de knoop doorgehakt en toch maar voor de A2 gekozen, mijn vriendin heeft een (simpele) iAudio MP3 speler en ik ben zeer onder de indruk van de kwaliteit van de hardware en ook van het geluid. ik had wel zo'n medion kunnen kiezen, maar ik ben toch wat huiverig voor de kwaliteit en bovendien was ie best groot.
Ik heb mijn A2 op Ebay USA besteld, begin van de week ging ie op de post en hij is net binnen.
Ik zal aan het eind van de middag wat foto's en een soort van review plaatsen.
op het eerste gezicht ben ik er heel erg over te spreken, precies wat ik verwacht had.
even een uitgebreider verhaaltje:
Heb dus de 30gig uitvoering van de A2 besteld via een Ebay shop in de USA. ik ben onder de 300 euro gebleven en dat is inclusief verzendkosten...
verpakking
verpakking ziet er goed uit en het spelertje zelf is echt goede kwaliteit. het voelt goed, geen 'plastic feel' en hij weegt ook wat. je hebt echt wat in je hand zeg maar.
de speler in verpakking
de knopjes zijn erg degelijk, maar de zogenaamde 'joggle lever' (het joystickje in het midden) is behoorlijk wennen. ik krijg het nog niet helemaal goed voor elkaar het knopje in te drukken. vaak gaat de 'cursor' naar boven of naar beneden ipv dat ik klik. vreemd genoeg heb ik daar met dezelfde joggle lever van de U2 van mijn vriendin geen problemen mee.
Bediening
Het bijgeleverde hoesje ziet er heel mooi uit en is erg makkelijk in gebruik, je kan overal bij en met de standaard-functie kun je hem mooi neerzetten ook. enige nadeel vind ik dat het display gewoon een gat is, er zit geen bescherming voor je display, behalve als je het hoesje dicht heb. ik denk dat ik toch nog ga zoeken naar een folie om op het A2 scherm te plakken. (zag hier op het forum iets, maar kan het niet meer vinden..

)
Hoesje dicht.
Hoesje open.
de interface ziet er gemakkelijk uit en het is alleen een kwestie van wennen denk ik om er goed mee om te kunnen gaan.
gelijk een firmware upgrade gedaan (had de een na laatste) en dat ging perfect, heb nog geen bugs meegemaakt.
Hoofdmenu
ik heb wel geprobeerd om met de bijgeleverde usb kabels het apparaat aan te sluiten op de iAudio U2 en ze leken elkaar te herkennen, maar ik krijg uiteindelijk toch een 'failed'. misschien mogen ze elkaar toch niet zo...
Aangesloten op PC.
als de A2 in het hoesje zit en in je jaszak valt het radiobereik wel een beetje tegen, maar als het ontvangst goed is, is het ook gewoon goed.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar voor mij (soort van leek...) is de kwaliteit van video en audio meer dan voeldoende. zelfs met de standaard oordopjes is het geluid nagenoeg perfect. (voor mij dan, nogmaals)Ik moet wel voor nieuwe oordopjes kijken, want de standaard oordopjes passen op de een of andere manier niet in mijn oor. het zit niet lekker en valt er vanzelf uit...
Oordopjes.
Bewegend beeld ziet er op een foto veel minder scherp uit natuurlijk.
heb gelezen dat de ingebouwede speakertjes een grote tegenvaller was, maar ik was aangenaam verrast. ik heb laatst een Samsung K5 gehoord (die mp3 speler met een uitschuifbare speaker) en vond dit geluid er echt niet voor onder doen.
data transfer duurt een beetje lang, maar ja 30gig vullen met een usb2 verbinding duurt nu eenmaal wel eventjes
tv opnemen heb ik nog niet gedaan, maar daar zal ik over berichten.
conclusie: als je twijfelt om de A2 aan te schaffen kan ik alleen zeggen: DOEN!
als je een apparaat zoekt dat in je handpalm past maar ook niet idioot klein hoeft te zijn. als je meer van video houdt dan van muziek luisteren, als je van een 'degelijke feel' houdt en een duidelijke en mooie interface houdt, moet je de A2 kopen.
[
Voor 74% gewijzigd door
Aniki op 06-01-2007 18:05
]