[HDD] Cowon iAudio HDD MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 20.577 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Anoniem: 187663 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:45:
hoeveel gb wil je..?
als je echt 20 of 30 gb heb weet je van gekigheid niet meer wat je moet luisteren :P keuzestres!

en weet iemand hoe ik 't logo na het opstart scherm korter maak.. ik vind dit echt te enoying
idd, daar heb ik ook last van.... :?

Weet ook iemand hoe ik muziek kan afspelen vanaf het dockingstation, er zit een line-out op, maar als ik de X5L erin zet maakt ie automatisch contact met de computer, of als ik de aan/uit schakelaar naar boven schuif dan laad ie op. Ik kom niet in het menu als ie in het docking station staat.

Wat trouwens ook grappig is is de iaudio LDB manager, hiermee plaats ie de songteksten bij de nummers. Hij zoekt automatisch de database langs voor songteksten, om ze zelf in te gaan voeren lijkt me een beetje een werkje

Met wel programma kan ik trouwens het beste videoclips/series omzetten om ze af te spelen op de Iaudio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Iriverter is een fijn programma. In de topicstart staat een guide om video daarmee te converteren voor de X5.

Voor de iAudio 6 is er ook nog nieuwe firmware uitgekomen: 1.25 beta 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik heb een vraagje aan de A2 eigenaren.

Ik heb pas ontdekt dat mijn Hardeschijf blijft continu spinnen/draaien tijdens het luisteren naar radio. Kan iemand voor mij kijken of dit ook het geval is bij zijn/haar A2 speler?

Ik gebruik de laatste officiele firmware.

[ Voor 26% gewijzigd door BadBoy18 op 03-09-2006 17:22 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamikaza
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 08:41
Zo, ik heb de X5L al weer sinds 31-1-2006, bevalt prima, alleen die videofunctie had niet gehoeven van mij(ja, maar had dan die andere genomen.. :P ).
Maar goed, vanmiddag liep ik dus weer door de school heen, ik zet het ding aan, en ik krijg alleen nog maar geluid aan de linkerkant. Tsja, ik denk, vast die 2 jaar oude oordopjes van mij(Sennheiser MX-400). Toen ik thuis kwam meteen maar even mijn koptelefoon uitgeprobeerd, ook daar alleen de linkerkant, daarna ook nog naar mijn stereo toegewandeld, en ook daar alleen aan de linkerkant geluid..
Hoewel ik nooit met de speler heb gestunt, gaat het ding wel kapot(in tegenstelling tot mijn Sony mp3-cdspeler). Weet iemand hoelang ik het ding nu kwijt ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

dacht dat die koptelefoonuitgang op de printplaat zit en dat ze er de printplaat voor vervangen. Je leverancier zal in dit geval eerder een nieuwe opsturen naar je, dus het hoeft niet lang te duren, maar een paar weken ben je er wel aan kwijt.
Kwam er via het subpack ook alleen aan de linkerkant muziek trouwens?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nou ik heb hem sinds een week weer terug. Het heeft erg lang geduurt (2.5 maand) maar dat zou door de vakantie drukte komen. Ze hebben hem weer helemaal opgelapt en absoluut geen opmerkingen gemaakt over de krassen op mijn M3.
Alleen hebben ze helaas mijn ab niet mee terug gestuurd (ik had er nog 1), alhoewel ik die misschien beter niet op had kunnen sturen. Ben nog aan het proberen die terug te krijgen. Even de reactie op mijn mailtje afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
  • Laatst online: 05-06 07:20
Zal er ooit nog een firmware upgrade komen voor de X5(L)?

Ik zie graag de rockbox features in een normale firmware komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:24
Is er ergens een tooltje of whatsoever om film erop af te kunnen spelen?

• Kamikaza
  • Laatst online: 18-06 08:41
LightYears schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:20:
dacht dat die koptelefoonuitgang op de printplaat zit en dat ze er de printplaat voor vervangen. Je leverancier zal in dit geval eerder een nieuwe opsturen naar je, dus het hoeft niet lang te duren, maar een paar weken ben je er wel aan kwijt.
Kwam er via het subpack ook alleen aan de linkerkant muziek trouwens?
Heb ik niet geprobeerd, maar wel een factory reset, en de firmware ook opnieuw eropgezet, dus ik denk dat er iets mis is met die printplaat inderdaad. Maar goed, ik luister nu mp3tjes op de supergeweldige SonyEricsson p900i, ook geweldig.. ;)

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Nacho_Man schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:14:
Zal er ooit nog een firmware upgrade komen voor de X5(L)?

Ik zie graag de rockbox features in een normale firmware komen.
Ze hebben zich volledig stuk gebeten op DRM waardoor id3 browsing en gapless playback er nog niet inzitten. Gelukkig hebben we rockbox! Sinds de batterij performance op het normale niveau is gekomen maal ik echt niet om de originele firmware! Gapless playback en de last.fm plugin zorgen er voor dat ik rockbox gebruik!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
LightYears schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:29:
[...]

Ze hebben zich volledig stuk gebeten op DRM waardoor id3 browsing en gapless playback er nog niet inzitten. Gelukkig hebben we rockbox! Sinds de batterij performance op het normale niveau is gekomen maal ik echt niet om de originele firmware! Gapless playback en de last.fm plugin zorgen er voor dat ik rockbox gebruik!
sinds wanneer is de batterij performance op het normale niveau gekomen?
op http://www.rockbox.org/twiki/bin/view/Main/IaudioPort staat nog steeds:
Power handling 10%
Nu we het toch over batterij hebben, ik heb het gevoel dat mijn normale iAudio x5 nog minder batterij capaciteit heeft dan een X5 20gb normaal heeft. We krijgen toch geen iPod-scenario

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Ewald ! schreef op donderdag 07 september 2006 @ 18:51:
[...]

sinds wanneer is de batterij performance op het normale niveau gekomen?
op http://www.rockbox.org/twiki/bin/view/Main/IaudioPort staat nog steeds:

[...]

Nu we het toch over batterij hebben, ik heb het gevoel dat mijn normale iAudio x5 nog minder batterij capaciteit heeft dan een X5 20gb normaal heeft. We krijgen toch geen iPod-scenario
Nu de usb-otg chip uit staat net als de radiochip halen mensen ~ 24 uur met de X5L, dat vind ik normaal niveau. Zelf ervaar ik ongeveer de zelfde getallen en gebruik ik alleen ogg vorbis wat iets zwaarder is voor de processor dan mp3. Aan het begin heb je het idee dat het heel hard gaat, dat komt omdat rockbox vooral naar het voltage kijkt, welke snel van 4,14v naar de 4,0 gaat, maar vanaf dan kruipt het voltage achteruit.
"Vroeger" toen de chips nog standaard aanstonden had de X5L ~ 5 uur muziek, dat is dus nu al 5x meer gemaakt door de chippies uit te zetten. Met wat patches kan het nog verder omhoog door bv ook de lcd uit te zetten (niet alleen de backlight zoals cowon doet). Dat scheelt weer 2 uur op een volle batterij.
Gelukkig zijn er mensen die de patches automatisch voor ons meebakken in een release, ik host deze releases al enige tijd op mn server: http://home.arielext.org/rockbox/ Met de bijstaande bootloader kan je zowel van de standaard firmware als van rockbox gebruik maken.

• mixedcase
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 13:05
Weet ook iemand hoe ik muziek kan afspelen vanaf het dockingstation, er zit een line-out op, maar als ik de X5L erin zet maakt ie automatisch contact met de computer, of als ik de aan/uit schakelaar naar boven schuif dan laad ie op. Ik kom niet in het menu als ie in het docking station staat.
Ik heb sinds vandaag de M5 (gisteren besteld bij mp3shop.nl, vandaag binnen!) en dat was ook een van de eerste dingen die mij opviel. Erg vervelend.. voor de rest wel een prima speler, geluid is erg okay, zeker icm met mijn Sennheiser CX300 dopjes.

Als iemand een oplossing heeft voor dat cradle probleem hoor ik het ook graag :)

[ Voor 4% gewijzigd door mixedcase op 07-09-2006 22:20 ]

• Jelte
  • Niet online
Dat cradle probleem is al sinds de m3. Maar opzich simpel op te lossen. Gewoon de usb kabel uit de cradle laten als je geen connectie met je computer wil maken.
Connectie met je computer en de speler bedienen is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
LightYears schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:59:
[...]

Nu de usb-otg chip uit staat net als de radiochip halen mensen ~ 24 uur met de X5L, dat vind ik normaal niveau. Zelf ervaar ik ongeveer de zelfde getallen en gebruik ik alleen ogg vorbis wat iets zwaarder is voor de processor dan mp3. Aan het begin heb je het idee dat het heel hard gaat, dat komt omdat rockbox vooral naar het voltage kijkt, welke snel van 4,14v naar de 4,0 gaat, maar vanaf dan kruipt het voltage achteruit.
"Vroeger" toen de chips nog standaard aanstonden had de X5L ~ 5 uur muziek, dat is dus nu al 5x meer gemaakt door de chippies uit te zetten. Met wat patches kan het nog verder omhoog door bv ook de lcd uit te zetten (niet alleen de backlight zoals cowon doet). Dat scheelt weer 2 uur op een volle batterij.
Gelukkig zijn er mensen die de patches automatisch voor ons meebakken in een release, ik host deze releases al enige tijd op mn server: http://home.arielext.org/rockbox/ Met de bijstaande bootloader kan je zowel van de standaard firmware als van rockbox gebruik maken.
ik gebruik hem nu 2 dagen, vind het heeeeeerlijk :9~
echt een aanrader deze nieuwe rockbox.. vooral als je er avnaf gestapt was ong. 6 maanden geleden (net als ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2024
wordt de afstandsbediening ook al ondersteund in Rockbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
'Remote LCD driver' en 'Remote button driver' staan beide als 100% op de website, dus dat lijkt me van wel.

Sinds kort ondersteunt Cowon Podcast Ready, waarmee podcast gemakkelijk gemanaged kunnen worden. Alle spelers, behalve de CW-serie, worden ondersteund.

myPodder for iAudiop
User guide

[ Voor 64% gewijzigd door Piggen op 10-09-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2024
MPmad schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:18:
'Remote LCD driver' en 'Remote button driver' staan beide als 100% op de website, dus dat lijkt me van wel.

Sinds kort ondersteunt Cowon Podcast Ready, waarmee podcast gemakkelijk gemanaged kunnen worden. Alle spelers, behalve de CW-serie, worden ondersteund.

myPodder for iAudiop
User guide
toppie! Dan ga ik rockbox binnenkort zeker uitproberen. Op mijn (gestolen) iRiver stond hij ook al en was ik er erg tevreden mee.

Anoniem: 175263

Ik vroeg mij af of iemand van jullie ervaring had met de docking station vande Iaudio M5, en dan vooral de Line-in functie?

Ik wil namelijk gaan opnemen via een mixer/mengpaneel. Dus direct het geluid van een mixer naar de M5, zou dat te doen zijn qua kwaliteit?

Ik vind 35 euro iets te veel om het zomaar even te kopen en uit te testen......

http://www.mp3shop.nl/pro...-cradle-silver-small.html

Anoniem: 69333

Dat doe ik ook.. dan wel niet via de Dock maar gewoon via het extra aansluitstukje. De kwaliteit van de line-in is prima. In de speler kan je het opnameniveau en de kwaliteit instellen.

Anoniem: 69333 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:06:
Dat doe ik ook.. dan wel niet via de Dock maar gewoon via het extra aansluitstukje. De kwaliteit van de line-in is prima. In de speler kan je het opnameniveau en de kwaliteit instellen.
Via welk extra aansluitingsstukje?

Ik heb sinds kort een nieuwe geluidskaart (terratec phase 28) en daarmee krijg ik steeds errors als ik wil opnemen en het is de bedoeling dat ik snel een setje opneem, dus als je ook graag wil plaatsen waar ik dat aansluitstukje kan kopen/bestellen, graag!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
http://www.mp3spelers.nl/index/product?id=189

Ik heb er daar vande week ook eentje besteld en ik had hem binnen 2 dagen binnen.

En ja, die werkt ook met de M5.

[ Voor 59% gewijzigd door Piggen op 16-09-2006 13:08 ]

MPmad schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:51:
http://www.mp3spelers.nl/index/product?id=189

Ik heb er daar vande week ook eentje besteld en ik had hem binnen 2 dagen binnen.
thnx!
Werkt deze ook voor de M5 aangezien dat er niet bij staat?

edit:
en dan werkt het gewoon met een tulp naar jacket kabel?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 175263 op 14-09-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Mijn accu van mijn X5 gaat momenteel wel heel erg snel leeg. Als ik hem volledig heb opgeladen doet hij het minder dan 6 uur, voor de zomer haalde ik meestal 8,5+ uur. Hij valt vaak uit terwijl hij bij het opstarten nog half vol is, maar zodra ik op play druk en de hd gaat spinnen zakt de accu indicator naar helemaal leeg en valt de speler uit. terwijl deze nog helemaal niet leeg is. Als ik namelijk het volume op 0 zet even wacht en dan op play druk dan heeft hij net genoeg stroom om op te starten en gaat de accu weer naar half vol. dan heb ik nog ongeveer een half uur muziek en valt hij weer uit.

Ik heb nog een jaar garantie dus ik denk dat ik hem maar opstuur naar cowon/iaudio, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162681

Kamikaza schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:11:
Zo, ik heb de X5L al weer sinds 31-1-2006, bevalt prima, alleen die videofunctie had niet gehoeven van mij(ja, maar had dan die andere genomen.. :P ).
Maar goed, vanmiddag liep ik dus weer door de school heen, ik zet het ding aan, en ik krijg alleen nog maar geluid aan de linkerkant. Tsja, ik denk, vast die 2 jaar oude oordopjes van mij(Sennheiser MX-400). Toen ik thuis kwam meteen maar even mijn koptelefoon uitgeprobeerd, ook daar alleen de linkerkant, daarna ook nog naar mijn stereo toegewandeld, en ook daar alleen aan de linkerkant geluid..
Hoewel ik nooit met de speler heb gestunt, gaat het ding wel kapot(in tegenstelling tot mijn Sony mp3-cdspeler). Weet iemand hoelang ik het ding nu kwijt ben?
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem als jij.. :) ik heb hem gekocht in Dec 2005, dus na nog geen jaar kapot. Aanvankelijk dacht ik ook kapotte oordopjes, maar toen ik voor de grap mijn reserve oordopjes gebruikte werkte het nog steeds niet. De audio ingang is gewoon kapot, hij doet het alleen als je de input in een bepaalde stand vasthoud, maar dat is vermoeiend. Nu heb ik dus net als jij nog garantie, dus ik ga kijken wat ik ga doen. Het liefst wil ik wel een nieuwe, want ik vond die joystick toch iets minder dan ik dacht. Ook de video functie is overbodig..
Ik zou ook wel een nieuwe willen :P

edit: op het iaudio forum is dit een probleem dat vaker voorkomt.. :| misschien toch maar een nieuwe mp3 vragen :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 162681 op 19-09-2006 20:12 ]

Anoniem: 69333

Anoniem: 175263 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:34:
[...]
thnx!
Werkt deze ook voor de M5 aangezien dat er niet bij staat?
edit:
en dan werkt het gewoon met een tulp naar jacket kabel?
Gewoon tulp kabeltje vanaf de subpack naar je line-in op je opneembron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147417

Anoniem: 162681 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:20:
[...]

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem als jij.. :) ik heb hem gekocht in Dec 2005, dus na nog geen jaar kapot. Aanvankelijk dacht ik ook kapotte oordopjes, maar toen ik voor de grap mijn reserve oordopjes gebruikte werkte het nog steeds niet. De audio ingang is gewoon kapot, hij doet het alleen als je de input in een bepaalde stand vasthoud, maar dat is vermoeiend. Nu heb ik dus net als jij nog garantie, dus ik ga kijken wat ik ga doen. Het liefst wil ik wel een nieuwe, want ik vond die joystick toch iets minder dan ik dacht. Ook de video functie is overbodig..
Ik zou ook wel een nieuwe willen :P

edit: op het iaudio forum is dit een probleem dat vaker voorkomt.. :| misschien toch maar een nieuwe mp3 vragen :*)
Lol :o

...ook ik heb precies hetzelfde probleem als jullie. Ik heb de speler sinds oktober 2005...ik kan alleen ff niet zo snel de factuur vinden en het doosje waar ie inzat is sowieso al weggegooid (een maand geleden :X )....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Over het doosje doen ze niet moeilijk hoor, dat mag volgens de wet niet eens. Als er van je wordt verwacht om alles in de originele doos terug te sturen is men eigenlijk niet redelijk bezig. Je kan toch niet van alles wat je gekocht hebt de doos bewaren? Dan zou ik toch 2 keer zo groot moeten wonen.

• Ewald !
  • Niet online
Anoniem: 147417 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:07:
[...]

...ook ik heb precies hetzelfde probleem als jullie. Ik heb de speler sinds oktober 2005...ik kan alleen ff niet zo snel de factuur vinden en het doosje waar ie inzat is sowieso al weggegooid (een maand geleden :X )....
mijn oordopjes kraken als ik de plug ronddraai, i sdat ook genoeg O-)
anders vind ik het knuppeltje ook niet meer functioneel (moet niet 100% naar rechts of links, maar een beetje naar onder), en mijn batterij is ook haast niets meer... :'(

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
Dat probleem met de audioingang heb ik ook 2 keer gehad met mijn iAudio 4.
De speler kan je gewoon naar Tu & Tu sturen met aankoopbewijs, en ze maken hem voor je. Omdat ik op vakantie ging kreeg ik zonder te morren een vervangend apparaatje.

@ Ewald: gewoon even een laatste ruk geven en hij kan retour O-)

[ Voor 12% gewijzigd door koenderks op 27-09-2006 16:13 ]

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Ben nu opzoek naar een mooi PMP apparaatje. De Cowon A2 lijkt me wel heel mooi :)

Twijfel alleen of de batterij goed blijft (Apple ervaring hè :z )

Heeft iemand hier ervaring mee??? Blijft hij het ook echt 10 uur doen of wordt het toch langzaam 5?

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• whatzert
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-06 21:26
Is er nog kans dat Cowon met een nieuwe generatie X5's komt (X6 ofzo :9 ) met een 80GB HDD erin? Hoe lang zal dit ongeveer duren denken jullie?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
whatzert schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:48:
Is er nog kans dat Cowon met een nieuwe generatie X5's komt (X6 ofzo :9 ) met een 80GB HDD erin? Hoe lang zal dit ongeveer duren denken jullie?
Dat is erg lastig zonder glazen bol. Wie weet wat ze van plan zijn. Het is in ieder geval goed mogelijk dat er spelers komen met 80GB hdd. Je ziet de laatste tijd steeds meer spelers van vergelijkbare capaciteit (zie Archos, zie Apple). Dus de kans zit er zeker in dat Cowon hierin mee zal gaan met hun nieuwe modellen (want ik mag toch aannemen dat er nieuwe modellen komen) en dat zij dus ook modellen gaan maken met een grote capaciteit hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 18-06 19:28
Ik heb nu een X5l, als deze kapot is, en er een opvolger is koop ik die gewoon blindelings. Vind het alleen wel een beetje stilletjes van de kant van cowon, alleen maar wat kleinere spelers, en geen spelers in de klasse van de x5 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er zijn een aantal nieuwe spelers van Cowon die er aan komen. 2 spelers die er aan komen zijn de P5 en de A3. Op iAudiophile staat wat informatie. Verder heb je ook nog de N2
Zien er uit als leuke PMP's. Kan nog leuke concurrentie voor Archos worden op het gebied van de PMP's :)

[ Voor 31% gewijzigd door RoD op 05-10-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147417

Anoniem: 147417 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:07:
[...]

Ok, doosje was dus echt al weggegooid en hoogst waarschijnlijk zat het garantiebewijs hier ook in 8)7

Dus heb ik m'n X5 zelf maar opengeschroeft en de boel weer goed vast gesoldeerd. En ik krijg nu weer geluid over beide kanten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ok,
ik zit heel erg te twijfelen watvoor speler ik ga nemen... de iAudio M5L 20GB, of iAudio X5L 30GB... het verschil in prijs is 90 euro (www.mp3shop.nl) en mijn vraag is dan, wat zijn de voordelen voor de X5L, en heeft iemand voor dezelfde keuze gestaan (neem aan van wel...) en welke heb je dan gekozen...

Wat ik tot nu toe zie kwa voordelen:
X5L:
• USB Host functie (zal ik bijna niet gebruiken... heb wel een digicam die ondersteund wordt :) )
• Kleurenscherm (alleen nuttig voor video)
• Video afspeelmogelijkheden (denk dat ik dit bijna niet gebruik... te klein scherm..., en hoe lang gaat de accu mee met video?
• Mooier design (das wel een pluspunt natuurlijk :P)
• FM Radio (gebruik ik wel is)
• 30GB tegenover 20GB (of ik dat ooit vol krijg, weet ik niet :P, heb niet eens 10GB aan muziek momenteel...)

Nog een vraag over het algemeen voor beide spelers...
• Haalt die de 35uur accu tijd? met audio.
• Hoe is de geluidskwaliteit? Heb nu een iRiver iFP-795 en die klinkt erg lekker
• Is het krachtig genoeg voor 32 Ohm koptelefoons, met mn iRiver gaat het luid genoeg: 2x 18mW.
• Werkt de bedrade afstandbediening goed (is het het waard)

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 08-10-2006 14:23 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Het is maar net hoeveel je de extra's nodig hebt, natuurlijk. Ikzelf heb niet zo'n behoefte aan USB-host, kleurenscherm en radio, dus ik zou liever de M5L nemen en die 90 euro eventueel besteden aan cradle, afstandbediening en/of tasje. Qua geluidskwaliteit en bediening zijn ze identiek. Bijkomend voordeel van de M5L is dat hij een volwaardige USB 2.0-poort heeft op de plaats van de USB-host, waardoor je het subpack (optioneel) niet nodig hebt. Met de X5 kun je ook data overzetten via de USB-host, maar dat gaat dan maar met USB 1.1. Hij ondersteunt geen DRM, maar dat zul je vast geen probleem vinden.

Om je algemene vragen te beantwoorden:
- Die 35 uur is alleen onder perfecte omstandigheden (128 kbit/s, geen shuffle of andere energieverslinders). Ik heb zelf een M3L en ik zou zeggen dat hij zo'n 20-25 uur meegaat. Ik luister naar 192 kbit/s MP3, gebruik shuffle en skip veel).
- Ik denk dat dat niet zoveel scheelt. Ik heb m'n M3L een keertje met de iFP-390T van m'n broertje vergeleken en die vond ik ook erg lekker klinken.
- De X5 en M5 doen 2x 20 mW en kunnen maximaal een hoofdtelefoon van 16 Ohm aansturen. Geen probleem dus.
- Ik kan m'n M3L prima bedienen met de afstandbediening. Zal zeker meer gebruiksgemak bieden.

Voor de A2-eigenaars is er nog nieuwe firmware: 1.82 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Werkt de afstandbediening van de X5L ook gewoon op de M5L? Want bij accesoires op mp3shop.nl staat bij de M5L niet een afstanbediening...

Zijn er eigelijk al nieuwe modellen aangekondigt? En zal de prijs van deze nog verder dalen? Want ga hem waarschijnlijk rond December halen/krijgen (verjaardag :P)...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 17:48
BiG-GuY schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:21:

• Video afspeelmogelijkheden (denk dat ik dit bijna niet gebruik... te klein scherm..., en hoe lang gaat de accu mee met video?
Met video gaat de accu zo'n 10 uur mee, voor een keer een aflevering van een tv-serie o.i.d. is de grootte van het scherm best te doen, maar het is uiteraard niet ideaal.
• 30GB tegenover 20GB (of ik dat ooit vol krijg, weet ik niet :P, heb niet eens 10GB aan muziek momenteel...)
Alles wat je over hebt kun je gewoon als een soort externe HD gebruiken, maar misschien heb je al een externe HD, dan maakt het niet zoveel uit.
• Haalt die de 35uur accu tijd? met audio.
Ik heb zelfs een keer 38 uur gehaald, maar dat hangt natuurlijk wel van het gebruik af; als je de extra effecten zoals bass-boost e.d. gebruikt, .ogg-files beluistert en vaak het scherm gebruikt om files te zoeken o.i.d. gaat de accu uiteraard wat minder lang mee, maar in principe is die 35 uur niet overdreven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Anakha schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:24:
[...]

Met video gaat de accu zo'n 10 uur mee, voor een keer een aflevering van een tv-serie o.i.d. is de grootte van het scherm best te doen, maar het is uiteraard niet ideaal.

Ik heb zelfs een keer 38 uur gehaald, maar dat hangt natuurlijk wel van het gebruik af; als je de extra effecten zoals bass-boost e.d. gebruikt, .ogg-files beluistert en vaak het scherm gebruikt om files te zoeken o.i.d. gaat de accu uiteraard wat minder lang mee, maar in principe is die 35 uur niet overdreven dus.
Maar ik denk niet dat de gemiddelde iAudio bezitter alle, of de meeste van die functies uit laat ;)
anyway, de weldenkende consument neemt zulke cijfers altijd met een korreltje zout :) Ik zou standaard op niet meer dan 25 uur rekenen(ook rekening gehouden met het zwakker worden van de batterij)

[ Voor 6% gewijzigd door koenderks op 09-10-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 20:42
Heb laatst een apple ipod video van 30 GB gekocht. Maar ben absoluut niet tevreden over het geluid en de software om alles er op te zetten ( :r )

Mijn M3L heeft trouwe dienst bewezen en heeft een geweldig geluid, alleen hangt hij de laatste tijd enorm vaak vast en dat begint irritatie op te wekken. Ik heb er al verschillende keren software updates op gezet, maar het hielp helaas niet.

Ik ben zelf aan het twijfelen of ik mijn ipod in de verkoop zet en voor een X5L 30 GB of voor een A2 van 30 GB. Nou lijkt mij die laatste redelijk groot qua formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik las net op het forum van Dapreview dat er voor de A2 een emulator is die je in staat stelt SNES en SMS games af te spelen :) Best tof, zijn leuke spellen om te spelen :) Helaas werkt het nog niet perfect, maar het begin is er.
Voor de geinteresseerden: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
R-Adioactive schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:18:
Heb laatst een apple ipod video van 30 GB gekocht. Maar ben absoluut niet tevreden over het geluid en de software om alles er op te zetten ( :r )

Mijn M3L heeft trouwe dienst bewezen en heeft een geweldig geluid, alleen hangt hij de laatste tijd enorm vaak vast en dat begint irritatie op te wekken. Ik heb er al verschillende keren software updates op gezet, maar het hielp helaas niet.

Ik ben zelf aan het twijfelen of ik mijn ipod in de verkoop zet en voor een X5L 30 GB of voor een A2 van 30 GB. Nou lijkt mij die laatste redelijk groot qua formaat.
hehe, als ik op een of andere manier een ipod in mn handen zou krijgen, zou ik die meteen verkopen en voor de iAudio 6 gaan, dunkt me nu,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104961

Zojuist vond ik dit topic en heb nog niet de gelegenheid gehad om het helemaal vanaf het begin door te lezen. Ik was eigenlijk van plan om een iRiver H320 te gaan kopen (ben al in het bezit van een H120, er erg tevreden over, maar ik wil nu een kleurenscherm), en heb na lang zoeken een paar adressen gevonden waar hij nog nieuw te koop is, zij het in het buitenland (wel in Europa).
Een iAudio X5 (L) lijkt mij echter ook een schitterend apparaat. Ik vraag mij alleen af hoe het met de degelijkheid zit. Ik zag, zowel hier als in andere forums, dat er nogal eens problemen optreden met de aansluiting van de hoofdtelefoon en met de joystick.
Is de kans op problemen op die punten echt vrij groot of gaat het toch meer om uitzonderingen ?
Kan ik dan toch beter die H320 kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Laatst online: 09-06 15:11

EgoPro

Time is an illusion.

Overal waar ik deze vraag tegenkom zie ik dezelfde antwoorden verschijnen. Ik bedoel iedereen die een probleempje heeft gehad gaat dit nu posten. En iedereen die niks heeft die reageerd niet. Maar bij deze dus, ik heb em nu al een hele tijd en nergens problemen mee, niet met de A/B, de koptelefoon ingang of de joystick. Verder heb ik er rockbox en de orginele FW opstaan, gebruik ik em als image tank en als mass storage, tot nu toe geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 17:48
Anoniem: 104961 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:10:
Is de kans op problemen op die punten echt vrij groot of gaat het toch meer om uitzonderingen ?
Kan ik dan toch beter die H320 kopen ?
Koop een goed hoesje en doe er voorzichtig mee, dan is de kans klein dat er iets gebeurt.
Doe hem zonder hoesje in je net iets te kleine broekzak, dan is de kans redelijk aanwezig dat de joystick problemen gaat geven. Maar dan vraag je er ook om. :)

(ik heb 'm nu zo'n 15 maanden, nooit ergens problemen mee gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195374

Hoi iedereen

Als ik muziek van mijn computer naar mijn Iaudio X 5 60GB,wil overbrengen zegt de computer dat: E niet toegankelijk is,bestand of map onleesbaar of beschadigd??

Heeft iemand dit probleem ook gehad zoja hoe kan ik dit oplossen,Iaudio ook op andere computers aangesloten echter met het zelfde resultaat dus het ligt niet aan de computer.

Help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klinkt als een probleem met de hdd. Test de speler eens op errors oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 16:36

bakvis

Tweakers.Nerd

Speler formattere?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou je mij kunnen vertellen hoe je dat doet,ben niet super handig met computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:55:
Klinkt als een probleem met de hdd. Test de speler eens op errors oid.
Hoe doen we dat?

Bedankt in ieder geval voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Rechtermuisknop op het icoontje van je speler en formatteren.

Edit: Met Chkdsk kun je bijvoorbeeld je hdd van de speler controleren op fouten, en je hebt er ook wel tooltjes voor die wel met Google te vinden zijn, of wellicht in de OM FAQ.

[ Voor 59% gewijzigd door RoD op 01-11-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 10:13

Huig

Merino Fanatic

Aan de zijkant zit ook een reset knopje, probeer dat aners eens

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Laatst online: 16:06
Ik heb sinds dit weekend de de X5L in mijn bezit en ben er een beetje mee aan het spelen geslagen. Nu valt mij op dat de radio nogal dof klinkt in vergelijking met vaste radio op stereo en radio op de telefoon. Ik heb al een aantal oordopjes/koptelefoons geprobeert aangezien deze de antenne vormen. Helaas klinkt het op allemaal even slecht.
Hebben anderen hier ook last van of is dit mogelijk een defect?

mp3 etc klinkt overigens WEL super.

[ Voor 4% gewijzigd door kippetje01 op 05-11-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Ik heb nergens last van.. Maarja.. ik loop met 180 euro op mn hoofd :+

( Sennheiser HD25-1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 08-06 14:47

smallboy

N/A

Dat komt waarschijnlijk omdat je, als je mp3's luistert, een aantal effecten (bbe, machbass) aan hebt staan. Die werken niet voor de radio dus zal 't wat doffer klinken. Naast het feit dat fm radio zoiezo doffer klinkt dan een goed geripte mp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
ik heb alle effecten uit en ik vergelijk de radio overigens ook niet met de mp3's, dat is geen eerlijke vergelijking idd. Ik vergelijk de radio met de radio op mijn stereoset (kabel) en die in mijn telefoon. Beide klinken goed (voor radio begrippen) maar de X5 klinkt echt enorm dof (alsof je door een kussen heen luistert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Wat gebruik je, oordopjes, in ear dopjes of een (gesloten/halfopen/open) koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
ik heb gebruikt: Sennheiser mx450 oordopjes, de meegeleverde oordopjes, Sennheiser HD497 open koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Vreemd..

Mja meegeleverde dopjes passen bij mij niet eens in mn oren :+ Vielen er alsmaar uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Voor de liefhebber:

A2 firmware 1.84 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:16
Helaas staat er geen text file bij WAT er precies gewijzigd/verbeterd is t.o.v. de 1.81 firmware... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Dat is altijd wat lastig, aangezien nieuwe firmwares het eerste op de Koreaanse site te vinden zijn. Af en toe is er een Koreaan op iAudiophile die het wil vertalen, maar anders is het ervan uitgaan dat het goed zit of de boel door een vertaalsite halen.

Maar inmiddels is A2 firmware 1.85 alweer uit.
Geen fatsoenlijke vertaling van het changelog, alleen wat Google Translate ervan bakte.
http://translate.google.c...air=ko%7Cen&hl=en&ie=UTF8

Topic over deze firmware op iAudiophile.net.

[ Voor 25% gewijzigd door Piggen op 10-11-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:16
Hm, zo te zien heeft het o.a. te maken met officiele certificering van de DivX standaard, en nog wat verbeteringen waar ik in de huidige officiele versie geen last van heb. Dus ik wacht wel gewoon tot de volgende release firmware ipv. me met beta's bezig te houden. If it ain't broke, don't fix it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
hmm, het valt me op dat de iAudio 6 nauwelijks in prijs zakt. Jammer, want als hij in de richting van de 200 euro komt, zou ik hem waarschijnlijk wel kopen, terwijl mijn iAudio 5 het nog helemaal doet. De iAudio 6 staat al maanden op ongeveer 270 euro. Een mooi product, alleen met 4 gb is het net een beetje te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Nou... mn keuze is nu dus beperkt tot alleen de X5L :(... want de M5L is uit productie genomen.. en nooit meer leverbaar mp3shop.nl (laatste winkel die hem nog had) :(...

Zijn er al opvolgers aangekondigd van de X5 serie? want de prijs is nog altijd hetzelfde: ± €349,-
:(, waarom zijn ze nou zo duur hiero :( in USA zijn ze veel goedkoper..)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Over een opvolger is nog niets bekend. Hoogstens wat polls op iAudiophile.

Je zou het nog bij de MediaMarkt kunnen proberen voor een M5L. In Utrecht staat de M5 in ieder geval in de vitrine. Of ze de M5L ook hebben weet ik echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Piggen schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:47:
Over een opvolger is nog niets bekend. Hoogstens wat polls op iAudiophile.

Je zou het nog bij de MediaMarkt kunnen proberen voor een M5L. In Utrecht staat de M5 in ieder geval in de vitrine. Of ze de M5L ook hebben weet ik echter niet.
Ik wacht wel tot na mn verjaardag dan maar.. dan krijg ik weer wat extra geld enzo :P... dus koop hem dan wel...

Ik wil zoiezo de L versie.. vind het nogal nutteloos als je accu zo kort meegaat met zo'n grote harde schijf...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Laatst online: 09-06 10:13

Huig

Merino Fanatic

Ik wil je wel waarschuwen! Ik dacht ook dat het leuk zou zijn om een betere accu erbij te hebben.
Het enige nadeel is dat de speler echt super dik is! helemaal door die vorm.
Als dat je niet tegenhoudt moet je hem vooral halen.
Het feit dat hij eens in de twee weken opgeladen wordt, en minimaal 20 uur meegaat zet mij wel over die dikte heen.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik overweeg m'n Zen Vision M te verkopen en een X5 aan te schaffen. Ik mis de geavanceerde opties die Rockbox me bood op m'n (helaas overleden) iHP120 en kan maar moeilijk wennen aan de navigatie op de Zen Vision. Wel ga ik op de X5 het ID3 browsen missen evenals het grote en kleurrijke scherm van de Zen Vision M.

Iemand die me raad kan geven? Mensen die beiden spelers in gebruik hebben gehad en wat meer details kunnen geven over de verschillen tussen deze twee? Ik lees diverse reviews op internet, maar eigenlijk is men over beiden onverdeeld heel positief, dus weet ik nog weinig. ;)

Wanneer ik besluit een X5 te kopen moet ik wel iets van 150 euro bijleggen, dus het moet de moeite wel waard zijn. (Waarom zijn die X5's zo gigantisch duur ivt de VS? :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57
(Waarom zijn die X5's zo gigantisch duur ivt de VS? :/)
Het scheelt inderdaad wel wat, gigantisch vind ik het niet, zit hem toch voornamelijk in de euro/dollar koers. Je moet er eerst in nederland nog de belasting (19%) afhalen, en er is geloof ik ook nog een europese heffing voor de FM ontvanger die de europese prijzen voor MP3spelers met radio ontvangst verhoogt. Dan wordt het prijsverschil al aardig minder.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Huig schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:26:
Ik wil je wel waarschuwen! Ik dacht ook dat het leuk zou zijn om een betere accu erbij te hebben.
Het enige nadeel is dat de speler echt super dik is! helemaal door die vorm.
Als dat je niet tegenhoudt moet je hem vooral halen.
Het feit dat hij eens in de twee weken opgeladen wordt, en minimaal 20 uur meegaat zet mij wel over die dikte heen.
Uhm... de L versie is toch maar 4mm dikker :?... dat vind ik nou niet extreem dik... 18.3mm totale dikte volges de ts...

Mn broertje heeft de iRiver H10 20GB en die is 22mm dik.. die vind ook niet dik...

Volgens mij kloppen die metingen niet echt :?... want zo dik is die iRiver ook weer niet :? vaag..

Ik wacht nog wel een maandje ofzo dan..

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 16-11-2006 09:35 ]

Gallery V&A

Anoniem: 196099

Hallo

Mijn Iriver heeft het helaas begeven :'( en daarom ben ik op zoek naar iets anders. Omdat ik graag kwaliteit wil en een speler wil die Flac ondersteund omdat ik de laatste tijd meer met Flac bezig ben dan met Mp3, kom ik dus bij Iaudio uit ( ook mede door de goede verhalen die ik hier lees over de spelers in het algemeen. ) Ik had een kleine vraag over de spelers

Ik zit te twijfelen tussen de F2 ( flash speler, het telefoonmodel ) en de Iaudio 6 ( harddiskspeler, touch screen ) beide te verkrijgen in 4 gb uitvoering. Ze kunnen allebei Flac aan ( en ook compressie 6 t/m 8 ) maar wat is nu een betere koop ?. Foto's en film hebben niet echt mijn interesse, het gaat maar meer om de muziek en de geluid. Omdat ik veel Flac files heb die grotendeels gecomprimeerd zijn op level 8, vraag ik me af wat dan wijsheid is om te kopen ? een flash speler of een hard disk speler ? hebben ze beide geen problemen met Flac files of pakt een hard disk speler het beter op dan een Flash.

Laatste vraag : zitten er ook op beide spelers de mogelijkheid op op een draagkoordje er aan te bevestigen ? Heb wel gezien dat er lederen cases te koop zijn, maar vind het niet echt de ideale oplossing. Als er aan de bovenkant een gleuf zit waar je een koordje door heen kan jassen, dan is het probleem ook opgelost.

Hoop dat iemand een anwoord heb op mijn vragen _/-\o_

straydog-50

• grun93
  • Laatst online: 18:21
Anoniem: 196099 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:17:
een flash speler of een hard disk speler ? hebben ze beide geen problemen met Flac files of pakt een hard disk speler het beter op dan een Flash.
Voordeel van een harddisk is de grote(re) capaciteit, maar als je een speler zoekt om er ook mee te gaan hardlopen e.d. zou ik liever een flash kiezen. Qua geluid lijkt me er weinig verschil in te zitten, iAudio spelers leveren sowieso uitstekend geluid. Zelf heb ik een M5L trouwens, een harddisk speler dus, en dan de muziek in ogg level 9. Flac heb ik wel eens geprobeerd, maar ik kon eigenlijk nauwelijks verschil horen.

Anoniem: 191688

@ straydog-50: Ik zou absoluut voor de F2 gaan. Flash-spelers zijn een pak duurzamer dan HD-spelers. En de F2 heeft een zeer stijlvol gaatje waaraan een draagkoord kan bevestigd worden. Als bezitter van een F2 (2gb) kan ik je overigens garanderen dat de geluidskwaliteit je zeker niet zal teleurstellen. Niet twijfelen zou ik zeggen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
Paradise schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:40:
Ik overweeg m'n Zen Vision M te verkopen en een X5 aan te schaffen. Ik mis de geavanceerde opties die Rockbox me bood op m'n (helaas overleden) iHP120 en kan maar moeilijk wennen aan de navigatie op de Zen Vision. Wel ga ik op de X5 het ID3 browsen missen evenals het grote en kleurrijke scherm van de Zen Vision M.

Iemand die me raad kan geven? Mensen die beiden spelers in gebruik hebben gehad en wat meer details kunnen geven over de verschillen tussen deze twee? Ik lees diverse reviews op internet, maar eigenlijk is men over beiden onverdeeld heel positief, dus weet ik nog weinig. ;)

Wanneer ik besluit een X5 te kopen moet ik wel iets van 150 euro bijleggen, dus het moet de moeite wel waard zijn. (Waarom zijn die X5's zo gigantisch duur ivt de VS? :/)
de x5 20gb is nu maar 269 euro bij mp3spelers.nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Veel pics van de N2

Dit is eigenlijk geen mp3speler meer, maargoed :P Wat een ding _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
Ah, de iAudio 6 is in prijs verlaagd. Bij de 200 ga ik hem waarschijnlijk kopen :P
pricewatch: Cowon iAudio 6 4GB (USB 2.0)
RoD schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:54:
Veel pics van de N2

Dit is eigenlijk geen mp3speler meer, maargoed :P Wat een ding _O_
't is trouwens een flashdingetje, zo te zien :)

[ Voor 43% gewijzigd door Pantalaimon|A op 19-11-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nieuwe firmware voor de A2: Versie 1.85[/]

Changelog:
[Improved and Fixed Features]

* DivX® Certified Portable media player; COWON A2
COWON A2 has been DivX Certified by divx.com (http://www.divx.com).
The DivX® Certified products have been officially tested by DivX, Inc. and determined to support high-quality playback of all DivX video, including DivX 3, 4, 5 and 6 as well as purchased or rented DivX movies

Please click the below link to refer to DivX Certification

http://www.divx.com/company/partner/products.php

http://www.divx.com/products/products.php

http://www.divx.com/company/partner/partners.php

* Support DivX VOD

The DivX® Certified products are only capable of enjoying DivX VOD. DivX VOD is a digital video delivery service that lets you copy high-quality video content from your computer to a CD and play it on your TV, or to a portable media player for viewing on the go. The Registration Code is under the Setup menu [Setup]-[Information]-[DivX® VOD].

To learn more visit http://www.divx.com or http://vod.divx.com

* Support LDB Version 2.0 (XLDB)
Support to display lyrics in Karaoke style with LDB Version 2.0 (XLDB)
If LDB Manager marked it as XLDB, then the audio file is able to display lyrics in Karaoke style. If a MP3 file has already been marked as LDB Version 1.0, then just text type of lyric is displayed.

* Added the function to select a language
When you turn your A2 on for the first time, or press A button in Setup, you can select a language. The feature is only applied on the player with version 1.82 E of the firmware or higher.

* Ability to set the user GUI
Change the color of fonts and background while booting if there is a USER_STYLE.TXT file in the .system folder. The USER_STYLE.TXT file must be according to the form prescribed.

Here’s the Sample form.

#
# 1. If the first character of a line is '#' or blank, then that line is comment.
# 2. The color representation is RGBA, 32bit.
# 3. It must be one color per one line.
#

MAIN_HEAD_FONT 0xFFFFFF70
MAIN_FOOT_FONT 0x808080FF
MENU_LABEL_NORMAL 0x999999FF
MENU_LABEL_SELECT 0x101010FF
MENU_S_LABEL 0x74F101FF
MENU_S_SELECT 0xCCCCCCFF
NAVI_FILEPATH_FONT 0x8BFD01FF
NAVI_FILENAME_FONT 0xFFFFFFFF
NAVI_PLAYLIST_FONT 0xFFFFFFFF
NAVI_INFOMATION_FONT 0x999999FF
NAVI_SELECT_LINE_FG 0xFDEB01FF
NAVI_SELECT_LINE_BG 0x262626FF
MUSIC_ID3_FONT 0xFFFFFFFF
MUSIC_LYRICS_FONT 0x777777FF
MUSIC_LYRICS_SELECT_FONT 0xFFFF00FF
MUSIC_JETEFFECT_ENABLE_FONT 0xFFFFFFFF
MUSIC_JETEFFECT_DISABLE_FONT 0x444444FF
POPUPW_TITLE_FONT 0xC4D3E9FF
POPUPW_MSG_FONT 0xFFFFFFFF

* Ability to change the Menu style by pressing B button on the Initial screen

* Support the maximum sound limit in some European countries when selecting German, French, Spanish, Netherlands and Russian languages.

* Changed the range of frequency in Japan from 76 ~ 90 MHz to 76 ~ 108 MHz

* Added more languages in System Language
(Setup > Display > Appearance > System Language)
Central Europian (ISO8859-2)
Greek (ISO8859-7)
Turkish (ISO8859-9)
Baltic (ISO8859-4)

* Improved on MPEG4 Decoder
Improved on having noise at the bottom of screen in some movie files

* Improved on overlapping subtitles when seeing a pop-up window

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97569

Klopt het trouwens dat iAudio van 4gb naar 20 springt in hun aanbod? Of hebben ze ook nog een mp3speler die er tussenin zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Dat klopt. Misschien dat er ooit nog een 8GB iAudio 6 komt, maar voorlopig niet. Qua flash zal er ongetwijfeld ook ooit 8GB aangeboden worden, maar ook daar is nog niets over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Eindelijk de X5L daalt in prijs :P

Bij MMport is die nu leverbaar voor: € 307,95 €318.95 (typfoutje blijkbaar)

En voor €319 bij bol.com :) (maar wachttijd 5-7 werkdagen)

dat scheelt toch weer 30-40 euro :P

Iemand enig idee of die verder gaat dalen :P, want vorige week was die nog 328 ofzo :P...

En of die misschien binnekort niet meer leverbaar is dan?

Wat is slimmer, bij MMPort bestellen, of bij Bol.com? want bij Bol.com duurt het iets langer, omdat zij hem zelf niet op voorraad hebben denk ik? Maar MMPort ken ik niet... en aan zo'n shopsurvey heb ik ook niet alles...

[ Voor 50% gewijzigd door BiG-GuY op 30-11-2006 00:06 ]

Gallery V&A

Anoniem: 97569

Hij is wel groot heh...Vinden jullie dat nou niet nadelig?

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 97569 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:39:
Wat noem jij groot... ok de Ipod is vast platter.. maar daar lever je dan ook veel voor in: kwaliteit is ruk van equalizer, accudduur is minder dan de helft...

Mn broertje heeft de iRiver H10 20GB, en das ook geen supercompacte speler.. maar als je je bedenkt dat er 20GB inzit...

Ennuh.. mn jaszak is ook groot genoeg om een discman in te proppen, lijkt me dat die X5L er dan ook in moet passen :+

Ik draag hem zoiezo niet in mn broekzak dus, vind dat niet lekker... zelfs al niet met een kleine flashplayer...

[ Voor 9% gewijzigd door BiG-GuY op 01-12-2006 22:47 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Anoniem: 97569 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:39:
hij is inderdaad groot, maar als je geen strakke spijkerbroeken draagt kan ie gewoon in je zak, En in je jaszak is ook geen probleem. Helaas is hij wel redelijk zwaar, maar daar krijg je dan ook veel voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93576

Ik heb een probleem met de afstandsbediening van mijn M3L. Het beeld blijft hangen bij het opstarten. Ik zie dus alleen het opstartscherm. Hoe is dit te verhelpen? Of moet ik een nieuwe afstandsbediening aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Nou, ik heb de knoop doorgehakt, en ik heb de X5L besteld bij MP3Shop.nl (die winkel vertrouw ik wat meer dan MMPort) en hopelijk is die er morgen :), mijn ervaring met MP3Shop.nl zegt dat, dat waarschijnlijk wel zo zal zijn :P...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Ik ben mijn X5 nu al meer dan een maand kwijt. Ik heb hem ter reparatie gebracht bij de Dixons omdat mijn accu ineens wel hel snel leeg ging (normaal ongeveer 8 uur, na de zomer nog maar 3 tot 4 uur). Ze wachten nog op een onderdeel vertelde de verkoper mij.
Hopelijk komt hij nog wel deze maand terug want 5 januari vertrek ik naar Finland (voor 5 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ik heb mn X5L binnen :P (al een dag hoor ;)) en hij werkt erg lekker, en geeft een heerlijk geluid :P
Maar mn oude iRiver iFP-795 kan nog altijd harder :P... Maarja het geluid van de iAudio is wel stuk strakker, vooral de bassen :P...

Heb nog een vraagje... er zit standaard firmware versie 2.10-f op... Iemand hier die die aangepaste firmware gebruikt? en zn ervaring daarover kan delen?... Wat bied die meer?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

BiG-GuY schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 00:25:
Ik heb mn X5L binnen :P (al een dag hoor ;)) en hij werkt erg lekker, en geeft een heerlijk geluid :P
Maar mn oude iRiver iFP-795 kan nog altijd harder :P... Maarja het geluid van de iAudio is wel stuk strakker, vooral de bassen :P...

Heb nog een vraagje... er zit standaard firmware versie 2.10-f op... Iemand hier die die aangepaste firmware gebruikt? en zn ervaring daarover kan delen?... Wat bied die meer?
www.rockbox.org staat alles op over de rockbox firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Mythrill schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:01:
Ik ben mijn X5 nu al meer dan een maand kwijt. Ik heb hem ter reparatie gebracht bij de Dixons omdat mijn accu ineens wel hel snel leeg ging (normaal ongeveer 8 uur, na de zomer nog maar 3 tot 4 uur). Ze wachten nog op een onderdeel vertelde de verkoper mij.
Hopelijk komt hij nog wel deze maand terug want 5 januari vertrek ik naar Finland (voor 5 maanden).
ik heb precies hetzelfde probleem :o
maar als ik oplaad > hij is vol > en ik ga weer opladen laadt hij gewoon verder... Maar dat kun je niet elke nacht doen én het hoort niet zo.
net als het knuppeltje.. die moet naar linksboven en rechtsonder gedrukt worden voor respectievelijk links en rechts. kunnen ze dat gelijk fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 13:08
BiG-GuY schreef op woensdag 06 december 2006 @ 08:24:
Nou, ik heb de knoop doorgehakt, en ik heb de X5L besteld bij MP3Shop.nl (die winkel vertrouw ik wat meer dan MMPort) en hopelijk is die er morgen :), mijn ervaring met MP3Shop.nl zegt dat, dat waarschijnlijk wel zo zal zijn :P...
MMPort is een prima winkel hoor. Heb daar mijn iRiver H320 gekocht, alles prima verlopen.

Dan even voor mezelf:

Ik heb dus nu die iRiver, maar wil eigenlijk weer eens wat nieuws. Na twee jaar begint de batterij toch wat terug te lopen (is logisch, had niet anders verwacht, gebruik hem iedere dag uurtje of 3). Nu ben ik een beetje rond aan het neuzen bij alle HDD spelers (ook pmp's) en vraag ik me eigenlijk af of ik ook de X5(L) moet meenemen in mijn overweging. Ik weet dat deze speler ook al uit was toen ik die iRiver kocht dus hij is ongeveer even "oud". Hij is echter niet extreem in prijs gedaald, dus ik neem aan dat Cowon deze speler nog steeds goed ondersteund.
Kortom, mijn vraag: is het het waard om voor een X5(L) te gaan als je van een H320 komt...?

[ Voor 43% gewijzigd door Sluuz op 13-12-2006 19:12 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hangt van je eisen af. Als de X5L aan jou eisen voldoet, waarom dan niet? Hij mag dan oud zijn, het blijft een goede speler.

• Ewald !
  • Niet online
Bij wie moet ik zijn voor mijn RMA? Mediamarkt (waar ik hem gekocht heb) of Tu&Tu ?

edit: RMA pagina van Tu&Tu zit vol met errors :o

[ Voor 24% gewijzigd door Ewald ! op 14-12-2006 17:12 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

De MM heeft de plicht om je te helpen binnen de garantieperiode. Ik zou het gewoon bij de MM afgeven dan zorgen zij wel voor de RMA-procedure. Tenzij je het bij de fabrikant zelf hebt aangevraagd, wellicht dat je het dan wel direct kunt opsturen naar de fabrikant. Maar als je nog niks aangevraagd hebt dan kun je gewoon naar de MM gaan en wellicht zelfs direct een nieuwe meekrijgen.

• Ewald !
  • Niet online
http://www.tu-and-tu.com/technische-support.aspx

onder IE werkt het overigens wel.. maar kan mij nergens aanmelden :'(
RoD schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:11:
De MM heeft de plicht om je te helpen binnen de garantieperiode. Ik zou het gewoon bij de MM afgeven dan zorgen zij wel voor de RMA-procedure. Tenzij je het bij de fabrikant zelf hebt aangevraagd, wellicht dat je het dan wel direct kunt opsturen naar de fabrikant. Maar als je nog niks aangevraagd hebt dan kun je gewoon naar de MM gaan en wellicht zelfs direct een nieuwe meekrijgen.
ik wist niet dat ze bij de MM (met name Groningen dan) zo vriendelijk zijn :o
mijn problemen zijn overigens: verrotte accu zoals iemand recentelijk hier ook poste, en mijn knuppeltje moet schuin naar onder en schuin naar boven voor respectievelijk links en rechts..

[ Voor 83% gewijzigd door Ewald ! op 14-12-2006 17:17 ]

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Voor de geinteresseerden:

IAudio 6 firmware 1.25

• hellboy123
Sluuz schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:10:
[...]

MMPort is een prima winkel hoor. Heb daar mijn iRiver H320 gekocht, alles prima verlopen.

Dan even voor mezelf:

Ik heb dus nu die iRiver, maar wil eigenlijk weer eens wat nieuws. Na twee jaar begint de batterij toch wat terug te lopen (is logisch, had niet anders verwacht, gebruik hem iedere dag uurtje of 3). Nu ben ik een beetje rond aan het neuzen bij alle HDD spelers (ook pmp's) en vraag ik me eigenlijk af of ik ook de X5(L) moet meenemen in mijn overweging. Ik weet dat deze speler ook al uit was toen ik die iRiver kocht dus hij is ongeveer even "oud". Hij is echter niet extreem in prijs gedaald, dus ik neem aan dat Cowon deze speler nog steeds goed ondersteund.
Kortom, mijn vraag: is het het waard om voor een X5(L) te gaan als je van een H320 komt...?
ik had eerst de iRiver H120(ook geweldig ding). De dikte is ongeveer het zelfde, de batterij gaat 2x zo lang mee en het geluid is nog net ietsje mooier :*) , Voor de rest mis ik wel mn optical out(weet niet hoe dat met de h320 zit) en het opladen/volgooien met muziek zonder een sub-pack te moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:34
Ik heb een paar maanden terug een cowon a2 gekocht voor 250 euro in Singapore. Heb destijds vanuit Singapore een aantal kabels etc in een pakketje naar NL gestuurd. Dit pakketje is echter nooit aangekomen, en ik mis nu 2 kabels:

1) De usb host kabel
2) De AV kabels.

Vooral die AV kabel mis ik enorm...ik wilde het ding nl. ook gebruiken als divx player in de woonkamer..

Ik heb die kabel eigenlijk nooit echt goed bekeken, maar in de handleiding ziet het eruit als een standaard kabel....is zo'n kabel ook hier in NL te koop? Weet iemand toevallig waar ik originele cowon accessoires kan kopen?

Thanks...
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast