[HDD] Cowon iAudio HDD MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 20.575 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
Vandaag heb ik ontdekt dat mijn iAudio 4 defect is gegaan. Weer bij de koptelefoon aansluiting, en de garantie is inmiddels nu wel verlopen. Dit is de 2e dus). Groot was mijn verwondering toen ik zag dat er een iAudio 6 komt, en wat voor een! Hij ziet er echt hartstikke goed uit! Ik begin alvast met sparen en houdt het goed in de gaten. Muziek en videos afspelen, fotos maken, zou hij ook nog kunnen gaan bellen ? :P

Maar las ik nou dat hij USB 1.1 heeft? Hebben ze nu nog niet begrepen dat dat veel te langzaam is voor 4 GB?

Verder hoop ik dat de batterij het goed lang blijft uithouden. Zelf heb ik liever wat extra oplaadbare AAA batterijen bij me zodat ik nooit zonder muziek zit(zeker handig op vakantie).
Maar het blijft een geil dingetje:)

Die prijs van 249 lijkt me veel te voorbarig aangezien de iAudio 5 2 GB nog steeds 275 euro kost, gooi er maar 100 bovenop.

[ Voor 27% gewijzigd door koenderks op 14-02-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Neenee, via een PC bestanden op de speler zetten gaat via USB 2.0, bestanden via andere apparaten (camera's, PDA's etc.) via de USB-host gaat via USB 1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
MPmad schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:59:
Neenee, via een PC bestanden op de speler zetten gaat via USB 2.0, bestanden via andere apparaten (camera's, PDA's etc.) via de USB-host gaat via USB 1.1.
ach zo, dus toch nog wat extra's

pff, ik voel me gewoon verplicht om hem te kopen. En lekker mee te patsen natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

is deze hoofdtelefoon-aansluiting vaak een probleem, want dit is bij mn iaudio g3 ook al gebeurd en hij is nu ter reparatie gebracht. En hoe lang duurde de reparatie bij jou dan, want bij mij is ie al 2 weken weg en ik hoop dat ik em deze week weer terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Anoniem: 157478 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:06:
is deze hoofdtelefoon-aansluiting vaak een probleem, want dit is bij mn iaudio g3 ook al gebeurd en hij is nu ter reparatie gebracht. En hoe lang duurde de reparatie bij jou dan, want bij mij is ie al 2 weken weg en ik hoop dat ik em deze week weer terug krijg.
quoten is wel zo handig ;)

Ik heb verder niet gehoord van anderen dat de hoofdtelefoon aansluiting vaak kapot gaat.
In het derde kwartaal van 2004 had ik de iAudio 4 gekocht, en in de vorige zomer ging hij kapot. Ik had hem bij mp3shop gekocht, en het naar tu&tu gestuurd (RMA geval van mp3shop). er vervanging had ik een ander product gekregen omdat ik op vakantie ging en 2/3 weken erna had ik een nieuwe. Wel met een lossere koptelefoon aansluiting dan de vorige, en die zat ook losser dan de line-in. Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158187

Ik ben de laatste tijd op zoek naar een nieuwe mp3 speler. Toen ik hoorde dat de x5 zo'n goed geluid heeft en zo lekker makkelijk in gebruik is (Drag & Drop en standaard mapstructuur) leek dit me toch wel wat.
Na het lezen van reviews zag ik dat de speler geen ID3 tags leest, maar hoe werkt het dan precies?
Als ik deze speler neem, dan neem ik hem met remote, omdat ik veel op de fiets luister. Alleen hoorde ik dat je ruis en tikken hoort als je deze gebruikt. Is dit echt zo?
Kunnen mensen die de speler hebben dit even uitleggen aub.

Oja.. als ik dus met die remote op de fiets luister lig ik niet echt wakker van een zachte ruis, omdat de wind dit waarschijnlijk wel overstemt ;) Ik wil alleen weten of het echt storend is.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 158187 op 15-02-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De speler werkt met een gewone mappenstructuur. Imo veel handiger. Tenmisnte als je je muziekcollectie een beetje fatsoenlijk beheerd.

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:05
Anoniem: 158187 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:17:
Na het lezen van reviews zag ik dat de speler geen ID3 tags leest, maar hoe werkt het dan precies?
Hij sorteert de muziek via de mappenstructuur, niet via ID3-tags, maar hij 'leest' de ID3-tags wel, dat wil zeggen dat die informatie wel gewoon op het scherm verschijnt als je muziek afspeelt. Je kunt je muziek er alleen niet op sorteren, verder geen enkel probleem. :)

Anoniem: 104626

Anakha schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 00:47:
[...]

Hij sorteert de muziek via de mappenstructuur, niet via ID3-tags, maar hij 'leest' de ID3-tags wel, dat wil zeggen dat die informatie wel gewoon op het scherm verschijnt als je muziek afspeelt. Je kunt je muziek er alleen niet op sorteren, verder geen enkel probleem. :)
Ja dat is zeker geen probleem, ikhad eerst een Sony NW HD1 en daar werkte hij wel met het sorteren van ID3 tags, maar ik vind dit systeem juis beter, anders krijg je dalijk last van dubbele artiesten omdat er iets niet helemaal hetzelfde is enzo, dit is gewoon makkelijker :)

Ok mooi, dan vind dat denk ik ook geen probleem. Is er nog iemand met de genoemde problemen met de remote?

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Nieuwe firmware voor de A2, V1.59.

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
weer voor de A2 :(
krijg het gevoel dat er niet meer wordt omgekeken naar de X5

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Jawel hoor, alleen hebben ze problemen met DRM.
Op iAudiophile loopt er een topic over en dit is wat een medewerker van Cowon te melden had.
Dear All,

As you know this is one of the oldest issues. But you guys deserve some sort of explaination. Well this is pretty much the update I get, not the best but its something.

The Cowon developers are hesitant to release a updated X5 firmware because it still has known bugs, they are absolutely having so much trouble trying to find the problem. They also want to make sure to release it with all other known bugs fixed other than the drm fix.

To sum it up there are still problems. Although a long line of bugs are fixed, the DRM issue have not been fully fixed.
Nog even geduld dus. Het komt allemaal goed. Die post dateert van 2 februari en in de tussentijd zal er ongetwijfeld progressie zijn geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
MPmad schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:53:
Jawel hoor, alleen hebben ze problemen met DRM.
Op iAudiophile loopt er een topic over en dit is wat een medewerker van Cowon te melden had.

[...]

Nog even geduld dus. Het komt allemaal goed. Die post dateert van 2 februari en in de tussentijd zal er ongetwijfeld progressie zijn geboekt.
We wachten het rustig af dan, ik heb zelf weinig problemen met mijn X5, zo brak is de huidige firmware nou ook weer niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104626

Ik heb helemaal geen problemen met de standaardfirmware van mn X5, werkt prima. Wat zou er nog aan toe te voegen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Ik zal wel support willen voor CUE files.. dat hij dus single-mp3-cd 's (met name mix cd's) automatisch splitst net als bepaalde plugins voor winamp kunnen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Anoniem: 104626 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:18:
Ik heb helemaal geen problemen met de standaardfirmware van mn X5, werkt prima. Wat zou er nog aan toe te voegen zijn?
Seamless play, dus geek 'hakkel' meer tussen het wisselen van een nummer. Verder kan ik ook niks bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89255

Werkt prima hier.. start een heel stuk sneller op (nu rond de 5 sec, was 10-15 sec).

Grootste verandering is de toevoeging van Digital Media Broadcasting..

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/pics/cowon/dm1.jpg

Helaas werkt het nog alleen in Korea..
Meer info : http://www.dapreview.net/comment.php?comment.news.2922

FLAC werkt nu ook en ik schijn ook ergens iets te hebben gelezen over ondersteuning voor .SMIL (Realplayer-formaat).

M'n spelertje lijkt wat stabieler te werken, maar dat kan wishful thinking zijn ..

Er zijn nu meer (systeem/menu-)talen toegevoegd.. ik vraag me af hoe ik zelf naar Nederlands kan vertalen.. Alles zit ingebakken in binary formaat, dus daar zul je echt een speciale editor voor nodig hebben.
Het is allemaal nog een beetje wazig omtrent de specs van deze upgrade omdat er nog geen Engelse vertaling is.. :Z

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 89255 op 20-02-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150610

Mythrill schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:28:
[...]

Seamless play, dus geek 'hakkel' meer tussen het wisselen van een nummer. Verder kan ik ook niks bedenken.
Dat noem je gapless-playback;) Maar goed, het is niet helemaal duidelijk of dat gerealiseerd kan worden. Op www.iaudiophile.net en dan in de forums zijn er genoeg discussies over. Kijk gerust ev en rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mythrill schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:28:
[...]

Er zijn nog wel wat dingen die toegevoegd kunnen worden. Zoals het luisteren van muziek terwijl je foto´s kijkt en id3-tagbrowsing en natuurlijk dat de DRM-bestanden gewoon via de usb-aansluitingen verplaatst kunnen worden. Maar daar zijn ze nou al een tijdje mee bezig en we hadden dat onderhand al 5 maanden van gebruik moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19

GeekK

Rag Mama Rag

Ik las ergens dat er ook een X6-versie van de iAudio 6 uitkomt. Dus waarschijnlijk een 20GB etc. versie ipv de 8GB (wat voor mij te weinig is - ik wil graag flac's luisteren). Weet iemand hier iets meer van? Een datum?

Ik zou hier op willen wachten als het niet te lang duurt. Ik wilde eigenlijk de X5 kopen, maar het probleem met het joystickje weerhoudt me ervan (dat deze lam kan worden - ik weet dat er ook nog een afstandbediening is, maar toch...). Op zich lijkt het joystickje me handig: de X6 krijgt neem ik aan touch-toetsen zoals de iAudio 6, wat me omslachtiger lijkt omdat je meer afstand met je vinger/duim moet afleggen, aan de andere kant lijkt het me robuuster vergeleken met de joystick.

Maarrrr... als ik vanwege de tijd toch voor de X5 ga: een minderheid vindt de joystick überhaupt een lastig navigatiemiddel. Waarom eigenlijk? Het lijkt mij zoals gezegd handig vanwege de snelheid van kiezen.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89255

GeekK schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:48:
Maarrrr... als ik vanwege de tijd toch voor de X5 ga: een minderheid vindt de joystick überhaupt een lastig navigatiemiddel. Waarom eigenlijk? Het lijkt mij zoals gezegd handig vanwege de snelheid van kiezen.
Tsja, mits van goede vorm is het goed navigeren. Die van de IHP-1x0 bijvoorbeeld is een stuk prettiger vanwege z'n robuuste vorm: het oppervlak bestrijkt een groot deel van je duim/vinger. De "reikwijdte" van de stick is gering waardoor je maar weinig heen en weer hoeft te bewegen. Dat navigeert niet alleen een stuk sneller maar ook een heel stuk foutlozer, omdat je niet per ongeluk een andere kant opzwengelt.
Die van de X5 is juist precies het tegenovergestelde van wat ik hierboven stel...
Ik denk dat Cowon nog alleen rekening houdt met Koreaanse vingertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GeekK schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:48:
Ik las ergens dat er ook een X6-versie van de iAudio 6 uitkomt. Dus waarschijnlijk een 20GB etc. versie ipv de 8GB (wat voor mij te weinig is - ik wil graag flac's luisteren). Weet iemand hier iets meer van? Een datum?

Ik zou hier op willen wachten als het niet te lang duurt. Ik wilde eigenlijk de X5 kopen, maar het probleem met het joystickje weerhoudt me ervan (dat deze lam kan worden - ik weet dat er ook nog een afstandbediening is, maar toch...). Op zich lijkt het joystickje me handig: de X6 krijgt neem ik aan touch-toetsen zoals de iAudio 6, wat me omslachtiger lijkt omdat je meer afstand met je vinger/duim moet afleggen, aan de andere kant lijkt het me robuuster vergeleken met de joystick.

Op dit moment is er helemaal geen informatie over of er wel/niet een opvolger komt van de x5. Er zijn mensen op www.iaudiophile.net die zeggen dat we wel iets nieuws krijgen te zijn op Cebit 2006. Niemand weet ook überhaupt hoe de nieuwe-mp3speler, die er misschien komt, eruit zal zien. Cebit is geloof ik in de 2e week van maart. Dus ik zou, als ik jou was, nog effe wachten. Trouwens ik vind de joystick erg prettig om te gebruiken. Ik vind het in ieder geval meevallen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Anoniem: 150610 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:48:
[...]

Er zijn nog wel wat dingen die toegevoegd kunnen worden. Zoals het luisteren van muziek terwijl je foto´s kijkt en id3-tagbrowsing en natuurlijk dat de DRM-bestanden gewoon via de usb-aansluitingen verplaatst kunnen worden. Maar daar zijn ze nou al een tijdje mee bezig en we hadden dat onderhand al 5 maanden van gebruik moeten maken.
toen ik mijn x5 in juli vorig jaar kocht, was er al beloofd dat er snel een firmware upgrade zou komen die id3-browsing mogelijk zou maken.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Anoniem: 150610 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:44:
[...]

Dat noem je gapless-playback;) Maar goed, het is niet helemaal duidelijk of dat gerealiseerd kan worden. Op www.iaudiophile.net en dan in de forums zijn er genoeg discussies over. Kijk gerust ev en rond
Dat ja, was ff de correcte benaming kwijt. en ik kijk idd af en toe wel eens op iaudiophile, post er verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen de M3 en de X5. Ik weet dat ie geen USB-host heeft maar dat gebruik ik toch niet, en dat je het met de M3 zonder "hoofdscherm" moet doen boeit me ook niet echt. Zijn er nou eigenlijk verschillen in geluidskwaliteit? En ondersteund deze net zoals de X5 de standaard mappenstructuur? Als de verschillen echt zo minimaal zijn ga ik waarschijnlijk lekker voor de M3, want die heeft een doos vol met mooie accesoires ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 158187 op 22-02-2006 21:46 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Het staat nog zo duidelijk in de startpost, maargoed.

Apart van wat je beschrijft komen ze aardig overeen, ja. Qua geluidskwaliteit zal het verschil minimaal zijn. Alleen is de M3 nieuw nog moeilijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De verschillen die in de startpost genoemd werden had ik al genoemd ja...
De belangrijkste toevoegingen ten opzichte van de M3 zijn een kleurenscherm, waarop beperkt video kan worden gekeken en een USB-host functie, waarmee muziek, foto's en andere bestanden van andere apparaten kunnen worden gekopieerd.
Hoe zit het met het erop zetten van nummers... gaat dat hetzelfde als bij de X5, drag & drop?
En hij is nog best wel te krijgen hoor. De mediamarkt hier in Zoetermeer heeft hem op vooraad en ik dacht dat ik hem ook op www.mp3spelers.nl had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Ik zie het, ja. Leuk dat ze hem weer verkopen.

Maar de M3 is inderdaad ook drag&drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Nieuwe firmware voor de A2, V1.61

Hiermee is het onder andere mogelijk om foto's te bekijken onder het luisteren van muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:20

13art

Moderator Mobile
Heb wat beelden van de Iaudio6 gezien met een 0,85inch harde schijf. Lijkt me echt een mooie dingetje. Als die uit is, ga ik denk ik mn X5L verkopen en die iaudio6 kopen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe firmware uit voor de x5, namelijk beta 8 van 2.10.

Weinig nieuwe dingen, alleen een paar bugs gefixed en Tsjechische taal toegevoegd:

http://download.cowon.com/data/C08/x5_fw_210b8.zip

Ook is volgens een medewerker van Cowon duidelijk geworden dat er zeer waarschijnlijk geen id3-tag browsing komt en waarschijnlijk geen verdere verbetering wat betreft DRM-files. Volgens deze man hebben ze daar te weinig man voor, vanwege de nieuwe mp3-spelers die ze nog dit jaar gaan lanceren. Ook is Cebit 2006 binnenkort en het lijkt mij waarschijnlijk dat ze die nieuwe features niet implenteren in de x5, omdat je dan eerder de opvolger van de x5 gaat kopen. Daarom verwacht ik ook dat ze die gaan laten zien op Cebit 2006. En dan waarschijnlijk wel met id3-tag browsing en DRM. Maar dit zijn puur suggesties. Het lijkt mij zeer waarschijnlijk, maar we zullen Cebit 2006 (9-15 maart) moeten afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Anoniem: 150610 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 11:54:
Ook is volgens een medewerker van Cowon duidelijk geworden dat er zeer waarschijnlijk geen id3-tag browsing komt en waarschijnlijk geen verdere verbetering wat betreft DRM-files. Volgens deze man hebben ze daar te weinig man voor, vanwege de nieuwe mp3-spelers die ze nog dit jaar gaan lanceren. Ook is Cebit 2006 binnenkort en het lijkt mij waarschijnlijk dat ze die nieuwe features niet implenteren in de x5, omdat je dan eerder de opvolger van de x5 gaat kopen. Daarom verwacht ik ook dat ze die gaan laten zien op Cebit 2006. En dan waarschijnlijk wel met id3-tag browsing en DRM. Maar dit zijn puur suggesties. Het lijkt mij zeer waarschijnlijk, maar we zullen Cebit 2006 (9-15 maart) moeten afwachten.
Ik neem aan dat de Cebit een soort beurs is waar waarschijnlijk de iAudio 6 ook als eerst gepresenteerd gaat worden? Mijn huidige iAudio4 is nu echt aan de sloop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Anoniem: 150610 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 11:54:
Nieuwe firmware uit voor de x5, namelijk beta 8 van 2.10.

Weinig nieuwe dingen, alleen een paar bugs gefixed en Tsjechische taal toegevoegd:

http://download.cowon.com/data/C08/x5_fw_210b8.zip

heb je dit van iaudiophile? waar staat dt op het forum?
zou i kwel genaai vinden :/ ik wil er haast wel voor overstappen naar een andere speler..

vraag me af wat mijn iaudio nog waard is.. Alleen gebruikssporen aan de buitenkant (en helaas ook beschadiging van een val.) Hij is van Juli 2005

[ Voor 8% gewijzigd door Ewald ! op 28-02-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koenderks schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:22:
[...]

Ik neem aan dat de Cebit een soort beurs is waar waarschijnlijk de iAudio 6 ook als eerst gepresenteerd gaat worden? Mijn huidige iAudio4 is nu echt aan de sloop toe.
Nee de iAudio 6 is al gepresenteerd op CES. Misschien komt er nog verdere informatie op Cebit, maar er gaat zowiezo een nieuw product van Cowon geintroduceerd worden op Cebit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
http://www.iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=7759 voor het bericht over het stopzetten van de DRM- en id3-werkzaamheden aan de X5.

Maar laten we eerst eens wachten op bevestiging.

[ Voor 28% gewijzigd door Piggen op 28-02-2006 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ewald ! schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:32:
[...]

heb je dit van iaudiophile? waar staat dt op het forum?
zou i kwel genaai vinden :/ ik wil er haast wel voor overstappen naar een andere speler..

vraag me af wat mijn iaudio nog waard is.. Alleen gebruikssporen aan de buitenkant (en helaas ook beschadiging van een val.) Hij is van Juli 2005
Quote:
Originally Posted by NoComp
To be honest I also don't believe Konechiwa, or to be more precise: I don't believe everything iaudio god says/said.

Nobody knows in what kind of position this guy (iaudio god) works for Cowon and nobody can confirm how much he actually knows.

You know what ... time will tell for sure. So time is the only one who is absolutely trustworthy.

Yes it is farely true, we may not be recieving any Id3 support for the X5. The idea may be ditched in order for the company to focus on our future products. As you know the DRM situation has never been fully resolved, it is indefinite when it will finally be perfect. X5 development team is farely limited in man power. This is a farely big year for the company and they need to proceed accordingly to plan.

My guess is that the DRM situation will not be left out, although there is no guarantee that it will be 100 percent flawless. As you know customers have been experiencing connection problems with transferring DRM files. They suspect that one of the reasons may be the OTG chipset on the X5. The player needs to hold a stable connection in order for the files to transfer DRM files correctly. We have contacted the manufacturer for this chipset and have requested a possible solution. At the moment we are waiting on there response.

Dit zei de medewerker van Cowon op www.iaudiophile.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Anoniem: 150610 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:48:
[...]

Nee de iAudio 6 is al gepresenteerd op CES. Misschien komt er nog verdere informatie op Cebit, maar er gaat zowiezo een nieuw product van Cowon geintroduceerd worden op Cebit.
ah, het is dus gewoon nog afwachten tot de iAudio in NL leverbaar is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Wilde ik nog even vragen:
Het was al bekend dat de geluidskwaliteit van de iaudio's (x5) subliem was, maar ik kon niet voorstellen dat de kwaliteit beter was dan mijn geluidskaart. Het is niet meer de nieuwste, een Creative Soundblaster Live 5.1 Platinum.. maar toch.
Over winamp krijg ik nooit de kwaliteit over de boxen (Denon 80watt RMS op een Technics versterker uit de 70's) die ik krijg als ik het uit de line-out van mijn X5 doe.
doe ik iets fout of is het echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69333

Iaudio nieuws:

naar aanleiding van een telefoongesprek met iemand van Iaudio ben ik wijzer geworden dat er de komende maanden nog GEEN opvolger van de X5 gepresenteerd wordt. Deze staat wel gepland maar op zijn vroegst voor dit najaar. Verwacht verbeteringen in de vorm van het scherm en de navigatie (op dezelfde manier als de nieuwe 6).

Er zijn trouwens op dit moment aanbiedingen voor de X5, bijvoorbeeld de X5L 30 gig incl. dock voor 379 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69333 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:20:
Iaudio nieuws:

naar aanleiding van een telefoongesprek met iemand van Iaudio ben ik wijzer geworden dat er de komende maanden nog GEEN opvolger van de X5 gepresenteerd wordt. Deze staat wel gepland maar op zijn vroegst voor dit najaar. Verwacht verbeteringen in de vorm van het scherm en de navigatie (op dezelfde manier als de nieuwe 6).

Er zijn trouwens op dit moment aanbiedingen voor de X5, bijvoorbeeld de X5L 30 gig incl. dock voor 379 euro.
Wat wordt er volgens die persoon dan wel gelanceerd op Cebit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat heeft hij niet verteld. De officiele introductie van de 6 zal daar wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou volgens de admins van iAudiophile, wordt het apparaat dat gepresenteerd word op Cebit, een soort kleinere versie van de A2. Dat zou wel een mooi dingetje dan moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speelt de X5 nou eigenlijk gewoon .avi bestanden? Er staat in de specs alleen Xvid. Ik ben op videoformaten echt een n00b dus ik snap het even niet meer :+

Als je video omzet in iriverter is de output namelijk altijd .avi

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 158187 op 04-03-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 22:45
AVI is een containter formaat. Het staat voor Audio Video Interleave, dus het houdt audio en video bij elkaar. In welk formaat de het beeld en geluid opgeslagen zijn, maar niet zo veel uit. Met "XviD" geeft Cowon iAudio alleen maar aan dat het ding AVI bestanden af kan spelen zolang de het beeld maar is opgeslagen in XviD formaat.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:28
Anoniem: 69333 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:20:
Iaudio nieuws:

waar heb je de x5l voor deze prijs gezien? de goedkoopste die ik kan vinden is 389 zonder dock. Ik ben namelijk deze te bestellen, maar als ik m ergens anders goedkoper MET dock kan krijgen graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Bij mp3spelers.nl is hij €389 inclusief dock.

Ik zag ook nog deze 'VKmag-actie' bij mp3shop.nl. Ik weet niet of er voorwaarden aan verbonden zijn, maar 2 tientjes korting op een 30GB X5L is toch netjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Piggen op 05-03-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
MPmad schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:12:
Bij mp3spelers.nl is hij €389 inclusief dock.

Ik zag ook nog 'VKmag-actie' bij mp3shop.nl. Ik weet niet of er voorwaarden aan verbonden zijn, maar 2 tientjes korting op een 30GB X5L is toch netjes.
inderdaad, die laatste heb ik ook gezien, en heb even een mail gestuurd. ALs ik morgen antwoord krijg zal ik even vermelden of er nog verdere voorwaarden aan die "actie" zitten. Zo niet dan bestel ik m meteen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loop naar Expert (ja echt), vraag of ze in het systeem willen kijken voor een Iaudio 30 gig X5L inclusief docking. Zegt de verkoper een andere prijs dan 379 dan laat je hem bellen met Iaudio. Dan zal hem verteld worden dat de actieprijs 379 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 15:11

EgoPro

Time is an illusion.

De A2 ligt hier in denemarken voor 466 euri's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De adviesprijs van de Iaudio 6, wordt 299 euro, dus met een beetje mazzel is hij via internet wat goedkoper te krijgen :P Misschien is hij dan via internet wel voor rond de 249 te krijgen.
Dus dan wordt het zeker een concurrent voor de Iriver H10, Apple Ipod nano.
Nadeel is echter dat hij, in tegenstelling tot Nano en H10, amper in de echte winkels te krijgen is.
Dit is een groot nadeel, want dan loopt Iaudio een hoop omzet mis, dat is een ding wat zeker is.

http://www.tu-and-tu.com/...itel.iAudio-6-Review.aspx

Misschien kan de TS nog wat meer info in zijn startpost zetten??
:Y)

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 157478 op 07-03-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
hellboy123 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:50:
[...]

inderdaad, die laatste heb ik ook gezien, en heb even een mail gestuurd. ALs ik morgen antwoord krijg zal ik even vermelden of er nog verdere voorwaarden aan die "actie" zitten. Zo niet dan bestel ik m meteen :9~
de actie is eigenlijk alleen voor VKmag leden, maar iedereen kan m gewoon bestellen! dus voor 369(X5L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:14
Die aanbieding van RAF is zeker niet meer geldig? Ik heb de X5L 30 GB daar twee maanden geleden al voor 349 gehaald (weliswaar zonder dock)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50

Flotter

Pelipper!

Anoniem: 157478 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:56:
De adviesprijs van de Iaudio, wordt 299 euro, dus met een beetje mazzel is hij via internet wat goedkoper te krijgen :P
bron www.tu-and-tu.com
Waar staat dat precies? Ik kan het niet vinden op die site...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
http://www.tu-and-tu.com/...itel.iAudio-6-Review.aspx\

"Prijs
De introductie adviesprijs voor de iAudio 6 is € 299,-"

Die vind ik toch wel een beetje aan de hoge kant en ik ben bang dat ze zich daarmee uit de markt prijzen. De oorspronkelijke €249 vond ik een mooie prijs. Maar ik vermoed dat de werkelijke prijs wel lager dan die €299 zou zijn.

Apart trouwens dat die 'review' niet eens volledig positief is, terwijl het toch de site van de importeur is.

"Zij moeten dan ook niet terugdeinzen van het prijskaartje van de iAudio 6, namelijk voor zo'n driehonderd(!) euri's zijn zij de trotse eigenaar van de iAudio 6...maar dan zijn deze mensen ECHT trots."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50

Flotter

Pelipper!

MPmad schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:25:

"Prijs

Die vind ik toch wel een beetje aan de hoge kant en ik ben bang dat ze zich daarmee uit de markt prijzen. De oorspronkelijke €249 vond ik een mooie prijs. Maar ik vermoed dat de werkelijke prijs wel lager dan die €299 zou zijn.

Apart trouwens dat die 'review' niet eens volledig positief is, terwijl het toch de site van de importeur is.

"Zij moeten dan ook niet terugdeinzen van het prijskaartje van de iAudio 6, namelijk voor zo'n driehonderd(!) euri's zijn zij de trotse eigenaar van de iAudio 6...maar dan zijn deze mensen ECHT trots."
Ah, de iAudio 6. Da Ni-LXL was het zesje vergeten waardoor ik er eigenlijk vanuit ging dat't om een prijsverlaging van de X5 ging (goedkoopste versie) (waarschijnlijk omdat ik zelf overweeg zo'n ding aan te schaffen) :X :P

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er al iemand met een A2? Heeft diegene bij opnames van de tv ook last van dat er boven- en onderaan een deel wordt afgesneden? Ik denk, maar ik wil even weten of dit niet gebeurt als je je beeld op 16:9 ipv. 4:3 zet. Is de kwaliteit van deze opnamen ook goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-01-2018
Anoniem: 158187 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:49:
Is er al iemand met een A2? Heeft diegene bij opnames van de tv ook last van dat er boven- en onderaan een deel wordt afgesneden? Ik denk, maar ik wil even weten of dit niet gebeurt als je je beeld op 16:9 ipv. 4:3 zet. Is de kwaliteit van deze opnamen ook goed genoeg?
Ik ben van plan er 1 te gaan kopen. Afgezien van dat ga ik het waarschijnlijk bij een amerikaanse winkel kopen en naar nederland verschepen. Ik heb ff gesnuffeld bij de douane en er geldt een percentage van 19 procent waardoor ik voor de 30GB versie 430 inclusief verzend en import kosten. Ik weet dat ik hem dan naar US moet sturen voor garantie maar dat risico neem ik.

MBP 2.2 GHz, 2 GB, 8600GT 128mb, Bootcamp Vista, Crumpler Gel Sleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Voor de A2 is de firmware nu al open-source vergrijgbaar.
quote van iAudiophile forum:
Not sure how relevant this is, but iAudio posted a notice of the "GNU GENERAL PUBLIC LICENSE" on its website together with a link to a "cowon_pmp_a2_src_1.59_GPL.tar.gz".
I'm guessing this is the source file, haven't gotten a look at it as I'm still downloading it. Also guessing that its the GPL source for firmware version 1.59

Caution: The file is 78.25MB in size.

[The actual notice]
* Notice of GNU GENERAL PUBLIC LICENSE
This product has some free software which are copyrighted by the Free Software Foundation and the library includes the software is subject to the observance of the terms of the GNU General Public License as published by the Free Software Foundation. [Download]
http://eng.iaudio.com/dow...mp_a2_src_1.59_GPL.tar.gz
78 meg

Zou mooi zijn als ze de andere firmware's (x5?) ook open source maakten.

[ Voor 7% gewijzigd door Ewald ! op 07-03-2006 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-06 13:12
Ewald ! schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 06:57:
Voor de A2 is de firmware nu al open-source vergrijgbaar.
quote van iAudiophile forum:

[...]

http://eng.iaudio.com/dow...mp_a2_src_1.59_GPL.tar.gz
78 meg

Zou mooi zijn als ze de andere firmware's (x5?) ook open source maakten.
Daar zou ik niet al te veel op hopen. Bij de A2 waren ze geloof ik verplicht een gedeelte van de broncode (het is niet het volledige OS geloof ik) openbaar beschikbaar te stellen, vanwege de GPL. Bij de andere spelers gebruiken ze dacht ik gewoon volledig zelf ontwikkelde firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:56:
De adviesprijs van de Iaudio 6, wordt 299 euro, dus met een beetje mazzel is hij via internet wat goedkoper te krijgen :P Misschien is hij dan via internet wel voor rond de 249 te krijgen.
Dus dan wordt het zeker een concurrent voor de Iriver H10, Apple Ipod nano.
Nadeel is echter dat hij, in tegenstelling tot Nano en H10, amper in de echte winkels te krijgen is.
Dit is een groot nadeel, want dan loopt Iaudio een hoop omzet mis, dat is een ding wat zeker is.

http://www.tu-and-tu.com/...itel.iAudio-6-Review.aspx

Misschien kan de TS nog wat meer info in zijn startpost zetten??
:Y)
Zo me post een beetje aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159915

Hallo,

Mogelijk is deze vraag al eerder aan de orde geweest, maar is er een Nederlandse handleiding van de iaudiox5v die uitgebreider/beter vertaald is dan die er standaart bij zit? Lijkt wel alsof een oude bijziende kater de boel vertaald heeft. Ik kom met de Engelse versie al iets verder, maar het houdt niet over. Als niet, heeft iemand dan tips hoe ik de instellingen van de iaudio het best kan zetten als ik via de stereokabel een tape (zo'n middeleeuws opslagmedium) wil opnemen? Kan dit uberhaupt eigenlijk?
Nog 1 vraag: die D-playlist, wat is daar nou het voordeel van?
Thnx voor antwoord,
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Is deze beter?

Voor opnemen zou ik de equalizer gewoon op flat zetten en alle geluidseffecten uit. En het leuke van de D-playlist is dat je zo onderweg snel een playlist kunt maken zonder computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159915

Yep, al veel beter. De gedetailleerde specs ontbreken gewoon in mijn handleiding terwijl er wel naar wordt verwezen. Ga je behoorlijk aan jezelf twijfelen |:( Dank voor je antwoord. Oh ja, Dal is ook duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
MPmad schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:25:

"Prijs

Als reactie op die review, waar staat dat de iAudio 6 eind februari in Nederland verkrijgbaar is, heb ik Tu&Tu gebeld. Daar werd me verteld dat er nog even gewacht wordt met het verkopen van de iAudio 6 in Nederland tot April. Momenteel zou de prijs inderdaad 299 euro bedragen, maar Tu&tu wacht tot de prijs/kwaliteit verhouding beter is. In April verkopen ze de iAudio 6 namelijk waarschijnlijk voor 279 euro. Nog eventjes geduld dus

[ Voor 3% gewijzigd door koenderks op 08-03-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MPmad schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:09:
Is deze beter?

Voor opnemen zou ik de equalizer gewoon op flat zetten en alle geluidseffecten uit. En het leuke van de D-playlist is dat je zo onderweg snel een playlist kunt maken zonder computer.
Volgens mij is de line-in gewoon al pure stereo (flat zoals jij het noemt) en hoef je daarvoor geen instelling te wijzigen. Zou wel apart zijn als hij het lijnsignaal vóór het opnemen eerst bewerkt met al zijn instellingen.

Iemand trouwens opgemerkt dat je via de dock van de X5 geen bestanden over kan zetten? Hij laadt wel op en maakt dus wel gebruik van stroom via USB, echter Windows leest hem verder niet. Tenminste, mijn X5L 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat heb ik ook eens gehad met mijn dock maar dan staat ie er niet goed in moet je dex5 wat harder aandrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja merk het :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14572

Ik ben ook erg benieuwd naar de iAudio 6. Vooral naar de duurzaamheid van het schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Dat zal wel goed zitten. De schokbestendigheid is in ieder geval groter dan bij grotere harde schijven. En in de kwaliteit van Toshiba heb ik ook wel vertrouwen.

MK2006GAL (1,8")
Operating Vibration 2.0G (15-500 Hz)
Operating Shock 500G/2.0ms
Non-Operating Shock 1,500G/1.0ms

MK4001MTD (0,85")
Operating Vibration 2G (5-500 Hz)
Operating Shock 1000G/1ms
Non-Operating Shock 2,000G/1.0ms

Overigens lijkt firmware 2.10 voor de X5 eindelijk final te zijn. Lijkt, want de datum van plaatsing is nog steeds hetzelfde als die van beta8. Enfin, installeren kan vast geen kwaad. Download hem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar dus geen schokkend nieuws op Cebit van Iaudio ( http://www.iaudiophile.net/news.php ) zoals de medewerker mij al verteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb sinds zaterdag mijn A2 binnen, maar als ik ID3 tags lees tijdens het afspelen scrollen ze niet, maar worden ze gewoon afgehakt. Idem voor de bestandsnaam bovenaan. Is er iemand die weet hoe dit komt? Of zal het wel met een van de volgende firmware update's verholpen worden.

Verder kan ik ook nog steeds geen tv opnemen, maar dit ben ik nog aan het uitzoeken. Het ligt misschien aan de aansluitingen op mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man on Fiya
Anoniem: 158187 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:53:
Ik heb sinds zaterdag mijn A2 binnen, maar als ik ID3 tags lees tijdens het afspelen scrollen ze niet, maar worden ze gewoon afgehakt. Idem voor de bestandsnaam bovenaan. Is er iemand die weet hoe dit komt? Of zal het wel met een van de volgende firmware update's verholpen worden.
Dit is als het goed is al lang verholpen... firmware goed geïnstalleerd?
Verder kan ik ook nog steeds geen tv opnemen, maar dit ben ik nog aan het uitzoeken. Het ligt misschien aan de aansluitingen op mijn tv.
Het kan zijn dat je hem in een gewone AV ingang hebt gedaan... kijk of je een "AV-out" ingang ergens hebt. Hoewel dit niet super standaard is op europese tv's. Het makkelijkst kun je het doen via de AV-out op je DVD speler of VCR of Satelliet box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazeker. Dat was het eerste wat ik deed toen ik hem op mijn pc aansloot ;) Ik moet wel zeggen dat het probleem zich alleen voordoet als ik een bestand afspeel. Dan zie je dus dat cd-logo zeg maar en daaronder de ID3 tags. Die scrollen dus niet, net zoals de bestandsnaam helemaal bovenaan.

Volgens mij heb je gelijk over dat opnameprobleem. Ik stop die stekkers namelijk in de voorkant in mijn tv en ik denk dat dat geen output is. Ik dacht het probleem te gaan verhelpen door zo'n scart-blokje te kopen met drie van die female tulpaansluitingen, maar is scart dan wel output?
Het makkelijkst kun je het doen via de AV-out op je DVD speler of VCR of Satelliet box
Ja maar ik wil juist tv programma's opnemen en die heb ik niet in mijn dvd speler geprogrammeerd

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 158187 op 13-03-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man on Fiya
Anoniem: 158187 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:13:
[...]
Ja maar ik wil juist tv programma's opnemen en die heb ik niet in mijn dvd speler geprogrammeerd
Nee, sry ik leg het verkeerd uit. Kijk, je hebt geen "schedule recording" op de A2, dus moet je het doen door zelf op de REC knop te drukken. Daarvoor heb je een tuner nodig. Die zit ook in je dvd recorder (van speler weet k niet precies... verschilt volgens mij) of je VCR. Dus je hebt iig een signaalbron nodig... niet per se een apparaat waarmee je opnames kan maken... capishe? :) 8)7 ... als je het niet begrijpt snap ik dat wel...

Oh btw... het apparaat waar "signaal" uit komt moet dus echt een SCART/3Tulp uitgang hebben met AV out :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De A2 heeft wel degelijk scheduled recording.. Heb je er ook een?? Kijk maar bij alarm.. Daar kun je de speler op een gekozen tijdstip laten opnemen. Ik weet niet of dat precies is wat je bedoelt maar ok. Ik snap het door je hulp al iets meer, maar nog blijft het nogal vaag voor me.
Afbeeldingslocatie: http://pctop.nl/images/206.jpg
Ik dacht dus hiermee het signaal (antenneontvangst dus) af te kunnen tappen als ik de schakelaar op output zet. Ik ben er nog steeds niet achter of mijn tv deze output ook door de scart kan leveren. Is het zowieso wel mogelijk om uit de scart van je tv antennesignaal te 'halen'??
Dan zou het met zo'n blokje moeten lukken toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man on Fiya
Nee ik heb hem nog niet :'( :'( :'( maar ben hard aan het sparen. Maar ik wist niet dat hij scheduled recording had... :9~ However, het maakt niet uit door wat voor ding je tussen het signaal en de A2 zet, zolang hij dus maar AV-out heeft... dit is omdat hij dan weet dat hij zijn gewone signaal moet doorzetten naar de AV-out i.p.v dat hij signaal ontvangt (VCR,DVD, Console). Btw nou weet k het weer... je kan toch wel scheduled recording doen zolang de tv aanstaat :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Gister 2.10 final firmware op mijn X5 gegooid. Maar als ik nu een filmpje start krijg ik een melding te zien (in het koreaans... ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, Builder N00b, bedankt voor je hulp. Ik koop wel gewoon zo'n blokje en dan zie ik het wel. Anders ga ik al me zenders maar weer eens in me oude stoffige videorecorder programmeren ;)
Als je nog wat over die (prachtige :9~) A2 moet weten vraag maar raak. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Videorecorder blijft de shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
A2 firmware V1.66 beta

En nog zoiets als de 'A2 Font Maker 1.0 beta'. Geen idee of dat ding uberhaupt in het Engels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou iemand het originele bootlogo van de A2 kunnen posten. Je kunt hem vinden in LOGO in de map PHOTO.
Ik ben hem kwijt, omdat ik een ander bootlogo erop had gezet en dan verwijderd hij automatisch de oude :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man on Fiya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Anoniem: 158187 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:07:
Zou iemand het originele bootlogo van de A2 kunnen posten. Je kunt hem vinden in LOGO in de map PHOTO.
Ik ben hem kwijt, omdat ik een ander bootlogo erop had gezet en dan verwijderd hij automatisch de oude :'(
Heb je al op de officiele site van cowon gekeken? Daar is hij misschien te downloaden, er zijn een hoop botlogos van iaudio te downloaden iig. Bij JetLogo voor de iAudio 4/5 zit het originele logo ook erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Danku _/-\o_

Ja ik had dat nieuwe bootlogo van de site van cowon gehaald... maar ik kon de originele daar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar om hen te laten werken moet je er een 256 kleuren bitmap van maken en dan ziet ie er zo uit :X
Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/984/a2logo5ih.png

Ik heb alles gedaan zoals het moet... extentie verwijdert, A2_LOGO genoemd en netjes met de joystick ingedrukt aangezet. Is er een manier, waardoor de foto er niet zo uberlelijk uitziet, want zo zag hij er eerst niet uit.

Zou iemand hem anders origineel kunnen posten. Er staat dan geen extensie achter, maar dan moet je er even .bmp achter zetten. Dan kan ik die extensie weer weghalen en is hij ook meteen zonder kwaliteitsverlies.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 158187 op 17-03-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik heb de 24bit versie even voor je omgezet naar een 8bit (256 kleuren) versie. Het resultaat hiervan is heel erg afhankelijk van het gebruikte programma en de gebruikte methode. Ik heb Paint Shop Pro gebruikt met een Optimized Octree palet en de reductie methode Error diffusion.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/DeeD2k2/a2_logo-8bit.bmp

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Danku meneer de moderator _/-\o_ :D
Zo was ie eerst ook.. ik zal ook maar weer eens op zoek moeten naar een photoshop programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12430

Bootlogo voor de X-5:

Hoi ik heb hier een rar voor je van mijn logo van de x5-v die staat in system.
www.jakobenjeanne.nl/system.rar

Hoop dat dit de goeie is.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 12430 op 17-03-2006 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ik heb nu ook een x5 van 60gb, maar ja, nog geen hoesje. En zo'n dure mp3 speler wil ik natuurlijk niet ombeschermd in m'n zak hebben zitten. Dus ik wou zo'n mooi leren hoesje van noreve bestellen, maar ik vroeg me af hoe lang het ongeveer duurt voor je hem binnenhebt, kon ik namelijk niks over vinden op GoT.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Toen ik het hoesje voor mijn M3L bestelde (vorig jaar maart) had ik het binnen 2 dagen. Het bedrijf is intussen wat gegroeid, maar ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171307

Poe hee ik denk dat ik eruit ben, het wordt voor mij een iaudio X5L vanwege goede geluiskwaliteit en mooi design. Ook de voice recorder schijnt best goed te zijn en ik kan op vakantie mijn foto's opslaan.

Ik heb alleen een vraagje: heb ik een cradle nodig? Ik begrijp dat je daarmee gelijktijdig de iaudio op je pc aansluit en op kan laden, maar dat kan neem ik aan ook afzonderlijk zonder cradle?

Ik heb even wat onlineprijzen op een rij gezet:
20GB X5L redcoon 329,-
20GB X5L mp3spelers met beschermhoes 359,-

30GB X5L redcoon 368,-
30GB X5L mp3shop (VKMag actie) 369,-
30GB X5L mp3spelers met dock 389,-

Nog tips, suggesties iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Een dock of cadle is alleen maar een leuke extra voor de spelers. Er wordt een subpack meegeleverd waarop de zelfde aansluitingen zitten. Het zit er alleen wat minder mooi uit.

Voor ervaringen met de webshops, verwijs ik je naar de Shopsurvey. Daarmee moet je een aardig beeld kunnen schetsen van de betrouwbaarheid ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117277

De 'klik'van de joystick beweging naar rechts was er niet meer, dus 'lam'zeg maar
Onder garantie nieuwe ontvangen, nu na maand begint hetzelfde euvel weer ...

Kent iemand dit probleem? ik ben zo verbaast dat dit gebeurt met een speler uit deze klasse..
Gebruik de speler en dus joystick niet buitengewoon vaak of intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Anoniem: 117277 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:14:
De 'klik'van de joystick beweging naar rechts was er niet meer, dus 'lam'zeg maar
Onder garantie nieuwe ontvangen, nu na maand begint hetzelfde euvel weer ...

Kent iemand dit probleem? ik ben zo verbaast dat dit gebeurt met een speler uit deze klasse..
Gebruik de speler en dus joystick niet buitengewoon vaak of intensief.
hhmm die klachten heb je wel vaker met dit soort stikjes, maar na een maand al :/ . Ik heb die van mij net 1.5 week, dus ik heb er verder nog geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, het is me dus gelukt om tv op te nemen met zo'n bovengenoemd scartblokje... Echt een aanrader voor A2 bezitters die ook tv willen opnemen. De kwaliteit is nou niet echt schokkend goed, maar het is dan ook geen dvd-recorder ;). Het ziet er ongeveer uit als opnames met een videorecorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=25412291,noline]
Nog tips, suggesties iemand?
Ja, loop naar Expert. Laat een medewerker in de computer kijken en bestel de Iaudio X5L 30 inclusief dock voor 379 euro! Mocht de Expert medewerker anders beweren dan kan je hem even met Iaudio laten bellen zodat ook hij kan leren dat de actie er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Hey mensen

Ik ben nu in HK en nu kan ik de volgende spelers goedkoop krijgen.

Cowon iAudio X5 20GB Voor 200 euro
Cowon iAudio X5L 30GB Rond de 250 Euro
Cowon iAudio X5 60GB Voor 300 Euro inc. Dock

Alleen nu zie ik dat overal de Remote uitverkocht is in Nederland, komt deze nooit meer? Want hier is die ook al niet te koop. Verder lijkt het mij een hele goede koop. Ik ga hem kopen icm de Ipod 60GB dus er kan misschien nog wel iets van de prijs af.

Kan je trouwens de taal instellen, lijkt mij wel zo handig als ik hem hier koop.

[ Voor 9% gewijzigd door Wackmack op 21-03-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wtf is de HK??

Maja als je toch in 'HK' bent, doe dan maar zo'n x5l voor ongeveer 250 euri voor mij als je zo vriendelijk bent.
email: d.zwier@planet.nl
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Hong Kong, lijkt me.

Nette prijzen, maar vergeet niet dat je het verschil zowat gelijk weer teniet doet als hij een keer stuk gaat en je hem weer naar Hong Kong kunt sturen. Daar Cowon geen internationale garantie heeft. De speler is probleemloos in het Engels in te stellen in ieder geval.

De afstandbediening zie ik trouwens gewoon op voorraad staan bij de 2 sites waar ik even snel gekeken heb, mp3spelers.nl en mmport.nl.

[ Voor 10% gewijzigd door Piggen op 21-03-2006 20:16 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast