
Nouja, er staan nog veel meer namen in uit alle hoeken van de FPS community, Tevens vraag ik me ook af hoe hard vo0 hiervoor aan het trainen is, hij is namelijk ook nog steeds centjes aan het beuren op de CPL worldtour met painkiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:55:
[...]

Nouja, er staan nog veel meer namen in uit alle hoeken van de FPS community, Tevens vraag ik me ook af hoe hard vo0 hiervoor aan het trainen is, hij is namelijk ook nog steeds centjes aan het beuren op de CPL worldtour met painkiller.
Sander (Vo0) heeft onlangs weer twee PK matches gewonnen van Fatal1ty (2-0 en 2-1) zag ik op de fnatic site. Ben benieuwd of dat hem met Q4 ook gaat lukken (aangezien PK meer overeenkomsten met CPMA heeft dan Q4). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
wwillem schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:33:
[...]

Bedankt voor je hulp. Bumpmapping staat aan (net nagekeken). Uitzetten -> herstarten -> aanzetten -> herstarten maakt ook niets uit. De resolutie staat op 1152x864 wat ik niet bijzonder laag vind (op 1600x1200 ziet het er nog steeds niet uit).

[...]

Ik vind het allebei maar lelijk :D.
Wwillem, ik had precies hetzelfde probleem als jij, het komt er op neer dat quake op sommige pc's idd de settings niet opslaat in de config file, ongeacht wat je aanpast in het menu. Bumpmapping enzo staat dus ook gewoon uit, waardoor quake 2 bijna mooier lijkt.

Ik heb op de volgende site de oplossing gevonden (alles handmatig instellen).

kies de settings die bij jou setup passen en gooi ze in een autoexec.cfg, dat zal je probleem oplossen tot raven met een patch komt die dit corrigeerd.

Ik gebruik zelf nu de Excellent quality setup voor 256 mb kaarten en het ziet er geweldig uit. (voegt ook self shadow toe en derglijken, dus ziet er nog beter uit dan mogelijk is met de standaard instelmogelijkheden in quake4).

linkje: Quake 4 config settings

wat ik trouwens ook een fijne vind voor in de autoexec.cfg is deze: seta r_displayRefresh "75"

zo krijg ik in quake 4 m'n refreshrate netjes op 75, i.p.v. de standaard 60hz, speelt toch net iets fijner (minder vermoeiend voor m'n ogen).

je kan natuurlijk zelf de gewenste refreshrate neerzetten i.p.v. mijn 75.

ow, en Wwillem, als je deze settings hebt ingestled wil je quake 4 echt wel weer spelen, dan is het echt wel mooi hoor.

[ Voor 25% gewijzigd door milenko79 op 27-10-2005 12:34 . Reden: spelvouten, incompleet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een flutspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:24
Dank je wel voor jouw waardevolle inbreng in dit topic.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Die mag in de startpost! (8> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
ik heb die win-tab code(seta win_allowAltTab "1") in mn autoexec config gegooid maar als ik dus vanuit Q4 met alt-tab naar mn bureaublad wil doet hij nog steeds niet :(...Ik kan dan alleen de taakbalk zien etc. maar verder niks aan klikken..iemand idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

djerror schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:10:
ik heb die win-tab code(seta win_allowAltTab "1") in mn autoexec config gegooid maar als ik dus vanuit Q4 met alt-tab naar mn bureaublad wil doet hij nog steeds niet :(...Ik kan dan alleen de taakbalk zien etc. maar verder niks aan klikken..iemand idee wat ik verkeerd doe?
Hier heb ik ook last van. Wat ik doe is gewoon geen Alt+Tab gebruiken, maar Alt+Enter. Dat werkt namelijk wel :) Dan ga ik gewoon even windowed.

offtopic:
wat een constructieve en goed beargumenteerde post staat hier een aantal posts boven zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
wolkje schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:19:
[...]

Hier heb ik ook last van. Wat ik doe is gewoon geen Alt+Tab gebruiken, maar Alt+Enter. Dat werkt namelijk wel :) Dan ga ik gewoon even windowed.

offtopic:
wat een constructieve en goed beargumenteerde post staat hier een aantal posts boven zeg :X
dus met Alt-Enter kan je gewoon terug naar windows en ff je mail checken bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rofl zo droog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
milenko79 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:50:
Wwillem, ik had precies hetzelfde probleem als jij, het komt er op neer dat quake op sommige pc's idd de settings niet opslaat in de config file, ongeacht wat je aanpast in het menu. Bumpmapping enzo staat dus ook gewoon uit, waardoor quake 2 bijna mooier lijkt.

Ik heb op de volgende site de oplossing gevonden (alles handmatig instellen): Kies de settings die bij jou setup passen en gooi ze in een autoexec.cfg, dat zal je probleem oplossen tot raven met een patch komt die dit corrigeerd.

Ik gebruik zelf nu de Excellent quality setup voor 256 mb kaarten en het ziet er geweldig uit. (voegt ook self shadow toe en derglijken, dus ziet er nog beter uit dan mogelijk is met de standaard instelmogelijkheden in quake4). linkje: Quake 4 config settings

Wat ik trouwens ook een fijne vind voor in de autoexec.cfg is deze: seta r_displayRefresh "75". Zzo krijg ik in quake 4 m'n refreshrate netjes op 75, i.p.v. de standaard 60hz, speelt toch net iets fijner (minder vermoeiend voor m'n ogen). Je kan natuurlijk zelf de gewenste refreshrate neerzetten i.p.v. mijn 75.

ow, en Wwillem, als je deze settings hebt ingestled wil je quake 4 echt wel weer spelen, dan is het echt wel mooi hoor.
Je bent de koning _/-\o_ _/-\o_
Het spel ziet er nu goed uit inderdaad; vergelijkbaar met screenshots die ik eerder hier heb gezien. Die r_displayRefresh "100" is ook uber. Scheelt weer een exotisch tooltje draaien.

Harstikke bedankt milenko79 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

djerror schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:23:
dus met Alt-Enter kan je gewoon terug naar windows en ff je mail checken bv.
Helemaal correct. :) Ookal blijft de ingestelde gamma/brightness van Q4 actief buiten het Quake4 scherm. Dus je Windows als geheel zal er wat te licht uitzien, maar op zich valt het wel mee (afhankelijk van de ingestelde waarden natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

milenko79 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:50:
[...]

Ik heb op de volgende site de oplossing gevonden (alles handmatig instellen).

kies de settings die bij jou setup passen en gooi ze in een autoexec.cfg, dat zal je probleem oplossen tot raven met een patch komt die dit corrigeerd.

Ik gebruik zelf nu de Excellent quality setup voor 256 mb kaarten en het ziet er geweldig uit. (voegt ook self shadow toe en derglijken, dus ziet er nog beter uit dan mogelijk is met de standaard instelmogelijkheden in quake4).

linkje: Quake 4 config settings

wat ik trouwens ook een fijne vind voor in de autoexec.cfg is deze: seta r_displayRefresh "75"

zo krijg ik in quake 4 m'n refreshrate netjes op 75, i.p.v. de standaard 60hz, speelt toch net iets fijner (minder vermoeiend voor m'n ogen).

je kan natuurlijk zelf de gewenste refreshrate neerzetten i.p.v. mijn 75.

Met welke setting kan je de default "high" settings van het spel vergelijken?
Ik speel nu op high, en vind het er erg goed uitzien. Ben bang dat als ik 1 van deze configs ga gebruiken dat ik niet meer tevreden met met High, of het niet goed terug krijg... :'(

[ Voor 3% gewijzigd door McLambo op 27-10-2005 13:43 . Reden: woordje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

McLambo schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:42:
Met welke setting kan je de default "high" settings van het spel vergelijken?
Ik speel nu op high, en vind het er erg goed uitzien. Ben bang dat als ik 1 van deze configs ga gebruiken dat ik niet meer tevreden met met High, of het niet goed terug krijg... :'(
Maak dan een backup van je huidige q4config.cfg (en eventueel autoexec.cfg) ? Probleem opgelost dacht ik zo. Dan kun je testen wat je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
wolkje schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:41:
[...]

Helemaal correct. :) Ookal blijft de ingestelde gamma/brightness van Q4 actief buiten het Quake4 scherm. Dus je Windows als geheel zal er wat te licht uitzien, maar op zich valt het wel mee (afhankelijk van de ingestelde waarden natuurlijk).
Chill! dat van die brightness had ik inderdaad al gemerkt idd..thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Tja, met welke je de high settings kan vergelijken weet ik niet precies, gewoon even vergelijken en testen zou ik zeggen.

je kan gewoon alle settings copy-en en pasten in notepad, en dat bestand opslaan als "autoexec.cfg" (inclusief quotes)in je qbase4 map. Quake leest namelijk eerst je autoexec.cfg, en dan pas je q4config.cfg. alles wat je in autoexec.cfg zet overruled dus gewoon je andere settings zonder ze te vernachelen. mocht je weer terug willen naar default, dan delete je gewoon autoexec.cfg.

ik zit hier zelf met een amd64 3200+, gf6800GT en 2 gig ram. die allerhoogste settings voor 256 mb kaarten draai ik goed. En dan heb ik seta image_downSizeSpecularLimit ook nog op 1024 staan in plaats van 512.

zodra ik hoger ga gaat het spel stotteren bij mij, ook al heb ik 2 gig intern geheugen, je gaat dan denk ik toch de 512 mb videogeheugen missen.

hoeveel frames ik haal, geen idee, boeit me ook niet. ik heb zo een vloeiende speelervaring, da's goed genoeg toch :)

ik zou zeggen, veel plezier met experimenteren, het scheelt echt een hoop.

die refreshrate setting vind ik ook erg fijn, battlefield 2 gaat altijd over zijn nek als ik refreshrates ga forceren, en ik ben van mening dat games die 60hz forceren gewoon crap zijn. software heeft maar de refreshrate van de desktop aan te houden, die heb ik niet voor niets ingesteld :) .

[ Voor 15% gewijzigd door milenko79 op 27-10-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
iemand ook al een probleem gehad met online gamen?

ik ging gisteren nadat ik de singleplayer rond had online, join een game met dat punkbuster enabled

toen werd ik uit de game gegooid met een error "punkbuster failed to initialize"

vervolgens start ik het spel opnieuw op en kreeg ik geen servers meer te zien, ik had geen zin om uit te gaan zoeken waar dat ingesteld stond en heb ik het hele spel maar even opnieuw geinstalleerd en toen werkte het weer.

mar goed ik heb weinig zin om dat elke keer te doen
over het einde even dit :
spoiler:
ik vond het einde wel erg slapjes, ik maak de eindbaas 2 x af, dan komt die mega grote met het schild, schiet 1 x daarboven in het plafond en de mofo is al dood, ik had nog zo gehoopt al mn kogels op te knallen op die aars

[ Voor 22% gewijzigd door Scorchor op 27-10-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Nou mooi, mijn cd-wow Q4 is nog STEEDS niet binnen, dit is al de 8e dag! :( :r

Bah..had ik hem maar gehaald in de winkel! :|

En als antwoord krijg je een fucking leuk emailtje, waarin staat dat je nog ff 3 dagen moet wachten. Voordat ze actie ondernemen, :(

[ Voor 63% gewijzigd door Timo op 27-10-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De Gesnaakte schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:56:
iemand ook al een probleem gehad met online gamen?

ik ging gisteren nadat ik de singleplayer rond had online, join een game met dat punkbuster enabled

toen werd ik uit de game gegooid met een error "punkbuster failed to initialize"

vervolgens start ik het spel opnieuw op en kreeg ik geen servers meer te zien, ik had geen zin om uit te gaan zoeken waar dat ingesteld stond en heb ik het hele spel maar even opnieuw geinstalleerd en toen werkte het weer.

mar goed ik heb weinig zin om dat elke keer te doen
over het einde even dit :
spoiler:
ik vond het einde wel erg slapjes, ik maak de eindbaas 2 x af, dan komt die mega grote met het schild, schiet 1 x daarboven in het plafond en de mofo is al dood, ik had nog zo gehoopt al mn kogels op te knallen op die aars
cl_punkbuster 1
Zo uit m'n hoofd, geloof dat 't klopt.
Je kan 't ook gewoon ergens bij je instellingen aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fooker schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:19:
Nou mooi, mijn cd-wow Q4 is nog STEEDS niet binnen, dit is al de 8e dag! :( :r

Bah..had ik hem maar gehaald in de winkel! :|

En als antwoord krijg je een fucking leuk emailtje, waarin staat dat je nog ff 3 dagen moet wachten. Voordat ze actie ondernemen, :(
Ja, mijn Q4 (ook besteld bij cd-wow.nl) is ook nog steeds niet binnen, terwijl ik vorige week donderdag een mailtje kreeg dat ze 'm hadden verzonden! Het kan toch geen week duren voordat een envelop met een spel van Engeland naar Amsterdam is verzonden! Grrr...
Nouja, ik speel ondertussen maar online met Hamachi en de Vaseline patch...

ESNL houdt nu dagelijks 1vs1 Q4 tourneys.. de eerste week is nog om te testen maar vanaf 1 november zijn er prijzen te winnen! Check hier: http://www.esnl.org/cup/
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, nuttig en begeef je vooral niet op 'grijs' gebied!
Gameafspraakjes kan je maken buiten dit topic om!
Techvragen en problemen met dit spel horen niet in dit topic thuis, maar in SPV!