Review van de A3. Helaas is ie in het Koreaans oid. Maar de pics zijn leuk.
Anoniem: 236114
De afstandsbediening van mijn X5L loopt steeds vast. Als ik hem opstart komt het juiste nummer op het schermpje, maar dat blijft er dan wel opstaan tot ik hem weer afzet. De knoppen van de afstandsbediening geven nog wel de juiste commandos door naar de speler, maar ik kan niet zien wat ik doe omdat het scherm vastzit. Kent iemand dit probleem?
Verder werkt mij joystickje in 1 richting niet meer goed, daar moet ik dan echt heel lang aan ’’trekken ’’ voordat hij reageert.
Ik heb mijn garantiebewijs niet meer en denk dat dat trouwens al verlopen is. Enig idee hoe ik mijn problemen kan oplossen? Ik wil hem echt nog niet afdanken…
Ps: domme vraag misschien (vrouwen en techniek toch he!), maar als je reset ben je toch niet al je bestanden kwijt he, of wel?
Verder werkt mij joystickje in 1 richting niet meer goed, daar moet ik dan echt heel lang aan ’’trekken ’’ voordat hij reageert.
Ik heb mijn garantiebewijs niet meer en denk dat dat trouwens al verlopen is. Enig idee hoe ik mijn problemen kan oplossen? Ik wil hem echt nog niet afdanken…
Ps: domme vraag misschien (vrouwen en techniek toch he!), maar als je reset ben je toch niet al je bestanden kwijt he, of wel?
Als je reset met dat knopje aan de zijkant ben je je bestanden niet kwijt.Anoniem: 236114 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:25:
De afstandsbediening van mijn X5L loopt steeds vast. Als ik hem opstart komt het juiste nummer op het schermpje, maar dat blijft er dan wel opstaan tot ik hem weer afzet. De knoppen van de afstandsbediening geven nog wel de juiste commandos door naar de speler, maar ik kan niet zien wat ik doe omdat het scherm vastzit. Kent iemand dit probleem?
Loopt de speler ook vast als je de afstandsbediening niet gebruikt? Als alleen je AB eraan is, is dat nog niet zo'n probleem.. Heb je dat vastlopen ook als er een ander bestand afgespeeld wordt? Nadat je gereset hebt of de speler losgekoppeld hebt van de computer, speelt hij automatisch het eerste bestand af (in de map movie volgens mij). Ik heb ook wel eens dat dit een corrupt bestand is (verkeerd gecodeerde video o.i.d.) en dan loopt de speler vast. Via de computer dit bestand verwijderen is dan de oplossing. Voor wat betreft het joystickprobleem: je zou kunnen informeren wat het kost om het te laten repareren. Cowon heeft hier veel ervaring mee dus misschien zijn ze wel coulant (bijv. als ze kunnen zien dat de speler minder dan twee jaar oud is). Ik zou er mee teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt, of anders contact opnemen met Cowon zelf voor meer info.
(Groot gelijk trouwens dat je de speler niet wilt afdanken, 't is nog steeds een topper zonder echte opvolger - als die van mij ermee ophoudt, zou ik niet weten welke nieuwe ik moest kopen en zou 'm dan ook laten maken)
Ik zit erover te denken de X5 60GB oeps niet meer leverbaar 30GB te bestellen. Ik wil er namelijk voornamelijk flac's op afspelen en dat neemt nogal wat ruimte in...
Wat ik wilde vragen is of iemand ervaring heeft met het afspelen van flac's. In het draadje kon ik dit niet vinden. Spelen ze goed af? Gapless? Hoe zwaar wordt de accu belast? Het laaste is van minder belang daar ik hem vooral thuis via de adapter zal gebruiken.
/edit: nu ik zoek naar prijzen zie ik dat geen enkele(?) X5 meer te krijgen is... niet mp3spelers.nl of kieskeurig.nl..en zie ook geen opvolger.
Wat ik wilde vragen is of iemand ervaring heeft met het afspelen van flac's. In het draadje kon ik dit niet vinden. Spelen ze goed af? Gapless? Hoe zwaar wordt de accu belast? Het laaste is van minder belang daar ik hem vooral thuis via de adapter zal gebruiken.
/edit: nu ik zoek naar prijzen zie ik dat geen enkele(?) X5 meer te krijgen is... niet mp3spelers.nl of kieskeurig.nl..en zie ook geen opvolger.
[ Voor 20% gewijzigd door GeekK op 25-10-2007 18:39 ]
yup, iAudio gaat meer richting de (dure) multimedia spelers (PMP's) tegenwoord. mega groot scherm, support voor video.GeekK schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:15:
Ik zit erover te denken de X5 60GB oeps niet meer leverbaar 30GB te bestellen. Ik wil er namelijk voornamelijk flac's op afspelen en dat neemt nogal wat ruimte in...
de (goedkope) hdd mp3 spelers van iAudio lijken helaas te verdwijnen
ik druf het bijna niet te zeggen, maar ik denk er zelf aan om een ipod classic 80gb te kopen...
/offtopic: Heh, daar zat ik ook over te denken, maar daar kan rockbox weer niet op..
Cowon geeft 2 jaar garantie. Hopelijk kun je nog een aankoopbewijs/rekeningafschrift vinden.Anoniem: 236114 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:25:
Knuppeltje is een veel voorkomend probleem en mijne werd dan ook zonder gezeur gerepareerd.
A3 te koop in korea+meer specs
Zou de speler ook engels kunnen of alleen nog maar koreaans?Display: 800x480 pixels with a brightness of 300 cd/m2
Headphone output: 32mW + 32mW @ 16Ω
Weight: 280g
TV-Out: NTSC & PAL, Component, S-Video, Composite
Video codec support: DivX 3.11/4/5/6, XviD, MPEG-4 SP/ASP, WMV 9/8/7, H.264 MP, M-JPEG, MPEG 1@ up to 1280x720, 30 fps
Video Audio support: MPEG1 Layer 1/2/3, WMA, FLAC, OGG Vorbis, AAC/AAC+, AC3, BSAC, True Audio, WavPack, G.726, PCM
Subtitle support: SMI, SRT, SUB and DivX format
Audio Codec Support: MPEG1 Layer 1/2/3, WMA, FLAC, OGG Vorbis, OGG FLAC, APPLE Lossless, AAC/AAC+, AC3, True Audio, Monkey Audio, MusePack, WavPack, G.726, PCM
Meta tag support: ID3 V1, ID3 V2.2/V2.3/V2.4, Vorbis Comment, APE Tag V2, MP4 Tag, MATROSKA Tag, WMA Tag
Equalizer: 10 band
Image format support: JPG, GIF, PNG, TIF, BMP, RAW
Mobile TV (optional): T-DMB / DVB-T / 1SEG
Video Recording capabilities: ASF at 720x480, 3Mbps
Line in Audio Recording: FLAC @ 48 KHz, WMA at 192Kbps
Fatsoenlijke subtitlesupport zie ik
Lekkere complete specs ook, geweldig veel codecs. Wordt een goede concurrent voor de Archos-spelers.
Daarvoor hebben we Vraag & Aanbod
[ Voor 80% gewijzigd door DeeD2k2 op 20-11-2007 13:00 ]
PSN: Sluuz
Zit zelf te denken aan de Iaudio 7. 16GB. Heb nu een 3G ipod met 15GB en moet zeggen dat het meer dan voldoende is. Luister toch nooit meer dan dit. En als ik echt een album erop moet hebben dan verwijder ik wel ff een oude die ik toch nooit luister. Bovendien moet ik geen videoplayer ofzo. Ga echt geen film kijken op zo'n prutschermpje. Dus ik denk dat ik met de Iaudio wel goed zit:
60 uur speeltijd
16GB Flash (lekker snel)
Klein
Goede audiokwaliteit volgens de reviews
60 uur speeltijd
16GB Flash (lekker snel)
Klein
Goede audiokwaliteit volgens de reviews
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Daarvoor moet je in [Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers zijn, het zijn immers flashspelers
Ik heb een Cowon A2, deze heeft o.a USB-OTG, ik dacht meteen aan andere USB apparaten via USB-OTG opladen of van stroom voorzien.
De ingebouwde "USB host connection" functie van Cowon A2 geeft ongeveer 1 minuut stroom (Via otg), vervolgens komt er een foutmelding als geen hardschrijf/usb-stick/cardreader gevonden is.
Mijn mobiel kan ik wel opladen want deze kan zich "voordoen" als een USB Mass Storage Device, de A2 blijft mijn mobiel voeden, echter de scherm en de HDD blijven aan/spinnen.
Ik denk persoonlijk dat mijn A2 een redelijke "portable USB charger" kan worden, mits je voor elkaar krijgt om de scherm en de HDD uit te zetten.
Er zijn vast wel ook anderen die hieraan gedacht hebben, ik persoonlijk denk dat d.m.v een simple fw aanpassing dit mogelijk zou zijn.
mijn vraag is aan jullie, wat denken jullie hiervan? is dit een handig idee/functie of zal de fabrikant(en) nooit zo een functie implementeren.
De ingebouwde "USB host connection" functie van Cowon A2 geeft ongeveer 1 minuut stroom (Via otg), vervolgens komt er een foutmelding als geen hardschrijf/usb-stick/cardreader gevonden is.
Mijn mobiel kan ik wel opladen want deze kan zich "voordoen" als een USB Mass Storage Device, de A2 blijft mijn mobiel voeden, echter de scherm en de HDD blijven aan/spinnen.
Ik denk persoonlijk dat mijn A2 een redelijke "portable USB charger" kan worden, mits je voor elkaar krijgt om de scherm en de HDD uit te zetten.
Er zijn vast wel ook anderen die hieraan gedacht hebben, ik persoonlijk denk dat d.m.v een simple fw aanpassing dit mogelijk zou zijn.
mijn vraag is aan jullie, wat denken jullie hiervan? is dit een handig idee/functie of zal de fabrikant(en) nooit zo een functie implementeren.
Ik denk niet dat er een fabrikant geïnteresseerd is in het implementeren van deze feature. Ik vraag me af hoeveel mensen er op zitten te wachten. Ik neem aan dat de meeste mensen USB OTG gebruiken om bestanden naar de A2 over te zetten. Dan is het vrij onwenselijk dat tegelijkertijd het aangesloten apparaat de batterij van de A2 leegtrekt.
Anoniem: 222989
Ook ik ben het wachten op een opvolger van de X5L zat. Ik heb meer gb's nodig en heb inmiddels toch echt het punt bereikt dat ik bereid ben daar wat geluidskwaliteit voor in te leveren. Het zij zo.
Ik vroeg me af wat de 'kenners' hier op dit moment een X5L waard vinden bij verkoop. Hij is nog bijna in nieuwstaat, geen krassen en de batterij is door goed gebruik nog uitstekend (rond de 25/30 uur). Ik heb gehoord dat hij niet meer wordt verkocht dus ik vind het lastig er een prijs aan te hangen. Iemand ervaringen met verkoop?
Thnx!
Ik vroeg me af wat de 'kenners' hier op dit moment een X5L waard vinden bij verkoop. Hij is nog bijna in nieuwstaat, geen krassen en de batterij is door goed gebruik nog uitstekend (rond de 25/30 uur). Ik heb gehoord dat hij niet meer wordt verkocht dus ik vind het lastig er een prijs aan te hangen. Iemand ervaringen met verkoop?
Thnx!
De hamvraag: wat ga je kopen?Anoniem: 222989 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:56:
Ook ik ben het wachten op een opvolger van de X5L zat. Ik heb meer gb's nodig en heb inmiddels toch echt het punt bereikt dat ik bereid ben daar wat geluidskwaliteit voor in te leveren. Het zij zo.
Een vriend van mij zocht twee weken geleden nog naar een X5L, maar hij heeft uiteindelijk maar een Zen 60GB gekocht.. Wat het apparaat waard is vind ik moeilijk in te schatten.. wat de gek/fanaat ervoor geeft
Anoniem: 128983
Mijne is vrijdag gejat in Amsterdam, uit m'n tas in de 401...Anoniem: 222989 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:56:
Thnx!
Had 'm niet verzekerd, helaas... mocht je 'm verkopen, ik ben opzoek naar een X5L (30gb?)!!!
Mail me even op jortdevries @ gmai l . co m als je 'm kwijt wil!
Treurig trouwens dat ze die spelers van de markt halen, dat waren volgens mij juist de iPod killers! Ik weiger een iPod te nemen ivm brak geluid, maar zo wordt het er niet makkelijker op!
Tja waarschijnlijk kiest bijna iedereen voor een iPod en hebben fabrikanten geen zin om een speler te ontwikkelen die toch niet goed verkoopt.
Ja, maar je zou toch denken dat Cowon wil proberen de iPod te overtreffen. Al is het natuurlijk wel zo dat Cowon zich op een ander deel van de markt richt dan Apple. Cowon richt zich toch meer op de high-end gebruikers, en daar zijn er veel minder dan, dan al die kuddedieren die een iPod kopen.
Mijn batterij van m'n iAudio is na 2 jaar zowat dood (gaat nog maar een uurtje mee),
heeft iemand ervaring met het laten herstellen (nieuwe batterij laten plaatsen)?
Hoeveel kost zoiets?
En naar waar moet je dervoor bellen (ben Belg) ?
heeft iemand ervaring met het laten herstellen (nieuwe batterij laten plaatsen)?
Hoeveel kost zoiets?
En naar waar moet je dervoor bellen (ben Belg) ?
Q5 verkrijgbaar in de VS
Features:
* Display: 5.0" Touchscreen (800 x 480, 16.7 million colors)
* Capacity: 40 or 60GB
* Audio: MP3, WMA, ASF, OGG, WAV, FLAC, APE, MPC
* Video: DivX, XviD, MPEG4, WMV (max res: 720 x 480 at 30fps) with TV-Out
* Integrated WiFi and Bluetooth 2.0
* USB-Host
* FM Tuner, Voice Recorder, Text Viewer
* Flash Player 7 built-in (for games, browsing the web)
* Battery Life: 13 hours for Audio, 7 for Video
* Dimensions: 5.46" x 3.48" x 0.79"
Zo. Tijdje niks van gehoord, en nu is ie ineens gereleased. Leuk
Ben benieuwd naar de eerste reviews. Leuke features heeft het ding ook. Een echte concurrent voor de Archos-PMP's. Deze Q5 heeft zelfs meer, maar zal ook wel een slagje duurder zijn.
40GB voor $549 en 60GB voor $599 is inderdaad niet echt weinig.
De A3 is toch ook wel een goede concurrent lijkt me.RoD schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:31:
Zo. Tijdje niks van gehoord, en nu is ie ineens gereleased. LeukBen benieuwd naar de eerste reviews. Leuke features heeft het ding ook. Een echte concurrent voor de Archos-PMP's. Deze Q5 heeft zelfs meer, maar zal ook wel een slagje duurder zijn.
Jammer dat ik nog nergens de A2 heb kunnen bewonderen om te kijken of dit apparaat wat is (besturing o.a.). Weet iemand waar ze de A2 op voorraad hebben liggen?
De A3 is natuurlijk ook van Cowon
De A3 valt wel ongeveer in hetzelfde segment ja, maar heeft toch wel wat minder features. Logisch ook natuurlijk. Die Q5 is net iets meer bedoeld als UMPC, en dat merk je waarschijnlijk ook in de prijs.
Review van de Q5W
Ik lijkt wel of Cowon niets aan de afwerking van de speler gedaan heeft, jammer want verder is het een geweldige speler.
Ik lijkt wel of Cowon niets aan de afwerking van de speler gedaan heeft, jammer want verder is het een geweldige speler.
Creative lanceert mediaspeler met 32GB flashgeheugen
Nou hopen dat cowon dit voorbeeld volgt. Want 32gb flash geheugen is voor mij zeker wel genoeg
Lekker klein en lange accuduur.
Nou hopen dat cowon dit voorbeeld volgt. Want 32gb flash geheugen is voor mij zeker wel genoeg
Volgens die review is er dus veel mis met de interface.. Jammer, had ik niet verwacht. Ik neem aan dat er nog wel ruimte is voor verbetering dmv updates.master007 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:14:
Review van de Q5W
Waarom post je dit dan in het hdd-topicJelte schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:02:
Creative lanceert mediaspeler met 32GB flashgeheugen
Nou hopen dat cowon dit voorbeeld volgt. Want 32gb flash geheugen is voor mij zeker wel genoegLekker klein en lange accuduur.
Het is als vervanging voor een hdd speler.
Hdd wordt straks toch overbodig als flash groot genoeg wordt, en met 32 is die grens voor mij wel bereikt. En ja dan moet ik misschien maar overstappen naar het flash topic
Hdd wordt straks toch overbodig als flash groot genoeg wordt, en met 32 is die grens voor mij wel bereikt. En ja dan moet ik misschien maar overstappen naar het flash topic
Dat ben ik met je eens. Je kunt nu met flash al een groot aantal hdd-spelers vervangen. Zeker met een SDHC-kaart. Enige nadeel is nog de prijs, maar dat zal gauw genoeg veranderen.
Ja daar wacht ik nog even op. Maar gelukkig doet mijn M3 het na 3 jaar en 1 reparatie binnen garantie van de afstandsbedieningsmodule het nog steeds!
Ik vind de ontwikkeling maar ter-gend traag gaan.. een van de grote voordelen van flash is de langere accuduur. Deze Creative haalt 30 uur..Mijn X5L was er 2,5 jaar geleden al en die heeft evenveel geheugen en een speelduur van 35 uur. Nog geen enkele reden om de X5L te vervangen, geen enkele speler biedt echte voordelen zonder weer andere nadelen.RoD schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:44:
Dat ben ik met je eens. Je kunt nu met flash al een groot aantal hdd-spelers vervangen. Zeker met een SDHC-kaart. Enige nadeel is nog de prijs, maar dat zal gauw genoeg veranderen.
inderdaad. Ik ben soms ook aan het kijken naar een nieuwe mp3 speler, en met name de laatste tijd naar de zune80. Het enigste wat me er van weerhoudt is de geluidskwaliteit. Die is zo goed bij de x5L, ik heb een week een ipod gehad, en deze meteen weer terug gebracht. Bij de nieuwe zune vind ik het echt raar dat ze de EQ eruit hebben gesloopt, dat zal ik zeker missen.LVGH schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:29:
[...]
Ik vind de ontwikkeling maar ter-gend traag gaan.. een van de grote voordelen van flash is de langere accuduur. Deze Creative haalt 30 uur..Mijn X5L was er 2,5 jaar geleden al en die heeft evenveel geheugen en een speelduur van 35 uur. Nog geen enkele reden om de X5L te vervangen, geen enkele speler biedt echte voordelen zonder weer andere nadelen.
Op de Amerikaanse Cowon site het volgende:

Hopelijk bedoelen ze met 'coming soon' deze week
Dan kan ik nog een A3 laten meenemen i.p.v. een Zune 80.

Hopelijk bedoelen ze met 'coming soon' deze week
Weet iemand waar ik nog een X5L kan bestellen? Ik heb er een besteld bij MMPORT maar die lui leveren niet uit.
P6T Deluxe, i7 920, 6GB RAM, HD6970
Voor degene die het interesseert.. uiterlijk volgende week zou de Cowon A3 leverbaar moeten zijn in de US.Oesie schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:16:
Op de Amerikaanse Cowon site het volgende:
[afbeelding]
Hopelijk bedoelen ze met 'coming soon' deze weekDan kan ik nog een A3 laten meenemen i.p.v. een Zune 80.
in MM den haag hebben ze nog, zijn iets van 450 voor 60 gig versie. voor dat geld kan je net zo goed even wachten op de A3, die waarschijnlijk dezelfde prijs krijgtDr D schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:52:
Weet iemand waar ik nog een X5L kan bestellen? Ik heb er een besteld bij MMPORT maar die lui leveren niet uit.
Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32
De A3 is leverbaar in de Mediamarkt. De 30GB versie hebben ze op voorraad. De eerste reviews van de A3 verschijnen nu ook her en der en de resultaten m.b.t. de video vallen tegen. Ik daarom maar voor een Zune2.
Anoniem: 222989
Voor het verkopen van je spullen hebben we Vraag & Aanbod
[ Voor 91% gewijzigd door DeeD2k2 op 19-12-2007 14:43 ]
Review van de A3
Voor de luie mensen:
Voor de luie mensen:
Conclusion
The Cowon A3 is a versatile PMP destined for greatness. Though it does not have fancy features like WiFi or Bluetooth, it does one thing amazingly well: playing media files. No other players support more file formats and codecs than the A3. Add to that a gorgeous LCD screen, an intuitive interface and the ability to use it as a poor man's Tivo, there is just no end to what this little player can do.
De A3 is te krijgen op Mp3spelers.nl, stevig aan de prijs.
Dit staat er overigens bij:
Dit staat er overigens bij:
Ook de Q5W is er te krijgen. En ook daarvoor moet er een beste schep met geld neergelegd worden.Nu leverbaar in 30 en 60 GB!De Cowon DT1 (voor digitale televisie) werkt nog niet in Nederland. Met toekomstige firmware upgrade zal dit wel mogelijk worden.
Effe een search gedaan, hier en elders naar de Q5 (Q5W in europa).
Maar ik vind dus nergens deftige uitleg over het GPS-gedeelte!?! Ligt dit aan mij?
Op de officiele cowon-sites word geen woord gezegd over GPS, en op de andere sites vind ik dat er voor het gps-gedeelte een apparte ontvanger (waarschijnlijk in de houder) nodig is...
Zou willen weten of het de moeite is hierop te wachten want als de prijs nog wat daalt en het GPS-gedeelte ECHT goed is dan lijkt dit me nog wel een deftig all-round apparaat...
Iemand dus meer info, voornamelijk over het GPS-gedeelte?
Maar ik vind dus nergens deftige uitleg over het GPS-gedeelte!?! Ligt dit aan mij?
Op de officiele cowon-sites word geen woord gezegd over GPS, en op de andere sites vind ik dat er voor het gps-gedeelte een apparte ontvanger (waarschijnlijk in de houder) nodig is...
Zou willen weten of het de moeite is hierop te wachten want als de prijs nog wat daalt en het GPS-gedeelte ECHT goed is dan lijkt dit me nog wel een deftig all-round apparaat...
Bij de aankondiging op mp3spelers.nl staat dit:Tunboy schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:04:
Effe een search gedaan, hier en elders naar de Q5 (Q5W in europa).
De GPS functie is helaas niet voor de Europese markt van toepassing. Deze functie is vooralsnog alleen in de VS beschikbaar. In de toekomst kan een verandering hierin plaatsvinden.
Ik denk niet dat iemand de Q5W al heeft, maar er is al nieuwe firmware
Wat fixjes en wat kleine toevoegingkjes. Niet echt spannend maar al wel vrij vlot
Wat fixjes en wat kleine toevoegingkjes. Niet echt spannend maar al wel vrij vlot
Had dat ene zinnetje ook gelezen vanop Mp3spelers.nl maar had gehoopt dat iemand toch al wat meer kon zeggen over wanneer GPS dan WEL zou beschikbaar worden in europa. Of iets meer over de landen waar het nu al beschikbaar is en wat de mensen er daar totnogtoe van vinden...
Kortom: word de Q5 de moeite om op te wachten als GPS of niet?
Wat ik wel al gevonden heb zijn enkele fotootjes (meestal met chinese uitleg erbij) waar je de Q5 als GPS ziet, en dat ziet er wel cool en erg grafisch (3D enzo) uit....
Kortom: word de Q5 de moeite om op te wachten als GPS of niet?
Wat ik wel al gevonden heb zijn enkele fotootjes (meestal met chinese uitleg erbij) waar je de Q5 als GPS ziet, en dat ziet er wel cool en erg grafisch (3D enzo) uit....
Weer een nieuwe speler: de N3
Het is eigenlijk een een Q5 maar dan met een 7" touchscreen, gps (dat heeft de Q5 toch ook?),zonder hardeschrijf maar met 2 SDHC slots.
Het is eigenlijk een een Q5 maar dan met een 7" touchscreen, gps (dat heeft de Q5 toch ook?),zonder hardeschrijf maar met 2 SDHC slots.
Ben benieuwd wat dat ding moet gaan kosten, aangezien je met een dergelijke videospeler toch wel meer dan -laten we zeggen- 8GB wilt. 2x16GB kost al zo'n 200 euro, dus dat tikt nogal aan, als je ook nog een schep geld voor de speler zelf neer moet tellen. Ik vrees dat Cowon hier ietsje te snel mee is. Puur en alleen op SDHC-geheugen afgaan vind ik op dit moment een stapje te ver. Ik had er liever een flinke hdd in gezien. Zal lastig concurreren worden met de Archos AV700.
Wel vind ik het idee heel aardig. 2 SDHC slots en deze hopelijk samen laten werken. Het is goed dat ze hier mee doorgaan. Bij de D2 vond ik het al een succes, dat SDHC-slot. Dit zou best eens populair kunnen worden, helaas denk ik dat nu niet het juiste moment is.
Wel vind ik het idee heel aardig. 2 SDHC slots en deze hopelijk samen laten werken. Het is goed dat ze hier mee doorgaan. Bij de D2 vond ik het al een succes, dat SDHC-slot. Dit zou best eens populair kunnen worden, helaas denk ik dat nu niet het juiste moment is.
Iemand release-date en/of prijs van dit nieuwe stukje speelgoed dat eigelijk in het 'flash' topic thuishoort en niet in het 'hdd' topic
Verkeerde topic
[ Voor 150% gewijzigd door Vihaio op 06-01-2008 16:14 ]
Cnet heeft een review van de A3 gefabriceerd.
Samenvatting:
Samenvatting:
Ik had al niet het idee dat de bediening erg prettig was met het joystickje.. Cnet bevestigd dat dus. Verder een goede concurrent voor de Archos-spelers.The good: The Cowon A3 portable video player (PVP) offers outstanding audio and video format support; a sharp, colorful screen; the most attractive Cowon user interface we've seen; built-in video output; video and audio recording capabilities; and superb audio quality.
The bad: The Cowon A3 is cursed with a clumsy joystick interface; a highly reflective screen; no support for DRM-protected media; and archaic music sorting. It's also a little on the chubby side.
The bottom line: The Cowon A3 portable video player is a fantastic value when judged on the merits of its file support and integrated video-recording capabilities. If you've got nimble fingers and an eclectic assortment of audio and video formats, the Cowon A3 should be at the top of your list.
Anoniem: 251038
Even een vraagje:
Ik wil graag via ebay de cowon a3 kopen uit amerika. (http://cgi.ebay.nl/Cowon-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)
Nu heb ik wel vaker wat besteld uit het buitenland en laten verzenden als gift. Nooit belasting hoeven betalen.
Nu vraag ik mij af hoe dat nu precies zit. Ik heb al gezocht door de verschillende topics maar ik wil graag zeker weten hoe het zit. Een voorbeeld:
Ik bestel de mp3speler voor $429 (389 mp3 40,- verzenden) dit is ongeveer 290 euro. Ik laat hem verzenden als gift.
Wat zijn dat mogelijkheden die kunnen gebeuren?
Voor zover ik weet:
- Ontvang het pakket gewoon zonder verder belasting te betalen.
- Hij wordt eruit gepikt en ik moet toch belasting en importkosten betalen:
Ze gaan denk ik uit van het bedrag dat op het pakket is geschreven??? Dan moet ik voor zover ik het goed heb:
(265 euro (mp3speler) + 0,19 *265 (btw)) + (0,095 * mp3 en BTW (importkosten mp3 spullen)) = 345 euro
Klopt dit?
En zijn er nog andere mogelijkheden om te proberen geen BTW en importkosten te betalen? Lager bedrag op de doos?
Alvast bedankt!
Misterqx
Ik wil graag via ebay de cowon a3 kopen uit amerika. (http://cgi.ebay.nl/Cowon-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)
Nu heb ik wel vaker wat besteld uit het buitenland en laten verzenden als gift. Nooit belasting hoeven betalen.
Nu vraag ik mij af hoe dat nu precies zit. Ik heb al gezocht door de verschillende topics maar ik wil graag zeker weten hoe het zit. Een voorbeeld:
Ik bestel de mp3speler voor $429 (389 mp3 40,- verzenden) dit is ongeveer 290 euro. Ik laat hem verzenden als gift.
Wat zijn dat mogelijkheden die kunnen gebeuren?
Voor zover ik weet:
- Ontvang het pakket gewoon zonder verder belasting te betalen.
Ze gaan denk ik uit van het bedrag dat op het pakket is geschreven??? Dan moet ik voor zover ik het goed heb:
(265 euro (mp3speler) + 0,19 *265 (btw)) + (0,095 * mp3 en BTW (importkosten mp3 spullen)) = 345 euro
Klopt dit?
En zijn er nog andere mogelijkheden om te proberen geen BTW en importkosten te betalen? Lager bedrag op de doos?
Alvast bedankt!
Misterqx
Tsja, je hebt de kans dat de douane je pakje eruit pikt, en je hebt kans dat de douane je pakje zonder problemen door laat gaan. Dat is afwachten. Voor wat algemene informatie kun je eens Importkosten, douanekosten en BTW bij kopen via eBay doorlezen. Dit topic is er in ieder geval niet voor bedoelt.
Mijn ervaring is dat wanneer je iets uit Amerika laat komen je veel meer kans op invoerkosten hebt dan wanneer je iets uit Azië laat komen.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
review van de A3
Beetje dezelfde conclusie als de andere reviews: de speler ziet er niet erg mooi uit en de knopjes zijn onhandig, maar de rest is wel heel goed.
Beetje dezelfde conclusie als de andere reviews: de speler ziet er niet erg mooi uit en de knopjes zijn onhandig, maar de rest is wel heel goed.
Jammer dat de cowon tov de archos 605 geen wifi heeft. Dan zou je toch de 605 moeten halen. Maar ik denk toch dat ik de cowon haal, vanwege de prijs,
Voor de archos heb je al voor de zelfde features (dus de dock) 100 euro extra en dan nog de plugin om te internetten.
Dan kom je met je 30 gig 605 al gauw bij de 450 euro...
En niet te vergeten dat de cowon al die codecs al heeft..
Maar goed, jammer dat er niet ff 1 uitkomt die beide features heeft
Maar volgens dat filmpje is de beeldkwaliteit van de archos wel wat slechter dan de cowon.
Voor de archos heb je al voor de zelfde features (dus de dock) 100 euro extra en dan nog de plugin om te internetten.
Dan kom je met je 30 gig 605 al gauw bij de 450 euro...
En niet te vergeten dat de cowon al die codecs al heeft..
Maar goed, jammer dat er niet ff 1 uitkomt die beide features heeft
Maar volgens dat filmpje is de beeldkwaliteit van de archos wel wat slechter dan de cowon.
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Laatste keer dat ik iets uit de VS bestelde heeft TNT de "aanslag" + 8,50 kosten opgelegd, bij de postbode betalen. kijk hier maar eens hoe dat tegenwoordig gaat.Anoniem: 251038 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:11:
Ik heb nu bijna 2 jaar een X5L 30gb, en de batterij begint nu kuren te vertonen. Ik laad m op, en de batterij loopt gigantisch snel leeg. VB: vannacht totaal opgeladen, vanochtend tijdens het fietsen binnen 30minuten leeg... Nu mijn vraag, zo ver ik weet zit er 2 jaar garantie op de speler, maar van de batterij weet ik het niet?
Ik heb twee weken geleden precies het zelfde probleem gehad, ik had hem gekocht in juli 2006. Ik had nog garantie (gekocht bij de mediamarkt), maar de mevrouw aan de servicebalie deed wel moeilijk, ze dacht dat de accu verwijderbaar was en dus geen onderdeel v/d speler is. Ik hoop dat de mijne kosteloos gemaakt wordt.hellboy123 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:09:
Ik heb nu bijna 2 jaar een X5L 30gb, en de batterij begint nu kuren te vertonen. Ik laad m op, en de batterij loopt gigantisch snel leeg. VB: vannacht totaal opgeladen, vanochtend tijdens het fietsen binnen 30minuten leeg... Nu mijn vraag, zo ver ik weet zit er 2 jaar garantie op de speler, maar van de batterij weet ik het niet?
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
Ik heb even een mailtje gestuurd @ (www.cowon.nl) en kreeg dit terug:Huig schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:42:
[...]
Ik heb twee weken geleden precies het zelfde probleem gehad, ik had hem gekocht in juli 2006. Ik had nog garantie (gekocht bij de mediamarkt), maar de mevrouw aan de servicebalie deed wel moeilijk, ze dacht dat de accu verwijderbaar was en dus geen onderdeel v/d speler is. Ik hoop dat de mijne kosteloos gemaakt wordt.
Dat is dus 60 euro, en dan ook nog verzendkosten. Twijfels twijfels...Bedankt voor uw reactie.
de accu valt niet meer onder de garantievoorwaarden aangezien accu’s altijd afnemen na twee jaar, ook te denken aan mobiele telefoons en dergelijke.
We kunnen de accu uiteraard ten alle tijden voor u vervangen,
U kunt hiervoor een reparatienummer aanvragen.
Voor dergelijke reparaties hanteren wij de volgende prijsopgave:
Printplaat X5 incl. accu: 33.00 euro
Accu X5L: 05.00 euro
Arbeidskosten: 22.00 euro
Totaalbedrag: 60.00 euro incl.
Graag vernemen we van u of u akkoord gaat met bovenstaande totaalkosten.
Alvast bedankt.
Weer een review van de A3
Pros
* Best TV-Out on a PMP
* Great Sound Quality
* Crisp LCD
* Solid Build Quality
* Codec Support
Cons
* Weak HD output
* Limited H.264 Support
* Not a User Friendly Interface
* Inaccurate Joystick
* Occasional GUI Lag
Ai dat is wel balen, ik ben best bereid om er 60 euro voor te betalen, het enige waardige alternatief voor mij op dit moment vind ik de Q5, maar ik weet al dat ik niet alle functies van dat ding ga gebruiken. Ik wacht ondertussen wel op een bercht van de media markt en hoop dat ik m'n speler weer snel terug krijg. Als vervanging moest ik terug naar m'n 6 jaar oude iRiver met 256 MB. Een prima ding, maar 2 cd's erop en hij is volhellboy123 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:21:
[...]
Ik heb even een mailtje gestuurd @ (www.cowon.nl) en kreeg dit terug:
[...]
Dat is dus 60 euro, en dan ook nog verzendkosten. Twijfels twijfels...
Ik heb nog een iRiver ihp-120 liggen, uitstekend ding. De lak is grotendeels weggesleten maar de batterij doet het naar bijna 5 jaar nog steeds alsof ie net nieuw is. Vandaar dat ik zit te twijfelen of ik mijn x5 wel laat repareren. Enerzijds vind ik 60euro voor alleen een batterij veel geld, anderzijds heb ik aardig wat plezier gehad van mn x5l.Huig schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:22:
[...]
Ai dat is wel balen, ik ben best bereid om er 60 euro voor te betalen, het enige waardige alternatief voor mij op dit moment vind ik de Q5, maar ik weet al dat ik niet alle functies van dat ding ga gebruiken. Ik wacht ondertussen wel op een bercht van de media markt en hoop dat ik m'n speler weer snel terug krijg. Als vervanging moest ik terug naar m'n 6 jaar oude iRiver met 256 MB. Een prima ding, maar 2 cd's erop en hij is vol
Volgens mij kun je als je een beetje handig bent de batterij van de X5(L) ook wel zelf vervangen. Ik dacht dat een of andere batterij voor een sony-ericsson telefoon er in past.
Zie bijvoorbeeld hier: http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=10538
Zie bijvoorbeeld hier: http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=10538
Niet aan cowon versturen om te repareren. Is gewoon te duur en duurt lang. Je kan idd via iaudiophile links vinden, waaronder de mijne, waar je het beste een accu kunt halen en hoe je het erin wil solderen. Het is niet moeilijk het solderen, alleen moet je wel een beetje voorzichtig omgaan met de dunne draadjes van je x5.
Jammer dat ik hier geen links kan zetten van de sites waar ik mijn accu heb gekocht, maar ik garandeer je 15+ afspeel uren na de verwisseling.. Dus zoek gewoon mijn post op bij iaudiohpile
Jammer dat ik hier geen links kan zetten van de sites waar ik mijn accu heb gekocht, maar ik garandeer je 15+ afspeel uren na de verwisseling.. Dus zoek gewoon mijn post op bij iaudiohpile
Kun je vertellen hoe je op dat forum heet? Ik kan niets vinden onder de naam FikkieHo (ben trouwens niet geregistreerd daar), en heb niet zo veel tijd om ff 36 pagina's door te bladeren.
Heb vandaag tevens een brief gehad van de mediamarkt, heeft die muts niet geluisterd achter de balie, en heb ik een prijsopgave gekregen voor het vervangen van de casing, er wordt met geen woord gerept over de accu. Morgen maar even langs
Heb vandaag tevens een brief gehad van de mediamarkt, heeft die muts niet geluisterd achter de balie, en heb ik een prijsopgave gekregen voor het vervangen van de casing, er wordt met geen woord gerept over de accu. Morgen maar even langs

http://iaudiophile.net/fo...hread.php?t=10538&page=32
Hier begint mijn post met de link, en je moet gewoon de instructies volgen van de eerste pagina;s..
daar heet ik fikkie
Hier begint mijn post met de link, en je moet gewoon de instructies volgen van de eerste pagina;s..
daar heet ik fikkie
[ Voor 7% gewijzigd door FikkieHo op 04-03-2008 17:37 ]
Had laatst m'n X5 binnengedaan om ook de batterij te laten vervangen en de micro (kapot),
krijg ik telefoon dat het niet meer te maken valt en ik een nieuwe mag komen uitkiezen
Eigenlijk wil ik dit helemaal niet, ik ben een audiofiel, de x5 was perfect, maar tmoet toch gebeuren,
daarom aan het twijfelen tussen A3 30 of 60 gig en de iAudio 7 16 gig.
Pro A3: losless flac encoding (neem piano, vocals en soms concerten op met condensatormics enz), 10 gig erbij
contra A3: veel groter (past nimeer in broekzak), mindere batterijduur (probleem op verre reizen)
Pro 7: véél langere batterijduur
contra 7: 4 gig minder (probleem want X5 20 gig stond nu al net niet vol), max line in recording wma 128 kbps
Hebben jullie mss nog aanbevelingen?
krijg ik telefoon dat het niet meer te maken valt en ik een nieuwe mag komen uitkiezen
Eigenlijk wil ik dit helemaal niet, ik ben een audiofiel, de x5 was perfect, maar tmoet toch gebeuren,
daarom aan het twijfelen tussen A3 30 of 60 gig en de iAudio 7 16 gig.
Pro A3: losless flac encoding (neem piano, vocals en soms concerten op met condensatormics enz), 10 gig erbij
contra A3: veel groter (past nimeer in broekzak), mindere batterijduur (probleem op verre reizen)
Pro 7: véél langere batterijduur
contra 7: 4 gig minder (probleem want X5 20 gig stond nu al net niet vol), max line in recording wma 128 kbps

Hebben jullie mss nog aanbevelingen?
Mijn afstandsbediening is het aan het opgeven, er zit ergens een breuk in de kabel. Mijn vraag is dus of iemand nog een fatsoenlijk werkende afstandsbediening heeft liggen voor een M3/X5.
Die zou ik wel voor een schappelijk prijsje willen overkopen.
Die zou ik wel voor een schappelijk prijsje willen overkopen.
Dankjewel voor de link. Die onthoud ik voor wanneer de nieuwe accu ermee ophoud. Gelukkig had ik nog garantie, alleen 15 euro betalen voor het onderzoeken wat het kost om de casing te vervangen (da's 63nogwat). Best veel geld nog, ik ben vet zuinig geweest op m'n X5, maar hij ziet er echt niet meer uit. Maar ach het gaat niet om het uiterlijk, maar wat eruit komtFikkieHo schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:37:
http://iaudiophile.net/fo...hread.php?t=10538&page=32
daar heet ik fikkie
Anoniem: 128983
Weet iemand waar ik mijn m3l kan laten repareren? De aansluiting van de mini-jack is losgeraakt, zonde!
Aangezien gisteravond mijn TWEEDE X5l gejat is *&#^*$
ga ik deze maar repareren...
Aangezien gisteravond mijn TWEEDE X5l gejat is *&#^*$
http://www.tu-and-tu.com/technische-support.aspx
Daar heb ik 2 jaar terug mijn M3 laten fixen (die het afgezien van de afstandsbediening helemaal goed doet
)
Daar heb ik 2 jaar terug mijn M3 laten fixen (die het afgezien van de afstandsbediening helemaal goed doet
in mijn x5 is de mini-jack ook los gegaan,deze heb ik zelf gesoldeerd,erg simpel. was bij mijn x5 maar 2 punten die los zaten
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Heb vandaag een q5 40GB gekocht, omdat mijn x5l 30Gb het had begeven en ik er nog wat voor terug kreeg bij mp3shop (wat een top service hebben ze daar
), maar ik denk nu al dat ik hem maandag ga ruilen. Ik heb hem net even in mijn broekzak gehad (lekker warm) en hij stopt er na 5 minuten al mee. Zelfs als ik hem gewoon naast me op mijn bureau leg stopt ie er na een half uur mee. Denk dat ie te warm wordt ofzo. Dus als dit voor maandag niet over is ga ik waarschijnlijk voor de 7 16GB, daar kan niet zoveel mee mis gaan denk ik.
zijn er trouwens mensen die hetzelfde probleem hebben? Of zijn er hier niet veel mensen met deze speler?
PS. Ik heb nog een afstandsbediening en een originele leren case voor de x5l 30GB voor mensen die interesse hebben
zijn er trouwens mensen die hetzelfde probleem hebben? Of zijn er hier niet veel mensen met deze speler?
PS. Ik heb nog een afstandsbediening en een originele leren case voor de x5l 30GB voor mensen die interesse hebben
de Q5 is niet echt bedoelt als losse mp3 speler lijkt me, maar wat jij omschrijft vind ik wel erg ver gaanthriller schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:46:
Heb vandaag een q5 40GB gekocht, omdat mijn x5l 30Gb het had begeven en ik er nog wat voor terug kreeg bij mp3shop (wat een top service hebben ze daar), maar ik denk nu al dat ik hem maandag ga ruilen. Ik heb hem net even in mijn broekzak gehad (lekker warm) en hij stopt er na 5 minuten al mee. Zelfs als ik hem gewoon naast me op mijn bureau leg stopt ie er na een half uur mee. Denk dat ie te warm wordt ofzo. Dus als dit voor maandag niet over is ga ik waarschijnlijk voor de 7 16GB, daar kan niet zoveel mee mis gaan denk ik.
denk dat er toch iets anders mis mee is.
Maaruh, hoe loopt dat nou met zo'n Q5 in je broekzak?
heb zelfs overigens de D2 16gb besteld omdat ik daarvan het geheugen nog kan uitbreiden. De 7 was mijn volgende keus geweest, maar die kun je moeilijk "blind" bedienen (en geheugen niet uitbreidbaar). Ik wil minstens kunnen skippen naar volgend liedje, en dat kan met de D2 blind, omdat er 2 in te programmeren knopjes opzitten. Met de 7 moeilijk. Je krijgt geen feedback van de touch-sensitive knopjes. Hij is echter wel weer net iets kleiner, en net iets meer runtime dan de D2.
Check mailthriller schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:46:
[..]
Je hebt een email terug.
De q5 is denk ik idd niet bedoeld als gewone mp3 speler, maar ik wil gewoon een cowon speler hebben met veel ruimte en dan is het dit of de a3 (welke ook niet echt klein is). gelukkig voor mij ben ik redelijk groot en stevig gebouwd en heb ik dus ook redelijk grote broeken en hij past gewoon zo in mijn zak. Ik heb nog geen hoes, deze krijg ik vandaag als het goed is (had ik gelijk besteld, maar was niet op voorraad) en of hij dan nog past weet ik niet.
Maar ik heb net besloten nog een week te wachten en hem gewoon vaak te gebruiken om hem echt goed te testen. Blijft hij het doen dan is het volgende week terug naar de winkel voor een simpele speler die niet oververhit kan raken
EDIT: Hij zit nu al een half uur in mijn zak en doet het nog goed. Heb net wlan uitgeschakeld misschien is dat de boosdoener. Die verhit mijn telefoon meestal ook lekker. Ondertussen is ie al weer 2x uitgevallen, of eigelijk blijft hij nu gewoon hangen (freeze). Was even de demo filmpjes aan het kijken en hij stopte gewoon en deed niets meer en hij was ook nog is heel koud dus hitte was het deze keer niet. Ik heb net even een format gedaan en ben nu al een uur radio aan het luisteren en dat lukt wel gewoon (heb even geen toegang tot muziek dus kan er niets op zetten)
En omdat het hier over reviews gaat zal ik van de week mijn ervaring posten. Ik begin gelijk wel met 1 minpuntje. De antenne voor radio zit in je oordopjes. Ik gebruik oordopjes van shure dus dit is echt heel jammer. Waarom past dat niet gewoon in deze gigantische speler. Laat ze dan de wlan antenne als radio antenne gebruiken. Internetten doe ik er toch niet op. (dit is dus onzin, foutje) Nouja nog een 2de ding. Ik kan het toetsenbord niet vinden, wat internetten helemaal moeilijk maakt
De q5 is denk ik idd niet bedoeld als gewone mp3 speler, maar ik wil gewoon een cowon speler hebben met veel ruimte en dan is het dit of de a3 (welke ook niet echt klein is). gelukkig voor mij ben ik redelijk groot en stevig gebouwd en heb ik dus ook redelijk grote broeken en hij past gewoon zo in mijn zak. Ik heb nog geen hoes, deze krijg ik vandaag als het goed is (had ik gelijk besteld, maar was niet op voorraad) en of hij dan nog past weet ik niet.
Maar ik heb net besloten nog een week te wachten en hem gewoon vaak te gebruiken om hem echt goed te testen. Blijft hij het doen dan is het volgende week terug naar de winkel voor een simpele speler die niet oververhit kan raken
EDIT: Hij zit nu al een half uur in mijn zak en doet het nog goed. Heb net wlan uitgeschakeld misschien is dat de boosdoener. Die verhit mijn telefoon meestal ook lekker. Ondertussen is ie al weer 2x uitgevallen, of eigelijk blijft hij nu gewoon hangen (freeze). Was even de demo filmpjes aan het kijken en hij stopte gewoon en deed niets meer en hij was ook nog is heel koud dus hitte was het deze keer niet. Ik heb net even een format gedaan en ben nu al een uur radio aan het luisteren en dat lukt wel gewoon (heb even geen toegang tot muziek dus kan er niets op zetten)
En omdat het hier over reviews gaat zal ik van de week mijn ervaring posten. Ik begin gelijk wel met 1 minpuntje. De antenne voor radio zit in je oordopjes. Ik gebruik oordopjes van shure dus dit is echt heel jammer. Waarom past dat niet gewoon in deze gigantische speler. Laat ze dan de wlan antenne als radio antenne gebruiken. Internetten doe ik er toch niet op. (dit is dus onzin, foutje) Nouja nog een 2de ding. Ik kan het toetsenbord niet vinden, wat internetten helemaal moeilijk maakt
[ Voor 43% gewijzigd door thriller op 30-06-2008 14:19 . Reden: Dingen toevoegen en fout doorstrepen ]
Waarom is dat jammer als je shure oordopjes gebruikt? Werkt het dan niet?
hm, ik dacht dat de ontvanger in de bijgeleverde oordopjes zat, maar blijkbaar werkt het dus met alle oordopjes
, dat is dan 1 probleem minder

Ik snapte ook al niet goed waarom dat een probleem zou zijn. Ik dacht al dat de geluidskwaliteit minder zou zijn ofzo.thriller schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:16:
hm, ik dacht dat de ontvanger in de bijgeleverde oordopjes zat, maar blijkbaar werkt het dus met alle oordopjes, dat is dan 1 probleem minder
Ik ben verkoper bij de mediamarkt, o.a. op de afdeling met mp3 spelers, en (vrijwel?) alle spelers die ik heb gezien gebruiken het snoer van de oordopjes (maakt niet uit welke) als antenne voor de radio.
Mij lijkt de Q5 echter nog steeds niet echt handig voor muziek. Veel te groot en lomp.
Jammer dat cowon geen (goedkope) HDD-based mp3 spelers meer maakt. Mijn M3 is alweer een jaar ofzo stuk, en heb steeds mijn telefoon als mp3 speler moeten gebruiken.
Niet optimaal dus.
Ik heb echt goed getwijfeld tussen een ipod classic of een cowon flash-based speler met minder geheugen.
Toch voor cowon gegaan, de D2, in 16gb. Daar kan ik nog een SD kaart (tot 32gb!!) in doen, en dat moet wel weer genoeg zijn voor mij. Daarnaast kun je de SD-kaart makkelijk wisselen. en 16gb SD-kaart kost nog maar net iets meer dan 40 euro, dus dat is nog goed te doen.
Hopelijk komt 'ie vandaag nog aan. Anders ergens in de loop van de week.
Ik zit er ook over te denken om de d2 te halen ipv deze, de grote vindt ik niet zo erg, maar dan moet het wel normaal werken. En het is idd jammer dat er geen goede kleine hd spelers meer zijn van cowon, de x5(L) was echt perfect.
Zo en hierdoor kan ik hopelijk weer even verder met mijn M3, die het nu al 3.5 jaar uithoudt
Graag gedaan.
Voor iedereen die trouwens interesse heeft in een Q5W 40 of 60 GB, deze zijn nu 380 en 400 euro bij mp3shop.nl
Ik heb vandaag mijn nieuwe Q5W 40G gehaalt en omdat ik 170 euro terug kreeg (aangezien ik nog 550 euro had betaald) heb ik er gelijk een Iaudio 7 16Gb zilver bij gehaald. Ik ga deze week wel even spelen en dan post ik hier mijn ervaring.
Voor iedereen die trouwens interesse heeft in een Q5W 40 of 60 GB, deze zijn nu 380 en 400 euro bij mp3shop.nl
Ik heb vandaag mijn nieuwe Q5W 40G gehaalt en omdat ik 170 euro terug kreeg (aangezien ik nog 550 euro had betaald) heb ik er gelijk een Iaudio 7 16Gb zilver bij gehaald. Ik ga deze week wel even spelen en dan post ik hier mijn ervaring.
Moet ik het blijven zeggen?
Ewald ! in "[HDD] Cowon iAudio HDD MP3 spelers ervar..."
[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 03-07-2008 20:14 ]
gemistEwald ! schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:07:
[mbr]Moet ik het blijven zeggen?Ewald ! in "[HDD] Cowon iAudio HDD MP3 spelers ervar..." [/mbr]
wow, das wel erg lekker. niet meteen een 60gb gepakt voor die 20 euro verschil?thriller schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:10:
Graag gedaan.
geweldige combo, de Q5 en de 7. De Ideale PMP, en de ideale pure muziekspeler met mega veel runtime.
Heb mijn D2 overigens ook binnen, en hij bevalt me prima. Heb wat video's omgezet, en het is ook best aardig te kijken. Maar het grote scherm van een Q5 trekt me wel.
Helaas heb ik het geld er nu even niet voor over (eerst een auto kopen
Hoe bevalt de 7 dusver?
Ben vooral geïnteresseerd in de besturing. Kun je makkelijk naar het volgende liedje skippen als 'ie in je broekzak zit?
Ik kwam er pas later achter dat de 60GB maar 20 euro duurder was (dit was eerst 50 euro), dus ik had hem al besteld en had geen zin om het weer te veranderen. Maar 40GB is voor mij wel voldoende, er komt voornamelijk muziek op en misschien af en toe een film, maar die gaat er na het kijken gelijk weer af.
De 7 is gewoon perfect en de besturing is heel goed te doen. De gevoeligheid is wel even wennen en zeker omdat je geen feedback krijgt, maar het gaat nu al goed. Ik kan je alleen niet zeggen of hij in je broekzak te besturen is, dat doe ik eigelijk nooit, omdat ik of een hele cd luister of losse nummers die altijd in verschillende mappen staan. Maar ik zal het vandaag is voor je uitproberen en dan pas ik deze post wel aan. (in je zak bedienen gaat NOOIT werken, daar is ie te gevoelig voor en je voelt de knoppen niet)
Oke sorry, ik zal het niet meer over de 7 hebben
De 7 is gewoon perfect en de besturing is heel goed te doen. De gevoeligheid is wel even wennen en zeker omdat je geen feedback krijgt, maar het gaat nu al goed. Ik kan je alleen niet zeggen of hij in je broekzak te besturen is, dat doe ik eigelijk nooit, omdat ik of een hele cd luister of losse nummers die altijd in verschillende mappen staan. Maar ik zal het vandaag is voor je uitproberen en dan pas ik deze post wel aan. (in je zak bedienen gaat NOOIT werken, daar is ie te gevoelig voor en je voelt de knoppen niet)
Oke sorry, ik zal het niet meer over de 7 hebben
[ Voor 9% gewijzigd door thriller op 05-07-2008 19:13 ]
Dit is het topic voor hdd-spelers, en niet voor flashspelers. De iAudio 7 hoort hier dus niet thuis
Na 3 jaar gebruik is mijn afstandsbediening overleden, althans, de connector naar de M3L zelf. Iemand enig idee waar een nieuwe afstandsbediening te koop is (alle bekenden sites afgezocht, kon niets vinden, zelfs niet in het buitenland:(). Het mag ook de zwarte versie zijn van de X5(L). Weet anders iemand waar je een dergelijke connector kan kopen, zodat ik zelf de plug kan vervangen? Type naam/nummer?
[ Voor 14% gewijzigd door Bebob_NL op 23-07-2008 00:03 ]
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Via Tu & Tu kun je je AB laten repareren voor 25 - 35 euro is mij verteld. Voor mij was het op dat moment niet nodig omdat ik een AB heb overgekocht van een andere poster in dit topic. Maar feit blijft dat nieuwe helaas niet meer te verkrijgen zijn.
voor meer info vraag via: http://www.tu-and-tu.com/klantenservice.aspx
voor meer info vraag via: http://www.tu-and-tu.com/klantenservice.aspx
Dit topic gaat op slot. Voor de nieuwe spelers mogen nieuwe individuele topics geopend worden, en degenen die probleemvragen of andere specifieke vragen omtrent een in dit topic besproken speler hebben kunnen een apart topic openen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast