[HDD] Cowon iAudio HDD MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 20.563 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

bedankt voor jullie reacties....
maar nu zit ik over een ander probleem te denken.. hoe zit het eigenlijk met jullie joysticks op X5? De mijne is niet zo stevig en ik ben bang dat deze niet lang zal leven... Zijn mensen met kapotte joysticks eerder een regel of uitzondering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb wel vaker gehoord van een brakke joystick bij de X5. Vriend van me heeft er ook al een X5 door versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126488

Bij mij is ook de joystick vervangen omdat hij een beetje lam was ( hij reageerde nog wel goed, maar "klikte" niet meer. Valt blijkbaar ook onder garantie net zoals accu.

Zo te lezen hebben meer mensen last van een slechte accu na enige tijd./ Ik ga mijne nu verkopen nu er net een nieuwe accu in zit. Ik heb zelf de trekstor vibez gekocht, die heeft een verwisselbare accu, anders is mijn x5 accu over een jaar weer kapot.

Ik zou maar gebruikmaken van de garantie als ik jullie was.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 126488 op 05-02-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
Even een vraagje voor degene die er verstand van hebben:

Na eerst een iAudio 4 te hebben gehad, heb ik nu al een tijdje een iAudio 5. In combinatie met Shure e4's heb ik de volume rond de 5 en 11 van de 40. Echter, bij de 5/6/7 klinkt het geluid niet echt krachtig meer. Nu zat ik me af te vragen of dat door de speler, de dopjes of mijn gehoor komt.
Na wat zoeken zag ik echter dat de iAudio 5 13mW uitgangen heeft.
Nadat de iAudio 6 uitkwam, heb ik die al willen hebben, echter is hij nu pas voor een redelijke prijs te verkrijgen. Hierbij zitten 30 mW uitgangen.

Zorgt dit verschil(13 tegen 30 mW) voor een oplossing van mijn probleem? Of blijft de ervaring gelijk, maar zou ik alleen het volume op de iAudio 6 zachter moeten zetten om eenzelfde volume als de iAudio 5 via mijn dopjes te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Ok jongens ik durf het bijna niet te vragen maarrrr... ik heb nu bijna een jaar een X5 in bezit en wil nu voor het eerst eens de repeat functie gebruiken. Alleen hoe? In de handleiding staat het niet (of ik lees er over heen), ik heb bij Settings,Playmode,Repeat al op ON gezet maar hij doet het niet, wat moet ik er verder nog aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
SjorsVN schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:30:
Ok jongens ik durf het bijna niet te vragen maarrrr... ik heb nu bijna een jaar een X5 in bezit en wil nu voor het eerst eens de repeat functie gebruiken. Alleen hoe? In de handleiding staat het niet (of ik lees er over heen), ik heb bij Settings,Playmode,Repeat al op ON gezet maar hij doet het niet, wat moet ik er verder nog aan doen?
Misschien moet je nog opgeven wát je Repeat-en. De map, of maar één file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
En hoe doe je dat?

* heb het na ff zitten kloten toch gevonden, sorry voor de vraag :>

[ Voor 66% gewijzigd door SjorsVN op 06-03-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202876

er komt ook een a3 uit wie het nog niet wist
http://reviews.cnet.com/8301-12760_7-9676563-5.html?tag=blog

de 30gb zou februari ofzo komen, de 60 augustus ofzo, vind deze er al een pak mooier uitzien en als het niet te lang duurt zal ik deze in huis halen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 202876 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:11:
er komt ook een a3 uit wie het nog niet wist
http://reviews.cnet.com/8301-12760_7-9676563-5.html?tag=blog

de 30gb zou februari ofzo komen, de 60 augustus ofzo, vind deze er al een pak mooier uitzien en als het niet te lang duurt zal ik deze in huis halen =)
Dat was al ongeveer een half jaar bekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 21:09
Aan iedereen, maar vooral RoD (Hij weet het vast het best) gericht: Welke speler maakt betere opnames, de A2 of de 604? En hoe groot is dit verschil?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi

Ik heb een X5L al ruim 1,5 jaar. Mijn batterij is natuurlijk niet meer zo sterk. Ik ben dus geinteresseerd om mijn batterij te vervangen. (Ik ga deze week nog kijken hoeveel uur ik uit mijn huidige batterij kan halen)
Ik heb al keken op iaudiophile.net/forums maar daar kon ik alleen vinden van x5 niet de x5L. Die heeft namelijk 2 batterijen. Heeft iemand hierzo zijn X5L batterijen vervangen?

En draait iem hier rockbox om zijn iaudio ik lees dat je meer speeltijd uit je iaudio daarmee kan halen. Iemand die dat kan bevestigen?

gr
Martin

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

coptician schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:06:
Aan iedereen, maar vooral RoD (Hij weet het vast het best) gericht: Welke speler maakt betere opnames, de A2 of de 604? En hoe groot is dit verschil?
:>

Je bedoelt video-opnamen? Ik weet niet hoe goed de A2 het doet maar de 604 neemt toch bijzonder goed video op. Nadeel is dat je het dure Docking Station erbij moet kopen. Voor een voorbeeldje van de kwaliteit kun je even naar waslijn in "[HDD] Het Archos Generation 4 topic" kijken.

Tot zo ver offtopic over deze Archos-speler

Dapreview heeft trouwens een zeer goede review over deze speler. Jij zult wel voornamelijk geïnteresseerd zijn in deze pagina waar de videorecording kwaliteit getest wordt en vergeleken wordt met een Archos AV500. Goed, het is niet de 604, maar daarvoor kun je in bovengenoemde topic een sample van vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 13-03-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212781

Ik heb een probleem met mijn Cowon iAudio X5, ik gebruik hem eigenlijk voor rapportages en intervieuws op te nemen voor mijn werk. De problemen de er nu met mijn Cowon iAudio X5 is dat ie bestanden wel afspeelt maar geen geluid uitgeeft . Ik heb geprobeerd met verschillende oordopjes omdat ik dacht dat het aan mijn oordopje lag. De radio doet het wel ik kan gewoon beluistren , maar mp3 muziek bestanden wat in de geheugen zit daar hoor ik geen geluid.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waar het aanligt help me out a.u.b

Groetjes
a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 19:29
Anoniem: 212781 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:45:
Ik heb een probleem met mijn Cowon iAudio X5, ik gebruik hem eigenlijk voor rapportages en intervieuws op te nemen voor mijn werk. De problemen de er nu met mijn Cowon iAudio X5 is dat ie bestanden wel afspeelt maar geen geluid uitgeeft . Ik heb geprobeerd met verschillende oordopjes omdat ik dacht dat het aan mijn oordopje lag. De radio doet het wel ik kan gewoon beluistren , maar mp3 muziek bestanden wat in de geheugen zit daar hoor ik geen geluid.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waar het aanligt help me out a.u.b

Groetjes
a.
doe de sub-pack(waar je m ook mee oplaad) aan de speler, en gooi de oordopjes eens in de line-out. (doe de oordopjes maar niet in je oren, ik weet niet hoe hard het geluid eruit komt ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:28
Mr_Blobby schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 22:27:
[...]
Ze zijn nu ook te koop bij mp3spelers.nl (gold en silver) voor 9,99.
Ik zie het!
De "limited edition" van de D2 is dus een gewone D2 voorzien van een sticker. :'(
Beetje nep wel.
Gezien het prijsverschil klopt het ook wel en is die € 10 van de sticker precies het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142917

Ik heb een Cowon iAudio M3 maar hij doet nogal lastig de laatste tijd. Als ik hem uit mn usb-poort haal dan blijft het blauwe lichtje branden en soms spint de hdd niet op als ik hem in de usb-poort steek. Hij start ook enorm traag op, soms blijft hij zelfs gewoon hangen bij het beginschermpje. Ik ben eigenlijk nogal ontgoocheld in mn iAudio. Ik heb de firmware al verschillende keren opnieuw geïnstalleerd maar de problemen blijven! Zijn er nog mensen die hier last van hebben of hier een oplossing voor hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Keertje formatteren misschien?

Ik vond nog een nieuwe firmware voor de A2: 1.89.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik vroeg me af of iemand zin had om dit topic van me over te nemen. Sinds ik volop in het studentenleven zit, is de interesse in GoT en gadgets drastisch afgenomen. Ik kan dit deel nog best uitzitten, daar niet van, maar wie wil: PM me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128931

Ik heb deze speler nog geen dag en meteen rockbox er op geknalt. Weet iemand iets over de afname van batterij? Ik las ergens dat die van 35 uur naar 5 uur gaat icm rockbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb gisteren eindelijk tijd vrijgemaakt om mijn X5 20gb naar de MM te brengen. Had hem sinds juni 2005 als ik het mij niet vergis dus dat viel nog binnen de 2 jaar garantie van Cowon.

Accu ging bij mij nog 20 minuten mee :') en het knuppeltje wilde nog wel een dienst wijzingen.
Ben benieuwd of de accu nog vervangen word en hoe ze dat met het knuppeltje gaan oplossen. Ook vraag ik me af hoe lang dit kan gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 20:42
Anoniem: 142917 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:56:
Ik heb een Cowon iAudio M3 maar hij doet nogal lastig de laatste tijd. Als ik hem uit mn usb-poort haal dan blijft het blauwe lichtje branden en soms spint de hdd niet op als ik hem in de usb-poort steek. Hij start ook enorm traag op, soms blijft hij zelfs gewoon hangen bij het beginschermpje. Ik ben eigenlijk nogal ontgoocheld in mn iAudio. Ik heb de firmware al verschillende keren opnieuw geïnstalleerd maar de problemen blijven! Zijn er nog mensen die hier last van hebben of hier een oplossing voor hebben gevonden?
Ik heb het zelfde verhaal met het blijven hangen met het opstarten. Soms werkte het om een firmware even opnieuw er op te zetten, maar nu heb ik toch een nieuwe mp3 speler gekocht. Het gaat toch enorm irriteren na verloop van tijd.

Ik denk dat ik hem over een tijdje even openmaak. Kijken of ik nog wat kan doen.

Maargoed, ik heb altijd goed van m gebruik kunnen maken. Nooit in de steek gelaten, tot voorkort dan eigenlijk. Misschien moet hij wel naar mp3spelertheaven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

al nieuws over de nieuwe hd-spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 15:46
Iemand ervaring met de M3 in combinatie met hardlopen?
Ik ben namelijk op zoek naar een MP3 speler voor tijdens het hardlopen.

Ik ben vooral geintereseerd in de spelers van iAudio omdat deze goede geluidskwaliteit hebben en omdat de bestanden zonder extra software gewoon vanuit deze computer naar de speler gekopieerd kunnen worden :) (integenstelling tot bij Ipods bijvoorbeeld)
Waarbij dat laatste de grootste reden is.

Wat betreft ervaring met hardlopen:
- Is het een simpele handeling om met de afstandbediening tijdens het lopen snel een nummer te skippen?

- Wordt er geen last ondervonden van het gewicht van deze speler tijdens het lopen?

Ik zat ook te denken aan de D2, maar dat touchscreen vind ik maar eng, de bediening lijkt me nou niet erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
nummers skippen gaat snel, de speler is erg shockproof, en hij is relatief licht.
waarschijnlijk een van de beste hdd spelers voor wat jij zoekt!
ik doe echter niet aan hardlopen ofzo, tenminste niet met bijbehorende outfit. hij zit iig niet in de weg als ik gewoon ren met normale kleding. mijn riem zorgt ervoor dat m'n broek niet afzakt, hoe het zou zijn zonder riem weet ik niet. ik zou gewoon eens een gewichtje op de plek stoppen waar de M3 zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zou niet gaan hardlopen met een hdd-speler. Een harde schijf is er niet op gemaakt op schokken te verduren te krijgen. Naast hick-ups kun je de hdd ook permanent beschadigen. Nu zal dat niet zo'n vaart lopen, maar ik zou het risico niet willen lopen. Kun je beter voor de D2 gaan. Touchscreen werkt heerlijk moet ik zeggen. En voor de basisfuncties kun je nog altijd de programmeerbare knoppen op je eigen voorkeuren instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 15:46
defusion schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:08:
nummers skippen gaat snel, de speler is erg shockproof, en hij is relatief licht.
waarschijnlijk een van de beste hdd spelers voor wat jij zoekt!
ik doe echter niet aan hardlopen ofzo, tenminste niet met bijbehorende outfit. hij zit iig niet in de weg als ik gewoon ren met normale kleding. mijn riem zorgt ervoor dat m'n broek niet afzakt, hoe het zou zijn zonder riem weet ik niet. ik zou gewoon eens een gewichtje op de plek stoppen waar de M3 zou moeten komen.
Bedankt voor de info :)
RoD schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:48:
Ik zou niet gaan hardlopen met een hdd-speler. Een harde schijf is er niet op gemaakt op schokken te verduren te krijgen. Naast hick-ups kun je de hdd ook permanent beschadigen. Nu zal dat niet zo'n vaart lopen, maar ik zou het risico niet willen lopen. Kun je beter voor de D2 gaan. Touchscreen werkt heerlijk moet ik zeggen. En voor de basisfuncties kun je nog altijd de programmeerbare knoppen op je eigen voorkeuren instellen.
Met zo'n dure speler wil ik geen onnodig groter risico lopen dat ik hem mol, dus een harddisk speler valt dan af ;(

Het voordeel van de D2 is natuurlijk wel dat ik hem later nog uitbreiden met een groter SD kaartje :). Is er voor die speler ook een afstandbediening verkrijgbaar? (alhoewel dat in het topic van de flash spelers thuis hoort )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Afaik is er voor de D2 (nog geen) remote control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 17:10
wat betreft de accuduur is dat vrij logisch dat dat korter wordt, dat is het principe van li-ion. op het moment dat die uit de fabriek komt begint die al af te takelen, ga je ermee in de zon zitten of laat je hem in de auto liggen dan gaat die nog 3 x zo hard achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
bastian433 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 22:06:
wat betreft de accuduur is dat vrij logisch dat dat korter wordt, dat is het principe van li-ion. op het moment dat die uit de fabriek komt begint die al af te takelen, ga je ermee in de zon zitten of laat je hem in de auto liggen dan gaat die nog 3 x zo hard achteruit.
15-20 minuten blijft onredelijk voor de gebruikelijke 14 uur.. heb nooit de accu 100% leeg gekregen, en meestal bewaard op ~40% capaciteit.. Daarnaast hield ik dat ding nooit in de zon want dit naar mijn mening ook niet levensduur bevorderend voor de elektronica maar ook niet voor het LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216067

Sinds deze week ben ik de gelukkige bezitter van de iAUDIO 6.
Ik wil deze speler registreren bij COWON, echter het lukt mij niet bij de COWONsite America dit voorelkaar te krijgen!Wie weet de oplossing?
Ik ben een beginnende MP3 fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216067

Ik ben een beginnende iAudio 6 gebruiker.Hoe installeer ik de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
Ik vraag me dit al een hele tijd af maar kan niks vinden.

Ik wil graag weten hoeveel Db bijvoorbeeld volumestand 10 is van de Cowon X5..En hoeveel 1 niveau hoger is in Db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Signal/Noise-ratio van 96 dB.
Hoeveel dB op niveau 1 is compleet onmeetbaar, omdat elk oordopje anders is.

Denk wel dat je op niveau 10 de 130-140 dB kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
ik wacht nu al bijna een maand op mijn RMA van mijn X5 bij de MediaMarkt ;(
Nóg niets gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Heb een week terug mijn iAudio x5 terug gekregen.
Compleet nieuw binnenwerk (nieuwe accu en knuppel enz. geen nieuwe HDD)
Niets hoeven betalen, in mijn 22e maand van de garantie :) helemaal top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135693

Weet iemand waneer die nieuwe iAudio A3 uitkomt in Nederland? En wat word dat ongeveer de richtprijs?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Ik hoop dat ze een mooie.goeie opvolger maken. Mijn x5L is dan pas een jaartje oud, je blijft altijd verder kijken he ;) Ik hoop maar dat hij de x5 kan evernaren of zelfs nog verbeteren!(wordt nog moeilijk trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit was een 1april grap, dat is niet de X7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is ook niet de X7. Ze hebben het er daar over dat de X5 discontinued is wat de geruchtenstroom over de X7 op gang brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Unboxing pics van de Q5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
oh stoer, een radio antenne!
lekker retro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

defusion schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:23:
[...]

oh stoer, een radio antenne!
lekker retro
Ik neem aan dat dat voor de DMB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 23:01

ljd

Hoeveel zie je nog van het scherm van een Cowon A2 buiten in de zon onder een paraplu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 10:13

Huig

Merino Fanatic

:9~ :9~ :9~ Deed ik bij het zien van de Q5. Komt die ook naar europa of is die net als de N2 voor de aziatische markt? Dat wordt een mooie opvolger voor mijn X5L want die houd het niet zo lang meer.
Iets met zwaartekracht en hoogte 8)7
Al iets bekend over de Release en de prijs?

Edit:
Eerste hit google:
800*480 pix. beeldscherm
Bluetooth, Wlan én HDSPA!
Windows CE inc. Internet explorer.
Ingebouwde luidspreker
FM radio
GPS ontvanger

Eind april in de VS leverbaar?

Prijzen:
40 gig: 370 euro
60 gig: 410 euro.

Zie ook hier, pas op het is wel Duits :p

[ Voor 40% gewijzigd door Huig op 25-05-2007 20:10 ]

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Mijn M3 doet het nog steeds goed, maar die Q5 vind ik wel erg intressant, vooral als het een beetje goed is met videos, zodat ik niet altijd mijn laptop hoef te gebruiken als in in de trein een filmpje wil kijken. 410 voor 80gb vind ik vrij acceptabel, als je kijkt naar de features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sinds kort is mijn Iriver H10 5gb gesneuveld, en ik ben nu uiteraard op zoek naar een nieuwe mp3speler. Ik wil niet een te grote mp3speler, maar zoiets als de X5. Maar omdat deze er al een tijdje is vroeg ik me af of het nog lang zou duren totdat er een nieuwere versie komt van de X5.

Wanneer en is er al bekend of ze een nieuw model komt? ik wil best nog 4 maanden wachten maar ik ben iemand die een nieuwer model wil, en niet dat ik een mp3speler koop en vervolgens erachter kom dat er over een maand een nieuwer model uitkomt.

ik dacht eerst aan een A2, maar ik denk dat ik deze net wat te groot vind, al vind ik de functies heel erg top. Maar ik heb de A2 nog niet in het echt gezien, slechts van foto's. en ik heb gehoord dat er een A3 binnekort komt. Weet iemand wanneer een release datum is? en wat ongeveer de richtprijs word?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik ben bezitter van de X5L. Ik zit met het volgende probleem. Door een voor mij onverklaarbare wijze is de gehele inhoud van mijn speler verdwenen, zoek. Ik kan niks meer vinden. Na gewoon geluisterd te hebben, speler uit, later speler weer aan en na heel lang booten verbaasde mij het dat alles weg was, foto's, video's en muziekbestanden. Wel is er een bestand bijgekomen, namelijk X5DB v1..0 van 2,62 GB groot (x5 database??).
Het frapante is, is dat alles verdwenen lijkt, maar dat zowel Windows als de speler toch aangeven dat er niks weg is gegaan (bezette schijfruimte is gelijk gebleven). Zo ziet de inhoud er nu uit:

http://img365.imageshack.us/img365/340/clipboard02hq2.png

Verder is er ook niks te vinden in verborgen mappen.

Herkent iemand dit probleem? Ik weet echt niet meer wat te doen en de speler fungeerde tevens als muziekbibliotheek zou zonde zijn als ik alles kwijt raakte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Huig schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:04:
Prijzen:
40 gig: 370 euro
60 gig: 410 euro.
Nou, dan maar 40 euro meer hoor ^^
Ziet er wel heeeeeel bruut uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het wel jammer dat ze nu niet echt meer een gewone mp3 speler hebben die 'gewoon' muziek speelt zonder al dat gedoe met video. Leuk hoor dat grote scherm, maar ik ga onderweg toch nauwelijks video kijken, maar wel muziek luisteren. Ik hoop dat ze dus een keer met een voor mij perfecte opvolger voor mijn M3. Dus grote hd en verder niet al te veel overbodige features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zolang de speler een degelijke audiofeature heeft die niet ten koste gaat van het videogedeelte zie ik het probleem niet. Je kunt toch gewoon het videogedeelte laten voor wat het is en alleen het audiogedeelte gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 00:14
Irminsul schreef op maandag 04 juni 2007 @ 01:09:
Ik ben bezitter van de X5L. Ik zit met het volgende probleem. Door een voor mij onverklaarbare wijze is de gehele inhoud van mijn speler verdwenen, zoek. Ik kan niks meer vinden. Na gewoon geluisterd te hebben, speler uit, later speler weer aan en na heel lang booten verbaasde mij het dat alles weg was, foto's, video's en muziekbestanden. Wel is er een bestand bijgekomen, namelijk X5DB v1..0 van 2,62 GB groot (x5 database??).
Het frapante is, is dat alles verdwenen lijkt, maar dat zowel Windows als de speler toch aangeven dat er niks weg is gegaan (bezette schijfruimte is gelijk gebleven). Zo ziet de inhoud er nu uit:

http://img365.imageshack.us/img365/340/clipboard02hq2.png

Verder is er ook niks te vinden in verborgen mappen.

Herkent iemand dit probleem? Ik weet echt niet meer wat te doen en de speler fungeerde tevens als muziekbibliotheek zou zonde zijn als ik alles kwijt raakte :(
Naar probleem. Lijkt mij dat er met die opstart iets goed mis is gegaan met de mappenstructuur en er een database-bestand is aangemaakt om de boel nog een beetje te kunnen redden.

Wat je zou kunnen doen is een programma als pci_filerecovery (is gratis te downloaden) gebruiken en op de hdd laten zoeken naar je bestanden. Daarmee zou je je bestanden onbeschadigd moeten kunnen terugkrijgen, lijkt me althans niet dat de bestanden in eerste instantie kapot zijn.

Minder kans op succes lijkt me: rockbox erop zetten en kijken of daarop de bestanden wel te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
RoD schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:06:
Zolang de speler een degelijke audiofeature heeft die niet ten koste gaat van het videogedeelte zie ik het probleem niet. Je kunt toch gewoon het videogedeelte laten voor wat het is en alleen het audiogedeelte gebruiken?
Nou het grote scherm is dan overbodig, en daar betaal je natuurlijk flink voor. Maar ik ben bang dat het wel die kant op gaat.
Maarja eigenlijk wil ik gewoon een telefoon met minstens 20gb zodat ik niet meer 2 dingen hoef mee te slepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
tja, ik had ook graag dat mijn pda/telefoon een fatsoendelijke headset aansluiting had, en een 20+ gb schijf. helaas hebben ze nog steeds niet naar mij geluisterd :(

ik heb o zo graag een apparaat waarmee ik kan bellen, internetten/msn-en, muziek luisteren, foto's maken, films kijken, agenda bijhouden, en daar ook genoeg ruimte voor hebben.

mijn PDA kan in principe alles, maar heeft gewoon niet genoeg ruimte. en eigenlijk ook niet genoeg standby tijd, maar dagelijks opladen kan ik nog wel mee leven.

ik zou er graag 1000 euro voor over hebben, zolang het maar alle functies op een goede manier kan uitvoeren. loop nu ook al met PDA+mp3 rond, samen ook wel 1000 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
r_mnk schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:31:
[...]

Naar probleem. Lijkt mij dat er met die opstart iets goed mis is gegaan met de mappenstructuur en er een database-bestand is aangemaakt om de boel nog een beetje te kunnen redden.

Wat je zou kunnen doen is een programma als pci_filerecovery (is gratis te downloaden) gebruiken en op de hdd laten zoeken naar je bestanden. Daarmee zou je je bestanden onbeschadigd moeten kunnen terugkrijgen, lijkt me althans niet dat de bestanden in eerste instantie kapot zijn.

Minder kans op succes lijkt me: rockbox erop zetten en kijken of daarop de bestanden wel te zien zijn.
Bedankt in ieder geval.

Ik heb voor de oplossing formatteren gekozen... En mn speler opnieuw ingericht met muziek, had toch veel wat ik niet luisterde. Zit nu alweer 6 gig mp3 op :) Meer dan voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 00:14
Irminsul schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:19:
[...]

Bedankt in ieder geval.

Ik heb voor de oplossing formatteren gekozen... En mn speler opnieuw ingericht met muziek, had toch veel wat ik niet luisterde. Zit nu alweer 6 gig mp3 op :) Meer dan voldoende ;)
Nou ja, af en toe formatteren ruimt in ieder geval lekker op ;). Zelf heb ik de speler nu een kleine maand en ik ben er erg blij mee. Een week geleden rockbox erop gezet en dat werkt zeker sneller en overzichtelijker, totdat m'n bestanden niet meer gezien werden :/ ; de directories nog wel. Leek dus met een soortgelijk probleem te zitten, maar nadat ik de cowon firmware er terug op had gezet werden de bestanden weer gezien. Ik laat rockbox maar even voor wat het is en probeer het over een paar maanden wel weer als het verder doorontwikkeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222815

Helaas is m'n bijna drie jaar oude M3L onlangs overleden (output zit scheef, komt geen geluid uit, 2e afstandsbediening dood) Dus ben ik ook op zoek naar een opvolger, zoals anderen heb ik ook geen behoefte aan bv. een A2. of een ander video spelend apparaat,

mijn eisen:
- schijf van 40gb+
- batterij van minstens 20 uur
- goede geluidskwaliteit (zoals gewend van IAudio)
- ogg ondersteuning
- UMS
- kleurenscherm
- niet al te groot (formaat M3L/Ipod5.5 is klein genoeg)
- redelijk nieuw op de markt <1 jaar

Spelers die een beetje in de buurt komen, maar het dus allemaal net niet zijn:
Microsoft Zune, niet in Nederland te krijgen, korte batterijduur, geen UMS
Creative Vision M, vrij oud, geen ogg, korte batterij duur
Ipod 5.5, 80gb, geen UMS, geen super geluidskwaliteit
Iaudio X5L, (te) oud, 30gb, hoor van veel mensen dat hij snel verslijt (batterij na 2 jaar dood, pookje stuk)

De X5L komt dus het dichtst in de buurt maar aangezien deze speler al 2 jaar op de markt is ben ik een beetje huiverig om zo veel geld (300 euro) aan een speler uit te geven die niet eens meer geproduceerd wordt. Ik lees nergens iets duidelijks over een opvolger van deze speler, alle nieuwe spelers hebben of zo'n groot scherm of flash opslag wat dus niet aan m'n eisen voldoet. Ik ben een beetje radeloos of misschien ben ik gewoon te kieskeurig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:45
Wat is er dan er mis met een oude speler? als een oude speler aan je eisen voldoet zou ik gewoon voor die speler gaan en niet voor een nieuwere die minder goed aan je wensen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 222815 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:58:
Helaas is m'n bijna drie jaar oude M3L onlangs overleden (output zit scheef, komt geen geluid uit, 2e afstandsbediening dood) Dus ben ik ook op zoek naar een opvolger, zoals anderen heb ik ook geen behoefte aan bv. een A2. of een ander video spelend apparaat,

mijn eisen:
- schijf van 40gb+
- batterij van minstens 20 uur
- goede geluidskwaliteit (zoals gewend van IAudio)
- ogg ondersteuning
- UMS
- kleurenscherm
- niet al te groot (formaat M3L/Ipod5.5 is klein genoeg)
- redelijk nieuw op de markt <1 jaar

Spelers die een beetje in de buurt komen, maar het dus allemaal net niet zijn:
Microsoft Zune, niet in Nederland te krijgen, korte batterijduur, geen UMS
Creative Vision M, vrij oud, geen ogg, korte batterij duur
Ipod 5.5, 80gb, geen UMS, geen super geluidskwaliteit
Iaudio X5L, (te) oud, 30gb, hoor van veel mensen dat hij snel verslijt (batterij na 2 jaar dood, pookje stuk)

De X5L komt dus het dichtst in de buurt maar aangezien deze speler al 2 jaar op de markt is ben ik een beetje huiverig om zo veel geld (300 euro) aan een speler uit te geven die niet eens meer geproduceerd wordt. Ik lees nergens iets duidelijks over een opvolger van deze speler, alle nieuwe spelers hebben of zo'n groot scherm of flash opslag wat dus niet aan m'n eisen voldoet. Ik ben een beetje radeloos of misschien ben ik gewoon te kieskeurig..
Als je nog een X5(L) kunt krijgen, wat is het probleem dan? De speler mag dan oud zijn, als hij aan je eisen voldoet, zie ik geen reden om van koop af te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, hij voldoet dus niet aan alle eisen he.. vooral 30gb vind ik eigenlijk te weinig. Over het oud zijn van de speler, ik heb een beetje het gevoel dat er wel een opvolger v/d X5(L) aan zit te komen, dan zou ik een beetje spijt hebben van deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afaik heeft Cowon alleen een stel "echte" PMP's aangekondigd (Q5, A3 ed) en niet echt een opvolger voor de X5...
Maar de X5 is er toch ook in 60GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:57:
Afaik heeft Cowon alleen een stel "echte" PMP's aangekondigd (Q5, A3 ed) en niet echt een opvolger voor de X5...
Maar de X5 is er toch ook in 60GB?
Ja die is er ook in 60GB, maar dan weer geen X5L.. Maar ik heb besloten om geen mp3 speler te kopen die uit de productie is, er zijn gewoon betere dingen mogelijk en helaas moet ik gewoon een beetje geduld hebben :) Misschien dat ik voorlopig een flash model haal voor de vakantie en die naderhand weer verkoop als er iets beters op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Afgelopen zaterdag vertelde een kennis van me dat zijn M3L ook de pijp aan maarten had gegeven en dat hij ook niet wist wat hij wilde halen.
We willen een fatsoenlijke opvolger van de M3/X5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Is de X5l (30GB) nog ergens verkrijgbaar?

Ik heb een exemplaar besteld bij bol.com en na drie weken wachttijd kreeg ik de melding dat het niet leverbaar was. Ook bij mp3player.nl is de X5l niet leverbaar.

Ik heb ook in Duitsland gekeken (bijv. amazon.de) maar daar is alleen de X5 te krijgen.

Iemand nog tips?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Twisted schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:54:

Ik heb een exemplaar besteld bij bol.com en na drie weken wachttijd kreeg ik de melding dat het niet leverbaar was. Ook bij mp3player.nl is de X5l niet leverbaar.

Ik heb ook in Duitsland gekeken (bijv. amazon.de) maar daar is alleen de X5 te krijgen.

Iemand nog tips?
Ik haalde mijn X5L bij de Mediamarkt (Arnhem), 2 maand geleden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Bij de Mediamarkt in Heerlen en Aken hadden ze hem niet.

In aken nog verschillende andere winkels afgegaan maar daar hadden ze niet eens van Cowon gehoord.

[ Voor 3% gewijzigd door Twisted op 21-06-2007 15:49 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twisted schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:49:
Bij de Mediamarkt in Heerlen en Aken hadden ze hem niet.

In aken nog verschillende andere winkels afgegaan maar daar hadden ze niet eens van Cowon gehoord.
In Maastricht hoef je ook niet te kijken bij de MM, aangezien ze em daar ook niet hebben.. Ik heb inmiddels tijdelijk een Sony :$ 8gb spelertje, en wacht wel even tot er een betere speler op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:21

13art

Moderator Mobile
Twisted schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:54:

Iemand nog tips?
Waarom een X5L als je een veel draagbaardere D2 kan kopen, die net zo makkelijk uit te breiden is met SDHC kaartjes. Ok je kan nog niet naar de 30gb, maar dat zal niet zo heel lang meer duren.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DjWannaB2002 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:51:
[...]

Waarom een X5L als je een veel draagbaardere D2 kan kopen, die net zo makkelijk uit te breiden is met SDHC kaartjes. Ok je kan nog niet naar de 30gb, maar dat zal niet zo heel lang meer duren.
Nouja, als je op een dergelijke hoeveelheid opslag wilt komen met flashkaartjes betaal je op dit moment nog een schep geld. Dan kun je beter voor de X5 gaan als je vooral audio wilt luisteren en portability niet zo'n issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124525

@ twisted

Misschien marktplaats.nl afzoeken.

Trouwens wat zouden jullie max aan een jaar oude 2e hands X5L uitgeven?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 124525 op 22-06-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149826

Anoniem: 124525 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:37:
@ twisted

Misschien marktplaats.nl afzoeken.
Ik heb 'm vorige maand bij Mediamarkt in Groningen gekocht. Er lagen toen nog meer exemplaren.
Superding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

hoe is de bediening van de Iaudio 6. Dit ivm de komst van de Iaudio 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Heeft iemand een idee wanneer de X7 geintroduceerd wordt? Het schijnt dat deze nu ontwikkeld wordt.
Cowon iAudio X7

Next up on the unconfirmed rumour mill, GenMP3 are also reporting that the mysterious X7 will be appearing later this year, or to be more precise, at the beginning of september at the IFA. Other than that the only other claim made was that it will appear in 40 and 80gb flavours. No word on pricing, release dates, specs or anything but heck this is good news if its true. I know many people waiting on an X5 successor will be happy.
bron: http://dapreview.net/comment.php?comment.news.4022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus83
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb sinds december de x5l, maar heb daar ook een paar vreemde problemen mee: tijdens het aanzetten krijg ik een heel vreemd scherm - eerst gewoon het iAudio logo met firmware versie (2.10e), en daarna een zwart scherm helemaal vol met rood/groen en blauwe heen en weer springende pixels. Dat duurt ongeveer 2 seconden, daarna is is er niets aan de hand. De hardeschijf lijkt zelf wel problemen te hebben: sommige files zijn niet meer te luisteren, vanaf windows pc niet te openen en het filesysteem lijkt ook corrupt - sommige van die niet-leesbare files verwijder ik vanaf de pc, maar als ik dan naar een andere map ga en weer terug, is die file er weer. Scandisk kan alleen het bestandssysteem scannen/automatisch reparen, maar een schrijftest van de hd sectors zit er niet in (geeft aan dat je het zou moeten doen tijdens het booten, voor windows geladen is, maar als je daarmee instemt en reboot gebeurt er nog niets, x5l is in die fase zelfs niet eens aangesloten)
Bestaan er misschien tooltjes om hier nog wat aan te doen, of moet ik hem toch liever naar mediamarkt terugbrengen? Ik had uit de handleiding begrepen dat de hardeschijf niet (zelf, in elk geval) te vervangen was, en aangezien dit model schijnbaar niet meer geleverd wordt vraag ik me af of ze er daar wel iets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:28
Ik heb de A2....maar ik kan zo nu en dan bepaalde divx niet meer afspelen. De oudere divx meestal wel, maar vooral bij series heb ik vaak problemen. Het gaat gewoon om avi bestanden. Verder zijn het vaak de 350mb afleveringen, zoals van My name is earl etc. Divx films werken wel bijna altijd prima...

Ik heb sinds de aanschaf nog niet mijn firmware geupdate..maar misschien is dit toch wel een keer handig. ...

Iemand suggesties of het hier dan inderdaad aan kan liggen (update liever niet zonder goede reden).

Bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:47

smallboy

N/A

GustavSan schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:38:
Ik heb de A2....maar ik kan zo nu en dan bepaalde divx niet meer afspelen.
Als je sinds de aanschaf nog nooit de firmware hebt geupdate, zou ik dat zeker doen. Zoiezo is de laatste firmware (paar weken terug uitgekomen) erg nuttig, omdat ie een probleem met vbr mp3's oplost. Firmware upgraden is dus zeker aan te raden.
De firmware en uitleg over het installeren ervan kun je hier vinden.

Er zijn nog steeds wel enkele formaten die niet spelen hoor, zo heb ik het eerste seizoen van Family Guy dat uberhaupt niet speelt. Maar die van mij speelt toch 95% gewoon goed af.

[ Voor 17% gewijzigd door smallboy op 27-07-2007 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 08-06 14:47

smallboy

N/A

paulus83 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:36:
Ik heb sinds december de x5l, maar heb daar ook een paar vreemde problemen mee: t
Als je de x5l gewoon aangesloten laat en reboot, doet ie dan niks? Ik had het gister met mijn A2 per ongeluk: ik rebootte, en toen bedacht windows (xp) spontaan dat mijn A2 maar gescandisked moest worden... dus het kan wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dapreview schijnt wat exclusieve informatie te hebben verkregen over de nieuwe HDD-spelers van Cowon.

Samenvatting:
-De A3 en Q5 komen in de eerste week van September uit.
-De X7 is vertraagd en komt pas het eerste kwartaal van 2008 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:45
Specificaties van de A3
Dit Apparaat eet echt alle formaten en ziet er nog leuk uit ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Helaas heb ik vandaag mijn eerste slechte ervaring met de X5 gehad, na 2.5 jaar... Ik wilde vooruitspoelen en het zandlopertje bleef later maar telkens in beeld. Heb het maar even zo laten staan met het idee dat de speler al wat verouderd is sinds de aanschaf en met de hoop dat hij zichzelf zou uitschakelen. Na ongeveer 2-3 uur was er nog steeds een zandloper in beeld, dus ik hem de speler maar gereset. Elke keer als ik hem aan wil zetten krijg ik een "HDD error" bericht. Zelfs windows herkent de speler niet meer als harde schijf en ook kan ik hem niet veilig disconnecten via de systeembalk.

Is dit op een redelijk simpele manier thuis te repareren of zal ik hem toch echt op moeten sturen voor reparatie? Het laatste ligt meer voor de hand, maar ik blif hopen... Iig bedankt!

• RoD
  • Niet online

RoD

master007 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:56:
Specificaties van de A3
Dit Apparaat eet echt alle formaten en ziet er nog leuk uit ook :)
De specs zijn inderdaad super. Het design vind ik helaas wel een beetje jammer. De knopjes vond ik bij de A2 al niet echt lekker en deze lijken met niet beter. Verder blijft de vormgeving wat achter bij de andere nieuwe spelers van Cowon.

• Ewald !
  • Niet online
ik ben op mijn x5 gaan zitten omdat k em voor de verandering in mijn kontzak had gestopt (ik weet ook niet waarom).
Nu zit er een grote ster in mijn beeldscherm (bovenste deel plexiglas).

Heeft er iemand nog een kapotte x5 waarvan ik het beeldscherm kan hebben (dus alleen het plexiglas)?

En wat zou dit gaan kosten als ik het laat repareren (2 maanden over mijn garantie :( ).

• grun93
  • Laatst online: 11:30
Ewald ! schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:09:
En wat zou dit gaan kosten als ik het laat repareren (2 maanden over mijn garantie :( ).
Wat heeft garantie ermee te maken? Garantie betekent bescherming tegen fabrieksfouten. Ook als je na een week boven op je speler gaat zitten denk ik niet dat de fabrikant daarvoor moet opdraaien.

• beantherio
  • Laatst online: 10-06 14:41
Cache schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:39:
Is dit op een redelijk simpele manier thuis te repareren of zal ik hem toch echt op moeten sturen voor reparatie? Het laatste ligt meer voor de hand, maar ik blif hopen... Iig bedankt!
Je zou misschien eens het forum van iAudiophile.net moeten doorspitten om informatie te vinden over het zelf vervangen van bijv. de HDD. Als de verhalen daarover niet te afschrikwekkend klinken (of juist wel) dan weet je waar je aan toe bent.

• Cache
Dank je voor je antwoord, ik had er zelf al een beetje op gezocht, maar kon niet echt een soort van stappenplan vinden om de harde schijf te verwisselen. Zelf weinig ervaring met zulk soort dingen, vandaar dat een stappenplan toch echt nodig zal zijn. :P

Denk toch dat er niets anders op zit dan reparatiekosten te betalen of te wachten op de X7, wat nog lang kan gaan duren... ;(

• Jelte
  • Niet online
Het openhalen van de M3 was niet zo heel lastig, en ik ga ervanuit dat de X5 ongeveer hetzelfde is. En dan is de harde schijf verwisselen niet al te lastig. En wat heb je te verliezen?
Zolang je niet lukraak aan dingen gaat trekken of er schroevendraaiers tussen gaat zetten (en dan vooral het uitschieten van de schroevendraaier) zal er weinig aan de hand zijn. Gewoon proberen dus.

Ik weet in ieder geval dat mijn M3 het gelukkig nog steeds doet (behalve die ene keer dat de afstandsbedieningsmodule vervangen moest worden) en ik wacht redelijk geduldig op de X7. Hopelijk wordt het wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Ik kwam op iAudiophile.net m.b.t. het vervangen van de HDD deze en deze thread tegen. Wat ik er in lees klinkt niet zo heel lastig, en het lijkt erop dat de grootste uitdaging is om een HDD te vinden die past in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Het ziet er idd niet echt al te moeilijk uit. Ik weet eigenlijk nog niet precies welke schijf ik nodig heb, maar op alternate staan wel een paar toshiba schijven met de goede afmetingen (denk ik). Een 30Gb schijf kost al gauw 70 euro, terwijl de winkel waar ik de speler had aangeschaft mij vertelde dat ze voor 60 euro (incl verzendkosten) de HDD kunnen vervangen. Dit zal dan wel een 20Gb schijf worden.

Zal nog even verder zoeken naar andere schijven, ik kom er zo wel uit volgens mij. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 11:43

mrsar

waar een sar is,is een wodka

heb zelf mijn x5 al eens open moeten halen ivm het schermpje dat het niet meer deed :( maar dit ging gelukkig redelijk simpel :) gewoon bijhouden waar wat hoord,en je hebt de hdd redelijk snel in je handen,denk er wel even aan om de antenne van de radio los te maken,die zit op de hdd o.a. vast als ik me goed herinner :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218807

Weet iemand misschien waar ik nog een afstandsbediening kan kopen voor mijn X5 ??

Heb al op google gezocht maar kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hands on preview van de A3. Ze laten ook de optionele tv-tuner zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet dat het echt relevant is, maar wachten op de X7 zit er niet in voor mij.. het wordt mijn eerste iPod (classic 80gb) dan maar iTunes en die enkele .ogg albums converten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Anoniem: 222815 schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:59:
Niet dat het echt relevant is, maar wachten op de X7 zit er niet in voor mij.. het wordt mijn eerste iPod (classic 80gb) dan maar iTunes en die enkele .ogg albums converten..
Ga dan op zijn minst voor de Zen, een beter en veelzijdiger apparaat dan apples speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:32:
Het openhalen van de M3 was niet zo heel lastig, en ik ga ervanuit dat de X5 ongeveer hetzelfde is. En dan is de harde schijf verwisselen niet al te lastig. En wat heb je te verliezen?
Zolang je niet lukraak aan dingen gaat trekken of er schroevendraaiers tussen gaat zetten (en dan vooral het uitschieten van de schroevendraaier) zal er weinig aan de hand zijn. Gewoon proberen dus.

Ik weet in ieder geval dat mijn M3 het gelukkig nog steeds doet (behalve die ene keer dat de afstandsbedieningsmodule vervangen moest worden) en ik wacht redelijk geduldig op de X7. Hopelijk wordt het wat ik wil.
vraagje, waar krijg ik zo'n vervangende afstandbediening? en wat kost het?
de M3 doet het opzich prima, maar ik ben bang dat net als de vele oordopjes, de kabel naar de afstandbediening nog eens gaat breken.

alhoewel als ie stuk gaat ga ik denk ik meteen voor die A3 wat hier net gepost werd :P

[ Voor 4% gewijzigd door defusion op 10-09-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Mijn afstandsbediening heb ik al een keer vervangen een jaar terug ofzo.
Je moet inderdaad voorzichtig zijn met dat ding.

Maar je kan ze niet echt gemakkelijk meer krijgen denk ik. Ik kan in ieder geval zo snel niet een site vinden waar je een afstandsbediening voor een M3 of X5 (is dezelfde) kan vinden.

De X7 schijnt trouwens helemaal nooit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Anoniem: 222815 schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:59:
Je kunt er tegenwoordig ook Rockbox (met ogg-support) op installeren dacht ik. Dat zou de iPod voor de toekomst ook een wat interessante keuze voor mezelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:25
Als ik hoor dat er nu een 160GB iPod komt, begin ik meer en meer te verlangen naar een opvolger voor mijn X5L. Ik begrijp echt niet dat Cowon hier geen werk van maakt. :( 10 verschillende spelers met 2-8 GB is een beetje geklungel in de marge, zeker als je klanten zo op geluidskwaliteit gefocust zijn. Gezien de tijd dat de X5 in productie is geweest, lijkt het er niet op dat de markt voor HD-spelers zo gering is dat een opvolger maken geen zin heeft. Nu er weer geen spoor is van de X7 op de meest recente beurs, zakt de hoop me definitief in de schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je zou eens naar de Q5 of de A3 kunnen kijken. Al zullen deze wel niet aan 160GB komen. Daarvoor moet je bij Archos zijn.
Echter, dan zit je wel met een grote PMP.

• Huig
  • Laatst online: 09-06 10:13

Huig

Merino Fanatic

Wauw, die Q5 gaat echt een wonderapparaat worden.
Ik heb hier en hier nog twee linkjes naar reviews, helaas in een aziatische taal, maar de plaatjes zijn er niet minder om :9~
Ik zie dat je er zelfs een gamepad op kan aansluiten en Gameboy, Nes en SNes games kan spelen. Ook zit er een office achtig iets en GPS op. Je kan er alleen nog niet mee bellen, das dan weer jammer.
Nadeel is de prijs van al dat moois: Het 40 Gig model zou voor niet minder dan €649 over de toonbank gaan, en het 60 gig model voor €699.

Gezien de grootte van dat ding (net zo groot als de A2) vraag ik me af hoe je zo'n ding nou mee zou nemen? Het is niet echt meer een muziekspeler natuurlijk, en hij lijkt me nogal groot voor in je broekzak. Dus echt onderweg op de fiets naar het station een muziekje luisteren lijkt me niet echt praktisch. Ik denk dat het meer iets is wat je pas in de trein/bus tevoorschijn haalt, dan dat je de deur uitloopt met je DAP aan zegmaar.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• hellboy123
kunnen ze in godsnaam nou niet gewoon een keer met een echte opvolger van de x5l komen? Ik wil gewoon een apparaat met een kleurenscherm, gewone bediening en goed geluid(dus nee een iPod wordt het niet, been there, done that). Echt belachelijk dat ze alleen maar met die kleine spelers komen of met die pmp dingen.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast