[Multi] Het Quake 4 Topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.679 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

dat bedoelde ik niet helemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
LoWang schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:36:
[...]

Dus de cd-rom versie is puur en alleen Quake 4, maar de DVD versie heeft deze extra's? Of is dat weer een speciale DVD versie en is de standaard DVD versie de ik overal zie ook alleen Quake 4 zonder extra's.
De standaard is ook een DVD versie.

[ Voor 83% gewijzigd door XWB op 18-10-2005 23:41 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
Ik heb hem net ook even gespeeld en het is gewoon puur Quake 3 met wat nieuwe graphics! Wat is het nut daarvan? Als ik quake 3 wil spelen dan kan ik Quake 3 toch wel opstarten?!

Ik had denk ik nog stiekem de hoop dat ze wat aan de feel zouden veranderen of er dingen als double jump, alternate fire of dodge of iets anders leuks in zouden gooien. Maar nee Raven moet zich als een bange muis vasthouden aan de gebaande wegen.

Jammer hoor.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Ramon de Jesus schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:50:
Ik heb hem net ook even gespeeld en het is gewoon puur Quake 3 met wat nieuwe graphics! Wat is het nut daarvan? Als ik quake 3 wil spelen dan kan ik Quake 3 toch wel opstarten?!

Ik had denk ik nog stiekem de hoop dat ze wat aan de feel zouden veranderen of er dingen als double jump, alternate fire of dodge of iets anders leuks in zouden gooien. Maar nee Raven moet zich als een bange muis vasthouden aan de gebaande wegen.

Jammer hoor.
Ben ik dan de enige die nieuwe graphics wel een leuke toevoeging vind :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 19:42
Sak3d schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:54:
[...]

Ben ik dan de enige die nieuwe graphics wel een leuke toevoeging vind :P ?
Tja liever had ik ook iets vernieuwends in een quake jasje..... maarja dit vind ik ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

Geef maar aan mij die DVD en cd-key. :P Aan alternate fire of dodge moves à la UT is nooit behoefte geweest in de Quake scene. Quake gameplay is puur en simpel. Geen stomme trucjes zoals alternate fire projectielen die je nog eens uit elkaar kunt schieten om een enorme ontploffing te maken. Wat betreft de double jump heb je wel gelijk vind ik; die had er wel in mogen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

XdesipleX schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 00:13:
[...]

Tja liever had ik ook iets vernieuwends in een quake jasje..... maarja dit vind ik ook goed :)
same here, never change a winning team O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die screenie van de net, is GEEN illegale/gedownloade versie, legaal gekocht in de winkel (in duitsland nml, daar zijn al winkels die het verkopen).
je kan trouwens niet eens zonder legit key quake4 opstarten (of inet stekker der uit).
kev hoi o/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Heb ff gespeeld ... single player nog maar.

Draait hier gelijk een tiet op 1024x768 4x FSAA, hoger nog niet geprobeerd. Ultra quality heb je 512Mb ram voor nodig, à la Doom3 engine dus. Wel meer verlicht, maar ook donkere plaatsen.

Ga nu ff de multiplayer testen ....

Hoe liet je in Doom3 nu weer je FPS zien? CG_drawFPS 1 werkt toch niet iig...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

shaidar schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 01:05:

Draait hier gelijk een tiet op 1024x768 4x FSAA, hoger nog niet geprobeerd. Ultra quality heb je 512Mb ram voor nodig, à la Doom3 engine dus. Wel meer verlicht, maar ook donkere plaatsen.

# Hoe zie ik mijn FPS :?

com_showfps 1 in de console. De framerate staat gelockt op 60 FPS.

-edit-

draait ook hier goed op High @ 1280 / 1024 O+

Snelle specs;
Amd 3500
6800le overclockt
1 gb ram

[ Voor 10% gewijzigd door Sak3d op 19-10-2005 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

damn, en ik moet er morgen (vandaag) om 06h00 uit ... damn!

Ja, haal hier constant 62/63/61 FPS, dus ik ga die setting nog wat naar boven smijten

snelle MP bedenking: iets tragere snelheid in vergelijking met q3, maar dat mocht ook wel, q3 was abnormaal snel ... trager lopen, tragere rockets ... en double function fire op sommige wapens (meestal zoom) is echt niet goed in multiplayer ...

Bon, nu ga 'k slapen, morgen verderspelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
  • Laatst online: 12-09 19:42
shaidar schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 01:05:

waar heb je ehm gehaald dan? of gewoon besteld ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Mijn belevenis tot nu toe:

Eerst even de opties doorlopen en de game ingesteld op medium quality en 1024x768 (Nadat je dat gedaan hebt moet je Q4 opnieuw opstarten om de instellingen op te slaan :X).
De performance is beter dan ik verwachtte. Ik zit meestal boven de 40 fps bij hevige gevechten :).

Gelukkig is het niet zo donker als in Doom3. Je hebt wel een paar donkere stukken, maar het is niet elke gang donker.
Je wordt trouwens direct in de actie gezogen dus het is gelijk lekker knallen :P.

* Jerry gaat nu slapen en morgen weer verder...

Damn, 3 vette games die uitkomen rond dezelfde tijd (Fear, Serious Sam 2, Quake 4). Gelukkig is het herfstvakantie :D.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Kan iemand zijn Quake 4 disc even scannen met een anti-virus programma?

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

vette singleplayer :D

Wanneer kan ik hem ook 'kopen' :? Wil graag online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

seamus21 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 02:12:
Kan iemand zijn Quake 4 disc even scannen met een anti-virus programma?
Jep, quake4.exe bevat volgens Kaskerpsky een virus, gewoon niks van aantrekken volgens ravengames...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:25
Zal wel een soort code als dat mytob virus gebruiken dan, omdat hij ook naar internet connect.. dit is maar weer een bewijs dat ik een hekel aan virusscanners heb :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ik had een screenshot gepost van een scan van quake4.exe - die reply werd wegge-edit, en dan even later mag er wel over gepraat worden? Mmm ... dubbele maten en dubbele gewichten me dunkt.

Ik heb alles wat met Quake4 gescand met McAfee Virusscan 8, en met de Trend Micro online scanner, en niets gevonden.

Als je een multiplayer game opstart, dan komt er een popup die aangeeft voor hoeveel connecties je verbinding geschikt is ... ik zit hier thuis op 4mbit/512kbit, en ik kon/mocht voor 5 personen een game hosten...

Vrijdag multiplayeren op internet!

Verder heb ik ook even de resolutie opgeschroeft naar 1600x1200, 2x FSAA, an voor de rest alles 'aan' en High Detail ... en ik haal nog steeds 61/62/63 frames! Framedrops heb ik niet echt gezien, als er al waren, waren ze niet storend, want ik heb ze niet opgemerkt ... spec-link staat in m'n signature.

Even gaan zoeken hoe dat je de 'stap/loop' snelheid aanpast in multiplayer games. Als dat nog aangepast kan worden, dan is het écht q3 in een nieuw jasje!

[ Voor 30% gewijzigd door Shaidar op 19-10-2005 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eigenlijk wel eens wat mooie screenies zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 18:40

Pubbert

random gestoord

Same here, hij ligt nu ook bij mij thuis, maar kan hem vanavond om 6u pas spelen :(

Iemand die even wat screenies wil posten? :*

[ Voor 23% gewijzigd door Pubbert op 19-10-2005 08:10 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Mjah ... ik kan er dezenavond posten, maar tegen dan heeft half nederland/belgie er al ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik zal hem direct even met NOD32, de awardwinner, scannen :)

Overigens is hij vandaag ook in NL te krijgen als het goed is, ik kreeg net bericht dat mijn locale gamestore hem vanochtend/vanmiddag binnen zou krijgen ;)

//EDIT:
@Shaidar, knap dat je 61,62 en 63 haalt, aangezien hij gelimit is op 60 :P

[ Voor 17% gewijzigd door Phyxion op 19-10-2005 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer hoor.
Dan start jij toch lekker Quake 3 op, lig ik niet wakker van ;). Ik vind het top, zelfs als is het Q3 met upgraded graphics. Graphics voegen echt wel iets toe aan een spel, zelfs als de gamepla gelijk blijft. En als gameplay al erg goed was .... dan is dat niet erg. Kijk, soms wijzigen ze de gameplay en dan begint men ook te janken .... kijk maar nar UT2k3 .... en iedereen begon te janken dat UT'99 beter was, veel beter speelde, ze te veel dingen gewijzigd hadden .... en nu blijft het identiek (zelf nog niet gechecked overigens, maar ik ga even van 't feit uit) .... en dan begint men weer te janken. Ze doen 't ook nooit goed. Enige jammere vind ik dat 't maar 9 maps zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

FnF schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 08:13:@Shaidar, knap dat je 61,62 en 63 haalt, aangezien hij gelimit is op 60 :P
Ja, dat weet ik ook wel, maar ik bedoel maar dat ik voldoende frames haal om op 1600x1200 te spelen! Dat kon ik écht niet in Doom3 .... mm ... hoewel ik toen maar 1 Gb ram had, true ... straks nog eens doom3 installeren dan..

Zou er ook geen ingebouwde Frame per seconde test ingebouwd zijn net zoals Doom3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

shaidar schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 08:18:
[...]

Ja, dat weet ik ook wel, maar ik bedoel maar dat ik voldoende frames haal om op 1600x1200 te spelen! Dat kon ik écht niet in Doom3 .... mm ... hoewel ik toen maar 1 Gb ram had, true ... straks nog eens doom3 installeren dan..

Zou er ook geen ingebouwde Frame per seconde test ingebouwd zijn net zoals Doom3?
Je bedoeld timedemo's? Als het goed is kan je dat wel bekijken door even je Q4 directory te openen, dan staat er wel timedemo in, mocht het er inzitten. Dan even run timedemo invoeren, en dan zou je het kunnen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand al met zekerheid zeggen of dit ook onder linux draait? ik had ergens gelezen van wel maar hier staat weer van niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Er zitten in ieder geval geen Linux binaries op de DVD ...

Hoe zat dat bij Doom3? Daar werden de linux binaries toch ook pas later beschikbaar - moest je die niet downloaden van de idsoftware website, en dan de DVD gebruiken voor alle pk4 files?

Noemde de PAK files trouwens ook al *.pk4 in Doom3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 08:15:
[...]

Dan start jij toch lekker Quake 3 op, lig ik niet wakker van ;). Ik vind het top, zelfs als is het Q3 met upgraded graphics. Graphics voegen echt wel iets toe aan een spel, zelfs als de gamepla gelijk blijft. En als gameplay al erg goed was .... dan is dat niet erg. Kijk, soms wijzigen ze de gameplay en dan begint men ook te janken .... kijk maar nar UT2k3 .... en iedereen begon te janken dat UT'99 beter was, veel beter speelde, ze te veel dingen gewijzigd hadden .... en nu blijft het identiek (zelf nog niet gechecked overigens, maar ik ga even van 't feit uit) .... en dan begint men weer te janken. Ze doen 't ook nooit goed. Enige jammere vind ik dat 't maar 9 maps zijn.
Het probleem is alleen dat ik Quake 3 een kutspel vind/vond. Daarom dus. En bij UT2003/4 vind ik de veranderingen alleen maar leuk!

Dus geen quake voor mij, helaas :D

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:12:
Rofl, de mods hebben hun handen vol aan dit topic zo te zien. :D

[...]
OSP... de mod voor gevorderde noobs. :P Rail, shaft en MG zijn mij allemaal veel te sterk in VQ3/OSP. Alle hitscan wapens dus, waar dus ook erg mee wordt ge-pingraped. Ik ben bang dat het met Q4 weer hetzelfde zal zijn (100 rail dmg en sterke MG heb ik al gehoord). :/

Wat CPMA betreft: je moet denk ik een beetje mazzel hebben dat je te zien krijgt hoe je het moet spelen en hoe relaxed het dan is. De eerste keer dat ik het probeerde vond ik het ook te raar aanvoelen maar toen ik het later weer probeerde omdat een paar vrienden het ook speelden was ik verkocht. Als je na CPMA weer teruggaat naar VQ3/OSP voelt het echt lomp en vooral sloom aan. Die lange weapon switch time wordt ook echt irritant dan.
grrr die lange weapon switch is zoooo irritant idd. Heb je net een raket afgeschoten wil je het afmaken met de rail en dan switch hij zo langzaam dat je inmiddels al gefragged ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Zo te zien is er wel een cd versie, dat zijn dan 4 cd's.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Hier wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/4086/shot4.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/8678/shot3.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/9490/shot2.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/9302/shot1.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/7025/shot6.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/3295/shot5.th.jpg

Ze zijn wel iets donker dan dat het ingame is. Ik denk dat dat met de compressie te maken heeft.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 08:37:
kan iemand al met zekerheid zeggen of dit ook onder linux draait? ik had ergens gelezen van wel maar hier staat weer van niet :/
http://www.linux-gamers.n...s/article.php?storyid=991

Net als Doom 3 wordt de Quake 4 Linux port weer een aantal weken later gereleased. Ik ben een fan van id Software omdat hun games ook altijd op Linux te spelen zijn, maar IMO mogen ze de Linux binaries gelijk op de CD/DVD zetten, zoals ook bij UT2004 het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Aham brahmasmi schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:12:
OSP... de mod voor gevorderde noobs. :P Rail, shaft en MG zijn mij allemaal veel te sterk in VQ3/OSP. Alle hitscan wapens dus, waar dus ook erg mee wordt ge-pingraped. Ik ben bang dat het met Q4 weer hetzelfde zal zijn (100 rail dmg en sterke MG heb ik al gehoord). :/

Wat CPMA betreft: je moet denk ik een beetje mazzel hebben dat je te zien krijgt hoe je het moet spelen en hoe relaxed het dan is. De eerste keer dat ik het probeerde vond ik het ook te raar aanvoelen maar toen ik het later weer probeerde omdat een paar vrienden het ook speelden was ik verkocht. Als je na CPMA weer teruggaat naar VQ3/OSP voelt het echt lomp en vooral sloom aan. Die lange weapon switch time wordt ook echt irritant dan.
Ach been there, done that.. CPMA heb ik zeker weten gespeeld, en ook lang genoeg om te voelen wat er nou precies leuk aan is, maar ik vond het gewoon niet leuk? :) En als OSP de mod voor gevorderde noobs is, waarom is OSP dan de enige mod die in de echt belangrijke toernooien (CPL & WCG anyone?) gespeeld wordt? :P Meningen verschillen natuurlijk, maar zeggen dat de mod voor noobs is, is wel een beetje té ;) Ik ga ook niet spuien dat CPMA voor noobs is, want dat is t gewoon niet.

Quake4 lijkt me echt heel vet, kga em zsm halen! 8)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
shaidar schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 01:20:
snelle MP bedenking: iets tragere snelheid in vergelijking met q3, maar dat mocht ook wel, q3 was abnormaal snel ... trager lopen, tragere rockets ... en double function fire op sommige wapens (meestal zoom) is echt niet goed in multiplayer ...
Nee, iemand die aan het spel heeft meegewerkt heeft verteld dat de raketten precies zo snel gaan als in Q3. Q4 had wat mij betreft nog wel wat sneller dan Q3 gemogen trouwens. :) Ik vind dat er in Q3 nog teveel CS-achtige situaties zijn dat je op je gemak stil kunt staan en een rail afvuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54

WoutF

Hoofdredacteur
Zijn er meer mensen bij wie de game crashed op openal32.dll? Ik heb een audigy 2 en de laatste beta drivers die volledige support geven voor OpenAl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
wolkje schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:43:
[...]

En als OSP de mod voor gevorderde noobs is, waarom is OSP dan de enige mod die in de echt belangrijke toernooien (CPL & WCG anyone?) gespeeld wordt? :P Meningen verschillen natuurlijk, maar zeggen dat de mod voor noobs is, is wel een beetje té ;) Ik ga ook niet spuien dat CPMA voor noobs is, want dat is t gewoon niet.
CPMA is ook op professioneel niveau gespeeld maar die mensen zijn overgestapt naar Painkiller. En er zijn verscheidene redenen te bedenken waarom OSP voor belangrijke toernooien gebruikt wordt: het is gewoon Q3 met de noodzakelijke toevoegingen voor spelen in competitieverband en de player base is daarom het grootst.
Wat ik al genoemd was was het accent bij OSP op de point&kill wapens rail en shaft en MG. De hitscan wapens doen allemaal erg veel damage. Projectielwapens vereisen nu eenmaal wat meer skill om te gebruiken op de middellange en lange afstand, daarom vind ik het goed dat de RL bij CPMA hét top tier wapen is.

[ Voor 23% gewijzigd door Aham brahmasmi op 19-10-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:27
pffft wat een geneuzel om Q3 mods. Heb het liever over quake IV. Is er al bekend trouwens of in NL ook de SE uitkomt want ik heb geen zin om beide te gaan kopen.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Aham brahmasmi schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:54:
[...]
CPMA is ook op professioneel niveau gespeeld maar die mensen zijn overgestapt naar Painkiller. En er zijn verscheidene redenen te bedenken waarom OSP voor belangrijke toernooien gebruikt wordt: het is gewoon Q3 met de noodzakelijke toevoegingen voor spelen in competitieverband en de player base is daarom het grootst.
Dit klopt, maar om daarom te stellen dat het dus voor noobs is (wat hopelijk een geintje was ;)) is wel wat te. Het is zo dat misschien veel spelers van CPMA overgestapt zijn naar Painkiller, maar PK komt pas net om de hoek kijken als game. Voor de rest is altijd OSP aangehouden als pro-mod inderdaad omdat het dicht bij het origineel staat.
Maar ook het aantal mensen met een grote mond, die een tijd VQ3 hebben gespeeld en overgestapt zijn naar OSP, is erg groot. Dat is juist het voordeel van een kleinere community: minder lamers (je komt ze natuurlijk overal tegen maar op de ene plek wat meer dan de andere).
Tja wat kan ik zeggen, een grote bek kom je overal tegen. Maar de meest bekende pro-gamers komen toch wel uit de OSP scene ipv de CPMA scene. Tuurlijk heb je overal de beteren, maar de namen komen uit OSP ;)

Maargoed dit is en blijft een volstrekt offtopic discussie waarover we het waarschijnlijk toch niet eens gaan worden ;) Laten we het maar over Quake4 gaan hebben :)

edit:
cybermans schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:02:
pffft wat een geneuzel om Q3 mods. Heb het liever over quake IV. Is er al bekend trouwens of in NL ook de SE uitkomt want ik heb geen zin om beide te gaan kopen.
Eensch is ^^

[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 19-10-2005 11:07 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerry schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:28:
Hier wat screenshots:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ze zijn wel iets donker dan dat het ingame is. Ik denk dat dat met de compressie te maken heeft.
Mooie screenshots , is dit met een Radeon 9800 zoals in je specs ?
bedankt in ieder geval.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 14:05
Mensen die em al orgineel hebben waar hebben jullie em vandaan ? Ik hoorde dat sommige duitse winkels em wel al verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ah, ontdekt waarom het zo traag leek ... m'n cg_fov staat nog op 90, ipv 130 welke ik in q3 had!

Straks eens dringend uittesten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:12:
[...]

Mooie screenshots , is dit met een Radeon 9800 zoals in je specs ?
bedankt in ieder geval.. ;)
Jup :).

Hier nog wat screenshots (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/shot00002-t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/shot00003-t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/shot00004-t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/shot00005-t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/shot00006-t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/shot00007-t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/shot00009-t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/shot00012-t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/shot00013-t.jpg

Fps is goed alleen wanneer ie een screenshot maakt knalt ie eventjes omlaag waardoor het lager lijkt dan het in werkelijkheid is ;).

Edit:
Net ook even MP geprobeerd en het is precies Quake3. Net zo snel ieder geval.
Helaas zit er geen dubbeljump in waardoor je niet gelijk naar de armor kan springen in de megahealth kamer :(. Gelukkig kan je wel een circle-strafe-jump maken :9. Volgens mij is er iets meer aircontrol dan in Quake3.

[ Voor 9% gewijzigd door Jerry op 19-10-2005 11:31 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:51
Moet zeggen dat spel erg leuk is wat ik totaal niet had verw8.
d8 namelijk dat het een doom 3 look a like was maar das totaal niet zo.
Het speelt erg lekker weg! Multiplayer is erg leuk (ff gelanned).
Top :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Als er iemand ontdekt heeft hoe ik dm17 (van in quake3) in quake4 aan de praat krijg, dan hoor ik het graag ... als ik een server opstart, dan staat ie er toch niet bij, ofwel moet ik niet goed gekeken hebben ...

Er circuleren in ieder geval wel al screenshots rond van q"4"dm17 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Dat is gewoon de longest day in Q4 :).

Check:
Screenshot

Ik baal er wel van dat er geen bots in zitten :(. Ze hadden minstens de bots van Q3 kunnen "kopieren".

[ Voor 30% gewijzigd door Jerry op 19-10-2005 11:45 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Dan heb ik er hééééél hard overgekeken gisterenavond :) mijn excuses :D

AAArgh, ik wil naar huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08
Is het niet Longest Yard? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Jup, in Q3 wel. Maar hij heet The Longest Day in Q4 ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:40
Jerry schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:52:
[...]

Jup, in Q3 wel. Maar hij heet The Longest Day in Q4 ;).
Wel jammer hoor, plak dan gelijk ook alle maps van q3 in q4..lekker orgineel :S
Speel al jaren Quake 3, en weet niet wat ik van Q4 moet verwachten qua multiplayer.
Als alles hetzelfde is, kun je net zo goed bij q3 blijven..want zijn ze maps leuker dan quake 3?denk het niet, dat nieuwe jasje boeid niet, gaat om de gameplay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat er denk ik ook wel om dat er weer eens volle public servers komen. Q3 is al aardig dood, en daarom is het hoog tijd voor Q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:10:
het gaat er denk ik ook wel om dat er weer eens volle public servers komen. Q3 is al aardig dood, en daarom is het hoog tijd voor Q4.
Denk je he?zijn genoeg servers waar ik op zit die vaak vol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Domme vraag, maarreu... Hoe moet je verder in bovenstaan level? Ik loop met mijn mannetjes naar buiten, schiet wat horzels, en we komen vervolgens bij een dichte deur. "Private, ga jij het eens even oplossen!"
Ik kom wel een 'grot' in, maar daar staan na 10 mtr wat kratten op de grond, waar ik met geen mogelijkheid voorbij kom. Ik kan er nauwelijks opspringen, en kruip-vooruit-spring oid werkt ook niet.
Nooit gedacht dat ik bij een FPS een walkthrough nodig zou hebben. :P

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ziet er idd merkwaardig mooi uit zeg maar toch geeft het me een blik van Doom3 maar dan wat geadvenceerder in elkaar gezet. Maar toch had ik ooit het ID dat Quake4 een een geheel nieuwe engine zou krijgen en dat is toch niet zo want de Doom3 engine bestaat al een poosje. want echt veel verschillen qua de graphische instelling ten opzichte van Doom3 is er niet echt.

wat me wel is opgevallen dat er betere licht effecten zijn enzo, maar moeilijke dingen als water renderen heb ik eigenlijk nog nooit kunnen ervaren met de Doom3 engine ik hoop dat er ook plekken met water als met stromende rivieren meertjes enzo ook voor komen in Quake4.

ik neem aan dat alle specs van OpenGL 2.0 worden toegepast, High Dynamic Range en Soft Shadows enzo. Als er iemand is die Q4 al heeft en is wat wter effecten tegen gekomen kunt U daar een pic laten zien hoe dat er uit ziet, ik ben altijd benieuwd naar deze effecten. Maar ik ga zeker mijn Quake4 kopen deze week dat is wel heel zeker ;)

vriendelijke groet,

Obi-Wan Kenobi.

P.S. bijna tijd voor leuke Mods :+ hmm een Jedi Knight Mod lijkt me wel super! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Als er mensen zin in een potje fraggen hebben kunnen we misschien afspreken op irc.tweakers.net #quake4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zegt waar ik hem kan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 13-09 17:27
nogmaals weet iemand of en waneer de special edition hier gaat uitkomen?

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

NielZ schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:16:
[...]

Domme vraag, maarreu... Hoe moet je verder in bovenstaan level? Ik loop met mijn mannetjes naar buiten, schiet wat horzels, en we komen vervolgens bij een dichte deur. "Private, ga jij het eens even oplossen!"
Ik kom wel een 'grot' in, maar daar staan na 10 mtr wat kratten op de grond, waar ik met geen mogelijkheid voorbij kom. Ik kan er nauwelijks opspringen, en kruip-vooruit-spring oid werkt ook niet.
Nooit gedacht dat ik bij een FPS een walkthrough nodig zou hebben. :P
Haha, dat had ik ook :+

Je moet bij die deur op die boxen ernaast springen en zo kom je op die 'zandvlakte', de rest komt vanzelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Lol, net effe een asswhooping gekregen van Rival24 :P.
Multiplayer is precies als Q3 alleen dan met mooiere graphics :).
Multiplayer rulez :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

oh man, ik kan niet wachten om naar huis te gaan ... heb al tegen m'n vriendin gezegd dat ons sociaal leven de volgende dagen op een zéér laag pitje gaat staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Lekker dan, heb deze game tijden terug preorded en betaald. Ik zie hierallemaal screens en belevenissen en ik moet dit gewoon missen :(
Heb me fx55 @ 3250 mhz game bak voorzien van 2 7800GTX-en en special de razer coperhead en ice mat er voor gehaald. Gadvr ze hadden beloofd dat ik bij de eerste zending zou zitten
Grrrrr waar hebben jullie hem vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Laatst online: 16:39

markvt

Peppi Cola

petervandamned schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:10:
Lekker dan, heb deze game tijden terug preorded en betaald. Ik zie hierallemaal screens en belevenissen en ik moet dit gewoon missen :(
Heb me fx55 @ 3250 mhz game bak voorzien van 2 7800GTX-en en special de razer coperhead en ice mat er voor gehaald. Gadvr ze hadden beloofd dat ik bij de eerste zending zou zitten
Grrrrr waar hebben jullie hem vandaan ?
Gedownload waarschijnlijk waardoor je niet online kan spelen ...

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

benieuwd hoe die hier gaat lopen op m'n oude xp2200 en ti4200...

mensen die em toevallig ook op een "oud" systeem spelen? Gfx maken me op zich geen ruk uit, als ik maar op low res vloeiend kan spelen :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Collega hier had het draaien op een AMD <1.5Ghz met Radeon 9600 notebook .... laat vallen, dan kan je wél beter q3 spelen :)

En Petervandamned ... ben jij niet zo'n grote overclocker?? Verbaasd me dan dat je in "deze" wereld niet zo goed thuis bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
petervandamned schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:10:
Heb me fx55 @ 3250 mhz game bak voorzien van 2 7800GTX-en en special de razer coperhead en ice mat er voor gehaald.
Haha, dan kun je het op 2048x1572 gaan draaien op ultra details, 16xAA enzo. ;) Q4 schijnt op minder snelle graka's zoals de Radeon 9200 of X600 zelfs behoorlijk goed te draaien. Mooi om te weten dat het wel soepel zal draaien met mijn 9800 Pro, zeker nu ik net een A64 3000+ met mobo besteld heb.

-> Interessante mini-review van o'dium op q3w

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 19-10-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

nou.. ik vindt de gameplay flink tegenvallen.. quake was altijd zo super snel vroeger en dat is nu voorbij, net zo traag als andere spellen.. heel jammer.
ben ook niet zo te spreken over de characters, vindt ze er uitzien als een stel opgepompte Ken Barbiepoppen, te plastic ihmo.

ik draai m hier op 1600x1200 trouwens op high quality. Met de Ultra settings gaat het spel hier en daar hakkelen al is het ook wel speelbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door dadj op 19-10-2005 13:18 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39
amahusu schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:13:
benieuwd hoe die hier gaat lopen op m'n oude xp2200 en ti4200...

mensen die em toevallig ook op een "oud" systeem spelen? Gfx maken me op zich geen ruk uit, als ik maar op low res vloeiend kan spelen :)
Je videokaart is geen DX9 compatible, dx8 maar en doom 3 is dx9 geloof ik. Dus dan krijgt je processor het veel zwaarder te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 23:41
mssn stomme vraag of heb ik erover gelezen: zit er geen deathmatch bij tegen Bots net zoals bij UT??

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Termi schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:19:
[...]

Je videokaart is geen DX9 compatible, dx8 maar en doom 3 is dx9 geloof ik. Dus dan krijgt je processor het veel zwaarder te verwerken.
demmit, dan toch maar weer een keer investeren in een nieuwe gfx kaart/mobo/cpu :'(

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:24
Termi schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:19:
[...]

Als je een beetje de startpost leest, dan zie je dat je vanaf een geforce 3 het spel kan spelen...
Of het tegen een deftige snelheid draait is wat anders. Men vorige kaart was een geforce ti4200 en deze had het moeilijk om doom 3 tegen een deftige snelheid met medium detail op men scherm te toveren.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
kun je trouwens nu ook in de Multiplayer kiezen welke skin je hebt? ik heb namelijk nog geen oude skins gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok heb het ook ff zitten doen , Single Player lijkt me erg leuk (maar moek nog uitgebreid doen om er ee n mening over te hebben) maar ben vooral benieuwd naar MP van Quake4 heb net even server opgestart om beetje rond te lopen en het loopt zekers fijn. Beetje quake2/3 inderdaad. Wel tof op q2dm1 weeer eens terug te ien in een nieuw jasje.

Heb vroeger echt jaren quake 2 gedaan. Met clans op clanbase en noem maarop. Dat was in tijd dat Overlordz nog heer en meester waren in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
shaidar schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:15:
Collega hier had het draaien op een AMD <1.5Ghz met Radeon 9600 notebook .... laat vallen, dan kan je wél beter q3 spelen :)

En Petervandamned ... ben jij niet zo'n grote overclocker?? Verbaasd me dan dat je in "deze" wereld niet zo goed thuis bent :)
"Deze" wereld is geen probleem. Echter met games die ik veel ga spelen heb ik de originele dozen op de plank staan. Uiteraard probeer ik wel eens een "demootje"

Daar ik thuis ook meerdere game bakken heb komen vrienden hier wel Race fraggen ect.
Tsja 3 game/test bakken met de laatste hardware is natuurlijk een goede reden om deze kant op te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 07:13:
[...]

Jep, quake4.exe bevat volgens Kaskerpsky een virus, gewoon niks van aantrekken volgens ravengames...
False positive is (al lang) gefixt, stuur file in het vervolg naar virus@kaspersky.nl - dan kan er (eventueel) ook wat aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ligt het aan mij of zijn die screenshots wel ERG donker, dus net als doom3 is er nauwelijks licht ?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Iedereen die zin heeft in een potje multiplayer moet effe op: #quake4 irc.tweakers.net komen :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die van jullie allemaal warez ofzo? :r

Ik heb nog van niemand gehoord waar je hem kan kopen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Yep - moeten haast wel allemaal warez zijn...

Maareh... onduidelijkheden omtrent mijn Radeon 9600 of die het aan kan.
En wat lees ik hier http://www.q4euro.com/faq.php (onderaan) ?

"If you can run DOOM 3, you can run Quake 4" -- id software.

Dus op mijn Sapphire Radeon 9600 Atlantis (256MB ) zou het dan ook moeten lukken, zou ik denken (3Ghz P4 CPU is gelukkig wel boven de gemelde norm), want D3 gaat daarop prima.
FIJN!

[ Voor 2% gewijzigd door hbokh op 19-10-2005 14:05 . Reden: Typo... ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:57:
Zijn die van jullie allemaal warez ofzo? :r

Ik heb nog van niemand gehoord waar je hem kan kopen
In Duitsland, en ook in Australië. Nu is dat laatste wat onwaarschijnlijker voor ons Nederlanders, maar je zou je erover verbazen hoeveel Nederlanders er dicht bij de Duitse grens wonen :9 8)

offtopic:
Jullie blijven ook moderator waarschuwingen negeren hé? Die opmerkingen mochten jullie achterwege laten ;) Of ze nou waar zijn of niet :9

[ Voor 21% gewijzigd door Cloud op 19-10-2005 14:57 . Reden: wat meer ontopic ;x ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:42:
[...]

False positive is (al lang) gefixt, stuur file in het vervolg naar virus@kaspersky.nl - dan kan er (eventueel) ook wat aan gedaan worden.
Je verwacht toch niet dat ik hem er op heb staan, terwijl NOD32 de awardwinner is? Nee, ik heb mooi NOD32 er op staan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 23:41
sow net ff de singleplayer gespeeld :9 Goeie game :) Al denk ik toch wel dat Fear verslavender is qua singleplayer ( aangezien ik toch bijna nooit multiplayer speel )

Kan gewoon alles op high zetten op mijn pc en dat trekt ie makkelijk :9 Zeer goed getweaked Doom 3 engine :) En het ziet er echt mooi uit :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk laat jij in het vervolg nutteloze reacties achterwege ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Crash op 20-10-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

hmmm ik vind dit spel eigenlijk tegen vallen!

kan wel lekker spelen 1280x1024 maximale setting en fsaa 2 x loopt zonder problemen en kan makkelijk hoger maar dat kan ook misschien doordat ik de nieuwste dualcore drivers heb met me x2 want ik heb een volle load op alle 2 me cores! en het spel gebruikt zo'n 1,44 gig geheugen...gelukkig heb ik er 2!

maar het is more of the same en vooral na FEAR ...me not happy

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Ik heb tests gezien van een 4000+ met een 7800GT en GTX kaart , op 1280x1024 gemiddeld rond de 60fps enzo...

Hopelijk haal ik dat ook met mijn 3000+ @ 2460 en XFX 7800GT , wat denken jullie ( aan zij die het nu al gespeeld hebben dus) ?

En halen jullie in de MP meer FPS dan de SP ? Als ik enkele screenshots bekijk, lijken de multiplayer maps iets kaler ? Dus meer fps vermoed ik ? Of juist minder door het aantal players ?

PS : mijn nieuwe xfx, asus mobo en quake zelf kan ik vrijdag pas afhalen , maar ik hou het bijna niet meer uit van ongeduld ! O-)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 12:42

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

-GF-Annihilator schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:23:
Ik heb tests gezien van een 4000+ met een 7800GT en GTX kaart , op 1280x1024 gemiddeld rond de 60fps enzo...

Hopelijk haal ik dat ook met mijn 3000+ @ 2460 en XFX 7800GT , wat denken jullie ( aan zij die het nu al gespeeld hebben dus) ?

En halen jullie in de MP meer FPS dan de SP ? Als ik enkele screenshots bekijk, lijken de multiplayer maps iets kaler ? Dus meer fps vermoed ik ? Of juist minder door het aantal players ?

PS : mijn nieuwe xfx, asus mobo en quake zelf kan ik vrijdag pas afhalen , maar ik hou het bijna niet meer uit van ongeduld ! O-)
als de console setting COM_MAXFPS 60 nog steeds geld, komt ie never boven de 60fps dus :+
VSYNC aanzetten wil ook nog wel eens helpen schijnt het ;)

tenzij je boven de 60fps uit zou willen komen, maar wie wil dat nou, net als 640KB memory, meer heb je ook niet nodig eigenlijk(Hoi Bill) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Timocos schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:19:
mssn stomme vraag of heb ik erover gelezen: zit er geen deathmatch bij tegen Bots net zoals bij UT??
Beter gezegd: zit er geen deathmatch tegen bots bij, net zoals Quake 3. Maar nee, helaas zitten er geen bots in Q4. Jammer.

Over het aantal FPS in Q4: iedereen zegt wel dat het gecapped is op 60 fps, maar ik zie toch screenshots met 70 fps en iets meer, ook in MP games. Is dat een glitch (van het nemen van de screenshot)?

[ Voor 24% gewijzigd door Aham brahmasmi op 19-10-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
dat zal wel met com_maxfps 0 zijn... >:)

Maar in Doom 3 presteert mijn toekomstig kaartje toch al niet slecht , kijkende naar volgende tabelletjes...

http://www.techreport.com...force-7800gt/index.x?pg=4

--> Zou quake4 dan zo veel zwaarder zijn dan Doom3 ? ( Kan iemand hier es testen in doom3 en quake4 in dezelfde resolutie met dezelfde settings ? Dat is misschien wel handig om een referentiepunt te hebben ? )

[ Voor 93% gewijzigd door MPAnnihilator op 19-10-2005 16:46 . Reden: linkje vergeten ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
D3ton4tor schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:30:
[...]

als de console setting COM_MAXFPS 60 nog steeds geld, komt ie never boven de 60fps dus :+
VSYNC aanzetten wil ook nog wel eens helpen schijnt het ;)

tenzij je boven de 60fps uit zou willen komen, maar wie wil dat nou, net als 640KB memory, meer heb je ook niet nodig eigenlijk(Hoi Bill) >:)
VSYNC uizetten was het toch? als ik me dat goed herinner van Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Over die frameratelock op 60Hz - ik ga nu eens proberen voor het de allerlaatste keer uit te leggen, waarom het er in zit, en wat het nut ervan is.

wat?
Waarom zit dit in de Doom3 engine - en dus ook de Quake4 engine? Omdat het design van die engine zo is, dat het niet uitmaakt of je méér dan 60 frames per seconde hebt.

Deze engine van iDsoftware gebruikt namelijk iets wat ik een "interne frequentie" zal noemen. Met deze interne frequentie bedoel ik hoeveel keer per seconde alle objecten (players, bullets, grenades, voortuigen, etc etc) in dit spel verschillende posities kunnen innemen. En deze interne frequentie staat gelocked op 60Hz, dus 60 keer per seconde kan "een" object een unieke positie innemen.

Als je nu op je high end machine méér dan 60 frames per seconde haalt, dan zouden de frames die je méér dan 60 haalt, gewoon dubbel gerenderde frames zijn. Dat je méér frames per seconde haalt, maakt niets uit voor die interne frequentie dus. Het is dus niet zo dat als je méér dan 60 FPS haalt, dat alle objecten in je spel méér posities kunnen innemen in het game.

Dat je minder frames hebt, dát maakt wél uit ... dan kan je PC niet alle posities van de objecten weergeven, maar worden er frames overgeslagen.

waarom?
Deze technologie zit er in omdat op deze manier iedereen die een game (multiplayergame) speelt, dezelfde voorwaarden heeft. Speler A ziet alle objecten en die kunnen niet meer of minder posities innemen dan op speler B zijn machine.

Herinneren jullie Quake3 nog? Dat je vanaf een bepaald aantal frames per seconde langere en hogere jumps konden maken? Hier had het aantal frames dat méér gerendered werd dan (vb) 60, wél een invloed op de gameplay en psysics. Dat is er dus nu uitgehaald in de Doom3 engine.

Ik vermoed dus ook dat de interne frequentie van Doom3/Quake4 niet te verhogen is, als het toch zo is, dan zal punkbuster dat wel als cheaten aanzien .... nog dit: com_maxfps is níet een variabele voor die interne frequentie, maar alleen maar om de FPS te cappen... omdat het toch niet uitmaakt of je méér frames haalt ...

'k hoop dat het wat duidelijk is :p

[ Voor 9% gewijzigd door Shaidar op 19-10-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

-GF-Annihilator schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:38:--> Zou quake4 dan zo veel zwaarder zijn dan Doom3 ? ( Kan iemand hier es testen in doom3 en quake4 in dezelfde resolutie met dezelfde settings ? Dat is misschien wel handig om een referentiepunt te hebben ? )
De Quake4 engine is véél sneller dan de Doom3 engine! Ik zal het straks thuis met wat benchmarks proberen te bewijzen .... ik kan quake3 op 1600x1200 high detail spelen, zonder framedrops, ik kan me niet herinneren dat ik dat ook kon bij Doom3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
shaidar schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:51:
[...]

De Quake4 engine is véél sneller dan de Doom3 engine! Ik zal het straks thuis met wat benchmarks proberen te bewijzen .... ik kan quake3 op 1600x1200 high detail spelen, zonder framedrops, ik kan me niet herinneren dat ik dat ook kon bij Doom3....
Thx... _/-\o_

Quake3 is natuurlijk geen referentie hier om je performance in quake4 te voorspellen , doom3 lijkt me dat wel te zijn...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 14:05
-GF-Annihilator schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:57:
[...]

Thx... _/-\o_

Quake3 is natuurlijk geen referentie hier om je performance in quake4 te voorspellen , doom3 lijkt me dat wel te zijn...
Ik denk dat het een typo is en dat de poster eigenlijk q4 bedoelde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben iemand, als ik een leuk spel heb (tot nu toe maar 1 gevonden dat ik echt leuk vind, namelijk TO), dan tweak ik het spel naar lagere instellingen. Vaak nog lagere kwaliteit dan gewoon mogelijk is in het game menu.
Zo kun je namelijk erg goed in iets worden wat je ook nog leuk vind op een oudere PC.

Zou ik met een 2400+ , 768MB, GF Ti4200 60 FPS (bijna constant) kunnen halen als ik alles naar heel laag tweak zonder dat ik essentiele dingen mis?
Dit wil ik graag weten voordat ik het koop :P Dus mocht iemand dit in kunnen schatten, of heeft iemand dezelfde PC ongeveer, post hier je resultaat :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
Zo, dat valt me niet tegen. Ik kan met mijn P4 3,0GHz, 6600GT en 1GB geheugen de game prima op high draaien :).

Ik heb wel een n00b-vraagje, hoe moet je de console tevoorschijn toveren? Wil mijn fps wel zien namelijk, maar een druk op ~ knop levert mij niks op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Helaas gaat het niet voor mij op. Ik kan Doom III helemaal goed draaien, maar Quake 4 zegt doodleuk:
"CPU does not support the Intel Streaming SIMD Extensions (SSE)" :'(

Ik had hier laatst al last van bij eerdere spellen (Quake 4 is de eerste die ook daadwerkelijk SSE aangeeft, de rest crashed gewoon.)

Dit komt omdat ik nog op een Athlon Thunderbird 1400 zit.

Vindt het erg jammer dat ze me _verplichten_ te upgraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

El_Quedro schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:56:

Helaas gaat het niet voor mij op. Ik kan Doom III helemaal goed draaien, maar Quake 4 zegt doodleuk:
"CPU does not support the Intel Streaming SIMD Extensions (SSE)" :'(

Ik had hier laatst al last van bij eerdere spellen (Quake 4 is de eerste die ook daadwerkelijk SSE aangeeft, de rest crashed gewoon.)

Dit komt omdat ik nog op een Athlon Thunderbird 1400 zit.

Vindt het erg jammer dat ze me _verplichten_ te upgraden..
Erg lame dat je je 5 jaar oude cpu moet upgraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Nou ik heb Quake maar eventjes gestart en op mijn pc (zie sig.) draaid hij alles op het hoogst echt heel lekker!

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Rival24 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:59:
[...]

Erg lame dat je je 5 jaar oude cpu moet upgraden :P
Ik ben ook maar een arm studentje ;) en mijn systeem kon tot nu toe elk spel nog met gemak aan, ik had nergens last van iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

MarcoC schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:55:
Zo, dat valt me niet tegen. Ik kan met mijn P4 3,0GHz, 6600GT en 1GB geheugen de game prima op high draaien :).

Ik heb wel een n00b-vraagje, hoe moet je de console tevoorschijn toveren? Wil mijn fps wel zien namelijk, maar een druk op ~ knop levert mij niks op?
ctrl+alt+~
of
in quake4config.cfg:
com_allowconsole "1"

Bij de laatste kan je dan de console weer gewoon openen met alleen ~ :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
shaidar schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:49:
Over die frameratelock op 60Hz - ik ga nu eens proberen voor het de allerlaatste keer uit te leggen, waarom het er in zit, en wat het nut ervan is.

wat?
Waarom zit dit in de Doom3 engine - en dus ook de Quake4 engine? Omdat het design van die engine zo is, dat het niet uitmaakt of je méér dan 60 frames per seconde hebt.

Deze engine van iDsoftware gebruikt namelijk iets wat ik een "interne frequentie" zal noemen. Met deze interne frequentie bedoel ik hoeveel keer per seconde alle objecten (players, bullets, grenades, voortuigen, etc etc) in dit spel verschillende posities kunnen innemen. En deze interne frequentie staat gelocked op 60Hz, dus 60 keer per seconde kan "een" object een unieke positie innemen.

Als je nu op je high end machine méér dan 60 frames per seconde haalt, dan zouden de frames die je méér dan 60 haalt, gewoon dubbel gerenderde frames zijn. Dat je méér frames per seconde haalt, maakt niets uit voor die interne frequentie dus. Het is dus niet zo dat als je méér dan 60 FPS haalt, dat alle objecten in je spel méér posities kunnen innemen in het game.

Dat je minder frames hebt, dát maakt wél uit ... dan kan je PC niet alle posities van de objecten weergeven, maar worden er frames overgeslagen.

waarom?
Deze technologie zit er in omdat op deze manier iedereen die een game (multiplayergame) speelt, dezelfde voorwaarden heeft. Speler A ziet alle objecten en die kunnen niet meer of minder posities innemen dan op speler B zijn machine.

Herinneren jullie Quake3 nog? Dat je vanaf een bepaald aantal frames per seconde langere en hogere jumps konden maken? Hier had het aantal frames dat méér gerendered werd dan (vb) 60, wél een invloed op de gameplay en psysics. Dat is er dus nu uitgehaald in de Doom3 engine.

Ik vermoed dus ook dat de interne frequentie van Doom3/Quake4 niet te verhogen is, als het toch zo is, dan zal punkbuster dat wel als cheaten aanzien .... nog dit: com_maxfps is níet een variabele voor die interne frequentie, maar alleen maar om de FPS te cappen... omdat het toch niet uitmaakt of je méér frames haalt ...

'k hoop dat het wat duidelijk is :p
zo zielig dat niemand op dit interessante verhaal reageerd. dus hierbij: thnx voor de info :)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkphoenix schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:50:
hmmm ik vind dit spel eigenlijk tegen vallen!

kan wel lekker spelen 1280x1024 maximale setting en fsaa 2 x loopt zonder problemen en kan makkelijk hoger maar dat kan ook misschien doordat ik de nieuwste dualcore drivers heb met me x2 want ik heb een volle load op alle 2 me cores! en het spel gebruikt zo'n 1,44 gig geheugen...gelukkig heb ik er 2!

maar het is more of the same en vooral na FEAR ...me not happy
Hey paas mij die dualcore drivers eens, Of geef me een PM
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, nuttig en begeef je vooral niet op 'grijs' gebied!
Gameafspraakjes kan je maken buiten dit topic om!
Techvragen en problemen met dit spel horen niet in dit topic thuis, maar in SPV!