[HDD] Cowon iAudio HDD MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 20.576 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:46
Okies, ben er al uit. Een willekeurige AV kabel voldoet. Heb een kabeltje gekocht bij de Block voor 8,45. Deze werkt prima, maar het nadeel is wel dat de kabelkop vrij fors is, waardoor ik mijn koptelefoon niet tegelijk kan gebruiken. Daarnaast krijg ik geen beeld als ik de stekker er helemaal indoe, maar als ik de stekker maar tot een soort klikje in de A2 steek, dan heb ik wel prima beeld op de tv.

Mocht iemand toch nog weten waar ik de originele A2 AV kabel kan kopen, dan hoor ik het graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:47

smallboy

N/A

Ik heb het net even nagemeten, de kabels zijn niet hetzelfde.

Edit: zie hieronder de aansluitingen (wit en rood voor audio, geel voor beeld)
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/A2cable.jpg

Wat je zegt klopt dus met het plaatje. Als je de kabel er niet helemaal insteekt, krijg je dus wel beeld. Ik weet niet of je nu ook de kabel gebruikt voor het geluid, maar dat zou nu bij jou mono moeten zijn (alleen wit maakt contact).
Je zou evt. wel zelf de kabel goed kunnen maken met een soldeerbout en geduld.

[ Voor 98% gewijzigd door smallboy op 20-12-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 15:27
kan iemand met een A2 mij vertellen hoe het opnemen vanaf tv (pal neem ik aan:P) met de nieuwste firmware gaat?

de reviews die ik op het net vind, zijn niet zo te spreken over die feature, maar dat is ondertussen ook alweer bijna een jaar geleden.
gaat het nu wel of niet goed? (anderen, afgezien van RickWagter? :))

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Ik ben nu echt SUPER chagarijnig! Ik heb niet mijn X5 opgehaald bij de Dixons na een reperatie (even voordat ik naar mn werk ging). Kom ik net thuis. sluit hem op mijn laptop aan en krijg al een HDD error op het schermpje te zien, opladen werkt wel. ook geeft de speler aan dat hij connected is met mijn laptop. Dit kon ik niet in de winkel testen want ik had geen kabels mee en de accu was te leeg om te starten.
In windows zie ik de speler niet! Dus volgens mij zijn ze vergeten om de HDD aan te sluiten.

Nu het probleem, 5 januari vertek ik voor 5 maanden naar Finland. Als ik morgen de X5 weer terug breng zal hij niet op tijd terug zijn. Voor mij iets waar ik enorm van baal omdat ik hem ook als imagetank wil gebruiken voor mijn nieuwe digicam, even heen en weer reizen wordt wat lastig :+ .
Vervalt de garantie als ik hem zelf open schroef? Ik zie aan de buitenkant geen seal zitten. Of kan ik beter mijn geld gaan terug eisen oid... :(

[ Voor 5% gewijzigd door MonkeySandwich op 21-12-2006 22:39 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja dan vervalt de garantie. Verder is er zelf mee gaan prutsen niet erg verstandig als je niet weet wat er precies mis is met het ding. Voor hetzelfde geldt zitten er bad sectors op de hdd en kun je er uberhaubt niks aan doen. Ik zou er dus niet zelf mee gaan prutsen hoe lullig het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien wil Tu&Tu wel een vervangend exemplaar uitlenen. Dat heb ik wel eens eerder gelezen :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 10:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mocht je het toch zelf willen doen,danis het niet zo heel lastig om erbij te komen opzich,heb die van mij al keer zelf gerepareerd (scherm wilde niet meer aan)hdd aan sluiting zit aan de linkerkant als je hem openmaakt :)
let er btw op dat je de 2 draadjes die je als eerste tegenkomt niet los trekt (van mic en antetenne van radio) die zitten redelijk simpel vast gesoldeerd :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:09

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zitten op deze spelers als je opneemt via line-in een vu-meter(level) op?

• Ewald !
  • Niet online
sander817 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:33:
zitten op deze spelers als je opneemt via line-in een vu-meter(level) op?
misschien icm met Rockbox, want daarvan weet ik dat er een vu-meter plugin bijzit als je afspeelt, maar met line in weet ik niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
  • Laatst online: 20-06-2024
Offtopic:
Beste wensen aan alle iAudio-feaks.
Dat de D2 4Gb maar snel naar Nederland zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201598

offtopic:
Beste wensen. Dat hij maar versneld naar NL komt.

Mp3spelers.nl zei dat de 4GB een maand later wordt verwacht.

offtopic:
Amen

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 201598 op 01-01-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198597

ik ben van plan de iAudio 6 te kopen, maar ik lees dat die met een compacte HDD zit, is deze goed bestend tegen schokken? of toch beter voor een flash speler gaan dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201598

Als het goed is komt er binnenkort de iaudio D1 dit is als het ware de iaudio 6, maar dan met flash geheugen en nog een paar andere veranderingen. Misschien is dat dan wat voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 198597 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:07:
ik ben van plan de iAudio 6 te kopen, maar ik lees dat die met een compacte HDD zit, is deze goed bestend tegen schokken? of toch beter voor een flash speler gaan dan
De meeste spelers zijn goed bestand tegen schokken, ook al hebben ze een hdd. De meeste spelers hebben een buffer waarbij de hdd dus niet constant hoeft op te spinnen. Neemt niet weg dat voorkomen beter is dan genezen. En dat de kans op schade gewoon groter is bij een hddspeler. Het risico zou ik niet willen nemen als ik een speler kocht om bijvoorbeeld mee te sporten.
Als je dus dingen gaat doen waarbij de speler veel schokken te verduren krijgt dan zou ik geen hddspeler nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198597

ah het is wel om af en toe te sporten dus wacht ik beter op die D1, heb nu wat rondgekeken op internet en die zou ook met 4gb uitkomen :) vind wel nog geen release datum voor belgie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 15:23

EnnaN

Toys in the attic

LightYears schreef op zondag 10 december 2006 @ 15:40:
[...]

www.rockbox.org staat alles op over de rockbox firmware.
dus. ja, ik vroeg me dus ook af of er mensen andere firmware gebruiken. nu staat daar idd veel over rockbox, maar das nie de vraag ;)

elkeweg, ik gebruik voor mijn X5L nog steeds de meegstuurde firware (2.07e).. heeft het veel zin om over te stappen naar 2.10? ik zag zo alleen wat fixes voor canon cameras enzo, maarja, die gebruik ik (nog) niet...

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Andere vraag, waarom zou je het niet doen? Het is niet zo dat je nou een gigantisch risico loopt als je de speler flashed oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klein schopje.

Er is weer wat nieuws verschenen over de mogelijk opvolger van de A2.. De A3 Link
Schijnt dat op CES 2007 de speler gedemonstreerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 15:23

EnnaN

Toys in the attic

RoD schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:06:
Andere vraag, waarom zou je het niet doen? Het is niet zo dat je nou een gigantisch risico loopt als je de speler flashed oid.
well, het is niet een device waar ik erg bang ben voor security-breaches, en het 'don't fix anything that's not broken' principe zou je kunnen aanvragen.

op zich is het altijd goed om kleine verbeteringen te krijgen, maar omdat ik niet het idee heb dat er specifiek iets groots veranderd is, en ik geen last heb van kleine(re) dingen vroeg ik me af waarom.

het werkt nu prime, dus als ik alleen een canon-usb-thingy erbij krijg heb ik dat gewoon neit nodig..

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-01-2022
RoD schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:57:
Klein schopje.

Er is weer wat nieuws verschenen over de mogelijk opvolger van de A2.. De A3 Link
Schijnt dat op CES 2007 de speler gedemonstreerd gaat worden.
Het zijn natuurlijk leuk zijn als ze ook net als Archos, de spelers vervangen voor de nieuwe, wanneer deze niet te repareren is..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

EnnaN schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:51:
[...]

well, het is niet een device waar ik erg bang ben voor security-breaches, en het 'don't fix anything that's not broken' principe zou je kunnen aanvragen.

op zich is het altijd goed om kleine verbeteringen te krijgen, maar omdat ik niet het idee heb dat er specifiek iets groots veranderd is, en ik geen last heb van kleine(re) dingen vroeg ik me af waarom.

het werkt nu prime, dus als ik alleen een canon-usb-thingy erbij krijg heb ik dat gewoon neit nodig..
Ok, tsja.. dat kan ik begrijpen. Ik vind het altijd wel fijn om gewoon de nieuwste firmware te hebben. Het gaat toch niet mis (in 99,99% van de gevallen bij goede merken) en het staat leuk als je nu in plaats van 1.05 ineens 1.06 in je speler hebt staan :+
Maargoed, veel maakt het niet uit nee, als het werkt hoef je natuurlijk absoluut niet te upgraden. Persoonlijk doe ik het altijd wel.
BadBoy18 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:57:
[...]

Het zijn natuurlijk leuk zijn als ze ook net als Archos, de spelers vervangen voor de nieuwe, wanneer deze niet te repareren is..
Hmm, ik wist niet eens dat Archos dat deed. Maar dat lijkt me wel mogelijk ja. Aangezien de A3 niet gek veel verschilt van de A2 zou dat best kunnen, wie weet :)

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 06-01-2007 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:57
Ik vind de D2 ook wel een hele gave speler, jammer dat het geheugen eigenlijk net te klein is in vergelijking met mijn huidige 20GB Sony A-3000. De A2 is met gewoon even te groot al is die speler ook wel erg gaaf, maar hij moet wel een beetje makkelijk in mijn broekzak passen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
de knoop doorgehakt en toch maar voor de A2 gekozen, mijn vriendin heeft een (simpele) iAudio MP3 speler en ik ben zeer onder de indruk van de kwaliteit van de hardware en ook van het geluid. ik had wel zo'n medion kunnen kiezen, maar ik ben toch wat huiverig voor de kwaliteit en bovendien was ie best groot.

Ik heb mijn A2 op Ebay USA besteld, begin van de week ging ie op de post en hij is net binnen.
Ik zal aan het eind van de middag wat foto's en een soort van review plaatsen.
op het eerste gezicht ben ik er heel erg over te spreken, precies wat ik verwacht had.

Afbeeldingslocatie: http://www.peliforum.nl/files/cowon1.jpg

even een uitgebreider verhaaltje:

Heb dus de 30gig uitvoering van de A2 besteld via een Ebay shop in de USA. ik ben onder de 300 euro gebleven en dat is inclusief verzendkosten...

Afbeeldingslocatie: http://www.peliforum.nl/files/cowon2.jpg
verpakking

verpakking ziet er goed uit en het spelertje zelf is echt goede kwaliteit. het voelt goed, geen 'plastic feel' en hij weegt ook wat. je hebt echt wat in je hand zeg maar.

Afbeeldingslocatie: http://www.peliforum.nl/files/cowon3.jpg
de speler in verpakking

de knopjes zijn erg degelijk, maar de zogenaamde 'joggle lever' (het joystickje in het midden) is behoorlijk wennen. ik krijg het nog niet helemaal goed voor elkaar het knopje in te drukken. vaak gaat de 'cursor' naar boven of naar beneden ipv dat ik klik. vreemd genoeg heb ik daar met dezelfde joggle lever van de U2 van mijn vriendin geen problemen mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.peliforum.nl/files/cowon7.jpg
Bediening

Het bijgeleverde hoesje ziet er heel mooi uit en is erg makkelijk in gebruik, je kan overal bij en met de standaard-functie kun je hem mooi neerzetten ook. enige nadeel vind ik dat het display gewoon een gat is, er zit geen bescherming voor je display, behalve als je het hoesje dicht heb. ik denk dat ik toch nog ga zoeken naar een folie om op het A2 scherm te plakken. (zag hier op het forum iets, maar kan het niet meer vinden.. 8)7 )

Afbeeldingslocatie: http://www.peliforum.nl/files/cowon4.jpg
Hoesje dicht.

Afbeeldingslocatie: http://www.peliforum.nl/files/cowon5.jpg
Hoesje open.

de interface ziet er gemakkelijk uit en het is alleen een kwestie van wennen denk ik om er goed mee om te kunnen gaan.
gelijk een firmware upgrade gedaan (had de een na laatste) en dat ging perfect, heb nog geen bugs meegemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.peliforum.nl/files/cowon9.jpg
Hoofdmenu

ik heb wel geprobeerd om met de bijgeleverde usb kabels het apparaat aan te sluiten op de iAudio U2 en ze leken elkaar te herkennen, maar ik krijg uiteindelijk toch een 'failed'. misschien mogen ze elkaar toch niet zo... :'(
Afbeeldingslocatie: http://www.peliforum.nl/files/cowon6.jpg
Aangesloten op PC.

als de A2 in het hoesje zit en in je jaszak valt het radiobereik wel een beetje tegen, maar als het ontvangst goed is, is het ook gewoon goed.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar voor mij (soort van leek...) is de kwaliteit van video en audio meer dan voeldoende. zelfs met de standaard oordopjes is het geluid nagenoeg perfect. (voor mij dan, nogmaals)Ik moet wel voor nieuwe oordopjes kijken, want de standaard oordopjes passen op de een of andere manier niet in mijn oor. het zit niet lekker en valt er vanzelf uit... |:(

Afbeeldingslocatie: http://www.peliforum.nl/files/cowon8.jpg
Oordopjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.peliforum.nl/files/cowon10.jpg
Bewegend beeld ziet er op een foto veel minder scherp uit natuurlijk.

heb gelezen dat de ingebouwede speakertjes een grote tegenvaller was, maar ik was aangenaam verrast. ik heb laatst een Samsung K5 gehoord (die mp3 speler met een uitschuifbare speaker) en vond dit geluid er echt niet voor onder doen.

data transfer duurt een beetje lang, maar ja 30gig vullen met een usb2 verbinding duurt nu eenmaal wel eventjes
tv opnemen heb ik nog niet gedaan, maar daar zal ik over berichten.

conclusie: als je twijfelt om de A2 aan te schaffen kan ik alleen zeggen: DOEN!
als je een apparaat zoekt dat in je handpalm past maar ook niet idioot klein hoeft te zijn. als je meer van video houdt dan van muziek luisteren, als je van een 'degelijke feel' houdt en een duidelijke en mooie interface houdt, moet je de A2 kopen. _/-\o_

[ Voor 74% gewijzigd door Aniki op 06-01-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Aniki schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:00:
de knoop doorgehakt en toch maar voor de A2 gekozen, mijn vriendin heeft een (simpele) iAudio MP3 speler en ik ben zeer onder de indruk van de kwaliteit van de hardware en ook van het geluid. ik had wel zo'n medion kunnen kiezen, maar ik ben toch wat huiverig voor de kwaliteit en bovendien was ie best groot.

Ik heb mijn A2 op Ebay USA besteld, begin van de week ging ie op de post en hij is net binnen.
Ik zal aan het eind van de middag wat foto's en een soort van review plaatsen.
op het eerste gezicht ben ik er heel erg over te spreken, precies wat ik verwacht had.

[afbeelding]
Veel plezier dr mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
twee vragen:

wie heeft TV opnemen geprobeerd en hoe heb je dat gedaan? ik kan niet direct opnemen, omdat ik geen OUT heb op mn tv? 8)7
ik heb 1x scart en 1x video, audio IN aan de voorkant, maar die scart is dus geen OUT uitgang :X. als ik daar een scart>>tulpjes op zet en de tulpjes naar jack-plug van de A2 op aansluit krijg ik geen beeld. als ik de A2 op AV-out zet, krijg ik de A2 op mijn tv. geen tv-out dus...
maar kun je dan alleen tv opnemen als er bv een video recorder tussen zit?

en dan nog een vraagje: weet iemand een programma om te kijken welke codecs ed er voor een videobestand gebruikt zijn?
Ik gebruik het programma Intervideo Hometheater voor mijn TV-kaart. Daar werkt tv opnemen prima bij, maar het formaat is Mpeg2 volgens mij. dit kan de A2 niet afspelen. ook heb ik een documentaire in avi formaat die ook niet afgespeeld kan worden, maar andere docu's in volgens mij hetzelfde avi formaat speelt ie wel af. dus waar kan ik kijken wat er precies anders is aan dat bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolando Frio
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2023
Hallo daar,

Ik zou graag willen weten of de iAudio X5 aan onderstaande specifieke specs voldoet. Heb het meeste van dit topic wel doorgelezen maar zie dat daar niet specifiek over gesproken wordt. Ook op de andere sites en Cowon site vind ik het niet.

microphone voor opname externe bron (bijv. geluiden uit de buitenlucht). is dat gewoon Record ergens in het menu en klaar? daarna gelijk afluisteren ? :)
opname mog.heid van alle bitrates t/m max. bitrate van 320 Kbps?
backlight display op player?
wat zijn de voordelen van de cradle?
wat is de gem. batterijduur bij de X5 en X5L?
batterijduur van 35 uur bij X5L haal je die wel? of met 256 kbps mp3 en eq instellingen etc. anders ingesteld haal je waarsch. een stuk minder? en die 14 uur bij de X5?

afspelen/gebruik specifiek:

gapless playback bij albums die bestaan uit losse tracks (kan denk dan alleen met Rockbox?)
tonen en afspelen van juiste volgorde van albums met losse tracks (dus als je heel veel files in 1 map op de player zet dat ie niet alles op alfabetische volgorde zet maar gewoon afspeelt in de volgorde zoals het ook in je Windows verkenner staat? of doordat alles dezelfde plaatsingsdatum krijgt waarschijnlijk dan toch wel alfabetisch sorteert...?)

fast forward of fast backward spoelen met bijv. pause knop ingedrukt (zoals bij MiniDisc)
VU meter bij line in opname?
hoe zit het met de duurzaamheid (ik ga over 1,5 week op wereldreis en hij gaat overal mee naartoe dus hij moet wel ergens tegen kunnen) >> lees dat de jog dial button nogal een gevoelig punt is.

hopelijk kan iemand me zsm voorzien in deze specifieke antwoorden zodat ik bij het meeste positief gelijk ga bestellen vanavond :P

bedankt alvast!!

groeten Roland

[ Voor 6% gewijzigd door Rolando Frio op 08-01-2007 19:07 ]

No hay tiempo pero siempre por una guapa chica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
weinig respons meer in dit topic, maar ik blijf lekker posten...

Vandaag even naar mn bank geweest, ik wilde wel weten wat ik kwijt zou zijn aan een verzekering voor mn A2. Ik wil hem voornamelijk in de trein gaan gebruiken en daar lopen nogal wat vage figuren rond...
om zonder stress mn filmpies te kijken leek een verzekering me wel wat, mits het te betalen is.
Via de Rabobank en dat weer via Interpolis (ofzoiets..) heb ik een verzekering (naast mn inboedelverzekering die ik al had) afgesloten voor 2.12 euro per maand. 25 euro voor een heel jaar verzekering tegen diefstal, schade etc. niet verkeerd dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Aniki schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:58:

Vandaag even naar mn bank geweest, ik wilde wel weten wat ik kwijt zou zijn aan een verzekering voor mn A2. Ik wil hem voornamelijk in de trein gaan gebruiken en daar lopen nogal wat vage figuren rond...
om zonder stress mn filmpies te kijken leek een verzekering me wel wat, mits het te betalen is.
Via de Rabobank en dat weer via Interpolis (ofzoiets..) heb ik een verzekering (naast mn inboedelverzekering die ik al had) afgesloten voor 2.12 euro per maand. 25 euro voor een heel jaar verzekering tegen diefstal, schade etc. niet verkeerd dacht ik.
Dat klinkt erg goed ja. Was het bij Dixons niet 50 euro voor een jaar? Maargoed, dan kun je em ook laten vallen ed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
dat kan bij deze verzekering ook... als het maar niet met opzet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115237

Voor de mensen die een A2 willen kopen maar de prijs nog te hoog vonden: bij de mediamarkt in Ede is de A2 nu in de aanbieding. 299 euro voor de 20 GB versie en 349 voor de 30 GB.
Volgens mij hadden ze van beide versies maar 1 exemplaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
of je besteld hem op Ebay voor 100 euro minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115237

Maar dan zit je met garantie als er wat mis mee is aangezien Cowon geen inter nationale garantie aanbiedt. Dit is voor veel mensen wat makkelijker kopen dan via internet, en het scheelt behoorlijk met de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:16
Aniki schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:58:

Hm, ik gebruik m'n A2 ook in de trein om film mee te kijken, maar zeker als je het polsbandje om je pols hebt, en hem ook met 2 handen vasthoudt (gaat vaak toch wel om hem rustig en stabiel te houden op de beste kijk-afstand) dan lijkt het me stug dat iemand hem tijdens het treinen uit je handen rukt. Heb in ieder geval nog nooit het gevoel gehad van: nu moet ik oppassen op m'n A2 ! Maar ja, ik reis tussen Utrecht en Almere, misschien dat die lijn wel rustiger is dan andere lijnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Anoniem: 115237 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:20:
Maar dan zit je met garantie als er wat mis mee is aangezien Cowon geen inter nationale garantie aanbiedt. Dit is voor veel mensen wat makkelijker kopen dan via internet, en het scheelt behoorlijk met de pricewatch.
ik heb gewoon volledige garantie, maar als er iets is, moet ie opgestuurd naar de VS...
Haay schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:06:
[...]

Hm, ik gebruik m'n A2 ook in de trein om film mee te kijken, maar zeker als je het polsbandje om je pols hebt, en hem ook met 2 handen vasthoudt (gaat vaak toch wel om hem rustig en stabiel te houden op de beste kijk-afstand) dan lijkt het me stug dat iemand hem tijdens het treinen uit je handen rukt. Heb in ieder geval nog nooit het gevoel gehad van: nu moet ik oppassen op m'n A2 ! Maar ja, ik reis tussen Utrecht en Almere, misschien dat die lijn wel rustiger is dan andere lijnen ?
niet alleen als ik zit te kijken, ook als ie in mijn tas zit of whatever. ik gebruik hem in een openbare ruimte en hoe voorzichtig ik van nature ook ben als er dure apparaten in het openbaar gebruikt worden trekt dat altijd de aandacht, ook van mensen met kwade bedoelingen.

bovendien is de kans op beschadeging in het openbaar groter dan thuis in je huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Aniki schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:32:
[...]

ik heb gewoon volledige garantie, maar als er iets is, moet ie opgestuurd naar de VS...
Moet je dan ook niet een Amerikaans postadres hebben? Ik neem aan dat ze em niet weer terugsturen naar Nederland... of doen ze dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
dat gaat allemaal via die shop waar ik hem gekocht heb.

kan iemand mij vertellen hoe je nu van tv opneemt zonder extra apparaat, dus rechtstreeks van tv?
waar sluit je de A2 op aan :? 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door Aniki op 11-01-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-01-2022
Aniki schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:27:
dat gaat allemaal via die shop waar ik hem gekocht heb.

kan iemand mij vertellen hoe je nu van tv opneemt zonder extra apparaat, dus rechtstreeks van tv?
waar sluit je de A2 op aan :? 8)7
Hmm voor zover ik weet, is het alleen mogelijk wanneer jouw tv een tv-out bron heeft.
of wanneer je gebruik maakt van een tv tuner, zoals digitaal tv.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DAPreview heeft op CES 2007 de A3 in handen gehad.
Hier hun "verslagje"
Moving onto the really new stuff, beginning with the A3 - an improved version of, guess what, the A2. It basically looks completely identical in terms of design (apart from the fact that is black/blue rather than white/grey), meaning that the controls are the same and overall, the form factor is still rather on the large side.

The good news here is that the A3 comes with a new chipset ("DaVinci") that supposedly will improve overall video performance (especially through TV-out), while also allowing for a few new file formats: APE for audio and OGM/MKV (open source containers)/VOB for video. Shouldn't take too long for it to hit American/European soil and MSRPs are probably comparable A2 values.

The bad news is that Cowon didn't properly ground their samples, zapping some nice current into Austin's sticky little fingers every time he touched the thing .
Vooral het laatste stukje klinkt goed. Veel ondersteunde codecs en betere videokwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150610

Hier de specs van de A3:

Video formaten: AVI(DivX(DRM) en XviD), ASF, WMV, MPG, DAT, MKV, MP4, OGM, VOB
Audio formaten: MP3, WMA(DRM), WAV, OGG, FLAC, APE, AC3 (Cnet meldt dat de A3 ook AAC ondersteund, maar daar twijfel ik aan!).
4inch scherm met 16 miljoen kleuren, resolutie: 480 x 272
Foto formaten: JPEG, GIF, BMP, PNG
Voice recorder via microfoon, line-in recording, fm-radio + recording. Video-recording in MPEG4
Document viewer (Office-bestanden en PDF viewer)
USB 2.0 + USB 2.0 Host
30GB of 60GB
Mobile TV-package (optioneel): DVB, T-DMB, 1 seg.

Link: http://www.iaudiophile.ne...thread.php?t=12551&page=2

Afmetingen zijn verder hetzelfde, batterijduur is nog geen info over!

Hier een linkje naar Cnet met hun info over de A3, ook een filmpje daar te zien:

http://reviews.cnet.com/8301-12760_7-9676563-5.html?tag=blog

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 150610 op 11-01-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Anoniem: 150610 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:47:
Hier de specs van de A3:

Video formaten: AVI(DivX(DRM) en XviD), ASF, WMV, MPG, DAT, MKV, MP4, OGM, VOB
Audio formaten: MP3, WMA(DRM), WAV, OGG, FLAC, APE, AC3 (Cnet meldt dat de A3 ook AAC ondersteund, maar daar twijfel ik aan!).
4inch scherm met 16 miljoen kleuren, resolutie: 480 x 272
Foto formaten: JPEG, GIF, BMP, PNG
Voice recorder via microfoon, line-in recording, fm-radio + recording. Video-recording in MPEG4
Document viewer (Office-bestanden en PDF viewer)
USB 2.0 + USB 2.0 Host
30GB of 60GB
Mobile TV-package (optioneel): DVB, T-DMB, 1 seg.

Link: http://www.iaudiophile.ne...thread.php?t=12551&page=2

Afmetingen zijn verder hetzelfde, batterijduur is nog geen info over!

Hier een linkje naar Cnet met hun info over de A3, ook een filmpje daar te zien:

http://reviews.cnet.com/8301-12760_7-9676563-5.html?tag=blog
Ik ben benieuwd wat de prijs en de battrerijduur wordt. Is hij trouwens in de winkels in Amerika ook goedkoper, want daar ga ik heen. En heb je dan ook garantie in Nederland??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Netjes hoor, die specs. DVB is ook erg leuk. Dit ding gaat serieus concurreren met de Archos-spelers als hij in Nederland komt (en een nette prijs heeft).
Eigenlijk is deze nog wel beter denk ik. De codecsupport is onnavolgbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Zijn de cowon spelers zoveel goedkoper in amerika dan hier? Zo ja hoeveel scheelt het dan ongeveer en waar zijn de spelers verkrijgbaar? Ik ga namelijk naar de VS van de zomer en dan koop ik misschien daar de d2 of het nieuwe harddiskmodel (als ik genoeg geld heb)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 157478 op 17-01-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vond nog een grappig filmpje van een Fransman (bij mensen die het Archos Gen.4 topic volgen waarschijnlijk niet onbekend :P die op CES de nieuwe spelers (A3 en Q5) van Cowon gefilmd heeft.

Een :9~ is hier wel op zn plaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:05

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
RoD schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:50:
Ik vond nog een grappig filmpje van een Fransman (bij mensen die het Archos Gen.4 topic volgen waarschijnlijk niet onbekend :P die op CES de nieuwe spelers (A3 en Q5) van Cowon gefilmd heeft.

Een :9~ is hier wel op zn plaats :)
Ik wil die Q5 !! :P te vet :D...

Heb nu dan een X5L en ben er zeer tevreden over...

@Rolando Frio
Gapless playback is er wel als je gewoon mp3's luisterd... iig bij mij wel.. zelfs als die op shuffle staat merk ik geen pauze tussen 2 nummers :D, alleen bij ogg merk je een hele korte stilte, korter dan 1 sec iig...

En over accuduur... ik heb hem bij de eerste keer opladen, pas na 15 dagen weer opnieuw moeten opladen.. en ik gebruik hem ongeveer 1,5-2 uur per dag (op zn minst) meeste wel gewoon audio, met video gaat die wat korter mee... en ik heb MP3's tussen: 128 en 320kbit/s... veel met shuffle afgespeeld ook.. (trekt meer accu vanwege HDD)
dus hij haalt die accuduur van 35 uur bijna :) ben er erg blij mee :D

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BiG-GuY schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:58:
[...]

Ik wil die Q5 !! :P te vet :D...
Ik geloof dat ik ook een beetje verliefd ben geworden op die Q5 O+
@Rolando Frio
Gapless playback is er wel als je gewoon mp3's luisterd... iig bij mij wel.. zelfs als die op shuffle staat merk ik geen pauze tussen 2 nummers :D, alleen bij ogg merk je een hele korte stilte, korter dan 1 sec iig...
De X5 had toch helemaal geen gapless? Probeer eens een stel nummers die je normaal achter elkaar aan zou moeten horen zonder gap, dan merk je wel of het gapless is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

RoD schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:25:
[...]

Ik geloof dat ik ook een beetje verliefd ben geworden op die Q5 O+

[...]

De X5 had toch helemaal geen gapless? Probeer eens een stel nummers die je normaal achter elkaar aan zou moeten horen zonder gap, dan merk je wel of het gapless is of niet.
enige wanneer ik het dus echt merk is bijvoorbeeld concert, maar die heb ik in ogg.. en die heeft zoiezo wel een kleine gap... met mp3's merk ik het niet? ook niet bij albums waar nummers in-elkaar overlopen

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 19:28
BiG-GuY schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:53:
[...]

enige wanneer ik het dus echt merk is bijvoorbeeld concert, maar die heb ik in ogg.. en die heeft zoiezo wel een kleine gap... met mp3's merk ik het niet? ook niet bij albums waar nummers in-elkaar overlopen
inderdaad, ik hoor ook geen stiltes tussen mn mp3 concerten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 09:38
@Aniki:

Bij welke Ebay winkel heb je hem verkocht? Ik ben namelijk "grupare" tegengekomen op ebay uit amerika en hij bied een A2 (30GB) aan voor 243,27 euro ex verzendkosten. Betalen verloopt via paypal. Misschien dat ik beter eerst even kan kijken bij jouw verkoper zodat ik zeker weet dat er echt verstuurd wordt...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
heb je mailtje gelezen.

dat is dezelfde verkoper, die kan ik je zeker aanraden.

verstuurt snel en is erg goedkoop.

[ Voor 15% gewijzigd door Aniki op 21-01-2007 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Top! Bedankt!

Nog een vraag: moest je extra belasting betalen voor het importeren?
Hij zegt dat het neerkomt op 310 dollar voor de speler en 48 dollar verzendkosten, plus nog eventuele belastingen...

[ Voor 94% gewijzigd door Sluuz op 21-01-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
ik weet niet of dit mag hier allemaal, maar hij bood mij zelf aan het pakketje als gift te markeren en de waarde van het pakket te verlagen.
dat werkte prima. maar het blijft gewoon een loterij. de ene keer heb ik daar wel extra kosten aan en de andere keer niet. maar als de waarde al lager staat aangegeven, gaat het je niet veel meer kosten hoor. het is nog altijd ruim goedkoper dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Dat bied hij mij ook aan. Maar ik vraag me gewoon af hoeveel ik dan extra zou moeten betalen als ik die belasting zou moeten betalen. Is dat in de orde van tientallen euro's, of een percentage van het aankoopbedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarschijnlijk het aankoopbedrag x1,19 (BTW) en x1,06 (importrechten, al weet ik dat percentage niet zeker)
Kijk anders ook even op douane.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
die bedragen zijn altijd anders, maar dat kan nooit veel zijn zeker niet als hij de prijs verlaagt.
bovendien doet hij je een aanbod voor korting op de shipping costs als het goed is...
ik zou het gewoon doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
ik ga het ook gewoon doen. Duurt alleen zo verrekte lang wil je geld op paypal zijn gearriveerd (overschrijven vanaf de postbank).

Hij heeft mij alleen geen aanbod gedaan voor die korting op verzendkosten?! Hoeveel heb jij betaald? In zijn ad staat 13 dollar binnen Amerika en hij vraagt 48 dollar voor internationaal...

Sorry voor deze offtopic vragen, maar misschien handig voor mensen die ook een A2 willen maar hem in Nederland te duur vinden.
Ebay seller "grupare" verkoopt ze (30GB) voor ongeveer 310 dollar (nu ongeveer 245 euro). Hij is powerseller en van een online store (www.grupare.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

RoD schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:25:
1 woord: rockbox

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Sluuz schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:59:
ik ga het ook gewoon doen. Duurt alleen zo verrekte lang wil je geld op paypal zijn gearriveerd (overschrijven vanaf de postbank).

Hij heeft mij alleen geen aanbod gedaan voor die korting op verzendkosten?! Hoeveel heb jij betaald? In zijn ad staat 13 dollar binnen Amerika en hij vraagt 48 dollar voor internationaal...

Sorry voor deze offtopic vragen, maar misschien handig voor mensen die ook een A2 willen maar hem in Nederland te duur vinden.
Ebay seller "grupare" verkoopt ze (30GB) voor ongeveer 310 dollar (nu ongeveer 245 euro). Hij is powerseller en van een online store (www.grupare.com).
zeg maar even dat je het van mij (vincent) hebt gehoord...

paypal overschrijven duurt altijd lang ja, pas wel op dat paypal anders omrent met valuta dan bv de bekende currency converters op internet, omdat ze een deel van het geld zelf houden...
er is ergens een paypal currency converter te vinden, die moet je gebruiken. anders staat er straks te weinig of te veel op je paypal en dan moet je weer langer wachten of je hebt extra over op dat account...

hij is trouwens wel gezakt in prijs, ik heb er 10 dollar meer voor betaald.. :/
maar gewoon even zeggen dat je het via mij hebt gehoord, dan haalt hij wat van de verzendkosten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
ok! Ga ik doen!

Ik had dat al door van die currency convertor. Best wel matig eigenlijk dat ze gewoon een eigen wisselkoers hanteren. Helemaal omdat het een bedrijf van Ebay zelf is en Ebay wel gewoon rekent met de huidige "echte" koers.

Als het goed is staat er voor vanavond 5 uur 285 euro op mijn paypal rekening, wat precies genoeg moet zijn voor 310 dollar en 48 dollar verzendkosten. Wanneer er nog wat af gaat, hou ik mooi wat over op paypal voor een andere kleine aankoop ofzo...

Wanneer ik dat ding binnenheb zal ik natuurlijk mijn bevindingen hier posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat ken ik, maar ik had het over de standaardfirmware. Of gebruikt iedereen hier tegenwoordig Rockbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mergazer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01-2022

Mergazer

Hoezee!

Gisteren via eBay bij "grupare" een X5L besteld, het totaal bedrag was 310$ (45$ verzendkosten) en met de wisselkoers die PayPal hanteert komt dat omgerekend neer op 244euro, alsnog zo'n 80euro goedkoper dus :D.
Vandaag een e-mail ontvangen dat hij 'm op de post heeft gedaan als cadeau (om belasting te ontduiken >:)) met tracking code erbij. Ik ben benieuwd wanneer hij zal aankomen, dan zal ik mijn bevindingen hier neerzetten.

Voor de mensen die er ook een willen kopen, hij heeft nu een aanbieding op eBay staan en er zijn er nog 19 beschikbaar. Klik

EDIT:
Ik kom er net achter dat hij ook "Moneybookers" accepteert, als je geen creditcard hebt kan je via Moneybookers met iDeal betalen d:)b.

[ Voor 9% gewijzigd door Mergazer op 24-01-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
shit! had dat ook gekund? Had ik geen moeite hoeven doen met paypal dus. Maar ik heb gisteravond dus die A2 besteld bij hem. Nog geen melding gehad van dat hij hem op de post heeft gedaan. Ik wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
met paypal heb je ook geen creditcard nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mergazer

Mergazer

Hoezee!

Aniki schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:01:
met paypal heb je ook geen creditcard nodig....
Nee, alleen staat het geld er niet gelijk op als je geld overmaakt naar je PayPal account in tegenstelling tot geld overmaken met iDeal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
tja ach, die paar dagen...

kun je nog eens goed nadenken of je je zuurverdiende centjes wel moet uitgeven ;)

weer een online betaalmanier.... zie het niet zo zitten eigenlijk. maar verder prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200718

Jongens, wat is het daadwerkelijke verschil tussen de iAudio X5 en de iAudio X5L? Je kan in nederland voor 300 euro al de iAudio X5 60 GIG al krijgen dus zal er wel iets minder zijn dan de iAudio X5L versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Batterijduur vooral, afaik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200718

Sorrie, klopt idd. Niet goed gelezen in de openingspost.... :s

Hoe zit het trouwens met de aankoop via Ebay van de IAudio X5L? Bij reparatie ben je natuurlijk een godsvermogen aan verzendkosten kwijt om dat ding op te sturen. Ik neem niet aan dat dat in nederland kan gebeuren?

Groet,

Peter

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 200718 op 26-01-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mergazer

Mergazer

Hoezee!

Anoniem: 200718 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:16:
Sorrie, klopt idd. Niet goed gelezen in de openingspost.... :s

Hoe zit het trouwens met de aankoop via Ebay van de IAudio X5L? Bij reparatie ben je natuurlijk een godsvermogen aan verzendkosten kwijt om dat ding op te sturen. Ik neem niet aan dat dat in nederland kan gebeuren?

Groet,

Peter
Wat mij werd verteld is dat als er iets mis is ik de speler naar het dichtstbijzijnde COWON kantoor moest sturen of anders naar hem (grupare, de verkoper op eBay). Je bespaart ongeveer 80euro tegenover de speler in nederland kopen, 'm naar Amerika opsturen in het geval van een defect kost 22euro (klik ) dus dan zou je nog steeds 58euro hebben bespaart. Naar mijn mening overtuigend genoeg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cowon biedt geen internationale garantie, dus ik vraag me af of je em terug krijgt als je em naar Amerika opstuurt. Heb je dan geen Amerikaans postadres nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Via Grupare niet. Je krijgt via "zijn" bedrijf die garantie. Wanneer je hem dus moet opsturen, doe je dat naar die winkel van hem. Hij zorgt er dan voor (waarschijnlijk met zijn eigen usa adres) dat alles gefixt wordt...

Nu ik dit lees, vraag ik me af wat hij hiervoor vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mergazer

Mergazer

Hoezee!

Sluuz schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:03:
Via Grupare niet. Je krijgt via "zijn" bedrijf die garantie. Wanneer je hem dus moet opsturen, doe je dat naar die winkel van hem. Hij zorgt er dan voor (waarschijnlijk met zijn eigen usa adres) dat alles gefixt wordt...

Nu ik dit lees, vraag ik me af wat hij hiervoor vraagt...
Waarvoor vraagt? De 1jaar garantie zit er standaard bij in, je hoeft dus alleen de verzendkosten te betalen als er wat misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Nope.. ik draai nog altijd de originele firmware, laatste die uit is, stond er standaard op bij mij :)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kijk, dat is service d:)b Erg handig, anders kwam je behoorlijk in de knoei als je zo'n geimporteerde speler had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Mergazer schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:58:
[...]

Waarvoor vraagt? De 1jaar garantie zit er standaard bij in, je hoeft dus alleen de verzendkosten te betalen als er wat misgaat.
ok mooi! Dat had ik niet goed begrepen dan. Ben benieuwd.
Track & Trace geeft aan dat hij (cowon A2) Los Angeles heeft verlaten en International Dispatched is...Hij heeft hem dinsdag verstuurd...wordt waarschijnlijk dus na het weekend...

Weet trouwens iemand of de A2 bezitters nog kunnen rekenen op een firmware upgrade of zit dat er niet meer in met de komst van de A3. Kortom, hoe doet Cowon dat? Ondersteunen ze oude(re) spelers nog met updates of focussen ze zich op de nieuwe spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
ik heb mijn A2 net te koop gezet...
ik zou hem gaan gebruiken in de trein, maar omdat dat nu toch niet door blijkt te gaan, vind ik het overbodig om hem te houden.
en dan vind ik het zonde dat hij nu nog zo nieuw is....

hij staat op Tweakers vraag en aanbod voor, wat mij betreft, een redelijke prijs gezien de staat van het apparaat...

dus voor degenen die er een willen bestellen, bij mij ben je goedkoper uit voor hetzelfde apparaat met dezelfde garantie ;)
ik vind het een geweldig apparaat en in de trein is het echt super, maar nu ik niet meer elke dag met de trein hoef vind ik het dus gewoon zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mergazer

Mergazer

Hoezee!

Nou, ik kreeg vandaag een formulier van de douane in de bus met heel groot overal erop gestempeld "FACTUUR VEREIST". Jammergenoeg hebben ze dus net mijn pakketje eruit gepikt en opengemaakt voor inspectie. Volgens de vrouw op het postkantoor sturen ze de factuur van de invoerkosten samen met het pakketje dus dan heb ik 'm toch nog redelijk snel in huis.

Overigens wel grappig wat er stond op de douane verklaring uit Amerika:
Contents: portable music player
Type: Gift
Value: $19
Shippingcost: $29 (vreemd dat hij $45 rekende?)

8)7

Het blijft dus een gok om 'm als cadeau te laten verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Dat is het zeker!

Ik kreeg dus vandaag een briefje in de bus van de TPG (was niet thuis) dat ze een pakketje bij de buren hadden afgegeven. Ik daarheen, en ja hoor, het was mijn A2. Supersnelle service dus (heb hem dinsdagnacht 01.00 besteld, van dinsdag op woensdag dus). Ook bij mijn heeft hij er "gift" en $19 opgezet en mijn pakketje is dus erdoorheen gekomen. Geweldig!

Dan het apparaat, even snel een eerste indruk. In één woord: Fan-fuckin-tastisch. Voelt goed aan, ziet er goed uit en de functies en geluidskwaliteit zijn gewoon top of the bill. Ik zal later nog wat meer bevindingen posten, mits gewenst. Nu weer even verder klooien :)

@ Mergazer: laat even weten hoeveel je bij moet betalen, ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Sluuz schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:21:
[...]
Weet trouwens iemand of de A2 bezitters nog kunnen rekenen op een firmware upgrade of zit dat er niet meer in met de komst van de A3. Kortom, hoe doet Cowon dat? Ondersteunen ze oude(re) spelers nog met updates of focussen ze zich op de nieuwe spelers?
Dat is niet te zeggen. De laatste firmware voor de A2 is 1.85 van zowat 2 maanden geleden alweer. Na de vele firmwares voor de A2 zou je wel verwachten dat het apparaat aardig bugvrij is en in die tijd zijn er ook heel wat features toegevoegd. Op een gegeven moment is het mooi geweest en verplaatst de aandacht zich naar de nieuwe spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mergazer

Mergazer

Hoezee!

Sluuz schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:19:
Dat is het zeker!

Ik kreeg dus vandaag een briefje in de bus van de TPG (was niet thuis) dat ze een pakketje bij de buren hadden afgegeven. Ik daarheen, en ja hoor, het was mijn A2. Supersnelle service dus (heb hem dinsdagnacht 01.00 besteld, van dinsdag op woensdag dus). Ook bij mijn heeft hij er "gift" en $19 opgezet en mijn pakketje is dus erdoorheen gekomen. Geweldig!

Dan het apparaat, even snel een eerste indruk. In één woord: Fan-fuckin-tastisch. Voelt goed aan, ziet er goed uit en de functies en geluidskwaliteit zijn gewoon top of the bill. Ik zal later nog wat meer bevindingen posten, mits gewenst. Nu weer even verder klooien :)

@ Mergazer: laat even weten hoeveel je bij moet betalen, ben ik wel benieuwd naar.
Hehe, bij het 2e pakketje met een cadeau van $19 en verzendkosten van $30 en dezelfde afzender vertrouwde ze het zeker niet meer :+.

Ik zal laten weten hoeveel ik bij zal moeten betalen, de vrouw op het postkantoor zei dat het alleen de invoerkosten waren en geen belasting, ik ben benieuwd :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2029

Mijn M3L is zojuist kapot gegaan. Bijna 2 jaar trouw mee rondgelopen. De aansluiting op de unit voor de afstandsbediening is kapot gegaan, eerst deden aantal knoppen of afstandsbediening het alleen nog door er tegenaan te duwen, toen ik de pinnetjes probeerde te fixen (eerst zonder succes) en van de binnenkant te kijken of ik niks kon doen, per ongeluk een pinnetje in de aansluiting afgebroken. Het was dus al einde verhaal, maar ik heb hem nu gedegradeerd naar externe HDD. Ik heb alleen nog een blauw achtergrondje als ik hem nu aanzet, en de toesten erop doen het dus amper meer.

Tijd voor wat nieuws, dus! Jammer genoeg is de X5 allang verleden tijd, dus ik twijfel tussen de Archos 404, Vision:M of Zune. Allemaal zijn ze niet perfect. Sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hebt 2 jaar garantie op die M3, dus je kan nog aanspraak maken op reparatie.
Ik had hetzelfde probleem en dat hebben ze netjes opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan niet zoveel contact informatie vinden voor Europa. Hoe heb jij dat geregeld? Ik neem nu maar even contact op met mp3speler.nl. De Cowon lovers van Nederland, volgensmij.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 2029 op 29-01-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Tu & Tu is importeur van Iaudio. En via dit formulier heb ik uiteindelijk een RMA gekregen:
http://www.tu-and-tu.com/klantenservice.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jelte schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:24:
Tu & Tu is importeur van Iaudio. En via dit formulier heb ik uiteindelijk een RMA gekregen:
http://www.tu-and-tu.com/klantenservice.aspx
Bedankt, ik heb mp3spelers.nl gemaild. Ik hou jullie op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 07-06 23:54
Ik heb 1,5 jaar geleden een iAudio X5 aangeschaft (20gb). De accu die erin zit is in deze tijd zo versleten dat hij het geen 4 uur meer volhoud, dat is nét één dag voor mij. Ik heb gekeken naar vervangende accu' s maar dit is niet eenvoudig. Ik las wel een tutorial voor het gebruiken van een SE telefoon accu, maar voordat ik dat ding voor eeuwig van zijn garantie af ga helpen zou ik willen weten hoe cowon (of wie de importeur ook is) met de garantie omgaat. Het apparaat werkt nog, alleen de accu dus. De medewerker van de mediamarkt zegt dat cowon 2 jaar garantie geeft en dat ik het wel 'kan proberen'.

Heeft iemand ervaring met de garantieafhandeling van deze speler en met name met betrekking tot de accu?

Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
cowon is weg...

toch wel jammer, het was een fijn apparaatje. maar ja, als je hem niet gebruikt houdt het snel op.

desalniettemin houd ik dit forum in de gaten omdat ik op zoek ga naar een UMPC. zeker met het oog op een lange reis naar en in Japan, ben ik zeer geinteresseerd in deze apparaatjes. een soort uitgebouwde A2 dus eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mergazer

Mergazer

Hoezee!

Vandaag eindelijk mijn iAudio X5L uit Amerika ontvangen, hij was vorige week dinsdag verstuurd en opgegeven als cadeau, maar de douane hadden het pakketje geopend en ik had vervolgens een aangifte formulier ontvangen. Ik moet nu 44,65euro aan BTW betalen plus nog eens 16,75euro aan inklaringskosten. Dan komt mijn totaal bedrag nu op 300euro, 10euro goedkoper dan hier dus |:(.

Verder wel een geweldig mooi apparaatje :9~. Ik ga er nu mee aanklooien en zal later wat foto's en eerste indruk plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BlackMage schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:08:
Ik heb 1,5 jaar geleden een iAudio X5 aangeschaft (20gb). De accu die erin zit is in deze tijd zo versleten dat hij het geen 4 uur meer volhoud, dat is nét één dag voor mij. Ik heb gekeken naar vervangende accu' s maar dit is niet eenvoudig. Ik las wel een tutorial voor het gebruiken van een SE telefoon accu, maar voordat ik dat ding voor eeuwig van zijn garantie af ga helpen zou ik willen weten hoe cowon (of wie de importeur ook is) met de garantie omgaat. Het apparaat werkt nog, alleen de accu dus. De medewerker van de mediamarkt zegt dat cowon 2 jaar garantie geeft en dat ik het wel 'kan proberen'.

Heeft iemand ervaring met de garantieafhandeling van deze speler en met name met betrekking tot de accu?

Mijn dank is groot.
Als je twee jaar garantie hebt, waarom breng je em dan niet terug naar de Mediamarkt? Als de accu niet meer goed is zou je daar ook gewoon garantie op moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Volgens mij krijg je bijna nooit garantie op de batterij. Ik weet niet precies hoe dat bij Cowon zit, maar bij Iriver weet ik dat je daar geen garantie op hebt. Zelfde geldt voor veel andere elektrische apparaten met accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

Vandaag heb ik mijn x5 binnen, maar heb nu een klein problempje. Als iemand hier iets van weet, laat me dan aub weten...

Het is namelijk zo, dat als je een mp3 bestand (of een ander bestand) begint af te spelen, je een geluid van een harde schijf van X5 hoort (hij leest een bestandje waarschijnlijk en slaat het op in zijn geheugen). Maar (!) als hij klaar is met lezen, dan stopt de harde schijf met draaien en hoor je een apart geluid - een soort knal - het is zelfs een beetje voelbaar als je x5 in je hand hebt.

Weet iemand of het zo hoort? Misschien heb ik een defecte x5 :( Da's balen....
Horen jullie ook zo'n knal ? (mijn oude h320 van iriver had hier absoluut geen last van)

Hebben jullie ook zo'n "click"-geluid als de harde schijf zich uitschakkelt na het loaden van een liedje in RAM???????????????????

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 03-02-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sluuz schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:21:
Volgens mij krijg je bijna nooit garantie op de batterij. Ik weet niet precies hoe dat bij Cowon zit, maar bij Iriver weet ik dat je daar geen garantie op hebt. Zelfde geldt voor veel andere elektrische apparaten met accu.
Volgens mij mag dit niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:41
RoD schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:25:
[...]

Volgens mij mag dit niet eens...
Hangt er vanaf of de accu los is of vast ingebouwd.
Als de accu door de gebruiker te vervangen is (zoals bij veel GSM's) maak je meestal niet zoveel kans op reparatie binnen de garantie termijn.
Je kunt immers zelf de accu eenvoudig vervangen. (en ook met een ander apparaat uitwisselen).

Bij een MP3 speler met ingebakken accu ligt dit anders.
Als je het apparaat zelf open moet maken om de accu te vervangen heb je geen garantie meer. Het zelf repareren is in dat soort gevallen ook niet aan te bevelen.
Kortom, in die situatie mag je wel vervangen dat een MP3 speler gerepareerd wordt bij een mogelijk defecte accu. Ik zeg "mogelijk" omdat het ook voor de gebruiker niet vast te stellen is of de accu defect is. Je kunt er immers niet bij.
Het zou ook een defect oplaad circuit kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

Hey, kan iemand een antwoord op mijn vraag geven??? ben wel een beetje in de war door dat geluid van x5.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat klinkt niet goed, ik zou een rma doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156057

Ik zou het niet als een KNAL omschrijven, maar de klik is erg herkenbaar. Hoorbaar ook in een rustige omgeving. Ik heb er meer over gelezen, wij zijn niet de enige, het hoort namelijk zo.

Geen stress dus.
Anoniem: 125531 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:20:
Vandaag heb ik mijn x5 binnen, maar heb nu een klein problempje. Als iemand hier iets van weet, laat me dan aub weten...

Het is namelijk zo, dat als je een mp3 bestand (of een ander bestand) begint af te spelen, je een geluid van een harde schijf van X5 hoort (hij leest een bestandje waarschijnlijk en slaat het op in zijn geheugen). Maar (!) als hij klaar is met lezen, dan stopt de harde schijf met draaien en hoor je een apart geluid - een soort knal - het is zelfs een beetje voelbaar als je x5 in je hand hebt.

Horen jullie ook zo'n knal ? (mijn oude h320 van iriver had hier absoluut geen last van)

Hebben jullie ook zo'n "click"-geluid als de harde schijf zich uitschakkelt na het loaden van een liedje in RAM???????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 07-06 23:54
Anoniem: 125531 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:20:

Mijne doet dit ook. Ik heb er nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156057

Vraagje van mijn kant, ik ben de AC adapter kwijt van mijn X5L, iemand ervaring met een online winkel die hem goedkoop en snel levert?

tanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126488

BlackMage schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:08:

Mijn dank is groot.
Ik had precies hetzelfde verhaal als jouw (accu 4 uur speeltijd). Ik heb hem naar de mediamarkt gebracht en het viel gewoon onder garantie. Ik heb hem nu weer terug met een geheel nieuw binnenwerk. Alleen de reparatie duurde wel schandalig lang, bijna 2 maanden (!). Ik had gelukkig al een vervangende speler. Ik ga de x5 nu verkopen omdat ik nu een andere (kleinere) speler heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42

FikkieHo

Wokmaster

mijn leeft nog maar elke keer 8 uurtjes.. maar ik heb hem geimporteerd vanuit HK. Dus ik nu maar snel een oplossing vinden.. Misschien accu eruit en in de vriezer?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
iedereen begint nu dus last te krijgen van de (slechte?) accu.
Houd zelf 2,5 uur vol. (X5)

jammer dat het 2 maanden gaat duren. Las hier wel eens dat er een vervangend exemplaar kon worden geregeld van de Importeur, maar volgens mij had deze persoon de speler dus naar Tu&Tu gestuurd (importeur) ipv naar de MediaMarkt (in mijn geval) gebracht.. Iemand ervaringen, tips e.d. ?

[ Voor 61% gewijzigd door Ewald ! op 05-02-2007 18:45 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast